De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 11 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Vind het persoonlijk erg jammer dat de V&D weg is.
Vooral in Doetinchem, waar ik zelf regelmatig kom is het erg jammer, Het zat in het grootste gebouw van de stad.
Nu zijn er plannen om er meerdere winkels in te stoppen, waardoor de rest van de stad weer leegloopt.
Hoop dat er nog een groot warenhuis in zou komen, waardoor Doetinchem weer een mooi aanzicht heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
mystic schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 09:43:
Blokker heb ik nog wel vertrouwen in. Ik verwacht dat de HEMA (ook een formule die redelijk op drift is momenteel) en nog meer kleding en schoenenketens het moeilijk gaan krijgen.
Blokker heeft in ieder geval het idee van familiebedrijf laten varen. De laatste CEO die uit de familiesferen kwam is inmiddels opgestapt omdat deze bij nader inzien compleet ongeschikt bleek te zijn. Of ze het gaan redden weet ik niet. Wat ik wel weet is dat er nog flink wat werk aan de winkel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Ik denk ook dat het de fout is geweest om in relatief kleine "steden" als Zoetermeer en bijvoorbeeld Doetinchem een "groot" warenhuis als V&D te zetten.
Dat plekje bij Zeist heeft er volgens mij ook een. Waar die militairen zitten.
Ohja, Amstelveen (Zowat amsterdam) heeft er ook één.........
Heel mooi voor de wergelegenheid, maar hier in amsterdam hebben we er 3 ofzo. Vroeger ging ik er naar toe voor fietsen en of accesoires daarvan (onderdelen, bellen etc etc) en ik heb daar nog een super-soaker gekocht toen ik klein was.
Het grote omschakelpunt is naar mijn idee gekomen toen ze besloten bijna alleen nog maar kleding te verkopen.
De CD en electronicahoek was soms nog wel leuk om te kijken en af en toe een spel te kopen. Vroeger kocht (kreeg) ik er Pinkeltje boeken.
Erg voor de medewerkers en best duidelijk dat het niks werd, want het duurde mij toch een beetje te lang dat overname gedoe.
Zelf "verwacht" ik dat bijv neckermann in de bestiging in amsterdam muntplein komt.
Eerst dacht ik CoolBlue, maar die zit al op gustav mahler wat zo'n beetje naast station wtc ligt en per fiets en auto ook prima bereikbaar is.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchdeveloper
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-03-2020
Ja dat was hier ook, toen ze steeds meer overgingen op kleding, liep de V&D hier leeg, genoeg mensen die er meer zouden komen als de electronica was gebleven etc, en niet zo'n kleine dixons die bijna niks had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 12-09 12:54
Eens. Je had bv. in Rotterdam een paar verdiepingen kleding, althans, 1 hoek mannen, 2 hoeken kinderen en de rest vrouwenkleding. Maar voor de rest had je nog zat verdiepingen met van alles en nog wat. De laatste paar keer was overal en nergens kleding verspreidt door de winkel te vinden. Het was meer een uit de kluiten gegroeide C&A geworden.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Dutchdeveloper schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:10:
Ja dat was hier ook, toen ze steeds meer overgingen op kleding, liep de V&D hier leeg, genoeg mensen die er meer zouden komen als de electronica was gebleven etc, en niet zo'n kleine dixons die bijna niks had.
Niet mee eens, electronica is voor de meeste mensen saai en kun je 'overal' kopen. Ik denk dat ze zich meer hadden moeten richten op dingen als design, woninginrichting, mooie lampen, hippe kookspullen, etc. Dat gaat ook prima samen met dingen als boeken, hobby spullen, tassen, sierraden, etc. Kleding past daar ook best bij, maar dan liefst een paar duidelijke eigen lijnen. Nu was het wel wat rommelig met al die onduidelijke hoekjes...

Anyway, een soort Bijenkorf dus, maar dan iets betaalbaarder...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• migchiell
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:06
Fiber schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 12:35:
[...]

Niet mee eens, electronica is voor de meeste mensen saai en kun je 'overal' kopen. Ik denk dat ze zich meer hadden moeten richten op dingen als design, woninginrichting, mooie lampen, hippe kookspullen, etc. Dat gaat ook prima samen met dingen als boeken, hobby spullen, tassen, sierraden, etc. Kleding past daar ook best bij, maar dan liefst een paar duidelijke eigen lijnen. Nu was het wel wat rommelig met al die onduidelijke hoekjes...

Anyway, een soort Bijenkorf dus, maar dan iets betaalbaarder...
Eens, maar daar zit Ikea al...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:50
Señor Sjon schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:59:
30 te oud om om te scholen? Mensen kunnen tegen de 100 worden. Lijkt me stug dat je dan niks anders meer kan.
Je kan zeker nog diverse malen omscholen, doe ik zelf ook al is het meer bijscholen de laatste jaren. Echter als ik veel vacatures bekijk vraag ik me soms af hoe nuttig omscholen is. Vaak wordt er toch veel ervaring in hetzelfde vakgebied gevraagd, meerdere jaren liefst, dan ook nog ervaring met zeer specifieke programma's, software etc etc. Omscholen tot treinmachinist of conducteur zal iedereen nog wel lukken. De vacatures in andere vakgebieden (op HBO niveau) die mij nu interessant lijken dan had ik toch wel voor mijn 30e daaraan moeten beginnen.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik denk dat een groter probleem is dat het mensen zijn met een mentaliteit waarmee ze jaren op een zinkend schip zijn blijven zitten in plaats van rond te kijken en kansen te zien.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Ankona schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:29:
Ik denk dat een groter probleem is dat het mensen zijn met een mentaliteit waarmee ze jaren op een zinkend schip zijn blijven zitten in plaats van rond te kijken en kansen te zien.
Het is moeilijk om een zinkend schip te verlaten. In principe doe je gewoon je werk, krijg je gewoon je loon, enz. Het geeft toch een gevoel van veiligheid, je zit gewoon in je routine en alles gaat "prima".

Vorige week nog bij de V&D geweest en het verbaasde me met hoeveel motivatie het personeel aan het werk was. Jammer dat het nu voorbij is.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Dat het moeilijk is is nog geen reden het niet te doen. Daarom zeg ik ook dat het de mentaliteit is die deze mensen vooral dwars zit, niet zozeer hun leeftijd of eenzijdige werkervaring.
Ik werk zelf ook op een zinkend schip. Ik zit voorlopig wel prima, maar verwacht niet dat dit bedrijf mij over 5 jaar nog werkgelegenheid kan bieden. Daarom kijk ik om mij heen en zorg ervoor dat ik mijn skills met de markt mee laat ontwikkelen. Tegelijk zie ik overal om me heen collega's de kop in het zand steken en van de werkgever wel de oplossing voor hun toekomst verwachten. Die komen straks ook op straat met een verouderd cv en een slachtoffer uitstraling.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
En waar zouden ze heen moeten? Er zijn er genoeg die op een ogenschijnlijk reddingsvlot zijn gesprongen die nog eerder omgevallen is dan V&D, denk aan de vele kleding- en schoenenwinkels die al failliet zijn gegaan.

En vergeet ook niet het bijeffect van een grote partij als V&D. Hele straten met aanloopwinkels worden opeens incourant door het wegvallen van de grote trekker: http://www.rijnmond.nl/ni...en-leeg-door-sluiting-V-D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Er is inderdaad een groot verschil tussen een verkoopmedewerker op een zinkend schip en een ICTer op een zinkend schip.

Ik zat als ICTer ook op een zinkend schip. In de tussentijd wel even CV geüpdatet en kennis bijgeschroeft. Zonder zoeken een andere baan gekregen.

Maar wat moet een verkoopmedewerker dan? Ze kunnen niet eens overstappen in een carrière als magazijnmedewerker voor een webshop, want die zijn natuurlijk ver van de stad gehuisvest.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11-09 23:34

Dennahz

Life feels like hell should.

Señor Sjon schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 13:57:
En waar zouden ze heen moeten? Er zijn er genoeg die op een ogenschijnlijk reddingsvlot zijn gesprongen die nog eerder omgevallen is dan V&D, denk aan de vele kleding- en schoenenwinkels die al failliet zijn gegaan.

En vergeet ook niet het bijeffect van een grote partij als V&D. Hele straten met aanloopwinkels worden opeens incourant door het wegvallen van de grote trekker: http://www.rijnmond.nl/ni...en-leeg-door-sluiting-V-D
Raar dat de V&D wel als "grote trekker" te boek staat, maar dan alsnog niet in staat is om te overleven.

Twitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 03-05-2024

Jeroenneman

Pre-order/Early Acces: Nee!

Dennahz schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:43:
[...]

Raar dat de V&D wel als "grote trekker" te boek staat, maar dan alsnog niet in staat is om te overleven.
Omzet =! winst.

Een V&D zal massa's geld hebben binnengesleept, maar als de huurkosten en het personeel te veel gaan bedragen, dan heb je daar weinig aan.

De V&D in Nijmegen vond ik persoonlijk vroeger een stuk fijner dan het laatste jaar. Steeds meer onzin in de winkel, steeds meer focus op imho randzaken, gekke promoties met auto's in de winkel, hele afdelingen van andere ketens.

Ik kwam er meestal gewoon voor een shirt of broek met enigzins normale prijs.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ph4ge
  • Registratie: Augustus 2004
  • Nu online
Jeroenneman schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 14:51:
Omzet =! winst.

Een V&D zal massa's geld hebben binnengesleept, maar als de huurkosten en het personeel te veel gaan bedragen, dan heb je daar weinig aan.

De V&D in Nijmegen vond ik persoonlijk vroeger een stuk fijner dan het laatste jaar. Steeds meer onzin in de winkel, steeds meer focus op imho randzaken, gekke promoties met auto's in de winkel, hele afdelingen van andere ketens.

Ik kwam er meestal gewoon voor een shirt of broek met enigzins normale prijs.
Ik denk ook dat de ene V&D het beter deed dan de andere. Zou mij niets verbazen als die V&D een van de betere was (zal ook wel een dito hoge huur aan gehangen hebben)

toolkist schreef op vrijdag 24 februari 2023 @ 08:41: "Nah deze keer heb je gewoon gelijk. Geniet ervan, zo vaak zeg ik dat niet tegen je :+"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jolly_Jumper
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 14:17
Ik heb in 1998 2x 2 weken stage moeten lopen bij de huishoudafdeling bij de V&D in Alkmaar. Oktober vorig jaar heb ik bij diezelfde afdeling gordijnen laten maken voor mijn nieuwe woning, mijn leidinggevende van destijds werkte er toen nog steeds.

Ik herinner mij nog dat ik er stage liep tijdens het WK voetbal van 1998 in Frankrijk en dat ik op de wedstrijddag van Nederland - Mexico, eerder naar huis mocht om de wedstrijd te kijken maar dat ik dit niet mocht doorvertellen aan de andere mede-stagiaires van mijn school :*) :X.

Zoals vele al aangeven werken er veel 'oude rotten' die er al hun hele leven werken. Ik las ergens dat 3/4 van het personeel boven de 45 jaar is. Erg jammer dat ze verdwijnen, zoals zoveel winkels hier in de Alkmaars binnenstad zijn verdwenen ;w.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Jolly_Jumper schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 15:29:
I
Zoals vele al aangeven werken er veel 'oude rotten' die er al hun hele leven werken. Ik las ergens dat 3/4 van het personeel boven de 45 jaar is. Erg jammer dat ze verdwijnen, zoals zoveel winkels hier in de Alkmaars binnenstad zijn verdwenen ;w.
En daarin zullen ook veel kosten liggen.

Bij de Action lopen 19 jarigen rond, daar zul je niet veel oude, dure werknemers zien.

| Old Faithful | i7 920 @ (3,3Ghz) / X58 UD4P / GTX960 (1,550Mhz) / CM 690 | NOVA | i5 6600K (4,4Ghz) / Z170 Pro Gaming / GTX 960 (1,500Mhz) / NZXT S340

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Dat is natuurlijk ook wel een ander concept. Daar doen ze echt niets anders dan vakken vullen en het enige advies dat ze kunnen geven is waar iets staat als je het zelf niet vinden kan. Bij V&D liep op de herenafdeling altijd nog wel iemand rond die verstand had van (boord)maten en zo en zelfs met een meetlint in hun zak om je nek op te meten indien nodig. Is ook geen raketwetenschap, maar gaat toch wel een stapje verder. Sowieso werd er daar nog wel een klein beetje moeite gedaan om de winkel mooi te houden met etalagepoppen en zo. Bij de Action mag je graaien in een bak en dat is het wel zo'n beetje.

Maar inderdaad, dat kost wel meer en dat moet wel weer terugverdiend worden en als de consument dan alleen in de uitverkoop naar je winkel komt dan wordt dat lastig.

Maar goed, een kledingwinkel als 'De Sting' ziet er ook prachtig uit, is zeker niet de goedkoopste en draait volgens mij prima. Die hebben echter wel een duidelijke doelgroep en dat ontbrak er bij V&D een beetje aan volgens mij. Die deden van alles een beetje en bijna niks echt goed.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

De kwaliteit van de spullen van Action is vaak (lang niet altijd) dermate slecht dat het snel kapot is, de vraag is of dat nog invloed heeft op het koopgedrag van klanten. Het is ook lang niet altijd goedkoper dan bijv. Blokker. IJzeren spullen van de action kunnen bijv. gaan roesten, koptelefoons werken niet ,dat soort dingen. Er is dus een reden dat het goedkoop is.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 01:02
Ik hoop eigenlijk dat de grote V&D panden gebruikt gaan worden als een soort Magnaplaza, maar dan met wat kleinere winkeltjes. Dat is best een leuk concept en veel onder één dak trekt nog publiek ook (kijk naar markthal Rotterdam)

Misschien betaalbaarder voor de beginnende winkelier en zeker veiliger (geen ramkraak mogelijk bijv voor een juwelier).

Jammer dat de V&D weg is, in speelgoed waren ze nog een beetje concurrent voor de Blokker holding waar Intertoys, Bart Smit etc onder vallen. Lego was er vaak bijvoorbeeld net een paar euro goedkoper.
Blokker holding heeft op de fysieke speelgoed markt erg weinig concurrentie.

[ Voor 49% gewijzigd door Cobb op 17-02-2016 18:00 ]

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroenneman

Jeroenneman

Fiber schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:22:
Dat is natuurlijk ook wel een ander concept. Daar doen ze echt niets anders dan vakken vullen en het enige advies dat ze kunnen geven is waar iets staat als je het zelf niet vinden kan. Bij V&D liep op de herenafdeling altijd nog wel iemand rond die verstand had van (boord)maten en zo en zelfs met een meetlint in hun zak om je nek op te meten indien nodig. Is ook geen raketwetenschap, maar gaat toch wel een stapje verder. Sowieso werd er daar nog wel een klein beetje moeite gedaan om de winkel mooi te houden met etalagepoppen en zo. Bij de Action mag je graaien in een bak en dat is het wel zo'n beetje.

Maar inderdaad, dat kost wel meer en dat moet wel weer terugverdiend worden en als de consument dan alleen in de uitverkoop naar je winkel komt dan wordt dat lastig.

Maar goed, een kledingwinkel als 'De Sting' ziet er ook prachtig uit, is zeker niet de goedkoopste en draait volgens mij prima. Die hebben echter wel een duidelijke doelgroep en dat ontbrak er bij V&D een beetje aan volgens mij. Die deden van alles een beetje en bijna niks echt goed.
Dat van die uitverkopen hebben ze ook deels zelf veroorzaakt. Gigantisch adverteren, en dan is het een verassing als niemand meer voor de normale prijs koopt.

Niettemin toch jammer. Ik ken inderdaad weinig winkels die zowel betaalbaar als echt klantvriendelijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 08-09 16:54
Señor Sjon schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 10:59:
30 te oud om om te scholen? Mensen kunnen tegen de 100 worden. Lijkt me stug dat je dan niks anders meer kan.
Te oud niet, maar je kan je afvragen of dit de doelgroep is die makkelijk geschoold kan worden.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
V&D krijgt misschien toch een doorstart:

http://www.telegraaf.nl/d...tart_toch_in_zicht__.html

Maar ja, wel Telegraaf, dus... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Ja, die vastgoed-woordvoerder zat gisteravond ook al bij Nieuwsuur, Jinek of Umberto Tan of zo met de mededeling dat hij vond dat de onderhandelingen te vroeg waren gestaakt en dat er wat hem betreft nog wel verder gepraat kon worden. Vanavond zit Kahn (Van Coolcat) bij Umberto Tan. Benieuwd wat die te melden heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fast-server
  • Laatst online: 10-09 18:33
Fiber schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 11:08:
Dertig is nog relatief jong. Er liepen daar ook vijftigers en zestigers rond die hun hele leven bij dezelfde vestiging van V&D gewerkt hebben. Die gaan het echt wel lastig krijgen natuurlijk.
Ik denk dat dit pas het topje van de ijsberg is, steeds meer winkels verdwijnen en de winkels die er nog zijn hebben veelal jong personeel 24<

Daarnaast zie je de verschuiving naar webwinkels welke met veel minder en ander personeel afkunnen (laag opgeleide slecht betaalde mannen welke pakjes op pallets klaar zetten voor pakketbedrijf X met dito personeel)

In de toekomst verwacht ik dat het meeste werk verzet wordt door handjes en mensen met een goede technische opleiding of Beta studie.
Probleem hierbij is dat de meeste mensen hier geen affiniteit voor hebben of het niveau is te hoog.

Dan blijft er een hele grote groep over waar gewoon geen werk (meer) voor is, misschien praten daarom in Den haag al over een "basisinkomen"

Dit gaat uiteraard grote gevolgen hebben.

PV Output SolarEdge SE5000H, 12x Jinko JKM390N-6RL3 Tiger> 4,68 kWp, Helling 42°, Oriëntatie 196° (ZZW)

• Señor Sjon
Makro is de volgende die (weer) saneert: http://www.nu.nl/economie...ij-groothandel-makro.html

Meeste MediaMarkt filialen zijn franchise, dus daar zal je nooit veel van horen.

• kmf
  • Niet online
makro vind ik dan ook een vreemd concept. Het accepteert enkel ondernemers als klant, maar biedt niet veel meer dan de gemiddelde supermarkt/kantoorhandel. Qua prijs zal een ondernemer bij een supermarkt/kantoorhandel ook voordeliger uitkomen. Dan maar een BTW-factuur vragen.

Dit is dan echter als zij de rol als voorraadleverancier vervullen. Een ondernemer zal de producten waarschijnlijk via andere kanalen binnen halen.

Maar, ze proberen wel omzet te genereren door het verkopen van "niet-handel"-producten. De kleding, speelgoed, gadgets, etc. Deze zijn dan ook vaak in de aanbieding (en ook vaak de reden waarom ik even langs rij, als ik dat al doe). Maar omdat dit soort spul vooral voor prive-gebruik is, moet je dit toch weer apart administreren.

Vriendelijk is makro daarentegen weer niet (in vergelijking met hun grote concurrent Sligro). Je mag met je makro-pas maar 1 gastbezoeker meenemen, en vaak je kinderen niet.

