De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 88 ... 133 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:45

Metro2002

Memento mori

alex3305 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:56:
[...]

Ik snap het en wil niet per se een maatschappelijke discussie beginnen, maar het kapitalisme lijkt zijn grenzen te benaderen.
Heeft niet zozeer met kapitalisme te maken maar alles met het gigantische waardeverlies van onze munt.
Fiat geld is gewoon een draak van een uitvinding en elke fiat currency die er ooit geweest is in relatief korte tijd geklapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 13:07
Señor Sjon schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 15:12:
[...]

En even verderop een Toys 'R us. Toen dat allemaal nog van die megastores waren.
Even een dikke OMG hier. Inderdaad die ben ik helemaal vergeten! Spellen daar waren wel eens stukje duurder. Hoe ging dat ook alweer daar? Moest je een kaartje mee nemen van de rek en die mee nemen naar de kassa. En dan kwam een ander medewerker het spel brengen naar de kassa?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• HTT-Thalan
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 15:33

HTT-Thalan

technically, I'm not pedantic.

Touchdomex schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 15:00:
[...]

DAB is echt een vervelende hiervoor omdat het wel een goede verbinding nodig heeft om te functioneren. Niet zoals met FM dat je een krakend signaal hebt. Nee het is alles of niets. Metalen gebouwen en zeker die grotere zijn enorme kooien van faraday. Dan heb je echt niets en de torens zijn echt by far niet optimaal opgezet.

Heb zelf een DAB+ radio gehaald om buiten te gebruiken. Uiteindelijk bij expert omdat die nergens anders leverbaar was. Dus heb echt met het ding en de winkelier naar buiten op straat moeten staan omdat er in de winkel gewoon precies 0,0 ontvangst is.
Nu ja, als ik die winkel zou runnen zorgde ik gewoon dat elke radio een vorm van audio had die te proberen was. Als je geen DAB ontvangst heb druk er een aux in bij, een usbstick, cd'tje als het dat nog heeft, of een wifi signaal. Bijna alles wat daar stond was zeker wel te beluisteren ook zonder DAB maar dit was gewoon lui zakendoen. Desnoods gooi je een verlengsnoer achter de deur zodat je het buiten kan proberen bij goed weer. Bij de mediamarkt was het nog erger, daar lag bij bijna alles de stekker gewoon los.

Ik bedoel, waarom run je anders een winkel? Winkeliers klagen steen en been dat het internet hun klanten pikt maar ze doen maar bar weinig moeite om het de moeite waard te maken ze op te zoeken :P. Ja, marges staan onder druk, en dat probleem is natuurlijk overal aanwezig. Mensen moeten gewoon stoppen met altijd maar voor een stuiver alles te willen (en kunnen) krijgen maar dat is ook niet raar als je een hongerloon verdient en toch vind dat je recht hebt op een 50" flatscreen en 2 keer op vakantie :P.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13:53
Metro2002 schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 15:12:
[...]

Heeft niet zozeer met kapitalisme te maken maar alles met het gigantische waardeverlies van onze munt.
Fiat geld is gewoon een draak van een uitvinding en elke fiat currency die er ooit geweest is in relatief korte tijd geklapt.
Een munt kan geen waarde verliezen want een munt op zich kan geen waarde hebben. Het is enkel een weerspiegeling van de waarde van een achterliggende economie die wel waarde heeft.

We zouden er als samenleving echt wel voor kunnen kiezen om de hoeveelheid munt constant te houden, dat is op zich geen enkel probleem. Maar als onze economie steeds groter wordt dan vertegenwoordigt 1 hoeveelheid munt steeds meer economische waarde. Wat doe je dan als je bijvoorbeeld 1 brood wil kopen? Dan ga je moeten betalen met een heel kleine deeltje van die munt. Op den duur zitten we dan met bedragen met veel cijfers na de komma op onze kassatbonnetjes en facturen.

En dat rekent niet gemakkelijk voor de meeste mensen. Dus het is gewoon eenvoudiger om de hoeveelheid munt mee te laten stijgen met de groei van de economie.

Meer moet je er niet achter zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online

Onbekend

...

Ik denk niet dat het zozeer een waardeverlies/inflatie van onze munt is. We willen steeds groter en beter en meer functionaliteit.
De tv die je 5 jaar geleden had gekocht is niet meer te koop, en een vergelijkbaar alternatief is gewoon flink goedkoper. Maar als we een nieuwe tv willen moet hij natuurlijk groter zijn dan die we al hadden staan, waardoor die nieuwe tv toch weer duurder is. En we willen allemaal ook een snellere computer, een betere mobiele telefoon en de nieuwe auto of occasion is vaak ook beter dan het vorige model. :)

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

HTT-Thalan schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 14:21:
Grappig dat GoT toch vrijwel overal wel al een draadje voor heeft he :P.

Ik was vandaag in de stad voor wat dingetjes, o.a. schoenen en latente interesse in een internet/dab radio voor de werkplaats. Voor de schoenen zocht ik een alternatief voor mijn Nike Air Max, die de juiste maat hebben maar op een vervelend punt knellen (linker kleine teen, if it matters). Dus ik wilde wat andere modellen passen om te kijken of het een voet of een schoen probleem is. Sneakerspeciaalzaak bezocht, ik was de enige in de winkel op dat moment. Hij pakt uiteraard de maten uit het magazijn op verzoek, maar heel veel enthousiasme ging er niet van uit. De opvulling/foam uit de schoen trekken moest ik zelf maar doen, hij bleef verder achter de balie staan en antwoordde op eventuele vragen die ik had.

Uiteindelijk bleken alle nikes van dat type op hetzelfde punt te knellen, dus het lag aan mijn voet :+ dus niks gekocht. Het is dat hij zo'n beetje de enige zaak is in de stad die nikes verkoopt....

Voor de Internet/DAB radio twee zaken bezocht: Mediamarkt en Boxxer (meer hebben we hier niet helaas). Beide winkels hadden voldoende modellen staan (van klein tot groot, sommige met losse speakers) maar er was niks te proberen of te horen. Bij de mediamarkt sprak niemand me aan, bij Boxxer wel, maar hij vermeldde al gelijk dat ze niet te beluisteren zijn. "Ja, er is geen bereik hier (voor FM/DAB)" . Mja, dat zou je wel kunnen oplossen me dunkt, maar wat dan de internetfunctie? Je kan toch een wifi hotspot in de winkel hangen? Ja nee de constructie hier enzo bla bla. Waarom sta ik dan in een winkel? Geen enkel voordeel boven de webshop dan, en de parkeerkosten had ik dan aan verzendkosten kwijt geweest dus waarschijnlijk net zo duur/goedkoop (misschien zelfs voordeliger).

Broeken gekocht (had ik echt nodig) bij een Jack & Jones. Word gelijk luidkeels aangeschoten door een jonge gast die nog niet eens mijn reactie afwacht maar gelijk een heel verhaal begint over hoe de borden nog niet zijn aangepast in de winkel maar elk artikel is 2e voor 25% korting en of ik het een beetje kan vinden. Ook in andere kleding/schoenenwinkel vaak dezelfde trend "bent u naar iets specifieks op zoek" of "kunt u het een beetje vinden" door duidelijk onervaren personeel zonder training, en als je een vraag hebt moeten ze het vragen of googelen.

Nu moet ik het grotere plaatje zien en niet elke winkel is hetzelfde en de discussie is niet zo simpel, maar de fysieke winkels maken het echt niet aantrekkelijk om er te winkelen. En dan zeur ik totaal niet over de prijs want ik snap dat die wat hoger moet zijn voor de tradeoffs, maar die tradeoffs komen dus niet - het zijn gewoon webshops met een voordeur geworden.

Zo, rant over. Ik ga nu even internetshoppen.
Eenmaal in de auto heeft DAB alsnog geen bereik dus je ervaring in de winkel is conform geweest😂

• CryptosGoBrrr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-01 13:36
Ik denk elke keer met een beetje goodwill weer "ach, laat ik eens het stadscentrum in gaan en de lokale middenstand steunen om daar m'n aankopen te doen", maar als ik vervolgens zie dat ze vaak anderhalf tot twee keer zo duur zijn als een of andere webshop ben ik er altijd wel snel klaar mee.

Moest laatst 2 banden hebben voor mijn zitmaaier, ik naar de machineboer hier om de hoek en die vroeg zich 90 euro per band, ik heb ze online voor 40 euro per stuk gevonden. In zo'n geval mogen fysieke winkels van mij dan ook opdoeken.

Fysieke winkels zijn alleen nog wel eens fijn voor apparatuur dat je ook echt even in je handen wilt hebben en uitproberen, of voor het passen van schoenen. De rest kan me onderhand gestolen worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenw
  • Registratie: Juni 2019
  • Laatst online: 15-01-2024
CryptosGoBrrr schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 08:21:
Ik denk elke keer met een beetje goodwill weer "ach, laat ik eens het stadscentrum in gaan en de lokale middenstand steunen om daar m'n aankopen te doen", maar als ik vervolgens zie dat ze vaak anderhalf tot twee keer zo duur zijn als een of andere webshop ben ik er altijd wel snel klaar mee.

Moest laatst 2 banden hebben voor mijn zitmaaier, ik naar de machineboer hier om de hoek en die vroeg zich 90 euro per band, ik heb ze online voor 40 euro per stuk gevonden. In zo'n geval mogen fysieke winkels van mij dan ook opdoeken.

Fysieke winkels zijn alleen nog wel eens fijn voor apparatuur dat je ook echt even in je handen wilt hebben en uitproberen, of voor het passen van schoenen. De rest kan me onderhand gestolen worden.
Er zit natuurlijk wel een verschil tussen een webshop die door heel het land verkoopt en daardoor meer kan wegzetten dus daardoor een lagere prijs kan vragen dan een lokale winkel die alleen klanten heeft in 1 stad of dorp
Die winkelier kan gewoon daardoor niet tegen een lagere prijs leveren hij verkoopt misschien 1 band per dag terwijl de webshop er 15 per dag verkoopt
Lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat hij een veel hogere prijs nodig heeft om te overleven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-05 13:46
Heeft iemand op Youtube van een techtuber een filmpje gezien waar ze bij Microcenter gefilmd hebben?
Als ik zie wat voor voorraad Microcenter heeft plus het serviceniveau (met mogelijkheid om ter plekke je PC te bouwen en te testen) en mooie offline aanbiedingen, dan zou ik heel graag zo'n winkelketen in Nederland willen hebben.
Ik vraag me alleen af of dat wel een kans van slagen heeft met, waarschijnlijk, een veel kleinere/te kleine afzetmarkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15:28
Mwoah, zij hebben in de US 26 locaties, zo gezien zou 1 of 2 in NL en nog 4 in DLD moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
vanaalten schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 13:51:
[...]

Is dat niet een kip/ei probleem?
"Als je dan huurbedrag verlaagt gaat waarde van een pand ook omlaag." - nee, het pand heeft z'n waarde verloren doordat er (o.a. dankzij internet) minder behoefte aan winkelpanden zijn. Enkel hebben de pandeigenaren moeite met dit te accepteren en de huurbedragen daarop naar beneden aan te passen.

Tenminste, dat denk ik - als niet-expert met een prima onderbuik.
Dat er minder winkels komen wil niet zeggen dat panden hun waarde verliezen. Je kunt de panden ook anders gaan gebruiken zodat de waarde behouden blijft. We zitten nu in een overgangsfase dus je moet niet te snel je vermogen gaan verminderen. Als je dat wel doet worden onze pensioenen ook minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:37
Frame164 schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:07:
[...]

Dat er minder winkels komen wil niet zeggen dat panden hun waarde verliezen. Je kunt de panden ook anders gaan gebruiken zodat de waarde behouden blijft. We zitten nu in een overgangsfase dus je moet niet te snel je vermogen gaan verminderen. Als je dat wel doet worden onze pensioenen ook minder.
Dat is heel makkelijk gezegd. dat kan eigenlijk alleen bij winkelpanden waar de bovenverdiepingen kunnen worden verbouwd tot appartementen of waar de bestemming kan worden gewijzigd in wonen. In verreweg de meeste gevallen is dat niet zo makkelijk op te lossen en is er daadwerkelijk sprake van waardedaling en wordt het pand fictief te hoog gewaardeerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
CryptosGoBrrr schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 08:21:

Er zijn zat voorbeelden te vinden van artikelen die online significant goedkoper maar dat de lokale middenstand steevast 1,5 tot 2 keer zo duur is als online is echt zwaar overdreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
Steenw schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 08:53:
[...]

Er zit natuurlijk wel een verschil tussen een webshop die door heel het land verkoopt en daardoor meer kan wegzetten dus daardoor een lagere prijs kan vragen dan een lokale winkel die alleen klanten heeft in 1 stad of dorp
Die winkelier kan gewoon daardoor niet tegen een lagere prijs leveren hij verkoopt misschien 1 band per dag terwijl de webshop er 15 per dag verkoopt
Lijkt me dan ook niet meer dan logisch dat hij een veel hogere prijs nodig heeft om te overleven
Niet alleen qua verkoopprijs maar vooral inkoopprijs zal een heel stuk hoger liggen voor de winkel.
Hoe hoger de afzet hoe meer korting ze op inkoop krijgen, als je bv maar 20 banden per jaar inkoopt dan kost je dat €25, maar als je 1000 banden inkoopt kost je dat €15 als voorbeeldje (fictieve bedragen).

Daardoor is je btw ook weer hoger en dat werkt allemaal mee

En dat is ook een probleem daardoor kan een fysiek winkel bijna nooit concureren met online die een veel grote afzet market heeft en veel betere inkoopprijzen kan afdwingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
NicoHF schreef op maandag 18 september 2023 @ 17:30:
[...]

Niet alleen qua verkoopprijs maar vooral inkoopprijs zal een heel stuk hoger liggen voor de winkel.
Hoe hoger de afzet hoe meer korting ze op inkoop krijgen, als je bv maar 20 banden per jaar inkoopt dan kost je dat €25, maar als je 1000 banden inkoopt kost je dat €15 als voorbeeldje (fictieve bedragen).

Daardoor is je btw ook weer hoger en dat werkt allemaal mee

En dat is ook een probleem daardoor kan een fysiek winkel bijna nooit concureren met online die een veel grote afzet market heeft en veel betere inkoopprijzen kan afdwingen
Dat zou je denken maar dat is lang niet altijd waar. En nogmaals een ander hardnekkig misverstand: Een goede webshop is echt niet per definitie goedkoper dan een stenen winkel: kosten van website, incl. fotografie, seo, dataanalyse etc. en het hele proces er omheen, inclusief retouren kost gewoon veel geld. Er zijn wel een paar grote jongens waar investeerders met diepe zakken achter zitten die bereid zijn langdurig met lage marge en desnoods verlies te bouwen aan grote volumes. Bekendste voorbeeld (ook voor andere ambitieuze webshops) is Amazon die 15 jaar verlies heeft gedraaid voordat er iets verdiend kon worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Begur
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
En het verhaal van de hogere btw gaat ook niet op. Verkoopprijzen worden berekent aan de hand van inkoopprijs ex. btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptosGoBrrr
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-01 13:36
bszz schreef op maandag 18 september 2023 @ 16:47:
[...]

Er zijn zat voorbeelden te vinden van artikelen die online significant goedkoper maar dat de lokale middenstand steevast 1,5 tot 2 keer zo duur is als online is echt zwaar overdreven.
Die bandjes waren online toch echt wel 40 euro en meer dan het dubbele bij de lokale machineboer hoor. Voor een tientje verschil zou me dat niet boeien en zou ik ze á la minute "om de hoek" gaan halen, maar dit was wel heel gortig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
CryptosGoBrrr schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:37:
[...]

Die bandjes waren online toch echt wel 40 euro en meer dan het dubbele bij de lokale machineboer hoor. Voor een tientje verschil zou me dat niet boeien en zou ik ze á la minute "om de hoek" gaan halen, maar dit was wel heel gortig.
Zoals ik al zei: Er zijn echt wel voorbeelden te vinden maar daaruit kun je niet de conclusie trekken dat stenen winkels per definitie 1,5 tot 2 keer zo duur zijn als online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Begur schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:15:
En het verhaal van de hogere btw gaat ook niet op. Verkoopprijzen worden berekent aan de hand van inkoopprijs ex. btw.
Zeker wel.
Hogere verkoopprijs betekend meer btw heffing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
bszz schreef op maandag 18 september 2023 @ 18:16:
[...]

Dat zou je denken maar dat is lang niet altijd waar.
In ieder geval bij Michelin banden toen der tijd wel.
Winkel met wie ik goede contacten had lagen de inkoopprijzen toen der tijd even hoog zo wat als de verkoopprijzen van de goedkoopste webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Toch nog iemand die 2 miljoen erin heeft gestoken. Je moet wel durf hebben....

https://www.trouw.nl/duur...-2-miljoen-euro~b671c379/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
stylezzz schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 08:07:
Zonder winkelvoorraad en personeel dat waar mogelijk eieren voor zijn/haar geld kiest, kansloos...

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
hoevenpe schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 08:11:
[...]

Zonder winkelvoorraad en personeel dat waar mogelijk eieren voor zijn/haar geld kiest, kansloos...
Ik ben nog niet in een big bazar geweest, geen idee of de schappen leeg zijn. Maar ik kan goed geloven dat het personeel al ontslagbrieven aan het schrijven is. In de huidige arbeidsmarkt heeft iedereen die wil snel wat anders gevonden.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:20

Volgens de advocaat van Big Bazar ligt dat nu anders dankzij de toezegging van 2 miljoen euro door een maandag opgerichte BV. Met dat geld zou de winkelketen in ieder geval vier weken aan lopende verplichtingen kunnen voldoen.
Klinkt niet helemaal fris, een bv oprichten op maandag en dan dinsdag 2M investeren in een gezonken schip? Wie en Hoe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Waarschijnlijk is die 2 miljoen op basis van een onderpand als je dat goed regelt is je risico vrijwel nihil en stel je zelfs de banken en belastingdienst buiten spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw

Uitstel van executie die 2 miljoen volgens mij is er een schuld van 30 mijoen of meer dus die winkels draaien voor geen meter ik zou niet weten hoe ze de boel wel winstgevend kunnen krijgen
Gaan ze de komende maanden niet failliet dan gaan ze over een jaar alsnog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:09

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
CryptosGoBrrr schreef op maandag 18 september 2023 @ 19:37:
Dan is het ook de vraag of jij echt hebt moeten zoeken om tot die 40 euro te komen, of dat 40 euro een vrij reguliere online prijs is.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Anoniem: 217290 schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 08:32:
Waarschijnlijk is die 2 miljoen op basis van een onderpand als je dat goed regelt is je risico vrijwel nihil en stel je zelfs de banken en belastingdienst buiten spel.
Ik mag hopen dat eventuele kredietverzekeraars hierop wel actie zullen ondernemen. (voor zover er nog handelskredieten zijn that is)

Anoniem: 217290

Denk niet dat die hier veel aan kunnen doen helaas. Sowieso staan leveranciers vrijwel altijd achteraan zeker bij big bazar als voorbeeld omdat de consument vrijwel niks vooruit betaald.

Leveranciers kunnen hooguit een eigendomsvoorbehoud hanteren maar dat is minder sterk dan een pandrecht bij een lening.

Enige risico is dat big bazar zijn onderpand niet meerdere keren kan verpanden dan komt er wel heel veel gezeur voor de ceo.

Stel dat de belastingdienst ook al pandrecht heeft geëist ivm achterstand belasting betalingen dan kunnen ze niet op hetzelfde stuk pandrecht verstrekken aan de investeerder of bank

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 217290 op 20-09-2023 07:51 ]

• stylezzz
  • Nu online
Anoniem: 217290 schreef op woensdag 20 september 2023 @ 07:49:
Denk niet dat die hier veel aan kunnen doen helaas. Sowieso staan leveranciers vrijwel altijd achteraan zeker bij big bazar als voorbeeld omdat de consument vrijwel niks vooruit betaald.

Leveranciers kunnen hooguit een eigendomsvoorbehoud hanteren maar dat is minder sterk dan een pandrecht bij een lening.

Enige risico is dat big bazar zijn onderpand niet meerdere keren kan verpanden dan komt er wel heel veel gezeur voor de ceo.

Stel dat de belastingdienst ook al pandrecht heeft geëist ivm achterstand belasting betalingen dan kunnen ze niet op hetzelfde stuk pandrecht verstrekken aan de investeerder of bank
In dit stadium zullen er toch al weinig kredierverzekeraars zijn die nog iets doen. De meeste voorraad zal simpelweg onder vooruitbetaling gekocht moeten worden... of op eigen risico op rekening van de toeleverancier.

Is er iemand nog bij de big bazar geweest de afgelopen weken? Volle schappen? Lege ruimtes?

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:29

Vrijdag

De Zwarte

Ik was afgelopen weekend in de Megastores in Den Haag en daar was de Big Bazar winkel gesloten. Ik zag er wel wat mensen rondlopen die spullen op pallets aan het stapelen waren. Dus ik vermoed dat die naar opkopers of terug naar de leveranciers gaan.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• ruftman
stylezzz schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 08:15:
[...]

Ik ben nog niet in een big bazar geweest, geen idee of de schappen leeg zijn. Maar ik kan goed geloven dat het personeel al ontslagbrieven aan het schrijven is. In de huidige arbeidsmarkt heeft iedereen die wil snel wat anders gevonden.....
In dat kader is het tamelijk bizar dat voor de nieuw te openen Big Bazaar in Chaam personeel wordt geworven:
https://werkenbijbigbazar...koopmedewerker-chaam-9029

• stylezzz
  • Nu online
ruftman schreef op woensdag 20 september 2023 @ 10:53:
[...]

In dat kader is het tamelijk bizar dat voor de nieuw te openen Big Bazaar in Chaam personeel wordt geworven:
https://werkenbijbigbazar...koopmedewerker-chaam-9029
De HR en werving en selectie afdeling zullen nog gewoon aan het werk zijn. Komt vaak genoeg voor ondanks dat bedrijven op het randje van faillissement staan.

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

De Nieuwendijk in Amsterdam, tussen Martelaarsgracht en Dam was altijd wel een gevarieerde winkelstraat met diverse speciaalzaken. Nu heb je er als Nederlander niets meer te zoeken. De speciaalzaken zijn veelal weg en en zijn kaas- of snoepwinkels voor in de plaats gekomen.

Zou je zoveel verdienen aan snoepgoed of is het een grote witwaszaak?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7F0TpwyaD-_M-uuHzANcebZHt6o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/RkDUtI97uw5wwHTiCfMyDmto.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z32KU7Jd5uvApd2Q5CTzhlJmT0w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HdDnCuT65c29Tj4hYfeiK7CT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ni7zpwHwbDutBUkMNEu-wDiWzbM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/OhN0o3YpZxtRALtpGlCtSUDU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MVHYrZBk21Tc0dVt_g6xVYLeHXI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/foYyU05pLCGM0uHxulDekZmM.jpg?f=fotoalbum_large

A'dam PVOutput

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:35
ericplan schreef op woensdag 20 september 2023 @ 13:43:
De Nieuwendijk in Amsterdam, tussen Martelaarsgracht en Dam was altijd wel een gevarieerde winkelstraat met diverse speciaalzaken. Nu heb je er als Nederlander niets meer te zoeken. De speciaalzaken zijn veelal weg en en zijn kaas- of snoepwinkels voor in de plaats gekomen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
De Nutellawinkels hebben plaatsgemaakt voor overpriced snoepwinkels. Ik denk dat de inkomsten behoorlijk hoog zijn als ik zie hoeveel toeristen er rondlopen. Trouwens, stoners hebben vaak trek dus dat zal ook wel helpen :+

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-05 22:26

DDX

Je kan er flinke marge op draaien natuurlijk.

https://www.strava.com/athletes/2323035

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 12:18

Fiber

Beaches are for storming.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Kaaswinkels en snoepwinkels zijn ook speciaalzaken...

En ik denk dat die winkels prima verkopen aan al die hordes toeristen en zo daar. Voor witwassen heb je niet zo'n mooie grote luxe winkel op een dure locatie nodig.

Maar ik vond sowieso altijd de Haarlemmerstraat in het verlengde ervan veel interessanter met leuke uiteenlopende niche winkeltjes.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dirks
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 14:49
Wat verder terug in de tijd waren straten in Amsterdam als de Nieuwendijk en Kalverstraat redelijk normale winkelstraten. In 1975 heb ik vakantiewerk gedaan in een jeanswinkel op de Nieuwendijk, de hele dag door 'gewone' klanten die kleding kwamen kopen, geen toeristen.

De P.C. Hooftstraat zou je ook niet herkennen met een AH, warme bakker, fotowinkel, kantoorboekhandel vlak bij elkaar.

'Vroeger' had ik, al kom ik van buiten de stad, tal van winkeladresjes. Nieuwendijk, Kalverstraat maar ook Utrechtsestraat, Leidsestraat etc. Ik kom voor inkopen al jaren niet meer in Amsterdam, alleen nog voor sociale contacten, concertjes in Paradiso/Melkweg en mijn stamkroeg die, haha, in een steegje om de hoek van de Nieuwendijk zit.

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 15:35
dirks schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:32:
Wat verder terug in de tijd waren straten in Amsterdam als de Nieuwendijk en Kalverstraat redelijk normale winkelstraten. In 1975 heb ik vakantiewerk gedaan in een jeanswinkel op de Nieuwendijk, de hele dag door 'gewone' klanten die kleding kwamen kopen, geen toeristen.

De P.C. Hooftstraat zou je ook niet herkennen met een AH, warme bakker, fotowinkel, kantoorboekhandel vlak bij elkaar.

'Vroeger' had ik, al kom ik van buiten de stad, tal van winkeladresjes. Nieuwendijk, Kalverstraat maar ook Utrechtsestraat, Leidsestraat etc. Ik kom voor inkopen al jaren niet meer in Amsterdam, alleen nog voor sociale contacten, concertjes in Paradiso/Melkweg en mijn stamkroeg die, haha, in een steegje om de hoek van de Nieuwendijk zit.
Herkenbaar, ik kom enkel nog in de binnenstad als ik met collega's naar de vaste kroeg ga op Zeedijk. Aangezien de gene die meegaan of in Noord wonen of via Amsterdam CS naar huis gaan is het prima te doen, en het is een leuke kroeg Het kantoor zit zelf in Nieuw West, maar ga enkel die wijk in voor een wandeling en zelfs dan gaan we richting de sluis van de Schinkel. Ik heb niks te zoeken in Amsterdam verder, ik bestel het meeste online(en dat is ook niet veel) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 30-05 16:31

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Die snoepwinkels zijn grotendeels pop-up stores. Tijdelijke locaties als "vulling" met relatief lage huur, een een product met hoge marges waar je snel veel volume van kan draaien. *knip* Verdachtmakingen zijn niet nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door Yorinn op 20-09-2023 23:12 ]

Knowledge reigns supreme over nearly anything

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:29

Vrijdag

De Zwarte

Nu heb je er als Nederlander niets meer te zoeken. De speciaalzaken zijn veelal weg en en zijn kaas- of snoepwinkels voor in de plaats gekomen.
Ketterij dit :P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

• ericplan
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Nou nee, de kaas bij dit soort zaken is 1,5 tot twee keer duurder als in de normale winkels. De Nederlander koopt zijn kaas op de markt, bij de supermarkt, bij een speciaalzaak om de hoek, maar niet bij Henri xxxxx.

A'dam PVOutput

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:42
Henri Bontenbal.... :+

• ericplan
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Grappenmaker. Henri Bontenbal had hier vroeger een account, meerdere discussies in de oude deeltjes Duurzame Energie aanwezig. Nu alleen te vinden als je weet wie anoniem 123456 is.

A'dam PVOutput

• stylezzz
  • Nu online
Malfunctions schreef op woensdag 20 september 2023 @ 14:40:
[...]

Die snoepwinkels zijn grotendeels pop-up stores. Tijdelijke locaties als "vulling" met relatief lage huur, een een product met hoge marges waar je snel veel volume van kan draaien. *knip*
Zo ziet het er op de fotos niet uit. De pop-up stores waar jij het over hebt zijn meestal goedkoop ingericht, om bijvoorbeeld de komende maanden pepernoten in verschillende smaken aan de man te brengen. De tientallen kaaswinkels die onze hoofdstad heeft zijn juist heel sfeervol ingericht en alles behalve goedkoop.... de toeristen smullen ervan, maar de rasechte nederlander gaat gewoon naar de jumbo voor zijn 2 ons jong belegen.

[ Voor 5% gewijzigd door Yorinn op 20-09-2023 23:13 ]

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:37

-tom-562

Oliesjeik

Dat zijn toch typische 'tourist trap' winkels, net zoals de wafel en nutella winkels

Vaak bu'j te bang!

• ericplan
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Als die drie snoepwinkels nu de enige speciaalzaken waren waar je als local om zat te springen, maar er is ook nog een badeendjeswinkel, tal van headshops en alle merken fastfood. Burgerking, McDonald’s, febo, ze zitten er allemaal, soms zelfs 2x. Minisupermarkets met ATM vullen de overige gaten. Zo ziet de ondergang van de fysieke winkelstraat eruit.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FlKYWkoR-Fe1mN6lS4FbpZ-TxEI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4YghESwtcAYwXdtYx0QMwnHL.png?f=fotoalbum_large

A'dam PVOutput

• hoevenpe
  • Nu online
Een verse stroopwafelwinkel snap ik nog, maar badeendjes? Wat is daar de businesscase van...

Witwassen in bad met een eendje... :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
ericplan schreef op donderdag 21 september 2023 @ 07:29:
Als die drie snoepwinkels nu de enige speciaalzaken waren waar je als local om zat te springen, maar er is ook nog een badeendjeswinkel, tal van headshops en alle merken fastfood. Burgerking, McDonald’s, febo, ze zitten er allemaal, soms zelfs 2x. Minisupermarkets met ATM vullen de overige gaten. Zo ziet de ondergang van de fysieke winkelstraat eruit.
[Afbeelding]
Moet het allemaal voor de local zijn dan? Juist centrum amsterdam is zo ongeveer 1 groot toeristisch pretpark... met inderdaad een badeendjeswinkel. Ben er toevallig een paar maanden terug nog geweest.... drukte alom. Want zo'n badeendje als souvenir is best in trek denk ik..

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het wordt natuurlijk ook wel lastig om iedereen tevreden te hebben. Je wil niet een dertien in een dozijn winkel hebben, maar ook niet een te niche winkel. Immers heb je het over winkels voor de locals, dan heb je het gewoon over C&A, Scapino, Mediamarkt, etc. Nu zijn badeendjes natuurlijk wel een heel specifiek iets, en meet een toeristisch iets, maar een winkel waar ze sokken verkopen van alpaca wol is nou ook niet echt iets voor de meeste locals.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Maarten_E
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 15:13
Die House of Sweets zit geloof in ook in Keulen, denk niet dat dat per se een witwaspraktijk ding is.

Indien er een mogelijkheid is voor een onderschrift, dient deze getoond te worden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Anakha
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 15:06
Voor wie inzicht wil in de wereld van de overpriced snoepwinkels in dure winkelstraten kan hier wat leesvoer vinden over hoe het in Londen werkt bij soortgelijke winkels.

Spoiler: ze zitten daar niet om geld te verdienen aan toeristen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Anakha schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:55:
Voor wie inzicht wil in de wereld van de overpriced snoepwinkels in dure winkelstraten kan hier wat leesvoer vinden over hoe het in Londen werkt bij soortgelijke winkels.

En hier nog meer leesvoer:
https://www.bbc.com/news/uk-england-london-66533224

A'dam PVOutput

• Fiber

Fiber

Anakha schreef op donderdag 21 september 2023 @ 10:55:

TLDR

Waarom dan wel volgens jou?

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Fiber schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:06:
[...]

TLDR

The pandemic also saw the emergence of so-called US-themed sweet shops, as food stores were the only ones legally allowed to trade.

...

The majority have fictitious directors, the majority have no intention of paying the business rates, many are selling counterfeit goods - and quite often illegal vaping equipment as well

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Fiber schreef op donderdag 21 september 2023 @ 11:06:
[...]

TLDR

Westminster also say the businesses — with their tacky multi-coloured shop fronts — are a hub for global money laundering, with many set up by people with opaque shell companies. Increasing numbers of the shops have been registered in Jersey and Russia to wash the proceeds of drugs, guns, people trafficking and prostitution.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ericplan
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Nog meer leesvoer over de schaduwkant van de bedrijfsvoering:
https://www.nbcnews.com/n...an-candy-stores-rcna38845

En het is dezelfde richting die ik waarneem op de Nieuwendijk.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Nou ja, als dat dan echt zo is dan wordt het tijd dat de politie en de FIOD daar een paar invallen gaan doen en die toko's sluiten en de eigenaren in het gevang gooien. Sowieso alles van Russische eigenaren sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenw
Goed tot zo ver de BCC
Ben wel benieuwd of er een Sinterklaas komt die het weer koopt
https://www.rtlnieuws.nl/...ance-faillissement-mirage

• stylezzz
  • Nu online
Steenw schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:36:
Goed tot zo ver de BCC
Of net zoals bij big bazar dat er vandaag een BV word opgericht die ineens de boel opkoopt.

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:52
Zonde BCC ook weg, wat hebben we nog aan grotere ketens: Amazon, Bol.com, MediaMarkt, Coolblue en Expert, EP?

Ik zie Amazon nu ook steeds meer inzetten op klusspullen en meubels. De aanval is denk ik geopend op de bouwmarkten en meubelzaken.

Met de digitaliseringsslag van de gamingindustrie is het voor Game Mania, Nedgames ook een kwestie van tijd. Toch wel jammer.

Hoewel ik zelf ook heel veel online koop, merk ik toch dat het vooral bij kinderen en ouderen een stukje emotie en beleving is om iets in de winkel te kopen.

[ Voor 80% gewijzigd door Jumpman op 22-09-2023 10:32 ]

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:49
In Mei een Samsung TV gekocht bij BCC en nu deze zaak hoogstwaarschijnlijk failliet is en ik het goed gelezen heb komt garantie te vervallen? Enkel recht op 1 jaar via Samsung of ze moeten coulant zijn in het 2e jaar?

• Jumpman
DM89 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:16:
In Mei een Samsung TV gekocht bij BCC en nu deze zaak hoogstwaarschijnlijk failliet is en ik het goed gelezen heb komt garantie te vervallen? Enkel recht op 1 jaar via Samsung of ze moeten coulant zijn in het 2e jaar?
Of er moet een doorstart komen, of de garantie moet overgenomen worden door een andere partij.

• DM89
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:49
Jumpman schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:21:
[...]

Of er moet een doorstart komen, of de garantie moet overgenomen worden door een andere partij.
Ah oke, afwachten dan maar.

• Skyaero
  • Niet online
Steenw schreef op donderdag 21 september 2023 @ 12:36:
Goed tot zo ver de BCC
Voor een miljard pepernoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
DM89 schreef op donderdag 21 september 2023 @ 14:16:
BCC doet garantie reparaties niet zelf maar via ZES Goes (zit MediaMarkt ook aan vast) en CERepair te Mijdrecht en Dordrecht inmiddels overgenomen door GXO.

Daar kan je ook als particulier aankloppen, en ik denk ook dat je als je fabrieksgarantie hebt het daar waarschijnlijk zowiezo terecht komt.

Eigenlijk zou MediaMarkt de garantie procedures voor BCC zo over kunnen nemen aangezien ze hetzelfde logistieke traject volgen.

Als de fabrikant betaald zou het imho niet uit moeten maken onder welke bon het aangeleverd wordt, als er maar een betrouwbare aankoopdatum op staat.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 14:06
enchion schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 07:44:
[...]

BCC doet garantie reparaties niet zelf maar via ZES Goes (zit MediaMarkt ook aan vast) en CERepair te Mijdrecht en Dordrecht inmiddels overgenomen door GXO.

Daar kan je ook als particulier aankloppen, en ik denk ook dat je als je fabrieksgarantie hebt het daar waarschijnlijk zowiezo terecht komt.

Eigenlijk zou MediaMarkt de garantie procedures voor BCC zo over kunnen nemen aangezien ze hetzelfde logistieke traject volgen.

Als de fabrikant betaald zou het imho niet uit moeten maken onder welke bon het aangeleverd wordt, als er maar een betrouwbare aankoopdatum op staat.
Fabrieksgarantie is wat anders dan beroepen op conformiteit. Als na 2 jaar de fabrieksgarantie van Samsung verlopen is en je televisie gaat in het 3e jaar kapot, sta je met lege handen want de partij die een conform product moest leveren is failliet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
_JGC_ schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:09:
[...]

Fabrieksgarantie is wat anders dan beroepen op conformiteit. Als na 2 jaar de fabrieksgarantie van Samsung verlopen is en je televisie gaat in het 3e jaar kapot, sta je met lege handen want de partij die een conform product moest leveren is failliet.
En daar kon je ook weer garantie op bijkopen in de winkel.

M'n schoonouders hadden dat op een tv bij BCC, daarvan zou nu nog ongeveer een jaar lopen.
Ging ook via een derde partij, geen idee hoe het daar nu mee staat maar zou ze bij een probleem wel aanraden daar aan te kloppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 14:06
sambalbaj schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 09:36:
[...]

En daar kon je ook weer garantie op bijkopen in de winkel.

M'n schoonouders hadden dat op een tv bij BCC, daarvan zou nu nog ongeveer een jaar lopen.
Ging ook via een derde partij, geen idee hoe het daar nu mee staat maar zou ze bij een probleem wel aanraden daar aan te kloppen.
Als dat via een derde partij is verzekerd zou dat nog gewoon geldig moeten zijn. Maar de meeste tweakers kopen meestal niet dat soort garantiepakketten vanwege de wet die stelt dat je recht hebt op een deugdelijk product. Zo'n verzekering dekt meestal ook ongelukjes. Inboedelverzekering dekt die ook, maar voorwaarden kunnen nogal verschillen (inboedel keert meestal dagwaarde uit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruftman
hoevenpe schreef op donderdag 21 september 2023 @ 07:42:
Een verse stroopwafelwinkel snap ik nog, maar badeendjes? Wat is daar de businesscase van...

Zo'n winkel zit al jarenlang in Zandvoort, badeendjes in alle kleuren en thema's.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Kan een gat in de markt zijn als er veel softwarebedrijven in de buurt zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
downtime schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:30:
[...]

Link voor wie de hint niet snapt :)

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
downtime schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:30:
offtopic:
Daar gebruik ik gewoon mijn collega's voor, quack... :P

Het zou wel netjes van BCC zijn als ze de webshop offline halen, je kunt nog gewoon bestellen en met ideal betalen (gelijk je geld kwijt zijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Bad-eendjes zijn hippe kunst tegenwoordig dus willen alle toeristen er ook één voor thuis. Helemaal prima, beetje vergelijkbaar met Nijntje.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.nos.nl/image/2021/10/31/798774/3840x2160a.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:02

Spotmatic

Ken sent me

Fiber schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 11:59:
Bad-eendjes zijn hippe kunst tegenwoordig dus willen alle toeristen er ook één voor thuis. Helemaal prima, beetje vergelijkbaar met Nijntje.

[Afbeelding]
Gaaf zo'n winkel met toekomstperspectief. Volgens mij geeft geen enkele bank zo'n winkel een startkapitaal, want hoe schrijf je daar nou netjes een businessplan voor...

Overigens snap ik zo'n winkel wel, in Amsterdam. Alleen daar zou het kunnen werken. Amsterdam is gewoon een openluchtmuseum in het groot waarbij de bewoners zelf de vrijwilligers zijn. ;)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
Spotmatic schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 12:29:
[...]

Gaaf zo'n winkel met toekomstperspectief. Volgens mij geeft geen enkele bank zo'n winkel een startkapitaal, want hoe schrijf je daar nou netjes een businessplan voor...

Overigens snap ik zo'n winkel wel, in Amsterdam. Alleen daar zou het kunnen werken. Amsterdam is gewoon een openluchtmuseum in het groot waarbij de bewoners zelf de vrijwilligers zijn. ;)
Waarom niet? Het was er druk zat dat ik er binnen was. Ik kom zelfs nieuwsberichten tegen dat men geen webshop wil omdat de eendjes in alle soorten en maten niet aan te slepen zijn..... dat wij niet zo gevoelig zijn voot badeendjes wil niet zeggen dat het een verloren business case is. De lokatie is immens belangrijk.... zet deze winkel in tilburg (willekeurige stad met minder toeristische aantrekkingskracht) neer en het is binnen het jaar finito....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Zo'n winkel in Tilburg, paar leuke TikTok filmpjes en hippe foto's op Instagram en Tilburg is opeens ook weer hot en happening...

Misschien een pinguïn winkel beginnen...? :Y

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

stylezzz schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 12:59:
[...]
Waarom niet? Het was er druk zat dat ik er binnen was. Ik kom zelfs nieuwsberichten tegen dat men geen webshop wil omdat de eendjes in alle soorten en maten niet aan te slepen zijn..... dat wij niet zo gevoelig zijn voot badeendjes wil niet zeggen dat het een verloren business case is. De lokatie is immens belangrijk.... zet deze winkel in tilburg (willekeurige stad met minder toeristische aantrekkingskracht) neer en het is binnen het jaar finito....
Zou er niet zomaar een badeendje kopen. Er zitten minstens vijf van dit soort speciaalzaken in Amsterdam. Eerst prijs en kwaliteit vergelijken, anders koop je zomaar een eend kat in de zak.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 06:33
In Maastricht zit er ook zo'n winkel.

Prijzen variëren van €7 tot €20 voor een badeendje.

Yaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
En je kan nog gewoon bestellen op de website, waarom wordt dit niet uitgezet?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Jumpman schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 15:16:
[...]

En je kan nog gewoon bestellen op de website, waarom wordt dit niet uitgezet?
Omdat de curator liever geld dan spullen heeft natuurlijk...

Best kans dat de winkels ook nog even open blijven. Leegverkoop, opheffingsuitverkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Eindelijk...
Big Bazar krijgt van de rechter opnieuw niet meer tijd om afspraken te maken met schuldeisers. De advocaat van de keten gaat ervan uit dat dinsdag het faillissement wordt uitgesproken.

Twee schuldeisers hadden het verzoek gedaan aan de rechter om een schuldenexpert in te schakelen. Maar de rechtbank in Leeuwarden weigerde opnieuw om iemand aan te stellen die een uitweg had moeten zoeken uit de financiële problemen. "Ook nu luidt de conclusie dat Big Bazar niet aan de lopende verplichtingen zal kunnen voldoen", schrijft de rechtbank.

De keten lijkt zich ditmaal te berusten in het oordeel van de rechtbank. "We hebben gevochten maar we weten waar de grens ligt, en die is bereikt", zegt de advocaat van Big Bazar. "Elke actie van Big Bazar is uitstel van executie."

[ Voor 14% gewijzigd door hoevenpe op 25-09-2023 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Nu online
en waar is die 2 miljoen van vorige week nou ineens heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syphrone
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:00
Voor klanten van BCC in Limburg neemt EP Tummers de garantie over. Daarnaast ook defecten buiten garantie willen ze graag uithelpen.

Eventuele BCC cadeaukaarten zijn daar 25% van de waarde waard. En eventuele bestellingen met bepaalde prijsafspraken willen ze naar kijken om over te nemen.

Alles terug te vinden op hun website eptummers.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 15:42
ericplan schreef op vrijdag 22 september 2023 @ 13:14:
[...]

Zou er niet zomaar een badeendje kopen. Er zitten minstens vijf van dit soort speciaalzaken in Amsterdam. Eerst prijs en kwaliteit vergelijken, anders koop je zomaar een eend kat in de zak.
Pfff, wat een humor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-05 15:37
stylezzz schreef op maandag 25 september 2023 @ 16:21:
[...]

en waar is die 2 miljoen van vorige week nou ineens heen?
Dat was een toegezegde lening. Daar moest volgens de rechter nog eens 1,1M bij en dat wilde de geldschieter dan niet meer. Dus nu is het failliet en kan die meneer zijn 2M in de beurs houden. Zal de toekomstige curator wel jammer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 08:46

Er zijn ook volop webshops op dit gebied waaronder www.lilalu-shop.com Dat bedrijf heb ik leren kennen via de kerstmarkt in Aachen. En in diverse toeristensteden kan je badeenden in winkels kopen in allerlei soorten. Ik heb er diverse in huis staan en koop ze weleens als ik weer een leuke zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:02

Spotmatic

Ken sent me

En nu is Big Bazar dus definitief failliet: https://www.nu.nl/economi...ere-reddingspogingen.html

[ Voor 7% gewijzigd door Spotmatic op 26-09-2023 11:14 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 30-05 15:37
Inmiddels is duidelijk geworden dat het personeel geen loon heeft ontvangen over de maand september.
Oef, kijken hoe snel het UWV dit krijgt uitbetaald. Je zult maar de reserves niet hebben om dit even op te vangen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 30-05 07:33
Bij BCC is de leegverkoop begonnen, geen speciale promopage, wel de melding "Op=opruiming, profiteer van super lage prijzen" met extra kassakorting op de meeste producten, ook nog kortingen voor als je het zelf komt ophalen bij sommige apparaten, maar ook - en dat vermindert het risico van kopen - de optie van pinnen bij bezorging. Het is wel slim dat ze dat vermelden, want anders zou ik iets niet durven bestellen daar nu.

Dan nog vraag ik mij af of ik daar wel een wasmachine wil kopen, al is het 75,- euro goedkoper nu. De reden dat ik het fijn vond bij BCC iets te kopen, is dat ik bij de fysieke winkel langs komen met vragen of als er iets mis was met mijn product. Als er nu wat mis zou zijn, kan je alleen nog bij de fabrikant terecht. Ik zal ze missen BCC. De spoeling wordt dun, qua fysieke electronica-winkels in de stad.

Er zijn nu voor zover ik bekend in Nijmegen alleen nog de zelfstandige winkel Doorman, een Electroworld filiaal Grootaarts en recent heeft Coolblue een winkel geopend, maar ik vind het niet prettig daar binnen te stappen, want dan wordt je direct aangesproken en daar voel ik mij heel ongemakkelijk bij, ik wil eerst rondkijken en een verkoper spreken wanneer ik daar zelf naar vraag.

[ Voor 47% gewijzigd door FairPCsPlease op 26-09-2023 12:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
Dat circus heeft lang genoeg geduurd nu maar afwachten wanneer de stekker uit de blokker en de mm wordt getrokken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steenw
FairPCsPlease schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:09:
Bij BCC is de leegverkoop begonnen, geen speciale promopage, wel de melding "Op=opruiming, profiteer van super lage prijzen" met extra kassakorting op de meeste producten, ook nog kortingen voor als je het zelf komt ophalen bij sommige apparaten, maar ook - en dat vermindert het risico van kopen - de optie van pinnen bij bezorging. Het is wel slim dat ze dat vermelden, want anders zou ik iets niet durven bestellen daar nu.

Dan nog vraag ik mij af of ik daar wel een wasmachine wil kopen, al is het 75,- euro goedkoper nu. De reden dat ik het fijn vond bij BCC iets te kopen, is dat ik bij de fysieke winkel langs komen met vragen of als er iets mis was met mijn product. Als er nu wat mis zou zijn, kan je alleen nog bij de fabrikant terecht. Ik zal ze missen BCC. De spoeling wordt dun, qua fysieke electronica-winkels in de stad.

Er zijn nu voor zover ik bekend in Nijmegen alleen nog de zelfstandige winkel Doorman, een Electroworld filiaal Grootaarts en recent heeft Coolblue een winkel geopend, maar ik vind het niet prettig daar binnen te stappen, want dan wordt je direct aangesproken en daar voel ik mij heel ongemakkelijk bij, ik wil eerst rondkijken en een verkoper spreken wanneer ik daar zelf naar vraag.
Als je gelijk wordt aangezproken dan heb je te maken met een slechte verkoper een goede verkoper voelt en kan zien wanneer hij een klant moet aanspreken
Een goede verkoper die zijn vak goed beheerst kom je helaas steeds minder tegen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Steenw schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:21:
[...]

Als je gelijk wordt aangezproken dan heb je te maken met een slechte verkoper een goede verkoper voelt en kan zien wanneer hij een klant moet aanspreken
Bij de Coolblue hier in de stad is er gewoon een balie bij de ingang waar ze even vragen waar je voor komt. Heeft dus niet veel met goede of slechte verkopers te maken maar is gewoon de aanpak van CB. Ik neem aan dat ze "ik kom even rondkijken" ook accepteren als antwoord. Kan het niet met zekerheid zeggen want ik kom er alleen om bestellingen af te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1835258

downtime schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:30:
[...]

Bij de Coolblue hier in de stad is er gewoon een balie bij de ingang waar ze even vragen waar je voor komt. Heeft dus niet veel met goede of slechte verkopers te maken maar is gewoon de aanpak van CB. Ik neem aan dat ze "ik kom even rondkijken" ook accepteren als antwoord. Kan het niet met zekerheid zeggen want ik kom er alleen om bestellingen af te halen.
Dit inderdaad. In Utrecht was "rondkijken" niet echt de bedoeling, ze vragen dan waar je voor komt kijken en begeleiden je dan naar de betreffende 'productspecialist'. Voor mij is het dus enkel een afhaalpunt of voor garantie. Voor rondkijken is de MediaMarkt beter geschikt, hoewel dat ook steeds minder wordt door de kleinere winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 30-05 22:26

DDX

FairPCsPlease schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:09:
Moet het wel flinke korting zijn, aangezien de garantie ook lastig kan worden...
Als er nu wat mis zou zijn, kan je alleen nog bij de fabrikant terecht.
Dan ben je maar afhankelijk of de fabrikant iets voor je wilt betekenen.

[ Voor 11% gewijzigd door DDX op 26-09-2023 12:35 ]

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Steenw
downtime schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:30:
[...]

Dat ze aan het begin vragen waar je voorkomt wordt ik persoonlijk al niet vrolijk van ik vindt het normaal dat ze je begroeten maar vragen waar je voorkomt is wel heel apart
Daarom kom ik ook niet in een CB winkel ik ben er 1 keer geweest maar werd er niet vrolijk van terwijl ze het online wel op orde hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Steenw schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:36:
[...]

Dat ze aan het begin vragen waar je voorkomt wordt ik persoonlijk al niet vrolijk van...
Snap ik; zou ik ook niet vrolijk van worden als men vraagt of ik voorkom! :+

Als ze vragen waar ik voor kom daarentegen, zou ik heel ad rem antwoorden: maakt dat wat uit dan? ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Steenw schreef op dinsdag 26 september 2023 @ 12:21:
[...]

Dat is heel bewust en daar is goed over nagedacht en per saldo werkt dit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:21
Vacancesoleil lijkt de volgende te worden.

Touroperator Vacansoleil verkeert in grote financiële moeilijkheden. De aanbieder van campingvakanties heeft uitstel van betaling aangevraagd, wat vaak een voorbode is van faillissement.
Het bedrijf had naar eigen zeggen een grote schuldenlast opgebouwd in het verleden. Na de uitbraak van de coronapandemie zakte de verkoop van campingvakanties in en moest het bedrijf extra financiering aantrekken. Nu de rentes hard zijn gestegen, is die schuldenberg onhoudbaar geworden. Ook de hoge inflatie bracht Vacansoleil in de problemen, meldt het bedrijf.
Pagina: 1 ... 88 ... 133 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels