Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-08 13:59
Mede-auteur:
  • vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:11

vali

Afbeeldingslocatie: http://i1-news.softpedia-static.com/images/news2/Nokia-Lumia-930-Goes-Official-as-the-Best-of-Microsoft-and-Lumia-435516-3.jpg

Intro

Deze topic is aangemaakt voor de nokia lumia 930 die tijdens de Build Conference 2014 is aangekondigd.

Tot nu toe bekend

De aangekondigde Lumia 930 draait op Windows Phone 8.1 en is eigenlijk bijna identiek aan de Nokia Icon.

Net als bij de Nokia Icon wordt glance niet mogelijk, al wordt tik-to-unlock standaard meegeleverd met wp8.1 en is hierdoor ook beschikbaar voor de Lumia 930.

De Lumia 930 is in Juli met een release prijs van 500 uitgebracht.

Het toestel wordt in vier smaken gemaakt, deze zijn:
  • Wit
  • Zwart
  • Groen
  • Orange
Afbeeldingslocatie: http://i62.tinypic.com/2j8o7k.jpg

De specificaties

• [b]Basics[/b]
  • 5 inch (~70.9% screen-to-body ratio)
  • Full HD AMOLED (1080 x 1920 )441 ppi pixel
  • Qualcomm MSM8974 Snapdragon 800
  • Quad-core 2.2 GHz Krait 400 CPU
  • Adreno 330 GPU
  • 2GB RAM
  • 32Gb of internal storage

Battery
  • 2420mAh Li-Ion
  • Stand-by Up to 432 h
  • Talk time Up to 11 h 30 min (2G) / Up to 15 h 30 min (3G)
  • Music play Up to 75 h

Camera
  • 20 MP Camera (4992 х 3744 pixels)
  • Carl Zeiss optics
  • optical image stabilization
  • autofocus
  • dual-LED flash

Sensors
  • Proximity sensor
  • Accelerometer
  • Geomagnetic
  • Gyroscope

GPS
  • A-GPS
  • Glonass

Behuizing
  • 137 x 71 x 9.8 mm
  • 167
  • Gorilla Glass 3

Verbindingen
  • Bluetooth 4.0 met A2DP
  • USB 2.0
  • Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac (2.4Ghz en 5Ghz)
  • NFC
  • DLNA
  • HSPA+ 42Mbps 850/900/1900/2100Mhz
  • EDGE/GPRS 850/900/1800/1900Mhz

Audio en video
  • H.263, H.264, WMV, MP4, M4V, MOV codecs
  • Full HD(1080p) Playback en Recording
  • MP3, WMA, MP4, M4A, AAC codecs
  • 3.5mm Ear Jack
  • Dolby Digital Plus sound enhancement

Accessoires

Om te discusieren over over accessoires zoals screenprotectors, cases en aanverwante zaken van de Nokia Lumia 930 kunnen jullie terecht in de aangemaakte topic. Met dank aan evest!

Stuur me even een bericht als je de TS wil helpen aanpassen.
Ik heb de layout van de ativ s topic gebruikt. Met dank aan FricoRico*

[ Voor 221% gewijzigd door vali op 24-02-2015 15:08 ]

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
Als de gelekte info correct is: jammer van het kleinere scherm. Het had gerust ook 5" mogen zijn.

+ 32GB intern geheugen,
+ xenon & led flash...

[ Voor 23% gewijzigd door shizoframia op 24-03-2014 12:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FWIW Nokia distributeur Midden Oosten geeft Q2. Er zijn nu wel heel veel tekenen dat de Lumia 930 binnenkort aangekondigd gaat worden.
http://wmpoweruser.com/no...-for-the-nokia-lumia-930/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defcon84
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:37

defcon84

Multipass?

ik hoop ook dat het 32 of 64GB wordt ipv 16GB.. ook al is er SB support..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Dus een PPI van 489.53? Lijkt me awesome, maar niet echt realistisch... of wel? :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 08:48
shizoframia schreef op maandag 24 maart 2014 @ 12:02:
Als de gelekte info correct is: jammer van het kleinere scherm. Het had gerust ook 5" mogen zijn.

+ 32GB intern geheugen,
+ xenon & led flash...
Klein scherm? Kwestie van smaak. Ik vind 4,5 inch groot zat. Ik denk dat er wel behoefte is aan high end toestellen met een niet zo kolossaal scherm. Xenon flash is sinds mijn Nokia 808 toch wel een must. Dus dat zou ik echt jammer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Ik kan zelf ook niet wachten op de aankondigen van nieuwe toestellen :D Maakt mij niet uit of het de Lumia 1830 of de Lumia 930 wordt, wil graag een toestel met nieuwe hardware erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Als deze specs kloppen dan word dit echt de perfecte opvolger voor mij.
Ben heel erg benieuwd naar hoe hij eruit gaat zien ook. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
Mag wat mij betreft een adreno 805 (20nm) worden ipv de adreno 800 (28nm / 1520 & icon).

Dit om wille van...
- minder warmteontwikkeling
- lager batterijverbruik
(- 40% sneller) >>> niet echt nodig, maar why the heck not...

[ Voor 3% gewijzigd door shizoframia op 24-03-2014 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 12:13
Lijkt een beetje een 1520 te worden met een kleiner scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stravincy
  • Niet online
IGC058 schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:44:
Lijkt een beetje een 1520 te worden met een kleiner scherm
Precies. Klinkt goed wat mij betreft.
shizoframia schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:30:
Mag wat mij betreft een adreno 805 (20nm) worden ipv de adreno 800 (28nm / 1520 & icon).

Dit om wille van...
- minder warmteontwikkeling
- lager batterijverbruik
(- 40% sneller) >>> niet echt nodig, maar why the heck not...
Zou mooi zijn inderdaad als de 805 erin komt.
Vooral een batterij die langer mee gaat en minder warmteontwikkeling zijn belangrijke dingen voor vele mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Hij is toch 'maar' 4,5 inch. Ik had eigenlijk gehoopt dat hij een iets groter scherm kreeg, en dan met minder bezel. Want ik zou 5 inch toch wel fijn vinden, vooral dadelijk met de 3 kolommen layout in WP8.1 Alles wordt dan toch wat klein op een 4.5 inch scherm lijkt mij. Hopelijk kloppen deze geruchten niet helemaal.

Bovendien word ik niet warm van deze spec upgrades. Ik zie liever een echte vernieuwende features. De L920 bracht toch heel wat meer vernieuwing met zich mee.

Hopelijk weet de L930 toch te verbazen. En de Goldfinger, was dat nu de Icon of wordt dat nog een model hoger dan de L930?

[ Voor 11% gewijzigd door enomiss op 24-03-2014 17:04 ]

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Stravincy schreef op maandag 24 maart 2014 @ 15:50:
[...]

Precies. Klinkt goed wat mij betreft.

[...]

Zou mooi zijn inderdaad als de 805 erin komt.
Vooral een batterij die langer mee gaat en minder warmteontwikkeling zijn belangrijke dingen voor vele mensen.
Ja, maar hoeveel scheelt het? Ik hoor niets anders dan hele goede geluiden over de accu duur van de Lumia 1520 (Snapdragon 800)

Hopelijk binnenkort meer nieuws.
.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2014 12:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.wpcentral.com/...-april-2nd?utm_source=wpc
Dit kon wel eens de dag van aankondiging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Jup, Nokia springt op Twitter al in op de aankondiging van de nieuwe HTC One: Afbeeldingslocatie: http://i57.tinypic.com/oitxyo.png

Hoop zelf op de 930 als kleine versie van de 1520 (1520v lijkt me een vreemde naam), dus met 21 MP camera en Snapdragon 800 (oh da's hetzelfde als de Lumia Icon natuurlijk dus :P). Schermgrootte 't liefst iets kleiner dan 5" en het is een perfect toestel voor mij :9. Vooral ook hopen dat de verkrijgbaarheid in NL een beetje oké is, dat is bij de 1520 momenteel dramatisch t.o.v. het buitenland (vooral met de gele versie...)

Anyway, ik wacht geduldig op de 2e april :)

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Nou ja als het distribueren op dezelfde manier gaat als de 920 destijds mag je blij zijn als je hem eind dit jaar in Nederland kunt kopen. En dat is volgend jaar weer een leuke vervanger voor mijn 920 ;)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:21
CAP-Team schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:04:
Nou ja als het distribueren op dezelfde manier gaat als de 920 destijds mag je blij zijn als je hem eind dit jaar in Nederland kunt kopen. En dat is volgend jaar weer een leuke vervanger voor mijn 920 ;)
Naar mijn weten heeft Nokia in nederland al haar toestellen maanden later pas uitgeleverd. Een redelijk kansloze actie omdat de smartphone markt heel snel ontwikkeld. Toen de L920 eindelijk leverbaar was in nederland waren de nieuwe lichting Android toestellen al aangekondigd of op het punt van uitbrengen. Nokia bracht daardoor een betrekkelijk gedateerd toestel voor een te hoge prijs op de nederlandse markt.

Maar goed, ik hoop echt dat de Lumia 930 overeenkomt met de specs van de Icon en z.s.m. op de nederlandse markt komt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Precies. Resultaten uit het verleden geven geen garantie op de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Miki schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:27:
[...]

Naar mijn weten heeft Nokia in nederland al haar toestellen maanden later pas uitgeleverd. Een redelijk kansloze actie omdat de smartphone markt heel snel ontwikkeld. Toen de L920 eindelijk leverbaar was in nederland waren de nieuwe lichting Android toestellen al aangekondigd of op het punt van uitbrengen. Nokia bracht daardoor een betrekkelijk gedateerd toestel voor een te hoge prijs op de nederlandse markt.

Maar goed, ik hoop echt dat de Lumia 930 overeenkomt met de specs van de Icon en z.s.m. op de nederlandse markt komt :)
Laten we hopen dat ze daar van geleerd hebben. Ik ga bij de release zeker een toestel halen met specs ala Lumia 930, alleen ben ik niet van plan om hem te kopen bij de eerste beste winkel. Heeft mij verdomme anderhalve maand geduurd voordat ik mijn aankoopbedrag terug had van bol.com. Ik koop daar serieus nooit meer wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 09:27:
Naar mijn weten heeft Nokia in nederland al haar toestellen maanden later pas uitgeleverd. [...]
Dat geldt niet voor de Lumia 800. Nederland behoorde tot de eerste landen waar dit toestel werd gedistribueerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 14:47

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

Migrator schreef op dinsdag 25 maart 2014 @ 21:53:
Jup, Nokia springt op Twitter al in op de aankondiging van de nieuwe HTC One: [afbeelding]

Hoop zelf op de 930 als kleine versie van de 1520 (1520v lijkt me een vreemde naam), dus met 21 MP camera en Snapdragon 800 (oh da's hetzelfde als de Lumia Icon natuurlijk dus :P). Schermgrootte 't liefst iets kleiner dan 5" en het is een perfect toestel voor mij :9. Vooral ook hopen dat de verkrijgbaarheid in NL een beetje oké is, dat is bij de 1520 momenteel dramatisch t.o.v. het buitenland (vooral met de gele versie...)

Anyway, ik wacht geduldig op de 2e april :)
Jezus, volgen die Nokia gasten het NL nieuws mbt Wilders ofzo ? Willen jullie meer of minder Lumia's..... Nou doe mij maar meer.

Goed topic dit. Ga k volgen. Wil zelf graag een identiek toestel als de 929/icon qua uiterlijk. Stond op het punt om er een uit de US te importeren, maar toch maar even een weekje wachten. Kijken met wat Nokia komt en ziet het er weer te plastic uit, dan haal ik de Icon wel uit de US.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
MRELynx schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:46:
[...]
Stond op het punt om er een uit de US te importeren
Komt dat wel goed met die frequentieverschillen? Geen idee of dat toestel 4G ondersteunt, maar hier is dat toch ook anders? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Toestel is wel LTE geschikt, maar Verizon gebruikt andere banden dan hier in NL. Ik heb toch geen 4g, dus boeit het me niet. Verder is de unlocked versie gewoon GSM banden zoals hier in NL gebruikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
MRELynx schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 13:46:
[...]

Jezus, volgen die Nokia gasten het NL nieuws mbt Wilders ofzo ? Willen jullie meer of minder Lumia's..... Nou doe mij maar meer.

Goed topic dit. Ga k volgen. Wil zelf graag een identiek toestel als de 929/icon qua uiterlijk. Stond op het punt om er een uit de US te importeren, maar toch maar even een weekje wachten. Kijken met wat Nokia komt en ziet het er weer te plastic uit, dan haal ik de Icon wel uit de US.
Ik vind het plastic van de Nokia L920 anders verdomd mooi en kwalitatief aanvoelen. Geef mij deze plastic maar ipv koud, dun, deukjes- en krasgevoelig aluminium. De mijne is inmiddels al een jaar oud en ziet er nog uit als gloednieuw.

[ Voor 5% gewijzigd door enomiss op 26-03-2014 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

enomiss schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 14:31:
[...]
Ik vind het plastic van de Nokia L920 anders verdomd mooi en kwalitatief aanvoelen. Geef mij deze plastic maar ipv koud, dun, deukjes- en krasgevoelig aluminium. De mijne is inmiddels al een jaar oud en ziet er nog uit als gloednieuw.
Mee eens, doe mij ook maar een mooie gekleurde polycarbonaat unibody. Vind aluminium ook wel mooi, maar polycarbonaat is nou eenmaal gebruiksvaster en heeft dan ook mijn voorkeur :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deick
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 16:17
Komt er ook nog een opvolging van de 820?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matt1991
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 11-09 10:41
Deick schreef op woensdag 26 maart 2014 @ 18:41:
Voor zo ver ik weet niet, maar wie weet

AMD 9800X3D I Kingston Fury Beast 64GB CL30 6.000MT/s I MSI MAG B850 Tomahawk I ASUS Prime 9070XT I Lexar NM790 4TB I Google Pixel 9 Pro 256GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Kijkend naar de release dates zou je zeggen dat de opvolger van de 820 er aan zit te komen. Aan de andere kant, kijkend naar hetzelfde overzicht, blijkt dat er weinig touwen vast te knopen zijn aan de release dates. Ik kan er in ieder geval geen logica in ontdekken. Vind ik persoonlijk wel jammer, bij veel fabrikanten weet je dat er iets aan zit te komen, en bij Nokia is het vooral een kwestie van afwachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Tuutlijk wel. Nokia timmert ieder gaatje dicht. Er is inderdaad alleen nog niets bekend over dit toestel.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
1520 en 1320 zijn anderrs in de markt gezet. 925 was gewoon een compacter toestel met een iets ander doelgroep als de 920, was dan ook geen opvolger. Ik verwacht dat straks de 930 in de markt wordt gezet dat in het kielzog de de 8 7 6 en 5 reeksen een update zullen krijgen. Misschien dat ze de lumia meer naar high end willen tillen en er reeksen gaan verdwijnen die dan ingevuld moeten worden door de nokia X :') Maar dat hoop ik niet. De 520 is echt een prachtig budget toestel voor dat geld en spreekt voor de kracht van Windows Phone, dje zich op budget tot high end als een vis in het water voelt. Ik kijk in ieder geval halsreikend uit naar een waardige 920 opvolger. De 1520 is mooi, maar er wordt van het grote scherm nog niet optimaal gebruik gemaakt(wat met 8.1 wel zal verbeteren). Maar vind het formaat van de 920 toch als telefoon om mee te dragen net iets handiger, kleiner hoeft niet, misschien iets groter maar eigenlijk denk ik dat ik 4.5 de sweet spot voor mij is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Zullen er überhaupt toestellen getoond worden volgende week? Normaliter lekt van alles vroegtijdig uit maar behalve wat geruchten geen blurry camshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op donderdag 27 maart 2014 @ 17:33:
Zullen er überhaupt toestellen getoond worden volgende week? Normaliter lekt van alles vroegtijdig uit maar behalve wat geruchten geen blurry camshots.
De Lumia 630 is al grotendeels bekend. De Lumia 930 schijnt een icon variant te worden o.i.d.
Aan de andere kant kwam de Surface RT (versie 1 dus) ineens uit de hoge hoed.

Daniel van WPCentral heeft het bestaan van een Lumia 1820 ontkracht, maar zegt tevens dat hij verwacht dat WP8.1, de Lumia 630 en de Lumia 930 aangekondigt gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik ben bang dat een 4.5 inch scherm betekent dat de 930 nog hardware knoppen gaat krijgen en dus vrij letterlijk een opvolger van de 920 is. Aan de andere kant, alle fabrikanten komen voor hun toptoestellen met een 5+ inch variant. Dan kan Nokia toch niet ineens de iPhone tactiek toepassen en met een relatief kleine scherm komen.

Zelf hoop ik nog steeds op een LG G2 achtig toestel met Windows Phone 8.1. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:05
Er zijn genoeg andere Nokia's met een 5+ scherm toch. Apple heeft maar 1 model. Ik ben wel blijk met 4,7/5 inch. Voor mij perfect. Heb nu een 925 die voldoet precies aan mijn wensen qua scherm en is nog makkelijk in de broekzak mee te nemen

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dat geloof ik best, maar een 5 inch scherm met on screen knoppen geeft een vergelijkbaar toestel als 4.5 inch met hardwareknoppen. Doet u mij het eerste dan maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

PaT schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 09:34:
Dat geloof ik best, maar een 5 inch scherm met on screen knoppen geeft een vergelijkbaar toestel als 4.5 inch met hardwareknoppen. Doet u mij het eerste dan maar.
Hoeft niet per se. Kijk maar naar de HTC One. Ze moeten wel de boel nog steeds in de behuizing kwijt. Denk aan daardoor een kleinere accu bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

De HTC One is verhoudingsgewijs gewoon lomp groot door dat boomsound of hoe het ook heet en misschien ook door die 2 camera's.
Als je dat soort fratsen er niet in stopt, kan het echt heel mooi compact. Kijk bijv. naar de G2 van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik blijf toch een beetje wantrouwend of we de 930 echt op het event zullen gaan meemaken. De 630 is nu ook al in het wild gespot, zie onderstaande link. Van de 930 is nog niets gelekt behalve interne productienaam(martini) en geruchten over een afgeleide van de Lumia Verizon Icon. Als er toch tijdens het event de 930 wordt getoond dan was dit de beste geheimhouding tot nu toe :P

http://mynokiablog.com/20...along-side-1320-and-1520/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Mij lijkt het toch vrij belangrijk dat Nokia snel ook in Europa met een nieuw high-end toestel komt, maar het is wel enigzins vreemd dat er nog niks gelekt is inderdaad :P.

Verder - zouden de op 2 april aangekondigde toestellen al direct op 8.1 draaien? Ik denk dat er dan nog wel enige tijd tussen de aankondiging en release zit, aangezien volgens WPCentral WP8.1 technisch gezien nog niet RTM is.
Volgens mij is het niet onrealistisch dat de toestellen uitkomen met WP8.0 met een gegarandeerde update naar 8.1. Maar dat is allemaal speculatie natuurlijk :P.

Licht off-topic: @PaT zou je direct voor een 'LG W2' gaan als er een G2 met Windows Phone aangekondigd wordt? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nou, dat is een gewetensvraag! De G2 is echt een indrukwekkend apparaatje. Maar gezien de historie van LG vraag ik mij af of een W2 net zo aantrekkelijk zou zijn.

Ik heb dan liever dat Nokia hem dan maakt, gelijk maar met een Pureview camera er in :p Dan weet je zeker dat er ook wat commitment achter het toestel zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjesus
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 15:45
Miki schreef op vrijdag 28 maart 2014 @ 16:19:
Ik blijf toch een beetje wantrouwend of we de 930 echt op het event zullen gaan meemaken. De 630 is nu ook al in het wild gespot, zie onderstaande link. Van de 930 is nog niets gelekt behalve interne productienaam(martini) en geruchten over een afgeleide van de Lumia Verizon Icon. Als er toch tijdens het event de 930 wordt getoond dan was dit de beste geheimhouding tot nu toe :P

http://mynokiablog.com/20...along-side-1320-and-1520/
Off topic: Er is al een hands-on video uitgekomen.

http://mynokiablog.com/20...lumia-630-wp8-1-hands-on/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

@evleaks heeft daarstraks een afbeelding geplaatst, maar het is (mij) nog niet helemaal duidelijk wat voor een behuizing de 930 krijgt. We zullen het morgenochtend (om 5:00 PM in San Francisco, vannacht om 2 uur) zien.

Afbeeldingslocatie: http://www.wpcentral.com/sites/wpcentral.com/files/styles/large/public/field/image/2014/04/nokia-lumia-930.jpg?itok=DfEjMkjh

[ Voor 28% gewijzigd door Migrator op 02-04-2014 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Hey.. das de Icon in een ander jasje oOo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Whatson
  • Registratie: Februari 2010
  • Niet online
Ja, dat is inderdaad de icon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Mooi verjaardags kado, vast wel leverbaar in juni :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Whoops, heb de tijd blijkbaar niet goed geconverteerd :+

Daar is 'ie dan (thanks Tweakers/The Verge):
Afbeeldingslocatie: http://ic.tweakimg.net/ext/i/imagenormal/1396461033.jpeg

Schaamteloos gekopiëerd (hiervandaan) en op een rijtje gezet:
  • 5",1920x1080, ClearBlack OLED, Gorilla Glass 3, 441 PPI
  • Snapdragon 800 @ 2,2 GHz, 2 GB RAM, 32 GB Opslag
  • 20 MP PureView camera, Zeiss optics, OIS, Dual-LED Flash, 1.2 MP Frontcamera
  • Aluminium frame, polycarbonaat achterkant
  • 2420 mAh batterij, draadloos laden via Qi ingebouwd
  • NFC, BT 4.0, Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac
  • LTE banden 1, 20, 3, 7, 8
  • Windows Phone 8.1
Helaas geen SD-kaartslot. In welke kleuren de 930 komt kon ik zo gauw ook niet vinden, maar dat zal waarschijnlijk groen, oranje, wit en zwart zijn :P

[ Voor 66% gewijzigd door Migrator op 02-04-2014 20:25 . Reden: specs toegevoegd :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Erg mooi design, heeft ook wat weg van het fanmade Surface Mobile concept:

Afbeeldingslocatie: http://www.chinaandroidmall.com/wp-content/uploads/2012/10/719.jpg

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Mooie specs en vooral standaard 32gb ipv 16gb wat je bij de concurrentie ziet. Verder vind ik het design ook geslaagd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Ik had alleen liever onscreen buttons gehad. Ik wacht wel op de Goldfinger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Mooie telefoon maar in vergelijking met de galaxy S4 lopen de dimensies hopelos achter. evengrote scherm maar voor de rest dikker, breder en zwaarder. Jammer dat Nokia weinig van de kritiek van de 920 heeft geleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amaze86
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:59
Een blok,vind het geen mooie telefoon.Vond juist 925 erg strak uitzien.

It's Tricky to rock a rhyme, to rock a rhyme that's right on time, It's Tricky... Tricky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 11-09 21:16
badluckboy schreef op woensdag 02 april 2014 @ 21:28:
Mooie telefoon maar in vergelijking met de galaxy S4 lopen de dimensies hopelos achter. evengrote scherm maar voor de rest dikker, breder en zwaarder. Jammer dat Nokia weinig van de kritiek van de 920 heeft geleerd.
Ik vind het juist goed dat Nokia een eigen stijl/design aanhoud. Als ik een S4 zou willen koop ik wel een S4 of een Samsung Ativ S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
triesvan schreef op woensdag 02 april 2014 @ 21:36:
[...]

Ik vind het juist goed dat Nokia een eigen stijl/design aanhoud. Als ik een S4 zou willen koop ik wel een S4 of een Samsung Ativ S.
Niks mis met de stijl, de Nokia uiterlijk is gewoon het mooiste. Alleen slankere telefoons met dunnere 'bezels' verkopen nou eenmaal beter. Hij is ruim 30 gram te zwaar en te dik en te breed om een verkooptopper te kunnen worden. Dit gaat weer een niche telefoon worden helaas, ik zou graag veel meer mensen met den Lumia zien rondlopen maar met 2012 dimensies kun je anno 2014 niet veel meer verkopen. Ik snap niet in dat Nokia dit niet inziet.

[ Voor 18% gewijzigd door badluckboy op 02-04-2014 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-09 00:17
enomiss schreef op woensdag 02 april 2014 @ 21:10:
Ik had alleen liever onscreen buttons gehad. Ik wacht wel op de Goldfinger.
Idd snap ik ook niet goed, eerst een hele nieuwspost dat WP 8.1 onscreen buttons beslaat en dan heb je nog die bezel onderaan met hardwarematige buttons op de 930, die nota bene met 8.1 erop in de winkel zal liggen.

Lijkt een gevalletje ''lui'' te zijn van Nokia om zo toch aan de Icon look te komen, wel jammer dat je daarvoor dan wel op een volgend high end Lumia model moet wachten met onscreen buttons...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
Migrator schreef op woensdag 02 april 2014 @ 20:06:
...
Helaas geen SD-kaartslot. In welke kleuren de 930 komt kon ik zo gauw ook niet vinden, maar dat zal waarschijnlijk groen, oranje, wit en zwart zijn :P
Van waar haal je de info dat er geen sd kaart slot is? Ik heb dit nog nergens expliciet gelezen...

Btw, meer kleuren had wel leuk geweest.
Btw2, ben héél tevreden dat het scherm 5inch betreft.

[ Voor 11% gewijzigd door shizoframia op 02-04-2014 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Amaze86 schreef op woensdag 02 april 2014 @ 21:33:
Een blok,vind het geen mooie telefoon.Vond juist 925 erg strak uitzien.
Mee eens. En ik vind de unibody van de 1520 juist weer een plaatje :)
Katmi schreef op woensdag 02 april 2014 @ 21:47:
[...]

Idd snap ik ook niet goed, eerst een hele nieuwspost dat WP 8.1 onscreen buttons beslaat en dan heb je nog die bezel onderaan met hardwarematige buttons op de 930, die nota bene met 8.1 erop in de winkel zal liggen.

Lijkt een gevalletje ''lui'' te zijn van Nokia om zo toch aan de Icon look te komen, wel jammer dat je daarvoor dan wel op een volgend high end Lumia model moet wachten met onscreen buttons...
Mwah, ik zie niet in waarom on-screen buttons perse beter zijn dan softbuttons. Je levert natuurlijk wat van je scherm in, en de telefoon zelf hoeft er niet kleiner van te worden (kijk maar naar de nieuwe HTC One)
shizoframia schreef op woensdag 02 april 2014 @ 21:56:
[...]

Van waar haal je de info dat er geen sd kaart slot is? Ik heb dit nog nergens expliciet gelezen...
Van Nokia zelf: "Expandable memory card type: No" :/

* Migrator gaat vanwege de gegarandeerde update naar WP8.1 voor de grote broer van de 930 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-08 13:46

danplo

The Force is strong with me

Ik wacht alweer enige tijd op mijn Nokia 920 vervanger en ben na het zien van de keynote Build 2014 zeer te spreken over de 930. Wat een beauty en ik ben blij dat ze veel van Icon erin hebben verwerkt. Mooi verjaardag cadeau voor mijn zelf in Juni:-)

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katmi
  • Laatst online: 06-09 00:17
Migrator schreef op woensdag 02 april 2014 @ 22:02:
Mwah, ik zie niet in waarom on-screen buttons perse beter zijn dan softbuttons. Je levert natuurlijk wat van je scherm in, en de telefoon zelf hoeft er niet kleiner van te worden (kijk maar naar de nieuwe HTC One)
True maar volgens HTC was die bezel nodig voor inwendig spul, al kon die nieuwe HTC makkelijk zonder die band gemaakt worden als je het wat slim aanpakt daarbinnen en dan had je zoiets als een 930 zonder softbuttons.

Nu zoals ik al zei niets mis met softbuttons, vond het gewoon vreemd aangezien 1 van de key punten in 8.1 onscreen buttons waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Deze 930 is dus slechts een kleine millimeter dikker dan de LG G2 en voor de lengte ne breedte ontlopen ze elkaar ook nauwelijks. Ik vind dat dus helemaal niet verkeerd, ook al heeft de G2 een 5,2 inch scherm i.p.v. een 5 inch.
Het is dus zeker niet de compactste van het rijtje, maar zo lomp als de 920 is hij zeker niet. Vergeet niet dat er QI-laden in zit en natuurlijk de PureView camera. Die zullen ook wel een paar grammetjes toevoegen aan het gewicht. Tel daarbij de uitmuntende afwerking van de meeste Lumia's op en je heft de 'reden" van de afmetingen en gewicht van dit toestel.

Jammer dat er geen sd-slot in zit.

Ik ga Windows Phone 8.1 wel eerst eens even testen op mijn 925, dan zie ik aan het begin van de herfst wel of een overstap naar de 930 handig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Hands-on Engadget:
http://www.engadget.com/2014/04/02/nokia-lumia-930-hands-on/

Van wat ik uit het filmpje heb kunnen zien doet het toestel me een beetje denken aan de iPhone 4 serie.

[ Voor 40% gewijzigd door Miki op 03-04-2014 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:48
Heel mooi vormgegeven toestel en de specificaties zijn ook niet verkeerd !
Dit kan ergens in juli wel eens een waardige opvolger worden van mijn Lumia 925...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Wat een ontzettend gave telefoon en wel weer ballen van Nokia om hem in fel groen en fel oranje uit te brengen! En ach die extra grammen, deze telefoon ziet er veel solider uit dan al die plastic high end android telefoons. Verder heeft deze als het goed is dezelfde camera als de 1520 en dat is een camera die de concurrentie ver achter zich laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Maar even een tweet naar @NokiaNL gestuurd met de vraag of we een Oranje Lumia 930 tijdens het WK al in NL kunnen kopen.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Als ze die oranje nou eens goed gaan marketeren rondom het WK... dan zie ik nog wel een hypeje ontstaan. Als ze slim zijn doen ze er wat mee in Nederland. De timing zit in ieder geval al ongeveer goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
  • Laatst online: 12:04
"The Nokia Lumia 930 does not have Glance"
Blijf dus mooi bij m'n Lumia 920.

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Markie577
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 26-09-2024
Ja, zit dus te twijfelen bij mezelf, ik ben super blij met men 620 en glance helpt daarbij. Maar is het zo'n 'selling' point voor mij? Is dat voor jullie?

P.s. werkt tap to wake up nu ook niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Waar ik wel van baal is dat ik net lees dat Glance niet op de Nokia Lumia 930 werkt. Dit vind ik juist 1 van de beste feature op mijn 920. Het zou komen door hardware limitations. Voor z'n duur en nieuw toestel zou ik verwachten dat het erop zou zitten. Nu ben ik niet meer zeker of ik dit model ga aanschaffen.

Xbox Series X - NL DarthVader // Playstation 5 - Pijja82 // Twitter - MSFT_Daan // Ipad Pro // Iphone 12 Pro Max 256GB / LG OLED C8 65”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Mja ik heb nooit een Windows Phone gehad dus ik voor mij is het ontbreken van Glance niet zo'n issue.

Ik heb gisteren wat filmpjes bekeken over de werking van Cortana en Action center en gezien dat dat wel heel erg gaaf is geworden. Al met al lijkt het me een prima opvolger voor mijn huidige S3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc

MRE-Inc

Dus je laat al dat moois wat de 930 aan boord heeft liggen voor een functie zodat je kunt zien hoe laat het is op je scherm in een dof wazig scherm ? En daarbij....staat jouw glance 24/7 aan of alleen als je met je vinger/hand dichtbij het scherm komt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Ik begrijp niet helemaal wat dat Glance nou inhoudt. Ik begrijp wat het doet, maar waar zorgt dit voor in de praktijk? Op filmpjes zie ik dat je dan een grijzige weergave hebt van de tijd en andere meldingen. Dit zal zonder Glance toch ook wel zo zijn?

Ik kan eind mei mijn telefoon vervangen en ik neigde eerst naar de 925 toe. Maar, nu met de 930 is het wellicht verstandig om nog even een paar weken langer te wachten denk ik? Is jullie ervaring dat de nieuwe Lumia's goed te verkrijgen zijn bij de release in NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
MRELynx schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:11:
[...]

Dus je laat al dat moois wat de 930 aan boord heeft liggen voor een functie zodat je kunt zien hoe laat het is op je scherm in een dof wazig scherm ? En daarbij....staat jouw glance 24/7 aan of alleen als je met je vinger/hand dichtbij het scherm komt ?
24/7 aan, naast alle notificaties ook als nachtklok zeer handig :*).

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Van dat Glance geburen vind ik de uitleg wel dubieus. Ja, je mist dat "memory" gedeelte in dit scherm omdat een combi van 1080, AMOLED en memory te duur werd.

Dat zal vast, maar knal er dan lekker een IPS LCD scherm in, net als bij de 1520. Die zijn ook dkke prima tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

PaT schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:59:
Van dat Glance geburen vind ik de uitleg wel dubieus. Ja, je mist dat "memory" gedeelte in dit scherm omdat een combi van 1080, AMOLED en memory te duur werd.

Dat zal vast, maar knal er dan lekker een IPS LCD scherm in, net als bij de 1520. Die zijn ook dkke prima tegenwoordig.
Precies, het scherm van de nieuwe HTC one bijvoorbeeld! Dat wordt ook niet door HTC zelf gemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

Wietsee. schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 10:39:
[...]

24/7 aan, naast alle notificaties ook als nachtklok zeer handig :*).
Hier ook 24/7 aan en is super handig. Het niet wazig leesbaar, want je kan heel goed aflezen wat het voor tijd is en je agenda punten, daarnaast apps notificatie weergave zonder dat je de telefoon aan hoeft te doen. Voor mij kan het een deal breaker worden, maar ben ik nog niet over uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
danplo schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 12:58:
[...]

Hier ook 24/7 aan en is super handig. Het niet wazig leesbaar, want je kan heel goed aflezen wat het voor tijd is en je agenda punten, daarnaast apps notificatie weergave zonder dat je de telefoon aan hoeft te doen. Voor mij kan het een deal breaker worden, maar ben ik nog niet over uit.
Nokia heeft wel gezegd dat ze alles eraan doen om eromheen proberen te sleutelen. Bovendien zou ik 2 a 3 maanden wachten, grote kans dat er een variant komt, of een licht verbeterde versie met wel een geschikt scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danplo

danplo

enomiss schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 13:01:
[...]

Nokia heeft wel gezegd dat ze alles eraan doen om eromheen proberen te sleutelen. Bovendien zou ik 2 a 3 maanden wachten, grote kans dat er een variant komt, of een licht verbeterde versie met wel een geschikt scherm.
Dat is voor mij te wazig. Het zit erop of het zit er niet op. Ik verwacht dan geen wonderen meer voor dit model. En ik weet dat er steeds nieuwe modellen komen, maar ik wacht al te lang voor een goede 920 vervanger. Ik had mijn hoop op dit 930 model gevestigd, maar het valt me toch een beetje tegen, want dit noem ik geen flagship model. Baal ik wel van, want ik wil opzeker weer een Nokia/Surface met Windows Phone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brilsmurfffje
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Goldfinger zit ook nog in de pijplijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Erg jammer dat Glance (onmisbaar nu!) én SD ontbreken. :( 8)7

Hoewel de 920 mij zéér goed bevalt, was ik wel nieuwsgierig naar het 5 inch scherm en de betere camera met Dolby sound opname. Zéker toen ik zag dat de 930 lichter, dunner én even breed schijnt te zijn als de 920. Die centimeter langer maakt me niet zoveel uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
Brilsmurfffje schreef op vrijdag 04 april 2014 @ 14:17:
Goldfinger zit ook nog in de pijplijn!
Pas begin 2015 waarschijnlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Laatst online: 15:30
Lijkt me een erg gave telefoon.

Kan goed als opvolging dienen voor mn 820.. mits hij in de praktijk ook goed aanvoelt, qua gewicht/maat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
De afmetingen vallen me ook reuze mee als ik die vergelijk met mijn huidige S3, nauwelijks enige verandering. De 930 is zelfs ietsjes compacter dan de S5.

Zie onderstaande link:
http://j.mp/QOmAM0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:24
Zonder glance haak ook ik af.

Voor werk gebruik ik nog een Lumia 900 en dan merk je hoe handig het is.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:11
Mooi toestel,zeker in wit.
Ik heb alles al gehad behalve windows phone maar wat is er speciaal aan tov andere telefoons.
Ik zie niks vernieuwend tegen over een ander os.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Gunth schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 22:21:
Mooi toestel,zeker in wit.
Ik heb alles al gehad behalve windows phone maar wat is er speciaal aan tov andere telefoons.
Ik zie niks vernieuwend tegen over een ander os.
Werk er paar dagen mee en je zult snel merken wat de vernieuwingen zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lisadr
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 11-09 16:17
Miki schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 12:37:
De afmetingen vallen me ook reuze mee als ik die vergelijk met mijn huidige S3, nauwelijks enige verandering. De 930 is zelfs ietsjes compacter dan de S5.

Zie onderstaande link:
http://j.mp/QOmAM0
SIII = 136.6 x 70.6 x 8.6 mm en 133g
930 = 137 x 71 x 9.8 mm en 167g

In principe net zo groot als de SIII, maar dan met een 5 inch scherm i.p.v. 4,8 inch.

GoT, You have to love it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ennetje
  • Laatst online: 05-05 12:00
[quote]Devian schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 16:35:

Geen glance, maar hij krijgt wel double tap to wake. Zit in 8.1 _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albert020
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 15:48
Ennetje schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:05:
[quote]Devian schreef op zaterdag 05 april 2014 @ 16:35:

Geen glance, maar hij krijgt wel double tap to wake. Zit in 8.1 _/-\o_
Dat heb ik nu ook op de Lumia 925

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ennetje
  • Laatst online: 05-05 12:00
Albert020 schreef op zondag 06 april 2014 @ 16:18:
[...]

Dat heb ik nu ook op de Lumia 925
Klopt, de 920 ook. Maar de Icon heeft dit schijnbaar nog niet omdat het een onderdeel is van glance. In 8.1 wordt dit dus een apparte functie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Zo, er begint eindelijk beetje vorm te komen bij deze topic :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11-09 20:32
Nee hoor. Als je er over valt, jij je zin.

[ Voor 180% gewijzigd door Baserk op 06-04-2014 18:24 ]

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wietsee.
Baserk schreef op zondag 06 april 2014 @ 17:29:
Zit nu al een tijdje te weifelen over een Lumia.
De 520 heeft een update gekregen naar 525 met 1 GB link, alleen is deze Lumia alleen voor China/Zuid-Amerika/Oost-Europa gemaakt en hier niet te krijgen.

De 630 lijkt me een mooie verbetering tov de 520, alleen heeft deze nu ook 512MB
Wat is de geheugen bottle-neck waar ik tegen aan loop als ik voor een 512MB toestel ga? Is die er uberhaupt? Alleen bij een enkele (zware) game of ook bij andere apps?
Niet als thread-hijack bedoelt overigens...xqs maar zijn er gebruikers hier die 512MB echt als een beperking hebben ervaren met Win8/8.1?
Moet dat hier :O ?

Web Enrichment

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
Ik zie veel teleurgestellende reacties over het ontbreken van glance/glimp op de nokia 930, kan iemand mij uitleggen wat de toegevoegde waarde van deze functie is behalve dat het de accuduur verkort?
ik snap zelf het nut er niet echt van..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
IGC058 schreef op zondag 06 april 2014 @ 21:34:
Ik zie veel teleurgestellende reacties over het ontbreken van glance/glimp op de nokia 930, kan iemand mij uitleggen wat de toegevoegde waarde van deze functie is behalve dat het de accuduur verkort?
ik snap zelf het nut er niet echt van..
Ik vind het ook jammer dat hij het niet heeft, al geeft dit niet een reden dat ik hem niet ga kopen (voordelen zijn veels te groot haha ).

Ik gebruikte glimp dagelijks met mijn oude Lumia 920. Ik had hem in een sleeve zitten en als ik hem eruit haalde ging het scherm automatisch aan. Hier kon ik dan gemakkelijk de tijd zien, maar ook of ik nieuwe notification had. Dit zorgde ervoor dat de accu stuk langer meeging, sinds het stuk minder energie verbruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Ik ga van een S2 naar de L930, dus ik heb nooit iets als Glance gehad/gebruikt. Daarom is het voor mij geen reden om de 930 niet te overwegen. Als ik de rest van de specs bekijk, is dit gewoon een toptelefoon.
Dat Glance is nu dus niet meer mogelijk, maar ik moet op mijn S2 ook op een knop drukken om iets te zien. Er verandert voor mij niks dus :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekers
  • Laatst online: 01-09 09:01
Ik heb nu een SGS3, maar kan van de (na)zomer weer een nieuw abbo afsluiten. Ik zit vind dit zeker wel een kanshebber! Heb 'vroeger' een WP 7 (en later 7.5) toestel gehad via m'n werk. Vond dat echt heel fijn werken! 2 jaar geleden privé toch maar een android gekozen, omdat ik de WP market nog niet heel uitgebreid vond. Maar ben niet zo'n app-junky en de door mij meest gebruikte apps zitten er ondertussen wel op. Ben wel benieuwd naar een complete review als hij uit is en wat de prijs doet als hij een paar maanden beschikbaar is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 03:10
Ben ook benieuwd wat de uiteindelijke prijs nu zal worden. Als je op internet rondkijkt dan krijg je prijzen variërend in Spanje van 468 tot 699 in andere landen te zien... Time will tell

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
vali schreef op zondag 06 april 2014 @ 22:10:
[...]

ik gebruikte glimp dagelijks met mijn oude Lumia 920. Ik had hem in een sleeve zitten en als ik hem eruit haalde ging het scherm automatisch aan. Hier kon ik dan gemakkelijk de tijd zien, maar ook of ik nieuwe notification had. Dit zorgde ervoor dat de accu stuk langer meeging, sinds het stuk minder energie verbruikt.
zou je kunnen uitleggen hoe glimp/glance de accuduur vergroot? lijkt mij juist alleen maar dat de accuduur er minder op word..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maussie95
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 19-01-2022
IGC058 schreef op maandag 07 april 2014 @ 13:45:
[...]

zou je kunnen uitleggen hoe glimp/glance de accuduur vergroot? lijkt mij juist alleen maar dat de accuduur er minder op word..
Dat klopt, maar als je het vergelijkt met een scherm dat altijd aan staat, verbruikt Glance minder accuduur. Dus het levert accuduur op tegenover een scherm dat altijd aan staat.

To the dwarf, the cripple and the mother of madness!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekers
  • Laatst online: 01-09 09:01
maussie95 schreef op maandag 07 april 2014 @ 15:07:
[...]

Dat klopt, maar als je het vergelijkt met een scherm dat altijd aan staat, verbruikt Glance minder accuduur. Dus het levert accuduur op tegenover een scherm dat altijd aan staat.
En je hoeft volgens mij niet 'heel je telefoon' uit standby te halen (met aanknop o.i.d.) om even de tijd te zien. Hij zet alleen een paar pixels op het scherm heel even aan.

Volgens mij is dat de grootste batterij besparing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IGC058
@Bekers @maussie95

Dat maakt een hoop duidelijk, bedankt voor de uitleg.
voor mij is de functie niet van belang, als ik m'n telefoon erbij pak ga ik altijd wel meer doen dan alleen kijken hoelaat het is of chekken of ik berichten heb..
Heb de optie op mijn 1520 dus ook gewoon uitstaan.
Pagina: 1 2 ... 43 Laatste

Let op:
Accessoires hebben ook hun [Nokia Lumia 930] Accessoires eigen topic. Reacties van die strekking worden hier verwijderd.