Ik denk dat Makro beter hun winkels voor iedereen toegankelijk moet maken, zonder makro pas dus. En dan als er met een makro-pas wordt afgerekend, dat ze dan pas die btw-facturen uitspugen.

(zelfde situatie met staples/office centre en sligro eigenlijk. Dus we kunnen wellicht verwachten dat zij ook snel in het nieuws komen)

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:39

Bever!

3

Señor Sjon schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 09:15:

Meeste MediaMarkt filialen zijn franchise, dus daar zal je nooit veel van horen.
Alle mm zijn eigendom van de mm holding. locatie directeuren hebben soms een klein aandelen pakketje van 5%

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

kmf schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 11:41:
[...]

makro vind ik dan ook een vreemd concept. Het accepteert enkel ondernemers als klant, maar biedt niet veel meer dan de gemiddelde supermarkt/kantoorhandel. Qua prijs zal een ondernemer bij een supermarkt/kantoorhandel ook voordeliger uitkomen. Dan maar een BTW-factuur vragen.

Dit is dan echter als zij de rol als voorraadleverancier vervullen. Een ondernemer zal de producten waarschijnlijk via andere kanalen binnen halen.

Maar, ze proberen wel omzet te genereren door het verkopen van "niet-handel"-producten. De kleding, speelgoed, gadgets, etc. Deze zijn dan ook vaak in de aanbieding (en ook vaak de reden waarom ik even langs rij, als ik dat al doe). Maar omdat dit soort spul vooral voor prive-gebruik is, moet je dit toch weer apart administreren.

Vriendelijk is makro daarentegen weer niet (in vergelijking met hun grote concurrent Sligro). Je mag met je makro-pas maar 1 gastbezoeker meenemen, en vaak je kinderen niet.
Makro bied wel degelijk voordelen, maar niet voor het klein bedrijf. Als je daadwerkelijk in de horeca zit, zijn er genoeg voordelen.

Maar mee eens: ze richten zich met hun aanbiedingen ook echt wel op particulieren.
Daardoor kopen hun klanten dus ook veel producten voor thuis, best slim.
Ik denk dat Makro beter hun winkels voor iedereen toegankelijk moet maken, zonder makro pas dus. En dan als er met een makro-pas wordt afgerekend, dat ze dan pas die btw-facturen uitspugen.
En dát mag dus niet. Met de locaties en vergunningen die ze hebben mogen ze niet aan particulieren verkopen. Daar wordt ook streng op toegezien. En dat willen ze denk ik ook niet, ze zitten niet te wachten op een particulier die er voor 50 euro boodschappen komt doen.
(zelfde situatie met staples/office centre en sligro eigenlijk. Dus we kunnen wellicht verwachten dat zij ook snel in het nieuws komen)
Met Staples gaat het momenteel ook niet al te best. Die liggen zwaar onder druk en ze zijn ook flink slachtoffer geworden van de gedaalde prijzen op elektronica.

Sligro weet ik niet, maar die doet naast hun groothandel ook wel meer (onder andere een supermarkt en snackbar keten). Die spreiden de risico's wat met de producten die ze toch al hebben.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:09

ThunderNet

Flits!

mystic schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:23:

Sligro weet ik niet, maar die doet naast hun groothandel ook wel meer (onder andere een supermarkt en snackbar keten). Die spreiden de risico's wat met de producten die ze toch al hebben.
Sligro heeft natuurlijk een echte bezorgdienst voor de horeca (leveren tot in de koelcel/vriescel) dat heeft Makro niet.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

• Axente
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 09-05-2022
[...]

[...]

Met Staples gaat het momenteel ook niet al te best. Die liggen zwaar onder druk en ze zijn ook flink slachtoffer geworden van de gedaalde prijzen op elektronica.

Sligro wed hiermee op twee paarden. In de goede tijd gaan mensen uiteten en heb je ondernemers van restaurants die goed draaien en veel langs gaan. In de slechte tijd gaan mensen minder uit eten en halen hun eten bij de supermarkt. Ik heb in de crisis jaren bij de EMTE gewerkt(supermarkt keten van sligro) en elk jaar was er groei in omzet te zien. Hierdoor kunnen ze goed de risico's spreiden en van meerdere walletjes eten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12-09 20:45

Onbekend

...

Al met al hebben die massaontslagen met 1 ding te maken: De maandelijkse kosten zijn te hoog voor wat het aan winst oplevert.

Personeel van 50+ zijn vaak gewoon duurder dan 20-jarigen. En oudere mensen willen graag een vast contract, terwijl jongeren na een halfjaarcontract tevreden zijn met een verlenging van een half jaar.
Winkels met oud vast personeel hebben het qua concurrentie lastiger t.o. winkels met jong personeel.

Daarnaast zijn de grote gebouwen met artikelen vergelijkbaar met internetwinkels. Bij het vinden van een leuk kledingstuk doe je op internet maar 10 minuten per winkel over (en dan ga je naar de volgende webwinkel), terwijl je bij een warenhuis er ruim een uur mee bezig bent. Het verschil is dat je in een fysieke winkel direct kunt passen, en via internet je hem eerst moet bestellen voordat je hem kunt passen.
Het belangrijkste financiële verschil is de grootte van het pand. Een fysieke winkel heeft gewoon veel ruimte nodig in een (duurdere) binnenstad, terwijl een webwinkel een goedkope garagebox op een industrieterrein kan zijn.

En natuurlijk heb je te maken met managers die vaak voor het grotere geld voor zichzelf gaan en de fysieke winkel alleen een instrument daarvoor zien. In verhouding tot omzetten hebben webwinkels veel minder managers nodig om de boel draaiende te houden, en vaak hebben ze zelf ook geïnvesteerd in de webwinkel waardoor ze veel meer willen doen om een webwinkel boven water te houden.

Kortom: Grote oudere winkelketens zullen op den duur gewoon verdwijnen, en daarvoor komen nieuwerwetse (kleinere) winkels voor terug met goedkoper (jonger) personeel in goedkopere panden.

Speel ook Balls Connect en Repeat

• mystic
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

mystic

beep beep

ThunderNet schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:29:
[...]

Sligro heeft natuurlijk een echte bezorgdienst voor de horeca (leveren tot in de koelcel/vriescel) dat heeft Makro niet.
Dat hebben ze wel, maar afaik is het inderdaad wel minder geregeld dan bij de Hanos en Sligro. Maar volgens mij richt Makro zich ook wel meer op de onderste regionen van de Horeca markt. Ieder zo zijn deel :)
Axente schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:31:
[...]
Sligro wed hiermee op twee paarden. In de goede tijd gaan mensen uiteten en heb je ondernemers van restaurants die goed draaien en veel langs gaan. In de slechte tijd gaan mensen minder uit eten en halen hun eten bij de supermarkt. Ik heb in de crisis jaren bij de EMTE gewerkt(supermarkt keten van sligro) en elk jaar was er groei in omzet te zien. Hierdoor kunnen ze goed de risico's spreiden en van meerdere walletjes eten.
Dat doet de Sligro gewoon heel slim. En met Big Snack duiken ze in een segment dat in Nederland heel populair is: de ordinaire snackbar. En alle kanalen kun je vullen met de artikelen die je in Veghel toch al op voorraad hebt, inclusief je eigen privat label. Erg goed gedaan door ze :)

Makro zie ik dan ook in de komende jaren nog wel verder inkrimpen. Erg veel winkels hebben ze al niet in Nederland, maar het personeel kun je nog in snijden. Over Sligro maak ik me geen zorgen. Om Staples maak ik me als oud Office Centre medewerker meer zorgen. Daar gaan denk ik nog veel filialen dicht in de komende jaren.

One day I will solve my problems with maturity. Today however, it will be Margaritas

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Ben benieuwd wanneer C&A en BCC omgaan. Die zitten vaak ook in veel te grote en dure panden.

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
[...]
En dát mag dus niet. Met de locaties en vergunningen die ze hebben mogen ze niet aan particulieren verkopen. Daar wordt ook streng op toegezien. En dat willen ze denk ik ook niet, ze zitten niet te wachten op een particulier die er voor 50 euro boodschappen komt doen.
Volgens mij boeit ze dat helemaal niks. Heel die wassen pasjes neus is maar om te kunnen zeggen tegen de belastingdienst en gemeenten 'wij leveren niet aan particulieren'.... Zo kunnen ze lekker goedkoop op industrieterreinen zitten :) Dat vervolgens jan en alleman met zo'n pasje op zak loopt is alles maar mooi meegenomen....

[ Voor 5% gewijzigd door stylezzz op 18-02-2016 16:38 ]

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
(jarig!)
Onbekend schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 12:47:
Al met al hebben die massaontslagen met 1 ding te maken: De maandelijkse kosten zijn te hoog voor wat het aan winst oplevert.
Alhoewel vaak gesteld kan worden dat dit een factor is, kunnen we niet stellen dat het de enige factor is. Vergeet niet dat maandelijkse kosten een afgeleide zijn van - onder meer - beleid, investeringen, innovatie e.d.

Ik krijg de indruk dat we een volgende component daarbij ook vergeten: veelal zijn winkels, net als andere bedrijven, niet enkel "winkel" maar tevens product/dienst en markt an sich. De factor investeerdersgedrag en prioritaire bepaling beloning vanuit gebruik van het geïnvesteerde is de afgelopen decennia veel meer bepalend geworden voor bedrijfskritische processen dan louter de eeuwenoude loopgraaf van maandelijkse kosten. Waar dat eerst een factor was van personeel, zit daar tegenwoordig ook heel vaak - als voorbeeld - een factor van huur (vastgoed, leveringen, middelen, franchise enz.) in.

Wat V&D aangaat, ik heb persoonlijk weinig twijfel dat het bedrijf uiteindelijk gewoon omgevallen zou zijn vanuit gebrek aan nuttige innovatie, ik heb echter ook weinig twijfel over de consequenties van het grote leeghalen in der tijd. Volstrekt verklaarbaar vanuit perspectief investeerder, er komt echter wel langzaam toch een observatie op tafel ten aanzien van de aannames van correlatie marktwerking en maatschappelijk (of zelfs maar bedrijfsmatig) nut.

Enfin, ik denk dat we onze perceptie bij moeten werken: als eerste het besef dat bedrijven net als politiek geen vanzelfsprekend zelfstandige entiteiten zijn. In vroegere tijden vanuit regulier blootstelling zakelijke interactie, concurrentie, invloeden consumptieve economie e.d., maar de laatste decennia zijn daar nieuwe factoren bijgekomen. Ten tweede dat de traditionele natuurlijke wisselwerkingen tussen zakelijke activiteiten en maatschappelijke economie geen nieuwe - eigen - afhankelijkheden gekregen hebben.

Het doet me in veel opzichten terugdenken aan oud lees- en studiemateriaal, de goede oude tijd van de V.O.C. waar investeerders het schip onder de kapitein doorverkochten en de bemanning lieten betalen met hun winstdeling :) Waar investeerders niets te maken hadden met de onderneming of ondernemer, waar laatstgenoemden zelf louter onderdeel van inventaris waren :) Misschien zijn de "nieuwe" verschuivingen juist een terugkeer naar veel oudere tijden. Wat gedrag aangaat in ieder geval.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn we allemaal vergeten dat we gewoon in het algemeen minder koopkracht hebben en deze nog steeds niet is hersteld.

En dat ook een van de reden dat de detailwinkels minder levensvatbaar is. Alleen zaken als action doen het beter omdat ze goedkoop zijn.

• Axente
Verwijderd schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 17:36:
Zijn we allemaal vergeten dat we gewoon in het algemeen minder koopkracht hebben en deze nog steeds niet is hersteld.

En dat ook een van de reden dat de detailwinkels minder levensvatbaar is. Alleen zaken als action doen het beter omdat ze goedkoop zijn.
Dat in combinatie met elkaar minder koopkracht mensen gaan meer op hun geld letten en nemen genoegen met goedkopere spullen, terwijl dat natuurlijk niet altijd slechtere kwaliteit is. Mensen zijn bewuster gaan shoppen. En natuurlijk waar vroeg meer naar waarde werd gekeken wordt nu meer na de portemonnee gekeken.

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Ik was zo'n raar persoon in zijn twintigers die naar V&D ging. Tja, dat is nu ook wel voorbij. Bah, nu moet ik dadelijk echt nog naar wat hippe winkels gaan. :r
:P

De Speld heeft ook weer een mooie en op zich niet eens zo'n gekke gedachtegang erop losgelaten. ;)
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cF4gAqok57DqR18xBZhh9pCx/full.jpg

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Macro komt gewoon al decennia weg met een business model dat vrijwel geheel leunt op particuliere verkopen op goedkope locaties waar het geen vergunningen voor retail verkoop heeft.

Dat pasjes systeem is puur een facade. Mrs. Rukapul kan met het pasje wat meer dan een decennium oud is en verbonden aan de onderneming van haar vader welke meer dan 2 decennia geleden opgedoekt is probleemloos boodschappen doen bij de Macro... Ik vermoed zelfs dat bij voorgaande getallen zelfs probleemloos nog een decennium opgeteld kan worden.

[ Voor 5% gewijzigd door Rukapul op 18-02-2016 21:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aardebewoner
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 17-01-2018
Ik vraag me af in welke mate corruptie/mismanagement/en wanbestuur hier te maken heeft gehad.

Ik ken verder niet zoveel over de specifieke zaak, maar... als een bedrijf op het punt failliet staat te gaan, dan moet je dat in een vrije markt samenleving toch laten gebeuren en niet overeind gaan houden met overheidsgeld. Zoiets druist in tegen het bestaansrecht van het kapitalisme.

De enige oplossing voor alle problemen is niet naar één oplossing te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]
Maar mee eens: ze richten zich met hun aanbiedingen ook echt wel op particulieren.
Daardoor kopen hun klanten dus ook veel producten voor thuis, best slim.
Dat hun klanten het voor thuis kopen vind de Makro echt totaal niet interessant. De enige reden dat zij die acties zo plaatsen is dat zij zich richten op de onderkant van de markt / de boefjes etc.
Makro weet dondersgoed dat zij weinig meerwaarde hebben boven hun concurrenten voor bedrijven, daar doen zij ook heel weinig moeite voor. Zij richten zich puur op de werknemer die iets mag kopen bij de groothandel en die dan zijn keuze baseert niet op wat goed is voor het bedrijf, maar wat goed is voor hem.

Makro verkoopt gewoon ontiegelijk veel meer kantoorspullen als ze een goede actie hebben want dan komt de chauffeur die kan kiezen tussen Makro en Sligro echt wel bij hun want hij wilt de actie meepakken en de rest is toch op rekening van de zaak.
[...]
Aparte definitie van "streng toezien" hanteer jij dan.
Die particulier die voor 50 euro boodschappen komt doen interesseert ze niets zolang die ook maar 500 euro aan kantoorspullen mag meenemen. Ipv dat de particulier diezelfde kantoorspullen of betere koopt bij de Sligro voor 450 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:08

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 12-09 23:42
Jammer maar ook weer winkels die shop-in-shop bij V&D (& Scapino) waren.. Bovendien is 90% van hun assortiment ook goed en goedkoper online te verkrijgen.

Mogelijk dat er nog een klein stukje doorstart, maar ik geef ze geen langdurige toekomst. Wel opvallend dat de webshop nog steeds geopend is.. (Daar zou ik toch mijn geld niet meer aan durven besteden..)
* net even voor het eerst in jaren de webshop van Perry bezocht, maar ook heel snel weer uitgeklikt.. pagina grote reclame banners. + video's die automatisch starten..
Salvatron schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:37:
De kwaliteit van de spullen van Action is vaak (lang niet altijd) dermate slecht dat het snel kapot is, de vraag is of dat nog invloed heeft op het koopgedrag van klanten. Het is ook lang niet altijd goedkoper dan bijv. Blokker. IJzeren spullen van de action kunnen bijv. gaan roesten, koptelefoons werken niet ,dat soort dingen. Er is dus een reden dat het goedkoop is.
Kwaliteit van de action is tegenwoordig op veel vlakken niet (meer) zo slecht als geschetst. In ieder geval niet slechter dan het Blokker assortiment. Blokker (en onderliggende ketens als marskramer, xenos) zie ik het nog wel erg moeilijk hebben.
CyberMania schreef op donderdag 18 februari 2016 @ 16:22:
Ben benieuwd wanneer C&A en BCC omgaan. Die zitten vaak ook in veel te grote en dure panden.
Eigenlijk zijn dit ketens waar ik voorlopig nog wel wat vertrouwen in heb. C&A omdat ze in het midden en onderkant van de markt echt nog veel waar voor het geld kunnen leveren.
BCC lijkt momenteel verliesgevend te zijn, al zou dat komen door de kosten voor een nieuw distributiesysteem. Ze halen toch 14% van de omzet uit online verkopen. (persoonlijk zou ik er niets kopen (maar dat zou ik bij een mediamarkt ook niet))

Ondergaande winkels van de laatste tijd zorgen er wel voor dat ik eventuele cadeaukaarten van willekeurig welke keten dan ook, z.s.m. zou inwisselen voor goederen.

[ Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 22-02-2016 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-08 19:35
Salvatron schreef op woensdag 17 februari 2016 @ 16:37:
wc-eend bij de action 0,99 euro (al járen)....bij iedere supermarkt over de 2 euro (nog veel langer)... er is idd een reden dat het zo goedkoop is :)

[ Voor 6% gewijzigd door Mr. Detonator op 22-02-2016 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wackmack
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12-09 22:26
Uitstel van betaling voor Perry Sport en Aktiesport
VANDAAG, 17:12ECONOMIE

Het moederbedrijf van sportwinkels Perry Sport en Aktiesport heeft uitstel van betaling aangevraagd en dat is toegekend door de rechtbank in Amsterdam. Dat is de voorbode van een faillissement.

Sinds 2006 is USG eigenaar van de sportwinkels. In totaal werken er dan 2500 mensen bij de vier merken van USG. Naast Aktiesport en Perry Sport gaat het ook om de merken Time Out Footwear en het Belgische Primo.

De financiële problemen zijn een direct gevolg van het faillissement van V&D -zo schreef het AD eerder. Perry Sport had 11 shop-in-shop winkels in V&D's. En dan was er nog het faillissement van het moederbedrijf van Scapino, wat een belangrijke partner is van Aktiesport. Scapino maakt een doorstart, maar in de nieuwe vorm passen de 78 shop-in-shops van Aktiesport niet.

De eerste winkel van Perry Sport werd in 1866 geopend in Amsterdam, nu zijn er in Nederland zo'n 75 winkels. Aktiesport heeft meer dan 180 winkels in Nederland. De winkels blijven voorlopig open, ook de online winkel is nog in de lucht.
Bron: NOS

Zo dat gaat wel hard zeg! Wat blijft er nog over? Hier heb je alleen nog Intersport. Welke winkels volgen? Blokker? Xenos?

[ Voor 71% gewijzigd door Wackmack op 22-02-2016 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Mr. Detonator schreef op maandag 22 februari 2016 @ 18:02:
[...]

wc-eend bij de action 0,99 euro (al járen)....bij iedere supermarkt over de 2 euro (nog veel langer)... er is idd een reden dat het zo goedkoop is :)
Wat is de reden?

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
misschien nemen ze bij de action genoegen met wat minder winst ipv de fles wc-eend 6x over de kop te laten gaan :O

ik heb hier trouwens een soort campinglampje van de action voor 3,99 oid... made in holland nederlandse importeur

ook een fietsenzadel laatst gehaald voor 6,99... zadelmakerij sneek

[ Voor 27% gewijzigd door Mr. Detonator op 22-02-2016 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Even naar den haag Grote markt kijkende...

V&D
Peek & Cloppenburg
PerrySport
Bijenkorf
Kruidvat
Hema
Marks&Spencer

Ik denk dat de volgende P&C wordt dan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twerk
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:08
Ik verwacht als volgende Bart Smith of Intertoys. Twee winkels van de zelfde eigenaar, met precies hetzelfde aanbod vaak in dezelfde straat. Ik denk dat daar een flink aantal van gesaneerd gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Als ik de winkels zo bekijk dan zal het eerder Bart Smit zijn dan intertoys. De Bart Smit winkels zien er gewoon niet meer uit en qua inventaris is het ook blijvend verouderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Wackmack schreef op maandag 22 februari 2016 @ 18:23:
[...]

Bron: NOS

Zo dat gaat wel hard zeg! Wat blijft er nog over? Hier heb je alleen nog Intersport. Welke winkels volgen? Blokker? Xenos?
Blokker denk ik, Xenos heeft nog wel een genoeg uniek assortiment dat het uit kan (het kan niet je smaak zijn maar dat is iets anders). Blokker absoluut niet. Alles in dat assortiment is vervangbaar of op andere plekken goedkoper te halen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Er waren eerder al geruchten dat BS en Intertoys samengevoegd zouden worden. Lijkt me geen slimme zet, kinderen hebben dat niet door en dwingen hun ouders naar allebei te gaan. :p

Goed, straks maakt de DPO (Distributie Planologisch Onderzoek) een comeback om winkelmeters te saneren i.p.v. toe te voegen.

Ik verwacht dat er nog wel een telcoshop omgaat, samen met brillen/oorapparaten zijn die nog vrij ongehavend. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ADDG
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 15:58
Touchdomex schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:34:
[...]

Blokker denk ik, Xenos heeft nog wel een genoeg uniek assortiment dat het uit kan (het kan niet je smaak zijn maar dat is iets anders). Blokker absoluut niet. Alles in dat assortiment is vervangbaar of op andere plekken goedkoper te halen.
Xenos = Blokker holding dus hun lot is wel aan elkaar verbonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Señor Sjon schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:48:
Er waren eerder al geruchten dat BS en Intertoys samengevoegd zouden worden. Lijkt me geen slimme zet, kinderen hebben dat niet door en dwingen hun ouders naar allebei te gaan. :p
Ah alles wat wij hier noemen valt onder dezelfde holding dus die kans is aanwezig. Xenos + blokker + BS en Intertoys.

Wikipedia: Blokker Holding

Kijk maar eens wat hieronder valt. Alles wat ik hierin zie is eigenlijk op een wankele formule :X
ADDG schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:50:
[...]

Xenos = Blokker holding dus hun lot is wel aan elkaar verbonden.
Ja klopt wel meer dingen kom ik nu achter.

[ Voor 16% gewijzigd door Touchdomex op 22-02-2016 19:52 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TooTall_NL
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 10-09 21:39
Hmmn wel opvallend dat gemeentes, of in ieder geval mijn gemeente, deze trend niet zien.
Mijn gemeente maakt zich bijvoorbeeld nog enorm druk over hoe en op welke manier wij het centrum kunnen herontwerpen. Herontwerpen naar een gezellig en shopproof ideaalbeeld.

Dat ondertussen winkelpanden leeg komen te staan, huren niet meer te betalen zijn en er steeds minder mensen in het centrum lopen schijnen ze niet te zien....

Misschien is de gemeente daarmee toch ook wel een zeer slechte projectontwikkelaar.
Zomaar een verbaasmomentje vanuit mijn perspectief, schuurt een beetje naar off-topic excuus!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TooTall_NL schreef op maandag 22 februari 2016 @ 19:56:
Hmmn wel opvallend dat gemeentes, of in ieder geval mijn gemeente, deze trend niet zien.
Mijn gemeente maakt zich bijvoorbeeld nog enorm druk over hoe en op welke manier wij het centrum kunnen herontwerpen. Herontwerpen naar een gezellig en shopproof ideaalbeeld.

Dat ondertussen winkelpanden leeg komen te staan, huren niet meer te betalen zijn en er steeds minder mensen in het centrum lopen schijnen ze niet te zien....

Misschien is de gemeente daarmee toch ook wel een zeer slechte projectontwikkelaar.
Zomaar een verbaasmomentje vanuit mijn perspectief, schuurt een beetje naar off-topic excuus!
Misschien willen de banken ook niet het vastgoed herwaarderen. Want dat betekend dat ze minder vermogen hebben in kas. Wat betekend dat ze minder mogen uitlenen en wat weer betekend dat er zeepbelletje in de vastgoedmarkt zit. Welkom economische crisis nummer 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Niet alleen banken, ook vastgoed eigenaren willen en kunnen geen afschrijving doen op de waarde..

Gemeente wil daarnaast ontwikkelbare grond ook niet afwaarderen..

Iemand zin om een lijstje te maken met de winkelstraat van nu? En met welke winkels verdwenen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
kmf schreef op maandag 22 februari 2016 @ 18:52:

V&D
Peek & Cloppenburg
PerrySport
Bijenkorf
Kruidvat
Hema
Marks&Spencer

De PerrySport is nu de volgende geworden. Wederom een winkel wat eigenlijk nog weinig meerwaarde bood in de winkelstraat.

Kruidvat ben ik echter niet bang voor. Dat is weer een winkel waar ik met een boog omheen ga omdat deze van voor tot achter helemaal vol staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kmf schreef op maandag 22 februari 2016 @ 18:52:

V&D
Peek & Cloppenburg
PerrySport
Bijenkorf
Kruidvat
Hema
Marks&Spencer

P&C zit op goeie lokatie's en er zijn nog maar 4 winkels over..
Trouwens ze hebben niet eens een webshop :F, zie ik. Alleen catalogus over de kleding die ze verkopen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-02-2016 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt heel herkenbaar. "Pimp het winkelcentrum", daar hebben ze het hier ook al over. Gelukkig is de nieuwbouw al ver klaar, dus ondernemers kunnen kiezen uit tientallen leegstaande locaties, zowel oud als nog op te leveren en alles daartussen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
Bijzonder he. Het lijkt wel of gemeentes op dit gebied gewoonweg jaren in het verleden leven.
Niet verder denken dan winkels en shoppen als gezelligheid in het centrum.
Misschien is het beter weer eens terug te denken aan welke winkels daadwerkelijk iets toevoegen aan een gemeente.
Wanneer je hier goed over nadenkt, zijn dit nooit de grote ketens en shopfabrieken.

De trend dat wij voor winkelen niet meer naar centra gaan en dat dit steeds verder in de samenleving gemeengoed wordt is een feit.

Mijn bescheiden mening is dat wij in de toekomst geen behoefte hebben aan centra met winkels en ketens, maar meer aan kleinschalige wijkgerichte winkels. Gericht op behoeftes en versproducten, de rest vindt zijn weg wel via internet.

Het is alleen zo jammer dat er een hoop gemeenschapsgeld doorheen gejaagd moet worden tot men inziet dat er achter de feiten aangelopen wordt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
TooTall_NL schreef op maandag 22 februari 2016 @ 22:20:
Bijzonder he. Het lijkt wel of gemeentes op dit gebied gewoonweg jaren in het verleden leven.
Mwah, het zal meer iets zijn van : Doen we niets dan doorbreekt de huidige trend zeker niet. Doen we wel iets hebben we een mogelijkheid om de trend te doorbreken.
Misschien is het beter weer eens terug te denken aan welke winkels daadwerkelijk iets toevoegen aan een gemeente.
Wanneer je hier goed over nadenkt, zijn dit nooit de grote ketens en shopfabrieken.
Het probleem is dat geen enkele winkel iets toevoegt aan een gemeente, alleen de grote ketens die krijgen wel jaar in jaar uit de klanten en drukken wel de kleinere de markt uit.
De slogan van de mediamarkt is in dit geval ook gewoon goed gekozen. Een tientje duurder bij je lokale winkel met deskundig personeel "Je bent toch niet gek".
Mijn bescheiden mening is dat wij in de toekomst geen behoefte hebben aan centra met winkels en ketens, maar meer aan kleinschalige wijkgerichte winkels. Gericht op behoeftes en versproducten, de rest vindt zijn weg wel via internet.

Het is alleen zo jammer dat er een hoop gemeenschapsgeld doorheen gejaagd moet worden tot men inziet dat er achter de feiten aangelopen wordt...
Tja, het jammere is dat je jezelf in de knoop legt. "In de toekomst" Wanneer dan exact? Want tot dat moment loopt er geen enkele gemeente achter de feiten aan.

Maarja, zoals gewoonlijk de beste stuurlui staan aan wal en praten over "de toekomst"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBoom
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 07:10

McBoom

Broem

In het dorp (met 'stadse fratsen') waar ik jaren heb gewoond hebben ze zo'n 10 jaar geleden ook een hele hoek plat gegooid en er een appartementencomplex met winkelruimte eronder neergeplempt. En anno nu? Er is één winkelruimte gevuld met een snackbar, een erfenis van het stuk wat ze plat hebben gegooid. De rest staat nog net zo leeg als bij de oplevering. De appartementen zijn wel voor woekerprijzen verhuurd of verkocht.

The ramblings of an idiot

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TooTall_NL
Volgens mij is het vrij simpel.
Welke externe trends kun je waarnemen en op welke mogelijkheid kun je hierop inspelen.

Als ik kijk hoe goed echt lokale winkels hier tegenwoordig lopen is het winkelcentrum compleet overbodig. Woonwinkeltjes in woon wijken, groentenhandelaartje buiten het centrum enz enz.

Natuurlijk is toekomst kijken voor niemand weggelegd. Maar doorgaan op de voet die al moeizaam loopt, lijkt mij niet heel fijn.

Je laatste opmerking is een beetje buiten de context, volgens mij maak je jezelf daar net zo schuldig aan in je post.
Maar het is een waarheid als een koe, ik heb makkelijk praten idd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien moeten we als inwoners ervoor zorgen dat er whole foods center komt :D _O- in elke gemeente!

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2016 00:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLKornolio
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-09 21:14

NLKornolio

BF3/BF4: NLKornolio

Denk dat ze het probleem van de leegstand en misère veel verder moeten terug zoeken.
Vroeger was het leuk in de stad, overall waren straatartiesten, kraampjes die spullen verkochten. Ze hebben dit in Rotterdam bv allemaal verbannen. Geen hol te doen dan alleen maar winkelen of eten. Er is gewoon geen meerwaarde om naar de stad toe te gaan.

Je ziet bv dit in Azie wel nog op straat, er is overal wat te doen en wat om naar te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Lijkt me juist in deze tijd juist wel belangrijk om je daar als gemeente erg druk om te maken en lang en diep over na te denken en ook bijvoorbeeld aan de bewoners te vragen wat ze nou eigenlijk echt willen. Welke soort winkels is nog echt behoefte aan, hoe groot moeten die zijn, wat moet daar omheen aan horeca en vertier en gezelligheid, etc. En dat kan in de ene plaats best anders zijn dan in de andere, afhankelijk van de samenstelling en behoeftes van de bevolking etc.

Dat Perry Sport eventueel verdwijnt vind ik wel jammer want dat zijn vaak mooie winkels. Aktiesport daarentegen ga ik niet missen, dat is vooral lelijke goedkope zooi in mijn ogen. Maar goed, smaken kunnen verschillen. Ik denk dat sportwinkels echt nog wel bestaansrecht hebben, maar daar moeten ze dan wel hun best voor doen en meer bieden dan alleen goedkope rommel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
Megapool
It's
de Block
de Harense Smid
Dixons
Siebel
Polare
Icenter (2x)
Mexx
Olily
V&D
Scapino (nog niet)
Perry
Aktiesport
Mycom
Paradigit
Freerecordshop
Van Leest
Schoenenreus (2x)
Manfield
Dolcis
Invito
Pro.Sport
Steve Madden
Expo
Hans textiel
E-Plaza
La Ligna
Foto Klein
Brantano
DA
Geddes & Gillmore (2x)
Miss Etam
House of shoes (2x)
Taft
Oad
Sabon
Selexyz
Esprit & Street One (gedeeltelijk faillissement)

Om het verloren winkels lijstje maar weer eens te maken. En dan mis ik er vast nog 10-tallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Ach, Winkels komen en gaan, dus op zich is het geen ramp als er zo nu en dan wat winkels over de kop gaan. Probleem is alleen dat het er de laatste paar maanden een beetje veel tegelijk zijn en dan ook nog grote ketens met grote winkels en bekende namen. Ik las pas ergens een artikel dat het qua totale omzet in de Nederlandse winkels nog niet eens zo slecht gaat. Het verschuift alleen weer langzaam naar kleinere en meer lokale winkels. Als dat waar is dan zou ik dat nog niet eens zo'n probleem vinden. En sowieso waren er al jaren veel te veel winkels, veel te veel eenheidsworst, veel te veel ongeïnspireerde rotzooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Bovendien zijn het de laatste jaren vooral ketens die vallen, en daardoor relatief veel nieuwsaandacht krijgen. Vroeger waren het de kleine winkels, die hooguit in de statistieken nog genoemd werden maar individueel gezien weinig indruk maakten.

Ik vind het zelf ook niet een slechte ontwikkeling, omdat -zoals Fiber al zegt- de middelmatigheid uit de winkelstraten verdwijnt. Op de langere termijn voegen winkels als Perry Sport en Aktiesport al niet zo veel toe: Bever Sport (overigens sterk groeiende) is daar bijvoorbeeld een prima alternatief voor.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Dat ben ik niet met je eens. Bever is een andere winkel dan een Perry; je gaat niet naar de Bever voor een voetbal. En als dat nu wel kan, dan zakt Bever dus weg naar diezelfde middelmatigheid waar je zo klaagt. Ik vind het ook een probleem als echt de middelmaat verdwijnt. Als de keuze echt beperkt wordt tot het (dure) topsegement of de prijsvechter word het er voor veel mensen voor wie dat topsegement gewoon niet is weggelegd niet leuker op.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Nu moet ik toegeven dat ik weinig verstand heb van voetbal en het kopen van voetbalsport, maar ik heb het gevoel dat ik dat op ongeveer elke straathoek kan. :)

Toch denk ik dat het middensegment op z'n minst te vol was. Dat er nu een aantal winkels wegvallen, vind ik een positieve ontwikkeling. Het past ook bij de trend om enerzijds scherp te selecteren op prijs maar tegelijkertijd op bepaald gebieden juist meer uit te geven. Dan valt het middensegment inderdaad weg. Wellicht is er over een paar jaar weer (meer) ruimte voor dat segment.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Virtuozzo
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
(jarig!)
Ach, wat dat aangaat houdt het gelijke tred met het wegvallen van de middenmoot in overige segmenten van economie.

Populisme: de weigering van complexiteit en de poging om simplistische antwoorden te formuleren op ingewikkelde vraagstukken middels gebruik van elke mogelijke prikkel van gedrag - i.p.v. moeite te doen voor gezonde participatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Laatst online: 10-09 06:36

ATS

Ja, daar heb je wel een punt denk ik. Ook middenmoters qua inkomen hebben het de afgelopen jaren best zwaar gehad. Opgelopen werkloosheid, problemen op de huizenmarkt waardoor mensen wellicht meer gaan aflossen in plaats van uitgeven...

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
ATS schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 06:54:
Dat ben ik niet met je eens. Bever is een andere winkel dan een Perry; je gaat niet naar de Bever voor een voetbal. En als dat nu wel kan, dan zakt Bever dus weg naar diezelfde middelmatigheid waar je zo klaagt. Ik vind het ook een probleem als echt de middelmaat verdwijnt. Als de keuze echt beperkt wordt tot het (dure) topsegement of de prijsvechter word het er voor veel mensen voor wie dat topsegement gewoon niet is weggelegd niet leuker op.
Nou is juist Perry Sport een concurrent voor Bever. Voor bepaalde outdoor spullen ging ik eerst naar Perry om te kijken of ze het hebben omdat zij op een makkelijker bereikbare locatie zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
Perry Sport en Bever vergelijken is alsof je het vleesvak van de AH vergelijkt met een goede slager. Bij de Perry Sport was een slecht georganiseerde rommelzooi met onduidelijke prijzen, ongeintresseerd en onwetend personeel. Bij de Bever is goed geinformeerd, vriendelijk personeel en een duidelijk en goed assortiment, maar wel tegen een premium prijs. Daarnaast heeft Bever een duidelijke focus en Perry Sport niet. Perry Sport is..... heel veel sport rommel, maar nergens echt goed in. En sommige dingen hebben ze dan opeens niet terwijl je het wel verwacht, omdat ze namelijk alles lijken te hebben.
Nou snap ik wel dat het enorm kan verschillen per winkel, dus dit is mijn n=1 observatie in Nijmegen ;)

Hoe triest ik het vind voor de werknemers en het straatbeeld, hoe logisch vind ik het dat het gebeurt. V&D is gewoon een gedateerde reus. Waarom moet ik in godsnaam naar de V&D gaan? Het is duur, en er is zo veel diversiteit in het aanbod zodat de aantallen klein zijn en dat als je geen M bent je heel veel moeite hebt iets te vinden. Al die andere bedrijven die op de fles zijn gegaan boden gewoon absoluut geen meerwaarde meer in de huidige wereld.
Electronica? Coolblue. Kleren? Zalando. BluRay/CD/Boek? Bol. Dan heb je het meeste wel gehad. Kan ik kopen en ontvangen wanneer ik wil en niet alleen maar op zaterdag wanneer de rest van Nederland ook naar de stad gaat.
nachtnet schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 00:50:
... lijst met winkels....

Om het verloren winkels lijstje maar weer eens te maken. En dan mis ik er vast nog 10-tallen.
Een aantal (Megapool, It's en nog een handvol) konden al niet opboksen tegen de Mediamarkten rond 2004, dus totaal niet meer relevant. Toen ging de economie nog als een tierelier.

Wat betreft de rest van de winkels... echt, wat heb ik daar te zoeken? Moet ik serieus op Zaterdag naar het centrum gaan voor die winkels? Ze bieden he-le-maal niks extra's.
De FreeRecordShop is ook zo'n mooi voorbeeld in Nijmegen. Die werknemers wisten echt niets. Terwijl in het winkeltje Kroese ernaast, welke lokaal is, een man staat die alle muziek zo'n beetje kent en aanraders heeft en altijd scherp geprijst is. Als die verdwijnt, dan laat ik wel een traan, maar die sneue eenheidsworst van een FreeRecordShop. Nee zeg.

[ Voor 57% gewijzigd door armageddon_2k1 op 23-02-2016 08:37 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
kmf schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:12:
[...]

Nou is juist Perry Sport een concurrent voor Bever. Voor bepaalde outdoor spullen ging ik eerst naar Perry om te kijken of ze het hebben omdat zij op een makkelijker bereikbare locatie zitten.
Bever is een specialist voor outdoor activiteiten. Perry Sport een middelmatige dozenschuiver.

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morelleth
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 11:29
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 00:04:
Misschien moeten we als inwoners ervoor zorgen dat er whole foods center komt :D _O- in elke gemeente!
Moet je wel een achterstallige buurt hebben om op te knappen als voorwaarde natuurlijk.

Maar al die middelmatige reuzen zouden ook het concept eens om kunnen gooien om te voorkomen dat ze omvallen.
Is dat sowieso niet een voorwaarde van een goed lopende winkel? Van tijd tot tijd je concept updaten aan de huidige stand van zaken. En niet bang zijn innoverend bezig te zijn.
Wat dat betreft hebben al die mega ketens dat niet gedaan. Ze hebben meerdere winkels binnen de keten die met elkaar concurreren (vaak nog vlak bij elkaar ook) maar exact het zelfde aanbieden en alleen een ander jasje hebben.
Geen problemen mee om die te laten verdwijnen.

Graag wat meer kleine gespecialiseerde zaken en vooral creatieve concepten ervoor terug.

D&D enthousiast en overmatig 3D printer, dus nu ook 3D printservice en mini's: MJG-3d.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
armageddon_2k1 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 08:22:
Daarnaast heeft Bever een duidelijke focus en Perry Sport niet. Perry Sport is..... heel veel sport rommel, maar nergens echt goed in. En sommige dingen hebben ze dan opeens niet terwijl je het wel verwacht, omdat ze namelijk alles lijken te hebben.
Het is al even geleden dat ik een Perry Sport van binnen heb gezien, maar ik herinner het me als een winkel met weinig producten per oppervlak, hoge prijzen, uiterlijk-over-functie, bepert assortiment en outdoor meuk tussen de sport verrommeld, bij voorkeur door een of ander tentje in de winkel uit te stallen.

Als je met Decathlon wil/moet concurreren dan kun je natuurlijk ook een serieuze poging doen :+

Kon het niet laten en keek net toch nog even op perrysport.nl en _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Axente
Als ik iets van sportkleding nodig heb voor ski spullen ga ik naar de topshelf en voor mijn fietskleding ga ik naar mantel beide wat meer specialisten op dat gebied betaal ik misschien meer maar heb ik wel goed advies over mijn spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Axente schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:01:
Als ik iets van sportkleding nodig heb voor ski spullen ga ik naar de topshelf en voor mijn fietskleding ga ik naar mantel beide wat meer specialisten op dat gebied betaal ik misschien meer maar heb ik wel goed advies over mijn spullen.
Dit, of je koopt het bij een ramshshop als de Action, of zelfs op eBay.

Overigens zie ik hier wel eenzelfde scenario als bij banken: winkels raken kennelijk met elkaar verweven, waardoor er een behoorlijke afhankelijkheid jegens elkaar ontstaat. Als de ene omvalt (het begon oa met Dixons), valt de andere al snel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Nu online
In het geval van Perry is er m.i. ook een specifiek probleem, namelijk dat je sport en outdoor meuk gericht koopt. Dan helpt het niet als je vestigingen in stadscentra zitten.

Ik heb even gekeken naar mijn situatie:
  • het is 12 minuten (5.4km) rijden naar Perry exclusief enorme overhead van (betaald) parkeren en exclusief het met een kinderwagen omhoog getakeld worden in een enkelvoudig uitgevoerde claustrofobisch liftje.
  • het is 8 minuten (5.4km) rijden naar Decathlon en dan sta ik naast de deur
  • het is 15 minuten (7.9km) rijden naar een Intersport en dan sta ik naast de deur
  • het is 14 minuten (9.5km) rijden naar Bever Sport en dat sta ik (waarschijnlijk) naast de deur

[ Voor 9% gewijzigd door Rukapul op 23-02-2016 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

Axente schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 09:01:
Topshelf heeft het in Amersfoort geprobeerd, net buiten het centrum in een prachtig nieuw pand met onder anderen een Dirk en een Aldi en een Basic Fit en een Burger King etc. maar hebben de zaak na een jaar of wat weer moeten sluiten omdat bijna geen mens die, op zich mooie en ruime, winkel wist te vinden. Perry Sport deed het altijd prima tot ze besloten te verhuizen naar een nieuw pand in een nieuw, maar slecht lopend, deel van het centrum. Dat heeft ze een tijdje terug al genekt. Er zit nu een Action in. Of er nog een Perry Sport in Amersfoort zit weet ik eigenlijk niet eens.

@ Rucapul, dat zijn toch gewoon fietsbare afstanden? Zeker naar een Sport winkel.

[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 23-02-2016 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Perry Sport en Bever vergelijken is alsof je het vleesvak van de AH vergelijkt met een goede slager.
Misschien wel, maar ondertussen hebben de goede slagers wel flinke problemen door de AH. Net als Bever ook wel "last" zal hebben van Perry Sport.
En dat is nou juist waar dit hele topic om gaat. Waar gaat het fout dat fysieke winkels omvallen? Concurrentie op het gebied van grootgrutters die hun producten beter aan de man kunnen brengen.

Nou heeft Perry Sport sneller het bijltje gelegd. De vraag is nu of Bever en kornuiten deze kans kunnen benutten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Perry Sport en Bever vergelijken is alsof je het vleesvak van de AH vergelijkt met een goede slager. Bij de Perry Sport was een slecht georganiseerde rommelzooi met onduidelijke prijzen, ongeintresseerd en onwetend personeel. Bij de Bever is goed geinformeerd, vriendelijk personeel en een duidelijk en goed assortiment, maar wel tegen een premium prijs. Daarnaast heeft Bever een duidelijke focus en Perry Sport niet. Perry Sport is..... heel veel sport rommel, maar nergens echt goed in. En sommige dingen hebben ze dan opeens niet terwijl je het wel verwacht, omdat ze namelijk alles lijken te hebben.
Nou snap ik wel dat het enorm kan verschillen per winkel, dus dit is mijn n=1 observatie in Nijmegen ;)
De Bever moet overigens wel oppassen met zijn premium prijzen. Vergeleken met een paar jaar terug toen Bever nog echt in de kinderschoenen stond is mijn ervaring de huidige Bever genomen over 2 vestigingen nou niet echt het boegbeeld van 'goed geïnformeerd', 'vriendelijk personeel' en een ruim assortiment. Veelal studenten die met totaal andere dingen bezig waren dan met het geven van goed advies en prijzen die een stuk hoger lagen dan het gemiddelde. Er zijn betere alternatieven maar helaas niet onder 1 dak waar Bever dan wel weer 'goed' in is. Misschien kunnen ze iets doen samen met de Hunkemuller, naast de HM valt Bever tegenwoordig ook onder PAI Partners :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

vhal schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:25:
[...]

De Bever moet overigens wel oppassen met zijn premium prijzen.
Als Bever niet goed genoeg is, is er altijd nog Zwerfkei. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Registratie: November 2010
  • Niet online
Mr. Detonator schreef op maandag 22 februari 2016 @ 18:49:
[...]

misschien nemen ze bij de action genoegen met wat minder winst ipv de fles wc-eend 6x over de kop te laten gaan :O
Dat is maar een deel van het verhaal. Ja de Action maakt minder winst op de verkochte artikelen maar ze verkopen ook artikelen van lagere kwaliteit. Zelfs merkproducten.

Op de Belgische TV was onlangs een kort stukje in het journaal waar ze Sensodyne van de Action vergelijken met die van een duurdere winkel. Die van de Action had significant minder fluor. De woordvoerder van de Action had daar ook uitleg voor: ze kopen nl. batches op die bedoeld zijn voor armere landen. De tandpasta die Sensodyne voor de Belgische markt voorziet is dus niet dezelfde als die voor zeg maar de Chinese markt. Die tweede is wel van hetzelfde merk maar goedkoper (fabrieksprijs) en van lagere kwaliteit... en in het assortiment van de Action.

Daar is op zich niets mis mee, je krijgt gewoon waar voor je geld. Dat dat een goedkopere versie is van een product zou niet zo vreemd moeten zijn dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

vhal

ಠ_ಠ

Vnze schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:30:
[...]

Dat is maar een deel van het verhaal. Ja de Action maakt minder winst op de verkochte artikelen maar ze verkopen ook artikelen van lagere kwaliteit. Zelfs merkproducten.

Op de Belgische TV was onlangs een kort stukje in het journaal waar ze Sensodyne van de Action vergelijken met die van een duurdere winkel. Die van de Action had significant minder fluor. De woordvoerder van de Action had daar ook uitleg voor: ze kopen nl. batches op die bedoeld zijn voor armere landen. De tandpasta die Sensodyne voor de Belgische markt voorziet is dus niet dezelfde als die voor zeg maar de Chinese markt. Die tweede is wel van hetzelfde merk maar goedkoper (fabrieksprijs) en van lagere kwaliteit... en in het assortiment van de Action.
Dan zou het verschil aan ppm op het etiket moeten staan lijkt mij? Het klinkt mij in de oren als een broodje aap verhaal

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Niet online
vhal schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:35:
[...]

Dan zou het verschil aan ppm op het etiket moeten staan lijkt mij? Het klinkt mij in de oren als een broodje aap verhaal
Van de faq op de website van de Action:
15. Waarom zijn A-merken goedkoper bij Action dan bij andere winkels?

Ook voor A-merken geldt dat wij deze tegen zeer lage prijzen aanbieden door grootschalig en efficiënt in te kopen. De A-merken worden rechtstreeks bij de producent gekocht of komen van internationale ‘over voorraden’, bijvoorbeeld omdat de producent teveel heeft geproduceerd.
Zo kwam de tandpasta uit mijn voorbeeld effectief van een grote batch uit China. Dat fabrikanten die internationaal actief zijn regionale (kwaliteits) varriaties in hun product hebben is geen geheim. Helaas geen broodje aap lijkt me dus. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten is nog steeds niet evident.

edit: ik bedoel ook niet dat dit voor elk product zo zou zijn. Een deel zal idd. identiek zijn en toch goedkoper maar niet alles. De woordvoerster probeerde trouwens niets te ontkennen van een eventuele lagere kwaliteit. Ze zei enkel dat steeds aan alle Europese kwaliteitseisen voldaan is.

[ Voor 12% gewijzigd door Vnze op 23-02-2016 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 27-07 10:18
kmf schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 11:27:
[...]

Misschien wel, maar ondertussen hebben de goede slagers wel flinke problemen door de AH. Net als Bever ook wel "last" zal hebben van Perry Sport.
En dat is nou juist waar dit hele topic om gaat. Waar gaat het fout dat fysieke winkels omvallen? Concurrentie op het gebied van grootgrutters die hun producten beter aan de man kunnen brengen.

Nou heeft Perry Sport sneller het bijltje gelegd. De vraag is nu of Bever en kornuiten deze kans kunnen benutten.
Nee, het is een kwestie van vraag en aanbod. Als er 3 echte slagers in mijn winkelcentrum zitten is er een overaanbod en dus onnodig. De AH levert niet de kwaliteit die de slager levert, maar daar staat tegenover dat de slager niet hoeft te verwachten de bezoekersaantallen van AH te krijgen. Ze zijn, bij ons in Nijmegen, complementair. Mijn vraag is "goed, biologisch vlees; eventuele bereidingstips of alternatieven". Daar voldoet de slager aan en de AH niet. Als de slager probeert te concurreren met kiloknallers en kilo's met vocht ingespoten gehakt, dan kan ie het ook afleggen, want dan biedt ie niks anders dan de AH en ga ik daar wel heen.

Maar met de Perry Sport / Action Sport / V&D is er een gigantisch overaanbod en totaal geen goede reden om erheen te gaan. In Nijmegen is heel mooi te zien dat je binnen een straal van 1km het volgende hebt: 2x H&M, 3x Vero Moda, 3x Esprit, Action Sport, Perry Sport er bijna naast(!). Dan heb je het over de hoofdwinkelstraat en die is dus duur. Echt... waarom!? Wat bieden die winkels me boven Zalando? He-le-maal niks, want ik kan dezelfde merken gewoon bestellen online, zonder verzendkosten, parkeerkosten en gratis retouren. En dat is anders dan bij het slager vs grootgrutter verhaal.

Bever en Run Today zitten in iets minder populaire straatjes en als ik voor wandelschoenen of hardloopschoenen ga dan ga ik daarheen. De meerwaarde is, zeker bij de Run Today, expertise. De verkoper neemt de tijd, maakt een filmpje en adviseert een goede schoen, mijn loopintensiteit in acht nemend. Dat is iets wat ik niet bij Zalando krijg en daarvoor betaal ik graag. Bij Action Sport betaal ik precies hetzelfde, maar die gasten hebben werkelijk waar geen idee waar ze het over hebben. Perry Sport is al helemaal een drama. Run Today is complementair aan al het andere.

[ Voor 8% gewijzigd door armageddon_2k1 op 23-02-2016 13:01 ]

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vnze schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:41:
Zo kwam de tandpasta uit mijn voorbeeld effectief van een grote batch uit China. Dat fabrikanten die internationaal actief zijn regionale (kwaliteits) varriaties in hun product hebben is geen geheim. Helaas geen broodje aap lijkt me dus. Voor een dubbeltje op de eerste rang zitten is nog steeds niet evident.

edit: ik bedoel ook niet dat dit voor elk product zo zou zijn. Een deel zal idd. identiek zijn en toch goedkoper maar niet alles. De woordvoerster probeerde trouwens niets te ontkennen van een eventuele lagere kwaliteit. Ze zei enkel dat steeds aan alle Europese kwaliteitseisen voldaan is.
Ze zijn er wel duidelijk over. Als daarnaast dan ook nog netjes conform onze eisen, de ingrediënten op de verpakking staan, dan kun je als consument inderdaad zelf de keuze maken of je de premium++dreft wil, of de dreft uit Hongarije met iets minder citroen. Veel consumenten weten het wel, getuige de omzetten en successen van de Action.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Detonator
[...]

Op de Belgische TV was onlangs een kort stukje in het journaal waar ze Sensodyne van de Action vergelijken met die van een duurdere winkel. Die van de Action had significant minder fluor.
http://jessevandervelde.c...ft-fluoride-bijwerkingen/

win-win situatie dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
[...]

Op de Belgische TV was onlangs een kort stukje in het journaal waar ze Sensodyne van de Action vergelijken met die van een duurdere winkel. Die van de Action had significant minder fluor. De woordvoerder van de Action had daar ook uitleg voor: ze kopen nl. batches op die bedoeld zijn voor armere landen.
Dat is in wezen niet anders dan een reguliere winkel ook doet hoor.

Als de AH een goedkope batch Sensodyne uit China aangeboden krijgt kopen ze die ook gewoon in en gooien die in het vak hoor. Alleen de Action leeft op die batches en is er actief naar op zoek, terwijl het voor de AH meer de inkoopmazzeltjes zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Nu online

Fiber

armageddon_2k1 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:58:
[...] Bij Action Sport betaal ik precies hetzelfde, maar die gasten hebben werkelijk waar geen idee waar ze het over hebben. Perry Sport is al helemaal een drama. Run Today is complementair aan al het andere.
Aktiesport heten die winkels... Maar daar mis je inderdaad niks aan is mijn persoonlijke mening.

Perry Sport verschilt erg per plaats denk ik, dat vond ik persoonlijk nog wel gezellige winkels met een eigen sfeer. Moet je een beetje van houden wellicht.

Verder in grote lijnen wel eens met je betoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Player1S
  • Laatst online: 16:52

Player1S

Probably out in the dark

De FreeRecordShop is ook zo'n mooi voorbeeld in Nijmegen. Die werknemers wisten echt niets. Terwijl in het winkeltje Kroese ernaast, welke lokaal is, een man staat die alle muziek zo'n beetje kent en aanraders heeft en altijd scherp geprijst is. Als die verdwijnt, dan laat ik wel een traan, maar die sneue eenheidsworst van een FreeRecordShop. Nee zeg.
Doet me denken aan Johan van Popeye in Hengelo, OV. Superklein winkeltje maar ooh wat een kennis. Kwam je na paar maand weer eens binnen stuiteren zegt ie "hier dit is wat voor jou". Wist precies wat zijn klanten mooi vonden.

Zulke winkels hebben wel hun vaste groep klanten. Hij kon bijvoorbeeld dag dicht blijven omdat ie naar een concert was. Dan denk je "ach kom morgen wel terug". Bij een FRS denk je "ga wel ff naar de mediamarkt of bol.com"

Q: Can we keep politics out of punkrock pls? A: FUCK NO YOU FASCIST PIECE OF SHIT!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cbr600f4i
vhal schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:25:
[...]

De Bever moet overigens wel oppassen met zijn premium prijzen. Vergeleken met een paar jaar terug toen Bever nog echt in de kinderschoenen stond..
Een paar jaar terug in de kinderschoenen? Je bedoelt 40 jaar geleden? Ik heb een beetje het vermoeden dat je de geschiedenis en klanten van Bever niet helemaal kent. Perry Sport op outdoor gebied kan je echt niet vergelijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vnze
  • Niet online
Kurkentrekker schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 12:59:
[...]

Ze zijn er wel duidelijk over. Als daarnaast dan ook nog netjes conform onze eisen, de ingrediënten op de verpakking staan, dan kun je als consument inderdaad zelf de keuze maken of je de premium++dreft wil, of de dreft uit Hongarije met iets minder citroen. Veel consumenten weten het wel, getuige de omzetten en successen van de Action.
Inderdaad, ik zei ook dat er op zich niets mis mee is want het is geen geheim of illegaal. Het is wel een illusie dat je (altijd) exact hetzelfde product krijgt voor minder. Dat was mijn enig punt :)
Voor zover ik weet was er geen bewijs dat fluor schadelijk was in die hoeveelheden? Maar goed er zijn ook ergere voorbeelden zoals flosdraad die van een vrij hard plastiek is wat het tandvlees kan beschadigen.
Gomez12 schreef op dinsdag 23 februari 2016 @ 13:18:
[...]

Dat is in wezen niet anders dan een reguliere winkel ook doet hoor.

Als de AH een goedkope batch Sensodyne uit China aangeboden krijgt kopen ze die ook gewoon in en gooien die in het vak hoor. Alleen de Action leeft op die batches en is er actief naar op zoek, terwijl het voor de AH meer de inkoopmazzeltjes zijn.
Dat hangt van de winkel af. Een andere winkel in de reportage zei dat ze enkel Europees kopen om zo beter te voldoen aan allerlei aanbevelingen (specifiek tandheelkundig want daar ging de reportage over).

Ik heb de indruk dat mensen mijn bijdrage zien als een aanval op de Action of mensen die daar winkelen maar dat is het zeker niet. Ik heb geen problemen met de Action, hooguit met het idee (wat Action zelf NIET verspreid) dat Action exact hetzelfde spul verkoopt voor veel minder en dat andere winkels dan per definitie grote profiteurs zijn. Ook qua milieu bewustheid is het laten overkomen van producten uit Azië discutabel maar dat is een heel ander verhaal.

Als jij het niet erg vind dat je producten vaak van net een klein beetje mindere kwaliteit zijn is Action een goede winkel. Vaak is het verschil zelfs absoluut irrelevant en/of niet te merken dus waarom niet?
Pagina: 1 ... 11 ... 139 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels