Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 16:48
offtopic, dus weg

[ Voor 95% gewijzigd door PaT op 31-05-2016 07:34 ]

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
offtopic, dus weg

[ Voor 82% gewijzigd door PaT op 31-05-2016 07:35 ]

• Dragunov
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-11 23:28
offtopic, dus weg

[ Voor 91% gewijzigd door PaT op 31-05-2016 07:35 ]

• ardvark99
Deze week dan, maar we zitten eigenlijk in het verkeerde topic ;)

• maemo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08 17:07
Ik hoor en lees heel veel gezeur over win10 mobile en heb dit zelf ook gehad!
Ik kan alleen maar zeggen, ga niet in de insiders build zitten als het je main toestel is!
Zelf wel een tijdje gedaan maar sinds ik sinds een maandje of zo op production build zit is het eigenlijk gewoon een fijn toestel met een goede accuduur en geen reboots meer en meer van dat soort ellende.
Wil best Microsoft helpen hoor maar de insider-builds zijn zo instabiel dat het niet werkbaar is soms.
Mijn 2 centen.

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:34

Rhapsody

In Metal We Trust

Dat je veel gezeur leest komt denk ik ook vooral doordat men het veel eerder meldt als iets niet werkt. Ik heb weinig klachten. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat soms dingen niet goed werken. Maar ik heb wel het idee dat het insider-programma een positieve bijdrage heeft aan de stabiliteit.

🇪🇺 pro Europa! | Puinhoop Veroorzaken en Vertrekken (PVV)

• maemo
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 08-08 17:07
Rhapsody schreef op maandag 30 mei 2016 @ 21:15:
Dat je veel gezeur leest komt denk ik ook vooral doordat men het veel eerder meldt als iets niet werkt. Ik heb weinig klachten. Al moet ik wel eerlijk zeggen dat soms dingen niet goed werken. Maar ik heb wel het idee dat het insider-programma een positieve bijdrage heeft aan de stabiliteit.
Nu ik op production zit heb ik ook weinig klachten, prima toestel!
Insider programma is een prima initiatief maar ga dan niet lopen klagen als het niet is wat je van je telefoon verwacht!
Ik zeg slechts dat als het je main toestel is je er beter niet op kan gaan draaien.
Build .318 werkt hier als een zonnetje met een accuduur die voor mij acceptabel is en geen willekeurige reboots meer zoals bij de redstone builds.
En laten we niet vergeten dat er een mooi stukje hardware in de 950 en 950 xl zit.
De schitterende foto's bijvoorbeeld en het sublieme geluid bij video-opnames.
Ben die negatieviteit een beetje zat.

• coenox
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 17-11 11:19
Sluit me daar bij aan. Hiervoor Insider builds op verschillende toestellen gedraaid, maar op basis van ervaringen van Tweakers mijn 950 gewoon op production gelaten. Prima tevreden.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Mensen, kunnen we de insider builds buiten dit topic houden. Het is voor sommigen al lastig genoeg om te bepalen wat de 'normale' build is, dus als daar nog allemaal insider builds tussendoor besproken worden, is men de weg al snel kwijt

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• andrik1
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-11 11:53
Ik zit op de .318 production build op mijn 950 XL. Wat mij opvalt is dat ik geen agenda items meer op mijn lockscreen zie en ook niet als ik mijn toestel uitzet. Voorheen kreeg je dan altijd een melding in de trent van 'niet vergeten' en dan het eerst volgende agenda item, nu krijg ik alleen 'tot ziens'.
Ik heb het idee dat dat pas sinds .318 is, iemand een idee of dat zo is, of dat ik ergens een optie opnieuw moet aanzetten?

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:08
Nog nooit gezien: 'niet vergeten'.

En PaT. Ik heb zo'n idee dat het een 950 probleem is. Of je nu op .318 zit of Insider Build. Want ik met mijn super 930 heb het probleem van reboots en heet worden niet.

[ Voor 71% gewijzigd door GerCor op 31-05-2016 10:05 ]

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
GerCor schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 10:00:
Nog nooit gezien: 'niet vergeten'.
...
Moet je er maar eens naar kijken. Vind die herinnering altijd erg attent van m'n telefoontje O+

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• GerCor
warhamstr schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 11:37:
[...]

Moet je er maar eens naar kijken. Vind die herinnering altijd erg attent van m'n telefoontje O+
Ik wil er graag naar kijken maar waar vind ik het? Ik heb dat in WP8, WP8.1 en W10M nog nooit gezien. Dus, als je me daarmee kunt helpen ..... graag.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• GameFreak
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 05-11 13:15
Dat krijg je als je je telefoon uitzet. Je krijgt dan een tekst in de trant van 'Do not forget: <agenda afspraak>'

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11 10:56

The Inquisitor

Greetings weaklings

Niet alleen agenda items hoor, het werkt op basis van het notificatiecentrum. Er kan dus ook je laatste whatsapp bericht staan.

"tot ziens

niet vergeten
Persoon A: Tot 13.00"

• GerCor
Maar ..................................... hoe stel je dat in? Is dat een Insider toevoeging die wij gewone stervelingen nog gaan krijgen of wat?

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

Dat "niet vergeten" zit er al in sinds Windows 10 Mobile, ik had het volgens mij ook op mijn Lumia 920.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• RunTaker
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:23
Sinds de laatste update (normal build) heb ik sinds zaterdag juist problemen gekregen met het touchscreen :/.
Overigens werken de buttons aan de zijkant wel aldoor.
Ook zichtbaar af en toe performance issues

Waar hij in het begin volledig functioneerde, later op de dag helemaal niet. En daarna af en toe wel weer of heel traag of als je op een input drukte bleef hij zegmaar ingedrukt.
Dan smorgens werkt hij weer perfect, rond 1000u totaal niet meer en later rond 1300 wel weer in gedeeltes en dan rond 1500 ofzo geen problemen tot het cirkeltje weer herhaald

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:35

Esumontere

Floep, banaan.

Volgens mij heb jij een reactie anders gelezen dan hij bedoeld is. Dat kan gebeuren, maar ga dan niet gelijk zo op de man reageren

[ Voor 81% gewijzigd door PaT op 31-05-2016 16:45 ]

• GerCor
gum, gum, gum ;)

Ik heb een 930. Dus .... aha ... daar dus. Geen Glance-scherm op de 930. Jammer, leek me wel geinig ...

[ Voor 41% gewijzigd door PaT op 31-05-2016 16:47 ]

• vali
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-11 11:37
GerCor schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 13:38:
Sceptisch? Huh? ..... Ik als gewone sterveling (en daar bedoel ik alleen maar mee dat velen van jullie Insiders zijn, verder niks negatiefs hoor).

Ik heb een 930. Dus .... aha ... daar dus. Geen Glance-scherm op de 930. Jammer, leek me wel geinig ...
Toen ik een l930 had miste ik wel Glance-scherm. Gebruikte het veel toen ik de l920 nog had. Maar nu ik de band 2 heb gebruik ik Glance nog amper op mijn l950xl :)

Wat ik wel echt mis is tick to unlock en de geruchten gaan dat ze dat weer gaan toevoegen (aan de l950).

[ Voor 9% gewijzigd door vali op 31-05-2016 14:08 ]

• Apaat
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 19-11 21:50
Het gaat volgens mij niet om het Glance-scherm. Ik heb namelijk de "Niet vergeten..."-melding ook gewoon op mijn L930.

Het gaat om de uitgebreide notificatie op het lockscreen. De melding die je daar normaal hebt staan (bij mij m'n agenda) wordt ook bij het uitzetten weergegeven als "Niet vergeten..."-melding.

Als ik WhatsApp als uitgebreid lockscreen kies, krijg ik ook mijn laatste WhatsAppje als berichtje bij het afsluiten.

• GerCor
Maar, dat is dan wanneer je een melding op je lockscreen hebt staan en die nog niet gelezen hebt? Want het is toch merkwaardig dat jullie elkaar tegenspreken. Kan uiteraard maar wel merkwaardig.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:35

Esumontere

Floep, banaan.

Apaat schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 14:52:
Het gaat volgens mij niet om het Glance-scherm. Ik heb namelijk de "Niet vergeten..."-melding ook gewoon op mijn L930.

Het gaat om de uitgebreide notificatie op het lockscreen. De melding die je daar normaal hebt staan (bij mij m'n agenda) wordt ook bij het uitzetten weergegeven als "Niet vergeten..."-melding.

Als ik WhatsApp als uitgebreid lockscreen kies, krijg ik ook mijn laatste WhatsAppje als berichtje bij het afsluiten.
Excuus, ik bedoel inderdaad het lock-scherm en niet het glance-scherm. De uitgebreide notificatie daarvan is ook de 'don't forget' melding.

• GerCor
Pfff, eindelijk gevonden .... _/-\o_

Het bericht moet ongelezen zijn ..... en het betreft maar 1 selectie. Beetje karig allemaal. (vind ik persoonlijk nauwelijks de moeite waard).

[ Voor 168% gewijzigd door GerCor op 31-05-2016 16:03 ]

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
Even update: Ik ben weer terug op 8.1, had dus ook last dat de batterij nauwelijks een dag meegaat, en dan gebruik ik het toestel niet echt vaak op een dag. In het begin leek het zo goed. Nu in 8.1 gewoon weer 2 dagen met de batterij. Ik vind het allemaal wel jammer, had verwacht dat 10 gewoon goed zou zijn. Maar met 8.1 en mijn 930 nog zeer tevreden. Beter dan mijn voorgaande jaren met Android en Ios. Alleen moet 10 wel snel gaan verbeteren.

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
richdb schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 16:57:
Even update: Ik ben weer terug op 8.1, had dus ook last dat de batterij nauwelijks een dag meegaat, en dan gebruik ik het toestel niet echt vaak op een dag. In het begin leek het zo goed. Nu in 8.1 gewoon weer 2 dagen met de batterij. Ik vind het allemaal wel jammer, had verwacht dat 10 gewoon goed zou zijn. Maar met 8.1 en mijn 930 nog zeer tevreden. Beter dan mijn voorgaande jaren met Android en Ios. Alleen moet 10 wel snel gaan verbeteren.
Misschien ga ik ook terug naar Windows 8.1
Maar eind volgende maand komt de anniversary update.

• St00mwals
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:34
Berlinetta schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 17:04:
[...]

Misschien ga ik ook terug naar Windows 8.1
Maar eind volgende maand komt de anniversary update.
Misschien een idee om dan terug te gaan naar 8.1 en direct met een clean install naar de anniversary te gaan.

• The Inquisitor
  • Laatst online: 19-11 10:56

The Inquisitor

Greetings weaklings

GerCor schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 15:30:
Pfff, eindelijk gevonden .... _/-\o_

Het bericht moet ongelezen zijn ..... en het betreft maar 1 selectie. Beetje karig allemaal. (vind ik persoonlijk nauwelijks de moeite waard).
Yup, en met de inconsistente meldingen van WA heb je er alsnog weinig aan. Bijv;

Ik krijg bericht A en open de app, blijf nu online en ontvang bericht B,C,D,etc. De telefoon valt nu uit omdat de accu leeg is. Op het display verschijnt "niet vergeten, bericht A".

Tsjah, maar die is van x tijd geleden.

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Hebben meer mensen het probleem dat Outlook Agenda niet meer synchroniseert? Ik heb op mijn W10 PC via de Agenda app afspraken toegevoegd en gewijzigd, maar ze verschijnen niet op mijn telefoon met Windows 10 Mobile. De apps draaien zowel op PC als Mobile in de achtergrond, en hebben toegang tot mijn agenda via de privacy instellingen. Als ik op Mobile naar account instellingen ga, zie ik ook alleen een optie voor email synchroniseren.

Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/rrFmgVt.png

[ Voor 7% gewijzigd door Stefan22 op 31-05-2016 23:06 ]

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 21:29
Stefan22 schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 23:02:
Hebben meer mensen het probleem dat Outlook Agenda niet meer synchroniseert? Ik heb op mijn W10 PC via de Agenda app afspraken toegevoegd en gewijzigd, maar ze verschijnen niet op mijn telefoon met Windows 10 Mobile. De apps draaien zowel op PC als Mobile in de achtergrond, en hebben toegang tot mijn agenda via de privacy instellingen. Als ik op Mobile naar account instellingen ga, zie ik ook alleen een optie voor email synchroniseren.
Bij mijn basis-Microsoft-account op de Lumia zie ik ook alleen de optie voor e-mail synchroniseren, maar de agenda en contactpersonen worden toch met het account gesynct, dus dat is niet het probleem.
Ik vind de synchronisatie in het algemeen traag tussen Microsoft-apparaten via een Microsoft-account. Heb je genoeg geduld opgebracht? Heb je de juiste agenda geselecteerd op je Windows 10 Mobile-device?

• Stefan22
  • Niet online
FreshM schreef op dinsdag 31 mei 2016 @ 23:40:
[...]

Bij mijn basis-Microsoft-account op de Lumia zie ik ook alleen de optie voor e-mail synchroniseren, maar de agenda en contactpersonen worden toch met het account gesynct, dus dat is niet het probleem.
Ik vind de synchronisatie in het algemeen traag tussen Microsoft-apparaten via een Microsoft-account. Heb je genoeg geduld opgebracht? Heb je de juiste agenda geselecteerd op je Windows 10 Mobile-device?
Geduld heb ik denk ik wel ja, een afspraak die ik gisteren heb toegevoegd is nog niet verschenen op mijn telefoon. Op mijn telefoon heb ik alle agenda's ingeschakeld.

Edit: Ik denk dat het aan de app op mijn PC ligt, aangezien de afspraken op mijn Surface RT met Windows 8.1 ook niet verschijnen.

Edit 2: Opgelost! Ik had via de PC de afspraak aan de verkeerde agenda toegevoegd, en die agenda was niet in te schakelen op mijn telefoon, nu heb ik hem aan de goede toegevoegd, en alles werkt weer :)

Bedankt voor reactie.

[ Voor 20% gewijzigd door Stefan22 op 01-06-2016 00:11 ]

• Berlinetta
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Foutje

[ Voor 97% gewijzigd door Berlinetta op 01-06-2016 01:19 ]

• ardvark99
Ik loop eigenlijk vanaf het begin dat ik de telefoon heb, production, Insiders TH2 of RS1 maakt niet uit, tegen een irritatie aan tijdens het op zetten van een gesprek. Wanneer ik een telefoonnummer in wil toetsen, verdwijnt soms na 2 of 3 cijfers de dial pad van het scherm, en moet ik hem weer handmatig naar voren halen, om vervolgens de rest van het telefoonnummer in te kunnen toetsen. Zijn er meer die hier last van hebben?

• GerCor
Nope, nooit last van gehad.

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11:57
ardvark99 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 10:10:
[...] Wanneer ik een telefoonnummer in wil toetsen, verdwijnt soms na 2 of 3 cijfers de dial pad van het scherm, en moet ik hem weer handmatig naar voren halen, om vervolgens de rest van het telefoonnummer in te kunnen toetsen. Zijn er meer die hier last van hebben?
Nope geen last van.

• ardvark99
Aanbieding L950(XL) met Display dock, respectievielijk 399 en 499 euro:

http://www.microsoftstore...o_2_Phones_P8476_20160530

• ardvark99
Apart, zou het aan de glass screen protector kunnen liggen, of misschien de manier waarop ik een telefoonnummer invoer? Verder heb ik geen last van apps die verkeerd reageren op bediening of zo.

• FreshM
ardvark99 schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 13:35:
Aanbieding L950(XL) met Display dock, respectievielijk 399 en 499 euro:

http://www.microsoftstore...o_2_Phones_P8476_20160530
Mooie aanbiedingen! Ik laat me pas verleiden als double-tap to wake werkt op de 950(XL). Dat werkt zo lekker op m'n 640. Ik gebruik die functie actief. (double-tap to sleep werkt trouwens ook heerlijk.)

• GerCor
FreshM schreef op woensdag 01 juni 2016 @ 23:56:
[...]
(double-tap to sleep werkt trouwens ook heerlijk.)
Nooit van gehoord ... waar zit die dan?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerCor schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 01:01:
[...]
Nooit van gehoord ... waar zit die dan?
Hier...
Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/double%20tap%20sleep%202.png

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/double%20tap%20sleep.png
Maar is niet op ieder toestel aanwezig verwacht ik.

Testing, one, two ...

• GerCor
Niet op de 930 in ieder geval.

Wel vreemd dat het activeren van de telefoon dan in het menu onder aanraken zit en het deactiveren onder vergrendelingsscherm.

[ Voor 70% gewijzigd door GerCor op 02-06-2016 01:42 ]

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16:11
Dat aanraken is nog een overblijfsel van de toestelspecifieke settings apps. Alles wat nu onder Extras zit gaat op den duur naar de andere pagina's

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-11 10:04
GerCor schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 01:38:
Niet op de 930 in ieder geval.

Wel vreemd dat het activeren van de telefoon dan in het menu onder aanraken zit en het deactiveren onder vergrendelingsscherm.
De 930 zal een dergelijke functie ook niet ondersteunen, dit wordt bij toestellen als de Lumia 950 toegepast zodat een dubbele-tik op de navigatiebalk een vergrendelde telefoon oplevert, met de komst van DT to wake zou je dus je aan-uit knop niet nodig hebben voor een ontgrendeling, awesome! :9 (930 heeft capacitieve toetsen)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• jinxter2001
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 26-09 11:18
IK heb sinds vandaag een raar probleem:

Ik gebruik mijn lumia 950 normaal als wekker naast mijn bed. Vanmorgen was hij niet afgegaan, dus ik denk batterij leeg, kan gebeuren.

Echter aan de voeding wilde hij niet meer starten. Wat heb ik gedaan:

a. Langere tijd aan de voeding laten hangen
b. Batterij verwijderd en weer terug.
c. Soft reset (volume down + aan knop)

Alles leverde geen beeld. Wat gebeurt er wel

Als ik heb aan de voeding hang, voel ik elke 10 seconden of zo een korte trilling. Thats it.

Heeft iemand hier ervaring mee????

ps. Ik draai geen insider builds, verder ook niks raars gedaan de afgelopen dagen.

[ Voor 7% gewijzigd door jinxter2001 op 02-06-2016 22:43 ]

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
Klinkt als een kapotte accu.

• Swerfer
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19-11 21:48
jinxter2001 schreef op donderdag 02 juni 2016 @ 22:42:
Als ik heb aan de voeding hang, voel ik elke 10 seconden of zo een korte trilling. Thats it.
^^ Dit dus.

De telefoon wil opstarten en denkt dat er genoeg accucapaciteit is, maar zodra hij aan staat zakt de accuspanning helemaal in en valt de telefoon weer uit. Als de telefoon dus weer uit is lijkt het of de accucapaciteit weer goed is en gaat hij weer aan. Enzv.

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

• ardvark99

Ik gebruik mijn lumia 950 normaal als wekker naast mijn bed. Vanmorgen was hij niet afgegaan, dus ik denk batterij leeg, kan gebeuren.

[knip]

ps. Ik draai geen insider builds, verder ook niks raars gedaan de afgelopen dagen.
Ik heb het nog nooit geprobeerd, maar wanneer de telefoon aan de voeding ligt, zonder accu, zou ie toch gewoon op moeten starten. Het zelfde werkt ook met laptops.

Maar heb je al naar dit bericht gekeken om te resetten: Caelorum in "Windows 10 Mobile Insider build - OS Discussie en ervaringen"

• Minneyar
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-11 16:22

Echter aan de voeding wilde hij niet meer starten. Wat heb ik gedaan:

a. Langere tijd aan de voeding laten hangen
b. Batterij verwijderd en weer terug.
c. Soft reset (volume down + aan knop)

Alles leverde geen beeld. Wat gebeurt er wel

Ik heb exact het zelfde gehad met mijn Lumia 930 toen die net nieuw was. Opgestuurd en een week later had ik een nieuw toestel in huis. Helaas geen omschrijving gekregen met wat nu het probleem precies was.

• SED
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-11 15:09

SED

Ja, ik.
De eerste keer dat me dit overkwam heb ik met de recoverytool het apparaat weer werkend gekregen.
De Windows Device recovery tool. Opnieuw flashen van firmware en Operating system.
Daarna werkte alles weer als vanouds.

Toen het een week later meerdere malen gebeurde is het toestel uiteindelijk gerepareerd door het plaatsen van een nieuw moederbord ( met nieuw imei nummer) De eerste vraag bij de reaparatiedienst was ook of ik al een recovery had proberen te doen.. ja dus.
Sindsdien een perfect werkend toestel.

Copyright and left by SED...

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Minneyar schreef op vrijdag 03 juni 2016 @ 11:57:
[...]
Ik heb exact het zelfde gehad met mijn Lumia 930 toen die net nieuw was. Opgestuurd en een week later had ik een nieuw toestel in huis. Helaas geen omschrijving gekregen met wat nu het probleem precies was.
Wij met een 1520, ook die is vervangen door een volledig nieuw toestel.

Testing, one, two ...

Verwijderd

Via de Store updates ontvangen voor Groove, Nieuws en Weer. Ze hebben het 'geen icoon' probleem nu volledig onder schot, bij mij m.b.v. deze updates geen app zonder icoon meer :)

• GerCor
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 17:47:
Via de Store updates ontvangen voor Groove, Nieuws en Weer. Ze hebben het 'geen icoon' probleem nu volledig onder schot, bij mij m.b.v. deze updates geen app zonder icoon meer :)
In jouw applijst waarschijnlijk? Bij geluiden en opslag mis ik er toch nog enkele. Maar goed, daar kijk je ook niet dagelijks natuurlijk.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/mdGnqNnaydPEpfcOUoBz24Dy/full.png

[ Voor 8% gewijzigd door GerCor op 04-06-2016 18:33 ]

Verwijderd

GerCor schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 18:20:
[...]

In jouw applijst waarschijnlijk? Bij geluiden en opslag mis ik er toch nog enkele. Maar goed, daar kijk je ook niet dagelijks natuurlijk.

[afbeelding]
Ja, bedoel inderdaad app lijst. Ook bij mij staan er sommige zonder icoon tussen bij Opslag, maar dat is minder belangrijk.

Wel raar dat Telefoon (zonder icoon) bij jou uit 2014 stamt. Bij mij staan bij beide 2016. Maar ja, zolang het gewoon zijn werk doet, hoeft dat geen probleem te zijn .

• GerCor
Verwijderd schreef op zaterdag 04 juni 2016 @ 19:24:
[...]

Ja, bedoel inderdaad app lijst. Ook bij mij staan er sommige zonder icoon tussen bij Opslag, maar dat is minder belangrijk.

Wel raar dat Telefoon (zonder icoon) bij jou uit 2014 stamt. Bij mij staan bij beide 2016. Maar ja, zolang het gewoon zijn werk doet, hoeft dat geen probleem te zijn .
O ja, dat is waar. Dubbel ..... dat hebben we hele tijd geleden hier ook al besproken. Die kan ik gewoon verwijderen..... 'gedaan'.

• GerCor
Boe.... zeg. Heb ik een keer een nichtje in Spanje, neefje in Amerika en leek het mijn vriendin het leuk om een Skype groepsvideogesprek te starten..

Niet beschikbaar op W10M. Wel iOS en Android.

Ik zeg: boe, waardeloos. Skype is dan van Microsoft.

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
GerCor schreef op zondag 05 juni 2016 @ 16:06:
Boe.... zeg. Heb ik een keer een nichtje in Spanje, neefje in Amerika en leek het mijn vriendin het leuk om een Skype groepsvideogesprek te starten..

Niet beschikbaar op W10M. Wel iOS en Android.

Ik zeg: boe, waardeloos. Skype is dan van Microsoft.
In de changelog van de nieuwe Skype UWP app staat group audio/video calls als feature toegevoegd. Dus verwacht het met de Skype UWP release/preview voor mobile :+

[ Voor 9% gewijzigd door blmp op 05-06-2016 19:00 ]

Patient gamer

• Swerfer
blmp schreef op zondag 05 juni 2016 @ 18:55:
[...]

In de changelog van de nieuwe Skype UWP app staat group audio/video calls als feature toegevoegd. Dus verwacht het met de Skype UWP release/preview voor mobile :+
En is al te installeren: http://mspoweruser.com/skype-uwp-windows-10-mobile-leaks/

Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com

Verwijderd

Hier geen NL-alert ontvangen ondanks dat het wel is ingeschakeld... Lumia 640 build .318

Edit:
Ohw ja, locatie den haag..

Maar collega naast me (android) heeft het wel ontvangen, dus zou toch niet met de locatie te maken hebben? Overigens kwam het vorig jaar (?) wel netjes aan op mijn lumia 830 met WP8.1

[ Voor 56% gewijzigd door Verwijderd op 06-06-2016 16:01 ]

• GerCor
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:35:
Hier geen NL-alert ontvangen ondanks dat het wel is ingeschakeld... Lumia 640 build .318
Ik wel, nog voor de sirene uit ....

GerCor in "[Nokia Lumia 930] Ervaringen en discussie"

• St00mwals
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2016 @ 12:35:
Wat is hier?? Zit een redelijk verschil tussen Groningen of Middelburg ;)
Bij mij wisselde het ontvangen, de tijdstippen en de locatie heel erg.

Zie mijn post in het draadje voor NL-Alert op Windows Phone/Mobile.

• coenox
Hier wel ontvangen. Midden van het Land (Bilthoven) op mijn Lumia 950 met Vodafone zakelijk.

• deethan
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-10 10:32

deethan

the best is yet to come

Nijmegen; NL-Alert ontvangen op mijn L1520.

"Push now for a Golden Age"

• ArwinV
  • Laatst online: 09:35
Dat je het eerder ontvangt dan dat je de sirene hoort zou goed kunnen, zijn namelijk twee los van elkaar werkende systemen die allebei apart aangestuurd worden.
NL-alert is vandaag landelijk aangestuurd terwijl de sirene's door de regionale meldkamers worden geactiveerd.

Ook op mijn L735 trouwens goed ontvangen.

• MarvinJames
  • Laatst online: 19-11 16:28

MarvinJames

Theatermaker

Wat een verademing dat we nu een Back en Forward functie in Edge hebben! Lekker hoor!

Ik vind de icoontjes in het notificatiescherm wel aan de grote kant nu overigens.

• Swerfer
Tsux schreef op maandag 06 juni 2016 @ 19:33:
Ik vind de icoontjes in het notificatiescherm wel aan de grote kant nu overigens.
Is al aangepast in de laatste insider build (fast ring)...

• Caelorum
Vond de grote icoontjes eigenlijk wel fijn op mijn 950XL.

Ohja en hier uiteraard weer geen NL-Alert gekregen. Dit gaat wel lekker zo. Met mijn HTC 7 Trophy niet, met de L920 niet en nu met de L950 ook al niet. Zucht.
En ja, NL-Alert meldingen staan aan in dat diep verborgen instellingen menu.

[ Voor 74% gewijzigd door Caelorum op 06-06-2016 20:07 ]

• barta123
Caelorum schreef op maandag 06 juni 2016 @ 20:06:
Vond de grote icoontjes eigenlijk wel fijn op mijn 950XL.

Ohja en hier uiteraard weer geen NL-Alert gekregen. Dit gaat wel lekker zo. Met mijn HTC 7 Trophy niet, met de L920 niet en nu met de L950 ook al niet. Zucht.
En ja, NL-Alert meldingen staan aan in dat diep verborgen instellingen menu.
Ik ook niet, heb mezelf er ook nog nooit voor aangemeld... :9

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• MarvinJames
  • Laatst online: 19-11 16:28

MarvinJames

Theatermaker

Ik heb me ook nooit aangemeld voor dat NL Alert, maar ik dacht even dat mijn telefoon aan het sterven was van die rare geluiden :P

Het werkt in ieder geval wel bij mij :)

• Caelorum
NL-Alert staat standaard aan. Iig in Windows 10 Mobile. Als je het dus niet hebt gehad dan werkt het niet of heb je jezelf er voor afgemeld.

• barta123
Caelorum schreef op maandag 06 juni 2016 @ 21:01:
NL-Alert staat standaard aan. Iig in Windows 10 Mobile. Als je het dus niet hebt gehad dan werkt het niet of heb je jezelf er voor afgemeld.
Inderdaad, na lezen op de site van 'NL-alert' zou het standaard aan moeten staan, dat is op mijn Lumia 950 ook het geval. Ik ontvang echter geen meldingen hiervan. Wel staat op de site, dat als je op dat moment een app downloadt, of een video kijkt. Maar het kan ook zijn dat je telefoon even slechte verbinding had...

Ik kan me echter niet voorstellen dat dit het geval was, op dat tijdstip was ik wel onderweg naar school, maar dan staat mobiele data aan bij mij, ik gebruikte dus geen internet in mijn broekzak... :9

• GerCor
ArwinV schreef op maandag 06 juni 2016 @ 17:12:
[...]

Dat je het eerder ontvangt dan dat je de sirene hoort zou goed kunnen, zijn namelijk twee los van elkaar werkende systemen die allebei apart aangestuurd worden.
NL-alert is vandaag landelijk aangestuurd terwijl de sirene's door de regionale meldkamers worden geactiveerd.
Dat weet ik. NL-Alert geeft zelf aan dat de tijdspanne een half uur is. Ook kun je meerdere berichten ontvangen als je je beweegt tussen twee zendpalen. Ging mij erom dat mijn NL-Alert op de seconde afging terwijl de regionale meldkamer nog aan de koffie zat. Beetje overdreven want het scheelde misschien een 15/20 tal seconden.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:32
Arjan90 schreef op woensdag 09 december 2015 @ 08:41:
[...]

Vanochtend getest, Belsignaal & Meldingen stond op 0 (ivm nacht) en media stond op 1 (uit 30). Ik werd weer mijn bed uit getetterd door de wekker. Ik ben een vaste slaper, maar ik word gemakkelijk wakker van een wekker (zolang ik het geluid ken), bij mijn oude toestel stond hij dan ook erg zacht zodat ik wel wakker werd en mijn vrouw én zoon niet. Gezien ik er altijd tussen 5 en half 6 uit moet is dat wel zo prettig.
Hier hetzelfde probleem. De wekker gaat veel te hard. Is hier een goede oplossing voor gevonden?

Verwijderd

My-life schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:24:
[...]

Hier hetzelfde probleem. De wekker gaat veel te hard. Is hier een goede oplossing voor gevonden?
Mijn oplossing: MiBand (€10) gebruiken als wekker.

• Driek
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:41
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:01:
[...]

welke app gebruik je voor de koppeling met de MiBand?

Tijd van werken, tijd van rusten

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

My-life schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 10:24:
[...]
Er is een update uitgekomen voor de wekker app.

Een goede oplossing voor een te hard wekkergeluid zou het gebruik van een eigen geluid kunnen zijn? Je kunt naast de standaard geluiden ook voor een beltoon of muziek kiezen? Even zoeken naar een geschikt geluid en dat kiezen als standaard?

Testing, one, two ...

• Dreamvoid
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Hebben meer mensen het probleem dat je als je Cortana vraagt "play some music" (oftewel, "open de Groove app en speel een random nummer"), hij drie minuten lang het draaiende wieltje laat zien voordat de muziek begint?

[ Voor 19% gewijzigd door Dreamvoid op 08-06-2016 12:34 ]

• coenox
Verwijderd schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:01:
[...]

Ik gebruik 'Realarm als wekker. Erg tevreden over.

Verwijderd

Driek schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:25:
[...]

welke app gebruik je voor de koppeling met de MiBand?
Bind Mi Band

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Ik kan nergens in de settings vinden hoe ik per app kan aangeven of hij de cellular data mag gebruiken, of alleen wifi. Dat zou toch mega-handig zijn?

Ik wil namelijk niet dat hij apps gaat updaten over het mobiele data netwerk (of andere flauwekul data), alleen mail text, whatsapp, telegram. In whatsapp kan je aangeven dat hij geen plaatjes/audio/video automatisch download gelukkig. Ik heb thuis wifi, ik heb op werk wifi, ik heb bij mijn ouders wifi, en ik heb zelfs Ziggo hotspots, en daar mag hij lekker updaten en whatever.

Lumia 650 met Windows 10 Mobile.

[ Voor 8% gewijzigd door Bartjuh op 08-06-2016 21:29 ]

• hherrie
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16:32
Wat app-updates betreft: die worden volgens mij sowieso alleen via Wifi binnengehaald. (Tenzij je handmatig naar app-updates zoekt.)

• Stravincy
  • Niet online
coenox schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:50:
[...]

Ik gebruik 'Realarm als wekker. Erg tevreden over.
Kan je met deze app het volume instellen dan?
En zijn er verder nog meer goede alarm/wekker apps?

Ik zoek er 1 die echt 100% altijd werkt.
hardware-lover schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 12:25:
[...]

Er is een update uitgekomen voor de wekker app.
Ik zocht net naar updates, maar vond geen update voor de wekker app. :?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Stravincy schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 22:26:
[knip]

Is schijnbaar enkele dagen geleden al als update uitgekomen maar is mij vandaag pas al update aangeboden (hoewel ik elke dag handmatig controleer op updates), dus mogelijk heb jij deze al iets eerder ontvangen misschien?

http://www.nokiapoweruser...-windows-10-gets-updated/

Testing, one, two ...

• FreshM
Stravincy schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 22:26:

[...]

Ook geen update hier voor de wekker-app. Ik draai de gewone production build.

• GerCor
Bartjuh schreef op woensdag 08 juni 2016 @ 21:28:
Ik kan nergens in de settings vinden hoe ik per app kan aangeven of hij de cellular data mag gebruiken, of alleen wifi. Dat zou toch mega-handig zijn?

Ik wil namelijk niet dat hij apps gaat updaten over het mobiele data netwerk (of andere flauwekul data), alleen mail text, whatsapp, telegram. In whatsapp kan je aangeven dat hij geen plaatjes/audio/video automatisch download gelukkig. Ik heb thuis wifi, ik heb op werk wifi, ik heb bij mijn ouders wifi, en ik heb zelfs Ziggo hotspots, en daar mag hij lekker updaten en whatever.

Lumia 650 met Windows 10 Mobile.
Waarom kun je dan niet vinden? Staat gewoon in de instellingen van de store. Alleen niet per app want dan krijg je een lijst van 1.000 apps (voor de liefhebber).

[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 09-06-2016 01:54 ]

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Vandaag weer enigszins interessant nieuws op Windows Central. Het lijkt erop dat Microsoft komt met NFC tap-to-pay in de Wallet app. En de Wallet 2.0 app zou met de W10M anniversary update moeten verschijnen. Huidige interne versie lijkt nog US gefocust (het zal ook is niet :+) maar het interessantste is nog wel dat ze een enigszins generieke standaard gebruiken (HCE).
Microsoft has announced that their mobile payments will utilize Host Card Emulation (HCE), making this a non-proprietary solution and one that piggybacks off current NFC payment systems already in place. As a result, Tap to Pay on Windows 10 Mobile should find ubiquitous access to NFC payment systems already installed. What that means in English is this should work at almost all places that currently accept NFC payments and it will not require a special Microsoft-Vendor-Bank deal.
bron: http://www.windowscentral...-coming-windows-10-mobile

[ Voor 6% gewijzigd door blmp op 12-06-2016 00:52 ]

Patient gamer

• ojeewatnu
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:04
Paar dagen terug en vandaag opnieuw had ik dat tijdens whatsappen mijn toestel opeens een complete restart deed.
Hebben anderen dat verschijnsel ook al eens gehad?
Ik heb een Lumia 650

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

GerCor schreef op donderdag 09 juni 2016 @ 01:53:
[...]
Waarom kun je dan niet vinden? Staat gewoon in de instellingen van de store. Alleen niet per app want dan krijg je een lijst van 1.000 apps (voor de liefhebber).
Dat is alleen updaten van de software van de app zelf toch? Ik wil als een soort omgekeerde firewall aangegeven op systeemniveau welke app mobiele data mag gebruiken en welke niet. Bijv. een nieuwsapp niet, maar whatsapp wel. Met de app settings in apps kan ik nu gelukkig wel een eind komen.

• DeNachtwacht
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:42

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

blmp schreef op zondag 12 juni 2016 @ 00:17:
Vandaag weer enigszins interessant nieuws op Windows Central. Het lijkt erop dat Microsoft komt met NFC tap-to-pay in de Wallet app. En de Wallet 2.0 app zou met de W10M anniversary update moeten verschijnen. Huidige interne versie lijkt nog US gefocust (het zal ook is niet :+) maar het interessantste is nog wel dat ze een enigszins generieke standaard gebruiken.
Sterker nog, omdat het via de creditcard techniek gaat en VISA via Bank of America gesupport wordt, heb je best kans dat het vrij makkelijk naar NL zou kunnen komen. Wireless betalen kan al overal, enige vraag is of het makkelijk is om die portals zo in te stellen dat ze ook met telefoons werken volgens mij. Ik zie er wel heel erg naar uit want dat betekent: geen portemonnee meer nodig, alleen ff je ID/rijbewijs in je telefoonhoesje stoppen.

youtube.com/@hisrep

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:51
Hebben meer mensen met de huidige build problemen met het opzoeken van bestemmingen in Maps/Kaarten?
Bij mij vind ie niks als ik offline ben...

Live from Denmark

• coenox
hansie_k schreef op zondag 12 juni 2016 @ 11:58:
Hebben meer mensen met de huidige build problemen met het opzoeken van bestemmingen in Maps/Kaarten?
Geen problemen mee. Offline zal misschien wat beperkter zijn, maar bij vind hij een adres gewoon. Misschien ligt het voor de hand, maar voor de zekerheid: heb je de kaart wel vooraf gedownload?

• hansie_k
coenox schreef op zondag 12 juni 2016 @ 13:19:
[...]

Geen problemen mee. Offline zal misschien wat beperkter zijn, maar bij vind hij een adres gewoon. Misschien ligt het voor de hand, maar voor de zekerheid: heb je de kaart wel vooraf gedownload?
Ja ik heb de kaart van NL op m'n telefoon staan.
Hij vind helemaal niks qua adressen...verder werkt de app wel, gewoon de kaart zelf.

Live from Denmark

• St00mwals
hansie_k schreef op zondag 12 juni 2016 @ 11:58:
Mijn vrouw heeft hetzelfde/soort gelijk probleem met haar L550.

Ze vindt regelmatig niks als ze niet het volledige adres met postcode invult.

• GerCor
Geef dan eens een voorbeeld van zo'n adres dat niet gevonden wordt. Dan kunnen we het zelf proberen.

• barta123
GerCor schreef op zondag 12 juni 2016 @ 19:28:
Geef dan eens een voorbeeld van zo'n adres dat niet gevonden wordt. Dan kunnen we het zelf proberen.
Ik heb het altijd als ik bijvoorbeeld alleen de straat invoer, als ik het dan met plaats invoer vindt hij hem wel... Da's best vreemd toch? :+

Verwijderd

barta123 schreef op zondag 12 juni 2016 @ 19:29:
[...]

Ik heb het altijd als ik bijvoorbeeld alleen de straat invoer, als ik het dan met plaats invoer vindt hij hem wel... Da's best vreemd toch? :+
Ja, dat heb ik ook. Ik vul daarom altijd meteen ook de stad in. Eigenlijk ook altijd met data aan. Of hij wordt anders niet gevonden of het duurt te lang.

Ben sinds gisteren van een 640+830 overgestapt naar een 950 dual sim. Voor de mensen die zoiets overwegen: Qua standaard apps (telefoon berichten galerij e.d.) is het veel sneller. Apps zoals whatsapp en evernote zijn net zo snel/langzaam als de wat goedkopere modellen. Qua scherm en camera is het wel een hele dikke vooruitgang. Continuum heb ik nog niet kunnen testen.
En ohw ja, de dual sim functionaliteit (de reden van mijn overstap) is echt een uitkomst. Wel rekening houden met alleen 4g/3g op sim1. Sim2 alleen 2g.

• GerCor
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2016 @ 20:39:
[...]
Wel rekening houden met alleen 4g/3g op sim1. Sim2 alleen 2g.
Of andersom heb ik ergens gelezen.

Dus: Wel rekening houden met alleen 4g/3g op sim1. DAN Sim2 alleen 2g. Of: 2g op sim1. DAN 4g/3g Sim2

• hansie_k
GerCor schreef op zondag 12 juni 2016 @ 19:28:
Tjalk, Lelystad.
Ik de telefoon.Engels/UK staan.

Zelf m'n eigen adres, wat hij dan weergeeft als suggestie omdat t in m'n telefoon staat opgeslagen, kan ie niet vinden, al tik het letterlijk over...

[ Voor 22% gewijzigd door hansie_k op 12-06-2016 22:22 ]

Live from Denmark

Verwijderd

hansie_k schreef op zondag 12 juni 2016 @ 22:17:
[...]

Tjalk, Lelystad.
Ik de telefoon.Engels/UK staan.

Zelf m'n eigen adres, wat hij dan weergeeft als suggestie omdat t in m'n telefoon staat opgeslagen, kan ie niet vinden, al tik het letterlijk over...
Windows10, laatste RSbuild, adres gewoon gevonden, alle data uit.

• hansie_k
Verwijderd schreef op zondag 12 juni 2016 @ 22:24:
[...]

Windows10, laatste RSbuild, adres gewoon gevonden, alle data uit.
Zelfde hier.
Ik haal nu de kaarten weg, en installeer ze opnieuw, kijken of dat werkt.

-edit-
Nee, dat werkt ook niet..wazig.

[ Voor 7% gewijzigd door hansie_k op 12-06-2016 22:57 ]

Live from Denmark

Pagina: 1 ... 78 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M