Hmm, jammer, ik snap nog steeds niet helemaal waarom MS geen 'algemene' C*DAV-interface lijkt te willen maken.
Vandaag .318 op mijn 640 geïnstalleerd, het hele OS lijkt wat soepeler te draaien nu. Alleen de outlook live tile wordt niet meer bijgewerkt. Meer mensen hier last van?
Ik niet. Kreeg net nog een mailtje binnen met een '1' erbij.Ivar19 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:57:
Vandaag .318 op mijn 640 geïnstalleerd, het hele OS lijkt wat soepeler te draaien nu. Alleen de outlook live tile wordt niet meer bijgewerkt. Meer mensen hier last van?
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Ik wil het wel voor je proberen als je een server hebt waar ik naar kan connectenbegintmeta schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:32:
[...]
Hmm, jammer, ik snap nog steeds niet helemaal waarom MS geen 'algemene' C*DAV-interface lijkt te willen maken.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Heb vandaag mijn lumia 930 terug uit reparatie Microsoft. oorzaak Kompas doet het niet. volgens Microsoft softwarematig probleem en hebben ze hem terug gezet op 8.1.
resultaat: op de verschillende kompas apps geen werking en ik blijf 8 jes draaien zonder dat het oplost. schiet niet op. Wie heeft er oplossing?
resultaat: op de verschillende kompas apps geen werking en ik blijf 8 jes draaien zonder dat het oplost. schiet niet op. Wie heeft er oplossing?
Om dat te voorkomen doe ik altijd een WDRT + Harde Reset, om tegen die extreemluie reparateurs duidelijk te maken dat het geen software issue betreft, en dat flashen dus niet de oplossing is (ze checken blijkbaar niet eens of ze het gefikst hebben). Wat slecht zeg.cmeulmeester schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 16:16:
Heb vandaag mijn lumia 930 terug uit reparatie Microsoft. oorzaak Kompas doet het niet. volgens Microsoft softwarematig probleem en hebben ze hem terug gezet op 8.1.
Terugsturen, met HARDWARE ISSUE duidelijk in de beschrijving.
Sinds vandaag lijkt het bij mij ineens weer te kloppen!Paulus73 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 10:49:
[...]
Nee, voorheen klopte het op de MB. (zie ook edit die ik deed terwijl je reageerde). Er gaat iets anders mis, de onnauwkeurigheid is er sinds W10, de melding over het overschreiden van de limiet had ik voor het eerst afgelopen weekend. Blijkbaar hebben meer mensen er last van. Hoop dat het snel opgelost wordt.
Of het nu komt door de .318 update, door een wonder of dat die morgen weer stuk is, of volgende maand. Geen idee...
ja precies, die knop....die is er bij mij dus niet meer, als sinds de laatste 2-3 builds..... super vreemd....Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 13:03:
[...]
[afbeelding]
Laatste public build van gisteren.
[ Voor 3% gewijzigd door enomiss op 11-05-2016 16:51 ]
https://opensea.io/seaart
Thanks voor het nieuws, ik wist het nog niet.daffie82 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 14:48:
Onedrive app zou nu in de nieuwste versie op W10m, screenshots automatisch uploaden naar Onedrive.
Goede zaak lijkt me.
Bron : AAWP
En er is nu ook een W10 desktop versie van Whatsapp. Maar dat zal wel bekend zijn denk ik.
Heb het druk.
Bij mij draait het ook prima (640 3G dualsim)Ivar19 schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 15:57:
Ga toch fietsen.
Jongens excuses, even een schiet gebedje.
Microsoft, GODVERDOMME ik wil mijn super coole uber batterij duur weer terug op mijn Lumia 1520.
de accuduur is goed maar hij was eerst beter!
Microsoft, GODVERDOMME ik wil mijn super coole uber batterij duur weer terug op mijn Lumia 1520.
de accuduur is goed maar hij was eerst beter!
Je staat op het punt .318 te installeren?Berlinetta schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:17:
Jongens excuses, even een schiet gebedje.
Batterij lijkt verbetert te zijn in .318 bij mij.. lijkt.
Hmmm.. nee, die update heb ik kennelijk dus nog niet ontvangen. Ik zit op .218.jodeltje schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:23:
[...]
Je staat op het punt .318 te installeren?
Batterij lijkt verbetert te zijn in .318 bij mij.. lijkt.
Ik weet ook niet wat de verbeteringen zijn.
Was hem eigenlijk van plan om hem gewoon te resetten. Aangezien ik morgen de band 2 binnen krijg en hem in het Engels wil instellen voor cortana en het toetsenbordje. (Wat je bij andere talen dus niet krijgt.)
En daarna gelijk even mijn ASUS N76V ook even resetten aangezien mijn Windows 10 niet zo goed werkt. en ook direct in het Engels wilt instellen.
[ Voor 34% gewijzigd door Berlinetta op 11-05-2016 21:29 ]
Voor je hem gaat resetten check eerst of de .318 ook voor jou uit is, mijn eerste dag geeft me een goed gevoel, toch weer iets smoother. Accu kan ik nog niks over zeggen, halverwege de dag aan de lader gehangen.Berlinetta schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:27:
[...]
Hmmm.. nee, die update heb ik kennelijk dus nog niet ontvangen. Ik zit op .218.
Ik weet ook niet wat de verbeteringen zijn.
Was hem eigenlijk van plan om hem gewoon te resetten. Aangezien ik morgen de band 2 binnen krijg en hem in het Engels wil instellen voor cortana en het toetsenbordje. (Wat je bij andere talen dus niet krijgt.)
En daarna gelijk even mijn ASUS N76V ook even resetten aangezien mijn Windows 10 niet zo goed werkt. en ook direct in het Engels wilt instellen.
Toevallig, ja heel toevallig heb ik net binnengekregen. Ik heb ook even gekeken wat er "verbeterd is".St00mwals schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:33:
[...]
Voor je hem gaat resetten check eerst of de .318 ook voor jou uit is, mijn eerste dag geeft me een goed gevoel, toch weer iets smoother. Accu kan ik nog niks over zeggen, halverwege de dag aan de lader gehangen.
10.0.10586.318
General user experience
Improvements to reliability, performance and stability
Bug fixes
Fixed a problem that resulted in battery drain while the screen is off
Fixed bugs related to the update system
Fixed a bug that caused devices to finish the initial setup incorrectly
Fixes and improvements to Cortana
Fixed a bug where music playback would not resume after dismissing an incoming text
Fixed bugs with Microsoft Edge browser
Fixed a bug that caused recorded video to be lost
The navigation bar to no longer overlays and hide parts of the screen like it did before in some cases
[ Voor 47% gewijzigd door Berlinetta op 11-05-2016 21:39 ]
Mijn hele telefoon voelt na de .318 als herboren. Had altijd heel veel pogingen nodig om double tap to wake te laten lukken, slaagt nu bij elke poging. Het switchen tussen apps, animaties op het home screen, alles gaat veel soepeler. Had ook wel eens last van een knipperend scherm, weg.
Meerdere mensen met zon compleet andere ervaring?
Meerdere mensen met zon compleet andere ervaring?
Zat er maar double tap to wake op de 650... dat mis ik wel (na de 920 te hebben gehad)Michielgb schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:54:
...Had altijd heel veel pogingen nodig om double tap to wake te laten lukken, slaagt nu bij elke poging. ...
Maar ik merk dat het wake up via de aan/uit knop veel sneller reageert met build 318.
De laatste weken moest ik steeds een paar seconden wachten voordat het scherm aan was, nu gaat dat weer erg snel.
930. Vond het prima voor mijn gebruik, enige ergernis was die double tap, maar verbetering is ineens wel heel erg merkbaar.jodeltje schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 21:57:
Nee, mijn 830 deed het goed en nu ook. Merk weinig verschil. Welk toestel heb je?
Komt er normaal wel, al interne testen met double tape to wake.ojeewatnu schreef op woensdag 11 mei 2016 @ 22:02:
[...]
Zat er maar double tap to wake op de 650... dat mis ik wel (na de 920 te hebben gehad)
Maar ik merk dat het wake up via de aan/uit knop veel sneller reageert met build 318.
De laatste weken moest ik steeds een paar seconden wachten voordat het scherm aan was, nu gaat dat weer erg snel.
Maar upvoten kan nooit kwaad!
Verwijderd
Niet zozeer specifiek over w10m, maar windows phone/mobile in het algemeen in relatie tot privacy richting werkgever;
Prive gebruik ik een lumia 830 en vind het wel handig om hierin ook mijn zakelijke agenda terug te zien. Bij het toevoegen van de exchange account krijg ik de melding dat de werkgever inhoud en instellingen kan resetten. Mijn vraag is of dit klopt en of dit ook betekent dat ze simpelweg toegang hebben tot jouw prive gegevens?
Ook een privacy kwestie maar dit keer met een zakelijke lumia. In hoeverre kan je achterhalen of de werkgever meekijkt? Natuurlijk kunnen ze op de telefoonrekening zien wie je gebeld of gesmst hebt, maar kunnen ze ook meekijken naar je surfgedrag of bijvoorbeeld foto's? En hoe je ziet of dat het geval is..
Prive gebruik ik een lumia 830 en vind het wel handig om hierin ook mijn zakelijke agenda terug te zien. Bij het toevoegen van de exchange account krijg ik de melding dat de werkgever inhoud en instellingen kan resetten. Mijn vraag is of dit klopt en of dit ook betekent dat ze simpelweg toegang hebben tot jouw prive gegevens?
Ook een privacy kwestie maar dit keer met een zakelijke lumia. In hoeverre kan je achterhalen of de werkgever meekijkt? Natuurlijk kunnen ze op de telefoonrekening zien wie je gebeld of gesmst hebt, maar kunnen ze ook meekijken naar je surfgedrag of bijvoorbeeld foto's? En hoe je ziet of dat het geval is..
Of ze het kunnen? Vast wel. Doen ze het ook? Volgens mij mogen ze jou niet 'heimelijk' bespieden. Dus, als ze jou niet vooraf schriftelijk hebben meegedeeld dat ze alles wat je doet op de telefoon in de gaten houden kunnen ze er juridisch niks mee.
Sonos Arc Ultra | Sonos Sub gen 3 | Sonos One SL (4x) | Sonos Move | Sonos Boost
Privé gegevens weet ik niet maar het resetten van je toestel vanuit exchange kon al op mijn oude nokia 5800.Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 01:58:
Een soortgelijke melding krijg je ook op Android wanneer je een Exchange mailbox toevoegt. De werkgever kan niet in je telefoon kijken maar zou eventueel data op je telefoon kunnen wissen wanneer je telefoon kwijt is geraakt (en je hem dit verteld, dat kan je werkgever niet zelf zien). Het is best mogelijk dat een werkgever die mogelijkheid ook gebruikt bij misbruik of ontslag om ervoor te zorgen dat je zelf niet meer bij bedrijfsgegevens kan.Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 01:58:
Dat wissen kan je trouwens zelf ook via Outlook Webaccess. Daar staan in de opties onder "mobile devices" alle apparaten waar je ooit die mailbox op hebt ingesteld.
I think all rightthinking people in this country are sick and tired of being told that ordinary, decent people are fed up in this country with being sick and tired.
Na de .318 update heb ik om mijn 640 nog steeds een blanc icon bij Groove Music. Iemand tips om dat te verhelpen?
Even van je startscherm afgooien en opnieuw pinnen? Opnieuw opstarten?
Eos 600, Sigma 28-70, 50-200, 100 2.8, 430EZ
Eos 300D, 500D, 70D, 10-22, 15-85, 24, 50 1.4, 100 2.8, 100-400, 430EXII
Die blank icons, ik zat daar eens over na te denken. Ik heb dat op de W10 Insider Slow op m'n Lumia 1320 met WhatsApp gehad, gaf geen meldingen meer en icoontje bleef blanco, als ik dan de app opende stroomde de hele bende in 1x binnen. Alleen herinstallatie hielp daar tegen.
Overigens draait m'n 640 sinds .318 echt heerlijk! Het is nog steeds geen snelheidsmonster, maar de paar puntjes waarop hij vervelend traag was zijn er nu uit.
Helaas is het hangen en spontaan herladen van Edge nog niet weg. Vooral vervelend omdat hij dan weer bovenaan de pagina in kwestie staat, en ik 's ochtends nogal eens lange artikelen in de krant etc. lees. Als dat 3x in 10 minuten gebeurt krijg je echt een lamme scrollduim.
Overigens draait m'n 640 sinds .318 echt heerlijk! Het is nog steeds geen snelheidsmonster, maar de paar puntjes waarop hij vervelend traag was zijn er nu uit.
Helaas is het hangen en spontaan herladen van Edge nog niet weg. Vooral vervelend omdat hij dan weer bovenaan de pagina in kwestie staat, en ik 's ochtends nogal eens lange artikelen in de krant etc. lees. Als dat 3x in 10 minuten gebeurt krijg je echt een lamme scrollduim.
Ga toch fietsen.
Sinds .318 op lumia 930 nofiticatie-iconen zoals gewoonlijk bij berichten in de balk bovenin. Maar zodra ik de notificaties open veeg, staat er niets. Het icoon bovenin verdwijnt dan ook spontaan. Daarna zie dan op het homescherm wel duidelijk dat het een app (outlook mail, whatsapp, agenda, wunderlist) is, want daar staan dan cijfertjes bij.
Ik heb het toestel dan al unlocked, wanneer ik de notificaties wil checken. Vorige versie niks aan de hand.
Ik heb het toestel dan al unlocked, wanneer ik de notificaties wil checken. Vorige versie niks aan de hand.
[ Voor 5% gewijzigd door Jivebunny op 12-05-2016 13:16 ]
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Ik heb heel af en toe exact hetzelfde gedrag, een reboot van mijn toestel lost dit in ieder geval (tijdelijk) op.Jivebunny schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:08:
Sinds .318 op lumia 930 nofiticatie-iconen zoals gewoonlijk bij berichten in de balk bovenin. Maar zodra ik de notificaties open veeg, staat er niets. Het icoon bovenin verdwijnt dan ook spontaan. Daarna zie dan op het homescherm wel duidelijk dat het een app (outlook mail, whatsapp, agenda, wunderlist) is, want daar staan dan cijfertjes bij.
Thanks voor de info. Heb je ook een 930? Reboots hebben bij mij niets verholpen helaas. Maar het is niet irritant genoeg om een harde reset te gaan doen. Zit alweer heel lang op 10 en heb toen een wipe gedaan.rscheper schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 13:58:
[...]
Ik heb heel af en toe exact hetzelfde gedrag, een reboot van mijn toestel lost dit in ieder geval (tijdelijk) op.
Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)
Verwijderd
Weet iemand of W10M aptx ondersteunt voor bluetooth audio? Ik heb een Lumia 650 en ben niet zo kapot van de kwaliteit van de audio-uitgang. Ik weet niet of het aan de DAC ligt in de Lumia of aan andere componenten. Een goede headset met aptx-ondersteuning zou dat probleem kunnen omzeilen.
JaVerwijderd schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 19:59:
Weet iemand of W10M aptx ondersteunt voor bluetooth audio? Ik heb een Lumia 650 en ben niet zo kapot van de kwaliteit van de audio-uitgang. Ik weet niet of het aan de DAC ligt in de Lumia of aan andere componenten. Een goede headset met aptx-ondersteuning zou dat probleem kunnen omzeilen.
youtube.com/@hisrep
Verwijderd
Fantastisch! Dan moet ik alleen nog zien te achterhalen of de Lumia 650 hardware het ook ondersteunt. En dan op zoek naar een leuke headset natuurlijk.
Heb ik ook. D.w.z. in de applijst (nog steeds). Op mijn beginscherm was en is het prima in orde.pcmistral schreef op donderdag 12 mei 2016 @ 12:31:
Na de .318 update heb ik om mijn 640 nog steeds een blanc icon bij Groove Music. Iemand tips om dat te verhelpen?
Ik begin ondertussen toch aardig te balen van de .318 update. Nou deed Voicerecorder het al niet meer in W10M, dus ik kan o.a. ook geen spraakberichten via WhatsApp versturen. Kan wel maar niemand hoort iets. Maar dat is specifiek een 930, model China, probleem. Voicerecorder gebruikt andere microfoons dan WP8.1 en die microfoons zijn af fabriek al naar de klote, zo heb ik begrepen. Maar na installatie .318 synchroniseert Exchange ook niet meer (certificaat verlopen).
Mijn werkagenda wordt niet bijgewerkt op mijn Surface 2 als ik een item toevoeg of verwijder. Ik krijg er een beetje Krijt Uw Topje gevoel bij.
Mijn werkagenda wordt niet bijgewerkt op mijn Surface 2 als ik een item toevoeg of verwijder. Ik krijg er een beetje Krijt Uw Topje gevoel bij.
Ik herken geen van jou problemen, dus ze bestaan niet.

Mare, .318 is op mijn L640 echt super gewoon. veel problemen met sharen van foto's ed allemaal verdwenen. Batterij gaat langer mee en Edge werk veel fijner.
Mare, .318 is op mijn L640 echt super gewoon. veel problemen met sharen van foto's ed allemaal verdwenen. Batterij gaat langer mee en Edge werk veel fijner.
P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K
Hmm, ik denk dat het toch maar eens een keer tijd wordt voor een reset zonder back-up. Ik laad mijn telefoon meerdere keren per dag op. En ik lees alleen maar over de 'geweldige' batterijduur waar ik niks van merk.
Let's do it .....
Let's do it .....
[ Voor 5% gewijzigd door GerCor op 13-05-2016 14:15 ]
Als ik dit allemaal zo lees blijf ik met mijn Lumia 930 nog lekker op 8.1.
Ach, de voordelen wegen makkelijk op tegen de nadelen. W10M is natuurlijk, vind ik, veeeeeeeel mooier.richdb schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:52:
Zijn allemaal uitzonderingenrichdb schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 14:52:
nu inmiddels wel insider (aka op redstone), maar daarvoor ook nooit problemen gehad met .218 en ervoor
Patient gamer
Klinkt als een iPhone (hahaha). Ook foutloos en daarom dodelijk saai. Moet natuurlijk wel wat te zeiken zijn ....blmp schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:15:
[...]
Zijn allemaal uitzonderingen. Ik heb 0,0 problemen gehad op mijn Lumia 930.
nu inmiddels wel insider, maar daarvoor ook nooit problemen gehad met .218 en ervoor
Maar ondertussen ben ik drukker met apps die ik niet wil hebben te verwijderen ......Facebook? Lazer toch op....
[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 13-05-2016 15:26 ]
Ik heb 10 er wel opgehad, maar toch weer terug gegaan op 8.1. De reden is dat voor mij gevoel 8.1 gewoon nog steeds iets lekkerder loopt op de 930. En veel mooier, mmmm ... dat valt wel mee. Sommige apps zijn beter en mooier geworden (mail en agenda), maar sommige vind ik minder (personen (twitter en facebook update werkte in 10 niet meer bij mij, camera (gelezen dan de lumia camera app beter was/is, de huidige app is meer generiek voor alle telefoons). Ook vind ik persoonlijk het oude swipe idee (van links naar rechts) fijner werken.GerCor schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 15:14:
[...]
Ach, de voordelen wegen makkelijk op tegen de nadelen. W10M is natuurlijk, vind ik, veeeeeeeel mooier.
Maar wie weet dit weekend maar weer een upgrade doen en dan weer testen
Ik heb een Lumia 930 en Lumia 1520, beide flagships van de vorige generatie. Momenteel draait de 1520 de meest recente 'release' W10M. Dat wil zeggen, upgrade via Upgrade Advisor en geen Insider. Als ik hem naast de 930 met WP8.1 leg en apps tegelijk ga starten is W10M enkel met first party standaard apps, zoals de calculator, ongeveer even snel of sneller. Doorsnee apps zoals Facebook, Whatsapp, Endomondo en nog wat anderen zijn allemaal merkbaar trager in opstarten (splashscreen blijft langer zichtbaar). Dus het kan inderdaad goed kloppen dat WP8.1 nog steeds vlotter aanvoelt.
Tevens is de batterijduur van mijn 930 dramatisch slechter onder W10M. Leegloop van 25% in 12 uur standby met scherm uit en geen data verbinding was standaard. Nu is de batterij al wat op leeftijd, maar nadat ik terug ging naar 8.1 was het ongeveer 15% in dezelfde periode standby. Toch een gevoelig verschil. Ook de 1520 haalt niet dezelfde batterijduur onder W10M als onder WP8.1.
Daarnaast merkte ik op beide toestellen dat ze veel sneller warm draaien dan onder WP8.1. Een beetje browsen en je kunt al je kamer verwarmen met de 930 bij wijze van spreke, terwijl onder 8.1 je toch echt zwaardere apps of games moest spelen om hem warm/heet te krijgen.
De enige conclusie die ik eruit kan trekken is dat W10M gewoon weinig tot niet is geoptimaliseerd voor de vorige generatie, of in ieder geval niet voor deze twee toestellen. Voordat iemand het vraagt, elke installatie van W10M was vers, factory reset na upgrade, geen backup terug en de situatie over een week bekeken (dus geen achtergrond activiteiten die de batterij belasten etc). Mijn vergelijkingen zijn niet wetenschappelijk opgezet maar ik verzin ze ook niet waar je bij staat, hoewel ik snap dat niet iedereen dezelfde ervaring heeft. Maar ook niet iedereen heeft twee nagenoeg identieke toestellen om naast elkaar te leggen.
Ik ben nog steeds benieuwd naar de W10M ervaring op de L950 serie, mogelijk dat ik die ooit nog eens aanschaf.
Tevens is de batterijduur van mijn 930 dramatisch slechter onder W10M. Leegloop van 25% in 12 uur standby met scherm uit en geen data verbinding was standaard. Nu is de batterij al wat op leeftijd, maar nadat ik terug ging naar 8.1 was het ongeveer 15% in dezelfde periode standby. Toch een gevoelig verschil. Ook de 1520 haalt niet dezelfde batterijduur onder W10M als onder WP8.1.
Daarnaast merkte ik op beide toestellen dat ze veel sneller warm draaien dan onder WP8.1. Een beetje browsen en je kunt al je kamer verwarmen met de 930 bij wijze van spreke, terwijl onder 8.1 je toch echt zwaardere apps of games moest spelen om hem warm/heet te krijgen.
De enige conclusie die ik eruit kan trekken is dat W10M gewoon weinig tot niet is geoptimaliseerd voor de vorige generatie, of in ieder geval niet voor deze twee toestellen. Voordat iemand het vraagt, elke installatie van W10M was vers, factory reset na upgrade, geen backup terug en de situatie over een week bekeken (dus geen achtergrond activiteiten die de batterij belasten etc). Mijn vergelijkingen zijn niet wetenschappelijk opgezet maar ik verzin ze ook niet waar je bij staat, hoewel ik snap dat niet iedereen dezelfde ervaring heeft. Maar ook niet iedereen heeft twee nagenoeg identieke toestellen om naast elkaar te leggen.
Ik ben nog steeds benieuwd naar de W10M ervaring op de L950 serie, mogelijk dat ik die ooit nog eens aanschaf.
Buiten de Facebook app zijn de apps die je opnoemt ook WP8.1/Silverlight apps dus dat kan er mee te maken hebben. En er komt natuurlijk nog een officiele Facebook app die daadwerkelijk ook door Facebook in elkaar geknutseld is aan .. wellicht dat daar nog wat verbetering in zit.Propane schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:06:
Ik heb een Lumia 930 en Lumia 1520, beide flagships van de vorige generatie. Momenteel draait de 1520 de meest recente 'release' W10M. Dat wil zeggen, upgrade via Upgrade Advisor en geen Insider. Als ik hem naast de 930 met WP8.1 leg en apps tegelijk ga starten is W10M enkel met first party standaard apps, zoals de calculator, ongeveer even snel of sneller. Doorsnee apps zoals Facebook, Whatsapp, Endomondo en nog wat anderen zijn allemaal merkbaar trager in opstarten (splashscreen blijft langer zichtbaar). Dus het kan inderdaad goed kloppen dat WP8.1 nog steeds vlotter aanvoelt.
Accuduur lijkt inderdaad te schommelen. Op de ene build is het stabiel en haal ik 1,5 - 2 dagen en op een volgende build ineens de helft.Tevens is de batterijduur van mijn 930 dramatisch slechter onder W10M. Leegloop van 25% in 12 uur standby met scherm uit en geen data verbinding was standaard. Nu is de batterij al wat op leeftijd, maar nadat ik terug ging naar 8.1 was het ongeveer 15% in dezelfde periode standby. Toch een gevoelig verschil. Ook de 1520 haalt niet dezelfde batterijduur onder W10M als onder WP8.1.
Het wordt elke build al wat beter, maar er is inderdaad nog een hoop verbetering nodig. Soms lijkt het inderdaad of je toestel voor de volle 100% bezig is voor iets vrij simpels als web browsen. Of zelfs een simpele game die meer CPU lijkt te gebruiken dan ervoor nodig is.Daarnaast merkte ik op beide toestellen dat ze veel sneller warm draaien dan onder WP8.1. Een beetje browsen en je kunt al je kamer verwarmen met de 930 bij wijze van spreke, terwijl onder 8.1 je toch echt zwaardere apps of games moest spelen om hem warm/heet te krijgen.
De conclusie op Reddit lijkt juist dat er betere optimalisatie is voor de oudere toestellen dan de nieuwe. Windows 10 Mobile draait bijna beter op een Lumia 930/1520 als op een Lumia 950. Al moet ik zeggen dat de ervaringen sowieso enorm verschillen zelfs op dezelfde toestellen. De een heeft geen (of vrijwel geen) problemen zoals ik met mijn Lumia 930. Terwijl andere er juist problemen mee hebben. Dan vraag je je af is het het toestel is, het OS of de apps die we gebruiken.De enige conclusie die ik eruit kan trekken is dat W10M gewoon weinig tot niet is geoptimaliseerd voor de vorige generatie, of in ieder geval niet voor deze twee toestellen. Voordat iemand het vraagt, elke installatie van W10M was vers, factory reset na upgrade, geen backup terug en de situatie over een week bekeken (dus geen achtergrond activiteiten die de batterij belasten etc). Mijn vergelijkingen zijn niet wetenschappelijk opgezet maar ik verzin ze ook niet waar je bij staat, hoewel ik snap dat niet iedereen dezelfde ervaring heeft. Maar ook niet iedereen heeft twee nagenoeg identieke toestellen om naast elkaar te leggen.
Ik twijfel ook nog wel eens om te upgraden van mijn Lumia 930, maar ik wacht denk ik toch tot volgend jaar als er weer nieuwe toestellen komen. En wellicht de 'surface phone' waar iedereen zo op loopt te hypenIk ben nog steeds benieuwd naar de W10M ervaring op de L950 serie, mogelijk dat ik die ooit nog eens aanschaf.
[ Voor 7% gewijzigd door blmp op 13-05-2016 16:30 . Reden: typo ]
Patient gamer
Is er iemand die al succesvol een W10M apparaat aan O365 MDM (niet Intune) geknoopt heeft en dit apparaat heeft kunnen wipen?
Ik krijg het niet voor elkaar. O365 portal zegt dat wipe acties momenteel niet beschikbaar zijn. Hang ik een WP8.1 toestel via dezelfde policy aan die omgeving dan kan ik die prima wipen.
Er beginnen me steeds meer zaken tegen te staan m.b.t. W10M, vooral op corporate gebied. Tasks\taken die uit Outlook gesloopt zijn etc. Nu dit gezeik met MDM.
En dan heb ik het niet over 8.1 > Windows Insider > W10M apparaten, maar gewoon L550's die met W10M geleverd worden.
Ik krijg het niet voor elkaar. O365 portal zegt dat wipe acties momenteel niet beschikbaar zijn. Hang ik een WP8.1 toestel via dezelfde policy aan die omgeving dan kan ik die prima wipen.
Er beginnen me steeds meer zaken tegen te staan m.b.t. W10M, vooral op corporate gebied. Tasks\taken die uit Outlook gesloopt zijn etc. Nu dit gezeik met MDM.
En dan heb ik het niet over 8.1 > Windows Insider > W10M apparaten, maar gewoon L550's die met W10M geleverd worden.
[ Voor 11% gewijzigd door max op 13-05-2016 16:35 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
Huh? Ik heb een Ziggo account aangemaakt, code ingevoerd maar verschijnt niet op mijn beginscherm. Nou is het al een tijdje geleden (WP8.1) maar dacht toch dat wanneer je een account maakt deze automagisch op het beginscherm verschijnt?
Man man man, zitten ze verstopt in Outlook mail. pfffff
Reset heeft in ieder geval opgeleverd dat er weer gesynchroniseerd wordt. En dat was het resetten alleen al waard. Maar wel zoeken geblazen zeg, als je niet regelmatig reset. Geeft niks, ik heb nu ook weer enorm veel ruimte op mijn toch al lege geheugen. Groove-icoon staat nu ook goed in de app-lijst alleen nu heb ik een lege HERE Mapsicoon in de lijst erbij die niet te verwijderen is.
Man man man, zitten ze verstopt in Outlook mail. pfffff
Reset heeft in ieder geval opgeleverd dat er weer gesynchroniseerd wordt. En dat was het resetten alleen al waard. Maar wel zoeken geblazen zeg, als je niet regelmatig reset. Geeft niks, ik heb nu ook weer enorm veel ruimte op mijn toch al lege geheugen. Groove-icoon staat nu ook goed in de app-lijst alleen nu heb ik een lege HERE Mapsicoon in de lijst erbij die niet te verwijderen is.
[ Voor 52% gewijzigd door GerCor op 13-05-2016 19:01 ]
Ja, dat is nog eens een op zichzelf staand probleem, apps die niet worden geupdate met W10M code and UI. Maar mijn punt was meer dat voor de eindgebruiker WP8.1 gewoon vlotter aanvoelt of aan kan voelen.blmp schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 16:24:
[...]
Buiten de Facebook app zijn de apps die je opnoemt ook WP8.1/Silverlight apps dus dat kan er mee te maken hebben. En er komt natuurlijk nog een officiele Facebook app die daadwerkelijk ook door Facebook in elkaar geknutseld is aan .. wellicht dat daar nog wat verbetering in zit.
Hmm, mijn ervaring met alle insider builds voor de officiële "opt-in" upgrade zijn hetzelfde, gewoon zeer zwakke accuduur.Accuduur lijkt inderdaad te schommelen. Op de ene build is het stabiel en haal ik 1,5 - 2 dagen en op een volgende build ineens de helft.
Als dat zo is heb ik al geen interesse meer om een 950 te proberenDe conclusie op Reddit lijkt juist dat er betere optimalisatie is voor de oudere toestellen dan de nieuwe. Windows 10 Mobile draait bijna beter op een Lumia 930/1520 als op een Lumia 950.
Hét geheim van elke WindowsPhone liefhebber, de backup-iPhone.Propane schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:27:
[...]
Als dat zo is heb ik al geen interesse meer om een 950 te proberen. I
Windows Phone en heb er veel plezier aan gehad, maar momenteel gebruik ik maar een 'saaie' iPhone 6s als 'daily driver' omdat de W10M ervaring nogal wisselvallig is.
Mag bij jullie Edge ook in de achtergrond draaien?
Bij mij wel, maar pakt soms veel accu weg. Staat ruimschoots bovenaan bij batterijverbruik.
Bij mij wel, maar pakt soms veel accu weg. Staat ruimschoots bovenaan bij batterijverbruik.
Haha, mijn liefde voor een OS heeft zo z'n grenzenjodeltje schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:44:
[...]
Hét geheim van elke WindowsPhone liefhebber, de backup-iPhone.
Nee, heb in de afgelopen jaren wel geleerd om de browser niet op de achtergrond te mogen laten draaien op Windows Phone/Mobile. Dat geeft alleen maar gezeik met je accuduur en voegt IMO totaal niets toe.Arjantje72 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:57:
Heb al een paar jaar geen backup meer met een ander OS. Mijn backup telefoon voor mijn L950XL (de HTC 7 Trophy) kan binnenkort ook weg aangezien Whatsapp het niet meer doet op WP7.jodeltje schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:44:
[...]
Hét geheim van elke WindowsPhone liefhebber, de backup-iPhone.
De 950 is sowieso al een beetje een raar toestel. Veel meer problemen met hitte dan de L950XL. Die laatste is een stuk betere telefoon. Eigenlijk is alleen de grootte een minpunt voor sommige mensen. Voor die 60E verschil zou ik het iig niet laten om de XL te halen.Propane schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:27:
[...]Als dat zo is heb ik al geen interesse meer om een 950 te proberen. I
Windows Phone en heb er veel plezier aan gehad, maar momenteel gebruik ik maar een 'saaie' iPhone 6s als 'daily driver' omdat de W10M ervaring nogal wisselvallig is.
Qua accuduur heel blij met .318 op de 950, nu na een hele dag nog 64% over terwijl dat eerst rond de 20% lag en ik hem na het eten meestal aan de lader moest hangen.
[ Voor 3% gewijzigd door Ramon op 13-05-2016 18:46 ]
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Is de rtl xl app uit de store of kijk ik verkeerd?
Vast en zeker, probeer het hier eens: Windows Phone Store en applicatiesIsane schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 22:19:
Is de rtl xl app uit de store of kijk ik verkeerd?
Pakt bij mij ook de meeste accu. Ik zie alleen bij mij de optie niet om edge uit te zetten bij "apps die op de achtergrond mogen draaien".Arjantje72 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:57:
Staat dat daar bij jou wel bij? Ik draai .318
Eh, nee hoor, dit is simpelweg niet waar.Caelorum schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 18:45:
[...]
De 950 is sowieso al een beetje een raar toestel. Veel meer problemen met hitte dan de L950XL. Die laatste is een stuk betere telefoon. Eigenlijk is alleen de grootte een minpunt voor sommige mensen. Voor die 60E verschil zou ik het iig niet laten om de XL te halen.
Ja, dat is een reactie waar we wat aan hebben. Als je nou zou zeggen waarom je vind dat wat ik zeg niet waar is...
De paar lumia 950 die ik heb gezien werden vrijwel allemaal te warm. Komt nog bij dat in het topic over de toestellen toch echt meer klachten over de niet-XL binnenkomen dan de XL. Het zou kunnen dag de XL minder is verkocht, maar eerlijk gezegd geloof ik dat niet.
Ohja en doordat de XL versie net iets beter performed in de benchmarks (zou vanwege de beter warmteafvoer kunnen komen) is het toestel ook gewoon net iets fijner in gebruik.
Nu back on topic
Ik begin me een beetje te ergeren aan de xbox en movies+tv app. Ik gebruik ze nooit, maar kan ze ook niet verwijderen. Ik snap niet dat MS het niet gewoon toestaat die apps weg te pleuren..
Wat doet hij dan in de achtergrond? Ik hoopte dat dit het antwoord op mijn 'probleem' is, maar blijkbaar ook niet: Hij mag bij mij in de achtergrond draaien, maar in tegenstelling tot IE onder WP8 kan hij niet youtube afspelen met telefoon gelocked.Arjantje72 schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 17:57:
Ik heb een 930 met de nieuwste update en die optie staat er wel bij.Mich schreef op vrijdag 13 mei 2016 @ 23:08:
[...]
Pakt bij mij ook de meeste accu. Ik zie alleen bij mij de optie niet om edge uit te zetten bij "apps die op de achtergrond mogen draaien".
Staat dat daar bij jou wel bij? Ik draai .318
Dat weet ik ook niet precies, daarom weet ik niet of het nodig isSissors schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 09:26:
[...]
Wat doet hij dan in de achtergrond? Ik hoopte dat dit het antwoord op mijn 'probleem' is, maar blijkbaar ook niet: Hij mag bij mij in de achtergrond draaien, maar in tegenstelling tot IE onder WP8 kan hij niet youtube afspelen met telefoon gelocked.
een paar dagen geleden nog een lumia 520 ( van een kennis) via windows insider geupgrade naar windows 10. heb gekozen voor insider release preview ( 107) alles wel traag maar wel te doen maar een dag later krijgt een automatisch bericht via telefoonupdate om naar 318 te updaten en ja hoor om eerlijk te zeggen alles werkt perfect
Verwijderd
Relevant en ontopic:
Europa moet er ook aan geloven, de sterke marketing van Nokia is weg en zie het resultaat:
http://www.winbeta.org/ne...ading-android-says-kantar
Europa moet er ook aan geloven, de sterke marketing van Nokia is weg en zie het resultaat:
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2016 10:55 ]
Heeft niet alleen met marketing te maken. Ik denk dat het eerder aan het gebrek aan nieuwe toestellen ligt en dan vooral in het middensegment. De L950(XL) is intern een toptoestel, maar uiterlijk niet wat men van een toptoestel mag verwachten. De L550 en L650 zijn prima toestellen voor de prijs, maar een echte midrange is er gewoon niet. Verder moet Microsoft zorgen dat alle top 25 apps ook op Windows 10 beschikbaar worden en die eikels van Snapchat (die Microsoft haten en dus geen app willen maken) moeten gewoon aan de kant gezet worden door een overname. Microsoft heeft geld zat en investeren is hier geen geld weggooien...Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 10:51:
Relevant en ontopic:
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Het zijn helemaal geen eikels van Snapchat. Waarom mogen ze geen hekel hebben aan Microsoft? Ik heb een hekel aan Facebook. Ben ik dan een eikel?
Het zou veel interessanter zijn te horen van mensen die Windows Phone/Mobile de rug hebben toegekeerd hebben waarom ze dat gedaan hebben dan zelf verzinnen waarom het zo slecht gaat met Windows Phone/Mobile. Ik zie op Twitter toch elke dag wel 'reclame' voor Windows Mobile en de Lumia's X50 serie. Maar ja, ik volg Android en iOS ook niet op Twitter.
Het zou veel interessanter zijn te horen van mensen die Windows Phone/Mobile de rug hebben toegekeerd hebben waarom ze dat gedaan hebben dan zelf verzinnen waarom het zo slecht gaat met Windows Phone/Mobile. Ik zie op Twitter toch elke dag wel 'reclame' voor Windows Mobile en de Lumia's X50 serie. Maar ja, ik volg Android en iOS ook niet op Twitter.
[ Voor 16% gewijzigd door GerCor op 14-05-2016 12:30 ]
Mijn Lumia 950 wordt niet te warm, heeft 'ie ook nooit gedaan. Het scherm van de 950 is net ietsje scherper dan de XL (zelfde resolutie, maar kleiner, dus hogere PPI). Het feit dat de XL ietsje beter performt in de benchmarks komt doordat er een octacore in zit, in de 950 zit een hexacore. Echter, benchmarks zeggen absoluut helemaal niets over hoe fijn het toestel in het gebruik is. Ik merk geen significant verschil in snelheid tussen mijn 950 en de XL van mijn collega; sterker nog, ik heb het idee dat mijn 950 net wat sneller reageert. De batterijcover van de XL staat erom bekend te kraken, iets wat de cover van de 950 nooit heeft gedaan.Caelorum schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 09:18:
[...]
Ja, dat is een reactie waar we wat aan hebben. Als je nou zou zeggen waarom je vind dat wat ik zeg niet waar is...
De paar lumia 950 die ik heb gezien werden vrijwel allemaal te warm. Komt nog bij dat in het topic over de toestellen toch echt meer klachten over de niet-XL binnenkomen dan de XL. Het zou kunnen dag de XL minder is verkocht, maar eerlijk gezegd geloof ik dat niet.
Ohja en doordat de XL versie net iets beter performed in de benchmarks (zou vanwege de beter warmteafvoer kunnen komen) is het toestel ook gewoon net iets fijner in gebruik.
Nu back on topic
Ik begin me een beetje te ergeren aan de xbox en movies+tv app. Ik gebruik ze nooit, maar kan ze ook niet verwijderen. Ik snap niet dat MS het niet gewoon toestaat die apps weg te pleuren..
Ik weet niet in welk topic jij hebt gekeken, maar er komen niet significant meer klachten over de 950 binnen als over de 950XL in [Lumia 950 en 950 XL] Ervaringen en discussie. Als dat al zo is geweest, is dat direct na de release geweest, en die problemen zijn vrijwel allemaal weg.
De 950XL is zeker niet een 'stuk betere' telefoon dan de 950. Ze zijn bijzonder gelijkwaardig.
[ Voor 5% gewijzigd door Esumontere op 14-05-2016 12:53 ]
Ze mogen er een hekel aan hebben, maar als je zo'n grote app hebt, om hem dan niet voor een platform uit te brengen omdat je persoonlijk het bedrijf erachter om één of andere reden niet mag (en blijkbaar Google en Apple wel? Die hebben toch ook genoeg twijfelachtige zaken gedaan), dan ben je een eikel imo.GerCor schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 12:26:
Het zijn helemaal geen eikels van Snapchat. Waarom mogen ze geen hekel hebben aan Microsoft? Ik heb een hekel aan Facebook. Ben ik dan een eikel?
Er is op dit moment werkelijk één groot probleem voor Microsoft en dat is verzadiging van de smartphone markt (en ook voor zijn concurrenten natuurlijk, maar die hebben al een gevestigd marktaandeel). Het afdwingen van Microsoft voor het ontwikkelen van de top 25 apps (welke zijn dat eigenlijk?), dat kan Microsoft helemaal niet, ze hebben daar de macht gewoon niet voor. Hoe willen ze een bedrijf dwingen om dat te doen?Swerfer schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 11:07:
[...]
Heeft niet alleen met marketing te maken. Ik denk dat het eerder aan het gebrek aan nieuwe toestellen ligt en dan vooral in het middensegment. De L950(XL) is intern een toptoestel, maar uiterlijk niet wat men van een toptoestel mag verwachten. De L550 en L650 zijn prima toestellen voor de prijs, maar een echte midrange is er gewoon niet. Verder moet Microsoft zorgen dat alle top 25 apps ook op Windows 10 beschikbaar worden en die eikels van Snapchat (die Microsoft haten en dus geen app willen maken) moeten gewoon aan de kant gezet worden door een overname. Microsoft heeft geld zat en investeren is hier geen geld weggooien...
Ik vind de 950 (XL) wel een high-end toestel, het ziet er standaard helaas echter niet zo uit, maar daar is zo een slinger aan te geven dat dit wel het geval is. Elke keer als ik een andere Mozo cover op de telefoon plaats (ben verzamelaar geworden), krijg ik toch positieve opmerkingen over het uiterlijk van deze telefoon. En al helemaal als ze wat foto's en video's doorgestuurd krijgen. Maar het is in de eerste plaats natuurlijk een telefoon en geen foto/video camera, als denkt daar het merendeel tegenwoordig schijnbaar heel anders over.
Verzadiging, dat is eigenlijk de grootste hindernis voor WM, en die zal niet geslecht kunnen worden ben ik bang.
Testing, one, two ...
Verwijderd
Ik vind het best wel gek dat zoveel mensen klagen over Windows Mobile. Ik heb pas geleden mijn eerste Windows smartphone gekocht, een Lumia 650, en ik zou niet anders meer willen. Voor dat geld heb ik een heerlijke telefoon in huis gehaald. Alle apps die ik nodig heb, staan erop.
Geen geëmmer meer met custom roms om maar het nieuwste van het nieuwste te hebben want de nieuwe builds komen vanzelf binnen. Dat gaat mij bijzonder veel vrije tijd besparen. Het is wel verleidelijk om insider builds binnen te halen maar ik wacht toch maar tot de anniversary update officieel uitkomt.
Windows Mobile ziet er verder fantastisch uit, ik kan niet anders zeggen. Mijn Android (Galaxy Nexus) had ook een AMOLED-scherm maar de nieuwste generatie AMOLED is wel weer een stukje mooier (bijvoorbeeld echt diep zwart).
Voor de omgerekend 180 euro heb ik wat mij betreft een toptelefoon gescoord.
Geen geëmmer meer met custom roms om maar het nieuwste van het nieuwste te hebben want de nieuwe builds komen vanzelf binnen. Dat gaat mij bijzonder veel vrije tijd besparen. Het is wel verleidelijk om insider builds binnen te halen maar ik wacht toch maar tot de anniversary update officieel uitkomt.
Windows Mobile ziet er verder fantastisch uit, ik kan niet anders zeggen. Mijn Android (Galaxy Nexus) had ook een AMOLED-scherm maar de nieuwste generatie AMOLED is wel weer een stukje mooier (bijvoorbeeld echt diep zwart).
Voor de omgerekend 180 euro heb ik wat mij betreft een toptelefoon gescoord.
Omdat het niet professioneel is van een bedrijf als Snapchat. En jij bent geen bedrijf met miljoenen gebruikers dus dat is appels en peren vergelijken. Van ontwikkelaars mag je een zekere mate van volwassenheid verwachten. Willens en wetens niet voor een bepaald platform ontwikkelen, ook al is dat economisch en technisch gewoon rendabel, is op zijn minst bedenkelijk. Overigens heb ik Snapchat zelf nooit gebruikt dus ik mis het niet op mijn Lumia maar ik zou graag zien dat er gewoon netjes een UWP-app wordt geschreven.GerCor schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 12:26:
Maar het helpt ook niet echt als Microsoft zelf zegt dat ze niet trots zijn op de 950 serie.
Ik zelf vind verzadiging niet het juiste argument. Kijk naar Black-Berry. Ooit een wereldbedrijf met een enorm marktaandeel, nu is er niks van over. Dat is omdat men een ander merk koos dan BB. Dus, die miljarden mensen die nu een Android hebben of een iPhone zouden ook kunnen kiezen voor Windows Mobile.
Ik zelf vind verzadiging niet het juiste argument. Kijk naar Black-Berry. Ooit een wereldbedrijf met een enorm marktaandeel, nu is er niks van over. Dat is omdat men een ander merk koos dan BB. Dus, die miljarden mensen die nu een Android hebben of een iPhone zouden ook kunnen kiezen voor Windows Mobile.
Verwijderd
Verzadiging maakt het voor nieuwe spelers altijd moeilijker dan toen de markt nog open lag. Dat is in elke industrie zo. Mensen blijven meestal redelijk trouw aan het platform waar ze mee beginnen dus als je het van overstappers moet hebben - in een verzadigde markt de enige overblijvende bron van nieuwe klanten - dan duurt opstarten langer. Bovendien zijn klanten dan veel kritischer omdat ze van een systeem komen dat al langer in ontwikkeling is geweest en dus wellicht beter in elkaar zit en breder wordt ondersteund.
Windows Mobile heeft nu eenmaal per definitie een achterstand en dat is moeilijk concurreren. Dit wordt de laatste tijd door criticasters in hun artikelen en blogs nogal eens over het hoofd gezien. Het is eigenlijk heel moedig wat Microsoft doet en ik vind persoonlijk een paar procent marktaandeel niet eens zo verkeerd. Wat mij betreft blijven ze gewoon moedig doorgaan. Ze hebben in ieder geval geld zat en aangezien mobiel en desktop tegenwoordig praktisch hetzelfde systeem zijn, kost het volgens mij niet eens heel veel moeite om mobiel erbij te houden.
Windows Mobile heeft nu eenmaal per definitie een achterstand en dat is moeilijk concurreren. Dit wordt de laatste tijd door criticasters in hun artikelen en blogs nogal eens over het hoofd gezien. Het is eigenlijk heel moedig wat Microsoft doet en ik vind persoonlijk een paar procent marktaandeel niet eens zo verkeerd. Wat mij betreft blijven ze gewoon moedig doorgaan. Ze hebben in ieder geval geld zat en aangezien mobiel en desktop tegenwoordig praktisch hetzelfde systeem zijn, kost het volgens mij niet eens heel veel moeite om mobiel erbij te houden.
Ik heb Windows sinds de Lumia 800. Ben sindsdien trouw aan het systeem ondanks het feit dat ik me bij de overgang naar Windows 8 wel een beetje genaaid voelde. Ik had mijn hoop een beetje gevestigd op de universele apps. Maar ook dat blijft uit. Op dit moment gaat het prima, maar als straks voor mij cruciale apps zouden verdwijnen vrees ik een overstap.
Ik heb toch een heel ander beeld van Amerikaanse bedrijven dan jij, 2fish. Moedig van Microsoft?
Surface 2 hebben ze ook zo aan de kant gezet, alle X20 modellen mogen niet naar W10M.
En als je een beetje oplet, ze slopen allemaal zaken uit W10M, zoals Wi-Fi inzicht, Koppelingen Outlook/Skype/Twitter/LinkedIn. FM-Radio ondersteunen ze niet meer, ga maar naar een derde partij.
Zo'n beetje alle voormalige Nokia medewerkers zijn ontslagen.
Nee, het zijn helemaal geen aardige jongens hoor, daar bij Microsoft. Geef ze een vinger en ze nemen je hele hand.
Surface 2 hebben ze ook zo aan de kant gezet, alle X20 modellen mogen niet naar W10M.
En als je een beetje oplet, ze slopen allemaal zaken uit W10M, zoals Wi-Fi inzicht, Koppelingen Outlook/Skype/Twitter/LinkedIn. FM-Radio ondersteunen ze niet meer, ga maar naar een derde partij.
Nee, het zijn helemaal geen aardige jongens hoor, daar bij Microsoft. Geef ze een vinger en ze nemen je hele hand.
Dat eerste sluit het laatste niet uit eh... Daarnaast heb jij een telefoon gekocht waar W10m op wordt geleverd, en hebben veel anderen een upgrade gemaakt. Je hebt ook voor het eerst een WP, dus je kent het verschil niet tussen 10 en 8(.1)... Dan is het best logisch dat jij het gek vindt dat mensen klagenVerwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:15:
Ik vind het best wel gek dat zoveel mensen klagen over Windows Mobile. Ik heb pas geleden mijn eerste Windows smartphone gekocht, een Lumia 650, en ik zou niet anders meer willen.
Hoezo blijft dat uit dan? Zie wekelijks nieuwe UWP apps verschijnen zoals third party voor een 'bekend' platform; enkele first parties; veel iOS/Android games .... wellicht niet de apps die jij zoekt maar er komen er dagelijks genoeg bij. Het is alleen jammer dat enkele 'high profile' mobile apps op zich laten wachten terwijl ze op de desktop al uit zijn (Facebook, Vine en vast nog meer).coenox schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:41:
Ik heb Windows sinds de Lumia 800. Ben sindsdien trouw aan het systeem ondanks het feit dat ik me bij de overgang naar Windows 8 wel een beetje genaaid voelde. Ik had mijn hoop een beetje gevestigd op de universele apps. Maar ook dat blijft uit. Op dit moment gaat het prima, maar als straks voor mij cruciale apps zouden verdwijnen vrees ik een overstap.
Het zal hoe dan ook een tijdje duren voordat dit hele 'Windows 10' ecosysteem (Xbox krijgt nog UWP apps/Store) up and running is.
Wifi-Inzicht slopen ze er niet uit; alleen de 'delen met je contacten' feature wat een onderdeel is van wifi inzicht. De koppelingen met third parties heb ik zo'n gevoel dat ze dat gaan hercreeren op een andere manier (iets met Cortana misschien?). En FM Radio ...ik snap dat mensen het willen gebruiken maar het is niet echt van deze tijd meerGerCor schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:41:
Ik heb toch een heel ander beeld van Amerikaanse bedrijven dan jij, 2fish. Moedig van Microsoft?
Maar wat ik wel raar vind is het droppen van de Surface 2. Zeker gezien UWP apps makkelijker gecompileerd kunnen worden voor ARM (aka je Windows Phone) ... je zou denken dat het makkelijk een onderdeel uit had kunnen maken van het ecosysteem. Al had je dan wellicht Windows 10 Mobile op je Surface 2 gehad.
[ Voor 11% gewijzigd door blmp op 14-05-2016 14:27 ]
Patient gamer
Het gaat er om dat ze dat 'zomaar' doen. Ze zeggen niks, je moet er vanzelf achter komen.
Het zijn nog steeds insider builds. Wie zegt dat ze het niet gaan communiceren als de Anniversary update live gaat? Soms wordt er zoveel feedback gegeven dat Microsoft alsnog terugkomt met bepaalde functies...GerCor schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 16:47:
Het gaat er om dat ze dat 'zomaar' doen. Ze zeggen niks, je moet er vanzelf achter komen.
Home Assistant | Unifi | LG 51MR.U44 | Volvo EX30 SMER+ Vapour Grey, trekhaak | SmartEVSE V3 | Cronos Crypto.com
Verwijderd
Wifi inzicht was omstreden en was tevens een van de eerste dingen die ik uitzette, ook op de desktop. Niet iedereen hoeft zomaar mijn wifi-wachtwoorden te hebben. Skype integratie is bij het merendeel van de gebruikers geen behoefte aan (zelf vind ik het wel handig). Mensen hebben blijkbaar liever afzonderlijke apps voor afzonderlijke diensten en dat kan ik wel begrijpen. Er is dan ook een Skype UWP app onderweg. En radio, tja, ik heb een bloedhekel aan radio dus ik laat er geen tranen om. Ik wist niet eens dat er een radio in mijn telefoon zit. Wat mij betreft geen sterke argumenten tegen de ontwikkeling van Windows Mobile.GerCor schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:41:
De positieve ontwikkelingen vind ik vele malen zwaarder wegen. UWP is op zichzelf een enorme toevoeging van Windows 10. Helaas alleen nog lang niet volledig benut door ontwikkelaars. Windows 10 is ook erg gepolijst wat interface betreft. Er moeten nog wat stappen gezet worden op gebied van reactietijden maar dat gaat met elke build ook weer wat beter.
Dat eerste klopt ja maar zo moet je mijn post ook niet lezen. Ik ervaar W10M als een goed OS dus alle kritiek komt op mij wat vreemd over. Meer moet je daar niet in lezen en die uitleg was dus ook niet nodig.The Inquisitor schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 13:55:
[...]
Dat eerste sluit het laatste niet uit eh... Daarnaast heb jij een telefoon gekocht waar W10m op wordt geleverd, en hebben veel anderen een upgrade gemaakt. Je hebt ook voor het eerst een WP, dus je kent het verschil niet tussen 10 en 8(.1)... Dan is het best logisch dat jij het gek vindt dat mensen klagen
het was inderdaad omstreden en frankly had het er nooit in moeten zitten. MS is om een of andere reden heel goed in het toevoegen van features die iedereen kut vind en daarmee een reden geven om vooral niet voor Windows te kiezen.Verwijderd schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 18:03:
[...]
Wifi inzicht was omstreden en was tevens een van de eerste dingen die ik uitzette, ook op de desktop.
Dat is dus de denkfout die de oorzaak is van alle haat, waardoor MS het er nu uithaalt. Wifi sense deelt geen wachtwoorden met andere gebruikers. zie de faq: http://www.windowsphone.c...nectivity/wi-fi-sense-faqNiet iedereen hoeft zomaar mijn wifi-wachtwoorden te hebben.
Skype op WP/W10M is inmiddels ook wel een debacle. Al die mankracht verspilt aan het steeds opnieuw bouwen van nieuwe apps. Zonde. Op gegeven moment moeten ze bij MS toch wel door krijgen dat je met al die rebuilds niet ineens goede apps krijgt?Skype integratie is bij het merendeel van de gebruikers geen behoefte aan (zelf vind ik het wel handig). Mensen hebben blijkbaar liever afzonderlijke apps voor afzonderlijke diensten en dat kan ik wel begrijpen. Er is dan ook een Skype UWP app onderweg.
Nee maar het is wel weer een negatief punt wat een potentiele klant kan gebruiken om vooral niet voor Windows 10 te kiezen, "want wat is het volgende wat ze eruit slopen?"En radio, tja, ik heb een bloedhekel aan radio dus ik laat er geen tranen om. Ik wist niet eens dat er een radio in mijn telefoon zit. Wat mij betreft geen sterke argumenten tegen de ontwikkeling van Windows Mobile.
Misschien, en ik hoop maar dat we wat meer krijgen dan enkel directe iOS ports zoals die van Instagram, want als ik een crappy iOS interface had gewild, had ik wel een iPhone gekocht.De positieve ontwikkelingen vind ik vele malen zwaarder wegen. UWP is op zichzelf een enorme toevoeging van Windows 10. Helaas alleen nog lang niet volledig benut door ontwikkelaars.
Oja? Zijn de lelijke witte randen al uit de bing app verdwenen? Alsof ze alleen met Cortana testen. Zolang die witte randen er nog zijn kan ik niet spreken van gepolijst. Bovendien kan ik na meer dan een half jaar nog niet copy-pasten in Edge, of de back-gesture doen. Dingen die allemaal wel konden in WP8.1. En waar is de QR-scanner gebleven, en de music-search, en de mail-client die met een browser-engine mail rendert ipv een word-component? Allemaal slechte beslissingen tov 8.1.Windows 10 is ook erg gepolijst wat interface betreft.
Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/
Ik denk dat het mijn leeftijd is, maar ik vind FM radio een mooi medium. Overal te ontvangen en geen zorgen over data. Ook niet in het buitenland. Stel het dataverkeer via 4G, etc ligt om wat voor reden ook plat. Ik kan overal nog FM radio ontvangen.[b]hxk-clan schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 14:17:
..?En FM Radio ...ik snap dat mensen het willen gebruiken maar het is niet echt van deze tijd meer. Ik geloof dat iOS en Android ook al geen FM radio app meer hebben (ook alleen third party) dus kan aan mij liggen maar ik zie het probleem niet zo
....
Gelukkig zijn er goede 3rd party-apps voor FM-radio. http://www.nokiapoweruser...s-with-new-text-and-icon/coenox schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 18:40:
[...]
Ik denk dat het mijn leeftijd is, maar ik vind FM radio een mooi medium. Overal te ontvangen en geen zorgen over data. Ook niet in het buitenland. Stel het dataverkeer via 4G, etc ligt om wat voor reden ook plat. Ik kan overal nog FM radio ontvangen.
Kan je nergens het behoud van de FM-radio upvoten?
Klopt. Maar over een paar jaar ook obsoleet. Verschillende landen zijn bezig om FM uit te faseren en over te stappen naar dab+.FreshM schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 19:06:
[...]
Gelukkig zijn er goede 3rd party-apps voor FM-radio. http://www.nokiapoweruser...s-with-new-text-and-icon/
Sja dat is lood om oud ijzer natuurlijk. Ook DAB+ radio kun je ontvangen zonder dataverbruik dus zodra cm echt uitgefaseerd wordt zal DAB+ goedkoper worden door de massaproductie ervan, en zullen in smartphones ook DAB+ ontvangers worden ingebouwd (de eerste zijn er al).coenox schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 21:59:
[...]
Klopt. Maar over een paar jaar ook obsoleet. Verschillende landen zijn bezig om FM uit te faseren en over te stappen naar dab+.
Het idee van muziek en vooral nieuws luisteren zonder dataverbinding is toch in veel situaties handig, al is het maar in noodsituaties waarin 'iets achter de hand' moet zijn.
youtube.com/@hisrep
Beetje off topic.. Maar weet je toevallig welke?DeNachtwacht schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:18:
[...]
.... en zullen in smartphones ook DAB+ ontvangers worden ingebouwd (de eerste zijn er al).
Dat zijn die telefoons die je ziet met een lel van een antenne eraan.coenox schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:26:
[...]
Beetje off topic.. Maar weet je toevallig welke?
Testing, one, two ...
Schijnt dat de LG Stylus 2 (Android) de eerste dab+ is/gaat zijn en die schijnt ook naar NL te komen.coenox schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 22:26:
[...]
Beetje off topic.. Maar weet je toevallig welke?
[ Voor 5% gewijzigd door blmp op 14-05-2016 23:25 ]
Patient gamer
hardware-lover schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 23:16:
[...]
Dat zijn die telefoons die je ziet met een lel van een antenne eraan.
[ Voor 3% gewijzigd door coenox op 14-05-2016 23:29 ]
De koppelingen zijn al weg. Muziek herkennen is al weg. Kom je alleen achter als je 'nietsvermoedend' W10M installeert. Kijk, de koppelingen maken mij persoonlijk niks uit maar iemand anders denkt dat de installatie van W10M bugs bevatten. Wij weten dat je hier terecht kunt om vragen te stellen, maar 999 van 1.000 komt hier niet of zoekt er niet naar op internet.Swerfer schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 17:14:
[...]
Het zijn nog steeds insider builds. Wie zegt dat ze het niet gaan communiceren als de Anniversary update live gaat? Soms wordt er zoveel feedback gegeven dat Microsoft alsnog terugkomt met bepaalde functies...
Verwijderd
Volgens mij betreffen dit allemaal keuzes van MS op basis van wat gebruikers willen. Radio, QR, wifi delen, mensen willen het niet, snappen het niet en gebruiken het dus niet. Dat Microsoft heeft geëxperimenteerd met features is logisch want ze waren een nieuwe speler in de markt en ze probeerden een niche te vinden. Nu met alle feedback passen ze het OS aan op de vraag. Dat je juist daarover klaagt, is nogal ironisch.Ramon schreef op zaterdag 14 mei 2016 @ 18:20:
[...]
het was inderdaad omstreden en frankly had het er nooit in moeten zitten. MS is om een of andere reden heel goed in het toevoegen van features die iedereen kut vind en daarmee een reden geven om vooral niet voor Windows te kiezen.
[...]
Dat is dus de denkfout die de oorzaak is van alle haat, waardoor MS het er nu uithaalt. Wifi sense deelt geen wachtwoorden met andere gebruikers. zie de faq: http://www.windowsphone.c...nectivity/wi-fi-sense-faq
[...]
Skype op WP/W10M is inmiddels ook wel een debacle. Al die mankracht verspilt aan het steeds opnieuw bouwen van nieuwe apps. Zonde. Op gegeven moment moeten ze bij MS toch wel door krijgen dat je met al die rebuilds niet ineens goede apps krijgt?
[...]
Nee maar het is wel weer een negatief punt wat een potentiele klant kan gebruiken om vooral niet voor Windows 10 te kiezen, "want wat is het volgende wat ze eruit slopen?"
[...]
Misschien, en ik hoop maar dat we wat meer krijgen dan enkel directe iOS ports zoals die van Instagram, want als ik een crappy iOS interface had gewild, had ik wel een iPhone gekocht.
[...]
Oja? Zijn de lelijke witte randen al uit de bing app verdwenen? Alsof ze alleen met Cortana testen. Zolang die witte randen er nog zijn kan ik niet spreken van gepolijst. Bovendien kan ik na meer dan een half jaar nog niet copy-pasten in Edge, of de back-gesture doen. Dingen die allemaal wel konden in WP8.1. En waar is de QR-scanner gebleven, en de music-search, en de mail-client die met een browser-engine mail rendert ipv een word-component? Allemaal slechte beslissingen tov 8.1.
Een app heeft weinig te maken met de interface van een OS, ook al zijn ze van dezelfde ontwikkelaar. Ook jammer dat je het woord "haat" in de pen neemt en zo algeheel negatief bent. Ik denk dat je er wel met iets meer kleur naar mag kijken. En stuur je feedback naar Microsoft. Als mensen het met je eens zijn, krijg je vanzelf genoeg upvotes.
Ik heb sinds 2 weken een Lumia 640 om W10M te testen. Hij bevalt me tot nu toe erg goed.
Toen ik de telefoon ging gebruiken zag zag ik op de personen live tile foto's van mijn contactpersonen verschijnen, volgens mij al voordat ik voor het eerst inlogde op de Facebook app. Deze live tile staat nu stil, en ik krijg de situatie niet hersteld. Waar zit deze instelling?
Edit: Opgelost, bij background apps stond Microsoft people uit, het werkte weer na deze aangezet te hebben en de telefoon opnieuw op te starten.
Ik krijg ook geen melding meer als ik een SMS heb ontvangen, terwijl bij meldingen en acties zowel meldingen als banners op aan staan. Wat zou dat kunnen zijn?
Toen ik de telefoon ging gebruiken zag zag ik op de personen live tile foto's van mijn contactpersonen verschijnen, volgens mij al voordat ik voor het eerst inlogde op de Facebook app. Deze live tile staat nu stil, en ik krijg de situatie niet hersteld. Waar zit deze instelling?
Edit: Opgelost, bij background apps stond Microsoft people uit, het werkte weer na deze aangezet te hebben en de telefoon opnieuw op te starten.
Ik krijg ook geen melding meer als ik een SMS heb ontvangen, terwijl bij meldingen en acties zowel meldingen als banners op aan staan. Wat zou dat kunnen zijn?
[ Voor 30% gewijzigd door musicfreak op 16-05-2016 07:49 ]
Muziek herkennen zit nu in Cortana dus het is niet echt weg
Patient gamer
Dan zullen er wel veel Amerikanen, die vinden dat de rest van de wereld wasteland is, dat wel handig vinden. Dat Cortana in slechts 13 landen beschikbaar is, daar denken ze dan niet aan. En, ik begrijp dat de stem in Kaarten/Maps straks ook via Cortana gaat, zal ook echt bijdragen aan meer tevreden gebruikers. (NOT).blmp schreef op zondag 15 mei 2016 @ 10:52:
[...]
Muziek herkennen zit nu in Cortana dus het is niet echt weg.
Dat Cortana is één van Microsofts grootste fouten. Ik snap Cortana wel, mooie toevoeging maar zo achterlijk dat voor een select groepje binnen een 2% marktaandeel te maken en belangrijke apps van Cortana afhankelijk te maken..
[ Voor 17% gewijzigd door GerCor op 15-05-2016 11:07 ]
Cortana wordt regio-onafhankelijk bij de Anniversary Update. Dan kan je dus ook in ons kouwe kikkerlandje Cortana gebruiken zonder de regio op US of UK te zetten. Echter, de taal blijft voorlopig wel Engels...GerCor schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:02:
[...]
Dan zullen er wel veel Amerikanen, die vinden dat de rest van de wereld wasteland is, dat wel handig vinden. Dat Cortana in slechts 13 landen beschikbaar is, daar denken ze dan niet aan. En, ik begrijp dat de stem in Kaarten/Maps straks ook via Cortana gaat, zal ook echt bijdragen aan meer tevreden gebruikers. (NOT).
Dat Cortana is één van Microsofts grootste fouten. Ik snap Cortana wel, mooie toevoeging maar zo achterlijk dat voor een select groepje binnen een 2% marktaandeel te maken en belangrijke apps van Cortana afhankelijk te maken..
Volgens mij moet je wel nog altijd je taal in een door Cortana ondersteunde taal hebben staan?Esumontere schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:24:
[...]
Cortana wordt regio-onafhankelijk bij de Anniversary Update. Dan kan je dus ook in ons kouwe kikkerlandje Cortana gebruiken zonder de regio op US of UK te zetten. Echter, de taal blijft voorlopig wel Engels...
Is het bij jullie ook dat Outlook drafts niet daadwerkelijk opslaat in de Drafts folder? Ik probeer een mailtje af te tikken op mijn PC die ik op mijn mobiel gestart ben, maar ik zie hem dus nergens
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Klopt. Hopen dat dat snel naar Nederlands gaat. Hoewel de Engelse uitspraak van 'Huygensweg' (Hoeijgunsweegh) ook best komisch is..oisyn schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:34:
[...]
Volgens mij moet je wel nog altijd je taal in een door Cortana ondersteunde taal hebben staan?
Jup, die worden kennelijk lokaal opgeslagen...Is het bij jullie ook dat Outlook drafts niet daadwerkelijk opslaat in de Drafts folder? Ik probeer een mailtje af te tikken op mijn PC die ik op mijn mobiel gestart ben, maar ik zie hem dus nergens
Bij mijn weten is zelfs dat niet nodig (hoop t niet iig). Wel moet je natuurlijk Engels praten tegen Cortana, dat zal voorlopig hier in NL helaas niet veranderen..oisyn schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:34:
[...]
Volgens mij moet je wel nog altijd je taal in een door Cortana ondersteunde taal hebben
youtube.com/@hisrep
En wat het ook wordt, zullen gebruikers dat snappen? Veel gebruikers buiten die 13 ondersteunende landen zullen Cortana niet installeren. Hebben ze dan nog een stem in Kaarten en is die stem dan in het Nederlands of Engels? En indien je Cortana moet installeren om een stem te krijgen gaan velen denken dat ze hun telefoon maar eens moeten aanbieden ter reparatie, vrees ik.
Kortom, waardeloos, veel kwade gezichten en mogelijk, zo schat ik in, nog meer gebruikers die W10M links gaan laten liggen en overstappen naar een ander OS of er simpelweg niet aan beginnen.
Ik heb nu Kaarten met Nederlandse stem ZONDER Cortana. Straks MOET ik Cortana installeren om een stem te krijgen en die stem is dan waarschijnlijk ook nog eens in het Engels. Dat wil ik toch helemaal niet.
Kortom, waardeloos, veel kwade gezichten en mogelijk, zo schat ik in, nog meer gebruikers die W10M links gaan laten liggen en overstappen naar een ander OS of er simpelweg niet aan beginnen.
Ik heb nu Kaarten met Nederlandse stem ZONDER Cortana. Straks MOET ik Cortana installeren om een stem te krijgen en die stem is dan waarschijnlijk ook nog eens in het Engels. Dat wil ik toch helemaal niet.
[ Voor 15% gewijzigd door GerCor op 15-05-2016 11:53 ]
Verwijderd
Ik begrijp je punt, als na de Redstone update in juli voor iedereen i.p.v. Trehshold er geen Nederlandse stem automatisch bij de Kaarten ( navigatie ) zit ( wat dan ook voor alle andere landen van toepassing is ) dan kan windows het wel schudden, nu accepteer ik nog een engelse stem in mijn redstone echter mijn vrouw vindt het waardeloos, dus voor de vakantie dient het of opgelost te zijn, of ik moet terug naar de productie build.GerCor schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:50:
En wat het ook wordt, zullen gebruikers dat snappen? Veel gebruikers buiten die 13 ondersteunende landen zullen Cortana niet installeren. Hebben ze dan nog een stem in Kaarten en is die stem dan in het Nederlands of Engels? En indien je Cortana moet installeren om een stem te krijgen gaan velen denken dat ze hun telefoon maar eens moeten aanbieden ter reparatie, vrees ik.
Echter als de Productie build in juli een Redstone is met een engelse stem als navigatie dan gaat dit dus niet werken, dan gaan we over op een Nexus 5 voor de Navigatie en de Rest nog met de lumia 950.
Althans als er een oplossing op korte termijn komt, anders wordt het in het najaar een nieuwe Nexus ...., Navigatie in de Taal ( nederlands ) van de gebruiker is een Basis Behoefte, en als Microsoft hier aan voorbij gaat, hebben ze iets niet in orde, of zijn ze zelfs voor mij te arrogant geworden.
Echter ik denk en hoop dat ze dit in de Redstone voor de vakantie wel gaan maken de Taal ondersteuning !
Hoop ik.....
Ja. En deze opmerking maakte ik op het forum van WPCentral. En wat kreeg ik als reactie terug? Ik ben een 'Moron', want had al een -29 bij mijn opmerking staan. Ik moest niet zeiken dat in Nederland bepaalde functies niet beschikbaar zijn.
Daarom, voor Amerikanen zijn wij 'Wasteland'. Doen er niet toe.
Daarom, voor Amerikanen zijn wij 'Wasteland'. Doen er niet toe.
Verwijderd schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:59:
[...]
Ik begrijp je punt, als na de Redstone update in juli voor iedereen i.p.v. Trehshold er geen Nederlandse stem automatisch bij de Kaarten ( navigatie ) zit ( wat dan ook voor alle andere landen van toepassing is ) dan kan windows het wel schudden, nu accepteer ik nog een engelse stem in mijn redstone echter mijn vrouw vindt het waardeloos, dus voor de vakantie dient het of opgelost te zijn, of ik moet terug naar de productie build.
Echter als de Productie build in juli een Redstone is met een engelse stem als navigatie dan gaat dit dus niet werken, dan gaan we over op een Nexus 5 voor de Navigatie en de Rest nog met de lumia 950.
Althans als er een oplossing op korte termijn komt, anders wordt het in het najaar een nieuwe Nexus ...., Navigatie in de Taal ( nederlands ) van de gebruiker is een Basis Behoefte, en als Microsoft hier aan voorbij gaat, hebben ze iets niet in orde, of zijn ze zelfs voor mij te arrogant geworden.
Echter ik denk en hoop dat ze dit in de Redstone voor de vakantie wel gaan maken de Taal ondersteuning !
Hoop ik.....
Je kunt ook Waze downloaden. Goeie navigatie met Nederlandse stem.GerCor schreef op zondag 15 mei 2016 @ 11:50:
Dit topic is gesloten.
![]()
Let op:
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M
Windows 10 Mobile Insider builds mogen hier besproken worden. Dit topic is bedoeld voor de reguliere versie van W10M