Met Redstone heb ik er weinig problemen mee, in het begin wel, maar hoe het nu met de public release is kan ik niet vertellen. Maar Microsoft is wel druk bezig met de Bluetooth stack, dus met de release in juli moet er een hoop opgelost zijn, zie: http://mspoweruser.com/wi...-upgrade-bluetooth-stack/motormuis schreef op zondag 22 mei 2016 @ 09:26:
Ik heb wat bluetooth problemen.
1) Koppeling naar mijn TomTom rider 400 werkt niet altijd lekker. Onder 8.1 geen enkel probleem, bluetooth aan, tel zag tomtom en zette mobile hotspot aan en koppeling klaar. Op W10M zet ik bluetooth en mobile hotspot zelf aan en vaak wordt de bluetooth verbinding wel gemaakt maar is er geen data verbinding. Mijn work-around/oplossing, bluetooth uitzetten, telefoon in vliegtuigmodus even wachten, vliegtuigmodus weer uit en bluetooth/hotspot weer aan en dan doet ie het wel. Zorgt er wel voor dat ik soms 5 min aan het hannesen ben voordat het werkt.
2) Bluetooth naar audio om te streamen, onder 8.1 geen probleem, onder W10M werkt het, maar dan moet ik alles vanaf de telefoon bedienen en niet op bijv de autoradio of mijn headset op de motor. Als ie speelt lukt navigeren ook niet (volgende nummer/vorige nummer etc.)
Meer mensen soortgelijke problemen? Ik merk dat het me steeds meer gaat irriteren, dit soort kleine dingen die niet goed werken.
Mijn vrouw heeft dezelfde problemen met haar Rider 40 en Lumia 640 XL. Ook sinds de overstap naar WM10. Gebeld naar TomTom. Eerste vraag 'Heeft u een iPhone of een Android toestel?'. Advies komt niet verder dan 'Rosette van de TomTom'. We gaan deze workaround ook eens proberen en hopen dat de update er inderdaad in Juli is.motormuis schreef op zondag 22 mei 2016 @ 09:26:
Ik heb wat bluetooth problemen.
1) Koppeling naar mijn TomTom rider 400 werkt niet altijd lekker. Onder 8.1 geen enkel probleem, bluetooth aan, tel zag tomtom en zette mobile hotspot aan en koppeling klaar. Op W10M zet ik bluetooth en mobile hotspot zelf aan en vaak wordt de bluetooth verbinding wel gemaakt maar is er geen data verbinding. Mijn work-around/oplossing, bluetooth uitzetten, telefoon in vliegtuigmodus even wachten, vliegtuigmodus weer uit en bluetooth/hotspot weer aan en dan doet ie het wel. Zorgt er wel voor dat ik soms 5 min aan het hannesen ben voordat het werkt.
Het rare is wel dat de handsfree telefoonkoppeling naar de autoradio wel weer goed gaat, ik kan gewoon bellen, gebeld worden enz. Het is puur de koppeling naar muziek (groove) en de dataverbinding die het niet goed doet.
Ik neem wel aan dat je vrouw de bluetooth koppeling TomTom - telefoon verwijderd heeft na de update?
Ik neem wel aan dat je vrouw de bluetooth koppeling TomTom - telefoon verwijderd heeft na de update?
9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.
Volgens haar wel. Maar doen we voor de zekerheid nog een keer.motormuis schreef op zondag 22 mei 2016 @ 12:05:
Heb nu sinds een tijdje een pebble time en moet zeggen dat het best aardig werkt. Uiteraard niet de volle 100% zoals het hoort te zijn, maar ik krijg netjes emails, whatsapp en overige meldingen binnen en kan watchfaces installeren en instellen.
Notificaties is mogelijk door deze app van NL ontwikkelaar: http://ptm.meusesoft.com/
vreemdgenoeg werkt het bij mij wel alleen met een oude versie van 24-jan: hier
dit werkt btw niet op de insider preview versies omdat microsoft daar aan de bluetooth api aan het sleutelen is. mijn huidige OS is versie: 10.0.10586.318
Notificaties is mogelijk door deze app van NL ontwikkelaar: http://ptm.meusesoft.com/
vreemdgenoeg werkt het bij mij wel alleen met een oude versie van 24-jan: hier
dit werkt btw niet op de insider preview versies omdat microsoft daar aan de bluetooth api aan het sleutelen is. mijn huidige OS is versie: 10.0.10586.318
[ Voor 14% gewijzigd door timminater op 23-05-2016 14:56 ]
Wil geen foto verzenden via Bluetooth naar me pc en mails blijven in Postvak UIT staan hier, net ondervonden. (Outlook Mail is toch standaard al ingesteld en je verandert toch niks daar?)
Zojuist een mooie lineup gevonden van diverse Windowstoestellen.
We kunnen vast al wel raden hoeveel daarvan hier te koop zijn.
http://www.neowin.net/new...ning-microsofts-mobile-os
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Line up ziet er echt heel goed uit. Alleen zal niets in Nederland denk ik te koop zijn. Er zitten mooie budget merken in en de toestellen zien er ook echt goed uut. Ben wel benieuwd hoe de tablets zijn die de mobile versie van windows draaien. Al met sl ziet het er goed uit en genoeg ruimte voor andere bedrijven om Windows telefoons te maken. Mede doordat microsoft zelf de productie van nieuwe modellen eventjes stop zetten. Ben benieuwd wat het gaat brengen maar het ziet er echt goed uit!Amadeus1966 schreef op maandag 23 mei 2016 @ 23:45:
Zojuist een mooie lineup gevonden van diverse Windowstoestellen.
De Acer Liquid Jade Primo staat bij de oosterburen aangekondigd, à €570,-. Leverbaar eind deze maand.
Edit: En de Liquid M330 Dual-SIM, Single SIM is er al even.
Edit: En de Liquid M330 Dual-SIM, Single SIM is er al even.
[ Voor 93% gewijzigd door hardware-lover op 24-05-2016 00:54 . Reden: Alle goede dingen in drieën ;) ]
Testing, one, two ...
Best wel jammer dat de Nederlandse markt nog steeds zo allerjezus beperkt/bekrompen is voor wat WM betreft.ShittyNL schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 00:33:
[...]
Line up ziet er echt heel goed uit. Alleen zal niets in Nederland denk ik te koop zijn. Er zitten mooie budget merken in en de toestellen zien er ook echt goed uut. Ben wel benieuwd hoe de tablets zijn die de mobile versie van windows draaien. Al met sl ziet het er goed uit en genoeg ruimte voor andere bedrijven om Windows telefoons te maken. Mede doordat microsoft zelf de productie van nieuwe modellen eventjes stop zetten. Ben benieuwd wat het gaat brengen maar het ziet er echt goed uit!
Een van de redenen waarom het hier ( imo) nog steeds een ondergeschoven kindje is.
Zal wel leuk zijn als er een handvol budgettoestellen ( naast de budget Lumia's ) hier ook ter beschikking zouden komen opdat er meer mensen in aanraking komen met WM en misschien wel overstappen.
En zodoende misschien wel de interesse wekt van de diverse ontwikkelaars.
Meende ooit gelezen te hebben dat ie bij de Duitse Mediamarkt al een poosje te koop was.hardware-lover schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 00:48:
De Acer Liquid Jade Primo staat bij de oosterburen aangekondigd, à €570,-. Leverbaar eind deze maand.
En de Liquid M330 Dual-SIM; http://www.amazon.de/Acer...=8-1&keywords=Liquid+M330
http://www.mediamarkt.de/...arz-dual-sim-2112119.html
[ Voor 10% gewijzigd door Amadeus1966 op 24-05-2016 02:12 ]
Sinds windows 10 is de batterij van L930 wel een stuk minder, wordt ook goed heet bij steeds meer apps: Candy crush, Instagram en drive/maps.
Bij het draaien van deze apps ook een batterydrain, leeg in 60 minuten. Toestel is iets meer dan een jaar oud. Meer mensen hier last van?
Bij het draaien van deze apps ook een batterydrain, leeg in 60 minuten. Toestel is iets meer dan een jaar oud. Meer mensen hier last van?
Zo te zien wel: [Nokia Lumia 930] Ervaringen en discussieliffey schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:58:
Sinds windows 10 is de batterij van L930 wel een stuk minder, wordt ook goed heet bij steeds meer apps: Candy crush, Instagram en drive/maps.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ja, draaide de laatste stable build en zit nu in de release preview ring.. gaat een stuk beter. .318 gaf bij mij dezelfde klachten.liffey schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 08:58:
Zag nog dit nieuwsbericht: http://winsupersite.com/w...er-sales-and-market-share
Ziet er niet goed uit..
Volgens mij is er een simpele reden voor de slechte verkoopcijfers. Niet alle toestellen zijn 'probleemloos' te koop in elk land. Terwijl je op elke straathoek in elk land een Android en Apple kunt kopen.
Daarnaast de feiten dat Microsoft bepaalde functies in WP8.1 sloopt uit W10M of ze verplaatst naar Cortana. Batterijproblemen, upgrade-restricties, te weinig apps en het lijkt nooit een keer gewoon 'af' te zijn.
Daarnaast de feiten dat Microsoft bepaalde functies in WP8.1 sloopt uit W10M of ze verplaatst naar Cortana. Batterijproblemen, upgrade-restricties, te weinig apps en het lijkt nooit een keer gewoon 'af' te zijn.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Volgens mij is het ook elke vorm van media die problemen oplevert, Groove loopt bij mij standaard nu vast (ander apparaat beheert geluid), YouTube geeft 'niet ondersteunend formaat', vervolgens werkt heel mijn bluetooth niet meer.motormuis schreef op zondag 22 mei 2016 @ 12:05:
Het rare is wel dat de handsfree telefoonkoppeling naar de autoradio wel weer goed gaat, ik kan gewoon bellen, gebeld worden enz. Het is puur de koppeling naar muziek (groove) en de dataverbinding die het niet goed doet.

Dacht in mijn geval dat het de headset was (madcatz), maar ook mijn andere headset, bluetooth speakers én mijn auto radio komen met precies hetzelfde probleem.
[ Voor 8% gewijzigd door SinergyX op 24-05-2016 11:34 ]
Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.
Tsja, als ik dit soort codes zie dan tik ik even de foutcode 0xc00d4e85 in mijn browser in en ga zoeken. In dit geval kom ik uit bij dezelfde code maar dan voor een PC met een oplossing: verwijder een bestand als admin m.b.v. taskmanager ... maar ja, dat is een PC.SinergyX schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:34:
[...]
Volgens mij is het ook elke vorm van media die problemen oplevert, Groove loopt bij mij standaard nu vast (ander apparaat beheert geluid), YouTube geeft 'niet ondersteunend formaat', vervolgens werkt heel mijn bluetooth niet meer.
[afbeelding]
Dacht in mijn geval dat het de headset was (madcatz), maar ook mijn andere headset, bluetooth speakers én mijn auto radio komen met precies hetzelfde probleem.
Of dit: http://answers.microsoft....28-4f31-8b9c-062b7798a376
[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 24-05-2016 12:09 ]
Dat laatste kan ik mij zeker in vinden.GerCor schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:28:
Volgens mij is er een simpele reden voor de slechte verkoopcijfers. Niet alle toestellen zijn 'probleemloos' te koop in elk land. Terwijl je op elke straathoek in elk land een Android en Apple kunt kopen.
Ik gebruik al sinds 2005 Windows Mobile, maar sinds W10M heb ik idd ook het gevoel dat het niet "af" is...
Nu wordt W10 ook verkocht als "service" dus kunnen ze er altijd aan blijven sleutelen, maar het geeft geen goed gevoel.
Ik begrijp best dat het een hoop werk is om software optimaal te krijgen, maar ze veranderen zo veel n 1x dat er weer een hoop dingen zijn die weer niet werken.
Voorlopig voldoet mijn L830 nog goed, maar ik kijk wel steeds vaker naar b.v. iOS...
Live from Denmark
Ja. En eerst dacht ik: waarom stappen WP8.1 bezitters niet gelijk over naar W10M? Ik vind W10M veel mooier vormgegeven. Maar als ik dan verder nadenk stel ik me de vraag: maar verder is W10M gewoon waardeloos t.o.v. WP8.1?hansie_k schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:21:
[...]
Dat laatste kan ik mij zeker in vinden.
Ik gebruik al sinds 2005 Windows Mobile, maar sinds W10M heb ik idd ook het gevoel dat het niet "af" is...
Nu wordt W10 ook verkocht als "service" dus kunnen ze er altijd aan blijven sleutelen, maar het geeft geen goed gevoel.
Ik begrijp best dat het een hoop werk is om software optimaal te krijgen, maar ze veranderen zo veel n 1x dat er weer een hoop dingen zijn die weer niet werken.
Voorlopig voldoet mijn L830 nog goed, maar ik kijk wel steeds vaker naar b.v. iOS...
Eigenlijk is ook de huidige production build alleen geschikt voor preview (Insiders die genieten van zooi dat niet werkt). Je krijgt een idee van hoe apps eruit kunnen komen te zien. (Twitter is ook nog steeds een ramp) als het eenmaal klaar is.
Op dat 'punt' zit ik nu een beetje. Ik ben binnen mijn familie en kennissenkring de enige met een Windows Phone. Maar ik hoor mijn dochter, zoon, nichtjes en neefjes e.d. eigenlijk nooit klagen over Android of iOS.
En nog een voorbeeld: Wij (werk) rijden in het nieuwste model 2016 VW Caddy. Android en iOS telefoons worden moeiteloos gevonden en verbonden met het navigatie/muziek/blabla systeem. Maar mijn 930? Helemaal nooit....
[ Voor 6% gewijzigd door GerCor op 24-05-2016 12:40 ]
Is het echt zo dramatisch op de 930? Sinds ik teruggerold ben naar .218 met mijn 950 heb ik geen enkel probleem meer... Alles werkt snel als een raket, geen reboots meer en geen crashende apps meer (een enkele beta-app daargelaten).GerCor schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:33:
[...]
Ja. En eerst dacht ik: waarom stappen WP8.1 bezitters niet gelijk over naar W10M? Ik vind W10M veel mooier vormgegeven. Maar als ik dan verder nadenk stel ik me de vraag: maar verder is W10M gewoon waardeloos t.o.v. WP8.1?Want toen ik WP8.1 had, had ik nooit problemen.
Eigenlijk is ook de huidige production build alleen geschikt voor preview (Insiders die genieten van zooi dat niet werkt). Je krijgt een idee van hoe apps eruit kunnen komen te zien. (Twitter is ook nog steeds een ramp) als het eenmaal klaar is.
Op dat 'punt' zit ik nu een beetje. Ik ben binnen mijn familie en kennissenkring de enige met een Windows Phone. Maar ik hoor mijn dochter, zoon, nichtjes en neefjes e.d. eigenlijk nooit klagen over Android of iOS.
En nog een voorbeeld: Wij (werk) rijden in het nieuwste model 2016 VW Caddy. Android en iOS telefoons worden moeiteloos gevonden en verbonden met het navigatie/muziek/blabla systeem. Maar mijn 930? Helemaal nooit....
Ik hoor juist veel mensen over Android klagen en zie veel herstartende Samsungs. Ikzelf heb ook een Z5 Compact die ook best wat bugs had en heeft... Ik kan eventueel nog wel een filmpje daarvan uploaden!
Ik ben wel erg benieuwd naar de problemen die je zoal ervaart
3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)
Wat betreft W10M heb je wel gelijk, het is helaas nog niet af. Maar wat betreft klagen over Android if iOS ligt het aan de gebruiker zelf. De meeste gebruikers verdiepen zich niet in een OS van zijn/haar telefoon. Ze nemen alle goede en foute dingen voor lief.GerCor schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:33:
[...]
Ik heb zelf jaren Android en iOS gebruikt, en dat is ok zeker niet altijd rozegeur en maneschijn. De versie 4.x van Android was ook om te huilen en er zijn nog genoeg iOS gebruikers die graag terug willen naar versie 6.x.
Het probleem is denk ik dat W8.1M gewoon heel goed is, de lat ligt heel hoog voor W10M. en blijkbaar kost het meer moeite dan ze vooraf gedacht hebben om W10M op hetzelfde niveau te krijgen.
Ik ben nog steeds tevreden met mijn 930. Heerlijk toestel. En wat betreft de auto, ik zal het eens proberen in mijn stuk oudere peugeot. Wat ik wel weet is dat de 550 zonder problemen werd herkend.
iOS heeft ook zo z'n problemen hoor: nieuws: Update iOS zorgt bij sommige gebruikers voor onbruikbare iPad Pro. Om maar niet te spreken over de update-hel bij Android...GerCor schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 12:33:
[...]
Ja. En eerst dacht ik: waarom stappen WP8.1 bezitters niet gelijk over naar W10M? Ik vind W10M veel mooier vormgegeven. Maar als ik dan verder nadenk stel ik me de vraag: maar verder is W10M gewoon waardeloos t.o.v. WP8.1?Want toen ik WP8.1 had, had ik nooit problemen.
Een operating system is altijd in ontwikkeling, omdat de wereld altijd in ontwikkeling is. Natuurlijk moeten bepaalde functies werken, maar je kunt ook van iedere mug een olifant maken.
Nou ja, voordat ik me in een ander OS verdiep, ik weet wat W10M nu is en daar word ik nog steeds niet vrolijk van. En wellicht valt Android of iOS ook tegen. Beide gebruiken we op het werk en voor wat we nodig hebben werkt het vlekkeloos. Nou zou dat we op het werk gebruiken op een W10M ook best werken maar wie weet bij volgende builds? Voor de Caddy's werkt het in ieder geval niet. En dat is al niet handig als je handfree wilt/moet bellen.
Binnenkort krijgen we nieuwe software op de telefoons: Werkt alleen op Android 4.01. .
Ga je weer ....
Binnenkort krijgen we nieuwe software op de telefoons: Werkt alleen op Android 4.01. .
Ga je weer ....
[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 24-05-2016 13:20 ]
Ik ben sinds kort ook overgestapt op een Android toestel. Ik was het W10M helemaal zat. Als ik een berichtje typte moest ik vrijwel elk woord corrigeren, swype van MS koos bijna altijd een woord wat ik niet bedoelde. Op Android hoef ik nog maar 10% te corrigeren, de rest is meestal correct gecorrigeerd.
Ook websites doen het vrijwel allemaal gewoon goed, iets wat ik in Edge vaak niet voor elkaar kreeg. Probeer maar eens gmail.com te openen, echt een drama. En zo zijn er vele websites die niet goed werken. En als het op WP8.1 ook allemaal slecht werkte dan swa. Maar daar werkte wel (vrijwel) alles goed. Dus er is iets mis gegaan bij de oversteek, alsof MS weer helemaal vanaf scratch begonnen is.
Dat scrollen niet helemaal vloeiend gaat vind ik dan minder erg. Ik gebruik overigens wel alle MS services op Android en alleen de play store van Google. Nu alleen hopen dat de updates blijven komen...
Ook websites doen het vrijwel allemaal gewoon goed, iets wat ik in Edge vaak niet voor elkaar kreeg. Probeer maar eens gmail.com te openen, echt een drama. En zo zijn er vele websites die niet goed werken. En als het op WP8.1 ook allemaal slecht werkte dan swa. Maar daar werkte wel (vrijwel) alles goed. Dus er is iets mis gegaan bij de oversteek, alsof MS weer helemaal vanaf scratch begonnen is.
Dat scrollen niet helemaal vloeiend gaat vind ik dan minder erg. Ik gebruik overigens wel alle MS services op Android en alleen de play store van Google. Nu alleen hopen dat de updates blijven komen...
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Ah...zo herkenbaar! Ik dacht dat het aan mij lag, dat ik gewoon niet kon 'swypen' ;-). Ik heb nu ff een paar weken een jolla gehad (Sailfish OS) en wat blijkt? als ik daar swype pakt ie precies wat ik bedoel..gewoon bijna altijd foutloos! Kennelijk is swype in W10M nog niet helemaal top en voor mij een behoorlijke bron van irritatie.zonoskar schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:26:
Ik ben sinds kort ook overgestapt op een Android toestel. Ik was het W10M helemaal zat. Als ik een berichtje typte moest ik vrijwel elk woord corrigeren, swype van MS koos bijna altijd een woord wat ik niet bedoelde. Op Android hoef ik nog maar 10% te corrigeren, de rest is meestal correct gecorrigeerd.
Op WP8.1 werkte swype van MS wel goed, dus wat er in W10M mis gegaan is weet ik niet. Ik snap dan ook niet dat al de 950 gebruikers daar niet over klagen.andrik1 schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:28:
Ah...zo herkenbaar! Ik dacht dat het aan mij lag, dat ik gewoon niet kon 'swypen' ;-).
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Misschien gebruiken ze het niet. Ik op mijn 930 in ieder geval nooit.
Misschien dat niet iedereen swype gebruikt. Mijn vriendin draait 8.1, wist niet eens dat ze kon swypen. Typen zit er bij haar nu zo ingebakken dat ze dat blijft doen. ;-)zonoskar schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:30:
[...]
Op WP8.1 werkte swype van MS wel goed, dus wat er in W10M mis gegaan is weet ik niet. Ik snap dan ook niet dat al de 950 gebruikers daar niet over klagen.
Ook al ging het onder 8.1 mogelijk beter, het is toch geen moeilijke keuze voor mij, ik type er meer langs dan ik er naast swypezonoskar schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:30:
[...]
Op WP8.1 werkte swype van MS wel goed, dus wat er in W10M mis gegaan is weet ik niet. Ik snap dan ook niet dat al de 950 gebruikers daar niet over klagen.
Testing, one, two ...
Verwijderd
Een lumia 830 met WP8.1 en een lumia 640 met W10M naast elkaar. Beide op KPN netwerk (de 830 weliswaar via Telfort). Beide ingesteld op automatische datum en tijd. Toch is er een verschil van een ruime minuut. Welke is correct?? Ik kan mij gevallen bedenken waarbij die ene minuut behoorlijk wat kan betekenen...
Merk niet veel verschil met mijn Lumia 920. Nou ja... Er waren woorden op WP8.1 die ik er met geen mogelijkheid in kreeg. Bleef maar autocorrecten. Op mijn L950XL moest ik initieel veel werk verrichten, maar ondertussen werkt het echt prima en pakt die vrijwel nooit meer woorden die ik niet wil.zonoskar schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 13:30:
[...]
Hmm lijkt erop dat Windows 10 Mobile een enigszins andere richting op gaat.
En nog;According to an email sent on March 26 to all employees, Windows and Devices chief Terry Myerson said Microsoft's phone business, moving forward, will be "more focused" and targeting companies that are most interested in security, manageability and Continuum.
Denk aan de ene kant goed nieuws dat ze Windows 10 Mobile niet compleet dumpen. De focus wordt alleen verlegt naar Business first; consumer second lijkt het.We will continue to update and support our current Lumia and OEM partner phones, and develop great new devices.
[ Voor 6% gewijzigd door blmp op 25-05-2016 13:45 ]
Patient gamer
Die focus was al een tijdje zichtbaar. Ook in andere uitingen. Dit is echter de eerste keer dat ze het zelf zo hard naar buiten toe brengen.
Zelf treur ik er niet om. Ik ben toch meer een zakelijke gebruiker.
Zelf treur ik er niet om. Ik ben toch meer een zakelijke gebruiker.
Nou heb ik mijn telefoon niet op Engels staan maar volgens mij lees jij iets wat er helemaal niet staat. Er staat nergens dat de focus wordt verlegd naar Business. Er staat dat ze nu hun focus leggen op Business. M.a.w., daar lag hun focus tot nu niet.blmp schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 12:38:
Hmm lijkt erop dat Windows 10 Mobile een enigszins andere richting op gaat.
[...]
En nog;
[...]
Denk aan de ene kant goed nieuws dat ze Windows 10 Mobile niet compleet dumpen. De focus wordt alleen verlegt naar Business first; consumer second lijkt het.
Ik heb toch het gevoel dat: Als ik Wi-Fi aan heb staan, dat mijn batterij sneller leeg is.
Dus ik gebruik nu alleen maar 4G.
Ik heb en Lumia 1520 en ben geen insider.
Dus ik gebruik nu alleen maar 4G.
Ik heb en Lumia 1520 en ben geen insider.
Een goede post over Windows 10 Mobile en de toekomst ervan. Een aantal enigszins belangrijke quotes:
According to an internal memo from Microsoft sent to partners and obtained by Windows Central, Microsoft will concentrate on these "core markets" for its smartphone business: US, UK, France, Germany, Poland, Australia, and Western Europe (Austria, Belgium, Denmark, Finland, Ireland, Italy, Netherlands, Norway, Portugal, Spain, Sweden, Switzerland)
Microsoft will no longer make budget Lumia phones. However, that is not equivalent to no budget Windows 10 Mobile devices. Microsoft wants – and expects –OEM partners to pick up their slack for those markets with their own hardware. Microsoft will then support those companies by working closely with them.
Microsoft claims that they will focus "where we've seen the greatest success – businesses for which security, manageability, and Continuum are important, and consumers who value the same" going forward.
Microsoft is speaking about their own hardware plans, not the Windows 10 Mobile the platform. The latter is something for which they see many uses for but are leaving it in the hands of partners. What Microsoft is referring to in this memo is what they are planning for phones, but not the full platform.
[ Voor 8% gewijzigd door blmp op 26-05-2016 16:56 ]
Patient gamer
Eindelijk wat meer duidelijkheid waar Microsoft met W10M heen wil, al wisten we deels al wat de richting zou worden. Dit hadden ze een half jaar eerder naar buiten moeten brengen (als was W10M toen totaal niet stabiel genoeg). Jammer dat ze bepaalde markten laten vallen, eigenlijk zouden ze daar goedkope OEM's naar toe moeten pushen.
Maar goed, dit is nog geen officiële verklaring, maar een verklaring richting leveranciers en partners. Nu nog publiekelijk, misschien met de release van Redstone, met een Lumia ;-))
Windows 10 Mobile is in ieder geval nog niet dood!!
De volgende vraag is natuurlijk of er door de app ontwikkelaars nu meer reden is om apps ook voor W10M uit te brengen nu de focus meer op business ligt.
Maar goed, dit is nog geen officiële verklaring, maar een verklaring richting leveranciers en partners. Nu nog publiekelijk, misschien met de release van Redstone, met een Lumia ;-))
Windows 10 Mobile is in ieder geval nog niet dood!!
De volgende vraag is natuurlijk of er door de app ontwikkelaars nu meer reden is om apps ook voor W10M uit te brengen nu de focus meer op business ligt.
De business markt loopt al aardig op schema met UWP apps, de developers zagen al dat W10M wel aansloeg bij bedrijven. Microsoft moet zich 100% inzetten voor veiligheid. Het voordeel wat Microsoft nu heeft is dat W10M nu klein is. Android en iOS worden 'lastig' gevallen met malware en dergelijke omdat W10M te klein is om aan te vallen. Nu heeft Microsoft dus momentum als ze de veiligheid kunnen aantonen (wat dus eigenlijk al vanzelf gebeurt, misschien schijnveiligheid).ardvark99 schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 17:26:
Ook consumenten zijn zich steeds meer bewust van veiligheid op mobiele devices, dus met een beetje mazzel worden de consumenten 'meegezogen'...
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Sinds build .318 mis ik de optie "turn WiFi back on after ...". Is die verplaatst of helemaal weggesloopt? (Dat laatste zou ik erg jammer vinden)
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Hmm... Ik zit zelf in de insider builds en daar heeft de optie altijd ingezeten t/m de huidige insider build...Ramon schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 08:35:
Sinds build .318 mis ik de optie "turn WiFi back on after ...". Is die verplaatst of helemaal weggesloopt? (Dat laatste zou ik erg jammer vinden)
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Dit dus. Wel is het uiteraard nog steeds alleen zichtbaar als WiFi uitstaat.Swerfer schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 09:07:
[...]
Hmm... Ik zit zelf in de insider builds en daar heeft de optie altijd ingezeten t/m de huidige insider build...
Gelukkig, ik was gewoon dom bezigCaelorum schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 09:11:
[...]
Dit dus. Wel is het uiteraard nog steeds alleen zichtbaar als WiFi uitstaat.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Verwijderd
Hoe kan je bepaalde agenda's (binnen 1 account) verbergen? Bijvoorbeeld 'Feestdagen'..
Binnen WP8.1 was dat volgens mij mogelijk. Of ik ben in de war met mijn android toestel hiervoor.
Binnen WP8.1 was dat volgens mij mogelijk. Of ik ben in de war met mijn android toestel hiervoor.
In de agenda op het hamburgermenu tappen en daar 'Feestdagen' uitvinken...Verwijderd schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 12:46:
Hoe kan je bepaalde agenda's (binnen 1 account) verbergen? Bijvoorbeeld 'Feestdagen'..
Verwijderd
Ohw ja, zag inderdaad het hamburgermenu over het hoofd omdat er al beneden een ...-menu is. Maar in ieder geval bedankt!Swerfer schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 12:58:
[...]
In de agenda op het hamburgermenu tappen en daar 'Feestdagen' uitvinken...
En ik ben weer door mijn mobiele data heen omdat mijn 930 de wifi niet automatisch koppelde, ik ben mijn volgende android stiekem al aan het uitzoeken.... Hebben jullie ook dit probleem?
Nope, komt mij niet bekend voor op mijn 640 en 830.mathelicious schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 14:28:
En ik ben weer door mijn mobiele data heen omdat mijn 930 de wifi niet automatisch koppelde, ik ben mijn volgende android stiekem al aan het uitzoeken.... Hebben jullie ook dit probleem?
Nope nog nooit gehad op mijn L930 verbind altijd direct als ik in range ben thuis. Al eens in je wifi-menu een longpress op je WLAN netwerk gedaan (als je ermee verbonden bent) -> Edit en daar gekeken op die op automatically connect staat?mathelicious schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 14:28:
[ Voor 16% gewijzigd door blmp op 28-05-2016 14:55 ]
Patient gamer
Dus het is je geen enkele keer opgevallen dat je het Wifi symbool miste linksboven in beeld? Of heb je misschien een vrij kleine data bundel?mathelicious schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 14:28:
Testing, one, two ...
Verwijderd
Nee, heb dit probleem niet. Maar een deel van het probleem kan ook komen door video's die automatisch laden/downloaden hier op tweakers. Heb afgelopen 2maanden voor het eerst dat mijn bundel al heeel snel op is. En volgens mij hebben ze dat ook recent gewijzigd. Soms hoef ik geen teaser of videoreview te zien, ik lees dan liever. Maar blijkbaar heeft iemand besloten dat we MOETEN kijkenmathelicious schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 14:28:
Hier ook het data probleem. Vandaag sms gehad dat ik 800 mb had gebruikt van de gig. Lekker dan. Valt me inderdaad niet op, omdat de bovenste balk bij veel activiteiten weggaat.
Moet eerlijk zeggen dat ik nu toch echt richting android aan het denken ben voor de opvolger.
Ook is het platform niet zo stabiel gebleken als verwacht. Wifi problemen, apps die spontaan stoppen met laden en afsluiten (facebook). Facebook app die echt maar een deel van de werkelijkheid aan updates en posts laat zien....
Jammer, want tot aan windows 10 was ik echt tevreden.
Ben ook benieuwd wat microsoft nog gaat doen laatste nieuwsberichten hebben mij geen hoop gegeven op een stevige doorontwikkeling in de toekomst.
Zeker niet voor de consumenten telefoons...
Och in oktober ga ik de balans opmaken, blijven of terug naar android.
Moet eerlijk zeggen dat ik nu toch echt richting android aan het denken ben voor de opvolger.
Ook is het platform niet zo stabiel gebleken als verwacht. Wifi problemen, apps die spontaan stoppen met laden en afsluiten (facebook). Facebook app die echt maar een deel van de werkelijkheid aan updates en posts laat zien....
Ben ook benieuwd wat microsoft nog gaat doen laatste nieuwsberichten hebben mij geen hoop gegeven op een stevige doorontwikkeling in de toekomst.
Vind juist dat Windows erg goed met data omgaat. Bij Android was ik opeens een eind door mijn bundel heen. Super tevreden over .318 en hoop dat het met de nieuwe ronde nog beter wordt. Ben benieuwd of de komende maand de anniversary update al ge-prereleased gaat worden aan insiders net als vorig jaar zomer gebeurde.
Ik vraag mij echt af, wat telefoon u zou nemen.TooTall_NL schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 18:16:
Hier ook het data probleem. Vandaag sms gehad dat ik 800 mb had gebruikt van de gig. Lekker dan. Valt me inderdaad niet op, omdat de bovenste balk bij veel activiteiten weggaat.
Als ik geen Windows Phone zou nemen, zou ik echt de overstap naar iOS maken.
Geen idee nog op dit moment.
Iphone 6 heb ik van het werk, vind het niets bijzonders. Persoonlijk ook gewoon niets met apple, heb een iphone, ipad en een windows laptop van het werk en heb vooral synchronisatie en compatibiliteitsproblemen tussen deze driehoek. Ben dan ook geen ict-er...
Ik hou mijn privé en werktelefoon bewust gescheiden. Een iphone is mij het geld niet waard.
Ik hoop dat windows een magische opleving krijgt de komende maanden, vooralsnog zou het enige alternatief een android telefoon zijn, merk enz heb ik nog geen idee van.
Iphone 6 heb ik van het werk, vind het niets bijzonders. Persoonlijk ook gewoon niets met apple, heb een iphone, ipad en een windows laptop van het werk en heb vooral synchronisatie en compatibiliteitsproblemen tussen deze driehoek. Ben dan ook geen ict-er...
Ik hou mijn privé en werktelefoon bewust gescheiden. Een iphone is mij het geld niet waard.
Ik hoop dat windows een magische opleving krijgt de komende maanden, vooralsnog zou het enige alternatief een android telefoon zijn, merk enz heb ik nog geen idee van.
Hetzelfde hier. Zet hem express op de helft om overschrijding te voorkomen.mathelicious schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 14:28:
Dat is wel een goede oplossing, maar het is wel van de zotte. Ik heb gisteravond op wifi gezeten en vanmorgen was wifi 'beschikbaar', ik kwam erachter omdat een video dus in rap tempo mijn 2 gb opslokte (wat er nog van over was)
Die nieuwsberichten is vaak berichtgeving van slecht gelezen berichten van andere sites, nu.nl is zo'n site dat graag aan negatieve Windows Mobile journalistiek doet.TooTall_NL schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 18:16:
[....]
Er wordt nu, en de komende maanden stevig door ontwikkeld. Ik draai nu al een tijdje Redstone Insider, er is al een hoop aangepast, en nieuwe functionaliteiten toegevoegd. Zo meteen in eind juli wordt de Anniversary Update uitgebracht, ook voor Windows Mobile (Redstone1). Daarna wordt er nog druk ontwikkeld op Redstone 2 en 3.
Het klopt dat Microsoft meer gaat focussen op business, maar voor consumenten blijft er genoeg over, al is er voor de Nederlandse markt nog niet veel uitgebracht (Acer, Alcatel, en een aardig wat Japanse en Chinese toestellen). Wat er met het merk Lumia gaat gebeuren is nog de vraag, en of er idd een Surface Phone uitkomt.
En los daarvan, met wat door Microsoft wordt ontwikkeld voor business, kunnen wij consumenten nog steeds op mee liften.Zeker wanneer apps voor UWP verder wordt door ontwikkeld, kan positief uitvallen voor Windows Phone.
En ik ben het met je eens, er zitten nu haken en ogen aan Windows Mobile, sommige zaken lopen nog niet lekker, maar gezien de ontwikkeling sinds de release in november vorig jaar is er veel verbeterd en nieuw ontwikkeld. Als Microsoft er geen brood in zou zien, zou de ontwikkeling nu niet zo hard gaan (Redstone heeft ondertussen als zo'n 15 updates gehad).
Verder is het jammer dat Microsoft geen officiële pers release note uitbrengt, met een verklaring wat ze gaan doen op hardware en software niveau gaan doen op WM. Hierdoor ontstaan natuurlijk wel veel twijfels.
Hieronder wat lees voer:
http://www.windowscentral...-shifting-mobile-strategy
http://www.windowscentral...is-apps-usage-smartphones
Wat zo zonde is de reputatie was het enige dat echt stond voor windows phone. Het was stabiel, draaide altijd goed en had geen high end specs nodig voor een goede ervaring.
Erg ervaringsgerichte selling points en juist dat element werkt nu niet naar behoren. Ik heb mijn lumia 930 in de afgelopen periode windows 10 vaker opnieuw op moeten starten dan in de anderhalf jaar daarvoor.
Het missen van apps e.d. Had ik geen last van. Maar dat de apps die er zijn slecht onderhouden worden (kan MS niks aan doen), geen duidelijke goede ervaring meer aanwezig is, rare glitches in het systeem, vaker opnieuw opstarten, wifi om de haverklap kwijt mij aan het twijfelen brengen is toch niet zo vreemd.
Enkele van de zaken die mij hebben getrokken naar dit platform zijn langzaam minder aan het worden.
Maar nogmaals ik ben de eerste die juicht als het tegendeel door microsoft wordt bewezen.
Ps/ android ook geen hele slechte ervaringen mee dus dit zit ook nog in het achterhoofd. (galaxy nexus). Alleen daar is het update beleid een drama, maar daar ia ook nieuws over geweest...
Erg ervaringsgerichte selling points en juist dat element werkt nu niet naar behoren. Ik heb mijn lumia 930 in de afgelopen periode windows 10 vaker opnieuw op moeten starten dan in de anderhalf jaar daarvoor.
Het missen van apps e.d. Had ik geen last van. Maar dat de apps die er zijn slecht onderhouden worden (kan MS niks aan doen), geen duidelijke goede ervaring meer aanwezig is, rare glitches in het systeem, vaker opnieuw opstarten, wifi om de haverklap kwijt mij aan het twijfelen brengen is toch niet zo vreemd.
Enkele van de zaken die mij hebben getrokken naar dit platform zijn langzaam minder aan het worden.
Maar nogmaals ik ben de eerste die juicht als het tegendeel door microsoft wordt bewezen.
Ps/ android ook geen hele slechte ervaringen mee dus dit zit ook nog in het achterhoofd. (galaxy nexus). Alleen daar is het update beleid een drama, maar daar ia ook nieuws over geweest...
[ Voor 0% gewijzigd door TooTall_NL op 28-05-2016 23:13 . Reden: taalvoutennnnnnnn ]
Hier precies dezelfde ervaringen. Ik wil eigenlijk helemaal niet terug naar Android, maar W10 is de laatste tijd zo instabiel dat ik er helemaal klaar mee ben.TooTall_NL schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 23:11:
Wat zo zonde is de reputatie was het enige dat echt stond voor windows phone. Het was stabiel, draaide altijd goed en had geen high end specs nodig voor een goede ervaring.
Ik ga nu dus maar een (semi) budget Android kopen en hoop dan dat over een half jaar ofzo W10 eindelijk wel gewoon stabiel is.
Hier dezelfde beweging in mijn hoofd. L930, blij met W10, maar de batterijproblemen helpen me toch richting ios of android.toolkist schreef op zondag 29 mei 2016 @ 00:13:
[...]
Hier precies dezelfde ervaringen. Ik wil eigenlijk helemaal niet terug naar Android, maar W10 is de laatste tijd zo instabiel dat ik er helemaal klaar mee ben.
Ik ga nu dus maar een (semi) budget Android kopen en hoop dan dat over een half jaar ofzo W10 eindelijk wel gewoon stabiel is.
Gistermiddag op pad en in 5 uur van 100 naar 25%. En heb hem echt niet veel gebruikt, ad website voor giro en 5 x instagram checken, beetje appen, alle apps na gebruik netjes afgesloten, is gewoon dramatisch.
Ik overweeg S7.
Best wel jammer na 15 jaar nokia/lumia. 3510i-n70-n73-n82-n8-n97-808-1020-L930 en dan mis ik er vast nog een paar daartussen :-)
Apps afsluiten maakt niets uit. Enige winst kan je halen met aangeven in de instellingen van de batterij of ze op de achtergrond mogen draaien of niet.
In mijn geval een 950XL. Net ook weer, draai m'n hoofd een keer richting m'n telefoon->reboot.liffey schreef op zondag 29 mei 2016 @ 08:51:
[...]
Hier dezelfde beweging in mijn hoofd. L930, blij met W10, maar de batterijproblemen helpen me toch richting ios of android.
Gistermiddag op pad en in 5 uur van 100 naar 25%. En heb hem echt niet veel gebruikt, ad website voor giro en 5 x instagram checken, beetje appen, alle apps na gebruik netjes afgesloten, is gewoon dramatisch.
Ik overweeg S7.
Best wel jammer na 15 jaar nokia/lumia. 3510i-n70-n73-n82-n8-n97-808-1020-L930 en dan mis ik er vast nog een paar daartussen :-)
Ik heb hetzelfde regelmatig met m'n asus nexus 7 2013 (nieuwste Androidversie) dus of je met Android automatisch veilig zit is ook maar de vraag. Heeft gelukkig geen sim maar toch.mathelicious schreef op zaterdag 28 mei 2016 @ 14:28:
Dat is natuurlijk niet waar. Als ik instagram open heb is de batterij in een uur leeg, net als candy crush en drive.Caelorum schreef op zondag 29 mei 2016 @ 10:04:
Apps afsluiten maakt niets uit. Enige winst kan je halen met aangeven in de instellingen van de batterij of ze op de achtergrond mogen draaien of niet.
Ding wordt ook gloeiend heet dan. Als ik instagram alleen op de achtergrond heb draaien, dus niet geopend gaat het een stuk langzamer.
Doet bij een can jullie edge ook wel eens raar. Krijg na het invoeren van een adres een blanco scherm, als ik deze dan verklein wordt de site wel zichtbaar in het miniatuurtje. Wanneer ik er vervolgens op klik krijg ik wel een goede site te zien.
Dit gebeurt sporadisch en lijkt niet echt een vast patroon te hebben...
Hmm. Nooit een verschil gemerkt eerlijk gezegd. Alleen met background tasks aan of uit.liffey schreef op zondag 29 mei 2016 @ 16:44:
[...]
Dat is natuurlijk niet waar. Als ik instagram open heb is de batterij in een uur leeg, net als candy crush en drive.
Ding wordt ook gloeiend heet dan. Als ik instagram alleen op de achtergrond heb draaien, dus niet geopend gaat het een stuk langzamer.
Heb ik ook wel eens last van, en het heeft inderdaad niet een vast patroon, gebeurt bij mij heel af en toe.TooTall_NL schreef op zondag 29 mei 2016 @ 17:22:
Doet bij een can jullie edge ook wel eens raar. Krijg na het invoeren van een adres een blanco scherm, als ik deze dan verklein wordt de site wel zichtbaar in het miniatuurtje. Wanneer ik er vervolgens op klik krijg ik wel een goede site te zien.
Ik heb mijn Nokia 735 vorige week geupgrade naar Windows 10. Sindsdien krijg ik geen geluiden meer als ik e-mails ontvang. Ik heb meerdere e-mail accounts. Ik heb alle instellingen al geprobeerd maar ik kom er niet uit.
- Bij instellingen/persoonlijke instellingen/geluiden staat geluiden afspelen bij systeemmeldingen aangevinkt.
- Bij instellingen/systeem/meldingen en acties/outlook mail staat alles aan.
- In de outlook app bij instellingen/meldingen staat geluid afspelen aan bij alle accounts.
Zie ik iets over het hoofd???
- Bij instellingen/persoonlijke instellingen/geluiden staat geluiden afspelen bij systeemmeldingen aangevinkt.
- In de outlook app bij instellingen/meldingen staat geluid afspelen aan bij alle accounts.
Helaas herken ik jou punt zo goed. Mijn 830 was huilen en nu mijn gloednieuwe 950 ook. Ik wilde nooit meer van WP weg, maar nu begin ik het echt goed zat te zijn.liffey schreef op zondag 29 mei 2016 @ 08:51:
[...]
Hier dezelfde beweging in mijn hoofd. L930, blij met W10, maar de batterijproblemen helpen me toch richting ios of android.
Batterij trekt leeg waar je bij staat, spontane reboots, toetsenbord dat niet komt wanneer je op een tekstvlak drukt (in bijv WhatsApp of Edge etc.), toetsenbord dat er mee op houdt na 1 letter, en pas na een minuut je weer laat typen....
Idem hier.. was dolblij met m'n Lumia 950 maar heb hem met grote spijt onlangs ingeruild voor een iPhone 6S. Ik begon me steeds meer te storen aan de dagelijkse issues die elke keer weer opdoken.The Inquisitor schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:37:
[...]
Helaas herken ik jou punt zo goed. Mijn 830 was huilen en nu mijn gloednieuwe 950 ook. Ik wilde nooit meer van WP weg, maar nu begin ik het echt goed zat te zijn.
Batterij trekt leeg waar je bij staat, spontane reboots, toetsenbord dat niet komt wanneer je op een tekstvlak drukt (in bijv WhatsApp of Edge etc.), toetsenbord dat er mee op houdt na 1 letter, en pas na een minuut je weer laat typen....
Daarnaast minder functionaliteiten en steeds minder bruikbaarheid...
En geloof me... ik steunde MS echt.
~ Information security professional & enthousiast ~ EC Twitter ~
Het ergste is dat als ik op internet ga zoeken, ik genoeg van die horrorverhalen hoor. En dan niet geschreven door ios/android fanboys, maar trouwe WP klanten. Ik DM jou evenEagle Creek schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:40:
[...]
Idem hier.. was dolblij met m'n Lumia 950 maar heb hem met grote spijt onlangs ingeruild voor een iPhone 6S. Ik begon me steeds meer te storen aan de dagelijkse issues die elke keer weer opdoken.
Daarnaast minder functionaliteiten en steeds minder bruikbaarheid...
En geloof me... ik steunde MS echt.
Om het voor mij goed duidelijk te krijgen. Jij hebt de 950 nieuw gekocht en draait niet met Insider software?The Inquisitor schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:37:
[...]
Helaas herken ik jou punt zo goed. Mijn 830 was huilen en nu mijn gloednieuwe 950 ook. Ik wilde nooit meer van WP weg, maar nu begin ik het echt goed zat te zijn.
Testing, one, two ...
Gewoon release inderdaad. .318 uit mijn hoofd?hardware-lover schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:50:
[...]
Om het voor mij goed duidelijk te krijgen. Jij hebt de 950 nieuw gekocht en draait niet met Insider software?
Ik heb het zo staan in de Outlook Mail app:harde_cynist schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:35:
Ik heb mijn Nokia 735 vorige week geupgrade naar Windows 10. Sindsdien krijg ik geen geluiden meer als ik e-mails ontvang. Ik heb meerdere e-mail accounts. Ik heb alle instellingen al geprobeerd maar ik kom er niet uit.
Ik precies hetzelfde, maar ik hoor dus niks...GerCor schreef op maandag 30 mei 2016 @ 11:54:
[...]
Ik heb het zo staan in de Outlook Mail app:
[afbeelding]
Ik heb net ook via support/microsoft.com via de chat contact gehad en de desbetreffende medewerker wist mij te vertellen dat de afwezigheid van geluid bij notificaties, e-mails enz. normaal is bij Windows 10 mobile en dat dit met de volgende update, die hopelijk eind volgende maand uitkomt, verholpen wordt. Is dit niet een bullsh*t-verhaal?
[ Voor 36% gewijzigd door harde_cynist op 30-05-2016 12:21 ]
Ik heb dat ook gehad. Bij mij was de oplssing het opnieuw aanmaken van de accounts op de telefoon en opletten dat de accounts niet ge-merged zijn tot één account.harde_cynist schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:12:
[...]
Ik precies hetzelfde, maar ik hoor dus niks...
Ik heb net ook via support/microsoft.com via de chat contact gehad en de desbetreffende medewerker wist mij te vertellen dat de afwezigheid van geluid bij notificaties, e-mails enz. normaal is bij Windows 10 mobile en dat dit met de volgende update, die hopelijk eind volgende maand uitkomt, verholpen wordt. Is dit niet een bullsh*t-verhaal?
Overduidelijk een bullshitverhaal.harde_cynist schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:12:
[...]
Ik precies hetzelfde, maar ik hoor dus niks...
...... Is dit niet een bullsh*t-verhaal?
Hoe kan ik dit voorkomen? Volgens mij zit nu alles gekoppeld aan mijn outlook e-mail waaraan mijn telefoon is gekoppeld.VAnTurenhout schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:22:
[...]
opletten dat de accounts niet ge-merged zijn tot één account.
Bij mij was dit (per ongeluk) geactiveerd:harde_cynist schreef op maandag 30 mei 2016 @ 12:40:
[...]
Hoe kan ik dit voorkomen? Volgens mij zit nu alles gekoppeld aan mijn outlook e-mail waaraan mijn telefoon is gekoppeld.
http://www.windowscentral...ok-mail-windows-10-mobile
Ik kom deze optie nu niet meer tegen dus misschien is dat ook bij jou niet de oplossing voor je probleem.
accounts al opnieuw aangemaakt?
Ben ik mee bezig maar er is iets raars aan de hand. Als ik bij beheer/uw e-mail en accounts mijn outllook account wil beheren gaat hij naar mijn hotmail toe, die ik net heb verwijderd....
Verwijderen en opnieuw opstarten?
Ik zet hem terug naar fabrieksinstellingen.
Hier nog een positief verhaal over Windows 10M. Heb sinds een week de Garmin Vivoactive HR, dit werkt perfect icm de Garmin mobile app voor Windows 10.
Ja, eindelijk is er de Garmin app.
Vroeger had ik me oude Android nodig ervoor, maar is nu nog een reden minder om Android te gebruiken...
Veel mensen lijken Windows Mobile te steunen, maar gaan dan toch naar Amdroid of iOS.
Is gewoon 1 pot nat allemaal. Android en iOS hebben ook hun problemen!!!
Vroeger had ik me oude Android nodig ervoor, maar is nu nog een reden minder om Android te gebruiken...
Veel mensen lijken Windows Mobile te steunen, maar gaan dan toch naar Amdroid of iOS.
Is gewoon 1 pot nat allemaal. Android en iOS hebben ook hun problemen!!!
Zo is het Dragunov. Mijn knappe nichtje gaat vandaag vliegen naar Mallorca. Nu lees ik net op NOS dat er veel vluchten vertraging hebben. Snel even naar de store, de app 'Schiphol' geïnstalleerd, vluchtnummer opgezocht en zag dat ze nog geen vertraging heeft. En nou moet ik vanavond werken anders had ik de vlucht met de app FlightRadar24 van A naar B kunnen volgen.
En morgen heb ik die apps voorlopig niet meer nodig ...
Ja alleen het ene platform heeft wat meer problemen dan anderen. Ik kan me voorstellen dat mensen het ondertussen een beetje zat raken met W10m. Bij de ene werkt het goed, bij de andere werkt het vreselijk. WP8.1 was fantastisch, maar W10m kan het totaal niet waar maken.
Te veel bugs, te veel batterijproblemen en te veel functionaliteiten die verdwijnen en met mazzel een half jaar later terugkomen.
Te veel bugs, te veel batterijproblemen en te veel functionaliteiten die verdwijnen en met mazzel een half jaar later terugkomen.
Wat houd je tegen om terug naar wp8.1 te gaan mocht je een device hebben wat niet geleverd is met W10M?The Inquisitor schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:58:
Ja alleen het ene platform heeft wat meer problemen dan anderen. Ik kan me voorstellen dat mensen het ondertussen een beetje zat raken met W10m. Bij de ene werkt het goed, bij de andere werkt het vreselijk. WP8.1 was fantastisch, maar W10m kan het totaal niet waar maken.
Als je terug OS opbouwt van ongeveer 0 kan je zo'n dingen wel verwachten, maar ik denk niet dat we hetzelfde scenario zullen meemaken als met Windows Phone 7 en 8.
Denk ook niet dat de telefoons die nu op Windows 10 zitten geen ondersteuning meer zullen krijgen, maar gewoon zullen de updates blijven krijgen. Beetje het model van iOS
Denk ook niet dat de telefoons die nu op Windows 10 zitten geen ondersteuning meer zullen krijgen, maar gewoon zullen de updates blijven krijgen. Beetje het model van iOS
Tuurlijk komen er updates, morgen alweer een Insider Build. Gaat gewoon door....
en dat laatste hoort niet in dit topic thuis
en dat laatste hoort niet in dit topic thuis
[ Voor 26% gewijzigd door PaT op 31-05-2016 07:31 ]
Ik kan het mis hebben, maar heb al vaker gezocht naar een app als FlightRadar24 in de store, maar kan niets vinden, welke gebruik jij?GerCor schreef op maandag 30 mei 2016 @ 15:44:
En nou moet ik vanavond werken anders had ik de vlucht met de app FlightRadar24 van A naar B kunnen volgen.
offtopic, dus weg
[ Voor 90% gewijzigd door PaT op 31-05-2016 07:32 ]
FlightRadar24 dus, Maar die is inderdaad uit de store verdwenen, ze zijn gestopt met W10M. Ik kan het nog steeds downloaden omdat het in mijn bibliotheek staat.ardvark99 schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:30:
[...]
Ik kan het mis hebben, maar heb al vaker gezocht naar een app als FlightRadar24 in de store, maar kan niets vinden, welke gebruik jij?
Hier hebben we het apps en Windows Store topic voor
offtopic, dus weg
[ Voor 55% gewijzigd door PaT op 31-05-2016 07:33 ]
Ik ben eens teruggerold naar 8.1, maar dan is 8.1 echt bizar lelijk en totaal niet prettig om mee te werken. Natuurlijk is dat slechts een mening, maar het is voor de gebruiker afhankelijk in hoeverre zoiets meespeelt in je keuze.vali schreef op maandag 30 mei 2016 @ 16:18:
[...]
Wat houd je tegen om terug naar wp8.1 te gaan mocht je een device hebben wat niet geleverd is met W10M?
Nu heb ik een W10m geleverde telefoon, dus heb sowieso geen keuze meer.
Heren, ik draai op mijn 950 de standaard build 10586.318 op firmware 16082.36025 zonder problemen. Tenminste niet echt iets wat storend is.
Mijn vrouw heeft dezelfde 950 echter omdat ze bij vodafone werkt heeft ze deze dus via de zaak. Echter deze is branded ( ja het bestaat nog blijkbaar ) blijkbaar aangezien deze ook opstart met het vodafone logo. Ze draait op dezelfde build echter met een verouderde firmware ( 36009 ). Deze krijg ik ook niet geüpdate naar de laatste versie, ook niet via de tool.
Is er een manier dit te omzeilen of zijn er mensen die zich ook herkennen met de vele problemen die deze firmware heeft. ( battery drains, vasthangen, word ineens warm, spontane restarts ). Het toestel is een groot drama.. Zo erg dat ze nu van haar windows phone af wilt en terug naar haar iPhone.
Mijn vrouw heeft dezelfde 950 echter omdat ze bij vodafone werkt heeft ze deze dus via de zaak. Echter deze is branded ( ja het bestaat nog blijkbaar ) blijkbaar aangezien deze ook opstart met het vodafone logo. Ze draait op dezelfde build echter met een verouderde firmware ( 36009 ). Deze krijg ik ook niet geüpdate naar de laatste versie, ook niet via de tool.
Is er een manier dit te omzeilen of zijn er mensen die zich ook herkennen met de vele problemen die deze firmware heeft. ( battery drains, vasthangen, word ineens warm, spontane restarts ). Het toestel is een groot drama.. Zo erg dat ze nu van haar windows phone af wilt en terug naar haar iPhone.
Even voor je opgezocht, ik zit ook op 36025, maar heb dus dezelfde problemen die jij opnoemt bij haar oude formware.
Dat erg heet worden, zo lees ik net, van de 950 heeft bij een aantal als oorzaak dat ze een SD-card gebruiken. Dus, maar misschien is dat al bekend en besproken in de 950/950XL topic: apps van de SD halen, fabrieksreset en even een tijdje zonder SD-card proberen. Bij anderen is de oorzaak; het syncen van hun mail-account.
Bij mijn 950 waren de warmte problemen opgelost na een soft reset. Gewoon uit/aan knop vasthouden en volume min (dacht ik) totdat die restart.
Met softreset ben je niets kwijt! Alleen je tijds instelling reset zich geloof ik maar na enkele minuten staat die ook weer goed.
Met softreset ben je niets kwijt! Alleen je tijds instelling reset zich geloof ik maar na enkele minuten staat die ook weer goed.
Na enkele dagen ben ik al helemaal klaar met Windows 10. Als ik een e-mail ontvang maakt mijn telefoon geen geluid. Ik heb alle instellingen gecontroleerd (persoonlijke instellingen/geluiden, instellingen/systeem/meldingen en acties/outlook mail, outlook app bij instellingen/meldingen). Zelfs een reset biedt geen uitkomst. Wie weet wat er aan de hand is of hoe dit kan worden opgelost want ik ben de waanzin nabij.
SD kaart is het niet, want die heb ik ook al in mijn 950 gehad.GerCor schreef op maandag 30 mei 2016 @ 18:14:
Dat erg heet worden, zo lees ik net, van de 950 heeft bij een aantal als oorzaak dat ze een SD-card gebruiken. Dus, maar misschien is dat al bekend en besproken in de 950/950XL topic: apps van de SD halen, fabrieksreset en even een tijdje zonder SD-card proberen. Bij anderen is de oorzaak; het syncen van hun mail-account.
Daarnaast hebben we beide dezelfde SD kaarten.
Het punt is dat ik het wel herken de problemen van toen ik de 950 pas zelf had ( 1 van de eersten ook ) , maar na de laatste firmware heb ik nergens meer last van.
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M