De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 10 ... 136 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Señor Sjon schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:47:
Oei, daar kan nog wel Paulanieus handelen uit voortkomen als je bij de een vertrekt om de ander te kopen.
Het is wel ernstig om te zien dat ook de grote retailbedrijven na 1-2 slechte maanden nu kopje onder gaan.
Paulianeus zie ik niet. Dat houdt in dat de schuldenaar handelingen verricht waardoor schuldeisers benadeeld worden, zoals het voor een habbekrats of voor nihil verkopen van activa.

Het op persoonlijke titel handelen van zo'n directielid kan mogelijk wel onbehoorlijk bestuur opleveren, als er sprake is van een corporate opportunity die eigenlijk tot het domein van de vennootschap behoort.

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 24-06 14:55
Dat bedoel ik. Het is toch in zijn eigen belang om Klein te verlaten en Foka over te nemen, terwijl het gezien de branche logischer zou zijn als Klein de overname deed.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
dulbbel

[ Voor 92% gewijzigd door Ankona op 29-01-2016 15:48 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frumper
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 11:19
Señor Sjon schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 14:47:
[...]

Het nieuwe stadshart is vanaf dag één al problematisch. Je zag het in betere tijden al met diverse winkels die op de fles gingen na verhuizing naar het nieuwe deel, zeker met de astronomische huren erbij.
Dat klopt, maar dat zag je ook al aan de bowlingbaan die het maar 2 jaar? volhield en de AH die er ook geen winst kon behalen. En die "foodcourt" die er nu komt... gaat hem ook niet worden, aangezien dat geen echte foodcourt is.
[...]

Primark zit al in Almere.
Jep, en die zitten op een goedkope locatie, en gok eens welke winkels nu als een tierelier lopen? Alle winkels die daaromheen zitten! Krijg regelmatig de vraag als ik eens in het nieuwe stadshart loop: Waar zit de Primark? Echt, die winkel is voor een aantal andere winkels in het oude centrum de redding geweest!

Life is what happens while you're busy making other plans

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:34

vhal

ಠ_ಠ

...en Arpi mag ook in het rijtje (lokale franchise). Blijft weinig over in R'dam e.o.

http://www.rijnmond.nl/ni...it-en-Street-One-failliet

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
frumper schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 16:04:
[...]

Dat klopt, maar dat zag je ook al aan de bowlingbaan die het maar 2 jaar? volhield en de AH die er ook geen winst kon behalen. En die "foodcourt" die er nu komt... gaat hem ook niet worden, aangezien dat geen echte foodcourt is.

[...]

Jep, en die zitten op een goedkope locatie, en gok eens welke winkels nu als een tierelier lopen? Alle winkels die daaromheen zitten! Krijg regelmatig de vraag als ik eens in het nieuwe stadshart loop: Waar zit de Primark? Echt, die winkel is voor een aantal andere winkels in het oude centrum de redding geweest!
Die bowlingbaan zat dan ook op een Z-locatie. Verstopt onder de MediaMarkt van het centrum afgekeerd. Lekker in een donker, rustig hoekje waardoor het een soort hunting ground werd voor zakenrollers en erger. Dat heb je ook met de put tussen de twee parkeergarages in waar de Slegte(?) zat.

Voor AH zat er een Konmar, een Lekker en Laag en erna de AH-XL als ik het me goed herinner. Het is gewoon een slechte plek voor een supermarkt qua bereikbaarheid. Almere kent zoveel supermarkten met gratis parkeren in de wijken die ook groot zijn en waarbij je niet door het centrumverkeer hoeft te waden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11:32
Primark gaat ook echt niet in alle steden op alle plekken willen zitten. Die willen grote regio vestigingen waar dagelijks echt veel mensen langs kunnen/moeten komen. Dan kunnen ze iedere paar weken nieuwe collecties in de winkels gooien.

Klein is jammer, maar had ik eigenlijk ook al eerder verwacht. (laatste keer dat ik een folder van Klein gezien heb, was de korting alleen geldig als je bij de Energie Direct stroom ging kopen. Dat was ook de laatste keer dat ik ook maar overwoog bij Klein naar binnen te gaan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-06 23:16
Mediamarkt wordt zo ook wel gevaarlijk groot zo, is trams de enige fysieke zaak nog waar je nog media en elektronica kunt kopen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
BCC is er nog. en volgens mij ook EP en Expert nog..

[ Voor 48% gewijzigd door nachtnet op 29-01-2016 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Euronics is er toch ook nog? Heeft in 2014 o.a. nog wat winkels van het failliete Mikro Electro overgenomen :)

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardebewoner
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-01-2018
Heeft iemand ergens op een vakkundige manier in kaart proberen te brengen hoeveel winkelleegstand er is in de binnensteden van Nederland (en dan laten we gemakshalve het uitsluitend over de Randstad hebben)?

Een tijdsgewijze gegevensverzameling waardoor mogelijke veranderingen in het aandeel van de markt van fysieke zaken ingeschat kan worden.

Ik denk dat zoiets iig de beginstap moet zijn van zo'n topic (heb dus de eerste 300 pagina's niet kunnen lezen, maar ik zie niemand nu het over concrete cijfers hebben dus ik ga er niet van uit.) Dan kunnen we concreet over veranderingen discussieren.

De enige oplossing voor alle problemen is niet naar één oplossing te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
Zit een Klein in een winkelcentrum waar ik vaak kom. Zelden zie ik een klant binnen daar. Wel 2 à 3 medewerkers van middelbare leeftijd (dus duur) en 3 wanden vol dure TVs die bakken vol stroom kosten maar waar niemand naar kijkt of iets van koopt.

Een keer overwogen om iets te kopen, want je kunt gratis naar de winkel laten bezorgen vanaf de webshop, maar hun voorraad is echt treurig.

Voegde ook niks toe aan het winkelaanbod imo. Een fotowinkel die de winkel vol heeft staan met TVs 8)7

[ Voor 4% gewijzigd door HallonRubus op 29-01-2016 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
aardebewoner schreef op vrijdag 29 januari 2016 @ 18:47:
Heeft iemand ergens op een vakkundige manier in kaart proberen te brengen hoeveel winkelleegstand er is in de binnensteden van Nederland (en dan laten we gemakshalve het uitsluitend over de Randstad hebben)?

Een tijdsgewijze gegevensverzameling waardoor mogelijke veranderingen in het aandeel van de markt van fysieke zaken ingeschat kan worden.

Ik denk dat zoiets iig de beginstap moet zijn van zo'n topic (heb dus de eerste 300 pagina's niet kunnen lezen, maar ik zie niemand nu het over concrete cijfers hebben dus ik ga er niet van uit.) Dan kunnen we concreet over veranderingen discussieren.
Daar is een hele bedrijfstak van. Ecorys, BRO en Locatus zijn bekende partijen. Die data is vanzelfsprekend niet openbaar.

Edit
Toch wat gevonden via het PBL: http://www.pbl.nl/infogra...and-van-winkels-2005-2015

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 29-01-2016 22:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassiuskleij
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 11:06
De volgende in het rijtje is opgestaan:

'Elektronicaketen Klein failliet' - http://nos.nl/l/2083630

Gaat wel hard zo...

psn id: cassiuskleij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardebewoner
Cassiuskleij schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 00:32:
De volgende in het rijtje is opgestaan:

'Elektronicaketen Klein failliet' - http://nos.nl/l/2083630

Gaat wel hard zo...
Jammer zeg. Is dit een natuurlijke economische cyclus als van het verleden waarbij een nieuwe plaatsvervanger komt of zijn dit permanente veranderingen denk je? Oftewel leegstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cassiuskleij
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 29-05 11:06
aardebewoner schreef op zaterdag 30 januari 2016 @ 00:56:
[...]

Jammer zeg. Is dit een natuurlijke economische cyclus als van het verleden waarbij een nieuwe plaatsvervanger komt of zijn dit permanente veranderingen denk je? Oftewel leegstand.
Tja dat is een goede vraag. Als ik naar het winkelcentrum bij mij om de hoek kijk zou ik zeggen leegstand.

Alleen de grote jongens als primark, action, mediamarkt etc lijken betaansrecht te behouden. Enerzijds door belachelijk lage prijzen waar overige ondernemers niet tegen kunnen concurreren anderzijds door het hebben van een goede online webshop. Het landschap veranderd iig snel en ieder niet niet mee veranderd is ten dode opgeschreven.

psn id: cassiuskleij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Weet ik niet. Ik las pas ergens dat juist winkels van kleine zelfstandige ondernemers het ook weer relatief goed doen. Ik denk dat als je wat speciaals brengt en als je echt om je product en om je klanten geeft dat er dan nog steeds kansen liggen.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardebewoner
Erg lang verhaal over winkeldiefstal.

*** Hoe is dit alles weer relevant voor het topic? Omdat dit soort winkeldiefstal geeneens mogelijk zou zijn geweest in de digitale winkel. :)

[ Voor 95% gewijzigd door Señor Sjon op 03-02-2016 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Sorry, maar dit slaat kant nog wal. Eenzelfde situatie van diefstal kan zich bij het orderpicken of bezorgen voordoen. Of vormen van user-abuse zoals een CPU die in een socket geprakt wordt, waardoor de pinnen zijn verbogen. Die probeert men dan met Wet Koop op Afstand weer vergoed te krijgen.

Het heeft dan ook erg weinig met de teloorgang van fysieke winkels te maken.

[ Voor 27% gewijzigd door Señor Sjon op 03-02-2016 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardebewoner
Señor Sjon schreef op woensdag 03 februari 2016 @ 11:05:
[...]

Sorry, maar dit slaat kant nog wal. Eenzelfde situatie van diefstal kan zich bij het orderpicken of bezorgen voordoen. Het heeft dan ook erg weinig met de teloorgang van fysieke winkels te maken.
De meeste winkeldiefstalverliezen (in de miljoenen) gebeuren dus door de klant. Diefstallen door mederwerkers komt veel minder voor - de pakkans is trouwens veel hoger, hun identiteit staat trouwens vastgelegd. En combineer dat juist met cameratoezicht oid en dan doen ze dat helemaal niet, ze willen trouwens niet opgepakt worden.

In dit geval betrof het dus iemand die gebruik maakte van het feit dat ze niet herkend zouden worden al werd er dus naar de camerabeelden bekeken. Daar berusten zo'n beetje de meerderheid van winkeldiefstallen op.

Of het relevant is, niet helemaal, maar het is vergezocht om te zeggen dat het helemaal niet is relevant. Oftewel het tegendeel is ook niet waar. En met alle respect, het lijkt erop dat dit jouw interpretatie is, maar je neemt gelijk aan een soort van aanmatigende en opdringende toon aan, in plaats van te vragen wat de relevantie is. Ervanuitgaande dat je dat niet begreep.

**En ik geloof dat winkeldiefstal (en overval) wel degelijk redenen zijn waardoor bedrijven in het verleden kapot (failliet) zijn gegaan - vooral kleinbedrijf. Denk aan Amsterdamse juwelierszaken en hoe ze wegens overval helemaal stop gaan. Ik heb dit talloze keer gezien op Opsporing Verzocht.

Daarnaast lijkt het erop alsof je de verliezen door winkeldiefstal probeert te bagateliseren en de meest voorkomende verschijningsvorm (van de klant uit) probeert gelijk te trekken met een feitelijke onjuiste vorm - (medewerkers). Dat laatste veroorzaakte simpelweg veel minder verlies, doet niet evenveel toe.

[ Voor 19% gewijzigd door aardebewoner op 03-02-2016 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
No offence, maar je bent in dit topic al meerdere malen aangesproken over een redelijke Nederlandvreemde zienswijze in relatie tot het fysieke winkelbestand. De VS is niet te vergelijken met Nederland.

Als we het over toon gaan hebben, dan zullen we het maar niet over de aanduiding van bevolkingsgroepen hebben in je originele post.

n.a.v. je edit.

Veel winkeldiefstallen zijn gelegenheid en daardoor wat kleinschaliger. Als personeel erin zit, dan wordt de schaal veel groter. Ik heb in het verleden via camerabeelden gezien hoe kassamedewerkers hele karren niet scanden of onder het bonnetje 50-100 euro per keer meegaven aan de kompaan die een blik energydrink kwam kopen. Of een AirMiles pas bij de kassa en elke klant die niet meedeed zelf scannen.

[ Voor 38% gewijzigd door Señor Sjon op 03-02-2016 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-04 17:01
Tjonge, wat een ongelofelijk warrig, racistisch en xenofoob verhaal om je argument 'winkeldiefstal is een probleem van de fysieke winkel' kracht bij te zetten. Poging mislukt.

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-06 21:45

Jiffy

God, you're ugly!

Ik zou bijna nieuwsgierig worden naar wat er stond. Bíjna...

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:17
Net op gesprek geweest bij La Place, er is na de overname door Jumbo "geen plek" meer, dus kan moven. Op zich zoals verwacht (want ben oud). De uitzendkrachten die ons reeds hielpen kunnen echter wél blijven komen. Hetgeen mij op zich iets verrast want die hadden over het algemeen een werk-instelling van zero. Als de gast even moest wachten gewoon met de armen over elkaar beetje de andere kant op kijken, in stilte.
Ondergetekende zorgde dan altijd ervoor dat i.i.g. de kinderen van de gast zich vermaakten, beetje een gesprek met de ouders aanknopen, serieus geïnteresseerd zijn in wat die mensen te vertellen hadden. Zoals het hóórt, imho.

Blijkbaar is de kostenbesparing (ik verdiende daar het vette bedrag van €9.50/uur, bruto) belangrijker dan dat beetje klantenbinding. Rustig weekend? Uitzendkracht thuis blijven. Vaste mensen moeten natuurlijk wel een x-aantal uur ingezet worden en dat is link. Ik wens ze veel succes met het nieuwe gemotiveerde personeel :P

Wellicht enigszins off-topic hier maar er is over La Place/V&D reeds veel geschreven hier plus moest even kwijt :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Laatst online: 25-06 22:19
Interessant om te lezen: http://www.retailwatching...midespel-van-zalando.html

Wel redelijk met een bepaalde bril op geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
the noise schreef op maandag 08 februari 2016 @ 21:19:

Grappig verhaal, maar ze negeren 1 groot ding : Webshops maken misschien weinig winst, maar ze trekken wel omzet weg bij bestaande winkels. En dat alleen is al redelijk killing voor die fysieke winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Gomez12 schreef op maandag 08 februari 2016 @ 22:25:
[...]

Grappig verhaal, maar ze negeren 1 groot ding : Webshops maken misschien weinig winst, maar ze trekken wel omzet weg bij bestaande winkels. En dat alleen is al redelijk killing voor die fysieke winkels.
Dat ligt eraan of die winkels financieel gezond zijn. Zit je al op het randje dan kan een omzetdaling je de nek omdraaien. Heb je een goede omzet en haal je daar een mooie winst uit dan is het internet niet zo'n bedreiging. Het licht er ook aan wat je verkoopt. Ik heb een keer online schoenen gekocht en dat was een drama. Doe ik dus niet meer. DVD's of boeken koop ik wel online omdat ze in fysieke winkels vaak moeilijker te krijgen zijn. Eten koop ik al helemaal liever in een fysieke winkel.

Het probleem is eigenlijk niet dat webshops winkels verdringen maar dat er gewoon veel te veel winkels waren en er gaan er nu flink wat failliet.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:51

Onbekend

...

Het gaat daar inderdaad meer om de vraag hoe webwinkels kunnen overleven.

Het belangrijkste verschil is dat een fysieke winkel in een stad maar enkele (tien)duizenden potentiële klanten trekken, terwijl dat bij een webwinkel miljoenen kunnen zijn.

En eigenlijk moet je de webwinkels dan in twee categorieën indelen.
1. Leveren van "Houdbare" producten die uit 1 centraal magazijn komen zoals tv's en schoenen. Het is niet erg als het product er een dagje langer over doet om de klant te bereiken.
2. Leveren van niet-houdbare (verse) producten zoals de foodboxen nu doen, en bijvoorbeeld bestellingen voor bijvoorbeeld gebak die de lokale bakkerij uiteindelijk moet afhandelen.

Voor categorie 1 zullen veel kleine winkels het niet overleven. Enkel de familiewinkels die nauwelijks vast personeel hoeven te betalen, en die dus bij een iets minder goede tijd niet meteen het loodje leggen. Grote ketens zullen hier ook last van hebben, maar een stuk minder omdat mensen vatbaar zijn voor impulsaankopen. Maar alsnog zijn er genoeg mensen die kijken en dan online bestellen.

Voor categorie 2 zullen veel meer winkels kunnen overleven, mits ze niet negatief in het nieuws komen zoals het verkopen van producten die over de datum zijn. Maar de kleine familiewinkels zullen verdwijnen, terwijl er ook weer nieuwe bij komen.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

Ik mis in het hele verhaal trouwens 1 ding. Wat vinden zij van de computerbranche?
CD's waren toch al gedoemd, de DVD volgt rap. De reisbranche voegde bijzonder weinig toe. Maar eigenlijk is de computerbranche redelijk 'ongewijzigd' online gegaan. Gewoon van in een winkel dozen schuiven naar online dozen schuiven.

Het hele retouren 'probleem' vind ik een beetje overdreven. Gewone winkels hebben bijvoorbeeld ook veel meer promoties en uitverkoop. Online is dat meestal de laatste paar maten van een serie, maar bij een keten kan dat beteken dat er in alle winkels een hele hoop moet worden afgeprijsd. Los van de kosten (personeel is niet gratis) hakt dat ook in op je winstgevendheid. Elk kanaal heeft dus voor en nadelen.
Onbekend schreef op maandag 08 februari 2016 @ 22:56:
Het belangrijkste verschil is dat een fysieke winkel in een stad maar enkele (tien)duizenden potentiële klanten trekken, terwijl dat bij een webwinkel miljoenen kunnen zijn.
Het belangrijkste verschil is dat een fysieke winkel in een stad maar een of enkele concurrenten heeft, terwijl dat bij een webwinkel enkele tienduizenden is.

Waar (volgens mij) de crux ligt is de producent. Hoeveel moeite is het voor een producent om 'een webshopje in de lucht te gooien' en de producten te gaan dropshippen? Een beetje de 'Dell methode'.
Zeker binnen de EU heb je praktisch gezien maar 1 verzendpunt nodig en je kunt 750 miljoen mensen voorzien van je product. Zonder importeur/distributeur/winkel kosten is dat een aardig leuk model.
De producent bepaald uiteindelijk hoe zijn 'keten' eruit ziet. Hoeveel importeurs er zijn en indirect daarmee ook nog welke winkels zijn product verkopen. Bose en Dyson zijn merken die 'dicteren' hoe ze verkopen, maar ook niet zomaar hun product 'dumpen'. De Philips consumentenproducten worden gewoon de markt op gedumpt.
Bij kleding importeren de meeste winkel(keten)s zelf hun kleding, daarmee zijn ze producent en winkelier. Maar is het onderscheidend vermogen dus ook meteen daar. Je imago en kleding moeten helemaal kloppen. De Mediamarkt hoeft bijvoorbeeld niet na te denken of de volgende TV plat of krom wordt, ze zetten ze naast elkaar op het schap en zien wel welke hard gaat lopen.

Zet maar eens Apple tegenover Samsung en je ziet hoe verschillend je de markt kunt benaderen.

Zalando & Amazon zijn bedrijven die zo groot aan het worden zijn dat ze de markt kunnen gaan bewegen. Niet zo zeer qua producten, zeker Amazon is gewoon 'dozenschuiver'. Maar wel qua logistiek. Zij kunnen gaan concurreren met bedrijven als TNT en bijvoorbeeld ophaalpunten gaan creëren. Daarnaast zetten zij de 'benchmark' qua kwaliteit en service.
Amazon zie je dus nu ook gewoon andere spullen door 'hun logistiek' sturen. Het businessmodel van Zalando is dan ook niet per definitie 'onhoudbaar', aangezien ze nog kunnen veranderen. Als de aandeelhouders onrustig worden dan zijn er meer opties. Voor V&D zie je dat dat dus niet werkte. De winkels kun je niet van een A naar een B locatie verplaatsen. Je 'dure' personeel kun je niet vervangen door 'budget' personeel en als je winkel vol ligt met onverkoopbare waar is het lastig dit te veranderen. Online kun je met 1 druk op de knop de hele winkel wisselen, het hoeft niet eens in je magazijn te liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Het hele artikel is gebaseerd op de aanname dat de e-commerce geen winst maakt - of zelfs kan maken zonder fysieke winkels. Aan alle kanten schuurt deze stelling.

Ten eerste weet de auteur niet of er winst gemaakt wordt, en een deel van zijn cijfers zijn domweg onjuist. Wehkamp maakt bijvoorbeeld wel degelijk winst, dit is algemeen bekend.

Winst maken kunnen de Nederlandse wel en maken ze (deels) ook, maar een ander deel wordt domweg verrekend met investeringen die gemaakt worden om te groeien. Als Bol.com en Coolblue dit jaar respectievelijk 30 en 55% groeien, dan zullen ze moeten investeren om dat te kunnen. Dat drukt de cijfers.

Vervolgens gebruikt de schrijver bedrijven als Zalando en Amazon om zijn stelling te verdedigen. Dat klopt domweg niet: die bedrijven hadden bewust als strategie om te groeien ten koste van de winst. Winst maken kan wel, maar levert minder groei op. Coolblue bestaat bijvoorbeeld bijna even lang als Amazon, maar had veel meer tijd nodig om groot te worden omdat er geen grote investeerders bij betrokken zijn.

De auteur heeft gelijk over het effect van fysieke winkels op de omzet van e-commerce winkels als Coolblue, maar een positief effect hoeft nog niet te betekenen dat je het daadwerkelijk doet. Een fysieke winkel -en al helemaal een winkel in een drukke winkelstraat- is echt niet nodig, maar een goede aanvulling voor een bepaalde doelgroep. Een doelgroep die veel kleiner wordt naarmate bezorgproposities beter worden.

Verder is de auteur vergeten om te zetten dat het leeuwendeel van de aankopen groceries zijn, waardoor het online gedeelte van alle aankopen laag blijft zolang veel supermarkten niet online verkopen en daar zwaar op inzetten. Die noodzaak is ook veel kleiner overigens: de marges per transactie liggen veel lager en qua schaalvergroting is er minder te halen. Desondanks ben ik heel benieuwd hoe initiatieven van oa Jumbo en AH, maar ook nieuwe toetreders zich ontwikkelen. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Witte
  • Laatst online: 01-04 17:01
Wat een slecht artikel: alinea's vol met stellingen zonder enige onderbouwing, of zeer beperkt.
Ik denk dat internet, en dan niet zo zeer webshops, wél een grote oorzaak zijn van de massale slachting onder winkels of op zijn minst transitie naar winkels van een lager economisch niveau. (V&D voegde daarbij echt helemaal niets meer toe, een oubollig imago, geen serviceniveau, incompleet assortiment)
Internet maakt bijvoorbeeld alles transparanter: ik kan direct zien wat een tv kost bij fysieke winkel X, zelf op het moment dat ik in de fysieke winkel Y zou staan. Dan kan ik tegen de verkoper zeggen: 800??? Bij X 750! Dus wat doe je? Een race-to-the-bottom is het directe gevolg: zowel op prijs als kwaliteit.
Uiteindelijk zal dit alle marges doen verschrompelen en blijven de discounters over (hun business-model is immers gebouwd op deze race), of zaken die zich manifesteren in een niche, of die een ijzersterke naam hebben (zoals de Bijenkorf met een shop-in-shop, en sjieke spullen)

Bovendien doet de auteur voorkomen dat je beter 10.000 mensen naar je winkel kan lokken, dan 10.000 pakketjes kan bezorgen.
Als ik retailer zou zijn, zou ik liever 10.000 pakketjes laten bezorgen, dan 10.000 mensen in mijn winkel hebben.

[ Voor 16% gewijzigd door Witte op 09-02-2016 10:33 ]

Houdoe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
In de commentsectie is de auteur vrij vol van zichzelf. ;) Wel bijzonder hoe amazon naar een miljardenbedrijf kon groeien zonder winst te maken. Bedrijven willen helemaal geen grote winsten, daar moeten ze uiteindelijk belasting over betalen. Herinvesteren is dan veel voordeliger. Maar je kan ook een muur bereiken zoals Apple, die maken zulke enorme winsten omdat ze het nergens meer kwijt kunnen. Je kan niet alles in R&D persen zonder boze aandeelhouders. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Witte schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 10:27:
Wat een slecht artikel: alinea's vol met stellingen zonder enige onderbouwing, of zeer beperkt.
Heerlijk van die FUD (niet van jou, het artikel)
Ik denk dat internet, en dan niet zo zeer webshops, wél een grote oorzaak zijn van de massale slachting onder winkels of op zijn minst transitie naar winkels van een lager economisch niveau. (V&D voegde daarbij echt helemaal niets meer toe, een oubollig imago, geen serviceniveau, incompleet assortiment)
Internet maakt bijvoorbeeld alles transparanter: ik kan direct zien wat een tv kost bij fysieke winkel X, zelf op het moment dat ik in de fysieke winkel Y zou staan. Dan kan ik tegen de verkoper zeggen: 800??? Bij X 750! Dus wat doe je? Een race-to-the-bottom is het directe gevolg: zowel op prijs als kwaliteit.
Uiteindelijk zal dit alle marges doen verschrompelen en blijven de discounters over (hun business-model is immers gebouwd op deze race), of zaken die zich manifesteren in een niche, of die een ijzersterke naam hebben (zoals de Bijenkorf met een shop-in-shop, en sjieke spullen)
Je spreekt jezelf een beetje tegen.
Het probleem wat V&D had, hadden ze ook kunnen hebben als webwinkel of als discounter. Het internet heeft hooguit een beetje versneld wat anders wat langer had geduurd. Wat natuurlijk voor de V&D heel vervelend was, was dat alle 'marge' artikelen steeds meer onder druk kwamen te staan. Maar dat oubollige image had weinig te maken met de TV's die ze (te duur) wilden verkopen.

Bedrijven als de Bijenkorf verkopen exclusieve merken in de shop-in-shop. Merken die door de producent worden 'beschermd' tegen de race-to-the-bottom. De V&D heeft amper producten verkocht die boven het maaiveld uitkwamen. Maar de Bijenkorf loopt ook flink wat risico, want juist spullen die herkenbaar zijn, die zijn bij uitstek geschikt om online te verkopen. Voor een tasje van 20 euro ga ik niet lopen kloten online, maar als ik in de markt zou zijn voor een tas van 300 euro en ik kan hem online de volgende dag hebben voor 250 euro.... dan kan ik waarschijnlijk wel een dagje wachten.

Discounters zijn grotendeels afhankelijk van de inkoop en fabrikanten die een product willen 'dumpen'. In de UK heb je nog de poundshops, daar zie je dat je nog een beetje kunt 'spelen'. Een klant zal je misschien kunnen verleiden 'omdat het maar een pond kost'. Maar de Action wordt gewoon elke dag afgerekend op de spullen in de winkel. Die race-to-the-bottom werkt alleen als de fabrikant/importeur eraan meewerkt. Sommige spullen kun je makkelijk zelf maken, maar bij andere producten heb je liever iemand die de risico's wegneemt.
Denk aan de hoverboards, als je een container had besteld in China had die HEEL duur kunnen uitpakken. Als je dan geen 30% marge hebt, maar bijvoorbeeld 10%, dan moet je dus ineens 9 containers verkopen om de schade in te halen, terwijl je concurrent bij de 4de container alweer zwarte cijfers schrijft.
En recent de discussie over tandpasta. Als je de volgende keer tandpasta haalt, ga je dan bij de Action voor een A-merk dat de kwaliteit van een huismerk heeft, of haal je gewoon bij de supermarkt dan het huismerk?
En denk je dat die fabrikant nog veel zin heeft om een partij bij de Action neer te leggen? Hele goede reclame was het volgens mij ook niet.
Bovendien doet de auteur voorkomen dat je beter 10.000 mensen naar je winkel kan lokken, dan 10.000 pakketjes kan bezorgen.
Als ik retailer zou zijn, zou ik liever 10.000 pakketjes laten bezorgen, dan 10.000 mensen in mijn winkel hebben.
Als je 7.000 pakketjes weer terugkrijgt, ben je dan nog steeds zo blij met die 10.000 pakketjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Krisp schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 07:47:
[...]

Verder is de auteur vergeten om te zetten dat het leeuwendeel van de aankopen groceries zijn, waardoor het online gedeelte van alle aankopen laag blijft zolang veel supermarkten niet online verkopen en daar zwaar op inzetten. Die noodzaak is ook veel kleiner overigens: de marges per transactie liggen veel lager en qua schaalvergroting is er minder te halen. Desondanks ben ik heel benieuwd hoe initiatieven van oa Jumbo en AH, maar ook nieuwe toetreders zich ontwikkelen. :)
Ik zie in Amersfoort steeds meer elektrische busjes van Picnic rondrijden om boodschappen te bezorgen. Zelfs bij mij in de straat met goedkope huurhuizen. Ik denk dat die gasten erg knap bezig zijn en heel rustig een aanval op AH en Jumbo etc. voorbereiden...

https://www.picnic.nl

Afbeeldingslocatie: http://www4.picturepush.com/photo/a/14834642/1024/Nieuwsfoto's-8/Picnic-mega4.jpg

Afbeeldingslocatie: https://innovation-awards.nl/wp-content/uploads/2015/12/Innovatie-Picnic-770x503.jpg

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Señor Sjon schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:09:
In de commentsectie is de auteur vrij vol van zichzelf. ;) Wel bijzonder hoe amazon naar een miljardenbedrijf kon groeien zonder winst te maken. Bedrijven willen helemaal geen grote winsten, daar moeten ze uiteindelijk belasting over betalen. Herinvesteren is dan veel voordeliger. Maar je kan ook een muur bereiken zoals Apple, die maken zulke enorme winsten omdat ze het nergens meer kwijt kunnen. Je kan niet alles in R&D persen zonder boze aandeelhouders. :+
Nee, je wilt als start-up zeer snel groeien en offshore gaan zodat je bijna geen belasting meer hoeft te betalen over winsten. Subtiel verschil. ;)

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:09:
Wel bijzonder hoe amazon naar een miljardenbedrijf kon groeien zonder winst te maken. Bedrijven willen helemaal geen grote winsten, daar moeten ze uiteindelijk belasting over betalen.
Stel jij had 1% van amazon (aandelen), wat zou je dan liever willen? Dat Amazon 2x zo groot wordt, of dat ze 5% winst maken?
Even de rekensom:
230 Miljard waarde, 1% is 2,3 Miljard. En dan verdubbelt dat bedrag, dus die aandeelhouder verdient 2,3 Miljard. (Dat vind ik acceptabel)
100 Miljard omzet, 5% winst is 5 Miljard, daarvan 1%... dan krijg je dus 50 Miljoen....

Dat scheelt een factor 50! Een bedrijf kan dus tientallen jaren geen winst maken, als ze aan het eind van de rit het dubbele waard zijn heb je nog steeds als aandeelhouder een beter rendement. Dus jij mag prima je 'winst' pakken, dan pak ik wel de waardestijging. ;)
Fiber schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 11:26:
Ik zie in Amersfoort steeds meer elektrische busjes van Picnic rondrijden om boodschappen te bezorgen. Zelfs bij mij in de straat met goedkope huurhuizen. Ik denk dat die gasten erg knap bezig zijn en heel rustig een aanval op AH en Jumbo etc. voorbereiden...
AH rijdt al JAREN rond met Albert en tegenwoordig AH.
Het gaat uiteindelijk over marge. Een AH heeft naast de merkproducten ook heel veel eigen producten, daarvan is de marge stukken beter dan het merkproduct. De AH zal het bijvoorbeeld niet pikken als Unox bijvoorbeeld (fors) goedkoper zou leveren aan Picnic. De reactie van AH is dan ook simpel, dan gaat hun huismerk rookworst gewoon de komende maanden VOL in de aanbieding en ze halveren de inkoop van Unox. (Dwingen dus hun klanten om een alternatief te pakken) Dat kost Unox meer dan die paar extra worsten die Picnic levert.
Picnic heeft echter niet van die 'middelen' om te onderhandelen. Het hebben van eigen merk artikelen is ook niet goedkoop, je moet wel genoeg omzet halen om dat rendabel te doen en (net als de Jumbo) worden ze vooral afgestraft op hoge prijzen van de merkartikelen. Dus staat de marge van je merkproducten enorm onder druk en tegelijkertijd is een huismerk niet rendabel (Bij de jumbo is het A-merk soms goedkoper dan het huismerk... wie koopt dan nog het huismerk?)

Los daarvan, waar is bijvoorbeeld de AH goed in? Kant en klaar maaltijden schijnen erg goed te zijn. Dat zijn artikelen met een fenomenale marge. Het is wat verknipte groente en een laf stukje vlees en dat verkoop je voor 4x de prijs van de losse onderdelen.

Daarom denk ik dat een bedrijf als Picnic 'gedoemd' is als de foto's kloppen. Een beetje elektrisch rondrijden in hippe karretjes is niet waar de klant op zit te wachten. Die zit eigenlijk te wachten op een concurrent van AH op het gebied van toegevoegde waarde, kwaliteit en soms ook prijs. Dus de grote vraag is dan ook of de investeerders genoeg adem hebben om 'winst' te kunnen uitstellen tot het moment dat Picnic groot genoeg is om te gaan differentiëren. Want of die prei nou 0,70 of 0,75 de kilo is, eigenlijk boeit mij dat al niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

De foto's kloppen en ik zie ze bijna dagelijks rondrijden. En er zit een splinternieuw logistiek centrum, veel geld en een paar slimme ondernemers achter. Ze beginnen klein, in Amersfoort en Leusden om de kinderziektes er uit te halen maar kunnen volgens mij vrij snel opschalen. We gaan het zien, over een paar jaar weten we of het een blijvertje is en of ze echt landelijk kunnen gaan werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 11:48
Fiber schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:05:
De foto's kloppen en ik zie ze bijna dagelijks rondrijden. En er zit een splinternieuw logistiek centrum, veel geld en een paar slimme ondernemers achter. Ze beginnen klein, in Amersfoort en Leusden om de kinderziektes er uit te halen maar kunnen volgens mij vrij snel opschalen. We gaan het zien, over een paar jaar weten we of het een blijvertje is en of ze echt landelijk kunnen gaan werken.
de nieuwe hellofresh meets AH bezorgservice maar dan scherp geprijsd? Ben benieuwd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Laatst online: 11:11

Zewatanejo

Fine Thanks!

Uncle Mel schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 12:11:
[...]

de nieuwe hellofresh meets AH bezorgservice maar dan scherp geprijsd? Ben benieuwd :)
Ik woon in Amersfoort en heb al regelmatig bij Picnic besteld. Ik moet zeggen. Een tien voor het idee en het initiatief in deze markt, maar een mager vijfje voor de uitwerking.

Even een samenvatting

Mijn ergernissen:
  1. Alle boodschappen worden bezorgd in plastic tasjes (zoals van de markt)
  2. Regelmatig worden boodschappen niet geleverd (zonder dat er melding van gemaakt wordt)
  3. De houdtbaarheid van met name vlees is erg kort, soms maar drie dagen. Dat is vervelend als je voor een hele week inkoopt. (Invriezen is dus nodig.)
  4. De kwaliteit van met name groenten is slecht. Vaak aan het einde van de houdbaarheid/bruikbaarheid.
  5. Je kunt alleen op maandag, woensdag en vrijdag laten bezorgen. Het tijdstip kun je niet kiezen.
  6. Het assortiment is beperkt. Het bestaat met name uit het huismerk.
Positief:
  1. De app is overzichtelijk en werkt goed. Jammer dat je niet via je PC kunt bestellen.
  2. De boodschappen zijn duidelijk goedkoper van bv bij Albert.nl. (komt ook door het huismerk)
  3. Bezorgen is gratis!
  4. Vriendelijke helpdesk, die werkelijk altijd reageert, ook laat op de avond

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Ik probeerde me net ook in te schrijven bij Picnic, ik ben nog geen klant, maar ik moet nog even wachten. Ze hebben het blijkbaar erg druk, nog 1630 wachtenden voor mij...
Zewatanejo schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:47:
[...]

Ik woon in Amersfoort en heb al regelmatig bij Picnic besteld. Ik moet zeggen. Een tien voor het idee en het initiatief in deze markt, maar een mager vijfje voor de uitwerking.

Even een samenvatting

Mijn ergernissen:
[list=1]
• Alle boodschappen worden bezorgd in plastic tasjes (zoals van de markt)
• ...
Dat plastic daar hebben ze een mooie oplossing voor, uit hun FAQ:
2. Kan ik de bezorgtasjes van Picnic ook weer inleveren?

Ja graag! We nemen met plezier de plastic tasjes van onze bezorging terug. Zelfs de plastic verpakkingen die om de boodschappen zaten, mag je bij ons inleveren. Geef ze bij een volgende bestelling gewoon mee aan de bezorger. Dan regelen wij dat het plastic netjes wordt gerecycled.
Vers producten, zoals vlees, groente, brood en zuivel zou ik zelf ook nog wat huiverig voor zijn.

Die bezorg tijdstippen verschillen per wijk volgens mij, waarschijnlijk om het efficiënt te houden.

Anyway, ik ga ze niet verdedigen, heb geen belangen, ben zelfs nog geen klant, weet zelfs nog niet zeker of ik dat echt ga worden, maar ik durf de meeste van jouw 'ergernissen' nog wel onder het kopje 'kinderziektes' te plaatsen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uncle Mel
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 07-06 11:48
Zewatanejo schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 13:47:
[...]

Mijn ergernissen:
  1. Alle boodschappen worden bezorgd in plastic tasjes (zoals van de markt)
  2. Regelmatig worden boodschappen niet geleverd (zonder dat er melding van gemaakt wordt)
  3. De houdtbaarheid van met name vlees is erg kort, soms maar drie dagen. Dat is vervelend als je voor een hele week inkoopt. (Invriezen is dus nodig.)
  4. De kwaliteit van met name groenten is slecht. Vaak aan het einde van de houdbaarheid/bruikbaarheid.
  5. Je kunt alleen op maandag, woensdag en vrijdag laten bezorgen. Het tijdstip kun je niet kiezen.
  6. Het assortiment is beperkt. Het bestaat met name uit het huismerk.
Positief:
  1. De app is overzichtelijk en werkt goed. Jammer dat je niet via je PC kunt bestellen.
  2. De boodschappen zijn duidelijk goedkoper van bv bij Albert.nl. (komt ook door het huismerk)
  3. Bezorgen is gratis!
  4. Vriendelijke helpdesk, die werkelijk altijd reageert, ook laat op de avond
Het is dus duidelijk nog niet zo volwassen als albert, hoewel ik daar ook meer dan genoeg problemen mee heb gehad. Wel goed om te zien dat er meerdere initiatieven opkomen om dit te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zewatanejo
  • Laatst online: 11:11

Zewatanejo

Fine Thanks!

Anyway, ik durf de meeste van jouw 'ergernissen' nog wel onder het kopje 'kinderziektes' te plaatsen...
Ik ook hoor. Ik hoop van harte dat ze het gaan redden. Belangrijk is wel dat ze niet te snel willen groeien.
Dat plastic daar hebben ze een mooie oplossing voor, uit hun FAQ:
Is in de praktijk een non-oplossing. Het bewaren van die zakjes werkt niet. Je kunt ze niet eens fatsoenlijk opvouwen of zo.. Dit is wat mij betreft een echter ergernis; geen kinderziekte.

Get Busy Living or Get Busy Dying
Kiwi's are too nice to be honest and the Dutch are too honest to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 25-06 19:10
Ik mis vrijheid van houdbaarheidsdatum kiezen.
Bij bepaalde producten pak ik liever de achterste in de rij dit scheelt zomaar 5 dagen in houdbaarheid!
Maar bij veel producten maakt het me niks uit en pak ik ook de volgende.

Maar als ik niet kritisch kan kijken naar houdbaarheidsdatum hoef ik het product niet.

Hoe ga je dat online doen? Als je gewoon moet aanvinken, welke houdbaarheidsdatum je krijgt, zorgt iedereen er voor dat ze bij alle producten gewoon de langste kiezen en moet je de helft weggooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Bij supermarkten is het nu al zo dat schappen bij bepaalde artikelen op het laatst aangevuld worden om er voor te zorgen dat de wat minder lang houdbare eerst opgemaakt worden. Online gaat dit natuurlijk nooit werken omdat iedereen natuurlijk het meeste verse en lang houdbare product wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Online maken ze gewoon de oudste spullen het eerst op, met de kortste houdbaarheidsdatums dus. Als de doorloopsnelheid maar hoog genoeg is hoeft dat ook geen probleem te zijn natuurlijk.

Ik kijk ook meestal wel naar de datum in de winkel, maar als iedereen dat zou doen kunnen ze alles wat ouder is weggooien, dat is dus ook niet handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 14:40:
Online maken ze gewoon de oudste spullen het eerst op, met de kortste houdbaarheidsdatums dus. Als de doorloopsnelheid maar hoog genoeg is hoeft dat ook geen probleem te zijn natuurlijk.
Echt? Die spullen die ik bij Appie bestel zien toch helemaal geen winkel, dat komt rechtstreeks uit een distributie centrum (heb ik altijd aangenomen). Mijn ervaring (wij bestellen nu bijna een jaar wekelijks via Appie onze boodschappen) is dat de houdbaarheidsdata soms zelfs een stuk langer liggen dan wanneer we de spullen uit de winkel halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Servor schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:06:
[...]

Echt? Die spullen die ik bij Appie bestel zien toch helemaal geen winkel, dat komt rechtstreeks uit een distributie centrum (heb ik altijd aangenomen). Mijn ervaring (wij bestellen nu bijna een jaar wekelijks via Appie onze boodschappen) is dat de houdbaarheidsdata soms zelfs een stuk langer liggen dan wanneer we de spullen uit de winkel halen.
Dat bedoel ik ook. Maar in dat distributiecentrum maken ze natuurlijk wel de oudste voorraden het eerst op, maar dat boeit niet als bijvoorbeeld het oudste pak melk nog 14 dagen houdbaar is en de volgende 15 dagen of zo...

Ik vind persoonlijk boodschappen doen overigens helemaal niet zo'n ramp en soms zelfs wel leuk. Maar ik woon dan ook alleen en heb dus niet zo veel nodig en heb er de tijd voor. Kan me voorstellen dat als je een gezin hebt en tweeverdiener of zo bent dat dit soort diensten een uitkomst zijn. Zeker voor het 'bulk spul' wat je altijd nodig hebt.

Ik zie nu trouwens dat het minimale bestelbedrag bij Appie 70 Euro is. Daar kom ik nooit aan, dan is het 25 Euro minimum van Picnic toch een stuk fijner voor mensen die niet zo veel nodig hebben...

[ Voor 8% gewijzigd door Fiber op 09-02-2016 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
In een supermarkt waar je zomaar kunt pakken wat je wil, is het natuurlijk lastig om vanuit de winkel de houdbaarheid te managen. Online moet dit echter gewoon kunnen. Zeker als ik bij Picnic bestel (ben ook klant, over het algemeen zeer tevreden), dan zou ik best wat meer willen betalen voor een langere houdbaarheid. Ik maak een weekmenu, en de spullen die ik op maandag al wil koken, hoeven het echt niet tot vrijdag uit te houden. Dan wil ik best met wat korting een bakje champignons wat tegen de datum aan zit (dat is IMO iets anders dan 'bijna verrot' ;)). Of juist 20 cent (dat is een fors percentage) betalen als ik zeker wil weten dat mijn tomaat over 5 dagen nog vers is. Volgens mij zou je dat online prima kunnen verkopen, die 'houdbaarheidsgarantie'. Standaard een paar procent opslag op een artikel als je zeker wil weten dat het 4,5, of 6 dagen lang houdbaar is. Kies maar wanneer je het wil consumeren :)

Wat betreft die tasjes: ik gebruik ze als vuilniszakjes. Hoef ik die niet meer te kopen. Wel had ik liever gewoon kratten gezien, desnoods met statiegeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:17:
[...]

Ik zie nu trouwens dat het minimale bestelbedrag bij Appie 70 Euro is. Daar kom ik nooit aan, dan is het 25 Euro minimum van Picnic toch een stuk fijner voor mensen die niet zo veel nodig hebben...
Hier halen we de 70 euro per week wel, maar met kinderen idd. En vaak 'profiteren' van aanbiedingen door extra in te kopen. Verder komen we weinig in supermarkten dus dat is het wel dan. Alleen door de weeks even wat verse groente bijhalen en langs de slager.

Daarnaast vind ik boodschappen doen echt een crime (nee, echt) dus als het een paar euro extra kost betaal ik dat er grif voor. 'Boodschappen doen' is nu: deur open doen, vriendelijke bezorger alles naar binnen zien sjouwen, pinnen en klaar. Puur genot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022

Interessant stuk om te lezen en zoals al vermeld hier slaat het wel totaal de plank mis met een aantal dingen. Zoals bijv. amazon die investeren alle inkomsten/winst in het bedrijf om zo te groeien en markt aandeel over te nemen. Ze zijn al de grootste spelers op het gebied van cloudhosting services.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Servor schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:28:
[...]

Daarnaast vind ik boodschappen doen echt een crime (nee, echt) dus als het een paar euro extra kost betaal ik dat er grif voor. 'Boodschappen doen' is nu: deur open doen, vriendelijke bezorger alles naar binnen zien sjouwen, pinnen en klaar. Puur genot!
Snap ik best hoor, en als je je bespaarde tijd meerekent is dat zelfs voordeliger. Bij Picnic hoef je zelfs niet meer te pinnen, die werken met iDeal en/of machtigingen heb ik begrepen.

Meer on topic: Ik geloof er wel in dat steeds meer mensen de vervelende, grote, zware, steeds terugkerende, 'bulk' boodschappen steeds meer online gaan bestellen en laten bezorgen en daarnaast de leuke, kleine, lichte, 'gezellige' dingen gewoon zelf nog in een leuke winkel gaan halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat pinnen is juist om eventueel statiegeld gelijk te verrekenen. Bij pinnen heb je veel meer WYSIWYG dan vooraf via iDeal betalen.

Jammer genoeg is het bezorgen nog erg duur. 6-7 euro maal 52 weken ga ik wel voor naar de supermarkt. Pick-up points heb ik wisselende ervaringen mee. Jumbo (Plus dacht ik ook) haalt het uit de winkel zelf, dan zit je vaak alsnog met krappe houdbaarheidsdata.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

De volgende winkelketen is omgevallen, Paradigit in dit geval: http://www.bndestem.nl/re...inkel-gaat-door-1.5709857

Edit: FP heeft het nu ook: nieuws: Computerketen Paradigit sluit al zijn fysieke winkels

[ Voor 39% gewijzigd door wildhagen op 09-02-2016 17:09 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Paradigit loost gewoon zijn fysieke winkels om online gezond en zonder ballast verder te gaan. Slim bekeken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ankona schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 21:13:
Paradigit loost gewoon zijn fysieke winkels om online gezond en zonder ballast verder te gaan. Slim bekeken.
Ik vraag mij af of dit goed gaat. Ik heb persoonlijk het idee dat ze als webshop wat te doen hebben omdat ze fysieke winkels hebben. Als ik iets online wil bestellen en ik kijk in de PW, kom ik Paradigit vrijwel nooit bij de eerste 5 tegen qua prijs. Het zou mij niets verbazen als ze zonder winkels alleen maar minder gaan verkopen waardoor deze het ook niet lang gaat volhouden. Als ik denk aan Nederlandse webshops denk ik aan Afuture, Azerty en 4Launch, niet aan Paradigit. Wat is het belangrijkste aan een webshop ? Ik denk dat de meeste mensen hier toch voor prijs gaan. Service zal een 2e punt zijn, maar dan moet de prijs niet heel veel hoger zijn.

Neem eens een populair product zoals deze: pricewatch: Intel Core i7-6700K Boxed

Wie gaat dit nou bij Paradigit bestellen, niemand toch ?

Ik heb het vermoeden dat ze zonder winkels het als webshop niet lang zullen volhouden. Beetje hetzelfde als MyCom. Als die een paar euro duurder zijn, maar een winkel in de buurt hebben dan maakt de paar euro niet uit. Heb je een keer wat kan je langs een winkel. Dit is voor mij zo'n beetje de enige reden dat een webshop wat duurder mag zijn, de mogelijkheid om naar een winkel te gaan. Zonder fysieke winkels blijft er voor mij vrijwel alleen de prijs over. Als de shopsurvey aangeeft dat er geen grote problemen zijn kijk ik verder alleen naar de prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Web-Brielle
  • Registratie: Februari 2011
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 21:31:
[...]

Ik heb het vermoeden dat ze zonder winkels het als webshop niet lang zullen volhouden. Beetje hetzelfde als MyCom. Als die een paar euro duurder zijn, maar een winkel in de buurt hebben dan maakt de paar euro niet uit. Heb je een keer wat kan je langs een winkel. Dit is voor mij zo'n beetje de enige reden dat een webshop wat duurder mag zijn, de mogelijkheid om naar een winkel te gaan. Zonder fysieke winkels blijft er voor mij vrijwel alleen de prijs over. Als de shopsurvey aangeeft dat er geen grote problemen zijn kijk ik verder alleen naar de prijs.
Hier precies hetzelfde. Als ik iets wil wil ik het vaak direct, maar wel tegen de laagst mogelijke prijs.
Online koop ik alles tegen het goedkoopste product / service, maar wel altijd bij de top3 bovenin de lijst.

Een paradiget staat toch altijd ergens onderaan, kijk ik echt nooit naar (behalve om mensen te laten zien dat de pricewatch echt werkt en om te laten zien dat er echt winkels / webshops zijn die veel meer durven te vragen.)

2x BambuLab X1CC 3D Printer - Omtech 60w Co2 Laser - Cloudray 30w Fiber Laser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Web-Brielle schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 21:50:
[...]
Hier precies hetzelfde. Als ik iets wil wil ik het vaak direct, maar wel tegen de laagst mogelijke prijs.
Online koop ik alles tegen het goedkoopste product / service, maar wel altijd bij de top3 bovenin de lijst.
Precies. Ik denk dat dit voor de meeste mensen zo is.

Als ik iets zoek ga ik kijken naar de prijs. Dan zie ik bijvoorbeeld MaxICT met een berg ellende qua beoordelingen bovenaan staan en dan ga ik bijvoorbeeld voor Afuture die 8 euro duurder is als 2e qua prijs. Is 4Launch de 2e qua prijs dan bestel ik het daar. Verder hangt het een beetje af van wat ik nodig hebt. Zoek ik een upgradeset dan mag het een paar euro duurder zijn als ze alles op voorraad hebben en bij een andere winkel is het 5 werkdagen.

In het verleden heb ik redelijk vaak dingen bij MyCom gekocht voor een paar euro meer omdat er een winkel in de buurt zit. Is een HDD dan defect ga je naar de winkel en krijg je direct een nieuwe mee. Daar betaal ik graagt 5 euro meer voor. Maarja, als er geen fysieke winkels meer zijn dan blijft er alleen prijs over. Verder moet de winkel het qua service alleen wel goed doen. Bestaat een winkel al een paar jaar en heeft deze 4 sterren of meer, geld alleen de prijs, verder gewoon niets.

Ik zie Paradigit hier niet overleven omdat ze het qua prijs gewoon slecht doen en er geen winkels meer over zijn. Als je puur en alleen online verder gaat moet je qua prijs in de top 10 zitten en je service op orde hebben. Is dit niet het geval op beide punten dan heb je als winkel gewoon pech. Je kan dan niet de aantallen omzetten om je kosten te dekken. De enige reden dat dat webshops die goedkoop zijn kunnen overleven is door flinke aantallen te doen. Met marge's van 1 tot 5% op onderdelen moet je flinke getallen doen en heel efficiënt werken. Als Paradigit nu als webwinkel verder gaat met de huidige prijzen houden ze het misschien nog een jaar of 2 vol en dan is het ook over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:34

vhal

ಠ_ಠ

Señor Sjon schreef op dinsdag 09 februari 2016 @ 15:57:

Jammer genoeg is het bezorgen nog erg duur. 6-7 euro maal 52 weken ga ik wel voor naar de supermarkt. Pick-up points heb ik wisselende ervaringen mee. Jumbo (Plus dacht ik ook) haalt het uit de winkel zelf, dan zit je vaak alsnog met krappe houdbaarheidsdata.
Ik heb goede ervaringen met de pick-up dienst van de Hoogvliet, volgens mij komt het gros rechtstreeks uit het distributiecentrum (al weet ik dit niet 100% zeker). Voor die €2,50 ga ik niet zelf de winkel in om alles bij elkaar te sprokkelen. Houdbaarheidsdata zijn voldoende voor de weekboodschappen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Laatst online: 25-06 22:19
Het artikel wat ik poste maakt zelf gelukkig ook voldoende los.

En inderdaad; het verhaal past prima in hun eigen straatje als je even verder kijkt.

Wat interessant is hoe ze optrekken tegen Cor Molenaar welke ook actief is op Twitter https://twitter.com/cormolenaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

nvm

[ Voor 98% gewijzigd door Fiber op 10-02-2016 00:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En een icoon verdwijnt. Toch wel erg jammer: http://www.nu.nl/vd/42157...renhuizen-vd-mislukt.html

Menigeen heeft in zijn jeugd wel eens voor één van de Vendex/KBB bedrijven gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Dan zal Hudson's Bay het mogelijk overnemen en er iets anders van maken. Misschien is dat zelfs beter op de lange termijn. Met een doorstart van V&D had het zomaar gekund dat de boel over 3 jaar weer failliet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 11:33

AW_Bos

Liefhebber van nostalgie... 🕰️

Het valt mij op dat in het artikel over de V&D op nu.nl niet wordt gesproken over Hudson? Ze zijn toch ook niet afgehaakt? Het klinkt nu behoorlijk alsof het doek definitief gevallen is zonder overname?

☀️ Goedemorgen zonneschijn! ☀️
☀️Ja, je maakt me zo gelukkig, en door jou voel ik me fijn! ☀️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
AW_Bos schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 17:36:
Het valt mij op dat in het artikel over de V&D op nu.nl niet wordt gesproken over Hudson? Ze zijn toch ook niet afgehaakt? Het klinkt nu behoorlijk alsof het doek definitief gevallen is zonder overname?
Hudson wil V&D niet maar alleen de panden om er iets anders mee te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 20:30
De naam V&D zal ongetwijfeld niet verdwijnen. Daarvoor is hij te bekend.
Er zal vast wel een of ander webshop bedrijf die naam opkopen uit de failliete boedel en er mee aan de slag gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-06 12:55
Ik ben toch benieuwd, hier in Nijmegen en overigens bijna overal zitten ze in een groot pand, en het is zonde dat nu zo'n groot mooi pand leeg staat.
Als het pand lang leeg staat, worden er misschien kleinere winkels in gemaakt, wat ook zonden is en dan krijg je dat de rest van de stad leeg loopt wat tenslotte ook weer zonde is.

[ Voor 4% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 16-02-2016 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
cornfed99111 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 17:54:
Er zal vast wel een of ander webshop bedrijf die naam opkopen uit de failliete boedel en er mee aan de slag gaan.
De naam is zeker bekend. De vraag is alleen of deze naam nog postief bekend is. Het zou mij niets verbazen als er nooit meer iets mee gedaan word.
BladeSlayer1000 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 17:57:
Ik ben toch benieuwd, hier in Nijmegen en overigens bijna overal zitten ze in een groot pand, en het is zonde dat nu zo'n groot mooi pand leeg staat.
Als het pand lang leeg staat, worden er misschien kleinere winkels in gemaakt, wat ook zonden is en dan krijg je dat de rest van de stad leeg loopt wat tenslotte ook weer zonde is.
Even afwachten wat Hudson's Bay wil gaan doen. Er is best een kans dat die er iets heel moois van kunnen maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
cornfed99111 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 17:54:
Die naam is besmet, die gaan we niet meer terugzien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

PilatuS schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:06:
[...]

De naam is zeker bekend. De vraag is alleen of deze naam nog postief bekend is. Het zou mij niets verbazen als er nooit meer iets mee gedaan word.

[...]

Even afwachten wat Hudson's Bay wil gaan doen. Er is best een kans dat die er iets heel moois van kunnen maken.
Maar dat zal nog minimaal een paar jaar duren. Het hele Nederlandse concern moet nog worden opgezet dan, en misschien zelfs een totaal nieuwe naam en formule? Plus dat al die 'straks' lege filialen niet één een keer zomaar gevuld zullen zijn. Als Hudson wat met die panden gaat doen, dan duurt het nog wel minimaal 5 jaar voordat ze allemaal gevuld zijn, denk ik.

In ieder geval ben ik blij dat LaPlace nog blijft bestaan als afzonderlijke filialen. :)

[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 16-02-2016 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Een paar jaar denk ik niet. Tuurlijk wel een aantal maanden en mogelijk ook wel 1 jaar. Maar 2 of 3 jaar verwacht ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AW_Bos

AW_Bos

PilatuS schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:18:
Een paar jaar denk ik niet. Tuurlijk wel een aantal maanden en mogelijk ook wel 1 jaar. Maar 2 of 3 jaar verwacht ik niet.
Verbouwen van tal van panden, assortiment inkopen, inrichting laten maken/ontwerpen, winkelformules uitwerken, personeel regelen..... Ik zie dit niet in een jaar gebeuren. Een anderhalf jaar minimaal....
En voordat de laatste panden gevuld zijn......

Ik hoop dat er gewoon wat nieuws in komt, en dat de panden uiteindelijk niet zullen verzanden in een kantorengelegenheid, of een winkelcentrum.

[ Voor 13% gewijzigd door AW_Bos op 16-02-2016 18:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
AW_Bos schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:22:
[...]

Verbouwen van tal van panden, assortiment inkopen, inrichting laten maken/ontwerpen, winkelformules uitwerken, personeel regelen..... Ik zie dit niet in een jaar gebeuren. Een anderhalf jaar minimaal....
En voordat de laatste panden gevuld zijn......

Ik hoop dat er gewoon wat nieuws in komt, en dat de panden uiteindelijk niet zullen verzanden in een kantorengelegenheid, of een winkelcentrum.
Er zijn complete bedrijfstakken om dit zo snel mogelijk te doen. Op het moment dat een bedrijf de panden overneemt kost het heel veel geld zonder enige inkomsten. Om die reden kunnen zulk soort dingen enorm snel gaan. Een winkel ombouwen bijvoorbeeld kan binnen weken gebeuren, een grote Albert Heijn doen ze binnen een paar dagen zelfs. Tuurlijk gaan een hoop dingen die je aangeeft tijd kosten, maar er word alles op alles gezet om zo snel mogelijk weer open te gaan. Zelfs al kunnen ze 1 dag sneller zijn word er alles aan gedaan om dit voor elkaar te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-06 12:55
Zoals PilatuS al zegt, tegenwoordig zijn grote panden verbouwd in enkele dagen. Ik weet nog dat in de buurt een grote AH XL werd verbouwd, dit is binnen 7 dagen gedaan. Hierbij zijn alle tegels verwijderd, alle stellingen, alle kassa's etc, en 7 dagen later was het alweer open.

Het is inderdaad wachten wat Hudsons Bay wilt gaat doen. Ik ben benieuwd of ze dan ook naar Nijmegen komen.
Ik weet nu in ieder geval zeker dat de ondernemers rondom V&D filialen momenteel niet blij zijn.

Toch vraag ik het mij af, of het wel waard is op geld te investeren in warenhuizen en/of fysieke winkels. Je ziet tegenwoordig veel dat mensen naar de webshops gaan, of eerst naar de fysieke winkel gaan en vervolgens besluiten om het online goedkoper te halen.

[ Voor 21% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 16-02-2016 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Heel vervelend dat V&D verdwijnt. Ik kocht er mijn onderbroeken altijd, ze zijn bij de V&D goedkoper dan bij de hema. Ik vrees dat ik nu weer naar de hema moet voor mijn onderbroeken. Dat gezegd hebbende, is V&D natuurlijk gewoon een icoon. Vroeger kwam ik weleens in de V&D met mijn oma. Tsjah, het is een goede winkel, ziet er netjes uit en geeft herinneringen aan mijn oma. Heel vervelend dat ze er mee ophouden... ;w

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cornfed99111
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-06 20:30
Señor Sjon schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:12:
[...]

Die naam is besmet, die gaan we niet meer terugzien.
Besmet?
Door de cadeaubonnen 'affaire'?

Het is bekend dat de consument een korte termijn geheugen heeft van een goudvis.
Zodra er ergens korting en sale op staat, gaat de beurs open.

En lees maar eens goed.
Hoeveel mensen vinden het jammer dat V&D verdwijnt?
Toch een heleboel.
Zo schrijf je niet over een bedrijf/bedrijfsnaam dat besmet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GlowMouse
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Bij de Apple Store in Amsterdam duurde het anders aanzienlijk langer om de winkel klaar te stomen. De opening was in maart 2012, terwijl bedrijven in november 2010 al werden benaderd voor verbouwingen, die in maart 2011 daadwerkelijk begonnen.

Aan de andere kant is er een voorbeeld uit 2006 waar een Filene's in twee maanden werd omgedoopt in een Macy's:
As a result, the Filene's store was briefly closed in March 2006, before using the space to relocate its Macy's store that May.
Dat geeft beter aan wat we kunnen verwachten omdat het hier ook om grote warenhuizen gaat. De twee en een half jaar zullen dus niet zozeer gebruikt worden om de gebouwen in de richten, maar voornamelijk om de formule op te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
AW_Bos schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 17:36:
Hudson wilde V&D niet overnemen of voortzetten, die zijn alleen in de panden geinteresseerd. Daardoor zijn ze in feite de doodsteek voor V&D, de vastgoed eigenaren voelden nu geen druk meer om toe te geven in de onderhandelingen met Kahn.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Laatst online: 03-05 10:30
Salvatron schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 18:53:
Heel vervelend dat V&D verdwijnt. Ik kocht er mijn onderbroeken altijd, ze zijn bij de V&D goedkoper dan bij de hema. Ik vrees dat ik nu weer naar de hema moet voor mijn onderbroeken. Dat gezegd hebbende, is V&D natuurlijk gewoon een icoon. Vroeger kwam ik weleens in de V&D met mijn oma. Tsjah, het is een goede winkel, ziet er netjes uit en geeft herinneringen aan mijn oma. Heel vervelend dat ze er mee ophouden... ;w
In mijn jeugd was het nog Vroom en Dreesman, dat klonk toch een stuk luxer. En ik ging er zo graag naar toe als kind, lang rondkijken bij alles wat ik zou willen hebben. Nu hebben ze niets wat ik nodig heb.

Ik zou er nu wel een Engelse/Amerikaanse keten voor terug willen in die panden, Wal-Mart, Tesco, Woolworth, Safeway, Best Buy, Costco, Home Depot, Target, etc. etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
cornfed99111 schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 19:02:
[...]

Besmet?
Door de cadeaubonnen 'affaire'?

Het is bekend dat de consument een korte termijn geheugen heeft van een goudvis.
Zodra er ergens korting en sale op staat, gaat de beurs open.

En lees maar eens goed.
Hoeveel mensen vinden het jammer dat V&D verdwijnt?
Toch een heleboel.
Zo schrijf je niet over een bedrijf/bedrijfsnaam dat besmet is.
Nee, door een continu falende formule is de naam besmet.

@rest
Een AH verbouwen gaat volgens het VWO (Volgende Week Open) concept. Daar gaat een jaar aan plannen aan vooraf en vereist dat alle partijen volledig op elkaar ingespeeld zijn met ieder jaren ervaring in het op die manier werken in zo'n strakke planning. Dat lukt niet met elke willekeurige aannemer. Onderschat het niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Señor Sjon op 16-02-2016 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Jammer dat Hudson Bay niet met de formule Hudson Bay naar NL komt. In Toronto vind ik een heel fijn warenhuis waar ze ook echt de oude V&D tijd en de huidige Bijenkorf mee in kunnen halen (ik ken overigens de andere warenhuis formules niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

RemcoDelft schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:50:
[...]

In mijn jeugd was het nog Vroom en Dreesman, dat klonk toch een stuk luxer. En ik ging er zo graag naar toe als kind, lang rondkijken bij alles wat ik zou willen hebben. Nu hebben ze niets wat ik nodig heb.
V&D is deels ingehaald door de concurrentie die dezelfde produkten goedkoper aanbiedt, bijv. hema, action, blokker, etc. V&D heeft een hoop maar relatief duur vaak.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
Om het compleet te maken zou eigenlijk een partij de naam op moeten kopen om die nog even het komende decennium uit te wonen net zoals Commodore :P

Ik was afgelopen zaterdag nog even bij de vestiging in Deventer langsgelopen en als ik curator was geweest had ik de boel allang eerder op slot gegooid. Duidelijk dat het personeel al comfortabel door het UWV werd betaald, want blijkbaar was het teveel moeite om uberhaupt producten te prijzen.

En er zal ook wel een eigendomsvoorbehoud zijn voor veel producten, want afgaande op de speelgoed afdeling was er nauwelijks iets goedkoper dan elders 8)7 Zelfs de sale items scheelden vrijwel niks met online. En dat werd dan verkochtaangeboden in een winkel die nog het best te beschrijven valt als een muffe grot waar een paar 2e hands TL balken in zijn gehangen voor een minimaal lichtniveau.
RemcoDelft schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 20:50:
[...]

Het was toen ook geen kledingwinkel met nog wat extra meuk. En natuurlijk de schoolcampus :P
Ik zou er nu wel een Engelse/Amerikaanse keten voor terug willen in die panden, Wal-Mart, Tesco, Woolworth, Safeway, Best Buy, Costco, Home Depot, Target, etc. etc.
Neuh, dat wil je waarschijnlijk niet. Een beetje Aldi heeft nog meer uitstraling dan die winkels (in elk geval Wal-Mart, Tesco, Safeway, Best Buy en Target welke ik me vooral herinner als heel veel vloeroppervlak onder TL-verlichting met een groot aanbod wat eenvoudig wordt aangeboden, maar wat met hetzelfde gemak elders verkregen kan worden). En dat zonder parkeerplaats direct naast de winkel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart-Willem
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

Bart-Willem

De non-carnavaleur

PolarBear schreef op dinsdag 16 februari 2016 @ 21:44:
Jammer dat Hudson Bay niet met de formule Hudson Bay naar NL komt. In Toronto vind ik een heel fijn warenhuis waar ze ook echt de oude V&D tijd en de huidige Bijenkorf mee in kunnen halen (ik ken overigens de andere warenhuis formules niet).
Ik verwacht dat wanneer Hudson Bay met een aantal V&D-verhuurders in zee gaat ze hier een NL-variant van Galeria Kaufhof gaan uitrollen. :P

Volvotips.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 25-06 17:13
Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ik vind het allemaal niet zo zonde dat V&D niet meer verder gaat. Nu kunnen al die managers laten zien dat ze zo goed zijn in hun vak en gewoon hun eigen winkel / restaurant beginnen. (of zal de werkelijkheid toch anders liggen ;) )

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

cbr600f4i schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 08:18:
Nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ik vind het allemaal niet zo zonde dat V&D niet meer verder gaat. Nu kunnen al die managers laten zien dat ze zo goed zijn in hun vak en gewoon hun eigen winkel / restaurant beginnen. (of zal de werkelijkheid toch anders liggen ;) )
Een goede werknemer is nog niet meteen een goede ondernemer. :) Desalniettemin ben ik het met je eens: de V&D was een warenhuis dat overbodig is geworden. Er zijn simpelweg betere alternatieven beschikbaar: kledingwinkels zoals H&M, internetwinkels zoals Coolblue, woonwarenhuizen zoals Ikea. Maar ook aloude concurrenten zoals HEMA en De Bijenkorf hebben een deel van de snoeppot afgepakt.

Het blijft een forse aderlating voor de Nederlandse economie: ongeveer 8000 medewerkers en dat zijn domweg veel mensen. Ik hoop dat die weer snel aan de slag kunnen, maar gezien het slagveld in de retail vrees ik het ergste.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Krisp schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 08:23:
[...]
Het blijft een forse aderlating voor de Nederlandse economie: ongeveer 8000 medewerkers en dat zijn domweg veel mensen. Ik hoop dat die weer snel aan de slag kunnen, maar gezien het slagveld in de retail vrees ik het ergste.
Niet alleen het slagveld in de retail, maar V&D was ook een "oeroud vast" bedrijf, daar werkten mensen nog wel eens 20 of 30 jaar.

Daar sta je dan op je 40e of 50e met enkel V&D ervaring, dan kan je een baan zo ongeveer wel vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Winkelmedewerker is ook een vrij statusloze baan geworden. Men vindt op internet meer gebruikservaringen en specificaties dan wat een medewerker kan opdreunen. Inderdaad liep bij V&D personeel boven de 25 rond, die gaan het zwaar krijgen om een ander beroep te vinden.

Who's next? Ik verwacht toch dat een aantal formules van Blokker gaan sneuvelen.

[ Voor 13% gewijzigd door Señor Sjon op 17-02-2016 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Señor Sjon schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:26:

Who's next? Ik verwacht toch dat een aantal formules van Blokker gaan sneuvelen.
Blokker heb ik nog wel vertrouwen in. Ik verwacht dat de HEMA (ook een formule die redelijk op drift is momenteel) en nog meer kleding en schoenenketens het moeilijk gaan krijgen.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Toch ging Hema niet zo lang geleden nog best goed. Ik denk dat ze als dankjewel weer overladen zijn met schulden door haar private equity eigenaar. Winkelketens zijn in de goede tijden overgenomen en het overnamebedrag is als schuld op de balans gezet, een praktijk die imo zeer laakbaar is en eigenlijk verboden moet zijn. Je neemt in feite een bedrijf over met haar eigen geld. Dat klopt van geen kant. Goed, in de betere tijden waren die lasten nog te betalen, maar nu marges dunner en kosten hoger worden, gaat het aan alle kanten mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

Señor Sjon schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:02:
Toch ging Hema niet zo lang geleden nog best goed. Ik denk dat ze als dankjewel weer overladen zijn met schulden door haar private equity eigenaar. Winkelketens zijn in de goede tijden overgenomen en het overnamebedrag is als schuld op de balans gezet, een praktijk die imo zeer laakbaar is en eigenlijk verboden moet zijn. Je neemt in feite een bedrijf over met haar eigen geld. Dat klopt van geen kant. Goed, in de betere tijden waren die lasten nog te betalen, maar nu marges dunner en kosten hoger worden, gaat het aan alle kanten mis.
Van het financiele deel van de HEMA ben ik verder niet op de hoogte. Maar ik geloof graag dat dit soort spelletjes gespeeld worden ja.

Maar ook bij de HEMA is er enorm aan de formule gesleuteld waardoor ze veel marktaandeel hebben verloren. (voorbeeld: http://www.nu.nl/eten-en-...-supermarkt-geworden.html). En dit heb ik vaker gehoord de afgelopen jaren over de formule 'HEMA'. Waar het vroeger heel duidelijk was waarom je naar hun ging, zijn ze die groep mensen kwijt. Ik ben dan ook benieuwd of ze daar het roer nog om kunnen gooien.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
Señor Sjon schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:26:
Winkelmedewerker is ook een vrij statusloze baan geworden. Men vindt op internet meer gebruikservaringen en specificaties dan wat een medewerker kan opdreunen. Inderdaad liep bij V&D personeel boven de 25 rond, die gaan het zwaar krijgen om een ander beroep te vinden.

Blokker is juist een heel sterk merk, qua fysieke winkels.
Is een winkel, waar het gemak van naar de blokker gaan nog makkelijker is dan online aankopen.
Veel artikelen voor kleine bedragen, waar je online voor naar 5 verschillende winkels moet 5 keer verzendkosten betaalt 5 keer thuis moet zijn.
Terwijl je bij de blokker een keer heen en weer gaat en met allemaal losse random spullen koopt.

En dan af en toe ook nog even dat apparaat is aan vervanging toe aah neem ik dan wel direct mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joostje123
mystic schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:09:
[...]

Van het financiele deel van de HEMA ben ik verder niet op de hoogte. Maar ik geloof graag dat dit soort spelletjes gespeeld worden ja.

Maar ook bij de HEMA is er enorm aan de formule gesleuteld waardoor ze veel marktaandeel hebben verloren. (voorbeeld: http://www.nu.nl/eten-en-...-supermarkt-geworden.html). En dit heb ik vaker gehoord de afgelopen jaren over de formule 'HEMA'. Waar het vroeger heel duidelijk was waarom je naar hun ging, zijn ze die groep mensen kwijt. Ik ben dan ook benieuwd of ze daar het roer nog om kunnen gooien.
HEMA staat ook nog wel sterk:
http://www.nu.nl/ondernem...e-merk-van-nederland.html

http://www.eurib.org/file...Onmisbare_Merken_2014.pdf

Al stond de V&D op nummer 28

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Ik heb wel vertrouwen in het merk Hema. Vooral de nieuwere, kleine vestigingen op bijvoorbeeld stations doen het volgens mij erg goed en komen modern op mij over...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Joostje123 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:10:
[...]

Blokker is juist een heel sterk merk, qua fysieke winkels.
Is een winkel, waar het gemak van naar de blokker gaan nog makkelijker is dan online aankopen.
Veel artikelen voor kleine bedragen, waar je online voor naar 5 verschillende winkels moet 5 keer verzendkosten betaalt 5 keer thuis moet zijn.
Terwijl je bij de blokker een keer heen en weer gaat en met allemaal losse random spullen koopt.

En dan af en toe ook nog even dat apparaat is aan vervanging toe aah neem ik dan wel direct mee.
Blokker gaat helemaal niet zo goed. Ze hebben erg veel last van de Action waar je met 20 euro een mandje vol crap hebt. Mijn dochtertje vind het er fantastisch en het kost geen drol, zelfs met bekende IP's zoals Disney en andere merken. Dan is een Frozen prul bij Intertoys/Bart Smit (beiden Blokker) veel te duur.

Ook Blokker heeft en had opeens veel meer 15% kortingavonden en sales. Een beetje een rant, maar er staan wel getallen in: http://925.nl/archief/201...r-gaat-kapot-en-snel-ook/
Van 2,5 naar 2,1 miljard in een jaar tijd doet zeer.
Quote had vorig jaar ook een vergelijk: http://www.quotenet.nl/Ni...rleeft-en-V-D-niet-145942
Fiber schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:12:
Ik heb wel vertrouwen in het merk Hema. Vooral de nieuwere, kleine vestigingen op bijvoorbeeld stations doen het volgens mij erg goed en komen modern op mij over...
Volgens mij zijn die weer van Servex (nu NS Stations Retailbedrijf). Die exploiteren meerdere formules.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Dat klopt inderdaad, zelfde als AH to go, etc. Maar ze zullen de Hema vast wel betalen voor het gebruik van hun merk. En het voelt en ruikt wel degelijk als een Hema als je daar binnen stapt.

Anyway, triest voor die 8000 medewerkers van V&D, en ook triest voor de klanten die er nog wel graag kwamen. Maar het biedt vast ook wel weer nieuwe kansen voor andere winkels en ondernemers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 08:00
Gomez12 schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 08:30:
[...]

Niet alleen het slagveld in de retail, maar V&D was ook een "oeroud vast" bedrijf, daar werkten mensen nog wel eens 20 of 30 jaar.

Daar sta je dan op je 40e of 50e met enkel V&D ervaring, dan kan je een baan zo ongeveer wel vergeten.
Op TV waren van de week wat 'interviews' met medewerkers terwijl ze winkels aan het inventariseren en opruimen waren.
Dan staat daar inderdaad een floor manager van begin 30, die op zijn 18e bij de V&D begonnen was.
Succes...te oud om om te scholen, en je komt op een arbeidsmarkt terecht waar je de concurrentie aangaat met alle andere V&D floor managers voor de plekken waar ook steeds minder mensen nodig zijn..

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
30 te oud om om te scholen? Mensen kunnen tegen de 100 worden. Lijkt me stug dat je dan niks anders meer kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Dertig is nog relatief jong. Er liepen daar ook vijftigers en zestigers rond die hun hele leven bij dezelfde vestiging van V&D gewerkt hebben. Die gaan het echt wel lastig krijgen natuurlijk.

Pagina: 1 ... 10 ... 136 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels