Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bron: https://www.vrt.be/vrtnws...zoekt-overnemer-failliet/
[ Voor 12% gewijzigd door Robinho96 op 17-01-2024 19:32 ]
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Ik vind het bizar dat dat een geaccepteerde wijze van bedrijfsvoering is. Iets (een bedrijf) kopen en de schuld die je daarvoor aangaat vervolgens bij het bedrijf onderbrengen. Jij als koper geen risico meer, en de financier van het spul kan als het klapt naar zijn centen fluiten.Señor Sjon schreef op maandag 22 januari 2024 @ 14:32:
Als ik het goed lees is het in korte tijd (2018 en 2022) kort na elkaar overgenomen. Meestal wordt de schuld dan bij het overgenomen bedrijf gestald die uiteindelijk ten onder gaat aan rentebetalingen.
Ik noem dat oplichterspraktijken, maar kennelijk ben ik de enige die dat zo ziet.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Verwijderd
Omdat je niet weet hoe het werkt….. die financier is voor een groot deel dezelfde als de koper.Malfunctions schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:03:
[...]
Ik noem dat oplichterspraktijken, maar kennelijk ben ik de enige die dat zo ziet.
De koper is gewoon nog steeds zijn investering kwijt als de zaak over de kop gaat.
Voordeel van deze constructie voor hen is dat er rente betaald wordt over de schuld waardoor de winst wordt afgeroomd en er dus geen/minder belasting wordt betaald.
En bij een faillissement komen de financiers, zeker als het derde partijen zijn, er vaak toch zo slecht af. Die bedingen gewoon zekerheden
Niks oplichterspraktijken. De koper/investeerder brengt zijn schulden gewoon onder daar waar ze horen. Als je meerdere bedrijven hebt wil je niet dat andere takken lijden onder het slecht presteren van 1 van de bedrijven.Malfunctions schreef op maandag 22 januari 2024 @ 17:03:
[...]
Ik vind het bizar dat dat een geaccepteerde wijze van bedrijfsvoering is. Iets (een bedrijf) kopen en de schuld die je daarvoor aangaat vervolgens bij het bedrijf onderbrengen. Jij als koper geen risico meer, en de financier van het spul kan als het klapt naar zijn centen fluiten.
En in ruil voor die financiering die het noodlijdende bedrijf krijgt kunnen ze weer gaan ondernemen. Zonder deze constructie zou een bedrijf gewoon direct failliet gaan.
Blijft toch altijd mooi hoe mensen recht kunnen praten wat krom is.Frame164 schreef op maandag 22 januari 2024 @ 18:46:
[...]
Niks oplichterspraktijken. De koper/investeerder brengt zijn schulden gewoon onder daar waar ze horen. Als je meerdere bedrijven hebt wil je niet dat andere takken lijden onder het slecht presteren van 1 van de bedrijven.
En in ruil voor die financiering die het noodlijdende bedrijf krijgt kunnen ze weer gaan ondernemen. Zonder deze constructie zou een bedrijf gewoon direct failliet gaan.
Een goedlopend bedrijf overnemen en het dan leegtrekken via dividendupstreams gefinanceerd met het aangaan van extra schuld op de balans van dat bedrijf is gewoon gelegaliseerde diefstal.
De investering wordt niet terugverdiend door de verdiencapaciteit van het desbetreffende bedrijf maar door boekhoudkundig gegoochel
Verwijderd
Tuurlijk joh….. lekker populair kletsen natuurlijk.jeroenkb schreef op dinsdag 23 januari 2024 @ 15:27:
[...]
Blijft toch altijd mooi hoe mensen recht kunnen praten wat krom is.
Het zijn natuurlijk zelden “goedlopende” bedrijven die worden overgenomen maar juist de slecht presterende bedrijven of bedrijven wasr de toekomstverwachting slecht voor is.
En degene die dan zijn geld inzet wil graag wat rendement zien. Verder zijn die constructies gewoon legaal en worden door het gros van de ondernemingen gebruikt.
Die zijn dan ook niet overgenomen door een investeerder, maar door een partij die helemaal niet investeerde in die onderneming en alleen vastgoed wilde hebben. Dat daarbij de onderneming zelf kopje onder gaat interesseerde ze niet. Dat is eerder een 'uitvesteerder'...Señor Sjon schreef op maandag 22 januari 2024 @ 23:17:
VendexKBB is het schoolvoorbeeld hiervan. Ze hadden alles zelf, panden, noem maar op. Ze hadden dus tijdens de financiële crisis nooit de heftige financiële druk gehad als wat ze uiteindelijk de kop kostte.
Punctuality is the politeness of kings
Ik heb daar ook wel een mening over maar zie niet zo wat dat met de zonsondergang van fysieke winkels te maken heeft.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
https://www.faillissement...1789924/handyman-b-v.aspx
Ik verwacht ook wel echt een lastige markt waar ze in zaten, veel is op internet ook laagdrempelig en goedkoop te krijgen.
Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR
Handyman zelf hoort bij de Elka Pieterman Group
Het vestigingsadres is in ieder geval het hoofdkantoor/warehouse in breda.Señor Sjon schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:01:
Is dat niet een enkel filiaal?
Schijnbaar alles muv de franchisenemers.Señor Sjon schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:01:
https://www.rtlnieuws.nl/...yman-failliet-baanverlies
Je privacy is voor het eerst geschonden bij de eerste echo. Daarna wordt het er de rest van je leven niet meer beter op.
Het gaat zoals @stylezzz al aangeeft om het adres van het hoofdkantoor, daar staat ook de Eika Pieterman Group ingeschreven. Volgens mij hebben ze heel veel eigen fillialen, en die vallen onder dezelfde BV.Señor Sjon schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:01:
Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR
[ Voor 21% gewijzigd door martwoutnl op 24-01-2024 16:24 ]
[ Voor 5% gewijzigd door wodkabuikje op 24-01-2024 16:25 ]
niet iedereen heeft een bierbuikje
Handyman had meerdere filialen hoor. Wij hadden er hier ook 1. Was een leuke winkel waar ze redelijk wat hadden. Maar helaas, weer een winkeltje minder in ons winkelcentrum.Señor Sjon schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:01:
Niets is onmogelijk voor de mens die het zelf niet hoeft te doen
Elka pieterman is niet failliet in ieder geval. Wellicht dat dit als een groothandel blijft functioneren voor andere klanten. Handyman was hun eigen winkel formule.rmathijssen schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:12:
[...]
Het gaat zoals @stylezzz al aangeeft om het adres van het hoofdkantoor, daar staat ook de Eika Pieterman Group ingeschreven. Volgens mij hebben ze heel veel eigen fillialen, en die vallen onder dezelfde BV.
Dat gaat zeker pijn doen. Elka levert aan weinig winkels verder en Handyman zorgde voor afname. Ze gaan zeker veel omzet zien verdampen. Elka is daardoor ook wel in gevaar denk ik komende jaren.stylezzz schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:00:
[...]
Elka pieterman is niet failliet in ieder geval. Wellicht dat dit als een groothandel blijft functioneren voor andere klanten. Handyman was hun eigen winkel formule.
Ze zijn als groothandel behoorlijk duur ten opzichte van de 2 grote concurrenten in Nederland.
[ Voor 8% gewijzigd door OMD op 24-01-2024 21:17 ]
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Neem aan dat ze gewoon in kunnen kopen bij de andere 2? Is het hard of soft franchise of je weet?wodkabuikje schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:24:
***members only***
R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X
Ik heb geen idee van hun prijsstelling. Maar als ik aan de handyman denk, moet ik vooral denken aan de henry stofzuigers, stofzuigerzakken en allerhande kabeltjes voor diverse toepassingen. Weinig tot de verbeelding sprekend.... en ik verwacht een moordende concurentie in die segmenten.OMD schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 21:16:
[...]
Dat gaat zeker pijn doen. Elka levert aan weinig winkels verder en Handyman zorgde voor afname. Ze gaan zeker veel omzet zien verdampen. Elka is daardoor ook wel in gevaar denk ik komende jaren.
Ze zijn als groothandel behoorlijk duur ten opzichte van de 2 grote concurrenten in Nederland.
Fraai is dat, alweer een bedrijf dat verdwijnt waar geen goed alternatief voor is. Ik weet niet waar ik anders terecht kan in de stad voor de printerinkt en andersoortige onderdelen die ik bij Handyman kocht?martwoutnl schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 16:22:
Volgens https://www.rtlnieuws.nl/...yman-failliet-baanverlies is het faillissement voor 38 van de 48 vestigingen van Handyman. Zie https://insolventies.rech.../02.zwb.24.29.F.1300.1.24 voor de lijst.
Bruna, primera.. zelfs de action heeft inkt.FairPCsPlease schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:51:
[...]
Fraai is dat, alweer een bedrijf dat verdwijnt waar geen goed alternatief voor is. Ik weet niet waar ik anders terecht kan in de stad voor de printerinkt en andersoortige onderdelen die ik bij Handyman kocht?
Kun je daar ook de oude patronen inleveren? Want dat was wel een reden dat ik bij Handyman kwam: de oude patronen te kunnen laten recyclen.stylezzz schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:57:
[...]
Bruna, primera.. zelfs de action heeft inkt.
De bruna weet ik even niet. Maar ik dacht dat de primera inleverboxen heeft staan van recoll. De action kan ik me niet voorstellen dat die iets aan recycling doen.FairPCsPlease schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 23:13:
[...]
Kun je daar ook de oude patronen inleveren? Want dat was wel een reden dat ik bij Handyman kwam: de oude patronen te kunnen laten recyclen.
Ik koop mijn inkt altijd zakelijk via 123inkt. Ja, is een webwinkel maar ik heb geen betaalbaar alternatief.FairPCsPlease schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:51:
[...]
Fraai is dat, alweer een bedrijf dat verdwijnt waar geen goed alternatief voor is. Ik weet niet waar ik anders terecht kan in de stad voor de printerinkt en andersoortige onderdelen die ik bij Handyman kocht?
[ Voor 7% gewijzigd door martwoutnl op 25-01-2024 12:03 ]
Maar je kan veel beter rechtstreeks naar de bedrijven/hotels bellen.
Booking.com is juist top, alle accommodaties op je eindbestemming in 1 overzicht. Mijn hele komende vakantie van 5 weken is via booking.com geplandSjah schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:32:
Wat je steeds meer ziet is bedrijven die online en via telefoon dingen voor je"regelen" , zoals booking.com en loodgieter.nl . Zakkenvullers zijn het (althans dat vind ik van loodgieter, en van booking heb ik ook slechte dingen gehoord), en geven er amper iets voor terug, maarja mensen denken dat dat makkelijk is.
Ik vind het geen zakkenvullers maar slimme ondernemers, de consument wilt gemak, overzicht, Booking, thuisbezorgd en loodgieter.nl zorgt daarvoor. De ondernemers volgen de wens van de burger en daar mag je best wat aan verdienen.Sjah schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:32:
Wat je steeds meer ziet is bedrijven die online en via telefoon dingen voor je "regelen", zoals booking.com en loodgieter.nl . Zakkenvullers zijn het (althans dat vind ik van loodgieter, en van booking heb ik ook slechte dingen gehoord), en geven er amper iets voor terug, maarja mensen denken dat dat makkelijk is.
Totdat zo’n partij te dominant wordt en alle marge wegslurpt van de aangesloten bedrijven en wanwege de grootte belasting kan ontwijken.spijkerhoofd schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:51:
[...]
Ik vind het geen zakkenvullers maar slimme ondernemers, de consument wilt gemak, overzicht, Booking, thuisbezorgd en loodgieter.nl zorgt daarvoor. De ondernemers volgen de wens van de burger en daar mag je best wat aan verdienen.
Het assortiment van Handyman (en verwante winkels) is bij uitstek geschikt voor online. Waarom in dure stenen winkels onderdelen (of Inkt) voor 1000-en 1 apparaten in voorraad houden? Had laatst een onderdeel voor een wasmachine nodig, via internet binnen paar minuten gevonden en besteld.FairPCsPlease schreef op woensdag 24 januari 2024 @ 22:51:
[...]
Volgende keer gewoon je accommodaties opzoeken via Booking en vervolgens de hotels e.d. zelf bellen, is vaak goedkoper en de hotels hoeven geen commissie te betalen!!Blik1984 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:48:
[...]
Booking.com is juist top, alle accommodaties op je eindbestemming in 1 overzicht. Mijn hele komende vakantie van 5 weken is via booking.com gepland
Zucht...
Dat is de prijs van innovatie, ik heb daar minder problemen mee omdat als we ineens die bedrijven aanpakken er ook de innovatie remt, onze overheid probeert daarmee wel innovatie te bevorderen ipv tegen te werken.orf schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:54:
[...]
Totdat zo’n partij te dominant wordt en alle marge wegslurpt van de aangesloten bedrijven en wanwege de grootte belasting kan ontwijken.
Vooral dit. Vaak ook gewoon via de site van het hotel oid is goedkoper. Eigenlijk nooit via andere mogelijkheden het goedkoper gevonden. En anders is het het gezeur niet waard in mijn ogen voor die paar centen.SgtElPotato schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:00:
[...]
Volgende keer gewoon je accommodaties opzoeken via Booking en vervolgens de hotels e.d. zelf bellen, is vaak goedkoper en de hotels hoeven geen commissie te betalen!!
Grappig trouwens dat ervaringen van anderen ook weer anders zijn.
[ Voor 6% gewijzigd door Arunia op 25-01-2024 13:09 ]
Waarom? Hotels maken vrijwillig gebruik van het Bookingplatform en dan willen ze zo min mogelijk commissie betalen? Wel de lusten maar niet de lasten, ik steun liever een bedrijf als Booking die het voor mij als consument makkelijker maak dan een hotel de zelf de keuze maakt om gebruik te maken van een service. Andersom werkt het ook, ik zal nooit in de winkel iets willen proberen en voelen en dan goedkoper online kopen.SgtElPotato schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:00:
[...]
Volgende keer gewoon je accommodaties opzoeken via Booking en vervolgens de hotels e.d. zelf bellen, is vaak goedkoper en de hotels hoeven geen commissie te betalen!!
Leuk idee, maar 9 vd 10 keer is direct boeken bij het hotel helemaal niet goedkoper. Daarnaast ga ik niet 15 accommodaties bellen met onze speciale wensen waar het personeel gebrekkig Engels spreekt. Dat gaat geheid foutSgtElPotato schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:00:
[...]
Dat mag. Maar het probleem is net zoals met Thuisbezorgd. Sta je er niet op dan kost je dat gewoon klanten. Je wordt vrijwel gedwongen om op het platform te gaan met hun hoge commissies.spijkerhoofd schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:07:
[...]
Waarom? Hotels maken vrijwillig gebruik van het Bookingplatform en dan willen ze zo min mogelijk commissie betalen? Wel de lusten maar niet de lasten, ik steun liever een bedrijf als Booking die het voor mij als consument makkelijker maak dan een hotel de zelf de keuze maakt om gebruik te maken van een service. Andersom werkt het ook, ik zal nooit in de winkel iets willen proberen en voelen en dan goedkoper online kopen.
Zucht...
Booking.com is top. Maar de klantenservice is beroerd.Blik1984 schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:48:
[...]
Booking.com is juist top, alle accommodaties op je eindbestemming in 1 overzicht. Mijn hele komende vakantie van 5 weken is via booking.com gepland
Platform gehackt/gekraakt, je krijgt via het interne berichten systeem een scam bericht, met je booking gegevens er in (je moest binnen 24 uur betalen anders verviel je booking). Stonk aan alle kanten. Maar de klantenservice bleef stug vasthouden dat het een legitiem bericht was

nieuws: 'Hackers hebben toegang tot systeem Booking.com en sturen zo phishing...
[ Voor 19% gewijzigd door LordSinclair op 25-01-2024 13:27 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Dat is niet 'de prijs van innovatie'. Dat is wat er gebeurt wanneer een in de basis goed idee wordt misbruikt voor persoonlijk gewin en het uiteindelijk alleen nog maar om hebzucht gaat. Voor innovatie is het niet nodig om prijzen maar op te blijven drijven, bezorgers onder abominabele omstandigheden uit te knijpen en restaurants die direct willen aanbieden te bedreigen.spijkerhoofd schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:04:
[...]
Dat is de prijs van innovatie, ik heb daar minder problemen mee omdat als we ineens die bedrijven aanpakken er ook de innovatie remt, onze overheid probeert daarmee wel innovatie te bevorderen ipv tegen te werken.
Zo ook een booking. Het begint leuk, maar zodra er macht is worden commissies onrededelijk hoog en gaat de website op discutable wijze klanten over de streep trekken met meldingen en prijzen die niet correct zijn.
Ik heb niets tegen dat soort platformen in de vorm waarin ze vaak starten, maar stuk voor stuk groeien ze door naar iets wat moreel niet meer te verantwoorden is. Dat is toch zonde.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Heb jij als consument ooit geopperd dat er zoiets als booking zou moeten zijn?spijkerhoofd schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 12:51:
[...]
De ondernemers volgen de wens van de burger...
Ik in ieder geval niet...
'wat' is wat anders dan een (zowat) monopolie positie uitbuiten en grof geld vragen qua commissie....en daar mag je best wat aan verdienen.
En da's vaak het probleem met dit soort initiatieven; het idee is goed en lovenswaardig, maar na een paar jaar draait het vooral uit op het uitpersen van de gedwongen klantennering.
Dat dus.Gonadan schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:58:
[...]
...
Ik heb niets tegen dat soort platformen in de vorm waarin ze vaak starten, maar stuk voor stuk groeien ze door naar iets wat moreel niet meer te verantwoorden is. Dat is toch zonde.

Het idee is goed, de uitwerking, op de langere termijn is verwerpelijk.
Booking was vooral handig omdat in het verleden de hotel branche zelf nog niet zover was om de boel digitaal te regelen. Inmiddels kan natuurlijk elke bed & breakfast een (betaalbare) gelikte site hebben met alle mogelijkheden van dien. Het is echter de naamsbekendheid van booking die het nu maakt dat ze hun exorbitante commissies kunnen blijven vragen. Al zie je langzaam een verschuiving dat men nu direct bij de hotelier gaat boeken omdat men veelal goedkoper uit is of een luxere kamer krijgt voor hetzelfde geld.ehtweak schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:16:
[...]
Heb jij als consument ooit geopperd dat er zoiets als booking zou moeten zijn?
[...]
'wat' is wat anders dan een (zowat) monopolie positie uitbuiten en grof geld vragen qua commissie.
En da's vaak het probleem met dit soort initiatieven; het idee is goed en lovenswaardig, maar na een paar jaar draait het vooral uit op het uitpersen van de gedwongen klantennering.
Ik snap ook heus wel dat er vergelijkingssites moeten zijn omdat je anders door de bomen het bos niet meer ziet. Maar dat soort sites hebben op een gegeven moment zoveel macht en naamsbekendheid dat ze exorbitante prijzen per klik kunnen vragen of commissie per boeking dat het niet meer leuk is.stylezzz schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:44:
[...]
Booking was vooral handig omdat in het verleden de hotel branche zelf nog niet zover was om de boel digitaal te regelen. Inmiddels kan natuurlijk elke bed & breakfast een (betaalbare) gelikte site hebben met alle mogelijkheden van dien. Het is echter de naamsbekendheid van booking die het nu maakt dat ze hun exorbitante commissies kunnen blijven vragen. Al zie je langzaam een verschuiving dat men nu direct bij de hotelier gaat boeken omdat men veelal goedkoper uit is of een luxere kamer krijgt voor hetzelfde geld.
Wat mij betreft mag dat ook gereguleerd worden. Een commissie van 20% omdat de klant via Booking.com geboekt heeft? Doe normaal. Een commissie van 5% omdat de klant door heeft geklikt vanuit een site en vervolgens boekt, lijkt me al iets redelijker.
Ik vergelijk altijd alles via Booking.com in de steden waar ik op vakantie ga, ik bepaal vervolgens de route en dagen dat ik daar wil verblijven en dan boek ik rechtstreeks bij de hotels. Is altijd veel leuker het persoonlijke contact, maar dat ben ik.
Zucht...
Met google kom je ook een eindSgtElPotato schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:55:
[...]
Ik snap ook heus wel dat er vergelijkingssites moeten zijn omdat je anders door de bomen het bos niet meer ziet. Maar dat soort sites hebben op een gegeven moment zoveel macht en naamsbekendheid dat ze exorbitante prijzen per klik kunnen vragen of commissie per boeking dat het niet meer leuk is.
Wat mij betreft mag dat ook gereguleerd worden. Een commissie van 20% omdat de klant via Booking.com geboekt heeft? Doe normaal. Een commissie van 5% omdat de klant door heeft geklikt vanuit een site en vervolgens boekt, lijkt me al iets redelijker.
Ik vergelijk altijd alles via Booking.com in de steden waar ik op vakantie ga, ik bepaal vervolgens de route en dagen dat ik daar wil verblijven en dan boek ik rechtstreeks bij de hotels. Is altijd veel leuker het persoonlijke contact, maar dat ben ik.
Ja, en ik denk dat je met Engels (en midden -en O-Europa Duits), ver komt, dat spreekt een medewerker hotelbalie nog wel eens foutloos . Al weet ik dat voor Laos niet zeker, haha.SgtElPotato schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:55:
[...]
en dan boek ik rechtstreeks bij de hotels. Is altijd veel leuker het persoonlijke contact, maar dat ben ik.
Mee eens, anders met handen en voeten of bevestigen via de mail (als dat daar al lukt). Is imo ook wel een beetje de charme ervan. En anders stap ik graag een reisbureau binnen, niet je standaard 13 in een dozijn reisbureau's maar de eenmanszaakjes die zelf alles hebben bezocht, voor advies en hulp bij het boeken.Sjah schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:10:
[...]
Ja, en ik denk dat je met Engels (en midden -en O-Europa Duits), ver komt, dat spreekt een medewerker hotelbalie nog wel eens foutloos . Al weet ik dat voor Laos niet zeker, haha.
Het reisbureau hier stelt vrijwel alles zelf samen, meerdere mensen daar zijn dan ook het grootste gedeelte van het jaar in het buitenland om alles te regelen en uit te pluizen.
Maar ik denk dat dit aardig OT gaat
Zucht...
Het is aan de markt of de commissie onredelijk hoog is, en blijkbaar is dat niet het geval aangezien er veel hotels aangesloten zijn. En als de prijzen niet correct zijn hoort de ACM in te grijpen. Dat ze teveel groeien komt doordat er te weinig concurrentie is, en waarom gaat de hotelbranche niet zelf een app ontwikkelen? Waarom horeca Nederland niet. Het is makkelijk om vanaf de zijlijn te klagen maar echt actie ondernemen zie ik niet gebeuren.Gonadan schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 13:58:
[...]
Dat is niet 'de prijs van innovatie'. Dat is wat er gebeurt wanneer een in de basis goed idee wordt misbruikt voor persoonlijk gewin en het uiteindelijk alleen nog maar om hebzucht gaat. Voor innovatie is het niet nodig om prijzen maar op te blijven drijven, bezorgers onder abominabele omstandigheden uit te knijpen en restaurants die direct willen aanbieden te bedreigen.
Zo ook een booking. Het begint leuk, maar zodra er macht is worden commissies onrededelijk hoog en gaat de website op discutable wijze klanten over de streep trekken met meldingen en prijzen die niet correct zijn.
Je ziet dat ook in streamingland, ipv dat Europese film en seriemakers zelf een streamingsdienst maken klagen ze bij de EU en moeten streamingsbedrijven nu Europese content afspelen met veel regels er aan vast. Dit soort gedrag stoort innovatie want wie wilt er nog wat origineels maken als er ineens allemaal regeltjes aanvast komen omdat anderen het niet eerlijk vinden.
Niet perse zo, maar een goed idee vind ik het welehtweak schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 14:16:
[...]
Heb jij als consument ooit geopperd dat er zoiets als booking zou moeten zijn?
Niemand dwingt bedrijven klant te worden van Booking, dat doen ze toch echt zelf.'wat' is wat anders dan een (zowat) monopolie positie uitbuiten en grof geld vragen qua commissie.
Zoals gezegd. ik denk dat een hoop hotels er vooral op staan voor een stukje zichtbaarheid. Maar met de hoop dat de klant uiteindelijk de moeite neemt om de naam in google in te tikken en via de site zelf te boeken. ACM doet in ieder geval niks, die zal het echt geen seconde boeien of dat booking 2, 5 , 10 of 30% commissie pakt. vrije marktwerking.spijkerhoofd schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 15:55:
[...]
Het is aan de markt of de commissie onredelijk hoog is, en blijkbaar is dat niet het geval aangezien er veel hotels aangesloten zijn. En als de prijzen niet correct zijn hoort de ACM in te grijpen. Dat ze teveel groeien komt doordat er te weinig concurrentie is, en waarom gaat de hotelbranche niet zelf een app ontwikkelen? Waarom horeca Nederland niet. Het is makkelijk om vanaf de zijlijn te klagen maar echt actie ondernemen zie ik niet gebeuren.
Je ziet dat ook in streamingland, ipv dat Europese film en seriemakers zelf een streamingsdienst maken klagen ze bij de EU en moeten streamingsbedrijven nu Europese content afspelen met veel regels er aan vast. Dit soort gedrag stoort innovatie want wie wilt er nog wat origineels maken als er ineens allemaal regeltjes aanvast komen omdat anderen het niet eerlijk vinden.
Als Booking expres verkeerde prijzen opgeeft op de site om mensen te triggeren dan moet daar wat tegen gedaan worden, verder is het inderdaad vrije markt werking. Hoever willen hotels gaan om zichtbaar te zijn? Blijkbaar behoorlijk ver.stylezzz schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:00:
[...]
Zoals gezegd. ik denk dat een hoop hotels er vooral op staan voor een stukje zichtbaarheid. Maar met de hoop dat de klant uiteindelijk de moeite neemt om de naam in google in te tikken en via de site zelf te boeken. ACM doet in ieder geval niks, die zal het echt geen seconde boeien of dat booking 2, 5 , 10 of 30% commissie pakt. vrije marktwerking.
Stukje marketing. Hoe zorg je ervoor dat mensen je kunnen vinden? Dan kan dus via een site als booking. Legio webwinkels die ook via prijsvergelijkers of platformsites bezoekers of orders proberen te krijgen. De vraag is of de kosten opwegen tegen de baten.... (well offtopic)spijkerhoofd schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:03:
[...]
Als Booking expres verkeerde prijzen opgeeft op de site om mensen te triggeren dan moet daar wat tegen gedaan worden, verder is het inderdaad vrije markt werking. Hoever willen hotels gaan om zichtbaar te zijn? Blijkbaar behoorlijk ver.
Dat is aan de ondernemer of het rendabel is! Een goede ondernemer zou moeten weten wanneer een dienst niet meer rendabel is.stylezzz schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:05:
[...]
Stukje marketing. Hoe zorg je ervoor dat mensen je kunnen vinden? Dan kan dus via een site als booking. Legio webwinkels die ook via prijsvergelijkers of platformsites bezoekers of orders proberen te krijgen. De vraag is of de kosten opwegen tegen de baten....
Exact.... Nu heb ik geen idee wat voor margemodel er in de hotelwereld gangbaar is, maar ik kan me de frustratie voorstellen dat je de helft van je marge (ik noem maar iets) kan inleveren aan een website die niet meer doet als een boeking doorsturen. Als het niet uit kon was booking allang failliet.... Echter betalen wij als consument het uiteindelijk.spijkerhoofd schreef op donderdag 25 januari 2024 @ 16:11:
[...]
Dat is aan de ondernemer of het rendabel is! Een goede ondernemer zou moeten weten wanneer een dienst niet meer rendabel is.
"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord
Een gezond aanbod in een stad, dus ook fysiek, dient meerdere belangen dan alleen direct gemak voor de consument en commercië. Je ziet in die zin ook wel een verschuiving waarin gemeenten meer hun best gaan doen om een centrum daadwerkelijk interessant te houden voor een bezoekje. De tijd van weinig energie besteden aan winkelstraten en lekker parkeergeld innen is wel een beetje over aan het raken, de consument verwacht wel iets meer.
En dan zie je wanneer een centrum wat leuker aangekleed en ingedeeld wordt men er weer met wat meer plezier op bezoek gaat. Een goede combinatie van leuke horeca en divers winkel aanbod maakt dat fysieke winkels ook weer meer kans hebben. Want laten we eerlijk zijn, met slonzige straten, eenheidsworst en uitmelken van automobilisten werd het ook niet echt aantrekkelijker.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
https://nos.nl/l/2506780
Het luxe Berlijnse warenhuis Kaufhaus Des Westens (KaDeWe) heeft faillissement aangevraagd. Ook de toekomst van de twee andere warenhuizen van de KaDeWe-groep, Alsterhaus in Hamburg en Oberpollinger in München, is onzeker.
[ Voor 64% gewijzigd door YakuzA op 29-01-2024 20:26 ]
Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN
Volgens mij laat dit voorbeeld nu juist een uitzondering zien: de winkel an sich loopt prima. Het zijn volgens de directeur echter de huurprijzen die het bedrijf de das om doen. En ik denk persoonlijk dat dit helemaal geen uitzondering is, maar een andere uitwas van het bizarre vastgoedbeleid in de Westerse wereld van de afgelopen decennia. Niet alleen huishoudens hebben de grootst mogelijke moeite om een betaalbaar huis te huren of te kopen, ook winkeliers hebben er last van. Alleen met een grote keten, waarbij een winkel ook een hubfunctie heeft (en de keten onderhandelmacht), kun je nog een rendabele business case krijgen.YakuzA schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:25:
Zo, in Duitsland is hetzelfde aan de gang:
[...]
Dat is met een keten als het KaDeWe, dat helemaal verknocht is aan het gebouw, wel anders. Dan kun je als huurder de verhuurder gewoon helemaal uitroken.
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon)
Dan liep het dus niet prima. Huurprijs is gewoon een significant gedeelte van je kosten. Dat je omzet 25% hoger ligt dan 6 jaar geleden wil niet zeggen dat het prima gaat. De kosten van personeel en huur zijn ook gewoon gestegen. En schijnbaar kunnen ze het niet meer rondbreien.Krisp schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:58:
[...]
Volgens mij laat dit voorbeeld nu juist een uitzondering zien: de winkel an sich loopt prima. Het zijn volgens de directeur echter de huurprijzen die het bedrijf de das om doen. En ik denk persoonlijk dat dit helemaal geen uitzondering is, maar een andere uitwas van het bizarre vastgoedbeleid in de Westerse wereld van de afgelopen decennia. Niet alleen huishoudens hebben de grootst mogelijke moeite om een betaalbaar huis te huren of te kopen, ook winkeliers hebben er last van. Alleen met een grote keten, waarbij een winkel ook een hubfunctie heeft (en de keten onderhandelmacht), kun je nog een rendabele business case krijgen.
Dat is met een keten als het KaDeWe, dat helemaal verknocht is aan het gebouw, wel anders. Dan kun je als huurder de verhuurder gewoon helemaal uitroken.
De verhuurder denkt in ieder geval dat er in de toekomst wel iemand te vinden is die de huur wil betalen, dat is marktwerking.
Het geheel is verweven in het faillisement van de signa groep vorige maand. Dit is zeker geen alledaags faillisementje wegens het niet meer kunnen voldoen van de huur....Scheurbuik schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:24:
[...]
Dan liep het dus niet prima. Huurprijs is gewoon een significant gedeelte van je kosten. Dat je omzet 25% hoger ligt dan 6 jaar geleden wil niet zeggen dat het prima gaat. De kosten van personeel en huur zijn ook gewoon gestegen. En schijnbaar kunnen ze het niet meer rondbreien.
De verhuurder denkt in ieder geval dat er in de toekomst wel iemand te vinden is die de huur wil betalen, dat is marktwerking.
https://www.volkskrant.nl...ium-op-drijfzand~bf1802d4
Bijenkorf is onderdeel van selfridges, en dat is vorig jaar verkocht aan de thaise central group. Als ik het goed begrijp moet daar geen probleem komen....sambalbaj schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:42:
Het lijkt zeker gezien Duitsland eigenlijk geen vraag meer of maar wanneer De Bijenkorf aan de beurt is.
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
stylezzz schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:52:
[...]
Bijenkorf is onderdeel van selfridges, en dat is vorig jaar verkocht aan de thaise central group. Als ik het goed begrijp moet daar geen probleem komen....

De boel is wel degelijk onderling verweven.
https://orf.at/stories/3347124/
Signa-Holding-Gläubiger wollen 8,6 Mrd.

https://today.rtl.lu/news/business-and-tech/a/2164017.html
The majority owner of KaDeWe is Central Group from Thailand, which holds 50.1 percent of the shares.
The rest are held by the Austrian real estate giant Signa, which itself filed for bankruptcy in November.
Er komt waarschijnlijk nog veel meer ellende aan.
https://nos.nl/artikel/25...-vraagt-faillissement-aan
Het faillissement van de KaDeWe-groep komt niet als een totale verrassing. Het bedrijf valt voor 49,9 procent onder Signa Holding, dat in december al een faillissementsaanvraag deed. KaDeWe-groep valt voor de overige 50,1 procent onder het Thaise Central Group. Ook De Bijenkorf is eigendom van die twee bedrijven.
Signa is al einde oefening. En de lawine aan verwante ondernemingen die mee kopje onder gaan, wordt alleen maar groter.MeNTaL_TO schreef op maandag 29 januari 2024 @ 22:04:
De Signa groep (vorige eigenaar Bijenkorf) verwacht ik wel spoedig failliet te gaan eigenlijk.
De Bijenkorf is dus nog steeds voor zowat de helft in handen van Signa....
Hmm, komt het ‘einde’ van De Bijenkorf er dan toch aan?ehtweak schreef op maandag 29 januari 2024 @ 22:09:
[...]
Signa is al einde oefening. En de lawine aan verwante ondernemingen die mee kopje onder gaan, wordt alleen maar groter.
De Bijenkorf is dus nog steeds voor zowat de helft in handen van Signa....
Huurprijs was gewoon voorheen helemaal geen sprake van voor KaDeWe. Wat deze casus goed laat zien is wat de risico's zijn van het jezelf laten uitkopen door grote investeerders.Scheurbuik schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:24:
[...]
Dan liep het dus niet prima. Huurprijs is gewoon een significant gedeelte van je kosten. Dat je omzet 25% hoger ligt dan 6 jaar geleden wil niet zeggen dat het prima gaat. De kosten van personeel en huur zijn ook gewoon gestegen. En schijnbaar kunnen ze het niet meer rondbreien.
KaDeWe is sinds 2012 ongeveer in handen geweest van Signa. Destijds, heeft Signa het bedrijf en het pand gekocht.
Recentelijk van de hand gedaan, althans, onvolledig, zie ook:
https://www.ft.com/conten...7e-4bf7-80e5-74dc9d77728e
Wat Signa heeft verkocht, is een aandeel in het bedrijf.
Het pand, is nog steeds in handen van Signa Prime.
Dus Signa Holding, 49,9% aandeelhouder van KaDeWe naast 50,1% aandeelhouder Central Group, kan nu niet langer de huur betalen die gevraagd wordt door zusterbedrijf Signa Prime.
Nadat je als Signa moederbedrijf hier even 300 miljoen voor gevangen hebt vanuit Central Group. Het pand als Signa behoud.
Dit is gewoon een spel dat gespeeld wordt op een heel ander niveau.
Ik weet niet of je dat simpel marktwerking kunt noemen. Je ziet een trend waarin investeerders op zich op allerlei manieren bedrijven en panden toe-eigenen zonder ook maar iets om het verworvene te geven, leeg trekken en als het ploft ga je door lijkt het devies.Scheurbuik schreef op maandag 29 januari 2024 @ 21:24:
Vele in de basis prima draaiende winkels of horecazaken zijn kopje onder gegaan door de hebzucht van verhuurders die niet genoegen willen nemen met wat ze hebben maar al maar meer rendement willen proberen te halen. Blinde hebzucht is wat de ondernemers in die gevallen omduwt.
Heb dat in de gemeente waar ik opgroeide ook veel gezien. Van die vastgoedeigenaren die een groot deel van de panden hebben, dus weinig concurrentie mogelijk, en dan maar blijven verhogen. Elke nieuwe huurder beetje extra uitknijpen, weten dat ze het toch graag willen proberen en als het ploft komt er wel een nieuwe. Niet omdat het nodig was, die knakkers waren rijk zat, maar puur omdat het kan. En omdat je geen greintje moreel besef in je flikker hebt dat je met je eigen drang naar alsmaar meer andere ondernemers continu kopje onder duwt. Mooi man, 'marktwerking'.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Deze post van de CEO van BBE Handelsberatung GmbH, met als title "Keep Calm and Carry On" gaat voornamelijk over de financiële en operationele situatie van de KaDeWe Group. Het gaat specifiek over de eigendomsstructuur, waarbij de Thaise Central Group 50,1% bezit en SIGNA de resterende 49,9%. In het geval van vastgoed is de situatie omgekeerd, met SIGNA die 50,1% bezit.
De post bespreekt de mogelijkheid dat Central Grioup, een schuldenaar-in-bezit insolventieprocedure zou kunnen gebruiken om de hoge huren te verminderen en zijn aandelen in de groep te vergroten. Deze benadering werd blijkbaar ook toegepast bij Selfridges in november 2023, waarin ook samen met SIGNA werd geïnvesteerd. Ook wordt er gesproken over een mogelijke volledige overname van de KaDeWe Group, onder meer gunstige voorwaarden.
Verder gaat het artikel in op de status van twee luxe warenhuizen van de KaDeWe Group die momenteel in aanbouw zijn, Lamarr in Wenen en Carsch-Haus in Düsseldorf, en de interesse van de Thaise eigenaren daarin. Ook wordt de mogelijkheid geopperd om premium warenhuizen in andere grote steden te openen.
Hij schrijft ook dat er er voorlopig niets zal veranderen voor de klanten van de warenhuizen en dat de bedrijfsvoering normaal doorgaat. De grote sale borden die in januari en februari te zien zijn, worden beschreven als normaal voor modegerichte retailers.
Wel wordt er in de comments gesproken of dit een strategie is of dat 'we' ons echt zorgen moeten maken ... wat ruimte laat voor discussie
Zal wel net als Galeria Kaufhof zijn. Even rust qua schuldeisers totdat er duidelijkheid is over wie Kadawe overneemt. Is niet echt een verrassing. Ook daar is de geldstroom vanuit Sigma verminderd.nl_umpire schreef op dinsdag 30 januari 2024 @ 09:50:
Hij schrijft ook dat er er voorlopig niets zal veranderen voor de klanten van de warenhuizen en dat de bedrijfsvoering normaal doorgaat. De grote sale borden die in januari en februari te zien zijn, worden beschreven als normaal voor modegerichte retailers.
[ Voor 0% gewijzigd door martwoutnl op 30-01-2024 11:56 . Reden: Tikfout ]
Als die niet beiden met de pootjes omhoog eindigen weet ik het ook niet meer. Wel jammer van de laatste echte speelgoedwinkels.
nu lijkt intertoys nog wel redelijke zwarte cijfers te laten zien: 212M Omzet bij 6.9M netto winst. Maar ik ga er vanuit dat er vast nog iets anders in de kast ligt waardoor een verkoop niet rond komt.
RTL Nieuws - Verkoop Intertoys mislukt, Blokker-concern op zwart zaad
[ Voor 31% gewijzigd door nachtnet op 01-02-2024 15:29 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Is het niet heel veel kijken, kijken, weglopen en bij bol.com bestellen?Gonadan schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:33:
Gelukkig nog niet de laatste speelgoedwinkels, maar de spoeling wordt wel aardig dun inderdaad. Ik weet niet hoe het zit met marges op speelgoed, maar qua drukte zou je denken dat de meeste van die winkels toch wel redelijk wat omzet halen.
In mijn ervaring is Bol.com tegenwoordig duurder dan de lokale Intertoys. Amazon wellicht, maar zou dat voor de overgrote meerderheid van NL gelden?nachtnet schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:42:
[...]
Is het niet heel veel kijken, kijken, weglopen en bij bol.com bestellen?
Nee, want het assortiment bij Bol en Amazon is veel groter en hoef ik geen parkeerkosten voor te betalen.nachtnet schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:42:
[...]
Hier in Heerenveen hebben we een Top1Toys en een Intertoys. Bij beide komt bijna geen hond.
Ik was er nog niet zo lang geleden en het was heel veel kijken kijken niet kopen. Veel toeristen die het van binnen wilde zien maar geen cent uitgaven. Extra nadeel daarvan is ook nog eens dat mensen die wel wat zouden willen kopen liever niet meer naar zo'n winkel gaan door de drukte.YakuzA schreef op maandag 29 januari 2024 @ 20:25:
Zo, in Duitsland is hetzelfde aan de gang:
[...]
Dat heb je vast ook, of inspiratie doen voor verlanglijstjes. Maar er gaat ook veel over de toonbank.nachtnet schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:42:
[...]
[ Voor 8% gewijzigd door Gonadan op 01-02-2024 17:10 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het voordeel van Bol is dan weer dat er vrijwel geen dingen zijn die je er niet kunt krijgen, en dat het er meestal heel snel is, ook van resellers. En een ander groot voordeel is dat het geen Amazon is... Die lijken als enige doel te hebben om middels hele diepe zakken iedere concurrent kapot te maken in de sectoren waar ze actief zijn. Dat heb ik bol nog niet zien doen.Malfunctions schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:12:
[...]
In mijn ervaring is Bol.com tegenwoordig duurder dan de lokale Intertoys. Amazon wellicht, maar zou dat voor de overgrote meerderheid van NL gelden?
[ Voor 14% gewijzigd door Frame164 op 01-02-2024 17:20 ]
Die paar keer dat ik er wel kom staat er iemand achter de toonbank te wachten en is de winkel verder leeg. Ook als je er langs loopt is er geen kip in de winkel.Gonadan schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:10:
@_JGC_ hoe weet je dat als je er nooit komt?
[...]
Dat heb je vast ook, of inspiratie doen voor verlanglijstjes. Maar er gaat ook veel over de toonbank.
Jaren geleden kwam ik om de zoveel maanden wel eens bij KaDeWe.Frame164 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:10:
[...]
Ik was er nog niet zo lang geleden en het was heel veel kijken kijken niet kopen. Veel toeristen die het van binnen wilde zien maar geen cent uitgaven
En idd, toen al, kijken-kijken-niet-kopen.
Waarom? Omdat het er weliswaar allemaal heel fraai uitziet en zeer luxeus uitgestald is. Maar als je goed keek, waren precies (!) dezelfde producten in andere winkels beduidend goedkoper.
Waarom zou ik mijn eigen portemonnee nog meer schaden, alleen maar omdat de verpakking fraaier is? Dat begreep ik jaren geleden al niet en nu nog steeds niet.

Tuurlijk niet, want Amazon is 'evil' en Ahold Delhaize is lovenswaardig.Frame164 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:19:
[...]
Het voordeel van Bol is dan weer dat er vrijwel geen dingen zijn die je er niet kunt krijgen, en dat het er meestal heel snel is, ook van resellers. En een ander groot voordeel is dat het geen Amazon is... Die lijken als enige doel te hebben om middels hele diepe zakken iedere concurrent kapot te maken in de sectoren waar ze actief zijn. Dat heb ik bol nog niet zien doen.

BTW: het assortiment van Bol is totaal niet vergelijkbaar met dat van Amazon. Ze mochten 't willen.
Echt, het grootste deel van wat wij bij Amazon bestellen, is niet eens verkrijgbaar via Bol.

[ Voor 14% gewijzigd door ehtweak op 01-02-2024 20:56 ]
Of de prijs die Witteveen wilde hebben is gewoon te hoog. De sterk gestegen rente maakt het voor de koper een stuk minder aantrekkelijk. Geld lenen is duurder. In oktober werd verwacht dat intertoys nog zo'n 70 miljoen zou opleveren.. misschien is dat gewoon teveel.nachtnet schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 15:25:
volgens RTL zit Blokker met Intertoys in zijn maag. (een lege maag.)
Als die niet beiden met de pootjes omhoog eindigen weet ik het ook niet meer. Wel jammer van de laatste echte speelgoedwinkels.
nu lijkt intertoys nog wel redelijke zwarte cijfers te laten zien: 212M Omzet bij 6.9M netto winst. Maar ik ga er vanuit dat er vast nog iets anders in de kast ligt waardoor een verkoop niet rond komt.
RTL Nieuws - Verkoop Intertoys mislukt, Blokker-concern op zwart zaad
Bovendien.. speelgoedwinkels zijn conjuctuur gevoelig, dan kan wen winstmarge van 3% zo omslaan in verlies.
Klopt zelfs op zaterdagen afgelopen december was top1toys uitgestorven._JGC_ schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:14:
[..]
Hier in Heerenveen hebben we een Top1Toys en een Intertoys. Bij beide komt bijna geen hond.
Maar hoe zit het nu met Blokker? Dat ze zonder verkoop van intertoys op zwart zaad zitten? En waarom krijgen ze intertoys ondanks op papier goede cijfers niet verkocht?
Ah @Scheurbuik zegt het al, rente en prijs.
[ Voor 5% gewijzigd door nachtnet op 01-02-2024 21:36 ]
https://www.rtlnieuws.nl/...lscher-vertrek-geen-winstnachtnet schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 21:35:
[...]
Klopt zelfs op zaterdagen afgelopen december was top1toys uitgestorven.
Maar hoe zit het nu met Blokker? Dat ze zonder verkoop van intertoys op zwart zaad zitten? En waarom krijgen ze intertoys ondanks op papier goede cijfers niet verkocht?
Blokker is in ieder geval geen vetpot. Topvrouw vertrekt nadat ze het toch niet 100% op de rit krijgt. Met veel geluk operationeel breakeven, maar dat houdt niet over.
Haha, no way dat bol.com duurder is dan de Intertoys. Misschien voor de goedkope Chinese troep onder de 20 euro wegens de verzendkosten die erin verdisconteerd zitten. Voor Lego/playmobiel en ander dergelijk speelgoed betaal je bij intertoys gewoon de adviesprijs, waar je online eigenlijk altijd flink goedkoper uitbentMalfunctions schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 16:12:
[...]
In mijn ervaring is Bol.com tegenwoordig duurder dan de lokale Intertoys. Amazon wellicht, maar zou dat voor de overgrote meerderheid van NL gelden?
Amazon is niet evil. Maar wel Amerikaans waar Ahold Nederlands is, en dan weet ik wel wat ik kies.ehtweak schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 20:54:
[...]
Tuurlijk niet, want Amazon is 'evil' en Ahold Delhaize is lovenswaardig.Dream on...
BTW: het assortiment van Bol is totaal niet vergelijkbaar met dat van Amazon. Ze mochten 't willen.
Echt, het grootste deel van wat wij bij Amazon bestellen, is niet eens verkrijgbaar via Bol.
Nou zit Top1Toys daar ook wel in een uithoekje. Ik kom er overigens liever dan bij de Intertoys. Zal iets met gunfactor te maken hebben. Ik vind het altijd nog jammer dat Volgers gestopt is (maar wel begrijpelijk: op leeftijd en geen nageslacht). Hadden een beperkt assortiment, maar slaagde er altijd wel voor leuk speelgoed om kado te doen.nachtnet schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 21:35:
[...]
Klopt zelfs op zaterdagen afgelopen december was top1toys uitgestorven.
Ik heb overigens 1x bij Volgers de prijs opgevraagd voor een Bruder maaidorser die ik bij Bol.com had gezien. Had ze graag de handel gegund, maar 90 om 60 euro vond ik toch wat te gek.
Ja, echt Nederlands:Blik1984 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 21:58:
[...]
Amazon is niet evil. Maar wel Amerikaans waar Ahold Nederlands is, en dan weet ik wel wat ik kies.
https://nl.marketscreener...IZE-N-V-29752127/bedrijf/
Het zijn gewoon allemaal beursgenoteerde ondernemingen. Waarbij het de aandeelhouders slechts om één ding te doen is: pecunia! En het liefst zo veel mogelijk daarvan.
Ik kies gewoon de (online)toko met het ruimste assortiment en de beste prijs/prestatie/kwaliteitsverhouding.
Dat heb je altijd met beursgenoteerde bedrijven. maar hoofdkantoor is Nederlands, werken meer dan 125.000 Nederlanders voor Ahold. Dus ja, dat heeft voor mij meer de gunfactor dan een Amerikaans bedrijf met nauwelijks Nederlandse medewerkers en waar letterlijk al mijn geld naar het buitenland vertrekt.ehtweak schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:02:
[...]
Ja, echt Nederlands:
![]()
Het zijn gewoon allemaal beursgenoteerde ondernemingen. Waarbij het de aandeelhouders slechts om één ding te doen is: pecunia! En het liefst zo veel mogelijk daarvan.![]()
Ik kies gewoon de (online)toko met het ruimste assortiment en de beste prijs/prestatie/kwaliteitsverhouding.
Zeker zolang er geen/weinig prijsverschil is en verschil in levertijd, gaat mijn bestelling naar bol.com
Maar dat verschil is er dus wel.Blik1984 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 22:41:
[...]
...dan een Amerikaans bedrijf met nauwelijks Nederlandse medewerkers en waar letterlijk al mijn geld naar het buitenland vertrekt.
Zeker zolang er geen/weinig prijsverschil is en verschil in levertijd, gaat mijn bestelling naar bol.com
Nog afgezien van het feit dat Bol gewoonweg niet kan tippen aan het assortiment van Amazon.
En wat betreft de gunfactor (daar heb ik overigens niks mee), kijk nog eens goed wat de grootste aandeelhouders zijn van Ahold Delhaize.
weet je gelijk wie je je geld gunt...
(vooral US en Noorwegen)
Je website achter je link is helaas niet te bekijken zonder abonnement.ehtweak schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 08:22:
[...]
Maar dat verschil is er dus wel.
Nog afgezien van het feit dat Bol gewoonweg niet kan tippen aan het assortiment van Amazon.
En wat betreft de gunfactor (daar heb ik overigens niks mee), kijk nog eens goed wat de grootste aandeelhouders zijn van Ahold Delhaize.
weet je gelijk wie je je geld gunt...![]()
(vooral US en Noorwegen)
Vreemd... Ik heb helemaal geen abo daarop.J-roenn schreef op vrijdag 2 februari 2024 @ 09:11:
[...]
Je website achter je link is helaas niet te bekijken zonder abonnement.
Kan 'm gewoon openen met FF.
Stukje screendump dan:
/f/image/P2DL2N7ZYcxGz6Sfvx05DBh0.png?f=fotoalbum_large)
[ Voor 40% gewijzigd door ehtweak op 02-02-2024 09:31 ]
Dat is een zeer specifieke tactiek die Amazon vaak heeft toegepast en niet per se voor elke beursgenoteerde ondernemer de standaard is. Dat verplicht jou geenszins om morele bezwaren te hebben tegen het aankopen bij Amazon, maar verschillen tussen aanpak van bedrijven zijn er wel degelijk en ik kan er best begrip voor opbrengen als mensen dat mee laten wegen.
Dat ben ik niet met je eens, er zijn heel erg vaak dingen die ik daar niet kan vinden. Veel goedkope meuk, en bij de goede spullen moet je goed kijken of het daadwerkelijk wat is of weer kopieerspul. Het grote nadeel van Bol is dat het tegenwoordig nog bijna alleen maar leeft als website voor derden die daar dan hun spullen aanbieden. Er zit totaal geen lijn in de producten of ervaring die je als klant zult krijgen en dat is wat mij betreft wel een schril contrast met de begintijden van bol. Producten lopen door elkaar, reviews kloppen niet, modellen is één grote puinbak. Je kunt er eigenlijk weinig mee. Ik ben in die zin een stuk minder fan dan vroeger.Frame164 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 17:19:
Het voordeel van Bol is dan weer dat er vrijwel geen dingen zijn die je er niet kunt krijgen, en dat het er meestal heel snel is, ook van resellers. En een ander groot voordeel is dat het geen Amazon is... Die lijken als enige doel te hebben om middels hele diepe zakken iedere concurrent kapot te maken in de sectoren waar ze actief zijn. Dat heb ik bol nog niet zien doen.
Voor veel producten zijn ze niet echt goedkoper en voegen weinig toe, hooguit als zoekmachine om een derde partij te vinden die het aanbiedt. Maar dat kan via Google net zo goed en de kans is groot dat je dan een beter deal vindt, mede omdat er geen tussenpartij wil afromen.
Dan vind ik persoonlijk ook Amazon beter werken, die hebben zelf ook gewoon heel veel waardoor je niet altijd aan een derde partij gebonden zit en scherpe prijzen. Zeker wanneer je gewoon bij Duitsland bestelt. En zolang je de obscure marktplaats aanbieders negeert weet je qua service en bezorging ook waar je aan toe bent.
Bij Bol is dat ook niet bijzonder, dan kan je beter gewoon zelf googlen naar een shop en direct daar bestellen. Scheelt vaak in de kosten en je weet waar je aan toe bent. Lego en Playmobil is sowieso niet heel vaak in de aanbieding, dan zit je vaak al snel over de grens of bij shops die echt op zichzelf staan.Blik1984 schreef op donderdag 1 februari 2024 @ 21:56:
Haha, no way dat bol.com duurder is dan de Intertoys. Misschien voor de goedkope Chinese troep onder de 20 euro wegens de verzendkosten die erin verdisconteerd zitten. Voor Lego/playmobiel en ander dergelijk speelgoed betaal je bij intertoys gewoon de adviesprijs, waar je online eigenlijk altijd flink goedkoper uitbent
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels