De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 62 ... 133 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:13

vectormatic

Warlock of the doorlock

@tlpeter Ah, dat verklaart. Lijkt me inderdaad een aflopende zaak dan.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 29-05 19:22
Piet_Piraat7 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:01:
Gisteren langs wat winkels geweest nu er sale is, maar bijna alle mannen maten die er nog hingen waren S. Welke man heeft die maat? Bijna niemand blijkbaar aangezien dat de enige maten zijn die er in de sale nog hangen. Het maakt fysiek winkelen wel een beetje nutteloos. Rekken vol leuke shirts maar maat L is vrijwel uitverkocht. Dan maar van achter mijn pc de filter op maat L zetten bij de webshop.
Maar ja dat is ook de definitie van sale. De laatste stuks tegen lagere prijzen en dan zijn vaak de in courante maten. Dit heeft er ook mee te maken dat kleding distributeurs winkeliers verplichten om setjes af te nemen met alle maten van een bepaald kledingstuk hierin. Hierdoor kunnen ze dus eigenlijk niet meer stuks van de grotere maten inkopen en minder van de kleine. De M en L zijn dus altijd als eerste op en de S en XXL blijven als langste hangen tijdens de sale. Gewoon een kwestie van geluk hebben dus.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 30-05 20:13
Davidshadow13 schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:35:
[...]
Hierdoor kunnen ze dus eigenlijk niet meer stuks van de grotere maten inkopen en minder van de kleine.
Dat wist ik niet :) vroeg me altijd af waarom er zoveel maatjes S hingen en niet veel meer maat L.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
[...]
Dit heeft er ook mee te maken dat kleding distributeurs winkeliers verplichten om setjes af te nemen met alle maten van een bepaald kledingstuk hierin. Hierdoor kunnen ze dus eigenlijk niet meer stuks van de grotere maten inkopen en minder van de kleine. De M en L zijn dus altijd als eerste op en de S en XXL blijven als langste hangen tijdens de sale.
En zie hier weer een reden waarom fysieke retail dood gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KopjeThee
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
bszz schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:50:
[...]

Jij hanteert het adagium "klant is koning". Dat is echt uit de vorige eeuw. Klant en winkelier zijn gelijkwaardig. Je kunt wel stoer over zero-tolerance praten maar in de normale omgang tussen mensen is dat meestal onredelijk. Winkeliers zijn ook maar mensen en daar gelden voor mij dezelfde omgangsvormen voor. Je zou ook kunnen praten over goodwill, gunfactor en de waarden waarop deze termen gebaseerd zijn. Niemand doet altijd alles goed, winkeliers niet en klanten ook niet.
Hoe de verhoudingen liggen hangt erg van de markt af. Stel dat ik product x wil kopen.

Scenario 1: Product x is te koop bij winkels a, b en c. Als ik dan om een of andere reden niet tevreden ben over winkel a, dan ga ik naar b of c. Winkel a zal dan echt z'n best moeten doen om mij als klant te krijgen, omdat sprake is van concurrentie. "Klant is koning" mentaliteit zou wel degelijk kunnen helpen, maar bijv. ook een lage prijs.
Scenario 2: Product x is alleen te koop in winkel a. Dan is sprake van een monopolie. Dat moet eigenlijk zoveel mogelijk voorkomen worden. Ook dan is niet per se sprake van gelijkwaardigheid. Hiet lijkt winkel a in het voordeel.
Onbekend schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 21:00:
[...]
De Intertoys heeft wel de nodige kosten om het product in de winkel te kunnen leggen + nog de winkelruimte + personeel die hiervoor nodig is, en waarschijnlijk maken ze met die 50 euro minder winst dan Bol.com met 40 euro.
Hoe zou je ze dan wel kunnen helpen?
Je zou eventueel wel het product voor 50 euro kunnen kopen. Maar uiteindelijk zijn het de ondernemers die er zelf voor moeten zorgen dat ze een levensvatbaar winkel concept neerzetten. Dat is ondernemerschap. Daar hoort ook bij dat je inventariseert waar je doelgroep behoefte aan heeft en je aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Skyaero schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 09:57:
En zie hier weer een reden waarom fysieke retail dood gaat.
Zalando, Primark of andere mega-ketens laten het zelf produceren en kunnen dus precies inkopen wat ze denken nodig te hebben. Door de grote aantallen kunnen het ook veel beter statistisch voorspellen.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 09:13

vectormatic

Warlock of the doorlock

hoevenpe schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:03:
[...]

Zalando, Primark of andere mega-ketens laten het zelf produceren en kunnen dus precies inkopen wat ze denken nodig te hebben. Door de grote aantallen kunnen het ook veel beter statistisch voorspellen.
Je zou toch denken dat de producenten voor kleinere ketens hier ook wel aan denken, nergens ter wereld zal je een land aantreffen waar je exact 20% van de bevolking in een S-je propt, de volgend 20% in een M etc..

Enige mismatch is natuurlijk altijd aan de orde, maar gewoon evenveel van elke maat produceren lijkt me recept voor weglopende klanten

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
The Eagle schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:18:
[...]

Wat dat betreft snap ik niet dat de Kijkshop op de fles is gegaan. Als die hun papier door een website hadden vervangen en de prijzen verlaagd hadden waren ze er geweest.
Los van het feit dat het online gedeelte hetgeen is waar Kijkshop lange tijd op overleefd heeft, is het natuurlijk niet zo simpel om zomaar de prijzen te verlagen. Zonder de goede online aanpak waren ze al jaren eerder failliet gegaan.
Wat betreft de prijzen, Kijkshop had simpelweg niet meer de omvang om betere inkoopvoorwaarden af te dwingen. Daardoor konden de prijzen niet omlaag, omdat je dan verlies gaat maken op al je verkopen. Ze hebben het gewoon afgelegd tegen de grote jongens als Coolblue, Bol.com en MediaMarkt, die wel betere voorwaarden konden afdwingen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 10:58
Muse schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 11:16:
[...]

Los van het feit dat het online gedeelte hetgeen is waar Kijkshop lange tijd op overleefd heeft, is het natuurlijk niet zo simpel om zomaar de prijzen te verlagen. Zonder de goede online aanpak waren ze al jaren eerder failliet gegaan.
Wat betreft de prijzen, Kijkshop had simpelweg niet meer de omvang om betere inkoopvoorwaarden af te dwingen. Daardoor konden de prijzen niet omlaag, omdat je dan verlies gaat maken op al je verkopen. Ze hebben het gewoon afgelegd tegen de grote jongens als Coolblue, Bol.com en MediaMarkt, die wel betere voorwaarden konden afdwingen.
Ook kijkshop had dit natuurlijk wel degelijk kunnen veranderen. Het probleem is gewoon dat CEO's achter veel van dit soort oudere bedrijven gewoonweg niet in de hedendaagse markt mee kunnen gaan. Jonge mensen pakken dit toch op een geheel andere wijze aan, veel meer in lijn met de hedendaagse mogelijkheden. Kijk zo bijvoorbeeld in het geval van Coolblue Pieter Zwart, in het geval van bol.com Daniel Ropers. Pieter Zwart was 22 toen hij Coolblue op richt. Daniel Ropers ging op een jaar of 27 aan de slag als CEO van bol.com. Ook verder internationaal gezien bedrijven zoals Amazon, Jeff Bezos met circa 33. Oprichters van Zalando? Ook ergens mid 20.

Stuk voor stuk jonge gasten overladen met ambitie en een doel. Zet daar tegenover de CEO's die Kijkshop in de afgelopen jaren heeft gehad, tjsa, dan verbaast het mij weinig als je kijkt naar die CV's van die mensen dat Kijkshop op dit moment niet tot de top behoort. Niet omdat de CV's niet vol staan met mooie functies, maar juist omdat het CV's te vol staan. Het ontbreekt aan de passie en het strakke doel dat je voor ogen moet hebben om dit soort bedrijven echt groots te maken.
[...]

Maar ja dat is ook de definitie van sale. De laatste stuks tegen lagere prijzen en dan zijn vaak de in courante maten. Dit heeft er ook mee te maken dat kleding distributeurs winkeliers verplichten om setjes af te nemen met alle maten van een bepaald kledingstuk hierin. Hierdoor kunnen ze dus eigenlijk niet meer stuks van de grotere maten inkopen en minder van de kleine. De M en L zijn dus altijd als eerste op en de S en XXL blijven als langste hangen tijdens de sale. Gewoon een kwestie van geluk hebben dus.
De winkels waar ik woon zijn nog fraaier. S voor heren ligt daar gewoon niet op de plank. De kortste lengtemaat is 32. Een lengtemaat 30 vind je er dus ook niet. Nu kan ik of te grote kleren gaan dragen, voor iedere keer als ik wat nieuwe kleding wil hebben ongeveer 25 km reizen of ik kan gewoon op Zalando bestellen. Tsja, dan weet ik het wel hoor. Zalando!

[ Voor 21% gewijzigd door psychodude op 06-08-2019 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muse
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
psychodude schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 21:09:
[...]

Ook kijkshop had dit natuurlijk wel degelijk kunnen veranderen. Het probleem is gewoon dat CEO's achter veel van dit soort oudere bedrijven gewoonweg niet in de hedendaagse markt mee kunnen gaan. Jonge mensen pakken dit toch op een geheel andere wijze aan, veel meer in lijn met de hedendaagse mogelijkheden. Kijk zo bijvoorbeeld in het geval van Coolblue Pieter Zwart, in het geval van bol.com Daniel Ropers. Pieter Zwart was 22 toen hij Coolblue op richt. Daniel Ropers ging op een jaar of 27 aan de slag als CEO van bol.com. Ook verder internationaal gezien bedrijven zoals Amazon, Jeff Bezos met circa 33. Oprichters van Zalando? Ook ergens mid 20.

Stuk voor stuk jonge gasten overladen met ambitie en een doel. Zet daar tegenover de CEO's die Kijkshop in de afgelopen jaren heeft gehad, tjsa, dan verbaast het mij weinig als je kijkt naar die CV's van die mensen dat Kijkshop op dit moment niet tot de top behoort. Niet omdat de CV's niet vol staan met mooie functies, maar juist omdat het CV's te vol staan. Het ontbreekt aan de passie en het strakke doel dat je voor ogen moet hebben om dit soort bedrijven echt groots te maken.
Een aantal jaren geleden zat het probleem niet in het management, maar juist in de toenmalige eigenaar. Binnen de organisatie waren genoeg goede mensen met een juiste visie op retail, maar uiteindelijk wilde de eigenaar er niet in investeren, omdat hij het niet snapte. Vervolgens liepen alle goede mensen weg en bleef het verder aanmodderen. We weten nu hoe dat uiteindelijk afgelopen is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelleujelle
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 02-12-2024
vectormatic schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:15:
[...]

Je zou toch denken dat de producenten voor kleinere ketens hier ook wel aan denken, nergens ter wereld zal je een land aantreffen waar je exact 20% van de bevolking in een S-je propt, de volgend 20% in een M etc..

Enige mismatch is natuurlijk altijd aan de orde, maar gewoon evenveel van elke maat produceren lijkt me recept voor weglopende klanten
Het bedrijf waar ik werk hanteert een "ideale maatboog" die ook nog per dorp/stad/grootte van de winkel kan verschillen.

Voor een korte broek krijg je bijvoorbeeld dan deze verdeling (kleine winkel)

1x 30
1x 31
2x 32
3x 33
4x 34
2x 35
2x 36
1x 38

en voor een polo:

2x M
2x L
2x XL
1x XXL

De ene retailer koopt het in "op gevoel" , de ander heeft keiharde cijfers , als zijn klanten geen XXL mensen zijn, waarom zou hij er dan 30 op voorraad van nemen. Dan neem je er 1 op voorraad en bestel je bij als die ene is verkocht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Hier ook nog wat interessante info met o.a. hoe het komt dat winkels zo lang leeg staan ipv huur verlagen en aantrekken nieuwe huurder voor winkelpanden:
In elke winkelstraat kom je ze tegen: panden waar al maanden een poster ‘Te Huur’ voor de ramen hangt. Een enkele keer zijn binnen nog sporen van de vorige huurder te zien – wandkasten, een vergeten bezem, borden over de opheffingsuitverkoop. Maar vaker staan ze al zo lang leeg dat alles is gestript.

Is dat omdat de eigenaar zo welvarend is dat hij de huurinkomsten niet per se nodig heeft? Geenszins. In sommige gevallen is het gewoon goedkoper om een tijdje af te wachten.

Wat ook meespeelt, vult adviseur Corneel Jonkers aan, is dat grote vastgoedbezitters vaak meerdere winkelpanden in één straat hebben. „Als je op één plek de huur verlaagt, dan willen de anderen misschien ook verlaging.”
https://www.nrc.nl/nieuws...-is-de-oplossing-a3969628

[ Voor 60% gewijzigd door CyberMania op 20-08-2019 07:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Vooral buiten de toplocaties moeten de grote klappen nog vallen:
Kledingwinkels op b-locaties zien omzet achteruit hollen

Meer dan de helft van de kledingwinkels zag vorig jaar zijn winkelverkopen teruglopen. Bij ruim een kwart van de ondernemers was de omzetdaling 10 procent of meer. Vooral kledingzaken die niet op een aantrekkelijke locatie zitten en geen aansprekende website hebben, hebben het lastig.

De cijfers onderstrepen duidelijk het belang van zichtbaarheid: 44 procent van alle ‘fysieke’ omzet is behaald door kledingwinkels op A-locaties, terwijl maar 21 procent van de winkels en 15 procent van de winkelmeters zich daar bevinden. Anders gezegd: een kledingwinkel op een A-locatie haalt gemiddeld een omzet die drie keer zo hoog is als daarbuiten, en de omzet per vierkante meter is zelfs meer dan vier keer zo hoog.
Locatie, locatie, locatie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
En als zelfs de a locaties al leegstand hebben, dan kun je wel bedenken hoe zwaar de b locaties het hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 39993

stylezzz schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 07:43:
En als zelfs de a locaties al leegstand hebben, dan kun je wel bedenken hoe zwaar de b locaties het hebben.
Voor kledingwinkels is een A locatie natuurlijk erg belangrijk. Kleding shoppen doe je niet bij 1 winkel doorgaans, maar je wil eigenlijk een hele straat vol met kledingwinkels zodat er meerdere winkels zijn die in jouw segment zitten.

Op B locaties ga je volgens mij niet echt "even shoppen". Die zijn volgens mij meer voor de dagelijkse benodigdheden. Ons buurtwinkelcentrumpje is bijvoorbeeld een B locatie. En daar zitten/zaten best individuele ondernemers die het daar moeilijk hebben (of het niet gered hebben). Maar leegstand kennen we er niet. Het is er vaak ook gewoon ronduit druk, omdat het perfect ingericht is voor het kopen van de dagelijkse benodigdheden en er - naast de winkels - ook andere voorzieningen zijn (station, sporthal, apotheek, huisarts.... dat soort dingen).

Maar inderdaad, naast de HEMA en de Zeeman zat er ook een kledingwinkel.... en die heeft het niet gered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Anoniem: 39993 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:11:
[...]

Voor kledingwinkels is een A locatie natuurlijk erg belangrijk. Kleding shoppen doe je niet bij 1 winkel doorgaans, maar je wil eigenlijk een hele straat vol met kledingwinkels zodat er meerdere winkels zijn die in jouw segment zitten.

Op B locaties ga je volgens mij niet echt "even shoppen". Die zijn volgens mij meer voor de dagelijkse benodigdheden. Ons buurtwinkelcentrumpje is bijvoorbeeld een B locatie. En daar zitten/zaten best individuele ondernemers die het daar moeilijk hebben (of het niet gered hebben). Maar leegstand kennen we er niet. Het is er vaak ook gewoon ronduit druk, omdat het perfect ingericht is voor het kopen van de dagelijkse benodigdheden en er - naast de winkels - ook andere voorzieningen zijn (station, sporthal, apotheek, huisarts.... dat soort dingen).

Maar inderdaad, naast de HEMA en de Zeeman zat er ook een kledingwinkel.... en die heeft het niet gered.
Winelcentra zoals in de VS bewijzen dat dit voor een kledingwinkel niet nodig is. Ik moet zeggen dat ik zelf ook meestal een vaste winkel heb en daar wel slaag, mijn vrouw doet wel graag meerdere kledingwinkels. Hier in Belgie zie ik ook steeds meer van dergelijke winkelcentra en daar komen ook kleding en schoenenwinkels in. Waarom ook niet, je bent er al voor je 'dagelijkse benodigdheden' en je kunt ook nog even kijken voor kleding. Het ligt wel aan de omliggende winkelks hoe druk het is op die locatie. Misschien maken die winkels het wel een a of b locatie.

En wat is een B locatie, vroeger zou je zeggen een afgelegen locatie, maar dat zijn juist de locaties die goed met de auto bereikbaar zijn.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 10:38
Winkelcentra, waar je voor van alles en nog wat terecht kan, worden in NL ook door de gemeente verhinderd. Bij mij in de buurt lopen diverse geschillen tussen gemeente en winkelbedrijven over locatievergunning. De gemeente wijst een winkelcentrum aan voor een bepaald soort winkels en daar mag dan geen andere branche vestigen. Ook al zien die er wel brood in.
Aan de andere kant zorgen juist de winkels zelf voor eenheidsworst. Hoog-Catharijne in Utrecht was ooit een centrum waar een groot aantal verschillende winkels zaten. Laatst was ik er nog eens, maar het merendeel is nu kledingzaken en vreetschuren.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSV-EHV
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 26-05 11:29
JukeboxBill schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 11:38:
Winkelcentra, waar je voor van alles en nog wat terecht kan, worden in NL ook door de gemeente verhinderd. Bij mij in de buurt lopen diverse geschillen tussen gemeente en winkelbedrijven over locatievergunning. De gemeente wijst een winkelcentrum aan voor een bepaald soort winkels en daar mag dan geen andere branche vestigen. Ook al zien die er wel brood in.
Aan de andere kant zorgen juist de winkels zelf voor eenheidsworst. Hoog-Catharijne in Utrecht was ooit een centrum waar een groot aantal verschillende winkels zaten. Laatst was ik er nog eens, maar het merendeel is nu kledingzaken en vreetschuren.
Welke andere zaken willen zich nog vestigen in Hoog-Catherijne? Het verloop van fysieke winkels beweegt mee met de markt, schijnbaar is er op een A-locatie zoals Hoog-Catherijne alleen behoefte aan eten en kleren, hoe jammer dat ook is. Als je een laptop nodig hebt hoef je niet eens naar een Media Markt; lees een paar reviews online en bestel via webwinkel x, klaar. Wat dat betreft zouden veel bedrijven er goed aan doen om het voorbeeld te volgen van een Coolblue: minder winkels, maar in de winkels die er zijn zorgen voor servicepunten, reparatie, het kunnen uitproberen van producten.

In Amerika is men sowieso al gewend om alles met de auto te doen en boodschappen te doen bij een Walmart/Safeway/etc. Dan stap je ook zo het winkelcentrum in aan de overkant van de straat. In Nederland hebben we nog de neiging om dan naar 'de stad' te gaan om te winkelen, want dat is waar de grote winkels zitten. Ik vraag me af of wij als nuchtere Hollanders klaar zijn voor mega winkelcentra aan de snelweg of buiten de stad, omdat we zo gewend zijn alles op de fiets te doen ipv de auto.

Google Pixel 7 Pro | Xbox Series X | FIFA | FM

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 30-05 21:14
CyberMania schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 07:11:
Hier ook nog wat interessante info met o.a. hoe het komt dat winkels zo lang leeg staan ipv huur verlagen en aantrekken nieuwe huurder voor winkelpanden:

[...]

https://www.nrc.nl/nieuws...-is-de-oplossing-a3969628
Geen nieuws. Vastgoedwaarde wordt op een BAR berekent van bv 6%. Dat is 16,7x de jaarhuur. Gaat die huur omlaag, dan daalt de waarde en gaat de financier van het spul nerveus worden. Als een portefeuille op die manier omlaag gewaardeerd wordt, ben je als vastgoedpartij opeens miljoenen aan onderpand kwijt. Dan is een halfjaartje langer geen huurstroom te prefereren.

Re: H-C
Utrecht Centrum is een PITA voor de auto. Aangezien het gros een filiaal is van een keten, kan je elders ook wel terecht. Langzaam komt men misschien wel tot de conclusie dat die gehate automobilist ook wel nodig is om een centrum leefbaar te houden. Immers zijn dat ook klanten.

[ Voor 16% gewijzigd door Señor Sjon op 20-08-2019 12:18 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Señor Sjon schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:16:
[...]
Geen nieuws. Vastgoedwaarde wordt op een BAR berekent van bv 6%. Dat is 16,7x de jaarhuur. Gaat die huur omlaag, dan daalt de waarde en gaat de financier van het spul nerveus worden. Als een portefeuille op die manier omlaag gewaardeerd wordt, ben je als vastgoedpartij opeens miljoenen aan onderpand kwijt. Dan is een halfjaartje langer geen huurstroom te prefereren.
Moet vastgoed tegenwoordig niet na twee jaar leegstand alsnog geherwaardeerd worden in de boeken? Volgens mij was dat een maatregel tegen langdurige leegstand van kantoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dan verhuren ze het aan zichzelf voor een informatiepunt oid. Dat zie ik ook geregeld gebeuren in winkelcentra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
PSV-EHV schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:16:
[...]

. . .
Als je een laptop nodig hebt hoef je niet eens naar een Media Markt; lees een paar reviews online en bestel via webwinkel x, klaar.
. . .
On-line winkelen doe ik ook wel veel, maar sommige dingen wil je toch ook wel even in handen hebben, voordat je het koopt, vooral de wat duurdere dingen. Een laptop is daar één van.
Natuurlijk kan je het thuis laten komen en weer terugsturen als het niet bevalt. Maar dat is een hoop gedoe en de kans dat het 'kwijtraakt' is voor bepaalde zaken ook niet gering.
Ook als er eens iets mankeert in de garantieperiode, is het wel makkelijk dat je met het ding onder je arm naar een winkel kan stappen.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Maar ja dat is ook de definitie van sale. De laatste stuks tegen lagere prijzen en dan zijn vaak de in courante maten.
En als we gewoon de Nederlandse term 'uitverkoop' hanteren snappen we gelijk wat de bedoeling is. :P
hoevenpe schreef op maandag 5 augustus 2019 @ 10:03:
Maar ook bij Zalando zijn de veelvoorkomende maten vaak gewoon op.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Online kleding kopen begin ik niet meer aan. Alleen als ik een specifieke kleur wil hebben die in de winkel niet meer in mijn maat is maar een andere kleur wel heb kunnen passen. Paar keer wat dingen online (bij o.a. bonprix) besteld maar dan valt de kwaliteit tegen of valt de maat net weer iets anders waardoor je onder aan de streep alsnog een hoop tijd kwijt bent. Kleding (en schoenen) haal ik dan ook het liefste nog gewoon fysiek in de winkel.

Over kleding gesproken. Vorige week waren wij aan het kijken voor een droogrekje wat je bovenaan de trap/deur/etc kan ophangen, wat volgens ons een vrij gangbaar product zou moeten zijn. Wij zijn zo'n zes verschillende winkels af gegaan voordat wij er klaar mee waren en niet langer onze tijd wouden verspillen. Ze hadden allemaal hetzelfde standaard aanbod: één droogmolen en twee verschillende staande droogrekken. Geen één van de winkels week af van de ander |:( Uit eindelijk hebben we het rekje maar online bij bol.com besteld.

Hierbij zeiden wij nog tegenelkaar "Hoe forceer je mensen naar online winkelen". Ik snap dat je als winkel niet alles op voorraad kan hebben, maar een praktisch identiek aanbod als vijf andere winkels in de buurt kan toch ook niet helpen :/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 10:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zo'n droogrekje is bij uitstek iets wat je normaal bij Blokker kon vinden, maar dat was zo'n nutteloze winkel heb ik recent begrepen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dat dachten wij ook. Daarom zijn wij ook langs twee verschillende Blokker winkels gereden maar ook die hadden alleen het standaard staande droogrekje en droogmolen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 604938

Caayn schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 15:12:
Dat dachten wij ook. Daarom zijn wij ook langs twee verschillende Blokker winkels gereden maar ook die hadden alleen het standaard staande droogrekje en droogmolen.
Bij de Blokker ben je altijd verbaast hoeveel spullen ze niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 28-05 23:46
Caayn schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:26:

Wij zijn zo'n zes verschillende winkels af gegaan voordat wij er klaar mee waren en niet langer onze tijd wouden verspillen. Ze hadden allemaal hetzelfde standaard aanbod: één droogmolen en twee verschillende staande droogrekken. Geen één van de winkels week af van de ander |:( Uit eindelijk hebben we het rekje maar online bij bol.com besteld.
Dat, dit topic heet niet voor niets "De zonsondergang van fysieke winkels" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:04

Onbekend

...

Anoniem: 604938 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 15:25:
[...]

De dingen die mensen wél nodig hebben zijn snel uitverkocht, en de troep die mensen niet nodig hebben blijft in de winkel staan....
Maar als ik zo'n reclameblaadje van de Blokker bekijk, lijkt mij dat ze elke week de zelfde aanbiedingen hebben, en niks nieuws wat een reden zou kunnen zijn om naar de Blokker te gaan. Je stapt alleen zo'n winkel binnen als je er toevallig langs loopt, want je gaat er niet apart voor naar toe.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 04-04 17:17
PSV-EHV schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:16:
[...]

...

In Amerika is men sowieso al gewend om alles met de auto te doen en boodschappen te doen bij een Walmart/Safeway/etc. Dan stap je ook zo het winkelcentrum in aan de overkant van de straat. In Nederland hebben we nog de neiging om dan naar 'de stad' te gaan om te winkelen, want dat is waar de grote winkels zitten. Ik vraag me af of wij als nuchtere Hollanders klaar zijn voor mega winkelcentra aan de snelweg of buiten de stad, omdat we zo gewend zijn alles op de fiets te doen ipv de auto.
Ik hoop dat dat nooit gaat gebeuren. Dat Amerikaanse model is zo vreselijk, met overal exact dezelfde winkels op dezelfde plek. Je kunt honderden mijlen rijden en de foodcourt is nog steeds exact hetzelfde. De hele ervaring van het winkelen verdwijnt daarmee. Nooit kom je nog eens iets nieuws en onverwachts tegen.

Ik zie fysieke winkels als een luxe product. Lekker met de fiets de stad in, snuffelen in de winkels. Tussen de middag lekker en gezond eten (geen KFC, pizzahut,McD) bij een lunchcafeetje waar je nog nooit geweest ben. Of een keer naar een andere stad, bijv. Haarlem of Amersfoort. Van zo’n megawinkelcentrum met lappen asfalt voor de deur heb je accuut geen zin meer om te shoppen. Laten we ajb vasthouden aan het NL model waar alles met de fiets te bereiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Onbekend schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 16:06:
[...]

De dingen die mensen wél nodig hebben zijn snel uitverkocht, en de troep die mensen niet nodig hebben blijft in de winkel staan....
Maar als ik zo'n reclameblaadje van de Blokker bekijk, lijkt mij dat ze elke week de zelfde aanbiedingen hebben, en niks nieuws wat een reden zou kunnen zijn om naar de Blokker te gaan. Je stapt alleen zo'n winkel binnen als je er toevallig langs loopt, want je gaat er niet apart voor naar toe.
Je kan er nu ook onderbroeken kopen. |:( Ze slaan wat door in branchevreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Wie nog de ramptoerist wil uithangen moet snel zijn:
Geldschieter voor noodlijdend Hudson’s Bay: ‘Water naar de zee dragen’

Het kwakkelende warenhuisconcern Hudson’s Bay heeft een nieuwe investeerder aan boord gehaald, zo maakte het bedrijf gisteren bekend. Het eveneens Canadese Catalyst Capital Group heeft een belang van 10 procent genomen in het bedrijf tegen omgerekend 127 miljoen euro. Ondanks of misschien wel dankzij de kapitaalinjectie lijkt een vertrek uit Nederland op korte termijn onafwendbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Russel88
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 23:25
Haha. Ik heb laatst nog geld uitgegeven bij Hudson Bay.
Ik wilde een broek en een long sleeve kopen. Broek had toch geen 50% korting, korting gold alleen voor bepaalde kleuren.
Dus dan alleen maar de pull over gekocht voor 24,97.
Ik heb m'n best gedaan om ze niet failliet te laten raken :)

Tegenwoordig koop ik bijna alles online. De vrouw wilt soms nog af en toe winkelen, omdat ze dat gezellig vind. Maar dan koopt ze ook bijna niks. Online is toch handiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
Señor Sjon schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:32:
Dan verhuren ze het aan zichzelf voor een informatiepunt oid. Dat zie ik ook geregeld gebeuren in winkelcentra.
Of zoals genoemd in het artikel: aan pop-upstores.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 07:32
stylezzz schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 07:43:
Ligt er ook aan wat je clientèle is.

Ben natuurlijk een n=1 geval, maar als ik kleding nodig heb ga ik liever naar een winkel op een b-locatie dan naar een a-locatie. Reden: heb een hekel aan overvolle binnensteden en hoge parkeertarieven.

Mijn vaste kledingzaak (ga er 2 keer per jaar naar toe om voor het hele seizoen in te slaan) is een paar jaar geleden verhuisd van een b naar een a locatie in hartje centrum. Kom er nu minder vaak dan voorheen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Vinales
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-05 21:48
Erapaz schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 16:21:
[...]

Ik hoop dat dat nooit gaat gebeuren. Dat Amerikaanse model is zo vreselijk, met overal exact dezelfde winkels op dezelfde plek. Je kunt honderden mijlen rijden en de foodcourt is nog steeds exact hetzelfde. De hele ervaring van het winkelen verdwijnt daarmee. Nooit kom je nog eens iets nieuws en onverwachts tegen.

Ik zie fysieke winkels als een luxe product. Lekker met de fiets de stad in, snuffelen in de winkels. Tussen de middag lekker en gezond eten (geen KFC, pizzahut,McD) bij een lunchcafeetje waar je nog nooit geweest ben. Of een keer naar een andere stad, bijv. Haarlem of Amersfoort. Van zo’n megawinkelcentrum met lappen asfalt voor de deur heb je accuut geen zin meer om te shoppen. Laten we ajb vasthouden aan het NL model waar alles met de fiets te bereiken is.
Ook in USA zie je steeds meer lege/vervallen winkelcentra....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 22:12
Blokker heeft zeker een probleem ja. Hun website is sinds een tijdje ook minder bruikbaar. Allemaal affiliate meuk in de zoekresultaten, je kunt niet meer even snel kijken wat ze nou echt in hun eigen assortiment hebben. Wat trouwens uiteindelijk niet echt geeft want in de winkel is het toch niet op voorraad.

Lijkt mij een hard aflopende zaak met de huidige koers. En idd is dat jammer want het is juist de winkel waar je allerlei gangbare huishoudelijke dingen kocht. Niet alleen kleine apparaten, ook pannen, bestek, servies. Maar ja, je koopt dat allemaal niet elk jaar natuurlijk.

Anyway, laatst ook weer zo'n voorbeeld: zwembandjes voor de kleine. Typisch zo'n product met productiekosten van 50 ct en verkoopprijs van €5-10, neemt niet veel ruimte in, dus leuke marge zou je denken en net zoiets wat iedereen met kinderen nodig heeft en niemand online gaat kopen (want nu nodig, plus verzendkosten op zoiets). Op 3 augustus dus midden in de zomervakantie.

Je zou denken, daar struikel je over in de schappen met zomerspullen toch? Blokker? Uitverkocht. Hema? Guess again. Kruidvat? Een opblaaskrokodil is er wel. Perry sport dan misschien (staat op hun website), al vraagt die €10? Nee hoor die zijn uitverkocht. Waar uiteindelijk wel? Wibra of Action (en ja voor €1 dan dus). Maar een te grote maat. Nou ja, ik was al verbaasd dat zij het uberhaupt verkochten. Gelukkig bleek het zwembad ze uiteindelijk gewoon te hebben voor €3 ofzo.

Maar ja, zo denk je de volgende keer dus niet "ik heb iets gangbaars nodig van een paar € en het staat op de website van deze 4 fysieke winkels, dus hup ff de stad in..."

Nu gaat vast iemand posten dat AH ze ook gewoon verkoopt ofzo. Anyway, JIT en kleine voorraden zodat je niet met dingen blijft zitten, ik begrijp het wel maar als je eenmaal de naam hebt dat het er toch nooit is, kun je echt wel inpakken volgens mij.

Het verhaal van 40 jaar geleden, de ouderwetse kruidenier vs. de supermarkt, in de herhaling.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Wilke schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:00:
[...]
Anyway, laatst ook weer zo'n voorbeeld: zwembandjes voor de kleine.

Blokker? Uitverkocht. Hema? Guess again.
Zo vreemd is dat toch niet ? Meuk zoals dat moet een winkel of keten maanden van de te voren bestellen. Wat doe je dan per winkel, 50 stuks, 200 stuks, 500 stuks ? Je besteld waarvan je denkt dat je het voor minimaal 80% kan verkopen, wat voor een soort zomer het dan ook is. Als het dan belachelijk heet wordt dan heb je er te weinig omdat iedereen op het laatste moment die dingen gaat kopen. Zelfde verhaal met airco's en ventilatoren, tuurlijk zijn die dingen als het een week lang 35+ graden is uitverkocht. Maar wat moet je dan, belachelijk veel kopen en er mee blijven zitten ?

Af en toe heb ik ook het idee dat er verwacht wordt dat een kleine winkel altijd alles maar moet hebben, wat het ook is. Ook als het seizoen artikelen zijn waarvan de vraag niet te voorspellen is en het in de winter voor de zomer moet worden besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:50:
[...]

En als we gewoon de Nederlandse term 'uitverkoop' hanteren snappen we gelijk wat de bedoeling is. :P

[...]

Maar ook bij Zalando zijn de veelvoorkomende maten vaak gewoon op.
zelfs bij C&A, en dan eigen merk, zijn vrijwel altjd veelvoorkomende maten op online.
zelfs in winkels is het vaak een flink zoekwerk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Wilke schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:00:
[...]

Anyway, laatst ook weer zo'n voorbeeld: zwembandjes voor de kleine. Typisch zo'n product met productiekosten van 50 ct en verkoopprijs van €5-10, neemt niet veel ruimte in, dus leuke marge zou je denken en net zoiets wat iedereen met kinderen nodig heeft en niemand online gaat kopen (want nu nodig, plus verzendkosten op zoiets). Op 3 augustus dus midden in de zomervakantie.

Je zou denken, daar struikel je over in de schappen met zomerspullen toch? Blokker? Uitverkocht. Hema? Guess again. Kruidvat? Een opblaaskrokodil is er wel. Perry sport dan misschien (staat op hun website), al vraagt die €10? Nee hoor die zijn uitverkocht. Waar uiteindelijk wel? Wibra of Action (en ja voor €1 dan dus). Maar een te grote maat. Nou ja, ik was al verbaasd dat zij het uberhaupt verkochten. Gelukkig bleek het zwembad ze uiteindelijk gewoon te hebben voor €3 ofzo.
de action of wibra hadden het dus eigenlijk ook niet..
we verkopen op de zaak ook dat soort spul. en als jij hartje zomervakantie dat gaat zoeken ben je gewoon gigantisch veel te laat..
net als dat je een populaire kerstfilm 2 dagen voor kerst gaat bestellen en verwachten dat er nog voorraad is 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wilke
Ah ja, ik was even vergeten dat we in de USSR woonden waar ik tevoren had moeten checken of dat wel in het vijfjarenplan was opgenomen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Wilke schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:21:
Ah ja, ik was even vergeten dat we in de USSR woonden waar ik tevoren had moeten checken of dat wel in het vijfjarenplan was opgenomen.
Je kan niet zo goed tegen onderbouwde kritiek, of wel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
PilatuS schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:31:
[...]

Een slimme winkel (en sinds wanneer is Blokker klein?) zorgt gewoon dat ie dan een alternatieve manier heeft om eraan te komen ipv een container op de boot uit China. Dan maar een kwartje minder marge, dat is nog altijd meer dan 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[...]

Laatst wel schrijnend.. ik moest even wachten en stond naast een Blokker. Ik zag een poster op hun raam over koelboxen in de aanbieding. Aangezien ik er eentje wou hebben voor erbij ging ik eens naar binnen om te kijken. Als de prijs niet veel scheelt met online neem ik er gelijk de toe mee.

Is er geen enkele koelbox in de winkel te vinden.... actie blijkbaar enkel online. Waar bol.com goedkoper is... zonder actie en verzendkosten.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
toolkist schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 00:37:
[...]

Een slimme winkel (en sinds wanneer is Blokker klein?) zorgt gewoon dat ie dan een alternatieve manier heeft om eraan te komen ipv een container op de boot uit China. Dan maar een kwartje minder marge, dat is nog altijd meer dan 0.
Ik zeg sowieso niet dat Blokker klein is. Ik had het over winkels met een klein oppervlak waarvan mensen vinden dat ze alles moeten hebben terwijl die winkels de vierkantemeters daar niet voor hebben.

Misschien is het inderdaad mogelijk om nog snel even wat van die spullen te regelen, maar verbaasd zijn en een winkel slecht vinden omdat iets uitverkocht is ? Kom op zeg... Laatst ook met airco's hier hetzelfde verhaal. Half Nederland wil ineens allemaal tegelijk een airco hebben en dan vind je het vreemd dat het uitverkocht is. Wat moet je dan als reseller ? Het dubbele kopen waarbij de voorraad je gewoon geld kost en hopen dat het misschien een hele hete zomer wordt en je alles kan verkopen. Heb je gelijk en koop je eigenlijk te veel verdien een hoop extra. Heb je geen gelijk kan je falliet gaan om een jaar met spullen te zitten die niemand koopt en je kapot gaat over de rente die je betaald over de voorraad. In dit geval is wel of niet gelijk hebben ook nog een een complete gok als je 4 maanden van te voren spullen moet bestellen.

Ik zie hier regelmatig reacties waarbij er totaal niet wordt gekeken naar hoe een zaak draait en wat er allemaal bij komt kijken qua inkoop maanden van te voren en wat het je kost als je er mee blijft zitten. Iedere fysieke winkel moet alles altijd maar hebben en anders is het een slechte winkel. Dit terwijl als je een winkel begint en alles waar hier over wordt geklaagt op voorraad neemt, de kans dat je nog 1 jaar overleeft erg klein is. Af en toe is dit topic gewoon een klaag topic want winkel X heeft dit niet liggen, de werkelijkheid ligt toch net even iets anders. Iets als een airco of ventialtor was toen het 40 graden was gewoon overal uitverkocht, inclusief online, maar als een fysieke winkel het niet heeft liggen wordt er hier gepost dat dit zo enorm slecht is.

Edit: Tuurlijk hebben fysieke winkels het zwaar. Ze moeten alles hebben, maar het mag niet meer kosten dan online, waarbij dit alleen al onmogelijk is. Verder willen we beleving, de beste service, deskundig personeel en anders bestellen we het wel online. Dan zijn er ook nog eens zat mensen die waarbij een winkel wel deskundig personeel heeft er alleen komen om informatie te krijgen, maar wanneer het dan door het pand en personeel iets duurder is toch online gaan kopen. Mocht er dan iets zijn willen ze wel bij een winkel terecht waarbij ze goed en snel geholpen worden. Alles wat de consument tegenwoordig wil maar niet voor wil betalen kan gewoon niet in een fysieke winkel. Je kan geen kleine ondernemer of kleine keten zijn en alles bieden wat mensen tegenwoordig verwachten voor een online prijs. Dus ja, De zonsondergang van fysieke winkels, op de grote ketens na.

[ Voor 16% gewijzigd door PilatuS op 21-08-2019 01:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 217290

De fysieke winkels kunnen alleen overleven als ze kunnen veranderen. Veel grote concerns kunnen dit juist niet door hun vastgeroeste organisatie.

Intertoys is nog geen klap veranderd sinds ze failliet zijn geweest.

In de huidige markt moet je snel kunnen schakelen en gebruik maken van je marktaandeel. Helaas merk ik zelf elke dag hoe je al middenmotor in de markt gewoon opbokst tegen importeurs die geen toekomst visie hebben. Levertijden van 1.5 week en meer. Lage voorraden en wel een fysiek winkelpand eisen. Het probleem zit voor veel winkels niet alleen lokaal in het pand maar ook vooral in de aanvoer keten. Vroeger gooide de importeur de winkel vol om zijn merk te promoten en betaalde de winkelier alleen de verkochte en vermist spullen. Tegenwoordig moet de winkelier alle voorraad zelf inkopen wat veel hogere kosten met zich meebrengt aan investering. En hebben de importeurs juist hun eigen voorraad ver omlaag geschroefd.

Webshops zijn belangrijk maar als winkel heb je nog steeds mogelijkheden om je te onderscheiden van de webshop. Alleen als je in de huidige markt geen goede webshop hebt (intertoys) dan ga je het gewoon niet overleven in de huidige op hol geslagen markt.

Zelf merk ik juist dat klanten wel meer over hebben voor persoonlijk contact en service zolang het maar in verhouding staat. Klanten die voor een duppie op de eerste rij willen zitten moet je gewoon afscheid van nemen op een nette manier daar kan je toch helemaal niets aan verdienen.

Maar in veel gevallen is het eerst iets planten om later te oogsten.

Toevallig ben ik een nieuw business plan aan het maken voor de uitbreiding van het bedrijf.

En 1 van de risico's die daar in staan is dat de huidige dozenschuif winkel dood is. Er moet meer te doen zijn dan puur winkelen. Mijn grootste uitdaging is het feit dat gemeentes verre van open staan voor een grootschalige verandering in de winkels van de toekomst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
mschol schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:02:
[...]

de action of wibra hadden het dus eigenlijk ook niet..
we verkopen op de zaak ook dat soort spul. en als jij hartje zomervakantie dat gaat zoeken ben je gewoon gigantisch veel te laat..
net als dat je een populaire kerstfilm 2 dagen voor kerst gaat bestellen en verwachten dat er nog voorraad is 8)7
Eigenlijk maakt het niet uit wat de reden is dat de fysieke winkel het niet heeft. Je kunt de klant wel de schuld geven, maar met die houding loop je nog steeds de verkoop mis. Het is gewoon erg frustrerend als je denkt, laat ik even naar de winkel lopen en na 4 winkels heb je nog niet wat je zoekt. Of te duur, of onaardig personeel (dit laatste is echt een dooddoener, persoonlijk contact is de manier waar op je je kunt onderscheiden en dan ga je onaardig of nog erger, uit de hoogte doen.) Dan ga je toch maar weer online bestellen.
Zelf koop ik zelfs vaker dingen op marktplaats als ik ze nodig hebt en niet wil wachten op een online bestelling. Zoekresultaat op 10 km, net onder de vraagprijs bieden en zeggen dat je meteen langs wil komen.

Geldt ook voor @PilatuS zijn laatste reactie. Leuk verhaal, maar niet het probleem van de klant. De winkeleigenaar heeft ervoor gekozen ondernemer te worden, dan moet hij niet gaan zeuren over importeur / online concurrentie / wisselende marktvraag / etc. Ik ga toch ook niet klagen dat ik te weinig verdien en daarom niet bij hem in zijn fysieke winkel iets kom kopen. De wereld veranderd, daar moet je als ondernemer op inspelen.

[ Voor 15% gewijzigd door Erapaz op 21-08-2019 08:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

PilatuS schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 01:06:
[...]

Ik zeg sowieso niet dat Blokker klein is. Ik had het over winkels met een klein oppervlak waarvan mensen vinden dat ze alles moeten hebben terwijl die winkels de vierkantemeters daar niet voor hebben.

Misschien is het inderdaad mogelijk om nog snel even wat van die spullen te regelen, maar verbaasd zijn en een winkel slecht vinden omdat iets uitverkocht is ? Kom op zeg... Laatst ook met airco's hier hetzelfde verhaal. Half Nederland wil ineens allemaal tegelijk een airco hebben en dan vind je het vreemd dat het uitverkocht is. Wat moet je dan als reseller ? Het dubbele kopen waarbij de voorraad je gewoon geld kost en hopen dat het misschien een hele hete zomer wordt en je alles kan verkopen. Heb je gelijk en koop je eigenlijk te veel verdien een hoop extra. Heb je geen gelijk kan je falliet gaan om een jaar met spullen te zitten die niemand koopt en je kapot gaat over de rente die je betaald over de voorraad. In dit geval is wel of niet gelijk hebben ook nog een een complete gok als je 4 maanden van te voren spullen moet bestellen.

Ik zie hier regelmatig reacties waarbij er totaal niet wordt gekeken naar hoe een zaak draait en wat er allemaal bij komt kijken qua inkoop maanden van te voren en wat het je kost als je er mee blijft zitten. Iedere fysieke winkel moet alles altijd maar hebben en anders is het een slechte winkel. Dit terwijl als je een winkel begint en alles waar hier over wordt geklaagt op voorraad neemt, de kans dat je nog 1 jaar overleeft erg klein is. Af en toe is dit topic gewoon een klaag topic want winkel X heeft dit niet liggen, de werkelijkheid ligt toch net even iets anders. Iets als een airco of ventialtor was toen het 40 graden was gewoon overal uitverkocht, inclusief online, maar als een fysieke winkel het niet heeft liggen wordt er hier gepost dat dit zo enorm slecht is.

Edit: Tuurlijk hebben fysieke winkels het zwaar. Ze moeten alles hebben, maar het mag niet meer kosten dan online, waarbij dit alleen al onmogelijk is. Verder willen we beleving, de beste service, deskundig personeel en anders bestellen we het wel online. Dan zijn er ook nog eens zat mensen die waarbij een winkel wel deskundig personeel heeft er alleen komen om informatie te krijgen, maar wanneer het dan door het pand en personeel iets duurder is toch online gaan kopen. Mocht er dan iets zijn willen ze wel bij een winkel terecht waarbij ze goed en snel geholpen worden. Alles wat de consument tegenwoordig wil maar niet voor wil betalen kan gewoon niet in een fysieke winkel. Je kan geen kleine ondernemer of kleine keten zijn en alles bieden wat mensen tegenwoordig verwachten voor een online prijs. Dus ja, De zonsondergang van fysieke winkels, op de grote ketens na.
Kijk je kunt natuurlijk heel goed verklaren waarom de blokker geen droogrekje voor boven de trap of koelbox heeft liggen, maar daar heb ik als consument niks aan. Ik heb dat droogrekje nodig. Vandaar dat voor Blokker en vele andere winkels de zon onder gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[...]

Iedere fysieke winkel moet alles altijd maar hebben en anders is het een slechte winkel.
Als dat product het levensader is van de winkel, dan is het wel slecht als dat er niet is. Blokker staat bekend als de huishoudenwinkel. Dan moet ie dat ook hebben voor de "ik heb het nu nodig"-mensen.

Ik baal nog steeds dat de Action geen kokosaarde en plantenbakken meer heeft. Maar ik weet ook dat ze een wisselend voorraad hebben, dus dan is het gewoon jammer. "Als je het daar ziet, koop het maar gelijk"

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
kmf schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:37:
[...]

Als dat product het levensader is van de winkel, dan is het wel slecht als dat er niet is. Blokker staat bekend als de huishoudenwinkel. Dan moet ie dat ook hebben voor de "ik heb het nu nodig"-mensen.

Ik baal nog steeds dat de Action geen kokosaarde en plantenbakken meer heeft. Maar ik weet ook dat ze een wisselend voorraad hebben, dus dan is het gewoon jammer. "Als je het daar ziet, koop het maar gelijk"
Dat is dan ook de kracht van hun formule. Je kan er wekelijks komen en telkens andere dingen aantreffen. Een Blokker heeft dat niet en hoef je maar eens per jaar langs, maar ja, dan heb je het al bij de Action gehaald.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Iedere fysieke winkel moet alles altijd maar hebben en anders is het een slechte winkel. Dit terwijl als je een winkel begint en alles waar hier over wordt geklaagt op voorraad neemt, de kans dat je nog 1 jaar overleeft erg klein is.
Als ik er niet van uit kan gaan dat een fysieke winkel een bepaald product heeft liggen bestel ik gewoon online bij een van de winkels die het wel heeft. Dat een fysieke winkel niet zo'n voorraad aan kan houden is simpelweg niet mijn probleem maar dat van de winkelier. En als dat een reden is dat fysieke winkels failliet gaan dan is dat helaas maar zo, dat is simpelweg de tijd waarin we nu leven. De enige reden om een fysieke winkel te verkiezen boven een online winkel is snelheid van levering en besparing op verzendkosten.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Tsurany schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:06:
[...]

De enige reden om een fysieke winkel te verkiezen boven een online winkel is snelheid van levering en besparing op verzendkosten.
Nou de enige reden? (nog afgezien van WKOA voordelen)
Hangt natuurlijk ook sterk van het soort/type product af... ;)

Een specifieke schoen bijvoorbeeld passen, of een kledingstuk waarbij de pasvorm belangrijk is (en/of dat het mogelijk is om ter plekke e.e.a. te laten aanpassen). Dat gaat online niet.
Of bepaalde verswaren kunnen keuren/beoordelen, laat staan de assortimentskeuze.

Voor de rest; volmondig ja. :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ehtweak schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:14:
[...]
Een specifieke schoen bijvoorbeeld passen, of een kledingstuk waarbij de pasvorm belangrijk is (en/of dat het mogelijk is om ter plekke e.e.a. te laten aanpassen). Dat gaat online niet.
Of bepaalde verswaren kunnen keuren/beoordelen, laat staan de assortimentskeuze.
En ook daar worden slagen gemaakt.

Koop je schoenen online tegenwoordig dan komen die in individuele zakken met een retourlabel meegeleverd. Past de schoen niet, label er op, naar het postkantoor en klaar. Hoeft niks aan te melden of wat dan ook. In combinatie met achteraf betalen hoef je ook niks voor te schieten.

Vers producten zelf keuren is lastig als je online boodschappen doet. Wel is het zo dat bijvoorbeeld een Picnic totaal niet moeilijk doet als ze een vers product leveren dat niet aan je verwachting voldoet. Ik kan via Whatsapp een foto opsturen van kaas die te snel beschimmelt of een rotte appel die geleverd is en ik krijg altijd mijn geld terug plus een gratis nieuw exemplaar bij de volgende levering. Bij de AH ben ik meteen mijn bon kwijt (en moet ik in een rij gaan staan voor een onderbezette servicebalie).

Nadeel is natuurlijk wel dat als Picnic een vers product levert dat niet aan de kwaliteit voldoet ik alsnog naar een echte supermarkt moet om de vervanger vandaag in huis te krijgen, maar gelukkig komt dat niet zo vaak voor.

Online winkelen is gewoon de toekomst O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1068241

Ik verkies soms juist om schoenen online te bestellen, aangezien de exemplaren in de winkel nog weleens gedragen willen zijn: die zijn dan terug gebracht, maar helaas heeft het leer al flinke kreukels :(

Dus dan bestel ik liever online wanneer ik weet wat mijn maat is, waarna ik ze thuis op mijn gemak kan passen en niet lastig gevallen wordt door een verkoper. Al ben ik bij het retourneren in een filiaal dan weer gevoelig voor verkopers, want die vragen mij altijd of ik nog even rond wil kijken :+

Zo heb ik laatste na het retourneren alsof een paar schoenen van € 15 gekocht, puur omdat ik mij schuldig voelde voor het vele retourneren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilke
PilatuS schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 23:31:
Airco kopen in een hittegolf vs. een zwembandje in de zomer is geen vergelijking.

Verder zijn we het denk ik best eens: ik snap wel dat dit gebeurt, maar het helpt die winkels echt niet. Geen van die ik noemde zijn kleine jongens trouwens. Maar inderdaad leiden dit soort verwachtingen (die er mede dankzij internet nu eenmaal zijn) er waarschijnlijk toe dat we vooral ketens overhouden (niet per se grote, gespecialiseerd zou ik ook nog wel zien werken) die dit wel goed geregeld hebben.

Zoals vroeger de kruideniers het aflegden tegen de grote supermarkten dus. Maar je nog steeds wel een bakker en keurslager hebt op veel plaatsen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PSV-EHV
Voor mezelf wordt service steeds belangrijker bij het aanschaffen van een product, zeker de iets duurdere producten. Vaak bestel ik dan bij Coolblue, terwijl ik weet dat andere winkels goedkoper zijn, puur omdat hun webshop ervaring het beste is. Als ik een ventilator wil bestellen, dan kom ik op een pagina met uitleg over ventilatoren, uitleg over de verschillende soorten en types, voor- en nadelen, etc. Ook handig: soms staat er een 'Coolblue's keuze' keurmerk bij, met ook uitleg waarom. Dus Coolblue's keuze voor een midrange smartphone met goede camera, dat is informatie waar de klant iets aan heeft.

In veel fysieke winkels zie je een dergelijk service niveau niet eens, terwijl het in theorie veel makkelijker zou moeten zijn om face-to-face service te bieden dan via een webpagina. Waar veel winkels dan ook de plank misslaan is door voorkeursleveranciers te hebben. Zoals bij telefoonwinkels of de Media Markt, waarbij dan het doel is om die maand zoveel mogelijk Samsung koelkasten te verkopen. De klanten die nog naar fysieke winkels gaan om een koelkast uit te zoeken, willen objectieve service en niet een gladde verkoper die ze naar een bepaald merk stuurt.
Wilke schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:31:
[...]

Airco kopen in een hittegolf vs. een zwembandje in de zomer is geen vergelijking.

Verder zijn we het denk ik best eens: ik snap wel dat dit gebeurt, maar het helpt die winkels echt niet. Geen van die ik noemde zijn kleine jongens trouwens. Maar inderdaad leiden dit soort verwachtingen (die er mede dankzij internet nu eenmaal zijn) er waarschijnlijk toe dat we vooral ketens overhouden (niet per se grote, gespecialiseerd zou ik ook nog wel zien werken) die dit wel goed geregeld hebben.

Zoals vroeger de kruideniers het aflegden tegen de grote supermarkten dus. Maar je nog steeds wel een bakker en keurslager hebt op veel plaatsen.
Ik denk dat dit juist wel vergelijkbaar is. Natuurlijk is het als bedrijf wel makkelijker inschatten dat er aan de lopende band zwembadjes verkocht worden in de zomer, dus daar kan je deels op inspelen. Maar als het echt een week zo extreem is met temperaturen van 35+ graden, dan ontstaat er een run op alles wat verkoeling kan brengen, inclusief zwembadjes. Je kan als winkel niet je hele magazijn vol zetten met zwembadjes 'just in case', want winkelruimte is duur, dus het magazijn moet zo klein mogelijk zijn om zoveel mogelijk winkelmeters te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

ehtweak schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 09:14:
[...]

Nou de enige reden? (nog afgezien van WKOA voordelen)
Hangt natuurlijk ook sterk van het soort/type product af... ;)

Voor de rest; volmondig ja. :Y
Inderdaad, voor een paar productgroepen maak ik zeker nog een uitzondering. Alhoewel kleding eenvoudig online te bestellen is ga ik voor schoenen altijd nog naar een winkel aangezien dat gewoon te persoonlijk is en ik soms wel twintig exemplaren pas voor ik er eentje koop.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Laatst online: 10:48
Erapaz schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:29:
[...]

Geldt ook voor @PilatuS zijn laatste reactie. Leuk verhaal, maar niet het probleem van de klant. De winkeleigenaar heeft ervoor gekozen ondernemer te worden, dan moet hij niet gaan zeuren over importeur / online concurrentie / wisselende marktvraag / etc. Ik ga toch ook niet klagen dat ik te weinig verdien en daarom niet bij hem in zijn fysieke winkel iets kom kopen. De wereld veranderd, daar moet je als ondernemer op inspelen.
Anoniem: 604938 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 08:30:
[...]

Kijk je kunt natuurlijk heel goed verklaren waarom de blokker geen droogrekje voor boven de trap of koelbox heeft liggen, maar daar heb ik als consument niks aan. Ik heb dat droogrekje nodig. Vandaar dat voor Blokker en vele andere winkels de zon onder gaat.
Gelukkig zijn er een heleboel consumenten die een stuk realistischer en minder simplistisch denken....

Exact dezelfde problematiek vind je online.. Reken maar dat een beetje serieuze (web)winkelier elke dag nadenkt over de opbouw van zijn assortiment, prijzen, levertijden, etc. En reken maar dat weinigen ervoor kiezen een niche artikel met een omloopsnelheid van een jaar of langer op voorraad te houden. En een slimme (fysiek) winkelier zal altijd meedenken om een alternatief te vinden voor een klant, desnoods bij een collega/concurrent. Online is dat lastiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:37

paQ

PSV-EHV schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 10:15:
Voor mezelf wordt service steeds belangrijker bij het aanschaffen van een product, zeker de iets duurdere producten. Vaak bestel ik dan bij Coolblue, terwijl ik weet dat andere winkels goedkoper zijn, puur omdat hun webshop ervaring het beste is. Als ik een ventilator wil bestellen, dan kom ik op een pagina met uitleg over ventilatoren, uitleg over de verschillende soorten en types, voor- en nadelen, etc. Ook handig: soms staat er een 'Coolblue's keuze' keurmerk bij, met ook uitleg waarom. Dus Coolblue's keuze voor een midrange smartphone met goede camera, dat is informatie waar de klant iets aan heeft.

In veel fysieke winkels zie je een dergelijk service niveau niet eens, terwijl het in theorie veel makkelijker zou moeten zijn om face-to-face service te bieden dan via een webpagina. Waar veel winkels dan ook de plank misslaan is door voorkeursleveranciers te hebben. Zoals bij telefoonwinkels of de Media Markt, waarbij dan het doel is om die maand zoveel mogelijk Samsung koelkasten te verkopen. De klanten die nog naar fysieke winkels gaan om een koelkast uit te zoeken, willen objectieve service en niet een gladde verkoper die ze naar een bepaald merk stuurt.
Lang geleden (20+ jaar) werkte ik bij een expert winkel. We kregen daar van de bedrijfsleiding met regelmaat 'training' over bepaalde producten. Waarin ze verschilden van de ander. Soms kwamen fabrikanten zelf die uitleg geven.
Maar zo wist je wel over te brengen aan klanten waarom scheerapparaat A wellicht een betere keuze was dan B.
En wat het grote voordeel was van een frietpan waarin het verwarmingselement los in de pan hangt.

Inderdaad, ik denk als je dat laatste voorlegt aan een tiental winkels, je misschien 1 kan uitleggen waarom.
Met de speciaalzaak verdwijnt ook vaak de kennis en achtergrondinfo.

Als je nu bij de Mediamarkt vraagt wat het verschil is tussen twee modellen van product X, dan gaan ze doorgaans voor je neus het kaartje staan oplezen :F
En laat dat nou net zijn waar internet uitermate voor geschikt is, met name als de 'verkoopadviseur' het toch niet weet.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

bszz schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:09:
[...]

[...]

Gelukkig zijn er een heleboel consumenten die een stuk realistischer en minder simplistisch denken....

Exact dezelfde problematiek vind je online.. Reken maar dat een beetje serieuze (web)winkelier elke dag nadenkt over de opbouw van zijn assortiment, prijzen, levertijden, etc. En reken maar dat weinigen ervoor kiezen een niche artikel met een omloopsnelheid van een jaar of langer op voorraad te houden. En een slimme (fysiek) winkelier zal altijd meedenken om een alternatief te vinden voor een klant, desnoods bij een collega/concurrent. Online is dat lastiger.
Wat is er simplistisch aan mijn denkwijze? Als ik naar de Blokker in de stad ga kan ik geen droogrek voor boven de trap krijgen. Op Bol.com staan er verschillende. Ik moest laats koelelementen hebben voor een koelbox, hadden ze ook niet bij de Blokker. Reisadapter hadden ze niet bij de Hema noch de Blokker. Als je de winkelier (de vakantiekracht bedoel je, diegene die over het assortiment gaat staat niet zelf in de winkel) er naar vraagt verwijzen ze je vaak naar een online winkel. Niks simplistisch denken aan, is gewoon de keiharde waarheid. Online is er gewoon veel meer te verkrijgen dan in de stad.
paQ schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:31:
[...]

Lang geleden (20+ jaar) werkte ik bij een expert winkel. We kregen daar van de bedrijfsleiding met regelmaat 'training' over bepaalde producten. Waarin ze verschilden van de ander. Soms kwamen fabrikanten zelf die uitleg geven.
Maar zo wist je wel over te brengen aan klanten waarom scheerapparaat A wellicht een betere keuze was dan B.
En wat het grote voordeel was van een frietpan waarin het verwarmingselement los in de pan hangt.

Inderdaad, ik denk als je dat laatste voorlegt aan een tiental winkels, je misschien 1 kan uitleggen waarom.

Als je nu bij de Mediamarkt vraagt wat het verschil is tussen twee modellen van product X, dan gaan ze doorgaans voor je neus het kaartje staan oplezen :F
En laat dat nou net zijn waar internet uitermate voor geschikt is, met name als de 'verkoopadviseur' het toch niet weet.
Ja ik heb dat soort trainingen ook gehad. Wel merk A verkopen want daarop draaien we meer marge dan merk B. Als je de klant producten wil voorstellen moet je een te dure, een te beperkte en eentje die op het budget van de klant zit voorstellen. Dan koopt de klant altijd tegen budget aan (want ze hebben immers niet de duurste gekocht, maar wel eentje met meer functies dan de goedkoopste). Heb je wel accessoires en verzekeringen meeverkocht? Anders kom je op de list of shame in de personeelsruimte, je targets moeten wel gehaald worden.

Nee als ik iets geleerd heb van mijn beperkte carriere als verkoper is dat je voor het beste advies beter niet de winkel in gaat, je wordt er bij genaaid waar je bij staat.

[ Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 604938 op 21-08-2019 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PSV-EHV
paQ schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:31:
[...]

En dit is dus precies de reden waarom ik de meerwaarde niet meer zie om elektronica te kopen in een fysieke winkel. De 'verkopers' zijn niet goed in hun vak, maar dat is niet hun schuld want de werkgever wil tegenwoordig alleen maar scholieren die dat als bijbaantje doen. De situatie die jij omschrijft van 20 jaar geleden, daarvoor zou ik naar de winkel gaan. Dat gevoel krijg ik online bij Coolblue zelfs nog meer dan in elke andere fysieke winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:19
Anoniem: 604938 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 13:44:

[...]

Ja ik heb dat soort trainingen ook gehad. Wel merk A verkopen want daarop draaien we meer marge dan merk B. Als je de klant producten wil voorstellen moet je een te dure, een te beperkte en eentje die op het budget van de klant zit voorstellen. Dan koopt de klant altijd tegen budget aan (want ze hebben immers niet de duurste gekocht, maar wel eentje met meer functies dan de goedkoopste). Heb je wel accessoires en verzekeringen meeverkocht? Anders kom je op de list of shame in de personeelsruimte, je targets moeten wel gehaald worden.

Nee als ik iets geleerd heb van mijn beperkte carriere als verkoper is dat je voor het beste advies beter niet de winkel in gaat, je wordt er bij genaaid waar je bij staat.
Absoluut.
Zo heb ik jaren terug eens gesolliciteerd bij Scheer & Foppen. Toen de bedrijfsleider letterlijk zei dat klanten omgekeerd moesten worden zodat de laatste euro's eruit geschud konden worden was ik er wel klaar mee.
En idd, ook een whiteboard in de kantine met de prestaties per medewerker.

Nee bedankt, leek me voorafgaand best leuk werk maar niet op deze manier -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ

paQ

nee hoor... dat was absoluut niet in het geval in mijn situatie.
Dat de vertegenwoordiger met de tong van dat merk sprak moge duidelijk zijn, maar door de bedrijfsleiding werden louter de verschillen duidelijk gemaakt, zodat je als verkoper klanten daar gedegen over kon informeren. Het is dan aan de klant zelf om de juiste afweging te maken.
Misschien was het wel uitzonderlijk hoe dat daar ging, maar ik heb het als prettig ervaren, en dat merkte je net zo aan de reactie van klanten.
Als die kwamen om zich eens te laten informeren, dan slaagde dat prima :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:08
Ach op een blauwe maandag in elektronica zaak gewerkt.

Inderdaad klanten moesten we leeg schudden en als ze geen geld meer hebben een betaalkaart (Primeline ozfzo) aansmeren en nog wat schudden.
Tijdens het plaatsen van anti diefstal tag kwamen er bij een collega vonken uit een versterker. Hoppa een bordje voor het ding "laatste showmodel" met een zogenaamde korting. Op de factuur speciaal vermelden showmodel 3 mnd garantie.
Hoera dat hadden we toch even goed opgelost.

Een van de oorzaken waarom ik nergens winkelmodellen koop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
leonbong schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:06:

Inderdaad klanten moesten we leeg schudden en als ze geen geld meer hebben een betaalkaart (Primeline ozfzo) aansmeren en nog wat schudden.
Tijdens het plaatsen van anti diefstal tag kwamen er bij een collega vonken uit een versterker. Hoppa een bordje voor het ding "laatste showmodel" met een zogenaamde korting. Op de factuur speciaal vermelden showmodel 3 mnd garantie.

Ik mag toch hopen dat dat dit niet representatief is voor de winkelbranche als geheel maar eerder gewoon een voorbeeld van een rotte appel, net zoals je online vele rotte appels kunt tegenkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erapaz
Ik had laatst nieuwe hordeuren nodig, dus ik dacht, lekker lui, ik ga naar een lokale winkel. Kan ik me mooi over de verschillen laten voorlichten, bespreken of het wel in mijn kozijnen past en kijken wat ik het mooiste vind. De verkopers begonnen meteen met het vragen van al mijn gegevens, het plannen van inmeet afspraken en het maken van offertes. Alle verkooptrucs werden uit de kast getrokken, het geeft je zo een naar gevoel dat je meteen de winkel uit wilt rennen.

Dus toch maar online besteld, in de winkel zou het 50% (!) duurder zijn. Nu moest ik ze wel zelf plaatsen, maar dat bleek een fluitje van een cent (nee meneer, zelf plaatsen is te lastig, dat doen wij wel voor u).

Op deze manier lever je dus echt geen toegevoegde waarde. Online vind je betere informatie en wordt je er niet ingeluisd. En dan betaal je ook nog een marktconforme prijs i.p.v. de adviesprijs. De online winkel leverde ook betere service, meerdere keren contact gehad over de levertijd en hoe te installeren en keurig geholpen en proactief teruggebeld.

Natuurlijk is dit een incident, maar zo wordt je als consument niet "beloond" voor het gunnen van een verkoop aan een lokale winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Uit die tijd ken ik mensen die daarna nog bij andere elektronica winkelketens nog jaren op rij hebben gewerkt.
Helaas is het zeker geen uitzondering in de elektronica-branch.

Destijds kreeg je in één keer volgens mij 25 gulden of € (weet ik niet meer) commissie in een keer als je betaalkaart verkocht. Het "mooie" daarvan was dat je daarna veel makkelijker de duurste spullen verkocht, waar je als verkoper dan ook weer commissies op kreeg.
Een betaalkaartklant ging bijna standaard met een Miele naar buiten als ze voor wasmachine kwamen, terwijl dat vaak mensen waren waarvoor zo'n ding eigenlijk te duur is.

Bij de huidige MM proberen ze je nu toch ook altijd stroom en TV-abbo te verkopen als je iets koopt. Dat betekent dat daar een enorme commissie op zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• paQ

paQ

We kregen bij expert 0,0 commissie als verkoper.
Er was onder collega's dus ook geen (wed)strijd of verkeerde incentive.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Wat ik nog steeds niet snap is waarom fysieke winkels niet gewoon bestellen bij webshops en dat ik het dan gewoon morgen in de winkel kan ophalen...

Zoals dat droogrekje hierboven, als de 1e winkel gewoon had gezegd dat de klant het morgenavond kan ophalen dan zou ik het daar gewoon besteld hebben.
Alleen de 1e winkel die zegt dat ze het kunnen bestellen en dat het dan wellicht volgende week vrijdag binnenkomt als de leverancier het op voorraad heeft. Ja, dank je de koekoek, dat duurt me te lang.

Maar gewoon morgenavond, of je stuurt mij een sms'je als ik het kan komen ophalen. En je levert mij gewoon fatsoenlijke menselijke service en advies, tja dan zou ik het wel bij zo'n winkel bestellen, alleen die zijn er bijna niet in mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gomez12 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:50:
Wat ik nog steeds niet snap is waarom fysieke winkels niet gewoon bestellen bij webshops en dat ik het dan gewoon morgen in de winkel kan ophalen...

Zoals dat droogrekje hierboven, als de 1e winkel gewoon had gezegd dat de klant het morgenavond kan ophalen dan zou ik het daar gewoon besteld hebben.
Alleen de 1e winkel die zegt dat ze het kunnen bestellen en dat het dan wellicht volgende week vrijdag binnenkomt als de leverancier het op voorraad heeft. Ja, dank je de koekoek, dat duurt me te lang.

Maar gewoon morgenavond, of je stuurt mij een sms'je als ik het kan komen ophalen. En je levert mij gewoon fatsoenlijke menselijke service en advies, tja dan zou ik het wel bij zo'n winkel bestellen, alleen die zijn er bijna niet in mijn ervaring.
Ik heb bij een relatief bekende electronica-keten verkocht en als wij iets moesten bestellen voor een klant die het perse morgen in de winkel wou hebben, dan kochten wij het als particulier bij een bekendere electronica-keten en lieten we het opsturen naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
Anoniem: 604938 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:54:
[...]
Ik heb bij een relatief bekende electronica-keten verkocht en als wij iets moesten bestellen voor een klant die het perse morgen in de winkel wou hebben, dan kochten wij het als particulier bij een bekendere electronica-keten en lieten we het opsturen naar de winkel.
Zoiets dus, alleen gok ik dat dit een soort particulier initiatief was en niet het beleid van het bedrijf?

Kijk, het gaat er bij mij heel slecht in dat een CoolBlue / Bol.Com next day delivery kan doen bij de klant door heel NL (of zelfs same day delivery voor 12:00), maar dat een groothandel dit niet zou kunnen opzetten voor winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gomez12 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 15:16:
[...]

Zoiets dus, alleen gok ik dat dit een soort particulier initiatief was en niet het beleid van het bedrijf?

Kijk, het gaat er bij mij heel slecht in dat een CoolBlue / Bol.Com next day delivery kan doen bij de klant door heel NL (of zelfs same day delivery voor 12:00), maar dat een groothandel dit niet zou kunnen opzetten voor winkels.
Het was geen officieel beleid om bij de concurrent te kopen nee. Maar wel algemeen bekend binnen alle lagen van het bedrijf dat het mogelijk is O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-05 12:58

icecreamfarmer

en het is

[...]

Dat is idd het raarste punt.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Gomez12 schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:50:

Dat gebeurt wel, niet overal maar het gebeurt wel degelijk. Sommige winkels sturen het zelfs gratis op. Een "moderne" winkel ontkomt er ook niet aan een webshop te hebben met een veel groter assortiment dan in de winkel maar ook met een voorraadindicatie per vestiging zodat je thuis kunt checken of een bepaald artikel op voorraad is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Maar dat kunnen ze ook wel. Garages maken daar gebruik van. Het is onmogelijk dat een garage alle onderdelen van alle auto's op voorraad heeft.
Voor normaal onderhoud hebben ze dat natuurlijk wel. Maar als je je auto voor een grote beurt brengt en er blijkt iets bijzonders kapot te zijn, dan kunnen ze in een record tijd vanuit een centraal magazijn de onderdelen krijgen. Zelf tweede hands kan dat.
Een kennis van mij bracht een auto 's morgen naar de garage omdat er zo'n vaag geluid achter klonk. Dat was op afspraak. Auto op de brug, bleek het een bijna doorgeroeste achteras te zijn. Oeps, auto was al 10 jaar een nieuwe koste 1400 ex of zoiets. Dat zou total loss zijn.
Dan maar even rondbellen, voor 350 een 2 jaar oude van een auto die een kanaal in was gegleden. Dan kan je de auto afschrijven, maar zo'n as is nog in orde. Diezelfde avond zat hij er nog in.

Bij die garage kom je terug

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

• Ankona
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

En dat is nou net iets dat bij de onderhoudsgarages voor auto's al jaren wel ingericht is. Daar breng je 's morgens je auto, de monteur ziet dat er een onderdeel vervangen moet worden en een paar uur later heeft hij dat in huis zodat de auto aan het einde van de dag gereed is.

Hoe een Coolblue of Bol het doen weet ik niet. Zouden die echt zelf alles op voorraad hebben of hebben ze snelle lijnjtes met diverse groothandels? In elk geval hebben die wel begrepeen wat logistiek anno 2019 is. De fysieke winkels gaan nog uit van levering op dinsdag mits de groothandel voorraad heeft.

alles kan off-topic

• mschol
  • Niet online
bol en coolblue hebben enorme loodsen en, in het geval van bol, hebben die direct toegang tot het postnetwerk (in de loods zit volgens mij een postsorteercentrum van postnl, waardoor je pakketjes direct in het posttraject kan duwen en zo sameday delivery goedkoop mogelijk maakt)

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
leonbong schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:06:

Vakantiehulp bij automaterialenzaak, op een zaterdag een radio ingebouwd bij klant. Week erop nog eentje verkocht, klant bouwt zelf in. week later 2 radio's in de retourbak. Vraag mijn werkgever: 2 klanten terug, beide in brand gevlogen, leverancier gebeld ze krijgen de hele voorraad terug.

Als winkelier wil je dat soort zooi toch niet verlopen? Ook een versterker waarvan je weet dat ie defect is krijg je alleen maar gezeik mee.

• Rub147
  • Laatst online: 09:56
Ankona schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 08:41:
[...]

En dat is nou net iets dat bij de onderhoudsgarages voor auto's al jaren wel ingericht is. Daar breng je 's morgens je auto, de monteur ziet dat er een onderdeel vervangen moet worden en een paar uur later heeft hij dat in huis zodat de auto aan het einde van de dag gereed is.

Hoe een Coolblue of Bol het doen weet ik niet. Zouden die echt zelf alles op voorraad hebben of hebben ze snelle lijnjtes met diverse groothandels? In elk geval hebben die wel begrepeen wat logistiek anno 2019 is. De fysieke winkels gaan nog uit van levering op dinsdag mits de groothandel voorraad heeft.
In het geval van Bol.com hebben ze het grootste deel zelf op voorraad, behalve boeken, die komen bij CB (Voormalig CentraalBoekenhuis) vandaan (die leveren aan bijna alle boekenverkopers). Er zijn twee magazijnen die op dit moment tot de nok toe gevuld zijn, eentje aan de Pompweg en eentje aan de Pakketweg. Dit laatste magazijn is relatief nieuw en heeft een directe verbinding met het sorteersysteem van PostNL in de kelder. Daar wordt meteen op regio gesorteerd, looptijd van verzendsticker plakken tot in het sorteersysteem komen van PostNL is minder dan 5 minuten. Voor de sameday bezorging wordt gebruik gemaakt van drie vervoerders, PostNL indien het voor 12:00 besteld is, RedJePakketje voor bestellingen tussen 12:00-14:00 en PartsExpress voor dezelfde dag afhalen in een AH. Dat is inderdaad logistiek anno 2019.

Toch kun je niet helemaal hetzelfde verwachten bij fysieke winkels, vaak hebben ze het volume niet om hun logistiek zo in te richten. Om Blokker maar eens aan te halen, zij hadden in 2018 nog een Winkel DC en een Online DC, gescheiden voorraden dus die uitgewisseld moesten worden (en dat kost teveel tijd). Uiteindelijk moeten alle activiteiten samengevoegd worden in het Omnichannel DC, zodat winkels sneller voorzien kunnen worden en er een koppeling ontstaat tussen winkelvoorraad en zichtbaarheid op de website. Dan kunnen situaties voorkomen worden waar de klant het sneller via Blokker.nl kan bestellen dan de winkel zelf het kan bestellen. Of dit Blokker gaat redden, denk het niet, maar ze zijn in ieder geval bezig uit het jaren 2000 denken te kruipen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
@_JGC_
De bedrijfsleider had het bedacht en zei dat ding overleeft die drie maanden wel. Anders moest hij het afboeken op de voorraad en daar kreeg hij "gezeik" mee.
Of ik het verstandig vind nou nee, of klant gericht zeker niet.
Sterker nog op het bordje "laatste winkelmodel" werd een kortingsprijs opgeschreven die gelijk was aan de normale prijs.

Maar ach als de laatste jaren naar folders hebt gekeken dan komt het daar geregeld voor dat bijvoorbeeld een tostiijzer een 25€ in wk1 in wk2 opeens 35€ en wk3 in de aanbieding voor 25€. De zogenaamde nep-kortingen.
Dit laatste komt veel voor in de meubelbranch omdat niemand koopt wekelijks een bank dus het valt niet zo op.

De activiteit valt een beetje in wat occasion dealers nog wel eens doen alle foutcodes wissen en motorruimte schoon spuiten en nog wat geurspray in het interieur.
Nee meneer dit is een pracht occasion nooit in gerookt.

Bij de bijenkorf werden bij de 3 dwaze dagen ook artikelen met "korting" verkocht die helemaal geen regulier assortiment waren. Gevolg de van / voor prijs slaat nergens op. Klanten denken ik heb een super aanbieding, wat dus helemaal niet zo hoeft te zijn.

Liegen en bedriegen is altijd geweest in de retail en zal niet snel verdwijnen. "Ik heb hem zelf ook!"

[ Voor 103% gewijzigd door leonbong op 22-08-2019 10:09 ]

• leonbong
Rub147 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 09:51:
[...]

In het geval van Bol.com hebben ze het grootste deel zelf op voorraad, behalve boeken, die komen bij CB (Voormalig CentraalBoekenhuis) vandaan (die leveren aan bijna alle boekenverkopers). Er zijn twee magazijnen die op dit moment tot de nok toe gevuld zijn, eentje aan de Pompweg en eentje aan de Pakketweg. Dit laatste magazijn is relatief nieuw en heeft een directe verbinding met het sorteersysteem van PostNL in de kelder. Daar wordt meteen op regio gesorteerd, looptijd van verzendsticker plakken tot in het sorteersysteem komen van PostNL is minder dan 5 minuten. Voor de sameday bezorging wordt gebruik gemaakt van drie vervoerders, PostNL indien het voor 12:00 besteld is, RedJePakketje voor bestellingen tussen 12:00-14:00 en PartsExpress voor dezelfde dag afhalen in een AH. Dat is inderdaad logistiek anno 2019.

Toch kun je niet helemaal hetzelfde verwachten bij fysieke winkels, vaak hebben ze het volume niet om hun logistiek zo in te richten. Om Blokker maar eens aan te halen, zij hadden in 2018 nog een Winkel DC en een Online DC, gescheiden voorraden dus die uitgewisseld moesten worden (en dat kost teveel tijd). Uiteindelijk moeten alle activiteiten samengevoegd worden in het Omnichannel DC, zodat winkels sneller voorzien kunnen worden en er een koppeling ontstaat tussen winkelvoorraad en zichtbaarheid op de website. Dan kunnen situaties voorkomen worden waar de klant het sneller via Blokker.nl kan bestellen dan de winkel zelf het kan bestellen. Of dit Blokker gaat redden, denk het niet, maar ze zijn in ieder geval bezig uit het jaren 2000 denken te kruipen.
Tuurlijk zou een winkel dit kunnen, want bol.com heeft het ook uitbesteed aan docdata wat tegenwoordig ingram heet.
In de beginjaren kwam er uit het "bol.com" magazijn ook spullen voor anderen want het magazijn en voorraad was niet bol.com.
Ingram levert ook dit soort diensten voor andere websites.
Dynalogic doet dit ook maar dan meer gespecialiseerd in witgoed.

Voorbeeld:
Vroeger had je MLS (Mcdonalds Logistiek service) die bevoorraadde alle Mac's in nederland desnoods twee maal daags en waren in staat voor 22:00 besteld op ze vroegst 7:00 leveren en dat was in 1998 al.
Ze waren ook in staat in spoedlevering in heel NL in +/- 4uur.
Die hebben destijds ook de voedsel logistiek overgenomen voor laPlace en BP-tankstations enz enz en toen de boel verkocht aan Havi, die Mac logistiek al deed in o.a USA.

• Vinales
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 30-05 21:48
Of bevoorrading en levering via https://amazingcompany.eu/over-amacom

• alexbl69
Moest een nieuwe tube creme hebben die ik normaal altijd online-bestel voor iets van €31 franco. Peins er normaal niet over om daarvoor naar de winkel te rijden omdat het me dan extra tijd + parkeergeld kost.

Was nu toevallig toch in de binnenstad en dacht kopen we direct die tube wel even. Bij zowel Hudson Bay, ici Paris als Douglas koste dezelfde tube €54 (bij Douglas was er een 25% korting actie waardoor hij €40,50 kostte).

Gek hé dat het niet zo lekker loopt met die winkels 8)7

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:20

FunkyTrip

Funky vidi vici!

paQ schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 14:42:
We kregen bij expert 0,0 commissie als verkoper.
Er was onder collega's dus ook geen (wed)strijd of verkeerde incentive.
Ze zouden dit eigenlijk op bordjes buiten de winkel moeten plaatsen.
"Onze winkelmedewerkers krijgen geen commissie en hebben geen targets en kunnen u hierdoor volledig objectief van dienst zijn" of gelijksoortige tekst.

Dit dus.

• stylezzz
  • Nu online
[...]

Je geeft zelf al het antwoord. Een GROOThandel verdeelt grote partijen goederen naar de DETAILhandel. De DETAILhandel op zijn beurt verkoopt dit per stuk aan end-users..... Heel ander specialisme :)

• leonbong
Dat is al lang niet meer zo dat groothandel betekent dat ze alleen grote partijen/hoeveelheden doen.
Want de gehele markt wil namelijk lage voorraden.

• stylezzz
  • Nu online
Klopt, maar dat wil niet zeggen dat een groothandel daarom elk product per stuk naar een detailhandel verstuurd. Anders kan hun business model natuurlijk ook niet meer uit :)

• alexbl69
[...]
Dat kunnen ze doen omdat ze PostNL cs volledig in de zak hebben. Deze partijen zijn zo groot dat ze amper de kostprijs betalen voor de pakketbezorging. En de werkdruk en betaling van de bezorgers slaat ook al helemaal nergens op. Ze moeten een pakket meerdere malen aanbieden, als het overdag niet lukt mag je het 's avonds nog een keer proberen. Lukt het na 3 keer nog niet dan moet je het pakket weer inleveren, waarbij je veel minder betaald krijgt dan bij een succesvolle levering.

Ik verwacht (hoop eigenlijk) dat dit soort praktijken eindelijk eens aangepakt worden, want het is het doodsimpel oneerlijke concurrentie. Met daarnaast nog de (milieu-) overlast van al die busjes de hele dag in de straat.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

alexbl69 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:37:
[...]

Ik verwacht (hoop eigenlijk) dat dit soort praktijken eindelijk eens aangepakt worden, want het is het doodsimpel oneerlijke concurrentie. Met daarnaast nog de (milieu-) overlast van al die busjes de hele dag in de straat.
Bij de grote webwinkels kun je tegenwoordig gewoon aangeven of het meteen naar een afhaalpunt mag of thuis afgeleverd mag worden. Als ik die keuze heb gaat het altijd naar het afhaalpunt om overlast te beperken.

Dat er nog steeds webwinkels zijn waar dat niet kan is een doodzonde want de oplossing is voorhanden.

• Ghostrider
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-05 10:35

Ghostrider

GSX-R 1000 k3

[...]

Ik had verwacht dat we anno 2019, of eigenlijk eerder al een grotere pakket brievenbus zouden hebben bij bijna elke woning.

Asus Zenbook i7 256gb

• stylezzz
  • Nu online
Ghostrider schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:15:
[...]

Ik had verwacht dat we anno 2019, of eigenlijk eerder al een grotere pakket brievenbus zouden hebben bij bijna elke woning.
En wie gaat er dan tekenen voor het pakket als het in die bus gaat?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• CyberMania
[...]

Dat kunnen ze doen omdat ze PostNL cs volledig in de zak hebben. Deze partijen zijn zo groot dat ze amper de kostprijs betalen voor de pakketbezorging. En de werkdruk en betaling van de bezorgers slaat ook al helemaal nergens op. Ze moeten een pakket meerdere malen aanbieden, als het overdag niet lukt mag je het 's avonds nog een keer proberen. Lukt het na 3 keer nog niet dan moet je het pakket weer inleveren, waarbij je veel minder betaald krijgt dan bij een succesvolle levering.

De oplossing:

- pakketten afleveren bij een pakketpunt wordt de standaard (prijs).
- voor aan de deur aflevering een extra service fee rekenen van een paar euro.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

stylezzz schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:36:
[...]

En wie gaat er dan tekenen voor het pakket als het in die bus gaat?
Er zijn maar erg weinig pakketten die een handtekening vereisen. Dus of het nou bij de buren wordt afgeleverd of in een pakketbus gedumpt, uiteindelijk maakt het vrij weinig uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leonbong
Daar zijn de fransen ons al >50jaar voor. Een speciale brievenbus die postbode kan openen voor kleine pakketjes al jaren verplicht.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

CyberMania schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:43:
[...]

De oplossing:

Lijkt me ook het beste. Van mij mogen ze dat ook doen met briefpost trouwens als het dan betaalbaar kan blijven. Want hoe minder brieven hoe duurder dat wordt om ze te laten bezorgen op je adres. Ik denk dat dingen dan ook heel snel gedigitaliseerd gaan worden en ouderen kunnen dan in een buurtwinkeltje hun post ophalen.

/▌

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10:19
Anoniem: 604938 schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 12:44:
[...]

Bij de grote webwinkels kun je tegenwoordig gewoon aangeven of het meteen naar een afhaalpunt mag of thuis afgeleverd mag worden. Als ik die keuze heb gaat het altijd naar het afhaalpunt om overlast te beperken.

Dat er nog steeds webwinkels zijn waar dat niet kan is een doodzonde want de oplossing is voorhanden.
Dit dus. Ik snap niet dat dat pas mondjes maat een keuze wordt bij veel webwinkels.

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Marzman schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:49:
[...]

Lijkt me ook het beste. Van mij mogen ze dat ook doen met briefpost trouwens als het dan betaalbaar kan blijven. Want hoe minder brieven hoe duurder dat wordt om ze te laten bezorgen op je adres. Ik denk dat dingen dan ook heel snel gedigitaliseerd gaan worden en ouderen kunnen dan in een buurtwinkeltje hun post ophalen.
Zolang het overgrote deel van mijn briefpost ongewenst is heb ik echt geen zin twee keer per week langs een ophaal punt te moeten rijden.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Tsurany schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:59:
[...]

Zolang het overgrote deel van mijn briefpost ongewenst is heb ik echt geen zin twee keer per week langs een ophaal punt te moeten rijden.
Dat is niet geadresseerd.

/▌

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 19:12
CyberMania schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:43:
[...]

De oplossing:

Zitten de pakketpunten hier wel op te wachten? Veel zijn gewoon kleine lokale winkeltjes die de boel nu al vol hebben liggen.
B-Real schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:53:
[...]

Dit dus. Ik snap niet dat dat pas mondjes maat een keuze wordt bij veel webwinkels.
Omdat het een extra service is van PostNL, die ook weer los in je webshop ingebouwd moet worden. Er zijn wel plugins voor wat grote shops, maar niet iedereen kan/wil dat erin krijgen omdat die over het algemeen het complete logistieke proces van je shop overneemt.

• stylezzz
  • Nu online
Tsurany schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:45:
[...]

Er zijn maar erg weinig pakketten die een handtekening vereisen. Dus of het nou bij de buren wordt afgeleverd of in een pakketbus gedumpt, uiteindelijk maakt het vrij weinig uit.
Ah... vandaar dat ik voor zo ongeveer elk pakket moet tekenen tegenwoordig. Vorige week mijn nieuwe zonnebril van bol.com..... wat kleding van wehkamp. :)
Pagina: 1 ... 62 ... 133 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels