Acties:
  • 0 Henk 'm!

• radium6969
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 18-07 20:39
Ook ik zit al weer een tijdje op W10.
Toestel word nog steeds warm aan de onderkant rechts.
Batterij gaat wel vlot leeg, een dag haalt hij max.
Bij windows 8.1 een stuk betere accuduur in ieder geval.

Microfoon aan de bovenkant is nog steeds defect na upgrade, is dus hardware issue, en met mij vele anderen...
Scherm is nu voor de tweede keer kaduuk, reparatie bedrijf had deze niet goed geplakt waardoor hij is losgesprongen en kapot is gegaan.

De oude 808 Pureview maar opgestart, en dat werkt weer vrij goed moet ik zeggen.
Twijfel er aan om iets nieuws te kopen, maar of dat dan een Lumia 950 word, ik weet het niet...
Bouwkwaliteit is ook niet meer wat het geweest is, en dat vind ik heel erg jammer...

Mijn vertrouwen zakt steeds verder weg, gezien de talloze updates en fixes die niet of gedeeltelijk werken... Op windows 8.1 was alles superstabiel, nu lijkt het meer op de kale W10 versies die ik op de desktop had met de vele bugs.

Hoelang nog Microsoft? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
@tom bedankt voor de tip, zal erna kijken als het toestel weer terug is.

Verder ben ik wat betreft het toestel heel tevreden (de paar dagen dat ik ervan heb kunnen genieten). Als ik het vergelijk met een Samsung of Apple toestel is de Lumia echt vele malen mooier en beter. En ja, dingen kunne stuk gaan, maar dat gebeurt bij Samsung en Apple toestellen ook zo vaak. Soms heb je geluk en soms pech. Wat betreft 8.1 of 10. 8.1 was af en daardoor stabiel, en 10 is nog niet helemaal uit ontwikkeld. En dat kost nu eenmaal tijd. Kijk maar eens naar IOS, daar was versie 6 ook stabiel en bug vrij, maar sinds 7 en de vernieuwde interface is het ook niet allemaal zonneschijn. Doorontwikkelen hoort er nu eenmaal bij, en dan heb je kans op bugs. Maar ik denk nog steeds dat Windows op de telefoon meer potentie heeft dan IOS en Android.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:27
Ook mijn lumia 930 heeft het microfoon issue
nu heb ik vandaag ff zitten stoeien daar ik twee lumias 930 heb
1 met gebroken scherm en 1 goede welke mijn dagelijkse telefoon is
beide draaien win 10.
de dagelijkse werkt goed alleen shazam enz werkt niet.
Nu kwam ik de volgende site tegen met een artikel over dit probleem:
http://forums.windowscent...rophones-lumia-930-a.html
Vervolgens heb ik dus de software uit dat artikel geïnstalleerd op mijn pc
wat schetst mijn verbazing nieuwe firmware beschikbaar zie afbeelding:
Afbeeldingslocatie: https://www.mupload.nl/img/6vwjssurksjc8.jpg
echter is deze niet beschikbaar via de reguliere weg op de telefoon
iemand enig idee wat deze firmware ons brengt?
nu heb ik dus de microfoon test uitgevoerd en microfoon 3 en 4 doen het niet
wie weet waar deze zitten en dan bedoel ik zijn ze vervangbaar? toestel met het stukke scherm is uit de garantie en ik ben niet geheel vies van zelf repareren :)

edit: de software via die tool geflasht wat rete snel ring nu alles installeren op de telefoon wp8.1 demin is het resultaat

laatste firmware veranderd helaas niets

[ Voor 6% gewijzigd door bacardifrans op 27-04-2016 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Als ik het verhaal van je URL lees, dan gaan de microfoons door een hardware fout kapot door de installatie van Windows 10? En dit is bekend bij Microsoft? Je zou bijna denken aan een terugroep actie.
Maar geld dit voor een bepaald type? De toestellen van 2014? Of juist uit 2015?
En hebben hier meer mensen op het forum last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Nee de hardwarefout die mic 3 en 4 geven komen pas naar voren in W10 omdat de audio anders geroute wordt, je merkt het dan dus pas, maar de 2 defecte mics had je al.

Ik heb ergens gelezen dat alle Chinese modellen er last van konden krijgen, en de Vietnamese modellen er geen last van hadden, maar of dat juist is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
Alleen waar in het toestel vind ik ze en waar kan ik deze kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 11-09 20:22
bacardifrans schreef op vrijdag 29 april 2016 @ 00:09:
Alleen waar in het toestel vind ik ze en waar kan ik deze kopen?
http://nl.aliexpress.com/...0160429013431&needQuery=y

Zo te zien is dit de hoofd microfoon heb je dus niks aan en als je op YouTube kijkt hoe een 930 gesloopt wordt, dan lijkt het of de achter microfoons op het moederbord gesoldeerd zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 19:19

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Na het draaien van de Lumia test app ben ik erachter gekomen dat mijn mic 3 en 4 ook defect zijn. Ik heb nu een reparatieaanvraag gedaan en mag mijn telefoon opsturen naar Hongarije. Wat zijn jullie ervaringen hier mee? Wat kan ik voor een tijdsbestek inschatten waarin ik mijn telefoon gerepareerd terug kan verwachten?

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Die van mij was na ongeveer een week terug eind vorig jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

jodeltje schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 12:18:
Die van mij was na ongeveer een week terug eind vorig jaar.
Ok, bedankt voor je antwoord. Dan zal ik de telefoon vandaag wegsturen. Had jij hetzelfde probleem en daarna nog problemen ondervonden? Telefoon netjes gerepareerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Netjes gerepareerd.
Bij defect stond iets van "Mic grouding issue" o.i.d. "Swapped Mainboard" was de beschrijving, dus ze hebben gewoon het moederbord vervangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Ik heb de 930 van mijn moeder(mijn oude 930) gecontroleerd n.a.v. dit topic. En mic 3 en 4 geven erg laag volume in de test app, in vergelijking met 1 en 2 maar doen het wel. Bij jullie deden ze het helemaal niet? En welke functionaliteit zou ze dan missen mocht ik upgraden naar w10?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
"My Lumia 930 running WP8.1 before repairs:
- audiorecorder -> works
- put a call on speaker -> works
- audio in recorded videos -> works
- voice commands (call a contact) -> works

My Lumia 930 running W10M 10586.107 & FW 02540.00019.15234.50006 before repairs:
- audiorecorder -> no audio
- put a call on speaker -> no one can hear me
- audio in recorded videos -> no audio
- Cortana -> works"

Bron: Windowscentralforums/Nokia/930

[ Voor 4% gewijzigd door jodeltje op 03-05-2016 14:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10:03
Heb hier nog een 930 die laatst al voor die reparatie is weggeweest en nog steeds verkocht moet worden... Zal die testapp ook eens draaien, in win8.1 gaven de mics al problemen, in win10 nog steeds... Zou nu weer moeten werken, maar heb nog niet meer gedaan dan de telefoon even aangezet.

Op marktplaats krijg ik ook debiele biedingen binnen... Stom platform :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
CR35 schreef op dinsdag 03 mei 2016 @ 13:27:
Ik heb de 930 van mijn moeder(mijn oude 930) gecontroleerd n.a.v. dit topic. En mic 3 en 4 geven erg laag volume in de test app, in vergelijking met 1 en 2 maar doen het wel. Bij jullie deden ze het helemaal niet? En welke functionaliteit zou ze dan missen mocht ik upgraden naar w10?
Dat heeft 1 van de 2 hier ook
Zodra ik de kapotte gefixt heb stuur ik de andere op daar zit nog wel gewoon garantie op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Mijn 930 weer terug uit Hongarije, heeft er een weekje over gedaan. Kwam netje terug met beschermfolie op het scherm en goed verpakt. Ze hebben de camera vervangen. Goede service dus.
Dit weekend maar weer upgrade naar Windows 10.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bacardifrans
Ik heb de gok genomen en de stukke gedemonteerd viel niet tegen,

ik heb ook de 4 mics gevonden alleen welke is welke is nog een raadsel
de 2 bovenste zitten vast op het moederbord
de onderste zijn 2 losse exemplaren.
overigens ging ie uit elkaar ivm de camera welke ik vervangen heb dit is goed gelukt weer perfect beeld in de camera
de pics:
https://onedrive.live.com/redir?resid=9F1A7BAAADB66B64!193073&authkey=!AHq3O2Ih0_3ja3w&v=3&ithint=photo%2cjpg
Mic gemonteerd op de zwarte plaat welke je ziet als je de batterijcover eraf hebt

https://onedrive.live.com/redir?resid=9F1A7BAAADB66B64!193069&authkey=!ADiSmHQ1q1EyTzs&v=3&ithint=photo%2cjpg
Dit is de mic gemonteerd op het alu frame, net als bovenste zijn deze los te vernieuwen

https://onedrive.live.com/redir?resid=9F1A7BAAADB66B64!193067&authkey=!AA_ntc-WnXgi5s8&v=3&ithint=photo%2cjpg
Dit zijn de mics in close view

https://onedrive.live.com/redir?resid=9F1A7BAAADB66B64!193066&authkey=!AOA0pQpHTpudres&v=3&ithint=photo%2cjpg
Dit is het moederbord met de mics bovenaan

Na diverse testjes blijken mic 3 en 4 de gene te zijn op het moederbord bovenaan
dus eens kijken hoe dat op te lossen is :)

[ Voor 21% gewijzigd door bacardifrans op 08-05-2016 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:34

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Hmm, net even de app Voicerecorder uitgeprobeerd (standaard app in de applijst). Maar heel in de verte hoor ik iets. Niet echt top.

Op zich vreemd want Cortana werkt prima en met bellen ook geen klachten. Kan de app ook niet verwijderen.

EDIT: Test gedaan door een spraakbericht te versturen via WhatsApp. Waardeloos. Maar goed, ik ga mijn telefoon daar niet voor opsturen. Gebruik het toch nooit. Zolang ik kan bellen is het prima.

EDIT 2. Ondertussen al aardig wat gelezen. Het is dus gewoon hopeloos en kenmerkend voor de 930.

EDIT 3: Nu een tweet gestart met @LumiaHelp. Eens kijken welk bos ik ingestuurd word.... _O-

Haha. Probeer de apps te updaten, Gebruik dan de WDRT. Kun je nog wel bellen? Zo voorspelbaar allemaal.

[ Voor 84% gewijzigd door GerCor op 13-05-2016 22:02 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-09 19:34
Meer mensen een dramatische accuduur met .318? Vanochtend 100%, wat gebrowsed en klein beetje youtube en zit nu op 28%..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Mijn L930 onder W10M had een dramatisch slechtere accuduur vergeleken met 8.1 onder elke build tot dusver...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
Ik had er eerder niet echt problemen mee, de hele dag redde ik prima en dan tijdens de nacht aan de oplader. Maar het lijkt weer slechter te worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik lees ook regelmatig over 1,5 tot 2 dagen. Nou, mooi niet.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• You-Suk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-08 19:46
The_Anarchist schreef op maandag 16 mei 2016 @ 15:33:
Meer mensen een dramatische accuduur met .318? Vanochtend 100%, wat gebrowsed en klein beetje youtube en zit nu op 28%..
Bekend geluid, zit hier met een 830 en die houdt het (na de laatste update) amper 24 uur vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Hmm, ik vind het toch wel vervelend dat de microfoons kapot zijn. Kan ik 3 dingen doen.

1. Ik wacht tot september, want dan mag ik een nieuwe telefoon uitzoeken bij T-Mobile
2. Ik ga terug naar WP 8.1
3. Ik stuur de telefoon op ter reparatie.

Ik denk dat ik de 930 opstuur. Zo meteen eens contact zoeken met Microsoft. Want om nou terug te gaan naar WP8.1 is ook niet mijn voorkeur. En september is wel een heel eind weg.

EDIT: zo, die is onderweg naar Hongarije. Handig, even registreren op Microsoft, telefoon resetten, Simkaart er uit halen, label printen, inleveren bij een UPS-punt (EP in dit geval) en nu maar wachten. :9

[ Voor 19% gewijzigd door GerCor op 17-05-2016 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:31
Damn, mijn aan/uit knop werkt niet meer. Lijkt het schakelaartje er achter niet te raken, of deze is stuk. Knop zit nu "los". Moet nu dus unlocken via een notificatie of via de camera. Dat wordt opsturen ben ik bang.

Of zijn er mensen die dit ook meegemaakt hebben en in NL hebben laten repareren?

Edit: Unlock kan natuurlijk ook met double tap 8)7

Maar goed, herstarten kan nog niet natuurlijk

[ Voor 14% gewijzigd door robkrekel op 22-05-2016 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06:27
GerCor schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 08:57:
Hmm, ik vind het toch wel vervelend dat de microfoons kapot zijn. Kan ik 3 dingen doen.

1. Ik wacht tot september, want dan mag ik een nieuwe telefoon uitzoeken bij T-Mobile
2. Ik ga terug naar WP 8.1
3. Ik stuur de telefoon op ter reparatie.

Ik denk dat ik de 930 opstuur. Zo meteen eens contact zoeken met Microsoft. Want om nou terug te gaan naar WP8.1 is ook niet mijn voorkeur. En september is wel een heel eind weg.

EDIT: zo, die is onderweg naar Hongarije. Handig, even registreren op Microsoft, telefoon resetten, Simkaart er uit halen, label printen, inleveren bij een UPS-punt (EP in dit geval) en nu maar wachten. :9
Begin Mei heb ik mijn oude 930 met het zelfde probleem naar Hongarije gestuurd. Na 1,5week terug gekregen met jawel wp 8.1 erop.
Ik heb wm10 maar niet meer geïnstalleerd omdat ik bang ben dat het probleem met de microfoons weer optreed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:49
z0bin schreef op zondag 22 mei 2016 @ 22:33:
[...]

Begin Mei heb ik mijn oude 930 met het zelfde probleem naar Hongarije gestuurd. Na 1,5week terug gekregen met jawel wp 8.1 erop.
Ik heb wm10 maar niet meer geïnstalleerd omdat ik bang ben dat het probleem met de microfoons weer optreed.
Erg raar dat ik zoveel mensen met de microfoon problemen zie. Mijn oude l930 heeft altijd in de fast ring gezeten en draait nu de default rom aangezien mijn vader hem nu gebruikt. Moet eigenlijk wel een bepaalde batch zijn, anders zou iedere gebruiker het hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Ik weet niet meer waar of wie het schreef, maar ik las ooit ergens dat het de modellen die in China gemaakt zijn er last van hebben.
Ik heb 2 930's gehad, en daar klopte het bij (die uit Vietnam had het niet), maarja, dat was maar 1 geval.

Edit: Maar die uit vietnam had weer een knipperend scherm :+

[ Voor 11% gewijzigd door jodeltje op 23-05-2016 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
Mijn 930 heb ik overigens al 2x terug gestuurd voor reparatie aan de microfoon.

De eerste keer stond zelfs wp8.1 nog geïnstalleerd. En de 2e keer begin deze maand stond wm10 geïnstalleerd.

Waar het probleem nu precies zit is mij in ieder geval geheel onduidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

z0bin schreef op maandag 23 mei 2016 @ 08:22:
Mijn 930 heb ik overigens al 2x terug gestuurd voor reparatie aan de microfoon.

De eerste keer stond zelfs wp8.1 nog geïnstalleerd. En de 2e keer begin deze maand stond wm10 geïnstalleerd.

Waar het probleem nu precies zit is mij in ieder geval geheel onduidelijk.
Als je even terugleest .... hier in deze topic. De microfoons van de in China gemaakte 930 zijn bijna al stuk als ze de fabriek verlaten. Echter, met WP8.1 merk je dat niet omdat WP8.1 andere microfoons gebruikt dan W10M.

Ik hoop mijn 930 ook met een dag of 10 terug te hebben. Maakt mij niet uit wat er op staat, ik installeer W10M desnoods zelf wel weer. En als de microfoons het dan weer niet doen dan wacht ik tot ik in september een nieuwe telefoon mag aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• z0bin
GerCor schreef op maandag 23 mei 2016 @ 09:29:
[...]

Echter, met WP8.1 merk je dat niet omdat WP8.1 andere microfoons gebruikt dan W10M.
Zoals al zei komt het probleem ook voor met wp8.1. De eerste keer dat ik 'm liet repareren stond er nog wel op..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Ik heb mijn 930 ook weer terug uit Hongarije na de microfoonreparatie. Werkt weer perfect. Kwam inderdaad wel terug met Windows 8.1, maar de W10 update is ook zo gedraaid.
Moet zeggen dat Microsoft een prima service heeft, vrijdagmiddag ingeleverd bij een UPS punt, woensdagochtend terug thuis afgeleverd gekregen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Sinds de laatste update w10 toch weer drains en notificatie problemen. Heb eigenlijk geen zin meer om het uit te zoeken. Doet me allemaal weer een beetje denken aan Android destijds rond versie 2 en 4. Wat een gedoe allemaal.

Meh. Kriebelt al weer wat langer om een ander toestel te nemen. Misschien maar eens gaan doen. Geen w10 meer voor mij, ook al moet ik bekennen dat het wel een fijne ervaring was. Goedkope toestellen met toch een goede camera, maar accuduur was altijd al een beetje twijfelachtig en nu dit gedoe is voor mij even genoeg.

Super plus van de 930. Echt een nokia. De mijne lijkt wel onverwoestbaar. Helaas alweer 5 keer op tegels gekledderd van 1+ meter hoogte en nog steeds niks aan de hand. Echt super (zonder cover notabene).

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10:31
robkrekel schreef op zondag 22 mei 2016 @ 13:57:
Damn, mijn aan/uit knop werkt niet meer. Lijkt het schakelaartje er achter niet te raken, of deze is stuk. Knop zit nu "los". Moet nu dus unlocken via een notificatie of via de camera. Dat wordt opsturen ben ik bang.

Of zijn er mensen die dit ook meegemaakt hebben en in NL hebben laten repareren?

Edit: Unlock kan natuurlijk ook met double tap 8)7

Maar goed, herstarten kan nog niet natuurlijk
Ga hem naar de repair sturen, val nog net binnen de garantie. Wordt 1-2 weken met een 550 behelpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:58
Ik heb een accu die snel leegloopt. Vanmorgen in dik 2 uur van 100% naar 35%. Kan echt niet. Nu twijfel ik of ik hem via coolblue moet repareren (die bieden dat namelijk aan als oplossing) waarbij die tussen de 2 en 4 week weg is, of op moet sturen naar Microsoft (niet wetende of ze dit als garantie zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb mijn 930 opgestuurd via de Microsoft site maar heb geen idee hoe ik in de gaten kan houden waar mijn 930 nu is. Ik weet alleen dat de 930 ter reparatie naar Hongarije gaat. Iemand een link?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
hier ook slechte batterij sind w10 op de L930. Is nu ruim een jaar oud. Toestel wordt ook gloeiend heet bij gebruik va: drive/maps, instagram en candycrush...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

GerCor schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 07:09:
Ik heb mijn 930 opgestuurd via de Microsoft site maar heb geen idee hoe ik in de gaten kan houden waar mijn 930 nu is. Ik weet alleen dat de 930 ter reparatie naar Hongarije gaat. Iemand een link?
Je kunt via de site van UPS kijken waar je pakket zich bevindt. De actuele reparatiestatus is niet te volgen, maar vanaf het moment dat de telefoon wordt teruggestuurd is het wel weer volgbaar.
Volgens mij is er ook nog informatie te vinden op je MS-account page, zal even kijken of ik de link nog kan vinden.

*edit*

http://forums.windowscent...rophones-lumia-930-a.html

https://devicesupport.microsoft.com/

Via deze links kun je in ieder geval meer informatie vinden.

[ Voor 15% gewijzigd door Skarloc op 24-05-2016 10:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Order in afwachting van verwerking staat erbij. Thanks Scarlock.

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 24-05-2016 11:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

GerCor schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:10:
Order in afwachting van verwerking staat erbij.
Dat staat er bij mij ook nog steeds, dus heel betrouwbaar is het ook niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Skarloc schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:44:
[...]

Dat staat er bij mij ook nog steeds, dus heel betrouwbaar is het ook niet ;)
Ojee. Nou dan hoop ik maar op net zo'n snelle afhandeling als bij jou. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Klopt wel, de volgende status is volgens mij iets van "onderweg naar klant". Was bij mij ook zo met de kapotte camera. Toen duurde het ongeveer een week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

richdb schreef op dinsdag 24 mei 2016 @ 11:47:
Klopt wel, de volgende status is volgens mij iets van "onderweg naar klant". Was bij mij ook zo met de kapotte camera. Toen duurde het ongeveer een week.
Ik heb dus nooit een volgende status gekregen. Mijn telefoon is binnen een dag of drie netjes weer gerepareerd thuis afgeleverd, maar mijn orderstatus is niet meer veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Vandaag mijn 930 terug maar nu ziet de telefoon met Windows 8.1 de simkaart niet. Lastig natuurlijk....

Eerst maar eens proberen of ze de microfoons gemaakt hebben ... installing W10M.

Na installatie W10M is mijn sim in ieder geval weer gevonden ..... _/-\o_

[ Voor 45% gewijzigd door GerCor op 25-05-2016 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
GerCor schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 10:13:
Vandaag mijn 930 terug maar nu ziet de telefoon met Windows 8.1 de simkaart niet. Lastig natuurlijk....

Eerst maar eens proberen of ze de microfoons gemaakt hebben ... installing W10M.

Na installatie W10M is mijn sim in ieder geval weer gevonden ..... _/-\o_
Ik dacht dat je voorlopig ook op 8.1 zou blijven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

richdb schreef op woensdag 25 mei 2016 @ 15:24:
[...]

Ik dacht dat je voorlopig ook op 8.1 zou blijven?
Tuurlijk niet..... W10M is veel mooier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skarloc

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Ik las vanmorgen dat er in de laatste W10 build in de fast ring aanpassingen zijn gedaan tbv de L930 wat betreft batterijverbruik en warm lopen. Vanavond maar eens even testen, laat mijn bevindingen wel horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Skarloc schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 09:06:
Ik las vanmorgen dat er in de laatste W10 build in de fast ring aanpassingen zijn gedaan tbv de L930 wat betreft batterijverbruik en warm lopen. Vanavond maar eens even testen, laat mijn bevindingen wel horen.
Heb hem er vannacht opgezet. En harde reset uit moeten voeren omdat al m'n Quick Actions waren verdwenen :P. Natuurlijk sowieso meer buggy dan de stabiele build .318, maar hij lijkt inderdaad wel koeler te blijven. Nu begreep ik dat het voornamelijk een fix was voor hitte en batterij problemen die met 342.1003 op waren gedoken, maar volgens fixed het ook het feit dat m'n L930 op .318 een kacheltje werd na 2 minuten browsen. Nu weer meer naar 8.1 niveau wat dat betreft.

Batterijduur weet ik nog niet, later vandaag maar eens kijken. Voorlopig staat hij vlak na het van de lader halen op 1 dag en 12 uur uithoudingsvermogen :P.

[ Voor 8% gewijzigd door Propane op 26-05-2016 13:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb mijn 930 dus net terug van reparatie m.b.t. de microfoons. Werkt weer als een tierelier en vanmorgen om 6:15 uur de telefoon van de lader gehaald. Nu, 15:25 uur, nog 66%. Ik heb zelf het idee dat dat een enorme verbetering is t.o.v. voor de reparatie. Mijn 930 dan hè. Kan niet over andere oordelen. Maar de 930 3 keer op een dag aan de lader was geen uitzondering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:20
Dat Lumia test programma om je microfoons te testen die werkt niet.
Telefoon start opnieuw op, maar niet in die testmode. Het is een gewone restart.
Moet ik nog iets bijzonders doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Toch ook maar weer de stap naar Windows 10 gemaakt. Tot nu toe geen rare dingen. Batterij gelijk aan 8.1, tot nu toe. Is versie 10.0.10586.107, klopt dit?

Wat me wel opvalt is dat bij de personen hub de "wat is nieuw" optie niet werkt. Ook pakt het Twitter hier niet, staat alleen Facebook bij. Hebben meer dit? En hoe krijg ik hier weer Twitter bij? In 8.1 kon je bij accounts ook Twitter instellen. De officiele Twitter app heb ik ook geinstalleerd.

Ook zie je bij de foto's in de livetile van de personen wel facebook foto's staan, terwijl hier normaal alleen je telefooncontacten stond. Is ook niet in te stellen?

De komende dagen maar afwachten of er nog rarigheden ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Oh ja, bij foto app was onder 8.1 en mooie opsplitsing waar foto's vandaan kwamen. Bijv aparte Whatsapp map werd automatisch gemaakt. Nu staat alles door elkaar heen. Als je bijv een foto deelt via Whatsapp, zie je deze foto in eens 2 keer binnen de foto app. Niet echt handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
richdb schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 16:31:
Oh ja, bij foto app was onder 8.1 en mooie opsplitsing waar foto's vandaan kwamen. Bijv aparte Whatsapp map werd automatisch gemaakt. Nu staat alles door elkaar heen. Als je bijv een foto deelt via Whatsapp, zie je deze foto in eens 2 keer binnen de foto app. Niet echt handig.
Albums en Folder staan rechts van collection. Ik vind de nieuw foto app wel handig, pakt ook gelijk mijn one drive mee in de collectie feed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
10586.107 is niet de nieuwste stabiele 'release' build. Waarschijnlijk als je nog eens de telefoon laat zoeken naar updates, kom je .318 tegen.

Twitter heeft de People Hub/Personen app integratie verwijderd met hun nieuwe app die op W10M beschikbaar is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
@cr35 aha, daar zit het verstopt, onder mappen. Bij 8.1 zag je dit gelijk.
@propane je hebt gelijk. Bij update is hij al bezig met het downloaden van .318, alleen gaat dit heeeeeel langzaam.

Van Twitter vind ik jammer, dus de people hub is een beetje meer daardoor uitgekleed.
Bedankt allebei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Afgelopen nacht is de accu van 71% naar 68% gegaan, dus maar 3%. Dus .318 zorgt er bij mij nog niet voor dat de batterij leegloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpankmasterC
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-08 10:27
richdb schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 10:19:
Afgelopen nacht is de accu van 71% naar 68% gegaan, dus maar 3%. Dus .318 zorgt er bij mij nog niet voor dat de batterij leegloopt.
Het zijn volgens mij de insider builds die batterijproblemen hebben, niet de stabiele Windows 10 die jij (en ik trouwens ook) draait.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
GerCor schreef op donderdag 26 mei 2016 @ 15:24:
Ik heb mijn 930 dus net terug van reparatie m.b.t. de microfoons. Werkt weer als een tierelier en vanmorgen om 6:15 uur de telefoon van de lader gehaald. Nu, 15:25 uur, nog 66%. Ik heb zelf het idee dat dat een enorme verbetering is t.o.v. voor de reparatie. Mijn 930 dan hè. Kan niet over andere oordelen. Maar de 930 3 keer op een dag aan de lader was geen uitzondering.
Ging volgens mij ook om de stabiele builds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Never mind ..... :)F

[ Voor 76% gewijzigd door GerCor op 27-05-2016 12:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:58
SpankmasterC schreef op vrijdag 27 mei 2016 @ 11:13:
[...]

Het zijn volgens mij de insider builds die batterijproblemen hebben, niet de stabiele Windows 10 die jij (en ik trouwens ook) draait.
Ik draai anders stabiele builds, nog nooit insider gedraaid met deze telefoon, en heb ook een slechte accu. Maar het is ook de ene keer een stuk minder dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Stabiele builds zijn inderdaad ook slechter qua accuduur dan 8.1 (voor de meeste gebruikers). De nieuwste insider build lijkt het nu iets beter te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Even weer een update:
Ik zit nog steeds op 8.1, bevalt nog heel goed. Maar wat mij bij 8.1 ook opvalt is dat de camera app de batterij letterlijk bijna leegzuigt. Is hier een oplossing voor? Andere camera app in de store?
De stap naar 10 nog steeds niet, want 10 heeft bij alles slechte batterij prestaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
Ik zit via het insider programma op de laatste preview build.. En batterijduur is bij deze build prima. Vandaag uurtje gefietst met Caledos aan, beetje whatsapp + internet/youtube en zit op 42%, vanochtend rond 10u zat ik op 100%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
The_Anarchist schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 22:09:
Ik zit via het insider programma op de laatste preview build.. En batterijduur is bij deze build prima. Vandaag uurtje gefietst met Caledos aan, beetje whatsapp + internet/youtube en zit op 42%, vanochtend rond 10u zat ik op 100%.
Dus 60% in 12 uur is prima? Ik weet natuurlijk niet wat voor verbruik jij op 8.1 zag, maar daar haalde ik toch regelmatig twee dagen. Ook met Whatsapp, browsen, wat GPS navigatie en dergelijke. Nu op de meest recente Insider build geeft hij vanaf 100% aan dat er ca. 22 uur uit de batterij is te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Anarchist
Dat weet ik niet meer zo, heb de 930 vrij laat gekregen. Voor mij is het nu prima, iig beter dan de vorige builds.. ik leg 'm toch elke nacht aan de lader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Normaal met 8.1 zeker 2 dagen met normaal gebruik, dus WA, mail, gps, etc. Alleen dus niet als je de camera app een tijdje aan laat staan. Dan echt een batterij drain.
Met 10, laatste build, haal ik een dag, en zeker niet meer. Dus in mijn ogen geen vooruitgang.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Doet het ook prima ..

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/x4bSvQZxZIqVA0D5aED6sayC/full.png

.... en weeeeeer door. :)F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Hier onder 8.1 niks ontvangen. Zie trouwens ook geen instelling zoals beschreven op nl-alert.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

richdb schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:59:
Hier onder 8.1 niks ontvangen. Zie trouwens ook geen instelling zoals beschreven op nl-alert.nl
Zal dit nog wel zijn. Voor mij te lang geleden om te bevestigen:

Swerfer in "\[WP8.1] Windows Phone 8.1 - OS Discussie en ervaringen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Geen idee, deze optie is er gewoon niet op de 930. Althans niet bij mij onder 8.1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Zojuist mijn 930 laten vallen precies met zn snuit op straat. Nu werkt het scherm niet meer en een barst etc., erg zonde allemaal.
Maar kan ik nog een backup eraf halen van de foto's? Ik kan het toestel niet unlocken met mijn PIN :'(

"Time flies like an arrow; fruit flies like a banana."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:42

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

ReCreator schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 18:46:
Zojuist mijn 930 laten vallen precies met zn snuit op straat. Nu werkt het scherm niet meer en een barst etc., erg zonde allemaal.
Maar kan ik nog een backup eraf halen van de foto's? Ik kan het toestel niet unlocken met mijn PIN :'(
Aan de computer hangen zodat je PC hem als externe schijf ziet?

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

DeNachtwacht schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 18:52:
[...]

Aan de computer hangen zodat je PC hem als externe schijf ziet?
Nee vreemd genoeg zie ik dan alleen een lege map. Ik kan morgen op het werk nog even proberen omdat ik de telefoon daar vaker op aangesloten heb gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:42

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

ReCreator schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 19:18:
[...]

Nee vreemd genoeg zie ik dan alleen een lege map. Ik kan morgen op het werk nog even proberen omdat ik de telefoon daar vaker op aangesloten heb gehad.
Ik ben bang dat het probleem is dat het een beveiliging is, en dat die files pas zichtbaar worden op het moment dat je inlogt op je telefoon met je pincode. Maar staan die foto's trouwens niet gewoon op de microSD? Dan kan je hem er natuurlijk uithalen in een reader knallen...

youtube.com/@hisrep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Laatst online: 14-08-2024
Uhm ... 930 heeft geen cardslot ...

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Priet
  • Laatst online: 15-09 16:38

Priet

To boldly do what no one has..

Misschien kun je het met een usb muis of toetsenbord proberen?

"If you see a light at the end of a wormhole, it's probably a photon torpedo!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Priet schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 23:38:
Misschien kun je het met een usb muis of toetsenbord proberen?
Ja misschien kan ik dat nog proberen! Ik ga morgen eerst even kijken of ik de belangrijkste foto's op mijn werklaptop heb staan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
Zonder pin kan je niet in je toestel en kan je dus ook niet bij je foto's.
Anders zou een dergelijke beveiliging zinloos zijn.
Heb je ze niet op automatisch opslaan in de onedrive staan?

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Amadeus1966 schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 00:57:
Zonder pin kan je niet in je toestel en kan je dus ook niet bij je foto's.
Anders zou een dergelijke beveiliging zinloos zijn.
Heb je ze niet op automatisch opslaan in de onedrive staan?
Ja het meeste staat nog op onedrive gelukig, echter heel vreemd uploadde hij nooit de foto's van mijn vakantie in Canada, maar als het goed is heb ik die nog ergens anders staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Zo... van 22 uur accuduur op W10M naar 60 uur onder 8.1... Ze hebben echt nog wel werk te verzetten :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
ReCreator schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 07:10:
[...]

Ja het meeste staat nog op onedrive gelukig, echter heel vreemd uploadde hij nooit de foto's van mijn vakantie in Canada, maar als het goed is heb ik die nog ergens anders staan.
Er is ook zo'n programma waarbij je het scherm van je telefoon op je PC laat zien.
Ik weet alleen niet of je daarvoor je telefoon ook unlocked moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReCreator
  • Niet online

ReCreator

-geen-

Ereaser schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 12:17:
[...]

Er is ook zo'n programma waarbij je het scherm van je telefoon op je PC laat zien.
Ik weet alleen niet of je daarvoor je telefoon ook unlocked moet hebben.
Klopt inderdaad, helaas is daar ook een unlock voor nodig. Ik heb gelukkig een redelijk recente foto's backup gevonden op mijn laptop. De nieuwere foto's staan in Onedrive gelukkig.

Helaas wel het vervroegde einde van mijn Windows Phone avontuur, morgen wordt er een Galaxy S7 Edge geleverd... Windows Phone heeft potentie, en heb er bijna twee jaar plezier van gehad, maar ik ben bang dat het het toch niet gaat worden door de inburgering van Android en IOS bij veel developers.
Maar wie weet komt er ooit nog een ommekeer :) Ik hoop het stiekem wel een beetje...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Laatst online: 09-09 18:46
Ik heb gisteren ook een 930 op de kop getikt. Erg mooie telefoon, maar een aantal dingen vallen me gelijk tegen

-Batterijpercentage zakt vrij snel terug. Lees her en der dat dit in 8.1 een stuk beter was. Wellicht eens kijken of ik dit er op kan krijgen (er zit standaard al WP10 op geloof ik, telefoon is van midden 2015).

-MixRadio werkt niet meer. Eigenaar van MixRadio is ermee gestopt las ik, dus dit zal wel het gevolg zijn. Dit was een erg mooi alternatief voor Spotify, jammer!

-Lumia Camera werkt niet meer na het updaten van de telefoon: "We nemen afscheid van deze app". Nu werkt alleen nog de reguliere camera app. Voordeel is dat hier een HDR optie in zit, nadeel is dat er nergens meer de optie is om surround sound tijdens video in te schakelen. Juist dit laatste was ik wel erg nieuwsgierig naar.

Jammer dat de leuke gimmicks verdwijnen. Zo zonde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Gefeliciteerd, is en blijft een mooi toestel.

Zelf ben ik ook een hele tijd op 8.1 gebleven, deze week weer over gegaan naar 10. Ik heb zelf wel het idee dat de batterij bij de 430 versie van Windows 10 minder snel leegloopt.

Camera weet ik zo niet, maar ik gebruik het voornamelijk voor foto's. En kwaliteit van de foto's blijven goed.

Over het verdwijnen van leuke dingen is hier al vaker over gepraat, dat klopt en is jammer. Maar misschien dat daar in de toekomst weer leuke dingen voor weer komen. Een betere mix tussen 8.1 en 10 was mooier geweest.

Maar op 8.1 blijven is bijna geen updates en veranderingen meer, en dat wil je op een gegeven moment ook niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Neofloppy schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:59:
Ik heb gisteren ook een 930 op de kop getikt. Erg mooie telefoon, maar een aantal dingen vallen me gelijk tegen

-Batterijpercentage zakt vrij snel terug. Lees her en der dat dit in 8.1 een stuk beter was. Wellicht eens kijken of ik dit er op kan krijgen (er zit standaard al WP10 op geloof ik, telefoon is van midden 2015).

-MixRadio werkt niet meer. Eigenaar van MixRadio is ermee gestopt las ik, dus dit zal wel het gevolg zijn. Dit was een erg mooi alternatief voor Spotify, jammer!

-Lumia Camera werkt niet meer na het updaten van de telefoon: "We nemen afscheid van deze app". Nu werkt alleen nog de reguliere camera app. Voordeel is dat hier een HDR optie in zit, nadeel is dat er nergens meer de optie is om surround sound tijdens video in te schakelen. Juist dit laatste was ik wel erg nieuwsgierig naar.

Jammer dat de leuke gimmicks verdwijnen. Zo zonde!
Standaard zit WP8.1 op een 930 en op de accu na snap ik niet wat het met de 930 te maken heeft wat je allemaal vertelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:27:
[...]

Standaard zit WP8.1 op een 930 en op de accu na snap ik niet wat het met de 930 te maken heeft wat je allemaal vertelt.
Nou nou, rustig aan wannabe moderator ;). Het is een geldige ervaring specifiek over de Lumia 930.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Propane schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:00:
[...]
Nou nou, rustig aan wannabe moderator ;). Het is een geldige ervaring specifiek over de Lumia 930.
Nou inderdaad, beetje jammer zo'n reactie. De wegvallende surround optie heeft toch wel degelijk te maken met de 930, volgens mij is het één van de weinige toestellen in de Lumia reeks die dit ondersteunde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Propane schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:00:
[...]
Het ging mij om de eerste zin .... 930 aangeschaft en een aantal dingen vallen mij tegen ...

Mixradio en Lumia camera? 8)7 Heb je ook als je welk model Lumia koopt. Schiet mij maar lek (virtueel dan) als dat met de 930 te maken heeft. Misschien lezen jullie het anders dan ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plof-kip
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 24-12-2024
Vanavond ook een 930 op de kop getikt via Marktplaats- voor weinig - als opvolger voor mijn 920 (10 preview de laatste). Eerste indruk (draaiend vooralsnog op 8.1): een grote stap voorwaarts: schermgrootte, helderheid, en natuurlijk de snelheid van opstarten van apps, internet. Tjonge, wat een verschil zeg, had ik dat maar eerder gedaan. _/-\o_
In het kader van de opvoeding gaat papa's 920 nu naar mijn zoontje van 8. Kijken of hij daar nog indruk mee kan maken op de meisjes op het schoolplein 8) . Heb ik er iig voor gezorgd dat zijn eerste een Windows Phone was, dat zullen niet veel van zijn vriendjes later op hun CV kunnen zetten :)

[ Voor 23% gewijzigd door Plof-kip op 16-06-2016 23:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
@Plof-kip, is zeker een mooi toestel, ook blij dat ik het een paar maand geleden heb aangeschaft via vraag&aanbod hier. Alleen is bij mij Windows 10 toch nog steeds een probleem. Waarom? Windows 8.1 is gewoon beter in alles. Je ziet hier ook nog goed de oude Nokia invloeden (het hele swipe interface van links naar rechts wat nog een erfenis is van de N9 (Meego) vlak voordat ze door Microsoft werden overgenomen.) en Windows 10 is toch een stap terug (tot nu toe).
Dus dan probeer ik het weer en binnen een week weer op 8.1. Alleen gaat 8.1 steeds meer achterlopen (helaas).

Maar .. de 930 met Windows 8.1 is gewoon nog steeds het mooiste toestel wat je kan krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nou richdb, ik heb gisteravond mijn 930 met W10M via de Wireless Display Adapter op mijn nieuwe 50 inch UHDTV 4K televisie geprojecteerd en dat is toch echt 'Awesome' hoor. Alles verliep vloeiend, Apps zagen er prachtig uit alleen eigengemaakte video's haperen (nog). En dan zie je wel gelijk dat ze nog een aantal apps moeten aanpassen aan Landscape.
Maar als je dan ziet wat je dan uit zo'n (fysiek) klein toestel op 50 inch kunt weergeven .... prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Dat kon toch ook al op 8.1, via Lumia Playto? En ik heb mij telefoon niet om het te projecteren op mijn TV, leuk dat het kan. Ik wil alleen aangeven dat mijn persoonlijke ervaring is dat 8.1 gewoon beter is. Ik vind dat als je een nieuwe versie van een OS uitbrengt alles moet zijn als het oude + nieuwe verbeteringen. En dat is helaas (nog) niet zo.

Kan allemaal te maken hebben met het nu totaal afstoten van Nokia (daar zat natuurlijk voor jaren Mobile OS kennis). Heb zeker wel vertrouwen in het geheel maar tot die tijd blijf ik vaak switchen tussen 8.1 en 10. Voordeel is, dit kan gelukkig bij WM, moet je eens bij IOS proberen ... haha.

Ik ken zat mensen die met hun Iphone 4S graag terug willen naar versie 7, maar dat mag niet van Apple.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrDirect
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 23:20
GerCor schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 10:17:
Nou richdb, ik heb gisteravond mijn 930 met W10M via de Wireless Display Adapter op mijn nieuwe 50 inch UHDTV 4K televisie geprojecteerd en dat is toch echt 'Awesome' hoor. Alles verliep vloeiend, Apps zagen er prachtig uit alleen eigengemaakte video's haperen (nog). En dan zie je wel gelijk dat ze nog een aantal apps moeten aanpassen aan Landscape.
Maar als je dan ziet wat je dan uit zo'n (fysiek) klein toestel op 50 inch kunt weergeven .... prachtig.
Dat lijkt mij ook wel leuk. Zijn er meerdere versies van zo'n Wireless Display Adapter, of heeft MS er maar 1 en koop ik dan altijd de juiste?

/edit:
Laat maar trouwens, als ik de reviews lees op MS Store, connect die vaker niet dan wel.....

[ Voor 6% gewijzigd door MrDirect op 17-06-2016 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Die van mij werkt perfect en heeft altijd perfect gewerkt. Zowel onder WP8,1, W10M en met mijn Surface 2.

En het is net als hier: als alles goed gaat wordt het vaak niet gemeld. Maar zodra het niet werkt zitten ze op de eerste rij. Het is in Nederland nog steeds zo: bevalt het artikel niet, dan lever je het weer in.

Edit: gisteravond dus aangesloten op mijn nieuwe TV. Zie ik dat er een app in de W10M store staat, deze gedownload en die meldt dat er een update voor de Wireless Display Adapter is ....

Nice:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/Pvi6Ggw47qNwcWSHuiqfGEAt/full.jpg

EDIT: Mijn vriendin zit nu naar Volleybal World GrandPrix 2016 (RUS/NED) te kijken: Lumia 930 >> Wireless Display Adapter >> TV. (Full screen natuurlijk)

EDIT 2: Logisch natuurlijk maar ook leuk om je notificaties binnen te zien komen op zo'n 50 inch scherm _/-\o_

[ Voor 47% gewijzigd door GerCor op 17-06-2016 18:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
Edit - Laat maar. Geen zin om een zinloze discussie te starten :)

[ Voor 106% gewijzigd door Neofloppy op 17-06-2016 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Zal wel niet, want ik kan het niet vinden ... maar wat een pokkengeluid dat NL-Alert. Ik zou liever zelf iets instellen als geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJT
  • Laatst online: 25-08 23:36

DJT

Heeft iemand nog de Lumia Phone Test Application beschikbaar? De download op de MS site werkt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• motormuis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-07 20:27
DJT schreef op maandag 27 juni 2016 @ 21:17:
Heeft iemand nog de Lumia Phone Test Application beschikbaar? De download op de MS site werkt niet meer.
pm even je mailadres, dan stuur ik hem even. Is 2.3 MB dacht ik.

9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• liffey
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-11-2021
Mijn outlook verstuurd geen mail meer, van geen enkel account. Als ik google vind ik allemaal oplossingen voor windows 10 op een pc...
Iemand een oplossing? Accounts verwijderen en er opnieuw opzetten werkt niet iig. Outlook mail verwijderen en opnieuw installeren kan ook niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ja, resetten.

Pagina: 1 ... 41 ... 43 Laatste

Let op:
Accessoires hebben ook hun [Nokia Lumia 930] Accessoires eigen topic. Reacties van die strekking worden hier verwijderd.