De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 80 ... 132 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:47
Gonadan schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 12:09:
[...]

Je kunt in die drie steden geen leuke kleding vinden? Heb je een zeer specifieke smaak dan?
Als ik eerlijk ben denk ik, want ik houd niet van winkels als Primarkt of C&A. En net wat ik eerder zei, al die steden zijn kleinere winkels weg en enkel de grote ketens over waar ik niet vrolijk van word. Ik houd niet van eenheidsworsten zoals ook bijv. Ikea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:10

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
spijkerhoofd schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:02:
Als ik eerlijk ben denk ik, want ik houd niet van winkels als Primarkt of C&A. En net wat ik eerder zei, al die steden zijn kleinere winkels weg en enkel de grote ketens over waar ik niet vrolijk van word. Ik houd niet van eenheidsworsten zoals ook bijv. Ikea.
Dat heb ik ook maar ik kan toch wel slagen over het algemeen, juist bij de kleinere winkels. Al zitten daar ook wel van die 'merkwinkels' tussen wat dan nogal prijzig kan zijn. Als je die ook gaat wegstrepen wordt het wel kariger inderdaad. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Gonadan schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 13:25:
[...]

Dat heb ik ook maar ik kan toch wel slagen over het algemeen, juist bij de kleinere winkels. Al zitten daar ook wel van die 'merkwinkels' tussen wat dan nogal prijzig kan zijn. Als je die ook gaat wegstrepen wordt het wel kariger inderdaad. :P
Helaas hebben vooral Alkmaar en Haarlem die winkels niet meer terwijl Zalando dat wel heeft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

spijkerhoofd schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:07:
Helaas hebben vooral Alkmaar en Haarlem die winkels niet meer terwijl Zalando dat wel heeft!
Grappig, ik kom het meest in Alkmaar en heb die ervaring niet echt. Zijn er specifieke winkels of merken die je tegenwoordig mist die er vroeger wel waren? Misschien snap ik dan beter wat je nu mist. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Gonadan schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:09:
[...]

Grappig, ik kom het meest in Alkmaar en heb die ervaring niet echt. Zijn er specifieke winkels of merken die je tegenwoordig mist die er vroeger wel waren? Misschien snap ik dan beter wat je nu mist. :)
Ik heb geen idee hoe die winkels heette, maar ik draag het liefst kleding met een leuk printje, en geen merknamen want ben geen reclamebord. Veel bandshirts of Star Wars, Marvel, Harry Potter, dat soort dingen. Hoeft overigens geen printje te zijn van iets bekends. Ik was laatst met mijn vriendin in de H&M, de mannenafdeling was echt superklein en saaie printloze shirts hadden ze daar, maar de vrouwen hadden dat weer wel met leuke prints enzo. Ik vind dat gewoon jammer want ik vind dat leuk. Ook met Adidas vesten, waarom hebben mannen enkel zwarte vesten met witte strepen maar hebben vrouwen leuke groene en rode strepen?

Daarom ga ik graag naar Zalando omdat ze het daar wel hebben zegmaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10:44

Metalfreak

Hoije woh!

spijkerhoofd schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:29:
[...]

Ik heb geen idee hoe die winkels heette, maar ik draag het liefst kleding met een leuk printje, en geen merknamen want ben geen reclamebord. Veel bandshirts of Star Wars, Marvel, Harry Potter, dat soort dingen. Hoeft overigens geen printje te zijn van iets bekends. Ik was laatst met mijn vriendin in de H&M, de mannenafdeling was echt superklein en saaie printloze shirts hadden ze daar, maar de vrouwen hadden dat weer wel met leuke prints enzo. Ik vind dat gewoon jammer want ik vind dat leuk. Ook met Adidas vesten, waarom hebben mannen enkel zwarte vesten met witte strepen maar hebben vrouwen leuke groene en rode strepen?

Ik merk daar bij herenkleding echt een wereld van verschil in tussen zomer- en winterkleding. Het viel me ook al op dat winterkleding vooral heel erg saai is. Gewoon een trui in 1 kleur en klaar, structuurtje kan nog verschillen, maar daar houdt het wel een beetje op en dan denk ik vaak al "daar heb ik al 'tig variaties van". Bij T-shirts voor de zomer heb je veel meer variatie in kleur en opdruk en zo.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Metalfreak schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 14:35:
[...]

Ik merk daar bij herenkleding echt een wereld van verschil in tussen zomer- en winterkleding. Het viel me ook al op dat winterkleding vooral heel erg saai is. Gewoon een trui in 1 kleur en klaar, structuurtje kan nog verschillen, maar daar houdt het wel een beetje op en dan denk ik vaak al "daar heb ik al 'tig variaties van". Bij T-shirts voor de zomer heb je veel meer variatie in kleur en opdruk en zo.
Dat is zeker waar, en al helemaal als ik niet van Hoodies houd omdat ik die cappechon niet fijn vind zitten in een winterjas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

[...]

Haha mooi voorbeeld. Ik dacht ik ken precies de winkel die je zoekt, ga hem opzoeken op maps, is 'ie er niet meer. :D

Is Large geen optie dan trouwens? Dat was vroeger altijd dé plek voor dat soort shirts, weet niet of het nog bestaat om eerlijk te zijn. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Gonadan schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:51:
[...]

Haha mooi voorbeeld. Ik dacht ik ken precies de winkel die je zoekt, ga hem opzoeken op maps, is 'ie er niet meer. :D

Is Large geen optie dan trouwens? Dat was vroeger altijd dé plek voor dat soort shirts, weet niet of het nog bestaat om eerlijk te zijn. :P
Ik zit net op Large te kijken, ja dat is zeker een goede winkel ja!

Heel veel van die alternatieve winkels zijn er helaas niet meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 16:35

PauseBreak

derp!

Gonadan schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 13:51:
[...]

Kan je toch makkelijk checken, even klikken: https://www.large.nl/

Jep, bestaat nog steeds :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 15:37
ruftman schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:14:
[...]

Vendex heeft zelfs een `eigen' PC lijn gehad, kun je nagaan hoe hard het in de vergetelheid is geraakt.
Wij gebruiken nog steeds een boor van Vendex, gaat maar niet stuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
spijkerhoofd schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 14:04:
[...]

Ik zit net op Large te kijken, ja dat is zeker een goede winkel ja!

Heel veel van die alternatieve winkels zijn er helaas niet meer!
Deze wel eens gezien, vroeger redelijk vaak besteld:

https://www.nuclearblast.com/eu/merchandise

Hier ook redelijk veel besteld, soms erg leuke prijzen:

https://goddess.nl/

Ik bestel tegenwoordig steeds meer shirts via de website van de band.

[ Voor 9% gewijzigd door Jron667 op 27-01-2023 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Jron667 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:20:
[...]

Wij gebruiken nog steeds een boor van Vendex, gaat maar niet stuk.
Boor als Boormachine?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Jron667 schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 20:26:
[...]

Deze wel eens gezien, vroeger redelijk vaak besteld:

https://www.nuclearblast.com/eu/merchandise

Hier ook redelijk veel besteld, soms erg leuke prijzen:

https://goddess.nl/

Ik bestel tegenwoordig steeds meer shirts via de website van de band.
Goede sites! Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
Ja, een mooie blauwe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Boormachines gaan meestal wel lang mee. Mijn vader heeft een Spit boormachine van dik 40 jaar oud en draait nog als een zonnetje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jron667
spijkerhoofd schreef op vrijdag 27 januari 2023 @ 21:40:
[...]

Boormachines gaan meestal wel lang mee. Mijn vader heeft een Spit boormachine van dik 40 jaar oud en draait nog als een zonnetje!
Ik heb er drie doorgebrand maar dat komt omdat ik geen reukvermogen heb en niet door heb wanneer ik de boel aan het vernaggelen ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-04 14:17
Blijkbaar gaat het ook niet zo goed met C&A.

"C&A plant nieuwe ontslagronde in België"

Volgens mij al de zoveelste. Het is afslanking na afslanking.

Maar ik begrijp het niet helemaal, dat is toch vrij goedkope kleding.

Of is de concurrentie met Primark toch zo groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Galactic schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:47:

Het is niet enkel Primarkt, het is ook H&M die leukere kleding heeft vooral voor vrouwen, maar ook omdat mensen misschien minder kleding kopen of via de vele sales op het internet de duurdere kleding goedkoop maakt dat het dezelfde prijs heeft als C&A maar dan leuker. Ik vind de kleding van C&A meestal niet leuk, vooral met shirts en sweatshirts is gewoon minder dan andere merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:52
Galactic schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 11:47:

Stuck in the middle. Aan de onderkant heb je de wibra's en primarks die voor 3 euro tshirts verkopen, net daarboven 'hippe' ketens als H&M (al gaat het daar ook niet zo goed) en ZARA/BERSCHKA etc. die qua imago echt hoogstaander zijn als het 'stoffige' C&A. Om dan nog maar niet te spreken van het hogere segment merkkleding. Wie gaat er nog naar de C&A?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:53
Grappig, ik heb net C&A ontdekt als een bron van betaalbare spijkerbroeken voor rond het huis.

Maar misschien kan ik die nog wel beter kopen bij Primark :P

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:42

-tom-562

Oliesjeik

[...]

Maar die kleding die je noemt is ook wel enigszins kinderachtig voor een volwassen vent :P (en dat bedoel ik niet flauw, ik heb ook een paar shirts van b.v. The Big Lebowski, Star Wars etc.) daar is gewoon weinig markt voor voor in een fysieke winkel. Als ik wat anders wil dan de standaard effen t-shirts kijk ik vaak in winkels met streetwear, in de meeste grote steden wel te vinden (gek genoeg doen die fysieke winkels het blijkbaar nog wel goed).

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kadett
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13:49
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 13:50:
Grappig, ik heb net C&A ontdekt als een bron van betaalbare spijkerbroeken voor rond het huis.

Maar misschien kan ik die nog wel beter kopen bij Primark :P
Mijn ervaring met Primark was altijd 2-3x wassen en de scheuren trekken erin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 28-04 19:51
[...]

Voor t-shirts met print ben ik wel fan van Uniqlo, vooral de prints met moderne kunst. Er zit er één in Amsterdam.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

En het probleem is ook gelijk duidelijk. Veel webshops gloreerden door de corona crisis en nu valt hun markt weer weg.

Corona heeft veel processen versneld maar webshops die het puur daar van moeten hebben overleven het ook niet.

• polthemol
  • Laatst online: 17:30

polthemol

Moderator General Chat
Modbreak:De posts over het al dan niet faillissement van Pieter Pot zijn verwijderd. Dit hoort niet in dit topic thuis. Als men hierover een discussie wil starten, dan een nieuw topic openen

Nunc purus risus, volutpat sagittis, lobortis at, dignissim sed, sapien

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

Wellicht wordt ik een oude zeur maar steeds vaker merk ik dat er in de fysieke winkels een soort van basisfatsoen ontbreekt. Netjes begroet worden, aangekeken worden, een beleefd antwoord etc.. steeds vaker een zelfdzaamheid. En dan is het niet alleen de jeugd die zich hier schuldig aan maakt. Vaker nog is het de generatie 50+, de eigenaren van de toko.

Gelukkig ook nog een aantal zaken die het wel begrepen hebben en daar kom ik dan ook graag.

En ja ik weet hoe onfatsoenlijk de gemiddelde Nederlander is.. ik zie het helaas regelmatig in de winkels. Maar dat moet je er niet van weerhouden je eigen fatsoen maar te laten varen

[ Voor 17% gewijzigd door Deruxian op 05-03-2023 23:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bazzemans
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:45
euchromatic schreef op vrijdag 3 februari 2023 @ 14:44:
[...]

Voor t-shirts met print ben ik wel fan van Uniqlo, vooral de prints met moderne kunst. Er zit er één in Amsterdam.
Ik heb ook goede ervaringen met Uniqlo voor shirts met opdruk. Nog nooit in Nederland wat gekocht, maar in Azië altijd een leuke shop om te bezoeken!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
Deruxian schreef op zondag 5 maart 2023 @ 23:03:
Wellicht wordt ik een oude zeur maar steeds vaker merk ik dat er in de fysieke winkels een soort van basisfatsoen ontbreekt. Netjes begroet worden, aangekeken worden, een beleefd antwoord etc.. steeds vaker een zelfdzaamheid. En dan is het niet alleen de jeugd die zich hier schuldig aan maakt. Vaker nog is het de generatie 50+, de eigenaren van de toko.

Gelukkig ook nog een aantal zaken die het wel begrepen hebben en daar kom ik dan ook graag.

En ja ik weet hoe onfatsoenlijk de gemiddelde Nederlander is.. ik zie het helaas regelmatig in de winkels. Maar dat moet je er niet van weerhouden je eigen fatsoen maar te laten varen
Bij de Blokker zijn ze chagrijnig en er loopt nauwelijks personeel rond.

Action zijn ze aardig en het personeel rent om je te helpen. Wordt continu nieuwe meuk in het schap geduwd door tiener jongens en meisjes.

Was fascinerend- het personeel bij de Blokker is ook voornamelijk oud en afgeschreven. Heeft er geen zin meer in denk ik.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:01
YangWenli schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 15:43:
[...]

Bij de Blokker zijn ze chagrijnig en er loopt nauwelijks personeel rond.

Action zijn ze aardig en het personeel rent om je te helpen. Wordt continu nieuwe meuk in het schap geduwd door tiener jongens en meisjes.

Was fascinerend- het personeel bij de Blokker is ook voornamelijk oud en afgeschreven. Heeft er geen zin meer in denk ik.
Ik ga mensen die de moeite nemen om naar hun werk te gaan (bijdragen aan de werkzame beroepsbevolking) niet typeren als afgeschreven. Maar voor de rest is je observatie van de Blokker akelig accuraat :'( .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:43
https://www.vrt.be/vrtnws...kels-in-eigen-beheer-nog/

De komende jaren zal er nog hard aan de boom geschud worden in de supermarktwereld denk ik.

Ik vraag me af naar welk model we zullen evolueren op gebied van basisvoorzieningen zoals voeding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
Wozmro schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 16:27:
https://www.vrt.be/vrtnws...kels-in-eigen-beheer-nog/

De komende jaren zal er nog hard aan de boom geschud worden in de supermarktwereld denk ik.

Ik vraag me af naar welk model we zullen evolueren op gebied van basisvoorzieningen zoals voeding.
Ik begrijp zelf niet dat het supermarkt concept zoals we het kennen anno 2023 nog bestaat. Maar dat moest haast zeggen dat de gemiddelde consument dit wel zo wil. Als het aan consumenten als mij zou liggen zou een supermarkt denk ik niet meer bestaan.

Ik zou alles via een website bestellen. Mijn colli zou rechtstreeks in het distributiecentrum samengesteld worden (goede efficientie, beste houdbaarheid van producten) waarbij ik deze ergens "lokaal" kan ophalen op een afgesproken tijdstip ofwel zou kunnen laten bezorgen voor een kleine meerprijs (en niet 9,5 euro + 5,5 euro zoals nu bij Colruyt...).

Nu ben ik dus van België en weet ik dat Nederland hier verder in staat. Als ik bij Colruyt dit wil doen sturen ze ten eerste al personeel de winkel in om het uit de rekken te halen ( 8)7 lekker efficient). Bovendien rekenen ze daar ook nog eens extra kosten voor aan. Terwijl praktisch die gehele winkelschil weg zou kunnen wat voor de consument uiteindelijk een besparing zou moeten opleveren EN meer winst voor de distributeur/supermarkt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rev!
  • Registratie: December 2001
  • Niet online
Galactic schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 17:03:
[...]

Ik begrijp zelf niet dat het supermarkt concept zoals we het kennen anno 2023 nog bestaat. Maar dat moest haast zeggen dat de gemiddelde consument dit wel zo wil. Als het aan consumenten als mij zou liggen zou een supermarkt denk ik niet meer bestaan.

Ik zou alles via een website bestellen. Mijn colli zou rechtstreeks in het distributiecentrum samengesteld worden (goede efficientie, beste houdbaarheid van producten) waarbij ik deze ergens "lokaal" kan ophalen op een afgesproken tijdstip ofwel zou kunnen laten bezorgen voor een kleine meerprijs (en niet 9,5 euro + 5,5 euro zoals nu bij Colruyt...).

Nu ben ik dus van België en weet ik dat Nederland hier verder in staat. Als ik bij Colruyt dit wil doen sturen ze ten eerste al personeel de winkel in om het uit de rekken te halen ( 8)7 lekker efficient). Bovendien rekenen ze daar ook nog eens extra kosten voor aan. Terwijl praktisch die gehele winkelschil weg zou kunnen wat voor de consument uiteindelijk een besparing zou moeten opleveren EN meer winst voor de distributeur/supermarkt.
Je bedoelt zoals Picnic of Flink? ;)

Bestel normaal via Picnic, maar laatst Flink eens uitgeprobeerd en die staan zelfs na 15 minuten al voor je deur. Moet nog eens prijsvergelijk maken maar volgens mij hanteren ze redelijk normale prijzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• il-Principe
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 15:29
[...]

Een fysieke supermarkt geeft mij het gevoel nog "iets" controle te hebben op wat ik aanschaf. Groenten en fruit kan je beter kiezen. B.v. ik neem nu deze groene bananen mee dan zijn ze voor het weekend rijp. Deze krop sla is wel heel erg licht voor z'n omvang, die ernaast is beter. Dat is toch wel een heel zielig bosje bleekselderij, de biologische versie is veel groter. Online is dat wat lastiger te controleren, of je moet meerdere tegelijk bestellen.

Daarnaast durf ik niet te zeggen of je altijd het meest houdbare krijgt, dat zullen ze ook zodanig optimaliseren dat wat geleverd wordt wel nog lang genoeg houdbaar is maar niet maximaal, waarbij je in de supermarkt zelf nog wel eens het FIFO kan omzeilen (de achterste verpakking pakken).

En in een supermarkt kan je nog even makkelijker grasduinen dan online waardoor je net even iets anders ziet.

N.b. AH hier in NL kunnen ook franchisers zijn, en soms kan je net aan de kwaliteit b.v. van het vers merken wat een franchiser is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:26

Vrijdag

De Zwarte

Lijkt me helemaal niet efficiënt eigenlijk. Dan moet er namelijk ergens een soort distributiecentrum voor klanten worden gebouwd waar er vervolgens af en aan vrachtwagens komen rijden. Want niet iedereen bestelt hetzelfde en op hetzelfde tijdstip. Dus dat vervoer blijft maar doorgaan. Ook lekker als dat ophaalpunt midden in een woonwijk zit, waar je supermarkten toch best vaak aantreft. De bewoners zullen het vast fantastisch vinden als er de godganse dag (en nacht!) vrachtwagens komen bevoorraden. Om dat Henk een blikje gezeefde tomaten heeft besteld, Truus een pakje halvarine en Achmed een doos eieren.

Tenzij klanten moeten kiezen uit ophaalslots, dan kan je het verdelen in een ochtend/middag/avond rit ofzo. Of je zorgt ervoor dat klanten het zelf kunnen ophalen bij een DC. Maar dat is logistiek ook weer niet wenselijk.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
[...]

Zou best kunnen dat we voor onze algemene voeding en allerhande snel evolueren naar online bestellen en op wandel/fietsafstand afhalen.
Misschien wel met een vleugje AI dat zelf een voorstel doet voor een boodschappenlijstje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 17:36
[...]

Maar wat wordt je alternatief dan? Ergens lokaal ophalen, betekend eigenlijk dat indien iedereen dit doet, je alsnog een soort Albert Heijn formaat pand nodig hebt waar de producten bewaard worden, wachtende terwijl jij deze ophaalt. Dus waar zit dan de winst? Behoudens dat het kant en klaar op te halen is? Nu weet ik niet hoe dit zit bij de Albert Heijn, maar waar ik voorheen woonde en een Jumbo de dichtstbijzijnde super was, kon ik bij de Jumbo ook de online bestelling af halen indien ik het niet thuis wilde laten bezorgen.

Juist doordat dit gekoelde producten omvat, ingevroren producten omvat, etc. kan ik er persoonlijk wel inkomen dat supers best nog wel even blijven bestaan.

Daarnaast vind ik persoonlijk toch ook wel dat de kwaliteit van producten welk je zelf in de supermarkt uitkiest, versus wat je bij levering thuis krijgt, anders is. Via AH thuisbezorgd, Hello Fresh, Jumbo, etc. heb ik al meermaals gehad dat ik bijvoorbeeld brood met schimmel, rot fruit, etc. thuis mocht ontvangen. Of producten welk binnen 1 of 2 dagen eigenlijk al over datum zijn. Nu is dat vaak een ten minste houdbaar tot datum, maar dan nog. Als ik zelf iets in de supermarkt aanschaf, kan ik deze keuze bewust maken indien dit aansluit bij mijn plannen. Als ik het thuis ontvang, kan het zo maar zijn dat de maaltijd welk ik eigenlijk na het weekend wilde nuttigen, nu bijvoorbeeld als lunch moet nuttigen omdat er voor de avonden andere plannen waren.

En sure, je kunt dan natuurlijk wel weer de zoveelste klacht indienen, weer een vergoeding krijgen voor een euro of 5 tot 10 op de volgende bestelling. Maar maakt het uiteindelijk natuurlijk niet praktischer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
DC is niet ingericht op stuksorders. Heb dat bij klant van me ook, overgenomen door groot bedrijf, nu verplicht bij DC bestellen. 1 pakje ruitenwissers bestellen is een omdoos van 10 krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 18-08-2023
psychodude schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:25:
[...]
Via AH thuisbezorgd, Hello Fresh, Jumbo, etc. heb ik al meermaals gehad dat ik bijvoorbeeld brood met schimmel, rot fruit, etc. thuis mocht ontvangen. Of producten welk binnen 1 of 2 dagen eigenlijk al over datum zijn.
Dan zou je de boodschappen eens online moeten bestellen bij een Plus? De ecommerce verzamelt de boodschappen in de winkel/ondernemer van jouw keuze, waarbij de boodschappen verzamelaars als opdracht hebben om ook naar de houdbaarheidsdatum te kijken.

Dat i.t.t. de vakkenvullers, die de langst houdbare datum achteraan moeten zetten en de kortste vooraan. Wanneer je bij Albert Heijn je boodschappen online besteld, dan komt het gewoon uit een enorm magazijn. Als je in Limburg woont, is er dus een boodschappen bezorger die helemaal uit Brabant komt om je boodschappen te bezorgen :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Dat het ooit zover komt dat er supermarkten gaan sluiten omdat het online bestellen een dermate grote vlucht heeft genomen gaat niet gebeuren. Met covid hebben we wel gezien dat er onmiddelijk een capaciteitsprobleem ontstaat als er een percentage bestellingen toeneemt. Laat staan als pakweg 50% van de huishoudens puur online zou gaan. Zelf heb ik die behoefte niet eens? Nu woon ik ook praktisch om de hoek bij een grootgrutter... het is voor mij makkelijker om even wat te gaan halen, als via de site te gaan bestellen en het over x tijd te laten afleveren.

Die keren dat ik het voor de grap wel eens heb laten bezorgen waren eigenlijk altijd een teleurstelling. Pak melk van de dag voor de datum, kleine bananen, kropje sla wat je zelf over zou slaan in de winkel... nee bedankt. Snap dat het voor velen een uitkomst is, maar voor mij is het niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
Niet dat ik veel verstand heb van retail.

Maar als de kwaliteit van online leveringen van supermarkten onvoldoende is dan gaan we misschien meer richting gespecialiseerde webwinkels?

Ik denk dan aan eentje voor groente/fruit, vlees, vis, non-food,... elk met hun eigen uitdagingen om de kwaliteit te waarborgen maar dan ook elk met hun eigen gespecialiseerd personeel die daar mee om kan gaan.

Dan heb je wel weer verschillende afhaalpunten. Maar vroeger moest je ook een rondje doen van verschillende winkels om je boodschappen te verzamelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Wozmro schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:54:
Niet dat ik veel verstand heb van retail.

Maar als de kwaliteit van online leveringen van supermarkten onvoldoende is dan gaan we misschien meer richting gespecialiseerde webwinkels?

Ik denk dan aan eentje voor groente/fruit, vlees, vis, non-food,... elk met hun eigen uitdagingen om de kwaliteit te waarborgen maar dan ook elk met hun eigen gespecialiseerd personeel die daar mee om kan gaan.

Dan heb je wel weer verschillende afhaalpunten. Maar vroeger moest je ook een rondje doen van verschillende winkels om je boodschappen te verzamelen.
Je bedoeld de traditionele slager, bakker en groentenwinkel als webwinkel? Zie ik niet snel gebeuren... er zijn wel online slagerijen dat ik zo weet, maar om nou 2 fijn volkoren en een zak krentenbollen online te bestellen? Kom je toch weer met de verzendkosten in de knoei.... een goed stuk vlees voor op de bbq betaal je zo 40-50 euro voor. Daar speelt dat wat minder...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Bakker hier bezorgt gewoon, wel minimaal 10 euro. Ten tijde van corona gratis. Was wel makkelijk, hele gezin besmet, in quarantaine en dan gewoon de boodschappen van de AH en het brood van de bakker aan de deur krijgen.
AH is hier overigens gestopt met pickup en bezorgen. Bezorgen deed ie sowieso niet via de reguliere methode, je moest een pickup bestelling maken in de AH app en dan op de site van de lokale AH het nummer van de pickup bestelling aangeven voor bezorging.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

Persoonlijk: ik moet er echt niet aan denken om zo mijn boodschappen binnen te halen. Ik wil niet altijd alles via een beeldscherm moeten doen. Ik wil ook nog eens een keer verrast worden in een winkel door iets te zien en dan te denken: hey, dat wil ik eens proberen, dat werkt op een beeldscherm voor mij helemaal niet. Ik zit al de hele dag achter een PC, ik wil ook wel eens even NIET iets via een beeldscherm doen en heb ook echt geen hekel aan boodschappen doen. Daarbij: 9 van de 10 keer loop ik een supermarkt in en weet ik niet eens vooraf wat ik exact zoek en laat me inspireren door wat in de aanbieding is of wat er goed uit ziet, werkt voor mij al jaaaaaaren prima.

In het verlengde daarvan werkt het kleren kopen online voor mij bijvoorbeeld ook niet. Ik ben na 2x klikken zo'n kledingsite al zat. Ik zie er toch nooit uit zoals die persoon op de foto en op zo'n site ziet het er allemaal hetzelfde uit. Maar ik vind shoppen dan ook helemaal niet vervelend, dat is voor sommige mensen ook niet te begrijpen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Metalfreak schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 19:47:
[...]

Persoonlijk: ik moet er echt niet aan denken om zo mijn boodschappen binnen te halen. Ik wil niet altijd alles via een beeldscherm moeten doen. Ik wil ook nog eens een keer verrast worden in een winkel door iets te zien en dan te denken: hey, dat wil ik eens proberen, dat werkt op een beeldscherm voor mij helemaal niet. Ik zit al de hele dag achter een PC, ik wil ook wel eens even NIET iets via een beeldscherm doen en heb ook echt geen hekel aan boodschappen doen. Daarbij: 9 van de 10 keer loop ik een supermarkt in en weet ik niet eens vooraf wat ik exact zoek en laat me inspireren door wat in de aanbieding is of wat er goed uit ziet, werkt voor mij al jaaaaaaren prima.

In het verlengde daarvan werkt het kleren kopen online voor mij bijvoorbeeld ook niet. Ik ben na 2x klikken zo'n kledingsite al zat. Ik zie er toch nooit uit zoals die persoon op de foto en op zo'n site ziet het er allemaal hetzelfde uit. Maar ik vind shoppen dan ook helemaal niet vervelend, dat is voor sommige mensen ook niet te begrijpen.
Haha... ja mijn vrouw keek vorige week ook zo meewarig toen ik naar het winkelcentrum ging om daar een nieuwe zomerjas te gaan kopen. Bestel je toch gewoon via internet?? Nee, ik niet... en dan hoor ik haar weer vloeken als er zakken en dozen vol met kleding in huis staan en er toch weer eens niks leuks tussen zit. _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 16:49
De supermarkt blijft natuurlijk altijd bestaan. Ik beleef er geen plezier aan maar mijn buren gaan elke dag naar de Jumbo en besluiten dan wat te eten.

Vanaf mijn werk kom ik langs de Jumbo en 9 van de 10 auto's slaan af om een snelle boodschap te doen. Online boodschappen bestellen gaat nooit de echte supermarkt vervangen.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

stylezzz schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:04:
[...]

Haha... ja mijn vrouw keek vorige week ook zo meewarig toen ik naar het winkelcentrum ging om daar een nieuwe zomerjas te gaan kopen. Bestel je toch gewoon via internet?? Nee, ik niet... en dan hoor ik haar weer vloeken als er zakken en dozen vol met kleding in huis staan en er toch weer eens niks leuks tussen zit. _/-\o_
Ja, en ik heb bij een logistiek dienstverlener gewerkt op de ICT afdeling, maar zag genoeg van de werkvloer, daar heb ik ook een beetje een afkeer gekregen van al dat makkelijke retour zenden dat mensen doen.

Als ik met een doel naar de binnenstad of een winkelcentrum ga, dan slaag ik in 9 van de 10 gevallen ook. Op zo'n website ben ik er na 2 minuten al helemaal klaar mee en denk ik altijd: komt een andere keer wel weer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Metalfreak schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:35:
[...]

Ja, en ik heb bij een logistiek dienstverlener gewerkt op de ICT afdeling, maar zag genoeg van de werkvloer, daar heb ik ook een beetje een afkeer gekregen van al dat makkelijke retour zenden dat mensen doen.

Als ik met een doel naar de binnenstad of een winkelcentrum ga, dan slaag ik in 9 van de 10 gevallen ook. Op zo'n website ben ik er na 2 minuten al helemaal klaar mee en denk ik altijd: komt een andere keer wel weer.
Yep. Ze heeft al een keer 'straf' gehad van wehkamp geloof ik, kon ze niet meer achteraf betalen kiezen omdat ze een te hoog retourpercentage had. (Ik kwam niet meer bij) tegenwoordig gaat het al beter hoor, iets bewuster bestellen scheelt een hoop. Maar goed, met die rare koop op afstand wet geef je mensen ook een soortje vrijbrief om maar wat aan te klooien. Ik denk ook niet dat dit nog lang houdbaar gaat zijn.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco-Peters
stylezzz schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:39:
[...]

Yep. Ze heeft al een keer 'straf' gehad van wehkamp geloof ik, kon ze niet meer achteraf betalen kiezen omdat ze een te hoog retourpercentage had.
Vaak is het ook net niet zoals je het verwachte: een tijdje geleden Adidas schoenen besteld, eerste paar te klein. Tweede paar te strak en beide dus retour gestuurd.

Mijn vrouw die besteld tegenwoordig van alles en nog wat bij Zalando: telkens weer retourlabels ik de bibliotheek uitprinten, omdat ik bij mijn nieuwe werkgever liever niet prive print.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:26

Vrijdag

De Zwarte

Marco-Peters schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 20:56:
[...]

Mijn vrouw die besteld tegenwoordig van alles en nog wat bij Zalando: telkens weer retourlabels ik de bibliotheek uitprinten, omdat ik bij mijn nieuwe werkgever liever niet prive print.
Dan is jouw eerste opmerking die je vanavond tegen je vrouw gaat zeggen:

"Koop maar eens een printer"

:P

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:48
[...]

Yep. Ze heeft al een keer 'straf' gehad van wehkamp geloof ik, kon ze niet meer achteraf betalen kiezen omdat ze een te hoog retourpercentage had. (Ik kwam niet meer bij) tegenwoordig gaat het al beter hoor, iets bewuster bestellen scheelt een hoop. Maar goed, met die rare koop op afstand wet geef je mensen ook een soortje vrijbrief om maar wat aan te klooien. Ik denk ook niet dat dit nog lang houdbaar gaat zijn.....
Dat achteraf betalen is er juist om het hele proces van retourzendingen eenvoudiger en goedkoper te maken: Je betaalt feitelijk pas als je iets niet retour stuurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 17:07

gws24

Thinking is hard!

[...]

Wehkamp gaat in ieder geval stoppen met alles maar gratis te laten retourneren:
Wehkamp is om en laat klanten ‘vanaf heel binnenkort’ retourkosten betalen. Het is niet de eerste, maar wel de grootste Nederlandse webwinkel die daarmee begint. Doel is de enorme stapel retourzendingen - bij sommige artikelen, zoals damesjurken, is dat meer dan 70 procent - terug te dringen.
bron: https://www.ad.nl/binnenl...l-soms-shocking~ac39ec54/ (Premium artikel)

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Nu online
Deruxian schreef op zondag 5 maart 2023 @ 23:03:

Maar zit iedereen te wachten op fatsoen zoals jij het omschrijft? Er zijn mensen die begroet worden zien als een teken van ik weet dat je binnen bent en hou je ook in de gaten. Kan ik u ergens mee helpen, bemoei je met je eigen zaken en weg zijn ze. Aangekeken worden, waarom hou je me in de gaten?
Ik weet niet of je het vandaag de dag in een maatschappij die steeds egoïstischer wordt nog wel goed kunt doen voor het gros van je klanten. Loyaliteit/trouw aan een winkel is er ook steeds minder vanuit de consument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Iedereen weet ik niet, maar als ik een winkel inloop zoek ik oogcontact. Als dan iemand vraagt of ie kan helpen is dat een plus.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
ninjazx9r98 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 23:31:
[...]

Maar zit iedereen te wachten op fatsoen zoals jij het omschrijft? Er zijn mensen die begroet worden zien als een teken van ik weet dat je binnen bent en hou je ook in de gaten. Kan ik u ergens mee helpen, bemoei je met je eigen zaken en weg zijn ze. Aangekeken worden, waarom hou je me in de gaten?
Ik weet niet of je het vandaag de dag in een maatschappij die steeds egoïstischer wordt nog wel goed kunt doen voor het gros van je klanten. Loyaliteit/trouw aan een winkel is er ook steeds minder vanuit de consument.
Ik ken wel een iets kleinere gamma bouwmarkt die gerund werd door een franchisenemer waar het personeel altijd goedendag zei (iedereen). Was dus duidelijk beleid en m.i. Niet alleen vriendelijk en fatsoenlijk maar mede bedoeld om diefstal te ontmoedigen. Er liep verder ook geen bewaking en we praten hier over een middelgrote stad. Verder waren ze zeker niet te pusherig en werd er alleen hallo gezegd.
Ik vond het in ieder geval een verademing tov de anonimiteit bij de grote bouwmarkt.

Er is voor sommige klanten ongetwijfeld een grens dat het te drammerig ofzo wordt, maar hallo of goedendag zeggen lijkt me een normale fatsoensnorm (die je bv ook in het OV onder druk ziet staan tegenover de chauffeur of conducteur bv)

Het is ook wel een cultureel iets, als je het vergelijkt met bv Noord Amerika. Mede ingegeven door de grote afhankelijkheid van fooien daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marco-Peters
Vrijdag schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 21:21:
[...]

Dan is jouw eerste opmerking die je vanavond tegen je vrouw gaat zeggen:

"Koop maar eens een printer"

:P
Nee, want die dingen gaan altijd kapot: de meeste webwinkels, sturen het retour formulier al mee. En als je via PostNL iets verstuurd, hoef je ook geen verzendlabel meer uit te printen.

Dus dan is € 1 op de bibliotheek pas van de kleine zetten goedkoper, dan een printer kopen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

franssie schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 00:30:
Iedereen weet ik niet, maar als ik een winkel inloop zoek ik oogcontact. Als dan iemand vraagt of ie kan helpen is dat een plus.
Ik denk dan vooral altijd: "Laat me met rust, als ik hulp nodig heb, meld ik me wel. Ik kom net over de drempel lopen en heb zelf ook ogen". Ik vind het ook altijd zo ongemakkelijk als ik dan een maat zoek en ze dan vragen welke maat ik zoek, zij precies hetzelfde gaan doen als ik ook aan het doen was. Ik kan ook maatlabels lezen hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
stylezzz schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 18:44:
Dat het ooit zover komt dat er supermarkten gaan sluiten omdat het online bestellen een dermate grote vlucht heeft genomen gaat niet gebeuren. Met covid hebben we wel gezien dat er onmiddelijk een capaciteitsprobleem ontstaat als er een percentage bestellingen toeneemt. Laat staan als pakweg 50% van de huishoudens puur online zou gaan. Zelf heb ik die behoefte niet eens? Nu woon ik ook praktisch om de hoek bij een grootgrutter... het is voor mij makkelijker om even wat te gaan halen, als via de site te gaan bestellen en het over x tijd te laten afleveren.

Die keren dat ik het voor de grap wel eens heb laten bezorgen waren eigenlijk altijd een teleurstelling. Pak melk van de dag voor de datum, kleine bananen, kropje sla wat je zelf over zou slaan in de winkel... nee bedankt. Snap dat het voor velen een uitkomst is, maar voor mij is het niks.
Ik bestel ook slechts redelijk sporadisch online (één keer per maand ofzo), en ik heb letterlijk nog nooit een bestelling ontvangen waar ik volledig tevreden over was.
Meestal doordat een (aanbiedings)product niet meer op voorraad was. In de supermarkt kan je dan tenminste direct een alternatief nemen. Nu sta je thuis en kan je alsnog naar een supermarkt voor een lullig product. Dat bespaart geen tijd, geld of gemak.
Daarnaast vind ik het inderdaad ook fijn om zelf te kunnen zien en kiezen welk stuk vlees, groente, fruit e.d. ik koop, want daar zit echt verschil in. Leuk om bijvoorbeeld broccoli te bestellen, maar als ik dan een broccoli ontvang waarvan 75% van het gewicht uit de enorme stam bestaat, dan heb ik nog geen groente in huis. (Overigens is dat iets dat me in de supermarkt vaak opvalt: als de broccoli in de aanbieding is, hebben ze doorgaans een veel langere stam er aan zitten :o )

En het voordeel van de supermarkt vind ik inderdaad ook dat je (gemakkelijker) nieuwe producten ontdekt. Online is het toch vooral je standaard boodschappen even snel opnieuw bestellen, misschien wat variatie erin vanwege de aanbiedingen, maar ik heb nog nooit van iemand gehoord dat ze een supermarkt bestelpagina rustig en uitgebreid door gaan zitten pluizen om te zien wat ze in het assortiment hebben.

Online bestellen van producten waarvan de kwaliteit consistent is (niet-vers en niet beperkt houdbaar, zoals drogisterij, drank, conserven, snoepgoed, etc.) kan ik het gemak van inzien. Maar m'n daadwerkelijke eten zal ik altijd liever zelf blijven uitkiezen.

Daarnaast loop je in de supermarkt, bij de bakker, slager etc. ook vaak iemand tegen het lijf die je lang niet meer gesproken hebt en hoor je zo nu en dan nog iets nieuws.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
bszz schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 21:46:
[...]

Dat achteraf betalen is er juist om het hele proces van retourzendingen eenvoudiger en goedkoper te maken: Je betaalt feitelijk pas als je iets niet retour stuurt.
Zeker. maar de kosten voor het retourneren lopen compleet uit de klauwen. Qua verzendkosten, qua personeel.... Ik denk dat het even een klein 'plaagstootje' was van wehkamp destijds om aan te geven dat ze iets bewuster moest bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Metalfreak schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 08:14:
[...]

Ik denk dan vooral altijd: "Laat me met rust, als ik hulp nodig heb, meld ik me wel. Ik kom net over de drempel lopen en heb zelf ook ogen". Ik vind het ook altijd zo ongemakkelijk als ik dan een maat zoek en ze dan vragen welke maat ik zoek, zij precies hetzelfde gaan doen als ik ook aan het doen was. Ik kan ook maatlabels lezen hoor.
Dat heb ik zelf ook, maar even oogcontact bij binnenkomst vind ik wel normaal. Winkelen doe ik ook liever alleen, als ik hulp wil graag ik dat wel.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
gws24 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 21:57:
[...]

[...]
Had ik ook gelezen ja. Zeker in de kledingbranche is het retourpercentage schrikbarend. Overigens vind ik dit geen slechte ontwikkeling.... We maken ons druk over 1,5gram stikstofuitstoot, maar we staan wel toe dat elke dag 100.000én pakketjes via de weg retour gaan omdat mensen simpelweg te weinig nadenken voor het bestellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:38
Of omdat de kosten voor een ochtendje fysiek winkelen nogal duur uitpakken. Met de auto naar de stad, belachelijke parkeertarieven. Ben ik zo 15 euro verder na een ochtendje shoppen. En dan net de maat niet meer hebben. Nee bestel maar online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Trichoglossus schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:52:
Of omdat de kosten voor een ochtendje fysiek winkelen nogal duur uitpakken. Met de auto naar de stad, belachelijke parkeertarieven. Ben ik zo 15 euro verder na een ochtendje shoppen. En dan net de maat niet meer hebben. Nee bestel maar online.
Maar als jij die 10-15 euro dadelijk kwijt bent om je 'teveel' bestelde spul te retourneren. wat dan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:55
gws24 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 21:57:
[...]

[...]
Nog steeds goedkoper en beter voor het milieu dan zelf de een fysieke winkel opzoeken.
En het zal al helpen als maten universeel worden. Vooral met kleding is dat niet het geval.

je 24" scherm is toch ook altijd 24" en niets soms 23" en soms 25".

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
stylezzz schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:55:
[...]

Maar als jij die 10-15 euro dadelijk kwijt bent om je 'teveel' bestelde spul te retourneren. wat dan?
Dat zal niet zo'n bedrag worden. En dan is er nog steeds het probleem dat ze in de winkels niet alles op voorraad hebben. Of een artikel überhaupt in een winkel hebben. Alleen online te bestellen.

Ben je mooi dubbel genaaid. Ga je naar een winkel waar ze de broek niet meer hebben. Bestel je online en dan past ie toch niet lekker. Nogmaals dokken voor terugzenden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
Smaken en keuzes verschillen, wat ook normaal is.

Als ik even naar ons gezin kijk dan doen wij een beetje vanalles:
- kleren en schoenen bij lokale winkels, geen ketens.
- algemene voeding bij een grote bio-supermarktketen en bij een lokale verpakkingsvrije winkel.
- groenten grotendeels met een wekelijks pakket van een lokale boer dat we ophalen in een afhaalpunt.
- zaken voor een feestje zoals belegde broodjes, belegplank,... bij een lokale traiteur.
- dhz spul bij een keten of soms online.

Eigenlijk alles op wandel en fietsafstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:49

Dennis1812

Amateur prutser

stylezzz schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:55:
[...]

Dan bestel ik wel bij een andere winkel.

Of stuur het terug met een andere verzendpartij. Als ik moet betalen mag ik ook bepalen.
Pakketje versturen met DPD/DHL is bij lange na geen 15 euro.

Het systeem van bol.com is best mooi. Select afsluiten en dan is alles gratis. Doe je dat niet betaal je op sommige producten verzendkosten e.d.
Dat kan best uitgebreid naar retourkosten. Zo bind je mensen weer aan je winkel.
Ik heb ook bij de appie een bezorgbundel. Zo bind de AH zich dus aan mij. Ik heb daar toch die bundel. Waarom zou ik dan via de jumbo bestellen?

Zodra parkeren gratis wordt of minstens 80% goedkoper zal ik eens nadenken om in een grote stad te winkelen. Tot die tijd haal ik wel af en toe iets hier in het dorp. En de rest online.

En dat aan de rand van de stad parkeren en dan verder met de bus werkt voor mij echt niet. Met een peuter en een baby en dan de tassen van de gekochte spullen. En dan ook nog bustijden in de gaten houden. Met stakingen op random momenten. En vervolgens alsnog betalen in de garage buiten de stad.
Nee bedankt. Wat een gepuzzel om wat meuk te kopen.
Gemiddelde meubel boulevard mag je ook gratis staan. Dus waarom zou dat in de binnenstad niet mogen?

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Trichoglossus schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:59:
[...]

Dat zal niet zo'n bedrag worden. En dan is er nog steeds het probleem dat ze in de winkels niet alles op voorraad hebben. Of een artikel überhaupt in een winkel hebben. Alleen online te bestellen.

Ben je mooi dubbel genaaid. Ga je naar een winkel waar ze de broek niet meer hebben. Bestel je online en dan past ie toch niet lekker. Nogmaals dokken voor terugzenden.
Hoe weet jij dat dit niet zo'n bedrag zal worden? Verzendkosten en arbeidsloon reizen de pan uit de laatste tijd... Ik denk eerder dat dit nog laag ingeschat is van mij.

Tsjah, we zijn allemaal een beetje verwend denk ik. Als ik jou lees, ga je van te voren al op de site van de desbetreffende winkel je keuze maken en raak je aldaar teleurgesteld dat ze jouw maat/model niet hebben hangen. Persoonlijk doe ik dat dus niet, en ga ik op de bonnefooi naar mijn favoriete winkels om aldaar mijn keuze te bepalen. Binnen het uur had ik mijn nieuwe zomerjas gevonden en gekocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 17:18

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Enkele jaren geleden spaarde mijn zoontje van die plastic Paw Patrol-autootjes. Die kon je bij de Intertoys-winkel kopen voor een euro of 6 per stuk.

Hij had ze allemaal, op twee na.

Bij de lokale Intertoys hadden ze de twee ontbrekende niet, dus maar bestellen bij de kassa dan. Twee dagen mochten we ze ophalen, maar er lagen twee stuks van een compleet ander Paw Patrol-autootje voor ons klaar. Let wel: twee dezelfde autootjes dus, samen in een doosje gestopt door een magazijnmedewerker, maar niet de autootjes die we bestelden.

Wat blijkt? Intertoys heeft geen aparte artikelnummers voor dat soort spul. Ze kunnen dus niet garanderen dat je het autootje krijgt dat je bestelt: de orderpicker pakt gewoon de bovenste uit de crate (hoe het in hem/haar opkomt om dan twee dezelfde uit een assortiment van 12 verschillende te pakken... geen idee).

Wel twee keer voor niks op-en-neer gereden naar de binnenstad, twee keer parkeerkosten moeten betalen en uiteindelijk een teleurgesteld zoontje.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Dennis1812 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 12:04:
[...]

Dan bestel ik wel bij een andere winkel.
Ik denk aan een sneeuwbaleffect mocht wehkamp dit succesvol inzetten. Kortom, of je nou bij wehkamp of zalando je nieuwe garderobe hebt gekocht... het retourneren zal niet gratis zijn. Ze zullen wel moeten ook.... Als er 1 online toko overblijft die het wel gratis doet dan zal het retourpercentage daar helemaal exploderen.... ;)
Of stuur het terug met een andere verzendpartij. Als ik moet betalen mag ik ook bepalen.
Pakketje versturen met DPD/DHL is bij lange na geen 15 euro.
volgens mij ging je de kosten apart betalen. het zal wehkamp niet uitmaken of jij dat pakket met wie dan ook terug stuurt.
Het systeem van bol.com is best mooi. Select afsluiten en dan is alles gratis. Doe je dat niet betaal je op sommige producten verzendkosten e.d.
Dat kan best uitgebreid naar retourkosten. Zo bind je mensen weer aan je winkel.
Ik heb ook bij de appie een bezorgbundel. Zo bind de AH zich dus aan mij. Ik heb daar toch die bundel. Waarom zou ik dan via de jumbo bestellen?
yep, maar dat select is ook al flink uitgehold las ik laatst. Bezorgen op zondag lukt amper meer etc. etc. Maar dat er eerder aan liggen dat men zich vooral op plaza richt en niet meer op hun eigen warehouse fullfillment. In het algemeen gaat het niet zo best met bol....
Zodra parkeren gratis wordt of minstens 80% goedkoper zal ik eens nadenken om in een grote stad te winkelen. Tot die tijd haal ik wel af en toe iets hier in het dorp. En de rest online.
Yep. het winkelaanbod is inmiddels zover verschraald de afgelopen decennia dat je buiten de grote steden amper nog wat kan. Dus je moet wel online.... Snap ik goed.
En dat aan de rand van de stad parkeren en dan verder met de bus werkt voor mij echt niet. Met een peuter en een baby en dan de tassen van de gekochte spullen. En dan ook nog bustijden in de gaten houden. Met stakingen op random momenten. En vervolgens alsnog betalen in de garage buiten de stad.
Nee bedankt. Wat een gepuzzel om wat meuk te kopen.
Gemiddelde meubel boulevard mag je ook gratis staan. Dus waarom zou dat in de binnenstad niet mogen?
Iets met milieu gok ik. Waarom zou iedereen met zijn fossiel naar het stadscentrum moeten komen om daar een dagje te winkelen? We zijn al decennia lang bezig om stadscentra zoveel mogelijk autoluw te maken om de boel leefbaar te houden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Dennis1812 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 12:04:
[...]

De gemiddelde meubelboulevard zit op ruime locaties waar parkeren in ontworpen is. Effectief betalen bedrijven op die meubelboulevards voor de parkeerkosten. In binnensteden is dat toch wat lastiger omdat mensen daar niet enkel voor de winkels komen.

Parkeerplaatsen zijn niet hele goedkoop. Bouwkosten ondergronds, wat je in de meeste binnensteden wil is zo'n 50.000,- per parkeerplek, bovengrond - waar de ruimte er amper tot niet is - zo'n 10.000,- per plek. Linksom of rechtsom moet iemand dat betalen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

LordSinclair schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:55:
[...]

je 24" scherm is toch ook altijd 24" en niets soms 23" en soms 25".
Dat dacht je. Dat 24" scherm is soms 23.8" en soms 24.1". Dat wordt ook gewoon afgerond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:55
downtime schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:02:
[...]

Dat dacht je. Dat 24" scherm is soms 23.8" en soms 24.1". Dat wordt ook gewoon afgerond.
Die marge is toch een stuk kleiner dan met schoenmaten en kledingmaten. Daar kan je zomaar in een hele andere maat dan normaal terecht komen terwijl het hetzelfde past.

En zelfs bij hetzelfde merk is valt dezelfde maat voor een ander model weer anders.

[ Voor 10% gewijzigd door LordSinclair op 09-03-2023 13:04 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:23

servies

Veni Vidi Servici

stylezzz schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:47:
[...]

Had ik ook gelezen ja. Zeker in de kledingbranche is het retourpercentage schrikbarend. Overigens vind ik dit geen slechte ontwikkeling.... We maken ons druk over 1,5gram stikstofuitstoot, maar we staan wel toe dat elke dag 100.000én pakketjes via de weg retour gaan omdat mensen simpelweg te weinig nadenken voor het bestellen.
Ehm nee, als ik online kleding koop ben ik gewoon genoodzaakt om meerdere maten van ieder kledingstuk te bestellen. Als er 1 industrietak is waarbij "meten is weten" niet opgaat dan is het de kleding industrie. Zelfs binnen hetzelfde merk en type kleding kun je er niet van op aan dat maat X hetzelfde is als maat X...
Ook een eerdere aankoop van hetzelfde artikel is geen garantie op dezelfde maat...

[ Voor 5% gewijzigd door servies op 09-03-2023 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
servies schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 13:32:
[...]

Ehm nee, als ik online kleding koop ben ik gewoon genoodzaakt om meerdere maten van ieder kledingstuk te bestellen. Als er 1 industrietak is waarbij "meten is weten" niet opgaat dan is het de kleding industrie. Zelfs binnen hetzelfde merk en type kleding kun je er niet van op aan dat maat X hetzelfde is als maat X...
Ook een eerdere aankoop van hetzelfde artikel is geen garantie op dezelfde maat...
Heb je helemaal gelijk in. Ik bespaar me die frustratie en ellende en ga gewoon af en toe een keer naar een winkel als ik wat nodig heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

@stylezzz de problemen met bol herken ik niet eerlijk gezegd. Zondag of zelfde dag bezorgen gaat prima.
Wel de juiste filters instellen.

Enige wat ik mis bij bol is een inpakfunctie voor cadeautjes.

Waarom iedereen naar het centrum? Omdat hier mensen zijn die willen dat dat blijft bestaan en we minder online doen.
Bereikbaarheid is dan wel belangrijk. Evenals betaalbaarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Dennis1812 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 14:05:
@stylezzz de problemen met bol herken ik niet eerlijk gezegd. Zondag of zelfde dag bezorgen gaat prima.
Wel de juiste filters instellen.

Enige wat ik mis bij bol is een inpakfunctie voor cadeautjes.

Waarom iedereen naar het centrum? Omdat hier mensen zijn die willen dat dat blijft bestaan en we minder online doen.
Bereikbaarheid is dan wel belangrijk. Evenals betaalbaarheid.
Als bol het uit eigen warehouse kan leveren zal het geen probleem zijn. Maar de gemiddelde plaza partner werkt van maandag tot vrijdag... en die gaat echt niet speciaal op zaterdag een doos opsturen zodat je hem op zondag krijgt. ;) (of nog harder lopen voor avond of same day delivery)

Voor wat betreft stadscentra. Waar die in het verleden vooral een winkel en recreatiefunctie hadden krijgen die ook steeds meer een woon-functie. Dat tezamen met een groter milieubewustzijn en daardoor allerlei regelgeving op dat gebied is het niet meer haalbaar om alles en iedereen met zijn eigen auto naar het stadscentrum te laten komen. Leuker kan ik het helaas niet maken..... Allemaal te lastig? Natuurlijk, online is een goed alternatief om aan je winkelbehoeftes te voldoen. Maar doe het wel bewust :) Die pakketjes gaan niet op water heen en weer naar je huis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Nee, maar ook niet naar de winkel waar ik het ook met mijn diesel moet halen.

Qua uitstoot zal t elkaar niet veel uitmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 09:30
Trichoglossus schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 11:52:
Kleding en/of schoenen wil nog weleens per persoon variëren of het past of niet. Doe ik dus liever even in de winkel passen. En die 15 euro voor parkeren in een stad kan je vaak combineren door bezoeken van meerdere winkels. Ik ga zelf weleens naar Utrecht en ben dat dan ook kwijt maar bezoek zo 4 winkels minimaal inclusief boekenzaak waar ik dan een boek nog even kan inkijken als ik twijfel of het iets is. Dan valt het parkeren wel mee. Als ze de daadwerkelijke posttarieven gaan hanteren voor retourneren ben je zo € 6 per webshop kwijt. Dan ben je duurder uit. Ik koop ook weleens online maar dan alleen als het niet verkrijgbaar is en ook alleen iets dat ik weet wat ik krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 14:56
15 Euro? Dat ben je hier in de Amsterdamse Pijp kwijt voor een duur broodje in een yuppenkoffiezaak. Om dingen even in verhouding te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:35
Sjah schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:58:
15 Euro? Dat ben je hier in de Amsterdamse Pijp kwijt voor een duur broodje in een yuppenkoffiezaak. Om dingen even in verhouding te zetten.
En wat is het parkeergeld daar?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
6 euro/uur.

[ Voor 56% gewijzigd door Sjah op 09-03-2023 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15:35
Dat valt inderdaad wel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
Sjah schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 16:58:
Niet echt te vergelijken met iemand die in een normale kledingwinkel zijn kleren koopt.
Die mensen gaan ook niet naar Burberry in de PC Hooftstraat in Amsterdam om voor 800 euro een hoodie te scoren.

Om dingen even in verhouding te zetten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Arjantje72 schreef op donderdag 9 maart 2023 @ 17:42:
[...]

Dat valt inderdaad wel mee.
En ik vermijd Heerenveen al omdat ze daar 1,80 per uur rekenen en daarnaast intensief handhaven...

Lekker naar Gorredijk, blauwe schijf achter het raam en 2 uur gratis parkeren :). Minder winkels ja, maar het aanbod is voor wat wij nodig hebben ruim voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Trichoglossus schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 09:34:
[...]

Niet echt te vergelijken met iemand die in een normale kledingwinkel zijn kleren koopt.
Die mensen gaan ook niet naar Burberry in de PC Hooftstraat in Amsterdam om voor 800 euro een hoodie te scoren.

Om dingen even in verhouding te zetten.
Die opmerking viel te verwachten, en wellicht ook terecht. Alhoewel een keer een duur broodje nuttigen je niet gelijk kwalificeert voor een dure Hoodie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deruxian
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online

Deruxian

p4 2.8 1024mb, 6800 gt

ninjazx9r98 schreef op woensdag 8 maart 2023 @ 23:31:
[...]

Ja dat is zeker waar en hebben sommige winkelketens een handje van.
Maar dat kan vrij eenvoudig opgelost worden door een begroeting met de zin; “als u hulp nodig heeft laat maar weten hoor”

Hetgeen ik bedoelde betrof zo’n delicatessen zaakje. Ik had gedroogde abrikozen al gekocht en had amandelspijs nodig. De jonge medewerker wist het niet en keek naar de eigenaar achter hem. Die schut chagrijnig zonder op of om te kijken zijn hoofd. Je zag die jonge vent een beetje verloren kijken van ehh tjaaa…

En nu we toch bezig zijn. Schoenen kopen.. had een paar nette nodig. Vroeger werd je nog wel oké geholpen bij de Ziengs. Ook een goed aanbod. Zag twee leuke modellen en allebei hield het op bij maat 43. Dan ben je snel klaar natuurlijk.

Nu kan ik ze dat ook niet kwalijk nemen met al dat online geweld maar ergens is het wel jammer. Toen maar naar een andere zaak geweest waar ze wel waren maar het totale aanbod nette hetenschoenen was op een hand te tellen.

Ook wel een hard gelaG (oeps) allemaal. Liep door de stad en zag alle oude historische gebouwen die je even terug in de tijd van weleer zien gaan om vervolgens snel uit de droom te worden geholpen door de zoveelste generieke k*tketen.

En toch was het erg druk, dat dan weer wel;)

[ Voor 7% gewijzigd door Deruxian op 12-03-2023 11:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Deruxian schreef op zondag 12 maart 2023 @ 08:48:
[...]

Ik had gedroogde abrikozen al gekocht en had amandelspijs nodig.
Dat soort ingrediënten koop ik al jaren niet meer in fysieke winkels, hooguit nog wel eens bij een marktkraam.
Maar ook dan, vaak zwaar overpriced en te lang open & bloot gelegen. :-(
Uitstekende (naar keuze ook biologische) kwaliteit van dat soort spul (en zonder al die zwavel en andere conserveermiddelen er overheen) haal ik vaak bij denotenshop, pit&pit of Amazon.
Ook wel een hard gelach allemaal.
Kan er nou niet bepaald om lachen. Dat het een hard gelag is; dat zeker. ;)
En toch was het erg druk, dat dan weer wel;)
Liepen de mensen zich te vergapen aan wat er zometeen niet meer is? ;w

Ik probeer het vaak weer, tegen beter weten in, om dingen lokaal c.q. in een fysieke winkel te gaan kopen. Maar men wil of kan je gewoonweg niet meer helpen. :N

ehtweak in "De zonsondergang van fysieke winkels"
enzovoorts...
I rest my case. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Nu online
Deruxian schreef op zondag 12 maart 2023 @ 08:48:
[...]

Ja dat is zeker waar en hebben sommige winkelketens een handje van.
Maar dat kan vrij eenvoudig opgelost worden door een begroeting met de zin; “als u hulp nodig heeft laat maar weten hoor”
Als je mij asap de winkel uit wil jagen moet je mij op een dergelijke manier begroeten. Je staat in een winkel, één van je taken is de klant helpen indien gewenst. Waarom dan een open deur intrappen dat ik om hulp kan/mag vragen? Nog irritanter is dat zeggen en dan in de buurt rond blijven hangen alsof daar ineens allerlei werk te doen is.
Goedemorgen/middag is prima, niks zeggen is prima wat mij betreft maar als er iets gezegd wordt laat het dan op z'n minst oprecht overkomen en niet als een gekunsteld moetje.

Merk ook een groot verschil tussen m'n vrouw en mij hoe we reageren op situaties. Personeel dat in de buurt blijft rondhangen kan ik prima negeren maar zij wordt met de seconde pissiger/chagrijniger en loopt binnen een paar minuten de winkel uit om bij het voorbij lopen van personeel net wat harder tegen mij te zeggen "kennelijk denken ze dat ik hier kom om te stelen, die krijgen mijn geld niet"
Afhankelijk van haar bui keert ze ook direct om zodra iemand vraagt "kunt u het vinden" terwijl ik net zo makkelijk zeg dat ik even rond kijk maar moet zeggen dat ik vaker/liever in winkels koop waar ik zo'n vraag niet krijg. Voel me toch minder vrij/prettig/welkom nadat ik een dergelijke vraag gehad heb.

Daarom ook dat ik al schreef dat je het bijna niet goed kunt doen voor het gros van je klanten omdat ik bij ons thuis al zo'n enorm verschil zie in hoe we met bepaalde situaties omgaan.
Hetgeen ik bedoelde betrof zo’n delicatessen zaakje. Ik had gedroogde abrikozen al gekocht en had amandelspijs nodig. De jonge medewerker wist het niet en keek naar de eigenaar achter hem. Die schut chagrijnig zonder op of om te kijken zijn hoofd. Je zag die jonge vent een beetje verloren kijken van ehh tjaaa…
Zou ik geen moeite mee hebben, hoofd schudden is een nee dus wat ik wil kopen hebben ze kennelijk niet. Op naar de volgende winkel of pech gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
hoevenpe schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:50:
Vandaag Van Gogh museum gedaan, dacht loop gezellig door de Kalverstraat naar CS: wat een troosteloze boel, leegstand, standaard winkels en goedkope ramsj. Geen pindakaaswinkels gezien (wel op Utrecht CS), wel veel kaas en snoepzaken. Lijkt in niets meer op de straat die in mijn jeugd een dagje uit was.

Als je echt leuk wilt winkelen is het vernieuwde Hoog Catherijne veel stijlvoller en leuker, de enige zaak die er uitnodigend uitzag was de stroopwafelwinkel (met rij van 20 meter).
Lol... vanmiddag ook langs die stroopwafelwinkel gekomen denk ik. De rij was nog net zo lang. ;)

Maar de kalverstraat is imho ook weinig speciaals meer. Beetje doorsnee winkelstraat zoals die in elk nederands stadscentrum te vinden is. Het duurste vakje op monopoly mag vervangen worden door de pc hooft. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:57
Liep laatst een Hifi Klubben binnen omdat ik naar bepaalde speakers wilde luisteren. Stonden letterlijk 6 à 7 kerels te chillen achter de toonbank. Verder geen klanten. Een behulpzame, maar redelijk nonchalante medewerker liet me luisteren en haalde me prompt over om voor een goedkoper, gelijkwaardig alternatief te kiezen. Stond een kwartier later weer buiten. Een prima maar ook wat bevreemdende ervaring door de snelheid van alles. Bevestigde mijn vermoeden dat een uitgave van 500 euro niet zoveel voorstelt in het hifi-wereldje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 17:16
Die verkopen eens per week een B&O set aan een yup en de rest is show :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Randfiguur schreef op zondag 12 maart 2023 @ 17:35:
Liep laatst een Hifi Klubben binnen omdat ik naar bepaalde speakers wilde luisteren. Stonden letterlijk 6 à 7 kerels te chillen achter de toonbank. Verder geen klanten. Een behulpzame, maar redelijk nonchalante medewerker liet me luisteren en haalde me prompt over om voor een goedkoper, gelijkwaardig alternatief te kiezen. Stond een kwartier later weer buiten. Een prima maar ook wat bevreemdende ervaring door de snelheid van alles. Bevestigde mijn vermoeden dat een uitgave van 500 euro niet zoveel voorstelt in het hifi-wereldje ;)
Hifi Klubben reken ik niet eens tot het high end segment maar ook voor hun zal € 500 niet veel zijn. Dat is een studentenbudget in het hifi-wereldje. Maar wie het kleine niet eert, ziet de klant ook niet meer terug komen als ie wel een serieus budget heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14:40
downtime schreef op zondag 12 maart 2023 @ 18:29:
[...]

Hifi Klubben reken ik niet eens tot het high end segment maar ook voor hun zal € 500 niet veel zijn. Dat is een studentenbudget in het hifi-wereldje. Maar wie het kleine niet eert, ziet de klant ook niet meer terug komen als ie wel een serieus budget heeft.
Precies. Doet mij denken aan deze anekdote… Ik heb zelf ergens net na mijn studententijd op den duur een marktplaats-setje gevonden van NAD + KEF speakers. 15 jaar oud maar ogenschijnlijk in goede staat. Was 600 euro en kon bekeken en afgehaald in een B&O winkel, het bleek een inruiler van een klant die naar B&O was overgestapt. Ze hadden hem via marktplaats online gezet omdat in de winkel vrijwel logischerwijs vrijwel uitsluitend klanten kwamen die ook daadwerkelijk B&O zochten.

Toen ik daar kwam vroeg ik bijna bezwaard of ik het setje werkend mocht horen (het voelde immers een beetje alsof ik een oude volvo kwam halen bij de aston martin dealer. Maar dat was absoluut geen probleem, er werd ruim de tijd genomen en ik kreeg er gratis nog een hele berg kabels bij. Al met al wellicht ook gewoon in de wetenschap dat ik wellicht 10 jaar later met meer budget zo’n wilde een warm hart toe zou dragen. Overigens nooit meer een stap binnengezet daar. Dat lag niet aan de service, maar simpelweg aan het feit dat ik nog altijd de bang-for-your-buck van NAD waardeer. De KEF speakers (inmiddels 30 jaar oud denk ik) doen het nog altijd super. De versterker ook, al heeft ie plaats gemaakt voor een helaas iets inferieure surround varriant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
downtime schreef op zondag 12 maart 2023 @ 18:29:
[...]

Hifi klubben is denk ik voor hun segment best goed bezig. Bij de mediamarkt kom je toch niet verder als de bekende sonos of jbl soundbarretjes en zijn de aparte luisterruimtes een tijd geleden al wegbezuinigd. Ja, er is nog veel exclusiever spul te krijgen op hifi gebied wat klubben niet heeft. Maar om daar een keten op te laten overleven? Lastig...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15:57
Hifi Klubben is eigenlijk een soort IKEA van de hifi-winkels, met kwalitatief goed, maar ook vaak betaalbaar spul dat bij de huidige esthetische voorkeuren past (oftewel: strak).

Als audiowinkel zouden ze idd the long game moeten spelen. Voor mij voelde het te veel alsof ik een broek kocht, bij wijze van spreken. Maar ik waardeer het enorm dat ze me niet een duurder product probeerden aan te smeren (integendeel dus).

Dit ging trouwens om kleine, actieve speakers voor bij de pc en voor die categorie best dure. Als mijn main hifi-set (met NAD btw ^^) over een paar jaar aan vervanging toe is, ga ik minimaal het drievoudige uitgeven. Misschien wel in een bakstenen winkel, want bij audiospul hebben die nog meerwaarde, vind ik. Niet alleen om te luisteren en te bekijken, maar ook om me te laten informeren over bijvoorbeeld alle (streaming-)opties die er tegenwoordig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Hifi Klubben, vond het niet prettig daaro, vond toen het nog RAF was veel aardiger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:46

Fiber

Beaches are for storming.

Sjah schreef op zondag 12 maart 2023 @ 20:46:
Hifi Klubben, vond het niet prettig daaro, vond toen het nog RAF was veel aardiger.
Ik heb nog steeds een beetje heimwee naar staffhorst... (8>

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Galactic
*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de persoon.

[ Voor 94% gewijzigd door Yorinn op 13-03-2023 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAAF12
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 31-10-2024

RAAF12

*.*

_JGC_ schreef op vrijdag 10 maart 2023 @ 10:20:
[...]

En ik vermijd Heerenveen al omdat ze daar 1,80 per uur rekenen en daarnaast intensief handhaven...

Lekker naar Gorredijk, blauwe schijf achter het raam en 2 uur gratis parkeren :). Minder winkels ja, maar het aanbod is voor wat wij nodig hebben ruim voldoende.
3 minuten lopen en je kan gratis parkeren in de wijk. Europalaan ga ik staan.
Pagina: 1 ... 80 ... 132 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels