De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 98 ... 133 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08-06 15:54
Rev! schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 12:28:
Heeft AH nog die irrante kratten waarvoor je ook moet betalen? Dat was toen voor mij de reden om over te stappen op Picnic.

Overigens met Picnic nooit geen problemen, producten zijn altijd in orde en als er iets mist krijg je gratis een vervangend product.
De keer dat ik eens online bestelde, namen ze de krat meteen mee terug. Hij kon alles zo neerzetten in de gang. Normaal doe ik de boodschappen altijd in het filiaal. Ik vind het leuker om daar rond te lopen en bovendien moet je als single behoorlijk wat kopen door hun drempel van € 50. Doe dan gewoon de artikelen plus zoveel verzendkosten. € 50 haal ik nooit per week.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
stylezzz schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 13:11:
[...]

Helaas heeft de lokale groenteboer een tijdje terug het loodje gelegd, was toch altijd net even een klasse beter/smakelijker. Fingers crossed dat de bakker en slager/visboer het blijven volhouden :)
Helaas wonen we in een culinair barbarenland waar lage prijs belangrijker is dan lekker/goed eten. Best wel gek voor 1 van de rijkste landen in Europa (en de wereld).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01:03
Frame164 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:26:
Helaas wonen we in een culinair barbarenland waar lage prijs belangrijker is dan lekker/goed eten. Best wel gek voor 1 van de rijkste landen in Europa (en de wereld).
Staat nergens dat die man niet winstgevend was, wel dat niemand interesse had de zaak over te nemen. Welke jongere wil nog groenteboer worden?

Hard werken voor een relatief laag salaris, kan je beter beleidsmedewerker of influencer worden... ;)

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:26
Frame164 schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 20:26:
[...]

Tsja. Is de duurdere groenteboer daadwerkelijk beter? Of is het wensdenken?

Wat mij betreft vergelijkbaar met de gemiddelde keurslager in de buurt. Vergelijk ik dit met de kwaliteit van de lokale Albert Heijn, is de meerwaarde voor mij gewoonweg niet aanwezig.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-06 18:16
Zullen we het hebben over Coolblue die weer een aantal fysieke winkels gaat openen i.p.v. over first world problems als te kleine avocados of groenteboeren die met pensioen gaan? 😇. Meer pn-topic en een stuk interessanter....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08:24
psychodude schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:42:
[...]

Wat mij betreft vergelijkbaar met de gemiddelde keurslager in de buurt. Vergelijk ik dit met de kwaliteit van de lokale Albert Heijn, is de meerwaarde voor mij gewoonweg niet aanwezig.
Oef.... ja smaken verschillen blijkbaar? Ik betaal met plezier de meerprijs bij de bakker/slager of visboer voor een vers product i.p.v. het fabrieksspul bij de supermarkt. Doe ik ook niet elke dag hoor, dat zou wat prijzig worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:27
[...]

Als het om vlees gaat is de AH de eerste supermarkt die we overslaan. De kwaliteit is daar belabberd. Mijn schoonvader is een gepensioneerde slager, waardoor we eigenlijk vrijwel altijd vlees van hem hadden. Die kwaliteit was echt beduidend hoger. Als we geen vlees via hem kochten, haalden we we het eigenlijk altijd bij een supermarkt met nog inpandige slagerij. Helaas is de laatste supermarktketen daarmee gestopt, sinds de overname van Coop door Plus. Eeuwig zonde. Maar er zit wel degelijk een (groot) verschil tussen het vlees van de verschillende supermarkten en die van de Keurslager. Dat Nederlanders kiezen voor (matig) supermarktvlees is vaak een keuze voor gemak en de prijs (en daar is weinig mis mee en begrijp ik ook).

Edit: wij kopen one brood ook bij de bakker. Het brood uit de supermarkt is minder lekker en blijft (ook ingevroren) niet lang lekker. Dat geldt wel voor het brood van de bakker. Dus kopen we eens in de twee weken 5 broden voor de prijs van 4 bij de bakker en vriezen dat in.

[ Voor 11% gewijzigd door bazzemans op 20-02-2024 22:55 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:35

paQ

stylezzz schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:34:
[...]

Oef.... ja smaken verschillen blijkbaar? Ik betaal met plezier de meerprijs bij de bakker/slager of visboer voor een vers product i.p.v. het fabrieksspul bij de supermarkt. Doe ik ook niet elke dag hoor, dat zou wat prijzig worden.
wat doorgaans bij de supermarkt ligt is tegen troep aan. Soms is het OK/goed, meestal ligt het gehakt te koken in de pan :r
Die verschillen worden pas goed duidelijk als je een keer in Delhaize boodschappen doet, of in een Edeka waar ze gewoon een eigen slagerij hebben. Nooit duurder; soms goedkoper, en echt _veel_ beter.
Zelfde geldt voor brood. Dat AH hun brood dat enigszins te pruimen is al "bakkersbrood" noemt 8)7 ... glijdende schaal in full swing.
Ik zie vooral afnemende kwaliteit voor steeds hogere prijzen.

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 20-02-2024 23:16 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:20

FunkyTrip

Funky vidi vici!

stylezzz schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 22:34:
[...]

Volgems mij is de meest verse vis toch echt de diepvriesvis. Bij visboeren is de diepvriesvis ontdooid in veruit de meeste gevallen. Hooguit topchefs weten niet ingevroren visjes te scoren op de dagverse-visboten ;)

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
FunkyTrip schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 23:25:
[...]

Volgems mij is de meest verse vis toch echt de diepvriesvis. Bij visboeren is de diepvriesvis ontdooid in veruit de meeste gevallen. Hooguit topchefs weten niet ingevroren visjes te scoren op de dagverse-visboten ;)
Heb je daar ook een bron voor? Oprechte interesse, want dat kan ik mij bijna niet voorstellen. Wel de "verse" vis in de supermarkt. Daarbij staat zelfs vaak op de verpakking dat het eerst ingevroren is geweest. De Keuringsdienst van Waarde heeft er ook een aflevering aan besteed: https://npo.nl/start/seri...oen-22/verse-vis/afspelen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

bazzemans schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 23:42:
[...]

Heb je daar ook een bron voor? Oprechte interesse, want dat kan ik mij bijna niet voorstellen. Wel de "verse" vis in de supermarkt. Daarbij staat zelfs vaak op de verpakking dat het eerst ingevroren is geweest. De Keuringsdienst van Waarde heeft er ook een aflevering aan besteed: https://npo.nl/start/seri...oen-22/verse-vis/afspelen.
Ik kwam deze bijv. tegen:
https://supersnelgezond.n...erse-en-diepgevroren-vis/
Feit 3: Echt hele verse vis is lastig te krijgen
Echt hele verse vis is voorbehouden aan erg weinig consumenten. Verse vis komt van een dagboot, die niet langer dan 24 uur op zee is geweest.

De hoeveelheid dagvangst is logischerwijs beperkt. Wil je daarvoor in aanmerking komen? Dan je moet eigenlijk op de boot gaan staan wachten in de haven. Kortom, het is lastig om aan echt verse vis te komen. Tenzij je een topchef bent met de juiste connecties (en daar wil voor betalen) of veel tijd over hebt.
Als de vis niet wordt ingevroren, dan heeft het toch vaak wel een week op een ijsbedje gelegen voor het bij de visboer belandt. Diepvriesvis wordt na een paar uurtjes al ingevroren lees ik.

[ Voor 7% gewijzigd door FunkyTrip op 20-02-2024 23:47 ]

Dit dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
@FunkyTrip Thanks! Een reden minder om bij de visboer vis te halen. Inmiddels slaan we de ontdooide vis in de supermarkt ook over en pakken we de bevroren variant, fsien die niet minder is. Voordeel is dat we ook altijd wat in de diepvries hebben liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 03:51
[...]

Ik haal sinds enige tijd de paprika's bij de groenteboer. Waar de AH 3 kleine waterige paprika's van samen 500g in een zakje heeft voor 2 euro weegt de groenteboer het af tegen 3,50 per kilo. De groenteboer is dus goedkoper.

Uien... die netjes zit altijd 1 rot exemplaar in waardoor het hele netje muf is. Doe ik niet meer, gewoon los halen bij de groenteboer. Knofloken net zo, altijd muf die dingen van de supermarkt.

Supermarkt en groente, het kan wel, maar niet bij de AH. Wij halen normaalgesproken de kastanjechampignons bij de AH, maar vandaag voor de verandering bij de Poiesz gehaald. Die dingen stinken een stuk minder, zijn veel steviger en smaken ook beter.

Slager is heel persoonlijk. Wij shoppen bij 2 verschillende slagers en voor kip gaan we naar de poelier op de markt. Niet elke slager heeft alles naar wens zeg maar.
Verder verkoopt AH in sommige vestigingen ook gewoon vlees van een plaatselijke slager, net zoals dat Jumbo hier in de buurt naast hun fabrieksbrood dat van de naastgelegen bakker in de winkel heeft liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dat verhaal over al dan niet 'verse' vis behoeft wat nuancering.
spreek uit ervaring, familielid heeft jarenlang een visserman als vriend gehad. Zodoende hadden we iedere vrijdag 'verse' vis

De Nederlandse vissers (voor zolang die nog bestaan) en op/in de Noordzee en omstreken vissen, vertrekken meestal zondag en komen donderdag weer terug in de haven.
M.a.w. wat ze gedurende die week vangen, gaat op ijs en komt donderdag/vrijdag bij de veiling binnen. En in de dagen daarna wordt het gedistribueerd.
Reken maar uit hoe 'vers' je vis dan is.

Sommige vissoorten worden aan boord al schoongemaakt en meteen bevroren. Wanneer die vis uiteindelijk op je bord belandt, kan variëren van een paar weken tot aan soms wel een paar jaar. ;)

De meeste vis is inderdaad "vers ontdooid" zoals dat zo mooi heet. :+

Kweek- c.q. acquacultuur vis kan best wel, zonder bevroren te zijn geweest, vanuit het bassin (ergens in Europa bijvoorbeeld), schoongemaakt en verpakt, uiteindelijk onder de krimpfolie bij de supermarkt, of in een krat op ijs, bij de visboer op de markt, terecht komen.

[ Voor 18% gewijzigd door ehtweak op 21-02-2024 07:28 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Gaan we niet wat offtopic?

Van alle fysieke winkels zie ik de Appie pas als allerlaatste omvallen... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bszz
-foutje-

[ Voor 97% gewijzigd door bszz op 21-02-2024 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Idd. Het ging meer om de (vermeende) kwaliteit van levensmiddelen bij een fysieke- c.q. online winkel.
En, zoals de KvW maar al te vaak laat zien, de gigantische lading bs die over de consument wordt uitgestort. :-(
Van alle fysieke winkels zie ik de Appie pas als allerlaatste omvallen... ;)
Zeker. En de AH verkoopt ook regelmatig non-food items. Niet zoveel als dat de Aldi en Lidl doen, maar toch.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
Mensen, het is allang geen discussie meer die de topictitel dekt. Het is steeds meer gemier over een voorbeeldje hier en daar gebaseerd op een persoonlijke ervaring. Wel handig want voor elk standpunt is wel zo'n voorbeeldje te vinden maar een echt inhoudelijke discussie is het natuurlijk niet. Overigens is het onderscheid tussen fysiek en online echt hopeloos ouderwets. We weten toch al jaren dat voor de meeste serieuze winkels in de meeste branches dat onderscheid uit de prehistorie is maar dat omnichannel tegenwoordig de sleutel is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Ik keek gisteravond een oude film, en zag iets uit mijn jeugd: etalages! Dat hele concept is zo goed als verdwenen, en lijkt me onderdeel van het verdwijnen van kopers en daarna de winkels zelf.

[ Voor 4% gewijzigd door RemcoDelft op 21-02-2024 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
RemcoDelft schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:28:
Ik keek gisteravond een oude film, en zag iets uit mijn jeugd: etalages! Dat hele concept is zo goed als verdwenen, en lijkt me onderdeel van het verdwijnen van kopers en daarna de winkels zelf.
Nou, ik kijk hier naar buiten en ik zie nog een hoop etalages ;) Een winkel zonder etalage heeft geen bestaansrecht. Wel is het totale winkeloppervlak afgenomen en zijn steeds meer gemeentes bezig winkelgebieden te verkleinen en de periferie een woonfunctie te geven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
FunkyTrip schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 23:25:
[...]

Die 2 metertjes vis die nog in de supermarkt staan? Die ook nog eens voor 3 kwart gevuld zijn met kool en witvis? (of gewoon iglo vissticks :P ) Er zwemt een stuk meer in de zee rond ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokschotel
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:05

Wokschotel

Op 6 wielen

stylezzz schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:46:
[...]

Die 2 metertjes vis die nog in de supermarkt staan? Die ook nog eens voor 3 kwart gevuld zijn met kool en witvis? (of gewoon iglo vissticks :P ) Er zwemt een stuk mee in de zee rond ;)
Precies. Ter illustratie wat er ook kan in een supermarkt, eind vorig jaar in de Auchan in Faro (Portugal):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_j251UnErto8Q_onnB5Qw0HUu5s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mEeJ1xsPWk3dF7xkB2t2gRD2.jpg?f=fotoalbum_large

Mjammie :9

De islam kan uw vrijheid schaden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
RemcoDelft schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 09:28:
Misschien ligt dat aan de buurt waar je woont? Ik zie hier nog gewoon veel etalages met uitgestalde waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
[...]

Natuurlijk zullen er "speciaalzaken" zijn die niets toevoegen t.o.v. een supermarkt. En die zullen ook zeker niet overleven. Maar er zijn wel degelijk speciaalzaken die echt veel beter zijn dan supermarkten. Wij hadden hier ook warme bakkers die niet beter waren dan supermarktbakkerijen. Maar we hebben ook bakkers die producten bieden die de kwaliteit van supermarkten ver overstijgen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat verschil dan niet proeft. Of je er voor wilt of kunt betalen is weer wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Frame164 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 10:22:
[...]

Natuurlijk zullen er "speciaalzaken" zijn die niets toevoegen t.o.v. een supermarkt. En die zullen ook zeker niet overleven. Maar er zijn wel degelijk speciaalzaken die echt veel beter zijn dan supermarkten. Wij hadden hier ook warme bakkers die niet beter waren dan supermarktbakkerijen. Maar we hebben ook bakkers die producten bieden die de kwaliteit van supermarkten ver overstijgen. Ik kan me niet voorstellen dat iemand dat verschil dan niet proeft. Of je er voor wilt of kunt betalen is weer wat anders.
Yep... zo zie ik een zorgwekkende ontwikkeling bij de bakker bij mij in de buurt. Sinds kort liggen daar de bolletjes en puntjes in de schappen met op sommige zakken een stipje op de sluiting. Voordat ik het door had nam ik een zak mee.... En ja hoor, niet vers en duidelijk van inferieure kwaliteit. Ik gok dat de bakker nu stipjes op deze sluitingen zet om zo de 'oude' broodjes gemarkeerd in de schappen te leggen en ze nog voor de volle prijs te verkopen. Hierover uiteraard gereclameerd.... en ik kreeg terstond een zak nieuwe bolletjes mee. Maar om als warme bakker nou oud brood (niet dagvers) toch voor het volle pond te verkopen vind ik not done..... Nu sta ik dus elke keer uitgebreid de sluitingen te controleren in de winkel om een zak zonder stipje ertussen uit te vissen. Ik ben mondig genoeg om mijn ongenoegen te uiten.... Maar er zullen ook mensen zijn die in het vervolg de gang naar de supermarkt maken voor hun broodjes, als de bakker geen dagvers meer aanbied in hun ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 03:08

Dennis1812

Amateur prutser

Hier ligt het brood van gisteren tegen flinke korting.

Dat is mijn inziens helemaal prima. Gaat verspilling tegen en zeker harde broodjes ofzo zijn perfect als je ze even opnieuw afbakt in de oven.
En eerlijk? Mijn dochter van 2 eet een boterham van gisteren minstens zo goed als die van vandaag.

Gewoon doen alsof het vers is zou een reden zijn naar een andere bakker te gaan voor mij.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Dennis1812 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:23:
Hier ligt het brood van gisteren tegen flinke korting.

Dat is mijn inziens helemaal prima. Gaat verspilling tegen en zeker harde broodjes ofzo zijn perfect als je ze even opnieuw afbakt in de oven.
En eerlijk? Mijn dochter van 2 eet een boterham van gisteren minstens zo goed als die van vandaag.

Gewoon doen alsof het vers is zou een reden zijn naar een andere bakker te gaan voor mij.
Dat bedoel ik. Gooi die oude broodjes in een bak en zet een bord bij voor 50% korting ofzo. Genoeg volk wat daarin geïnteresseerd is :) Anders heb je nog altijd initiatieven als 'to good to go' om van oude waren af te komen.

Ik hoop dat mijn opzichtige gedrag om al die sluitingen te controleren in de winkel ze aan het denken zet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

stylezzz schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:26:
[...]

Dat bedoel ik. Gooi die oude broodjes in een bak en zet een bord bij voor 50% korting ofzo. Genoeg volk wat daarin geïnteresseerd is :) Anders heb je nog altijd initiatieven als 'to good to go' om van oude waren af te komen.

Ik hoop dat mijn opzichtige gedrag om al die sluitingen te controleren in de winkel ze aan het denken zet ;)
Om er geen stippen meer op te zetten maar de vakken anders te vullen oid denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-06 14:07

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren

Dat hangt van de specifieke groenteboer af, niet elke groenteboer is per se goed. Keurslager is ook maar een naampje met een lijst van eisen, dus kan per filiaal ook nog best verschillen.

De groenteboer bij mij in de buurt was een echte vakman. Vroeg op naar de veiling nieuwe spullen halen, weten waar je voor kiest en kunnen vertellen wat nu wel of niet aan te raden is en waarom. Kon hij het niet goed genoeg krijgen dan had hij het gewoon niet.
Echt een absolute liefhebber van de oude stempel, maar met een schat aan kennis en producten die qua smaak ver voorbij alle supermarkten gaan. Een plek waar je ook gewoon nog voor advies terecht kon.
Dat is echter wel een levensstijl waar je echt van moet houden, dus niet heel vreemd dat de opvolgers niet in de rij stonden. Zeker omdat het gros van de mensen hem graag voorbij loopt om die abominabele versproducten van de Jumbo te halen omdat die goedkoper zijn.
Het is de vraag of mensen tegenwoordig nog zitten te wachten op productkennis of dat het gewoon makkelijk en goedkoop moet zijn.
bszz schreef op dinsdag 20 februari 2024 @ 21:51:
Zullen we het hebben over Coolblue die weer een aantal fysieke winkels gaat openen i.p.v. over first world problems als te kleine avocados of groenteboeren die met pensioen gaan? 😇. Meer pn-topic en een stuk interessanter....
Dus het verdwijnen van een groenteboer als fysieke winkel is een fwp en off-topic? Dat is nieuw voor mij. :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
stylezzz schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:26:
[...]

Bakker hier doet dat ook gewoon. Gewoon een tafel met "Bêst genôch" (het blijft een Friese bakker natuurlijk) en dan alles tegen 50%. De krentenbollen die daar liggen zijn nog altijd beter dan de deegballen bij de supermarkt.

Bakker verderop is aangesloten bij "too good to go", net als Bakker Bart. Kan je soms gewoon een hele doos brood halen die die dag niet verkocht is.

Maar idd, een bakker die oud brood als vers verkoopt blijft niet lang bestaan. Zodra klanten dat door krijgen zijn ze weg. Je betaalt nml wel een premium prijs bij een bakker en dan verwacht je ook vers brood te krijgen. Ik betaal inmiddels 2,90 voor een volkoren of 3,20 voor een tarwe vloerbrood. Dat zijn serieuze bedragen waar je in een supermarkt 2 broden voor kunt kopen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Een keten als Bakker Bart is dan ook meer een afbakker bart. In de supermarkt bakken ze de wat luxere broden ook ter plekke af tegenwoordig.

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08:52

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Gonadan schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:55:
[...]
Echt een absolute liefhebber van de oude stempel, maar met een schat aan kennis en producten die qua smaak ver voorbij alle supermarkten gaan. Een plek waar je ook gewoon nog voor advies terecht kon.
Dat is echter wel een levensstijl waar je echt van moet houden, dus niet heel vreemd dat de opvolgers niet in de rij stonden. Zeker omdat het gros van de mensen hem graag voorbij loopt om die abominabele versproducten van de Jumbo te halen omdat die goedkoper zijn.
Het is de vraag of mensen tegenwoordig nog zitten te wachten op productkennis of dat het gewoon makkelijk en goedkoop moet zijn.
Voor dit soort mensen van de oude stempel heb ik steeds meer bewondering en ga er ook steeds vaker naartoe juist ook omdat je steeds meer begint te merken wat voor B of C keuze er ligt bij de supermarkten aan producten. Het kwaliteitsverschil begint voor mij te groot te worden om het gemak te overbruggen. Het enige voordeel wat de supermarkt nog heeft is de houdbaarheid van de producten. Ik weet niet wat ze allemaal doen in de supermarkt maar als ik van de markt haal bijvoorbeeld moet ik er binnen 3 dagen mee koken anders is het niet meer goed.

Ik hoop alleen dat dit soort acties genoeg zijn om het tij te keren. Want de bakkers beginnen ook steeds minder te worden in aantallen en dat vind ik best zonde en vervelend want supermarktbrood is echt niet zo lekker als het van de bakker.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:40
Gonadan schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 11:55:
[...]

Dat hangt van de specifieke groenteboer af, niet elke groenteboer is per se goed. Keurslager is ook maar een naampje met een lijst van eisen, dus kan per filiaal ook nog best verschillen.
Het lastige vind ik dat voor mij niet duidelijk is waar de groenteboer of slager dan de betere producten vandaan haalt. Zijn er bijvoorbeeld boeren in Nederland die tomaten met smaak kweken in plaats van de in en in treurige waterbommen die je in de supermarkt vindt? Als dat zo is, dan is het handig als de groenteboer daar informatie over verstrekt. Anders heb ik toch snel het idee dat ze gewoon uit de dezelfde kassen geleverd krijgen.

Zelfde met vlees. Daar weet ik toevallig van dat er wel boeren zijn die hun best doen beter vlees te maken, omdat je daar online veel over kan vinden. Als je goed zoekt vind je genoeg verkopers die precies vermelden waar het vlees vandaan komt. Maar ook die informatie mis ik dan weer bij de slager.

Maar goed, de Nederlandse supermarkt zal de komende decennia nog wel gevuld blijven met goedkope meuk. We staan internationaal bekend om onze zuinigheid v.w.b. eten, dat zie ik niet zo snel veranderen.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

pingkiller schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:29:
Het lastige vind ik dat voor mij niet duidelijk is waar de groenteboer of slager dan de betere producten vandaan haalt. Zijn er bijvoorbeeld boeren in Nederland die tomaten met smaak kweken in plaats van de in en in treurige waterbommen die je in de supermarkt vindt? Als dat zo is, dan is het handig als de groenteboer daar informatie over verstrekt. Anders heb ik toch snel het idee dat ze gewoon uit de dezelfde kassen geleverd krijgen.
Dat soort dingen kan je gewoon vragen. Aangezien hij het zelf inkoopt weet hij exact wat het allemaal is en waar het vandaan komt. Vaak had je dan iets duurs en lekker van wat verder weg, of iets goedkoper en lokaal maar dat verschil proef je dan ook wel. Kan je zelf kiezen wat je wilt.
En soms is het ook gewoon niet het seizoen voor bepaalde producten en dan heeft hij ze niet, of ze komen van over de grens en raadt hij aan ze in een ander seizoen te kopen wanneer we het gewoon van eigen bodem mooi kunnen leveren.
Met een vakman kan je over dat soort dingen praten en dat vindt hij dan nog leuk ook.
Zelfde met vlees. Daar weet ik toevallig van dat er wel boeren zijn die hun best doen beter vlees te maken, omdat je daar online veel over kan vinden. Als je goed zoekt vind je genoeg verkopers die precies vermelden waar het vlees vandaan komt. Maar ook die informatie mis ik dan weer bij de slager.
Dan heb je een niet zo heel transparante slager. Bij die man mij kan ik exact vinden waar hij zijn spullen haalt en hij kan er alles over vertellen. Ook daar heb je vaklui.
Het enige wat lastig blijft is objectieve toetsing van initiatieven uit de veeteelt of certificeringen, maar dat is echt een off-topic discussie. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Maar goed, de Nederlandse supermarkt zal de komende decennia nog wel gevuld blijven met goedkope meuk. We staan internationaal bekend om onze zuinigheid v.w.b. eten, dat zie ik niet zo snel veranderen.
Vakslagers zijn er nog wel redelijk veel. Maar inderdaad, veelal zie je daar niet waar het vlees vandaan komt... Zolang de kwaliteit maar goed is hoef ik dat ook niet zozeer te weten. Mijn schoonvader haalt hier veelal zijn vlees.... Niet eens zo heel duur in vergelijking tot de betere slagers. En je weet exact waar het vlees vandaan komt... uit het weiland ernaast :P

https://boerderijwinkeldeveldmaat.nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Zo te zien was mijn groenteboer niet de enige, veel winkeliers hebben moeite met het vinden van opvolging:
https://nos.nl/artikel/25...overnemen-mij-niet-gezien

Ook kinderen blijken niet altijd even happig te zijn op het overnemen van een bedrijf. Kan je nagaan wat daar nog van over blijft mocht men ooit wel aan de vrijstelling van erfbelasting op bedrijven gaan tornen.
Zitten we dan straks echt alleen nog maar met ketens en investeerders in plaats van vakliefhebbers en lokale ondernemers?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Gonadan schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:08:

Zitten we dan straks echt alleen nog maar met ketens en investeerders in plaats van vakliefhebbers en lokale ondernemers?
Ik hoop van niet, maar ik ben bang van wel. :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Zo te zien was mijn groenteboer niet de enige, veel winkeliers hebben moeite met het vinden van opvolging:

Ook kinderen blijken niet altijd even happig te zijn op het overnemen van een bedrijf. Kan je nagaan wat daar nog van over blijft mocht men ooit wel aan de vrijstelling van erfbelasting op bedrijven gaan tornen.
Ik denk dat we daarvoor vooral onze kinderen decennialang teveel hebben ingepeperd dat ze netjes 4 jaar HBO moeten doen en vervolgens hun dagen ergens achter een bureau moeten doorbrengen. Het schreeuwende tekort aan vakmensen (al zijn het loodgieters, timmerlui of groenteboeren ) spreekt boekdelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08-06 03:09

Het kan ook anders, in mijn omgeving(Brabant) zijn steeds meer boeren direct gaan verkopen aan particulieren. Zo ken ik een varkensboer die zelf slacht, meteen invriest en rechtstreeks verkoopt aan particulieren.
Ik kom voor een stukje vlees en ga naar huis met veel meer dan de bedoeling was en zo lekker. Hij geeft ook aan dat hij graag klantcontact heeft en praat altijd met liefde over het vlees. En zo kent hij weer een boer die kippen heeft, die kan hij ook slachten op bestelling. Iets van een koe nodig? zeg het maar.

Onlangs is er weer een boer in de buurt begonnen met koeienknuffelen (voor kinderen) en veel vers rundvlees.

Het groeit wel maar inderdaad voor groente en fruit wordt het wel minder ja.

Vlees in de supermarkt is dan ineens veel, veel minder lekker.

Nu is er weer een boer begonnen met ander soorten vlees. Ook overal verse kippeneieren te koop.
I

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Arjantje72 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:40:
[...]

Het kan ook anders, in mijn omgeving(Brabant) zijn steeds meer boeren direct gaan verkopen aan particulieren. Zo ken ik een varkensboer die zelf slacht, meteen invriest en rechtstreeks verkoopt aan particulieren.
Ik kom voor een stukje vlees en ga naar huis met veel meer dan de bedoeling was en zo lekker. Hij geeft ook aan dat hij graag klantcontact heeft en praat altijd met liefde over het vlees. En zo kent hij weer een boer die kippen heeft, die kan hij ook slachten op bestelling. Iets van een koe nodig? zeg het maar.

Onlangs is er weer een boer in de buurt begonnen met koeienknuffelen (voor kinderen) en veel vers rundvlees.

Het groeit wel maar inderdaad voor groente en fruit wordt het wel minder ja.

Vlees in de supermarkt is dan ineens veel, veel minder lekker.

Nu is er weer een boer begonnen met ander soorten vlees. Ook overal verse kippeneieren te koop.
I
Ik zie het in de buurt ook veel. Je weet dan misschien niet wat die varkens te eten hebben gekregen, of nog voor andere toevoegingen als antibiotica hebben gehad. Maar je koopt in ieder geval vlees.... Als het eerst nog langs de industrieel slager is geweest weet je dat er nog flink wat rotzooi (waaronder de helft water) in het vlees is gepropt. Verbaas me altijd dat we dit anno 2024 nog steeds pikken.....

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 07-06 17:15
[...]

De groenteboer haalt tomaten op de veiling en verkoopt het dezelfde dag of hooguit een volgende dag nog in de winkel of op de markt. De AH-inkoper koopt heel veel, dan gaat het naar een koeling, dan wordt het overgepakt, dan gaat het in de vrachtwagen. Met geluk is het er dan de volgende dag, waar de winkel nog vol ligt met oude tomaten die eerst verkocht moeten worden.

Wat betreft zuinig zijn: de groenteboer op de markt is niet zo duur als je zou denken. En veelal lekkerder, maar dat kan een gevoelskwestie zijn. Winterpenen kun je daar in ieder geval ook nog 'vies' kopen. Dus met aarde, nog niet schoongemaakt, wat zorgt voor een veel sappiger wortel.

Bij mij in buurt zit een slager die ook zelf slacht. Rechtstreeks van de boer en levert voornamelijk aan restaurants. Maar heeft ook een winkel, heel basic ingericht, maar wel goed vlees voor weinig. Heeft natuurlijk ook geen overhead.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:23
Het is heel simpel: als er wat te verdienen valt, blijven ze voortbestaan/komen die zaken vanzelf.
Als dat niet het geval is, dan wordt er met de voeten gestemd: dan verdwijnen zaken en komen winkelstraten leeg te staan.
En dan zijn het niet alleen de verdiensten (wat blijft er over na alle lasten, en er zijn veel lasten tegenwoordig), maar ook de steeds uitbreidende wet- en regelgeving. Dat helpt ook niet echt mee om mensen te enthousiasmeren om een eigen zaak te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
stylezzz schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:43:
[...]

Ik zie het in de buurt ook veel. Je weet dan misschien niet wat die varkens te eten hebben gekregen, of nog voor andere toevoegingen als antibiotica hebben gehad. Maar je koopt in ieder geval vlees.... Als het eerst nog langs de industrieel slager is geweest weet je dat er nog flink wat rotzooi (waaronder de helft water) in het vlees is gepropt. Verbaas me altijd dat we dit anno 2024 nog steeds pikken.....
Inderdaad ik heb gemerkt dat dat vlees veel meer vult dan uit de supermarkt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip

FunkyTrip

Funky vidi vici!

_JGC_ schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 12:15:
[...]

Bakker verderop is aangesloten bij "too good to go", net als Bakker Bart. Kan je soms gewoon een hele doos brood halen die die dag niet verkocht is.
Ik koop al 2 jaar uitsluitend via 2g2g. Voor 5 euro voor ruim een maand brood. Meestal krijg ik 3 broden + krentenbollen + gebakje + paar losse broodjes van de ambachtelijke bakker.

Als je bij supermarkt 2g2g broodbox haalt (bij FLink) ofzo, dan krijg je een hele vriezer vol mee.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ronald.42
  • Registratie: Maart 2021
  • Niet online
Arjantje72 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:59:
[...]

Inderdaad ik heb gemerkt dat dat vlees veel meer vult dan uit de supermarkt :)
Vlees uit de supermarkt is een beetje zoals spinazie, je begint met een pan vol en dan....

Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29

franssie

Save the albatross

Pat911 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:44:
[...]

<> De AH-inkoper koopt heel veel, dan gaat het naar een koeling, dan wordt het overgepakt, dan gaat het in de vrachtwagen. Met geluk is het er dan de volgende dag, waar de winkel nog vol ligt met oude tomaten die eerst verkocht moeten worden.<>
Enige decennia terug was er heibel binnen Ahold omdat een aantal franchise nemers dit ook te zot vonden. Het spul kwam uit hun regio en ze kregen het niet vers in de winkel dus gingen ze zelf het spul inkopen bij de kwekers. Kan me niet herinneren hoe dat afliep verder.

Maar bij AH.& Co eet jer egelmatig oude appels en uien. Als je die met die van de markt (en LIDL) vergelijk merk je het verschil al met het snijden, laat staan het proeven.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
franssie schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:22:
[...]

Enige decennia terug was er heibel binnen Ahold omdat een aantal franchise nemers dit ook te zot vonden. Het spul kwam uit hun regio en ze kregen het niet vers in de winkel dus gingen ze zelf het spul inkopen bij de kwekers. Kan me niet herinneren hoe dat afliep verder.

Maar bij AH.& Co eet jer egelmatig oude appels en uien. Als je die met die van de markt (en LIDL) vergelijk merk je het verschil al met het snijden, laat staan het proeven.
Inderdaad, van die rommel hoef je niet eens meer te huilen als je en ui snijdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Als het eerst nog langs de industrieel slager is geweest weet je dat er nog flink wat rotzooi (waaronder de helft water) in het vlees is gepropt. Verbaas me altijd dat we dit anno 2024 nog steeds pikken.....
En dan is ons eten onvergelijkbaar met dat in de VS, daar gaan ze nog een paar stappen verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
hoevenpe schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:36:
[...]

En dan is ons eten onvergelijkbaar met dat in de VS, daar gaan ze nog een paar stappen verder.
Iets met chloor toch?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:29

franssie

Save the albatross

In de VS zijn de hygiënische omstandigheden in de slachterijen vaak niet voldoende (want nauwelijks controle omdat kleine overheid) dus is het toegestaan om (ik dacht met name kip) vlees te wassen met een cloorhoudend water voor de voedselveiligheid. Daarnaast hebben ze ook andere regels met betrekking tot groeihormonen en antibiotica.

Maar wellicht past dit onderhand beter in Lekker eten bij de GoT-kookclub - deel 2

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bszz
[...]

Als er meer dan 5% water aan het vlees is toegevoegd moet dat vermeld staan op het etiket ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
franssie schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 17:43:
[...]

In de VS zijn de hygiënische omstandigheden in de slachterijen vaak niet voldoende (want nauwelijks controle omdat kleine overheid) dus is het toegestaan om (ik dacht met name kip) vlees te wassen met een cloorhoudend water voor de voedselveiligheid. Daarnaast hebben ze ook andere regels met betrekking tot groeihormonen en antibiotica.

Maar wellicht past dit onderhand beter in Lekker eten bij de GoT-kookclub - deel 2
Inderdaad teveel off topic, ik zal er mee stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Op termijn zie ik alleen bestaansrecht voor typische buurtwinkels (Appie, Etos, Gall&Gall, Readshop, bakker, slager, groenteboer, snackbar, etc.), grote ketens als IKEA en specialistische winkels met veel inhoudelijke kennis en gratis parkeren op B of C lokaties.

De rest kan gewoon online.

[ Voor 3% gewijzigd door hoevenpe op 21-02-2024 21:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Pat911 schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 15:44:
De groenteboer haalt tomaten op de veiling en verkoopt het dezelfde dag of hooguit een volgende dag nog in de winkel of op de markt. De AH-inkoper koopt heel veel, dan gaat het naar een koeling, dan wordt het overgepakt, dan gaat het in de vrachtwagen. Met geluk is het er dan de volgende dag, waar de winkel nog vol ligt met oude tomaten die eerst verkocht moeten worden.
Een supermarkt heeft niet de luxe per partij te kijken wat hem bevalt, dat met gewoon een groot volume binnen komen voor een zo laag mogelijk prijs. Dat is gewoon een heel andere insteek dan een goede groenteboer.
Wat betreft zuinig zijn: de groenteboer op de markt is niet zo duur als je zou denken. En veelal lekkerder, maar dat kan een gevoelskwestie zijn. Winterpenen kun je daar in ieder geval ook nog 'vies' kopen. Dus met aarde, nog niet schoongemaakt, wat zorgt voor een veel sappiger wortel.
De markt is net als met winkels, de ene keer goed, de andere keer niet. Maar wel altijd de moeite om te proberen.
Uiteindelijk weet je welke marktlui goede producten leveren en dan zoek je ze gewoon regelmatig op.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

[...]

Omdat het gewoon een broodje aap is. De helft water in vlees ga je niet vinden.

Daarnaast kost het in de super de helft van een goede slager en dat is voor de meeste mensen genoeg reden om nul kritiek te hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Gonadan schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 21:14:
De markt is net als met winkels, de ene keer goed, de andere keer niet. Maar wel altijd de moeite om te proberen.
Uiteindelijk weet je welke marktlui goede producten leveren en dan zoek je ze gewoon regelmatig op.
Grappig, precies mijn ervaring met de lokale groenteboer. Goedkoper en lekkerder dan de super, maar als ik frambozen of ander vers fruit een halve dag laat staan zijn ze altijd beschimmeld.

Koop het nu alleen nog daar als we het gelijk opeten, spullen uit de supermarkt gaan langer mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Eastend schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 16:30:
Het is heel simpel: als er wat te verdienen valt, blijven ze voortbestaan/komen die zaken vanzelf.
Als dat niet het geval is, dan wordt er met de voeten gestemd: dan verdwijnen zaken en komen winkelstraten leeg te staan.
En dan zijn het niet alleen de verdiensten (wat blijft er over na alle lasten, en er zijn veel lasten tegenwoordig), maar ook de steeds uitbreidende wet- en regelgeving. Dat helpt ook niet echt mee om mensen te enthousiasmeren om een eigen zaak te beginnen.
Onbedoeld stip je wel een belangrijk punt aan: er is een groot verschil tussen ergens aan willen verdienen of ergens van kunnen leven.
De vakmensen waar ik het over heb worden gewoon echt blij van hun vak, zolang ze ervan kunnen leven is het goed. Ze hoeven er niet rijk van te worden. Tegenwoordig richt men zich veel meer op zoveel mogelijk rendement in plaats van gewoon bestaansrecht. En dan zie je dat veel winkels die prima bestaansrecht hebben niet meer aantrekkelijk zijn om te hebben omdat je ergens anders meer kunt verdienen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

hoevenpe schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 21:17:
[...]

Grappig, precies mijn ervaring met de lokale groenteboer. Goedkoper en lekkerder dan de super, maar als ik frambozen of ander vers fruit een halve dag laat staan zijn ze altijd beschimmeld.

Koop het nu alleen nog daar als we het gelijk opeten, spullen uit de supermarkt gaan langer mee.
Hetzelfde geldt voor hun brood. Minder lekker maar het blijft wel langer op dat niveau. De lat bij voorbaat erg laag leggen zorgt dat je er langer kunt blijven.

Overigens vind ik beschimmeld wel wat anders, dat is niet mijn ervaring.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Gonadan schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 21:16:
[...]

Omdat het gewoon een broodje aap is. De helft water in vlees ga je niet vinden.

Daarnaast kost het in de super de helft van een goede slager en dat is voor de meeste mensen genoeg reden om nul kritiek te hebben.
Grappig, meestal als ik voor de snelle hap een bak shoarma haal in de supermarkt eindig ik met een koekenpan vol kokend water met kruiden en smakeloos vlees. De helft water is misschien wat gechargeerd, maar dat er flink mee gerotzooid word is blijkbaar normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

stylezzz schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 22:16:
Grappig, meestal als ik voor de snelle hap een bak shoarma haal in de supermarkt eindig ik met een koekenpan vol kokend water met kruiden en smakeloos vlees. De helft water is misschien wat gechargeerd, maar dat er flink mee gerotzooid word is blijkbaar normaal.
Die ervaring deel ik zeker hoor, daarom heb ik een verbod ingesteld om dat voor thuis te kopen.
Echter is shoarma geen vlees maar een soort vleesproduct. Zoute reepjes restant wat ingevroren is geweest, dat geeft inderdaad een hoop vocht en ellende af.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Gonadan schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 22:27:
[...]

Die ervaring deel ik zeker hoor, daarom heb ik een verbod ingesteld om dat voor thuis te kopen.
Echter is shoarma geen vlees maar een soort vleesproduct. Zoute reepjes restant wat ingevroren is geweest, dat geeft inderdaad een hoop vocht en ellende af.
Maar shoarma en shoarma zit ook enorm veel verschil in. De slager waar ik altijd vlees koop maakt de shaorma van kippendijfilet. Dat is zo ongeveer het lekkerste stukje van de hele kip, de rest van de kip mogen ze van mij bij het separatorvlees door de frikandellen en hamburgers malen. "sinds we dat gebruiken verkopen we 2x zoveel shoarma".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dit ging over een standaard bak shoarma van de super.

Daarbij wordt dij tegenwoordig zo opgehemeld omdat filet zo vernaggeld is. Terwijl goede filet ook gewoon heel erg lekker kan zijn.

[ Voor 56% gewijzigd door Gonadan op 21-02-2024 22:49 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

En omdat mensen niet kunnen koken of weten waar welk stuk voor is.

Een kipfilet in een eenpanssausgerecht van honig of Knorr wordt droog ja.

Een kipfilet met vel lekker gekruid gebakken in wat roomboter of op een grill. Of sous vide gegaard en afgegrild is een enorm lekker stuk vlees wat qua malsheid en smaak echt heel hoog scoort.
En de vel zo krokant als een chipje.

Maar moet je hem wel goed bereiden. Niet overgaar laten worden en niet verkrachten.

Meeste mensen uit supermarkt kopen kipfilet en doen het dan in zoon sausje. Dan is kipdij een betere keuze door het vetgehalte.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• jadjong
  • Registratie: Juli 2001
  • Nu online
Gonadan schreef op woensdag 21 februari 2024 @ 21:22:
[...]

Onbedoeld stip je wel een belangrijk punt aan: er is een groot verschil tussen ergens aan willen verdienen of ergens van kunnen leven.
De vakmensen waar ik het over heb worden gewoon echt blij van hun vak, zolang ze ervan kunnen leven is het goed. Ze hoeven er niet rijk van te worden. Tegenwoordig richt men zich veel meer op zoveel mogelijk rendement in plaats van gewoon bestaansrecht. En dan zie je dat veel winkels die prima bestaansrecht hebben niet meer aantrekkelijk zijn om te hebben omdat je ergens anders meer kunt verdienen.
Bij jouw lokale gemeente verdien je 3000-4000 bruto per maand als administratief medewerker(36U). Vereisten zijn MBO4 opleiding in iets wat met administratie te maken heeft, voorgaande ervaring is leuk maar ook zonder ben je welkom. Werktijden en dagen zijn in overleg flexibel, daarnaast krijg je een volledig ingerichte thuiswerkplek met een vergoeding van 3.- per dag dat je zelf koffie moet kopen. Uiteraard vrije dagen, ouderschapsverlof en als je een dagje niet zo lekker gaat zijn er nog 20 anderen die waar je op terug kunt vallen. Wil je een paar maanden halve dagen werken omdat je een opleiding gaat volgen dan kijkt er niemand raar van op.
Voor dat geld ga ik niet zes dagen per week acht uur lang een winkel open houden en daar buitenom nog administratie+inkoop doen. Buiten alle andere risico's van een eigen onderneming.

[ Voor 6% gewijzigd door jadjong op 22-02-2024 06:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Iemand hier die graag van z'n geld af wil?
Winkelketen Blokker staat in de etalage

De verlieslatende winkelketen Blokker staat te koop. Eigenaar Mirage Retail Group is op zoek naar nieuw geld, na de mislukte verkoop van een ander onderdeel, speelgoedketen Intertoys. De eigenaar van een van de grootste huishoudwinkels van Nederland heeft een document rondgestuurd naar mogelijke kopers, dat is ingezien door het FD.

• stylezzz
hoevenpe schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 07:28:

[...]
Tsjah.... intertoys ging niet door, dus nu maar blokker liquideren. Kan wel begrijpen dat de nood inmiddels hoog is daar....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:28
hoevenpe schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 07:28:

[...]
Vanochtend was een woordvoerder van die Mirage groep op de radio.

"Ja, we gaan heel goed letten op wat de koper wil met het bedrijf. We zullen niet toestaan dat het binnen een jaar geliquideerd wordt".

Yeah, right :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 2080528

Blokker opnieuw in de problemen? Eigenaar denkt aan verkoop winkelketen

Mirage Retail Group, de eigenaar van onder meer Blokker, wil de winkelketen mogelijk verkopen. ,,We zijn inderdaad actief bezig met de herfinanciering van Blokker. We houden hierbij alle opties open, waaronder dus ook verkoop”, bevestigt hij.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

jadjong schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 06:50:
[...]

Bij jouw lokale gemeente verdien je 3000-4000 bruto per maand als administratief medewerker(36U). Vereisten zijn MBO4 opleiding in iets wat met administratie te maken heeft, voorgaande ervaring is leuk maar ook zonder ben je welkom. Werktijden en dagen zijn in overleg flexibel, daarnaast krijg je een volledig ingerichte thuiswerkplek met een vergoeding van 3.- per dag dat je zelf koffie moet kopen. Uiteraard vrije dagen, ouderschapsverlof en als je een dagje niet zo lekker gaat zijn er nog 20 anderen die waar je op terug kunt vallen. Wil je een paar maanden halve dagen werken omdat je een opleiding gaat volgen dan kijkt er niemand raar van op.
Voor dat geld ga ik niet zes dagen per week acht uur lang een winkel open houden en daar buitenom nog administratie+inkoop doen. Buiten alle andere risico's van een eigen onderneming.
Bedankt, je maakt exact mijn punt. :)

Blijkbaar heb je geen vak waar je van houdt, geen voorliefde voor bepaalde producten en dus ook niet specifiek werk wat je leuk vindt. Rendement op je tijd is het enige wat van belang is.

En dat mag, maar gelukkig denkt niet iedereen zo want dan hadden we ook geen mensen in de zorg gehad of in het onderwijs. En helaas lijkt dat dus nu ook bij dergelijke productspecifieke winkels een probleem te zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• hoevenpe
alexbl69 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:21:
Big Bazar 2.0

De enige reden waarom ik de Blokker ga missen is dat ik mijn kinderen niet meer kan dreigen met 'de rest van je leven achter de kassa van de Blokker' als ze hun huiswerk niet maken... :P

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Nu online
enige manier om nog iets van Blokker te redden is hard saneren van de vele winkels, webshop helemaal herzien en veel meer richten op een goede webwinkel worden voor huishoudelijke items. (borden, bestek, servies,kookgerei, pannen, koffie/thee toebehoren, bakspullen.)

Alle ruis die nu in de winkels/webshop ligt uit de webshop en winkels halen (speelgoed, reisaccessoires (bagageriemen, reiskoffers, etc), klein witgoed, stofzuigerzakken, schoonmaak) (al die ruis is online of elders goedkoper en in een ruimer assortiment te vinden.)

[ Voor 4% gewijzigd door nachtnet op 22-02-2024 15:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:35

paQ

Is dat in het verleden niet al tig keer geprobeerd?
De laatste ronde was het toch juist: we gaan meer het luxesegment op?

Je kwam vroeger bij Blokker voor een tosti-ijzer, om je foto's te laten ontwikkelen, een pak schuursponsjes of nieuwe theedoeken. Hun assortiment is zo langzaamaan voor een groot deel obsolete geworden, en wat ze aanbieden is veelal te duur.

Het gekke is dat Action dat op de een of andere manier juist weer wel trekt. De winkels worden steeds moderner. Langzaamaan wordt het assortiment ietsjes beter, en ze lijken goed te snappen wat 'typische hardlopers'* (voor Action) zijn. Op de een of andere manier evolueert het enigszins.

Ik denk dat het voor Blokker allemaal niets meer uitmaakt. Tenzij je de Action kopieert, maar daar is het denk ik al te laat voor.

*verfrollertjes, kwasten, knutselgerei, kaarsen

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 22-02-2024 15:22 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
nachtnet schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:00:
enige manier om nog iets van Blokker te redden is hard saneren van de vele winkels, webshop helemaal herzien en veel meer richten op een goede webwinkel worden voor huishoudelijke items. (borden, bestek, servies,kookgerei, pannen, koffie/thee toebehoren, bakspullen.)

Alle ruis die nu in de winkels/webshop ligt uit de webshop en winkels halen (speelgoed, reisaccessoires (bagageriemen, reiskoffers, etc), klein witgoed, stofzuigerzakken, schoonmaak) (al die ruis is online of elders goedkoper en in een ruimer assortiment te vinden.)
De webwinkel moet zeker op de schop. Ze proberen hetzelfde te doen als bol (dus veel externe leveranciers) maar met een veel beperkter assortiment. Alles wat je bij Blokker online kunt vinden, heb je ook bij bol, alleen bij bol heb je nog meer keus en andere voordeleln.

• evjatar
  • Laatst online: 06-06 10:43
paQ schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:18:

Je kwam vroeger bij Blokker voor een tosti-ijzer, om je foto's te laten ontwikkelen, een pak schuursponsjes of nieuwe theedoeken. Hun assortiment is zo langzaamaan voor een groot deel obsolete geworden, en wat ze aanbieden is veelal te duur.

Het gekke is dat Action dat op de een of andere manier juist weer wel trekt. De winkels worden steeds moderner. Langzaamaan wordt het assortiment ietsjes beter, en ze lijken goed te snappen wat 'typische hardlopers'* (voor Action) zijn. Op de een of andere manier evolueert het enigszins.

Ik denk dat het voor Blokker allemaal niets meer uitmaakt. Tenzij je de Action kopieert, maar daar is het denk ik al te laat voor.

Precies dit, Blokker is al een paar keer opgestaan uit de dood. Alle producten die je daar kunt krijgen, krijg je bij de Action ook, maar dan voor de helft. Of bij Temu, Wibra of een andere winkel. Vroeger ging je voor gloeilampen naar de Blokker, en voor Philips tosti-ijzer. Ze hebben hun hand (al een paar keer) overspeeld. Ze willen hetzelfde doen als Fonq, Bol.com, Amazon, Kaufland etc. Externe verkopers, alleen een platform bieden en de fee incasseren voor het doorsluizen van orders.

• stylezzz

Action kopieren zou ook nergens op slaan, of je moet weer een soort big bazaar in het leven roepen. :P Zoals al eerder gezegd... Ik zie het somber in voor blokker. Ik zie er geen levensvatbaar model meer in....

• _JGC_
Blokker is gewoon dood. Het gemiddelde spul wat er hangt is qua kwaliteit niet beter dan wat de Action heeft, maar dan wel 2x zo duur. Naast de Blokker heb je dan ook nog Hema: meestal iets beter dan wat Action heeft, ook iets duurder, maar goedkoper dan de Blokker. Blokker gaat het op huishoudelijke artikelen alleen niet winnen van de Action en Hema samen. Ze hebben gewoon de pech dat overal waar een Blokker zit ook op loopafstand een Action en een Hema zitten.
Qua elektronica zit er altijd wel een Expert, EP of Elektroworld om de hoek, dus voor elektronica hoef je ook niet bij de Blokker te shoppen.

Waar is Blokker dan nog wel goed voor? Die ene keer dat je een pannenset en een droogmolen nodig hebt?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Nu online
stylezzz schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:28:
[...]

Action kopieren zou ook nergens op slaan, of je moet weer een soort big bazaar in het leven roepen. :P Zoals al eerder gezegd... Ik zie het somber in voor blokker. Ik zie er geen levensvatbaar model meer in....
weet niet of het levensvatbaar zou zijn, maar ik weet geen winkel waar je voor een redelijke prijs een goed assortiment servies hebt, of pannen, bestek, tafeldecoratie.

tenminste weet ik geen tussenweg tussen de onderkant als action/wibra , de afgelegen grootwinkels van ikea & de veel duurdere (web)winkels als Duikelman Of kookwinkel.nl.

Xenos vist nog wat in die markt, maar heeft eigenlijk een beroerde kwaliteit servies.
Misschien dat HEMA ook nog wat in de servieshoek kan doen, maar daar kom ik zelf sinds de kleine uit de babykleding is ook nooit meer.

[ Voor 8% gewijzigd door nachtnet op 22-02-2024 15:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EJonk
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 07:46
nachtnet schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:36:
[...]

Misschien dat HEMA ook nog wat in de servieshoek kan doen, maar daar kom ik zelf sinds de kleine uit de babykleding is ook nooit meer.
Heel erg toepasselijk dit. Sinds er een kleintje bij ons is komen we echt regelmatig bij de HEMA :D

You can't be happy all the time, they will come and break your legs!

• stylezzz
nachtnet schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:36:
[...]

weet niet of het levensvatbaar zou zijn, maar ik weet geen winkel waar je voor een redelijke prijs een goed assortiment servies hebt, of pannen, bestek, tafeldecoratie.

tenminste weet ik geen tussenweg tussen de onderkant als action/wibra , de afgelegen grootwinkels van ikea & de veel duurdere (web)winkels als Duikelman Of kookwinkel.nl.

Xenos vist nog wat in die markt, maar heeft eigenlijk een beroerde kwaliteit servies.
Als je een goed assortiment in luxe servies of pannen zoekt kun je het beste een kookwinkel/specialist zoeken. Aan de onderkant van de markt heb je bekende kanalen als een action, xenos of ikea met goedkoop spul maar kwalitatief redelijk.

Ik was laatst toevallig bij de bijenkorf in eindhoven en daar was wel een kookafdeling met de luxere merken (want bijenkorf). Wellicht is dat iets voor je?

• HallonRubus
  • Laatst online: 08-06 14:32
_JGC_ schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:35:
Blokker is gewoon dood. Het gemiddelde spul wat er hangt is qua kwaliteit niet beter dan wat de Action heeft, maar dan wel 2x zo duur. Naast de Blokker heb je dan ook nog Hema: meestal iets beter dan wat Action heeft, ook iets duurder, maar goedkoper dan de Blokker. Blokker gaat het op huishoudelijke artikelen alleen niet winnen van de Action en Hema samen. Ze hebben gewoon de pech dat overal waar een Blokker zit ook op loopafstand een Action en een Hema zitten.
Qua elektronica zit er altijd wel een Expert, EP of Elektroworld om de hoek, dus voor elektronica hoef je ook niet bij de Blokker te shoppen.

Waar is Blokker dan nog wel goed voor? Die ene keer dat je een pannenset en een droogmolen nodig hebt?
Hema is eigenlijk net zo dood, ware het niet dat Jumbo er een berg geld in heeft gepompt. Misschien wilAhold hetzelfde kunstje proberen met Blokker, gewoon in elke AH een gangpad met Blokker spul. Bij de Lidl ligt tegenwoordig ook standaard tientallen meters aan non-food assortiment in de schappen.

• hoevenpe
Je kwam vroeger bij Blokker voor een tosti-ijzer, om je foto's te laten ontwikkelen, een pak schuursponsjes of nieuwe theedoeken.
Het tosti-ijzer bestel je anno 2024 bij Bol of CoolBlue, foto's zijn digitaal, schuursponsjes en theedoeken haal je bij de supermarkt of Hema.
Dat hebben ze geprobeerd: Big Bazar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
HallonRubus schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:54:
Hema is eigenlijk net zo dood, ware het niet dat Jumbo er een berg geld in heeft gepompt.
Hema heeft nog wel leuke dingen, als ik daar kom is het altijd redelijk druk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ansichtkaart
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 14-12-2024
Ik herken de dode hema ook totaal niet.

• nachtnet
  • Nu online
stylezzz schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 15:54:
[...]

Als je een goed assortiment in luxe servies of pannen zoekt kun je het beste een kookwinkel/specialist zoeken. Aan de onderkant van de markt heb je bekende kanalen als een action, xenos of ikea met goedkoop spul maar kwalitatief redelijk.
voor het luxe segment lukt het wel om iets te vinden, maar waar is het tussen segment gebleven? Ik zocht vorige kerst naar een paar niet al te dure pannen voor elke dag. Pannen die je na gebruik gewoon makkelijk in de vaatwasser kunt gooien. Ik kon het niet vinden, alles bij de budgetwinkels kon niet in de vaatwasser (of werd afgeraden op de verpakking) ook bij de blokker niet 1 koekenpan die in de vaatwasser kon. Uiteindelijk toch een onderkant van de markt koekenpan bij de kruidvat meegenomen die nog net in de vaatwasser mocht, maar die gaat het geen 2 jaar volhouden hier.

Een echte kookwinkel is toch al snel 4x (tot ruim 10x) duurder dan borden van de Blokker/action/hema/etc.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

hoevenpe schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:01:
Het tosti-ijzer bestel je anno 2024 bij Bol of CoolBlue, foto's zijn digitaal, schuursponsjes en theedoeken haal je bij de supermarkt of Hema.
Vooral dit. Action is een andere doelgroep, daar telt maar één ding en daar hebben ze alles voor over.

In mijn optiek is de grootste knauw geweest dat supermarkten veel meer non-food zijn gaan doen. Heel veel huishoudartikelen kan je nu bij de super halen, dus voor services, een pannenset of schoonmaakspullen hoef je niet meer naar een blokker als je geen specifieke eisen hebt.

Ik zou het jammer vinden als ze verdwijnen, maar ik vind het ook lastig om nog een bestaansrecht te benoemen. Het laatste wat ik er gehaald heb is een strijkplank, dat is een product wat ik graag even bekijk en ik zou niet weten waar ik dat anders moet halen.
Verder dingen als opbergboxen, een droogmolen of wat kookgerei. Met name dat laatste is Blokker wel redelijk uniek in, daar hangen gewoon nog verschillende typen en maten bakspanen van gemiddelde kwaliteit. Dat kan goedkoper maar is dan prut, of je moet naar een kookwinkel en daar heb je juist vaak weer minder aanbod in de gemiddelde kwaliteit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Gonadan

Gonadan

ansichtkaart schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:19:
HEMA heeft het wel lastig gehad, maar dat ligt echt niet aan het aantal klanten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Laatst online: 08-06 14:32
ansichtkaart schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:19:
Ik kom zelf enkele keren per jaar bij de Blokker en vrijwel nooit meer bij de Hema (en dan meestal alleen voor een goedkope warme drank in een stadscentrum), maar dan ben ik waarschijnlijk de uitzondering. Misschien omdat ik dichtbij een Ikea woon, voor huismerk kwaliteit ga ik dan liever daarheen.

Vroeger was de Hema ook vrij uniek met brood, gebak en delicatessen die goedkoper en/of beter waren dan bij de bakker resp. delicatessenwinkel, tegenwoordig is dat ook allemaal bij de betere supers te verkrijgen.

• stylezzz
nachtnet schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 16:19:
[...]

voor het luxe segment lukt het wel om iets te vinden, maar waar is het tussen segment gebleven? Ik zocht vorige kerst naar een paar niet al te dure pannen voor elke dag. Pannen die je na gebruik gewoon makkelijk in de vaatwasser kunt gooien. Ik kon het niet vinden, alles bij de budgetwinkels kon niet in de vaatwasser (of werd afgeraden op de verpakking) ook bij de blokker niet 1 koekenpan die in de vaatwasser kon. Uiteindelijk toch een onderkant van de markt koekenpan bij de kruidvat meegenomen die nog net in de vaatwasser mocht, maar die gaat het geen 2 jaar volhouden hier.

Een echte kookwinkel is toch al snel 4x (tot ruim 10x) duurder dan borden van de Blokker/action/hema/etc.
Persoonlijk mik ik die Ikea koekepannen gewoon in de vaatwasser. Met 10 of 15 euro voor een pan verwacht ik niet dat hij een mega lange levensduur heeft. De anti-aanbak laag is naar mijn ervaring toch altijd na een paar jaar versleten... Kookpannen heb ik dan weer wel van een degelijk merk, die gaan ook enkele decennia mee. Zelfs bij vaatwasser gebruik.

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01:23
[...]
voor het luxe segment lukt het wel om iets te vinden, maar waar is het tussen segment gebleven? I
Dat was volgens mij vroeger de Marskramer, een geüpgrade, luxe Blokker.
Heb even gekeken, maar die bestaan nog steeds. Ze hebben nog maar een paar filialen. Geen idee hoe de winkels er nu uitzien.

• jadjong
  • Nu online
Gonadan schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 11:31:
[...]

Bedankt, je maakt exact mijn punt. :)

Blijkbaar heb je geen vak waar je van houdt, geen voorliefde voor bepaalde producten en dus ook niet specifiek werk wat je leuk vindt. Rendement op je tijd is het enige wat van belang is.

En dat mag, maar gelukkig denkt niet iedereen zo want dan hadden we ook geen mensen in de zorg gehad of in het onderwijs. En helaas lijkt dat dus nu ook bij dergelijke productspecifieke winkels een probleem te zijn.
Ook een zorgmedewerker of leraar heeft vakantie en kan op een zeker moment de deur achter zich dicht trekken terwijl geld elke maand op dezelfde dag op je rekening verschijnt. Die luxe heb je als eenmanszaak amper en met een fysieke winkel nog minder. Pas als je een man of vier/vijf op de loonlijst hebt kan je taken uit handen gaan geven waardoor je zelf tijd hebt om te leven zonder dat het geld kost, geld wat er al niet in overvloede binnen komt. Mij heeft het tien jaar gekost voordat ik de luxe had (of arrogantie creëerde) om werktijden binnen de 40 uur per week te houden, je wilt niet al te vaak klanten teleur stellen waardoor ze misschien naar de concurrent wandelen. En ik heb geen winkel waar moeilijke klanten zo binnen kunnen wandelen. ;) Als eenmanszaak (met misschien een paar man personeel) sta je altijd aan, er is geen vakantie. Het is net alsof je een paar kinderen op voedt, echter weet je in dit geval nooit of en wanneer ze zelfstandig worden. :+
Ik kan iedereen aan raden om werk te doen waar je plezier uit haalt. Blijf echter wel realistisch want met de verkoop van zelfgemaakte kralenkettingen kan je de huur anno 2024 niet betalen en gezien dit topic kunnen we de lijst met onrendabele artikelen nog veel langer maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
stylezzz schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:00:
Persoonlijk mik ik die Ikea koekepannen gewoon in de vaatwasser. Met 10 of 15 euro voor een pan verwacht ik niet dat hij een mega lange levensduur heeft.
Probleem voor de Blokker is dat je niet kunt 'leven' van één pan per jaar per klant, de rest van het assortiment kan je net zo makkelijk elders krijgen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@jadjong ja ondernemen is niet altijd makkelijk, maar is altijd al zo geweest. Ik mis een beetje het punt wat je probeert te maken in relatie tot de opvolging.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

[...]

Mijn indruk is dat ook dure pannen volgens de fabrikanten bij voorkeur niet de vaatwasser in gaan. Ze gaan niet altijd stuk maar kunnen er wel lelijk van worden. Vaatwassers kunnen nu eenmaal agressief zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
hoevenpe schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:46:
[...]

Probleem voor de Blokker is dat je niet kunt 'leven' van één pan per jaar per klant, de rest van het assortiment kan je net zo makkelijk elders krijgen.
Exact. Ze hebben nu wel een eigen merk klein huishoudelijke electronica, maar daar zullen ze ook de oorlog niet mee winnen. Of je nou een blokker , tristar of princess gourmetset wil.... komt allemaal op hetzelfde neer.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

downtime schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:23:
[...]

Mijn indruk is dat ook dure pannen volgens de fabrikanten bij voorkeur niet de vaatwasser in gaan. Ze gaan niet altijd stuk maar kunnen er wel lelijk van worden. Vaatwassers kunnen nu eenmaal agressief zijn.
En de doelgroep voor dat soort pannen wast ze over het algemeen met alle liefde met de hand af.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Frame164
Gonadan schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 18:39:
[...]

En de doelgroep voor dat soort pannen wast ze over het algemeen met alle liefde met de hand af.
Inderdaad. Als je stalen koekenpannen hebt (dus zonder anti-aanbaklaag) moet je die alleen maar met heet water schoonmaken. Doe je ze in de vaatwasser dan is de kans groot dat ze er met roestvlekken uitkomen en dat je ze sowieso weer opnieuw moet inbranden.

• jadjong
  • Nu online
Gonadan schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 17:56:
@jadjong ja ondernemen is niet altijd makkelijk, maar is altijd al zo geweest. Ik mis een beetje het punt wat je probeert te maken in relatie tot de opvolging.
Ieder heeft een zijn plus- en minpunten, ik ben van mening dat de pluspunten van een vaste baan (al dan niet bij de overheid) steeds meer toe nemen en die van een ondernemer langzaam verdwijnen. Daarom moet je wel gek zijn om nu nog een groentewinkel te beginnen. :P
We zijn beide van menig dat leuk werk beter is dan werk wat veel geld oplevert, echter denk ik dat de scheidingslijn bij jou wat lager ligt.

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

[...]

Zonder offtopic te gaan. Lees t pannen topic eens als je serieus advies zoekt
Maar wil je simpelweg een pan die in de vaatwasser kan: RVS. Dat is de enige soort koekenpan die in de vaatwasser kan.
De rest niet doen.

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
alexbl69 schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 09:21:
[...]

"Ja, we gaan heel goed letten op wat de koper wil met het bedrijf. We zullen niet toestaan dat het binnen een jaar geliquideerd wordt".

Yeah, right :).
En dan is de vraag wat een nieuwe koper wel kan doen met Blokker wat de huidige eigenaar niet gelukt is. Want veel opties qua businessmodel zijn er nou ook weer niet. Hoe maak je Blokker weer winstgevend?

March of the Eagles

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 08:28
XWB schreef op donderdag 22 februari 2024 @ 23:13:
[...]

En dan is de vraag wat een nieuwe koper wel kan doen met Blokker wat de huidige eigenaar niet gelukt is. Want veel opties qua businessmodel zijn er nou ook weer niet. Hoe maak je Blokker weer winstgevend?
Niet. En dat weet Mirage ook. De eerste de beste koper mag het overnemen, wat er daarna mee gebeurt interesseert Mirage geen zier.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Pagina: 1 ... 98 ... 133 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels