Precies, er is een groep die niet hele dagen op internet rondstruint voor de beste aanbieding voor 'product x' en zelfs geen zin en tijd hebben om zich te verdiepen in wat exact aan te schaffen. Hierin faciliteren de experts en EP's van deze wereld. Geen 80 wasmachines zoals bij de mediamarkt zonder fatsoenlijk advies, maar 5 stuks in de winkel waar gewoon een duidelijk verhaal bij zit. Als er dan ook nog een installatieservice e.d. bij komen dan vind die groep het helemaal perfect. Geld is niet zozeer het issue, meer 'ease of mind'...ninjazx9r98 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:51:
[...]
Net zo goed als dat er oudere mensen komen te overlijden komen er ook steeds weer oudere mensen bij, het is niet dat de groep oudere mensen ooit zal uitsterven.
Oudere mensen hebben andere behoeftes en dat is waar online winkels niet of nauwelijks op (kunnen?) inspelen maar een fysieke winkel juist meerwaarde kan bieden.
De Electro World bij mijn moeder in de buurt heeft een vaste klantenkring alleen al door mond tot mond reclame van ouderen onder andere bij de dagbesteding waar veel ouderen komen. Die man begrijpt dat ouderen telefoons willen met grote(re) knoppen, wasmachines met weinig/simpele programma's enz. Hij zorgt ook dat hij daar een kleine voorraad van heeft en kent die types goed. Hij snapt ook de behoeftes van ouderen, heeft geduld met ze en scoort daar flink mee.
Die mensen gaan geen Tweakers reviews en tig andere websites lezen en op zoek naar de nieuwste/beste snufjes voor een zo laag mogelijke prijs. Die zoeken een luisterend oor van iemand die begrijpt wat ze zoeken. Die mensen willen een wasmachine, niet een wasmachine van merk X, type Y en opties A,B en C.
Sterker nog, mijn moeder is laatst koffie wezen drinken bij iemand die ook op de dagbesteding komt en heeft daar de nieuwe wasmachine bekeken die die man net had. Vervolgens naar de Electro World en gezegd ik wil dezelfde als "Piet" van de dagbesteding want die ziet er simpel uit.
Paar weken later wil ze ook een wasmachine verhoger, wat zegt die man bij de Electro World: bij mij zijn die best wel duur, Lidl heeft ze in de aanbieding. Kijk of je er eentje kunt regelen en bel me maar als dat ding binnen is dan zorg ik er voor dat je wasmachine er bovenop komt. Kosten: nul
Zet ik dat dan tegenover Coolblue waar m'n zwager een wasmachine besteld had voor m'n schoonmoeder inclusief installatie service, die weigerden simpelweg om de stekker van het snoer te knippen en de machine aan te sluiten op de trekschakelaar in de badkamer. Laat maar een stopcontact plaatsen kreeg ze te horen want als die stekker afgeknipt wordt heb je geen garantie meer. Niet mee eens, dan vertrekken we toch weer met de nieuwe machine en zetten de oude (defecte) weer terug. En daar stond ze dan als 80 plusser met twee jongen gasten en een voor haar gevoel onmogelijke keuze.
(ondertussen worden trekschakelaars genoemd bij de installatieservice, dat was paar jaar geleden niet het geval)
Ik ben nu 52 en wij kopen zowel online als offline. Verschilt een beetje wat het is maar ook waar ik 'zin' in heb, gaat me niet eens perse om het geld en betaald parkeren boeit me ook niet. Sterker nog, wij vinden winkelen nog steeds een leuk tijdverdrijf. Denk echter wel dat ik als ik ouder wordt en de mogelijkheid nog steeds bestaat ik ook meer ga verschuiven naar offline en zeker voor huishoudelijke apparaten.
Kijk ik naar m'n broer, 49, die heeft nog nooit van z'n leven iets online gekocht en zal dat ook nooit gaan doen tenzij het echt niet anders kan. Duurt nog wel even tot die bij de ouderen behoort, lijkt me ook niet dat hij de enige is dus voorlopig is er nog wel bestaansrecht mits men het slim aanpakt.
Ik lees hier boven over CoolBlue, en wat negatiefs: tja ik lees zovaak allerlei positiefs over hen, maar nooit lees ik iets dat hout snijdt, als ze zijn altijd goedkoopst, of ze snijden desnoods in hun eigen vlees om jou van dienst te zijn voor je glimlach. Enige wat je dan nog overhoudt misschien de vele Tv-reclame, komt het daar dan vandaan? Want hoeveel ik Tv-reclame ook haat, ik weet dat het werkt.
Dat alles voor een glimlach is verdwenen overigens bij coolblue. En als ik de shopsurveys een beetje doorlees van de afgelopen tijd is dat ook niet zonder reden.Sjah schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:54:
Ik lees hier boven over CoolBlue, en wat negatiefs: tja ik lees zovaak allerlei positiefs over hen, maar nooit lees ik iets dat hout snijdt, als ze zijn altijd goedkoopst, of ze snijden desnoods in hun eigen vlees om jou van dienst te zijn voor je glimlach. Enige wat je dan nog overhoudt misshien vele Tv-reclame, komt het daar dan vandaan? Want hoeveel ik Tv-reclame ook haat, ik weet dat het werkt.
Zorg dat je uniek bent en iets hebt/bent/levert wat de concurrent voorlopig niet heeft en wat mensen besluiten om dan jouw winkel te bezoeken. En ja, de concurrentie kijkt bij elkaar af, dus moet je steeds weer iets nieuws verzinnen.downtime schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:05:
[...]
Hoe had je je dat voorgesteld? Elk idee wat serieus meer klanten naar de winkel trekt zal in no-time door de concurrent gekopieerd worden. Je kunt je daardoor maar heel beperkt onderscheiden van de concurrentie.
Het is topsport: Iedereen kijkt naar elkaar, iedereen kopieert elkaars aanpak, en elke verbetering levert maar een tijdelijk voordeel op totdat de rest het ook doet.
Als je je niet goed genoeg onderscheidend bent van andere winkels, ben je "1 van de vele winkels" die ook iets verkoopt. Gemiddeld krijgt een winkel dan minder klanten omdat er meer winkels zijn, want je gaat dus in diezelfde vijver met de consumenten vissen met het exact het zelfde aas als de buurman. En als je minder aas hebt, of jouw aas is duurder dan die van de buurman, dan ben je eerder aan de beurt om te stoppen met de winkel.
En het is afhankelijk van de branche wat je een consument nog meer wilt kunnen bieden. Bijvoorbeeld 3 jaar garantie i.p.v. 1 of 2 jaar bieden, of gratis ophalen en brengen en installatie van het product. Ook 's avonds en in het weekend. Of 20% korting bieden als je binnen 1 jaar nog een product uit de zelfde prijsklasse daar koopt.
Speel ook Balls Connect en Repeat
In Nijmegen zal het wel gaan om het pand in Dukenburg in plaats van die in het centrum, want die is veel groter. Later kwam er in het centrum een BCC bij, maar al een paar maanden voor BCC als geheel failliet ging, is de winkel in het centrum gesloten want te weinig omzet (vertelde degene bij de telefonische helpdesk die ik ernaar vroeg, wat er gebeurd was met de winkel in het centrum, ik wou daar wat kopen en keek online wat de voorraad was, maar BCC centrum Nijmegen stond er niet meer bij - en Dukenburg is echt wel ver fietsen).spijkerhoofd schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:13:
[...]
De winkel in Beverwijk is wel een stuk kleiner dan de gemiddelde Mediamarkt, en er is weinig kans voor uitbreiding. Geen idee of dat voor de andere benoemde winkels ook geld.
Verwijderd
Ik snap het niet mediamarkt zelf is bijna failliet... winkels krimpen al jaren en dan gaan ze spijkers voor de grafkist bij de net overleden concurrent halen?
Was toevallig deze week bij de mediamarkt omdat ik iets met spoed nodig had. Maar de winkel in nieuwegein was echt leeg en dan hadden ze al een stuk wand verplaatst om het voller te laten lijken.
Was toevallig deze week bij de mediamarkt omdat ik iets met spoed nodig had. Maar de winkel in nieuwegein was echt leeg en dan hadden ze al een stuk wand verplaatst om het voller te laten lijken.
Pand in Dukenburg is wel heel geschikt voor een MM qua grootte en locatie (bereikbaarheid met de auto en nabij (bus)station). Maar over de zonsondergang van winkels gesproken ... dat winkelcentrum kan er ook wat van. Recent is het aardig opgeknapt met een verbouwing maar stiekem staat er best wat leeg. Vaak wordt dat een beetje weggemoffeld met decoratie op de ramen e.d.FairPCsPlease schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 23:08:
[...]
In Nijmegen zal het wel gaan om het pand in Dukenburg in plaats van die in het centrum, want die is veel groter. Later kwam er in het centrum een BCC bij, maar al een paar maanden voor BCC als geheel failliet ging, is de winkel in het centrum gesloten want te weinig omzet (vertelde degene bij de telefonische helpdesk die ik ernaar vroeg, wat er gebeurd was met de winkel in het centrum, ik wou daar wat kopen en keek online wat de voorraad was, maar BCC centrum Nijmegen stond er niet meer bij - en Dukenburg is echt wel ver fietsen).
Om even bij Nijmegen te blijven, het enige winkelcentrum in het centrum (Passage Molenpoort) is een dead mall aan het worden. Mogelijk is dit bewust beleid (sterfhuisconstructie) omdat er plannen zijn om er een straat van te maken i.p.v. een overdekte passage. Maar het eerste stuk als je binnenkomt vanaf de Molenstraat is praktisch dood. Zelfde geldt voor de bovenverdieping.
Die plannen voor de Molenpoort zijn al heel concreet, dat worden meerdere straatjes. Daar wordt alleen nog maar met zeer tijdelijke contracten verhuurd en niet meer verlengd. De Mariënburg Passage is al weg.ch4rl3m4gn3 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:35:
[...]
Pand in Dukenburg is wel heel geschikt voor een MM qua grootte en locatie (bereikbaarheid met de auto en nabij (bus)station). Maar over de zonsondergang van winkels gesproken ... dat winkelcentrum kan er ook wat van. Recent is het aardig opgeknapt met een verbouwing maar stiekem staat er best wat leeg. Vaak wordt dat een beetje weggemoffeld met decoratie op de ramen e.d.
Om even bij Nijmegen te blijven, het enige winkelcentrum in het centrum (Passage Molenpoort) is een dead mall aan het worden. Mogelijk is dit bewust beleid (sterfhuisconstructie) omdat er plannen zijn om er een straat van te maken i.p.v. een overdekte passage. Maar het eerste stuk als je binnenkomt vanaf de Molenstraat is praktisch dood. Zelfde geldt voor de bovenverdieping.
Dukenburg is erg wisselend. Als centrum heeft het wel een functie maar wel veel leegstand. Daardoor wel meer ruimte voor grotere zaken. Zag dat de Jumper daar ook al heen was.
Krijg bij eindelijk een MediaMarkt in Nijmegen wel een beetje het V&D in Uden gevoel; het waren 3 fantastische maanden.
Mwuah, moet zeggen ik bestel nog eigenlijk nagenoeg al mijn witgoed en grotere elektronica probleemloos bij Coolblue.stylezzz schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 17:01:
[...]
Dat alles voor een glimlach is verdwenen overigens bij coolblue. En als ik de shopsurveys een beetje doorlees van de afgelopen tijd is dat ook niet zonder reden.
Shopsurveys vaar ik in bredere zin overigens maar beperkt op. Mensen zijn tenslotte meer geneigd negatieve ervaringen te delen dan positieve. En waarom zou je. Er staat (vrijwel) niets tegenover het delen van een positieve ervaring.
Iets lastig op te maken uit je verhaal, maar het leest alsof de casus zich heeft afgespeeld voordat trekschakelaars tot de installatieservice behoorde? Dan kan ik er prima inkomen dat dit niet gedaan werd. De meeste van dit soort lui die dit soort witgoed installeert zijn gewoon gasten die geen probleem hebben om zware dingen te verplaatsen. Maar niet direct ervaren in elektra aansluiting buiten het insteken in een stopcontact.ninjazx9r98 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:51:
Zet ik dat dan tegenover Coolblue waar m'n zwager een wasmachine besteld had voor m'n schoonmoeder inclusief installatie service, die weigerden simpelweg om de stekker van het snoer te knippen en de machine aan te sluiten op de trekschakelaar in de badkamer. Laat maar een stopcontact plaatsen kreeg ze te horen want als die stekker afgeknipt wordt heb je geen garantie meer. Niet mee eens, dan vertrekken we toch weer met de nieuwe machine en zetten de oude (defecte) weer terug. En daar stond ze dan als 80 plusser met twee jongen gasten en een voor haar gevoel onmogelijke keuze.
(ondertussen worden trekschakelaars genoemd bij de installatieservice, dat was paar jaar geleden niet het geval)
Dit gaat niet alleen op voor Coolblue, maar op voor menig winkel.
CBS heeft hier enig inzicht op.Valorian schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:30:
Cijfers online leren dat de hoeveelheid "online bestedingen" in de coronajaren een vlucht nam (logisch, veel winkels dicht) maar daarna enigszins tot rust zijn gekomen. Maar specifiek op sectorniveau kan ik niet echt iets vinden. Mijn aanname is dat elke 'volgende generatie' meer opgroeit met online winkelen en minder behoefte heeft aan de lokale ondernemer die nog eens uitlegt waarom een bepaald type wasmachine voor jou geschikter is dan een andere. Maar ook daar kan ik naast zitten natuurlijk.
https://opendata.cbs.nl/s...t/83430NED/table?dl=32B14
Alweer enkele jaartjes gedateerd. Maar met name voor wat betreft kleding/sport artikelen en huishoudelijke goederen en apparaten zie je de sterkste groei naar online aankopen. Dit is iets dat pre-corona al een feit was.
En voor wat betreft de lokale ondernemer die uitlegt waarom een bepaald type product geschikter is, dit is nog nauwelijks van toepassing. Ook veel mensen van inmiddels middelbare leeftijd zoeken doorgaans gewoon online en prikken binnen no-time door de verkooppraatjes in de winkel. Echte expertise is er nauwelijks in winkels.
Het simpelweg bezorgen van een pakketje uit het magazijn naar jou als klant is de basisfunctionaliteit die elke webshop (waaronder ook coolblue) bied. Waarin coolblue zich wist te onderscheiden was hun ijzersterke marketing en service niveau. Alles voor een glimlach is echter van de site verdwenen... ik hoor ook niemand meer dat ze een handgeschreven briefje van een magazijnmedewerker hebben gekregen met 'veel plezier ermee! Goede keus!'... het smetteloze blazoen op de review sites is er ook niet meer. Vorig jaar is er voor het eerst verlies in de boeken gegaan... ook bij coolblue piept en kraakt het. Ik ga niet beweren dat ze ten onder gaan, verre van zelfs...psychodude schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 15:48:
[...]
Mwuah, moet zeggen ik bestel nog eigenlijk nagenoeg al mijn witgoed en grotere elektronica probleemloos bij Coolblue.
Shopsurveys vaar ik in bredere zin overigens maar beperkt op. Mensen zijn tenslotte meer geneigd negatieve ervaringen te delen dan positieve. En waarom zou je. Er staat (vrijwel) niets tegenover het delen van een positieve ervaring.
Inderdaad, dat viel mij ook op toen ik er laatst doorheen liep: heel veel ruimtes zijn leeg met alleen maar mooie afbeeldingen voor de ramen met een lege ruimte erachter. Wel een bof voor het film/TV rekwisieten museum Tante Hannie, die nu een grote expositieruimte erbij heeft in de oude Bristol.ch4rl3m4gn3 schreef op zaterdag 21 oktober 2023 @ 12:35:
Ook weer een hoofdstuk afgesloten.
https://nos.nl/artikel/24...te-koopjesketen-big-bazar
Ik hoop dat we deze week geen bericht krijgen dat er filialen gesloten worden omdat men elkaar naar het leven staat voor een pak wc rollen.
Ik hoop dat we deze week geen bericht krijgen dat er filialen gesloten worden omdat men elkaar naar het leven staat voor een pak wc rollen.
Dat zou me niks verbazen, ons Hollanders kennende ... we laten ons dan wel flink kennen zeg, eerst gaat de zaak failliet omdat er niet voldoende klanten komen, en daarna slaan we elkaar er de hersens in voor het laatste pak papier of knustel-frutsel-zooi.
Ja bizar. Het idee van "een koopje" leidt kennelijk tot gekte. Ik vrees dat als je een vlaggetje met 'gratis' in een hondendrol prikt daar ook mensen op af komenstylezzz schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 18:45:
PS: WC rollen zijn kennelijk hét belangrijkste item om in huis te halen

Degelijke keuze, goede communicatie, goede service, leuke sfeer er omheen (ja dat is marketing, maar ze doen het ook echt), advies wanneer je dat nodig hebt, instructiefilmpjes, etc. Genoeg positieve dingen te noemen en doen het daarmee heel veel beter dan de meeste concurrenten.Sjah schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 16:54:
Ik lees hier boven over CoolBlue, en wat negatiefs: tja ik lees zovaak allerlei positiefs over hen, maar nooit lees ik iets dat hout snijdt, als ze zijn altijd goedkoopst, of ze snijden desnoods in hun eigen vlees om jou van dienst te zijn voor je glimlach. Enige wat je dan nog overhoudt misschien de vele Tv-reclame, komt het daar dan vandaan? Want hoeveel ik Tv-reclame ook haat, ik weet dat het werkt.
Inderdaad zijn zij dan weer niet het goedkoopste, en dat is inderdaad het enige wat veel consumenten als positief zien. Dat is dan ook de hoofdreden van het bestaansrecht van dit topic.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ze hadden al een tijdje 30% op alles, maar de halve winkel was al leeg..stylezzz schreef op zondag 22 oktober 2023 @ 18:45:
Die winkels waren al half leeg voordat ze failliet gingen..Rev! schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:58:
Ze hadden al een tijdje 30% op alles, maar de halve winkel was al leeg..
Klopt, ik heb nog nooit zoveel 1 product 1 diep over zoveel meter verspreid zien staan en dat was al een paar maanden voor het faillisement.nachtnet schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 10:00:
[...]
Die winkels waren al half leeg voordat ze failliet gingen..
Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me
Ik ben gisteren nog bij de Big Bazar in Roermond geweest en vond eigenlijk nog verrassend veel aanwezig.Rev! schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 09:58:
[...]
Ze hadden al een tijdje 30% op alles, maar de halve winkel was al leeg..
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Het bestuur van Big Bazar komt onder een vergrootglas te liggen:
De curatoren van het failliete Big Bazar kondigen in hun eerste faillissementsverslag aan dat ze zowel de administratie als de gang van zaken voorafgaand aan het faillissement gaan onderzoeken. En ze zoeken nog een Mercedes-Benz die momenteel onvindbaar is.
In hun eerste verslag hebben de curatoren van het failliete Big Bazar aangekondigd dat ze gaan onderzoeken of er bij de koopjesketen sprake is geweest van onbehoorlijk bestuur. Tevens wordt nagegaan of Big Bazar paulianeus handelen kan worden verweten, waarbij sommige schuldeisers worden benadeeld. De curatoren hebben daarnaast ict-consultancybureau Limits Consulting ingeschakeld om de boekhouding te analyseren. De administratie wordt nader onderzocht.
Big Bazar werd eind september failliet verklaard, nadat eigenaar Heerke Kooistra en diverse schuldeisers bij de rechtbank in Leeuwarden vergeefs om een adempauze hadden gevraagd. Een eerdere afkoelingsperiode na een financiële injectie van 2 miljoen euro door investeerder Cor van Noordenne bood geen soelaas.
Idee om in te voeren? (uiteraard niet serieus): YouTube: Retail store charging people to browse
Het valt me op dat een bedrijf als Electro World soms verrassend scherpe aanbiedingen heeft. Recent ook bij een tv die ik op het oog had. Dan denk ik: wat winnen ze daarmee, waar zit die marge dan nog voor hen?
Anyway, hun concurrent Expert volgde die prijs, en omdat er een vestiging dichtbij zit en ze een prima bezorgservice hebben, besloot ik de tv te kopen. Pas toen ik die in huis had, moest ik denken aan het lot van Dixons, Scheer & Foppen, BCC en vast nog wat andere (deels) bakstenen toko's... Nu hopen dat Expert het iig uitzingt tot mijn garantieperiode is afgelopen!
Toch weet ik vrij zeker dat er een markt blijft voor een paar goede bakstenen ketens die "menselijke" service bieden. Ik ben bereid om 5% extra te betalen voor een stukje gemoedsrust door bijvoorbeeld een fijne eigen bezorgservice. Wel is het cruciaal dat ook de aftersales klopt en ze niet te bureaucratisch/moeilijk doen bij defecten en zo (iets wat ik hopelijk niet hoef te testen).
Maar de balans vinden tussen winstgevendheid en goede/coulante service lijkt me ontzettend lastig voor fysieke winkels.
Anyway, hun concurrent Expert volgde die prijs, en omdat er een vestiging dichtbij zit en ze een prima bezorgservice hebben, besloot ik de tv te kopen. Pas toen ik die in huis had, moest ik denken aan het lot van Dixons, Scheer & Foppen, BCC en vast nog wat andere (deels) bakstenen toko's... Nu hopen dat Expert het iig uitzingt tot mijn garantieperiode is afgelopen!
Toch weet ik vrij zeker dat er een markt blijft voor een paar goede bakstenen ketens die "menselijke" service bieden. Ik ben bereid om 5% extra te betalen voor een stukje gemoedsrust door bijvoorbeeld een fijne eigen bezorgservice. Wel is het cruciaal dat ook de aftersales klopt en ze niet te bureaucratisch/moeilijk doen bij defecten en zo (iets wat ik hopelijk niet hoef te testen).
Maar de balans vinden tussen winstgevendheid en goede/coulante service lijkt me ontzettend lastig voor fysieke winkels.
In Volendam middenin een woonwijk vind je buurtwinkelcentrum De Stient met een supermarkt, drogist, slager en bakker. Maar ook een grote, net uitgebreide sportzaak, 2 herenmode winkels en 4 damesmode winkels, waarvan twee kort geleden geopend. En natuurlijk Radio Tuijp voor witgoed, die het van service moet hebben. Vooral van de kledingwinkels op die locatie vind ik het interessant te zien dat dat uitkan; kennelijk wil men kleding gewoon voelen en passen en is er nog altijd ruimte voor fysieke winkels, zelfs op ongebruikelijke locaties.
Volgens mij zijn de filialen van zowel Expert als Electroworld zelfstandige ondernemers. De zaak waar ik zelf naartoe ga, zit sinds een paar jaar ook aangesloten bij Electroworld maar draait gewoon zelfstandig. De Expertfiliaal hier idem. Die is nu overgenomen door een werknemer en is verhuisd naar de locatie van een voormalige fietsenzaak (die zelf naar een groter pand is gegaan).[b]Randfiguur in "De zonsondergang van fysieke winkels"Nu hopen dat Expert het iig uitzingt tot mijn garantieperiode is afgelopen!
Voor zover ik zelf deze constructie ken (vroegere Expert aan de Beelstraat in Helmond) zijn dit inderdaad zelfstandige met een gezamenlijke inkoop (Expert ivm kortingen etc).martwoutnl schreef op woensdag 8 november 2023 @ 09:04:
[...]
Volgens mij zijn de filialen van zowel Expert als Electroworld zelfstandige ondernemers. De zaak waar ik zelf naartoe ga, zit sinds een paar jaar ook aangesloten bij Electroworld maar draait gewoon zelfstandig. De Expertfiliaal hier idem. Die is nu overgenomen door een werknemer en is verhuisd naar de locatie van een voormalige fietsenzaak (die zelf naar een groter pand is gegaan).
Deze onderneming is ook gesloten toen Jan Prinsen besloot te stoppen en heeft het pand zelfstandig verkocht (was zijn eigendom), dichtstbijzijnde Experts zijn nu nog Deurne en Nuenen welke destijds ook het klantenbestand hadden overgenomen.
* V&A Advertenties * Systemen: Inventaris
Wordt vanuit de inkooporganisatie gewoon groot ingekocht. Actie zit dan alleen op bepaalde modellen, en dat ene model goedkoop in de winkel wil nog niet zeggen dat de klant ook met dat model de winkel verlaat.Randfiguur schreef op dinsdag 7 november 2023 @ 19:48:
Het valt me op dat een bedrijf als Electro World soms verrassend scherpe aanbiedingen heeft. Recent ook bij een tv die ik op het oog had. Dan denk ik: wat winnen ze daarmee, waar zit die marge dan nog voor hen?
Expert, Elektroworld en EP zijn over het algemeen geen dozenschuivers zoals Blokker, maar winkels die ook nog wat toevoegen, zoals een eigen service afdeling, bezorging waarbij het spul aangesloten en uitgelegd wordt, etc. En ja, daar is een markt voor, want niet alles is vanzelfsprekend en niet iedereen heeft de kennis of tijd om dat allemaal zelf uit te zoeken.
Als de helft van je inkomen handje contantje binnen komt moet je wel naar een fysieke winkel om het uit te geven.desmond schreef op woensdag 8 november 2023 @ 08:58:
In Volendam middenin een woonwijk vind je buurtwinkelcentrum De Stient met een supermarkt, drogist, slager en bakker. Maar ook een grote, net uitgebreide sportzaak, 2 herenmode winkels en 4 damesmode winkels, waarvan twee kort geleden geopend. En natuurlijk Radio Tuijp voor witgoed, die het van service moet hebben. Vooral van de kledingwinkels op die locatie vind ik het interessant te zien dat dat uitkan; kennelijk wil men kleding gewoon voelen en passen en is er nog altijd ruimte voor fysieke winkels, zelfs op ongebruikelijke locaties.
Als het niet zwart is kan je het ook gewoon op je bankrekening storten.jadjong schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:19:
[...]
Als de helft van je inkomen handje contantje binnen komt moet je wel naar een fysieke winkel om het uit te geven.
Dat kost over het algemeen geld na een bepaalde grens. En als je dat te vaak doet, gaat de bank daar wat van vindenFrame164 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:29:
[...]
Als het niet zwart is kan je het ook gewoon op je bankrekening storten.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Laptopje besteld bij Expert.nl en die kwam dan vanuit de winkel die dichtbij mijn woonplaats is.remy007 schreef op woensdag 8 november 2023 @ 12:57:
[...]
Voor zover ik zelf deze constructie ken (vroegere Expert aan de Beelstraat in Helmond) zijn dit inderdaad zelfstandige met een gezamenlijke inkoop (Expert ivm kortingen etc).
Deze onderneming is ook gesloten toen Jan Prinsen besloot te stoppen en heeft het pand zelfstandig verkocht (was zijn eigendom), dichtstbijzijnde Experts zijn nu nog Deurne en Nuenen welke destijds ook het klantenbestand hadden overgenomen.
Ter info.
Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen
Ik ken inderdaad ook 2 familiezaken die als Expert en Electro World zijn verdergegaan. Die hebben zeker op het niveau van een stadswijk of kleinere plaats echt een hoge bekendheid en - heel belangrijk - flinke gunfactor. Daar zullen ze erg van profiteren, maar ik vraag me af hoelang dat opweegt tegen het online geweld. Veel hangt af van die precaire balans tussen service en marge/winst die ik eerder beschreef. En of eigenaren/aandeelhouders tevreden zijn met duurzame winstgevendheid of onhaalbare doelen stellen.
Ik heb familie die al meer dan 60 jaar een Expert runnen in Vlaardingen eo.
Zij vertellen dat het komt door eisen fabrikanten en te veel sjacheraars in de tussenhandel.
Extra service bieden, lees met de handjes wapperen om aansluitingen te verrichten, reparaties etc
Hierdoor kunnen zij het volhouden opdit moment.
Zij vertellen dat het komt door eisen fabrikanten en te veel sjacheraars in de tussenhandel.
Extra service bieden, lees met de handjes wapperen om aansluitingen te verrichten, reparaties etc
Rocamadour Yeshua
Aan de andere kant: mijn schoonvader heeft vorige week een nieuwe televisie gekocht en hij moest en zou deze bij Expert kopen.Antenne Bayern schreef op woensdag 8 november 2023 @ 15:18:
Ik heb familie die al meer dan 60 jaar een Expert runnen in Vlaardingen eo.
Sorry maar dit is gewoon een domme opmerking. Ik heb een fysieke winkel en ik heb het even nagekeken: 96% betaalt met pin of creditcard en de rest contant of op rekening.jadjong schreef op woensdag 8 november 2023 @ 13:19:
[...]
Als de helft van je inkomen handje contantje binnen komt moet je wel naar een fysieke winkel om het uit te geven.
De opmerking van @jadjong was een reactie op fysieke winkels in Volendam - en dat werd gelinkt aan 'arbeid' die contant wordt betaald. Het is een wat flauwe generalisatie, maar het ging niet specifiek om winkels in het algemeen... of heb jij een winkel in Volendam?bszz schreef op woensdag 8 november 2023 @ 16:49:
[...]
Sorry maar dit is gewoon een domme opmerking. Ik heb een fysieke winkel en ik heb het even nagekeken: 96% betaalt met pin of creditcard en de rest contant of op rekening.
Punctuality is the politeness of kings
Ok, dat had ik er niet uitgehaald en ik heb geen winkel in Volendam.... Tsja, wat zal ik er van zeggen....dreamscape schreef op woensdag 8 november 2023 @ 19:14:
[...]
De opmerking van @jadjong was een reactie op fysieke winkels in Volendam - en dat werd gelinkt aan 'arbeid' die contant wordt betaald. Het is een wat flauwe generalisatie, maar het ging niet specifiek om winkels in het algemeen... of heb jij een winkel in Volendam?
Verwijderd
Is maar net ook in welke branch je zit. Dingen waar mensen ook veel van verkopen en weer nieuw kopen zal contant ook hoger zijn.
In mijn markt schommelt het heel erg maar puur winkel is het denk bijna 25% nog contant ook omdat mensen hun bestuurbare auto vaak eerst verkopen op marktplaats voordat ze een nieuwe kopen.
In mijn markt schommelt het heel erg maar puur winkel is het denk bijna 25% nog contant ook omdat mensen hun bestuurbare auto vaak eerst verkopen op marktplaats voordat ze een nieuwe kopen.
Na een paar jaar weer eens de binnenstad van Zwolle opgezocht (voor schoenen
) maar wat een triest aangezicht is de Diezerstraat geworden. De helft bestaat uit "troep" winkels met spullen die ook bij de Action/Xenos liggen. Veelal grote ketens, geen unieke kledingwinkels meer. Een Jamin (?) die ineens middenin de winkelstraat staat, dat kan toch nooit lang uit. Geen enkele speelgoedzaak meer, eerder had je de Wit, of Bart Smit. Tsja ik zal wel oud worden (36 hehe)
*knip* Offtopic. Discussie over buitenlandse webwinkels hoort niet in een topic over fysieke winkels.
[ Voor 86% gewijzigd door Yorinn op 12-11-2023 19:07 ]
Daar zit toch al het antwoord in opgesloten. En Bart Smit, dan is het niet een paar jaar maar bijna een half decennium. Dat je er bent geweest.jellybrah schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 20:16:
Na een paar jaar weer eens de binnenstad van Zwolle opgezocht (voor schoenen) maar wat een triest aangezicht is de Diezerstraat geworden. De helft bestaat uit "troep" winkels met spullen die ook bij de Action/Xenos liggen. Veelal grote ketens, geen unieke kledingwinkels meer. Een Jamin (?) die ineens middenin de winkelstraat staat, dat kan toch nooit lang uit. Geen enkele speelgoedzaak meer, eerder had je de Wit, of Bart Smit. Tsja ik zal wel oud worden (36 hehe)
Ik weet dat Bart Smit er allang niet meer is. Ik schets slechts een beeld dat er toen wel was. En een paar jaar geleden hadden we al "last" van leegstand, popup stores en troepwinkels.Barrycade schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:23:
[...]
Daar zit toch al het antwoord in opgesloten. En Bart Smit, dan is het niet een paar jaar maar bijna een half decennium. Dat je er bent geweest.
Vroeger was alles beter.... online heeft vooral eem gigantische marge erosie teweeg gebracht. Daarom zitten we nu met leegstand, popup stores en troepwinkels die zo goedkoop mogelijk opereren. Niks mag geld kosten... anders halen we het wel online.jellybrah schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:37:
[...]
Ik weet dat Bart Smit er allang niet meer is. Ik schets slechts een beeld dat er toen wel was. En een paar jaar geleden hadden we al "last" van leegstand, popup stores en troepwinkels.
En de volgende.... Ook weer een gevalletje tussen de wal en het schip. Merkloze schoenen en kleding die ook niet heel goedkoop is. (gevalletje scotch and soda eerder dit jaar) Kansloos in het huidige winkelbeeld.
https://www.telegraaf.nl/...dicht-om-personeelstekort
[ Voor 7% gewijzigd door stylezzz op 16-11-2023 09:29 ]
Ik had in de jaren '90 een bijbaantje bij Bristol, toen was het altijd druk en was er duidelijk behoefte aan winkelketen met goedkope(re) schoenen, kleding en random meuk. Hardlopers waren altijd de restpartijen merkkleding (Nike shirts met Griekse etiketten) en seizoensartikelen zoals dierenpantoffels, goedkope gymschoenen voor kinderen en slaapzakken. Werken was best gezellig maar toen al hadden de vaak grote winkels een minimum aan personeel rondlopen, inclusief ontmoedigingsbeleid over contact met klanten ("Bristol is een zelfbedieningswinkel!!").stylezzz schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:28:
En de volgende.... Ook weer een gevalletje tussen de wal en het schip. Merkloze schoenen en kleding die ook niet heel goedkoop is. (gevalletje scotch and soda eerder dit jaar) Kansloos in het huidige winkelbeeld.
Het merk Bristol was toen onderdeel van een portefeuille waar ook meer luxe winkels in zaten dus er waren wat schaalvoordelen en outlet-mogelijkheden, geen idee of dat nu nog zo is. Het concept is sindsdien echter nooit meer geupdate en inmiddels ingehaald door meer modieuze discounters en/of Shein.
Pff, wat een belabberde service hadden ze daar, een keer een paar riemen besteld en direct betaald, ging iets mis met de betalingsprovider (was bij mij wel afgeschreven maar bij Bristol niet bijgeschreven), ik had daarom contact opgenomen met de klantenservice maar die bleven voet bij stuk houden dat ze geen betaling binnen hadden gehad, en dus ook niet gingen leveren.stylezzz schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:28:
screenshots v/d betaling aangeleverd, nog een keer contact opgenomen, ik werd zelfs voor oplichter uitgemaakt. een maand later vanuit de betalingsprovider ineens vanuit het niets mijn geld terug gekregen, nog eens 3 maanden later kwam m'n bestelling binnen.
heb dit maar als een cadeautje opgevat, ik had geen zin om nogmaals contact op te nemen met de klanten"Service"....
de jaren 90 is inmiddels alweer 3 decennia terug. Ik vermoed de hoogtijdagen van bristol.... Inmiddels zijn ze ingehaald door veel goedkopere alternatieven als een Primark en de bekende fash fashion ketens als een Zara, H&M etc als het goedkoop moet.euchromatic schreef op donderdag 16 november 2023 @ 09:50:
[...]
Ik had in de jaren '90 een bijbaantje bij Bristol, toen was het altijd druk en was er duidelijk behoefte aan winkelketen met goedkope(re) schoenen, kleding en random meuk. Hardlopers waren altijd de restpartijen merkkleding (Nike shirts met Griekse etiketten) en seizoensartikelen zoals dierenpantoffels, goedkope gymschoenen voor kinderen en slaapzakken. Werken was best gezellig maar toen al hadden de vaak grote winkels een minimum aan personeel rondlopen, inclusief ontmoedigingsbeleid over contact met klanten ("Bristol is een zelfbedieningswinkel!!").
Het merk Bristol was toen onderdeel van een portefeuille waar ook meer luxe winkels in zaten dus er waren wat schaalvoordelen en outlet-mogelijkheden, geen idee of dat nu nog zo is. Het concept is sindsdien echter nooit meer geupdate en inmiddels ingehaald door meer modieuze discounters en/of Shein.
Dat gaat snel. Gelderlandplein. Opening 22 november. Er zat eerst een BCC.

[ Voor 11% gewijzigd door jerry_a op 19-11-2023 12:17 ]
hoi
November bedoelde je? Maar wel begrijpelijk. November en december zijn wel twee maanden waar je een groot stuk omzet kunt pakken.jerry_a schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 14:16:
Dat gaat snel. Gelderlandplein. Opening 22 oktober. Er zat eerst een BCC.
[Afbeelding]
Ergens vind ik het wel jammer dat de speelgoedwinkels verdwijnen.jellybrah schreef op zondag 12 november 2023 @ 13:37:
[...]
Ik weet dat Bart Smit er allang niet meer is. Ik schets slechts een beeld dat er toen wel was. En een paar jaar geleden hadden we al "last" van leegstand, popup stores en troepwinkels.
Dat zijn toch winkels waar ik fijne herinneringen aan vroeger van had toen ik met me ouders de speelgoedwinkel in ging en wat mocht uitzoeken, dat waren toch wel hoogtepunten van me jeugd en denk vele met me.
Zal jammer zijn als dat echt helemaal verdwijn.
Als ik later kinderen heb dan zou ik er ook nog graag heen willen gaan met ze, ook al is het meestal een stuk duurder dan online het gaat om de belevenis voor de Kids die ik vroeger zelf ook had.
Als vanaf het grote kerk plein rechtdoor loopt en dan bij de H&M links het straatje induikt, langs het kattencafe en de used products zit daar een gigantische zelfstandige speelgoedzaak!jellybrah schreef op zaterdag 11 november 2023 @ 20:16:
Na een paar jaar weer eens de binnenstad van Zwolle opgezocht (voor schoenen) maar wat een triest aangezicht is de Diezerstraat geworden. De helft bestaat uit "troep" winkels met spullen die ook bij de Action/Xenos liggen. Veelal grote ketens, geen unieke kledingwinkels meer. Een Jamin (?) die ineens middenin de winkelstraat staat, dat kan toch nooit lang uit. Geen enkele speelgoedzaak meer, eerder had je de Wit, of Bart Smit. Tsja ik zal wel oud worden (36 hehe)
Edit*
Net opgezocht en die zaak heet Speeleiland!
[ Voor 3% gewijzigd door koelebobes op 18-11-2023 17:25 ]
BTC €94.837,08
Tegenwoordig zitten ouders samen met de kinderen met de tablet op de bank en wordt er gekeken bij Bol en Amazon of AliExpressNicoHF schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:49:
[...]
Ergens vind ik het wel jammer dat de speelgoedwinkels verdwijnen.
Dat zijn toch winkels waar ik fijne herinneringen aan vroeger van had toen ik met me ouders de speelgoedwinkel in ging en wat mocht uitzoeken, dat waren toch wel hoogtepunten van me jeugd en denk vele met me.
Zal jammer zijn als dat echt helemaal verdwijn.
Als ik later kinderen heb dan zou ik er ook nog graag heen willen gaan met ze, ook al is het meestal een stuk duurder dan online het gaat om de belevenis voor de Kids die ik vroeger zelf ook had.
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Verwijderd
Veel partijen die tijdens corona de sky de limit hadden lijken nu allemaal ten onder te gaan. Fenk dat er ook teveel management is geweest die dacht dat de corona cijfers nog hoger moesten na corona.
https://www.rtlnieuws.nl/...n-geval-van-faillissement
De omzet van intertoys vind ik ook niet echt om over naar huis te schrijven. Minder dan 1 miljoen per filiaal en winst netto amper 6%. Niet voor niks dat er geen koper gevonden kan worden.
https://www.ad.nl/economi...%20van%2011%2C4%20miljoen.
https://www.rtlnieuws.nl/...n-geval-van-faillissement
De omzet van intertoys vind ik ook niet echt om over naar huis te schrijven. Minder dan 1 miljoen per filiaal en winst netto amper 6%. Niet voor niks dat er geen koper gevonden kan worden.
https://www.ad.nl/economi...%20van%2011%2C4%20miljoen.
[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2023 20:02 ]
Ze maken wel haast met die bcc winkels. Ik vrees alleen dat de mediamarkt nu de bcc word. Kleine winkels, beperkt assortiment....jerry_a schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 14:16:
Dat gaat snel. Gelderlandplein. Opening 22 oktober. Er zat eerst een BCC.
[Afbeelding]
Ik ging gister een kaartspel halen bij de Intertoys. Stond ik te wachten bij de kassa waar een oma een sinterklaaskado probeert na te vragen welke niet op voorraad is, maar wel in de aanbieding. De medewerker had wel geduld en ging op zijn voorraadsysteem kijken.
"het is niet op voorraad, maar wel bij de distributiecentrum. Mogelijk komt het woensdag binnen, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.U kunt bellen om te kijken of die binnen is". "Wat is uw telefoonnummer dan?" Kijkt op de computer op de Intertoys website voor nummer filiaal en ziet gelijk ook: "Ik zie dat de legoset wel online bestelbaar, dan krijgt u het morgen thuisbezorgd"....
Dan ben je toch echt je bestaanszekerheid kwijt als stenen winkel.... Kan de medewerker niks aan doen.
*in mijn gemeente wonen veel ouderen, die nog graag in de fysieke winkels wat halen
"het is niet op voorraad, maar wel bij de distributiecentrum. Mogelijk komt het woensdag binnen, maar dat kan ik niet met zekerheid zeggen.U kunt bellen om te kijken of die binnen is". "Wat is uw telefoonnummer dan?" Kijkt op de computer op de Intertoys website voor nummer filiaal en ziet gelijk ook: "Ik zie dat de legoset wel online bestelbaar, dan krijgt u het morgen thuisbezorgd"....
Dan ben je toch echt je bestaanszekerheid kwijt als stenen winkel.... Kan de medewerker niks aan doen.
*in mijn gemeente wonen veel ouderen, die nog graag in de fysieke winkels wat halen
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Dat is wel een ding met Intertoys, soms hebben ze wel eens leuke deals met LEGO sets maar bestellen in de webshop en afhalen in de winkel kan niet als men geen eigen voorraad heeft. Ter plekke bestellen kan ook niet, dan komt men idd met het advies om het maar in de webshop te bestellen. Maar goed, gezien de drukte in de winkel in ons dorp (franchise) zal het wel goed gaan...
[ Voor 3% gewijzigd door vhal op 19-11-2023 09:15 ]
Waar de medewerker vermoedelijk niets aan kan doen is de onzekerheid of zij op een bepaalde dag een bepaald artikel binnenkrijgen.kmf schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:17:
Wat sowieso had gekund is dat ze aanbieden het telefoonnummer van de klant te noteren, en dan te bellen als het binnen is gekomen. Is een stuk klantvriendelijker dan 'moet u maar even bellen of het binnen is'.
Dit is wel een mooi voorbeeld van het nadeel van gescheiden ordersystemen voor webwinkel en stenen winkels.
Bijvoorbeeld Bever doet dat al jaren goed met een geïntegreerd systeem. Andersom werkt het dan ook: een product niet in het centrale magazijn maar wel in een winkel beschikbaar, kun je het gewoon online bestellen en wordt het vanuit de winkel naar het centrale magazijn gestuurd en daarvandaan verzonden.
Nee, dat is een denkfout: Omnichannel betekent bestaanszekerheid voor de formule. Daar heb je zowel fysiek als online voor nodig. Het gaat erom dat je de klant zoveel mogelijk kunt faciliteren en dat kan noch met alleen fysiek, noch met alleen online.kmf schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:17:
[...]
Ah ja, net als Intratuin dusWally2002 schreef op zondag 19 november 2023 @ 09:20:
[...]
Andersom werkt het dan ook: een product niet in het centrale magazijn maar wel in een winkel beschikbaar, kun je het gewoon online bestellen en wordt het vanuit de winkel naar het centrale magazijn gestuurd en daarvandaan verzonden.
Laatst had ik een bestelling geplaatst met 15 kerstornamenten (niet alles was in de winkel op voorraad) in hun webshop om vervolgens 15 aparte zendingen te krijgen vanuit 15 verschillende vestigingen uit heel Nederland. Heel efficiënt is het niet, om maar te zwijgen over de nutteloze distributiebewegingen de pakketschaamte toen ik ze op ging halen bij een pakketpunt.
[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 19-11-2023 09:33 ]
Wat ik bij Bever nog wel een gemis vind is dat je geen spullen “naar de winkel” kan halen om daar te passen en kiezen of je het wilt kopen. Zo hebben ze online een behoorlijk assortiment betgschoenen, maar als ik drie verschillende modellen wil passen en voor de zekerheid van elk model 2 maatvarianten dan moet ik dus eerst voor 2K aan schoenen kopen en afrekenen om er daarna weer vijf paar te retourneren.Wally2002 schreef op zondag 19 november 2023 @ 09:20:
[...]
Waar de medewerker vermoedelijk niets aan kan doen is de onzekerheid of zij op een bepaalde dag een bepaald artikel binnenkrijgen.
Wat sowieso had gekund is dat ze aanbieden het telefoonnummer van de klant te noteren, en dan te bellen als het binnen is gekomen. Is een stuk klantvriendelijker dan 'moet u maar even bellen of het binnen is'.
Dit is wel een mooi voorbeeld van het nadeel van gescheiden ordersystemen voor webwinkel en stenen winkels.
Bijvoorbeeld Bever doet dat al jaren goed met een geïntegreerd systeem. Andersom werkt het dan ook: een product niet in het centrale magazijn maar wel in een winkel beschikbaar, kun je het gewoon online bestellen en wordt het vanuit de winkel naar het centrale magazijn gestuurd en daarvandaan verzonden.
Nee.vhal schreef op zondag 19 november 2023 @ 09:32:
[...]
Ah ja, net als Intratuin dus![]()
Laatst had ik een bestelling geplaatst met 15 kerstornamenten (niet alles was in de winkel op voorraad) in hun webshop om vervolgens 15 aparte zendingen te krijgen vanuit 15 verschillende vestigingen uit heel Nederland. Heel efficiënt is het niet, om maar te zwijgen over de nutteloze distributiebewegingen de pakketschaamte toen ik ze op ging halen bij een pakketpunt.
Mijn ervaring is althans dat Bever alles via het centrale magazijn laat lopen. Er wordt voor zover mij bekend niets vanuit winkels rechtstreeks naar de klant verzonden.
Het nadeel is dan wel dat je dan iets langer op je spullen moet wachten, maar dat weegt wat mij betreft op tegen de punten die jij noemt in jouw voorbeeld.
Ze kopen nog steeds bij intertoys, dus netto gezien is er geen klant of omzet verloren gegaan. Beter als 'sorry hebben we niet liggen' en de klant vervolgens bij bol of consorten besteld.vhal schreef op zondag 19 november 2023 @ 09:14:
Dat is wel een ding met Intertoys, soms hebben ze wel eens leuke deals met LEGO sets maar bestellen in de webshop en afhalen in de winkel kan niet als men geen eigen voorraad heeft. Ter plekke bestellen kan ook niet, dan komt men idd met het advies om het maar in de webshop te bestellen. Maar goed, gezien de drukte in de winkel in ons dorp (franchise) zal het wel goed gaan...
Zal wel meevallen. Nu willen ze snel handelen. Het gat vullen in de markt voordat een concurrent het doet. Verhuizen kan altijd nog.stylezzz schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 21:14:
[...]
Ze maken wel haast met die bcc winkels. Ik vrees alleen dat de mediamarkt nu de bcc word. Kleine winkels, beperkt assortiment....
Dat zei ik dan ookWally2002 schreef op zondag 19 november 2023 @ 09:20:
[...]
Waar de medewerker vermoedelijk niets aan kan doen is de onzekerheid of zij op een bepaalde dag een bepaald artikel binnenkrijgen.
Dat is wat de klant ook zei "ik laat mijn telefoon achter", maar de medewerker zei dat ie zelf moet bellen. ook wel logisch: terugbellen betekent dat iemand van magazijn de taak moet krijgen om klanten te bellen bij binnenkomst artikel. Ik kan me voorstellen dat zo'n functie/taak moet meer bestaat als de medewerkers al "alles" moeten doen. Een notifier betekent ook administratie.Wat sowieso had gekund is dat ze aanbieden het telefoonnummer van de klant te noteren, en dan te bellen als het binnen is gekomen. Is een stuk klantvriendelijker dan 'moet u maar even bellen of het binnen is'.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Aangepast. Bedankt.nachtnet schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 15:25:
[...]
November bedoelde je? Maar wel begrijpelijk. November en december zijn wel twee maanden waar je een groot stuk omzet kunt pakken.
hoi
Een Intertoys-franchiser heeft er niks aan als het product bij intertoys.nl besteld wordt.stylezzz schreef op zondag 19 november 2023 @ 09:51:
[...]
Ze kopen nog steeds bij intertoys, dus netto gezien is er geen klant of omzet verloren gegaan. Beter als 'sorry hebben we niet liggen' en de klant vervolgens bij bol of consorten besteld.
Ah, ja...Wally2002 schreef op zondag 19 november 2023 @ 09:20:
Twee weken geleden kreeg ik van We een tegoedbon omdat een vorige bestelling zonder iets te retourneren was gedaan - ik geloof 15% korting op een artikel ofzo.
Dus ik online een trui en riem besteld, krijg dus 15% korting op de trui (van 55 naar 45 euro ofzo). Enkele dagen later ontvangen en ik vond de trui net wat te ruim. Dus ik naar een We winkel in de buurt waar ze de trui een maat kleiner op voorraad hadden en die zat prima.
Dus ik vraag of ik 'm daar kon ruilen, maar dat werd ingewikkeld: ik moest de nieuwe trui daar afrekenen, dan online (daar aan de balie op m'n telefoon) een retouraanvraag doen en ik kon de online gekochte trui daar vervolgens inleveren, waarbij ik het geld later terug zou krijgen.
Dat geld heb ik ondertussen terug... maar die 15% korting is dus kwijt: 45 euro terug ontvangen, maar de kortingsbon heb ik dus niet meer.
Geen zin om er verder achteraan te gaan, maar dit beschrijft wel een beetje wat je zegt: gescheiden systemen voor online en fysieke winkels en de moeilijkheden die dat oplevert.
Heb je bij Bol ook, 1 bestelling, 7 artikelen, 6 pakketjes van verschillende aanbieders (niet allemaal op dezelfde dag, maar daar kun je op wachten), 5 retouren naar verschillende locaties en verschillende vervoersbedrijven...vhal schreef op zondag 19 november 2023 @ 09:32:
[...]
Ah ja, net als Intratuin dus![]()
Maargoed, wel de laagste prijs
@vanaalten En daarbovenop heb je soms nog franchisers die niet altijd mee "willen" doen met retourneren van een andere vestiging of online bestellingen.
Lokale Van Haren gaf bij mij ook een keer aan dat online bestellingen bij hem afhalen voor hem niks opleverde.
Liever online kijken wat je wilt, en dan bij hem direct bestellen (telefonisch, in de winkel), dan pakt de lokale vestiging wel zn marge.
[ Voor 19% gewijzigd door mitsumark op 19-11-2023 12:57 ]
Je had het over de bestaanszekerheid van een stenen winkel, en dat de medewerker daar niets aan kon doen. In mijn post probeer ik aan te geven dat de winkel en in het verlengde de medewerker er deels wel invloed heeft, namelijk in een stukje service, in dit geval in de vorm van een terugbelnotitie.kmf schreef op zondag 19 november 2023 @ 12:15:
[...]
Dat zei ik dan ook
[...]
Dat is wat de klant ook zei "ik laat mijn telefoon achter", maar de medewerker zei dat ie zelf moet bellen. ook wel logisch: terugbellen betekent dat iemand van magazijn de taak moet krijgen om klanten te bellen bij binnenkomst artikel. Ik kan me voorstellen dat zo'n functie/taak moet meer bestaat als de medewerkers al "alles" moeten doen. Een notifier betekent ook administratie.
Tuurlijk kost die service ietsje moeite (wie het precies doet maakt op zich niet zo uit, het kost tijd).
Prima als een stenen winkel die service niet levert, maar dan wordt de toegevoegde waarde ook weer minder.
Nee hoor, mediamarkt is zijn strategie aan het veranderen. Van diverse (oude) grote winkels worden al verdiepingen gesloten (dordrecht / eindhoven). Het assortiment word terug gebracht tot enkel wat hardlopers in diverse categorieen.... nu de stap om wat kleinere panden over te nemen. Nee, mediamarkt word de nieuwe bcc op deze manier.downtime schreef op zondag 19 november 2023 @ 11:19:
[...]
Zal wel meevallen. Nu willen ze snel handelen. Het gat vullen in de markt voordat een concurrent het doet. Verhuizen kan altijd nog.
Zou kunnen. Maar een frachiser heeft wel veel andere voordelen qua marketing/naamsbekendheid/inkoop etc.... het voordeel blijft dat hij niet naar de concurrent is gegaan.kmf schreef op zondag 19 november 2023 @ 12:18:
[...]
Een Intertoys-franchiser heeft er niks aan als het product bij intertoys.nl besteld wordt.
Dan ben ik erg benieuwd hoe die strategie gaat werken want voor mij is de omvang van het assortiment, en het feit dat je het meteen uit voorraad mee krijgt, het enige waarmee MediaMarkt zich positief onderscheidt van elke andere dozenschuiver.stylezzz schreef op zondag 19 november 2023 @ 17:39:
[...]
Nee hoor, mediamarkt is zijn strategie aan het veranderen. Van diverse (oude) grote winkels worden al verdiepingen gesloten (dordrecht / eindhoven). Het assortiment word terug gebracht tot enkel wat hardlopers in diverse categorieen.... nu de stap om wat kleinere panden over te nemen. Nee, mediamarkt word de nieuwe bcc op deze manier.
Zo is mediamarkt natuurlijk wel ooit begonnen. Door de concurentie uit te schakelen met een gigantisch breed assortiment gecombineerd met een 'je bent toch niet gek' prijsgarantie. Maar inmiddels zijn we 20 jaar verder en werkt dat niet meer.... het aanbod online is nog veel breder, en als het op prijs aankomt kunnen ze het ook niet meer winnen. Dus wat moet je dan met die gigantische panden?downtime schreef op zondag 19 november 2023 @ 18:02:
[...]
Dan ben ik erg benieuwd hoe die strategie gaat werken want voor mij is de omvang van het assortiment, en het feit dat je het meteen uit voorraad mee krijgt, het enige waarmee MediaMarkt zich positief onderscheidt van elke andere dozenschuiver.
Vaak wordt het ordersysteem voor de webwinkel uitbesteed aan bedrijven die de logistiek en distributie doen. Bijvoorbeeld, alles voor De Bijenkorf wordt door Ingram Micro gedaan, en die nog veel meer winkels. Het assortiment is soms ook anders dan in de stenen winkel.Wally2002 schreef op zondag 19 november 2023 @ 09:20:
[...]
Ah ja, dat is waarom het zo goedkoop aanvoelt. Een jaar geleden (of langer) kocht ik bij HMV (VK) een paar UHD-discs, voor ophalen in de winkel, want ja, scheelt weer karton en dergelijke dacht ik. Gewoon lekker naar de winkel wandelen en gelijk meenemen. Kreeg ik een e-mail: u pakket is onderweg naar de winkel - +- 3 dagen. Terwijl ze gewoon in voorraad waren in de winkel. Maar goed, ik dacht, het zal alsnog beter zijn voor het klimaat, want alle voorraad wordt gewoon in een doos gepleurd en uitgesorteerd in de winkel. Toen ging ik het ophalen… was het alsnog een normaal enveloppakketje. Bied de optie “klik en haal op” dan niet aan. (Ja het zal mogelijk wat bespaard hebben op distributie qua klimaat, maar veel minder dan gewoon ophalen in de winkel zelf).Frame164 schreef op zondag 19 november 2023 @ 20:42:
[...]
Vaak wordt het ordersysteem voor de webwinkel uitbesteed aan bedrijven die de logistiek en distributie doen. Bijvoorbeeld, alles voor De Bijenkorf wordt door Ingram Micro gedaan, en die nog veel meer winkels. Het assortiment is soms ook anders dan in de stenen winkel.
Een beetje fatsoenlijke omnichannel formule heeft de winkelvoorraad geïntegreerd in de webwinkel. Dat betekent dat:BiaggioLuciano schreef op maandag 20 november 2023 @ 14:17:
[...]
Ah ja, dat is waarom het zo goedkoop aanvoelt. Een jaar geleden (of langer) kocht ik bij HMV (VK) een paar UHD-discs, voor ophalen in de winkel, want ja, scheelt weer karton en dergelijke dacht ik. Gewoon lekker naar de winkel wandelen en gelijk meenemen. Kreeg ik een e-mail: u pakket is onderweg naar de winkel - +- 3 dagen. Terwijl ze gewoon in voorraad waren in de winkel. Maar goed, ik dacht, het zal alsnog beter zijn voor het klimaat, want alle voorraad wordt gewoon in een doos gepleurd en uitgesorteerd in de winkel. Toen ging ik het ophalen… was het alsnog een normaal enveloppakketje. Bied de optie “klik en haal op” dan niet aan. (Ja het zal mogelijk wat bespaard hebben op distributie qua klimaat, maar veel minder dan gewoon ophalen in de winkel zelf).
-Klanten zich online kunnen oriënteren en vervolgens gericht naar een winkel kunnen om een product in het echt te zien en te kopen (En dat is echt wat een significant deel van de klanten doet)
-Weborders lokaal door de winkel kunnen worden afgehandeld
https://www.nu.nl/economi...bieden-aan-te-pakken.html
Ik vind dit een beetje vreemde zet eerlijk gezegd. Natuurlijk winkelt het prettiger als de gevels er gelikt uit zien, maar in de basis lijkt het me dat het winkelaanbod divers en het liefst ook verrassend moet zijn om publiek te kunnen trekken. En daar heb je dan weer betaalbare huren voor nodig... maar de huren worden hiermee niet lager.
Ook apart (vind ik) dat dit landelijk geld is en niet geld uit de regio
Ik vind dit een beetje vreemde zet eerlijk gezegd. Natuurlijk winkelt het prettiger als de gevels er gelikt uit zien, maar in de basis lijkt het me dat het winkelaanbod divers en het liefst ook verrassend moet zijn om publiek te kunnen trekken. En daar heb je dan weer betaalbare huren voor nodig... maar de huren worden hiermee niet lager.
Hier in de stad zijn ze er ook net mee begonnen, maar hier komt het gewoon uit een lokaal potje.Gitarist schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 11:00:
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Verhuurders hebben teveel macht denk ik, hier in het dorp is ook veel leegstand. Al sinds dat het gebouw er staat. (+/- 2008) https://maps.app.goo.gl/PPLHL8fc5oNwMoHZ9
Etos, Bruna en de Zeeman zijn de laatste jaren verdwenen, inmiddels is de Lidl stukken groter geworden. De rest van de lege panden hebben ze voorzien van een stickerprintje.
Jammer dat de gemeente of overheid niet kan ingrijpen, zoveel loze ruimte.
Etos, Bruna en de Zeeman zijn de laatste jaren verdwenen, inmiddels is de Lidl stukken groter geworden. De rest van de lege panden hebben ze voorzien van een stickerprintje.

Whatever.
Hoe zou jij dan willen ingrijpen in deze specifieke situatie?Harmen schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 11:19:
Verhuurders hebben teveel macht denk ik, hier in het dorp is ook veel leegstand. Al sinds dat het gebouw er staat. (+/- 2008) https://maps.app.goo.gl/PPLHL8fc5oNwMoHZ9
Woningen er van maken? Die ruimtes zijn wellicht geschikt om in te wonen, maar hoe krijg je dat georganiseerd qua afstand van de straat, wat doet het met de prijs van de woningen er boven, er omheen, wil je wel zo dicht aan de straat wonen, is de bestemming hiervoor wel geschikt, enz enz.
De oplossing is niet altijd zo eenvoudig.
| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!
Ik begin me af te vragen of lagere huren wel de oplossing zijn. Je moet je als winkelier voldoende kunnen onderscheiden van de 'grote jongens' om überhaupt rendabel te zijn. Als je dat kunt, ben je ook in staat om marge te maken op je product.... en kun je de huur betalen.Gitarist schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 11:00:
Leegstandsbelasting. Dan zoekt de markt zelf wel een oplossing.CeesKees schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 11:48:
[...]
Een winkeltje in Alkmaar centrum kost ongeveer 200 euro/m2 BVO per jaar. Stel je bent ZZP-er en wilt een winkeltje van 75 m2 hebben (de kleinste die ik kan vinden op dit moment). Dan betaal je 1250 euro per maand. Daar komen nog servicekosten zoals energie, water e.d. bovenop. Zit je minimaal op 2000 euro. Zeg dat je als ZZP-er tevreden bent met het minimumloon van 2.000 euro bruto per maand.stylezzz schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:18:
[...]
Ik begin me af te vragen of lagere huren wel de oplossing zijn. Je moet je als winkelier voldoende kunnen onderscheiden van de 'grote jongens' om überhaupt rendabel te zijn. Als je dat kunt, ben je ook in staat om marge te maken op je product.... en kun je de huur betalen.
Dan gaat 1/2 van je marge naar de huur en de helft naar je loon. Hoge huren zijn funest voor de kleine ondernemer.
Ik denk eerder dat te lage omzet funest is voor hoge huren. Of je een kleine ondernemer bent of niet maakt dan niet zoveel uit.
Maar op een huur van €15.000 per jaar voor 75m2 zal ongeveer €250.000 €300.000 aan omzet tegenover staan. Ik denk dat je dan makkelijk zelf meer verdient dan je aan huur kwijtbent.
Maar op een huur van €15.000 per jaar voor 75m2 zal ongeveer €250.000 €300.000 aan omzet tegenover staan. Ik denk dat je dan makkelijk zelf meer verdient dan je aan huur kwijtbent.
Dat ligt er maar net aan hoeveel marge dat je maakt op je product. Ga je oled televisies aanbieden dan ga je het niet redden omdat iedereen die dingen voor een paar procent online aanbied. Ga je koekjes bakken en voor 3 euro per ons verkopen ga je het ook niet redden.(of je moet er heel veel verkopenSkyaero schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:34:
[...]
Een winkeltje in Alkmaar centrum kost ongeveer 200 euro/m2 BVO per jaar. Stel je bent ZZP-er en wilt een winkeltje van 75 m2 hebben (de kleinste die ik kan vinden op dit moment). Dan betaal je 1250 euro per maand. Daar komen nog servicekosten zoals energie, water e.d. bovenop. Zit je minimaal op 2000 euro. Zeg dat je als ZZP-er tevreden bent met het minimumloon van 2.000 euro bruto per maand.
Dan gaat 1/2 van je marge naar de huur en de helft naar je loon. Hoge huren zijn funest voor de kleine ondernemer.
Verwijderd
Wat is dat nou weer voor een rare combinatie…. Nu doet de markt ook zijn werk. Jij wilt een raar regeltje opleggen en dan de rest door dezelfde markt laten regelen?Skyaero schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:29:
[...]
Leegstandsbelasting. Dan zoekt de markt zelf wel een oplossing.
Ik lees aandachtig iedere reaktie .. kan mee komen in dit alles.. alleen heeft ook te maken met dat we simpel weg te weinig geld overhouden om leuke dingen te doen.
Ik leef echt heel zuinig in de zomer had ik mijn energie terug onder 950 kuub gas op jaar basis.. ik werd heel blij, water verbruik van 124 naar 74 ik deed een vreugde dansje .. ik dacht hou nu eindelijk wat geld over..
Ik ga naar bed in de avond, de volgende ook wordt ik wakker kijk even als eerste natuurlijk op telefoon en ja hoor op Nu.nl een heel artikel dat de energie belasting volgend jaar omhoog gaan, de prijzen ook..moedeloos..
als het niet erger kan zei de waterbedrijf dat hun ook flink hun prijzen moeten aanpassen om schoon water te krijgen in de toekomst..
Kortom dan doe je heel goed voor de wereld, samenleving om je footprint op Aarde terug te brengen dan wordt je gewoon nog bestraft ..
Ik weet het.. de emotie lopen op.. excuseer mij hiervoor ..
Ik leef echt heel zuinig in de zomer had ik mijn energie terug onder 950 kuub gas op jaar basis.. ik werd heel blij, water verbruik van 124 naar 74 ik deed een vreugde dansje .. ik dacht hou nu eindelijk wat geld over..
Ik ga naar bed in de avond, de volgende ook wordt ik wakker kijk even als eerste natuurlijk op telefoon en ja hoor op Nu.nl een heel artikel dat de energie belasting volgend jaar omhoog gaan, de prijzen ook..moedeloos..
als het niet erger kan zei de waterbedrijf dat hun ook flink hun prijzen moeten aanpassen om schoon water te krijgen in de toekomst..
Kortom dan doe je heel goed voor de wereld, samenleving om je footprint op Aarde terug te brengen dan wordt je gewoon nog bestraft ..
Rocamadour Yeshua
Goede vraag, ben geen expert op dat gebied. 12jr+ leegstand brengt ook niet veel op denk ik.CeesKees schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 11:48:
[...]
Hoe zou jij dan willen ingrijpen in deze specifieke situatie?
Woningen er van maken? Die ruimtes zijn wellicht geschikt om in te wonen, maar hoe krijg je dat georganiseerd qua afstand van de straat, wat doet het met de prijs van de woningen er boven, er omheen, wil je wel zo dicht aan de straat wonen, is de bestemming hiervoor wel geschikt, enz enz.
Whatever.
En wat ik van enkele ondernemers in mijn gemeente begrijp is dat er ook alleen huurcontracten voor minimaal 60 maanden worden aangeboden. Leuk voor een verhuurder, maar een ondernemer die eens een risico wil aangaan en eens iets wil proberen zonder te weten of het wel aanslaat, bedenkt zich wel drie keer om zich vast te leggen voor zo'n lange periode.Skyaero schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:34:
[...]
Een winkeltje in Alkmaar centrum kost ongeveer 200 euro/m2 BVO per jaar. Stel je bent ZZP-er en wilt een winkeltje van 75 m2 hebben (de kleinste die ik kan vinden op dit moment). Dan betaal je 1250 euro per maand. Daar komen nog servicekosten zoals energie, water e.d. bovenop. Zit je minimaal op 2000 euro. Zeg dat je als ZZP-er tevreden bent met het minimumloon van 2.000 euro bruto per maand.
Uhh, verkeerde topic of bedoel je dat winkels moeten sluiten omdat we gaan 'consuminderen'? En gezien de luxezaken juist wel vrij veel verkocht worden denk ik dat het wel meevalt met dat geld overhouden. Kan daar zelf ook niet zo over meepraten en ik verdien echt geen exorbitant salaris. Alleen kan de euro natuurlijk maar 1x uitgegeven worden en worden er wellicht andere keuzes gemaakt.Antenne Bayern schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:52:
Ik lees aandachtig iedere reaktie .. kan mee komen in dit alles.. alleen heeft ook te maken met dat we simpel weg te weinig geld overhouden om leuke dingen te doen.
Voorbeeld: Een gemiddelde kinderkledingwinkel heeft een omzet van 4000 euro/m2/jaar. In jouw voorbeeld zou dat dus 300000 euro/jaar zijn. Bruto marge op kleding is ca. 45%. Van dit 300000 houdt je dan 112.000 euro over. Min de 15k voor de huur, blijft over iets minder dan 100k. Dat moet lukken met 1,5...2 FTE.Skyaero schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:34:
[...]
En zoals je ziet is de huur maar een heel klein deel van de omzet. Halveren heeft niet heel veel impact op het bedrijfsresultaat. Als je omzet veel minder is, dan is zo'n winkelpand geen geschikte locatie voor je bedrijf.
Dat zal ik eens vragen aan onze wolwinkel hier.... Ik weet zeker dat haar omzet eerder rond de 4000 per maand zit, en de huur op de helft... voor een paar ton omzet heb je echt een serieus goedlopende zaak nodig, en die past niet op 75 m2....jopie schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:38:
Ik denk eerder dat te lage omzet funest is voor hoge huren. Of je een kleine ondernemer bent of niet maakt dan niet zoveel uit.
De markt doet zijn werk niet omdat de secundaire functie (boekwaarde van de verhuurder) nu belangrijker is dan de primaire functie (daadwerkelijk gebruik) van het vastgoedobject.Verwijderd schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:44:
[...]
Wat is dat nou weer voor een rare combinatie…. Nu doet de markt ook zijn werk. Jij wilt een raar regeltje opleggen en dan de rest door dezelfde markt laten regelen?
Als de huur naar beneden gaat, moet er ook afgeboekt worden op de waarde van het pand, omdat er ooit is besloten dat een verhuurd pand meer waard is dan een onverhuurd pand en dit mag volgens wet en regelgeving.
Verhuurders blijven dus net zolang op hun handen zitten tot er iemand wanhopig/gek genoeg is om de huurprijs te betalen. En tot die tijd blijft het pand leeg.
Leegstand is funest voor de gemeente: het aanzien van de (winkel)straat, minder inloop van bezoekers/klanten/toeristen. Daarmee ontstaat weer een feedback loop waardoor er nog meer leegstand ontstaat. De makkelijkste route voor een gemeente is belasting te heffen op leegstand. Zaken als boekhoudkundige regels moeten namelijk nationaal of zelfs internationaal worden geregeld.
Met de belasting ontstaat er een motivatie om niet langer op de handen te zitten, want de leegstand begint veel geld te kosten.
Ik denk dat je een reality check nodig hebt. 300.000 euro omzet is echt veel voor een winkeltje van 75 m2. Met die eerdergenoemde 2.000 euro/maand huur + 2.000 loon zit je op bijna 50k per jaar. Moet je bij die 300.000 euro minimaal 25% bruto marge draaien. Dat is in sommige branches al onhaalbaar veeljopie schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 12:38:
Wol? Lijkt me ook lastig om daar een winkel rendabel in te krijgen. De brei-hobbyist haalt dat waarschijnlijk bij de action of zeeman. Zie daarin jezelf maar eens te onderscheiden.... sowieso is de doelgroep niet groeiende vrees ik.HvdBent schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:14:
[...]
Dat zal ik eens vragen aan onze wolwinkel hier.... Ik weet zeker dat haar omzet eerder rond de 4000 per maand zit, en de huur op de helft... voor een paar ton omzet heb je echt een serieus goedlopende zaak nodig, en die past niet op 75 m2....
Ik denk dat ze per dag een klant of 10 heeft die voor gemiddeld 50 euro aan wol koopt, bij de andere winkels haal je wol voor het minder serieuze werk. Ik ken mensen die een trui hebben waar voor 300 euro aan wol in zit, laat staan de urenstylezzz schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:05:
[...]
Wol? Lijkt me ook lastig om daar een winkel rendabel in te krijgen. De brei-hobbyist haalt dat waarschijnlijk bij de action of zeeman. Zie daarin jezelf maar eens te onderscheiden.... sowieso is de doelgroep niet groeiende vrees ik.
Haha... klinkt exclusief. Maar goed ik heb geen verstand van die handel.... Maar dat er op zo'n bol wol marge zit lijkt me wel duidelijk.HvdBent schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:24:
[...]
Ik denk dat ze per dag een klant of 10 heeft die voor gemiddeld 50 euro aan wol koopt, bij de andere winkels haal je wol voor het minder serieuze werk. Ik ken mensen die een trui hebben waar voor 300 euro aan wol in zit, laat staan de urenIk ga uit van een omzet rond de 9000 euro per maand, en nee zij heeft de winkel voor de lol, eh ik bedoel wol (ze heeft jarenlang een managementfunctie in de top van het bankwezen gehad de schaapjes staan al lang op het droge)
Ik heb dit al meerdere keren gezien in dit topic, dus het zal ongetwijfeld waar zijn.Skyaero schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 13:43:
[...]
Als de huur naar beneden gaat, moet er ook afgeboekt worden op de waarde van het pand, omdat er ooit is besloten dat een verhuurd pand meer waard is dan een onverhuurd pand en dit mag volgens wet en regelgeving.
Verhuurders blijven dus net zolang op hun handen zitten tot er iemand wanhopig/gek genoeg is om de huurprijs te betalen. En tot die tijd blijft het pand leeg.[...]
Maar om eerlijk te zijn begrijp ik dit niet zo goed. Je zou ook kunnen redeneren dat de verhuurprijs omlaag moet zodat het wél verhuurd raakt. Dan heb je toch én een goed verhaal richting (evt.) financiers én een betere cashflow?
Dit lijkt mij ook een goed idee, in ieder geval beter dan de (Rijks)overheid die geld uittrekt om gevels te verbeteren.Leegstand is funest voor de gemeente: het aanzien van de (winkel)straat, minder inloop van bezoekers/klanten/toeristen. Daarmee ontstaat weer een feedback loop waardoor er nog meer leegstand ontstaat. De makkelijkste route voor een gemeente is belasting te heffen op leegstand. Zaken als boekhoudkundige regels moeten namelijk nationaal of zelfs internationaal worden geregeld.
Met de belasting ontstaat er een motivatie om niet langer op de handen te zitten, want de leegstand begint veel geld te kosten.
Lekker kort door de bocht:
huur is bijv. iets anders dan huisvestingskosten. Denk bijv. aan gemeentelijke belastingen, energie en water, verzekeringen etc. etc. Dan vergeet men ook nog de andere kosten die uit de marge betaald moeten worden, zoals inrichting, verpakkingskosten, kassa en pin, marketing, inventaris etc. etc..
huur is bijv. iets anders dan huisvestingskosten. Denk bijv. aan gemeentelijke belastingen, energie en water, verzekeringen etc. etc. Dan vergeet men ook nog de andere kosten die uit de marge betaald moeten worden, zoals inrichting, verpakkingskosten, kassa en pin, marketing, inventaris etc. etc..
Het werkt (versimpeld) zo:Gitarist schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:31:
[...]
Ik heb dit al meerdere keren gezien in dit topic, dus het zal ongetwijfeld waar zijn.
Maar om eerlijk te zijn begrijp ik dit niet zo goed. Je zou ook kunnen redeneren dat de verhuurprijs omlaag moet zodat het wél verhuurd raakt. Dan heb je toch én een goed verhaal richting (evt.) financiers én een betere cashflow?
[...]
Dit lijkt mij ook een goed idee, in ieder geval beter dan de (Rijks)overheid die geld uittrekt om gevels te verbeteren.
Een pand is 100x (fictief) de kale huur waard. Dus bijvoorbeeld de huur is €1.000 per maand dan is het pand €100.000 waard. De verhuurder kan hiervoor een lening nemen bij de bank voor die €100.000 en betaald alleen de rente. Op het moment dat de huur verlaagd wordt naar €900 is het pand nog maar €90.000 waard en moet de verhuurder €10.000 aflossen op de lening. Doe dat keer het aantal panden en je hebt een groot gat in je begroting.
En natuurlijk kost een leeg pand ook geld maar blijkbaar minder dan de aflossing. En zoals met alles, hoe lang moet je wachten.
Zelfde met je auto, wanneer stop je met repareren en koop je een nieuwe. Achteraf was dat waarschijnlijk ook beter om dat een aantal reparaties geleden te hebben gedaan.
De aloude wet van vraag en aanbod zou dat wel tot gevolg moeten hebben, maar zoals hierboven al gesteld werd hangen er hele andere belangen aan een pand als enkel en alleen het innen van huur.Gitarist schreef op dinsdag 5 december 2023 @ 14:31:
[...]
Ik heb dit al meerdere keren gezien in dit topic, dus het zal ongetwijfeld waar zijn.
[...]
Dit lijkt mij ook een goed idee, in ieder geval beter dan de (Rijks)overheid die geld uittrekt om gevels te verbeteren.
Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels