Perry Sport en Bever vergelijken is alsof je het vleesvak van de AH vergelijkt met een goede slager. Bij de Perry Sport was een slecht georganiseerde rommelzooi met onduidelijke prijzen, ongeintresseerd en onwetend personeel. Bij de Bever is goed geinformeerd, vriendelijk personeel en een duidelijk en goed assortiment, maar wel tegen een premium prijs. Daarnaast heeft Bever een duidelijke focus en Perry Sport niet. Perry Sport is..... heel veel sport rommel, maar nergens echt goed in. En sommige dingen hebben ze dan opeens niet terwijl je het wel verwacht, omdat ze namelijk alles
lijken te hebben.
Nou snap ik wel dat het enorm kan verschillen per winkel, dus dit is mijn n=1 observatie in Nijmegen
Hoe triest ik het vind voor de werknemers en het straatbeeld, hoe logisch vind ik het dat het gebeurt. V&D is gewoon een gedateerde reus. Waarom moet ik in godsnaam naar de V&D gaan? Het is duur, en er is zo veel diversiteit in het aanbod zodat de aantallen klein zijn en dat als je geen M bent je heel veel moeite hebt iets te vinden. Al die andere bedrijven die op de fles zijn gegaan boden gewoon absoluut geen meerwaarde meer in de huidige wereld.
Electronica? Coolblue. Kleren? Zalando. BluRay/CD/Boek? Bol. Dan heb je het meeste wel gehad. Kan ik kopen en ontvangen wanneer ik wil en niet alleen maar op zaterdag wanneer de rest van Nederland ook naar de stad gaat.
Een aantal (Megapool, It's en nog een handvol) konden al niet opboksen tegen de Mediamarkten rond 2004, dus totaal niet meer relevant. Toen ging de economie nog als een tierelier.
Wat betreft de rest van de winkels... echt, wat heb ik daar te zoeken? Moet ik serieus op Zaterdag naar het centrum gaan voor die winkels? Ze bieden he-le-maal niks extra's.
De FreeRecordShop is ook zo'n mooi voorbeeld in Nijmegen. Die werknemers wisten echt
niets. Terwijl in het winkeltje Kroese ernaast, welke lokaal is, een man staat die alle muziek zo'n beetje kent en aanraders heeft en altijd scherp geprijst is. Als
die verdwijnt, dan laat ik wel een traan, maar die sneue eenheidsworst van een FreeRecordShop. Nee zeg.
[
Voor 57% gewijzigd door
armageddon_2k1 op 23-02-2016 08:37
]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.