Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 10:21
nickly2 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:09:
[...]

Niet... ik heb het een soort van opgegeven en de telefoon aan een familie lid verkocht.. het bel probleem was voornamelijk bij Windows 10.. (bug??) en het scherm is een veel mindere maten. :*)
Thanks, nouja ik had het probleem met het bellen ook in Windows 8.1 (vaak bij eerste keer bellen geen verbinding mogelijk)

Ga als ik tijd heb even alle spullen van mn telefoon back-uppen en hem dan opsturen.

je whatsapp geschiedenis is niet te exporteren op een windows phone zonder een sd kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14-08-2024
frankyboy707 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:24:
[...]

[knip]

je whatsapp geschiedenis is niet te exporteren op een windows phone zonder een sd kaart?
nee.

iPad Air2 Nokia 5/6/7+/8/7.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frankyboy707
  • Laatst online: 10:21
Too bad, dacht ik al, dat wordt toch alles met de hand overschrijven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PinokkioTV
Je kan ook screenshots maken _O-

Of het gewoon wegknikkeren, wat geweest is, is geweest

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 31-03 09:48
frankyboy707 schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 15:24:
Je kan via de instellingen wel een back up maken, denk dat die op OneDrive komt te staan maar heb geen idee eigenlijk :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PinokkioTV
Ereaser schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 17:23:
[...]

Je kan via de instellingen wel een back up maken, denk dat die op OneDrive komt te staan maar heb geen idee eigenlijk :P
Als je geen idee hebt, is het soms slim om niet te posten :) Wat je denkt is namelijk niet juist, de back-up komt op de geheugenkaart te staan. Helaas heb je daar bij een 930 dus niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
PinokkioTV schreef op woensdag 02 maart 2016 @ 18:18:
[...]

Als je geen idee hebt, is het soms slim om niet te posten :) Wat je denkt is namelijk niet juist, de back-up komt op de geheugenkaart te staan. Helaas heb je daar bij een 930 dus niks aan.
Het kon zijn dat de back up functie wel gebruik maakt van bijvoorbeeld OneDrive, maar ik dat niet wist. In dat geval zou frankyboy geholpen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:01
Hmm... onhandig, wil mn 930 opsturen voor service, label aangemaakt, geprint, daarna op een andere link geklikt, maar kan nu nergens vinden hoe ze dat ding opgestuurd willen hebben.

Is dat gewoon accessoires verwijderen, goed verpakken, ding in doos, label erop tapen en afgeven bij een UPS punt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 04-08 02:19
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 21:55:
Hmm... onhandig, wil mn 930 opsturen voor service, label aangemaakt, geprint, daarna op een andere link geklikt, maar kan nu nergens vinden hoe ze dat ding opgestuurd willen hebben.

Is dat gewoon accessoires verwijderen, goed verpakken, ding in doos, label erop tapen en afgeven bij een UPS punt?
Yep, dat dekt de lading.
Kaal toestel en goed verpakt.
Je kan het ook vanaf je huis laten ophalen.

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:46
KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 21:55:

Stond bij mij in de bevestigingsmail. Niet de originele doos meesturen, zo kaal mogelijk. Zelfs de batterij hebben ze niet nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

coenox schreef op zondag 06 maart 2016 @ 00:36:
[...]
Zelfs de batterij hebben ze niet nodig.
Als je die verwijderd bij de L930 voor het opsturen, valt ie niet meer onder garantie ben ik bang.. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 12:46
Verwijderd schreef op zondag 06 maart 2016 @ 08:42:
[...]

Als je die verwijderd bij de L930 voor het opsturen, valt ie niet meer onder garantie ben ik bang.. :9
8)7 Ik vrees dat je gelijk hebt. Bij de 830 ging dat wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:01
Amadeus1966 schreef op zaterdag 05 maart 2016 @ 22:32:
[...]

Yep, dat dekt de lading.
Kaal toestel en goed verpakt.
Je kan het ook vanaf je huis laten ophalen.
Dat ophalen heb ik ervaring mee (en die was niet best)... heb nu mooie verzenddoos van mn iPhone, past ie ook in :p

Batterij eruit gaat idd lastig worden ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.Gerritse
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Gisteren mijn Lumia 930 binnen gekregen na aankoop via de V&A. Manmanman wat een lekker toestel!
Ik kom van een Samsung Galaxy S4 dus het is even omschakelen en niet alles is even handig, maar je went er snel aan!

Hoe lang gaat jullie batterij zo'n beetje mee? ik heb de mijne vandaag natuurlijk intensief gebruikt, en heb van 05.50 tot 13.40 met de batterij kunnen doen, een kleine 7 uur dus! Viel wel op dat de eerste 30% veel langzamer ging dan de laatste 30%, terwijl de telefoon op beide momenten veelvuldig gebruikt werd.

Ook valt het me op dat de telefoon soms best wel warm wordt aan de zijkant, ervaren jullie dat ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ereaser
Tom.Gerritse schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 20:49:
Gisteren mijn Lumia 930 binnen gekregen na aankoop via de V&A. Manmanman wat een lekker toestel!
Ik kom van een Samsung Galaxy S4 dus het is even omschakelen en niet alles is even handig, maar je went er snel aan!

Hoe lang gaat jullie batterij zo'n beetje mee? ik heb de mijne vandaag natuurlijk intensief gebruikt, en heb van 05.50 tot 13.40 met de batterij kunnen doen, een kleine 7 uur dus! Viel wel op dat de eerste 30% veel langzamer ging dan de laatste 30%, terwijl de telefoon op beide momenten veelvuldig gebruikt werd.

Ook valt het me op dat de telefoon soms best wel warm wordt aan de zijkant, ervaren jullie dat ook?
Die van mij heeft nog 7% en staat 1 dag en 11 uur aan. Overdag vooral what's app/telegram/nu.nl app/browser, maar gister avond heb ik een YouTube video van 3 uur gekeken.
Bij mij zijn het juist de laatste procenten die ontzettend langzaam gaan.

Het warm worden herken ik wel, maar alleen bij sommige games. Aangezien ik er nog amper games op speel merk ik het ook niet meer :p De GBA player VBA8 heeft er in ieder geval geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:49
Tom.Gerritse schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 20:49:

Ligt eraan hoe intensief ik hem gebruik. Heb nu mijn microsoft band 2 altijd aanstaan doe ik gemiddeld anderhalve dag met mijn telefoon. Al zijn dat wel dagen dat ik werk. Dagen dat ik sport en veel meer gebruik maak van apps (dus intensiever gebruik) gaat hij een dag lang mee.

[ Voor 12% gewijzigd door vali op 13-03-2016 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.Gerritse
  • Niet online
Wordt jullie Lumia 930 ook zo heet tijdens het filmen / opladen? Ik kon hem vandaag bijna niet meer vasthouden na ongeveer 20 minuten filmen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Tom.Gerritse schreef op zondag 13 maart 2016 @ 22:05:
Wordt jullie Lumia 930 ook zo heet tijdens het filmen / opladen? Ik kon hem vandaag bijna niet meer vasthouden na ongeveer 20 minuten filmen...
Tijdens het gamen kan hij warm worden. Over het warm worden tijdens het filmen, moet zeggen dat ik niet vaak zo lang film. Dus kan daar niet over oordelen.

Welk OS draai je eigenlijk? Want ik draai al zeer lange tijd w10m en gebruik ook Microsoft Camera. Die wordt in tegenstelling tot lumia camera nog support. Langst wat ik heb gefilmd was de end show van Decibel en toen merkte ik niet dat hij heet werd. Al was dat maximaal 10 minuten.

[ Voor 25% gewijzigd door vali op 13-03-2016 22:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.Gerritse
  • Niet online
vali schreef op zondag 13 maart 2016 @ 22:13:
[...]

Tijdens het gamen kan hij warm worden. Over het warm worden tijdens het filmen, moet zeggen dat ik niet vaak zo lang film. Dus kan daar niet over oordelen.

Welk OS draai je eigenlijk? Want ik draai al zeer lange tijd w10m en gebruik ook Microsoft Camera. Die wordt in tegenstelling tot lumia camera nog support. Langst wat ik heb gefilmd was de end show van Decibel en toen merkte ik niet dat hij heet werd. Al was dat maximaal 10 minuten.
Deze keer filmde ik een lezing op een congres, maar na een halfuur werd het filmpje afgebroken (ik vermoed ivm hitte problemen zoals mijn Galaxy S4 dat ook doet).

Ik draai momenteel 10.0.10586.164 en gebruik versie 2016.128.110.0 van de Microsoft Camera app...
Hij was (vooral aan de randen) echt bijna niet aan te pakken, zo heet. Op zich niet erg, maar vroeg me af of anderen het ook hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Tom.Gerritse schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:07:
[...]
[knip]

Ik draai momenteel 10.0.10586.164 en gebruik versie 2016.128.110.0 van de Microsoft Camera app...
Hij was (vooral aan de randen) echt bijna niet aan te pakken, zo heet. Op zich niet erg, maar vroeg me af of anderen het ook hebben...
Windows 10 Insider gebruiker dus? Je ervaringsgenoten zitten dan hier; Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen

Testing, one, two ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.Gerritse
  • Niet online
hardware-lover schreef op zondag 13 maart 2016 @ 23:35:
[...]

Windows 10 Insider gebruiker dus? Je ervaringsgenoten zitten dan hier; Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen
Ik heb de telefoon met Windows 10 erop zo overgenomen van een mede Tweaker, maar heb er zelf nog niets anders aan gedaan dan hem updaten naar de meest recente versie. Ik heb net de insider app gedownload maar ik weet niet zo goed welke versie (Slow, Fast of Insider Release Preview) ik moet kiezen. Ik denk de laatste, maarja. Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Tips?
Ja, als je maximaal wilt genieten van je nieuw verworven toestel
dan zou ik teruggaan naar 8.1 middels de recoverytool.
10 is nog niet je van het..........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Amadeus1966 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 03:54:
Tips?
Ja, als je maximaal wilt genieten van je nieuw verworven toestel
dan zou ik teruggaan naar 8.1 middels de recoverytool.
10 is nog niet je van het..........
Ben ik niet mee eens. W10m draait mijns inziens zeer stabiel en is op vele vlakken sneller dan Wp8.1.

Maarja, straks ga ik wel sowieso terug (op release dag). W10M komt eraan en ik wil dan met een schone lei beginnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Jouw inziens.
Ik lees nog steeds over bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.Gerritse
  • Niet online
Ben benieuwd wanneer Windows 10 dan nu echt beschikbaar komt: nieuws: 'Microsoft brengt Windows 10 mobile donderdag uit'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 06:34

GerCor

Zonder dallen geen pieken

Misschien vanavond? De Amerikanen worden net wakker. Mijn ervaring is dat er 's avonds updates komen. Maar ik geef het 50/50 kans dat we vandaag iets zien. Ik geloof het eigenlijk nog niet.

EDIT: hè bah. Dacht ik vandaag een vrije dag te hebben, telefoon en ikzelf helemaal klaar voor de upgrade .... is een collega ziek. Of ik kan invallen. Boe .... maar als de upgrade vandaag niet komt ... dan gaat er niets verloren. :'(

[ Voor 38% gewijzigd door GerCor op 17-03-2016 16:54 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-09 13:07
Amadeus1966 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:32:
Jouw inziens.
Ik ook. Is er ergens een enigszins recente maar ook grondige review? Anders wacht ik tot Ars hun review plaatst voor ik upgrade.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magure
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-09 11:18

Magure

Bla....

Niemand tot nu toe die de update heeft? Las op WC dat je in de store upgrade advisor moet downloaden en kijken of W10 beschikbaar is... Hier net gedaan en nog niet beschikbaar :(

Merkte dat upgrade advisor lastig te vinden is, hier de link. En W10 komt nu langzaam binnen hier. Dus app installeren en stappen
volgen...

https://www.microsoft.com...d73)(259740)(2804583)()()

[ Voor 44% gewijzigd door Magure op 17-03-2016 20:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amadeus1966
Zal misschien wel gevaceerd zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
Installeer hem op dit moment op mijn CV NL Lumia 930. Zometeen ook de 1520 evn laten checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12:24
Magure schreef op donderdag 17 maart 2016 @ 20:31:
Niemand tot nu toe die de update heeft? Las op WC dat je in de store upgrade advisor moet downloaden en kijken of W10 beschikbaar is... Hier net gedaan en nog niet beschikbaar :(

Merkte dat upgrade advisor lastig te vinden is, hier de link. En W10 komt nu langzaam binnen hier. Dus app installeren en stappen
volgen...

https://www.microsoft.com...d73)(259740)(2804583)()()
Upgrade app was hier ook niet te vinden in de store, via de tweakers app in het windows 10 artikel naar de upgrade advisor link gebrowsed toen kon ik de app instaleren waarna de upgrade naar win 10 in telefoon updates beschikbaar was.
Met/op je telefoon naar de link browsen is de key denk ik
Ben nog aan het updaten :)
Edit 1 update versie 107 bijna alles ziet er goed uit,, gewacht tot alle apps ook bijgewerkt zijn, daarna gekeken naar systeem updates, ben nu de 164 aan het downloaden (om 23.00 uur, ook voetbal gekeken :) )

[ Voor 10% gewijzigd door jahako op 17-03-2016 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vali
Amadeus1966 schreef op maandag 14 maart 2016 @ 21:32:
Jouw inziens.
Ik ervaar het liever en merk eigenlijk amper tot geen bugs. Of je moet paar gare apps meerekenen die nog geen patch hebben gehad.

Houdt er rekening mee, als je Insider preview draait krijg je bij Microsoft andere apps. Zo kan het zo zijn dat je een andere mail client versie hebt dan de gebruikers die de stabiel versie draaien.

[ Voor 25% gewijzigd door vali op 18-03-2016 08:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcetweaker
  • Registratie: September 2004
  • Niet online
Ik heb met W10 Mobile dat bij het maken van foto's op m'n 930 het OS vaak herstart of gewoon een Oops, something went wrong melding. De camera hardware button werkt ook niet altijd.

Kan natuurlijk een HW probleem zijn, maar in 8.1 tijd dit nooit gehad.

Iemand anders zelfde ervaring of is het idd m'n hardware ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
mcetweaker schreef op vrijdag 18 maart 2016 @ 09:08:
Ik heb met W10 Mobile dat bij het maken van foto's op m'n 930 het OS vaak herstart of gewoon een Oops, something went wrong melding. De camera hardware button werkt ook niet altijd.

Kan natuurlijk een HW probleem zijn, maar in 8.1 tijd dit nooit gehad.

Iemand anders zelfde ervaring of is het idd m'n hardware ?
Even getest, alles lijkt het normaal te doen zowel de knop als het camera icoontje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb nooit meegedaan aan het insiderprogramma maar wel over veel ellende gelezen. Niet vreemd natuurlijk want dat was ook de verwachting.

Vannacht overgegaan naar Windows 10 Mobile en ik ben er helemaal blij mee. Lijkt wel of ik nieuwe telefoon gekocht heb. Tot nu toe - wat ik geprobeerd heb dan - werkt alles vlekkeloos.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:27
Vandaag de update uitgevoerd, hetgeen overigs zonder problemen ging

werkt tot nu toe probleem loos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Wel mooi dat je nu nog meer tegels -van links naar rechts - op je scherm kunt zetten. Yep, helemaal blij met W10M. Prachtige apps ook, zoals de nieuwe Twitter app. En nu maar hopen dat W10M een succes wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Waar kan je dan die extra tegels aanzetten ?

Afbeeldingslocatie: http://winsupersite.com/site-files/winsupersite.com/files/uploads/2014/04/start-theme.jpg

Dit staat al bij mij aan sinds Windows Phone 8.1 .

Ik heb al de W10 Mobile op mijn L930 . Wat overigens perfect werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Rockvee2 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 12:13:
Waar kan je dan die extra tegels aanzetten ?

[afbeelding]

Dit staat al bij mij aan sinds Windows Phone 8.1 .

Ik heb al de W10 Mobile op mijn L930 . Wat overigens perfect werkt.
Instellingen >> Persoonlijke instellingen >> Start >> (schuifje) Meer tegels weergeven. _/-\o_

Dus nu kunnen er 8 tegels naast elkaar. Dat van 8.1 had ik inderdaad ook allang in gebruik. :+

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 19-03-2016 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Bedankt, ik had dat blijkbaar al aanstaan. Ik heb alleen maar 6 tegels naast elkaar (3x 2) :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
quote]PeaceNlove schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 16:47:
Er zitten gelukkig ook mooie features in die het bugleed verzachten, ik ben erg happy met mijn extra kolom tegels met de scaling aangepast naar 225% op mijn 1520
[/quote]

Heb hier ook 6 kolommen, misschien zit het verschil in de scaling zoals hierboven (slordig) gequote 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ja, de 930 op standaard schaling (300%) heeft met "Meer tegels" gewoon de standaard 1 wide + 1 medium aan ruimte. Pas als je met de schaling gaat spelen krijg je ruimte voor twee wide tiles naast elkaar. En de task switcher met 4 apps tegelijk.

Persoonlijk hadden ze van mij ook wel een nieuwe tile size toe mogen voegen, want een beetje een prettig ogend startscherm maken met zoveel ruimte en alleen de drie tile formaten is lastig. Verticale of Large tiles zouden mooi zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Propane schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:38:
Ja, de 930 op standaard schaling (300%) heeft met "Meer tegels" gewoon de standaard 1 wide + 1 medium aan ruimte. Pas als je met de schaling gaat spelen krijg je ruimte voor twee wide tiles naast elkaar. En de task switcher met 4 apps tegelijk.

Persoonlijk hadden ze van mij ook wel een nieuwe tile size toe mogen voegen, want een beetje een prettig ogend startscherm maken met zoveel ruimte en alleen de drie tile formaten is lastig. Verticale of Large tiles zouden mooi zijn geweest.
En groot vierkantje waar bijv. mails al in te lezen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Propane schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 20:38:

Dit is mijn scherm:

Bovenste gedeelte vind ik het mooiste maar goed, tis nog even zoeken ...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d6Q1yAXScEbKtaXLsCsQYx2E/full.png

[ Voor 10% gewijzigd door GerCor op 19-03-2016 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Ja, smaken verschillen en ik vind dat er niet echt geweldig uitzien. Druk en onrustig. De drie tegel formaten zijn net genoeg voor de normale layout om genoeg afwisseling te hebben, maar met nog meer tegels loop je heel snel tegen het feit aan dat het er heel uniform gaat uitzien, als een echte tegelwand. Of het ziet er druk en onrustig uit met veel kleine icoontjes, apps die geen doorzichtige tile hebben maar per sé een kleurtje willen etc etc.

Grote tiles zoals op de desktop of een verticale dubbele medium kan helpen om dat te voorkomen. Van de grote/large tile snap ik sowieso niet waarom ze die niet hebben overgenomen van de desktop. Een verticale zou nieuw zijn en veel getest moeten worden, maar goed, daar waren de Insider build perfect voor geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Heeft er hier nog iemand dat sinds Windows 10 de foto's die je maakt met je telefoon niet meer naar OneDrive doorgezet worden ondanks dat dat wel ingesteld staat? De connectie met OneDrive doet het wel gewoon. Sterker nog: ik had toevallig een paar weken vóór de upgrade mijn telefoon een factory reset gegeven en was daarbij al mijn foto's kwijt op de telefoon zelf, en na de Win10-upgrade werden die weer netjes uit OneDrive binnengetrokken, maar de andere kant op: ho maar...

[ Voor 3% gewijzigd door NMe op 22-03-2016 19:40 ]

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Nee, werkt prima.

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 22-03-2016 20:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuperSjoerd
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 26-08 18:25
NMe schreef op dinsdag 22 maart 2016 @ 19:40:
Heeft er hier nog iemand dat sinds Windows 10 de foto's die je maakt met je telefoon niet meer naar OneDrive doorgezet worden ondanks dat dat wel ingesteld staat? De connectie met OneDrive doet het wel gewoon. Sterker nog: ik had toevallig een paar weken vóór de upgrade mijn telefoon een factory reset gegeven en was daarbij al mijn foto's kwijt op de telefoon zelf, en na de Win10-upgrade werden die weer netjes uit OneDrive binnengetrokken, maar de andere kant op: ho maar...
Ik heb er wel last van dat het langer duurt dan normaal, maar de foto's komen uiteindelijk nog steeds op OneDrive terecht

Intel Core I7 3770 | 16GB DDR3 | Asus P8P67 | 16TB Random HDD's | 265GB Samsung 830 | HD7970

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Toen ik het gisteravond vroeg had ik een foto van 18 maart nog steeds niet in 1D staan. Nu kijk ik net en zie ik dat hij er inderdaad inmiddels wél is, evenals een paar foto's die ik gisteravond nog gemaakt heb.

Wel enigszins zuur dat het zo lang duurt, al ben ik wel heel blij dat W10 mijn notificatieprobleem heeft gefixt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robkrekel
  • Registratie: Januari 2011
  • Nu online
Wellicht ingesteld op wifi upload only? Die heb ik expres aan staan zodat niet alle foto's geback upt worden. Zit zoveel rotzooi tussen :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12:48

Emiel1984

Made in NL

Voor de update naar W10 ging mijn accu een stuk langer mee. Inmiddels moet ik de telefoon voor het einde van de werkdag weer aan de lader. Herkend iemand dit ? Ik gebruik de telefoon niet heel actief. Daarom verbaasde mij dit nogal.

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Yep, merk hetzelfde op mijn L930. En hij wordt in veel meer situaties warm/heet rond de processor. Lijkt of meer te eisen, of minder efficient met de hardware om te springen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Emiel1984 schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 19:05:
Voor de update naar W10 ging mijn accu een stuk langer mee. Inmiddels moet ik de telefoon voor het einde van de werkdag weer aan de lader. Herkend iemand dit ? Ik gebruik de telefoon niet heel actief. Daarom verbaasde mij dit nogal.
Yep, bij mij hetzelfde. Ik geloof dat een harde reset dat oplost maar dat heb ik er niet voor over. Kan overal terecht met een usb-kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Propane
  • Niet online
Harde reset helpt niet/weinig daartegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Vreemd, ik heb juist precies het tegenovergestelde, mijn accu lijkt juist langer mee te gaan sinds W10.
robkrekel schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:33:
Wellicht ingesteld op wifi upload only?
Ja, maar dat was altijd al zo. Ik heb dat later ook via 4G aangezet, maar dat had geen effect. Lijkt dus niet gerelateerd. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpcCwb
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 21:12
Hier geen accuproblemen, wel hard reset gedaan. Leek toen, zoals vaak gerapporteerd, inderdaad stuk beter te werken. Bijna alles wordt teruggezet, dus het heeft weinig nadelen (als je alles back-upt naar OneDrive).

Misschien gaat de accu vooral aan begin minder mee omdat er nog veel op de achtergrond geïnstalleerd en gedownload wordt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Ik heb ook het idee dat het aan bepaalde apps ligt. Bij Twitter 5.0 kan ik, als er veel apps openstaan, helemaal niks meer. Pijltje naar links kan ik wel 100 keer indrukken, ik kom nergens. Als ik een filmpje bekijk op 6sec wordt de telefoon erg warm. Dumpert zuigt ook als een ..... dolle. Dat was op 8.1 ook al zo trouwens. App van WPcentral? Ik zet notificaties aan, sluit de app, staat notificaties weer uit. Maar toch krijg ik een notificatie.

Maar omdat mijn telefoon verder foutloos is, maakt het mij even niks uit. Laders zat ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

SpcCwb schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:05:
Misschien gaat de accu vooral aan begin minder mee omdat er nog veel op de achtergrond geïnstalleerd en gedownload wordt?
Dat lijkt het wel te zijn. Ik kreeg vandaag van wel 4 of 5 apps een grote nieuwe update voor mijn kiezen en sinds de upgrade naar W10 heb ik onderhand elke dag wel een notificatie gehad van een of andere nieuwe Windows-service die een eerste config nodig had. Ik zou dus inderdaad even afwachten of het over een week nog steeds slecht gaat, maar ik persoonlijk heb geen slechte accuperformance meegemaakt. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
GerCor schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 22:40:
Ik heb ook het idee dat het aan bepaalde apps ligt. Bij Twitter 5.0 kan ik, als er veel apps openstaan, helemaal niks meer. Pijltje naar links kan ik wel 100 keer indrukken, ik kom nergens. Als ik een filmpje bekijk op 6sec wordt de telefoon erg warm. Dumpert zuigt ook als een ..... dolle. Dat was op 8.1 ook al zo trouwens. App van WPcentral? Ik zet notificaties aan, sluit de app, staat notificaties weer uit. Maar toch krijg ik een notificatie.

Maar omdat mijn telefoon verder foutloos is, maakt het mij even niks uit. Laders zat ....
Ik dacht ook dat alles redelijk goed functioneerde, toch maar een factory reset gedaan na het updaten omdat het unlock screen en navigatie wat trager leek, na 2 dagen gebruik.
Nou het is een hele verademing, het komt weer heel dicht in de buurt van 8.1 en misschien wel beter (het gevoel dus niet de verbeteringen en functionaliteit).
Back-up heeft netjes bijna alles terug gezet alleen watsapp niet, die was ik vergeten te back-uppen
Nog geen enkele batterij of toegang tweak uitgevoerd en stroom verbruik ziet er nu al weer netjes en evenwichtig uit, dit was eerst heel grillig.

Edit: Twitter was bv. eerst een stroom vreter, dat is nu weer normaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06-2023
In mijn notificatiescherm kan ik voor 'Stiltetijd' kiezen ... leek me wel handig, ipv iedere keer volume naar 0 te schuiven. Dat werkt alleen maar met Cortana ... dus heb ik 'even' mijn regionale en taal settings omgegooid. Maar om nu alles weer in het Engels te hebben, vind ik ook nix ... dus alles weer teruggezet. Maar nu staat Cortana nog steeds onder de C bij mijn apps ... er op klikken zorgt er voor dat Edge geopend wordt en dat er naar 'Search terms' gezocht wordt ... vreemd. De Edge actie wordt overigens ook uitgevoerd, als ik op Stiltetijd klik. Herkent iemand dit ?

Bij Meldingen en Acties zie ik ook een app @\Programs\Duaclient\Duaclient ... iemand een idee wat dat is ?

Verder zie ik de Facebook app niet terug bij de meldingen en Acties ... en krijg ik daar ook geen meldingen van.

Misschien toch ook een hard reset ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

bhorvers schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 16:53:

Bij Meldingen en Acties zie ik ook een app @\Programs\Duaclient\Duaclient ... iemand een idee wat dat is ?
Ik had gelezen dat dat het icoon van 'Nieuws' moet voorstellen. Ja, of jij moet nu schrijven dat je 'nieuws' niet op je telefoon hebt staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
jahako schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:39:
[...]

Ik dacht ook dat alles redelijk goed functioneerde, toch maar een factory reset gedaan na het updaten omdat het unlock screen en navigatie wat trager leek, na 2 dagen gebruik.
Nou het is een hele verademing, het komt weer heel dicht in de buurt van 8.1 en misschien wel beter (het gevoel dus niet de verbeteringen en functionaliteit).
Back-up heeft netjes bijna alles terug gezet alleen watsapp niet, die was ik vergeten te back-uppen
Nog geen enkele batterij of toegang tweak uitgevoerd en stroom verbruik ziet er nu al weer netjes en evenwichtig uit, dit was eerst heel grillig.

Edit: Twitter was bv. eerst een stroom vreter, dat is nu weer normaal
Hoe krijg je bij een factory reset je Whatsapp backup weer terug dan ?
En hoe lang heeft de factory reset in totaal geduurd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bhorvers schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 12:49:
[...]

Hoe krijg je bij een factory reset je Whatsapp backup weer terug dan ?
Niet, want een 930 heeft geen sd-card slot en WA kan (nog) niet naar de cloud backuppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LanciaThema
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-12-2023
Vandaag upgrade gedaan op de 930. Alles lijkt goed te werken, behalve het instellen van de outlook.com. Wanneer ik op de tile klik waar normaal mijn email aan vast zit (hotmail) dien ik eerst een nieuwe account aan te maken. Gedaan, maar ik kom steeds terug bij hetzelfde punt, eerst een nieuw account aanmaken. Op dit moment kan ik dus niet syncen via outlook.com met mijn hotmail. Behoorlijk irritant dus. Internet als zitten doorpluizen, maar kom nog geen solution tegen voor dit issue. Ook mijn agenda werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
Gisteren een back up gemaakt en daarna terug naar fabrieksinstelling ... ben erg teleurgesteld wat mijn back up doet. Zeker de helft heb ik zelf weer moeten instellen. Wat me nu opvalt is dat WhatsApp weer grotere letters in de tekstballonnen heeft. Na de installatie van W10 zag dit er beter uit, kleinere letters en meer berichtjes op mijn scherm. W10 staat op 250% en WhatsApp op z'n kleinst ... zou ik WhatsApp moeten her-installeren ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

bhorvers schreef op zondag 27 maart 2016 @ 13:27:
Gisteren een back up gemaakt en daarna terug naar fabrieksinstelling ... ben erg teleurgesteld wat mijn back up doet. Zeker de helft heb ik zelf weer moeten instellen. Wat me nu opvalt is dat WhatsApp weer grotere letters in de tekstballonnen heeft. Na de installatie van W10 zag dit er beter uit, kleinere letters en meer berichtjes op mijn scherm. W10 staat op 250% en WhatsApp op z'n kleinst ... zou ik WhatsApp moeten her-installeren ?
Hebben veel meer hoor dat de letters in WA zo groot zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
GerCor schreef op zondag 27 maart 2016 @ 15:12:
[...]

Hebben veel meer hoor dat de letters in WA zo groot zijn.
Klopt, na wat gegoogle, ben ik daar ook achter gekomen. Maar het was even 'anders' en na mijn factory reset weer terug bij af. Wachten op een update dan maar weer ...
Verder ben ik het wel met je eens, het lijkt net of ik een nieuwe telefoon heb met W10, ben er erg blij mee !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
bhorvers schreef op zondag 27 maart 2016 @ 13:27:
Hier veranderde alleen de grote van de cijfers in het simlock scherm na veranderen van de lettergrote in whatsapp en het verplichte opnieuw opstarten.
Dus weer terug gezet, maar wil je eens kijken onder toegankelijkheid, meer opties, visuele opties, en dan daar de schuif verstellen.
Hiermee kon ik de whatsapp letters kleiner maken, en waarschijnlijk van nog meer toepassingen, maar misschien ben je ermee geholpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
jahako schreef op zondag 27 maart 2016 @ 21:28:
[...]

Hier veranderde alleen de grote van de cijfers in het simlock scherm na veranderen van de lettergrote in whatsapp en het verplichte opnieuw opstarten.
Dus weer terug gezet, maar wil je eens kijken onder toegankelijkheid, meer opties, visuele opties, en dan daar de schuif verstellen.
Hiermee kon ik de whatsapp letters kleiner maken, en waarschijnlijk van nog meer toepassingen, maar misschien ben je ermee geholpen
Thnx voor het meedenken, maar helaas ... die schuif staat helemaal naar links en WhatsApp lettertjes zijn niet veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jorisjan
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 10-09 16:51
En als je W10m op 175% zet, wordem de lettertjes dan wel kleiner?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bhorvers
jorisjan schreef op maandag 28 maart 2016 @ 02:06:
En als je W10m op 175% zet, wordem de lettertjes dan wel kleiner?
Volgens mij kan dat niet ... of ik zie een setting over het hoofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Niet online
Instellingen > Systeem > Beeldscherm > grootte van tekst slider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

jodeltje schreef op donderdag 31 maart 2016 @ 21:28:
Instellingen > Systeem > Beeldscherm > grootte van tekst slider
Die gaat maar tot 225

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Nu online
De accu van mijn telefoon is ineens drastisch verslechterd. Hij loopt nu eigenlijk met een halve dag leeg.
Kan dit door windows 10 komen of kan de accu er ineens de brui aan hebben gegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
@Worsteneter

Draai je insider?

Wat zijn je overige ervaringen met Windows 10 op de 930? Ik heb mijn oude 930 aan mijn moeder gegeven en zit te twijfelen om deze te updaten naar Windows 10(zelf heb ik een 950XL, waar 10 goed op draait).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Nu online
CR35 schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 11:29:
@Worsteneter

Draai je insider?

Wat zijn je overige ervaringen met Windows 10 op de 930? Ik heb mijn oude 930 aan mijn moeder gegeven en zit te twijfelen om deze te updaten naar Windows 10(zelf heb ik een 950XL, waar 10 goed op draait).
Ik draai de normale build, geen insider.
Ervaringen zijn goed. 'seems faster', maar vooral wat strakker in mijn optiek.

Ik heb wel het idee dat whatsapp notificaties niet helemaal goed doorkomen.. soms zie je de tegel verspringen of komt ie niet in actioncenter, dan weer wel. Had dat eerst ook met mail, die kwam niet in het actioncenter, nu ineens weer wel.

Het verschil tussen 10 en 8.1 is vrij klein, maar je merkt het vooral in het action center, instellingenmenu, photoapp, mail en agenda. De rest (zoals contactpersonen) heeft meer een facelift gekregen maar heeft in principe zelfde functionaliteit.

Agenda vind ik een stuk overzichtelijker, maar elke nieuwe afspraak springt op maandag. Dat was wel even wennen. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Worsteneter schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:59:
[...]
Het verschil tussen 10 en 8.1 is vrij klein, maar je merkt het vooral in het action center, instellingenmenu, photoapp, mail en agenda. De rest (zoals contactpersonen) heeft meer een facelift gekregen maar heeft in principe zelfde functionaliteit.

Agenda vind ik een stuk overzichtelijker, maar elke nieuwe afspraak springt op maandag. Dat was wel even wennen. :P
Het verschil tussen WP8.1 en W10M vind ik juist groot. W10M is vrijwel identiek aan W10. Vooral in landscape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Nu online
GerCor schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 17:24:
[...]

Het verschil tussen WP8.1 en W10M vind ik juist groot. W10M is vrijwel identiek aan W10. Vooral in landscape.
Meh, hier ben ik het niet mee eens.
Vrij wel alles ziet er hetzelfde uit, heeft dezelfde functionaliteit en het draait dezelfde apps. Action center etc. is allemaal hetzelfde.

Enkel de instellingen en enkele core apps zijn 'windows 10' maar in principe met gelijke functionaliteit met de apps van wp8.1. Mail, agenda, foto's, contacten en telefoon zijn wel helemaal omgegooid, maar in functionaliteit vrijwel gelijk (contacten zelfs wat kaler).

Daarmee is natuurlijk niet gezegd dat het onder de motorkap wel gewoon Windows 10 is! ;) Wat wel echt anders werkt is Edge t.o.v. IE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Je hebt gelijk, als je continuum, Cortana, Groove, de integratie van Skype en berichten, de vernieuwde store en dingen zoals Hello en Quiet hours, nog meer tegels op je scherm, niet noemt blijft er inderdaad weinig over wat verschilt met WP8.1 :?

[ Voor 11% gewijzigd door GerCor op 20-04-2016 00:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
Worsteneter schreef op dinsdag 19 april 2016 @ 16:59:
[...]

Ik draai de normale build, geen insider.
Ervaringen zijn goed. 'seems faster', maar vooral wat strakker in mijn optiek.

Ik heb wel het idee dat whatsapp notificaties niet helemaal goed doorkomen.. soms zie je de tegel verspringen of komt ie niet in actioncenter, dan weer wel. Had dat eerst ook met mail, die kwam niet in het actioncenter, nu ineens weer wel.

Thanks, ik verwacht dat ze met w10 wel om kan gaan, maar ging me vooral om performance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Nu online
CR35 schreef op woensdag 20 april 2016 @ 00:08:
[...]

Thanks, ik verwacht dat ze met w10 wel om kan gaan, maar ging me vooral om performance.
Performance is goed, sowieso de laatste build. Hier en daar een paar kleine bugs, maar met elke update wordt het beter.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
Ik ben benieuwd naar de 930. Heb er eentje 2e hands gekocht (vind de 950 te duur), en krijg deze morgen of vrijdag. Hiervoor altijd een telefoon met Android en IOS gehad, maar altijd nieuwsgierig geweest naar Windows op de telefoon. Heb dus maand of 3 geleden een 550 gekocht (BTW vrije dagen) om te kijken of Windows op de telefoon wat voor mij is. En bevalt heel goed. Alleen is de 550 qua specs net niet goed genoeg, dus daarom viel mijn oog op een 2e hands 930. Goede reviews over gelezen, en qua specs kan het toestel zeker nog een paar jaar mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bacardifrans
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-09 21:27
Ga je plezier van hebben, 😊

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• richdb
Binnen, en wat een mooi toestel :-). Een zwarte editie (dus zwarte zijkant) met een oranje achterkant. Builddate is van augustus 2015, dus kan nog een hele tijd mee. Komende dagen maar goed testen. Laat er eerst 8.1 opstaan ondanks dat ik nu 10 heb gebruikt op de 550. Ik heb begrepen dat 8.1 super stabiel is. Na de zomer maar eens over op 10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Hoe zijn jullie ervaringen met de combinatie Windows 10 en de 930? Gisteravond een beetje met 8.1 gespeeld, maar ik moet zeggen dat ik Windows 10 toch fijner vond (meer doorontwikkeld). Vooral wat ik zo heb gezien de agenda en mail app, notificatie center, instellingen menu, opties voor achtergrond en tiles (transparantie). Ook zijn bepaalde apps in de 10 store beter blijkbaar, bijv. Twitter heeft op 10 een vernieuwde interface terwijl op 8.1 nog de lelijke interface met enorme knoppen aan de bovenkant.

Alleen draait de laatste officiële (geen insider) versie van 10 goed en stabiel op de 930? Want dat vind ik wel belangrijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 18:35
Ik ondervind eigenlijk helemaal geen problemen met m'n 930 icm W10m. Sinds de release 1 vastloper gehad.

Hou er wel rekening mee dat je even een uurtje onbereikbaar bent, updaten naar de laatste versies + alle apps neemt best wat tijd in beslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Ik lees hier dat veel eerst nog alles terugzetten naar fabrieksinstellingen. Is dat voor of na de installatie? En is het echt nodig? Gisteren en paar apps erop gezet, dus nog redelijk schoon toestel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-09 18:35
Heb ik een maand geleden niet gedaan nee en geen problemen ondervonden. Ik denk dat de meesten voorheen al op een insider build zaten die dat deden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net als Michiel heb ik gewoon de update (vanaf 8.1) gedraaid zonder verdere handeling uit te voeren. Het is een heerlijk toestel, helaas geen continuum, maar voor alleen dat ga ik geen nieuw toestel kopen ;-)

Ik erger mij vooral aan de telefoonverkopers, toen ik een jaar terug de 930 wilde kopen riepen ze in de telefoonwinkels "Windowsphone, niet doen. Dat redt het niet." Uiteindelijk wilde ik toch een 930 en dit soort lui niet belonen en heb ik hem direct bij Microsoft gekocht...

Gek dat de verkoop tegen valt? Niet echt, als de telefoonwinkels al die tijd onzin en leugens lopen te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

richdb schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 11:50:
Ik lees hier dat veel eerst nog alles terugzetten naar fabrieksinstellingen. Is dat voor of na de installatie? En is het echt nodig? Gisteren en paar apps erop gezet, dus nog redelijk schoon toestel.
Vooral met de 640(XL) en mensen die daarbij ook een Gmail-account hebben hadden problemen toen ze van WP8.1 naar W10M gingen. Met Gmail geen probleem maar van Outlook werden de contactpersonen niet ingelezen en op de telefoon geplaatst. En toen bleek dat 'terug naar fabrieksinstellingen' dat probleem verhielp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
@omega supreme, dat van die telefoonverkopers klopt, maar heeft er ook mee te maken dat de gemiddelde consument ook geen idee heeft wat er allemaal te koop is. Maar wel jammer.

Persoonlijk heb ik de laatste jaren de meeste telefoon OS'en wel geprobeert. Na IOS en Android het laatste jaar vooral met Sailfish (Jolla telefoon). Dus wat betreft dat iets tegenvalt dan zit je met Microsoft nog wel goed. En Windows 10 heeft qua uiterlijk ook wel wat weg van Sailfish (beide toch ook een beetje Nokia achtergrond).

Maar misschien dat Microsoft telefoons moet gaan uitbrengen met goede specs en lage prijs. Je ziet dat de Android telefoons tegenwoordig ook Apple prijzen gaan vragen. En persoonlijk vind ik Windows 10 op een 550 of 930 wel een heel groot verschil in gebruikers ervaring. De 950 is ook weer veel te prijzig weggezet. En met goede specs maar lagere prijzen krijg je vanzelf goede recenties en daarna verkopen. Een beetje wat Google eerder met de Nexus toestellen heeft gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GerCor

GerCor

Er gaan verhalen dat Microsoft op zoek is naar iets nieuws. Ze hebben geen haast met / baat bij een nieuwe telefoon want dat is meer van hetzelfde in een markt die gedomineerd wordt door Android en iOS.

Je moet dus niet denken aan een nieuwe telefoontoestel -Surface Phone wordt vaak genoemd- maar meer in de richting van 'startpunt' continuum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

richdb schreef op vrijdag 22 april 2016 @ 12:54:
Maar misschien dat Microsoft telefoons moet gaan uitbrengen met goede specs en lage prijs. Je ziet dat de Android telefoons tegenwoordig ook Apple prijzen gaan vragen. En persoonlijk vind ik Windows 10 op een 550 of 930 wel een heel groot verschil in gebruikers ervaring. De 950 is ook weer veel te prijzig weggezet.
Ik heb de 550 in handen gehad en het is niet een telefoon die ik zou kopen. Het werkt echter vlotter dan sommige budget Android Telefoons die ik in handen heb gehad met vergelijkbare hardware.

Ik heb naast mijn Lumia 930 ook een Lumia 640, die zit qua prijs ca 50 euro boven een 550 en 70 euro onder een 650. Ik zou altijd die extra 50 euro neertellen en in plaats van de 550 een 640 kopen. De keuze 640/650 vind ik persoonlijk lastiger.

Als ik nu iemand een Lumia telefoon aan moet raden met de beste prijs prestatie verhouding is dat vrij zeker de 640.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
Gisteravond de update naar 10 gedaan. Zonder problemen. Maar je verliest toch wat snelheid. Wat mij zo opviel is dat bijv. Whatsapp en Telegram nu niet in een keer boek op het scherm staan. Verder vind ik het jammer dat het instellingen scherm niet helemaal zwart is, soort van rare grijze achtergrond. Ik hou echt van zwarte achtergrond. Instellingen zelf zijn wel beter. De store is ook een stuk langzamer dan onder 8.1. En ik heb nog steeds Here zag ik. Dit is er toch niet meer onder 10?. Verder maar weer even testen, maar kan zijn dat ik weer een tijdje terug ga naar 8.1 en na de zomer als 10 nog meer is doorontwikkeld weer naar versie 10. Oh ja, terug naar 10 kan dat met terug naar fabrieksinstellingen of via de PC en tooltje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
  • Laatst online: 16-07 11:46
Ook gisteren een upgrade naar Win10 (10.0.10586.218) gedaan (van 8.1). Een grote tegenvaller, want mijn accu ging van +/- 1.5 - 2 dagen naar +/- 1.5 uur. Alles geprobeerd wat ik met Google kon vinden, maar uiteindelijk maar een factory reset gedaan en alles opnieuw geïnstalleerd.

Nu lijkt alles goed te werken, alleen krijg ik met geen mogelijkheid "sensorcore" aan de praat. Ik krijg consequent de melding "motion data has been disabled, do you want to open motiondata settings now?" als ik vervolgens "ok" klik, dan wordt er gezocht in de store naar "sensesettings". Hierop wordt niets gevonden.

Ik heb de bewegingssensor aanstaan alsmede locaties. De desbetreffende apps mogen ook in de achtergrond draaien. Wat mij wel opvalt is dat de apps die niet werken overwegend een grijs icoon hebben bij de apps die toestemming hebben de locatie te gebruiken. Kan toeval zijn, maar het viel mij op. Bij de rechten voor het gebruik van de bewegingssensor zie ik alleen MS Health staan. De rest komt hier niet in voor. Toch kan MS Health zelf ook geen enkele stap tellen. De app klaagt alleen niet, andere apps doen dat wel met de eerder genoemde melding.

Iemand suggesties?

edit:

Zojuist https://www.microsoft.com...-motion-data/9wzdncrfhwqv geinstalleerd. Nu verdwijnen alle meldingen. De apps worden wel geopend, maar er wordt geen data getoond...

[ Voor 8% gewijzigd door fw10 op 24-04-2016 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jahako
fw10 schreef op zondag 24 april 2016 @ 14:17:
Ook gisteren een upgrade naar Win10 (10.0.10586.218) gedaan (van 8.1). Een grote tegenvaller, want mijn
Iemand suggesties?

edit:

Zojuist https://www.microsoft.com...-motion-data/9wzdncrfhwqv geinstalleerd. Nu verdwijnen alle meldingen. De apps worden wel geopend, maar er wordt geen data getoond...
Er zit ook nog ergens iets met lumia bewegings gegevens, misschien gooit die roet in het eten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fw10
  • Laatst online: 16-07 11:46
For what it's worth. Ik heb https://www.microsoft.com...-motion-data/9wzdncrfhwqv nogmaals geinstalleerd (was ogenschijnlijk als sneeuw voor de zon verdwenen, terwijl uninstall eigenlijk onmogelijk is). Daarna de maps gedownload voor offline gebruik gevolgd door een soft reset en nu werkt het ineens... Mogelijk een rits aan toevalligheden, maar goed, het werkt eindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stp_4
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 15-09 16:18
Sinds vorige week weer m'n telefoon terug na reparatie lekkend scherm (begon met groen/bruine cirkel). Ik denk alleen dat m'n lens van m'n camera kapot is. Dat was hij al tijdens schermdeffect, maar ik dacht dat het door het scherm kwam. Komt er op neer dat foto's erg onscherp zijn. Focus lijkt niet helemaal meer te lukken ofzo. Denk dat er weer een reparatie aan zit te komen. Pffff....

stp - PSN ID: stp_4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richdb
@spt_4 ik heb ook last van de camera, scherpstellen/focus werkt niet meer. Toestel 2e hands maar zit nog garantie op. Vandaag op de post gedaan. Dat van de camera komt vaker voor (gezocht op internet). Dus beetje pech maar ook weer geluk met de garantie. Hopen dat het repareren snel verloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom.Gerritse
  • Niet online
Wat jammer om te horen dat je er zoveel gedoe mee hebt @richdb! Zelf heb ik het toestel een maand geleden 2e hands gekocht (met Windows 10 erop) en ik ben er erg tevreden mee.

De eerste twee dagen ging de batterij inderdaad als een malle leeg en was hij erg traag, maar het bleek dat nadat alle updates waren geïnstalleerd het toestel ineens weer stukken sneller werd. Zo heb ik alleen af en toe last van het 'hervatten...' scherm maar verder eigenlijk nooit last van traagheid. Ook is mijn camera zo helder als wat, dus daar zitten hier ook geen vertragingen in.

De zwarte/grijze achtergrond waar je over spreekt kun je geloof ik zelf instellen met een plaatje / mee laten kleuren met je achtergrond. In dat laatste geval is zwart inderdaad grijs, maar als je je 'achtergrond' OP je tegels laat projecteren in plaats van erachter, wordt je appscherm wel helemaal zwart. Even goed kijken bij Instellingen - Persoonlijke instellingen - Start --> Stijl kiezen --> Afbeeldingen naast elkaar.
Succes ermee!
Pagina: 1 ... 40 ... 43 Laatste

Let op:
Accessoires hebben ook hun [Nokia Lumia 930] Accessoires eigen topic. Reacties van die strekking worden hier verwijderd.