Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:08
hansie_k schreef op zondag 12 juni 2016 @ 22:17:
[...]

Tjalk, Lelystad.
Ik de telefoon.Engels/UK staan.

Zelf m'n eigen adres, wat hij dan weergeeft als suggestie omdat t in m'n telefoon staat opgeslagen, kan ie niet vinden, al tik het letterlijk over...
Jouw adres is vast niet Tjalk, Lelystad. Want als het goed is brengt de navigatie jou precies voor de deur. Moet je wel de stekker er in doen, m.a.w. een huisnummer opgeven. En dan verschijnt Tjalk al snel.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:35
GerCor schreef op maandag 13 juni 2016 @ 09:14:
[...]

Jouw adres is vast niet Tjalk, Lelystad. Want als het goed is brengt de navigatie jou precies voor de deur. Moet je wel de stekker er in doen, m.a.w. een huisnummer opgeven. En dan verschijnt Tjalk al snel.
Inderdaad, Tjalk, Lelystad of Lelystad, Tjalk vindt ie niet, maar wel Tjalk 1, Lelystad, GerCor heeft gelijk.

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:51
kruila schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:17:
[...]

Inderdaad, Tjalk, Lelystad of Lelystad, Tjalk vindt ie niet, maar wel Tjalk 1, Lelystad, GerCor heeft gelijk.
Nee sorry, ook niet...

Voorheen voerde ik wel eens allen de straat en stad in, en dan stuurt ie je naar het "centrum" van die straat.

Zoals wel vaker..t werkte voorheen wel, 2 weken geleden onderweg nog een adres opgezocht, en ik heb geen data abo.

[ Voor 31% gewijzigd door hansie_k op 13-06-2016 10:53 ]

Live from Denmark

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:20
Bij mij heeft de touch input een bug ontwikkeld, bovenste cm van het beeld reageert niet. Alleen bij het wijzigen van volume kan ik wel weer de knoppen aanraken. Soms doet alles het echter weer normaal!
Wat kan ik nog proberen voordat ik een hard reset doe? Ik heb een hekel aan hard resetten, en ik heb het al te vaak moeten doen dit jaar :(

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:29
Je hebt al een soft-reset geprobeerd?

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 19:20
Jep

• hansie_k
mathelicious schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:59:
Bij mij heeft de touch input een bug ontwikkeld, bovenste cm van het beeld reageert niet. Alleen bij het wijzigen van volume kan ik wel weer de knoppen aanraken. Soms doet alles het echter weer normaal!
Wat kan ik nog proberen voordat ik een hard reset doe? Ik heb een hekel aan hard resetten, en ik heb het al te vaak moeten doen dit jaar :(
Hier een soort gelijk iets met m'n L830.
De touch buttons onder het scherm registreert alles als een lange aanraking, dus de Windows-roets halveert het scherm, de back-toets gaat niet terug, maar gaat naar het app-overzicht.
Gaat pas weer goed na een soft reset...

Net trouwens zomaar al m'n favorieten weg...lijstje helemaal leeg.
En zo spontaan als ze verdwijnen, zijn ze ook weer terug.

Live from Denmark

• Jazco2nd
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11 22:47
Na ruim anderhalf jaar Windows Op mobiel ben ik toch enorm teleurgesteld. sowieso de lineup, MS koopt Nokia en brengt vervolgens geen opvolgers uit waardoor velen simpelweg weer teruggekeerd zijn naar Android o iOS. maar ook de volwassenheid. Vanuit een app dev optiek zijn ze nu voor de 3e keer opnieuw gestart. Al is het nu veel makkelijker voor devs, ik denk dat de meesten er beetje klaar mee zijn. iOS apps porten zal wel helpen maar wellicht vooral door derden gebeuren.

Ik hoop niet dat het zo gaat, ik duim voor ze. Maar heb mijn verwachtingen flink omlaag geschroefd. Ze hadden in elk geval al een flinke userbase kunnen opbouwen, zeker met W8 maar ze namen dat niet heel serieus. Alles draaide om UWP. Nu is het er, ideaal natuurlijk vanuit ons perspectief. Maar daarmee verkoop je geen telefoons.

Ik heb mijn moeder anderhalf jaar geleden naar een Lumia 735 laten overstappen. Simpel, duidelijke en mooie UI. Weinig instellingen. Maar geen harde lock in zoals bij iOS. Plus ik kon zelf zo ook kennis maken met Windows Phone. Nu denk ik dat ze toch terug moet naar Android. Er zijn continu van die irritaties bij haar. En dat er om de ene dag een system update is die een reboot nodig heeft helpt niet (waarbij ze om de 1 of andere reden bij verschillende sites die een tile hebben op haar homescreen opnieuw moet inloggen, al zou je verwachten dat user/pw staat ingevuld, dat wordt dus telkens gewist).

Nu dit:
Op de Lumia 735 werden de letters na de upgrade naar W10 wat kleiner. Vond mijn moeder niet fijn (ik stiekem wel maarja) dus heb ik ze iets groter gezet. Dat ging heel makkelijk!

Nu in Whatsapp als je een bericht typt en het bericht tijdens het typen niet op 1 regel pas, zie je alleen de bovenste helft van de 2e regel. Erg irritant (en slordig).

Is hier wat aan te doen?

Daarnaast, hoe kan het toch dat MS is vergeten om in te bouwen dat je de naam kan instellen als je een website als tile op je homescreen wil zetten? Ongelooflijk. Nu zijn er een handjevol tiles met onduidelijke en te lange namen.

Los van dit alles ben ik bang dat ubergeweldige apps zoals Yatse op Android nooit een W10m alternatief zullen kennen..

Pushbullet, ff snel wat naar je telefoon schieten vanuit je laptop (nota bene Windows) of naar die van je vriendin..

Nine Folders, de meest krachtige Exchange email client app op Android. Daar kan echt niks tegenop. (Serieus, voor je werkemail wil je nooit meer anders).

Torrnado, een Transmission webui app die 100x beter is en veel meer features heeft (alle setting bijv) dan Transmission's eigen webui.

En zo kan ik wel ff doorgaan. Ik ben wel een W10 fan maar zie het voor mobiel steeds somberder in. Heb ik het mis?

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-11 10:04
Jazco2nd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:19:
Na ruim anderhalf jaar Windows Op mobiel ben ik toch enorm teleurgesteld. sowieso de lineup, MS koopt Nokia en brengt vervolgens geen opvolgers uit waardoor velen simpelweg weer teruggekeerd zijn naar Android o iOS. maar ook de volwassenheid. Vanuit een app dev optiek zijn ze nu voor de 3e keer opnieuw gestart. Al is het nu veel makkelijker voor devs, ik denk dat de meesten er beetje klaar mee zijn. iOS apps porten zal wel helpen maar wellicht vooral door derden gebeuren.

Ik hoop niet dat het zo gaat, ik duim voor ze. Maar heb mijn verwachtingen flink omlaag geschroefd. Ze hadden in elk geval al een flinke userbase kunnen opbouwen, zeker met W8 maar ze namen dat niet heel serieus. Alles draaide om UWP. Nu is het er, ideaal natuurlijk vanuit ons perspectief. Maar daarmee verkoop je geen telefoons.

*knip*
Wat je ook vergeet, is dat bij smartphones ook een heel groot aantal fans zijn, die een merk trouw zijn en dat ook niet zullen verlaten. Ik zie het heel erg bij Samsung mensen, eens eentje gekocht, dan wordt het er altijd een... Hoe erg de huidige ook hapert, ik weet bij zulke mensen niet hard ik moet lachen! :+
Verder, ze hebben inderdaad vaak het roer omgegooid, maar ik denk toch nu wel dat ze een duidelijke strategie te pakken hebben... 3 maal is scheepsrecht toch? (al is dit misschien 3*2, maar oké)

Die updates en je wachtwoord? Geen last van, je bent van 8.1 gekomen? Misschien is dat de oorzaak, ik hoef wachtwoorden nooit opnieuw in te vullen... Je had het over Edge, je ergernis over de tiles erken ik, vreselijk. Maar, fingers crossed for anniversary update! :9

Jouw whatsapp probleem, seems like a bug? Verwijderd en opnieuw geïnstalleerd? Ik herken het probleem namelijk niet... WhatsApp is soms wel traag, maar dat is te accepteren (in mijn ogen)

Over die apps weet ik maar weinig, Yatse ken ik niet eens, is het een soort film-stream app voor naar je TV oid? Als het via een IR Blaster werkt heb je er namelijk niks aan met je Lumia! :+

Als het fatsoenlijk werkt (wat inmiddels zeker wel het geval is), komt het met een goede opvolger wel goed met W10M, tot zover mijn hoop gaat... Die grote garde aan fans, of het nog ergere (lijkt wel een sekte) bij iOS, zullen niet overstappen, maar ik ken genoeg mensen die het een kans willen geven! :)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jazco2nd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:19:
[knip]

Ik heb mijn moeder anderhalf jaar geleden naar een Lumia 735 laten overstappen. Simpel, duidelijke en mooie UI. Weinig instellingen. Maar geen harde lock in zoals bij iOS. Plus ik kon zelf zo ook kennis maken met Windows Phone. Nu denk ik dat ze toch terug moet naar Android. Er zijn continu van die irritaties bij haar. En dat er om de ene dag een system update is die een reboot nodig heeft helpt niet (waarbij ze om de 1 of andere reden bij verschillende sites die een tile hebben op haar homescreen opnieuw moet inloggen, al zou je verwachten dat user/pw staat ingevuld, dat wordt dus telkens gewist).

[knip]

En zo kan ik wel ff doorgaan. Ik ben wel een W10 fan maar zie het voor mobiel steeds somberder in. Heb ik het mis?
Die ene zin viel mij eigenlijk het meeste op, wat hierboven extra geaccentueerd is, dat is namelijk NIET normaal in mijn beleving en dan denk ik direct, wat staat daar voor build van W10M op?

M.b.t. je laatste zin. Ik heb mij nooit laten verleiden tot "de andere kant", en dan zijn de frustraties van een mogelijk gebrek aan apps meteen stukken minder. Ik heb ook niet het idee dat ik echt wat belangrijks mis bij gebruik van een Windows mobiel. Voor alles heb ik wel wat kunnen vinden, correctie, bijna alles. Voor de Nefit Easy is er niets, maar eerlijk gezegd mis ik dat eigenlijk ook al niet meer, daar is weer een andere oplossing voor gevonden.

Testing, one, two ...

• Jazco2nd
De tekst staat volgens mij op 200% ingesteld en ik denk dat Whatsapp typveld niet lekker meeschaalt.. verwijderen heeft geen nut.

Overigens kom je toch altijd van Win8? En na de 2 updates naar dW10 heb ik een full reset gedaan. gTenzij je een Lumia 950 koopt? Maar dit toestel is anderhalf jaar geleden gekocht. Toen bestond de 950 niet en als ze nu haar toestel zou moeten vervangen, is er geen model van vergelijkbaar formaat beschikbaar helaas (een probleem dat ik ook met Android heb... Moto X 1st gen kent geen echte opvolgers, alles is te groot.)

Nog iets wat me opvalt: veel apps moet je voor betalen terwijl de kwaliteit en werking vaak fiks tegenvalt. Ik zocht een app om Tiles te bewerken en vond een hoop betaalde troep.. of apps die eigenlijk guides zijn en ook een euro vragen.. pff

Yatse is een Kodi remote app.. wij zitten te overwegen tv abo op te zeggen. Doen alles via Kodi. De Yatse app veranderd de manier waarop we Kodi gebruiken. De app toont via upnp/dlna de volledige library. Tv is puur om af te spelen. En ik kan daarnaast ook simpel kiezen om in de slaapkamer iets af te spelen. De mogelijkheden zijn enorm.

Het zijn van die apps die nooit UWP zullen worden omdat ze juist specifiek voor 1 type device zijn ontworpen en ook steengoed zijn daarvoor. Daarom maak ik mij een beetje zorgen.

• Jazco2nd
hardware-lover schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:46:
[...]

Die ene zin viel mij eigenlijk het meeste op, wat hierboven extra geaccentueerd is, dat is namelijk NIET normaal in mijn beleving en dan denk ik direct, wat staat daar voor build van W10M op?

M.b.t. je laatste zin. Ik heb mij nooit laten verleiden tot "de andere kant", en dan zijn de frustraties van een mogelijk gebrek aan apps meteen stukken minder. Ik heb ook niet het idee dat ik echt wat belangrijks mis bij gebruik van een Windows mobiel. Voor alles heb ik wel wat kunnen vinden, correctie, bijna alles. Voor de Nefit Easy is er niets, maar eerlijk gezegd mis ik dat eigenlijk ook al niet meer, daar is weer een andere oplossing voor gevonden.
Hmm goed punt. Het begon met de W10 OTA update. Er is geen dev account of wat dan ook. maar ik zal het eens uitzoeken. Ik dacht eerst dat de vele updates een goed teken waren, dat het gewoon beter en stabieler werd. Maar dit is zeker het uitzoeken waard :)

• Caelorum
Jazco2nd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:48:
[...]Yatse is een Kodi remote app.. wij zitten te overwegen tv abo op te zeggen. Doen alles via Kodi. De Yatse app veranderd de manier waarop we Kodi gebruiken. De app toont via upnp/dlna de volledige library. [...]
Yatse ken ik niet, maar is er iets dat Media Center Remote niet kan, dat je wel graag zou willen?

Over die betaalde apps trouwens. Moest mijn vriendin drie keer uitleggen dat hoewel er betaald staat, er ook vaak een onbeperkte trial is met reclame. Ik neem aan dat je dit ook al wist?

[ Voor 18% gewijzigd door Caelorum op 13-06-2016 23:59 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Jazco2nd schreef op maandag 13 juni 2016 @ 23:48:
[knip]

Yatse is een Kodi remote app.. wij zitten te overwegen tv abo op te zeggen. Doen alles via Kodi. De Yatse app veranderd de manier waarop we Kodi gebruiken. De app toont via upnp/dlna de volledige library. Tv is puur om af te spelen. En ik kan daarnaast ook simpel kiezen om in de slaapkamer iets af te spelen. De mogelijkheden zijn enorm.

Het zijn van die apps die nooit UWP zullen worden omdat ze juist specifiek voor 1 type device zijn ontworpen en ook steengoed zijn daarvoor. Daarom maak ik mij een beetje zorgen.
We blijven natuurlijk meedenken. Die volledige library, waar is deze opgeslagen, waar haal je het media vandaan om via upnp/dlna te delen? En dan geen live TV meer kijken?

Testing, one, two ...

• andreas2005
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-10 10:26
Voor Yatse, die ik op een android tablet heb, gebruik ik op mijn 950 "kodi remote free" als alternatief. Werkt echt heel gemakkelijk en goed. En de naam zegt het al, hij is gratis.

• GerCor
Heren, allemaal superinteressant hoor maar mag het ook hier: Windows Phone Store en applicaties

Want ik kan weinig over het OS ontdekken met al die exotische apps....

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerCor schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 02:36:
Heren, allemaal superinteressant hoor maar mag het ook hier: Windows Phone Store en applicaties

Want ik kan weinig over het OS ontdekken met al die exotische apps....
Terechte opmerking GerCor, is niet helemaal op zijn plek hier, zoals eigenlijk ook het bespreken van problemen met het vinden van een adres via de Kaarten app hier niet op zijn plaats is ;)

Probeer het maar eens goed gescheiden te houden allemaal, we proberen het wel indien mogelijk.

Testing, one, two ...

• hansie_k
Ff wat vervelends met Edge op m'n L830.
Zojuist een pagina geopend in een nieuwe tab, en als ik op de knop links onder druk vaan alle tab's loop Edge compleet vast, en wordt die afgesloten na een x aantal seconden.

Ik heb de browser geschiedenis al gewist, telefoon uit/aan gezet....kan ik nog iets anders doen?

Wat was de toetsencombo ook-al-weer voor een semi-harde reset?

Live from Denmark

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:25

matroosoft

Lone Christian

Even een snelle vraag: als ik mijn L1520 nu update naar W10m, kan ik dan nog terug naar WP8.1 door middel van de Windows Device Recovery Tool? Aangezien deze tool altijd alleen de meest recente firmware kon installeren. Voor de Lumia 1520 is dat nu W10m. Daarom ben ik benieuwd of ze toch de mogelijkheid hebben opengelaten om terug te gaan.

• triflip
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-08 13:15
hansie_k schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 12:37:Wat was de toetsencombo ook-al-weer voor een semi-harde reset?
Power +Vol down (softreset)
matroosoft schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:48:
Even een snelle vraag: als ik mijn L1520 nu update naar W10m, kan ik dan nog terug naar WP8.1 door middel van de Windows Device Recovery Tool? Aangezien deze tool altijd alleen de meest recente firmware kon installeren. Voor de Lumia 1520 is dat nu W10m. Daarom ben ik benieuwd of ze toch de mogelijkheid hebben opengelaten om terug te gaan.
WDRT biedt nog steeds WP8.1 aan.
Microsoft durft het schijnbaar nog niet om W10M te pushen ook aangezien je nog steeds de upgrade advisor nodig hebt om W10M te krijgen.

• barta123
triflip schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:51:
[...]

[...]

Microsoft durft het schijnbaar nog niet om W10M te pushen ook aangezien je nog steeds de upgrade advisor nodig hebt om W10M te krijgen.
Dat begrijp ik maar al te goed, als ik hier lees over de probleempjes met W10M (niet echt storend voor velen), maar dan laat ik mijn vader nog niet overstappen op W10M met zijn 830, als ik zie wat mijn 950 al voor problemen heeft gehad... (nogmaals, inmiddels stabiel, maar nog niet feilloos zoals 8.1 was op mijn 920) :9

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• hansie_k
triflip schreef op dinsdag 14 juni 2016 @ 13:51:
[...]

[...]

Top, dat werkte....na 3x , maar dat zal meer aan mij liggen en het niet goed indrukken van de knopjes 😏

Live from Denmark

• Stefan22
  • Registratie: November 2013
  • Niet online
Meer mensen hier met een Microsoft Lumia 532 met Windows 10 Mobile build 10586.318 die veel last hebben van reboots? Bij mij gebeurd het vooral veel bij Twitter.

Edit: Build 10586.420 is nu beschikbaar voor production en Release Preview. Hopelijk is het opgelost.

[ Voor 24% gewijzigd door Stefan22 op 14-06-2016 19:04 ]

• hansie_k
Zojuist ge-update naar .420.
Weinig merkbaar nieuws, blijkt onderhuids wel wat veranderd te zijn.
Ondanks vele meldingen, knippert t scherm op mijn L830 er nog lustig op los....de laatste twee builds weer meer dan voorheen. Knap lastige bug.

Live from Denmark

• Baksteen89
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-11 22:06
Hey mede tweakers,

Ik heb een probleem. Ik heb dus ook de update die ik mag uitvoeren. Helaas heb ik niet genoeg ruimte op mijn telefoon om die te installeren.

Ik heb alleen maar apps op mijn mobiel staan (niet sd kaart) die niet op de SD kaart kunnen (mogen).

Is er een manier dat ik ruimte kan maken op mijn interne geheugen?

Gebruikt een 640 XL.

Alvast bedankt voor de hulp

• GerCor
Baksteen89 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:24:
Hey mede tweakers,

Ik heb een probleem. Ik heb dus ook de update die ik mag uitvoeren. Helaas heb ik niet genoeg ruimte op mijn telefoon om die te installeren.

Ik heb alleen maar apps op mijn mobiel staan (niet sd kaart) die niet op de SD kaart kunnen (mogen).

Is er een manier dat ik ruimte kan maken op mijn interne geheugen?

Gebruikt een 640 XL.

Alvast bedankt voor de hulp
Dan verwijder je die apps toch? (tijdelijk) :?

• Baksteen89
GerCor schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:35:
[...]

Dan verwijder je die apps toch? (tijdelijk) :?
Oke, ik verwijderen en herinstaleer Whatsapp wel even. Vind het toch onhandig. maar goed. doen we dat even

• Caelorum
Baksteen89 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:40:
[...]
Oke, ik verwijderen en herinstaleer Whatsapp wel even. Vind het toch onhandig. maar goed. doen we dat even
Dat moet ik ook nog steeds doen bij mijn vriendin. Het is wat vervelend, maar ik neem het maar voor lief. Windows 10 is tenminste nog mogelijk en aan het toestel te merken zat het wel aan de onderkant van de hardware die nog door kon.

• GerCor
Baksteen89 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:40:
[...]
Of GroupMe gebruiken i.p.v. WhatsApp. Hoef je ook geen back-up te maken. (zo'n mooie app maar niemand van mijn kennissen wil het gebruiken).

• Baksteen89
GerCor schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 08:49:
[...]

Of GroupMe gebruiken i.p.v. WhatsApp. Hoef je ook geen back-up te maken. (zo'n. mooie app maar niemand van mijn kennissen wil het gebruiken).
Ja, dat is het probleem. Ik heb ook geprobeerd een andere chatapp te gebruiken. Maar met mijzelf chatten is niet echt handig. andere stappen niet graag over.

• GerCor
Nou ja, als je dan ruzie krijgt via de chat met jezelf hoef je je ook niet af te vragen wie ermee is begonnen, dat dan weer wel. :9

Er zijn er ook teveel. Ik heb zelf de Skype app er al afgegooid want die zit ook geïntegreerd in 'berichten'. Superhandig en mooi(er), maar MS heeft dat er in de nieuwe builds er net zo snel weer uit gesloopt. En WhatsApp blijft lelijk. Aan de andere kant, wie weet wordt de W10M versie van WA weer prachtig. Tsja, keuzes, keuzes.

Maar bij WhatsApp blijft het onhandig dat je back-ups moet maken. :(

[ Voor 7% gewijzigd door GerCor op 15-06-2016 09:03 ]

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:35

Esumontere

Floep, banaan.

Inmiddels is .420 op de production en release preview ring aangekomen. Vannacht geüpdate, merk nog weinig verschil. Changelogje:
- Reliability, performance and stability improvements.
- Improvements to Cortana, including a fix for a problem that sometimes resulted in a crash when performing a search, and corrections to inaccurate times after Daylight Savings Time (DST) on meeting cards and reminders.
- Fix for a problem that could result in unexpected battery drain while syncing mail using IMAP.
- Improvements to the Maps app, including better stability, improved accuracy, and reduced latency with driving directions.
- Improved reliability of syncing text messages from the phone to the cloud.
- Reduced amount of time it takes some phones to completely power off after “Goodbye” disappears.
- Fix for a problem that caused some phones unable to re-add a primary Microsoft account without resetting after upgrading from Windows Phone 8.1.
- Fix for a problem that caused some phones unable to install keyboard and languages without resetting after upgrading from Windows Phone 8.1.
- Reduced the number of days a phone can go without restarting to receive an update from 14 days to 7 days.
- Fix for a problem that caused the phone to stop ringing from an incoming call, if interrupted by an SMS.
- Fix for a problem that caused Project My Screen to stop working on some phones.

[ Voor 66% gewijzigd door Esumontere op 15-06-2016 10:14 . Reden: Verkeerde changelog :X ]

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:46

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

GerCor schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 09:02:
Maar bij WhatsApp blijft het onhandig dat je back-ups moet maken. :(
Nou ja, dat hoeft niet natuurlijk. Is ook een mooie kans om je Whatsapp weer eens op te schonen. Het kan zelfs automatisch gaan. :+

Ik heb de laatste tijd dat ik contacten niet kan bewerken, zoals adresgegevens. Dit komt dan doordat ze aan skype gekoppeld zijn. Log ik dan in bij Skype, staan die contacten daar helemaal niet. (?)
Gooi ik dan de koppeling er uit in mijn telefoon, dan kan ik ze wel weer bewerken. Is er een manier om te voorkomen dat die skype koppeling weer terug komt? Kan ik ze allemaal ook weer ontkoppelen?

(Binnen nu en een paar weken ga ik de telefoon van mijn moeder overzetten naar W10, vandaar dat ik het niet moet hebben dat ze straks geen verhuizing meer kan aanpassen in haar contacten.)

[ Voor 10% gewijzigd door DrivinUCrazy op 15-06-2016 10:14 . Reden: Tussenpost ]

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

DrivinUCrazy schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 10:13:
[...]

Ik heb de laatste tijd dat ik contacten niet kan bewerken, zoals adresgegevens. Dit komt dan doordat ze aan skype gekoppeld zijn. Log ik dan in bij Skype, staan die contacten daar helemaal niet. (?)
Gooi ik dan de koppeling er uit in mijn telefoon, dan kan ik ze wel weer bewerken. Is er een manier om te voorkomen dat die skype koppeling weer terug komt? Kan ik ze allemaal ook weer ontkoppelen?

(Binnen nu en een paar weken ga ik de telefoon van mijn moeder overzetten naar W10, vandaar dat ik het niet moet hebben dat ze straks geen verhuizing meer kan aanpassen in haar contacten.)
Als je zo'n contact wil bewerken (wat op het eerste gezicht niet kan i.v.m. Skype) staat er helemaal onderaan een koppeling "Outlook bewerken" (als het goed is), daar kan je gewoon in wijzigen en opslaan.

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Dat is het 'm net. Ik heb bijvoorbeeld contacten waar een adres is ingevuld. Als die verhuizen, wil ik dat adres aanpassen. Het bewerkingsveld daarvoor (na aan te geven dat je het wil bewerken) is echter onzichtbaar totdat de link met Skype is verwijderd. Het enige dat wel zichtbaar is, zijn de naam en de optie om een emailadres toe te voegen.

Dat moet je toevallig maar weten.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 16-11 16:10
Wel jammer dat buienradar vaak kapt met updaten op de tile. Is er een oplossing hiervoor?

Verwijderd

badluckboy schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:14:
Wel jammer dat buienradar vaak kapt met updaten op de tile. Is er een oplossing hiervoor?
Snelste workaround is om de tile van formaat te wijzigen (en weer terug naar gewenst formaat), dan doet ie het weer voor een tijd.

• Caelorum
DrivinUCrazy schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 11:35:
Dat is het 'm net. [...] Het bewerkingsveld daarvoor (na aan te geven dat je het wil bewerken) is echter onzichtbaar totdat de link met Skype is verwijderd. [...] Dat moet je toevallig maar weten.
Je hoeft de link niet te verbreken. Je kan gewoon op edit klikken bij de contact en dan onderaan de pagina op het gekoppelde account en dan daar wijzigen.
Dat is aan de ene kant heel fijn en aan de andere kant absoluut niet. Maar dit is de enige manier om ervoor te zorgen dat het adres niet overal terecht komt. Soms wil je namelijk niet dat je werk dingen weet over contactpersonen die zowel in dat account als je eigen prive-account staan opgeslagen.
badluckboy schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:14:
Regenmeter gebruiken ^^ Die werkt prima en haalt de data onder andere bij buienradar vandaan.

[ Voor 16% gewijzigd door Caelorum op 15-06-2016 12:28 ]

• DrivinUCrazy

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Oh dáár staat dat.

Er staat "edit e-mail" bij mij... Maar dat wilde ik niet, ik wilde toch het adres aanpassen?! |:( Ik heb mijn mail-account "e-mail" genoemd, leek me in het verleden wel makkelijk en voor de tekst op de live tile. |:( Je hebt dus helemaal gelijk. :P

[ Voor 6% gewijzigd door DrivinUCrazy op 15-06-2016 12:53 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Caelorum schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 12:27:
[knip]]

Regenmeter gebruiken ^^ Die werkt prima en haalt de data onder andere bij buienradar vandaan.
Of Weerplaza.nl. Wel wat gedateerd en misschien niet de vlotste, maar wel een informatieve live-tile, zeker in het grootste formaat.

Testing, one, two ...

• Baritee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 22:14
Na de update *.420 niet veel verschil opgemerkt maar het lijkt wel allemaal wat vlotter en stabieler te gaan. Batterij lijkt ook wat lange mee te gaan. Het is wel nog te vroeg om serieuze conclusies te maken, maar het lijkt of Windows 10 phone stillaan uit beta aan het komen is.

• barta123
.420 heeft mij meer stabiliteit gegeven, koelere telefoon en hij is zo de eerste uurtjes weer wat vlotter geworden! Ook qua accuduur ben ik er voor zover ik weet weer wat op vooruit gegaan... Taking small steps, but those gave a huge progression over a couple of months! :9

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:55
Ik kreeg vandaag een update, hopelijk gaat m'n accu langer mee. Het was echt belachelijk, ik heb hem al bijna teruggestuurd voor een retourprocedure.. accu ging echt binnen 3 uur met 70% terug.

• The_Anarchist
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 07:31
Zelfde ervaring met .420, lekker stabiel en snel. Geen apps die 'hervatten' en batterij lijkt lang mee te gaan. Lumia 930

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11 12:45
Mijn 950 heeft sinds de update heel veel last van vast lopers. Word langzaam aan een beetje moedeloos van WM10, terwijl ik het platform geweldig vind.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• barta123
JerX schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 21:01:
Mijn 950 heeft sinds de update heel veel last van vast lopers. Word langzaam aan een beetje moedeloos van WM10, terwijl ik het platform geweldig vind.
Dat kan nooit goed zijn, heb je al gekeken wat de apps op de achtergrond doen? Dat er misschien eentje is die slecht geschreven is en heel je accu leegtrekt... ;) Dat hoort namelijk echt niet! Resetje geprobeerd? :9

• GerCor
Baritee schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 19:45:
Na de update *.420 niet veel verschil opgemerkt maar het lijkt wel allemaal wat vlotter en stabieler te gaan. Batterij lijkt ook wat lange mee te gaan. Het is wel nog te vroeg om serieuze conclusies te maken, maar het lijkt of Windows 10 phone stillaan uit beta aan het komen is.
Ik vind in ieder geval al sinds de .318 dat mijn 930 even stabiel is als onder WP8.1. Er gebeurt helemaal niks wat mij niet aanstaat. _/-\o_

• Skarloc
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-11 13:30

Skarloc

<GoT> Sk4rloC#2506

Mijn L930 en L1520 zijn ook stabiel onder .420 Zodra ik de fast ring draai zijn er altijd wel weer wat minpunten op te merken. Maar gewoon geduld hebben dus.

||D3 Battletag: [GoT]Sk4rloC#2506||

• GerCor
Ik heb wel 1 dingetje maar of dat nou aan het OS ligt of aan Outlook mail. Start ik Outlook mail en wil iemand een bericht sturen dan krijg ik die puntjes boven in beeld. Sluit ik Outlook mail weer af, selecteer weer de '+' om een mailtje te versturen ..... dan gaat het wel direct goed. Ik denk zelf dat het aan Outlook mail ligt.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerCor schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:14:
Ik heb wel 1 dingetje maar of dat nou aan het OS ligt of aan Outlook mail. Start ik Outlook mail en wil iemand een bericht sturen dan krijg ik die puntjes boven in beeld. Sluit ik Outlook mail weer af, selecteer weer de '+' om een mailtje te versturen ..... dan gaat het wel direct goed. Ik denk zelf dat het aan Outlook mail ligt.
Ik heb afgelopen nacht een update binnengekregen voor mail en agenda. Misschien heb jij die nog tegoed en is het daarin aangepakt. Ik meen mij te herinneren dat ik het ook zo heb meegemaakt bij het willen opstellen van een nieuwe mail.

Het was een flinke update trouwens, zo'n 47MB, en ik heb net nog even getest hoe het aanmaken van een nieuwe mail nu gaat, en dat gaat via 4 verschillende accounts nu keer op keer meteen goed.

[ Voor 12% gewijzigd door hardware-lover op 16-06-2016 10:07 ]

Testing, one, two ...

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
Ervaringen met .420 is hier ook goed. Alleen was ik gisteren wel mijn wifi in een keer kwijt. Wilde ook geen connectie meer maken. Reboot en de connectie was weer goed.

• GerCor
hardware-lover schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 09:51:
[...]

Ik heb afgelopen nacht een update binnengekregen voor mail en agenda.
En ik heb het idee dat jij met updates voorloopt op iedereen. :o

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Ik krijg continu de melding:
"Opnieuw opstarten vereist"
"Uw telefooninstellingen zijn of de simkaart is gewijzigd. Start de telefoon opnieuw op om de installatie te voltooien"

Opnieuw opstarten lost deze melding niet op...

Youtube: DashcamNL

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 16:35

Esumontere

Floep, banaan.

dfrenner schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:21:
"Uw telefooninstellingen zijn of de simkaart is gewijzigd. Start de telefoon opnieuw op om de installatie te voltooien"

Haal je simkaart er eens uit, poets de chip met een doekje en doe hem er weer in. Dit kan voorkomen bij een slecht contact.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerCor schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:14:
[...]
En ik heb het idee dat jij met updates voorloopt op iedereen. :o
Of misschien gewoonweg wel achter ;)

Edit: update met versienummer 17.6965.40902.0 is twee dagen geleden gepushed, dus je zal misschien hem al eerder ontvangen hebben misschien?

[ Voor 24% gewijzigd door hardware-lover op 16-06-2016 14:56 ]

Testing, one, two ...

• Baritee
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18-11 22:14
dfrenner schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:21:

Ik had dat ook, tot dat de telefoon gisterennacht met de geschedulde restart van de update herstart was, dan was het over.

• JerX
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 19-11 12:45
barta123 schreef op woensdag 15 juni 2016 @ 21:48:
[...]

Dat kan nooit goed zijn, heb je al gekeken wat de apps op de achtergrond doen? Dat er misschien eentje is die slecht geschreven is en heel je accu leegtrekt... ;) Dat hoort namelijk echt niet! Resetje geprobeerd? :9
Reset en zelfs nieuw toestel gehad. Ik heb niet zoveel apps. Voornamelijk whatsapp en wat Facebook.

Steam: Jerx | PSN: Jerxy88 | Xbox: Jerxy

• DeNachtwacht
  • Laatst online: 17:42

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

Op mijn Lumia 925 loopt .420 vooralsnog prima. Ik moet aan de andere kant zeggen dat ik weinig veranderingen zie, maar onder de motorkap zal vast weer e.e.a. verbeterd zijn.

youtube.com/@hisrep

• opdiefiets
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 17-11 09:45
Baritee schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 15:59:
[...]

Ik had dat ook, tot dat de telefoon gisterennacht met de geschedulde restart van de update herstart was, dan was het over.
Bij mij is het na de update juist weer begonnen. Ik heb er een tijdje geen last van gehad, maar ik zal de SIM eens poetsen, misschien helpt het.

Dit gedoe, het Edge gedrocht en het 'stroperige' OS laten me heel erg twiijfelen of ik toch niet op zoek moet naar een andere telefoon en OS. WP 8.1 op lumia 620 (toch echt een budget-telefoontje) heb ik 2 jaar met plezier gebruikt, maar W10M ben ik na een half jaar zat.

• Punkrocker
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13:10

Punkrocker

Mostly harmless

Sinds afgelopen maandag ook een W10 toestel (640).

Nu heb ik iets vreemds: De Games tile is verdwenen!? (Stond op mijn homescreen maar staat ook niet meer in de rij met apps) :?
Heb ik ergens een rare instelling verkeerd aangepast (de eerste dagen probeer je alles een beetje te zoeken...) of klopt er echt iets niet? en hoe krijg ik hem weer terug?

De games staan wel tussen de apps en doen het (uiteraard) gewoon.

"What do you get if you multiply six by nine..."

• Emgeebee
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 14:47
Ik heb een paar dagen geleden de automatische app update uitgezet en het valt me nu pas op hoe actief Microsoft is qua updates. Xbox, Calender, Alarm en Outlook allemaal voorzien van een update de laatste twee dagen.
Punkrocker schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 12:57:
Sinds afgelopen maandag ook een W10 toestel (640).

Nu heb ik iets vreemds: De Games tile is verdwenen!? (Stond op mijn homescreen maar staat ook niet meer in de rij met apps) :?
Heb ik ergens een rare instelling verkeerd aangepast (de eerste dagen probeer je alles een beetje te zoeken...) of klopt er echt iets niet? en hoe krijg ik hem weer terug?

De games staan wel tussen de apps en doen het (uiteraard) gewoon.
Staat 'Xbox' niet in je app list?

• Stravincy
  • Registratie: April 2010
  • Niet online
Heb al vijf keer geprobeerd de nieuwe update te installeren op mijn Lumia 950, maar het lukt keer op keer niet.
Ik krijg telkens Error 0x801882c1 te zien als ik overal mee klaar ben.

Heb al een aantal dingen geprobeerd:
- Soft reset
- Taal veranderen
- Beeldscherm grootte van 350% terug naar normaal (400%) gezet

Heeft of had iemand anders dit probleem ook?
Heb al van meerdere andere mensen gelezen dat een hard reset ook niet helpt.

Dit gaat overigens over de "normale" build. Geen insider/preview.

[ Voor 7% gewijzigd door Stravincy op 17-06-2016 14:05 ]

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

Michielgb schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:59:
Ik heb een paar dagen geleden de automatische app update uitgezet en het valt me nu pas op hoe actief Microsoft is qua updates. Xbox, Calender, Alarm en Outlook allemaal voorzien van een update de laatste twee dagen.

[...]

Staat 'Xbox' niet in je app list?
Xbox staat erbij (heeft wel wat weg, niet verrassend, van de Xbox One Smartglass app).
Maar ik "Xbox" staan niet de games die ik op mijn phone heb...
Ah! Daar zijn ze gebleven! 8)
Bedankt! _/-\o_

• Caelorum
Michielgb schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 13:59:
Ik heb een paar dagen geleden de automatische app update uitgezet en het valt me nu pas op hoe actief Microsoft is qua updates. Xbox, Calender, Alarm en Outlook allemaal voorzien van een update de laatste twee dagen. [...]
Dit is al heel lang zo. Sommige apps krijgen bijna elke donderdag een update. Als er dan een week of twee geen update is geweest weet je gewoon dat ze aan iets groots werken voor die app.

• Emgeebee
Caelorum schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:17:
[...]

Dit is al heel lang zo. Sommige apps krijgen bijna elke donderdag een update. Als er dan een week of twee geen update is geweest weet je gewoon dat ze aan iets groots werken voor die app.
Ja, zeer netjes. Had het alleen niet door omdat die apps automatisch een update kregen wanneer ik op wifi zat, maar nu ik dat uitgezet heb (juist om te kijken hoe frequent die updates komen) valt het me pas op.

• GiLeX
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

GiLeX

Ook analoog fotograferend

Stravincy schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:04:
.........Heeft of had iemand anders dit probleem ook?

Hier gisteren geen problemen gehad met de laatste production build op twee 950's

Eentje via wdrt en eentje fresh out of the box. De laatste had nog een .64 build er op staan. De eerste kwam van een RS1 build.

Canon Eos 35mm film & digitaal met veel glas en filmrolletjes 😁
Mostly analog at: https://www.flickr.com/photos/photobygms & Digital and some analog at: https://www.instagram.com/photobygms

• Caelorum
Michielgb schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:19:
[...]
Ja, zeer netjes. Had het alleen niet door omdat die apps automatisch een update kregen wanneer ik op wifi zat, maar nu ik dat uitgezet heb (juist om te kijken hoe frequent die updates komen) valt het me pas op.
Met de laatste insider builds krijg je een notificatie als een app is geupdate. Dan merk je het ook goed :)

• Emgeebee
Caelorum schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 15:04:
[...]

Met de laatste insider builds krijg je een notificatie als een app is geupdate. Dan merk je het ook goed :)
Zat er net aan te denken dat ze zoiets inderdaad in moeten bouwen, kweekt toch weer wat extra goodwill als je merkt dat er flink veel updates komen. Ik vond al dat ze rap zijn met OS updates, naar nu blijkt dus ook met apps.

Verwijderd

Als ik bij Groove een liedje pauzeer en over bijvoorbeeld 15min weer verder wil luisteren, springt het over naar het volgende liedje.. Anderen ook last van?

Bij liedjes is het niet erg, maar ik luister wel eens naar een langere lezing, dan is het wel vervelend.

• Stravincy
  • Niet online
Stravincy schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 14:04:
Heb al vijf keer geprobeerd de nieuwe update te installeren op mijn Lumia 950, maar het lukt keer op keer niet.
Ik krijg telkens Error 0x801882c1 te zien als ik overal mee klaar ben.

Heb al een aantal dingen geprobeerd:
- Soft reset
- Taal veranderen
- Beeldscherm grootte van 350% terug naar normaal (400%) gezet

Heeft of had iemand anders dit probleem ook?

Even mezelf quoten omdat het opgelost is.

Dit gevonden op internet:

Just a sum-up of the mentioned workarounds:

A. All apps » Settings » System » Storage » Save locations » New app … » This Device (thanks to NetsrotSWE)
B. All apps » Settings » System » Device encryption » Off (thanks to BITS-Boerner)
C. All apps » Settings » System » Storage » (tap on) This Device: free at least 1.6 GB (thanks to antonioserravezza)
D. Recovery Tool via Windows computer (thanks to 1GRN1)

In mijn geval had ik Device encryption aanstaan.
Heb dit uitgezet en daarna deed de update het gelukkig! :)

• GerCor
hardware-lover schreef op donderdag 16 juni 2016 @ 14:51:
[...]

Of misschien gewoonweg wel achter ;)

Edit: update met versienummer 17.6965.40902.0 is twee dagen geleden gepushed, dus je zal misschien hem al eerder ontvangen hebben misschien?
Nee dus, ik heb een oudere versie. Kan nu even niet opschrijven welke .....in ieder geval 17.68....

EDIT: 17.6868.41142.0 dus . :Z

[ Voor 3% gewijzigd door GerCor op 18-06-2016 02:51 ]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

Verwijderd schreef op vrijdag 17 juni 2016 @ 16:02:
Als ik bij Groove een liedje pauzeer en over bijvoorbeeld 15min weer verder wil luisteren, springt het over naar het volgende liedje.. Anderen ook last van?

Bij liedjes is het niet erg, maar ik luister wel eens naar een langere lezing, dan is het wel vervelend.
ja dat heb ik ook sinds kort,erg irritant al is het weer niet altijd

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• hansie_k
kruila schreef op maandag 13 juni 2016 @ 10:17:
[...]

Update gehad van Maps, en het werkt weer...
In de Feedback Hub stonden meer van dezelfde klachten.

Live from Denmark

• stevens20
  • Registratie: Maart 2009
Is er een mogelijkheid om alles van OneDrive ook offline beschikbaar te maken? Ik ben namelijk aan het zoeken gegaan en ik kan alleen maar vinden dat je één of meerdere bestanden offline beschikbaar kan maken. Hele mappen lukt me niet.

Edit: Nog iets, als ik groove afsluit (homeknop indrukken en naar beneden slepen) blijft de muziek doorspelen. Voor mij de conclusie dat de app niet echt is afgesloten. Hoe kan ik het wel echt afsluiten?

[ Voor 30% gewijzigd door stevens20 op 18-06-2016 23:03 ]

https://www.flickr.com/people/137281057@N05/

• DeNachtwacht

DeNachtwacht

youtube.com/@hisrep

stevens20 schreef op zaterdag 18 juni 2016 @ 22:59:
Is er een mogelijkheid om alles van OneDrive ook offline beschikbaar te maken? Ik ben namelijk aan het zoeken gegaan en ik kan alleen maar vinden dat je één of meerdere bestanden offline beschikbaar kan maken. Hele mappen lukt me niet.

Edit: Nog iets, als ik groove afsluit (homeknop indrukken en naar beneden slepen) blijft de muziek doorspelen. Voor mij de conclusie dat de app niet echt is afgesloten. Hoe kan ik het wel echt afsluiten?
Volgens mij kun je op je telefoon idd niet de hele onedrive offline beschikbaar maken. Zoveel bestanden synchroon houden vreet natuurlijk ook stroom.

Dat je muziek blijft doorspelen is omdat de geluidsservice dit regelt. Die draait altijd op de achtergrond (oa voor beltoon bij binnenkomende berichten) en kun je niet uit zetten. Een app als groove kan je dan ook eerder zien als een "muziekregelaar" in plaats van muziekspeler. Windows 10 geeft apps gewoon niet de ruimte om dat zelf te beheren.

youtube.com/@hisrep

• vali
  • Laatst online: 08-11 11:37

Je kan als het goed is wel flink wat bestanden offline syncen maar mij lukt het ook niet om gehele mappen te syncen. Vind wel vreemd aangezien ze w10m met contiuum als desktop willen laten functioneren. Misschien komt dit nog als redstone uit beta komt?

Het stoppen van muziek doe je door het nummer op pauze te zetten. Om een nummer volledig te stopen zit jammer genoeg niet in groove, maar dit kan je wel uitvoeren door een app zoals"stop the music" te gebruiken.

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 18:35

Ik gebruik om de muziek te stoppen een aparte app: "Stop + Clear", werkt goed

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

Verwijderd

Na het recente update van .420 werkt mijn camera niet meer. Zijn er hier mensen die ook dezelfde probleem hebben? :(

• richdb
Nee, hier alleen problemen en overschakelen tussen Wifi en 4G. Dit verloopt niet echt soepel. Zitten rarigheden in.

• Punkrocker

Punkrocker

Mostly harmless

vali schreef op zondag 19 juni 2016 @ 09:31:
[...]

Het stoppen van muziek doe je door het nummer op pauze te zetten. Om een nummer volledig te stopen zit jammer genoeg niet in groove, maar dit kan je wel uitvoeren door een app zoals"stop the music" te gebruiken.
Toch eigenlijk van de zotte dat je daar een aparte app voor moet installeren. Waarom niet gewoon een stopknop in Groove? 8)7

• vali
Punkrocker schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:50:
[...]

Toch eigenlijk van de zotte dat je daar een aparte app voor moet installeren. Waarom niet gewoon een stopknop in Groove? 8)7
Ben ik volledig mee eens, geen idee waarom die er niet is. Misschien wilt Microsoft dat er meer muziek in de wereld is ofzo ? Zodat je altijd nog op play kan drukken wil je het op een later moment opnieuw afspelen. :+

[ Voor 10% gewijzigd door vali op 20-06-2016 12:28 ]

• Bolk
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Bolk

Change the equation.

Ik heb sinds kort eindelijk een 950 en de laatste build doet vreemd. Ik heb weer rare noficatie sounds (heel erg zachtjes, maar je hoort ze wel) zonder dat er eigenlijk een notificatie plaatsvindt. Ik had dit op m'n L1020 ook bij W10 builds.

Misschien toch maar terug naar de slow ring, want soms werken de fast ring builds fantatisch maar soms is het ook echt drama.

Ik bespeur hier een zekere mate van onethische logica.

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 11:19

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Allen,

Ik heb een L640XL, welke ik al vanaf de aankoop draai op de fast ring insider. Maar ik zit er aan te denken om weer official te gaan. Wat zijn jullie bevindingen met W10? Stabiel? Of haken en ogen?

Professioneel Heftruck Syndroom

• Stravincy
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2016 @ 11:32:
Na het recente update van .420 werkt mijn camera niet meer. Zijn er hier mensen die ook dezelfde probleem hebben? :(
Nee, gelukkig niet. :X

Na de overgang van WP8.1 naar W10M, ben ik trouwens wel een paar favo camera apps "kwijt".

Namelijk twee panorama apps (1 begon met Lumia, de ander ben ik de naam van kwijt) en ook Lumia Camera waarmee je altijd hele leuke "action/moving shots" kon maken.

Nu kan ik helemaal geen panorama apps vinden in de store.
Als er iemand een link heeft naar 1tje? :)

En weet iemand of er een vergelijkbare camera app is als de goeie ouwe Lumia Camera?

Ik weet dat de makers van ProShot bezig zijn met een 2.0 W10M versie, maar daar is verder nog niks over bekend helaas.
NeFoRcE schreef op maandag 20 juni 2016 @ 12:01:
Allen,

Ik heb een L640XL, welke ik al vanaf de aankoop draai op de fast ring insider. Maar ik zit er aan te denken om weer official te gaan. Wat zijn jullie bevindingen met W10? Stabiel? Of haken en ogen?
Heel stabiel op mijn Lumia 950.

[ Voor 18% gewijzigd door Stravincy op 20-06-2016 21:11 ]

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Stravincy schreef op maandag 20 juni 2016 @ 21:09:
[knip]

Na de overgang van WP8.1 naar W10M, ben ik trouwens wel een paar favo camera apps "kwijt".

Namelijk twee panorama apps (1 begon met Lumia, de ander ben ik de naam van kwijt) en ook Lumia Camera waarmee je altijd hele leuke "action/moving shots" kon maken.

En weet iemand of er een vergelijkbare camera app is als de goeie ouwe Lumia Camera?

Ik weet dat de makers van ProShot bezig zijn met een 2.0 W10M versie, maar daar is verder nog niks over bekend helaas.

[knip]
Volgens volgende informatie komt Panorama weer terug naar W10M;

http://www.windowscentral...era-app-windows-10-mobile

Testing, one, two ...

• GerCor
[...]

[...]

Kijk eens in jouw bibliotheek. Misschien zijn de apps die je mist wel dichterbij dan je denkt.

• richdb
[...]

[...]
Volgens mij heb ik ergens gelezen dat de goeie ouwe Lumia Camera app niet gaat terugkomen. Heeft ermee te maken dat WM 10 gemaakt is om op alle toestellen gelijk te werken. En de Lumia Camera app heeft gewoon speciale functies die de 930 bijv ondersteund. Zal nog proberen het linkje weer te vinden waarin dit beschreven stond.

• GerCor
Zo, nieuwste versie Outlook mail en Kaarten automatisch binnengekomen. Blijkbaar duurt het voor de één wat langer dan voor de ander. Misschien iets met het model telefoon te maken?

• kevin33
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18-11 18:17

kevin33

Welkom in Utopia.

richdb schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 10:29:
[...]

Volgens mij heb ik ergens gelezen dat de goeie ouwe Lumia Camera app niet gaat terugkomen. Heeft ermee te maken dat WM 10 gemaakt is om op alle toestellen gelijk te werken. En de Lumia Camera app heeft gewoon speciale functies die de 930 bijv ondersteund. Zal nog proberen het linkje weer te vinden waarin dit beschreven stond.
Dat is inderdaad wel jammer, vond Lumia camera veel mooier werken, helemaal met die bewegende foto's

Ik sta op de grens. Van vroeger en later. Voor mij een ruimte. Die ik nog niet ken. Achter mij alles. Wat ik achter moet laten Ik sta hier met niets meer. Dan alleen wie ik ben.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerCor schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:30:
Zo, nieuwste versie Outlook mail en Kaarten automatisch binnengekomen. Blijkbaar duurt het voor de één wat langer dan voor de ander. Misschien iets met het model telefoon te maken?
Of het land van herkomst misschien? Mijn 950 komt oorspronkelijk uit Italië en ik kreeg een nieuwe firmware (niet een software build), flink eerder (weken) dan de 950 toestellen die in Nederland gekocht zijn. Maar mogelijk gaat dat voor apps helemaal niet op.

Ik regel trouwens zelf de installatie van de updates, automatisch bijwerken staat uit bij mij maar toch wordt er door de app wel gecontroleerd of er updates zijn, ze worden alleen niet vanzelf geïnstalleerd. Als het goed is komt het ook weer terug dat je kan zien welke updates geïnstalleerd zijn, dat was bij WP8.1 wel zo handig en voor mij de reden om het zelf maar te gaan doen.

Testing, one, two ...

• GerCor
Is een keuze, automatisch updaten of niet. Nu werd ik aangenaam verrast door een introductiescherm van kaarten (versie 5.1606.1670.0). Ik zag trouwens dat de gereden snelheid er ook bij genoteerd staat dus waarschijnlijk een paar builds overgeslagen? Want je schreef toch dat het er eerst uitgehaald was en bij de nieuwste build weer aanwezig is?

Hamburgermenu is inderdaad weg en de app heeft mijn themakleur (oranje) aangenomen. _/-\o_

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 21-06-2016 13:56 ]

• vali
[...]

[...]

Panorama gaan ze toevoegen, maar ik hoop dat ze de "create action shots" weer gaan toevoegen. Je kon er echt vette foto's mee maken...
GerCor schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:55:
Is een keuze, automatisch updaten of niet. Nu werd ik aangenaam verrast door een introductiescherm van kaarten (versie 5.1606.1670.0). Ik zag trouwens dat de gereden snelheid er ook bij genoteerd staat dus waarschijnlijk een paar builds overgeslagen? Want je schreef toch dat het er eerst uitgehaald was en bij de nieuwste build weer aanwezig is?

Hamburgermenu is inderdaad weg en de app heeft mijn themakleur (oranje) aangenomen. _/-\o_
Merkte ook dat je nu in het Nederlands turn-by-turn directions hoort.

[ Voor 23% gewijzigd door vali op 21-06-2016 13:59 ]

• mrsar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:24

mrsar

waar een sar is,is een wodka

ook een groove update zie ik nu,eens kijken of die het issue oplost

steam: mr_sar1 / Battle.net : mrsar#2189 / xbox : mrsar1

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

hardware-lover schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:45:
[...]

Als het goed is komt het ook weer terug dat je kan zien welke updates geïnstalleerd zijn.
Bij de laatste (2 of 3 ) fast-builds staat er weer een mooi scherm.

Afbeeldingslocatie: http://i64.tinypic.com/w728tx.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door hjs op 21-06-2016 14:02 ]

• MRE-Inc
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 15:03

MRE-Inc

Copa Mundial de Fútbol de 1982

GerCor schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:55:

Alleen zijn de alternatieve routes verdwenen. Naar het Gardameer in Italie gaat nu via Munchen, terwijl ik altijd via Zwitserland en Milaan rijd. Ik zie ook nergens een optie om wel een andere route te kiezen of zie ik wat over het hoofd ? Alternatieve route zat wel in de app voor deze update.

XBL: MRE Inc

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

hjs schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:00:
[...]
Bij de laatste (2 of 3 ) fast-builds staat er weer een mooi scherm.

[afbeelding]
Dat bedoel ik ja, maar we zitten hier met Production builds in dit topic, dus moeten we afwachten dat het zo ook naar Production wordt doorgezet, maar dat zal beslist wel het geval worden.
MRE-Inc schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:07:
[...]
Alleen zijn de alternatieve routes verdwenen. Naar het Gardameer in Italie gaat nu via Munchen, terwijl ik altijd via Zwitserland en Milaan rijd. Ik zie ook nergens een optie om wel een andere route te kiezen of zie ik wat over het hoofd ? Alternatieve route zat wel in de app voor deze update.
Zit er nog steeds in, ik krijg 4 routes te zien als ik naar bijv. Weeze of Maastricht zou willen rijden vanaf mijn huis.
vali schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 13:58:
[knip]

Merkte ook dat je nu in het Nederlands turn-by-turn directions hoort.
Het is altijd al in het Nederlands geweest (bij toestel op NL), alleen hadden enkelen problemen om het te kunnen laten horen. Daar was een oplossing voor maar niet iedereen zal deze gelezen of toegepast hebben.
Toch mooi dat Microsoft het nu schijnbaar zelf geheel heeft opgelost.

[ Voor 57% gewijzigd door hardware-lover op 21-06-2016 14:18 ]

Testing, one, two ...

• MRE-Inc

MRE-Inc

hardware-lover schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:07:
[...]

Dat bedoel ik ja, maar we zitten hier met Production builds in dit topic, dus moeten we afwachten dat het zo ook naar Production wordt doorgezet, maar dat zal beslist wel het geval worden.

[...]

Zit er nog steeds in, ik krijg 4 routes te zien als ik naar bijv. Weeze of Maastricht zou willen rijden vanaf mijn huis.

[...]

Het is altijd al in het Nederlands geweest (bij toestel op NL), alleen hadden enkelen problemen om het te kunnen laten horen. Daar was een oplossing voor maar niet iedereen zal deze gelezen of toegepast hebben.
Toch mooi dat Microsoft het nu schijnbaar zelf geheel heeft opgelost.
Vaag, ik navigeerde dus naar een bestemming welke in mijn favorieten lijst stond. Die gaf maar 1 route aan via Munchen en geen alternatieve routes. Wanneer ik idd een locatie ingeef waar ik nog nooit ben geweest en dus ook niet in mijn favorieten staat, dan krijg ik idd 4 alternatieve routes te zien waar ik uit kan kiezen.

• vali
MRE-Inc schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:21:
[...]

Vaag, ik navigeerde dus naar een bestemming welke in mijn favorieten lijst stond. Die gaf maar 1 route aan via Munchen en geen alternatieve routes. Wanneer ik idd een locatie ingeef waar ik nog nooit ben geweest en dus ook niet in mijn favorieten staat, dan krijg ik idd 4 alternatieve routes te zien waar ik uit kan kiezen.
Herkenbaar, dat heb ik ook. Vast een bug want dit was eerst niet. Je kan het oplossen door op de back knop te drukken nadat je een bestemming uit je favorieten lijst hebt gekozen.

• MRE-Inc

MRE-Inc

vali schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:29:
[...]

Herkenbaar, dat heb ik ook. Vast een bug want dit was eerst niet. Je kan het oplossen door op de back knop te drukken nadat je een bestemming uit je favorieten lijst hebt gekozen.
Als ik een favoriet kies en op routebeschrijving druk en daarna op de back toets, dan wordt de aangegeven route grijs ipv blauw. Jou truukje werkt dus niet bij mij of ik doe het niet goed.

Het valt me overigens op dat het allemaal adressen zijn in Italie waarvoor maar 1 route wordt weergegeven. Druk ik willekeurig op de kaart in Zwitserland of Frankrijk, dan krijg ik wel alternatieve routes.

• vali
MRE-Inc schreef op dinsdag 21 juni 2016 @ 14:37:
[...]

Als ik een favoriet kies en op routebeschrijving druk en daarna op de back toets, dan wordt de aangegeven route grijs ipv blauw. Jou truukje werkt dus niet bij mij of ik doe het niet goed.

Het valt me overigens op dat het allemaal adressen zijn in Italie waarvoor maar 1 route wordt weergegeven. Druk ik willekeurig op de kaart in Zwitserland of Frankrijk, dan krijg ik wel alternatieve routes.
Nee je moet niet op routebeschrijving drukken, alleen op je favoriet :+
Pagina: 1 ... 79 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M