Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 11:17
http://wmpoweruser.com/no...ew-lower-price-confirmed/

Dat zou goed nieuws zijn :)

[ Voor 14% gewijzigd door Sonny7 op 26-05-2014 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 27-08 13:26
Yep, hier bevestigd! Wordt de mijne, geen twijfel meer (alhoewel, nog 5%)

http://www.zdnet.be/artic...lumia-930-onder-500-euro/

[ Voor 18% gewijzigd door dEX2340 op 27-05-2014 09:23 ]

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
dEX2340 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 09:22:
Yep, hier bevestigd! Wordt de mijne, geen twijfel meer (alhoewel, nog 5%)

http://www.zdnet.be/artic...lumia-930-onder-500-euro/
Ik heb vorige week m'n lumia 920 gesloopt (dikke barst in het glas), dus mooi excuus om een nieuwe te kopen. De timing van de 930 is erg goed, maar ik vind het echt enorm jammer dat er geen glance op zit. De 1520 vind ik denk ik te groot en zwaar. De 925 is lekker handzaam en goedkoop vergeleken met de andere 2, maar de kleuren vind ik een beetje saai en er zit maar 16 GB geheugen op... ahhh, keuzes!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 17:13
Ik heb nooit glance gehad dus ik mis het niet, maar de 930 heeft wel double tap dus dat is iets. Daarbij gaat het voor mij ook om design, en die vind ik werkelijk waar super. Maar goed ik hoop alleen dat ze opschieten met leveren !!!! , pre-order plaatsen zie ik niet zo heel veel heil in, en is denk ik ook niet nodig aangezien WP nou niet echt super goed verkoopt zoals een Iphone of een Galaxy S5. Dus eenmaal in de winkels ben ik er als de kippen bij :D

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
Voor mij wordt de keuze meer en meer duidelijk. Al vrees ik een beetje voor batterijduur van 930. Valt die goed mee bij WP smartphones? Ik heb altijd Android gehad.

Geen verwisselbare batterij vermindert de levensduur vd 930 maar goed.

Mijn gebeden ivm prijs onder 500 euro zijn iig verhoord _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door dEX2340 op 27-05-2014 10:10 ]

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dave1972
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-09 17:13
dEX2340 schreef op dinsdag 27 mei 2014 @ 10:06:
Voor mij wordt de keuze meer en meer duidelijk. Al vrees ik een beetje voor batterijduur van 930. Valt die goed mee bij WP smartphones? Ik heb altijd Android gehad.

Geen verwisselbare batterij vermindert de levensduur vd 930 maar goed.

Mijn gebeden ipv prijs onder 500 euro zijn iig verhoord _/-\o_
Batterij duur moet je vergelijken met de Nokia Icon, en de verhalen daarvan zijn gewoon goed dus daar maak ik mij totaal geen zorgen om :P :9

Samsung Flip 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GS88
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-06 23:17

GS88

π raat

Klopt het nou dat de icon wel de knock-feature heeft en de 930 niet? (de één een amoled scherm en de ander niet.. of is dat niet zo?) Ik vind het een prachtig toestel en wil zo weer overstappen op WP! (had de lumia 800 toen die uitkwam, maar was alweer terug overgestapt naar android) :9~

Rotterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Registratie: Januari 2014
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

GS88 schreef op donderdag 29 mei 2014 @ 23:05:
Klopt het nou dat de icon wel de knock-feature heeft en de 930 niet? (de één een amoled scherm en de ander niet.. of is dat niet zo?) Ik vind het een prachtig toestel en wil zo weer overstappen op WP! (had de lumia 800 toen die uitkwam, maar was alweer terug overgestapt naar android) :9~
Zowel de Icon als de 930 hebben een AMOLED scherm. (specs comparison op PhoneArena)
Wat betreft double tap to wake is het precies andersom. Kwam dit topic op WPCentral tegen, en in de video (iets voor 3:50) zie je dat de 930 inderdaad wakker wordt door tweemaal op het scherm te tikken :P. De Icon heeft dit niet, staat in het topic. Glance is op beide toestellen niet aanwezig.

Hier overigens de video voor mensen die geen zin hebben om twee keer te klikken: :P

[ Voor 6% gewijzigd door Migrator op 30-05-2014 10:42 ]

If you choose not to decide, you still have made a choice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 12-09 19:33
Hoe zijn eigenlijk de ervaringen met overstappen van Andriod naar WP8.1? Ik zit erg te twijfelen over dit toestel daar mijn S3 abo afgelopen is en een nieuwe andriod voor mij zeker geen zekerheidje is, zeker met de prijzen van de huidige topmodellen, waar deze een stuk onder lijkt te duiken bij een 1 jarig abo (een S5 moet bijna 500 euro opbrengen bijv. wat ik zo snel zag, en deze klikte ik met dezelfde bundel voor 289 in het mandje.

En dit lijkt het enige flagship WP8.1 toestel te zijn dat niet beschikt over een enorm scherm zoals de andere lumia's en alternatieven op WP gebied van bijv Samsung zie ik al helemaal niet.

[ Voor 18% gewijzigd door Dennism op 03-06-2014 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sonny7
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-09 11:17
Dennism schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 18:36:
Hoe zijn eigenlijk de ervaringen met overstappen van Andriod naar WP8.1? Ik zit erg te twijfelen over dit toestel daar mijn S3 abo afgelopen is en een nieuwe andriod voor mij zeker geen zekerheidje is, zeker met de prijzen van de huidige topmodellen, waar deze een stuk onder lijkt te duiken bij een 1 jarig abo (een S5 moet bijna 500 euro opbrengen bijv. wat ik zo snel zag, en deze klikte ik met dezelfde bundel voor 289 in het mandje.

En dit lijkt het enige flagship WP8.1 toestel te zijn dat niet beschikt over een enorm scherm zoals de andere lumia's en alternatieven op WP gebied van bijv Samsung zie ik al helemaal niet.
Ligt eraan wat je zoal met je S3 deed. In principe zou een overstap totaal geen problemen moeten opleveren, alleen is het wel handig een microsoft account te hebben ipv een google account. Alhoewel een google account ook prima werkt/synchroniseert op een WP. Een Microsoft account is vooral makkelijk voor alle diensten zoals OneDrive ;)
Maar zoals ik al zei is een overstap vooral afhankelijk van wat je deed met je S3 en of je daarom iets gaat missen met WP (mijn ervaring is dat je vrijwel niets mist, maar ja ik kan een telefoon natuurlijk weer heel anders gebruiken dan iemand anders)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
Microsoft account heb ik inderdaad wel (das toch gewoon je oude live account?). Google account uiteraard ook met alle contacten e.d. erin, maar dat is vast wel over te zetten naar een microsoft account lijkt me.

Verder deed ik weinig specials met de S3, bellen, smsen, whatapp, internet, zo nu en dan googlemaps raadplegen, exchange e-mail en de standaard apps verder denk ik. Met hier en daar een speciale app voor zaken als een festival oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

Een speciale app is de kans aanwezig dat die mist voor wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweaker1234
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 06-07-2022
Dennism schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 18:51:
Microsoft account heb ik inderdaad wel (das toch gewoon je oude live account?).
Yep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:02
Ik ga zelf ook overstappen van een S3 naar de Lumia 930. Vanuit de windows store heb ik voor bijna alle populaire apps een originele versie gevonden. Alleen voor speciale dingen zul je aangewezen zijn op een alternatieve 3rd party oplossing of mobiele webversie. Voetbal.nl is bijvoorbeeld een app die nog niet op het WP platform te vinden is.

Je moet het ook zo bekijken dat hoe meer mensen overstappen hoe aantrekkelijker het wordt om een app te schrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dennism schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 18:51:
Microsoft account heb ik inderdaad wel (das toch gewoon je oude live account?). Google account uiteraard ook met alle contacten e.d. erin, maar dat is vast wel over te zetten naar een microsoft account lijkt me.

Verder deed ik weinig specials met de S3, bellen, smsen, whatapp, internet, zo nu en dan googlemaps raadplegen, exchange e-mail en de standaard apps verder denk ik. Met hier en daar een speciale app voor zaken als een festival oid.
Ik zou het als ik jou was gewoon proberen. Als er geen zaken zijn die android-only zijn die je altijd/vaak gebruikt dan natuurlijk niet (maar dan had je dat hier vast al gezegd ;)). Mocht het écht niet bevallen dan kun je je toestel nog retourneren (lijkt me toch?) of doorverkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 12-09 20:55
Hoe snel zou de 930 in prijs dalen?
Ik heb momenteel nog de 920 en hij bevalt prima, maar ik heb hem al anderhalf jaar. Sinds gister zit er een klein scheurtje in het scherm, laten vallen in de trein. Het liefste ga ik echter over op een simonly abo en dan super red nogwattes met veel data en onbeperkt bellen/sms.

Het liefste zou ik dan de 930 los halen. Zal deze net zo snel in prijs dalen als de 920 destijds?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21-11-2024
Zoals bijna met elke WP telefoon zal de 930 elke maand wel een paar tientjes gaan dalen. Wat dat betreft is de afschrijving op WP toestellen nog steeds schrikbarend hoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bekers
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-09 09:01
Dennism schreef op dinsdag 03 juni 2014 @ 18:36:

Ik zit echt precies in dezelfde situatie! maar dan ook precies (zeker met de aanvulling van jou nog)
Ik zit dus ook te denken aan een 930. Ik heb voor mezelf 'beredeneerd' dat als je geen app-junky bent dat je met WP8.1 heel goed uit bent. Een heerlijk werkend systeem (heb ooit voor m'n werk een WP7(.5) tel gehad) en vond dat toen al erg fijn werken. Heb ondertussen een hoop verbeteringen voorbij zien komen voor dit platform zodat het (wat ik nu inschat) eigenlijk al mijn eisen wel tegemoetkomt.

Dat specifieke apps van bijvoorbeeld festivals nog niet op WP8 zijn vind ik geen groot gemis. Ze delen op de grote festivals (LL/PP/RW) vaak handzame boekjes/programma's uit, en anders is er altijd wel iemand met een telefoon die ff kan spieken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreameater
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

dreameater

TOET'NKEAL ONIE DA!

Bekers schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 09:34:
[...]

Ik zit echt precies in dezelfde situatie! maar dan ook precies (zeker met de aanvulling van jou nog)

[...]

Dat specifieke apps van bijvoorbeeld festivals nog niet op WP8 zijn vind ik geen groot gemis. Ze delen op de grote festivals (LL/PP/RW) vaak handzame boekjes/programma's uit, en anders is er altijd wel iemand met een telefoon die ff kan spieken ;)
Ik snap dat jullie hier mee zitten, maar het is inderdaad precies zoals je het zelf omschrijft héle specifieke apps kun je nog wel eens missen. Al is het grappig dat het voorbeeld dat je geeft niet helemaal terecht is.
Er is een RW app die erg functioneel is .. Lowlands weet ik , pinkpop is helaas niet aanwezig

вɑʗ₭ ıƝ Ϯһㅌ ₲яıÐ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 08:18

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

[...]

[...]

Ik zit dus ook te denken aan een 930. Ik heb voor mezelf 'beredeneerd' dat als je geen app-junky bent dat je met WP8.1 heel goed uit bent. Een heerlijk werkend systeem (heb ooit voor m'n werk een WP7(.5) tel gehad) en vond dat toen al erg fijn werken. Heb ondertussen een hoop verbeteringen voorbij zien komen voor dit platform zodat het (wat ik nu inschat) eigenlijk al mijn eisen wel tegemoetkomt.

Ik heb zelf de overstap gemaakt van een xperia naar een lumia 720 en ik zou niet meer terug willen. Zelf ben ik nu op het punt gekomen om voor de 925 of deze te gaan echter is deze nog niet goed te krijgen dus ik twijfel nog even. Het voordeel van deze is wel natuurlijk dat het draadloos opladen ingebouwd is en aangezien ik dat gebruik is het wel fijn om het zonder hoesje te kunnen doen.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennism
[...]

[...]

Ik ga nu in ieder geval de review's van het toestel even afwachten, en als er geen nog onbekende nadelen in de reviews naar voren komen gaat deze zeker een grote kans maken. Ik heb het even nagekeken en eigenlijk alles dat ik gebruik is wel een app voor.

En festivals klopt zeker, die boekjes zijn handig, heb er ook altijd wel een op zak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Je kunt je al aardig inlezen met de Lumia icon reviews. Dat is de Amerikaanse variant die ruim 7 maanden geleden is uitgebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
Ik twijfel nog steeds aan welke kleur ik ga nemen . Groen gok ik

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 12-09 14:47

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

kloon schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 10:07:
Ik twijfel nog steeds aan welke kleur ik ga nemen . Groen gok ik
Heb nu een witte Lumia 920. Op zich ziet die er best mooi uit, maar op WP7.nl was iemand die met de witte Icon had gespeeld in een winkel in New York. Hij vond het grijze aluminium van de witte Icon een beetje goedkoop overkomen. Het zwarte aluminium van de zwarte icon zag er veel mooier uit.

Ik ga dus voor een zwarte....Gaat de witte 920 naar mijn vriendin.

XBL: MRE Inc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woutwout
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 06-05 09:34
onhandig van Nokia/Microsoft. Waarom nog een 930 kopen als dit model eraan komt:
http://www.theverge.com/2...-mclaren-5-2-inch-monster
Ik snap sowieso niet waarom de 930 zo laat komt, een half jaar na lancering van de vrijwel identieke Icon

[ Voor 25% gewijzigd door woutwout op 12-06-2014 15:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serefsiz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
woutwout schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 15:05:
onhandig van Nokia/Microsoft. Waarom nog een 930 kopen als dit model eraan komt:
Ik snap sowieso niet waarom de 930 zo laat komt, een half jaar na lancering van de vrijwel identieke Icon
Je moet dan toch weer minimaal een half jaar wachten voordat die leverbaar is in Nederland :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 03:10
sertan_deniz schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 15:18:
[...]

Je moet dan toch weer minimaal een half jaar wachten voordat die leverbaar is in Nederland :)
Zal inderdaad nog wel een hele poos duren. Bovendien is het nog maar een gerucht en persoonlijk vid ik 5.2 inch te groot (enzij het in eenzelfde behuizing zou passen als de 930).
Wat ik voornamelijk vreemd vind is dat in de naam nog steeds "Nokia" zit. Ik had begrepen dat de serie na de overname door het leven zou gaan als "Microsoft Lumia" of enkel "Lumia" en dat de naam Nokia enkel nog gebruikt zou worden voor goedkope dumbphones?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Serefsiz
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
Schrammy89 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 15:24:
[...]

Zal inderdaad nog wel een hele poos duren. Bovendien is het nog maar een gerucht en persoonlijk vid ik 5.2 inch te groot (enzij het in eenzelfde behuizing zou passen als de 930).
Wat ik voornamelijk vreemd vind is dat in de naam nog steeds "Nokia" zit. Ik had begrepen dat de serie na de overname door het leven zou gaan als "Microsoft Lumia" of enkel "Lumia" en dat de naam Nokia enkel nog gebruikt zou worden voor goedkope dumbphones?
Als je de artikel van TheVerge leest zie je dat hun hebben gekeken naar de roadmap van Nokia die is uitgelekt door Evleaks. Waarschijnlijk is dat nog voor de overname van Microsoft en zal het nog aangepast worden.

Ondertussen nog een document uitgelekt over de Nokia-Microsoft merk:
http://evleaks.at/2014/06...regarding-branded-future/

[ Voor 11% gewijzigd door Serefsiz op 12-06-2014 15:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Onhandig is een understatement. Eerder een major fuckup als dit toestel inderdaad in Q3 uitkomt en je nog steeds geen definitieve release datum van de 930 kunt vrijgeven.
Met de genoemde specs in de McLaren is er geen enkele persoon die nog een 930 gaat kopen. Als je de retailmarkt nog niet om zeep hebt geholpen dan in het nu wel het laatste zetje geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Maar die definitieve datum is er toch? 1 juli

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Zolang de retailmarkt nog data aanhouden die niet eens in de buurt komen van 1 juli is het naar mijn mening nog absoluut geen feit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:04

_Christiaan_

Master of SOG

Waarom heeft de 930 eigenlijk geen Glance?

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzim
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12-09 12:14
_Christiaan_ schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 00:30:
Omdat het scherm geheugen mist die Glance nodig heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regenbui
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 21-08 23:04
_Christiaan_ schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 00:30:
Prachtig toestel, maar doordat de 930 geen Glance heeft twijfel ik enorm. Daarnaast vind ik de look and feel van de 930 enorm goed; het is nog maar afwachten wat de volgende batch WP hiermee doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Glance is voor mij een nice-to-have maar geen must. Heb het nooit gehad en met een double tap bereik je ongeveer hetzelfde.

Ik twijfel nog een beetje over dit toestel. Heb nu een One X die het nog uitstekend doet. De 930 is mooi, maar ook weer iets groter en de hoeken zijn vrij dik en scherp. Ik heb nu al af en toe dat mijn spijkerbroeken slijten daar waar mn telefoon in mn broekzak zit (met name bij de hoeken van de telefoon). Dit probleem zal je bijv. bij de M8 minder hebben.

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik heb momenteel een HTC 8X en als primair toestel de HTC One. Ik heb lange tijd gedacht dat de Lumia 930 mijn nieuwe primaire telefoon zou worden, maar ik zie achteraf geen meerwaarde van deze telefoon tov de HTC One meer. Qua hardware en OS loopt het helaas nog achter op de concurrentie. Het toestel komt zoals we gewend zijn van MS en Nokia te laat op de markt en zal mede daardoor geen verkooptoppers in dit segment gaan worden. Meerdere telefoonzaken ben ik eens binnengewandeld en geen enkele kon bevestigen wanneer het toestel uitgeleverd wordt. Dit én het gebrek aan committment van MS en Nokia voor de Europese en metname Nederlandse markt is killing.
Ik ben geen Android noch WP fanaat, maar hoe graag ik voor de 3de keer terug zou willen naar WP, ze laten niet zien dat ze het waard zijn. Veel OS functies en toestellen zijn specifiek voor de VS markt of komen eerder uit dan in de rest van de wereld. Zo blijf je ook met een nieuwe verourderde Lumia 930 achter de feiten aanlopen.
Ik heb hoop voor de nieuwe generatie MS telefoons en rond die periode zal ook het aantal apps gegroeid zijn wat het gebruik van deze telefoons nuttig maakt.
Ik zoek constant redenen om terug te keren naar WP, maar wat zou ik het toch eens fijn vinden als MS een overtuigend product (en eventueel een groter app aanbod) weet neer te zetten. Dan houd ik wijselijk mijn mond over het gebrek aan communicatie naar eindgebruikers en de Whatsapp soap...hmmm...heb ik het toch stiekum gezegd ;)

Just my 0,02 cents...maar wel geschreven als neutrale telefoongebruiker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 08:08
Windows phone zou de meerwaarde van deze telefoon zijn, de camera, de microfoons, het (nokia) design.

Misschien geen enorme meerwaarde voor jou, maar dankzij de spec update ook geen enorme 'minderwaarde'. Waar windows phone qua specs eerst juist achterliep ("Wat, slechts een dual core? 720p scherm? Laat maar") zijn ze nu gewoon compleet up to par. Natuurlijk heb je nu, met de LG G3, weer een nog scherper scherm maar adt heeft voor MIJ weer geen meerwaarde.

Een tijd terug de Lumia 920 geprobeerd, windows phone beviel prima en de telefoon ook maar op dat moment liep windows phone toch nog net wat achter (geen notificaties, geen swype achtig toetsenbord, beperktere specs en daardoor minder info op het scherm) maar wat mij betreft zijn ze nu (zo goed als) helemaal bij.

Dit is zeker een optie om mijn Xperia Z1 te vervangen, zo'n beetje alle apps die ik op dit moment gebruik (een 40 a 50) zijn ook aanwezig op windows phone dus ook daar amper tot geen prorblemen. De prijs is prima.

Jij ziet het misschien niet als reden om wel voor de 930/windows phone te gaan. Ik zie het als geen reden om er niet meer voor te gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niels9001
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-09 05:12
m0ridin schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:25:
Windows phone zou de meerwaarde van deze telefoon zijn, de camera, de microfoons, het (nokia) design.

Misschien geen enorme meerwaarde voor jou, maar dankzij de spec update ook geen enorme 'minderwaarde'. Waar windows phone qua specs eerst juist achterliep ("Wat, slechts een dual core? 720p scherm? Laat maar") zijn ze nu gewoon compleet up to par. Natuurlijk heb je nu, met de LG G3, weer een nog scherper scherm maar adt heeft voor MIJ weer geen meerwaarde.

Een tijd terug de Lumia 920 geprobeerd, windows phone beviel prima en de telefoon ook maar op dat moment liep windows phone toch nog net wat achter (geen notificaties, geen swype achtig toetsenbord, beperktere specs en daardoor minder info op het scherm) maar wat mij betreft zijn ze nu (zo goed als) helemaal bij.

Dit is zeker een optie om mijn Xperia Z1 te vervangen, zo'n beetje alle apps die ik op dit moment gebruik (een 40 a 50) zijn ook aanwezig op windows phone dus ook daar amper tot geen prorblemen. De prijs is prima.

Jij ziet het misschien niet als reden om wel voor de 930/windows phone te gaan. Ik zie het als geen reden om er niet meer voor te gaan :)
Heb je een punt.. Maar dat is precies het probleem. WP8.1 is nu weer 'bij'. Maar 2 maanden later worden iOS8 en Android 4.5 aangekondigd. Die interactieve notificaties van iOS8 zou ik nu ook wel willen.

Commitment naar Europa, en Nederland is inderdaad miniem. Waarom zou ik als 'domme consument' kiezen voor een Nokia/WP als andere toestellen even duur zijn, meer (= alle) apps hebben en daarnaast ook nog betere hardware hebben?

3 punten waar Windows Phone op verliest, en dat is dodelijk. Begrijp niet dat Nokia/Microsoft dit niet in ziet.

Verder on-topic. Een Lumia 925 is voor onder de 300 aan te komen. Wellicht een betere deal dan een nieuwe Lumia 930?

Verder blijf ik natuurlijk gewoon op WP en mijn Lumia 925 :). WP voor het gewin!

[ Voor 3% gewijzigd door Niels9001 op 13-06-2014 10:38 ]

Trein & Regenmeter voor Windows Phone 7.x & 8!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
@m0ridin
Ik geef je gelijk mbt de hardware en prijs (enorm hoge afschrijving), echter er zijn ook op dat vlak designtechnisch nog wat haken en ogen. De grootte en zwaarte van de telefoons, maar eerlijk is eerlijk, dat neem ik op de koop toe. Het OS (8.1) loopt nog steeds achter op concurrentie en die blijven ook niet stilzitten. Zij halen meer uit een telefoon dan MS doet helaas. De technische vooruitgang moet sneller en zo ook de logistieke procesgang om die toestellen te vermarkten.

De apps worden voor mij crucialer, waardoor het wel een mooie en snel OS is, maar ik er weinig mee kan doen. Denk bijvoorbeeld aan specifieke apps voor camera beveiliging, domotica systemen, reis apps van bepaalde gebieden etc. Deze apps moeten beschikbaar komen, anders heeft de Lumia 930 voor mij persoonlijk geen waarde, ook al is het OS en de hardware op niveau.

Maargoed dit topic gaat over de Lumia 930 en met een lichte teleurstelling stap ik als gebruiker van het "eerste" uur (Windows Mobile 6/ WP7/WP8/WP8.1) nog niet over van Android. De nieuwe MS toestellen gaan verandering brengen en zal ook voor de Lumia 920 gebruikers een grotere stap worden dan deze halve stap richting de Lumia 930. Ik wacht nog even af de komende weken of er meer bekend wordt over de MS telefoons, in de tussentijd is de Lumia 930 toch nog niet leverbaar, dus die tijd komt heel goed uit.

[ Voor 10% gewijzigd door Sheik op 13-06-2014 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@Niels9001: De 499 is de introductie prijs, die zal nog wel naar beneden gaan. De S5 is nog steeds 550 euro. De Lumia925 is inderdaad ook een prima optie, maar voor mij is het full hd 5" scherm, betere cpu, meer geheugen, betere camera WEL een toevoeging. (En de prijzen voor de 930 zijn vanaf een 485, die voor de 925 vanaf 285... 200 euro meer voor deze toevoegingen vind ik nog best een goede deal).

Daarbij loopt de ontwikkeling van windows phone redelijk hard, er kan dan wel weer een nieuwe android of ios komen maar wat voor enorme vernieuwingen zitten daar nog in? Wat is het enorme gemis van windows phone ten opzichte ervan? En wie weet hoe snel windows phone met de volgende verbeteringen komt. In verhouding gaat windows phone nu harder vooruit dan android/ios wat mij betreft.

Apps blijven een punt inderdaad, ook al zijn al mijn apps wel beschikbaar, je blijft achter de feiten aan lopen helaas... Alleen een verbeterd marktaandeel voro windows phone kan hier echt verandering in brengen ben ik bang (en dat maakt het juist het probleem :P )

@Sheik: Tja, ik heb nu een Xperia Z1 dus qua grootte ga ik er zelfs op vooruit (de 930 is alleen wat dikker, vermoedelijk door het draadloos laden wat me gestolen kan worden... maar ala). De G2 (toegegeven, een 5.2 inch scherm) is zelfs iets groter (niet dikker) en dat toestel wordt geroemd omdat het bijna alleen maar scherm is...

De apps, daar ben ik het helemaal mee eens. Dat blijft HET punt, een punt waardoor mensen huiverig zijn om over te stappen en doordat mensen niet overstappen blijft de ontwikkeling van apps in eerste instantie op android en ios gericht.

Verder, ik vraag me oprecht af welke functionaliteit in de basis mist in windows phone tov android en ios? Ik zie vast iets over het hoofd, maar als ik naar mijn gebruik kijk zie ik niet echt waar windows phone nou zo enorm achterloopt.

Ik hou van de flexibiliteit van android, en allerlei trucjes om dingen efficienter, sneller, batterij verbruik beter te maken maar ik heb het gevoel dat je daar bij android ook juist meer nut van hebt. Mijn eerste ervaringen met windows phone gaven me ook helemaal niet de behoefte, of noodzaak, op een dergelijk niveau bezig te zijn...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 10-09 14:43
Niels9001 schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:38:
[...]

Heb je een punt.. Maar dat is precies het probleem. WP8.1 is nu weer 'bij'. Maar 2 maanden later worden iOS8 en Android 4.5 aangekondigd. Die interactieve notificaties van iOS8 zou ik nu ook wel willen.

Commitment naar Europa, en Nederland is inderdaad miniem. Waarom zou ik als 'domme consument' kiezen voor een Nokia/WP als andere toestellen even duur zijn, meer (= alle) apps hebben en daarnaast ook nog betere hardware hebben?

3 punten waar Windows Phone op verliest, en dat is dodelijk. Begrijp niet dat Nokia/Microsoft dit niet in ziet.

Verder on-topic. Een Lumia 925 is voor onder de 300 aan te komen. Wellicht een betere deal dan een nieuwe Lumia 930?

Verder blijf ik natuurlijk gewoon op WP en mijn Lumia 925 :). WP voor het gewin!
Het is gewoon persoonsgebonden wat je wilt en waar jij de meeste waarde aan hecht. Waarom zou een consument kiezen voor dit apparaat?

Ik ben totaal geen appfanaat, alle apps die ik gebruik en handig vind zijn ook op de WP verkrijgbaar. Hardware is voor mij uiteraard van belang, maar daar volstaat de 930 ruimschoots in mijn behoeften. Verder kan ik geen soortgelijke telefoon bedenken die bij de launch € 480,- kostte. Deze prijs is als instapprijs en zal alleen maar gaan dalen de komende weken.

Daarnaast kan ik gewoon niet WACHTEN om met W8.1 aan de slag te gaan. _/-\o_ Ik ben na 3 jaar wel een beetje uitgekeken op Android en ik zit niet te wachten op iOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Ik denk dat we het allemaal erover eens zijn dat we alleen maar baat hebben bij een ijzersterk mobiel platform naast de gevestigde orde (Android en iOS). Ik hoop dan ook dat de nieuwe generatie telefoons de software development gaan aanwakkeren en het OS meer regionale bruikbaarheid krijgt.

De prijs van de 930 is inderdaad scherp, echter hij komt ook relatief laat op de markt en mag daarom ook niet even duur zijn als de Android telefoons waar een gemiddelde gebruiker toch iets meer mee kan. Wat ik wel erg jammer vind, is dat de prijs van die WP toestellen pijlsnel omlaag kakken. Zo heb ik voor 520 euro de HTC 8X gekocht en een paar maanden later kwam iBood met een prijs van 199,-, zo ook met de Lumia 925. In dat kader vind ik het moeilijk om de introductie prijs te betalen voor een WP toestel zolang de economische waarde van de toestellen in vergelijking met andere platformen erg laag is.

Bottom line...die stomme Lumia 930 blijft me stiekum toch wel verleiden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
Als iemand die normaal gesproken niet kan wachten is de waardedaling van die windows phones inderdaad wel heel erg ruk... Mocht ik toch wat geduld op kunnen brengen is het weer wel een voordeel ;)

Hoewel het met een introductieprijs van 499 nog wel mee kan vallen misschien... Gezien het feit dat de 925 ook nog tegen de 300 is en daarbij is het aanbod van 2e hands widnows phone toestellen ook weer niet zo enorm wat als verkoper weer een voordeel kan zijn. Ach ja... uiteindelijk ben je als early adaptor nooit voordelig uit, kostbare hobby.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shizoframia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21-08 13:59
_Christiaan_ schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 10:01:
Glance is voor mij een nice-to-have maar geen must. Heb het nooit gehad en met een double tap bereik je ongeveer hetzelfde.

Ik twijfel nog een beetje over dit toestel. Heb nu een One X die het nog uitstekend doet. De 930 is mooi, maar ook weer iets groter en de hoeken zijn vrij dik en scherp. Ik heb nu al af en toe dat mijn spijkerbroeken slijten daar waar mn telefoon in mn broekzak zit (met name bij de hoeken van de telefoon). Dit probleem zal je bijv. bij de M8 minder hebben.
Ikzelf heb lang glance (glimp) gebruikt maar sinds ik mijn toestel (lumia 920 / na herstelling) teruggekregen heb van Nokia, heb ik glance nooit meer opgezet. Ik zag het ook als hinderlijk dat glance niet op de lumia 930 zou zitten en begrijp de reactie van velen, want de app brengt een meerwaarde. Echter de meerwaarde is kleiner dan gedacht. Ik mis het eigenlijk (zo goed als) niet. Het is voor mij m.a.w. ook nice-to-have geworden maar geen must have.

Mochten ze het toch nog voor elkaar krijgen om dit werkend te krijgen op de lumia 930 dan hoor je mij niet klagen. Het ontbreken van glance is voor mij geen killer feature meer, maar het is wel handig. Ik vond het vooral handig in de auto tijdens het rijden dat je steeds de klok zag en dat je zonder het scherm te unlocken altijd wist of er iets was binnengekomen. Ik vergelijk het een beetje met de kleurled's die ik op vroegere smartphones had. Ik heb deze nu ook niet meer en mis ze eerlijk gezegd ook niet.

Galaxy S23 ultra / Galaxy TAB S5e / Surface Pro (i7-512-16)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik vind dat de lage prijs van het toestel compenseert voor de nadelen die hier besproken zijn. Als het toestel eenmaal een tijdje uit is, dan heb je voor pakweg 400 euro een flagship model met features/kwaliteit die er wel toe doen: zo'n beetje de beste camera die er is, 4 microfoons, gratis offline navigatie.

En geen nutteloze meuk zoals synchroon muziek kunnen afspelen met andere telefoons (samsung) of achteraf foto's blurren wat toch niet goed werkt (HTC M8).

NOSIG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tarlitz
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online
m0ridin schreef op vrijdag 13 juni 2014 @ 11:20:
@Niels9001: De 499 is de introductie prijs, die zal nog wel naar beneden gaan. De S5 is nog steeds 550 euro. De Lumia925 is inderdaad ook een prima optie, maar voor mij is het full hd 5" scherm, betere cpu, meer geheugen, betere camera WEL een toevoeging. (En de prijzen voor de 930 zijn vanaf een 485, die voor de 925 vanaf 285... 200 euro meer voor deze toevoegingen vind ik nog best een goede deal).
Ik vind dit ook serieus echt een moeilijke keuze. Zit zelf met een 920 met gebroken scherm en zit een beetje af te wachten op een prijsdaling van de 925 of de introductie van de 930. Ik vind het echt een moelijke keuze. Ik zou zo de 925 kopen, maar helaas heeft deze slechts 16 GB geheugen en vind ik de hardware toch wel erg achterlopen. Aan de andere kant, vind ik de 930 een beetje duur en geen glance vind ik echt wel een gemis.

Ik wacht nog even af tot de 930 er komt. Misschien is er een leuke bundel, of is er dan wat meer bekend over de mclaren, zodat ik nog langer kan wachten 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sheik
Waarschijnlijk komt dan tegen die tijd ook de nieuwe HTC en LG op de markt, maar toegegeven, ik zal nooit meer een non-Nokia telefoon kopen als het op WP draait. De Nokia ondersteuning is toch wel een meer dan welkome aanvulling op het app aanbod en maken de telefoons iets bruikbaarder dan de standaard installaties die op andere merken is geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:13
Het stoort mij dat de 930 gewoon een icon is. Waarom zoveel maanden wachten om de telefoon aan anderen aan te bieden?
ik wacht wel, zo tevreden over de 920 ben ik niet, dat ik blind de opvolger koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Verizon zal wel afgedwongen hebben dat zij de eerste 6 maanden de icon exclusief mochten leveren.

Na mijn rant over de McLaren moet ik toch een beetje op mijn woorden terug komen. Ik heb het artikel nog eens goed gelezen maar het zijn allemaal aannames. Daarbij is de kans weer aanmerkelijk groot dat dat toestel US only wordt aangezien ze daar dan al bijna een jaar geen opvolger voor de icon hebben.
Conclusie als je met een goede aanbieding een 930 op de kop kan tikken is het nog niet zo'n slechte deal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:10
Heeft iemand de 930 al eens in t echt gezien?

Ik mag verlengen en keus is een 930 geworden, maar nu nog kiezen tussen een zwarte en een groene..

Afgaande op filmpjes en foto's ga ik een beetje heen en weer om volgende redenen:

Voorkeur zwart: aluminium van de groene staat wat minder mooi, de ' streepjes' boven en onder vallen meer op.

Voorkeur Groen: het groene is veel sprekender dan een zwart toetsel wat enigzins mattig lijkt.

Sommige foto's lijkt dat zwart echter heel mat, andere toch wat minder. Het groen wisselt ook per foto.

Iemand al handson ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iridium
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-09 21:14
Ik zit ook te twijfelen tussen de groene en zwarte variant. Ik hou wel van opvallende kleuren, zodat je niet 'gewoon' zwart of wit hebt. Maar ik ben nog niet zo zeker van de groene kleur. Ik heb nu de htc 8s grijs/felgeel... Dus sprekende kleuren staan me wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Lumia 930 p0rn :9

Afbeeldingslocatie: http://cdn.pocket-lint.com/r/s/1280x/assets/images/php6vwcc5.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.pocket-lint.com/r/s/1280x/assets/images/phpw3wjar.jpg
Afbeeldingslocatie: http://cdn.pocket-lint.com/r/s/1280x/assets/images/phpcfpiq3.jpg

De rest staat hier: Pocket-Lint.com

Die groene is echt kewl :9~

[ Voor 3% gewijzigd door Miki op 18-06-2014 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koepert
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:10
Thnx voor die foto's! K heb een Lumia 820 met een cover in dat geel van die 1020, dus dat is mooi referentiekader.. Its gonna be Green,,

En ja ik houd ook wel van opvallende kleurtjes: Cyan lumia 800, Gele 820, nu dus straks een groene 930 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtual Reality
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11-09 03:10
Je kunt wel goed zien dat op de zwarte achterkant vingerafdrukken en andere krasjes/vuil veel beter zichtbaar zijn... Ik ben er nog niet helemaal uit of ik deze telefoon wil...ik wil hem eerst eens in het echt vasthouden of deze niet te groot is en of het WP8.1 ecosysteem goed genoeg werkt voor mij. De 930 met android zou een no-brainer zijn geweest :P Mocht ik toch een 930 nemen dan zou het een strakke witte zijn:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dEX2340
Ik zou wel voor een felle kleur willen gaan maar deze tint groen en oranje vind ik niet geslaagd (ben geen Nederlander). Had op fel rood gehoopt, zal een zwarte worden.

iPhone XR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yagermeister
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-09 08:18

Yagermeister

Bedrijfsprutser on call

Ik heb aan de hand van bovenstaande foto's toch maar de groene besteld ipv de zwarte. Als die te fel is mag ik gelukkig ruilen maar ik denk dat ik dat niet zal doen zo vet is die kleur.

-Te huur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fhwendel
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 13:00
Ik zal denk ik toch voor oranje gaan, groen is echt heel vet/apart maar ergens heb im het idee dat ik daar op een gegeven moment toch op ben 'uitgekeken'. Heb ik met de oranje toch minder, en die sprak me vanaf het eerste moment meteen ook het meest aan.

Gelukkig kunnen we kiezen iig, en heeft ieder zo zijn eigen voorkeur. Over smaak valt nog altijd niet te twisten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2023
Ik vind die groene echt heel gaaf qua kleur :)

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 22-07 16:22
woutwout schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 15:05:
Hier wacht ik inderdaad op!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 5V1NA70G
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09-07 13:50
Ja ach, als die bijna uitkomt, komt MS vast met een echt eigen wp flagship =\ Zo blijft het cirkeltje gaan :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
Tegen dat hij in europa uitkomt kan je waarschijnlijk al enkele maanden 2015 schrijven

http://web.mac.com/kl00n

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Wij zullen de Mclaren waarschijnlijk volgend jaar juni/uli krijgen als de Lumia 940. Precies zoals de Amerikanen vlak voor de kerst van 2013 de Lumia 929 Icon kregen en wij, nu ruim een half jaar later opnieuw opgewarmd als Lumia 930 krijgen.

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 19-06-2014 22:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Kwaliteit van de camera in de 930 in vergelijk met Galaxy S5

Normal light:
[YouTube: http://youtu.be/WFEol4_gHGI]

en low light:
[YouTube: http://youtu.be/Hw2SFG4EwAA]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

:>
Wel enigszins jammer dat de zoom en hoek op de Samsung net wat anders staan dan op de 930. Verder lijkt mij de Lumia een duidelijke winnaar. OIS is een duidelijke plus, maar ook de kleuren vind ik er natuurgetrouwer uitzien, zeker als je dat filmpje van 's avonds bekijkt. Tenminste als ze echt op dezelfde tijd opgenomen zijn. Beeld van de S5 is op sommige plekken wel heel donker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flying Hawkic
  • Laatst online: 22-07 16:22
kloon schreef op donderdag 19 juni 2014 @ 19:33:
[...]

Tegen dat hij in europa uitkomt kan je waarschijnlijk al enkele maanden 2015 schrijven
Die vrees bestaat er bij mij ook... Maar hopelijk krijgt Europa hem deze keer ook eens gelijk!

Ik heb nu een Lumia 925, dus een upgrade naar een Lumia 930 die nog eens vijfhonderd euro kost, terwijl mijn Lumia 925 nog geen jaar oud is, en de Lumia 930 mij geen Glance biedt, en dikker is, maar wel een beter scherm, mooi design en grotere batterij (die dan ook sneller op is door het beter scherm) heeft... dan lijkt het mij tot nu toe niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Virtuosity1974
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 05-09 11:47
Ik kwam de volgende link tegen:
http://conversations.nokia.com/2014/06/20/green-envy-2/
MIsschien iets met de Lumia 930?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Dat denk ik niet; groen is de kleur die ze gebruikten voor de Nokia X ('follow the green duck') dus ik denk dat dit nieuws op de fp klopt (nieuws: Microsoft plaatst teaser voor vermoedelijke Android-telefoon). Verder is er volgens mij niets wat nog aan te kondigen is wat de 930 betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 02:02
Misschien een stomme vraag die hier niet thuis hoort.
Maar Ik kan in februari weer een nieuwe Windows Phone uitzoeken op dit moment heb ik een 920.
Opzich vind ik de 930 erg interessant, maar is er eventueel al nieuws bekent over een nieuwe "camera"phone (dus de opvolger van de 1020?).

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blackouts
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 12-09 14:57
Geen nieuws. Hoogstens wat geruchten. Zie enkele berichten terug...
Maar voordat die nieuwe telefoon uitkomt schrijven we ook 2015 denk ik.

Maar goed, ik zeg ook maar wat....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 19:54
Ik ben toch maar voor de zwarte gegaan.

Meteen een screen protector en de CP-637 case van nokia erbij besteld:
Afbeeldingslocatie: http://ecx.images-amazon.com/images/I/311uO6aI4lL.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
Voxxie schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 08:41:
Ik ben toch maar voor de zwarte gegaan.

Meteen een screen protector en de CP-637 case van nokia erbij besteld:
[afbeelding]
Mag ik vragen waar je die case hebt besteld, heb lopen zoeken maar kon het niet vinden 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Streup
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 07-09 18:46
Downloads schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:07:
[...]

Mag ik vragen waar je die case hebt besteld, heb lopen zoeken maar kon het niet vinden 8)7
klik? O-)

“Most people gaze neither into the past nor the future; they explore neither truth nor lies. They gaze at the television.” - (Radiohead)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-05-2023
dat is een mooie case, zie dat de telefoon er ook in steunt op tafel,
beetje smartcover idee van de ipad... wordt er dus ook eentje voor mij :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niekess
  • Laatst online: 19-06 16:05
Koepert schreef op dinsdag 17 juni 2014 @ 21:15:
Heeft iemand de 930 al eens in t echt gezien?

Iemand al handson ervaring?
Ja. Het is een telefoon die goed en stevig in je hand aan voelt. Vergeleken de 920 is er weinig verschil in gevoel behalve stevigheid en formaat. Hij is iets groter, en dat zal je in het begin toch wel eventjes op vallen maar het went al snel.

Vergeleken de 920 is de 930 ook zeker sneller. De apps starten wat sneller op wat altijd een positief nieuws is natuurlijk. De batterij is echter niet anders, zelfde levensduur voor normaal gebruik in mijn korte ervaring. (Gecheckt via de Battery Saver) De camera is ook zeker een vooruitgang! Hij is iets wat beter dan die van 1520, maar dit kan zijn vanwege de Cyan update die later voor alle Nokia Lumia's uitkomt. Je kan al een mooi aantal filmpjes zien op internet over die camera. Ik heb begrepen dat er nog een extra opties scherm komt speciaal voor de 930. Dit scherm zal het mogelijk maken om de instellingen van de microfoon te veranderen. Dit scherm was echter nog niet klaar toen ik de telefoon in mijn handen had.

Is de 930 een goede update voor 920/925 en dus die 500 euro waard? Ja. De 930 is sneller geworden wat je zeker zal merken, en de camera is beter zelfs. Over de microfoon weet ik niet veel te zeggen, heb die niet goed kunnen testen en weet niet zeker of de filmpjes op internet wel betrouwbaar zijn.

Volgende week verwacht ik de telefoon in mijn brievenbus. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
Niekess schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:16:
[...]

+1 :Y

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 18:33
Ook maar abonneren hier :) Ik heb toch wel zin om dit toestel te kopen ter vervanging van mijn Lumia 820 zodra hij uit is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxxie
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 19:54
Downloads schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 10:07:
[...]

http://www.amazon.co.uk/g...o01_s00_i00?ie=UTF8&psc=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:13
Niekess schreef op woensdag 25 juni 2014 @ 14:16:
[...]

Vergeleken de 920 is de 930 ook zeker sneller. De apps starten wat sneller op wat altijd een positief nieuws is natuurlijk. De batterij is echter niet anders, zelfde levensduur voor normaal gebruik in mijn korte ervaring. (Gecheckt via de Battery Saver)

Serieus? Batterij van de 920 vind ik juist het zwakste gedeelte van de telefoon. Ding is binnen een paar uur leeg als je er een spel op speelt. Ik hoopte toch dat de opvolgers een stuk beter zouden performen in dat opzicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Russel88 schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 08:27:
[...]

Serieus? Batterij van de 920 vind ik juist het zwakste gedeelte van de telefoon. Ding is binnen een paar uur leeg als je er een spel op speelt. Ik hoopte toch dat de opvolgers een stuk beter zouden performen in dat opzicht.
Hij zegt het zelf al: korte ervaring. Dus zeker voor batterijduur geen betrouwbare meting :P.
Even kijkend naar de hardware (http://www.phonearena.com...umia-930/phones/7471,8571) die hier invloed op heeft:
  • De CPU zal op de 930 niet veel meer te doen hebben dan op de 920. De Snapdragon 800 van de eerste zal zijn taken wel efficiënter kunnen uitvoeren dan de S4+ van de tweede. Voordeel voor de 930.
  • De GPU van de 930 moet meer pixels berekenen maar kan dit wel met meer rendement doen dan de GPU van de 920. Break-even gok ik*.
  • Het scherm van de 930 is 'n OLED dus slurpt per pixel minder stroom* dan de LCD van de 920. Vanwege de hoeveelheid pixels van de twee toch een overwinning voor de 920.
  • De 2420 mAh capaciteit van de 930 vs de 2000 mAh van de 920. Tja.
Al met al zal de 930 toch wel een tikkie langer meegaan bij het gamen denk ik zo.

* Niet gebaseerd op enige vorm van (enigszins) wetenschappelijke benchmarks, metingen en dergelijke, maar puur op wat basiskennis en educated guessing :P. Ik zal me ook niet verantwoordelijk voelen als de 930 slechter zou blijken te presteren. Had Nokia maar beter haar best moeten doen >:).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Goed, dan zal ik mijn onderbuik gevoel ook nog even toevoegen.

Ik heb zowel de 925 als een LG G2 met snapdragon 800 soc en mijn ervaring is dat de LG G2 VEEL, HEEL VEEL langer mee gaat. De 925 gaat op een doorsnee dag van 7 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds tussen 6 en 8 uur 's avonds piepen dat hij bijna op is.
De G2 heeft op dat moment meestal nog een capaciteit van 60 a 70%.

Dus qua accuduur wordt de 930 zeer waarschijnlijk wel een feestje voor 920/925 eigenaren.

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
PaT schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 09:06:
Goed, dan zal ik mijn onderbuik gevoel ook nog even toevoegen.

Ik heb zowel de 925 als een LG G2 met snapdragon 800 soc en mijn ervaring is dat de LG G2 VEEL, HEEL VEEL langer mee gaat. De 925 gaat op een doorsnee dag van 7 uur 's ochtends tot 10 uur 's avonds tussen 6 en 8 uur 's avonds piepen dat hij bijna op is.
De G2 heeft op dat moment meestal nog een capaciteit van 60 a 70%.

Dus qua accuduur wordt de 930 zeer waarschijnlijk wel een feestje voor 920/925 eigenaren.
Nu is de LG G2 ook wel heel erg goed qua batterij (onder de android telefoons) dus uiteindelijk zal het ergens in het midden liggen. Maar vermoed dat de 930 het prima zal doen!

Zit nog steeds te dubben tussen pre-orderen en gewoon even wachten tot hij uit is. Vooral omdat het dan toch og wel n maand of 2 zal duren voor de prijs eventueel gaat dalen.

[ Voor 5% gewijzigd door m0ridin op 26-06-2014 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Mwah, zit sterk te twijfelen tussen de 1520 en de 930. De 1520 heeft SD kaart support de 930 niet. Maar de 1520 is te groot voor mijn gevoel. Maar de 1520 is wel weer 50 euro goedkoper. Nu 420 bij Coolblue.

Moeilijk moeilijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Heeft de 1520 ook niet veel meer batterij capaciteit?

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Migrator
  • Niet online

Migrator

☄️☄️☄️ voorheen Evest

Jup, 1520 heeft een 3400 mAh batterij. Heb je 'm al eens daadwerkelijk vastgehad CokeZero?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CokeZero
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-11-2024
Migrator schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:49:
Jup, 1520 heeft een 3400 mAh batterij. Heb je 'm al eens daadwerkelijk vastgehad CokeZero?
Jup bij de Media Markt in Rotterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:52
Die accu in de 1520 is fenomenaal, maar de grootte van het toestel heeft mij toch doen besluiten hem te verkopen. Ik wacht nu op de 930.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CAP-Team
  • Laatst online: 11-09 13:24

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Hoewel ik de 930 wel interessant vind als potentiële opvolger van mijn 920 wil ik zowiezo nog een half tot driekwart jaar wachten. Wellicht is dan ook een opvolger voor de 1520 uit die ik dan wellicht weer interessanter vind.

We wachten ff af :)

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Ik wacht wel op de McLaren, vind dit allemaal niet opvolgwaardig voor mijn L920.

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
enomiss schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:15:
Ik wacht wel op de McLaren, vind dit allemaal niet opvolgwaardig voor mijn L920.
Ik had dat gevoel ook toen ik het nieuws over de Mclaren las. Alleen als je het artikel goed leest betreft het één en al speculatie van een over enthousiaste blogger. Het lijkt me ook namelijk logisch dat er een SD801 en een qHD scherm in komt te zitten, het is tenslotte de defacto standaard voor iedere high-end mobieltje.
Daarnaast lijkt het erop dat de Mclaren de opvolger gaat worden voor de Lumia Icon/929 voor de amerikaanse markt. De Icon is namelijk tegen die tijd dat het uitkomt(kerst 2014) al een jaartje uit. Met dat in het achterhoofd zullen we waarschijnlijk de Mclaren als de 940 hier volgend jaar maart/mei tegemoet gaan zien, precies zoals het ook is verlopen met de 930.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enomiss
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14-02-2024
Miki schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 17:21:
[...]

Ik had dat gevoel ook toen ik het nieuws over de Mclaren las. Alleen als je het artikel goed leest betreft het één en al speculatie van een over enthousiaste blogger. Het lijkt me ook namelijk logisch dat er een SD801 en een qHD scherm in komt te zitten, het is tenslotte de defacto standaard voor iedere high-end mobieltje.
Daarnaast lijkt het erop dat de Mclaren de opvolger gaat worden voor de Lumia Icon/929 voor de amerikaanse markt. De Icon is namelijk tegen die tijd dat het uitkomt(kerst 2014) al een jaartje uit. Met dat in het achterhoofd zullen we waarschijnlijk de Mclaren als de 940 hier volgend jaar maart/mei tegemoet gaan zien, precies zoals het ook is verlopen met de 930.
Ik hoop toch echt dat ze dat hele proces eens eindelijk gaan versnellen, want zo verlies je toch steeds alle interesse? Overigens krijgt de McLaren waarschijnlijk een 805 :)

https://opensea.io/seaart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaaz
  • Laatst online: 11-09 13:42

klaaz

it's me!

CokeZero schreef op donderdag 26 juni 2014 @ 14:23:
Mwah, zit sterk te twijfelen tussen de 1520 en de 930. De 1520 heeft SD kaart support de 930 niet. Maar de 1520 is te groot voor mijn gevoel. Maar de 1520 is wel weer 50 euro goedkoper. Nu 420 bij Coolblue.

Moeilijk moeilijk
Ik had hier de 1520 besteld bij een verlenging, de rode. Afgezien van het feit dat het het een fantastisch toestel is is hij simpelweg te groot om als telefoon te gebruiken / mee rond te lopen. Daarnaast hebben de gekleurde versies een glanzende afwerking waardoor het erg waarschijnlijk is dat je hem (ook vanwege de grootte) een keer uit je handen laat glippen.

Ik heb hem na een week doorverkocht via marktplaats aan iemand die hem met een case gaat gebruiken. Dat maakt hem iets minder glibberig. Ik ben echter niet van de cases :z

Ik zou voor aanchaf echt even goed gaan testen in de winkel of een 6 inch telefoon handzaam genoeg is voor je. Dat heb ik niet gedaan waardoor ik iemand anders blij kon maken met een vrijwel nieuw toestel met een leuke korting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
Werk de draadloze voeding ook, als er een flipcase of cover om de telefoon zit..
Iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
luifel schreef op zondag 29 juni 2014 @ 10:12:
Werk de draadloze voeding ook, als er een flipcase of cover om de telefoon zit..
Iemand ervaring mee?
Ik heb zo'n silicon ding om m'n 820, wordt gewoon draadloos geladen.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Downloads
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 15-05-2023
PinokkioTV schreef op zondag 29 juni 2014 @ 10:42:
[...]

Ik heb zo'n silicon ding om m'n 820, wordt gewoon draadloos geladen.
Kan dit bevestigen. Mijn 920 zit in een dikke cover en laat gewoon draadloos op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• luifel
Ok...dan ben ik daar niet bang voor....thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NinjaKiwiNL
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 12:57

NinjaKiwiNL

Xbox Tag - NinjaKiwiNL

Pfff twijfel erg tussen deze Lumia of weer terug naar een Iphone..
Tis zo jammer dat de Apps op windows phone vaak nog zo'n zooitje is.
Heb nog ff om een beslissing te maken :p

| Canon EOS R | Canon 24-70mm F2.8L | Canon 85mm f1.2 | Laowa 100mm f2.8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Ik heb zelf ook een tijdje getwijfeld maar toch de knoop doorgehakt en voor de lumia 930 gekozen.
Ik heb nog geen WP gehad dus dat maakt het al een leuke ervaring maar ook de goede camera lijkt echt een mooie +. Wat betreft apps kan het alleen maar mooier en beter worden. Het WP platform is aan het groeien en hoe meer mensen de overstap maken hoe sneller dit gaat gebeuren. Ik heb Android 4jaar geleden ook mee gemaakt en toen waren de apps ook niet al te best.. De rest is nu geschiedenis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-09 18:33
Het gebrek aan apps irriteert me wel echt. Maar toch ben ik zo stom dat ik de Lumia 930 ga kopen :P Eigenlijk zouden Windows Phone toestellen gewoon altijd half zo goedkoop als vergelijkbare Androids moeten zijn, dan zitten we zo op een groot marktaandeel (en dus veel apps) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

off-topic, dus weg

[ Voor 93% gewijzigd door PaT op 02-07-2014 09:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoudBM
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16-09-2023

ArnoudBM

Wat is een ondertitel?

off-topic, dus weg

[ Voor 94% gewijzigd door PaT op 02-07-2014 09:21 ]

ff een stukje vliegen

Pagina: 1 ... 3 ... 43 Laatste

Let op:
Accessoires hebben ook hun [Nokia Lumia 930] Accessoires eigen topic. Reacties van die strekking worden hier verwijderd.