De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 79 ... 132 Laatste
Acties:

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11:26
De Belgische filialen van Makro sluiten op 30 december definitief de deuren.

Vandaag en morgen is er nog laatste afprijzing met 90% korting op alle non food en 40% op alle food artikelen. Al blijft er na anderhalve maand uitverkoop quasi niets meer over (in Eke bij Gent):

https://twitter.com/Filie...tatus/1607327615349829632
https://twitter.com/Nevej...tatus/1606379392296525824

Toch wel een einde van een tijdperk.

Yaha!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:40
Fettel schreef op donderdag 29 december 2022 @ 08:58:
De Belgische filialen van Makro sluiten op 30 december definitief de deuren.

Vandaag en morgen is er nog laatste afprijzing met 90% korting op alle non food en 40% op alle food artikelen. Al blijft er na anderhalve maand uitverkoop quasi niets meer over (in Eke bij Gent):

https://twitter.com/Filie...tatus/1607327615349829632
https://twitter.com/Nevej...tatus/1606379392296525824

Toch wel een einde van een tijdperk.
Yep... vraag me af hoe lang ze in nederland nog open blijven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• moshimoshi
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20-02-2023
GeeEs schreef op zondag 25 december 2022 @ 12:01:
[...]

Het is een Electroworld filiaal/familiebedrijf. (Witgoed, keukenspul, tv, audio, etc. ), waarvan het eigen team dus alles regelt. Halen, brengen, aansluiten, eventueel garantie (welke ik nog nooit heb nodig gehad in 25 jaar overigens) maar alles bij ons thuis komt intussen bij hun vandaan. Mijn eerste Grundig crt! TV kocht ik er als student al in 1997...
Deze zaak zit er dus al zo lang ik weet, onwijs aardige mensen, servicegericht, niks is te gek, prijzen hooguit 10 of 20 euro meer dan de cb... 10 minuten fietsen van ons huis .. No brainer dus ;)
Wij wonen in een kleine gemeente in de randstad/groene hart. MediaMarkt en dergelijken zitten hier dus sowieso niet in het dorp.
Tot je een keer garantie nodig hebt... Dat is het grote probleem als je wat koopt bij een kleine zaak/kruidenier. De verkoper heeft de winst al uitgegeven en moet jouw (gedeeltelijk) uit eigen zak compenseren. Dat was 50 jaar geleden al een probleem en één van de redenen waarom ik een sterke voorkeur voor dozenschuivers heb. Het onpersoonlijke heeft soms grote voordelen, want garantie wordt onpersoonlijk afgehandeld en dus minder kans op conflicten.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Nu online
moshimoshi schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:35:
[...]

Tot je een keer garantie nodig hebt... Dat is het grote probleem als je wat koopt bij een kleine zaak/kruidenier. De verkoper heeft de winst al uitgegeven en moet jouw (gedeeltelijk) uit eigen zak compenseren. Dat was 50 jaar geleden al een probleem en één van de redenen waarom ik een sterke voorkeur voor dozenschuivers heb. Het onpersoonlijke heeft soms grote voordelen, want garantie wordt onpersoonlijk afgehandeld en dus minder kans op conflicten.
Het shopping forum staat vol topics over dozenschuivers en de afhandeling van garantie of problemen met de verzending. Misschien juist wel vanwege het onpersoonlijke aspect.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:42
moshimoshi schreef op donderdag 29 december 2022 @ 09:35:
[...]

Sorry, maar als kleine winkelier met een groot netwerk in de retail durf ik het omgekeerde te beweren: Veel kleine retailers bieden juist een betere service en aftersales. Doen ze dat niet, dan kunnen ze hun deuren sluiten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 06-05 22:54

gws24

Thinking is hard!

bszz schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:44:
[...]

Sorry, maar als kleine winkelier met een groot netwerk in de retail durf ik het omgekeerde te beweren: Veel kleine retailers bieden juist een betere service en aftersales. Doen ze dat niet, dan kunnen ze hun deuren sluiten.
Eens, daarnaast concurreren die dozenschuivers tegenwoordig vooral op prijs met elkaar en niet zozeer met fysieke retail. Daardoor zijn de marges voor hun erg laag en dat kan alleen als je dure kosten zoals goede dienstverlening niet doet.

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moshimoshi
bszz schreef op donderdag 29 december 2022 @ 21:44:
[...]

Dat is dus precies wat ze al een aantal decennia massaal doen.

[ Voor 3% gewijzigd door moshimoshi op 30-12-2022 00:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
moshimoshi schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 00:16:
[...]

Dat is dus precies wat ze al een aantal decennia massaal doen.
Het is leuk als je een uitspraak de lucht inslingert, nog leuker als je een fatsoenlijke onderbouwing geeft...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:18
@bszz ik ben niet @moshimoshi maar ik neem aan dat hij in het verleden negatieve ervaring heeft gehad met slechte after sale service bij de plaatselijke kleine ondernemer.
Zo’n voorbeeld heeft iedereen denk ik wel.

Hij heeft het verder over tijdspanne van decennia, dan kom je mbt de discussie over het verdwijnen van de kleine winkeliers al snel bij aspecten als opkomst van internet, productie in lage lonenlanden, opkomst grote ketens. Volgens mij onderschrijft hij jouw standpunt dat je dan alleen op service nog onderscheid kan maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
Wally2002 schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 08:18:
@bszz ik ben niet @moshimoshi maar ik neem aan dat hij in het verleden negatieve ervaring heeft gehad met slechte after sale service bij de plaatselijke kleine ondernemer.
Zo’n voorbeeld heeft iedereen denk ik wel.

Hij heeft het verder over tijdspanne van decennia, dan kom je mbt de discussie over het verdwijnen van de kleine winkeliers al snel bij aspecten als opkomst van internet, productie in lage lonenlanden, opkomst grote ketens. Volgens mij onderschrijft hij jouw standpunt dat je dan alleen op service nog onderscheid kan maken.
Dat denk ik ook. De concurrentie online is enorm geweest en zoals bij alle nieuwe business zie je dan vooral een concurrentie op prijs. Fatsoenlijke service is te duur. Pas op het moment dat de markt enigszins volwassen is geworden zie je dat de concurrentie weer wat verschuift richting service. Mooi analogie is de opkomst van de mobiele telecom: In de jaren 90 vorige eeuw kon je zelfs een telefoon en geld toekrijgen op je bundel en waren cowboys alleen maar bezig zo'n groot mogelijk marktaandeel te veroveren. Enige service of klantvriendelijkheid hoefde je echter niet te verwachten.
Kurkentrekker schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 08:34:
[...]

Ik denk dat hij bedoelt dat de afgelopen decennia veel zelfstandige winkeliers zijn gestopt. Daar is op zich wel informatie over te vinden, en die strookt ook wel met het beeld wat je in de winkelstraten ziet: veel leegstand en grote ketens.

https://www.levensmiddele...inkelstraat-flink-gedaald

(2017, naar gaat over de 13 jaren daarvoor)
Het is wel een beetje dezelfde redenatie als: "Alle olifanten zijn grijs. Het is grijs dus een olifant". --> "Met slechte service redt je het niet. Veel winkeliers hebben het niet gered dus ze boden slechte service"

Edit: opmerking verwijderd: Cijfers op korte termijn zien er anders uit. Grote ketens als V&D, Hudson's Bay, HEMA, Blokker groep, Intertoys, hebben het moeilijk gehad, zijn failliet of dreigden failliet te gaan.

[ Voor 37% gewijzigd door bszz op 30-12-2022 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
bszz schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 07:57:
[...]

Het is leuk als je een uitspraak de lucht inslingert, nog leuker als je een fatsoenlijke onderbouwing geeft...
Ik denk dat hij bedoelt dat de afgelopen decennia veel zelfstandige winkeliers zijn gestopt. Daar is op zich wel informatie over te vinden, en die strookt ook wel met het beeld wat je in de winkelstraten ziet: veel leegstand en grote ketens.

Het is wel een beetje dezelfde redenatie als: "Alle olifanten zijn grijs. Het is grijs dus een olifant". --> "Met slechte service redt je het niet. Veel winkeliers hebben het niet gered dus ze boden slechte service"
Dat zeg ik niet, ik reageerde alleen op jouw verzoek om onderbouwing toen iemand zei ‘veel kleine winkels hebben de afgelopen jaren hun deuren gesloten’. Hier blijkt dat dus uit. De oorzaak zal waarschijnlijk niet 1 ding zijn.

Het lijkt me wel dat winkels die geen goede service konden bieden, aub ieder geval zijn gestopt. Die paar die dat wel konden bieden zijn nu nog in leven, als online of hoge kosten ze niet al de nek om hebben gedraaid.
En misschien zijn er ook wel winkels die hele goede service boden en nu niet meer bestaan: service kost immers bakken met geld want je moet ineens ervaren personeel neerzetten en kosten maken. Wellicht dat de klanten dat niet meer willen betalen. Maar het zijn grotendeels aannames op basis van wat mij logisch lijkt.

[ Voor 44% gewijzigd door Kurkentrekker op 30-12-2022 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Kurkentrekker schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 08:34:
[...]

[...]

Dat zeg ik niet, ik reageerde alleen op jouw verzoek om onderbouwing toen iemand zei ‘veel kleine winkels hebben de afgelopen jaren hun deuren gesloten’. Hier blijkt dat dus uit. De oorzaak zal waarschijnlijk niet 1 ding zijn.
Mijn reactie was ook niet op jou maar op @moshimoshi.
Het lijkt me wel dat winkels die geen goede service konden bieden, aub ieder geval zijn gestopt. Die paar die dat wel konden bieden zijn nu nog in leven, als online of hoge kosten ze niet al de nek om hebben gedraaid.
En misschien zijn er ook wel winkels die hele goede service boden en nu niet meer bestaan: service kost immers bakken met geld want je moet ineens ervaren personeel neerzetten en kosten maken. Wellicht dat de klanten dat niet meer willen betalen. Maar het zijn grotendeels aannames op basis van wat mij logisch lijkt.
Inderdaad, aannames. Veel volume gaat hand in hand met lage prijzen en lage marges. Dan blijft er geen geld over voor service, goed advies etc. Als klant zit je dan voor een dubbeltje op de eerste rang maar loop je het risico niet te krijgen wat je eigenlijk zoekt (slecht advies) of een filnke kater als je garantie of service nodig. Als je dat soort zaken wel belangrijk vindt ben je wellicht bereid wat meer te betalen. Dan kan die service en bijvoorbeeld kosten van training voor een goed en eerlijk advies gewoon betaald worden. Sterker nog: Ik denk dat de kleine retailer die dat model niet hanteert weinig bestaansrecht heeft en misschien zelfs niet zo'n goede ondernemer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
bszz schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 22:31:
[...]

Mijn reactie was ook niet op jou maar op @moshimoshi.

[...]

Inderdaad, aannames. Veel volume gaat hand in hand met lage prijzen en lage marges. Dan blijft er geen geld over voor service, goed advies etc. Als klant zit je dan voor een dubbeltje op de eerste rang maar loop je het risico niet te krijgen wat je eigenlijk zoekt (slecht advies) of een filnke kater als je garantie of service nodig. Als je dat soort zaken wel belangrijk vindt ben je wellicht bereid wat meer te betalen. Dan kan die service en bijvoorbeeld kosten van training voor een goed en eerlijk advies gewoon betaald worden. Sterker nog: Ik denk dat de kleine retailer die dat model niet hanteert weinig bestaansrecht heeft en misschien zelfs niet zo'n goede ondernemer is.
Helemaal mee eens hoor, ik denk alleen dat er steeds minder mensen bereid zijn hier voor te betalen. online en bij de massa retailers worden dingen steeds goedkoper ten opzichte van de kleine kwaliteits- en speciaalzaken. Er komt dan een punt waarop er nog maar zo weinig klanten over zijn dat het gewoon niet meer loont om een speciaalzaak te runnen, want je klant zal exponentieel veel extra moeten gaan neertellen om de marges goed te houden. De kosten van de service en training, en alles wat er bij komt kijken, moet verdeeld worden over steeds minder mensen. Beetje naar, maar het is wel de negatieve spiraal waar we in zitten denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Kurkentrekker schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 23:09:
[...]

Helemaal mee eens hoor, ik denk alleen dat er steeds minder mensen bereid zijn hier voor te betalen. online en bij de massa retailers worden dingen steeds goedkoper ten opzichte van de kleine kwaliteits- en speciaalzaken. Er komt dan een punt waarop er nog maar zo weinig klanten over zijn dat het gewoon niet meer loont om een speciaalzaak te runnen, want je klant zal exponentieel veel extra moeten gaan neertellen om de marges goed te houden. De kosten van de service en training, en alles wat er bij komt kijken, moet verdeeld worden over steeds minder mensen. Beetje naar, maar het is wel de negatieve spiraal waar we in zitten denk ik.
Mijn persoonlijke ervaring als retailer is anders ;) Juist speciaalzaken hebben goede kansen mits ze een goed assortiment, deskundigheid en goede service hoog in het vaandel hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
bszz schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 23:14:
[...]

Mijn persoonlijke ervaring als retailer is anders ;) Juist speciaalzaken hebben goede kansen mits ze een goed assortiment, deskundigheid en goede service hoog in het vaandel hebben staan.
De enorme groei aan speciaalzaken de laatste jaren onderschrijft dat natuurlijk ;-)

Ik geloof best dat jouw winkel goed loopt, maar op basis van 1 winkel kun je natuurlijk niets zeggen over trends. Bovendien, als er 5 concurrenten zijn gestopt en jij bestaat nog, en je maakt drie keer zoveel omzet, kun je dan op basis van jouw ervaring zeggen dat speciaalzaken bestaansrecht hebben? Of zou je dan juist moeten concluderen dat de markt toch met ~50% gekrompen is?

Zijn natuurlijk fictieve getallen, maar mijn punt is dat je wel naar de retailsector als geheel moet kijken, en dan zie je gewoon overal de kleinere zaken langzaam verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Kurkentrekker schreef op vrijdag 30 december 2022 @ 23:20:
[...]

De enorme groei aan speciaalzaken de laatste jaren onderschrijft dat natuurlijk ;-)

Ik geloof best dat jouw winkel goed loopt, maar op basis van 1 winkel kun je natuurlijk niets zeggen over trends. Bovendien, als er 5 concurrenten zijn gestopt en jij bestaat nog, en je maakt drie keer zoveel omzet, kun je dan op basis van jouw ervaring zeggen dat speciaalzaken bestaansrecht hebben? Of zou je dan juist moeten concluderen dat de markt toch met ~50% gekrompen is?

Zijn natuurlijk fictieve getallen, maar mijn punt is dat je wel naar de retailsector als geheel moet kijken, en dan zie je gewoon overal de kleinere zaken langzaam verdwijnen.
Zo zwart-wit is het niet. Het aantal fysieke winkels is de afgelopen jaren inderdaad gestegen. Niet in alle sectoren maar bijvoorbeeld speciaalzaken in de food springen er echt uit (en ja, die mochten tijdens corona gewoon open zijn). En uiteraard heeft de de opkomst van de webwinkel invloed maar dat beteknt niet het einde van de fysieke winkel, als je maar onderscheid met kennis en service.

https://www.cbs.nl/nl-nl/...s-jaren-weer-meer-winkels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YangWenli
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 07-07-2023
Sommige mensen vinden winkelen echt leuk. Ik heb er een hekel aan.

Probeerde dit jaar weer eens fysiek kerst cadeaus te kopen maar zodra ik de Hema instapte werd ik weer chagrijnig. Kan nooit wat vinden wat ik zoek door de kut indeling van winkels en je struikelt over de mensen. Dus maar lekker weer via de smartphone dingen bestellen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:12

de Peer

under peer review

YangWenli schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 10:37:

Probeerde dit jaar weer eens fysiek kerst cadeaus te kopen maar zodra ik de Hema instapte werd ik weer chagrijnig. Kan nooit wat vinden wat ik zoek door de kut indeling van winkels en je struikelt over de mensen. Dus maar lekker weer via de smartphone dingen bestellen.
Sommige mensen vinden winkelen via een smart phone echt leuk. Ik heb er een hekel aan.

Ergonomisch erg vervelend op zo'n klein schermpje, weinig overzicht. Kan nooit wat vinden wat ik zoek daardoor. Dus maar lekker weer via een desktopcomputer dingen bestellen.

;)

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 19:32

Fiber

Beaches are for storming.

Probeerde dit jaar weer eens fysiek kerst cadeaus te kopen maar zodra ik de Hema instapte werd ik weer chagrijnig. Kan nooit wat vinden wat ik zoek door de kut indeling van winkels...
Winkelen moet je ook niet doen als je gericht iets zoekt wat je echt nodig hebt of als je haast hebt of zo. Mensen die winkelen leuk vinden hebben niks per se nodig, hebben tijd zat en willen gewoon gezellig struinen en kijken. Iets (nuttigs) kopen is hooguit optioneel... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

Het lijkt mij eerder te komen door de specifieke winkel die je uit hebt gekozen om cadeaus te kopen ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Tja; is winkelen leuk? :+

Zowel online en/of irl? Hangt er natuurlijk heel erg vanaf met welk specifiek doel je iets (niet) zoekt. En of je geld over hebt voor emo zaken zoals 'sfeer', 'beleving', 'experience'. En whatever marketing gezwets ze nog meer over je uit willen storten om je portemonnee leeg te trekken.
Aan mij, als techneut zijnde, vrijwel nooit besteed, noch dat ik naar dat soort zaken op zoek ben c.q. er geld voor over heb. ;w

Nog ff op de valreep van oud & nieuw wat ervaringen met bakstenen winkeltoko's en waarom ik daar steeds meer een afkeer van krijg.

-Laatst weer eens langs geweest in de chocolade winkel van Lindt in Batavia Stad (en dat is zogenaamd een outlet center met lagere prijzen).
Zie ik vervolgens een kiloprijs voor de beroemde Lindt Kugeln van 35 euro/kg!
Diezelfde Lindt Kugeln staan bij de Sligro voor rond de 25 euro/kg en bij Amazon.de voor 18 euro/kg!
Nou, noem mij maar gekke Henkie, maar no way dat ik die dan in een fysieke winkel koop.

-De afgelopen jaren al meerder malen geprobeerd om bij een aantal lokale fietsenwinkels wat onderdelen te halen, zoals b.v. een setje tandkrans, complete cassettes, kettingen, binnen-/buitenbanden, etc. Nou, laat maar. Of ze zijn >2x zo duur als dat ik hetzelfde onderdeel online bestel, of "moeilijk meneer, kunnen we wel bestellen, volgende week in huis, u moet wel vooruit betalen". Laat maar... :|

-Simpel drogisterij artikel, 6 pack met deo; iedere fysieke drogist in Nederland wil hier de hoofdprijs voor hebben. Dan maar online laten komen voor 8,75/6-pack. ;w

-Noctua NH-D15 CPU koeler. Tja... wat zal ik zeggen, online betaalde ik 6 tientjes. In een winkel alhier (als 'ie al te vinden is), soms wel het dubbele... 8)7

-Bitumenplaatschroeven met EPDM dichtringen; zijn online EN per direct leverbaar en fors goedkoper dan in welke winkel dan ook. En bovendien dan van een gerenomeerd Duits merk (Made in Germany) en niet gemaakt van waaibomen RVS...

-Specifieke levensmiddelen zoals biologische bloem/meelproducten, gedroogd fruit, zaden en noten; allemaal online besteld. Of de lokale notenwinkel/marktkraam heeft het niet, of ze zijn schokkend duur er mee.

-Diverse spullen voor hikingtrips in de Alpen (van fysieke kaarten tot aan een Deuter rugzak, inlegzolen, gamaschen, speciaal ondergoed, etc,) Heb een keertje een poging gedaan om in een outdoor experience shop een bezoekje te brengen. Nou ik ben daar nog net niet gillend naar buiten gerend. Wat een bs er verteld werd en wat een prijzen! :X

-enzovoorts, enzovoorts.

Sorry hoor, maar de detailhandel maakt er toch wel zelf een potje van. :-(
Of ze kunnen niet omgaan met mensen die wel verstand van zaken en prijzen hebben... O-)

Oh ja, sommige zaken koop ik nog wel degelijk in een fysieke lokale winkel. :Y
Gewoonweg omdat het niet anders kan, praktisch gezien.
Al m'n verse producten komen wel van de lokale (markt)groentenman, de visboer, de slager, de boerderij.
En voor een nieuwe bril ga ik ook nog steeds naar de HA; één v.d. weinigen die je nog echt als een klant behandelen en niet te duur zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 31-12-2022 22:20 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 20:04
Deze week alle vloertegels in de aanbieding bij Gamma. Online besteld, in de winkel geen voorraad.

Ook de Axa SKG+ uitzetijzertjes in de aanbieding bij Praxis. Ook online besteld, in de winkel 1 op voorraad, moest er 4 hebben.

Bouwmarkt verliest zo snel z'n waarde. Spullen niet op voorraad dus direct meenemen of even het product in handen hebben is er niet meer bij.

Enige bouwmarkt waar ik nog met plezier kom is een lokale ex-doeland winkel. Personeel weet waar ze het over hebben, de producten zijn net even wat beter dan in de Gamma en Praxis en ook gewoon betaalbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moshimoshi
Hornbach of Bauhaus hebben een enorme meerwaarde, Intergamma en Praxis zijn waardeloos. Hopen dat ze net als Blokker zo snel mogelijk verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:40
moshimoshi schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 17:48:
Hornbach of Bauhaus hebben een enorme meerwaarde, Intergamma en Praxis zijn waardeloos. Hopen dat ze net als Blokker zo snel mogelijk verdwijnen.
De Hornbach of Bauhaus zitten niet in elke middelgrote stad, daar heb je toch echt een Gamma of Praxis nodig.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Bushie
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 19:11
hoevenpe schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 17:57:
[...]

De Hornbach of Bauhaus zitten niet in elke middelgrote stad, daar heb je toch echt een Gamma of Praxis nodig.
Ik heb het geluk precies tussen een Bauhaus (Hengelo) en een Hornbach (Enschede) in te wonen.
De Gamma, Karwei en Praxis gaan dat echt niet redden, de Praxis superstore in Enschede (net naast de Hornbach) staat op de nominatie om de deuren te sluiten in 2023.
De Karwei zit echter op 2 minuten van mijn huis, dus daar laatst nog geweest voor even snel een rubber-ring scoren voor een lekkende kraan, en dan merk je pas wat een vergane glorie dat type DHZ zaken is.
- geen personeel
- 1 kassa open met een "3 dagen net begonnen kassiere" die het ook niet meer weet met 20 man wachtend voor de kassa
- lege schappen
- geen selfscan
- geen toilet
- geen losse artikelen (alles in blisterverpakking per x-stuks)

[ Voor 3% gewijzigd door Bushie op 31-12-2022 18:16 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17:25

Tuxie

En WeL nU!

Ook nog een mooi verhaal hier, de zoektocht naar een nieuwe bank. We weten het merk, op naar de winkel. Barstenskoud, uiteraard vanwege energieprijzen. Componenten en stof uitgezocht, prijs is 600 euro duurder dan online, op een bedrag van 4K (is dus meer dan 10%). Vervolgens vraag ik nog wat deze winkel meer biedt ipv online, dan ben ik ook nog zo dat ze van mij een vergoeding mogen vragen voor advies en intekenen, alhoewel je dat sec. ook als pre-sales kunt beschouwen. Ik krijg gewoon 0 reactie, het enige waar ze mee komen is dat ze de bank voor je inspuiten met flesjes van 40 euro, die online 15 euro kosten.

Nou, succes met je winkel dan. Niet iedereen snapt het verschil tussen prijs en waarde en ik ga niet een doodlopende winkel financieren....

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Knollie
  • Registratie: Februari 2018
  • Laatst online: 20:31
Of anders, onverwachte invalshoek (voor mij). Nieuwe eettafel. Te koop in de webshop van Eltink te Wijchen maar ook in hun stenen winkel. Om de hoek, dus even kijken en de koop gesloten in de stenen winkel. Na drie maanden de tafel in huis (overigens met verkeerde poten maar dat terzijde). Valt toch tegen. Even informeren naar ruilen. Helaas. Via de webwinkel had je 14 dagen herroepingsrecht maar in de stenen winkel heb je geen recht op ruilen (dat is bij wet een gunst en geen recht) van dezelfde tafel. Helaas meneer. Dus een volgende keer misschien even kijken in de winkel, de verkopers links laten liggen en daarna in de webshop bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Knollie schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 22:16:
Of anders, onverwachte invalshoek (voor mij). Nieuwe eettafel. Te koop in de webshop van Eltink te Wijchen maar ook in hun stenen winkel. Om de hoek, dus even kijken en de koop gesloten in de stenen winkel. Na drie maanden de tafel in huis (overigens met verkeerde poten maar dat terzijde). Valt toch tegen. Even informeren naar ruilen. Helaas. Via de webwinkel had je 14 dagen herroepingsrecht maar in de stenen winkel heb je geen recht op ruilen (dat is bij wet een gunst en geen recht) van dezelfde tafel. Helaas meneer. Dus een volgende keer misschien even kijken in de winkel, de verkopers links laten liggen en daarna in de webshop bestellen.
Precies. Zo doe ik het ook altijd. Vanwege wet koop op afstand

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ryur
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:43
Bushie schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 18:13:
[...]

Ik heb het geluk precies tussen een Bauhaus (Hengelo) en een Hornbach (Enschede) in te wonen.
De Gamma, Karwei en Praxis gaan dat echt niet redden, de Praxis superstore in Enschede (net naast de Hornbach) staat op de nominatie om de deuren te sluiten in 2023.
De Karwei zit echter op 2 minuten van mijn huis, dus daar laatst nog geweest voor even snel een rubber-ring scoren voor een lekkende kraan, en dan merk je pas wat een vergane glorie dat type DHZ zaken is.
- geen personeel
- 1 kassa open met een "3 dagen net begonnen kassiere" die het ook niet meer weet met 20 man wachtend voor de kassa
- lege schappen
- geen selfscan
- geen toilet
- geen losse artikelen (alles in blisterverpakking per x-stuks)
Praat mij er niet van.
Ik was van de week voor de eerste keer bij de Karwei (na super vaak bij Bauhaus Hengelo geweest te zijn).
Dit omdat de Karwei Hengelo bij mij om de hoek is.

Wat ze hebben is óf van slechte kwaliteit óf juist te duur in vergelijking met de andere zaken.
En wat ik ook een groot nadeel vind van de Gamma-groep: als je iets nodig hebt haal je het gelijk, en dan is het ineens het weekend/week erna in de aanbieding.
Bauhaus doet niet/nauwelijks aan aanbiedingen waardoor je niet "miskoopt".

Vooral bij Bauhaus vind ik de grote keuze een voordeel, en je kan zowat volledig los een schroefje kopen, ipv per 100 stuks bijvoorbeeld als je er maar een paar nodig hebt.
En mocht je zitten zoeken om advies vind ik dat bij Bauhaus betere mensen rondlopen dan die medewerkers bij de Karwei.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bszz
Knollie schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 22:16:
Handig, maar dat is niet zoals de wet koop op afstand bedoeld is. Die rechten heb je om te compenseren dat je een product niet hebt kunnen beoordelen in een fysieke winkel. Feitelijk doe je dat nu wel maar beroep je je toch op de wet koop op afstand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

bszz schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 23:07:
[...]

Handig, maar dat is niet zoals de wet koop op afstand bedoeld is.
Idd.
Maar dan? Als blijkt dat die 'fabeltastische serviceverlenende' lokale fysieke winkel in feite nou niet bepaald klantvriendelijk is?
Wat doe je dan de volgende keer? Juist ja... ;w

Want voor de klant komt het er op neer dat hij/zij meer betaald heeft voor minder service.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

bszz schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 23:07:
[...]

Handig, maar dat is niet zoals de wet koop op afstand bedoeld is. Die rechten heb je om te compenseren dat je een product niet hebt kunnen beoordelen in een fysieke winkel. Feitelijk doe je dat nu wel maar beroep je je toch op de wet koop op afstand
Nou hij geeft aan dat het nu pech is, maar dat hij het een volgende keer anders aan gaat pakken (via webshop bestellen) en daar geef ik hem groot gelijk in. Die wet is er, dus daar kun je gebruik van maken, is gewoon een optie, een keuze. niets mis mee.

je verliest je rechten niet als je voorafgaand aan de web-bestelling eerst zelf in de winkel gaat kijken. En echt onethisch is het toch ook niet lijkt me.

Mijn eigen ervaring:

Ik had zelf een keer een bank gevonden bij een webwinkel. Maar we vonden het wel een fijn idee om er even op te kunnen zitten voordat we gingen bestellen. Dat werd ook aangemoedigd op de website: "kom langs, kom proefzitten!!"
Dus het plan was: oke we gaan proefzitten en daarna via de website bestellen zodat er Wet koop op afstand is en zodat ik met creditcard kon betalen (aankoopverzekering), dat kon in de fysieke winkel namelijk niet.

Nou de bank zat prima in de winkel. De keuzes qua stof kon je niet allemaal inzien, dat kon alleen door een 'verkoopgesprek' met een adviseur. Euh nouja als dat de enige optie is, doe dat dan maar, we komen eigenlijk alleen proefzitten.

Dus toen werd er al snel een uitgebreid gesprek opgestart over van alles en nog wat: alle keuzes die wij zelf al gemaakt hadden moesten opnieuw besproken worden, koffie erbij etc. Al vrij snel gaf ik aan: ik zit hier alleen om de stoffen even te kunnen zien en voelen, daarna ga ik thuis bestellen.

Die verkoper werd woest en heeft ons nog net de zaak niet uitgezet (serieus!). Hij liep natuurlijk zijn commissie mis :D .
Hij vroeg ook nog: Waarom zou je in godsnaam thuis achter de computer gaan bestellen???
Dus ik zeg: nou Wet kopen op afstand + betaling met creditcard.

Verkoper gooide het boek met stofstalen voor ons neer, zei "zoek het maar uit" en liep boos weg. Hij liet ook nog hardop aan zijn collega's weten: "hou die 2 even in de gaten, dat zijn geen klanten. geen aandacht aan besteden"

Toen we weer thuis kwamen hebben wij (als klanten), naar volle tevredenheid, de bank besteld. Maar echt, wat een ervaring weer zeg... En dat terwijl ik vanaf het begin transparant ben geweest: Ik kom alleen proefzitten en de stoffen bekijken/voelen, ik ga thuis bestellen.

Maar doordat die verkopers op commissiebasis werken, gaat dit dus niet goed. De webshop en het verkopen in de winkel staat blijkbaar volledig los van elkaar.

achteraf gezien was de wet koop op afstand niet eens van toepassing denk ik. Ik dacht een standaard artikel te kopen maar vanwege de stofkeuze wordt het dan toch een artikel-op-maat-gemaakt etc. en dan zit het dacht ik anders. Maar dat wist ik op dat moment niet.

[ Voor 70% gewijzigd door de Peer op 01-01-2023 10:49 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• stylezzz
de Peer schreef op zondag 1 januari 2023 @ 10:19:
[...]

Nou hij geeft aan dat het nu pech is, maar dat hij het een volgende keer anders aan gaat pakken (via webshop bestellen) en daar geef ik hem groot gelijk in. Die wet is er, dus daar kun je gebruik van maken, is gewoon een optie, een keuze. niets mis mee.

je verliest je rechten niet als je voorafgaand aan de web-bestelling eerst zelf in de winkel gaat kijken. En echt onethisch is het toch ook niet lijkt me.

Mijn eigen ervaring:

Ik had zelf een keer een bank gevonden bij een webwinkel. Maar we vonden het wel een fijn idee om er even op te kunnen zitten voordat we gingen bestellen. Dat werd ook aangemoedigd op de website: "kom langs, kom proefzitten!!"
Dus het plan was: oke we gaan proefzitten en daarna via de website bestellen zodat er Wet koop op afstand is en zodat ik met creditcard kon betalen (aankoopverzekering), dat kon in de fysieke winkel namelijk niet.

Nou de bank zat prima in de winkel. De keuzes qua stof kon je niet allemaal inzien, dat kon alleen door een 'verkoopgesprek' met een adviseur. Euh nouja als dat de enige optie is, doe dat dan maar, we komen eigenlijk alleen proefzitten.

Dus toen werd er al snel een uitgebreid gesprek opgestart over van alles en nog wat: alle keuzes die wij zelf al gemaakt hadden moesten opnieuw besproken worden, koffie erbij etc. Al vrij snel gaf ik aan: ik zit hier alleen om de stoffen even te kunnen zien en voelen, daarna ga ik thuis bestellen.

Die verkoper werd woest en heeft ons nog net de zaak niet uitgezet (serieus!). Hij liep natuurlijk zijn commissie mis :D .
Hij vroeg ook nog: Waarom zou je in godsnaam thuis achter de computer gaan bestellen???
Dus ik zeg: nou Wet kopen op afstand + betaling met creditcard.

Verkoper gooide het boek met stofstalen voor ons neer, zei "zoek het maar uit" en liep boos weg. Hij liet ook nog hardop aan zijn collega's weten: "hou die 2 even in de gaten, dat zijn geen klanten. geen aandacht aan besteden"

Toen we weer thuis kwamen hebben wij (als klanten), naar volle tevredenheid, de bank besteld. Maar echt, wat een ervaring weer zeg... En dat terwijl ik vanaf het begin transparant ben geweest: Ik kom alleen proefzitten en de stoffen bekijken/voelen, ik ga thuis bestellen.

Maar doordat die verkopers op commissiebasis werken, gaat dit dus niet goed. De webshop en het verkopen in de winkel staat blijkbaar volledig los van elkaar.

achteraf gezien was de wet koop op afstand niet eens van toepassing denk ik. Ik dacht een standaard artikel te kopen maar vanwege de stofkeuze wordt het dan toch een artikel-op-maat-gemaakt etc. en dan zit het dacht ik anders. Maar dat wist ik op dat moment niet.
Haha. Mooi verhaal... ik heb precies de ervaring andersom. Mijn moeder heeft ooit een nieuwe stoel voor haarzelf besteld, waar achteraf wat dingen mis mee bleken. Heel getouwtrek met de winkel.... waarbij de klantenservice letterlijk zei "ja als u hem via de site had besteld had u hem wel mogen terug sturen" 8)7 tsjah, zo jaag je de mensen wel uit de winkel....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 20:11
de Peer schreef op zondag 1 januari 2023 @ 10:19:
[...]

Volgens mij is een product dat wordt samengesteld met standaardopties (stofkeuze) géén maatwerk.
Twijfelt u? De bedenktijd geldt wel voor bijvoorbeeld:
(..)
gordijnen die in verschillende standaardmaten te bestellen zijn
sieraden die u op een website toont en die u na bestelling maakt of laat maken volgens getoonde voorbeelden
(..)
computers die u samenstelt of laat samenstellen op verzoek van de consument
vitaminepillen die u speciaal voor de consument samenstelt of laat samenstellen
(..)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:16
Mawlana schreef op zondag 1 januari 2023 @ 11:07:
[...]

Volgens mij is een product dat wordt samengesteld met standaardopties (stofkeuze) géén maatwerk.

[...]
Het kan dat een winkel er om die reden onderuit probeert te komen, maar idd, geen maatwerk. Dan had je echt een specifieke maat, kleur en/of stof moeten doorgeven die niet via een dropdown op de site te kiezen was.

Maar dat soort 'omnichannel' zaken zijn wel leuk, was het een eigen winkel of een franchise? Dat wil ook nog weleens uitmaken. Dan zijn de winkel en webshop soms echt nog concurrenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:50:
[...]

Het kan dat een winkel er om die reden onderuit probeert te komen, maar idd, geen maatwerk. Dan had je echt een specifieke maat, kleur en/of stof moeten doorgeven die niet via een dropdown op de site te kiezen was.

Maar dat soort 'omnichannel' zaken zijn wel leuk, was het een eigen winkel of een franchise? Dat wil ook nog weleens uitmaken. Dan zijn de winkel en webshop soms echt nog concurrenten.
Het was echt een eigen winkel, geen franchise.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:26
Mawlana schreef op zondag 1 januari 2023 @ 11:07:
[...]
Dat ligt er maar net aan hoeveel keuzes er zijn (en hoe er geproduceerd wordt). Kun je uit 5 kleuren kiezen die uit voorraad geleverd worden, óf kies je een stof uit het stalenboek met 'tig keuzes waarna de bank voor jou geproduceerd wordt. In het tweede geval is er natuurlijk wel sprake van maatwerk. Als je zo'n bank retourneert kan hij ook niet terug de voorraad in. Voor zover er al ruimte is voor voorraad, want zo'n webshop lijkt me typisch een kanaal dat eindklant en fabriek aan elkaar knoopt.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

T-MOB schreef op maandag 2 januari 2023 @ 13:07:
[...]

Dat ligt er maar net aan hoeveel keuzes er zijn (en hoe er geproduceerd wordt). Kun je uit 5 kleuren kiezen die uit voorraad geleverd worden, óf kies je een stof uit het stalenboek met 'tig keuzes waarna de bank voor jou geproduceerd wordt. In het tweede geval is er natuurlijk wel sprake van maatwerk. Als je zo'n bank retourneert kan hij ook niet terug de voorraad in. Voor zover er al ruimte is voor voorraad, want zo'n webshop lijkt me typisch een kanaal dat eindklant en fabriek aan elkaar knoopt.
Ja precies, dit was het geval. er waren (letterlijk) 2000 opties mogelijk. Volgens mij maken ze er (bewust) op die manier alsnog maatwerk van.
En inderdaad, ze hebben vrijwel geen voorraad. Bank ging uit de fabriek (ergens) eerst naar Polen, werd daar van stof voorzien, en dan door naar mij als klant.

[ Voor 9% gewijzigd door de Peer op 02-01-2023 13:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
[...]

Maar waar leg je de grens? 10 kleuren, 100 kleuren, 1000 kleuren? Er zijn verschillende artikelen die op commissie geproduceerd worden, maar die echt geen maatwerk zijn, fabrikant kiest er alleen voor om geen voorraden aan de houden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sir_Lion
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 19:32
https://nos.nl/artikel/24...fs-speelgoedzaken-geopend

Blijkbaar is er een terugslag richting meer winkels. Wel gaat het op zeer specifieke winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Sir_Lion schreef op maandag 9 januari 2023 @ 11:09:
https://nos.nl/artikel/24...fs-speelgoedzaken-geopend

Blijkbaar is er een terugslag richting meer winkels. Wel gaat het op zeer specifieke winkels.
Specifiek speelgoedwinkels. Qua percentage is er een terugloop aan leegstand omdat leegstaande winkels omgebouwd worden naar woningen.

Die speelgoedwinkels wordt ook wel verklaard in het artikel, er zijn fusies geweest, veel winkels daarbij gesloten, faillissement van een grote keten en daarna waren er gaten die opgevuld konden worden met nieuw aanbod.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 13:55
Ja ombouw naar woningen, das toch geen gezonde "teruggang van leegstand". Ja , als je zo een huis krijgt is het leuk, maar niet voor de zuiverheid van de discussie.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Sjah schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:43:
Ja ombouw naar woningen, das toch geen gezonde "teruggang van leegstand". Ja , als je zo een huis krijgt is het leuk, maar niet voor de zuiverheid van de discussie.
Wat is het probleem van herbestemming? Te veel winkelruimte, te weinig woonruimte, en als extra bonus dat er weer meer geleefd wordt in de gebieden die normaal s avonds na winkelsluiting uitgestorven waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 19:24
Frame164 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 22:16:
[...]

Wat is het probleem van herbestemming? Te veel winkelruimte, te weinig woonruimte, en als extra bonus dat er weer meer geleefd wordt in de gebieden die normaal s avonds na winkelsluiting uitgestorven waren.
In principe natuurlijk geen probleem, maar de kop lijkt te willen zeggen dat er weer meer winkels bijkomen terwijl dat natuurlijk niet het geval is. Ik heb het eerste juichtweetje van Hans van Tellingen alweer gevonden waar hij zijn gelijk probeert te halen over #stenenwinkelswinnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 20:18
KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 2 januari 2023 @ 11:50:
[...]
De aangehaalde voorbeelden zijn m.i. geen omnichannel maar multichannel, oftewel verkoop kanalen die verder geheel los van elkaar staan en niet samenwerken.
Bij ‘omnichannel’ is de integratie wel goed geregeld en versterken ze elkaar en maken het de klant makkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alienfruit
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 13:00

alienfruit

the alien you never expected

Loopt het in de grote steden in Nederland ook storm met snoepwinkels met Amerikaanse snoep of is dat echt een Oxford Street, Londen ding? Behoorlijke verval van de winkelstraat imho. Zag het zelf in Haarlem iig niet

[ Voor 12% gewijzigd door alienfruit op 10-01-2023 05:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

alienfruit schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 05:31:
Loopt het in de grote steden in Nederland ook storm met snoepwinkels met Amerikaanse snoep of is dat echt een Oxford Street, Londen ding? Behoorlijke verval van de winkelstraat imho. Zag het zelf in Haarlem iig niet
Je bent niet de enige die het opviel:
https://www.volkskrant.nl...raat-in-verval~b38bd6807/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Sjah schreef op maandag 9 januari 2023 @ 14:43:
Lijkt me heel gezond. Het winkellandschap verandert en dan is het goed om naar herbestemming te kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:18
alienfruit schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 05:31:
Hier in Amsterdam Centrum helaas ook. Ook zijn er naast de beruchte Nutella wafel shops nu stroopwafelwinkels die hetzelfde trucje (horeca in een retail pand) doen.

Oxford Street was overigens 10 jaar terug al vergane glorie; toen was ik veel in London voor werk. Hoe verder je weg liep van Oxford Circus hoe schimmiger het werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
bszz schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 07:22:
[...]

Lijkt me heel gezond. Het winkellandschap verandert en dan is het goed om naar herbestemming te kijken.
Daarom.... iets met woningnood. Stadscentra zijn echt niet alleen meer winkelgebied, maar krijgen ook gewoon een woonfunctie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Frame164 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 22:16:
[...]

Het probleem van her bestemming is dat winkelstraten compleet verdwijnen en in sommige straten kan dat prima zijn en is er echt over aanbod. Daarentegen zijn er ook winkels die wel groeien doordat ze de markt anders benaderen of een product hebben die mensen gewoon willen zien die geen kant meer op kunnen omdat er geen aanbod van winkelpanden overblijft.

Op lange termijn verdwijnt dan alles naar het internet en daarmee dus ook naar buiten Nederland en dat is nou net juist weer niet goed voor de Nederlandse economie want dan verdwijnen de banen en welvaart ook net zo hard.

Een goede balans is wat er nodig is maar het wordt ook tijd dat gemeentes en overheden eens beter gaan kijken naar wat wel en niet past. Ik ken winkelstraten die doodbloeden niet door de ondernemers maar door de gemeente alles tegenwerkt. En ik ken winkelcentra die al tientallen jaren aan het infuus van de gemeente hangen omdat het ze hun eer te na is de boel te laten draaien zoals de markt er echt voor staat (gemeente utrecht met subsidie als je een winkel opende in een van hun winkelcentra...)

De hele wereld draait om balans en uiteindelijk zal die altijd weer ergens gevonden worden en anders grijpt moeder natuur wel een keer hard in om als mens duidelijk te maken dat hoe goed wij ook mogen zijn er nog altijd dingen zijn die ons als mens ook de baas zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

Anoniem: 63072

Tuxie schreef op zaterdag 31 december 2022 @ 18:25:
Ook nog een mooi verhaal hier, de zoektocht naar een nieuwe bank. We weten het merk, op naar de winkel. Barstenskoud, uiteraard vanwege energieprijzen. Componenten en stof uitgezocht, prijs is 600 euro duurder dan online, op een bedrag van 4K (is dus meer dan 10%). Vervolgens vraag ik nog wat deze winkel meer biedt ipv online, dan ben ik ook nog zo dat ze van mij een vergoeding mogen vragen voor advies en intekenen, alhoewel je dat sec. ook als pre-sales kunt beschouwen. Ik krijg gewoon 0 reactie, het enige waar ze mee komen is dat ze de bank voor je inspuiten met flesjes van 40 euro, die online 15 euro kosten.

Nou, succes met je winkel dan. Niet iedereen snapt het verschil tussen prijs en waarde en ik ga niet een doodlopende winkel financieren....
Ik woon boven winkels in een winkelcentrum en heb veel contacten met de winkeliers.

Je krijgt niets extra voor die 10%, maar de winkelier heeft vaak geen keuze. De oorzaak zit bij de overheid en de vastgoedeigenaren.

Onze overheid heeft in haar oneindige wijsheid nog steeds niet door dat grond met bestemming detailhandel niet de meest waardevolle grond is, maar de meest waardeloze.

Waar online bedrijven een magazijn de hoogte in bouwen op goedkope grond, heeft de winkelier een beperkt winkel oppervlakte voor een significant hogere vierkante meter prijs. Dan heeft die winkelier om klanten te helpen ook nog eens meer medewerkers nodig van dat magazijn dat met minder mensen een veel grotere groep bedient.

De vastgoedeigenaren hebben de afgelopen jaren de huur prijzen flink verhoogd hier, met faillissementen tot gevolg en nu lege panden. Gaat de huur prijs nu omlaag en nemen zij hun verlies? Ja en nee; ze verhuren het tijdelijk voor een lage prijs, maar daarna wordt die prijs weer net zo hoog dat de winkels geen winst meer kunnen maken. Het gevolg: een hoop popup stores die niets investeren in de inrichting, omdat ze zodra de prijs omhoog gaat hun contract niet verlengen en een andere goedkope locatie zoeken.

Als we willen dat fysieke winkels bestaansrecht houden, dan moet de prijs van een vierkante meter winkel significant lager zijn dan een vierkante meter op een industrie terrein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:29
Ja, klinkt leuk, en zou ook wel werken denk ik. Maar dan krijg je flink gedonder met de horeca die naast/tussen de retailmeters in zit en het vaak prima doet met die huurprijs. Ga je dan horeca meer laten betalen per meter dan een winkel? Overigens geloof ik nog steeds niet dat huurprijs een heel significant aandeel heeft in de winstgevendheid van een onderneming. Vaak wordt (iig in mijn branche) gerekend dat de huur of totale huisvestingskosten ongeveer 10% van je omzet mogen zijn. Heb je dan een 20% hogere huur dan wat reeel zou zijn dan scheelt uiteindelijk die 20% hogere huurkosten 2% op je resultaat.
Natuurlijk houd je die 2% liever zelf, maar is niet het verschil tussen wel of niet geld verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
euchromatic schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 07:49:
[...]

Hier in Amsterdam Centrum helaas ook. Ook zijn er naast de beruchte Nutella wafel shops nu stroopwafelwinkels die hetzelfde trucje (horeca in een retail pand) doen.

Oxford Street was overigens 10 jaar terug al vergane glorie; toen was ik veel in London voor werk. Hoe verder je weg liep van Oxford Circus hoe schimmiger het werd.
Tien? Zeg maar 30. Ik kom sinds begin jaren '90 in London en vanaf medio jaren '90 zette het verval daar al in. Het begon met het verdwijnen van de grote platenzaken en boekwinkels. De laatste 15 jaar is het best treurig, in elk geval het deel tussen Oxford Circus en Tottenham Court Road. De andere kant op richting Marble Arch is iets beter nog omdat Mayfair daar achter zit.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• euchromatic
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14:18
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 14:22:
[...]
De laatste 15 jaar is het best treurig, in elk geval het deel tussen Oxford Circus en Tottenham Court Road.
Ja, ik bedoelde idd het oostelijke deel van Oxford Street. Overigens zie je dat in Nederland ook wel, dat een winkelstraat in kwaliteit afneemt als je verder van het stadshart raakt. Bijvoorbeeld de Voorstraat van zowel Dordrecht als Utrecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stok
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
[...]

Het zou pas maatwerk zijn als de kleur die je wilt niet in het boek zit en ze die voor je gaan mengen.
die 5 of 5000 kleuren is arbitrair.
De bank is standaard en de kleuren zijn standaard, dus de combinatie is geen maatwerk.

https://www.consumentenbo...ine-telefonische-aankopen
"Producten die je speciaal laat maken. Bijvoorbeeld een maatpak, drukwerk, een fotoalbum of sieraden naar je eigen ontwerp."
Is niet van toepassing op de bank.

Idem op de ACM site.

En op https://www.charlotteslaw...-product-op-maat-gemaakt/
Wat op de site staat is leidend Het gaat er dus niet om of het product pas gemaakt wordt nadat het besteld is, het gaat erom of het product als standaard optie wordt aangeboden in de webwinkel. Dat je als webshop er voor kiest om geen voorraad te houden en op bestelling te vervaardigen, maakt het voor de consument nog geen op maat gemaakt product. Een poster die wel in 10 verschillende maten gekocht kan worden, het behang dat in 5 verschillende kleuren leverbaar is, de tafel die je zelf kunt samenstellen uit een onderstel, met een soort blad en bijbehorende afmetingen, dat zijn voor de consument allemaal standaard producten en dus geen maatwerk. - Lees hier verder: https://www.charlotteslaw...-product-op-maat-gemaakt/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 63072 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:48:
[...]

Als we willen dat fysieke winkels bestaansrecht houden, dan moet de prijs van een vierkante meter winkel significant lager zijn dan een vierkante meter op een industrie terrein.
Dat lijkt me niet realistisch. In wat voor wereld kan een vierkante meter in de binnenstad ooit goedkoper worden dan een vierkante meter in de polder? Volgens mij kan dat alleen met heel veel subsidie van de overheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

downtime schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:44:
[...]

Dat lijkt me niet realistisch. In wat voor wereld kan een vierkante meter in de binnenstad ooit goedkoper worden dan een vierkante meter in de polder? Volgens mij kan dat alleen met heel veel subsidie van de overheid.
In Amsterdam is de grond van de gemeente en betaal je erfpacht. De gemeente heeft helemaal zelf in de hand hoeveel ze daarvoor vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Anoniem: 63072 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:47:
[...]

In Amsterdam is de grond van de gemeente en betaal je erfpacht. De gemeente heeft helemaal zelf in de hand hoeveel ze daarvoor vragen.
Als de gemeente (ver) onder de marktwaarde gaat zitten dan is dat gewoon een subsidie aan de pachters. Want de gemeente heeft ook kosten en als de pachters dat geld niet ophoesten dan moet iemand anders het doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

downtime schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 14:49:
[...]

Als de gemeente (ver) onder de marktwaarde gaat zitten dan is dat gewoon een subsidie aan de pachters. Want de gemeente heeft ook kosten en als de pachters dat geld niet ophoesten dan moet iemand anders het doen.
Het probleem is dat grond in de binnenstad heel veel waarde heeft, maar niet als het als bestemming winkelruimte heeft. Dat is alleen bij heel veel partijen nog niet doorgedrongen.

De marktwaarde van een stuk grond met bestemming winkel is niet zo groot. Als je me niet gelooft kijk even in de binnensteden naar de leegstand van winkelruimte en zeg me dan nog eens dat die grond veel waard is.

Wat de gemeente moet beslissen is of het die winkelbestemming aanhoudt en een passende veel lagere prijs vraagt, of dat het de bestemming aanpast naar wonen en een veel hogere prijs vraagt.

Nu leeft men echter in een droomwereld waar men denkt dat winkelruimte nog een hoge waarde heeft.

In zo'n bestemmingsbeslissing kan men prima meenemen wat de sociale waarde en noodzaak is van lokale winkels. Daar kan dan prima uitkomen dat de helft van de winkelruimte opgedoekt wordt en voor bewoning beschikbaar komt om de lagere prijs voor de rest te compenseren.

Maar economisch heeft winkelruimte simpelweg niet de waarde die men er nu voor vraagt, met vele failliete winkels en leegstand tot gevolg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-05 21:42
Blik1984 schreef op maandag 9 januari 2023 @ 23:13:
[...]

In principe natuurlijk geen probleem, maar de kop lijkt te willen zeggen dat er weer meer winkels bijkomen terwijl dat natuurlijk niet het geval is. Ik heb het eerste juichtweetje van Hans van Tellingen alweer gevonden waar hij zijn gelijk probeert te halen over #stenenwinkelswinnen
Die winkels komen er ook echt bij. Omdat er boven de vaak grote panden weer gewoond wordt gaan de opbrengsten omhoog, en kan de huur voor de winkelruimte naar beneden, soms met ruim 50% waardoor er nieuwe starters met speciaal zaken terug naar de centra komen. Tevens wordt het aureaal soms wat verkleind en en meer bij elkaar geplaatst en hier en daar lege ruimte opgevuld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-05 21:42
[...]

Het is precies wat er gebeurd, omdat in de bijvoorbeeld oudere binnensteden de ruimte boven de panden steeds meer bewoond wordt of daarvoor opnieuw wordt ingericht kan de huur voor de winkelruimte op de begane grond omlaag, waar dit wordt toegepast zelfs met 50% omdat in deze constructie de totale waarde van het object gelijk blijft of zelfs verbeterd door de verhuur.

Hier ook wel meegemaakt dat een vertrekkende ondernemer sowieso een korting van 50% werd aangeboden omdat de andere optie leegstand was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 20:38
[...]

Het gaat onder de streep altijd over het rendement.

Als het je lukt om een onderneming op een vierkante meter in de polder rendabeler te laten zijn dan een onderneming op een vierkante meter in de binnenstad zal na verloop van tijd de grond in de polder duurder worden dan een vierkante meter in de binnenstad.

Maar zoals hierboven gemeld heb je met een vierkante meter in de binnenstad natuurlijk veel meer alternatieven, met name omzetten in woonruimte.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Bestemming detailhandel is dan ook wel weer lastig elders te krijgen dan in een centrum.

Weet nog van oud werkgever met garage en automaterialenhandel, die ging toen vanuit het centrum naar bedrijventerrein. Dat ketste af op bestemming detailhandel, mocht niet. Zijn concurrent die op ander bedrijventerrein zat omzeilde die regels door alleen aan leden te verkopen. Echter kon iedereen ter plaatse lid worden en kost dat niks...

Uiteindelijk toch gelukt door wat te schuiven met verhouding werkplaats/magazijn/winkel/kantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

alexbl69 schreef op zaterdag 14 januari 2023 @ 18:14:
[...]

Het gaat onder de streep altijd over het rendement.

Als het je lukt om een onderneming op een vierkante meter in de polder rendabeler te laten zijn dan een onderneming op een vierkante meter in de binnenstad zal na verloop van tijd de grond in de polder duurder worden dan een vierkante meter in de binnenstad.
Dat is een kwestie van schaarste. Ruimte in de binnensteden zal altijd veel schaarser zijn dan ruimte in de polder. En het is de schaarste die het duur maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Anoniem: 217290 schreef op dinsdag 10 januari 2023 @ 12:29:
[...]

Het probleem van her bestemming is dat winkelstraten compleet verdwijnen en in sommige straten kan dat prima zijn en is er echt over aanbod. Daarentegen zijn er ook winkels die wel groeien doordat ze de markt anders benaderen of een product hebben die mensen gewoon willen zien die geen kant meer op kunnen omdat er geen aanbod van winkelpanden overblijft.

Op lange termijn verdwijnt dan alles naar het internet en daarmee dus ook naar buiten Nederland en dat is nou net juist weer niet goed voor de Nederlandse economie want dan verdwijnen de banen en welvaart ook net zo hard.

Een goede balans is wat er nodig is maar het wordt ook tijd dat gemeentes en overheden eens beter gaan kijken naar wat wel en niet past. Ik ken winkelstraten die doodbloeden niet door de ondernemers maar door de gemeente alles tegenwerkt. En ik ken winkelcentra die al tientallen jaren aan het infuus van de gemeente hangen omdat het ze hun eer te na is de boel te laten draaien zoals de markt er echt voor staat (gemeente utrecht met subsidie als je een winkel opende in een van hun winkelcentra...)

De hele wereld draait om balans en uiteindelijk zal die altijd weer ergens gevonden worden en anders grijpt moeder natuur wel een keer hard in om als mens duidelijk te maken dat hoe goed wij ook mogen zijn er nog altijd dingen zijn die ons als mens ook de baas zijn.
Herbestemming heeft te maken met beleid op gemeenteniveau: Er is per saldo teveel detailoppervlakte. Om toch een sterk winkelgebied te houden is concentratie noodzakelijk. In plaats van in elke winkelstraat een paar panden te herstemmen kun je dat dan beter gericht doen, eventueel met subsidie en tegelijkertijd (weer eventueel met subsidie) retailers stimuleren naar de kern van het winkelgebied te verhuizen. Zowel voor gemeente, vastgoed en winkeliers zou dit op termijn een verbetering moeten zijn: Een kleiner maar sterk winkelgebied: leefbare straten door minder leegstand, een gezonde vastgoedexploitatie en een aantrekkelijke gemeente.

Wat het onder andere lastig maakt dat op korte termijn te realiseren zijn uiteraard inspraakprocedures en langdurige verplichtingen (huurcontracten die nog 5 jaar lopen), etc. Niks doen is echter schadelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 19:29
In mijn gemeente gaan we binnenkort in samenwerking met het kadaster (meen ik) het vastgoedspel doen, waarbij alle betrokkenen mee kunnen doen aan een avond om daar samen vast te stellen welke functies je waar wilt hebben. Hopelijk ook zodat er daarna meer actie bereidheid is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 13-03 14:26
Mediamarkt Dordrecht zit in een pand met 2 verdiepingen.

Die gaan nu de winkel kleiner maken en alleen nog maar op de 2e verdieping zitten

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bushie
Mars18 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 00:13:
Mediamarkt Dordrecht zit in een pand met 2 verdiepingen.

Die gaan nu de winkel kleiner maken en alleen nog maar op de 2e verdieping zitten
Ditzelfde hebben ze in Enschede ook gedaan een aantal jaar geleden. De Mediamarkt Enschede is nu maar een zielig winkeltje geworden, weggestopt in de kelder. Ik rij altijd naar de mediamarkt Hengelo die nog wel een

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
Bushie schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 07:39:
[...]

Ditzelfde hebben ze in Enschede ook gedaan een aantal jaar geleden. De Mediamarkt Enschede is nu maar een zielig winkeltje geworden, weggestopt in de kelder. Ik rij altijd naar de mediamarkt Hengelo die nog wel een
Kijk daar alleen de prijzen heel goed na!

Ben er vorige week met mijn dochter geweest (zou er zelf niet snel meer naartoe gaan). De (elektronische) prijskaartjes bij de producten kloppen van geen kant. Bij de kassa word steevast (heb het met 4 verschillende producten gehad) een veel hogere prijs in rekening gebracht dan welke op deze kaartjes staat.

Heb er iemand op de afdeling op aangesproken. Volslagen desinteresse. Na wat aandringen kwam de mededeling dat ze het al een hele tijd niet meer doen en er nog hele oude prijzen op staan.

Was dus MM Hengelo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 217290

Ehm das leuk voor ze maak er een foto van en ze hebben gewoon tegen getoonde prijs te verkopen tenzij prijs aannemelijk fout is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 14:54
Anoniem: 217290 schreef op vrijdag 20 januari 2023 @ 22:10:
Ehm das leuk voor ze maak er een foto van en ze hebben gewoon tegen getoonde prijs te verkopen tenzij prijs aannemelijk fout is.
In aanvulling hierop. Staat ook zo in hun voorwaarden zie blz 4 van https://cms-assets.mmst.e...mm-november_2022.pdf?q=80

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Niet online

downtime

Everybody lies

martwoutnl schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 15:29:
[...]

In aanvulling hierop. Staat ook zo in hun voorwaarden zie blz 4 van https://cms-assets.mmst.e...mm-november_2022.pdf?q=80
Daar staat:
Het kan voorkomen dat de vermelde prijs onjuist is. Mocht dit het geval zijn dan kan
MediaMarkt beslissen om alsnog de juiste prijs bij je in rekening te brengen, bijvoorbeeld
als de prijs buiten proportie laag is.
Ik lees dat als: Je betaalt de prijs op het kaartje tenzij die "buiten proportie" te laag is. Het zou een mooie boel worden als alle prijzen in de schappen vrijblijvend zijn.
Moet ook wel bewust zijn. Die prijzen worden tegenwoordig electronisch uit de database gehaald en er is geen enkele reden te verzinnen waarom de prijs aan de kassa opeens anders zou zijn.

Overigens mag de ACM hier ook werk van maken. Tijdje geleden constateerde de Consumentenbond dat supermarkten veel producten met een verkeerde prijs in het schap zetten. En het moet haast wel opzet zijn want de prijs aan de kassa is bijna altijd hoger dan de prijs die in het schap vermeld was. Maar de meeste mensen controleren niet of de prijs op de kassabon hetzelfde is als op het schap, dus de supermarkten komen ermee weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@downtime Ik ben niet voor niks overgestapt op zelfscannen bij de AH. Heel vaak kloppen de prijzen op schappen niet of worden aanbiedingen niet goed meegenomen aan de kassa.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
_JGC_ schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:51:
@downtime Ik ben niet voor niks overgestapt op zelfscannen bij de AH. Heel vaak kloppen de prijzen op schappen niet of worden aanbiedingen niet goed meegenomen aan de kassa.
Als ik dat merk, geef ik het altijd aan, checken ze het even en krijg ik hem voor de juiste prijs mee (aanbieding of wat op schap stond). Of verschil krijg ik bij info-balie terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
downtime schreef op zaterdag 21 januari 2023 @ 16:00:
[...]

Daar staat:
[...]

Ik lees dat als: Je betaalt de prijs op het kaartje tenzij die "buiten proportie" te laag is. Het zou een mooie boel worden als alle prijzen in de schappen vrijblijvend zijn.
Moet ook wel bewust zijn. Die prijzen worden tegenwoordig electronisch uit de database gehaald en er is geen enkele reden te verzinnen waarom de prijs aan de kassa opeens anders zou zijn.

Overigens mag de ACM hier ook werk van maken. Tijdje geleden constateerde de Consumentenbond dat supermarkten veel producten met een verkeerde prijs in het schap zetten. En het moet haast wel opzet zijn want de prijs aan de kassa is bijna altijd hoger dan de prijs die in het schap vermeld was. Maar de meeste mensen controleren niet of de prijs op de kassabon hetzelfde is als op het schap, dus de supermarkten komen ermee weg.
Bij 'mijn' MM verhaal over de niet kloppende prijskaartjes was het verschil inderdaad in alle gevallen vrij fors (30-40%). Ik ga er dan ook spoorslags vanuit dat het niet minder dan misleiding van de kant van MM is. Het verschil is dusdanig groot dat ze met hun 'foutje' smoes wegkomen.

Het viel me met name op bij externe usb harde schijven / SSDs. Mocht iemand in een MM zijn controleer het dan zelf maar eens. Je hoeft niet helemaal naar de kassa, ze kunnen de juiste prijs ook bij elke servicebalie geven door het artikel te scannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:19

Vrijdag

De Zwarte

alexbl69 schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:10:
[...]

Bij 'mijn' MM verhaal over de niet kloppende prijskaartjes was het verschil inderdaad in alle gevallen vrij fors (30-40%). Ik ga er dan ook spoorslags vanuit dat het niet minder dan misleiding van de kant van MM is. Het verschil is dusdanig groot dat ze met hun 'foutje' smoes wegkomen.

Het viel me met name op bij externe usb harde schijven / SSDs. Mocht iemand in een MM zijn controleer het dan zelf maar eens. Je hoeft niet helemaal naar de kassa, ze kunnen de juiste prijs ook bij elke servicebalie geven door het artikel te scannen.
Ik was gisteren toevallig in de Mediamarkt in Den Haag centrum. Wat me daar opviel was (waar ik even keek) een gebrek aan prijskaartjes. Na even rondzoeken zag ik dat ze er overal zelfscantablets hadden hangen. Daar kon je dus de streepjescode scannen en de prijs zien.

Ik heb verder niks gekocht, maar dat terzijde.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Vrijdag schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:20:
[...]

Ik was gisteren toevallig in de Mediamarkt in Den Haag centrum. Wat me daar opviel was (waar ik even keek) een gebrek aan prijskaartjes. Na even rondzoeken zag ik dat ze er overal zelfscantablets hadden hangen. Daar kon je dus de streepjescode scannen en de prijs zien.

Dus de halve winkel door sleuren met een 85" TV om te kijken wat ie kost. Ja, goed idee :+

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

The Eagle schreef op zondag 22 januari 2023 @ 12:34:
[...]

Dus de halve winkel door sleuren met een 85" TV om te kijken wat ie kost. Ja, goed idee :+
Ik ben alleen maar even gaan kijken bij de game afdeling. Ik kan me wel herinneren dat andere artikelen wel een prijsje hebben, bedenk ik me zo. Maar de spellen waren dan weer zelfscan.

Oké, dit was niet echt een nuttige bijdrage van mij :+

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Morgen beginnen de btw dagen weer. Kortom, even alle 'bewijsmateriaal' uit de winkel. Voordat mensen morgen in de winkel staan van 'jamaar vorige week was hij 99 euro, nu 95 dus dit klopt niet'....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Vandaag Van Gogh museum gedaan, dacht loop gezellig door de Kalverstraat naar CS: wat een troosteloze boel, leegstand, standaard winkels en goedkope ramsj. Geen pindakaaswinkels gezien (wel op Utrecht CS), wel veel kaas en snoepzaken. Lijkt in niets meer op de straat die in mijn jeugd een dagje uit was.

Als je echt leuk wilt winkelen is het vernieuwde Hoog Catherijne veel stijlvoller en leuker, de enige zaak die er uitnodigend uitzag was de stroopwafelwinkel (met rij van 20 meter).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:40

Spotmatic

Ken sent me

Daar zeg je me wat: winkelen heeft tegenwoordig iets museumachtigs. Dat je stroopwafels noemt past daar mooi bij.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jerry_a
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09:44

jerry_a

doei

hoevenpe schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:50:

Als je echt leuk wilt winkelen is het vernieuwde Hoog Catherijne veel stijlvoller en leuker, de enige zaak die er uitnodigend uitzag was de stroopwafelwinkel (met rij van 20 meter).
Of Westfield Mall of the Netherlands in Leidschendam.

[ Voor 30% gewijzigd door jerry_a op 22-01-2023 18:34 ]

hoi

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 19:44
jerry_a schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:20:
[...]

Of dan liever Zalando! Meer keuze en ik hoef niet een uur in de auto te zitten. Ik woon in de driehoek Alkmaar, Haarlem en Amsterdam, maar eigenlijk alle 3 de steden zijn de leuke kledingwinkels er niet of niet meer. Amsterdam is helemaal een ramp geworden.

Mijn vriendin is 1,90, die hoeft helemaal niet te winkelen want geen enkele winkel heeft kleding voor vrouwen boven de 1,80 en dat terwijl Nederlanders het langste volk te wereld is. Ik zie geen enkele reden om nog te willen shoppen, dan ga ik liever naar de grote stad toe voor musea of bezienswaardigheden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Spotmatic schreef op zondag 22 januari 2023 @ 17:54:
Daar zeg je me wat: winkelen heeft tegenwoordig iets museumachtigs.
Was het maar een museum, dan had het een leuk uitje kunnen zijn.

We lopen langs een groot leeg pand, 'daar zat vroeger de V&D' zeg ik tegen de kinderen. Mijn 13 jarige: 'wat is dat Vee en Dee?', zo snel kan het dus gaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Leidschenhage... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galactic
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-04 14:17
hoevenpe schreef op zondag 22 januari 2023 @ 20:02:
[...]

Was het maar een museum, dan had het een leuk uitje kunnen zijn.

We lopen langs een groot leeg pand, 'daar zat vroeger de V&D' zeg ik tegen de kinderen. Mijn 13 jarige: 'wat is dat Vee en Dee?', zo snel kan het dus gaan...
We waren in vakantiepark Weerterbergen, mijn schoonvader zijn, dit park is ooit nog van Vendex geweest. Ik als 37 jarige die heel goed op de hoogte is van het bedrijfsleven, winst niet eens wat dat was. Het kan heel snel gaan, en het is snel vergeten ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:39
Galactic schreef op maandag 23 januari 2023 @ 09:47:
[...]

We waren in vakantiepark Weerterbergen, mijn schoonvader zijn, dit park is ooit nog van Vendex geweest. Ik als 37 jarige die heel goed op de hoogte is van het bedrijfsleven, winst niet eens wat dat was. Het kan heel snel gaan, en het is snel vergeten ;)
Vendex heeft zelfs een `eigen' PC lijn gehad, kun je nagaan hoe hard het in de vergetelheid is geraakt.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bushie
ruftman schreef op maandag 23 januari 2023 @ 10:14:
[...]

Vendex heeft zelfs een `eigen' PC lijn gehad, kun je nagaan hoe hard het in de vergetelheid is geraakt.
Headstart met dubbele floppy drive _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RK_EQVogOkjxL-z379KS9H1G6Lo=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/nZ21D4WVXp2OW3j7hViU3gfp.jpg?f=user_large
https://www.homecomputerm...ndex/vendex-headstart-ii/

[ Voor 44% gewijzigd door Bushie op 23-01-2023 10:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Benieuwd hoe lang de Makro het nog red:
Zorgen over bloedende groothandel Makro: ‘Het is een winkel van gisteren’

Vakbond FNV maakt zich zorgen over de Nederlandse tak van Makro, na het faillissement van de Belgische supermarkten en de overname van de Belgische groothandels door Sligro. De keten, met tal van vestigingen, schrijft in Nederland al jarenlang rode cijfers.
Weet nog dat er vroeger ''gevochten' werd om een pasje, geen idee wat ik er nog zou zoeken. De lokale supermarkt is goedkoper en voor echt bijzondere dingen/grote hoeveelheden is de Sligro beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Laatst online: 19:44
Das war einmahl! Ik heb niet eens meer gewerkt met die grote slappe floppy! Ik ken enkel de kleinere sterke variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag

Vrijdag

De Zwarte

[...]

Daar was ik toevallig gisteren nog. Vond het kleine winkeltje van 4geeks en dat fantasy/bordspellenwinkeltje wel leuk. Helaas geen tijd voor de Paagman. Maar voor de rest is het wel een enorm winkelcentrum waar ook best veel zit. Gelukkig niet alleen kledingwinkels.

Snap wel dat het er zo druk is, want gratis parkeren en vrijwel alles onder één dak. Ik woon zelf vlakbij de Megastores in Den Haag (vlakbij Hollands Spoor). Dat heeft op zich potentie, maar het is nu vooral een treurige bedoening. Meubelzaken waar ik echt nooit mensen zie en veel leegstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariandra
Vrijdag schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:05:
[...]

Daar was ik toevallig gisteren nog. Vond het kleine winkeltje van 4geeks en dat fantasy/bordspellenwinkeltje wel leuk. Helaas geen tijd voor de Paagman. Maar voor de rest is het wel een enorm winkelcentrum waar ook best veel zit. Gelukkig niet alleen kledingwinkels.

Snap wel dat het er zo druk is, want gratis parkeren en vrijwel alles onder één dak. Ik woon zelf vlakbij de Megastores in Den Haag (vlakbij Hollands Spoor). Dat heeft op zich potentie, maar het is nu vooral een treurige bedoening. Meubelzaken waar ik echt nooit mensen zie en veel leegstand.
Megastores wordt gesloopt en er komen nóg meer woontorens voor terug. Ben echt benieuwd hoe het dan gaat met de enorme verstopping die de Waldorpstraat heet :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 19:59

Cheezus

Luiaard

Vrijdag schreef op maandag 23 januari 2023 @ 13:05:
[...]
Ik woon zelf vlakbij de Megastores in Den Haag (vlakbij Hollands Spoor). Dat heeft op zich potentie, maar het is nu vooral een treurige bedoening. Meubelzaken waar ik echt nooit mensen zie en veel leegstand.
Dat was 15 jaar geleden al een treurige bedoening met Meubelzaken zonder klanten en leegstand. Knap dat het uberhaupt nog bestaat :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Nu online
Ik was recent voor het eerst in drie jaar weer in Norwich. Het VK heeft te maken met precies dezelfde uitdagingen als Nederland op winkelgebied maar die stad blijft een leuk afwisselend centrum houden.

High street winkels hebben het ook daar moeilijk, grote warenhuizen als Debenhams en House of Fraser zijn gesloten. Echter er is ook een groot deel van de stad dat meer drijft op kleine detailhandel en daar is vrijwel geen leegstand. Er zitten veel leuke kleine winkels in uiteenlopende branches, dus niet alleen maar kleding en koffiezaakjes. Daarnaast zitten er ook veel charity shops; die krijgen denk ik voorkeursbehandeling van verhuurders en/of gemeente want het zijn er best veel.

Norwich heeft een sterke regiofunctie en is ook een (bescheiden) toeristische trekpleister dus misschien niet vergelijkbaar met de gemiddelde Nederlandse stad, maar ze slagen er wel in de boel aantrekkelijk te houden daar.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
hoevenpe schreef op maandag 23 januari 2023 @ 12:42:
Benieuwd hoe lang de Makro het nog red:
Ik was laatst na lange tijd weer eens bij de Makro in Vianen. Ze hebben beneden net na de ingang de schappen herschikt maar duidelijk minder over gehouden. Je hebt nu dus hele brede gangen maar voelt leger aan. Ik had echt het idee dat er minder assortiment was in dat deel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
[...]

Dat heb ik ook eens meegemaakt bij een Mediamarkt. Resultaat: ik ben meteen zonder aankoop de winkel uitgestapt. Ik weiger om met elk produkt naar een zuil te gaan. Gewoon klantonvriendelijk. Ik wil bij het kijken in een schap snel de prijs kunnen zien. Een enkele keer scannen prima maar niet op brede schaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tux3.14
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06-05 22:38
martwoutnl schreef op donderdag 26 januari 2023 @ 09:50:
[...]

Dat heb ik ook eens meegemaakt bij een Mediamarkt. Resultaat: ik ben meteen zonder aankoop de winkel uitgestapt. Ik weiger om met elk produkt naar een zuil te gaan. Gewoon klantonvriendelijk. Ik wil bij het kijken in een schap snel de prijs kunnen zien. Een enkele keer scannen prima maar niet op brede schaal.
Dat weerhoud mij er ook van om wat te kopen. Juist met prijskaartjes denk ik soms wel is 'ah dat product had ik nog nodig, nu wel heel goedkoop, laat ik het nu meenemen'. Zo kwam ik er een keer bij de MM achter dat een Logitech speakerset 50 euro goedkoper was dan de goedkoopste shop op het interwebz.
Als ik geen prijskaartje zie en moet scannen dan doe ik er geen moeite voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 11:15
Cheezus schreef op maandag 23 januari 2023 @ 14:06:
[...]

Dat was 15 jaar geleden al een treurige bedoening met Meubelzaken zonder klanten en leegstand. Knap dat het uberhaupt nog bestaat :P
Dat verbaast me nou niks. Ik woon zelf in Duitsland waar de meubelwinkels echt enorm zijn. Ik was tussen kerst en oud en nieuw in Nederland en wilde mijn (Duitse) vriendin het concept "Woonboulevard op 2e kerstdag" laten zien (want in DE is natuurlijk alles potdicht op zulke feestdagen).

Hup naar Woonboulevard Breda. Was zelf sind een jaar of 8 niet meer in een Nederlandse meubelwinkel, laat staan woonboulevard maar man... iedere winkel relatief klein en óf heel goedkoop (dat het er ook goedkoop uitziet) of heel duur. En daartussenin helemaal niks (of heel weinig). Daarnaast had die duurdere winkels allemaal zo'n beetje hetzelfde.

Waren op zoek naar een tv meubel/lowboard, gewoon allemaal dezelfde stijl en weinig keus. En dat terwijl de webshops van deze winkels wel veel keus hebben.

Mij zullen ze niet zo snel meer terug zien in Nederlandse meubelzaken.

Meubels zijn dan toch zo'n product dat ik graag nog in het echt zie, in een fysieke winkel. Even voelen hoe het hout aanvoelt, of hoe de bank of stoel zit. Dat heb ik (nog) niet begrepen, dat mensen online een bank kopen.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:18

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
spijkerhoofd schreef op zondag 22 januari 2023 @ 18:56:
Of dan liever Zalando! Meer keuze en ik hoef niet een uur in de auto te zitten. Ik woon in de driehoek Alkmaar, Haarlem en Amsterdam, maar eigenlijk alle 3 de steden zijn de leuke kledingwinkels er niet of niet meer. Amsterdam is helemaal een ramp geworden.
Je kunt in die drie steden geen leuke kleding vinden? Heb je een zeer specifieke smaak dan?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 79 ... 132 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels