Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Mijn 930 is nu de 10.0.15063.2 aan het downloaden. Fast ring. Stond bij dat het wel even kan duren voordat je iets ontvangt maar bij mij is dat 'even' eigenlijk: nu direct.Priet schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 13:39:
Je moet op Fast zitten: https://changewindows.org/filter/mobile/all/all/day/true
Dan ontvang je 10.0.15063.0
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Nu wil ik dat wel, maar dan kom ik na het aanklikken van "aan de slag " in de app op een soort grijze info pagina over wanneer je insider preview versies mag/wil ontvangen, waar ik dus niks kan.
Onderaan staat "wordt niet geïnstalleerd op uw primaire telefoon" betekent dit dat ik nog een telefoon moet hebben met mijn MS account
Hmm. Ik denk dat MS bedoelt: je installeert het nu op een telefoon dat niet jouw primaire telefoon is. Want dat wordt door MS afgeraden. Ik kreeg ook de waarschuwing: 'U weet het zeker, we hebben u gewaarschuwd' o.i.d.jahako schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:36:
Heb ik toch ff hulp nodig, ben al een jaartje aangemeld bij insider maar nooit de app gebruikt.
Nu wil ik dat wel, maar dan kom ik na het aanklikken van "aan de slag " in de app op een soort grijze info pagina over wanneer je insider preview versies mag/wil ontvangen, waar ik dus niks kan.
Onderaan staat "wordt niet geïnstalleerd op uw primaire telefoon" betekent dit dat ik nog een telefoon moet hebben met mijn MS account
Ga er nog even een 640 bij hangen als tweede foon misschien dat dit helpt , bedanktGerCor schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:46:
[...]
Hmm. Ik denk dat MS bedoelt: je installeert het nu op een telefoon dat niet jouw primaire telefoon is. Want dat wordt door MS afgeraden. Ik kreeg ook de waarschuwing: 'U weet het zeker, we hebben u gewaarschuwd' o.i.d.
Geloof je het anders niet?richdb schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:20:
Volgens mij is de laatste versie 15063.138? Kan iedereen dat even checken bij instellingen, info, apparaatgegevens. Zie ook https://changewindows.org/

Ik check alleen ... omdat die website aangeeft van .138
Inmiddels heeft de fast ring al een nieuwere build, installeer je deze dan zul je waarschijnlijk nooit meer een release build op je toestel L930 geïnstalleerd krijgen.
[ Voor 45% gewijzigd door Wietsee. op 14-04-2017 20:19 ]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
De grap is dat de preview versie van de software die ze nu besluiten niet uit te rollen, wel prima werkt op de toestellen. Dat is het vreemde en het vervelende.PaT schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:17:
Tsja, de 930 heeft techniek aan boord van alweer flink wat jaren terug. Uiteindelijk heeft Microsoft best lang ondersteuning gegeven voor dit toestel. Ik geloof dat er voor bijvoorbeeld een vergelijkbare LG G2 ook niet erg veel support meer is.
Microsoft jaagt zo de laatste die-hard aanhagers wel erg hard weg van het platform.
Maar ja. Ik heb genoten van WP8.1 en ik geniet ook nog steeds van W10M. Als de opvolger nou te verleidelijk is ..... ga ik vast weer voor de bijl. Want ik hou wel van vernieuwen.
Ik las 2 weken geleden nog iemand die van WP8.1 naar W10M was gegaan. Die was verbaasd dat HERE Drive het niet meer deed. Kijk, die mensen heb je natuurlijk ook.
[ Voor 47% gewijzigd door GerCor op 15-04-2017 02:23 ]
De 930 is flink sneller geworden na de update, niet uitbrengen zou zo onlogisch zijn..
Edit: Heb iig feedback gegeven, dus hopen dat dat een beetje geupvote wordt..
[ Voor 16% gewijzigd door Glacier op 15-04-2017 07:36 ]
Zeg dan gewoon niksWe recognize that many Insiders will be disappointed to see their device is no longer supported. We looked at feedback from our Windows Insiders and realized that we were not providing the best possible experience for our customers on many older devices. That helped us determine which devices we support for the Windows 10 Creators Update. We are continually listening to your feedback to provide the best experience for ALL of our customers.

Hier is ook een feedback. Alleen toegankelijk via feedback hub. Denk niet dat het veel gaat helpen, maar ja niet geschoten is altijd mis. https://aka.ms/s593cpGlacier schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 07:03:
Is er niet ergens een petitie die we kunnen tekenen of opzetten om MS te bewegen om de update toch uit te brengen?
De 930 is flink sneller geworden na de update, niet uitbrengen zou zo onlogisch zijn..
Edit: Heb iig feedback gegeven, dus hopen dat dat een beetje geupvote wordt..
Of geef de echte reden. Dit is gewoon liegen, want de update draait als een tierelier op de 930. Maar als een bedrijf gewoon glashard gaat liegen verliezen ze voor mij hun geloofwaardigheid. Zo jammer ...PaT schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 07:12:
Mooi man, van die holle verklaringen van Microsoft
[...]
Zeg dan gewoon niks
Ben er uit! de letters stonden te groot bij toestel instellingen, waardoor het keuzevak niet zichtbaar was,GerCor schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:46:
[...]
Hmm. Ik denk dat MS bedoelt: je installeert het nu op een telefoon dat niet jouw primaire telefoon is. Want dat wordt door MS afgeraden. Ik kreeg ook de waarschuwing: 'U weet het zeker, we hebben u gewaarschuwd' o.i.d.
Bedankt voor de link, ook gelijk maar gebruik van gemaakt en geupvote. teller staat nu op 345, maar of dat daar indruk gaat maken.richdb schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 08:42:
[...]
Hier is ook een feedback. Alleen toegankelijk via feedback hub. Denk niet dat het veel gaat helpen, maar ja niet geschoten is altijd mis. https://aka.ms/s593cp
Ik heb ook gestemd, de teller staat nu op 403..shiptronic schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 13:11:
[...]
Bedankt voor de link, ook gelijk maar gebruik van gemaakt en geupvote. teller staat nu op 345, maar of dat daar indruk gaat maken.
Hoeveel van die zinloze up-votes zouden er geweest zijn om FM-radio te behouden? Allemaal leuk en aardig maar het is trekken aan een dood paard.richdb schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 08:42:
[...]
Hier is ook een feedback. Alleen toegankelijk via feedback hub. Denk niet dat het veel gaat helpen, maar ja niet geschoten is altijd mis. https://aka.ms/s593cp
Het heeft helemaal geen zin meer. Het is over een uit met Windows Mobile. Zie mijn post in ander draadje.GerCor schreef op zondag 16 april 2017 @ 07:14:
[...]
Hoeveel van die zinloze up-votes zouden er geweest zijn om FM-radio te behouden? Allemaal leuk en aardig maar het is trekken aan een dood paard.
Net weer wat vreemds ontdekt, wanneer ik bluetooth aanzet (om eventueel te kunnen bellen in de auto), geeft de navigatie (kaarten) geen geluid meer. Waarschijnlijk probeert hij dat via de autoradio te doen, maar die ondersteunt dat helemaal niet, die kan alleen bellen.
Nee, release is genoeg. Heb deze ook binnen gekregen. Duurde alleen even voordat hij de update aangeboden kreeg.BounceMeister schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:23:
Ik heb windows insider nu op release preview gezet, maar dat geeft geen update. Ik moet hem zeker echt op fast ring zetten?
Net weer wat vreemds ontdekt, wanneer ik bluetooth aanzet (om eventueel te kunnen bellen in de auto), geeft de navigatie (kaarten) geen geluid meer. Waarschijnlijk probeert hij dat via de autoradio te doen, maar die ondersteunt dat helemaal niet, die kan alleen bellen.
Ik heb hem op slow gezet, update gestart en daarna weer op release previewBounceMeister schreef op vrijdag 28 april 2017 @ 12:23:
Ik heb windows insider nu op release preview gezet, maar dat geeft geen update. Ik moet hem zeker echt op fast ring zetten?
Alleen geeft whatsapp nu ineens een ander geluid, wat ik geprobeerd heb aan te passen in het menu, maar het verandert niet?
Anoniem: 127014
Geluid instellen in whatsapp menu, en in je systeem op default zetten....BounceMeister schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 11:51:
Via de slow ring kreeg ik de update binnen. Soms lijkt de telefoon sneller, soms gewoon weer traag (zoals altijd sinds W10m).
Alleen geeft whatsapp nu ineens een ander geluid, wat ik geprobeerd heb aan te passen in het menu, maar het verandert niet?
Iemand nog ideeen?
iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2
Aan de oplader (ook een andere geprobeerd) hangen gebeurd niets. En de combinaties die ik heb geprobeerd:PinokkioTV schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 15:08:
Aan de lader hangen en kijken of hij daarop reageert. En de knoppencombinatie voor hard reset, dit mikt nogal nauw dus "allerlei combinaties" is misschien niet nauwkeurig genoeg
* Alleen de power knop
* Volume down en power knop
* Volume down en camera knop, daarna powerknop
Helaas reageert ie nergens op
Dat werkt dus niet. Ik moet denk ik maar wennen aan het nieuwe geluidje.Anoniem: 127014 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 12:12:
[...]
Geluid instellen in whatsapp menu, en in je systeem op default zetten....
Het frontje (glas) begint nu los te laten, dus ik denk niet dat deze Lumia nog heel erg lang mee zal gaan. Dan ben ik gelijk helemaal klaar met Windows Phone en Microsoft/Nokia hardware.
kom hier weer eens, zelf tot anderhalf jaar geleden een 930 in gebruik gehad, op laatst ook problemen met de microfoons die niet werken bij handsfree bellen/filmen (met 8.1) en overgestapt naar een iPhone 6s.
Geen spijt gehad van de overstap, ivm garantie nog wel de mics laten fixen (maar nog niet getest ;p).
Toestel was wel erg mooi en veelbelovend en sommige features (QI bv) mis ik soms wel, ook Here Drive erop, welke ondertussen een betere ondersteuning kent op m'n iPhone
Had ook goede hoop dat ik niet meer terug hoefde naar Apple ivm de aankondiging Windows 10 met ondersteuning voor iOS/Android apps... wat weer snel teruggedraaid werd en ook het uitblijven van W10.
Maar, heb toestel nog wel liggen, en moeders die nog een 520 (geloof ik) gebruikt zoekt wat anders, zou het nut hebben nog even door te gaan met de 930? Schrik er wel beetje van dat er nog steeds issues zijn met wel/niet komen van officiële updates, terwijl bv een iPhone 6 nog volop ondersteuning krijgt.
Qua apps is Whatsapp het belangrijkste wat ze wil hebben, en sinds 2 weken heeft ze ook een Facebook account
Wanneer je moeder de 930 van jou krijgt (ik neem niet aan, dat je er nog geld voor gaat vragen?) is er toch niets tegen, dat ze 'm nog 'n tijdje gebruikt? Vergeleken met een 520 is 't toch 'n hele verbetering, en mochten er later problemen optreden met updates o.i.d., kan ze dan toch nog altijd iets nieuws kopen?
Nu we 't toch over updates hebben, vergelijk een iPhone 6 (zelfs de 5s krijgt momenteel nog ondersteuning) dan liever niet met een budget Android. De top-modellen (in prijs vergelijkbaar met iPhones) worden bij Android ongeveer 2 jaar ondersteund, bij budget modellen is dat meestal veel korter, met 'n beetje pech koopt ze er eentje, die al wat langer op de markt is, en nu al geen nieuwe versie meer krijgt (ervaring van een buurvrouw). Dat kan opgelost worden met een andere ROM, maar dat zie ik je moeder nog niet doen. Dan zou jij het voor haar moeten doen, en wanneer er problemen zijn, mag jij die dan ook oplossen, of dat nou zo handig is?
Heb zelf meerdere oudere familieleden bij het instellen van hun eerste smartphone geholpen, trek er graag een uurtje (of twee) voor uit, om alles naar wens in te stellen, maar daarna moeten ze zelfredzaam zijn, of met een vraag naar de winkel kunnen, ik wil niet elke week gebeld worden, wanneer ze iets tegenkomen, wat ze niet snappen. Reden, dat ik ze dan ook, al naar gelang budget, een Windows toestel, of, zeker indien ze al een iPad hebben, een iPhone (eventueel tweedehands) adviseer.
Vergelijk met iPhone 6 zat hem meer in de 930, niet de budget android telefoons (waar je blij mag zijn als je uberhaubt een update krijgt). Collega van me had net een 6 toen ik de 930 kocht, de 6 was wel leuk, maar qua features was de 930 gewoon leuker... alleen dat hele Windows platform, het werkte goed, maar gebrek aan bepaalde apps, daarna de aankondiging W10 met bredere ondersteuning wat heel wat beloofde... maar die bleef zolang weg dat ik een 6s oppikte zodra die op de markt kwam.
Heb ook al meerdere mensen aan Lumia's geholpen (vriendin, moeder, schoonmoeder) en allemaal konden ze er zo mee overweg, alleen was m'n vriendin zo handig het scherm te slopen, waarna ze m'n oude iPhone 4s kreeg en ondanks dat ie goed traag is, er eigenlijk wel blij mee is omdat ze nu wel gewoon een normale ING en Efteling app erop kan zetten.
Efteling app? Dus, maar goed. De 930 krijgt nog gewoon fixes als deze nodig zijn. Ook onder 8.1. En wat betreft de 930 of de iPhone 6, ik zou maar eens op YouTube testen tussen die twee gaan bekijken. Komt de iPhone helaas meestal als verliezer uit de bus.KeRsTmAnNeKe schreef op zondag 30 april 2017 @ 10:37:
Of ze hem krijgt of niet moet ik nog over denkenHeb wel al zat van hun gekregen... (en voor meer geld ook.. en op marktplaats is de 930 ook niet gek veel meer waard)
Vergelijk met iPhone 6 zat hem meer in de 930, niet de budget android telefoons (waar je blij mag zijn als je uberhaubt een update krijgt). Collega van me had net een 6 toen ik de 930 kocht, de 6 was wel leuk, maar qua features was de 930 gewoon leuker... alleen dat hele Windows platform, het werkte goed, maar gebrek aan bepaalde apps, daarna de aankondiging W10 met bredere ondersteuning wat heel wat beloofde... maar die bleef zolang weg dat ik een 6s oppikte zodra die op de markt kwam.
Heb ook al meerdere mensen aan Lumia's geholpen (vriendin, moeder, schoonmoeder) en allemaal konden ze er zo mee overweg, alleen was m'n vriendin zo handig het scherm te slopen, waarna ze m'n oude iPhone 4s kreeg en ondanks dat ie goed traag is, er eigenlijk wel blij mee is omdat ze nu wel gewoon een normale ING en Efteling app erop kan zetten.
Maar gewoon aan je moeder geven. Whatsapp werkt gewoon lekker, Facebook doet het nog. Dus hiervoor is het toestel nog 100x beter dan een budget Android toestel. En gewoon lekker op 8.1 blijven.
Facebook werkt inmiddels toch niet meer op 8.1? Browser gebruiken is natuurlijk wel een optie, alleen weet ik niet hoe goed de browser versie werkt in Internet Explorer 11 op WP8.1.richdb schreef op zondag 30 april 2017 @ 10:46:
[...]
Efteling app? Dus, maar goed. De 930 krijgt nog gewoon fixes als deze nodig zijn. Ook onder 8.1. En wat betreft de 930 of de iPhone 6, ik zou maar eens op YouTube testen tussen die twee gaan bekijken. Komt de iPhone helaas meestal als verliezer uit de bus.
Maar gewoon aan je moeder geven. Whatsapp werkt gewoon lekker, Facebook doet het nog. Dus hiervoor is het toestel nog 100x beter dan een budget Android toestel. En gewoon lekker op 8.1 blijven.
Heb hem zojuist weer eens geïnstalleerd op mijn oude 1320
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Facebook app werkt nog steeds. En deze is tenminste snel en veel beter dan de officiële van Facebook op 10. Maar kan zijn dat Facebook deze app binnenkort gaan blokkeren maar het kan ook nog maanden duren. Dat weet je nooit bij Facebook. Maar blokkeren lijkt me niet zo handig omdat 8.1 nog het meest wordt gebruikt, en je op deze manier je gebruikers tegen de schenen schopt. Afwachten maar ...Stefan22 schreef op zondag 30 april 2017 @ 15:43:
[...]
Facebook werkt inmiddels toch niet meer op 8.1? Browser gebruiken is natuurlijk wel een optie, alleen weet ik niet hoe goed de browser versie werkt in Internet Explorer 11 op WP8.1.
Ah, goed dat de app nog werkt. De app werkt inderdaad veel beter, hij is sneller en stabieler. Die van W10M crasht regelmatig.richdb schreef op zondag 30 april 2017 @ 18:09:
[...]
Facebook app werkt nog steeds. En deze is tenminste snel en veel beter dan de officiële van Facebook op 10. Maar kan zijn dat Facebook deze app binnenkort gaan blokkeren maar het kan ook nog maanden duren. Dat weet je nooit bij Facebook. Maar blokkeren lijkt me niet zo handig omdat 8.1 nog het meest wordt gebruikt, en je op deze manier je gebruikers tegen de schenen schopt. Afwachten maar ...
Na het bestuderen van diverse youtube filmpje, hoe de L930 geopend moet worden, heb ik het toch maar gewaagd:ardvark99 schreef op zaterdag 29 april 2017 @ 15:17:
[...]
Aan de oplader (ook een andere geprobeerd) hangen gebeurd niets. En de combinaties die ik heb geprobeerd:
* Alleen de power knop
* Volume down en power knop
* Volume down en camera knop, daarna powerknop
Helaas reageert ie nergens op
YouTube: Nokia Lumia Icon 929 930 Disassembly - battery -camera - display scr...
Alleen heb ik niet zoveel hulpmiddelen gebruikt als in dit filmpje, alleen een houten tandenstoker en mijn nagels, en de achterkant was zo los. Een ander probleem, de torx schroeven. Vanmiddag een gehaald, maatje T4, en het eerste gedeelte van op de print verwijderd. Daarna de connector van de accu losgemaakt, en geprobeerd de spanning te meten met een multimeter. Dit is vrij laag, zo'n 2 Volt. Daarna de lader er op, en op een gegeven moment begon de tril motor te draaien. Het display ging aan, en gaf aan dat de accu geheel leeg was.
Na een paar minuten kon ik de Lumia opstarten, en alles lijkt weer te werken. Ik vermoed een los contact, of de USB aansluiting is niet goed meer. Effe afwachten wat de telefoon de komende dagen gaat doen. Voorlopig nog enige tests uitproberen...

De Messenger app van Facebook werkt helaas niet meer (niet meer ondersteund door Facebook). De gewone Facebook app werkt wel idd.richdb schreef op zondag 30 april 2017 @ 18:09:
[...]
Facebook app werkt nog steeds. En deze is tenminste snel en veel beter dan de officiële van Facebook op 10. Maar kan zijn dat Facebook deze app binnenkort gaan blokkeren maar het kan ook nog maanden duren. Dat weet je nooit bij Facebook. Maar blokkeren lijkt me niet zo handig omdat 8.1 nog het meest wordt gebruikt, en je op deze manier je gebruikers tegen de schenen schopt. Afwachten maar ...
Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....
Aha ... maar ik gebruik geen messenger, dus was mij nog niet opgevallen.Sassie schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:50:
[...]
De Messenger app van Facebook werkt helaas niet meer (niet meer ondersteund door Facebook). De gwone Facebook app werkt wel idd.
Alleen zit wel te twijfelen om gewoon op RS1 te blijven, of toch via insiders naar RS2. Wat is wijsheid? Ik zag zelf niet zoveel verschil tussen RS! en RS2 op mobiel.
Wil je voortaan de wijzig-knop gebruiken? Twee posts onder elkaar plaatsen binnen 24 uur is niet toegestaan.
[ Voor 44% gewijzigd door rens-br op 02-05-2017 11:33 ]
Gewoon upgraden naar build 15063. De veel beter werkende Facebook app op Windows Phone 8.1 is daarnaast makkelijk buiten de store om te installeren op je Windows 10 telefoon.richdb schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 09:10:
Toch maar weer een poging wagen om naar 10 te gaan. De fitbit app die ik veel gebruik ondersteunt op 8.1 niet mijn type fitbit. Dus moet nu steeds syncen via de tablet. Dus daar gaan we weer ;-)
Alleen zit wel te twijfelen om gewoon op RS1 te blijven, of toch via insiders naar RS2. Wat is wijsheid? Ik zag zelf niet zoveel verschil tussen RS! en RS2 op mobiel.
OK gaan we dat doen, maar hoe buiten de store om te installeren? *knip*. Het vragen om APX bestanden is niet toegestaan.Wietsee. schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:28:
[...]
Gewoon upgraden naar build 15063. De veel beter werkende Facebook app op Windows Phone 8.1 is daarnaast makkelijk buiten de store om te installeren op je Windows 10 telefoon.
[ Voor 6% gewijzigd door rens-br op 02-05-2017 11:31 ]
Je kunt idd nog wel via je webbrowser facebook bezoeken en de chatberichten lezen.Amadeus1966 schreef op maandag 1 mei 2017 @ 22:52:
En messenger vanuit de webbrowser ?
Ondersteuning voor Messenger-app is trouwens gestopt sinds 29 maart. Je krijgt nog wel notificaties van nieuwe berichten, maar kunt ze niet meer in de app openen (dan krijg je te zien dat ondersteuning gestopt is).
Na een telefoontje van b2x blijkt mijn scherm gebroken werkelijk waar snap ik dat niet, OK toestel heeft kleine beschadiging wegens contact met de grond maar dit heeft niets van doen met de microfoons, welke op het moederbord zitten en niet op t display.
To be continued
En on officieel?Rockvee2 schreef op dinsdag 9 mei 2017 @ 17:52:
Niet via de officiële manier.
Waarom niet? MS adverteert er notabene zelf mee...richdb schreef op dinsdag 2 mei 2017 @ 11:31:
[...]
OK gaan we dat doen, maar hoe buiten de store om te installeren? [mbr]*knip*. Het vragen om APX bestanden is niet toegestaan.[/]
http://cdn.marketplacecon...ame=Facebook-8.3.10.0.xap
Hop, gewoon de XAP van Facebook V8.3 via het toegankelijke CDN van MS zelf... (button - manual download, vanuit de store / rechterknop -> copy link).
Via insiders, weet alleen niet welke ring. In het Windows 10 mobile topic staat ook het een en ander uitgelegd. Wellicht ook in dit topic.
Verder kan er een registry hack gedaan worden, maar dat is geloof ik niet nodig voor de L930.
Verder vraag ik me af waarom dat onofficieel zou zijn. Staat gewoon op je telefoon in de instellingen.
[ Voor 45% gewijzigd door GerCor op 10-05-2017 10:13 ]
Wat doe je dan precies Ger? Moet je dan in de devellopers mode gaan of iets dergelijks?GerCor schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 09:09:
Ik heb CU geïnstalleerd via Fast en vannacht de .297 via Release.
Verder vraag ik me af waarom dat onofficieel zou zijn. Staat gewoon op je telefoon in de instellingen.
Vannacht wel de update op mijn 650 gehad, hoop dat die het nu weer beter gaat doen.
Instellingen >> Bijwerken en beveiliging >> Windows Insider-programma.satya schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 10:41:
[...]
Wat doe je dan precies Ger? Moet je dan in de devellopers mode gaan of iets dergelijks?
Vannacht wel de update op mijn 650 gehad, hoop dat die het nu weer beter gaat doen.

Dank je Ger, heb ik gedaan, krijg een update, maar nog geen CU op de Luima 930.GerCor schreef op woensdag 10 mei 2017 @ 11:33:
[...]
Instellingen >> Bijwerken en beveiliging >> Windows Insider-programma.
[afbeelding]
Wat ik zie is dat je fast of slow ring in zou moeten kunnen stellen, maar dat vind ik niet.
[ Voor 11% gewijzigd door satya op 10-05-2017 19:33 ]
Ik zie nu dat mijn Lumia 930 nog oudere firmware heeft, zal het de moeite zijn om dit op te waarderen, en kan ik dan nog naar W10M en eventueel CU?
Hmm,,Propane schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 09:24:
[...]
Daarom zal ik het nog maar eens checken. De Upgrade Advisor app gaf gewoon aan dat W10M niet beschikbaar was voor mijn toestel waar dat voorheen wel gewoon werkte. Normale L930, CV NL, geen gekke dingen mee gedaan.
Via de Insider app op W8.1 kom je nog wel op een 10586 build, maar die wil niet verder updaten. Ben hem nu weer aan het resetten via WDRT en dan eens kijken hoe en wat.
Edit: Nog een keer een reset gedaan via WDRT en gelijk de Upgrade Advisor geïnstalleerd. Hij zegt nog steeds dat de W10 update 'momenteel' niet beschikbaar is voor mijn toestel. Ik zou dus toch even voorzichtig doen met resetten voorlopig...
Microsoft ends the Upgrade Advisor app, no official upgrade path from Windows Phone 8.1 to Windows 10 Mobile
https://www.onmsft.com/ne...-8-1-to-windows-10-mobile
[ Voor 134% gewijzigd door PaT op 13-05-2017 23:26 ]
[ Voor 95% gewijzigd door PaT op 13-05-2017 23:25 ]
[ Voor 93% gewijzigd door PaT op 13-05-2017 23:25 ]
Wat 'Hmm'?satya schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:49:
[...]
Hmm,,
Microsoft ends the Upgrade Advisor app, no official upgrade path from Windows Phone 8.1 to Windows 10 Mobile
Zoals je misschien kunt zien is dat artikel een maand oud. Hier een post van mij van zo'n beetje een maand terug toen ik daar tegenaan liep.satya schreef op vrijdag 12 mei 2017 @ 21:49:
[...]
Hmm,,
Was waarschijnlijk dus iets server-sided want voor zover ik weet kun je momenteel gewoon nog de Upgrade Advisor app gebruiken.Propane schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 12:09:
Vals alarm zo te zien. Ik heb als laatste poging eens alles op United States gezet. Taal, regio, regional format etc. En dan werkt het opeens wel en wordt de W10M update gevonden... Dit was voorheen niet nodig.
Zoals verder op stond zou de Upgrade Advisor app er weer moeten zijn, hoewel ik hem niet kon vinden, het andere pad zou deelname aan het windows insider programma zijn. Dus voor zover ik het begrijp kun je na het gebruik van de WDRT nog steeds naar W10M.
Inmiddels komt de CU hier na twee dagen binnen rollen, was ineens in staat om een ring te kiezen,
ben benieuwd of met de update ook de firmware van het toestel wordt bijgewerkt. Nog geen idee wat een configuration update inhoud.
[ Voor 12% gewijzigd door satya op 13-05-2017 11:01 ]
Toestel terug gehad uiteraard niet gerepareerd, nog contact (chat) gehad maar mr daar was overtuigt geen garantie vanwege externe schade.bacardifrans schreef op maandag 8 mei 2017 @ 00:36:
Mijn 930 opgestuurd voor het microfoon probleem.
Na een telefoontje van b2x blijkt mijn scherm gebroken werkelijk waar snap ik dat niet, OK toestel heeft kleine beschadiging wegens contact met de grond maar dit heeft niets van doen met de microfoons, welke op het moederbord zitten en niet op t display.
To be continued
Even uitgelegd dat wanner je botst met je auto en je lichte schade hebt op je bumper ook je garantie niet op vakantie is....
En als ook dat het een "standaard" probleem is. Mocht niet baten maar eens contact me Ms nl zoeken.
Helaas tegen hetzelfde aangelopen. Telefoon wilde niet meer opstarten, moest ik enorme kosten betalen om mijn scherm te laten repareren. Helaas zijn ze onverbiddelijk, heb van alles geprobeerd maar het mocht niet baten.bacardifrans schreef op maandag 15 mei 2017 @ 00:01:
[...]
Toestel terug gehad uiteraard niet gerepareerd, nog contact (chat) gehad maar mr daar was overtuigt geen garantie vanwege externe schade.
Even uitgelegd dat wanner je botst met je auto en je lichte schade hebt op je bumper ook je garantie niet op vakantie is....
En als ook dat het een "standaard" probleem is. Mocht niet baten maar eens contact me Ms nl zoeken.
Die schermen zijn vast goedkoop aan te komen, en zou je zelf kunnen vervangen. Een kennis was minder dan 100€ kwijt voor een scherm voor zijn 950.SpankmasterC schreef op zondag 21 mei 2017 @ 22:19:
[...]
Helaas tegen hetzelfde aangelopen. Telefoon wilde niet meer opstarten, moest ik enorme kosten betalen om mijn scherm te laten repareren. Helaas zijn ze onverbiddelijk, heb van alles geprobeerd maar het mocht niet baten.
Zie hier, origineel € 55,- ex. verzendkosten vanuit China. Deze webshop veroorzaakt geen import heffingen, spreek uit ervaring.satya schreef op maandag 22 mei 2017 @ 08:24:
[...]
Die schermen zijn vast goedkoop aan te komen, en zou je zelf kunnen vervangen. Een kennis was minder dan 100€ kwijt voor een scherm voor zijn 950.
En dan moet je nog steeds je hele moederbord, alle microfoons, camera etc gaan overzetten. Wil alleen maar even aangeven dat het niet een reparatie is die voor iedere tweaker één twee drie klaar is.Wietsee. schreef op maandag 22 mei 2017 @ 11:45:
Dan koop je de iets duurdere van 63 euro. Maar het valt wel mee, meermaals een Lumia 930 gerepareerd.
Ziet er ook niet helemaal uit als een origineel onderdeel trouwens, ik zou m'n twijfels hebben bij de kwaliteit. Maar dat ben ik.
Ja, dat het voor jou moeilijk is betekent niet dat er geen Tweakers zijn die dit klusje zo even klarenPropane schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:45:
[...]
En dan moet je nog steeds je hele moederbord, alle microfoons, camera etc gaan overzetten. Wil alleen maar even aangeven dat het niet een reparatie is die voor iedere tweaker één twee drie klaar is.
Ziet er ook niet helemaal uit als een origineel onderdeel trouwens, ik zou m'n twijfels hebben bij de kwaliteit. Maar dat ben ik.
Niemand zegt hier dat ik het niet kanWietsee. schreef op maandag 22 mei 2017 @ 12:46:
[...]
Ja, dat het voor jou moeilijk is betekent niet dat er geen Tweakers zijn die dit klusje zo even klaren.
Iemand enig idee waar dat het beste gerepareerd kan worden? En hoe duur dat ongeveer is
Meer mensen last van?
Ja, dat is een vaker voorkomend defect. Zoek eens op "mic" in dit topic.satya schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 15:58:
Bij hndsfree bellen op mijn 930 werkt de speaker wel maar de mic kennelijk niet
Meer mensen last van?
Bij film opnemen neemt hij dan ook maar één kant geluid op (afspelen op je pc, dan hoor je dat goed). De audiorecorder neemt dan ook niet op.
Is dit "eenvoudig" te repareren ?BounceMeister schreef op vrijdag 23 juni 2017 @ 19:57:
[...]
Ja, dat is een vaker voorkomend defect. Zoek eens op "mic" in dit topic.
Bij film opnemen neemt hij dan ook maar één kant geluid op (afspelen op je pc, dan hoor je dat goed). De audiorecorder neemt dan ook niet op.
Ik zoek ook iemand die dit kan .
Op mijn toestel is dit microfoon drie en vier
Momenteel kan ik niet echt een filmpje vinden hoe deze precies te vervangen... via deze link YouTube: Resolvendo problemas microfone Lumia 930 zie je het gedeeltelijk, er blijken ook maar twee microfoons te zijn dus welke moet je dan vervangen ? Op het eerste gezicht lijkt het wel een beperkte ingreep... het lijkt alsof je enkel de plaat moet losschroeven.
[ Voor 45% gewijzigd door r2504 op 29-06-2017 21:52 ]
De L930 van mijn zoon draait ook prima, alleen hij zit al op 15063.483: https://support.microsoft...ndows-10-update-kb4025342richdb schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:26:
Momenteel heel tevreden met mijn 930. Sinds een paar weken weer op W10, en het toestel doet het wat mij betreft perfect onder 10.0.15063.447. Batterij is aan het einde van de dag rond de 50%, meer dan genoeg dus. Als het zo blijft dan hou ik het nog wel een hele tijd vol.
Grappig, die zie ik bij mij nog niet verschijnen. Zal de komende dagen vast tevoorschijn komen. Maar momenteel heel tevreden met het platform, de apps die ik gebruik zijn er nog en werken goed. Zelfs weer even Waze als alternatief van Kaarten herontdekt. Ondanks dat de app al tijden niet is bijgewerkt, werkt het nog prima, met goede informatie onderwegardvark99 schreef op woensdag 12 juli 2017 @ 13:28:
[...]
De L930 van mijn zoon draait ook prima, alleen hij zit al op 15063.483: https://support.microsoft...ndows-10-update-kb4025342
Heeft er iemand nog een 930 liggen waarvan het scherm defect is voor een zacht prijsje?
Ik heb je net een DM gestuurdardvark99 schreef op zaterdag 5 augustus 2017 @ 20:42:
De Lumia 930 van mijn zoon heeft de vakantie niet overleeft, hij is het zwembad in gesprongen met de telefoon in zijn zwembroek. De oet%@&! Hij is er wel gelijk weer uit gegaan, is dus maar even in het water geweest maar toch te lang dus. In de zon en daarna dagen in een bak met rijst, maar helaas geen teken van leven meer.
Heeft er iemand nog een 930 liggen waarvan het scherm defect is voor een zacht prijsje?
Ik heb nog een werkende groene 930 met Windows 8.1 in mijn lade liggen. Ooit gehoopt op de revival van Windows Mobile maar dat zie ik niet meer gebeuren. Voor de liefhebbers in dit topic biedt ik hem nu aan en anders binnenkort op vraag&aanbod.
Iemand bekend met dit verschijnsel?
Mijn zoon gebruikt de L930 nog steeds, op de laatste officiele W10M versie voor de L930, ik heb zelf nog een test toestel liggen, deze draait op de huidige laatste W10M versie (15254.490).richdb schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:33:
Zijn er nog 930 gebruikers? Zo ja, op 10 en welke versie. Of nog op 8.1 en werkt dat nog goed? Rare dingen van het toestel? Algemene indruk van het toestel in 2018.
Beide zonder problemen.
Ik gebruik nog een 930 op build 10.0.15254.489. Het enige issue is dat het apparaat een enkele keer even bevriest. Verder geen echte issue's.richdb schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:33:
Zijn er nog 930 gebruikers? Zo ja, op 10 en welke versie. Of nog op 8.1 en werkt dat nog goed? Rare dingen van het toestel? Algemene indruk van het toestel in 2018.
Een truc toegepast om de laatste software versie te kunnen gebruiken.
Anoniem: 1095447

Draai nog op W 8.1 (build 8.10.14219.341), helaas begin ik wel te merken dat ondersteuning/updates voor enkele apps nu echt gaan wegvallen (oa Twitter en Facebook, maar goed workaround is de mobiele websites bezoeken).
Nog even een spuit 11 reactierichdb schreef op dinsdag 17 juli 2018 @ 08:33:
Ik heb tot eind maart mijn 930 in gebruik gehad, en tot die tijd eigenlijk geen problemen, draaide ook prima op w10m. Enige issue die ik mij zo kan herinneren was dat de volume knoppen er na een paar dagen mee ophielden, en dan een reboot nodig was. Al met al vond ik hem prima bruikbaar anno 2018.
Hardwarematig was het probleem dat het micro USB poortje al tijden niet tot nauwelijks werkte. Toen het draadloos laden er ook mee ophield (en ik bij het repareren de contactlipjes afbrak

Accessoires hebben ook hun [Nokia Lumia 930] Accessoires eigen topic. Reacties van die strekking worden hier verwijderd.