Radio; wordt misschien niet veel gebruikt, maar het kan handig zijn.Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2016 @ 08:27:
[...]
Volgens mij betreffen dit allemaal keuzes van MS op basis van wat gebruikers willen. Radio, QR, wifi delen, mensen willen het niet, snappen het niet en gebruiken het dus niet.
QR; ikzelf heb dat heel veel gebruikt. En ik lees dat het nu dus enkel nog werkt met Cortana. Zelfde met muziek herkennen. Het is bijna discriminatie op basis van afkomst.
wifi delen: Mensen willen dat best, alleen het enige wat deze mensen horen is, "je wachtwoord wordt gedeeld met iedereen in je vriendenlijst". De marketing van MS is dusdanig slecht dat ze het niet goed uitgelegd krijgen. Bovendien zit er een fatal flaw in wifi sense en dat is dat als jij hier op bezoek komt met je Windows telefoon en ik geen Windows Phone zou hebben (98% van de wereld) ik jou gewoon mijn wachtwoord zou geven en daarmee controle over mijn eigen wifi netwerk aan jou zou doorgeven.
Ik geloof er niets van dat mensen zeggen: "Oh gooi QR-scanning en muziek herkennen maar in Cortana, het wordt toch alleen maar in de VS gebruikt". mbt Wifi sense heb je misschien wel gelijk. Maar verder is het typisch dat je maar een paar punten uit mijn reactie pakt om te reageren: ik geloof bijvoorbeeld niet dat mensen vragen om Outlook e-mail rendering in de brakke word-engine te doen.Dat Microsoft heeft geëxperimenteerd met features is logisch want ze waren een nieuwe speler in de markt en ze probeerden een niche te vinden. Nu met alle feedback passen ze het OS aan op de vraag. Dat je juist daarover klaagt, is nogal ironisch.
Dat ben ik niet met je eens. De bing app wordt getriggerd door een hardware knop waarvan de functie niet te veranderen is en de bing-app is niet te deinstalleren. Die hoort heel erg bij het OS. En ziet er al een half jaar zo uit:Een app heeft weinig te maken met de interface van een OS, ook al zijn ze van dezelfde ontwikkelaar.
Daarnaast negeer je mijn punt over Instagram en hun iOS port.
Of vergelijk deze twee screenshots van first-party apps eens:
Als je dan een nieuw OS maakt, dan zorg je er toch op z'n minst voor dat alle interface elementen hetzelfde zijn?
Ik denk dat je me verkeerd begrijpt. Ik ben een van de grootste fans van Windows Phone hier denk ik. Ik heb een HTC 7 Trophy, een Lumia 800, een HTC 8x, een Lumia 925, een Lumia 640 gehad en heb nu een Lumia 950. Het is niet dat ik zelf Wifi Sense ofzo haat, maar lees de reacties onder nieuwsberichten op t.net maar: Door questionable dingen zoals de privacy-issues met Windows 10 en oa Wifi sense verlies je mindshare onder je potentiële gebruikers.Ook jammer dat je het woord "haat" in de pen neemt en zo algeheel negatief bent.
Ik wil graag dat Windows 10 mobile 30% marktaandeel krijgt, maar zolang Microsoft blijft prutsen met features zoals Wifi Sense, of Cortana, of de Edge browser zal dat niet gebeuren, of met het niet uitbrengen van telefoons waar de markt om zit te schreeuwen. En dan komen de apologisten altijd weer met "Ja in de volgende build wordt het allemaal beter, wacht maar af". Heb je een iPhone gebruiker dat ooit horen zeggen? Nee dacht het niet. Ook een leuke is "maar met de Surface Phone kunnen we x86 draaien op onze telefoons!", alsof dat het gouden ei van Microsoft is. De opkomst van Android heeft wel aangetoond dat niemand zit te wachten op x86 op telefoons.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/