Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:27
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2016 @ 08:27:
[...]

Volgens mij betreffen dit allemaal keuzes van MS op basis van wat gebruikers willen. Radio, QR, wifi delen, mensen willen het niet, snappen het niet en gebruiken het dus niet.
Radio; wordt misschien niet veel gebruikt, maar het kan handig zijn.
QR; ikzelf heb dat heel veel gebruikt. En ik lees dat het nu dus enkel nog werkt met Cortana. Zelfde met muziek herkennen. Het is bijna discriminatie op basis van afkomst.

wifi delen: Mensen willen dat best, alleen het enige wat deze mensen horen is, "je wachtwoord wordt gedeeld met iedereen in je vriendenlijst". De marketing van MS is dusdanig slecht dat ze het niet goed uitgelegd krijgen. Bovendien zit er een fatal flaw in wifi sense en dat is dat als jij hier op bezoek komt met je Windows telefoon en ik geen Windows Phone zou hebben (98% van de wereld) ik jou gewoon mijn wachtwoord zou geven en daarmee controle over mijn eigen wifi netwerk aan jou zou doorgeven.
Dat Microsoft heeft geëxperimenteerd met features is logisch want ze waren een nieuwe speler in de markt en ze probeerden een niche te vinden. Nu met alle feedback passen ze het OS aan op de vraag. Dat je juist daarover klaagt, is nogal ironisch.
Ik geloof er niets van dat mensen zeggen: "Oh gooi QR-scanning en muziek herkennen maar in Cortana, het wordt toch alleen maar in de VS gebruikt". mbt Wifi sense heb je misschien wel gelijk. Maar verder is het typisch dat je maar een paar punten uit mijn reactie pakt om te reageren: ik geloof bijvoorbeeld niet dat mensen vragen om Outlook e-mail rendering in de brakke word-engine te doen.
Een app heeft weinig te maken met de interface van een OS, ook al zijn ze van dezelfde ontwikkelaar.
Dat ben ik niet met je eens. De bing app wordt getriggerd door een hardware knop waarvan de functie niet te veranderen is en de bing-app is niet te deinstalleren. Die hoort heel erg bij het OS. En ziet er al een half jaar zo uit:
Afbeeldingslocatie: https://buxija-dm2305.files.1drv.com/y3mS62T1gpZ5fF7YeDkCVd4n_Z_1D8cjFwE7s9JJpL_U3v-21YvGwt7u7iTsSK9TxV7UiDImNBpqGi60A8Tc70jRW2sd_yI3--uiF-a0EBqrq4-VFIy8jg8z-anF5BimVm8OmEgoBGx9efWU6DYKTuN-8eGYrfNlsUNSmA4CnEYyuI?width=371&height=660&cropmode=none

Daarnaast negeer je mijn punt over Instagram en hun iOS port.

Of vergelijk deze twee screenshots van first-party apps eens:

Afbeeldingslocatie: https://9om3wa-dm2305.files.1drv.com/y3mPEFslmsu65j0kCJYpfo2PVIy6T8CNDnP9PHxnwSR5G1QqGsB9vyDk1vHxAxmdpJjnJ-ABAZxY1K3JyVmXOE8T6fZG8XwzHNlNKU6eFNoNoYjcPjkCuS_d4aU5Fgws3C6bNJOfqBFgDukN7cbcZzA-BZa5oykCp0HZiWGJCQBB9s?width=371&height=660&cropmode=none

Afbeeldingslocatie: https://m7pkmw-dm2305.files.1drv.com/y3mYAu7VN49G3Md48r50UVnjByDypybi-vbeOhuxOiyLEWLkwzvLDJXxO5Ef9FASpcAfPc-O1zuY-waT_t5dCYEoYtZDWNLDvk96Gq0XADvoXi9MsNzm3AsihLV35MAG9QcNdZHjQ8pEnKImLK3pBjsxjqBaAAO9Gcg_mMYLNTb3AU?width=371&height=660&cropmode=none

Als je dan een nieuw OS maakt, dan zorg je er toch op z'n minst voor dat alle interface elementen hetzelfde zijn?
Ook jammer dat je het woord "haat" in de pen neemt en zo algeheel negatief bent.
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik ben een van de grootste fans van Windows Phone hier denk ik. Ik heb een HTC 7 Trophy, een Lumia 800, een HTC 8x, een Lumia 925, een Lumia 640 gehad en heb nu een Lumia 950. Het is niet dat ik zelf Wifi Sense ofzo haat, maar lees de reacties onder nieuwsberichten op t.net maar: Door questionable dingen zoals de privacy-issues met Windows 10 en oa Wifi sense verlies je mindshare onder je potentiële gebruikers.

Ik wil graag dat Windows 10 mobile 30% marktaandeel krijgt, maar zolang Microsoft blijft prutsen met features zoals Wifi Sense, of Cortana, of de Edge browser zal dat niet gebeuren, of met het niet uitbrengen van telefoons waar de markt om zit te schreeuwen. En dan komen de apologisten altijd weer met "Ja in de volgende build wordt het allemaal beter, wacht maar af". Heb je een iPhone gebruiker dat ooit horen zeggen? Nee dacht het niet. Ook een leuke is "maar met de Surface Phone kunnen we x86 draaien op onze telefoons!", alsof dat het gouden ei van Microsoft is. De opkomst van Android heeft wel aangetoond dat niemand zit te wachten op x86 op telefoons.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Dat Cortana niet werkt m.b.t. de spraak in het Nederlands, dat je dat alleen in het Engels kan, kan ik nog begrijpen, dit vergt enig vertaalwerk.

Echter zorg er dan voor dat Cortana zoals "Quit hours" etc. wel gewoon werkt in een Andere Taal, als ook het navigatie progromma in een andere taal.

Als je dit zo strikt koppelt aan de Taal die door Cortana ondersteunt wordt, is dit niet handig. Of ze moeten er voor zorgen dat elke taal door Cortana ondersteunt wordt.

Maar als ze dit niet kunnen waarmaken, dan moeten ze die eis nog laten vallen voor hun eigen app's zoals Kaarten. ( Op dit moment is dit alleen van toepassing in de Redstone (fast ring) dus hier accepteren de testers het ook, maar dit gaat anders worden als dit zelfde issue naar de productie gaat )

Anders krijg je een toekomstige windows mobile die niet voor alle landen werkbaar is.
Maar laten we niet op de zaken voor uit lopen, en er van uitgaan dat ze dit fixen.

Ik zelf geeft dit steeds nadrukkelijk in de Feedback app aan, wat ik hierboven verteld heb.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2016 12:15 ]

Verwijderd

Waze, ik ga het proberen, heb het volgens mij ooit eens geprobeerd met Android, maar was toen volgens mij niet zo onder de indruk t.o.v. Here Drive/Kaarten of Sygic.

Sygic is overigens ook nog een oplossing binnen windows mobile 10, echter deze kost 20 euro, Dat is op zich geen over komelijk probleem de 20 euro, maar het gaat mij om het principe.

Kaarten is gratis, en werkt voor mij net zo goed.

( En met mijn IPhone krijg ik Sygic niet meer draaiend, op een nieuwe iPhone ondanks dat ik dit al een keer betaald had, In app aankopen worden niet ondersteund, krijg je dan als melding, als je dit terug wilt laten zetten via je account.
Helpdesk via Sygic helpt ook niet, en dan is het tegen mijn principe in dat ik weer 20 euro ga betalen voor deze club....
Heb er ook al voor Android voor betaald, en zou nu weer voor Windows moeten betalen voor Sygic ( Dat zou dan de derde keer zijn :? )

Al hoewel Sygic wel een mooi Navigatie Programma is.

• GerCor
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 12:08
Ja, je kunt alles. Maar we hebben het over Windows 10 Mobile en wat je nu hebt, en wat je in WP8.1 had, en dat er steeds meer functies gaan verdwijnen. Ik kan ook een iPhone kopen of een Android. Heb ik het ook opgelost.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Ramon schreef op zondag 15 mei 2016 @ 12:10:
Ik wil graag dat Windows 10 mobile 30% marktaandeel krijgt, maar zolang Microsoft blijft prutsen met features zoals Wifi Sense, of Cortana, of de Edge browser zal dat niet gebeuren, of met het niet uitbrengen van telefoons waar de markt om zit te schreeuwen. En dan komen de apologisten altijd weer met "Ja in de volgende build wordt het allemaal beter, wacht maar af". Heb je een iPhone gebruiker dat ooit horen zeggen? Nee dacht het niet. Ook een leuke is "maar met de Surface Phone kunnen we x86 draaien op onze telefoons!", alsof dat het gouden ei van Microsoft is. De opkomst van Android heeft wel aangetoond dat niemand zit te wachten op x86 op telefoons.
"Heb je een iPhone gebruiker dat ooit horen zeggen?" De iPhone gebruiker kan problemen gaan oplossen met iOS9(.3) die niet wilt installeren, updates die dingen slopen .. ja iOS is geweldig hoor /s :+. Het is niet alsof iOS en Android die 'holy grail' zijn. Ook deze OSen hebben regelmatig problemen bij updates ...en dan krijg je hetzelfde "wacht maar op de volgende update, dan is het perfect!".

Daarnaast zijn iOS en Android 'volwassen' OSen en is W10M eigenlijk nog een kind dat de wereld aan het verkennen is (doet MS al wel erg lang, maar toch :P . Windows 10 Mobile heeft, omdat het nog een inhaal race te doen heeft qua OS/features, het meeste feature toevoegingen nodig en daar zijn de verwachting van 'de komende build wordt het nog beter'.

En de Surface Phone is inderdaad overrated. Het is niet alsof x86 de wereld gaat redden, verwachtingen zijn dan ook gewoon dat de Surface Phone een ARM device blijft maar met x86 apps via Azure. Daarnaast is Redstone 1 niet echt mobile focust geweest dus had ook niet al te veel verwacht qua verbeteringen. Redstone 2 en 3 schijnen zich weer meer te gaan richten op mobile features. Maar dat blijft natuurlijk nog deels speculatie.
GerCor schreef op zondag 15 mei 2016 @ 12:25:
Ja, je kunt alles. Maar we hebben het over Windows 10 Mobile en wat je nu hebt, en wat je in WP8.1 had, en dat er steeds meer functies gaan verdwijnen. Ik kan ook een iPhone kopen of een Android. Heb ik het ook opgelost.
Er verdwijnt niet echt wat. Dingen worden uitgefaseerd of geintegreerd in andere software :+

Patient gamer

• GerCor
Precies. Dus je hebt een Golf GTI met xenonverlichting, geïntegreerde navigatie, sportvelgen. Gaat voor een beurt naar de garage, haal je de GTI weer op: weg xenonverlichting, weg geïntegreerde navigatie, weg sportvelgen.

Ja, heb je niet echt nodig, halogeen werkt ook, we hebben er een TomTom in gehangen een standaard velgen gemonteerd. Als je alles weer terug wilt hebben rij je maar even naar een derde.

Suc6.

Oja, doen we trouwens niet in Amerika hoor, daar hou je alles alleen bouwen we de GTI gratis om naar de R-versie.

Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost

• richdb
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 01-11-2022
Euh, vraagje? Als dit zo allemaal hier lees is het dan verstandig om gewoon op 8.1 te blijven? Of loop je dan op een gegeven moment achter met apps die niet meer werken?

• GerCor
richdb schreef op zondag 15 mei 2016 @ 13:16:
Euh, vraagje? Als dit zo allemaal hier lees is het dan verstandig om gewoon op 8.1 te blijven? Of loop je dan op een gegeven moment achter met apps die niet meer werken?
Niet meer werken zal de eerstkomende jaren wel meevallen. Maar wel grote kans dat apps geen update meer krijgen. Maar er is ook niet echt een 'aanmoediging' om van WP8.1 naar W10M te willen. W10M voegt niks toe.

• blmp
  • Niet online
Er zijn nou al apps die 'gedumpt' zijn op WP8.1. En Windows 10 Mobile is lang niet zo slecht; er zijn wat puntjes af en toe (ligt aan de persoon) maar verder is het ene hele verbetering naar mijn mening.
Jouw mening. Ik vind W10M een hele verademing t.o.v. WP8.1. Betere UI/design language naar mijn mening (voelt tenminste van deze tijd), betere default apps (Mail en Maps o.a.) en nog wel wat dingen. En zelfs nog goede first party Instagram en Twitter apps :P

[ Voor 11% gewijzigd door blmp op 15-05-2016 13:32 ]

Patient gamer

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:27
Als je nu nog op 8.1 zit zou ik wachten tot de volgende W10M update. Er zijn nu gewoon teveel kleine regressions waar ik me in ieder geval mateloos aan erger.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• GerCor
Tuurlijk, ziet er allemaal veel mooier uit. Maar een aap in een mooi pak blijft een aap.

W10M voegt qua functionaliteit niks toe.

Twitter-app is mooi maar is tegelijkertijd ook gewoon één groot drama. Geeft constant dezelfde notificatie aan, begint ... na lang wachten, gewoon bovenaan in je tijdlijn en als je een tijdje niet op Twitter bent geweest scoll je je helemaal de ziekte door 50 keer dezelfde berichten. Vreet als een dolle data, maar gifjes en filmpjes die je kunt afspelen in Twitter zelf is prachtig.

Instagram is een iOS app. Zit ik helemaal niet op te wachten.

[ Voor 9% gewijzigd door GerCor op 15-05-2016 13:43 ]

• richdb
OK, bedankt allemaal. Blijf de boel hier gewoon volgen en laat mijn 930 nog mooi op 8.1 draaien. Door de 550 (die nu ligt te verstoffen) had ik al ervaring met de 550. Maar ben zelf gewoon heel tevreden over de werking en functionaliteit van 8.1 (vooral de GUI, als is die niet meer van deze tijd???).

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2016 @ 12:21:
Waze, ik ga het proberen, heb het volgens mij ooit eens geprobeerd met Android, maar was toen volgens mij niet zo onder de indruk t.o.v. Here Drive/Kaarten of Sygic.
Misschien vanwege de offline kaarten die mogelijk zijn bij Sygic?
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2016 @ 12:21:

Kaarten is gratis, en werkt voor mij net zo goed.
Tot voor kort was de kaart niet up-to-date, misschien nog steeds niet.
Als dat geen probleem voor je is kun je die € 20,- beter in je zak houden.

Ik ben best gecharmeerd van Sygic, kaarten zijn prima up-to-date maar je kunt inderdaad beter wel die € 20,- betalen voor volledige functionaliteit. Volledig minus live-service dan, dit kost nog eens € 6,- extra.

Jammer dat MS-maps niet up-to-date is. (en Here op WP8.1 ook niet meer)
Ik dacht een redelijk goedkope telefoon te hebben maar met dit soort fratsen wordt hij alsnog duur.

• Amadeus1966
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 22-10 15:16
@ Gercor.
Je haalt echt wel goede punten aan.
Heb ondertussen ook al het gevoel gekregen dat er meer gesloopt en nog veel meer geëxperimenteerd wordt met wm10 dan in wp8.x ooit het geval was.
Nog maar te zwijgen over onze taal ondersteuning.
Doe mij maar voor mijn wp8.1 toestel alleen maar het startscherm van WM 10 de rest mogen ze van mij houden.

Heb mij sinds de 950 in samenhang met win10 in de pauze gezet voor wat betreft een dergelijke nieuwe aanschaf.
Acer en HP zijn tot dusver nog steeds de enige die het aangedurfd hebben om met een highend apparaat te komen en ook dat schijnt nog een teleurstelling te zijn.
HP heeft het nog niet eens uitgebracht, maar dat terzijde.
Als ik 600 of meer moet gaan aftikken voor een stukje elektronica van amper 6" dan wil ik het gewoon perfect hebben zonder enige concessie.
Als Nederlander voel ik mij door ms niet serieus genomen.
Alle mooie interessante aanbiedingen gaan hier onze neus voorbij en betalen nog steeds de volle mep voor een nog net niet kreupel apparaat en dat terwijl ze in de vs twee deden bij de prijs van één ( bij aanschaf van een 950XL kreeg je de 950 er gratis bij ).
Kijk met dat soort aanbiedingen krijg je europa en zeker nederland wel aan de Windows.
Huawei en LG worden al verleidelijker, zeker met hun camera's en overige innovaties.
Alleen jammer dat het op Android draait.
Volgend jaar ga ik mij eens goed achter de oren krabben.
Als de surfacephone net zo teleurstellend wordt dan is het hoogstwaarschijnlijk exit of ga iig wel de andere markt verkennen.

Windowscentral is een leuk forum maar bah wel zeer kinds georiënteerd met een eigen cultuur.
Alles wat anderstalig is dan engels wordt afgefikt tenzij je pro,Amerika bent.
Tweakergehalte is daar ook zeer laag ( maar dat vindt ik hier trouwens ook ).

Once we were young and ruthless, now we are old and toothless....

• GerCor
Wat had je willen Tweaken aan Windows 10 Mobile dan? Veel verder dan wat instellingen aanpassen aan je eigen smaak kom je niet.

Gelukkig.

• barta123
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 19-11 10:04
Amadeus1966 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 02:26:
@ Gercor.
Je haalt echt wel goede punten aan.
Heb ondertussen ook al het gevoel gekregen dat er meer gesloopt en nog veel meer geëxperimenteerd wordt met wm10 dan in wp8.x ooit het geval was.

*knip*
Volgend jaar ga ik mij eens goed achter de oren krabben.
Als de surfacephone net zo teleurstellend wordt dan is het hoogstwaarschijnlijk exit of ga iig wel de andere markt verkennen.

Windowscentral is een leuk forum maar bah wel zeer kinds georiënteerd met een eigen cultuur.
Alles wat anderstalig is dan engels wordt afgefikt tenzij je pro,Amerika bent.
Tweakergehalte is daar ook zeer laag ( maar dat vindt ik hier trouwens ook ).
Wat is er zo teleurstellend aan de 950 dan? Het feit dat de software bij begin buggy was? Daar heb je inmiddels geen last meer van hoor... Ik heb ook een Android telefoon van 2016 die bij introductie ook 600 euro kostte. Geloof me, met de 950 krijg je meer toestel en charme dan met dat ding hoor! :9

Val je over het plastic design? Dat geleuter doet mijn tenen al helemaal krommen, waarom is glas zo bijzonder? Omdat het krast als een malle?

Windows 10 is juist een enorme stap vooruit vanaf 8.1, het startscherm van 8.1 met die zwarte lijnen is niet mooi, het menu is onoverzichtelijk en er zijn stukken minder apps aanwezig + de ontwikkeling zal nu ook wel stilliggen. ;)

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

• Propane
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
barta123 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:58:
[...]

Wat is er zo teleurstellend aan de 950 dan? Het feit dat de software bij begin buggy was? Daar heb je inmiddels geen last meer van hoor... Ik heb ook een Android telefoon van 2016 die bij introductie ook 600 euro kostte. Geloof me, met de 950 krijg je meer toestel en charme dan met dat ding hoor! :9

Val je over het plastic design? Dat geleuter doet mijn tenen al helemaal krommen, waarom is glas zo bijzonder? Omdat het krast als een malle?

Windows 10 is juist een enorme stap vooruit vanaf 8.1, het startscherm van 8.1 met die zwarte lijnen is niet mooi, het menu is onoverzichtelijk en er zijn stukken minder apps aanwezig + de ontwikkeling zal nu ook wel stilliggen. ;)
Plastic heeft zo zijn voordelen, maar onderschat de waarde van premium materialen niet. Een iPhone 6s met z'n aluminium body en afgeronde glas randen voelt gewoon aan als veel beter vakwerk dan de materialen op de 950 bijvoorbeeld. Hetzelfde gaat op voor de verscheidene Galaxy's met premium materialen, of eerder de Xperia's. Bij vorige Lumia's was het ontwerp tenminste ook nog 'premium' of in ieder geval fris.

En jou mening over het ontwerp van W10M is precies dat, een mening. Ik vind bijvoorbeeld de grotere ruimtes tussen de tegels in 8.1 prettiger ogen, en het instellingen scherm in 8.1.2 was tevens overzichtelijk en een stuk prettiger met een zwarte achtergrond in plaats van een vaal grijze.

• barta123
Propane schreef op maandag 16 mei 2016 @ 12:29:
[...]
Plastic heeft zo zijn voordelen, maar onderschat de waarde van premium materialen niet. Een iPhone 6s met z'n aluminium body en afgeronde glas randen voelt gewoon aan als veel beter vakwerk dan de materialen op de 950 bijvoorbeeld. Hetzelfde gaat op voor de verscheidene Galaxy's met premium materialen, of eerder de Xperia's. Bij vorige Lumia's was het ontwerp tenminste ook nog 'premium' of in ieder geval fris.

En jou mening over het ontwerp van W10M is precies dat, een mening. Ik vind bijvoorbeeld de grotere ruimtes tussen de tegels in 8.1 prettiger ogen, en het instellingen scherm in 8.1.2 was tevens overzichtelijk en een stuk prettiger met een zwarte achtergrond in plaats van een vaal grijze.
Daar heb je gelijk in, maar ik heb zelf ook een Xperia uit de Z5-reeks, maar ik kan niet zeggen dat ik me nou beter voel met dat glas, ik heb alleen de angst dat ik het bekras, laat scheuren of dat ik hem laat vallen... :9 Vergeet niet dat die verwisselbare achterkant ook nog de mogelijkheid geeft een achterkant te plaatsen met andere materialen, zelf vind ik leer heel fijn, omdat het veel beter aanvoelt... Binnenkort ook hout, ik denk dat dat, mits goed afgewerkt ook erg fijn in de hand zal liggen! ;)

Maar inderdaad, wat W10M betreft is het een mening, die ruimte tussen de tegels heb je nog steeds als je wilt & het instellingenmenu bij de 830 op 8.1 is inderdaad stukken beter dan mijn Lumia 920 ze had, maar nog steeds is het in W10M beter geregeld, vind ik... :9

3MXM68, 2x FTXJ35. PV 4400Wp, fanatiek Stromeraar, Zero SR fanaat en helaas nog LPG rijder (1.2 TSI Vialle LPdi - 350.000km)

Verwijderd

Amadeus1966 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 02:26:
Als ik 600 of meer moet gaan aftikken voor een stukje elektronica van amper 6" dan wil ik het gewoon perfect hebben zonder enige concessie.
Je zou dan ook niet moeten willen het ergerlijke 'rate this app' wat te pas en onpas tevoorschijn komt met W10M. Dat komt zo goedkoop over (op mij tenminste)

• PinokkioTV
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 30-10 23:09
Verwijderd schreef op maandag 16 mei 2016 @ 13:38:
[...]

Je zou dan ook niet moeten willen het ergerlijke 'rate this app' wat te pas en onpas tevoorschijn komt met W10M. Dat komt zo goedkoop over (op mij tenminste)
Is dat niet vooral een Insider ding? Ik krijg deze vraag met m'n 930 (Insider) veel vaker dan bij m'n 950xl (production)

Verwijderd

PinokkioTV schreef op maandag 16 mei 2016 @ 20:39:
[...]

Is dat niet vooral een Insider ding? Ik krijg deze vraag met m'n 930 (Insider) veel vaker dan bij m'n 950xl (production)
Nee, ik houd me verre van insiderdingen. De gewone productieversie vind ik al beta genoeg.
Mogelijk is het erger bij de insiderversies.

• Caelorum
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 12:58
Ja, op mijn telefoon (met insider) krijg ik elke dag wel een keer of twee/drie iets te zien. Ik geef ook altijd wel feedback, dus misschien dat dat het nog erger maakt.

Overigens goed nieuws voor mensen met een smartwatch. Microsoft is bezig met de ondersteuning van Bluetooth uit te breiden. Dat zorgt er onder andere voor dat de smartwatch van fitbit ondersteuning gaat krijgen voor notificaties. Ook bijv. de goedkope xiomei mi band gaat het krijgen via de 3rd party app. Gerucht gaat dat het eind juli in de insider builds beschikbaar zou moeten zijn en dan met de grote update naar productie.

• Cruzer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-11 16:19
The Inquisitor schreef op maandag 09 mei 2016 @ 16:42:
[...]

Dit probleem herken ik maar al te goed... paar keer per dag flikkert dat ding uit. Soms haal ik hm uit mijn broekzak en zie ik het NOKIA logo... huh, waarom nu weer. Daar is dus geen pijl op te trekken, maar 1-8x reboot per dag is niet ongewoon
Nee idd maar zal het dan een hardware of een software issue zijn? Voor W10 had ik nooit last van reboots

When the pink is snookered, Go for the brown

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11 10:56

The Inquisitor

Greetings weaklings

Cruzer schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 12:29:
[...]

Nee idd maar zal het dan een hardware of een software issue zijn? Voor W10 had ik nooit last van reboots
Op 8.1 had ik dat helaas ook al, en ik heb 2x een 830 gehad (de eerste is in het water gevallen), dus de kans is klein dat het aan mijn specifieke toestel ligt. Ik denk dat het een firmware probleem is. De 830 is ook de enige met het rare screen-to-black probleem.

• Amadeus1966
barta123 schreef op maandag 16 mei 2016 @ 11:58:
[...]

De teleurstelling was dat het in feite weinig nieuws toevoegde.
Het enige wat eigenlijk vernieuwd was was de irisscanner, continuum en win10 zelf.
De hardware opzich is weinig mis mee.
Het plastic design is iets waar je mij niet over heb horen klagen immers de Lumia is net als een ander niet bij name genoemde speler juist herkenbaar om het kunststof design.
Kunststof kan veel meer absorberen dan metaal.
Vind het weinig luxe uitstralen, maar daarom is het nog niet slecht.

Het startscherm van win 10 ziet er idd gelikt uit en deze zou als final update ook wel aangeboden mogen worden richting de win8.1 gebruikers die geen update krijgen naar win 10.
Dit in tegenstelling tot het eerder toegezegde van MS.
Immers eerder zou ieder 8.x toestel overgaan naar win 10,
rap daarna werd dit weer teruggebracht naar een geheel andere selectie en nu is dit nog verder teruggebracht naar een chosen few.
Ondanks dat mijn toestel nog steeds voldoet aan de nieuw gestelde eis ( 1 Gig geheugen en 8 Gb opslag ) doet hij niet mee aan de updaterace.
Is ook niet erg, ding is al meer dan twee jaar oud, maar zet wel vraagtekens.
De ervaringen van win 10 zijn nogal uiteenlopend op de diverse toestellen,
bij de één loopt het als een zonnetje en bij een ander is het gewoonweg huilen met de pet op.
En dat terwijl WP 8.x uitblonk in snelheid en stabiliteit.
Immers elk toestel zou de zelfde ervaring moeten hebben,
iets wat met win 10 tot dusver nog niet gelukt is.

Charme?
Alszijnde geknuffeld in de warme doch zakelijke armen van MS en omarmt met de mantel der liefde.
Kom op man, het is gewoon een product wat verkocht moet worden.
Als ik dat soort gevoelens ga krijgen voor een bedrijf dan wordt het tijd voor een therapeut.

Ik heb een bepaald bedrag over voor een bepaald apparaat.
En voor dat geld moet hij gewoon doen waarvoor ik hem heb aangeschaft.

Zo ook de veel bespoken toekomstige ondersteuning voor x32.
Mooie gedachte,
maar mijn interesse wordt pas in zijn geheel gewekt als ik bij wijze van spreken unreal tournament zou kunnen instaleren zoals ik dat kan op mijn pc/laptop.
Maar dat is vooralsnog een utopie en denk ook niet dat dat iets is wat MS of de ontwikkelaars willen.
Immers applicaties vanuit de store instaleren is lucratiever dan het programma downloaden vanuit welke willekeurige bron dan ook ( immers dan komt de piraterij weer eens serieus om de hoek kijken ).
Een onzinnige kronkel?
Nee, denk het niet.
Immers met de desktop versies van windows 8x en 10 gaan we al aardig die kant op.
En in een niet al te verre toekomst wordt het waarschijnlijk helemaal onmogelijk gemaakt om middels een setup/install een programma te instaleren op een reguliere pc.
Ontwikkelaars van bepaalde programma's bieden hun applicaties dan aan richting een store,
MS krijgt een percentage en de rest is voor de ontwikkelaar.
Geen illegale downloads meer vanuit de diverse torrents of wat dan ook,
immers een dergelijke installatie zou dan niet meer mogelijk zijn.
Winwin voor alle partijen.

Nu weer terug richting Win 10 en mijn teleurstelling.
De teleurstelling die ik heb is de grote ophef die gemaakt werd over zowel de nieuwe generatie toestellen en windows 10 en wat daarvan is overgebleven.
windows 10 is te snel gepushed ( al of niet onder druk van de gebruikers ) en daardoor was de 950 ( xl ) min of meer kreupel op de markt gezet.
Dit is nadien wel gecorrigeerd, maar toch heeft dat nog een lange tijd geduurd.
Nu op dit moment ligt de markt stil.
Nagenoeg alle nieuwe updates komen voort vanuit de diverse insiders ( waarbij een gedeelte van de eerder goedgekeurde toestellen alweer zijn afgevallen ) en zijn dus niet mainstream.
Daarnaast worden er dit jaar weinig Windows toestellen ontwikkeld of uitgebracht voor de Europese markt, dit aantal staat nagenoeg op nul.
Acer heeft onlangs de Liquid Jade Primo uitgebracht, heb ze hier alleen nog niet gezien.
Ja de Duitse mediamarkt heeft hem liggen maar daarmee heb je het geloof ik ook wel gehad.
Daarnaast hebben een paar tropische fabrikanten bepaalde lowbudget toestellen op de markt gebracht....maar niet hier.
Hp X3 staat nog steeds op de planken, tegen de tijd als die uitkomt ben ik bang dat ie alweer veroudert is.
Des temeer toestellen des te meer keuze...maar wederom gaat dat hier niet op.
Dat was eerder ook al zo, denk bijvoorbeeld maar aan de HTC W8 die heb ik hier niet gezien.
Net als de Liquid Primo, ook deze is niet voor de Nederlandse markt.
En de HP X3 zal zoals het reeds al eerder vermeld is niet voor de normale consument beschikbaar komen.
MS zelf heeft de SurfacePhone inmiddels al opgeschoven naar 2017.

Nee al met al niet echt zaligmakend.
En nee heb geen antidepressiva nodig.
Mijn oud en nu inmiddels niet meer ondersteunde 1320 draait nog als een zonnetje en voldoet nog steeds aan mijn toenmalige wensen.
Al begint de leeftijd wel parten te spelen :-)

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:22

RayNbow

Kirika <3

Amadeus1966 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 14:05:
Mooie gedachte,
maar mijn interesse wordt pas in zijn geheel gewekt als ik bij wijze van spreken unreal tournament zou kunnen instaleren zoals ik dat kan op mijn pc/laptop.
Maar dat is vooralsnog een utopie en denk ook niet dat dat iets is wat MS of de ontwikkelaars willen.
Immers applicaties vanuit de store instaleren is lucratiever dan het programma downloaden vanuit welke willekeurige bron dan ook ( immers dan komt de piraterij weer eens serieus om de hoek kijken ).
Een onzinnige kronkel?
Nee, denk het niet.
Immers met de desktop versies van windows 8x en 10 gaan we al aardig die kant op.
En in een niet al te verre toekomst wordt het waarschijnlijk helemaal onmogelijk gemaakt om middels een setup/install een programma te instaleren op een reguliere pc.
Tegenwoordig wordt sideloading standaard toegestaan op een Windows 10 PC. Voorheen moest je alleen PowerShell gebruiken om een .appx te installeren, maar Microsoft werkt er aan om het gebruiksvriendelijker te maken. Geen store nodig dus.

Over Win32 op de telefoon, dat is voornamelijk onwenselijk vanwege het programmeermodel qua security en resources (bandwidth, battery, etc.).

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
RayNbow schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:26:
[...]

Tegenwoordig wordt sideloading standaard toegestaan op een Windows 10 PC. Voorheen moest je alleen PowerShell gebruiken om een .appx te installeren, maar Microsoft werkt er aan om het gebruiksvriendelijker te maken. Geen store nodig dus.

Over Win32 op de telefoon, dat is voornamelijk onwenselijk vanwege het programmeermodel qua security en resources (bandwidth, battery, etc.).
Wow, goud. Ga ik meteen aan mijn zusje van 14 vertellen dat dat kan. Die is nu nog helemaal verdrietig dat haar super betaalbare smartphone met fijne camera geen Snapchat heeft. Misschien dat dit iets goed maakt :)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

• ardvark99
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 13:25
Ik weet niet of er W10M gebruikers zijn die de LinkedIn app gebruiken, maar gisteren heb ik er eens een mailtje aan gewaagd met de vraag of ervoor de verouderde LinkedIn app nog een W10M app in het verschiet zit. En er is een LinkedIn Job Search-app, die zo wie zo niet voor W10M beschikbaar is. Ik heb via de site https://www.linkedin.com/help/linkedin/ask dus de vraag gesteld.

En hier het antwoord:
Bedankt voor je email. Op dit moment is heb ik hier helaas geen directe informatie over, maar ik heb je suggestie wel doorgestuurd naar ons product team. Wanneer veel van onze leden vragen om dezelfde verbetering, doen ze hun best om het gedaan te krijgen. Vanwege het aantal suggesties die zij ontvangen, is er geen specifieke tijdlijn, maar je kunt altijd onze updates volgen op blog.linkedin.com
Mocht je nog verdere vragen hebben, dan hoor ik het graag!

Met vriendelijke groet,

Eoghan
Support Specialist
LinkedIn

• blmp
  • Niet online
rap daarna werd dit weer teruggebracht naar een geheel andere selectie en nu is dit nog verder teruggebracht naar een chosen few.

Ondanks dat mijn toestel nog steeds voldoet aan de nieuw gestelde eis ( 1 Gig geheugen en 8 Gb opslag )
Heb eerder het idee dat ze gehakt hebben op een extra variabele namelijk CPU power. Alle devices die volgensmij gedropt zijn hadden maar 2 cores terwijl devices zoals de Lumia 435 (quad core) gewoon de update krijgen.
Mooie gedachte,
Denk dat dit voorlopig nog niet gaat gebeuren. Eerder op een manier zoals de HP Elite X3 het doet; apps in de cloud en de telefoon/Continuum enkel als (stream)client.
Dit lijkt mij inderdaad ook. Veel mensen hebben nog een soort afgunst tegen de Windows Store, maar ik zie dit niet zo eigenlijk. Het is toch ideaal als alle Windows apps (zelfs Xbox) straks in de Store te koop zijn. Moet zeggen dat ik sinds ik een W10M device heb ik zowaar al ~10 apps gekocht heb. Op Android 1 en de rest op APK speurtocht geweest (tsja hollender he :+).
De teleurstelling die ik heb is de grote ophef die gemaakt werd over zowel de nieuwe generatie toestellen en windows 10 en wat daarvan is overgebleven.
windows 10 is te snel gepushed ( al of niet onder druk van de gebruikers ) en daardoor was de 950 ( xl ) min of meer kreupel op de markt gezet.
Hier ben ik het wel enigszins mee eens. Als ik zie hoe Redstone er nu uit ziet in de Insider Preview heb ik eerder het idee dit dat de eerste release versie had moeten zijn.
ardvark99 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 16:05:
Ik weet niet of er W10M gebruikers zijn die de LinkedIn app gebruiken, maar gisteren heb ik er eens een mailtje aan gewaagd met de vraag of ervoor de verouderde LinkedIn app nog een W10M app in het verschiet zit. En er is een LinkedIn Job Search-app, die zo wie zo niet voor W10M beschikbaar is. Ik heb via de site https://www.linkedin.com/help/linkedin/ask dus de vraag gesteld.

En hier het antwoord:

[...]
Zo'n typisch antwoord. Klinkt als zo'n typische 'misschien ooit als de zon en de maan tegelijk een rondje draaien' reactie. Al hoop ik wel op een update voor LinkedIn. De huidige app is echt :X

[ Voor 0% gewijzigd door blmp op 17-05-2016 16:29 . Reden: typo ]

Patient gamer

• ardvark99
blmp schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 16:24:
[...]

[...]

Zo'n typisch antwoord. Klinkt als zo'n typische 'misschien ooit als de zon en de maan tegelijk een rondje draaien' reactie. Al hoop ik wel op een update voor LinkedIn. De huidige app is echt :X
Wanneer je hoopt op een update, stuur ze een reactie. Niet dat een paar meldingen vanuit Nederland helpt, maar nooit geschoten is altijd mis...

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:22

RayNbow

Kirika <3

warhamstr schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 15:42:
[...]

Wow, goud. Ga ik meteen aan mijn zusje van 14 vertellen dat dat kan. Die is nu nog helemaal verdrietig dat haar super betaalbare smartphone met fijne camera geen Snapchat heeft. Misschien dat dit iets goed maakt :)
Ik denk alleen niet dat je Snapchat werkende zult krijgen op een Windows toestel. Zelfs een 3rd party app gaat niet werken. In het verleden waren er goede 3rd party apps, maar die werden op aandringen van Snapchat uit de Store verwijderd en de gebruikers werden geband.

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

• barta123
[...]

De teleurstelling was dat het in feite weinig nieuws toevoegde.
Het enige wat eigenlijk vernieuwd was was de irisscanner, continuum en win10 zelf.
De hardware opzich is weinig mis mee.
Het plastic design is iets waar je mij niet over heb horen klagen immers de Lumia is net als een ander niet bij name genoemde speler juist herkenbaar om het kunststof design.
Kunststof kan veel meer absorberen dan metaal.
Vind het weinig luxe uitstralen, maar daarom is het nog niet slecht.

Het startscherm van win 10 ziet er idd gelikt uit en deze zou als final update ook wel aangeboden mogen worden richting de win8.1 gebruikers die geen update krijgen naar win 10.
Dit in tegenstelling tot het eerder toegezegde van MS.
Ondanks dat mijn toestel nog steeds voldoet aan de nieuw gestelde eis ( 1 Gig geheugen en 8 Gb opslag ) doet hij niet mee aan de updaterace.
Is ook niet erg, ding is al meer dan twee jaar oud, maar zet wel vraagtekens.
De ervaringen van win 10 zijn nogal uiteenlopend op de diverse toestellen,
bij de één loopt het als een zonnetje en bij een ander is het gewoonweg huilen met de pet op.
En dat terwijl WP 8.x uitblonk in snelheid en stabiliteit.
Immers elk toestel zou de zelfde ervaring moeten hebben,
iets wat met win 10 tot dusver nog niet gelukt is.

Charme?
Alszijnde geknuffeld in de warme doch zakelijke armen van MS en omarmt met de mantel der liefde.
Kom op man, het is gewoon een product wat verkocht moet worden.
Als ik dat soort gevoelens ga krijgen voor een bedrijf dan wordt het tijd voor een therapeut.

Ik heb een bepaald bedrag over voor een bepaald apparaat.
En voor dat geld moet hij gewoon doen waarvoor ik hem heb aangeschaft.

Mooie gedachte,
Een onzinnige kronkel?
Nee, denk het niet.
Ontwikkelaars van bepaalde programma's bieden hun applicaties dan aan richting een store,
MS krijgt een percentage en de rest is voor de ontwikkelaar.

Nu weer terug richting Win 10 en mijn teleurstelling.
Dit is nadien wel gecorrigeerd, maar toch heeft dat nog een lange tijd geduurd.
Nu op dit moment ligt de markt stil.
Nagenoeg alle nieuwe updates komen voort vanuit de diverse insiders ( waarbij een gedeelte van de eerder goedgekeurde toestellen alweer zijn afgevallen ) en zijn dus niet mainstream.
Daarnaast worden er dit jaar weinig Windows toestellen ontwikkeld of uitgebracht voor de Europese markt, dit aantal staat nagenoeg op nul.
Acer heeft onlangs de Liquid Jade Primo uitgebracht, heb ze hier alleen nog niet gezien.
Ja de Duitse mediamarkt heeft hem liggen maar daarmee heb je het geloof ik ook wel gehad.
Daarnaast hebben een paar tropische fabrikanten bepaalde lowbudget toestellen op de markt gebracht....maar niet hier.
Hp X3 staat nog steeds op de planken, tegen de tijd als die uitkomt ben ik bang dat ie alweer veroudert is.
Des temeer toestellen des te meer keuze...maar wederom gaat dat hier niet op.
Dat was eerder ook al zo, denk bijvoorbeeld maar aan de HTC W8 die heb ik hier niet gezien.
Net als de Liquid Primo, ook deze is niet voor de Nederlandse markt.
En de HP X3 zal zoals het reeds al eerder vermeld is niet voor de normale consument beschikbaar komen.
MS zelf heeft de SurfacePhone inmiddels al opgeschoven naar 2017.

Nee al met al niet echt zaligmakend.
En nee heb geen antidepressiva nodig.
Mijn oud en nu inmiddels niet meer ondersteunde 1320 draait nog als een zonnetje en voldoet nog steeds aan mijn toenmalige wensen.
Al begint de leeftijd wel parten te spelen :-)
Zou je denken dat de markt stilligt wanneer er juist reclame gemaakt wordt, daar waar dat eerst nauwelijks gedaan werd?

• blmp
  • Niet online
Lijkt erop dat ze ook (eindelijk) de Microsoft Wallet app voor W10M onder handen gaan nemen. Met ondersteuning voor zo'n beetje alles behalve passbook files voor nu. Ziet er zeker al netjes uit voor een vroege versie.

bron: http://mspoweruser.com/mi...-mobile-heres-early-look/

Patient gamer

• hansie_k
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 06:51
Even een dingetje wat ik vreemd vind;
Als ik in Agenda een afspraak maak, en daar ook een plaats invoer die ook als favoriet heb in Kaarten (in dit geval Thuis...je weet maar nooit he ;) ), verwacht ik stiekem toch wel dat als ik op de Plaats klik in de afspraak, Windows eerst gaat zoeken in mijn favorieten of er een overeenkomst is, in plaats van 10-tallen woonwinkels met "thuis" in de naam als suggestie geeft. Waar heb je die favorieten anders voor ingegeven..?

Live from Denmark

• kruila
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 19-11 19:09
Ik heb een Lumia 930 met W10M.
Is er een manier dat mijn L930 automatisch het sterkste WiFi-signaal kiest dat op dat moment binnenkomt?

Neem het leven niet te serieus; je overleeft het toch niet!

• Amadeus1966
barta123 schreef op dinsdag 17 mei 2016 @ 17:58:
[...]

Zou je denken dat de markt stilligt wanneer er juist reclame gemaakt wordt, daar waar dat eerst nauwelijks gedaan werd?
De markt binnen de Nederlandse grenzen is op sterven na dood.
Kijk maar eens wat er wereldwijd aan toestellen gelanceerd zijn en welke er verkocht worden in Nederland.
Als je een nieuwe doch verouderde 930 of 830 wilt kopen betaal je nog vaak de hoofdprijs.
Reclame heb ik het nog niet eens over, immers als je een beetje tv kijkt zie je toch wel redelijk veel lumia's over het scherm flitsen.
Kijk alleen maar naar Gtst ( ja, ook ik wordt wel eens gedwongen om braaf op de bank te zitten ).

In MS eigen nest ( de VS ) werden de 950 gratis weggegeven bij de aanschaf van een 950 XL.
Twee halen voor de prijs van één, alleen om hun eigen voorraad kwijt te raken.
Kijk daarmee kan je een potje breken.

Ik ben best te spreken over Windows en hun toestellen.
Maar eh...als ik een FM module in mijn telefoon heb zitten die voorheen gewoon werkte en dat MS het lumineus idee in hun hoofd haalde om die functionaliteit uit Win 10 te slopen en ik als eindgebruiker daardoor dus een deel van de functionaliteit van mijn telefoon verliest dan heb ik niet echt het gevoel dat ze weten waarmee ze bezig zijn.
Dat was niet het enige, zoals ik links en rechts gelezen heb hebben ze dubbeltab en voorproefje van glimp min of meer ook al de nek omgedraaid ( als ik het goed begrepen heb ).
Voor wat betreft Cortana.....nee ik hoef geen Engelse miep op mijn telefoon,
dat kreng kan niet eens mijn naam fatsoenlijk uitspreken.
Daarnaast ben ik nog steeds sceptisch over Maps en vind het ook jammer dat Here dit platform de rug heeft toegekeerd.
Zeker als dit ook nog eens moet doorgroeien als een zakelijk platform waarbij een goede navi onmisbaar is.
Helemaal lul##g voor degene die toen een levenslang abonnement hadden afgesloten voor die dienst.
Ik heb toch een andere definitie van levenslang als wat zij hebben.
Maar dat staat in zijn geheel los van MS natuurlijk.

Klaar met zeiken?
Nee, hoe zit het met de geweldige ondersteuning van MS naar zijn gebruikers?
Als ik nu nog een gloednieuw 8.x toestel koop dan ben ik gegarandeerd van ...... geen enkele update.
Daarnaast ben ik er onlangs achter gekomen dat de reparatie/garantie niet helemaal correct is.
Toen ik in het recente verleden aangaf dat mijn backcover begon te splijten kreeg ik nul op rekest,
deze viel niet onder de garantie.
Nu was dat probleem met een kleine 20,- wel verholpen, maar netjes is dat niet.
Immers het gehele toestel valt onder de garantie of ben ik nu gek?

Voor het laten vallen van bepaalde toestellen las ik in een eerdere reactie dat het ook mede lag aan als het een dual of een hexacore cpu betrof.
Eén van de leuke en sterke eigenschappen van Windows was dat deze zo super licht was en weinig resources nodig had en dus kon draaien op redelijk lichte hardware dat in tegenstelling tot Android.
Weer iets wat onder het tapijt geveegd kan worden.

Alle negatieve geluiden die eerder altijd over Android gespuid werd komt nu langzamerhand ook richting MS.
Ondersteuning voor oudere toestellen, steeds zwaardere hardware nodig, stabiliteit, accuverbruik.
Nog maar te zwijgen over apps, ik zie in deze store ook steeds meer en meer flauwekul apps verschijnen.
We hebben zeer zeker meer apps nodig, maar liever niet in de zelfde hoedanigheid als in de Android Playstore.

Al die cosmetische opsmuck vergt gewoon zijn tol

Heb ik nog wel iets positiefs te melden?
O ja zeker wel, maar het wordt wel minder.
Daarbij sluit ik mij helemaal aan bij GerCor zijn relaas.
Als ik iets koop dient het gewoon direct goed te werken.
Niet eerst de hele handel updaten en dan een backup terugzetten in de hoop dat alles goed komt.
Want helaas dat is ook iets waar MS heel hard aan moet timmeren.
Als ik een backup draai dan wil ik een complete backup en niet na die tijd geconfronteerd worden met het feit dat bepaalde apps ondertussen uit de store verdwenen zijn.
In de Androidwereld bestaat er een app waarmee ik de reeds aangeschafte apps vanaf mijn toestel kan plukken en deze dus gewoon als een apk bestand ergens kan opslaan voor zolang ik denk dat ik het nodig heb en wordt ik niet geconfronteerd met verdwenen apps.

Vandaar dat ik ondertussen al begonnen ben met het bijeensprokkelen van losse xap bestanden,
illegaal en piraterij ten top.....of toch niet, ik maak of zorg toch immers een kopie voor eigen gebruik van iets wat ik al reeds eerder legaal ( al of niet tegen betaling ) heb aangeschaft.

Ik wacht voorlopig even geduldig af en kijk wel wat 2016 of 17 gaat brengen.
Dat toestel van mij is niet af te krijgen.....kan ook niet het is immers nog een echte Nokia. ;-)

• GerCor
Jouw verdwenen apps staan in jouw bibliotheek. Ik heb daar ook een paar weer vandaan gehaald zoals FlightRadar24. Maar dat zijn dan wel de WP8.1 apps.

Maar ik ben verder van het standpunt: toen je een WP8.1 toestel kocht heb je dat ook gekregen en voor betaald. Nu W10M er is vind ik het niet eens zo vreemd dat MS daar andere eisen aan stelt dan aan WP8.1.

Microsoft ondersteunt zelf niet meer FM-radio. En eigenlijk is dat ook begrijpelijk als derden daar ook apps voor kunnen maken. Alleen vind ik die dan weer een stuk minder (geen RDS). Maar het is niet weg ...

Ze hebben natuurlijk ideeën. En je ziet het wel aan de Insiders build die steeds uitbrengen: het is nog niet eens zo eenvoudig. Cortana blijft voor mij als Nederlander erg irritant maar ik begrijp wel waar MS naar toe wil met Cortana. Het blijven keuzes. Op de telefoon is het natuurlijk KUT. Ze hebben maar 2% van de mobiele markt maar op PC gebied zijn ze oppermachtig en ook daar heb je Cortana. Tsja, en als je op mobiel dezelfde beleving wilt bieden als die op een PC, dan moet je Cortana ook op mobiel bieden.

Kortom, als MS kun je eigenlijk nooit goed doen als je zelf een visie hebt maar je gebruikers er niet vrolijk van worden.

• Amadeus1966
Ik doelde dus op de applicaties die ondertussen verwijderd waren uit de store.

Voor wat het bijstellen van de hardware betreft, tuurlijk is dat logisch anders zouden we nog steeds met een 256 mb toestel rondrennen.
Maar......je kan ook een versie uitbrengen die naar gelang de uitvoering van je toestel bepaalde zaken installeert of niet.
Zeg maar een windows light, of net zoals bij wp 7 een visuele update naast de eventuele toekomstige veiligheidsupdates.

Cortana....ach ja.
Voor handsfree zal het wel gemakkelijk zijn denk aan bijvoorbeeld onder het autorijden.
Maar voor de dagelijkse beslommeringen.... in mijn kleine wereld zie ik niemand die siri of de Google variant gebruikt.

Tuurlijk kan MS wel goed doen,
maar ze moeten niet telkens het roer omgooien.
Iig niet op een dusdanige manier dat men bepaalde gebruikers buiten gaan sluiten.

Even terug te komen op de fm radio.
Anderen kunnen ook een rekenmachine maken of een browser, agenda en zag ook al dat er launchers ter beschikking waren.
Tja.....moet MS dat er ook maar uit sleutelen?

• Paul01
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 24-10 15:20
Ik en mijn vriendin hebben beide een Windows toetsel. We gebruiken de gezamenlijke agenda veel. Nu moet ze eigenlijk wel gedwongen overstappen omdat ze voor haar werk bepaalde apps nodig heeft die niet voor windows mobile beschikbaar zijn en ze vindt de huidige Windowstoestellen veel te groot voor haar. Ze denkt aan een Android toestel. Mijn vraag is of het nog steeds mogelijk is om een gezamenlijke agenda te gebruiken tussen Windows en Android op onze toestellen? En zo ja, werkt dit goed?

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

• richdb
@telfordia Ik neem aan dat jullie agenda via outlook.com verloopt? Dan is er ook gewoon een outlook app voor android. Moet dus geen probleem zijn.

• Paul01
Klopt, we gebruiken nu de Outlookagenda functie op het toestel. Bedankt!

Siemens M50, M55, S65, Nokia N72, N95, N8, Lumia 800, 720, 925, 640, 650, Huawei P9, P20, Oneplus 8 Pro, Oneplus 12

• barta123
Amadeus1966 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 02:31:
[...]

De markt binnen de Nederlandse grenzen is op sterven na dood.
Kijk maar eens wat er wereldwijd aan toestellen gelanceerd zijn en welke er verkocht worden in Nederland.
Als je een nieuwe doch verouderde 930 of 830 wilt kopen betaal je nog vaak de hoofdprijs.
Reclame heb ik het nog niet eens over, immers als je een beetje tv kijkt zie je toch wel redelijk veel lumia's over het scherm flitsen.
Kijk alleen maar naar Gtst ( ja, ook ik wordt wel eens gedwongen om braaf op de bank te zitten ).

In MS eigen nest ( de VS ) werden de 950 gratis weggegeven bij de aanschaf van een 950 XL.

Ik ben best te spreken over Windows en hun toestellen.
Maar eh...als ik een FM module in mijn telefoon heb zitten die voorheen gewoon werkte en dat MS het lumineus idee in hun hoofd haalde om die functionaliteit uit Win 10 te slopen en ik als eindgebruiker daardoor dus een deel van de functionaliteit van mijn telefoon verliest dan heb ik niet echt het gevoel dat ze weten waarmee ze bezig zijn.
Dat was niet het enige, zoals ik links en rechts gelezen heb hebben ze dubbeltab en voorproefje van glimp min of meer ook al de nek omgedraaid ( als ik het goed begrepen heb ).
Daarnaast ben ik nog steeds sceptisch over Maps en vind het ook jammer dat Here dit platform de rug heeft toegekeerd.
Zeker als dit ook nog eens moet doorgroeien als een zakelijk platform waarbij een goede navi onmisbaar is.
Helemaal lul##g voor degene die toen een levenslang abonnement hadden afgesloten voor die dienst.
Ik heb toch een andere definitie van levenslang als wat zij hebben.
Maar dat staat in zijn geheel los van MS natuurlijk.

Klaar met zeiken?
Nee, hoe zit het met de geweldige ondersteuning van MS naar zijn gebruikers?
Als ik nu nog een gloednieuw 8.x toestel koop dan ben ik gegarandeerd van ...... geen enkele update.
Daarnaast ben ik er onlangs achter gekomen dat de reparatie/garantie niet helemaal correct is.
Toen ik in het recente verleden aangaf dat mijn backcover begon te splijten kreeg ik nul op rekest,
Nu was dat probleem met een kleine 20,- wel verholpen, maar netjes is dat niet.
Immers het gehele toestel valt onder de garantie of ben ik nu gek?

Voor het laten vallen van bepaalde toestellen las ik in een eerdere reactie dat het ook mede lag aan als het een dual of een hexacore cpu betrof.
Eén van de leuke en sterke eigenschappen van Windows was dat deze zo super licht was en weinig resources nodig had en dus kon draaien op redelijk lichte hardware dat in tegenstelling tot Android.

Alle negatieve geluiden die eerder altijd over Android gespuid werd komt nu langzamerhand ook richting MS.
Ondersteuning voor oudere toestellen, steeds zwaardere hardware nodig, stabiliteit, accuverbruik.
Nog maar te zwijgen over apps, ik zie in deze store ook steeds meer en meer flauwekul apps verschijnen.
We hebben zeer zeker meer apps nodig, maar liever niet in de zelfde hoedanigheid als in de Android Playstore.

Al die cosmetische opsmuck vergt gewoon zijn tol

Heb ik nog wel iets positiefs te melden?
O ja zeker wel, maar het wordt wel minder.
Daarbij sluit ik mij helemaal aan bij GerCor zijn relaas.
Niet eerst de hele handel updaten en dan een backup terugzetten in de hoop dat alles goed komt.
Als ik een backup draai dan wil ik een complete backup en niet na die tijd geconfronteerd worden met het feit dat bepaalde apps ondertussen uit de store verdwenen zijn.
In de Androidwereld bestaat er een app waarmee ik de reeds aangeschafte apps vanaf mijn toestel kan plukken en deze dus gewoon als een apk bestand ergens kan opslaan voor zolang ik denk dat ik het nodig heb en wordt ik niet geconfronteerd met verdwenen apps.

Vandaar dat ik ondertussen al begonnen ben met het bijeensprokkelen van losse xap bestanden,
illegaal en piraterij ten top.....of toch niet, ik maak of zorg toch immers een kopie voor eigen gebruik van iets wat ik al reeds eerder legaal ( al of niet tegen betaling ) heb aangeschaft.

Ik wacht voorlopig even geduldig af en kijk wel wat 2016 of 17 gaat brengen.
Dat toestel van mij is niet af te krijgen.....kan ook niet het is immers nog een echte Nokia. ;-)
Steeds zwaardere hardware nodig? Is dat niet gaande bij elk mogelijk platform op elk elektronisch apparaat? Meer functies vereisen meer van je processor toch? Ik snap überhaupt niet wat je hier allemaal voor verhaal komt doen, als je er zóveel moeite mee hebt om iets van MS te accepteren, dan koop je toch gewoon een Android of iOS toestel? ;) Dat scheelt een hoop woorden die je hieraan vuil hoeft te maken!
Het maakt me geen moer uit wat jij wel of niet wilt, er zijn vast gebruikers tevreden met dit systeem & met het UWP platform zijn er al heel wat bruikbare apps bijgekomen en gaan er ook nog een zooi bijkomen! ;)

• The Inquisitor
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 19-11 10:56

The Inquisitor

Greetings weaklings

Hij mag toch zijn mening en inzicht delen op dit forum? Laten we anders allemaal net doen alsof MS het geweldig aanpakt met de Nederlandse markt en we niets te klagen hebben.... Dat zal mooie discussies teweeg brengen op dit forum

• blmp
  • Niet online
Als deze actie naar NL gekomen was was ik er direct op gesprongen :+.
Dit vind ik dan weer een rare opmerking die ik ook regelmatig op WindowsCentral en dergelijke terug zie komen. Je verliest je FM niet ... je hebt gewoon standaard geen applicatie die het kan gebruiken het zit nog steeds in je toestel hoor :P.
En waar heb je dat gelezen? Zover ik weet liepen ze alleen tegen wat problemen aan bij het converten van de code van 8.1 -> 10.
Ff wachten nog ... :z
Geloof dat vrijwel alles van Here in Maps zit (incl. map data) dus zie het probleem niet direct.
Een snelle internet search geeft je toch genoeg informatie of het toestel geupdate is naar W10M.
Mja dat kan onder slijtage/gebruikersschade vallen dus ik snap het standpunt van MS wel :+
Het is schijnbaar gewoon een stuk lastiger (als in veel meer werk) om code voor dualcore toestellen te optimaliseren dan er gewoon 'raw power' van 4 cores tegenaan te gooien.
Tsja dat krijg je op gegeven moment gewoon. Android was tussen 4.0 - 4.4 nou ook niet bepaald top; maar dat zijn gewoon fases waar een OS door heen moet om zichzelf te verbeteren.
Zie juist vooral veel iOS en Android apps geport worden in de Store. Voornamelijk veel games die hoge downloadcijfers hebben. En flauwekul apps ..tsja die zullen dan ook wel een lage rating hebben wat er weer voor zorgt dat minder mensen erop klikken niet.
Dat is gewoon een issue van de huidige tijd. Games met 0-day patches, nieuwe OS releases die dingen slopen of zorgen voor onstabiele devices (zie ook Android en iOS).
Soort van mee eens. Al kan Microsoft er weinig aan doen als een app gepulled is uit de Store.
GerCor schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 05:26:
Maar ik ben verder van het standpunt: toen je een WP8.1 toestel kocht heb je dat ook gekregen en voor betaald. Nu W10M er is vind ik het niet eens zo vreemd dat MS daar andere eisen aan stelt dan aan WP8.1. Microsoft ondersteunt zelf niet meer FM-radio. En eigenlijk is dat ook begrijpelijk als derden daar ook apps voor kunnen maken. Alleen vind ik die dan weer een stuk minder (geen RDS). Maar het is niet weg ...
Mee eens.
Ze hebben natuurlijk ideeën. En je ziet het wel aan de Insiders build die steeds uitbrengen: het is nog niet eens zo eenvoudig. Cortana blijft voor mij als Nederlander erg irritant maar ik begrijp wel waar MS naar toe wil met Cortana. Het blijven keuzes. Op de telefoon is het natuurlijk KUT. Ze hebben maar 2% van de mobiele markt maar op PC gebied zijn ze oppermachtig en ook daar heb je Cortana. Tsja, en als je op mobiel dezelfde beleving wilt bieden als die op een PC, dan moet je Cortana ook op mobiel bieden.

Kortom, als MS kun je eigenlijk nooit goed doen als je zelf een visie hebt maar je gebruikers er niet vrolijk van worden.
Ja dat is het nadeel. Ze zijn eigenlijk zo lang aan het zoeken naar 'wat ze precies willen' dat het voor de gebruikers ook lastig wordt om er nog heil in te zien.
Amadeus1966 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 10:52:
Ik doelde dus op de applicaties die ondertussen verwijderd waren uit de store.

Voor wat het bijstellen van de hardware betreft, tuurlijk is dat logisch anders zouden we nog steeds met een 256 mb toestel rondrennen.
Maar......je kan ook een versie uitbrengen die naar gelang de uitvoering van je toestel bepaalde zaken installeert of niet.
Zeg maar een windows light, of net zoals bij wp 7 een visuele update naast de eventuele toekomstige veiligheidsupdates.
Als ze ook nog een Windows light moeten gaan bijhouden kost het gebeuren nog meer werk. Dan krijgen nieuwe devices minder updates en werkt het ecosysteem zichzelf tegen.
Tuurlijk kan MS wel goed doen,
maar ze moeten niet telkens het roer omgooien.
Iig niet op een dusdanige manier dat men bepaalde gebruikers buiten gaan sluiten.
Ze hebben gewoon hun visie nog niet helemaal duidelijk gehad. Al lijkt het dat ze nu wel een aardig beeld hebben van wat ze willen met het UWP platform.
Even terug te komen op de fm radio.
Anderen kunnen ook een rekenmachine maken of een browser, agenda en zag ook al dat er launchers ter beschikking waren.
Tja.....moet MS dat er ook maar uit sleutelen?
Die kans is vrij klein. Eigenlijk voornamelijk omdat dat UWP apps zijn; iets wat de FM radio niet kan zijn omdat desktops/tablets geen FM support hebben. Denk dat hier ook de reden in zit dat de app weg gaat; een app die 'specifiek voor mobile' up en running gehouden moet worden.
barta123 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 11:49:
[...]

Steeds zwaardere hardware nodig? Is dat niet gaande bij elk mogelijk platform op elk elektronisch apparaat? Meer functies vereisen meer van je processor toch? Ik snap überhaupt niet wat je hier allemaal voor verhaal komt doen, als je er zóveel moeite mee hebt om iets van MS te accepteren, dan koop je toch gewoon een Android of iOS toestel? ;) Dat scheelt een hoop woorden die je hieraan vuil hoeft te maken!
Het maakt me geen moer uit wat jij wel of niet wilt, er zijn vast gebruikers tevreden met dit systeem & met het UWP platform zijn er al heel wat bruikbare apps bijgekomen en gaan er ook nog een zooi bijkomen! ;)
Deels eens met de reacite hierboven.
The Inquisitor schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:05:
Hij mag toch zijn mening en inzicht delen op dit forum? Laten we anders allemaal net doen alsof MS het geweldig aanpakt met de Nederlandse markt en we niets te klagen hebben.... Dat zal mooie discussies teweeg brengen op dit forum
True. Daarom hebben we de laatste tijd ook van die hevige discussies over die toekomst van W10M hier _/-\o_

Patient gamer

• Amadeus1966
The Inquisitor schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:05:
Precies.
Anders wordt het hier net als windowscentral.
MS krijgt echt wel mee wat er in de diverse fora besproken wordt en als alles tot het kerkelijke verheerlijkt wordt dan zijn we niets anders dan volgelingen ( klinkt bekend? )
Door tegengas of commentaar te leveren en natuurlijk ook de pluspunten aandragen worden zaken terdege meegenomen.
Immers ideeën worden ergens geboren.
Je dacht toch niet dat MS, Google en Apple alles zelf bedacht hadden, in het begin misschien wel, maar die tijd is allang voorbij.
Door naar hun gebruikers en hun ervaringen te luisteren zijn de smartphones min of meer geworden tot wat ze zijn.

Immers de fabrikant bepaald wat er verkocht wordt, doch de gebruiker bepaald wat er uiteindelijk gekocht wordt.

• Esumontere
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 11:18

Esumontere

Floep, banaan.

[...]

Dit was niet in de VS maar in Canada.

• GerCor
Esumontere schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 13:55:
[...]

Dit was niet in de VS maar in Canada.
Jawel, ook in de VS.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Ah, je hebt gelijk. Dit was echter (volgens de media) vooral bedoeld om voorraden te verminderen. Kennelijk is dat hier niet zo'n probleem.

• Paul01
Ik heb op de MS site via de chat gevraagd of de actie ook naar nederland komt. Persoon vertelde mij dat Nederland vaak 3 maanden achter loopt tov de VS en wist nog niet of de actie ook naar NL zou komen.

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 10:11
Esumontere schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:37:
[...]
Ah, je hebt gelijk. Dit was echter (volgens de media) vooral bedoeld om voorraden te verminderen. Kennelijk is dat hier niet zo'n probleem.
Lijkt me geen juiste aanname.
Het lijkt er eerder op dat Microsoft wel oog heeft voor de thuismarkt (+Canada) qua marketing, prijsbeleid etc. maar de klanten in de rest van de wereld regelmatig welbewust anders benaderd.
Voor de USA en Canada is er nu bijvoorbeeld de actie van $200 terug als je je 920/925/1020 inlevert bij aanschaf van een 950(XL).
Precies wat al op GoT werd gesuggereerd als actie/aardigheidje naar bestaande klanten (ivm de verbroken toezeggingen over de migratie naar Win10Phone/Mobile/Whatever), is ook aangeboden maar helaas is de actie weer "USANoord Amerika only".
Link

Romanes eunt domus | AITMOAFU

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Telfordia schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 14:53:
Ik heb op de MS site via de chat gevraagd of de actie ook naar nederland komt. Persoon vertelde mij dat Nederland vaak 3 maanden achter loopt tov de VS en wist nog niet of de actie ook naar NL zou komen.
De gratis Office 365 actie is ook voor diverse EU landen van kracht, maar ook daar piest Nederland naast het potje. We lopen niet alleen achter hier, we krijgen sommige aanbiedingen en upgrades eenvoudigweg niet.

Testing, one, two ...

• Caelorum
Dit is al jaren zo. Je hoeft bij MS ook niet te verwachten dat dat ooit gaat veranderen. Wat dat betreft zit je net aan de verkeerde kant van de noordzee.

• GerCor
Nieuwe Maps is beschikbaar. Nu heb ik mijn telefoon gisteren ter reparatie gestuurd naar Hongarije dus kan het zelf niet controleren maar...... is de Nederlandse stem verdwenen? Want dat zou flink balen zijn.

ps. Ik hoop dat mijn telefoon over een dag of 10 terug is. Mis dat ding al toen ik het inleverde bij EP (UPS).

ps2. Ik lees ook net dat 'huidige snelheid' is verdwenen? Waar slaat dat nou weer op?

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 18-05-2016 16:54 ]

• bandera
  • Laatst online: 13-07 12:09
vrouwelijke stem is er nog

• FreshM
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 19-11 21:29
GerCor schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:48:
Nieuwe Maps is beschikbaar. Nu heb ik mijn telefoon gisteren ter reparatie gestuurd naar Hongarije dus kan het zelf niet controleren maar...... is de Nederlandse stem verdwenen? Want dat zou flink balen zijn.

ps. Ik hoop dat mijn telefoon over een dag of 10 terug is. Mis dat ding al toen ik het inleverde bij EP (UPS).

ps2. Ik lees ook net dat 'huidige snelheid' is verdwenen? Waar slaat dat nou weer op?
De stem werkt gewoon. Helaas is het probleem met de (té) kleine weergave van de kaart in landscape-mode niet opgelost.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

FreshM schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 17:51:
[...]
De stem werkt gewoon. Helaas is het probleem met de (té) kleine weergave van de kaart in landscape-mode niet opgelost.
Zou je eens kunnen beschrijven wat je bedoelt met die "té kleine" weergave?

Testing, one, two ...

• FreshM
hardware-lover schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:10:
[...]

Zou je eens kunnen beschrijven wat je bedoelt met die "té kleine" weergave?
Dit bedoel ik daarmee:
Afbeeldingslocatie: http://marcorossen.nl/tweakers/wp_ss_20160518_0001.png

Ik dacht dat Microsoft dit zou verbeteren na feedback van klanten.
Hier een citaat uit een artikel over de nieuwe maps voor insiders van maart 2016 (link onderaan):

"And finally, based on the greatest amount of user feedback we’ve made improvements to the UI of turn-by-turn instructions to improve glanceability and the layout in landscape mode."

Vergelijk ook even de plaatjes in het artikel met mijn schermafbeelding (staan onder bovenstaand citaat in het artikel).
https://blogs.windows.com...s-in-windows-10-maps-app/

• Caelorum
Ja, die wijzigingen voor landscape zijn maar half doorgevoerd. Wellicht dat ze die bovenste balk nog iets kleiner gaan maken. Zou in ieder geval (weer) feedback insturen als je dit nog een probleem vind.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Duidelijk zo. Op een 950 (XL) lijkt het scherm wat beter voor elkaar te zijn?

Afbeeldingslocatie: https://dl.dropboxusercontent.com/u/4178219/kaarten%20update.png

Testing, one, two ...

Verwijderd

FreshM schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 18:49:
[...]Dit bedoel ik daarmee:..
Dat is nog de oude.

• FreshM
Ik heb de kaarten-app echt geüpdatet. Ik zal m'n 640 eens rebooten...

Herstart heeft niets veranderd. Ik heb versie 4.1603.1190.0 van de kaarten-app. Zou de schermweergave alleen verbeterd zijn voor hogere resoluties?

[ Voor 26% gewijzigd door FreshM op 18-05-2016 20:08 ]

• Amadeus1966
blmp schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 12:52:

[...]

Geloof dat vrijwel alles van Here in Maps zit (incl. map data) dus zie het probleem niet direct.

[...]
Gezien de bovenstaande reacties over deze app....i rest my case 😉

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

FreshM schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:59:
[...]
Ik heb de kaarten-app echt geüpdatet. Ik zal m'n 640 eens rebooten...

Herstart heeft niets veranderd. Ik heb versie 4.1603.1190.0 van de kaarten-app. Zou de schermweergave alleen verbeterd zijn voor hogere resoluties?
Nope. Heb net de app bijgewerkt op een low res 820 en ook daar is het scherm gewijzigd. Je krijgt na installeren van de update nu ook eerst een (éénmalig) tussen venster bij de eerste start van de app.

Edit: er is in mijn situatie wel iets vreemds aan de hand. Volgens onderstaande info zou ik de versie die nu op mijn 950 staat niet hebben mogen ontvangen omdat ik daarop geen insider software draai?

Ik zie versienummer 5.1603.1300.0 staan, maar dat zou eigenlijk 4.1603.1190.0 horen te zijn voor Production?

http://www.windowscentral...ts-new-maps-app-available

[ Voor 31% gewijzigd door hardware-lover op 18-05-2016 20:50 ]

Testing, one, two ...

• FreshM
hardware-lover schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:36:
[...]

Nope. Heb net de app bijgewerkt op een low res 820 en ook daar is het scherm gewijzigd. Je krijgt na installeren van de update nu ook eerst een (éénmalig) tussen venster bij de eerste start van de app.

Edit: er is in mijn situatie wel iets vreemds aan de hand. Volgens onderstaande info zou ik de versie die nu op mijn 950 staat niet hebben mogen ontvangen omdat ik daarop geen insider software draai?

Ik zie versienummer 5.1603.1300.0 staan, maar dat zou eigenlijk 4.1603.1190.0 horen te zijn voor Production?

http://www.windowscentral...ts-new-maps-app-available
Merkwaardig! Zoals je ziet heb ik de app vandaag geüpdatet, maar ik heb dus nog versie 4.1603.1190.0.

Afbeeldingslocatie: http://marcorossen.nl/tweakers/wp_ss_20160518_0002.png

Verwijderd

FreshM schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:13:
[...]

Merkwaardig! Zoals je ziet heb ik de app vandaag geüpdatet, maar ik heb dus nog versie 4.1603.1190.0.

[afbeelding]
Van WindowsCentral
Update: The refreshed Maps may only be available to those on the Insider Preview Release and not Production. If that is the case, we may still be a few weeks out before general release.

Verwijderd

Amadeus1966 schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:27:
[...]

Gezien de bovenstaande reacties over deze app....i rest my case 😉
Ligt eraan welke versie je hebt. Draai je Insider, dan krijg je de beterde Kaarten/Maps app.
Inclusief meer opties.

• FreshM
Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:22:
[...]Ligt eraan welke versie je hebt. Draai je Insider, dan krijg je de beterde Kaarten/Maps app.
Inclusief meer opties.
Hardware-lover draait geen insider, maar heeft wél de nieuwere versie, dat is merkwaardig. Ik vraag me af waar dan de maps-update in production van vandaag goed voor is.
hardware-lover schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 20:36:
[...]

Hardware-lover, draai je op de 820 wél insider en gebruik je op je 820 en 950 hetzelfde Microsoft-account?

[ Voor 5% gewijzigd door FreshM op 18-05-2016 21:29 ]

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

Verwijderd schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:20:
[...]

Van WindowsCentral
Update: The refreshed Maps may only be available to those on the Insider Preview Release and not Production. If that is the case, we may still be a few weeks out before general release.
Ik zit op Production en heb ook de nieuwste versie (Lumia 950).

• Caelorum
hardware-lover schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 19:41:
Duidelijk zo. Op een 950 (XL) lijkt het scherm wat beter voor elkaar te zijn?
[afbeelding]
Grappig.. Hier ook een L950XL met insider en laatste versie van de app (5.1603.1301.0). Bij mij sluit die lichtblauwe balk aan op de rechthoek linksboven. Ik heb dus bijna een cm minder kaart over vrijwel de gehele breedte dan jij op hetzelfde toestel. In de settings van het OS staat alles op het kleinste ingesteld.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

FreshM schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:26:
[...]

Hardware-lover draait geen insider, maar heeft wél de nieuwere versie, dat is merkwaardig. Ik vraag me af waar dan de maps-update in production van vandaag goed voor is.

[...]

Hardware-lover, draai je op de 820 wél insider en gebruik je op je 820 en 950 hetzelfde Microsoft-account?
Jawol. Zou de Store daarvan in de war raken? Heb de instellingen niet op synchronisatie staan. Op de 820 krijg ik normaal geen nieuwere builds meer aangeboden, behalve als ik daarop switch naar Production en vervolgens weer naar Insider, dan is er wel ineens een update beschikbaar die geïnstalleerd kan worden. Niet helemaal waterdicht dat Insider gedoe.

Maar dit is verder aardig offtopic maar mogelijk wel interessant, mijn 950 heeft nooit op Insider gestaan.

Testing, one, two ...

• FreshM
hardware-lover schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 21:56:
[...]

Jawol. Zou de Store daarvan in de war raken? Heb de instellingen niet op synchronisatie staan. Op de 820 krijg ik normaal geen nieuwere builds meer aangeboden, behalve als ik daarop switch naar Production en vervolgens weer naar Insider, dan is er wel ineens een update beschikbaar die geïnstalleerd kan worden. Niet helemaal waterdicht dat Insider gedoe.

Maar dit is verder aardig offtopic maar mogelijk wel interessant, mijn 950 heeft nooit op Insider gestaan.
Dat kan de verklaring zijn, de nieuwste versie is mogelijk gekoppeld aan je account door je insider-820.

• hurthonkey365
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 05-08-2024
Hmm vreemd..

Sinds begin van de middag draait whatsapp en edge ineens. Moet me mobiel nu dus continue schuin houden.

Meer mensen last van?

Edit: Ah, eigenlijk alle apps hebben er last van.
Edit2: Soft reset helpt niet.

[ Voor 22% gewijzigd door hurthonkey365 op 18-05-2016 22:08 ]

• Caelorum
En je hebt rotation lock aanstaan? Niet per ongeluk uitgezet?

• ardvark99
GerCor schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 16:48:

[...]
Ik draai Redstone, en heb net idd Kaarten geupdated, maar heb versie 5.1603.1301.0, en niet 5.1603.1300.0 zoals op WindowsCentral vermeld staat. En wat schetst mijn verbazing: ik heb de vrouwelijke Nederlandse stem weer terug _/-\o_ , had haar al lang niet meer gehoord. Ik dacht dat dit verdwenen zou zijn door verdere Cortana integratie. Verder heb ik alles Nederlands staan, taal en regio.

Edit: Waarschijnlijk hierom de NL stem weer terug, is toch een bug geweest, of ze hadden niet in de gaten dat zonder Cortana geen begeleiding meer :
When Cortana is enabled, you will receive turn-by-turn directions in Cortana's voice, currently supported for English (United States), English (United Kingdom), Simplified Chinese (China), French (France), Italian (Italy), German (Germany) and Spanish (Spain).
P.s.: Ik moest Kaarten wel handmatige zoeken in de vernieuwde Windows Store, via automatisch zoeken kreeg ik hem niet, wel andere app updates.
(En ja, dit is Insiders info, maar vond dat het hier toch ff vermeld moest worden :+ )

[ Voor 18% gewijzigd door ardvark99 op 18-05-2016 23:54 ]

• GerCor
Maar ik zie aan het plaatje van hardware-lover dat inderdaad de gereden snelheid is verdwenen. Nou, dat is niet MIJN bedoeling. Vond het juist zo mooi aangegeven.

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

GerCor schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 02:43:
Maar ik zie aan het plaatje van hardware-lover dat inderdaad de gereden snelheid is verdwenen. Nou, dat is niet MIJN bedoeling. Vond het juist zo mooi aangegeven.
Er werd op dat moment van het plaatje niet gereden, stond dus stil, mogelijk komt er wel wat aan actuele snelheid tevoorschijn als ik daadwerkelijk ga rijden?

Testing, one, two ...

• hurthonkey365
Caelorum schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 23:28:
En je hebt rotation lock aanstaan? Niet per ongeluk uitgezet?
Oh wat dom... Jup

Na mijn weten stond deze altijd uit, kan dat?

• Caelorum
hurthonkey365 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 06:58:
[...]
Oh wat dom... Jup

Na mijn weten stond deze altijd uit, kan dat?
Als rotation lock uitstaat dan draait het scherm als je telefoon draait. Maar wat wilde je nou zeggen, want je reactie is op meerdere manieren te lezen.

• GerCor
hardware-lover schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 05:09:
[...]

Er werd op dat moment van het plaatje niet gereden, stond dus stil, mogelijk komt er wel wat aan actuele snelheid tevoorschijn als ik daadwerkelijk ga rijden?
Nee, ik heb op WPCentral (reacties) al gelezen dat gereden snelheid er uit is gehaald. Zou alleen te zien zijn als je een snelheid overschrijdt. Dus, je mag ergens 50 ... rij je sneller dan 50, dan komt je huidige snelheid in beeld. Onbegrijpelijk dat ze zoiets eruit halen. :(

Alhoewel, het zijn Amerikanen dus naar de snelheid kijken zal wel te veel afleiden..... Safety First. :O

[ Voor 12% gewijzigd door GerCor op 19-05-2016 08:30 ]

• hurthonkey365
Caelorum schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 07:40:
[...]

Als rotation lock uitstaat dan draait het scherm als je telefoon draait. Maar wat wilde je nou zeggen, want je reactie is op meerdere manieren te lezen.
Mijne draait nu dus gelijk zonder telefoon te draaien.

• GerCor
hurthonkey365 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:29:
[...]

Mijne draait nu dus gelijk zonder telefoon te draaien.
Zeker Belgisch?

• blmp
  • Niet online
GerCor schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 08:08:
[...]

Nee, ik heb op WPCentral (reacties) al gelezen dat gereden snelheid er uit is gehaald. Zou alleen te zien zijn als je een snelheid overschrijdt. Dus, je mag ergens 50 ... rij je sneller dan 50, dan komt je huidige snelheid in beeld. Onbegrijpelijk dat ze zoiets eruit halen. :(

Alhoewel, het zijn Amerikanen dus naar de snelheid kijken zal wel te veel afleiden..... Safety First. :O
Wat enigszins onbegrijpelijk is mensen die niet naar verkeersborden kunnen kijken; maar dat geheel terzijde :+

Patient gamer

• GerCor
blmp schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 10:57:
[...]

Wat enigszins onbegrijpelijk is mensen die niet naar verkeersborden kunnen kijken; maar dat geheel terzijde :+
Dat is het punt niet. Het zat er in, waarom moet het er dan uit? Ik stelde mijn cruise control precies af op wat je volgens Maps maximaal mocht rijden. Leuk, kan, maar is nu dus, was leuk maar kan niet meer.

Overigens: je kunt ook iemand een brief schrijven of langsgaan. Heb je SMS, WhatsApp, E-mail en telefoon niet voor nodig.

Naar verkeersborden kijken. Ja hoor. Wat mij betreft stellen ze navigatie verplicht en kunnen alle verkeersborden - die met snelheid te maken hebben - weg. Scheelt de overheid (wij dus) geld.

[ Voor 26% gewijzigd door GerCor op 19-05-2016 11:22 ]

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:20
Ik krijg vanuit mijn microsoft band geen berichten door op mijn 950XL en moet daarvoor iets inschakelen in "Apps voor Randapparaten". Daar staat echter helemaal niets.
Iemand die me kan vertellen wat daar zichtbaar zou moeten zijn?
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/hDl1XsH3sWau99zMoqJrQwnu/full.jpg

• Amadeus1966
GerCor schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:12:
[...]

Naar verkeersborden kijken. Ja hoor. Wat mij betreft stellen ze navigatie verplicht en kunnen alle verkeersborden - die met snelheid te maken hebben - weg. Scheelt de overheid (wij dus) geld.
Er zijn toch nog vrij veel 60 km gebieden die nog gewoon als 80 worden aangeduid.
Toch nog 20 Km te hard, op zich niet zo'n ramp maar hier in Nederland bijna een rib uit je lijf als je genaaid wordt.

• Esumontere

Esumontere

Floep, banaan.

GerCor schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:12:
[...]

Dat is het punt niet. Het zat er in, waarom moet het er dan uit? Ik stelde mijn cruise control precies af op wat je volgens Maps maximaal mocht rijden. Leuk, kan, maar is nu dus, was leuk maar kan niet meer.

Overigens: je kunt ook iemand een brief schrijven of langsgaan. Heb je SMS, WhatsApp, E-mail en telefoon niet voor nodig.

Grappig dat je op een app vertrouwt en niet op de kilometerteller van je auto en je eigen observatievermogen. Immers, ik heb vaak genoeg gezien dat Maps aangeeft dat ik 70 mag, terwijl er echt een bord met 50 langs de weg staat.
Amadeus1966 schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:41:
[...]

Er zijn toch nog vrij veel 60 km gebieden die nog gewoon als 80 worden aangeduid.
Toch nog 20 Km te hard, op zich niet zo'n ramp maar hier in Nederland bijna een rib uit je lijf als je genaaid wordt.
Ik denk niet dat jij kunt beoordelen of er ergens veilig 60 of 80 gereden kan worden, en of dat dus een ramp is of niet.

[ Voor 20% gewijzigd door Esumontere op 19-05-2016 11:43 ]

• GerCor
Tsja, natuurlijk let ik ook op verkeersborden. Vooral als er aan de weg wordt gewerkt. Ik zit dus meer aan een systeem te denken dat dezelfde functionaliteit heeft als verkeersinformatie. De overheid maakt een database met de huidige situatie en derden zoals Microsoft haalt daar realtime haar informatie vandaan.

Is er een rijstrook afgesloten, is er een file, geldt er een tijdelijk rijverbod enz, dan zie je dat op je scherm. Geen borden meer nodig.

• Amadeus1966
Esumontere schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:41:

Ik denk niet dat jij kunt beoordelen of er ergens veilig 60 of 80 gereden kan worden, en of dat dus een ramp is of niet.
Ik denk dat je mij tekst verkeerd hebt gelezen of begrepen.
En ja, ik kan dat on site best wel beoordelen, want soms is zelfs de maximale toegestane snelheid te snel.
Hoe noemde men dat nog maar?
O ja, inzicht.

• Caelorum
RoJan schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:24:
Ik krijg vanuit mijn microsoft band geen berichten door op mijn 950XL en moet daarvoor iets inschakelen in "Apps voor Randapparaten". Daar staat echter helemaal niets.
Iemand die me kan vertellen wat daar zichtbaar zou moeten zijn?
[afbeelding]
Dacht dat je eerst een apparaat moest koppelen via bluetooth voordat de apps daarvan zichtbaar worden op het scherm dat jij daar laat zien. Is de band nog wel gekoppeld? Anders wellicht MS Health opnieuw installeren?

• VAnTurenhout
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09-02-2024
Het duizelt me inmiddels een beetje van de Updates voor Wel/Niet W10 phones in de Insider Fast/Slow ringen.

Ik zou graag willen weten of er iemand is met een W10 (in mijn geval met name geinteresseerd in de 925 gebruikers) die Cortana-Quiet hours icm calendar events goed heeft werken, ofwel, Automatisch op Quiet Hours bij een Calender-Event met type Busy.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

hardware-lover schreef op woensdag 18 mei 2016 @ 15:45:
[...]

De gratis Office 365 actie is ook voor diverse EU landen van kracht, maar ook daar piest Nederland naast het potje. We lopen niet alleen achter hier, we krijgen sommige aanbiedingen en upgrades eenvoudigweg niet.
Ik heb wel gratis Office 365 gekregen met 1 TB opslag voor één jaar. d:)b

Ik heb een tijdje terug door het toestel op Engels te zetten via Cortana de Quiet hours ingesteld en daarna weer teruggeschakeld naar Nederlands, ik hoor nu 's nachts nooit berichtjes dus die instelling blijft wel actief.

[ Voor 21% gewijzigd door CAP-Team op 19-05-2016 12:11 ]

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• nocalimero
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:07
CAP-Team schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 12:05:
[...]

Hoe dan?
Bij een W10 toestel of gebruikte je meer dan de 5GB ruimte. Dan kreeg je toch een aanbod voor Office 365?

Zou dit nog steeds gelden?
Ik kreeg een paar weken terug een mailtje met de mededeling dat ik per augustus (aankoop van mijn Lumia 640) met mijn OneDrive terugga van 15 + 15 naar 5GB.
Het zou mooi zijn als de optie van een jaar Office 3654 nog steeds geldt.

Heeft iemand de laatste maanden nog zo'n aanbod gekregen?

"There's a man up in a mirrored building and he just bought the world"

Verwijderd

[...]

Ik heb een tijdje terug door het toestel op Engels te zetten via Cortana de Quiet hours ingesteld en daarna weer teruggeschakeld naar Nederlands, ik hoor nu 's nachts nooit berichtjes dus die instelling blijft wel actief.
Of je hebt geen berichtjes gekregen.
Je kan toch aan het symbool van het halve maantje zien of quiet hours is ingeschakeld?

• hardware-lover
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

[...]

Via Lumia Offers?

Ik heb ook gespeeld met die taalinstellingen en Quiet Hours e.d., en na weer terug te zijn gegaan naar volledig Nederlands ben ik nu het laad en unlock geluidje kwijt. Zijn niet meer hoorbaar te krijgen. Niet zo'n probleem, maar ergens gaat er iets niet helemaal lekker bij het schakelen tussen talen en instellingen.

Testing, one, two ...

• RoJan
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:20
Caelorum schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 11:57:
[...]

Dacht dat je eerst een apparaat moest koppelen via bluetooth voordat de apps daarvan zichtbaar worden op het scherm dat jij daar laat zien. Is de band nog wel gekoppeld? Anders wellicht MS Health opnieuw installeren?
De band is nog steeds gekoppeld en zichtbaar bij Gadgets. Werkt ook verder goed, maar ik krijg dus geen meldingen meer binnen vanuit het MeldingenCentrum en ik vermoed dat er dus een probleem zit in dit onderdeel van WM.

• CAP-Team
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11:37

CAP-Team

XBL: CAPTeam

hardware-lover schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:42:
[...]

Via Lumia Offers?

Ik heb ook gespeeld met die taalinstellingen en Quiet Hours e.d., en na weer terug te zijn gegaan naar volledig Nederlands ben ik nu het laad en unlock geluidje kwijt. Zijn niet meer hoorbaar te krijgen. Niet zo'n probleem, maar ergens gaat er iets niet helemaal lekker bij het schakelen tussen talen en instellingen.
Nee ik denk omdat mijn OneDrive vrij vol is (105 GB in gebruik) met nog 10 gig vrij ofzo. Ik kreeg een mail met een aanbieding met een jaar gratis Office 365 personal.

Microsoft Surface Pro 6 | Samsung Galaxy S21FE | XBOX Series X

• Caelorum
CAP-Team schreef op donderdag 19 mei 2016 @ 13:50:
[...]
Nee ik denk omdat mijn OneDrive vrij vol is (105 GB in gebruik) met nog 10 gig vrij ofzo. Ik kreeg een mail met een aanbieding met een jaar gratis Office 365 personal.
OneDrive wordt teruggezet. De mensen die meer dan 5GB gebruiken en zijn teruggezet krijgen eenmalig een aanbieding voor een jaar gratis office 365 (ofzoiets was het, had iig te maken met de terugzetting)

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:36

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Iemand die ook gebruikt maakt van een Bluetooth headset (met mic)? Initieel pairen gaan probleemloos (voice/music), maar moment dat ik 1x een gesprek heb gevoerd en heb opgehangen, blijft Groove zeuren dat er een andere application 'volume control' in gebruik heeft, sluit de applicatie om af te spelen. Vanaf dat moment loopt de telefoon ~20sec vast, Bluetooth gaat opeens uit en na weer verbinding maken blijft de headset hangen op alleen 'Voice'.

Reboot gedaan, eerst Groove geprobeerd en 1 nummer gaat goed, maar skippen naar het volgende nummer en krijg precies hetzelfde probleem.

Android toestel erbij gepakt, daar werkt het probleemloos, dus het is niet de headset (Madcatz FREQ).

Edit, 2de reboot en krijg enkel nog connected, maar headset blijft in pairing mode.

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 19-05-2016 20:04 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Tom.Gerritse
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Sinds vanmorgen stoppen zowel Spotify als Groove Music met het spelen van muziek na 8-15 seconden. Het waren offline afspeellijsten dus het lag ook niet aan de mobiele verbinding. Heb mijn telefoon (Lumia 930) al opnieuw opgestart, geen verbetering... Iemand bekend mee of tips?

• motormuis
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-11 08:34
Ik heb wat bluetooth problemen.
1) Koppeling naar mijn TomTom rider 400 werkt niet altijd lekker. Onder 8.1 geen enkel probleem, bluetooth aan, tel zag tomtom en zette mobile hotspot aan en koppeling klaar. Op W10M zet ik bluetooth en mobile hotspot zelf aan en vaak wordt de bluetooth verbinding wel gemaakt maar is er geen data verbinding. Mijn work-around/oplossing, bluetooth uitzetten, telefoon in vliegtuigmodus even wachten, vliegtuigmodus weer uit en bluetooth/hotspot weer aan en dan doet ie het wel. Zorgt er wel voor dat ik soms 5 min aan het hannesen ben voordat het werkt.
2) Bluetooth naar audio om te streamen, onder 8.1 geen probleem, onder W10M werkt het, maar dan moet ik alles vanaf de telefoon bedienen en niet op bijv de autoradio of mijn headset op de motor. Als ie speelt lukt navigeren ook niet (volgende nummer/vorige nummer etc.)

Meer mensen soortgelijke problemen? Ik merk dat het me steeds meer gaat irriteren, dit soort kleine dingen die niet goed werken.

9 x 270Wp Yinlgi, Power-One 3.0.

Pagina: 1 ... 76 ... 106 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M