Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmiddag eindelijk bericht kregen, dat ik een 650 van Microsoft opgestuurd krijg om mee te stoeien en te testen.

Na de 920, de 1020 en de 1520, een echte W10 Mobiel.

Ik ben benieuwd!

Afbeeldingslocatie: https://cdn.tgdd.vn/Files/2015/12/18/758994/lumia-850-0.jpg

:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marezathus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-07-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 10 mei 2016 @ 18:30:
[...]

Als beide slots 4G ondersteunen dan lijkt me een pincet niet nodig. ;)
Mooi dat dat niet werkt. Ik had mijn Afrikaanse provider in slot2, maar kwam niet verder dan 2G. Toen heb ik de kaartjes verwisseld (en oh, wat miste ik dat pincet!). Nu zit Afrika in sim1 en daarmee heb ik 3G en Ziggo zit in sim2. Alleen de naam Ziggo is verdwenen van het hoofdscherm en die doet het ook niet meer (denk ik). Wel heb ik whatsap. Is die gebonden aan Ziggo Mobiel?

Marezathus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:31
Verwijderd schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 22:37:
Ik heb vanmiddag eindelijk bericht kregen, dat ik een 650 van Microsoft opgestuurd krijg om mee te stoeien en te testen.

Na de 920, de 1020 en de 1520, een echte W10 Mobiel.

Ik ben benieuwd!

[afbeelding]

:*)
In de pic url staat Lumia 850. Geintje? Verder plezier met testen.
Twijfel nog steeds of dit (L650) de nieuwe Lumiasmartphone voor mezelf+aantal familieleden gaat worden...

[ Voor 1% gewijzigd door Baserk op 27-05-2016 00:53 . Reden: zie post ]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Baserk schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:50:
[...]

Twijfel nog steeds of dit (L650) de nieuwe Lumia voor mezelf+aantal familieleden gaat worden...
Als je toch twijfelt, waarom dan geen 550. Kost (een stuk) minder en je kunt toch kennis maken met Windows 10. Hier in huis is er één en ik vind het best een grappig apparaat (wel gelijk een losse micro-SD erbij gedaan). Het enige wat een beetje tegenvalt is de batterijduur. Met beperkt gebruik haal je net een dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
^Heb ik overwogen maar de specs van de 550 vind ik magertjes. Heb nu zelf een 630(+64GB SD-EU maps en muziek).

Hoe vindt je het 550 scherm, houdt 't een beetje over op een zonnige dag? (630 in zon is niet best) Heb ook meermaals gelezen dat 't wat stroef zou zijn.
(En een zwarte 650 met donker 'hout'/witte 650 met blank 'hout' Mozo cover, ziet er fraai uit denk ik.)

[ Voor 7% gewijzigd door Baserk op 26-05-2016 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-09 15:07
Hier nog een trotse bezitter van de 650, zwarte uitvoering.

Ik heb hem nu twee dagen en moet zeggen dat hij bevalt. Hij is wel dun zeg en licht. Helemaal als je het vergelijkt met mijn oude Huawei Y300.

Ben wel 1,5 uur aan het klooien geweest met de ringtones. Ik wilde er een aantal customs gebruiken.. pff, wat een zoektocht naar hoe ik die op mijn phone moest krijgen.

Menu en instellingen van de phone zijn logisch en wat mij betreft prima ingedeeld. Heb weinig hoeven zoeken naar de instellingen e.d.

[ Voor 15% gewijzigd door apollo13 op 27-05-2016 01:28 ]

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-03 12:06
Iemand misschien enig idee of er nog een verbetering in zit tussen het amoled scherm van de 650 in vergelijking met die van de 925. Heb nu de 925 bijna 2,5 jaar in gebruik en zie toch wel duidelijk inbrandplekken onderin het scherm (de cirkeltjes met functies erin).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baserk schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 14:50:
[...]

Twijfel nog steeds of dit (L650) de nieuwe Lumiasmartphone voor mezelf+aantal familieleden gaat worden...

Klopt! Op pic is 850.

Nu 650 enkele dagen binnen en valt mij niet tegen.
Paar kleine dingen.
Bij volgende update opgelost, verder fijn toestel, zeker voor het geld.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:48

Tarin

Just plain weird.

Ik heb een nieuwe telefoon nodig en zit te twijfelen tussen de 650 Dual-SIM en de 640 Dual-SIM. Had eerst de Wileyfox Swift op het oog (heb tot nu toe Android-smartphones gehad), maar die lijkt hier niet zo goed leverbaar te zijn (is momenteel weer 30 euro duurde dan in NL) en Windows Phone lijkt me ook wel aardig om eens uit te proberen (ben tevreden met Windows 10 op m'n Surface Pro 2).

Gamen doe ik niet, het belangrijkste is dat mijn gmail en google-kalenders (waaronder gedeelde) goed functioneren en als het even kan moet de Canon Camera Connect-app het doen (via de Android-apps op Windows Phone-truuk).

Nu zitten er (voor mij) drie voordelen aan de 650 tov de 640:
- Meer opslaggeheugen (vooral richting toekomst met app- en Windows-updates). Is die 8 GB van de 640 wel genoeg met het oog op de toekomst? Hij zit wel aan de ondergrens van de specificatieeisen.
- OLED-scherm, minder batterijgebruik als glance aan staat?
- Dunner/lichter.
Daarnaast 4G, hoewel m'n huidige abonnement dat toch niet ondersteunt en het maar de vraag is hoe

Vooral die eerste is een punt, als het betekent dat de telefoon een jaar of meer langer mee gaat simpelweg omdat hij niet ingehaald wordt door de eisen van OS- en app-updates is dat de meerprijs zo'n beetje al waard. Een (knaloranje) 3G 640 Dual-SIM kost 106 euro, dat is procentueel wel een erg groot verschil, maar goedkoop is duurkoop.

Hoe groot is de kans dat ik bij normaal gebruik op een gegeven moment tegen die 8GB-grens aan loop? Op m'n Moto G (eerste generatie) heb ik af en toe dat probleem, maar daar heb ik geen geheugenkaartslot. M'n Nokia Asha 210 is inmiddels vrijwel waardeloos omdat Whatsapp niet meer bijgewerkt kan worden omdat het intern geheugen vol zit. (Whatsapp-ondersteuning wordt sowieso eind dit jaar gedropt, dus ik zal toch aan een nieuwe telefoon moeten).

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:42
Die 8GB va de 640 geeft zelfs problemen bij updates. Windows 10 nemt namelijk rond de 5.5GB in beslag. Dan moet je daarnaast nog 1.5GB vrij hebben voor de update. Bij de 640 van mijn vriendin lukt dat gewoon niet eens, zelfs met een 30GB SD kaartje krijg je niet genoeg verplaatst om die ruimte vrij te hebben. Alle apps en foto's e.d. die ik kon verplaatsen heb ik al verplaatst.
Ik zou dus niet zo snel een Windows toestel halen met maar 8GB intern opslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:12
Tarin schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 08:08:
Gamen doe ik niet, het belangrijkste is dat mijn gmail en google-kalenders (waaronder gedeelde) goed functioneren en als het even kan moet de Canon Camera Connect-app het doen (via de Android-apps op Windows Phone-truuk).
Gmail en Google kalenders werken gewoon prima. Ik ken de uitgebreide functies van Gmail niet, wellicht dat je op beperkingen stuit als je daar aan gewend bent. Maar mail versturen en ontvangen en berichten naar mappen (tags) verplaatsen gaat gewoon prima. Ik weer niet wat je met de 'via Android-apps op Windows Phone-truuk' bedoeld. Volgens mij die die Canon app er niet voor Windows Phone.

[ Voor 22% gewijzigd door coenox op 02-06-2016 08:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hherrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 12-09 16:49
Caelorum schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 08:45:
Eerlijk gezegd heb ik daar nog nooit last van gehad. Gebruik uiteraard wel een SD-kaart voor opslag van muziek, foto's, e.d. Maar er is altijd genoeg ruimte over voor updates enzo.

[ Voor 9% gewijzigd door hherrie op 02-06-2016 09:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KrazyJay
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:13

KrazyJay

Ik heb zelf de 950 dual sim, en ben niet zo tevreden over de batterij, omdat het toestel intensief blijf gebruiken. Gaat de batterij van de 650 langer mee dan de 950? Ik weet dat de capaciteit lager ligt van de 650, maar aangezien het scherm natuurlijk veel minder pixels heeft, vraag is me af wat het eindresultaat is. Iemand ervaringen met beide toestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19:48

Tarin

Just plain weird.

Die 8GB va de 640 geeft zelfs problemen bij updates. Windows 10 nemt namelijk rond de 5.5GB in beslag. Dan moet je daarnaast nog 1.5GB vrij hebben voor de update. Bij de 640 van mijn vriendin lukt dat gewoon niet eens, zelfs met een 30GB SD kaartje krijg je niet genoeg verplaatst om die ruimte vrij te hebben. Alle apps en foto's e.d. die ik kon verplaatsen heb ik al verplaatst.
Precies daar was ik bang voor. Data-jongleren is niet m'n grootste hobby..
coenox schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 08:45:
[...]

Gmail en Google kalenders werken gewoon prima. Ik ken de uitgebreide functies van Gmail niet, wellicht dat je op beperkingen stuit als je daar aan gewend bent. Maar mail versturen en ontvangen en berichten naar mappen (tags) verplaatsen gaat gewoon prima. Ik weer niet wat je met de 'via Android-apps op Windows Phone-truuk' bedoeld. Volgens mij die die Canon app er niet voor Windows Phone.
Van wat ik zo snel gevonden heb wordt alleen een beperkte periode mail opgeslagen op de telefoon, en het archief-systeem is niet beschikbaar. Hopelijk komt Google nog eens met een Windows Phone-app.

De truuk waar ik het over had was Project Astoria, waar 'wconnect' uit voortgekomen is, maar aangezien Project Astoria inmiddels gecancelled is gaat dat niet meer (of iig niet betrouwbaar) werken.

Dan ga ik toch nog maar even nadenken over een Android-Dualsim, het zou leuk zijn als ik m'n telefoon als afstandsbediening voor m'n 80D zou kunnen gebruiken.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terpstars
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:19
Ik heb ook de Lumia 640 en draai de fast ring insider build en heb ervaren dat een hardreset een deel van het gereserveerde opslaggeheugen weer vrijmaakt. Waarschijnlijk komt dat door al de verschillende updates en dat het updateproces nog niet geoptimaliseerd is met w10m. Op mijn eigen telefoon trouwens geen last van gehad, maar op die van mijn moeder wel en na een hardreset had ze ruim voldoende ruimte over om de w10m-update te doen.

Zelf heb ik nu 5.26 GB gebruikt uit 7,28 GB. Dit is volgens de gegevens van de Opslagapp van Microsoft zelf.
Hieronder vallen systeembestanden, apps (games heb ik niet) en de navigatie-app Kaarten.
Foto's en filmpjes heb ik op een SD-kaart staan.

Kan dus prima! Ik gebruik overigens niet heel veel apps op mijn telefoon.

P.s. Los van het feit dat het dus prima kan, zou ik zelf voor de Lumia 650 gaan als ik de keuze opnieuw zou maken. Afgezien van de pluspunten die zelf hierboven al zijn aangestipt is het een prachtige telefoon die superlicht is.

[ Voor 7% gewijzigd door Terpstars op 02-06-2016 10:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:42
Terpstars schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 10:04:
[...]
Ik heb ook de Lumia 640 en draai de fast ring insider build en heb ervaren dat een hardreset een deel van het gereserveerde opslaggeheugen weer vrijmaakt. Waarschijnlijk komt dat door al de verschillende updates en dat het updateproces nog niet geoptimaliseerd is met w10m. [...]
Het gaat hier over een telefoon die gisteren van WP8.1 naar Windows 10 Mobile is gezet. De eerste update op Windows 10 Mobile dus al meteen last van een gebrek aan ruimte. Een hard reset zit er bij mijn vriendin niet in. Dan moet ze teveel dingen alsnog opnieuw instellen, want niet alles wordt in de backup meegenomen en niet alle apps kunnen naar de SD-kaart worden verplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Vraagje aan de bezitters van de 650: Komen Amber alert en Nl-alert binnen op de phone?
Ben wezen googlen maar kon geen duidend antwoord vinden.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
apollo13 schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 18:41:
Vraagje aan de bezitters van de 650: Komen Amber alert en Nl-alert binnen op de phone?
Ben wezen googlen maar kon geen duidend antwoord vinden.
Morgen weet je het :)

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Dat is waar ook, helemaal niet over nagedacht. 1e maandag v.d. maand. 8)7

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 19:25

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Kan iemand uitleggen waar de sleuf bovenin het scherm van de 650 voor dient? Lijkt mij geen luidspreker/microfoon want de microfoon is volgens mij dat gaatje bovenop de rand en volgens de specificaties heeft de 650 maar 1 luidspreker onderin.

O, en NL-Alert deed het, volgens iemand die in Roosendaal woont er daar lokaal al 3 alerts had moeten ontvangen, niet. Dus morgen inderdaad even afwachten.

Daarnaast weet ik niet wat Amber-alert er mee te maken heeft, is gewoon een app en NL-Alerts worden niet elke maandag van de maand uitgezonden.

[ Voor 18% gewijzigd door GerCor op 06-06-2016 10:15 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Was ik net in de winkel om een 650 te halen, begon ik al bijna te twijfelen tussen de 650 en de 550... :X

De 550 is voor het geld best een aardig toestel, vond ze beide eigenlijk wel soepel werken, en het prijsverschil is groot (199 vs 114). Tussen de 640 en de 650 was het prijsverschil slechts 159 en 199. Voor die 40 euro heb ik toch echt wel veel liever dat oled scherm + betere behuizing. Uiteindelijk toch maar voor de 650 gegaan, ik ben toch zo iemand die zich gaat storen aan het scherm (zeker in het donker) en de plastic-appearance van de 550. Ik heb namelijk eens een HTC 8S overgenomen van iemand, als vervanging voor mijn Lumia 800, ik heb weer heel rap mijn 800 uit de lade getrokken en de 8S weer verkocht. Simpelweg vanwege de bouwkwaliteit en het scherm. Nu is de lumia 800 (met WP 7 zelfs nog) aan vervanging toe, maar ik verwacht niet dat de 650 gaat teleurstellen :)

Echter moet dat nog wel een paar dagen wachten, want ik heb nog een micro-sim ipv. een nano-sim :+ Jaja, ik weet dat ik het kan knippen, maar ik krijg een vervangende sim-kaart met een paar werkdagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
apollo13 schreef op zondag 05 juni 2016 @ 11:00:
[...]

Dat is waar ook, helemaal niet over nagedacht. 1e maandag v.d. maand. 8)7
Nou ja, niet elke eerste maandag van de maand wordt NL-alert getest. Maar morgen toevallig wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Maar niemand die weet waar deze uitsparing voor dient?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/sblteR5eiyPiNZyhBO5xEBXv/full.jpg

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:45

Wallie

Herr

GerCor schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:03:
Maar niemand die weet waar deze uitsparing voor dient?

[afbeelding]
Niet gewoon de speaker voor aan je oor?

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Wallie schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:21:
[...]

Niet gewoon de speaker voor aan je oor?
Lijkt me niet, want de 650 heeft maar 1 speaker en die zit onderin het toestel. Maar goed, ik heb geen 650. Probeer alleen uit te vinden waar de uitsparing voor dient? Misschien voor de antenne?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mRtf7Mr4GU96cPXxLkS4Z7Qp/full.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wallie
  • Laatst online: 18:45

Wallie

Herr

GerCor schreef op maandag 06 juni 2016 @ 10:39:
[...]

Lijkt me niet, want de 650 heeft maar 1 speaker en die zit onderin het toestel. Maar goed, ik heb geen 650. Probeer alleen uit te vinden waar de uitsparing voor dient? Misschien voor de antenne?

[afbeelding]
Daar praat je in... maar als je normaal belt (dus niet via Bluetooth ofzo :P) dan hou je de bovenkant van het toestel toch tegen je oor?
Afbeeldingslocatie: https://jimmypost.files.wordpress.com/2013/02/telefoon.png

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Haha, is dat de opvolger van de 650? Maar eh .... de 650 heeft maar 1 luidspreker en volgens iemand die een 650 heeft komt toch echt het geluid uit de onderste uitsparing en niet uit de bovenste. Nogmaals, ik heb geen 650. Zijn vraag was namelijk of, wanneer de bovenste uitsparing ook een luidspreker zou zijn, je het geluid (o.a. muziek) zelf via instellingen via de bovenste uitsparing kunt laten komen. Voor zover ik weet, ik heb zelf de 930 en dus wel geluid uit zowel de onderkant als ook de bovenkant, bestaat in het OS helemaal geen instelling om geluid om te leiden.

Kan best zijn dat onderin de luidspreker zit, dit geluid ook naar de bovenste uitsparing geleid wordt en dat er bij hem troep in zit die het geluid tegenhoudt en dat daarom niks hoort (muziek) uit de bovenste uitsparing of dat hij zich niet realiseert dat er tijdens een gesprek wel geluid uit komt . Geen idee....

[ Voor 21% gewijzigd door GerCor op 06-06-2016 11:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sloeberjong
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-09 17:20
Als je belt op speakerstand dan klopt je verhaal. Echter als je "normaal" belt komt er uit het bovenste deel gewoon geluid. Net als bij een oude telefoon is de bovenste gewoon de speaker voor het bellen.

De onderste is wel de speaker voor muziek en andere externe geluiden (flimpjes enzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Sloeberjong schreef op maandag 06 juni 2016 @ 11:24:
Als je belt op speakerstand dan klopt je verhaal. Echter als je "normaal" belt komt er uit het bovenste deel gewoon geluid. Net als bij een oude telefoon is de bovenste gewoon de speaker voor het bellen.

De onderste is wel de speaker voor muziek en andere externe geluiden (flimpjes enzo).
Prima, zal ik hem dat eens 'voorleggen'. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 19:45
Ik heb een vraagje, herkennen jullie het "probleem" dat de 650 in Silence Mode blijft staan na een ritje in de auto ivm Car Modus? Telkens mis ik telefoontjes omdat het geluid van mn telefoon op stil staat.
En nog beter, is er een fix voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Heren,

Ik ben nu al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe telefoon, mijn HTC One (M7) 32gb werkt nog meer dan prima maar ik ben wel erg nieuwsgierig naar Windows Phone 10. Nu houden de specs van de 650 vs de M7 mij aardig tegen. De 950 is me weer te groot en te duur om WindowsPhone uit te proberen. Ik ben recentelijk overgestapt op een Outlook mailadres, Office 365 en Windows 10 (alle 3 bevallen me buitengewoon goed) en wil eigenlijk alles van hetzelfde OS hebben Dat lijkt me wel handig.

Is het verstandig om mijn M7 weg te doen voor een 650 (of misschien toch voor de grotere 950 gaan)?

Telefoon 650 vs M7
Resolutie:
720x1289 vs 1080x1920 (HTC wint)

Geheugengrootte:
1GB vs 2GB (HTC wint)

Opslag:
16GB vs 32GB (HTC wint)

CPU:
Qual. snapdr. 212 vs Qual. snapdr. 600 (HTC wint)

CPU:
GHz: 1,3 vs 1,7 (HTC wint)

Camera:
8&5MPvs 4&2,1MP (Microsoft wint)

Accu stand-by:
624u vs 500 (Microsoft wint) Huidige accu begeeft het langzaamaan.

Gewicht:
122g vs 143g (Microsoft wint)

Edit: wat ik nu voornamelijk doe met mijn telefoon: whatsapp, internetten (tweakers, 9gag en de snelle zoek dingetjes), tennis volgen, YouTube, muziek via Bluetooth, documenten(excel en word) lezen voor werk, onedrive en KPN iTV kijken, internetBankieren wekker en navigatie.

[ Voor 11% gewijzigd door stevens20 op 10-06-2016 23:30 ]

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Jouw HTC draait op Android en de 650 op Windows.
Dus de specs onderling vergelijken gaat niet echt op,
immers Windows ( net als iOs ) heeft minder nodig om mee te werken.

Voor de kpn i TV heb ik een hard hoofd in, meende dat deze silverlith nodig heeft en dat wordt niet ondersteund.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-08 22:04
Ik zit met een probleem. Ik had twee 650's en heb ze allebei terug gestuurd nadat ik een vervelende 'bug' kreeg. Wanneer ik een koptelefoon gebruikte met een ingebouwde microfoon en controls, ging het volume automatisch richting 0. In het begin merkte ik dat het volume een klein beetje omlaag ging - soms was hij van 18 naar 16 gezakt, even later naar 12 etc. Maar nu zakte het direct naar 0 het moment dat ik de koptelefoon in deed. Eerst dacht ik dat het aan de koptelefoon lag, maar *allemaal* doen ze dit - behalve diegene waar geen ingebouwde microfoon in zat met controls... en diezelfde koptelefoons werken prima met mijn oudere Windows phones (830, M8, 640). Ik had diezelfde bug ook op mijn 550 (net getest) maar ik kan mij niet heugen dat dit eerst zo was...

Zijn er meer mensen die hier last van hebben of heb ik gewoon enorme pech? De 650 is een prachtig toestel maar ik kan er niets mee als ik geen muziek kan luisteren. Op de 950XL van een vriend gebeurd dit overigens niet, die is blijkbaar niet zo kieskeurig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Mijn L930 met .420 vindt een koptelefoon ook helemaal prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Narathan
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 02-08 22:04
GerCor schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 02:57:
Mijn L930 met .420 vindt een koptelefoon ook helemaal prima.
Ja klopt, ik heb .420 en de laatste redstone geprobeerd op verschillende toestellen en alleen op de 650 en 550 deed de koptelefoon het niet. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Narathan schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 08:54:
[...]
Ja klopt, ik heb .420 en de laatste redstone geprobeerd op verschillende toestellen en alleen op de 650 en 550 deed de koptelefoon het niet. :'(
Uiterst merkwaardig. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED
  • Laatst online: 11-09 17:20

SED

stevens20 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 21:47:

Is het verstandig om mijn M7 weg te doen voor een 650 (of misschien toch voor de grotere 950 gaan)?
De 650 en 950 zijn vrijwel even groot.dat scheelt een enkele milimeter, dat verschil zul je niet merken.
Wel in prijs en gebruik.

Copyright and left by SED...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stevens20
  • Nu online
SED schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 23:37:
[...]

De 650 en 950 zijn vrijwel even groot.dat scheelt een enkele milimeter, dat verschil zul je niet merken.
Wel in prijs en gebruik.
Bedankt voor je reactie. Ik moet je wel zeggen dat ik inmiddels reageer vanaf mijn nieuwe Lumia 950. Ik heb voor deze gekozen omdat je er momenteel een display dock bij krijgt. Dat is dan toch wel leuk voor een prijs van €380,-

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruzzel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:01
weet iemand ook waar ik het glas kan krijgen die voor de camera aan de achterzijde zit?

de mijne is gebroken op een ongelukkige manier, kan er niet wat voor vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• levi1700
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 13-09 00:28
ruzzel schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 17:53:
weet iemand ook waar ik het glas kan krijgen die voor de camera aan de achterzijde zit?

de mijne is gebroken op een ongelukkige manier, kan er niet wat voor vinden.
Stellatech?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Vraagje voor de dualsim gebruikers.
Mijn betere helft heeft nu een werktelefoon gekregen en loopt dus op dit moment met twee toestellen te zeulen.

Nu zat ik voor haar aan een 650 dual sim te denken.
Doch door mijn gebrek aan ervaring met dit soort toestellen komt bij mij de volgende vraag naar boven borrelen.

Kunnen haar contacten dusdanig ingesteld worden dat haar prive contacten via sim 1 gebeld worden en haar zakelijke van sim 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruzzel
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:01
goed gevonden moet ik zeggen, maar jammer genoeg zit het er niet bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marco5
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 30-08 22:55
Amadeus1966 schreef op donderdag 23 juni 2016 @ 22:19:
Vraagje voor de dualsim gebruikers.
Mijn betere helft heeft nu een werktelefoon gekregen en loopt dus op dit moment met twee toestellen te zeulen.

Nu zat ik voor haar aan een 650 dual sim te denken.
Doch door mijn gebrek aan ervaring met dit soort toestellen komt bij mij de volgende vraag naar boven borrelen.

Kunnen haar contacten dusdanig ingesteld worden dat haar prive contacten via sim 1 gebeld worden en haar zakelijke van sim 2?
Ja, dat kan. Bij elk contact kun je aangeven met welke SIM er gebeld moet worden.

Apps als WhatsApp en Telegram kun je wel maar aan één SIM koppelen, omdat dat op basis van een telefoonnummer werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
@Marco
Thx

Van de week maar even kijken als ik een leuke 650 Dual kan vinden voor het meisje.
Ben vanavond bezig geweest om alle contacten over te zetten naar 1 account.
De laatste keer dat ik dat had gedaan beloofde ze plechtig om het eea netjes bij elkaar te houden.
Tuurlijk.....kon weer nummers vanaf de sim en een papieren agenda overpennen naar haar account.

Hoe dan ook, denk wel dat ze met een dergelijke 650 beter af is dan die oude S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

stevens20 schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 21:47:
Heren,

Ik ben nu al een tijdje aan het kijken naar een nieuwe telefoon, mijn HTC One (M7) 32gb werkt nog meer dan prima maar ik ben wel erg nieuwsgierig naar Windows Phone 10. Nu houden de specs van de 650 vs de M7 mij aardig tegen. De 950 is me weer te groot en te duur om WindowsPhone uit te proberen. Ik ben recentelijk overgestapt op een Outlook mailadres, Office 365 en Windows 10 (alle 3 bevallen me buitengewoon goed) en wil eigenlijk alles van hetzelfde OS hebben Dat lijkt me wel handig.

Telefoon 650 vs M7
Resolutie:
720x1289 vs 1080x1920 (HTC wint)

Geheugengrootte:
1GB vs 2GB (HTC wint)

Opslag:
16GB vs 32GB (HTC wint)

CPU:
Qual. snapdr. 212 vs Qual. snapdr. 600 (HTC wint)

CPU:
GHz: 1,3 vs 1,7 (HTC wint)

Camera:
8&5MPvs 4&2,1MP (Microsoft wint)

Accu stand-by:
624u vs 500 (Microsoft wint) Huidige accu begeeft het langzaamaan.

Gewicht:
122g vs 143g (Microsoft wint)

Edit: wat ik nu voornamelijk doe met mijn telefoon: whatsapp, internetten (tweakers, 9gag en de snelle zoek dingetjes), tennis volgen, YouTube, muziek via Bluetooth, documenten(excel en word) lezen voor werk, onedrive en KPN iTV kijken, internetBankieren wekker en navigatie.
Scherm is beter van 650, want OLED. Resolutie is een veel minder grote stap in beeldkwaliteit dan lcd naar oled. Zwart is ook echt zwart, plus je kan dan glance gebruiken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Amadeus1966
Zojuist maar de koe bij de horens gegrepen en een 650 dualsim besteld voor het vrouwtje.
Ze zal me denk ik wel vervloeken....Samsung/android aanhanger en dus zal ze het eea opnieuw moeten gaan ontdekken.
Ben benieuwd hoelang ze er over doet voordat ze er aan gewend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Dag één na het instellen van haar 650.
Ging niet echt zonder de wellicht bekende krachttermen.
Maar ze wilde zoveel mogelijk zelf doen en dat is aardig gelukt.
Alleen de geluiden en notificaties komt ze nog niet echt uit, maar liet haar lekker aanklooien.
Dag twee ging al stukken gemoedelijker al is het voor haar soms nog wel even zoeken ( ze heeft nog niet echt een eenheid op haar startscherm ).
Maar ook dat zal vast wel goedkomen.

Ben nu goddank af van die wistletone van Samsungs whatsapp, irritant rot geluid.

Tot zover is ze nog dik tevreden,
behalve pinterest....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
De derde dag................ze kan er nu aardig haar weg ermee vinden.
Heb haar alleen nog even geholpen om het startscherm wat overzichtelijker te maken.
Toegegeven Windows lijkt wat op Lego.....dit leek dus op het Lego bouwwerk van een driejarige.

Maar nu had ze toch echt een legitiem vraagje.

Voor de dual sim gebruikers.

Ringtones................
Geen individuele bij contacten maar gewoon heel simpel.
Een ringtone bij Sim 1 en een andere ringtone bij Sim 2

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:05

Rhapsody

In Metal We Trust

Volgens een support engineer van Microsoft is dat niet mogelijk. (http://answers.microsoft....-8741-63d0613baaa1?auth=1)

Wel kun je het als feedback indienen natuurlijk, in de hoop dat ze er wat mee doen.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
@ Rhapsody
Thx, zal zodra ik weer terug ben even een blikje werpen op de feedback.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowiesjie
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 20-03 12:06
Dit toestel heeft opeens een aardige prijsdaling gehad pricewatch: Microsoft Lumia 650 Zwart en wordt zo toch wel weer een stukje aantrekkelijker. Hebben de laatste (insider) builds voor dit toestel nog een verbetering m.b.t. de batterij opgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
^Met een prijs <€150, inderdaad interessanter.
Ik zou ook graag weten wat de stand-by tijd is bij gebruik.
Krap 1 dag of makkelijk 1,5 dag?
Ik snap n=1 en ben dus wel benieuwd naar meerdere gebruikers ervaringen. Bvd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• apollo13
Baserk schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 17:00:
Ik zou ook graag weten wat de stand-by tijd is bij gebruik.
Krap 1 dag of makkelijk 1,5 dag?
Ik snap n=1 en ben dus wel benieuwd naar meerdere gebruikers ervaringen. Bvd.
Ikzelf doe er ongeveer 3 dagen mee. Af en toe een telefoontje plegen, WA en dergelijke.
Ik ben geen poweruser, vandaar de lange accuduur van 3 dagen.

apollo13

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 13-09 19:45
ik doe er met gemak 1,5 dag mee. Veel bellen, WA en FB sporadisch. In het weekend (minder bellen) niet op te hoeven laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
Top. Dank voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds donderdag eigenaar van de 650 na de laatste jaren enkel Android (LG G2 als laatste toestel) te hebben gehad. Wow, zeer fraai toestel en Windows Phone vind ik erg volwassen en simpelweg 'af' overkomen (dit itt Android, ik gebruikte enkel custom soms).

Middels transfer data supersimpel contacten en smsjes overgezet en klaar. Het startscherm is makkelijk in te richten en glance is natuurlijk top. Tov m'n LG G2 is de 650 wel minder rap maar niet vervelend traag of zo. Ik ben dermate positief verrast dat ik mij afvraag hoe de Lumia topmodellen presteren.

Het enige zeer storende is dat als ik iemand bel het scherm direct op zwart gaat en je het gesprek bijv dus niet gelijk op de speaker kan zetten. Na geklooi met de aan/uitknop krijg ik uiteindelijk wel weer beeld maar daar zit niet echt logica in. Hoort dit? Telefoon is sowieso geupdate.
Baserk schreef op vrijdag 01 juli 2016 @ 17:00:
...
Tot een euro of 200 is dit m.i. echt wel een topper.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 03-07-2016 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-09 16:30

Swerfer

Hmm...

Verwijderd schreef op zondag 03 juli 2016 @ 16:14:
Het enige zeer storende is dat als ik iemand bel het scherm direct op zwart gaat en je het gesprek bijv dus niet gelijk op de speaker kan zetten. Na geklooi met de aan/uitknop krijg ik uiteindelijk wel weer beeld maar daar zit niet echt logica in. Hoort dit? Telefoon is sowieso geupdate.
Ik denk dat je een storing hebt met je proximity sensor. Heb je een screenprotector geplaatst die over de proximity sensor zit?

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:08

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Jeez toch wat mis met die van mij an aangezien ik er echt geen dag mee haal en ook echt geen poweruser ben. Sinds laatste update ook alarms die zo zacht zijn dat ik er niet echt wakker van wordt.
Heb na paar maanden gebruik toch liever mijn 630.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swerfer schreef op zondag 03 juli 2016 @ 16:19:
[...]

Ik denk dat je een storing hebt met je proximity sensor. Heb je een screenprotector geplaatst die over de proximity sensor zit?
Nee. Wat ik al zei: glance deed het niet bij de cover (soort wallet case) die ik gebruik, vandaag opeens wel. Vanochtend bleef het scherm op zwart als ik wilde bellen, net ging het wel goed 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remco8264
  • Laatst online: 19:02
Toestel kost nu €150 bij de Nederlandse Microsoft Store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Ik zit nog steeds erg te twijfelen, Lumia 640 of Lumia 650. Iemand die mij meer kan vertellen over de prestatieverschillen tussen de twee toestellen met Windows 10 Mobile 10586.420?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Laatst online: 12-09 10:05
Ik had een 640 van het werk en nu een 650. Kwa gebruik merk ik geen verschil. Beide toestellen zijn aardig snel. Ik draai geen zware games moet ik zeggen. De 650 vind ik kwa uiterlijk een stuk mooier. Heb een witte.

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Iemand nog problemen met touch screen die soms automatisch zaken aanklikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Lama ...

[ Voor 85% gewijzigd door PinokkioTV op 07-07-2016 22:40 . Reden: Verkeerde toestel |:( ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

nwagenaar

God, root. What's the differen

Stefan22 schreef op woensdag 06 juli 2016 @ 15:54:
Ik zit nog steeds erg te twijfelen, Lumia 640 of Lumia 650. Iemand die mij meer kan vertellen over de prestatieverschillen tussen de twee toestellen met Windows 10 Mobile 10586.420?
Ik heb een tijdje terug met een 650 kunnen spelen en ik heb zelf een 640XL als daily driver.

In de praktijk zijn er nagenoeg geen prestatieverschillen, maar de 650 oogt mooier, heeft meer interne storage, een veel beter scherm, de frontcamera heeft betere specificaties (1MP op de 640) en de rearcamera schijnt iets beter te zijn.

Wellicht dat dit je keuze wat makkelijker zal maken: http://www.neowin.net/new...n-is-it-worth-the-upgrade

Overigens heb ik er voor gekozen om de 640XL te blijven gebruiken en niet over te stappen naar de 650. Simpelweg omdat de 13MP camera beter is, de 640XL wel een 5MP frontcamera heeft en omdat ik zo'n groot scherm toch wel verdomde lekker vind werken :)

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 00:31
Dragunov schreef op donderdag 07 juli 2016 @ 21:53:
Iemand nog problemen met touch screen die soms automatisch zaken aanklikt?
Probleem opgelost!

Fout lag in een slecht toestel, vrouw heeft haar toestel gaan omruilen en nu werkt haar 650 wel enorm goed!

Snel ding, licht, smal, mooi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 29-12-2020

Joopieboy

No smoke, no poke

nwagenaar schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 09:34:
[...]
*knip

... de 640XL wel een 5MP frontcamera heeft ...
De 650 heeft toch ook een 5MP frontcamera? ;)

Zelf hoop ik binnen nu en een week ook mijn ervaring te kunnen posten, net op het werk de 650 DS besteld.
Hiervoor een 640 DS gehad wat voor mij verder een prima toestel was. Hopelijk is de camera net wat beter en vooral sneller en werkt het toestel net wat vlotter met W10 dan de 640 na de update. Verder looks enzo zijn enorm vooruit gegaan van het toestel. Hopelijk net zo slijtvast aangezien ik er nu 3 jaar mee moet doen.
En hopen natuurlijk dat de dual sim integratie net zo soepel en lekker werkt.

Nog getwijfeld over de 950 maar puur vanwege het compacte formaat van de 650 is hem dat niet geworden. :)

Het leven is te kort om geduld te hebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

nwagenaar

God, root. What's the differen

Joopieboy schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:21:
[...]

De 650 heeft toch ook een 5MP frontcamera? ;)
De 640XL ook, maar de 640 niet (die heeft een 1MP front camera).
Zelf hoop ik binnen nu en een week ook mijn ervaring te kunnen posten, net op het werk de 650 DS besteld.
Hiervoor een 640 DS gehad wat voor mij verder een prima toestel was. Hopelijk is de camera net wat beter en vooral sneller en werkt het toestel net wat vlotter met W10 dan de 640 na de update. Verder looks enzo zijn enorm vooruit gegaan van het toestel. Hopelijk net zo slijtvast aangezien ik er nu 3 jaar mee moet doen.
En hopen natuurlijk dat de dual sim integratie net zo soepel en lekker werkt.

Nog getwijfeld over de 950 maar puur vanwege het compacte formaat van de 650 is hem dat niet geworden. :)
Gefeliciteerd, ik denk dat je geen spijt krijgt van je keuze. Overigens is de 950 enorm handzaam en heeft aanzienlijk betere specs natuurlijk.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

Dat is zeker, maar 5 inch is echt een grens voor mij, kan ik prima met een hand vasthouden, de 950 net weer niet. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdekker
  • Niet online
Joopieboy schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:37:
Dat is zeker, maar 5 inch is echt een grens voor mij, kan ik prima met een hand vasthouden, de 950 net weer niet. :)
Er zit goed 2mm in breedte en hoogte verschil tussen de 650 en de gewone 950 (niet de XL dus). Maakt dat zo'n groot verschil dat je net wel of niet kunt beetpakken? En die 0.2" schermgrootte verschil is dan toch verwaarloosbaar? (al vind ik zelf 5" al groot, een 4" is prettiger, maar dan zijn er geen Lumia's).

[ Voor 15% gewijzigd door kdekker op 20-07-2016 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 12-09 16:44
kdekker schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:29:
[...]

Er zit goed 2mm in breedte en hoogte verschil tussen de 650 en de gewone 950 (niet de XL dus). Maakt dat zo'n groot verschil dat je net wel of niet kunt beetpakken? En die 0.2" schermgrootte verschil is dan toch verwaarloosbaar? (al vind ik zelf 5" al groot, een 4" is prettiger, maar dan zijn er geen Lumia's).
Dan zou je toch even bij screen-to-body ratio's moeten gaan kijken... :9 Ik heb zelf best grote handen, maar een 950 vasthouden is voor mij geen probleem. 5,7" had ik ook best gewild :+

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en LPG rijder - Polo 1.2 TSI Vialle LPdi, 330.000km and counting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maggoo
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10-10-2020
Voor mijn dochter een tijdje terug een 550 aangeschaft. Prima toestel, ook leuk voor mij om een beetje met w10 mobile te spelen. Zit nu te kijken naar of de 650 of de 950 en loop tegen het volgende aan.

In de 550 onder more keyboard settings staat show dictation button, echter deze is grijs dus niet selecteerbaar. Dit is uiteraard handig voor skype/zoeken etc, op android maak ik er vaak gebruik van. Beetje lopen zoeken hoe en wat, maar ik krijg het op de 550 niet aangevinkt. Iemand enig idee hoe speech to text te activeren op de 650, taal NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ablom
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 04-07-2022
Net een dag een Lumia 650 als vervanger van mijn 3 jaar oude Lumia 620. Hele mooie phone en ik denk dat ik er wel plezier aan ga beleven! Nog even een vraagje, hebben jullie ook last van whatsappjes die pas aankomen als je de app opent en anders niet? Ik heb dit probleem ook wel eens gehad met mijn vorige Lumia, maar toen heb ik het ergens kunnen oplossen, helaas weet ik niet meer precies hoe... Kunnen jullie me hier misschien mee helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

ablom schreef op zaterdag 23 juli 2016 @ 13:54:
Net een dag een Lumia 650 als vervanger van mijn 3 jaar oude Lumia 620. Hele mooie phone en ik denk dat ik er wel plezier aan ga beleven! Nog even een vraagje, hebben jullie ook last van whatsappjes die pas aankomen als je de app opent en anders niet? Ik heb dit probleem ook wel eens gehad met mijn vorige Lumia, maar toen heb ik het ergens kunnen oplossen, helaas weet ik niet meer precies hoe... Kunnen jullie me hier misschien mee helpen?
WhatsApp -> settings -> notifications -> reset all. Of WhatsApp afsluiten (pijltje lang vasthouden en op kruisje drukken bij WhatsApp).Telefoon opnieuw opstarten helpt soms. Soms helpt het om de achtergrondtaak uit te zetten en opnieuw aan zetten. Anders WhatsApp verwijderen (evt backup maken in WhatsApp) en opnieuw installeren...

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

maggoo schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 14:06:
emand enig idee hoe speech to text te activeren op de 650, taal NL?
Gewoon niet vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joopieboy

Joopieboy

No smoke, no poke

kdekker schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 13:29:
[...]

Ik kon bij de 950 al helemaal niet meer met de duim bovenin de uithoek van het scherm komen, dat is bij de 640/650 al net wel/niet niet prettig. Dus vandaar :) Telefoon was nog niet binnen op de zaak trouwens, nog even geduld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob-T6
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 17:31
Ik heb toch maar besloten om WP nog een jaartje de tijd te geven.
Een tijdje getwijfeld in verband met het uitblijven van nieuwe toestellen en toch wel steeds verder achterlopen van diverse apps, en dan met name de banken en dergelijke type apps.
Maar nu kon ik bij een 1 jaars abbo de 650 DS zonder bijbetaling ontvangen voor hetzelfde maandbedrag.
Weer even alles overwogen, en gisteren een 650 DS besteld om te zien of het gaat werken in combinatie met mijn zakelijke toestel (een Samsung S5)

Ik word het rondlopen met 2 toestellen wel goed zat namelijk, en dit is een van de meest fatsoenlijke apparaten welke in ben tegen gekomen.
Nu alleen hopen dat hij niet tegen valt tov. de 940... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bundit
  • Registratie: September 2014
  • Nu online
Ik overweeg de aanschaf van een 650. Echter ben ik er nog niet volledig uit en benieuwd naar een actuele ervaring van de 650 i.c.m. Windows 10 Mobile.

Momenteel gebruik ik de 925 met Windows 10 Mobile middels Insider Preview. De accu is hiervan defect (gebruiksduur van max 3-4 uur, ook na reset) en de Anniversary update komt hiervoor niet beschikbaar. Hierdoor ben ik dus op zoek naar een vervangend toestel. Ik gebruik het toestel puur voor WhatsApp, 4 e-mailacounts, enkele nieuwsapps, navigatie met de Kaarten app en het bekijken van online video zoals YouTube en Plex. Ik twijfel over de navigatie en het afspelen van online video omdat ik her en der lees dat de 650 een trage CPU heeft en niet beschikt over een kompas.

Het toestel moet Glance en 4G ondersteunen. 5 GHz Wi-Fi zou leuk zijn, maar dan kom ik bij de 950 uit welke toch een stuk duurder is, deze meerprijs voor alleen Wi-Fi vind ik wel erg veel als voor de rest de 650 voldoet. Ik ben dan ook voornamelijk benieuwd of navigatie en online browsen/video op de 650 soepel werkt. Daarnaast ben ik nieuwsgierig of Double Tap To Wake ook beschikbaar is op de 650.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen met het maken van de daadwerkelijke keuze!

[ Voor 10% gewijzigd door bundit op 07-08-2016 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
De 950 en 950XL hebben bij de laatste firmware update, dttw gekregen. De Lumia 550 heeft het nog niet, ik neem aan dat de 650 het ook nog niet heeft. Maar ik verwacht wel dat de 550 en 650 dit alsnog krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Mijn vrouw heeft ook een 650 in combinatie met here drive en ondervind geen enkel probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvG_1961
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-08 10:04
Hou er rekening mee dat de 650 geen kompas heeft, dit is lastig bij navigatie waarbij je je langzaam beweegt (lopend).

Kijk ook eens naar de 640, dit is dezelfde prijsklasse, die heeft wel een kompas. Ziet er volgens sommigen wat minder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvofreak
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-09 18:58
Ik was best happy met mijn Lumia 650 van enkele maanden oud, maar toen kreeg ik dit op het scherm -

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/0ve32YXUojtZxKuvhKRMy0Dp/thumb.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/C4c0BK4tb6ReKZHHwBX0XEji/thumb.jpg

een bliksemschicht en een raderwieltje, en er is geen beweging meer in het krijgen in het toestel!

Ik weet wel dat het begon met het volumeknopje dat niet meer werkte en de aan/uit knop een klik gaf en een schermopname maakte. Ik heb geprobeerd volgens de instructies het hele systeem te resetten, maar uiteindelijk krijg ik allen die bliksemschicht met dat radertje, dat overigens nergens op het internet of in de beschrijvingen en manuals is terug te vinden....

Ben wel vasthoudende Windows fan (vanaf het begin!) maar begin wel duidelijk mijn vertrouwen in Microsoft te verliezen........

[ Voor 10% gewijzigd door Volvofreak op 10-08-2016 14:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-08 13:51
Lijkt erop alsof je (door een vasthangend knopje oid) de flash mode hebt geactiveerd:

"The big lightning bolt and gear wheel on the screen is a flash mode. It will occur when the volume-up button is held down during start-up - or if the volume-up button is stuck or has an intermittent defect.
To exit this flash mode, press and hold the power button until the phone restarts."

http://answers.microsoft....c7-4422-8009-0a6066100fe7

http://answers.microsoft....42-4f75-821b-9bf2c4f72f91

Deze oplossing al geprobeerd?
http://answers.microsoft....f6-4992-bf69-5bddc76a6332

[ Voor 35% gewijzigd door Apaat op 10-08-2016 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvofreak
Gave snelle reactie Apaat!

Ik heb inmiddels 100.000 x die harde reset geprobeerd, dus de power knop ingedrukt houden en ook de volume down knop totdat hij weer opnieuw opstart. Blijft irritant met 'lightning bolt & gear wheel'terugkomen....
maar ik geef niet op! 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

Volvofreak schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:14:

Ik heb inmiddels 100.000 x die harde reset geprobeerd, dus de power knop ingedrukt houden en ook de volume down knop totdat hij weer opnieuw opstart. Blijft irritant met 'lightning bolt & gear wheel'terugkomen....
De Device Recovery Tool al geprobeerd? http://go.microsoft.com/fwlink/p/?LinkId=522381

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Volvofreak schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 17:14:

Dat is geen harde reset, dat is een soft reset. Harde reset is: 'Terug naar fabrieksinstellingen'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 13-09 10:55
Amadeus1966 schreef op zondag 07 augustus 2016 @ 22:52:
Mijn vrouw heeft ook een 650 in combinatie met here drive en ondervind geen enkel probleem.
Dat is knap. Here Drive werkt sinds eind juni in Windows 10 Mobile niet meer. Hoe doet je vrouw dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swerfer

Swerfer

Hmm...

GerCor schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:40:
[...]

Dat is geen harde reset, dat is een soft reset. Harde reset is: 'Terug naar fabrieksinstellingen'
En dat gaat niet als de telefoon niet opstart, en daarom de Device Recovery Tool...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Swerfer schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:46:
[...]

En dat gaat niet als de telefoon niet opstart, en daarom de Device Recovery Tool...
Wordt het niet anders van, d.w.z. verschil tussen soft en hard reset. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvofreak
Swerfer, Recovery Tool kan geen verbinding met Lumia 650 krijgen (via usb kabel) Big lightning bolt and gear wheel blijft gewoon op het scherm zichtbaar.

• Amadeus1966
FreshM schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:43:
[...]

Dat is knap. Here Drive werkt sinds eind juni in Windows 10 Mobile niet meer. Hoe doet je vrouw dat?
We zijn tweakers toch?

Ik heb nog een voorlaatste versie en die werkt prima.
Zolang je hem maar niet update ( want in de laatste update zit namelijk de kilswitch ).
We gebruiken hem beide ( zij op de 650 en ik op de 950/1320 ).

• FreshM
Amadeus1966 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:29:
[...]

We zijn tweakers toch?

Ik heb nog een voorlaatste versie en die werkt prima.
Zolang je hem maar niet update ( want in de laatste update zit namelijk de kilswitch ).
We gebruiken hem beide ( zij op de 650 en ik op de 950/1320 ).
Dan had je een vooruitziende blik. De laatste update van Here Drive was in mei geloof ik.

• Amadeus1966
FreshM schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 08:43:
[...]

Dan had je een vooruitziende blik. De laatste update van Here Drive was in mei geloof ik.
Klopt, maar was al vrij lang bekend dat Here de stekker eruit zou trekken.

• FreshM
Amadeus1966 schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:25:
[...]

Klopt, maar was al vrij lang bekend dat Here de stekker eruit zou trekken.
Klopt. Ik had toen niet verwacht dat de "time bomb" al in de Here Drive-update van mei zou zitten.

• SED

SED

Volvofreak schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 22:24:
Swerfer, Recovery Tool kan geen verbinding met Lumia 650 krijgen (via usb kabel) Big lightning bolt and gear wheel blijft gewoon op het scherm zichtbaar.
Haal de achterzijde eens van de telefoon af, verwijder batterij, maak knoppen goed schoon en kijk of ze vrij bewegen . Ziet er naar uit dat een van je knoppen blijft hangen en de zaak in flashmode dwingt.

• SED

SED

FreshM schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 09:29:
[...]

Klopt. Ik had toen niet verwacht dat de "time bomb" al in de Here Drive-update van mei zou zitten.
Gelukig dan dat in de laatste versie van Maps deze een volwaardige vervanger is van Here. Soms zul je even moeten wennen aan de wat andere benadering maar het werkt prima.

• GerCor

GerCor

SED schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:30:
[...]

Gelukig dan dat in de laatste versie van Maps deze een volwaardige vervanger is van Here. Soms zul je even moeten wennen aan de wat andere benadering maar het werkt prima.
Niet echt. Drive mode bestaat niet in Kaarten (Maps). En dat was toch iets wat ik veel gebruikte.

• Amadeus1966
Maps is een slap aftreksel van iets wat eigenlijk best wel een goede naviapp was.
Alleen de bediening zelf was al stukken overzichtelijker en makkelijker te gebruiken.
Met name door de grote knoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SED

SED

GerCor schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 16:49:
[...]

Niet echt. Drive mode bestaat niet in Kaarten (Maps). En dat was toch iets wat ik veel gebruikte.
http://www.windowscentral...aner-ui-and-better-search

En dat Here prima was is zonder meer waar. Heb ik ook altijd met veel pleziet gebruikt sinds de 7 versie. Maar maps is een prima vervanger, tenminste als je de fast rind versie gebruikt.

[ Voor 22% gewijzigd door SED op 12-08-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Volvofreak
SED schreef op donderdag 11 augustus 2016 @ 15:22:
[...]

Haal de achterzijde eens van de telefoon af, verwijder batterij, maak knoppen goed schoon en kijk of ze vrij bewegen . Ziet er naar uit dat een van je knoppen blijft hangen en de zaak in flashmode dwingt.
Kan niet bij de knoppen zonder apparaat echt uit elkaar te halen......... Knoppen zijn nog wel 'indrukbaar'
Pagina: 1 2 3 Laatste