Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Toon posts:

De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 69 ... 72 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• AntonyterHorst
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 12:49

AntonyterHorst

Apple Maniak

Onbekend schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 14:31:
[...]

Op zich wel begrijpelijk.
Als je iets online aanschaft, mag je het thuis uit de verpakking halen, een dagje gebruiken, en daarna terugsturen waarna je het volledige aankoopbedrag mag terug krijgen.

In een fysieke winkel heb je deze mogelijkheid niet om thuis een tv of laptop uit te proberen en daarna terug te geven...
Helaas zijn door deze regels de online winkels in het voordeel van de consument en dat doet de fysieke winkel geen goed.

En hoe vaak kan je nu een artikel uit de fysieke winkel nu echt ter plekke testen? Een kledingstuk kan je nog passen, maar andere zaken zitten in een eenmalige blisterverpakking en kan je niet openen, of je kan het pas echt thuis testen zoals een koekenpan of afvalbak.
Ik vind de consument te verwend en ze worden wat mij betreft ook te heftig beschermd. Eigenlijk hoef je als consument niet eens meer vooronderzoek te doen als je iets wilt kopen, koop je namelijk perongeluk iets verkeerd? Je stuurt het terug, krijgt je geld terug en niks aan de hand. In de winkel doe je dat soort 'domme' aankopen minder, ofja deed, maar door online verwacht de klant wel precies hetzelfde.

Nee je hebt de mogelijkheid inderdaad niet om een tv of laptop thuis uit te testen, maar er zijn genoeg mogelijkheden om te kijken of 65" wel echt past / nodig is en dat je er geen spijt van krijgt. De consument shopt wat ie leuk vind, past het niet? Jammer dan stuur ik het terug.

In de meeste zaken kun je altijd een product uitproberen, testen of whatever. Bij de BCC / Mediamarkt doen ze daar echt totaal niet moeilijk over. Bij de betere tv winkels / audio zaken ook niet. Neem je eigen audio / video bestanden mee. Ik kan me weinig winkels voorstellen waar ze dit niet bieden.

Man man man

• MainframeX
  • Registratie: september 2017
  • Laatst online: 10:55
Blik1984 schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 09:32:
[...]

Wel een vrij eenzijdig artikel:
- Volkskrant heeft bewust danwel onbewust ervoor gekozen om in het oude warehouse te werken ipv in het nieuwe warehouse. Omstandigheden in het nieuwe warehouse zijn veel beter
Het oude warehouse met genoemde werkomstandigheden staat er dus nog en er wordt ook nog actief werk verricht. Slecht argument.
- Het merendeel van de medewerkers zijn uitzendkrachten uit het Oosten van Polen en die willen juist allemaal meer werken en weinig kosten betalen voor huisvesting. Des te meer geld er over blijft voor thuis.
Met zijn vieren een stacaravan delen van €1600 per maand delen vind ik niet bepaald goedkoop. Dat is ook nog eens bovenop het feit dat deze constructie door het uitzendbureau gefaciliteerd wordt dat door bol.com is ingehuurd.
- Dit is nu gefocust op bol.com, maar jij denkt dat de andere grote commerciële organisaties geen warehouses hebben? Waarom denk je dat het daar beter is? Wel eens als vakkenvuller gewerkt in een supermarkt?
Klassiek voorbeeld van Whataboutisme. Wat een ander doet is nu even niet ter discussie. Bol.com is in dat artikel aan de beurt om aangesproken te worden op hun moderne e-commerce uitbuiting avontuur. Geheel terecht ook in mijn ogen.

• bszz
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 11:20
Onbekend schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 14:31:
[...]

Op zich wel begrijpelijk.
Als je iets online aanschaft, mag je het thuis uit de verpakking halen, een dagje gebruiken, en daarna terugsturen waarna je het volledige aankoopbedrag mag terug krijgen.
En dat is dus niet waar: je mag iets uitproberen zoals je dat ook in de winkel zou mogen doen.

• Blik1984
  • Nu online
Edit

[Voor 99% gewijzigd door Blik1984 op 25-01-2020 16:52]

• Onbekend
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 14:40
bszz schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 16:43:
[...]

En dat is dus niet waar: je mag iets uitproberen zoals je dat ook in de winkel zou mogen doen.
En hoe vaak doen mensen dat dan ook netjes? :)

Speel ook Airplane Manager en Repeat

• downtime
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Meestervisser schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 13:52:
[...]

Met een vrij simpel stuk code is gemakkelijk om lokale filters aan te brengen, zodat amazon cq een derde verkoper precies kan aangeven waar zij verkopen. Het is ook niet zo moeilijk om op basis van locatie de bedchikbare producten weer te geven. Amazon heeft een grote dev afdeling.
Maar dat is juist bloedirritant. Dan zie ik als Nederlandse klant opeens het Amerikaanse aanbod niet meer omdat Amazon vindt dat ze die keuze voor mij moeten maken. Laat mij gewoon kiezen tussen het Nederlandse en het Amerikaanse aanbod door mij beide sites aan te bieden. Dat is nu prima geregeld.

• bszz
Onbekend schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 17:03:
[...]

En hoe vaak doen mensen dat dan ook netjes? :)
Hoe vaak gaan webwinkels er coulant mee om? Hoe vaak gaat een fysieke winkel verder dan verwacht mag worden? Het is gewoon niet waar dat webwinkels daar per definitie een voordeel mee hebben. Die instelling is één van de voorbeelden van 'misbruik' door de consument en ook in de betere fysieke winkels heb je de mogelijkheid om zaken thuis uit te proberen. Voor serieuze klanten heb ik vaak een demomachine die ze een thuis mogen proberen als wij gezamenlijk denken dat dat een serieuze meerwaarde heeft. Die mensen kan ik recht in de ogen kijken en een goede inschatting maken. Online zou ik dat nooit doen.

• mschol
  • Niet online
bszz schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 16:43:
[...]

zie als webwinkel maar te bewijzen dat een retour niet conform die voorwaarden is..
niet te doen en eindigt altijd in een welles nietes spelletje (verpakking open is, afhankelijk van het product, helaas geen geldig argument voor de webwinkel)
beschermende folie ofzo zit niet altijd op het product

kleding is de meest vervelende van allemaal: vaakngenoeg op werk retouren binnen gekregen van kostuums NA carnaval, binnen de 30 dagen retour periode (wederverkoper op bol) en voor carnaval besteld; alles riekt naar dragen, wassen en weer terug en als webwinkel heb je geen poot om op te staan, want passen mag immers.

[Voor 23% gewijzigd door mschol op 25-01-2020 17:54]

[A] LEGO 76042 SHIELD Helicarrier

• stylezzz
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 14:38
mschol schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 17:51:
[...]

zie als webwinkel maar te bewijzen dat een retour niet conform die voorwaarden is..
niet te doen en eindigt altijd in een welles nietes spelletje (verpakking open is, afhankelijk van het product, helaas geen geldig argument voor de webwinkel)
beschermende folie ofzo zit niet altijd op het product

kleding is de meest vervelende van allemaal: vaakngenoeg op werk retouren binnen gekregen van kostuums NA carnaval, binnen de 30 dagen retour periode (wederverkoper op bol) en voor carnaval besteld; alles riekt naar dragen, wassen en weer terug en als webwinkel heb je geen poot om op te staan, want passen mag immers.
Hele volksstammen (ook hier) denken dat het een soort uitprobeerperiode is helaas. Zeker in het geval van kleding lastig.....

SPECS

• CyberMania
  • Registratie: februari 2015
  • Laatst online: 12:09
stylezzz schreef op zondag 26 januari 2020 @ 08:34:
[...]

Hele volksstammen (ook hier) denken dat het een soort uitprobeerperiode is helaas. Zeker in het geval van kleding lastig.....
Idd, de hele wet koop op afstand is vooral bedoeld geweest voor als je dingen via TelSell koopt en het blijkt in de praktijk toch niet zo goed te werken als geadverteerd. Niet voor Samsung TV'S, iPads waarvan je gewoon van te voren weet dat de kwaliteit wel goed is of een Levi's broek. Hooguit een herroepingsrecht van 14 dagen als alles nog in de ongeopende verpakking zit als je spijt hebt van je dure bestelling.

Ik lees hier ook regelmatig verhalen op T.net van mensen die compleet gebruikte laptops en telefoons terugsturen omdat het ze niet lukt om bijv. met hun thuis wifi te verbinden en dan gelijk denken dan hun smartphone stuk is - terwijl dat gewoon onkunde van de gebruiker is.

[Voor 26% gewijzigd door CyberMania op 26-01-2020 08:55]

• bszz
CyberMania schreef op zondag 26 januari 2020 @ 08:43:
[...]

Idd, de hele wet koop op afstand is vooral bedoeld geweest voor als je dingen via TelSell koopt en het blijkt in de praktijk toch niet zo goed te werken als geadverteerd. Niet voor Samsung TV'S, iPads waarvan je gewoon van te voren weet dat de kwaliteit wel goed is of een Levi's broek. Hooguit een herroepingsrecht van 14 dagen als alles nog in de ongeopende verpakking zit als je spijt hebt van je dure bestelling.

Ik lees hier ook regelmatig verhalen op T.net van mensen die compleet gebruikte laptops en telefoons terugsturen omdat het ze niet lukt om bijv. met hun thuis wifi te verbinden en dan gelijk denken dan hun smartphone stuk is - terwijl dat gewoon onkunde van de gebruiker is.
Terugsturen wegens non-conformiteit is iets anders dan misbruik van de wet koop op afstand

• Arunia
  • Registratie: februari 2003
Heb zelf voor het eerst een retour aangevraagd voor een geluidskaart. Wist niet dat er rode leds op zaten en wist niet dat deze niet uit konden. Daarna beist om vanwege rgb andere onderdelen voor een last met venster te gaan.
Bovenstaande ook in de retour aanvraag aangegeven en eerlijk verteld.
In de kast gehad, drivers geïnstalleerd. Kaart werkt etc, na die keuze uit de kast.

Ik kan dat echt niet. Voel me nu al bezwaard, terwijl ik het eerlijk aan heb gegeven. Het is uiteraard aan de winkel hoe en wat en als ik de artikelen zo lees mag je een uitbreidingskaart gewoon in je pc steken om te testen. Vage is, dat je dat in de winkel ook niet kan doen.
Wat dat betreft is de WKoA niet echt duidelijk.

Voor mij heb ik laatst 2 broeken in een winkel gekocht en gepast sinds jaren omdat de broek (zelfde model, nummer enzovoorts) die ik altijd via de wehkamp bestel ineens elasthane bevat.
Dit aangegeven en mocht hem terug sturen onder een klacht (dus gratis).
Broek aangetrokken, merkte elasthane en weet dat die de volgende dag van mijn kont af zakt.

Wellicht ben ik dan gewoon te eerlijk. Nu zijn beide geaccepteerd alhoewel die eerst nog terug gestuurd moet worden. Maar ben benieuwd wat daar mee gebeurd. In principe zitten er geen sluitingsstikkers op de doos, dus zal wel mee vallen.

Maar qua waar ik shop ligt het er maar net aan of ik iets echt rustig moet passen of even voelen.

De tv voor de slaapkamer heb ik via de site op de MM gekocht en afgehaald in de winkel.
Daarbij kom ik zeker nog wel in winkels, maar even shoppen is ruim minder dan vroeger. Mede ook door minder winkels in het straat beeld.

Vind het heerlijk als uitje ik de stad in te gaan met mijn vrouw. Kerst shoppen bijvoorbeeld, maar daar kunnen de winkels niet van leven.

[Voor 4% gewijzigd door Arunia op 26-01-2020 09:18]

http://tinyurl.com/jz5ms3c gehaakte pokeballs

• CryptoNL
  • Registratie: december 2017
  • Laatst online: 12:01
Als retail echt wil overleven is er maar 1 optie en dat is in de ochtend en in de middag dicht blijven. Als ex-retailer heb ik die openingstijden nooit begrepen. Er komen in de ochtend 5 klanten in je winkel en het staat in geen verhouding tot de kosten die je moet maken (personeel, huur etc).

Wees gewoon vanaf 16.00 uur open tot 21.00 uur elke dag. Scheelt een hoop kosten en je trekt juist meer klanten, want iedereen weet dat je alleen dan open bent. Gek genoeg bepalen gemeentes hoe het moet zijn, terwijl de ondernemer kan betalen. Beetje de omgekeerde wereld.

• sylvesterrr
  • Registratie: juli 2002
  • Laatst online: 09-04 09:48
CryptoNL schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:34:
Als retail echt wil overleven is er maar 1 optie en dat is in de ochtend en in de middag dicht blijven. Als ex-retailer heb ik die openingstijden nooit begrepen. Er komen in de ochtend 5 klanten in je winkel en het staat in geen verhouding tot de kosten die je moet maken (personeel, huur etc).

Wees gewoon vanaf 16.00 uur open tot 21.00 uur elke dag. Scheelt een hoop kosten en je trekt juist meer klanten, want iedereen weet dat je alleen dan open bent. Gek genoeg bepalen gemeentes hoe het moet zijn, terwijl de ondernemer kan betalen. Beetje de omgekeerde wereld.
Dus mensen die overdag thuis zijn moeten samen met de werkenden gaan winkelen? Dan wordt het nog drukker... Mij zal je dan zeker niet in een winkel vinden. :+

• CryptoNL
De ''meeste'' mensen werken op kantoortijden (zoek maar op). Daarin zullen we moeten schipperen, zo niet zal alles op den duur verdwijnen op de koffietentjes na. Het is niet rendabel van 09.00 tot 18.00 open te blijven met 2 man personeel en 5K kale huur.

• psychodude
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 07:33

De vroege sluitingstijden van winkels is inderdaad een jammerlijk feit. Voor mij is dit jaren geleden één van de redenen geweest om meer en meer online te gaan shoppen. Maar ook al passen winkels dit nu nog aan, dan betwijfel ik of ik echt terug zal keren naar een winkel als Blokker, de doorsnee kledingzaak van de zoveelste keten die Nederland rijk is, etc. Het gemak van online kopen en de tijd die hiermee bespaard wordt is dusdanig groot, dat het mij niet waard is om een bezoek te brengen aan dit soort winkels. Indien je tenslotte toch al weet wat je nodig hebt, dan is het online binnen 2 minuten besteld en je hebt het op zijn vroegst al dezelfde dag in huis.

Retourneren van producten is eveneens een makkelijke bijkomstigheid. Blijkt iets incompleet of defect? Dan hoef ik niet terug naar de winkel. Sterker nog, steeds vaker hoef ik ook niet eens terug naar het postkantoor maar wordt het gewoon bij de deur weer opgehaald. Het gemak wint hier dan ook al snel.

• CryptoNL
Ander groot probleem zijn de flinterdunne marges voor de retailers en nee daar is NIETS aan te doen. De groothandelaren zijn GEBONDEN aan de prijzen van een Logitech, Apple etc. Als je echt wil dat winkels overleven moet je de merken aanpakken, maar dat gaat nooit gebeuren.

• sylvesterrr
  • Laatst online: 09-04 09:48
CryptoNL schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:42:
De ''meeste'' mensen werken op kantoortijden (zoek maar op). Daarin zullen we moeten schipperen, zo niet zal alles op den duur verdwijnen op de koffietentjes na. Het is niet rendabel van 09.00 tot 18.00 open te blijven met 2 man personeel en 5K kale huur.
Ik begrijp dat dat niet rendabel is. Wanneer winkels buiten kantoortijden open zijn, dan wordt het altijd druk heb ik het idee. Koopavonden probeer ik al te mijden, want dat is me gewoon te druk. Elke dag koopavonddrukte lijkt me niks. :)

• CryptoNL
Begrijpelijk, maar daar ligt wel de oplossing voor de stenen winkels. Ik kan er met mijn hoofd nog steeds niet bij dat de gemeente even verteld wanneer je open bent en wanneer niet, terwijl het pan - in sommige gevallen - van jou is (afgekocht etc). 8)7

• Player1S
  • Laatst online: 13:17

Player1S

Formerly known as L1nt

Fiber schreef op vrijdag 24 januari 2020 @ 19:51:
En toch vinden veel mensen een dagje 'shoppen' gewoon leuk. Kunnen wij op GoT ons nauwelijks voorstellen, maar ruim tachtig procent van alle nederlanders ziet 'shoppen' in een mooie woonwinkel, tuincentrum, etc. gewoon als een leuk uitje. Niet voor de noodzakelijke boodschappen, maar voor de dingen die het leven leuk maken:

https://www.nu.nl/uit/602...entrum-als-een-uitje.html
Ik hoor overduidelijk bij die 20%. Ik heb echt een grafhekel aan winkelen en ben ook echt de man uit het bekende meme-plaatje over hoe mannen winkelen en hoe vrouwen.

In de supermarkt cross ik snel de gangen door, pak wat ik moet, reken af en mik de hele bende in de auto. En ben heel eerlijk gezegd superblij met een Salando want koop lekker me kleren daar zodat ik niet de stad in hoef, me kapot moet ergeren aan mensen die letterlijk 1m/u lopen voor mijn neus met geen mogelijkheid om er langs te gaan.

Ik moet me ook altijd inhouden als ik in de supermarkt 2 fossielen midden in het gangpad zie beppen of de kassamiep eerst hun volle wagen laat afrekenen, met moeite gepast contant betalen om vervolgens dan pas het wagentje weer in te pakken. :(

Player1S: Mixer

• psychodude
CryptoNL schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:16:
Begrijpelijk, maar daar ligt wel de oplossing voor de stenen winkels. Ik kan er met mijn hoofd nog steeds niet bij dat de gemeente even verteld wanneer je open bent en wanneer niet, terwijl het pan - in sommige gevallen - van jou is (afgekocht etc). 8)7
Sterker nog, op sommige locaties, en dit zie je met name binnen bijv. winkelcentra, huurt het bedrijf het pand en betaald uiteraard het eigen personeel. Maar is het vervolgens de verhurende partij die niet alleen verteld wanneer een bedrijf open mag zijn, nee, zelfs wanneer de partij open moet zijn.

• bszz

Er zijn maar een paar grote steden waar koopavonden succesvol zijn. In vele andere winkelgebieden zijn koopavonden net als koopzondagen helaas een drama. Daarnaast hangt het er nogal vanaf in welke branche je werkzaam bent: food is Heel anders dan mode, witgoed of sport.

Van 16.00 tot 21.00 is niet de sleutel om te overleven. Wel: minder vierkante meters winkeloppervlak (en dat gaat gebeuren: huizen zijn economisch interessanter dan winkelpanden), compactere winkelgebieden (dat valt of staat bij een sterke visie + beleid op gemeentelijk niveau), meer toegevoegde waarde en een ander winkelaanbod (innovatieve kracht van de retail zelf). Daarnaast zou ik graag zien dat een aantal randzaken beter gereguleerd worden zoals een verbod op "gratis" verzenden: Dat bestaat niet, is niet transparant en leidt tot een aantal ongewenste effecten, en consequenties van de keuze tussen online en fysiek neerleggen bij degene die die keuze maakt, namelijk de consument. Als je er voor kiest online te shoppen en je mag thuis een strijkbout of wasmachine uitproberen zou dat service van de webwinkel moeten zijn en niet een wettelijk recht. Het lijkt namelijk normaal dat je in een fysieke winkel ook even je overhemd kunt strijken maar dat is natuurlijk kolder. Daarmee spelen online en fysiek niet op hetzelfde speelveld en krijgt online een concurrentievoordeel in de schoot geworpen door de wetgever.

[Voor 37% gewijzigd door bszz op 27-01-2020 17:32]

• shdx
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13:39
bszz schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:02:
Als je er voor kiest online te shoppen en je mag thuis een strijkbout of wasmachine uitproberen zou dat service van de webwinkel moeten zijn en niet een wettelijk recht. Het lijkt namelijk normaal dat je in een fysieke winkel ook even je overhemd kunt strijken maar dat is natuurlijk kolder. Daarmee spelen online en fysiek niet op hetzelfde speelveld en krijgt online een concurrentievoordeel in de schoot geworpen door de wetgever.
Dat komt nogal vreemd over. Als het 'thuis proberen van een product' een concurrentievoordeel is, dan houdt niemand de fysieke winkels toch tegen om dit ook toe te passen? Neem die strijkbout maar even mee naar huis en probeer 'm.

• stylezzz
Sprak vandaag nog een collega met opgroeiende kinderen. 'Wij' discussiëren hier nog of het wel of geen nut heeft om naar een 'echte' winkel te gaan. Er komt nu een generatie aan die voor vrijwel alles eerst online gaat kijken en stenen winkels maar lastig vinden. Je moet er immers de deur voor uit, naar een plek toe zien te komen waar ze je gewilde product hebben en als klap op de vuurpijl krijg je ook nog met mensen te maken die lastige vragen gaan stellen. Ai......

SPECS

• spijkerhoofd
  • Registratie: december 2015
  • Laatst online: 08:47
Wat voor mij het grootste probleem van binnensteden is, is dat het bijna alleen maar grote ketens zijn en dat er weinig variatie is. Mijn opinie is dat als de binnensteden willen overleven is dat er meer winkels moeten komen waar mensen echt naar de stad gaan, en minder grote ketens. Als ik bijvoorbeeld overhemden en/of een kostuum of mantel ga kopen is dat altijd bij een kleine zelfstandige in Haarlem. Daar ga ik echt voor naar Haarlem aangezien ik in Uitgeest woon. Ik krijg daar altijd veel persoonlijk aandacht en de service is uitstekend. Op dit vlak moeten winkels veel meer doen, en niet wat ik wel eens tegen kom, grote desinteresse.

Wat mij irriteert is dat stenen winkels geen lange maten hebben. Mijn vriendin is 1.90 lang en shoppen in de stad is een enorme uitdaging omdat vrouwen winkels er van uitgaan dat vrouwen stoppen met groeien bij 1.70. Als ze online kijkt gaan de maten wel verder en slaagt ze vaak wel.

Ik denk dat gemeentes ook meer kunnen doen om mensen naar de stad te 'lokken'. Haarlem is de goede weg in gestapt door evenementen te organiseren zoals Haarlem shoppingnight waar mensen tot diep in de nacht midden in de zomer door de stad te banjeren en leuke dingen te kopen. En zo hebben ze Haarlem culinair, waar Haarlemse restaurants kleine hapjes serveren en zichzelf zo presenteren.

• Fiber
  • Laatst online: 07-03 21:14

Fiber

Beaches are for storming.

CryptoNL schreef op maandag 27 januari 2020 @ 16:16:
Ik vind juist dat het niet sterk genoeg (meer) gereguleerd wordt... :)

Als in een winkelcentrum of winkelstraat of dorp elke winkelier zijn eigen openingstijden gaat hanteren dan sta je veel te vaak voor een dichte deur of is de helft van de winkels 's avonds open en de andere helft gesloten. dat schiet dus al helemaal niet op. :)

En die rustige tijden in sommige winkels zijn juist fijn voor sommige klanten. Als ik bijvoorbeeld laminaat wil kopen in een bouwmarkt of zo dan ga ik dus niet op zaterdagmiddag als het stervensdruk is maar op maandagmorgen of zo zodat je bijna de enige klant bent en rustig kan rondkijken. :)
stylezzz schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:10:
Sprak vandaag nog een collega met opgroeiende kinderen. 'Wij' discussiëren hier nog of het wel of geen nut heeft om naar een 'echte' winkel te gaan. Er komt nu een generatie aan die voor vrijwel alles eerst online gaat kijken en stenen winkels maar lastig vinden. Je moet er immers de deur voor uit, naar een plek toe zien te komen waar ze je gewilde product hebben en als klap op de vuurpijl krijg je ook nog met mensen te maken die lastige vragen gaan stellen. Ai......
Nou, volgens mij weten die kinderen de weg naar de supermarkt voor zakken chips, blikjes energiedrank, etc. prima te vinden hoor... :)

[Voor 26% gewijzigd door Fiber op 27-01-2020 19:41]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded.

• stylezzz
Fiber schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:35:
[...]

Nou, volgens mij weten die kinderen de weg naar de supermarkt voor zakken chips, blikjes energiedrank, etc. prima te vinden hoor... :)
Uiteraard, de deur uit. 2x linksom en ze staan in de supermarkt.... lekker veilig ook, want met de hedendaagse zelfscan bij appie heb je ook geen menselijk contact meer. Wat dat betreft heeft de macdonalds ook een gouden zet gedaan met die bestelterminals. Maar wat als de kids nieuwe schoenen nodig hebben? Of een nieuwe telefoon? Die vind je niet zomaar om de hoek.

SPECS

• PilatuS
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
spijkerhoofd schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:32:
Wat voor mij het grootste probleem van binnensteden is, is dat het bijna alleen maar grote ketens zijn en dat er weinig variatie is. Mijn opinie is dat als de binnensteden willen overleven is dat er meer winkels moeten komen waar mensen echt naar de stad gaan, en minder grote ketens.
Dat klinkt leuk, maar het werkt niet. We hebben juist gezien dat de grote ketens nog kunnen overleven en de kleine ondernemers het niet redden. Je kan als kleine ondernemer meestal niet opboksen tegen de inkoopkracht van grote ketens. Lukt je dat wel ga je meer winkels openen en wordt je een grote keten. Toen de grote supermarkten zijn gekomen zijn veel slagers, bakkers en andere kleine winkels verdwenen. Dit is nou eenmaal hoe het werkt in de praktijk of we dat nou leuk vinden of niet. Het zou leuk zijn als een binnenstad gevult is met leuke kleine winkels, maar als die winkels niet kunnen overleven gaat het gewoon niet gebeuren.
Wat mij irriteert is dat stenen winkels geen lange maten hebben. Mijn vriendin is 1.90 lang en shoppen in de stad is een enorme uitdaging omdat vrouwen winkels er van uitgaan dat vrouwen stoppen met groeien bij 1.70. Als ze online kijkt gaan de maten wel verder en slaagt ze vaak wel.
De ruimte in winkels is beperkt en dan leg je er spullen neer waarvan de kans groot is dat je het gaat verkopen. Het heeft weinig zin 15% van je winkel vol te leggen met spullen voor 2% van de bevolking. De kosten om lange maten te gaan verkopen wegen niet op tegen de mogelijke winst, dus wordt het niet gedaan. Ook dit is een geval waarbij het wel zo fijn zou zijn, maar in de praktijk werkt het niet.

Uiteindelijk krijgt iedere stad en dorp de winkels die winst kunnen maken. Wat niet werkt komt er niet of zal verdwijnen. Ik moet er niet aan denken in een binnenstad een niche winkel te beginnen met torenhoge huren en te moeten vechten tegen de grote jongens. Niet dat het onmogelijk is, maar de kans dat je het niet red is gewoon veel te groot. Dat wat wel werkt zal er ook vanzelf komen. We zijn allemaal als consument verantwoordelijk van hoe het winkelaanbod er uit ziet door te kiezen waar we onze euro's uitgeven. Ik hoor vaak genoeg dat mensen leuke kleine winkels willen met beleving en service, maar dit is meer om leuk een middagje te winkelen, niet om daar het geld uit te geven als het online goedkoper kan. Als je winkel een showroom is dan hou je het niet lang vol.

• Ankona
  • Registratie: mei 2014
  • Laatst online: 09-04 22:36
stylezzz schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:10:
Heb je het nu over mijn generatie? Ik herken me precies in dat profiel (en ben bijna 50)

alles kan off-topic

• stylezzz
Ankona schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:56:
[...]

Heb je het nu over mijn generatie? Ik herken me precies in dat profiel (en ben bijna 50)
Enig verschil is dat die generatie zo grootgebracht is en niet beter zal weten. Ik neem aan dat jij wel flink wat winkels in je leven zal hebben gezien. Alleen heb je shopgedrag aangepast na verloop van tijd.

SPECS

• psychodude
AntonyterHorst schreef op zaterdag 25 januari 2020 @ 14:54:
In de meeste zaken kun je altijd een product uitproberen, testen of whatever. Bij de BCC / Mediamarkt doen ze daar echt totaal niet moeilijk over. Bij de betere tv winkels / audio zaken ook niet. Neem je eigen audio / video bestanden mee. Ik kan me weinig winkels voorstellen waar ze dit niet bieden.
Toch zijn sommige dingen in een winkel als de MediaMarkt echt goed te beoordelen. En dit heeft ook alles te maken met hoe deze winkels zijn opgezet. Grote ruimten, geen invallend zonlicht, promomateriaal doorgaans op de displays in plaats van meer realistisch assortiment als films, sport of series. Een 90+ inch scherm binnen de MediaMarkt voelt dan ook al snel aan als "ja, dit is mooi, dit werkt prima". Je krijgt er namelijk geen context bij.

Het is jammer dat qua winkel inrichting de MediaMarkt daarin niet meer een Ikea opzet heeft. Dit geeft echt een veel betere indruk van hoe een bepaald scherm valt binnen een ruimte.

Ook voor geluidsinstallaties is de akoestiek binnen de MediaMarkt natuurlijk heel anders dan dat bij jou thuis. Kamer opstellingen zou ook hierin een al meer realistisch beeld schetsen.

En dat is iets waar een fysieke locatie echt een meerwaarde zou kunnen hebben tegenover een online shop. Maar op dit moment zijn er maar zeer weinig winkels die dit als dusdanig doen. De Ikea komt hierbij in mijn gedachte op, sommige Prénatal winkels hebben volledige kinderkamer inrichtingen staan, keukencentra en sommige tuinmeubelcentra hebben inrichtingen staan.

Daarin biedt je als winkel daadwerkelijk iets meer. Maar zodra je winkel niets anders is dan een collectie van producten binnen de schappen, dan maakt het nog weinig uit of het een digitale catalogus is waar je doorheen bladert en kun je genieten van de voordelen van online shoppen.
bszz schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:02:
Er zijn maar een paar grote steden waar koopavonden succesvol zijn. In vele andere winkelgebieden zijn koopavonden net als koopzondagen helaas een drama. Daarnaast hangt het er nogal vanaf in welke branche je werkzaam bent: food is Heel anders dan mode, witgoed of sport.
De vraag is natuurlijk ook of buiten die grote steden je sowieso het winkelassortiment zou moeten hebben zoals het er nu is. Naar mijn mening is een winkelstraat in iedere stad of zelfs dorp in Nederland gewoonweg niet houdbaar.

En waarom tenslotte ook. Waarom heb je een winkelcentrum nodig binnen een kleine stad op circa 15 - 30 km verwijdert van één van de grotere steden van Nederland? En dit is natuurlijk vaak het geval. Om vervolgens ongeveer 20% leeg te hebben staan, een ander deel opgevuld te zien met troosteloze prijsvechters als Big Bazaar, Action, etc? Waarvan een deel hiervan met een jaar of 2 ook weer de deuren sluit? Om er een paar telefoon reparatie winkels in te hebben zitten die ook binnen no-time weer over de kop gaan?

Het geeft van die trieste, niet uitnodigende winkelstraten waar Nederland vol mee zit.
spijkerhoofd schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:32:
Wat voor mij het grootste probleem van binnensteden is, is dat het bijna alleen maar grote ketens zijn en dat er weinig variatie is. Mijn opinie is dat als de binnensteden willen overleven is dat er meer winkels moeten komen waar mensen echt naar de stad gaan, en minder grote ketens. Als ik bijvoorbeeld overhemden en/of een kostuum of mantel ga kopen is dat altijd bij een kleine zelfstandige in Haarlem. Daar ga ik echt voor naar Haarlem aangezien ik in Uitgeest woon. Ik krijg daar altijd veel persoonlijk aandacht en de service is uitstekend. Op dit vlak moeten winkels veel meer doen, en niet wat ik wel eens tegen kom, grote desinteresse.
Voor mij zijn specialiteiten winkels ook nog zo'n beetje het enige buiten bovenstaand benoemde winkelsetups waarvoor ik inderdaad echt een winkel binnenstap. Zaken als van Beek art supplies, chocolatiers, de wilde slager (groningen), Simon Lévelt (thee/koffie groningen). Verder qua winkels waar je nog wel vrolijk van wordt om binnen te stappen zijn in Groningen bijv. Happy Walker en Schoenenzaken voor wat betreft schoenen. Bijv. Suitsupply en Gents voor de wat herenmode voor occasion. Maar voor veel daarbuiten is het allemaal toch maar redelijk beperkt in ervaring.
spijkerhoofd schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:32:Wat mij irriteert is dat stenen winkels geen lange maten hebben. Mijn vriendin is 1.90 lang en shoppen in de stad is een enorme uitdaging omdat vrouwen winkels er van uitgaan dat vrouwen stoppen met groeien bij 1.70. Als ze online kijkt gaan de maten wel verder en slaagt ze vaak wel.
Het omgekeerde probleem heb ik waar ik zelf woon. In Groningen, buiten stad. Het lokale winkelcentrum hier heeft voor heren < 1.75m eigenlijk simpelweg geen jeans aanbod bijv. Je kunt er dan voor opteren om alle broeken in te laten korten. Of je kunt het gewoon online bestellen :+. In de grotere steden als Groningen is dit probleem minder aanwezig, maar ook daar bemerk je toch al snel dat de keuze in waist maten voor de kleinere lengtes als man bijvoorbeeld toch ook al snel beperkt wordt. En dan kun je dus kiezen voor eigenlijk net niet lekker zittende kleding, of je kunt het simpelweg online bestellen.

• spijkerhoofd
PilatuS schreef op maandag 27 januari 2020 @ 19:49:

Dat klinkt leuk, maar het werkt niet. We hebben juist gezien dat de grote ketens nog kunnen overleven en de kleine ondernemers het niet redden. Je kan als kleine ondernemer meestal niet opboksen tegen de inkoopkracht van grote ketens. Lukt je dat wel ga je meer winkels openen en wordt je een grote keten. Toen de grote supermarkten zijn gekomen zijn veel slagers, bakkers en andere kleine winkels verdwenen. Dit is nou eenmaal hoe het werkt in de praktijk of we dat nou leuk vinden of niet. Het zou leuk zijn als een binnenstad gevult is met leuke kleine winkels, maar als die winkels niet kunnen overleven gaat het gewoon niet gebeuren.
Dus is de stap makkelijker om online te winkelen. Als er alleen maar eenheidsworsten zijn kan ik de moeite besparen om naar de stad te gaan en bestel ik alles online. Juist door specialistische winkels ga ik nog naar de stad toe.
De ruimte in winkels is beperkt en dan leg je er spullen neer waarvan de kans groot is dat je het gaat verkopen. Het heeft weinig zin 15% van je winkel vol te leggen met spullen voor 2% van de bevolking. De kosten om lange maten te gaan verkopen wegen niet op tegen de mogelijke winst, dus wordt het niet gedaan. Ook dit is een geval waarbij het wel zo fijn zou zijn, maar in de praktijk werkt het niet.
Als ik in de trein zit of door een stad wandel met veel mensen dan zie ik velen mensen die groter of juist kleiner zijn dan gemiddeld. Vergeet niet dat Nederlanders het langste volk op aarde is. Dan zou ik verwachten dat winkelketens hier wel rekening mee houden.
Uiteindelijk krijgt iedere stad en dorp de winkels die winst kunnen maken. Wat niet werkt komt er niet of zal verdwijnen. Ik moet er niet aan denken in een binnenstad een niche winkel te beginnen met torenhoge huren en te moeten vechten tegen de grote jongens. Niet dat het onmogelijk is, maar de kans dat je het niet red is gewoon veel te groot. Dat wat wel werkt zal er ook vanzelf komen. We zijn allemaal als consument verantwoordelijk van hoe het winkelaanbod er uit ziet door te kiezen waar we onze euro's uitgeven. Ik hoor vaak genoeg dat mensen leuke kleine winkels willen met beleving en service, maar dit is meer om leuk een middagje te winkelen, niet om daar het geld uit te geven als het online goedkoper kan. Als je winkel een showroom is dan hou je het niet lang vol.
Gemeentes zouden meer kunnen doen om kleine middenstanders te voorzien van betaalbare huurprijzen. Plus misschien meer voorrang geven aan de kleine middenstanders. Gemeentes kunnen ook meer doen om mensen te trekken. Parkeergelden op zaterdag en koopavond gratis maken bijvoorbeeld.

• PilatuS
  • Niet online
spijkerhoofd schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:26:
[...]
Juist door specialistische winkels ga ik nog naar de stad toe.
En als die kunnen overleven zullen ze er zijn, anders niet. Het maakt niet uit wat we willen of leuk vinden, het gaat er om wat haalbaar is in de praktijk.
Vergeet niet dat Nederlanders het langste volk op aarde is. Dan zou ik verwachten dat winkelketens hier wel rekening mee houden.
Als ze er geld aan kunnen verdienen wel ja, anders niet. Ook hier weer is het de praktijk die uitmaakt en niet wat wij willen. Zoals ik zei, je gaat als winkel niet 15% van de winkel inrichten op 2% van je publiek. Winkels zijn er om winst te maken en doen dat op meeste efficiënte manier. Als jij een winkel zou hebben dan leg je geen spullen in de schappen om rekening te houden met een kleine groep waar je weinig aan kan verdienen, zo werkt het gewoon niet.
Gemeentes zouden meer kunnen doen om kleine middenstanders te voorzien van betaalbare huurprijzen. Plus misschien meer voorrang geven aan de kleine middenstanders.
Dat is oneerlijke concurrentie. Vraag en aanbod bepaald welke winkels het redden en welke niet. Ik heb weinig zin om belastinggeld te zien verdwijnen voor wat leuke winkeltjes waar ik toch niets koop. Als die winkels het zelf niet kunnen redden dan hebben ze geen bestaansrecht.

Nogmaals, het maakt niet uit wat wij graag willen zien of leuk vinden. Als er geen geld kan worden verdient dan hoeft het er ook niet te zijn want zo werkt het nou eenmaal. Tuurlijk zou het leuk zijn om een enorm gevarieerde binnenstad te hebben, maar dan moet dit wel haalbaar zijn voor de ondernemers. Zolang het dat niet is zal het niet gebeuren. Wanneer het wel haalbaar is zal het vanzelf komen. Of er geld kan worden verdient is wat bepaald hoe het er uit ziet qua winkelaanbod en wat ze verkopen of niet.

• CryptoNL
- Betalen om te parkeren waar dan ook > niet van deze tijd.
- 15 telecomzaken in 1 straat > niet van deze tijd (ook nooit begrepen trouwens).

• BazzH
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 09:26

BazzH

Kei-goed...

Parkeren in het centrum is eigenlijk niet echt meer van deze tijd. Drop dat blik ergens op een P+R en dan 3 minuten met de bus, tram of metro ofzo.

Utrecht wil zelfs de parkeernorm voor de nieuwe wijken in de stad (dus geen Vinex) fors verlagen tot fors minder dan 1 per woning en dan inzetten op OV voor de laatste kilometer.

Think smart........ Act stupid........

• spijkerhoofd
PilatuS schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:52:

Nogmaals, het maakt niet uit wat wij graag willen zien of leuk vinden. Als er geen geld kan worden verdient dan hoeft het er ook niet te zijn want zo werkt het nou eenmaal. Tuurlijk zou het leuk zijn om een enorm gevarieerde binnenstad te hebben, maar dan moet dit wel haalbaar zijn voor de ondernemers. Zolang het dat niet is zal het niet gebeuren. Wanneer het wel haalbaar is zal het vanzelf komen. Of er geld kan worden verdient is wat bepaald hoe het er uit ziet qua winkelaanbod en wat ze verkopen of niet.
Dat is waar. Maar dan heb ik geen goede hoop voor fysieke winkels.

@BazzH Dat kunnen ze in steden als Utrecht ook makkelijk doen. Daar hebben de meeste mensen geen auto en wordt het meeste gedaan met de fiets en OV.

• BugBoy
  • Laatst online: 09:57
PilatuS schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:52:
Dat is oneerlijke concurrentie. Vraag en aanbod bepaald welke winkels het redden en welke niet. Ik heb weinig zin om belastinggeld te zien verdwijnen voor wat leuke winkeltjes waar ik toch niets koop. Als die winkels het zelf niet kunnen redden dan hebben ze geen bestaansrecht.
Grote ketens krijgen nu juist voordelen. MediaMarkt in Enschede zit in het centrum omdat het daar een goede deal kreeg. Begrijpelijk, want één gemeente verder (Hengelo) heeft de gemeente Enschede gezien wat er gebeurd als de ketens aan de rand van de stad gaan zitten. Leegloop in het centrum en veel leegstand.

The miracle isn't that I finished. The miracle is that I had the courage to start.

• PilatuS
  • Niet online
spijkerhoofd schreef op maandag 27 januari 2020 @ 21:50:
[...]
Ik ook niet :) Voor spullen die je niet of vrijwel niet online koopt zie ik nog wel ruimte. Voor alle dingen die goed online te kopen zijn wordt het heel lastig. Je kan als fysieke winkel niet concurreren met online op prijs. Veel winkels zijn ook showrooms geworden waar mensen de keuze maken en dan wordt het online besteld als het daar ook maar iets goedkoper is.

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 09-04 23:51
BugBoy schreef op maandag 27 januari 2020 @ 21:59:
[...]

Grote ketens krijgen nu juist voordelen. MediaMarkt in Enschede zit in het centrum omdat het daar een goede deal kreeg. Begrijpelijk, want één gemeente verder (Hengelo) heeft de gemeente Enschede gezien wat er gebeurd als de ketens aan de rand van de stad gaan zitten. Leegloop in het centrum en veel leegstand.
Daarbij, bedrijven als Amazon en Bol.com betalen relatief veel minder belasting dan middenstanders.

• bszz
shdx schreef op maandag 27 januari 2020 @ 17:57:
[...]

Dat komt nogal vreemd over. Als het 'thuis proberen van een product' een concurrentievoordeel is, dan houdt niemand de fysieke winkels toch tegen om dit ook toe te passen? Neem die strijkbout maar even mee naar huis en probeer 'm.
Misschien verwoord ik het niet goed: Als ik de WkOA goed interpreteer mag je online bestelde spullen uitproberen zoals je ze ook in een fysieke winkel kunt uitproberen. Dat wordt door consumenten(organisaties) uitgelegd als je mag er bijv. een overhemd strijken om een strijkbout uit te proberen of vlees door een gehaktmolen draaien om te kijken of ie aan jouw wensen voldoet. Uiteraard is het aan fysieke winkels om dit ook aan te bieden maar erg gebruikelijk is het niet. Omdat het een nogal grijs gebied is lossen veel webwinkels dat op door bijvoorbeeld tweedekansjes aan te bieden maar ik betwijfel of ze dat zonder de WkOA ook hadden gedaan. Voor mijn part wordt die hele WkOA op dit punt flink versoberd mits winkels dit zelf maar duidelijk regelen zodat voor de klant transparant is waar hij of zij aan toe is. Of een consument online koopt of in een fysieke winkel is een keus die consequenties heeft voor de informatie die een consument krijgt. Nadelige consequenties van die keuze (die de consument zelf maakt!) zijn niet voor rekening van de consument omdat die daarbij wordt beschermd door de WKOA. Fysieke winkels kunnen dit oplossen door dezelfde voorwaarden te hanteren ("neem die strijkbout maar een weekje mee naar huis") maar als het in de wet geregeld is biedt dat voor een consument (gevoelsmatig) meer zekerheid en daarmee een concurrentievoordeel voor online. Moraal van het verhaal: Regel dit soort zaken uniform , of je nou in een webwinkel of online koopt, wel zo eerlijk.
psychodude schreef op maandag 27 januari 2020 @ 20:08:
[...]

De vraag is natuurlijk ook of buiten die grote steden je sowieso het winkelassortiment zou moeten hebben zoals het er nu is. Naar mijn mening is een winkelstraat in iedere stad of zelfs dorp in Nederland gewoonweg niet houdbaar.

En waarom tenslotte ook. Waarom heb je een winkelcentrum nodig binnen een kleine stad op circa 15 - 30 km verwijdert van één van de grotere steden van Nederland? En dit is natuurlijk vaak het geval. Om vervolgens ongeveer 20% leeg te hebben staan, een ander deel opgevuld te zien met troosteloze prijsvechters als Big Bazaar, Action, etc? Waarvan een deel hiervan met een jaar of 2 ook weer de deuren sluit? Om er een paar telefoon reparatie winkels in te hebben zitten die ook binnen no-time weer over de kop gaan?

Het geeft van die trieste, niet uitnodigende winkelstraten waar Nederland vol mee zit.
Alleen voor je dagelijkse boodschappen al, maar vraag het ook eens aan de inwoners van kleinere centra. Het aanbod zal uiteraard een stuk smaller zijn. Daarom: kleinere, compacte winkelgebieden met specialistischer winkels

[...]
Voor mij zijn specialiteiten winkels ook nog zo'n beetje het enige buiten bovenstaand benoemde winkelsetups waarvoor ik inderdaad echt een winkel binnenstap. Zaken als van Beek art supplies, chocolatiers, de wilde slager (groningen), Simon Lévelt (thee/koffie groningen). Verder qua winkels waar je nog wel vrolijk van wordt om binnen te stappen zijn in Groningen bijv. Happy Walker en Schoenenzaken voor wat betreft schoenen. Bijv. Suitsupply en Gents voor de wat herenmode voor occasion. Maar voor veel daarbuiten is het allemaal toch maar redelijk beperkt in ervaring.
Je zegt het goed: "Voor jou". Bij de winkels die jij noemt voelt niet iedereen zich thuis. Voor anderen zijn het de Schoenenreus, H&M, HEMA of toch de Action (die geen eens een webshop heeft....). Niet voor iedereen heeft dezelfde voorkeuren of dezelfde portemonnee.
[...]

Het omgekeerde probleem heb ik waar ik zelf woon. In Groningen, buiten stad. Het lokale winkelcentrum hier heeft voor heren < 1.75m eigenlijk simpelweg geen jeans aanbod bijv. Je kunt er dan voor opteren om alle broeken in te laten korten. Of je kunt het gewoon online bestellen :+. In de grotere steden als Groningen is dit probleem minder aanwezig, maar ook daar bemerk je toch al snel dat de keuze in waist maten voor de kleinere lengtes als man bijvoorbeeld toch ook al snel beperkt wordt. En dan kun je dus kiezen voor eigenlijk net niet lekker zittende kleding, of je kunt het simpelweg online bestellen.
De grote modemerken produceren voor de massa. Dus een afwijkende waist-size of maat 49 schoenen vind je niet snel in de fysieke winkel. Dat is echter geen maatstaf: Op het grootste deel van het publiek is het assortiment een stuk beter toegespitst.

Overigens, als je in Groningen woont: vroeger kon je op koopavond over de hoofden lopen. Dat is volgens mij allang niet meer zo. Voor winkels die veel vaste klanten hebben is opening tussen 16.00 en 21.00 misschien mogelijk omdat klanten hun kooptijden dan misschien gaan aanpassen maar ik ben bang dat dat voor een groot deel ook het laatste zetje richting online zal zijn.

[Voor 47% gewijzigd door bszz op 27-01-2020 23:14]

• barticus
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 06:23
bszz schreef op maandag 27 januari 2020 @ 22:56:
[...]

Moraal van het verhaal: Regel dit soort zaken uniform , of je nou in een webwinkel of online koopt, wel zo eerlijk.
Juist niet! Laat iedere webwinkel dat lekker zelf bepalen! Nu betaal ik over de premium prijs omdat winkels er van uit gaan dat x procent retour komt. Ik ben een klant die wél onderzoek kan doen en dus bijna nooit iets terug stuurt, dus laat mij lekker bij de shops kopen die goedkoper zijn en geen retouren accepteren.
Wat een onzin dat dit uniform geregeld moet zijn, in fysieke winkels is er ook onderscheid in serviceniveau, waarom moeten we dat online ineens gelijk trekken?

• bszz
barticus schreef op maandag 27 januari 2020 @ 23:05:
[...]

Juist niet! Laat iedere webwinkel dat lekker zelf bepalen! Nu betaal ik over de premium prijs omdat winkels er van uit gaan dat x procent retour komt. Ik ben een klant die wél onderzoek kan doen en dus bijna nooit iets terug stuurt, dus laat mij lekker bij de shops kopen die goedkoper zijn en geen retouren accepteren.
Wat een onzin dat dit uniform geregeld moet zijn, in fysieke winkels is er ook onderscheid in serviceniveau, waarom moeten we dat online ineens gelijk trekken?
Dat kan toch? Het minimale niveau van consumentenbescherming is in de wet geregeld. Ik snap niet zo goed waarom er daarbij onderscheid moet worden gemaakt tussen online en fysiek. Wat een winkel bovenop het wettelijk minimum aan service biedt mag die winkel uiteraard zelf weten.

• Blik1984
  • Nu online
spijkerhoofd schreef op maandag 27 januari 2020 @ 21:50:
[...]

@BazzH Dat kunnen ze in steden als Utrecht ook makkelijk doen. Daar hebben de meeste mensen geen auto en wordt het meeste gedaan met de fiets en OV.
De meeste mensen geen auto in Utrecht? Uit recent onderzoek blijkt dat in de binnenstad (hoge populatie qua studenten) 40% van de bewoners een auto heeft. In een wijk als Leidsche Rijn is dit 90+%.

• PilatuS
  • Niet online
bszz schreef op maandag 27 januari 2020 @ 23:13:
[...]

Dat kan toch? Het minimale niveau van consumentenbescherming is in de wet geregeld. Ik snap niet zo goed waarom er daarbij onderscheid moet worden gemaakt tussen online en fysiek. Wat een winkel bovenop het wettelijk minimum aan service biedt mag die winkel uiteraard zelf weten.
Een webwinkel is verplicht zich aan de WKOA te houden waarbij er voor die winkel geen enkele mogelijkheid is het anders te doen. Een normale winkel heeft geen enkele verplichting iets terug te nemen. Als jij in een winkel voor 10k aan spullen koopt en zodra je 1 meter naar buiten loopt iets van 5 euro terug wil brengen, hoeft de winkel dat niet te doen. Persoonlijk vind ik dat WKOA wel erg ver gaat tegenover een fysieke winkel die geen enkele verplichting heeft ook maar iets terug te moeten nemen in welke staat dan ook. De consumenten worden online wel heel erg beschermt wat ook huftergedrag uitlokt en het voor fysieke winkels moeilijker maakt.

• OMD
  • Registratie: september 2003
  • Laatst online: 13:22
Onze retouren bestaan uit 70% niet lezen van klanten. Staat 8x in de teksten bijvoorbeeld. Let op!! Dit product werkt alleen met model y. Dit product werkt NIET met andere modellen dus ook geen model c.

2 dagen later retournering met als reden. Past niet op model c. Ik word er stapelgek van. Mensen zijn het probleem, niet de regels.

Of deze, het product leek op die van mij, ik wist dat het niet geschikt was voor mijn model maar die is zo duur dus ik denk, ik probeer het even. Krijg je het product terug, PostNL sticker op de doos en op de doos geschreven. Bedankt!

R7 3700X // Corsair H115 RGB // MSI B450 Mortar Max // 16Gb G.Skill Flare C14 // Corsair Air 540 // MSI RTX2080 Gaming X Trio // Adata XPG 1TB

• Koos2009
  • Registratie: oktober 2012
  • Laatst online: 08:04
CryptoNL schreef op maandag 27 januari 2020 @ 15:42:
Op mijn werk draaien we ma vrij 0800-2000 en za zo 0900-1900 en de huur is niet afhankelijk van de openingstijden. Die is gewoon x per maand.

Wel verbruik je meer energie (GWL) met aanwezig personeel dan zonder, en loonkosten verschillen natuurlijk.

Maar om nou te stellen dat je in de door jou geschetste situatie minder kosten hebt betwijfel ik.

Daarnaast ben ik ook wel eens een dag vrij, of draai ik een "hop naar vestigingen" dienst waarbij ik dan in mijn pauze even wat haal, of zoals laatst, even naar Kamera Express fiets om een tv te kopen.

Niet handig dat pensionerend, pauzerend en bijv uitkeringsgerechtigd Nederland dan maar met "de rest" moet winkelen en ik tussen de dinosauriërs moet wachten bij de kassa tot oma trien haar muntjes uit 1948 bijeen sprokkelt, mevrouw met WAO 5 flessenbonnetjes heeft, 2 verschillende pinpassen en de rest contant wil betalen moet wachten.

PSN: DucttapeGuyXXL

• Tommie12
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13:58
Het gaat om de klantervaring.
Als de winkel niks beter biedt aan ervaring dan de online shop, dan is het een aflopende zaak.

Zodra een klant niet met een glimlach rond loopt, weet je dat er iets mis is.
Dat kan liggen aan de winkelopstelling zelf, maar ook aan het personeel dat er werkt (en dus wat hun managment accepteert aan gedrag).

En als consument zijn we kritisch want we hebben keuze....

Als je 50 jaar geleden ruzie had met je kruidenier, dan kon je elke keer wel een dorp verder fietsen om je fruit te kopen.

• Ankona
OMD schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 08:01:
Onze retouren bestaan uit 70% niet lezen van klanten. Staat 8x in de teksten bijvoorbeeld. Let op!! Dit product werkt alleen met model y. Dit product werkt NIET met andere modellen dus ook geen model c.

2 dagen later retournering met als reden. Past niet op model c. Ik word er stapelgek van. Mensen zijn het probleem, niet de regels.

Of deze, het product leek op die van mij, ik wist dat het niet geschikt was voor mijn model maar die is zo duur dus ik denk, ik probeer het even. Krijg je het product terug, PostNL sticker op de doos en op de doos geschreven. Bedankt!
De keuze is natuurlijk om binnen de wet iets minder vriendelijk te zijn met retouren. Dus niet gratis terug laten sturen en kosten in mindering brengen als spullen niet meer als nieuw te verkopen zijn.

Levert natuurlijk wel hele boze anonieme reviews op. (al zie je wel dat steeds meer webshops voorzichtig die kant op bewegen)

alles kan off-topic

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 14:21

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Die regels zijn natuurlijk ook ontstaan door cowboys op de markt die consumenten een poot uit aan het draaien waren. Daar moet nog een evenwicht in komen.
Blik1984 schreef op maandag 27 januari 2020 @ 23:16:
[...]

De meeste mensen geen auto in Utrecht? Uit recent onderzoek blijkt dat in de binnenstad (hoge populatie qua studenten) 40% van de bewoners een auto heeft. In een wijk als Leidsche Rijn is dit 90+%.
Geografisch gezien is Leidsche Rijn net zo Utrecht als Nieuwegein... De ene heeft de A2 ertussen liggen, de ander de A12.

[Voor 59% gewijzigd door Señor Sjon op 28-01-2020 12:18]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• MadMarky
  • Registratie: augustus 2001
  • Niet online
Laatst gesproken met de eigenaar van meerdere dierenwinkels hier in de stad, die onlangs de vestiging in m'n lokale winkelcentrum heeft gesloten.
Bleek niet te gaan om tegenvallende klandizie maar om de prijzen die de verhuurder hanteert. Deze laat voor winkels de huurprijs ieder jaar stijgen, waardoor de betreffende winkelier na 10+ jaar voor deze winkel inmiddels het dubbele betaalde dan voor een winkel op een andere locatie met 2x het vloeroppervlak. Dat was niet langer vol te houden. En tevens de reden dat de naburige Zeeman vorig jaar na de winkelruimte ernaast is verhuisd, dan wordt de teller voor de huurprijs weer gereset 8)7

Compleet van de pot gerukte constructie als je het mij vraagt. Kennelijk hebben de verhuurders van bedrijfspanden die vrijheid maar het helpt absoluut niet tegen leegstand.

PC | BMW Z3 Coupe

• toolkist
  • Registratie: mei 2011
  • Niet online
Koos2009 schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 11:46:
[...]

Op mijn werk draaien we ma vrij 0800-2000 en za zo 0900-1900 en de huur is niet afhankelijk van de openingstijden. Die is gewoon x per maand.

Wel verbruik je meer energie (GWL) met aanwezig personeel dan zonder, en loonkosten verschillen natuurlijk.

Maar om nou te stellen dat je in de door jou geschetste situatie minder kosten hebt betwijfel ik.

Daarnaast ben ik ook wel eens een dag vrij, of draai ik een "hop naar vestigingen" dienst waarbij ik dan in mijn pauze even wat haal, of zoals laatst, even naar Kamera Express fiets om een tv te kopen.

Niet handig dat pensionerend, pauzerend en bijv uitkeringsgerechtigd Nederland dan maar met "de rest" moet winkelen en ik tussen de dinosauriërs moet wachten bij de kassa tot oma trien haar muntjes uit 1948 bijeen sprokkelt, mevrouw met WAO 5 flessenbonnetjes heeft, 2 verschillende pinpassen en de rest contant wil betalen moet wachten.
En je vervolgens wel 2 minuten langer hebt moeten wachten. Oeioei de horror!

• Blik1984
  • Nu online
Señor Sjon schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:17:

Geografisch gezien is Leidsche Rijn net zo Utrecht als Nieuwegein... De ene heeft de A2 ertussen liggen, de ander de A12.
Wat jij vind kan allemaal best, Leidsche Rijn is gemeente Utrecht. En als in de binnenstad er al 40% autobezit is, dan kun je wel raden dat het in de omliggende wijken allemaal een stuk meer is.

• Anatidae
  • Registratie: februari 2017
  • Laatst online: 07:40
MadMarky schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 12:31:
Laatst gesproken met de eigenaar van meerdere dierenwinkels hier in de stad, die onlangs de vestiging in m'n lokale winkelcentrum heeft gesloten.
Bleek niet te gaan om tegenvallende klandizie maar om de prijzen die de verhuurder hanteert. Deze laat voor winkels de huurprijs ieder jaar stijgen, waardoor de betreffende winkelier na 10+ jaar voor deze winkel inmiddels het dubbele betaalde dan voor een winkel op een andere locatie met 2x het vloeroppervlak. Dat was niet langer vol te houden. En tevens de reden dat de naburige Zeeman vorig jaar na de winkelruimte ernaast is verhuisd, dan wordt de teller voor de huurprijs weer gereset 8)7

Compleet van de pot gerukte constructie als je het mij vraagt. Kennelijk hebben de verhuurders van bedrijfspanden die vrijheid maar het helpt absoluut niet tegen leegstand.
Wat mij opvalt hier in het centrum is dat winkels verdwijnen om paar weken later weer te verschijnen in een pand paar huizen verderop. Vaak letterlijk 50 meter verderop. Soms inclusief enorme verbouwing. Klinkt nogal duur, maar waarschijnlijk ook om onder duur huurcontract uit te komen ?

Eendjes <3. Mario Kart 8DX: SW-1803-1219-1903

• barticus
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 06:23
bszz schreef op maandag 27 januari 2020 @ 23:13:
[...]

Precies dat wettelijk minimum is het probleem. Door dat wettelijk minimum betaal ik als consument die wél kan lezen, voor de gemakszucht van mensen die maar wat bestellen en toch alles terug kunnen sturen. Van mij mogen ze die WKOA helemaal inperken, zeker tot het punt dat retouren geen recht meer is. Dan gaan mensen vanzelf beter nadenken wat ze bestellen, én doe je misschien ook nog iets goeds voor het milieu.
Voeg er ook nog maar een retourtax aan toe overigens, die vervalt als de bezorging plaatsvindt met een elektrisch voertuig.

Bepaalde producten zou ik de premium voor betalen om het twee weken retourrecht te hebben en de service van snelle levering, maar andere dingen mogen van mij best iets goedkoper, en dan zonder verdere service en retourrecht. Als het er dan pas volgende week per duurzame bezorging is dan is dat ook geen probleem.

• shdx
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 13:39
barticus schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 20:07:
[...]
Precies dat wettelijk minimum is het probleem. Door dat wettelijk minimum betaal ik als consument die wél kan lezen, voor de gemakszucht van mensen die maar wat bestellen en toch alles terug kunnen sturen. Van mij mogen ze die WKOA helemaal inperken, zeker tot het punt dat retouren geen recht meer is. Dan gaan mensen vanzelf beter nadenken wat ze bestellen, én doe je misschien ook nog iets goeds voor het milieu.
Voeg er ook nog maar een retourtax aan toe overigens, die vervalt als de bezorging plaatsvindt met een elektrisch voertuig.

Bepaalde producten zou ik de premium voor betalen om het twee weken retourrecht te hebben en de service van snelle levering, maar andere dingen mogen van mij best iets goedkoper, en dan zonder verdere service en retourrecht. Als het er dan pas volgende week per duurzame bezorging is dan is dat ook geen probleem.
Ik denk juist dat het inperken van de WKOA weinig nut meer heeft. Alle grote webwinkels gaan al ver boven WKOA zitten met 30 dagen bedenktijd en gratis retouren, omdat het blijkbaar meer mensen over de streep trekt iets te kopen.
Het aanpassen van de WKOA met bijvoorbeeld een retourtax, of het niet meer gratis mogen laten verzenden/retouren van producten, lijkt me wel een goed idee. Vooral in deze tijd van verduurzaming.

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
Anatidae schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 19:42:
[...]

Wat mij opvalt hier in het centrum is dat winkels verdwijnen om paar weken later weer te verschijnen in een pand paar huizen verderop. Vaak letterlijk 50 meter verderop. Soms inclusief enorme verbouwing. Klinkt nogal duur, maar waarschijnlijk ook om onder duur huurcontract uit te komen ?
Tja, dat is toch veelal huurprijzen etc. Dit soort huren gaat over het algemeen over meerdere jaren en als de eigenaar van jouw pand op prijs 2008++ blijft zitten, terwijl eigenaar van pand b van zijn lege pand afwil en daarom op een grof stuk korting geeft, dan heb je over 5 of 10 jaar al heel snel een gigantisch gat qua geld...
shdx schreef op dinsdag 28 januari 2020 @ 20:44:
[...]
Ik denk juist dat het inperken van de WKOA weinig nut meer heeft. Alle grote webwinkels gaan al ver boven WKOA zitten met 30 dagen bedenktijd en gratis retouren, omdat het blijkbaar meer mensen over de streep trekt iets te kopen.
Het aanpassen van de WKOA met bijvoorbeeld een retourtax, of het niet meer gratis mogen laten verzenden/retouren van producten, lijkt me wel een goed idee. Vooral in deze tijd van verduurzaming.
Aanpassen van de WKOA is een lange termijn beslissing... Terwijl alle grote webwinkels enkel met korte termijnplanning bezig zijn en nul winst behalen omdat alles opgaat aan de uitbreiding, uitbreiding etc...

Ergens in de (imho redelijk nabije) toekomst gaan de grote webshops zien dat er geen echte uitbreiding meer inzit en dat men nu eens winst moet gaan maken, en op dat moment gaat er niemand meer boven de wettelijke WKOA etc zitten, dan gaan mensen zich exact aan dat minimum houden.

• smurfinmark
  • Nu online
Gomez12 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:08:
[...]
.

Aanpassen van de WKOA is een lange termijn beslissing... Terwijl alle grote webwinkels enkel met korte termijnplanning bezig zijn en nul winst behalen omdat alles opgaat aan de uitbreiding, uitbreiding etc...

Ergens in de (imho redelijk nabije) toekomst gaan de grote webshops zien dat er geen echte uitbreiding meer inzit en dat men nu eens winst moet gaan maken, en op dat moment gaat er niemand meer boven de wettelijke WKOA etc zitten, dan gaan mensen zich exact aan dat minimum houden.
Wat grote webshops doen is juist lange termijn denken, namelijk op korte termijn geen winst (of zelfs verlies) accepteren om marktaandeel te verwerven. Dat heeft bv met schaalgrote en bijhorende macht te maken.

De winst komt later

• Gebanned
  • Registratie: augustus 2012
  • Nu online

Ik begrijp die frustratie over de milieukosten van retouren niet zo.

Ik bestel online: mijn pakje reist met 1000 soortgenoten een gemiddelde afstand van 100 km in een vrachtwagen/bestelbus met een verbruik van 1 op 3: netto effect: 0.03 liter brandstof verbruikt.
Retouren doe ik bij de bouwmarkt om de hoek, rijd ik 300 meter voor om: 0.02 liter extra brandstof.
Plus nog een keer 0.03 voor de terugreis naar de webshop. Totale milieubelasting: 0.08 liter.

Fysieke aankoop: ik pak de auto naar het centrum: 15km heen en terug, milieu effect: 1 liter benzine weggestopt. Exclusief de brandstof om het product in het schap te krijgen.

Ik kan toch aardig wat pakketjes retourneren voor ik de milieubelasting van een fysieke aankoop evenaar.

• bszz
Gebanned schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:42:
[...]

Ik begrijp die frustratie over de milieukosten van retouren niet zo.

Ik bestel online: mijn pakje reist met 1000 soortgenoten een gemiddelde afstand van 100 km in een vrachtwagen/bestelbus met een verbruik van 1 op 3: netto effect: 0.03 liter brandstof verbruikt.
Retouren doe ik bij de bouwmarkt om de hoek, rijd ik 300 meter voor om: 0.02 liter extra brandstof.
Plus nog een keer 0.03 voor de terugreis naar de webshop. Totale milieubelasting: 0.08 liter.

Fysieke aankoop: ik pak de auto naar het centrum: 15km heen en terug, milieu effect: 1 liter benzine weggestopt. Exclusief de brandstof om het product in het schap te krijgen.

Ik kan toch aardig wat pakketjes retourneren voor ik de milieubelasting van een fysieke aankoop evenaar.
Je rekensommetje klopt niet. Als een bezorger 200 pakketjes in zijn bus heeft zitten is het veel en totaal leggen die pakketjes meer dan 100 km af. De producten in de winkel worden ook niet per stuk naar de winkel vervoerd en lang niet iedereen komt met de auto maar ook vaak lopend of met de fiets.

[Voor 6% gewijzigd door bszz op 29-01-2020 11:53]

• Gomez12
  • Registratie: maart 2001
  • Nu online
smurfinmark schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:18:
[...]
Wat grote webshops doen is juist lange termijn denken, namelijk op korte termijn geen winst (of zelfs verlies) accepteren om marktaandeel te verwerven. Dat heeft bv met schaalgrote en bijhorende macht te maken.

De winst komt later
Dat zeg ik. Alleen om winst te gaan halen straks gaan ze echt niet meer zeggen : Retourneer dit maar binnen 30 dagen, dan wordt het heel simpel : Wat is de wettelijke verplichte retourtijd en alles daaroverheen doen we niet meer (want dat is service en dat kost ons winst)

• smurfinmark
  • Nu online
Gomez12 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:32:
[...]

Dat zeg ik. Alleen om winst te gaan halen straks gaan ze echt niet meer zeggen : Retourneer dit maar binnen 30 dagen, dan wordt het heel simpel : Wat is de wettelijke verplichte retourtijd en alles daaroverheen doen we niet meer (want dat is service en dat kost ons winst)
Nee dat weet jij helemaal niet (en zeg je trouwens ook niet, je had het over korte termijn denken), ik heb het idee dat je vooral vanuit de onderbuik spreekt.

Die keuze maken ze nu ook al niet, en straks hebben ze nog steeds concurenten die wellicht wel deze service zullen aanbieden.

We weten het niet, al zijn sommige zaken wat meer een gegeven, zoals dat ze op basis van omvang betere condities aan de inkoopkant kunnen afdwingen.

Deze grote ketens zijn niet dom, en maken weloverwogen beslissingen die jij en ik niet kunnen doorzien.

• bszz
smurfinmark schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 13:36:
[...]

Nee dat weet jij helemaal niet (en zeg je trouwens ook niet, je had het over korte termijn denken), ik heb het idee dat je vooral vanuit de onderbuik spreekt.

Die keuze maken ze nu ook al niet, en straks hebben ze nog steeds concurenten die wellicht wel deze service zullen aanbieden.

We weten het niet, al zijn sommige zaken wat meer een gegeven, zoals dat ze op basis van omvang betere condities aan de inkoopkant kunnen afdwingen.

Deze grote ketens zijn niet dom, en maken weloverwogen beslissingen die jij en ik niet kunnen doorzien.
Toch is het is niet helemaal onlogisch: In de groeifase zie je vaak concurrentie op prijs, in de consolidatiefase worden zaken als service weer belangrijker.

• smurfinmark
  • Nu online
bszz schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 14:37:
[...]

Toch is het is niet helemaal onlogisch: In de groeifase zie je vaak concurrentie op prijs, in de consolidatiefase worden zaken als service weer belangrijker.
Maar dat is hier het uitgangspunt niet. Nu geven ze en service en een lage prijs, zodat ze marktaandeel veroveren.

Maar goed, we dwalen een beetje af denk ik :)

• Gebanned
  • Registratie: augustus 2012
  • Nu online
bszz schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:51:
[...]

Je rekensommetje klopt niet. Als een bezorger 200 pakketjes in zijn bus heeft zitten is het veel en totaal leggen die pakketjes meer dan 100 km af. De producten in de winkel worden ook niet per stuk naar de winkel vervoerd en lang niet iedereen komt met de auto maar ook vaak lopend of met de fiets.
Dat weet ik, maar in het geheel heb ik de aannames zoveel mogelijk gekozen in het voordeel van de bakstenen.
- bestelbus rijd ongetwijfeld met minder pakketjes rond; maar dat is enkel in de laatste kilometers van het logistieke proces. Daarvoor zit het spul doorgaans in een vrachtwagen, waarvan ik het verbruik heb genomen (1 op 3).
- afstand heb ik het gemiddelde genomen van de afstand tot de laatste vijf webshops waar ik besteld heb; maar heb de omweg via de distributiecentra vergeten; daar mag dus nog wel een kilometer of 50-100? bij.
-distributie naar de winkel toe heb ik nu helemaal niet meegenomen, net zoals de distributie naar de webshop. Wel zijn de (grote) webshops hier in het voordeel ivm de minder fijnmazige (en vaak directere) logistiek.
- niet iedereen komt met de auto naar de winkel, en sommige mensen halen hun pakketje zelf af bij de webshop, en sommige mensen bezoeken wel vijf winkels (met de auto) voor ze iets kopen.

• Wozmro
  • Registratie: december 2016
  • Nu online
Een groter probleem is denk ik: wat gebeurd er met die retouren? Worden die als nieuw verkocht?

In dit artikel dat hier een tijdje geleden gepost werd stond dat er veel meegenomen wordt door een 'opkoper', daar kan je je vanalles bij voorstellen. Evengoed stuurt die de boel naar India waar kleuters de boel uit elkaar moeten halen om de materialen te recupereren. Printplaten smelten boven een houtvuurtje om goud en zo te recupereren.

• PilatuS
  • Niet online
Wozmro schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:56:
Een groter probleem is denk ik: wat gebeurd er met die retouren? Worden die als nieuw verkocht?
Ligt aan de staat. Wanneer iets als nieuw te verkopen is omdat het niet of vrijwel niet te zien is dat een product al is getest dan wordt dit ook gewoon gedaan. Ik heb wel eens een beeldscherm ontvangen dat duidelijk al eens uit de doos was geweest.

Voor spullen waarbij het goed te zien is of die wat lichte schade hebben, zullen die eerder worden gekocht als gebruikt met een korting.

Spullen die niet meer te verkopen zijn worden weggegooit.

Een winkel zal altijd proberen iets opnieuw te verkopen als dat mogelijk is. Zeker dure computeronderdelen hebben een lage marge waarbij je zoiets altijd zal proberen als nieuw te verkopen en hopen dat de volgende klant het niet merkt of het accepteert.

• Ankona
Ik heb ooit een keer een paar keepershandschoenen gekocht die al helemaal versleten bleken te zijn. Verpakking was heel sneaky minimaal geopend, handschoenen zaten met de versleten handpalmen naar binnen ingepakt.

Ik vermoed dat de oorspronkelijke eigenaar nieuwe gekocht heeft en zijn oude retour heeft gestuurd. Webshop deed vervolgens gelukkig niet moeilijk, ik kreeg zo een paar echte nieuwe. Bewijst wel dat ze hun retouren amper controleren en zo weer bij de nieuw voorraad gooien.

alles kan off-topic

• VirinR
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 10:15
PilatuS schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:06:
[...]

Ligt aan de staat. Wanneer iets als nieuw te verkopen is omdat het niet of vrijwel niet te zien is dat een product al is getest dan wordt dit ook gewoon gedaan. Ik heb wel eens een beeldscherm ontvangen dat duidelijk al eens uit de doos was geweest.

Voor spullen waarbij het goed te zien is of die wat lichte schade hebben, zullen die eerder worden gekocht als gebruikt met een korting.

Spullen die niet meer te verkopen zijn worden weggegooit.

Een winkel zal altijd proberen iets opnieuw te verkopen als dat mogelijk is. Zeker dure computeronderdelen hebben een lage marge waarbij je zoiets altijd zal proberen als nieuw te verkopen en hopen dat de volgende klant het niet merkt of het accepteert.
Coolblue heeft hiervoor Tweedekans in het leven geroepen.
Geretourneerde producten met of zonder gebruikersschade met een lagere prijs.

• Ankona
VirinR schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 18:02:
[...]

Coolblue heeft hiervoor Tweedekans in het leven geroepen.
Geretourneerde producten met of zonder gebruikersschade met een lagere prijs.
Doen meer winkels, maar de vraag is of alle retouren netjes die weg volgen. Bij CoolBlue in elk geval niet. Ik heb van hun al eens een duidelijk retour gestuurd product als nieuw ontvangen (eerder geopend en niet helemaal compleet)

alles kan off-topic

• bszz
Interessant leesvoer
Eindelijk eens een tegengeluid.

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Weliswaar interessant leesvoer.

Maar menigeen roept al jaren dat b.v. Amazon verliesgevend was/is (en mogelijk alleen verdient aan de data graaierij en aan cloud servcies). En toch.... toch doen ze hun 'ding' al jaren. En het wordt steeds omvangrijker... Is dat de bubbel die op barsten staat? Wie weet... Maar ze houden het toch al verdomd lang vol. :Y
Zo hebben ze ook al de financiële crisis overleefd. En dat kon je van menig (ook enorm grote) financiële instelling niet zeggen. :X

imho blijft het koffiedik kijken. :+

[Voor 12% gewijzigd door ehtweak op 29-01-2020 23:16]

Mooie Plaatjes   

• Wozmro
  • Registratie: december 2016
  • Nu online
Fysieke winkels die zichzelf in de markt kunnen zetten als een vorm van entertainment zullen wel overleven.

Nog een anekdote: wij waren afgelopen zomer op vakantie in Noord Oost-Duitsland. Daar had je zoiets als de 'aardbeienkoning'. Volgens de eigenares van ons vakantiehuisje was het een pretpark, en gratis dan nog!

Moesten we natuurlijk eens checken. Bleek het een soort bizarre mix te zijn van pretpark(je)/ikea en allerlei eetgelegenheden. Ingang was gratis maar de prijzen waren om van achterover te vallen. Maar toch was het heel druk en werd dit door de lokale bevolking aanzien als een vorm van ontspanning, gaan ontbijten op zondagmorgen leek een vaste traditie te zijn.

• sapphire
  • Laatst online: 08:17

sapphire

Die-hard pruts0r

Gomez12 schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 12:32:
[...]

Als ze überhaupt de service tot een minimum gaan beperken kost dat ze gewoon klanten...dat kost je pas winst :+
Wozmro schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:56:

In dit artikel dat hier een tijdje geleden gepost werd stond dat er veel meegenomen wordt door een 'opkoper', daar kan je je vanalles bij voorstellen. Evengoed stuurt die de boel naar India waar kleuters de boel uit elkaar moeten halen om de materialen te recupereren. Printplaten smelten boven een houtvuurtje om goud en zo te recupereren.
Laatst een telefoon geretourneerd, mag hopen dat ze die als nieuw verkopen want hij was nog gewoon gesealed. Zolang het product als nieuw verkocht kan worden...

[Voor 41% gewijzigd door sapphire op 29-01-2020 23:26]

Gabriël Ryzen

• !mark
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 09-04 01:43

Ik denk juist dat het inperken van de WKOA weinig nut meer heeft. Alle grote webwinkels gaan al ver boven WKOA zitten met 30 dagen bedenktijd
30 dagen kan mogelijk juist tot minder retouren lijden dan 14 dagen, en dus niet alleen op service maar ook op omzet een voordeel zijn voor de webwinkel.

Bij een korte retourperiode zullen mensen als ze twijfels hebben over het aangekochte product deze mogelijk sneller retour sturen, omdat ze weten dat ze niet te lang kunnen wachten voordat de periode voorbij is.

Bij een langere periode zoals 30 dagen zullen ze het product langer de kans geven om eraan te wennen, waardoor mogelijk een retour voorkomen wordt.

In de duidelijkere situaties waarbij het product echt niet is wat men had voorgesteld gaat het immers toch wel terug, of de periode dan 14, 30 of 90 dagen is maakt niet veel meer uit.

[Voor 14% gewijzigd door !mark op 29-01-2020 23:34]

• bszz
ehtweak schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 23:12:
[...]

Weliswaar interessant leesvoer.

Maar menigeen roept al jaren dat b.v. Amazon verliesgevend was/is (en mogelijk alleen verdient aan de data graaierij en aan cloud servcies). En toch.... toch doen ze hun 'ding' al jaren. En het wordt steeds omvangrijker... Is dat de bubbel die op barsten staat? Wie weet... Maar ze houden het toch al verdomd lang vol. :Y
Zo hebben ze ook al de financiële crisis overleefd. En dat kon je van menig (ook enorm grote) financiële instelling niet zeggen. :X

imho blijft het koffiedik kijken. :+
Amazon verdient vooral geld met 'cloud services' en heeft verder vele jaren vele miljarden verlies gemaakt en moet het vooral hebben van marktdominantie. De hele webshopmarkt is nog onvolwassen en verkeert in een gevecht om marktaandeel. Volume is voor veel investeerders op dit moment interessanter dan winst. Als de webwinkelmarkt ooit volwassen wordt en de koek min of meer verdeeld is wordt normaal gesproken winst weer belangrijker maar daarmee wordt ook de concurrentiepositie van fysieke winkels weer beter. Er zal zeker een verschuiving plaatsvinden afhankelijk van de branche maar fysieke winkels blijven zeker een factor van betekenis.

• Schildpadje
  • Registratie: november 2019
  • Niet online
Dat tegengeluid is er wel vaker.. maar vooral van mensen die voor eigen parochie spreken. Zo zou volgens deze heren bol.com en coolblue nooit winstgevend kunnen worden... Laat het tegendeel inmiddels bewezen zijn.

• U123456
  • Registratie: september 2014
  • Nu online
Wozmro schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 23:24:
Fysieke winkels die zichzelf in de markt kunnen zetten als een vorm van entertainment zullen wel overleven.

Nog een anekdote: wij waren afgelopen zomer op vakantie in Noord Oost-Duitsland. Daar had je zoiets als de 'aardbeienkoning'. Volgens de eigenares van ons vakantiehuisje was het een pretpark, en gratis dan nog!

Moesten we natuurlijk eens checken. Bleek het een soort bizarre mix te zijn van pretpark(je)/ikea en allerlei eetgelegenheden. Ingang was gratis maar de prijzen waren om van achterover te vallen. Maar toch was het heel druk en werd dit door de lokale bevolking aanzien als een vorm van ontspanning, gaan ontbijten op zondagmorgen leek een vaste traditie te zijn.
Dat is toevallig, die ken ik! Dat is Karl’s Erlebnisdorf. Ontstaan toen een kweker in Oost-Duitsland na de Wende zijn aardbeien opeens niet meer kwijt kon aan een jamfebriek in West-Duitsland. Die jamfabriek kon namelijk nog goedkoper inslaan in Roemenie! Kweker heeft zich aangepast, ging de aardbeien zelf in heel Duitsland uitventen en de kwekerij werd steeds verder uitgebreid tot het huidige “pretpark” met zelfs een eigen treinstation en elk weekend enorme files De kweker is dus zeker niet ten onder gegaan aan de nieuwe omstandigheden!

• hoevenpe
  • Registratie: juni 2000
  • Nu online
bszz schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 22:18:
Eindelijk eens een tegengeluid.
Ik haakte af bij 'V&D komt terug', dat is echt wensdenken want Hudson's Bay heeft laten zien dat mensen daar niet op zitten te wachten. Ik zie eerder een groot pand ergens op een industrieterrein dan midden in een onbereikbaar stadscentrum.

• bszz
Schildpadje schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 07:37:
[...]

Dat tegengeluid is er wel vaker.. maar vooral van mensen die voor eigen parochie spreken. Zo zou volgens deze heren bol.com en coolblue nooit winstgevend kunnen worden... Laat het tegendeel inmiddels bewezen zijn.
Verdiep je in de geschiedenis van Coolblue, ooit ontstaan als mp3man.nl en pdashop.nl Er is nog nooit een deskundige geweest die heeft gezegd dat Coolblue nooit winstgevend zou zijn, eenvoudig omdat Coolblue altijd een heel andere strategie heeft gevolgd dan alle concurrenten. Je zou zelfs kunnen zeggen dat Coolblue zich onder meer onderscheidt door winstgevend te zijn. Ook was Coolblue één van de eersten die het belang van een goede combinatie van webshop en fysieke winkels in zag. Bol.com is zo intransparant als maar kan en gooien bijv. de omzetvolumes van derde partijen op hun platform op dezelfde hoop als hun eigen omzet. Die cijfers zeggen niks en strooien vooral zand in de ogen. Of ze winst maken is voor hen op dit moment van secundair belang.
hoevenpe schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 08:26:
[...]

Ik haakte af bij 'V&D komt terug', dat is echt wensdenken want Hudson's Bay heeft laten zien dat mensen daar niet op zitten te wachten. Ik zie eerder een groot pand ergens op een industrieterrein dan midden in een onbereikbaar stadscentrum.
Super jammer, er wordt ook wel kort stilgestaan bij het waarom van het faillissement van V&D (uitgekleed door private equity fondsen) en het feit dat Hudson's Bay juist niet naar V&D heeft gekeken. Een terugkeer van V&D geloof ik zelf ook niet in maar de situatie had er heel anders uitgezien als hun eigen panden niet waren verkocht en het geld niet aan de investeerders was uitgekeerd.

Het artikel bevat overigens een hoop meer onderbouwing dan het grootste deel van de reacties in dit topic.

• servies
  • Registratie: december 1999
  • Laatst online: 13:56

servies

Veni Vidi Servici

[...]

Ik haakte af bij 'V&D komt terug',
Dan ben je niet ver gekomen :o
Maar het is inderdaad een heleboel wensdenken en preken voor eigen parochie...
bszz schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:01:
Super jammer, er wordt ook wel kort stilgestaan bij het waarom van het faillissement van V&D (uitgekleed door private equity fondsen) en het feit dat Hudson's Bay juist niet naar V&D heeft gekeken. Een terugkeer van V&D geloof ik zelf ook niet in maar de situatie had er heel anders uitgezien als hun eigen panden niet waren verkocht en het geld niet aan de investeerders was uitgekeerd.
Die V&D kwam in de handen van die private equity funds omdat ze al bijna failliet waren. Die private equity funds hebben er alleen voor henzelf nog het beste van gemaakt en anderen met de shit laten zitten... Uiteindelijk was V&D zonder die private equity funds ook wel failliet gegaan...
Het artikel bevat overigens een hoop meer onderbouwing dan het grootste deel van de reacties in dit topic.
Ik vind er weinig realistische onderbouwing in... Heel veel onderbouwing met onzinredenaties...

[Voor 65% gewijzigd door servies op 30-01-2020 09:30]

• bszz
servies schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:25:
[...]

Dan ben je niet ver gekomen :o
Maar het is inderdaad een heleboel wensdenken en preken voor eigen parochie...

[...]

Die V&D kwam in de handen van die private equity funds omdat ze al bijna failliet waren. Die private equity funds hebben er alleen voor henzelf nog het beste van gemaakt en anderen met de shit laten zitten... Uiteindelijk was V&D zonder die private equity funds ook wel failliet gegaan...

[...]

Ik vind er weinig realistische onderbouwing in... Heel veel onderbouwing met onzinredenaties...
Nope: https://www.deondernemer....r-durfkapitalisten~808828

Verder graag wat meer onderbouwing dan vanuit de onderbuik roeptoeteren dat het "onzinredenaties' zijn en dat het om 'wensdenken' gaat.

• spijkerhoofd
[...]

Het probleem met de Hudson Bay was dat het in tegenstelling tot V&D de dure merken segment bekleedde waardoor ze in het vaarwater van de Bijenkorf kwamen. De Bijenkorf had een aantal jaar daarvoor juist een aantal warenhuizen gesloten en ging verder met een paar fysieke winkels. Tevens weet ik mij nog te herinneren dat de Hudson Bay voordat ze winkels opende beloofd hadden dat ze merkkleding van vorig jaar gingen verkopen waardoor ze goedkoper werden dan de Bijenkorf, en dat hebben ze na gelaten.

• Señor Sjon
  • Registratie: juli 2003
  • Laatst online: 14:21

Señor Sjon

Moderator General Chat

Magnificent bastard

Ja en nee.

V&D / Hema (toevallig allebei oud KBB) zijn gesloopt door de sprinkhanen. Ze hadden de crisis makkelijk kunnen overleven (net als Blokker) door te teren op hun lage huren door eigen vastgoed. Hoe ze er nu voor zouden staan is natuurlijk open voor debat.

HB gaf geen korting, geen reclame, geen brand promotion, niks. Je moest maar uit het nieuws halen dat ze de panden van V&D overnamen. Dat werkte niet echt...

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

• servies

servies

Veni Vidi Servici

Daar staat precies wat ik schreef. V&D was al aan het kwakkelen en daardoor kregen die durfkapitalisten de kans om dit truukje uit te halen...

V&D was op den duur toch omgevallen. Alleen is het nu een stuk sneller gegaan...

• bszz
servies schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 11:53:
[...]

Daar staat precies wat ik schreef. V&D was al aan het kwakkelen en daardoor kregen die durfkapitalisten de kans om dit truukje uit te halen...

V&D was op den duur toch omgevallen. Alleen is het nu een stuk sneller gegaan...
Nee, je leest wat je wilt lezen. Na verkoop van de panden was de huur hoger dan het verlies. Daarmee wil ik niet zeggen dat het goed ging met V&D maar het geld dat door de kopers uit het bedrijf is getrokken heeft een succesvolle herstructurering onmogelijk gemaakt.

• servies

servies

Veni Vidi Servici

bszz schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:22:
[...]

Nee, je leest wat je wilt lezen. Na verkoop van de panden was de huur hoger dan het verlies. Daarmee wil ik niet zeggen dat het goed ging met V&D maar het geld dat door de kopers uit het bedrijf is getrokken heeft een succesvolle herstructurering onmogelijk gemaakt.
Die herstructurering was alleen maar uitstel van executie geweest. V&D had niets te bieden wat bij wijze van spreken 3 deuren verderop niet tegen een lagere prijs en een 'meer persoonsgerichte beleving' te koop was. Zodra er dan webshops bijkomen dan was het eerste punt helemaal van toepassing.
Ja, ze zijn leeggeplukt door die kopers, maar dat heeft het proces alleen maar versneld.

• r_bleumer
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:24
Vlak ook niet uit dat we de zwaarste economische crisis sinds de 30'er jaren net achter ons hebben. Dat heeft ook niet geholpen. De winkelstraten waren de afgelopen jaren echt leeg.

Nonsensical line goes here <---

• pacificocean
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 09-04 23:51
r_bleumer schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 13:54:
Vlak ook niet uit dat we de zwaarste economische crisis sinds de 30'er jaren net achter ons hebben. Dat heeft ook niet geholpen. De winkelstraten waren de afgelopen jaren echt leeg.
Ik heb niet de indruk dat de afgelopen crisis erger was dan die van de jaren 80 in de vorige eeuw.

• Piet_Piraat7
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 14:23
Wat is voor jullie een reden om nog echt naar een binnenstad te gaan? Voor mij is het de aanschaf van dingen die ik liever niet online doe, zoals schoenen die ik toch graag even wil passen. Of de binnenstad moet mooi genoeg zijn om te slenteren maar dat zijn er niet veel. Verder zie ik weinig reden om met regelmatig naar een binnenstad te gaan.

• Touchdomex
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 14:45

Touchdomex

Beans Beans Beans Beans

Piet_Piraat7 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:17:
Wat is voor jullie een reden om nog echt naar een binnenstad te gaan? Voor mij is het de aanschaf van dingen die ik liever niet online doe, zoals schoenen die ik toch graag even wil passen. Of de binnenstad moet mooi genoeg zijn om te slenteren maar dat zijn er niet veel. Verder zie ik weinig reden om met regelmatig naar een binnenstad te gaan.
Markt, drankspeciaalzaken, kaasspeciaalzaken. Andere hollandse specerijen :+

Allemaal dingen die ik niet online haal.

Oh ja kapper doe ik ook in de binnenstad :P

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' ~politiek incorrect~ _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

• The Zep Man
  • Registratie: oktober 2003
  • Laatst online: 14:31
Wat is voor jullie een reden om nog echt naar een binnenstad te gaan?
Stappen? Ligt natuurlijk wel aan de stad. De ene stad bruist van het leven terwijl een stad verderop 's avonds de straten uitgestorven zijn.

• Mr.D78
  • Registratie: januari 2015
  • Laatst online: 09-04 18:21
Wat is voor jullie een reden om nog echt naar een binnenstad te gaan?
Pakketje van Amazon ophalen bij PostNL of DHL punt >:)

• r_bleumer
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 14:24
Cadeautjes kopen voor vrienden. Merk wel dat ik tegenwoordig erg geïnformeerd ben als ik iets specifieks zoek. Bv een satreceiver. Dan wilde ik die open-source bak, maar wel met een ARM processor en zonder actieve koeling. Ja, die keuze heb je niet bij de Saturn of Media Markt. Zelfde met ski's. Idem met skischoenen of andere hobby-benodigdheden. Ander vb: Ik wil geen alu skistokken, doe mij maar carbon, daar kun je veel beter op leunen. Maar weinig sportzaken die die hebben. En al zeker niet de Perry Sport.

[Voor 19% gewijzigd door r_bleumer op 30-01-2020 14:42]

Nonsensical line goes here <---

• Ankona
Idd, los van of je online of in een gebouw koopt, het koopproces is wel anders geworden.

Vroeger ging je naar een winkel om je te oriënteren, wist je genoeg dan ging je over tot kopen. Tegenwoordig oriënteer je je online en benader je een winkel (mail of bezoek) als je eventueel nog vragen hebt. Als je weet wat je hebben wil zoek je pas de winkel waar je het eventueel koopt.

Een fysieke winkel kan best bestaansrecht hebben maar moet op een moderne manier zorgen dat klanten geinteresseerd raken. Passief wachten tot ze over de drempel lopen werkt niet. Goede presentatie op internet (met duidelijk welke spullen en merken je mag verwachten) is een eerste vereiste, goede en snelle beantwoording van vragen een tweede. Of ze dan de transactie online af kunnen ronden of dat je naar die winkel moet komen maakt voor mij vaak niet veel meer uit.

alles kan off-topic

• B-Real
  • Registratie: juni 2009
  • Laatst online: 12:31
Hier weer een positieve ervaring.

Voor onze bouwstofzuiger (oud ding) moest ik nieuwe zakken en een nieuw filter hebben. Dus afgelopen zaterdag naar een winkeltje welke al sinds ik mij kan heugen op dezelfde plek zit en ik wist ook, als deze het niet heeft dan wordt het wel heel lastig om het in een andere winkel te vinden.

De stofzuigerzakken waren geen probleem en had hij op voorraad (5 stuks voor 11eu. Prijs niet nagezocht, maar ik vond het redelijk).
Filter bleek iets lastiger te zijn. Deze had hij niet, kon hem o.b.v. merk/type van de stofzuiger niet vinden. Dus schuifmaat uit de la, opmeten, even zoeken en online gevonden. Wel wilde hij er nog even achteraan bellen om zeker te weten dat de maten juist waren. Als het goed is vandaag binnen.

Ik had het zelf op kunnen zoeken en (zeker v.w.b. het filter), hopen dat het past. Nu iets meer geduld en naar verwachting in 1x goed.

Verbaasde me trouwens hoeveel mensen er in/uitliepen in die 10 min die ik in de winkel was.

Ohja, parkeren kon voor de deur maar was uiteraard bezet. Dus wel een stukje lopen én een parkeerautomaat waar alleen kleingeld in kon.....

• VirinR
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 10:15
Ik studeer vaak in de bibliotheek in Rotterdam Blaak.
Dat is voor mij de grootste reden om naar de binnenstad te gaan.
Verder is mijn kapper vlakbij Rotterdam Centraal gevestigd en ga ik af en toe naar de Pathé bioscoop.
Het scheelt wel dat het centrum van Rotterdam goed bereikbaar is met de metro. Vanuit Schiedam Centrum ben ik met 10 min. in het centrum van Rotterdam.

Kleding kopen doe ik elk seizoen waarbij ik vooraf al online kijk wat ik precies wil.
Wat ik wil, bewaar ik op een privé-Pinterest bord en dan bezoek ik de winkels.
Op deze manier weet ik exact wat ik wil en waar ik dit kan krijgen.
Doordat ik vaak dezelfde merken koop, weet ik ook dat de maten hetzelfde zijn (al mijn Tommy Hilfiger overhemden zijn medium bijvoorbeeld).

Elektronica koop ik bijna altijd bij Coolblue en games haal ik vaak op met reservering bij Game Mania.

[Voor 10% gewijzigd door VirinR op 30-01-2020 15:24]

• Dr. Strangelove
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 11:11
bszz schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 09:01:
[...]
Ook was Coolblue één van de eersten die het belang van een goede combinatie van webshop en fysieke winkels in zag. ...
Kan aan mij liggen maar ik zie de toegevoegde waarde van CB winkels absoluut niet. Twee keer binnen geweest omdat ik een product wilde bekijken en beide keren hadden ze het niet in de winkel liggen. 'U kunt het nu bestellen en dan morgen bekijken hier, U hoeft het dan niet te kopen.'. Ja duh, dan had ik het net zo goed op internet kunnen kopen en weer terugsturen als het me niet aanstond.

Let wel dat ik veel bij ze koop, goede internetwinkel, maar die fysieke winkels, I don't get them.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• Davidshadow13
  • Registratie: oktober 2006
  • Nu online
Dr. Strangelove schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 15:56:
[...]

Kan aan mij liggen maar ik zie de toegevoegde waarde van CB winkels absoluut niet. Twee keer binnen geweest omdat ik een product wilde bekijken en beide keren hadden ze het niet in de winkel liggen. 'U kunt het nu bestellen en dan morgen bekijken hier, U hoeft het dan niet te kopen.'. Ja duh, dan had ik het net zo goed op internet kunnen kopen en weer terugsturen als het me niet aanstond.

Let wel dat ik veel bij ze koop, goede internetwinkel, maar die fysieke winkels, I don't get them.
Ik ben er een paar keer geweest (Amsterdam-Zuid) en ik vind ze handig voor same day delivery of pick-up. Laatst moesten en zouden twee nichtjes van mij een PS4 kopen op Zondag van hun verjaardagsgeld (zaterdagavond gevierd) en die willen niet wachten. Dus online bestellen bij CB, pick-up in store 2 uur later stond ik in de winkel mijn bestelling op te halen.

Als je een specifiek product wil bekijken, check dan eerst even of die in-store op voorraad is. Dat werkt erg goed en kleine moeite maar groot plezier.

HD4Life @ Full-HD

• Michael Knight
  • Laatst online: 10:51

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Vanochtend bij Coolblue geweest voor een ‘afhalertje’.. voorradig in winkel en ook af te halen. Kom ik daar een uur later, is er niks te vinden.. wel het duurdere model. Ik besluit terug te gaan naar mijn werk en ze zouden bellen als ze het gevonden hadden. Word ik op de terugweg in de auto gebeld dat ze hem echt niet hebben.

Voorraadindicatie staat uren later nog steeds op ‘voorradig’. Besluit in toch maar het duurdere model te nemen, reserveer wederom, kom ik in de winkel en dan zeggen ze direct ‘ we hebben een landelijke storing’.. boek dan ff af op papier en verwerk ze later.. dus zit nu aan hun tafel koffie te lurken.. zucht.. :(

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

• Ryur
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 09-04 20:53
Wat is voor jullie een reden om nog echt naar een binnenstad te gaan? Voor mij is het de aanschaf van dingen die ik liever niet online doe, zoals schoenen die ik toch graag even wil passen.
Ik wilde dat ik in 'stenen winkels' kon slagen voor schoenen.

Heb zelf een vreemde maat (qua breedte van de voet een 47-48, qua lengte een 45-46).
Moet dus regelmatig van schoenen een 45-46-47 passen. En mochten ze al die maten in de winkel hebben, hebben ze meestal maar 1 exemplaar dus als die verkocht is heb ik pech.

Bestel dus regelmatig dan 3 maten online en dan breng ik 2 van de 3 weer retour omdat het echt per schoen (zelfs als ik exact dezelfde schoen weer koop) kan verschillen welke maat ik hou.

Heb hier ook maar 2 paar schoenen staan omdat het zo lastig is om schoenen te vinden :(
Pagina: 1 ... 69 ... 72 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True