Ik heb het ophalen van mijn mail inmiddels wel voor elkaar, hoewel er geen sync van mijn mail plaatsvindt. Mijn mail blijft gewoon als ongelezen in mijn gmail account staan.
Ik kan ook mijn agenda nu wel zien in mijn Outlook account, maar ik kan geen afspraken maken vanuit mijn outlook account die dan ook nog eens zichtbaar zijn in mijn gmail account. Het delen van mijn Outlook(live) agenda is echt een crime en krijg ik dan ook niet voor elkaar. Ik heb wel even gekeken naar Chronos, maar ben er nog niet uit of ik daarmee ook afpraken in mijn gmail agenda kan maken. Het zou het leven wel een stuk eenvoudiger maken als dat wel zo zou zijn.
Ik deel nu nl mijn agenda met mijn vrouw en mijn vrouw deelt haar agenda met mij zodat wij op deze manier afspraken op elkaar kunnen afstemmen. Omdat mijn dochter net naar de middelbare school is gegaan heb ik ook nog inzage in haar agenda en zet ik daar ook regelmatig afspraken in die ik via de nieuwsbrief van school ontvang. Klinkt misschien overdreven, maar ik heb gemerkt dat pubers dus nog echt niet kunnen plannen

.
Als laatste heb het voor elkaar dat mijn IOS agenda via een appje op mijn telefoon synchronyseerd met mijn gmail-agenda zodat ik mijn werkafspraken vanuit mijn gmail-agenda bij kan houden. Als ik mijn agenda's dus via een appje kan syncen met elkaar vind ik dat ook prima. Ik hoop dat Chronos daar misschien uitkomst kan bieden.
Het blijft natuurlijk apart dat de 3 grote reuzen het niet eens worden over een manier waarop eea gesynct kan worden. Het probleem waar je nu tegen aan loopt is de zogenaamde vendor lock, terwijl het in deze tijd juist gemakkelijk zou moeten kunnen

....