Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toms_88
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 27-07 15:40
Is bij meer mensen de live tile van Outlook Agenda en Mail kapot? Al een paar (insider) builds is dat al het geval. Zodra het 00:00 is geweest wordt het icoontje van Agenda weergegeven ipv de datum. Ook die van Mail update niet goed zodra ik een mail heb gelezen. Heb al meerdere resets uitgevoerd.

:9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:34

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Toms_88 schreef op zaterdag 09 juli 2016 @ 01:02:
Is bij meer mensen de live tile van Outlook Agenda en Mail kapot? Al een paar (insider) builds is dat al het geval. Zodra het 00:00 is geweest wordt het icoontje van Agenda weergegeven ipv de datum. Ook die van Mail update niet goed zodra ik een mail heb gelezen. Heb al meerdere resets uitgevoerd.
En heeft dat iets met de 930 of Insider te maken? Ik heb namelijk ook een 930 maar dan zonder Insider en herken jouw probleem niet. Misschien handig - maar misschien heb je dat al gedaan - om je telefoon te resetten.

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 10-07-2016 12:13 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 21:14
liffey schreef op maandag 04 juli 2016 @ 15:52:
Mijn outlook verstuurd geen mail meer, van geen enkel account. Als ik google vind ik allemaal oplossingen voor windows 10 op een pc...
Iemand een oplossing? Accounts verwijderen en er opnieuw opzetten werkt niet iig. Outlook mail verwijderen en opnieuw installeren kan ook niet...
Citaat uit het insider topic. Helpt dit?
Iridium schreef op vrijdag 08 juli 2016 @ 22:30:
Ik zag al een tijdje dat mijn livetiles niet/nauwelijks werden geüpdatet. Ik heb de geschiedenis van Edge gewist, en nu laten de tiles informatie zien en draaien ze elke zoveel seconden netjes om. Anderen bekend met dit probleem/deze oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
GerCor schreef op zondag 10 juli 2016 @ 12:11:
[...]

En heeft dat iets met de 930 of Insider te maken? Ik heb namelijk ook een 930 maar dan zonder Insider en herken jouw probleem niet. Misschien handig - maar misschien heb je dat al gedaan - om je telefoon te resetten.
Ja zou inderdaad beter in het insider topic passen. Mijn telefoon is net van een reparatie teruggekomen zelfs, maar sinds de update van vandaag lijkt het opgelost te zijn met de Outlook live tiles. De Microsoft Health tile heeft nog wel problemen geloof ik. Wat wel een probleem is dat al vanaf Windows 8.1 loopt, is het geluid van het alarm dat vaak distorted is. Meestal na een keer uitstellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
Pffff ... Het lijkt erop dat de camera van mijn 930 het alweer heeft begeven. In mei gerepareerd terug gekregen en vandaag viel mij op dat het scherpstellen weer niet werkt. Dit geeft geen vertrouwen voor het toestel. Dus binnenkort maar weer terugsturen, of toch maar het Windows toestel in de steek laten? Dit is mij nog nooit overkomen, en geeft steeds minder vertrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-09 07:11
richdb schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 20:51:
Pffff ... Het lijkt erop dat de camera van mijn 930 het alweer heeft begeven. In mei gerepareerd terug gekregen en vandaag viel mij op dat het scherpstellen weer niet werkt. Dit geeft geen vertrouwen voor het toestel. Dus binnenkort maar weer terugsturen, of toch maar het Windows toestel in de steek laten? Dit is mij nog nooit overkomen, en geeft steeds minder vertrouwen.
Ondertussen is het geen schande om je lumia 930 te vervangen voor een android of Iphone... De telefoon is prima voor dagelijks gebruik, maar ondertussen qua hardware geen high end meer en de software laat bij mij en velen anderen te wensen over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Maar ik baal en wel van. Paar maanden geleden bewuste stap naar Windows Mobile gemaakt. Vind de Samsung A5 die ik van het werk heb niks, en hiervoor ook al tijd met IOS gewerkt, en dat is ook niks. Snap alleen niet waarom die camera's het zo snel begeven? Toch software iets misschien? Zoveel foto's maak ik nu ook weer niet. Kan nog wel foto's maken van afstand, maa bij inzoomen stelt het toestel weer niet scherp (geen focus?).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Trouwens nog steeds het idee dat (elke dag bij niet echt veel gebruik aan de lader) op WM10 de batterij nog steeds heel snel leeg is. Als je de telefoon een beetje veel gebruikt haal je de dag geeneens 😞.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 19:46
Dit is bij mijn 830 niet anders, bij normaal gebruik haal ik de 24 uur net. Nu ff in de weer geweest mey edge en WA. Batterij keldert met 26,9% per uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik wil in deze zomermaanden eens kijken naar een tweedehands witte lumia 930..kijk ik net op marktplaats: 0 resultaten in heel Nederland :{ En ik wil hem eigenlijk alleen maar ophalen, niet laten versturen :X
Worden er nog wel 930's aangeboden? Ik heb nu namelijk een 920 die zijn laatste Windows 10 insider update heeft mogen beleven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Even hier bij vraag en aanbod kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:54
richdb schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:13:
Maar ik baal en wel van. Paar maanden geleden bewuste stap naar Windows Mobile gemaakt. Vind de Samsung A5 die ik van het werk heb niks, en hiervoor ook al tijd met IOS gewerkt, en dat is ook niks. Snap alleen niet waarom die camera's het zo snel begeven? Toch software iets misschien? Zoveel foto's maak ik nu ook weer niet. Kan nog wel foto's maken van afstand, maa bij inzoomen stelt het toestel weer niet scherp (geen focus?).
Ik vermoed ook een software probleem. Had zelf ook een paar maanden geleden dat ik met de camera niet meer kon scherpstellen >0.5m, frontcamera deed het prima. Was bijna zover om de telefoon weg te gooien en toen werkte het weer prima. Nu sinds een week of 2 weer hetzelfde probleem. Misschien wel zelfde moment als jij en een automatische update die het veroorzaakt heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-09 19:34
Meer mensen waarbij de USB connector van de 930 wat gammel is? Hij laad wel gewoon op, maar bij een kleine beweging zit de kabel er scheef in en wordt de verbinding verbroken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
kleinelievewolff schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 09:16:
[...]

Ik vermoed ook een software probleem. Had zelf ook een paar maanden geleden dat ik met de camera niet meer kon scherpstellen >0.5m, frontcamera deed het prima. Was bijna zover om de telefoon weg te gooien en toen werkte het weer prima. Nu sinds een week of 2 weer hetzelfde probleem. Misschien wel zelfde moment als jij en een automatische update die het veroorzaakt heeft?
Gewone foto's, zeg maar zonder inzoomen werkt gewoon. Dus na het lezen van jou reactie dacht ik weer even kijken of het inzoomen en van beel dichtbij een foto maken nog 'stuk' is, en tot mijn verbazing is het weer goed! Kan mij niet herinneren dat er een camera update is geweest, maar blijkbaar een andere update die de camera vernageld? Maar goed, werkt weer even voor een tijdje blijkbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kleinelievewolff
  • Laatst online: 06:54
richdb schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 11:17:
[...]

Gewone foto's, zeg maar zonder inzoomen werkt gewoon. Dus na het lezen van jou reactie dacht ik weer even kijken of het inzoomen en van beel dichtbij een foto maken nog 'stuk' is, en tot mijn verbazing is het weer goed! Kan mij niet herinneren dat er een camera update is geweest, maar blijkbaar een andere update die de camera vernageld? Maar goed, werkt weer even voor een tijdje blijkbaar.
Bij mij gaat het om het scherpstellen (auto-focus) wat niet (meer) werkt op grotere afstand als 30cm. Kan wel haarscherpe macro foto's maken :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 12:01

Emiel1984

Made in NL

The_Anarchist schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 10:24:
Meer mensen waarbij de USB connector van de 930 wat gammel is? Hij laad wel gewoon op, maar bij een kleine beweging zit de kabel er scheef in en wordt de verbinding verbroken.
Bij mij zat er toen wat inde connector ingang waardoor de connector er niet meer goed inpaste. Met een naald kan je wellicht het ergste vuil eruit krijgen. Hoop dat dit je helpt.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:27
Tot mei jl. heb ik mijn 930 gehad met wm10 draaiend.
Ik had met wm10 last van het microfoon issue waarbij bellen op de luidspreker niet werkte, filmen geen geluid opnam en Skype en gesproken berichten niet ging omdat de microfoon niets registreerde.
Ik heb 'm laten repareren en kreeg 'm gerepareerd terug met wp8.1.

Mijn moeder heeft m'n oude 930 nu alleen draait deze nog steeds onder wp8.1 en werkt perfect. Ik wil 'm voor blijvende ondersteuning met Skype alleen updaten.

Wanneer ik nu update naar wm10, maak ik dan nogsteeds kans dat de microfoon(s) stuk gaan? Of is dit issue inmiddels gefixt?

[ Voor 5% gewijzigd door z0bin op 10-08-2016 19:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

z0bin schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:18:
Tot mei jl. heb ik mijn 930 gehad met wm10 draaiend.
Ik had met wm10 last van het microfoon issue waarbij bellen op de luidspreker niet werkte, filmen geen geluid opnam en Skype en gesproken berichten niet ging omdat de microfoon niets registreerde.
Ik heb 'm laten repareren en kreeg 'm gerepareerd terug met wp8.1.

Mijn moeder heeft m'n oude 930 nu alleen draait deze nog steeds onder wp8.1 en werkt perfect. Ik wil 'm voor blijvende ondersteuning met Skype alleen updaten.

Wanneer ik nu update naar wm10, maak ik dan nogsteeds kans dat de microfoon(s) stuk gaan? Of is dit issue inmiddels gefixt?
Dat is gemaakt. W10M gebruikt andere microfoons dan WP8.1 voor die functies die jij noemt, vandaar dat je het pas merkt als je W10M installeerde. Microfoons van de 930 die in China zijn gemaakt zijn vrijwel vanaf fabriek al kapot. Ik heb precies hetzelfde als jij gehad. Ook laten repareren en ja hoor, alles werkt weer.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Laatst online: 06:27
GerCor schreef op woensdag 10 augustus 2016 @ 19:36:
[...]

Dat is gemaakt. W10M gebruikt andere microfoons dan WP8.1 voor die functies die jij noemt, vandaar dat je het pas merkt als je W10M installeerde. Microfoons van de 930 die in China zijn gemaakt zijn vrijwel vanaf fabriek al kapot. Ik heb precies hetzelfde als jij gehad. Ook laten repareren en ja hoor, alles werkt weer.
Bedankt voor je reactie!
Van de week maar eens updaten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.Gerritse
  • Niet online
Ik heb sinds gisteravond last van het feit dat mijn telefoon dingen doet (mensen belt, berichten wil sturen, internetpagina's opent) zonder dat ik aan het scherm zit. Best onhandig als je midden in de nacht iemand belt (gebeurde afgelopen nacht dus).

Hebben meer mensen dit probleem of een idee hoe ik dit op kan lossen?
Herstarten levert niets op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• azazel1983
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-09 21:03
Tom.Gerritse schreef op dinsdag 23 augustus 2016 @ 11:49:
Ik heb sinds gisteravond last van het feit dat mijn telefoon dingen doet (mensen belt, berichten wil sturen, internetpagina's opent) zonder dat ik aan het scherm zit. Best onhandig als je midden in de nacht iemand belt (gebeurde afgelopen nacht dus).

Hebben meer mensen dit probleem of een idee hoe ik dit op kan lossen?
Herstarten levert niets op...
Ik heb wel het probleem maar niet de oplossing helaas....
Af en toe gebeurt er inderdaad vanalles op het scherm zonder dat ik iets aanraak, gelukkig nog geen mensen gebeld o.i.d. maar wel vervelend.

Ik moet wel zeggen dat ik na de laatste update (preview fast ring) wat meer problemen heb met o.a. mijn back- en homeknop en de bovenkant van het scherm waar ik zonder resultaat kan drukken of een in zijn geheel niet reagerend scherm.
Dit kan natuurlijk gebeuren bij een preview dus we wachten de volgende update wel weer af.

Draai jij ook de previewversie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
azazel1983 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:59:
[...]

Ik moet wel zeggen dat ik na de laatste update (preview fast ring) wat meer problemen heb met o.a. mijn back- en homeknop en de bovenkant van het scherm waar ik zonder resultaat kan drukken of een in zijn geheel niet reagerend scherm.
Dit kan natuurlijk gebeuren bij een preview dus we wachten de volgende update wel weer af.

Dit probleem heb ik ook maar nog geen oplossing voor gevonden. Hard reset heeft niet gewerkt bij mij. Laat even weten als je een oplossing vind aub.

[ Voor 13% gewijzigd door mathelicious op 24-08-2016 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.Gerritse
  • Niet online
azazel1983 schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 10:59:
[...]

Ik heb wel het probleem maar niet de oplossing helaas....
Af en toe gebeurt er inderdaad vanalles op het scherm zonder dat ik iets aanraak, gelukkig nog geen mensen gebeld o.i.d. maar wel vervelend.

Ja ik heb de Release Preview draaien dus op zich zou dat de versie moeten zijn met de minste bugs en dergelijke. Wel fijn om te horen dat ik niet de enige ben. Ik heb al gedacht of het misschien aan bepaalde apps kan liggen maar recent zijn de enige apps die ik heb geïnstalleerd Subway Surfers en de nieuwe Facebook app, maar ik betwijfel of dit veroorzakers zouden kunnen zijn.

Hebben jullie ook dat je touchscreen slechter werkt naarmate de telefoon heet wordt, bijvoorbeeld een spel spelen en tegelijkertijd laden? Bij bijvoorbeeld Subway Surfers kun je na 10 minuten stoppen omdat het touchscreen dan niet meer reageert (waarbij de telefoon ook erg warm wordt)....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
  • Laatst online: 18-08 13:34
mathelicious schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 12:49:
[...]

Dit probleem heb ik ook maar nog geen oplossing voor gevonden. Hard reset heeft niet gewerkt bij mij. Laat even weten als je een oplossing vind aub.
Zomaar een gedachte, maar hebben jullie misschien onder de optie "Aanraken" aangezet dat je toestel ook met handschoenen is te bedienen? Probeer dat dan eens uit te zetten. Zou het scherm minder gevoelig kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mathelicious
janchtw schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:08:
[...]

Zomaar een gedachte, maar hebben jullie misschien onder de optie "Aanraken" aangezet dat je toestel ook met handschoenen is te bedienen? Probeer dat dan eens uit te zetten. Zou het scherm minder gevoelig kunnen maken.
Ik had niet duidelijk gezet dat het om dat laatste probleem ging over de ongevoeligheid van scherm en toetsen. Nu aangepast

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:27
Eerlijkheid gebied mij tevzeggen dat ik nog steeds blij ben met mijn 930
Zeker na de au update batterij is nu normaal
Alleen zodra ie rond de 40% komt gaat ie ineens snel leeg, kan t niet plaatsen
Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.Gerritse
  • Niet online
janchtw schreef op woensdag 24 augustus 2016 @ 14:08:
[...]

Nee, dit heb ik uit staan. Ik merk dat het 's avonds het ergst is en ook als de telefoon warmer wordt na bijvoorbeeld een tijdje whatsappen of een ander programma open hebben. Ik vindt het maar een gek fenomeen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 21:21

Sebazzz

3dp

Heeft één van jullie ook last (gehad) van verticale lijnen bij het nemen van foto's? Het gebeurt niet bij de voorcamera, en niet met het maken van videos.

Probleem

Een deel uitgeknipt:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/4kk1bMe7TYqRoNRG4Oi1M1se/full.jpg

Je ziet het ook niet in het camera preview. Zodra je focussed ook niet. Zodra je daadwerkelijk een foto maakt zie je een soort scanlines heen en weer bewegen over het scherm, de meeste over het gehele scherm, sommige niet. Vervolgens is bijgevoegd het definitieve resultaat. Het gebeurd consequent.

Lullig is ook dat de telefoon nét buiten de garantie valt (maand geleden verlopen). Mocht het hardware zijn en geen software die dit veroorzaakt, hoe sta ik in mijn recht? Je zou toch moeten verwachten dat zoiets niet met 25 maanden stuk gaat toch?

Iemand een idee?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Tsja, als bij mijn telefoon iets niet werkt is het eerste waar ik aan denk: resetten die hap.

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 02-08 13:51
Dit probleem heb ik ook sinds de laatste camera-update. Had het al eerder, maar dan alleen als de HDR-modus aan stond. Nu dus ook bij normale foto's. Heel irritant, gebruik nu een third party app, proshot. Hopelijk fixen ze dit probleem snel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
De 930 weer een tijdje in gebruik, maar ik heb zelf niet het idee dat de AU het batterij gebruik heeft verbeterd. Ik vind dat de batterij nog steeds redelijk snel leegloopt. Anderen hier wel een positieve ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04:05
Waarschijnlijk zitten velen niet op de laatste firmware versie. Kunnen jullie dat eens nakijken?

Voor CV NL:
Firmware revision number: 02540.00019.15234.50004

Instellingen (Settings) > Info (About)

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• janchtw
Wietsee. schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:51:
Waarschijnlijk zitten velen niet op de laatste firmware versie. Kunnen jullie dat eens nakijken?

Voor CV NL:

Inderdaad, ik zit nog op .....14484.37000. Update vindt geen nieuwere versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
janchtw schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:15:
[...]

Inderdaad, ik zit nog op .....14484.37000. Update vindt geen nieuwere versie.
Deze is enkel te verkrijgen via de Windows Device recovery tool, hierdoor ga je wel eerst helemaal terug naar Windows Phone 8.1.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
Wietsee. schreef op zondag 11 september 2016 @ 13:47:
[...]

Deze is enkel te verkrijgen via de Windows Device recovery tool, hierdoor ga je wel eerst helemaal terug naar Windows Phone 8.1.
Dan laat ik het maar zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:27
ik zit hier op 14484.37004 batterij gebruik is goed te noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Ik zit op 15235.40008, en batterij gebruik valt mij nog tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op woensdag 31 augustus 2016 @ 18:04:
Heeft één van jullie ook last (gehad) van verticale lijnen bij het nemen van foto's? Het gebeurt niet bij de voorcamera, en niet met het maken van videos.

[afbeelding]

Een deel uitgeknipt:
[afbeelding]

Je ziet het ook niet in het camera preview. Zodra je focussed ook niet. Zodra je daadwerkelijk een foto maakt zie je een soort scanlines heen en weer bewegen over het scherm, de meeste over het gehele scherm, sommige niet. Vervolgens is bijgevoegd het definitieve resultaat. Het gebeurd consequent.

Lullig is ook dat de telefoon nét buiten de garantie valt (maand geleden verlopen). Mocht het hardware zijn en geen software die dit veroorzaakt, hoe sta ik in mijn recht? Je zou toch moeten verwachten dat zoiets niet met 25 maanden stuk gaat toch?

Iemand een idee?
heb er ook al een tijd last van sinds de update.
het vreemde is dat hij het niet doet als ik bv foto's maak via de apps van twitter, Facebook of whatsapp.
hoop steeds dat het een volgende update of build wordt opgelost, maar duurt nu al 2 maanden.

mag sinds vandaag verlengen , dus zit er hard aan te denken om maar snel een 950xl te halen, dan kan ik in ieder geval weer normaal foto's maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apaat
Wietsee. schreef op zondag 11 september 2016 @ 12:51:

Voor CV NL:

Ah, dat zou ook de cameraproblemen kunnen veroorzaken natuurlijk.... Ik zit op 37003. Zou er echt geen manier zijn om de juiste firmware te krijgen zonder naar 8.1 terug te moeten? :-(

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• satya
  • Laatst online: 11-09 13:54
Gebruik (geleend) met veel genoegen een lumia 640 LTE. Ik kan via het werk gratis een 650 krijgen, maar heb de 930 (oranje) altijd een mooi toestel gevonden. De 950 gaat me 175€ kosten.

Wat zouden jullie doen? 2ehands 930 aanschaffen of ...?

• soskes
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15-09 13:17
Ik zou voor de 930 gaan. Ik heb deze in het begin gehad en het was een heerlijk toestel. Ik gebruik nu tijdelijk de 650 om later dit jaar de stap terug naar Apple te maken.
Ik moet zeggen, voor het bedrag van de 650 is het een leuk toestel maar haalt het bij lange na niet bij de 930. De 650 hapert vaak, bijv. Bij het teruggaan naar het homscreenof switchen tussen apps. De camera is vele malen minder en de accu vind ik niet geweldig ( al was die op de 930 ook niet denderend).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richdb
satya schreef op vrijdag 16 september 2016 @ 22:28:
Gebruik (geleend) met veel genoegen een lumia 640 LTE. Ik kan via het werk gratis een 650 krijgen, maar heb de 930 (oranje) altijd een mooi toestel gevonden. De 950 gaat me 175€ kosten.

Wat zouden jullie doen? 2ehands 930 aanschaffen of ...?
Ligt eraan hoeveel je voor een 2e hands 930 moet betalen. Als die rond de 100 euro of meer moet kosten zou ik toch voor de 950 voor 175 euro gaan. Is een nieuwer toestel en gaat daardoor waarschijnlijk langer mee. Ik ben ook nog tevreden over mij 930, maar het is wel hardware van 2 jaar oud. Maar ik zou wel voor de 9 serie gaan.

• Apaat
Apaat schreef op maandag 12 september 2016 @ 16:28:
[...]

Ah, dat zou ook de cameraproblemen kunnen veroorzaken natuurlijk.... Ik zit op 37003. Zou er echt geen manier zijn om de juiste firmware te krijgen zonder naar 8.1 terug te moeten? :-(
Het cameraprobleem is bij mij met de update van Windows Camera eindelijk opgelost!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toms_88
Zodra ik een zelfgemaakt filmpje afspeel op mijn Lumia 930 zit er een soort kraakgeluid op. Zowel met de camera-app als in Whatsapp. In Facebook Messenger doet ie dat vreemd genoeg niet en ook Youtube-filmpjes hebben gewoon goed geluid. Op mijn laptop spelen de zelfgemaakte filmpjes dan weer wel gewoon met goed geluid af. Ik heb de laatste preview-build geïnstalleerd, maar ik weet niet of het een soft- of hardware probleem is. Een paar maanden geleden is mijn telefoon wel gerepareerd en is er van alles vervangen en laatst nog een keer fabrieksinstellingen gedaan omdat ik door de vorige preview update mijn pin niet in kon voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reistier
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 07:38
Sinds de laatste update van vannacht is mijn lumia 930 een echte batterydrain geworden. Hebben daar nog meer mensen last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• janchtw
reistier schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:17:
Sinds de laatste update van vannacht is mijn lumia 930 een echte batterydrain geworden. Hebben daar nog meer mensen last van?
Mijn 930 had daar ook last van. Toen ik keek naar het verbruik per app zag ik dat Buienradar op 50% verbruik stond en Regenmeter op 20%. Beide heb ik op "Nooit toegestaan op de achtergrond" gezet en het verbruik is nu weer prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 10:46
reistier schreef op woensdag 12 oktober 2016 @ 12:17:
Bij mij gebeurde dit ook, en zag ik in de batterij verbruik dat de "Photos" app op 40 a 50% batterij gebruik stond. Ik kreeg ook in eens elke ochtend een melding dat hij een album voor mij had aangemaakt,
Dit heb ik opgelost door in de settings uit te zetten dat hij ook Onedrive only content mag weergeven. Sindsdien is de battery drain weg, en ben ik ook van die gekke meldingen af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Er zit ergens een stofje in de rear camera van mijn lumia 930.
Nu heb ik de achterkant eraf gehaald, maar ik zie niks zitten op de lens. Een beetje schoongeblazen en het leek weg. Maar nu zit het dus ergens aan de rand, want wanneer de stabilisatie beweegt, komt de vlek soms weer in beeld.
Wel mooi om te zien hoe die stabilizer werkt. Maar dus wel de vraag hoe je dat kan schoonmaken zonder te beschadigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Laatst online: 11-09 13:54
BounceMeister schreef op maandag 21 november 2016 @ 13:52:
Maar dus wel de vraag hoe je dat kan schoonmaken zonder te beschadigen.
Heel voorzichtig te werk gaan met een stofzuiger, of zo'n kwastje waar je je CCD van je kamera vroeger mee schoonmaakte. Zo'n kwastje is antistatisch en neemt het stof mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-09 12:01

Emiel1984

Made in NL

Mijn Lumia lijkt nog aan te gaan, het scherm kon plotseling bepaalde kleuren niet meer weergeven. Op dit moment lijkt het nog enkel het scherm defect. Deze laat nu geheel niks meer zien, blijft compleet zwart. Is het mogelijk toch de data te redden wanneer deze door pc herkend wordt?

Net deze week namelijk wat video's en foto's gemaakt die ik wel heel graag wil bewaren.
Weet iemand wat het kost om het scherm te laten vervangen want ik heb het idee dat dit nodig is om je toestel zichtbaar te maken op de pc als externe schijf vanwege de beveiliging.

[ Voor 9% gewijzigd door Emiel1984 op 22-01-2017 17:23 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eric27
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 01-09 20:26
Emiel1984 schreef op zondag 22 januari 2017 @ 17:18:
Mijn Lumia lijkt nog aan te gaan, het scherm kon plotseling bepaalde kleuren niet meer weergeven. Op dit moment lijkt het nog enkel het scherm defect. Deze laat nu geheel niks meer zien, blijft compleet zwart. Is het mogelijk toch de data te redden wanneer deze door pc herkend wordt?

Net deze week namelijk wat video's en foto's gemaakt die ik wel heel graag wil bewaren.
Weet iemand wat het kost om het scherm te laten vervangen want ik heb het idee dat dit nodig is om je toestel zichtbaar te maken op de pc als externe schijf vanwege de beveiliging.
Kosten laten doen circa 150 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik kan me ook aansluiten in het rijtje van de mensen met een Lumia 930 met kapotte microfoon. Internet staat er vol mee.
Tijdens normaal bellen werkt alles, maar op speakerstand hoort de andere kant mij niet.
Bij het (op de PC) afspelen van opgenomen video's hoor je alleen geluid van rechts. Ik draai nu een "normale" W10m, er worden geen nieuwe softwareupdates gevonden.

Ik heb de Lumia Test Application gedownload en de microfoontest gedaan. Daarbij wordt 5 seconden audio opgenomen en vervolgens afgespeeld. Dit zijn de resultaten:
Primaire microfoon - werkt
2e microfoon - werkt
3e microfoon - extreem zacht geluid
4e microfoon - geen geluid

Volgens een post op windowscentral zou Windows 10 Mobile de boosdoener zijn, waarbij dus de meeste Lumia 930 microfoons sneuvelen.

Ik ga straks mijn telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen, wanneer de problemen blijven, kan hij nog net binnen garantie retour. Ik heb hem in maart 2015 gekocht bij Coolblue. Dan kan ik gelijk melden dat headsets de ene keer wel en de andere keer niet werken.

Iemand nog nuttige informatie over dit probleem of het retourproces?

Toevoeging:
Na de fabrieksinstellingen teruggezet te hebben: Voicerecorder neemt wel op maar registreert geen geluid. Microfoontest geeft zelfde resultaat als eerder vanavond, maar nu hoor ik bij mic 3 helemaal niks meer, alleen ruis.

[ Voor 12% gewijzigd door BounceMeister op 17-02-2017 21:34 . Reden: Toevoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BounceMeister schreef op vrijdag 17 februari 2017 @ 20:56:
Ik kan me ook aansluiten in het rijtje van de mensen met een Lumia 930 met kapotte microfoon. Internet staat er vol mee.
Tijdens normaal bellen werkt alles, maar op speakerstand hoort de andere kant mij niet.
Bij het (op de PC) afspelen van opgenomen video's hoor je alleen geluid van rechts. Ik draai nu een "normale" W10m, er worden geen nieuwe softwareupdates gevonden.

Ik heb de Lumia Test Application gedownload en de microfoontest gedaan. Daarbij wordt 5 seconden audio opgenomen en vervolgens afgespeeld. Dit zijn de resultaten:
Primaire microfoon - werkt
2e microfoon - werkt
3e microfoon - extreem zacht geluid
4e microfoon - geen geluid

Volgens een post op windowscentral zou Windows 10 Mobile de boosdoener zijn, waarbij dus de meeste Lumia 930 microfoons sneuvelen.

Ik ga straks mijn telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen, wanneer de problemen blijven, kan hij nog net binnen garantie retour. Ik heb hem in maart 2015 gekocht bij Coolblue. Dan kan ik gelijk melden dat headsets de ene keer wel en de andere keer niet werken.

Iemand nog nuttige informatie over dit probleem of het retourproces?

Toevoeging:
Na de fabrieksinstellingen teruggezet te hebben: Voicerecorder neemt wel op maar registreert geen geluid. Microfoontest geeft zelfde resultaat als eerder vanavond, maar nu hoor ik bij mic 3 helemaal niks meer, alleen ruis.
In datzelfde stukje op windowscentral,

However as it turns out, it's not a software bug in Windows 10 Mobile nor the Firmware - it's a hardware defect of the 930 (that Microsoft knows about) that surfaces once you upgrade from WP8.1 to Windows 10 Mobile.

Ligt dus aan de hardware van je 930...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Hij gaat morgen op de post terug naar Coolblue, daarna afwachten. Eerst nog wat foto's maken van alle kanten om gezeur over schade uit te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
Waarom naar CoolBlue en niet het B2X procesje? Via B2X heb je hem waarschijnlijk binnen tien dagen retour.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik had hem bij Coolblue gekocht vandaar, b2x kende ik niet.
Maar wanneer ik via support.b2x.com mijn imei invoer, geeft hij aan dat het toestel buiten garantie is. Dat wordt sowieso al een lastige weg om in te slaan dan. ;)

(Ik heb de reparatie gisteren al aangemeld bij Coolblue.)

edit,
Wel een mooi tooltje trouwens, dat Lumia Phone Test Application. Ik heb nog even een testrapport gemaakt, doe ik dat erbij.

[ Voor 32% gewijzigd door BounceMeister op 19-02-2017 22:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Laatst online: 15-09 16:38

Priet

To boldly do what no one has..

BounceMeister schreef op zondag 19 februari 2017 @ 20:40:
Ik had hem bij Coolblue gekocht vandaar, b2x kende ik niet.
Maar wanneer ik via support.b2x.com mijn imei invoer, geeft hij aan dat het toestel buiten garantie is. Dat wordt sowieso al een lastige weg om in te slaan dan. ;)

(Ik heb de reparatie gisteren al aangemeld bij Coolblue.)

edit,
Wel een mooi tooltje trouwens, dat Lumia Phone Test Application. Ik heb nog even een testrapport gemaakt, doe ik dat erbij.
Fijn is dat... het was mij ook wel opgevallen dat mensen mij niet meer konden horen als m'n telefoon op speaker stond. Dus ik heb die test ook gedaan en inderdaad:

Microfoon 1: werkt
Microfoon: 2: heel zachtjes
Microfoon 3 en 4: niks te horen

Bij B2X zie ik op basis van mijn IMEI nummer dat mijn toestel vanaf september 2016 uit de garantie is. En vervolgens kun je alleen kiezen voor een displayreparatie van €190...

Ik heb het toestel destijds bij T-Mobile gekocht, dus daar verwacht ik ook weinig van wat betreft garantieafhandeling voor dit welbekende euvel ;(

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Het lijkt me dat je via T-mobile ook twee jaar garantie moet krijgen vanaf de aankoopdatum.

Bij B2X krijg ik ook alleen de optie voor schermreparatie en zou mijn toestel ook uit garantie zijn. Wellicht kan dit bij overleggen van een aankoopfactuur nog wel geregeld worden?

Ik heb gisteravond eens navraag gedaan over de status van mijn reparatie. Coolblue heeft de Lumia niet naar Dynafix gestuurd, maar ergens anders heen. De medewerker kon op dat moment niet achterhalen waar hij wel naartoe was. Ik zou komende week weer wat moeten horen van ze.

Ik neem aan dat Lumia 930 toestellen nog wel gerepareerd worden? Aangezien de Lumia 950 ook niet meer leverbaar is, zie ik geen alternatieven op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

BounceMeister schreef op zaterdag 4 maart 2017 @ 18:41:
Het lijkt me dat je via T-mobile ook twee jaar garantie moet krijgen vanaf de aankoopdatum.
Mijn toestel is van september 2014, dus zo'n 2,5 jaar oud nu :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
Het gaat er niet om van wanneer het toestel is, maar de aankoop datum op de bon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Dat is in dit geval tevens m'n aankoopdatum :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ai, dat is jammer.
Er zou een soort fix moeten zijn die alleen de werkende microfoons gebruikt in plaats van de kapotte. Dan werkt tenminste alles weer. Helaas verwacht ik niet dat Microsoft met een fix gaat komen hiervoor.
Zelf repareren wordt lastig, aangezien de twee mics waar het om gaat op het moederbord gesoldeerd zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Een update betreft de reparatie.
Gisteren bericht dat de telefoon klaar was. Werkbon gaf aan "audioconnector vervangen".
(Ik had in mijn omschrijving aangegeven dat er twee problemen waren. Deze vervolgens genummerd, waarbij "1" de microfoons waren en "2" het regelmatig niet herkennen van headsets.)
Gelijk bij de KS gevraagd naar de volledige/originele werkbon, maar dit was het. Het zou wel goed moeten zijn volgens de medewerker. Ze wisten nog steeds niet waar de telefoon gerepareerd was overigens.

Vanavond heb ik de telefoon ontvangen per post.
Mijn vermoeden is bevestigd. Een "audioconnector" heeft natuurlijk niks met de ingebouwde microfoons te maken. Mic 3 en 4 doen het nog steeds niet in de test. Video geeft alleen rechts geluid. Voicerecorder neemt alleen ruis op. Handsfree bellen ga ik straks testen doet het ook nog steeds niet ("Luidspreker Aan"-stand).

Ook niet zo handig is dat ze de telefoon met flink wat speling in het doosje hebben gedaan (het originele opvulkartonnetje er verkeerd om ingedaan). De originele beschermfolie zat er niet meer bij, alleen een plakker op het scherm.
Het doosje van de telefoon zat niet dicht. Het schuift aan een kant open, iemand had blijkbaar het goede idee om er dan een elastiek omheen te doen. Helaas was de uitvoering wat minder, het elastiek zat een kwartslag gedraaid. Doosje was dus half open. Ik heb gelukkig geen beschadigingen kunnen ontdekken.
Vanavond gelijk weer een rma aanvragen bij coolblue.

[ Voor 2% gewijzigd door BounceMeister op 16-03-2017 22:26 . Reden: handsfree getest ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Tijdje terug mijn oude Lumia eens uit de la gehaald om als backup telefoon te gebruiken. Ik had hem voordat ik hem in de la gooide naar W8.1 terug gezet. Nu dacht ik, ik gooi weer even de laatste W10M build erop.

Maar... de Upgrade Advisor app zegt dat W10M niet beschikbaar is voor mijn telefoon. Nu weet ik dat de Creators Update niet meer voor de 930 komt, maar het lijkt er momenteel op dat de weg naar W10M nu helemaal is dicht gegooid als je er nog niet op zat. Of als je een reset doet via WDRT...

Mogelijk is het gewoon een tijdelijke fout, ik zal het later nog eens proberen. Zou wel zuur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik kreeg een week of twee geleden mijn 930 terug van de 2e reparatie. Hij werkt weer naar behoren.
Hij stond weer op WP8.1. Ik moest eerst de updates van 8.1 verwerken en daarna lukte de update naar W10m.
De creators update voor mobieltjes is er toch nog niet?
(Zou wel heel lomp zijn als ze w10m zouden cancellen voor de 930, een reset is tegenwoordig helaas toch wel eens nodig).

[ Voor 11% gewijzigd door BounceMeister op 14-04-2017 08:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Advies: haal nu voor de zekerheid build 15063.xxx binnen via het insider programma. Doordat dit een release build is kun je zodra je toestel op die build zit weer uitschrijven van het insiders programma en ontvangt het toestel ook in de toekomst de reguliere updates.
Eveneens kun je gewoon zelf je privacy instellingen beheren, in tegenstelling tot wanneer je het insiders programma laat doorlopen.
De release versie van de Creators update draait hier uitstekend op mijn Nokia Lumia 930.

[ Voor 5% gewijzigd door Wietsee. op 14-04-2017 08:48 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
BounceMeister schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:22:
Ik kreeg een week of twee geleden mijn 930 terug van de 2e reparatie. Hij werkt weer naar behoren.
Hij stond weer op WP8.1. Ik moest eerst de updates van 8.1 verwerken en daarna lukte de update naar W10m.
De creators update voor mobieltjes is er toch nog niet?
(Zou wel heel lomp zijn als ze w10m zouden cancellen voor de 930, een reset is tegenwoordig helaas toch wel eens nodig).
Daarom zal ik het nog maar eens checken. De Upgrade Advisor app gaf gewoon aan dat W10M niet beschikbaar was voor mijn toestel waar dat voorheen wel gewoon werkte. Normale L930, CV NL, geen gekke dingen mee gedaan.

Via de Insider app op W8.1 kom je nog wel op een 10586 build, maar die wil niet verder updaten. Ben hem nu weer aan het resetten via WDRT en dan eens kijken hoe en wat.

Edit: Nog een keer een reset gedaan via WDRT en gelijk de Upgrade Advisor geïnstalleerd. Hij zegt nog steeds dat de W10 update 'momenteel' niet beschikbaar is voor mijn toestel. Ik zou dus toch even voorzichtig doen met resetten voorlopig...

[ Voor 12% gewijzigd door Propane op 14-04-2017 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Ik ga voorlopig niet meer resetten inderdaad. Misschien handig om MS eens te contacten daarover?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-09 15:36
Kun je niet gewoon updates draaien zonder upgrade advisor? Heb dat ding ook nooit hoeven gebruiken en zit toch op Win10.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

chaoscontrol schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:27:
Kun je niet gewoon updates draaien zonder upgrade advisor? Heb dat ding ook nooit hoeven gebruiken en zit toch op Win10.
Lijkt me sterk. De 930 werd geleverd met WP8.1 en de Upgrade Advisor is nodig voor W10M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
BounceMeister schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 10:19:
Ik ga voorlopig niet meer resetten inderdaad. Misschien handig om MS eens te contacten daarover?
Voor mij persoonlijk niet zo belangrijk omdat het een backup is en ik tevens nog een 1520 als alternatieve backup heb... Weinig zin om er tijd in te stoppen om waarschijnlijk een generiek antwoord terug te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Wietsee. schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 08:45:
Advies: haal nu voor de zekerheid build 15063.xxx binnen via het insider programma. Doordat dit een release build is kun je zodra je toestel op die build zit weer uitschrijven van het insiders programma en ontvangt het toestel ook in de toekomst de reguliere updates.
Eveneens kun je gewoon zelf je privacy instellingen beheren, in tegenstelling tot wanneer je het insiders programma laat doorlopen.
De release versie van de Creators update draait hier uitstekend op mijn Nokia Lumia 930.
Hier draait 15063.138 ook heerlijk op mijn 930. Maar ik moet me nu dus afmelden van het insiders programma?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Vals alarm zo te zien. Ik heb als laatste poging eens alles op United States gezet. Taal, regio, regional format etc. En dan werkt het opeens wel en wordt de W10M update gevonden... Dit was voorheen niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
richdb schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 11:45:
[...]

Hier draait 15063.138 ook heerlijk op mijn 930. Maar ik moet me nu dus afmelden van het insiders programma?
Je kan enkel uit het insiders programma stappen als je een releasebuild draait. Dit is nu het geval. Iedere volgende build hoger dan 15063 bind je dus weer het insiders programma te blijven volgen.

Mijn methode is mogelijk de enige om in de toekomst op de release ring terecht te komen op een L930 indien de update niet wordt uitgerold naar de oudere generatie Lumia's.

[ Voor 6% gewijzigd door Wietsee. op 14-04-2017 13:21 ]

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Welke ring zit die build momenteel in? Release Preview is genoeg?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet

Priet

Je moet op Fast zitten: https://changewindows.org/filter/mobile/all/all/day/true

Dan ontvang je 10.0.15063.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ga ik ook eens proberen met mijn 930 die nu in de kast stof ligt te happen. .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
15063.2 ook OK in de Slow Ring? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Mijn 930 is nu de 10.0.15063.2 aan het downloaden. Fast ring. Stond bij dat het wel even kan duren voordat je iets ontvangt maar bij mij is dat 'even' eigenlijk: nu direct. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceMeister
  • Niet online
Maar dat is niet bedoeld voor dagelijks gebruik toch? Ik heb namelijk geen backup phone om te pakken in het geval die build toch niet zo stabiel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
  • Laatst online: 11-09 20:22
Heb ik toch ff hulp nodig, ben al een jaartje aangemeld bij insider maar nooit de app gebruikt.
Nu wil ik dat wel, maar dan kom ik na het aanklikken van "aan de slag " in de app op een soort grijze info pagina over wanneer je insider preview versies mag/wil ontvangen, waar ik dus niks kan.

Onderaan staat "wordt niet geïnstalleerd op uw primaire telefoon" betekent dit dat ik nog een telefoon moet hebben met mijn MS account

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

jahako schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:36:
Heb ik toch ff hulp nodig, ben al een jaartje aangemeld bij insider maar nooit de app gebruikt.
Nu wil ik dat wel, maar dan kom ik na het aanklikken van "aan de slag " in de app op een soort grijze info pagina over wanneer je insider preview versies mag/wil ontvangen, waar ik dus niks kan.

Onderaan staat "wordt niet geïnstalleerd op uw primaire telefoon" betekent dit dat ik nog een telefoon moet hebben met mijn MS account
Hmm. Ik denk dat MS bedoelt: je installeert het nu op een telefoon dat niet jouw primaire telefoon is. Want dat wordt door MS afgeraden. Ik kreeg ook de waarschuwing: 'U weet het zeker, we hebben u gewaarschuwd' o.i.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
GerCor schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:46:
[...]

Hmm. Ik denk dat MS bedoelt: je installeert het nu op een telefoon dat niet jouw primaire telefoon is. Want dat wordt door MS afgeraden. Ik kreeg ook de waarschuwing: 'U weet het zeker, we hebben u gewaarschuwd' o.i.d.
Ga er nog even een 640 bij hangen als tweede foon misschien dat dit helpt , bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Volgens mij is de laatste versie 15063.138? Kan iedereen dat even checken bij instellingen, info, apparaatgegevens. Zie ook https://changewindows.org/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

richdb schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 16:20:
Volgens mij is de laatste versie 15063.138? Kan iedereen dat even checken bij instellingen, info, apparaatgegevens. Zie ook https://changewindows.org/
Geloof je het anders niet?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/axbeRh0boD9GIQIeC1zNTWX0/full.png

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richdb
Ik check alleen ... omdat die website aangeeft van .138

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Versie .138 is verkrijgbaar op de fast ring en valt nog steeds onder de release daar 15063 nog steeds de build is.
Inmiddels heeft de fast ring al een nieuwere build, installeer je deze dan zul je waarschijnlijk nooit meer een release build op je toestel L930 geïnstalleerd krijgen.

[ Voor 45% gewijzigd door Wietsee. op 14-04-2017 20:19 ]

Web Enrichment

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richdb
Het is dus echt waar, geen officiële support voor de 930. Windows is echt de weg kwijt, of is het gebruikers pesten tot er geen eentje meer over is. https://mspoweruser.com/1...ndows-10-creators-update/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Tsja, de 930 heeft techniek aan boord van alweer flink wat jaren terug. Uiteindelijk heeft Microsoft best lang ondersteuning gegeven voor dit toestel. Ik geloof dat er voor bijvoorbeeld een vergelijkbare LG G2 ook niet erg veel support meer is.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
PaT schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 20:17:
Tsja, de 930 heeft techniek aan boord van alweer flink wat jaren terug. Uiteindelijk heeft Microsoft best lang ondersteuning gegeven voor dit toestel. Ik geloof dat er voor bijvoorbeeld een vergelijkbare LG G2 ook niet erg veel support meer is.
De grap is dat de preview versie van de software die ze nu besluiten niet uit te rollen, wel prima werkt op de toestellen. Dat is het vreemde en het vervelende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik weet het. Datzelfde deden ze met mijn 925 en de eerste Windows Insiders previews. Werkelijk geen enkel probleem ontdekt destijds, maar toch nooit officieel Windows 10 Mobile gekregen...

Microsoft jaagt zo de laatste die-hard aanhagers wel erg hard weg van het platform.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

En dan verwachten ze dat we allemaal in de rij gaan staan voor de opvolger. Koop je die, zeggen ze na een jaar. Ja, dit was de eerste opzet, nu gaan we echt beginnen maar je hebt niks aan wat je nu gekocht hebt.

Maar ja. Ik heb genoten van WP8.1 en ik geniet ook nog steeds van W10M. Als de opvolger nou te verleidelijk is ..... ga ik vast weer voor de bijl. Want ik hou wel van vernieuwen.

Ik las 2 weken geleden nog iemand die van WP8.1 naar W10M was gegaan. Die was verbaasd dat HERE Drive het niet meer deed. Kijk, die mensen heb je natuurlijk ook. :+

[ Voor 47% gewijzigd door GerCor op 15-04-2017 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
Is er niet ergens een petitie die we kunnen tekenen of opzetten om MS te bewegen om de update toch uit te brengen?
De 930 is flink sneller geworden na de update, niet uitbrengen zou zo onlogisch zijn..

Edit: Heb iig feedback gegeven, dus hopen dat dat een beetje geupvote wordt..

[ Voor 16% gewijzigd door Glacier op 15-04-2017 07:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Mooi man, van die holle verklaringen van Microsoft
We recognize that many Insiders will be disappointed to see their device is no longer supported. We looked at feedback from our Windows Insiders and realized that we were not providing the best possible experience for our customers on many older devices. That helped us determine which devices we support for the Windows 10 Creators Update. We are continually listening to your feedback to provide the best experience for ALL of our customers.
Zeg dan gewoon niks :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richdb
Glacier schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 07:03:
Is er niet ergens een petitie die we kunnen tekenen of opzetten om MS te bewegen om de update toch uit te brengen?
De 930 is flink sneller geworden na de update, niet uitbrengen zou zo onlogisch zijn..

Edit: Heb iig feedback gegeven, dus hopen dat dat een beetje geupvote wordt..
Hier is ook een feedback. Alleen toegankelijk via feedback hub. Denk niet dat het veel gaat helpen, maar ja niet geschoten is altijd mis. https://aka.ms/s593cp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
PaT schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 07:12:
Mooi man, van die holle verklaringen van Microsoft

[...]

Zeg dan gewoon niks :X
Of geef de echte reden. Dit is gewoon liegen, want de update draait als een tierelier op de 930. Maar als een bedrijf gewoon glashard gaat liegen verliezen ze voor mij hun geloofwaardigheid. Zo jammer ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
GerCor schreef op vrijdag 14 april 2017 @ 15:46:
[...]

Ben er uit! de letters stonden te groot bij toestel instellingen, waardoor het keuzevak niet zichtbaar was, :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shiptronic
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-12-2021
richdb schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 08:42:
[...]

Hier is ook een feedback. Alleen toegankelijk via feedback hub. Denk niet dat het veel gaat helpen, maar ja niet geschoten is altijd mis. https://aka.ms/s593cp
Bedankt voor de link, ook gelijk maar gebruik van gemaakt en geupvote. teller staat nu op 345, maar of dat daar indruk gaat maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glacier
  • Niet online
shiptronic schreef op zaterdag 15 april 2017 @ 13:11:
[...]

Bedankt voor de link, ook gelijk maar gebruik van gemaakt en geupvote. teller staat nu op 345, maar of dat daar indruk gaat maken.
Ik heb ook gestemd, de teller staat nu op 403..
Pagina: 1 ... 42 43 Laatste

Let op:
Accessoires hebben ook hun [Nokia Lumia 930] Accessoires eigen topic. Reacties van die strekking worden hier verwijderd.