Grappig dat GoT toch vrijwel overal wel al een draadje voor heeft he

.
Ik was vandaag in de stad voor wat dingetjes, o.a. schoenen en latente interesse in een internet/dab radio voor de werkplaats. Voor de schoenen zocht ik een alternatief voor mijn Nike Air Max, die de juiste maat hebben maar op een vervelend punt knellen (linker kleine teen, if it matters). Dus ik wilde wat andere modellen passen om te kijken of het een voet of een schoen probleem is. Sneakerspeciaalzaak bezocht, ik was de enige in de winkel op dat moment. Hij pakt uiteraard de maten uit het magazijn op verzoek, maar heel veel enthousiasme ging er niet van uit. De opvulling/foam uit de schoen trekken moest ik zelf maar doen, hij bleef verder achter de balie staan en antwoordde op eventuele vragen die ik had.
Uiteindelijk bleken alle nikes van dat type op hetzelfde punt te knellen, dus het lag aan mijn voet

dus niks gekocht. Het is dat hij zo'n beetje de enige zaak is in de stad die nikes verkoopt....
Voor de Internet/DAB radio twee zaken bezocht: Mediamarkt en Boxxer (meer hebben we hier niet helaas). Beide winkels hadden voldoende modellen staan (van klein tot groot, sommige met losse speakers) maar er was niks te proberen of te horen. Bij de mediamarkt sprak niemand me aan, bij Boxxer wel, maar hij vermeldde al gelijk dat ze niet te beluisteren zijn. "Ja, er is geen bereik hier (voor FM/DAB)" . Mja, dat zou je wel kunnen oplossen me dunkt, maar wat dan de internetfunctie? Je kan toch een wifi hotspot in de winkel hangen? Ja nee de constructie hier enzo bla bla. Waarom sta ik dan in een winkel? Geen enkel voordeel boven de webshop dan, en de parkeerkosten had ik dan aan verzendkosten kwijt geweest dus waarschijnlijk net zo duur/goedkoop (misschien zelfs voordeliger).
Broeken gekocht (had ik echt nodig) bij een Jack & Jones. Word gelijk luidkeels aangeschoten door een jonge gast die nog niet eens mijn reactie afwacht maar gelijk een heel verhaal begint over hoe de borden nog niet zijn aangepast in de winkel maar elk artikel is 2e voor 25% korting en of ik het een beetje kan vinden. Ook in andere kleding/schoenenwinkel vaak dezelfde trend "bent u naar iets specifieks op zoek" of "kunt u het een beetje vinden" door duidelijk onervaren personeel zonder training, en als je een vraag hebt moeten ze het vragen of googelen.
Nu moet ik het grotere plaatje zien en niet elke winkel is hetzelfde en de discussie is niet zo simpel, maar de fysieke winkels maken het echt niet aantrekkelijk om er te winkelen. En dan zeur ik totaal niet over de prijs want ik snap dat die wat hoger moet zijn voor de tradeoffs, maar die tradeoffs komen dus niet - het zijn gewoon webshops met een voordeur geworden.
Zo, rant over. Ik ga nu even internetshoppen.