Ik kan me ook aansluiten in het rijtje van de mensen met een Lumia 930 met kapotte microfoon. Internet staat er vol mee.
Tijdens normaal bellen werkt alles, maar op speakerstand hoort de andere kant mij niet.
Bij het (op de PC) afspelen van opgenomen video's hoor je alleen geluid van rechts. Ik draai nu een "normale" W10m, er worden geen nieuwe softwareupdates gevonden.
Ik heb de Lumia Test Application gedownload en de microfoontest gedaan. Daarbij wordt 5 seconden audio opgenomen en vervolgens afgespeeld. Dit zijn de resultaten:
Primaire microfoon - werkt
2e microfoon - werkt
3e microfoon - extreem zacht geluid
4e microfoon - geen geluid
Volgens een post op
windowscentral zou Windows 10 Mobile de boosdoener zijn, waarbij dus de meeste Lumia 930 microfoons sneuvelen.
Ik ga straks mijn telefoon terugzetten naar fabrieksinstellingen, wanneer de problemen blijven, kan hij nog net binnen garantie retour. Ik heb hem in maart 2015 gekocht bij Coolblue. Dan kan ik gelijk melden dat headsets de ene keer wel en de andere keer niet werken.
Iemand nog nuttige informatie over dit probleem of het retourproces?
Toevoeging:
Na de fabrieksinstellingen teruggezet te hebben: Voicerecorder neemt wel op maar registreert geen geluid. Microfoontest geeft zelfde resultaat als eerder vanavond, maar nu hoor ik bij mic 3 helemaal niks meer, alleen ruis.
[
Voor 12% gewijzigd door
BounceMeister op 17-02-2017 21:34
. Reden: Toevoeging ]