De vakanties waren ook zo ongelofelijk duur geworden dat het eigenlijk niet meer houdbaar was. Twee weken een tentje in zuid europa huren kostte geloof ik iets van 2500 euro. Na afgelopen jaar waren we eigenlijk ook wel op het punt gekomen dat het niet eens meer om wel of niet kunnen betalen ging, maar dat het domweg niet meer willen betalen was. Ik kan me niet voorstellen dat we daarin de enige zijn.henri86 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:08:
Vacancesoleil lijkt de volgende te worden.
Touroperator Vacansoleil verkeert in grote financiële moeilijkheden. De aanbieder van campingvakanties heeft uitstel van betaling aangevraagd, wat vaak een voorbode is van faillissement.
Het bedrijf had naar eigen zeggen een grote schuldenlast opgebouwd in het verleden. Na de uitbraak van de coronapandemie zakte de verkoop van campingvakanties in en moest het bedrijf extra financiering aantrekken. Nu de rentes hard zijn gestegen, is die schuldenberg onhoudbaar geworden. Ook de hoge inflatie bracht Vacansoleil in de problemen, meldt het bedrijf.
Er zullen vast meer volgen nu alles duurder is geworden zullen consumenten de hand meer op de knip houdenhenri86 schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 15:08:
Vacancesoleil lijkt de volgende te worden.
Touroperator Vacansoleil verkeert in grote financiële moeilijkheden. De aanbieder van campingvakanties heeft uitstel van betaling aangevraagd, wat vaak een voorbode is van faillissement.
Het bedrijf had naar eigen zeggen een grote schuldenlast opgebouwd in het verleden. Na de uitbraak van de coronapandemie zakte de verkoop van campingvakanties in en moest het bedrijf extra financiering aantrekken. Nu de rentes hard zijn gestegen, is die schuldenberg onhoudbaar geworden. Ook de hoge inflatie bracht Vacansoleil in de problemen, meldt het bedrijf.
Deurwaardes en de schuld hulpverlening zullen het vast momenteel druk hebben doordat er mensen waren die altijd op grote voet leefde en lekker veel op afbetaling kochten en het nu niet meer financieel kunnen rond krijgen door de gestegen prijzen
en dit alles zal ervoor zorgen dat er meer bedrijven zullen omvallen
Heb wel m'n twijfels in hoeverre Vacansoleil in dit topic thuishoort. Dat is toch meer een online/brochure club en geen fysieke winkel?
[ Voor 3% gewijzigd door spone op 26-09-2023 19:06 ]
i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512
Als Blokker zou verdwijnen is daar helemaal bijna geen alternatief voor. V&D is al verdwenen, Marskramer is er niet meer (in elk geval niet bij mij in de buurt, vroeger zat die letterlijk bij mij in de buurt, dat waren nog eens tijden, dat het makkelijk was iets te vinden), dan is er alleen nog HEMA en Xenos voor huishoudelijke dingen en een paar hele luxe zaken, maar Blokker heeft veel dingen die je noch bij de HEMA noch bij de Xenos vindt.Steenw schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:16:
[...]
Dat circus heeft lang genoeg geduurd nu maar afwachten wanneer de stekker uit de blokker en de mm wordt getrokken
Noem eens wat?FairPCsPlease schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:19:
[...]
Als Blokker zou verdwijnen is daar helemaal bijna geen alternatief voor. V&D is al verdwenen, Marskramer is er niet meer (in elk geval niet bij mij in de buurt, vroeger zat die letterlijk bij mij in de buurt, dat waren nog eens tijden, dat het makkelijk was iets te vinden), dan is er alleen nog HEMA en Xenos voor huishoudelijke dingen en een paar hele luxe zaken, maar Blokker heeft veel dingen die je noch bij de HEMA noch bij de Xenos vindt.
Producten die je bij blokker koopt kun je ook krijgen bij bijvoorbeeld hema,xenos,kruitvat en de actionFairPCsPlease schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:19:
[...]
Als Blokker zou verdwijnen is daar helemaal bijna geen alternatief voor. V&D is al verdwenen, Marskramer is er niet meer (in elk geval niet bij mij in de buurt, vroeger zat die letterlijk bij mij in de buurt, dat waren nog eens tijden, dat het makkelijk was iets te vinden), dan is er alleen nog HEMA en Xenos voor huishoudelijke dingen en een paar hele luxe zaken, maar Blokker heeft veel dingen die je noch bij de HEMA noch bij de Xenos vindt.
De blokker verkoopt van alles maar alle dingen zijn ook elders te krijgen ze hebben naar mijn gevoel geen meerwaarde meer
Afwasborstel,schuursponsje,bestek,batterijen,pannen,glazen,kopjes,opbergboxen en schoonmaakmiddelen voor dit alles kom ik al jaren niet bij de blokker
En dan hebben ze ook nog electronica waar de verkopers niks over kunnen vertellen dus dat haal ik dat ook ergens anders
[ Voor 14% gewijzigd door Steenw op 26-09-2023 20:39 ]
Het assortiment van pannen en glazen vind ik bij Blokker beter. Ook Mepal verkopen ze niet bij de HEMA, dat heeft alleen het eigen merk. En huishoudelijke producten met een snoer, zoals strijkijzers, koffiezetapparaten daarvoor ga ik ook altijd naar de Blokker, dat hebben ze bij de Xenos niet en veel merken zul je bij de HEMA niet vinden, als ze het al hebben.
Kruidvat vind ik geen vergelijking, daar kom ik alleen voor drogisterij-spullen. Ik ben er principeel op tegen dat zij andere zaken verkopen, dat maakt de Kruidvat winkels er alleen maar onoverzichtelijker op. En Action verkoopt voor zover mij bekend alleen maar goedkope Chinese rommel die in no time kapot gaat?Steenw schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:29:
[...]
Producten die je bij blokker koopt kun je ook krijgen bij bijvoorbeeld hema,xenos,kruitvat en de action
De blokker verkoopt van alles maar alle dingen zijn ook elders te krijgen ze hebben naar mijn gevoel geen meerwaarde meer
Dit is zo niet waar, je kan niet zeggen dat een winkel als kruidvat niet mee telt alleen omdat je dan je punt kan maken.
Alle dingen bij de blokker kan je makkelijk elders vinden en in 9 van de 10 keer ook in dezelfde winkel.
Action heeft ook merk producten en niet alleen maar chinese troep.
Alle dingen bij de blokker kan je makkelijk elders vinden en in 9 van de 10 keer ook in dezelfde winkel.
Action heeft ook merk producten en niet alleen maar chinese troep.
Ik ben erook jaren op tegen geweest dat winkel branche vreemde artikelen verkopen maar ik ben daar inmiddels overheen gestaptFairPCsPlease schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:39:
[...]
Kruidvat vind ik geen vergelijking, daar kom ik alleen voor drogisterij-spullen. Ik ben er principeel op tegen dat zij andere zaken verkopen, dat maakt de Kruidvat winkels er alleen maar onoverzichtelijker op. En Action verkoopt voor zover mij bekend alleen maar goedkope Chinese rommel die in no time kapot gaat?
En wat jij rommel noemt bij de action wordt door het grootste deel van nederland geaccepteerd
Het is er niet voor niets altijd redelijk druk en als je hun omzet en winst cijfers bekijkt doen ze het wel heel goed
En ja mij zie je erook niet voor een oplader of een hdmi kabel want dat blijft een gok bij de action maar eennschuursponsje, bekers en een afwasborstel zal ik wel rustig bij de action kopen
Het gevoel wat jij hebt bij de action is ongeveer het zelfde gevoel ik krijg bij de blokker als ze proberen je een koffiemachine te verkopen die truus of muts achter de kassa kan mij dan nog niet eens vertellen hoe die aanmoet
Steenw schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:51:
[...]
Ik ben erook jaren op tegen geweest dat winkel branche vreemde artikelen verkopen maar ik ben daar inmiddels overheen gestapt
En wat jij rommel noemt bij de action wordt door het grootste deel van nederland geaccepteerd
Het is er niet voor niets altijd redelijk druk en als je hun omzet en winst cijfers bekijkt doen ze het wel heel goed
En ja mij zie je erook niet voor een oplader of een hdmi kabel want dat blijft een gok bij de action maar eennschuursponsje, bekers en een afwasborstel zal ik wel rustig bij de action kopen
Het gevoel wat jij hebt bij de action is ongeveer het zelfde gevoel ik krijg bij de blokker als ze proberen je een koffiemachine te verkopen die truus of muts achter de kassa kan mij dan nog niet eens vertellen hoe die aanmoet
En ik ben niet heel erg prijsbewust maar ik verdom het om bij de blokker er een 1 euro voor neer te leggen terwijl de schuursponsjes elders 0,40 cent kosten
Het hoeft alleen schoon te maken ik koop het niet om na het design te kijken de hele dag
Diverse gegadigden voor 'gedeeltelijke doorstart' failliet BCC
Ik moet heel erg diep graven in m'n geheugen, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit iets heb gekocht bij BCC. Hooguit een kabeltje misschien wat ik direct nodig had of lege CD's (kun je nagaan hoe lang geleden). Zat wel een tijdje terug te kijken voor een laptop voor m'n ouders, omdat het dichtbij was en we het konden afhalen, maar uiteindelijk toch via internet gekocht. Achteraf gezien maar goed ook, alhoewel je zo'n faillissement ook niet van tevoren verzint.
Tja, altijd triest als een organisatie onderuit gaat, vooral voor het personeel, maar in dit geval is er misschien nog hoop voor het personeel.
Curatoren Joris Lensink en Thijs Hekman onderhandelen 'met diverse gegadigden' over een 'gedeeltelijke doorstart' van de failliete elektronicaketen BCC. Eind deze week zouden zij daarover meer duidelijkheid moeten geven. Intussen is de faillissementsuitverkoop in volle gang.
Toevallig was ik laatst bij KFC Barendrecht. Daarnaast staat een BCC. Rolluiken waren dicht en er hingen briefjes op de ramen, maar ik zag niet wat erop stond. Maar blijkbaar wordt er dus uitverkoop gehouden met hoge kortingen. Zelf woon ik om de hoek bij BCC Alexandrium. Is volgens mij een megastore. Ben benieuwd wat daarmee gaat gebeuren. Die zou in theorie wel geschikt zijn voor een Media Markt.Ook concurrent Mediamarkt zou geïnteresseerd kunnen zijn in delen van BCC.
Ik moet heel erg diep graven in m'n geheugen, maar ik kan me niet herinneren dat ik ooit iets heb gekocht bij BCC. Hooguit een kabeltje misschien wat ik direct nodig had of lege CD's (kun je nagaan hoe lang geleden). Zat wel een tijdje terug te kijken voor een laptop voor m'n ouders, omdat het dichtbij was en we het konden afhalen, maar uiteindelijk toch via internet gekocht. Achteraf gezien maar goed ook, alhoewel je zo'n faillissement ook niet van tevoren verzint.
Tja, altijd triest als een organisatie onderuit gaat, vooral voor het personeel, maar in dit geval is er misschien nog hoop voor het personeel.
Vergeet IKEA niet. Daar kan je ook veel van de huishoudelijke zaken krijgen.Steenw schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:29:
[...]
Producten die je bij blokker koopt kun je ook krijgen bij bijvoorbeeld hema,xenos,kruitvat en de action
Afwasborstel,schuursponsje,bestek,batterijen,pannen,glazen,kopjes,opbergboxen en schoonmaakmiddelen voor dit alles kom ik al jaren niet bij de blokker
De Bijenkorf, het laatste echte warenhuis wat ons land nog rijk is, heeft het inmiddels ook niet meer zo makkelijk...
*knip*
https://www.ad.nl/economi...ns-bay-achterna~a5ef860b/
Geen paniek nog natuurlijk, maar is wel de vraag in hoeverre het model uiteindelijk levensvatbaar blijft.
*knip*
Geen paniek nog natuurlijk, maar is wel de vraag in hoeverre het model uiteindelijk levensvatbaar blijft.
[ Voor 20% gewijzigd door Touchdomex op 12-10-2023 08:44 . Reden: Archive linkjes zijn niet toegestaan ]
Dank @Steenw , @ansichtkaart en @martwoutnl voor omschrijvingen van alternatieven voor Blokker. Action ken ik nog niet goed en misschien zal ik uit nood voor Kruidvat ook voor huishoudelijke dingen komen, maar vooralsnog is Blokker niet failliet en was het alleen maar speculatie in dit topic. Ze zeggen 'de mens is een gewoontedier', maar een mens met autistische spectrum stoornis is dat nog in versterkte mate, dus voorlopig hou ik het bij de Blokker. Maar mochten de onheilstijdingen bewaarheid worden, zal ik de alternatieven bekijken als de noodzaak er is.
Misschien heeft het ook met hun aanbod te maken.Er is tegenwoordig qua kleding een overdaad aan merken met grote logo's waar sommige mensen graag voor willen betalen. Maar de kwaliteitsproducten van dezelfde merken zijn veel schaarser geworden in de winkel. Als je van jeans niet 32/32 hebt (de gemiddelde NL man) dan hebben ze of heel weinig keus of helemaal niets, en kan je het via de website bestellen. Maar als je toch al via de website moet gaan bestellen heb je opeens veel meer opties om die kleding te kopen. Bijvoorbeeld direct bij de merken zelf waar de complete collectie te koop is.Valorian schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:41:
De Bijenkorf, het laatste echte warenhuis wat ons land nog rijk is, heeft het inmiddels ook niet meer zo makkelijk...
[mbr]*knip*[/]
Vroeger kocht ik al mijn kleding bij De Bijenkorf maar nu kom ik er nog maar zelden om bovengenoemde reden.
Even een aanvulling. Ik kom zelf ook weleens bij Blokker en als ik moet kiezen tussen de genoemde zaken als ik b.v. in centrum Utrecht ben dan heeft Blokker mijn voorkeur. Contact met personeel vind ik daar beter.FairPCsPlease schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:03:
Dank @Steenw , @ansichtkaart en @martwoutnl voor omschrijvingen van alternatieven voor Blokker. Action ken ik nog niet goed en misschien zal ik uit nood voor Kruidvat ook voor huishoudelijke dingen komen, maar vooralsnog is Blokker niet failliet en was het alleen maar speculatie in dit topic. Ze zeggen 'de mens is een gewoontedier', maar een mens met autistische spectrum stoornis is dat nog in versterkte mate, dus voorlopig hou ik het bij de Blokker. Maar mochten de onheilstijdingen bewaarheid worden, zal ik de alternatieven bekijken als de noodzaak er is.
Ik zie zelf een opening voor echte ambachtslieden. Bijvoorbeeld timmermannen die speciale meubels aanbieden of pottenbakkerijen voor een uniek servies.
Ik denk en hoop omdat de massa zo Chinees, generiek en goedkoop is geworden dat mensen op zoek gaan naar iets authentieks. Zelf zie ik dit in de omgeving helaas nog niet.
Ik denk en hoop omdat de massa zo Chinees, generiek en goedkoop is geworden dat mensen op zoek gaan naar iets authentieks. Zelf zie ik dit in de omgeving helaas nog niet.
Aanbod genoeg, maar de vraag naar meubels op maat met de bijbehorende prijs is niet zo groot vermoed ik.
Je zou dan ook in moeten zetten op het hogere segment.jopie schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:14:
Aanbod genoeg, maar de vraag naar meubels op maat met de bijbehorende prijs is niet zo groot vermoed ik.
Het verschil in prijs daarvoor is gewoon nog te groot momenteel. Arbeid is gewoon enorm duur. Als voorbeeld: Ik ben momenteel op zoek naar een inbouwkast. Hiervoor heb ik geinformeerd en hoor prijzen van 7000+ voor maatwerk voorbij komen (zelfs richting de 10K). Als ik een kast van de Ikea koop en die met wat plinten boven en onder inbouw dan ben ik voor een kwart van dat bedrag klaar. Welliswaar is de kwaliteit ook wat lager maar voor een verschil van 5000 euro neem ik dat voor lief.MightyFool schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:12:
Ik zie zelf een opening voor echte ambachtslieden. Bijvoorbeeld timmermannen die speciale meubels aanbieden of pottenbakkerijen voor een uniek servies.
AMD Ryzen 9 5900X | MSI RTX 3080Ti | GigaByte X570 Aorus Elite | 32GB@3600Mhz | NH-D15 | 970 EVO 1TB | MX500 1TB | FD Define R6 | Acer 28" 4K 60Hz Gsync | Acer 27" 1440P 165Hz Gsync | KB: Ducky one 2 RGB | HP: HyperX Cloud II | M: Zowie FK1
Ik doel eigenlijk niet op iets op maat maken (ook al kan dat wel) maar gewoon mooie spullen die ze in de winkel zetten. Anders heb je aan een (online) loket natuurlijk genoeg in jouw geval. Al vind ik jouw voorbeeld wel apart, want zo duur is arbeid (bijv. 2 man) ook weer niet zou je zeggen. Wat jij noemt zijn 2 maandsalarissen.
[ Voor 4% gewijzigd door MightyFool op 12-10-2023 13:29 ]
Blokker draait positief en zitten op een zak geld zonder schulden op de balans. Die zie ik niet 123 failliet gaan.
Jawel, die zijn er talrijk en bulken van het werk. Ze zitten echter niet in het centrum van een plaats, maar in de regel op een industrieterrein. Reclame gaat mond-op-mond of via de socials.jopie schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:14:
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Bijenkorf zie ik niet snel verdwijnen. Ze hebben een duidelijke keuze gemaakt voor het hogere segment in merken. Het zal wellicht nu wat minder gaan... maar dat zal eerder aan de neergang van de conjuctuur liggen.Valorian schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:41:
[mbr]*knip*[/]
Anoniem: 1986520
Dat zijn toch meestal kastenbouwers met plaatmateriaal, in de lijn met keukens op maat.alexbl69 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:08:
[...]
Jawel, die zijn er talrijk en bulken van het werk. Ze zitten echter niet in het centrum van een plaats, maar in de regel op een industrieterrein. Reclame gaat mond-op-mond of via de socials.
Echte meubelmakers die met massief hout werken voor andere meubels zijn redelijk zeldzaam, dat is gewoon veel te duur. En zoals je zegt geen enkele reden om in een winkelpand te gaan zitten.
Ik heb er laatst nog een strijkplank gehaald, geen idee waar ik dat anders zou moeten doen. Voor huishoudelijke artikelen is Blokker ideaal.Yucon schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:25:
Noem eens wat?
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ikea zit niet genoeg verspreid om als standaard winkel beschouwen. Voor de meeste mensen is dat wel een stukje rijden en meer een gepland bezoek.martwoutnl schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 08:34:
[...]
Vergeet IKEA niet. Daar kan je ook veel van de huishoudelijke zaken krijgen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat niet alleen... van ingang naar ding wat je zoekt naar kassa/uitgang is een reis op zich.Gonadan schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:44:
[...]
Ikea zit niet genoeg verspreid om als standaard winkel beschouwen. Voor de meeste mensen is dat wel een stukje rijden en meer een gepland bezoek.
Mwah, is redelijk gegroepeerd naar afdeling en je kan tenminste in Utrecht flink doorsteken om snel bij de afdeling c.q. kassa te zijn._JGC_ schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:49:
[...]
Dat niet alleen... van ingang naar ding wat je zoekt naar kassa/uitgang is een reis op zich.
Die ga ik echt niet meer zelf halen.Gonadan schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:40:
[...]
Ik heb er laatst nog een strijkplank gehaald, geen idee waar ik dat anders zou moeten doen. Voor huishoudelijke artikelen is Blokker ideaal.
Laat ik gewoon (gratis) bezorgen. Via amazon of een andere webtoko. (welke op dat moment het goedkoopst is)
Dat je er nog komt, bij dat soort niet-principiële winkels.FairPCsPlease schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 20:39:
[...]
Ik ben er principeel op tegen dat zij andere zaken verkopen, dat maakt de Kruidvat winkels er alleen maar onoverzichtelijker op.
Zeker recentelijk niet meer bij de Action geweest? Zoals menige winkel (fysiek of online) zooi verkoopt en niet-zooi, geldt dat voor de Action ook!En Action verkoopt voor zover mij bekend alleen maar goedkope Chinese rommel die in no time kapot gaat?

Die komen gewoon bij je thuis en werken samen met jou de offerte uit kan ik vertellen.alexbl69 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:08:
Jawel, die zijn er talrijk en bulken van het werk. Ze zitten echter niet in het centrum van een plaats, maar in de regel op een industrieterrein. Reclame gaat mond-op-mond of via de socials.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Opmerkelijk.martwoutnl schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 10:04:
[...]
Contact met personeel vind ik daar beter.
Ik ben werkelijk nog nooit naar winkel gegaan omdat 'het contact met het personeel beter is'.
Zou ook niet weten wat ik me daar bij voor moet stellen. En in de afgelopen tientallen jaren heb ik toch heel wat winkels van binnen/buiten/achter de schermen gezien.
Het zijn gewoon werknemers hoor, die voor een (vaak schamel) uurloon gewoon aanwezig zijn en (steeds vaker) een poging doen om zogenaamd advies te geven.
hoevenpe schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:49:
[...]
Die komen gewoon bij je thuis en werken samen met jou de offerte uit kan ik vertellen.
offtopic:
Laat nu ook wat maken, en ben bij dat bedrijf (op een industrieterrein) geweest om monsters te bekijken
Laat nu ook wat maken, en ben bij dat bedrijf (op een industrieterrein) geweest om monsters te bekijken
Zal best, maar dat was de vraag niet.ehtweak schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:41:
[...]
Die ga ik echt niet meer zelf halen.![]()
Laat ik gewoon (gratis) bezorgen. Via amazon of een andere webtoko. (welke op dat moment het goedkoopst is)
Ik vind het wel fijn. Even in het echt bekijken, direct meenemen. En dan koop ik graag lokaal om die mogelijkheden te sponsoren.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik snap de gedachte.Gonadan schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 19:57:
[...]
En dan koop ik graag lokaal om die mogelijkheden te sponsoren.
Maar in werkelijkheid koop je toch bij een grootgrutter?
https://www.mrg.nl/nl
Wikipedia: Mirage Retail Group
Hoezo lokaal? Hooguit Mien of Jaap die daar achter de kassa staat. Voor de rest verdwijnen de centen in de zakken van het grootkapitaal.
[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 12-10-2023 20:56 ]
Die in Groningen is 2 verdiepingen. Hier en daar wel wat doorsteken, maar zo direct als bij een Action, Blokker of desnoods Gamma of Praxis wordt het nooit.martwoutnl schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:56:
[...]
Mwah, is redelijk gegroepeerd naar afdeling en je kan tenminste in Utrecht flink doorsteken om snel bij de afdeling c.q. kassa te zijn.
Ben eigenlijk wel benieuwd met wat voor zooi mensen naar huis gaan als je het assortiment van de Action in de winkelformule van Ikea zou plaatsen... als je ziet waar je bij de Action voor komt en waar je mee naar huis gaat soms...
Blijkbaar ben ik dan een uitzondering. Ik ga daar heen voor een aantal specifieke zaken en kom vaak zelfs met iets minder de winkel uit._JGC_ schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:08:
[...]
als je ziet waar je bij de Action voor komt en waar je mee naar huis gaat soms...
Omdat het toevallig op was...
Dat heb ik door de jaren heen ook wel geleerd. En idd, soms hebben ze gewoon niet waar je voor komt. Waar ik dan voorheen nog een slag door de winkel maakte loop ik nu direct weg (naar de Blokker ernaast die het ook niet heeftehtweak schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:14:
[...]
Blijkbaar ben ik dan een uitzondering. Ik ga daar heen voor een aantal specifieke zaken en kom vaak zelfs met iets minder de winkel uit.
Omdat het toevallig op was...

ehtweak schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:14:
Blijkbaar ben ik dan een uitzondering. Ik ga daar heen voor een aantal specifieke zaken en kom vaak zelfs met iets minder de winkel uit.
offtopic:
Gisteren het tegenovergestelde meegemaakt: liep voor een subwoofer kabel bij Hifi Klubben naar binnen, naar buiten met de TV, stereo en speakers die nog op de to-do lijst stonden...
Pinlimiet bereikt
Gisteren het tegenovergestelde meegemaakt: liep voor een subwoofer kabel bij Hifi Klubben naar binnen, naar buiten met de TV, stereo en speakers die nog op de to-do lijst stonden...
Pinlimiet bereikt
De winkel is lokaal en fysiek, dat is iets wat ik aanmoedig. Daarnaast zijn er ook echt lokale ondernemers, dat is inderdaad wat anders en die moedig ik zo mogelijk nog meer aan.ehtweak schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 20:54:
[...]
Ik snap de gedachte.
Maar in werkelijkheid koop je toch bij een grootgrutter?
https://www.mrg.nl/nl
Wikipedia: Mirage Retail Group
Hoezo lokaal? Hooguit Mien of Jaap die daar achter de kassa staat. Voor de rest verdwijnen de centen in de zakken van het grootkapitaal.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Alweer 18 jaar geleden een grote eettafel gekocht in een fysieke winkel op 45 minuten rijden, voor € 1100. Niet heel bijzonder, gewoon rechttoe-rechtaan ontwerp van wit gewaxt hout, waar 6 mensen aan kunnen zitten, 2 x 3 langs de lange zijden.MightyFool schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 13:15:
[...]Over aanbod / vraag lokaal gemaakte meubels[…]
Je zou dan ook in moeten zetten op het hogere segment.
Mijn ouders lieten een jaar of 10 later een tafel van dezelfde afmetingen en materiaal maken, maar dan bij een lokale meubelmaker, maar dan met een familie-wapen in de zijkant uitgesneden. Toch een stukje maatwerk wat je bij een gewone winkel niet snel zal vinden en zeker niet voor dezelfde prijs, want ook zij betaalden € 1100 voor die tafel.
Maar goed, ik heb geen idee hoeveel klanten dit belangrijk vinden. Je moet het ook maar net weten, dat dit kan. Ik had onze tafel-aankoop voor dezelfde prijs zeker aan de lokale meubelmaker gegund! Als ik had überhaupt had geweten dat hij in de buurt zat en zulke betaalbare meubels maakte.
Hier ongeveer dezelfde ervaring, maar dan met een keuken.laptopleon schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 23:22:
[...]
Alweer 18 jaar geleden een grote eettafel gekocht in een fysieke winkel op 45 minuten rijden, voor € 1100. Niet heel bijzonder, gewoon rechttoe-rechtaan ontwerp van wit gewaxt hout, waar 6 mensen aan kunnen zitten, 2 x 3 langs de lange zijden.
Mijn ouders lieten een jaar of 10 later een tafel van dezelfde afmetingen en materiaal maken, maar dan bij een lokale meubelmaker, maar dan met een familie-wapen in de zijkant uitgesneden. Toch een stukje maatwerk wat je bij een gewone winkel niet snel zal vinden en zeker niet voor dezelfde prijs, want ook zij betaalden € 1100 voor die tafel.
Maar goed, ik heb geen idee hoeveel klanten dit belangrijk vinden. Je moet het ook maar net weten, dat dit kan. Ik had onze tafel-aankoop voor dezelfde prijs zeker aan de lokale meubelmaker gegund! Als ik had überhaupt had geweten dat hij in de buurt zat en zulke betaalbare meubels maakte.
Naar een redelijk grote regionale keukenboer geweest en een offerte opgevraagd. Daarna bij een (kleine) interieurontwerper. Resultaat: maatwerk, met betere materialen, en een lagere prijs.
Utrecht ook maar als je weet wat je wil, kan je via plattegrond al meteen beslissen of je boven of meteen naar beneden kan. En daar zijn meerdere doorsteken. Bij de tapijten kan je zelfs in 1x naar de kassa doorsteken. Net voor de kast in de ruimte erna kan je rechtsom langs de wc en sta je bij de kassa's. Ik kom er weleens maar zo kan je echt in no time door de Ikea heen._JGC_ schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:08:
[...]
Die in Groningen is 2 verdiepingen. Hier en daar wel wat doorsteken, maar zo direct als bij een Action, Blokker of desnoods Gamma of Praxis wordt het nooit.
Maar sneller bereikbaar dan andere winkels. Bij Action of bij Ikea moet je echt meer moeite doen om iemand te vinden die vrij is voor je vraag. Dat bedoelde ik met contact.ehtweak schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:50:
[...]
Opmerkelijk.
Ik ben werkelijk nog nooit naar winkel gegaan omdat 'het contact met het personeel beter is'.![]()
Zou ook niet weten wat ik me daar bij voor moet stellen. En in de afgelopen tientallen jaren heb ik toch heel wat winkels van binnen/buiten/achter de schermen gezien.
Het zijn gewoon werknemers hoor, die voor een (vaak schamel) uurloon gewoon aanwezig zijn en (steeds vaker) een poging doen om zogenaamd advies te geven.
En hoeveel strijkplanken heb je in je leven nodig? Ik heb ooit een gebruikte gekregen van een tante toen ik op mezelf ging wonen en die heb ik 20 jaar later nog steeds.ehtweak schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:41:
[...]
Die ga ik echt niet meer zelf halen.![]()
Laatst nog eens bij een Blokker binnengelopen, maar ik had inderdaad echt het gevoel: wat heeft deze winkel nog voor meerwaarde?
Maar wees eens eerlijk: hoe vaak heb je iemand nodig voor een vraag in een winkel? (en wat verwacht je voor inhoudelijke kennis van de gemiddelde Action medewerker over de producten?martwoutnl schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:46:
[...]
Maar sneller bereikbaar dan andere winkels. Bij Action of bij Ikea moet je echt meer moeite doen om iemand te vinden die vrij is voor je vraag. Dat bedoelde ik met contact.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Bij de Blokker? Hangt maar net van welke het is af. De Blokker bij ons in de buurt lopen misschien 1 of 2 mensen rond. Als je dan wat wilt vragen zijn ze ineens verdwenen.martwoutnl schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:46:
[...]
Maar sneller bereikbaar dan andere winkels. Bij Action of bij Ikea moet je echt meer moeite doen om iemand te vinden die vrij is voor je vraag. Dat bedoelde ik met contact.
Dat is heel herkenbaar. Vroeger kon je een "dure" winkel binnenlopen met de wetenschap dat je binnen een uur zou slagen. Daar betaalde je dan 2 tientjes meer voor, maar goed. Nu is het er allemaal niet, bestel het maar op de website.Frame164 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 09:32:
Als je van jeans niet 32/32 hebt (de gemiddelde NL man) dan hebben ze of heel weinig keus of helemaal niets, en kan je het via de website bestellen.
De winkels met Chinese rommelmode hebben nog wel allerlei maten. Dan heb je een broek van 20 euro ipv 50 euro (met dito kwaliteitsverschil), maar je kunt hem wel gelijk passen en meenemen.
Ik weet niet wat die retail-jongens voor strategie hebben, maar je krijgt de indruk dat ze geen klanten in de winkel willen hebben.
Spaanplaat is goedkoper dan massief hout, maar arbeid is volgens mij het allerduurste. Zolang je geen rococo houtsnijwerk wil zal de materiaalkeuze niet allesbepalend zijn.Anoniem: 1986520 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 14:15:
Dat zijn toch meestal kastenbouwers met plaatmateriaal, in de lijn met keukens op maat.
Echte meubelmakers die met massief hout werken voor andere meubels zijn redelijk zeldzaam, dat is gewoon veel te duur. En zoals je zegt geen enkele reden om in een winkelpand te gaan zitten.
Anoniem: 1986520
De crux is dat plaatmateriaal minder arbeid vereist omdat het standaardmaten zijn en veel goedkoper machinaal te verwerken is.CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:37:
[...]
Spaanplaat is goedkoper dan massief hout, maar arbeid is volgens mij het allerduurste. Zolang je geen rococo houtsnijwerk wil zal de materiaalkeuze niet allesbepalend zijn.
Mensen hebben een veel te nostalgische ideeën over de meubelbranche. Met massief hout op maat werken is slechts voor de bovenkant van de markt, en daar kunnen slechts een paar mensen van bestaan. De rest zijn interieur bouwers.
Alleen het maatwerk voor jachten is nog een beetje lucratief.
[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 1986520 op 13-10-2023 11:02 ]
Het 'Equestrian' wereldje is anders ook wel lucratief hoor. Bij die miljoenen kostende pony's hoort natuurlijk wel een fancy bijbehorend zadelrekjeAnoniem: 1986520 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:00:
Alleen het maatwerk voor jachten is nog een beetje lucratief.
Ik geloof zonder meer dat je er meer verstand van hebt dan ik, maar net als de andere posters heb ik in mijn omgeving wat tegenvoorbeelden van mensen die op maat massief houten meubels hebben laten maken. Inderdaad duurder dan de IKEA, maar zeker niet veel duurder dan de spaanplaat-interieurbouwer.Anoniem: 1986520 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 11:00:
Mensen hebben een veel te nostalgische ideeën over de meubelbranche. Met massief hout op maat werken is slechts voor de bovenkant van de markt, en daar kunnen slechts een paar mensen van bestaan. De rest zijn interieur bouwers.
o/t paar jaar terug was ik op zoek naar een nieuwe inboedel en was nogal kritisch met wat (en hoe) ik het wilde. Uiteindelijk bij een meubelmaker uitgekomen. Alles van massief eiken, steeds in de loop gehouden van de status, af en toe een foto'tje enz. Einde van het verhaal; 100% zoals ik wilde, en qua prijs totaal iets (€200) duurder dan de standaard woningwinkels.CVTTPD2DQ schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:04:
[...]
Ik geloof zonder meer dat je er meer verstand van hebt dan ik, maar net als de andere posters heb ik in mijn omgeving wat tegenvoorbeelden van mensen die op maat massief houten meubels hebben laten maken. Inderdaad duurder dan de IKEA, maar zeker niet veel duurder dan de spaanplaat-interieurbouwer.
Overigens komt het niet door internet dat winkelmedewerkers geen verstand (meer) hebben van de producten in de winkel.
Vijfentwintig jaar geleden wist de gemiddelde medewerker van Radio Modern / Correct / Foto Klein die ik aansprak ook letterlijk het verschil niet tussen een inkjet- en een laserprinter.
Een maat van werkte een tijdje bij Foto Klein, eind jaren negentig. De verhalen waar hij mee thuiskwam
Laten we het op houden dat die gasten hun werk niet heel serieus namen. Maar ze hadden wel een hoop lol.
Vijfentwintig jaar geleden wist de gemiddelde medewerker van Radio Modern / Correct / Foto Klein die ik aansprak ook letterlijk het verschil niet tussen een inkjet- en een laserprinter.
Een maat van werkte een tijdje bij Foto Klein, eind jaren negentig. De verhalen waar hij mee thuiskwam
Gemaakt door een kleine zelfstandige die je met plezier 200 euro extra gunt, in tegenstelling tot de grote ketens die vaak in handen zijn van durfkapitaal.Raw Demin schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:40:
Einde van het verhaal; 100% zoals ik wilde, en qua prijs totaal iets (€200) duurder dan de standaard woningwinkels.
Had dinsdag wat bij de BCC besteld dinsdag, volgende dag kreeg ik een e-mail met dat het niet op voorraad is en dat ik mijn geld binnen 7 dagen terug zou krijgen. Nou heb ik ergens anders gelezen dat anderen dit bericht eerst ook hadden gekregen en vervolgens te horen hadden gekregen dat dat een foutieve e-mail is en geen terugbetalingen worden gedaan. Ik heb gelukkig met PayPal besteld en zal dus z.s.m. een claim starten. Iemand ervaring met aankopen die gedaan zijn via PayPal bij een failliet bedrijf? Zal ik uiteindelijk mijn geld krijgen? Thanks.
Ik heb interesse in de Meta Quest 3, maar wil deze wel even proberen (om te vergelijken met mijn Quest 2) voordat is er 550 euro aan uitgeef.
En dan is het toch jammer dat dat nergens kan.
Bij Coolblue hadden ze hem helemaal niet in de winkel.
Bij de Mediamarkt hadden ze hem alleen in de doos. Maar, de verkoper wilde deze niet uit de doos wilt halen om hem te laten zien.
Volgens hem is hij namelijk hetzelfde als de Quest 2.
Die houding zal ook echt bijdragen aan de verkoop van de Quest 3.
En dan is het toch jammer dat dat nergens kan.
Bij Coolblue hadden ze hem helemaal niet in de winkel.
Bij de Mediamarkt hadden ze hem alleen in de doos. Maar, de verkoper wilde deze niet uit de doos wilt halen om hem te laten zien.
Volgens hem is hij namelijk hetzelfde als de Quest 2.
Die houding zal ook echt bijdragen aan de verkoop van de Quest 3.
Bij BCC kun je een 'gokje wagen' met volgens de krant 'sterk gereduceerde prijzen' maar geen geld terug optie. Is er iemand in de BCC geweest afgelopen tijd, en zijn de prijzen daar écht laag, dus zeg maar minimaal 25% lager dan de laagste online-tarieven? In dat geval doe ik misschien nog een 'rondje The Wall', maar als het nauwelijks de moeite is dan ga ik geen extra risico meer lopen (namelijk vast ook meer gedoe bij garantie, of uberhaupt geen garantie). Iemand?
https://www.ad.nl/economi...t-meer-mogelijk~a532bfdc/
Garantie heb je niet meer, alleen fabrieksgarantie maar dan rechtstreeks met de fabrikant.Valorian schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 15:38:
Bij BCC kun je een 'gokje wagen' met volgens de krant 'sterk gereduceerde prijzen' maar geen geld terug optie. Is er iemand in de BCC geweest afgelopen tijd, en zijn de prijzen daar écht laag, dus zeg maar minimaal 25% lager dan de laagste online-tarieven? In dat geval doe ik misschien nog een 'rondje The Wall', maar als het nauwelijks de moeite is dan ga ik geen extra risico meer lopen (namelijk vast ook meer gedoe bij garantie, of uberhaupt geen garantie). Iemand?
Verder ruilen niet mogelijk. In het nieuwsbericht op de frontpage was er iemand die iets kocht wat bij de kassa duurder was dan volgens de prijs op de plank. Of kortingen die niet goed verrekend waren. Als je met pin betaalt heb je dan pech, want ze kunnen niks terugboeken.
Dus mocht je langs gaan om wat te kopen: reken eerst zelf de prijs na voordat je de pinpas voor de kaartlezer houdt.
Niet perse, er moet wel geld op de tegenrekening staan. Ze betalen het niet uit eigen zak.Sjah schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 07:06:
Lijkt mij wel, tis een van hun selling points.
De Blokker is voor mij dichtbij genoeg om even snel iets te halen, als ik het nodig heb. Via Amazon duurt het toch weer een dag (of wat) voordat je het in huis hebt.Metalfreak schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 08:59:
Laatst nog eens bij een Blokker binnengelopen, maar ik had inderdaad echt het gevoel: wat heeft deze winkel nog voor meerwaarde?
Als je het niet erg vindt om spullen van het eigen huismerk BCC te kopen, dan kan je profiteren van 50% korting. Afgelopen week nog een paar convectorkachels voor € 25 per stuk gekocht. Ook nog een handmixer voor € 12,50 kunnen meenemen. Ook nog een airfryer voor € 50 meegenomen voor iemand die net op zichzelf is gaan wonen.Valorian schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 15:38:
[ Voor 10% gewijzigd door Mawlana op 16-10-2023 16:08 ]
Afgelopen donderdag bij een BCC geweest.Valorian schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 15:38:
Alle rekken nagenoeg leeg, alle voorraad was al verkocht.
We gingen kijken voor een goedkope tv en liepen de winkel uit met een espressomachine.
De getoonde prijs was hetzelfde als een Coolblue, daar ging 35% van af, en omdat het het laatste model was (showmodel) nog eens 10% korting op de gereduceerde prijs.
En ja geen garantie of retour recht of iets dergelijks .
Maar het was onze eerste espresso machine die, als het bevalt, wellicht toch ergens binnen 3 jaar een upgrade krijgt.
Wat op zich prima is, garantie afhandelen via de fabrikant gaat vaak sneller dan via de winkel omdat er een schakel minder is._JGC_ schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 15:42:
[...]
Garantie heb je niet meer, alleen fabrieksgarantie maar dan rechtstreeks met de fabrikant.
Bah, had ik eerder moeten doen. Heeft BCC Delft nog iets?
Dit dus.
Thanks. Snap overigens wel dat de eigen merk producten echt voor weinig weg gaan, dan geef je immers ook de optie voor fabrieksgarantie opMawlana schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 16:07:
[...]
Als je het niet erg vindt om spullen van het eigen huismerk BCC te kopen, dan kan je profiteren van 50% korting. Afgelopen week nog een paar convectorkachels voor € 25 per stuk gekocht. Ook nog een handmixer voor € 12,50 kunnen meenemen. Ook nog een airfryer voor € 50 meegenomen voor iemand die net op zichzelf is gaan wonen.
Maar kan wel meer gedoe zijn om het product daar te krijgen i.p.v. naar de winkel de rijden/fietsen.XWB schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 16:38:
[...]
Wat op zich prima is, garantie afhandelen via de fabrikant gaat vaak sneller dan via de winkel omdat er een schakel minder is.
Dat hoeft niet. Vaak is het niks anders dan een ander labeltje erop. Fabrikant blijft gewoon bestaan, en dikke kans dat het product bij mediamarkt ligt met een ander (of geen) labeltje. Zo lijkt Proline-huismerk een onderdeel te zijn van een grote franse distributeur.Valorian schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:18:
[...]
Thanks. Snap overigens wel dat de eigen merk producten echt voor weinig weg gaan, dan geef je immers ook de optie voor fabrieksgarantie op
Bij producten in die prijscategorie is geen garantie niet echt een probleem. Garantie is pas (echt) belangrijk bij duurdere producten. En dan nog. Hoe groot is de kans dat je garantie nodig hebt. Ik moet echt heel diep in mijn geheugen graven en heb 30 of 35 jaar geleden een keer gebruik gemaakt van garantie. Verder nooit. En DOA's zitten ver onder de 1% (anders zou geen fabrikant nog geld verdienen als het meer zou zijn).Valorian schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:18:
[...]
Thanks. Snap overigens wel dat de eigen merk producten echt voor weinig weg gaan, dan geef je immers ook de optie voor fabrieksgarantie op
Anoniem: 217290
geen garantie is 1,, geen service is veel belangrijker misschien voor ons tweakers niet wij vinden het zelf wel uit maar genoeg mensen die echt wel een aanspreek punt nodig hebben om een apparaat te begrijpen.
BCC kan de veiligheid in winkels niet langer garanderen. Kennelijk verandert zo'n faillissementsverkoop al snel in een soort Primark-Sale-graai-festijn.
https://www.ad.nl/sliedre...meer-garanderen~a30ee8ac/
Blijft altijd een beetje amusant hoe sommige consumenten compleet doorslaan als ze denken ergens 'voor weinig' een mooie deal te kunnen krijgen.Valorian schreef op woensdag 18 oktober 2023 @ 10:28:
BCC kan de veiligheid in winkels niet langer garanderen. Kennelijk verandert zo'n faillissementsverkoop al snel in een soort Primark-Sale-graai-festijn.
zoek het zelf maar uit...
https://www.omroepflevola...-je-moet-het-zelf-checken
Elektronicaketen BCC geeft niet meer aan welke winkels geopend zijn of niet. Dit komt door de recente ongeregeldheden in de winkels, schrijft BCC donderdag op X, voorheen Twitter. "De enige manier om erachter te komen of een filiaal open is, is door een bezoekje aan de winkel te brengen." De BCC in Lelystad en Almere zijn vooralsnog gesloten op donderdag.
https://www.omroepflevola...-je-moet-het-zelf-checken
Elektronicaketen BCC geeft niet meer aan welke winkels geopend zijn of niet. Dit komt door de recente ongeregeldheden in de winkels, schrijft BCC donderdag op X, voorheen Twitter. "De enige manier om erachter te komen of een filiaal open is, is door een bezoekje aan de winkel te brengen." De BCC in Lelystad en Almere zijn vooralsnog gesloten op donderdag.
Schrödingers uitverkoop...
Afgelopen maandag langs de BCC gereden in Beverwijk (moest er niet zijn, maar op de weg er heen zit er eentje) en het was een komen en gaan van mensen. Maar die zal inmiddels ook wel leeg zijn
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Ik vind het wel bijzonder dat een winkel (zoals de BCC) faillissement aanvraagt, omdat ze schijnbaar te weinig verkopen, maar vervolgens zien we dat ineens vele mensen de winkel wel weten te vinden.
Schijnbaar gaat het echt om de prijzen van de producten die wat lager zijn dan die bij een concurrent, en gaat het helemaal niet om de winkelervaring, garantie of expertise van verkopers.
Hieruit kan ik eigenlijk alleen maar concluderen dat er te veel winkels vergelijkbare producten voor vergelijkbare prijzen aanbieden, en echt onderscheidende harde concurrentie om klanten te trekken is er niet. De winkels bieden hun product gewoon te koop aan, en daar blijft het bij. Het verbaast mij niets dat er dan af-en-toe weer een winkel omvalt zoals vroeger met Scheer & Foppen, Dixons, De Block en MegaPool.
Schijnbaar gaat het echt om de prijzen van de producten die wat lager zijn dan die bij een concurrent, en gaat het helemaal niet om de winkelervaring, garantie of expertise van verkopers.
Hieruit kan ik eigenlijk alleen maar concluderen dat er te veel winkels vergelijkbare producten voor vergelijkbare prijzen aanbieden, en echt onderscheidende harde concurrentie om klanten te trekken is er niet. De winkels bieden hun product gewoon te koop aan, en daar blijft het bij. Het verbaast mij niets dat er dan af-en-toe weer een winkel omvalt zoals vroeger met Scheer & Foppen, Dixons, De Block en MegaPool.
Speel ook Balls Connect en Repeat
en dat terwijl de prijzen in de uitverkoop voor zover ik begrijp helemaal niet enorm laag zijn. Uiteindelijk koop je het wel zonder garantie.Onbekend schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 23:59:
Ik vind het wel bijzonder dat een winkel (zoals de BCC) faillissement aanvraagt, omdat ze schijnbaar te weinig verkopen, maar vervolgens zien we dat ineens vele mensen de winkel wel weten te vinden.
Zie het hier maar op het forum. De topics waar het over de prijzen gaat van producten zijn altijd populair. Zodra er een of andere frauduleuze bol plaza partij een 'too good to be true' aanbieding heeft vliegen de koopjesjagers er als vliegen op de ***** op af. Je zal maar eens geluk hebben en ook echt geleverd krijgen....Onbekend schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 23:59:
Pepper nog extremere met aanbiedingen to good to be true vervolgens één uur later massaal op markplaats gedumpt worden.stylezzz schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 08:04:
[...]
Zie het hier maar op het forum. De topics waar het over de prijzen gaat van producten zijn altijd populair. Zodra er een of andere frauduleuze bol plaza partij een 'too good to be true' aanbieding heeft vliegen de koopjesjagers er als vliegen op de ***** op af. Je zal maar eens geluk hebben en ook echt geleverd krijgen....
Daar zitten mensen bij zonder complete schaamte bij.
Zo'n faillissementsverkoop is in praktijk gewoon een verkapte gratis – door alle landelijke media gesponsorde – marketingcampagne. Niet zo gek dat mensen de winkel dan weer even weten te vinden.
Dat valt me wel vaker op bij bijvoorbeeld veilingen. De gedachte dat iets goedkoop is maakt sommige mensen blind.Yucon schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 06:59:
[...]
en dat terwijl de prijzen in de uitverkoop voor zover ik begrijp helemaal niet enorm laag zijn. Uiteindelijk koop je het wel zonder garantie.
Er zijn nog wel winkels van lokale ondernemers die het niet van het assortiment en de prijzen moeten hebben. Dus winkels die onder de namen Expert, Electroworld of EP werken. Kom er zelf nooit maar als je het toch wat spannend vind om een wasmachine ofzo online te bestellen dan zijn dat vast nog wel goede keuzes.Onbekend schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 23:59:
Ja hoe kunnen die blijven bestaan, terwijl de rest omvalt? En wordt het niet tijd dat deze merken hun krachten bundelen? Hun prijzen zijn niet al te goed. Is het verschil dan toch echt de informatie en aftersales service die bindt? Mijn witgoed koop ik daar wel namelijk vanwege hun lokale servicedienst die vlotter is dan die van de fabrikanten. Bij BCC hand je niets van dit alles in mijn regio. Dus dan kom je alleen daar voor de prijs.Kalentum schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 09:10:
[...]
Er zijn nog wel winkels van lokale ondernemers die het niet van het assortiment en de prijzen moeten hebben. Dus winkels die onder de namen Expert, Electroworld of EP werken. Kom er zelf nooit maar als je het toch wat spannend vind om een wasmachine ofzo online te bestellen dan zijn dat vast nog wel goede keuzes.
[ Voor 3% gewijzigd door ucsdcom op 20-10-2023 10:45 ]
Ja... de lokale EP draait voor zover ik kan zien best goed. Het motto is daar dan ook: Service Service Service.ucsdcom schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 10:44:
[...]
Ja hoe kunnen die blijven bestaan, terwijl de rest omvalt? En wordt het niet tijd dat deze merken hun krachten bundelen? Hun prijzen zijn niet al te goed. Is het verschil dan toch echt de informatie en aftersales service die bindt? Mijn witgoed koop ik daar wel namelijk vanwege hun lokale servicedienst die vlotter is dan die van de fabrikanten. Bij BCC hand je niets van dit alles in mijn regio. Dus dan kom je alleen daar voor de prijs.
Natuurlijk, de prijzen zijn niet de laagste, maar ook niet de hoogste en voor een niet spontane aankoop (lees: ik kan wel een aantal dagen wachten op het artikel) zal ik ook niet twijfelen om daar te kijken, ook al is het iets duurder. Die service maakt erg veel goed.
Wat Expert betreft zie je ook dat dit soort winkels in grote steden niet of nauwelijks meer overleven. In de dorpen en kleinere steden lijken mensen toch nog iets meer binding te hebben met "de lokale ondernemer", waar (even mijn aanname) in grotere steden mensen die 'band' minder op lijken te bouwen of er minder waarde aan hechten. Voor mij persoonlijk geldt dat ik werkelijk niets heb met een "expert" , "bcc" , of elektroworld en alles waarbij ik wéét wat ik wil online koop. Wel zou ik overwegen om bijvoorbeeld high-end audio dan weer te kopen bij een specialist zoals Wilbert in Utrecht, maar dan zie ik de meerwaarde van betalen voor specilisme veel beter dan bij zo'n keten.
Kijk naar de winkellijst van expert:
https://www.expert.nl/winkels
In Utrecht, Rotterdam, Den Haag, Almere, Eindhoven al geen vestiging meer te vinden. Kennelijk lukt het in Amsterdam, Groningen, Breda, Den Bosch en Tilburg nog wel, maar de bulk van wat er nog is zit in dorpen en kleinere steden zo lijkt het.
Kijk naar de winkellijst van expert:
https://www.expert.nl/winkels
In Utrecht, Rotterdam, Den Haag, Almere, Eindhoven al geen vestiging meer te vinden. Kennelijk lukt het in Amsterdam, Groningen, Breda, Den Bosch en Tilburg nog wel, maar de bulk van wat er nog is zit in dorpen en kleinere steden zo lijkt het.
Mediamarkt wil 9 winkels van BCC overnemen volgens https://www.rtlnieuws.nl/...ronica-doorstart-failliet . Wens is ook zoveel mogelijk personeel over te nemen. Om welke winkels het gaan, is volgens RTL niet bekend maar ze noemen Amsterdam, Hilversum, Barendrecht, Beek, Beverwijk, Delft, Muiden, Nijmegen en Zoeterwoude.
De winkel in Beverwijk is wel een stuk kleiner dan de gemiddelde Mediamarkt, en er is weinig kans voor uitbreiding. Geen idee of dat voor de andere benoemde winkels ook geld.martwoutnl schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:11:
Mediamarkt wil 9 winkels van BCC overnemen volgens https://www.rtlnieuws.nl/...ronica-doorstart-failliet . Wens is ook zoveel mogelijk personeel over te nemen. Om welke winkels het gaan, is volgens RTL niet bekend maar ze noemen Amsterdam, Hilversum, Barendrecht, Beek, Beverwijk, Delft, Muiden, Nijmegen en Zoeterwoude.
Beek is de Makado. Woont een maat van me. Dat is een winkelcentrum wat gewoon nog erg goed loopt door de ligging van Duitsland en België op kwartier rijden.martwoutnl schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:11:
Hele slimme zet van Mediamarkt.
Ben er vorige week geweest, ook in die in Heerlen. Ik was er zelf al heel snel bij en liep praktisch als enige in de winkel (toevallig) en heb aardig wat mooie dingen kunnen kopen. Kwam goed uit aangezien ik net een huis heb gekocht haha. Maar bij die in Beek was het zeker 10x drukker dan die in Heerlen (ook aardig wat misselijker volk moet ik zeggen). Gisteren mijn laatste ding in Heerlen opgehaald (vaatwasser), daar was nog wel wat interessant spul (Sony XM4 koptelefoon voor 178,- bijv) maar voor de rest aardig leeg.Otto Jans schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 12:17:
[...]
Beek is de Makado. Woont een maat van me. Dat is een winkelcentrum wat gewoon nog erg goed loopt door de ligging van Duitsland en België op kwartier rijden.
Hele slimme zet van Mediamarkt.
Lijkt mij inderdaad ook een erg slimme zet van de MM, maar erg groot is die winkel niet.
Uiteindelijk moet ik ook toegeven dat ik al jaren niet meer in een BCC was geweest. Maar wat dat betreft doet een Mediamarkt het niet beter. Ik heb laatst wel mijn droger via een EP gekocht, zelfde prijs of een paar tientjes meer op zo'n geld gun ik dan liever de lokale ondernemer.
9800X3D - RX 6900XT - Volvo S40 T5 '10 - Kever '74
Hoe had je je dat voorgesteld? Elk idee wat serieus meer klanten naar de winkel trekt zal in no-time door de concurrent gekopieerd worden. Je kunt je daardoor maar heel beperkt onderscheiden van de concurrentie.Onbekend schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 23:59:
Het is topsport: Iedereen kijkt naar elkaar, iedereen kopieert elkaars aanpak, en elke verbetering levert maar een tijdelijk voordeel op totdat de rest het ook doet.
Ik ben wel benieuwd of de groep mensen die nog witgoed koopt in fysieke winkels nog altijd krimpt, of inmiddels gestabiliseerd is. Mijn aanname is dat de groep nog altijd kleiner wordt (lees: de online retailers nog steeds stukje voor stukje marktaandeel winnen). Maar ik kan ernaast zitten en teveel vanuit een eigen bubbel denken (in mijn omgeving loopt werkelijk níemand nog een stenen winkel in voor een koelkast of wasmachine, die klik je gewoon bij elkaar en dagje later in huis).
Cijfers online leren dat de hoeveelheid "online bestedingen" in de coronajaren een vlucht nam (logisch, veel winkels dicht) maar daarna enigszins tot rust zijn gekomen. Maar specifiek op sectorniveau kan ik niet echt iets vinden. Mijn aanname is dat elke 'volgende generatie' meer opgroeit met online winkelen en minder behoefte heeft aan de lokale ondernemer die nog eens uitlegt waarom een bepaald type wasmachine voor jou geschikter is dan een andere. Maar ook daar kan ik naast zitten natuurlijk.
Cijfers online leren dat de hoeveelheid "online bestedingen" in de coronajaren een vlucht nam (logisch, veel winkels dicht) maar daarna enigszins tot rust zijn gekomen. Maar specifiek op sectorniveau kan ik niet echt iets vinden. Mijn aanname is dat elke 'volgende generatie' meer opgroeit met online winkelen en minder behoefte heeft aan de lokale ondernemer die nog eens uitlegt waarom een bepaald type wasmachine voor jou geschikter is dan een andere. Maar ook daar kan ik naast zitten natuurlijk.
Online zal langzaam maar zeker voorlopig nog wel terrein winnen, al is het alleen maar om het feit dat de grootste groep mensen die nog fysieke winkels bezoeken oudere mensen zijn, en die vroeg of laat komen te overlijden.Valorian schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:30:
Ik ben wel benieuwd of de groep mensen die nog witgoed koopt in fysieke winkels nog altijd krimpt, of inmiddels gestabiliseerd is. Mijn aanname is dat de groep nog altijd kleiner wordt (lees: de online retailers nog steeds stukje voor stukje marktaandeel winnen). Maar ik kan ernaast zitten en teveel vanuit een eigen bubbel denken (in mijn omgeving loopt werkelijk níemand nog een stenen winkel in voor een koelkast of wasmachine, die klik je gewoon bij elkaar en dagje later in huis).
The devil is in the details.
De lokale winkel hier wordt door jong en oud bezocht (altijd druk als je er komt). Nauwelijks duurder dan online maar bied wel service. O.a. dat de wasmachine op de plek wordt geïnstalleerd en meestal paar dagen later en soms bij een tv dezelfde dag (verkopen ze ook). Ik zal dus witgoed sneller daar kopen dan online. En ik ben nog geen 50. En als er wat is, heb je binnen paar dagen (afhankelijk agenda) een monteur thuis. Is daar in dienst.Valorian schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:30:
[ Voor 3% gewijzigd door martwoutnl op 20-10-2023 14:28 ]
En hoeveel mensen zullen de spullen die ze nu hebben gekocht ook daadwerkelijk nodig hebben gehad? Kreten als aanbieding en opheffingsuitverkoop adresseren bij veel mensen een deel in de hersenen waardoor het lcihaam autonoom dingen gaat doen....Yucon schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 06:59:
[...]
en dat terwijl de prijzen in de uitverkoop voor zover ik begrijp helemaal niet enorm laag zijn. Uiteindelijk koop je het wel zonder garantie.
Anoniem: 1835258
Het is gewoon een geval FOMO. Dat doet rare dingen met mensen. Ik woon naast een grote BCC en ben niet eens gaan kijken. Ik heb simpelweg niets nodig nu, dus waarom zoeken naar een koopje?Frame164 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 14:48:
[...]
En hoeveel mensen zullen de spullen die ze nu hebben gekocht ook daadwerkelijk nodig hebben gehad? Kreten als aanbieding en opheffingsuitverkoop adresseren bij veel mensen een deel in de hersenen waardoor het lcihaam autonoom dingen gaat doen....
Dat hele concept van garantie interesseert me niet gek veel. Zolang je maar kan omruilen bij defect on Arrival, vind ik het best. De hoeveelheid geld dat ik over mijn leven gezien teveel heb betaald over dat ik na 13 mnd iets kan claimen ( maar nooit deed), zal aanzienlijk zijn.Yucon schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 06:59:
[...]
Net zo goed als dat er oudere mensen komen te overlijden komen er ook steeds weer oudere mensen bij, het is niet dat de groep oudere mensen ooit zal uitsterven.Hahn schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 13:35:
[...]
Online zal langzaam maar zeker voorlopig nog wel terrein winnen, al is het alleen maar om het feit dat de grootste groep mensen die nog fysieke winkels bezoeken oudere mensen zijn, en die vroeg of laat komen te overlijden.
Oudere mensen hebben andere behoeftes en dat is waar online winkels niet of nauwelijks op (kunnen?) inspelen maar een fysieke winkel juist meerwaarde kan bieden.
De Electro World bij mijn moeder in de buurt heeft een vaste klantenkring alleen al door mond tot mond reclame van ouderen onder andere bij de dagbesteding waar veel ouderen komen. Die man begrijpt dat ouderen telefoons willen met grote(re) knoppen, wasmachines met weinig/simpele programma's enz. Hij zorgt ook dat hij daar een kleine voorraad van heeft en kent die types goed. Hij snapt ook de behoeftes van ouderen, heeft geduld met ze en scoort daar flink mee.
Die mensen gaan geen Tweakers reviews en tig andere websites lezen en op zoek naar de nieuwste/beste snufjes voor een zo laag mogelijke prijs. Die zoeken een luisterend oor van iemand die begrijpt wat ze zoeken. Die mensen willen een wasmachine, niet een wasmachine van merk X, type Y en opties A,B en C.
Sterker nog, mijn moeder is laatst koffie wezen drinken bij iemand die ook op de dagbesteding komt en heeft daar de nieuwe wasmachine bekeken die die man net had. Vervolgens naar de Electro World en gezegd ik wil dezelfde als "Piet" van de dagbesteding want die ziet er simpel uit.
Paar weken later wil ze ook een wasmachine verhoger, wat zegt die man bij de Electro World: bij mij zijn die best wel duur, Lidl heeft ze in de aanbieding. Kijk of je er eentje kunt regelen en bel me maar als dat ding binnen is dan zorg ik er voor dat je wasmachine er bovenop komt. Kosten: nul
Zet ik dat dan tegenover Coolblue waar m'n zwager een wasmachine besteld had voor m'n schoonmoeder inclusief installatie service, die weigerden simpelweg om de stekker van het snoer te knippen en de machine aan te sluiten op de trekschakelaar in de badkamer. Laat maar een stopcontact plaatsen kreeg ze te horen want als die stekker afgeknipt wordt heb je geen garantie meer. Niet mee eens, dan vertrekken we toch weer met de nieuwe machine en zetten de oude (defecte) weer terug. En daar stond ze dan als 80 plusser met twee jongen gasten en een voor haar gevoel onmogelijke keuze.
(ondertussen worden trekschakelaars genoemd bij de installatieservice, dat was paar jaar geleden niet het geval)
Ik ben nu 52 en wij kopen zowel online als offline. Verschilt een beetje wat het is maar ook waar ik 'zin' in heb, gaat me niet eens perse om het geld en betaald parkeren boeit me ook niet. Sterker nog, wij vinden winkelen nog steeds een leuk tijdverdrijf. Denk echter wel dat ik als ik ouder wordt en de mogelijkheid nog steeds bestaat ik ook meer ga verschuiven naar offline en zeker voor huishoudelijke apparaten.
Kijk ik naar m'n broer, 49, die heeft nog nooit van z'n leven iets online gekocht en zal dat ook nooit gaan doen tenzij het echt niet anders kan. Duurt nog wel even tot die bij de ouderen behoort, lijkt me ook niet dat hij de enige is dus voorlopig is er nog wel bestaansrecht mits men het slim aanpakt.
Dat kan je ook bij een DOA niet. Daarnaast, dat jij het niet claimt wil nog niet zeggen dat het niets waard is en dus mag je verwachten het in de prijs terug te zien.Sjah schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 15:08:
[...]
Dat hele concept van garantie interesseert me niet gek veel. Zolang je maar kan omruilen bij defect on Arrival, vind ik het best. De hoeveelheid geld dat ik over mijn leven gezien teveel heb betaald over dat ik na 13 mnd iets kan claimen ( maar nooit deed), zal aanzienlijk zijn.
Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels