De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 61 ... 133 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22-05 13:38
Ankona schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:22:
[...]

Het is niet voor niets dat Intertoys failliet is gegaan. Op die markt kunnen ze geen toegevoegde waarde leveren met dure winkels. Het is al vreemd dat een dergelijk product nog op een fysieke informatiedrager verkocht wordt. Een minder vooruitkijkende winkelier verwacht over 5 jaar nog steeds schijfjes te verkopen, een moderne winkelier probeert er online als reseller een plekje tussen te krijgen of gaat zich op een hele andere markt richten.
Over Intertoys gesproken. Ik was van het weekend in één van de overlevende winkels, maar sfeer blijft teneergeslagen. Ook veel schappen met maar één artikel erin. Lijkt erop alsof ze voorraden van de gesloten winkels verkopen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-05 16:21

Grannd

da Granndest

Tommie12 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:22:
[...]
Een ander voorbeeld zit bij onderdelen van auto's die wat exotisch zijn.
Vroeger wisten alleen een paar intimi wie wat had, en of ze een kans hadden het te vinden (denk aan de Ludofls).
Als zo'n bedrijf nu de moeite doet om die voorraad op één of andere manier onlilne te zetten, dan kan iedereen dat makkelijk vinden, en verkoop je die spullen ook voor ze helemaal weggeroest zijn.
Heb via https://www.onderdelenlijn.nl/ best wat onderdelen gevonden waar men vroeger eerst langs 3 verschillende sloperijen moest struinen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 07:53
Tommie12 schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:22:
[...]

Ik ken dat principe.
Vooral voor muziek is dat een nieuwe (is er al een tijdje hoor) realiteit.

Stel dat je een klein bandje hebt dat wereldberoemd is in een straal van 15km rond Zwolle.
Als die vroeger een single wouden maken en op de markt brengen, dan was dat bij voorbaat verloren.
Nu kopen die eer paar uur studiotijd, en iemand die montage doet, en in no time staat dat nummer ergens in Spotify en Apple Music. Gewoon omdat het kan, en omdat er bij de verkoop amper kosten zijn.
Geen minimumvoorraad, geen stockagekosten, geen winkeliers die het moeten in de rekken leggen etc.

Een ander voorbeeld zit bij onderdelen van auto's die wat exotisch zijn.
Vroeger wisten alleen een paar intimi wie wat had, en of ze een kans hadden het te vinden (denk aan de Ludofls).
Als zo'n bedrijf nu de moeite doet om die voorraad op één of andere manier onlilne te zetten, dan kan iedereen dat makkelijk vinden, en verkoop je die spullen ook voor ze helemaal weggeroest zijn.
Ja, de impact op muziek en bvb ook software is enorm. Zeker omdat het zo gemakkelijk is om bijkomende 'exemplaren' te maken zonder meerkost.

Ik heb zelf ook een eigen klein voorbeeld: ik rij met een specifiek soort fiets waarvoor ik iets gemaakt heb om de batterij van een ombouwkit voor elektrische aandrijving op te monteren.

Ik heb zelf de tekening gemaakt voor dit onderdeel en dan laten maken bij een toeleveringsbedrijf, de productie is quasi volledig automatisch.

Fotootje van het resultaat gepost in de facebookgroep van dit type fiets. En ik kreeg direct verschillende vragen van mensen die ook zo'n onderdeel konden gebruiken en dit vanuit heel Europa.
Dealtje gemaakt met een lokale fietsenwinkel die 20 stuks bestelt heeft voor zijn webshop en per verkocht stuk delen we de winst.

Niet dat ik er rijk van zal worden. Maar moest de markt net zo groot zijn als de stad waar ik woon dan zou de afzet heel minimaal zijn ivgl tot Europa (en in principe de rest van de wereld).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:00

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ankona schreef op maandag 15 juli 2019 @ 11:22:
Het is niet voor niets dat Intertoys failliet is gegaan. Op die markt kunnen ze geen toegevoegde waarde leveren met dure winkels. Het is al vreemd dat een dergelijk product nog op een fysieke informatiedrager verkocht wordt. Een minder vooruitkijkende winkelier verwacht over 5 jaar nog steeds schijfjes te verkopen, een moderne winkelier probeert er online als reseller een plekje tussen te krijgen of gaat zich op een hele andere markt richten.
Veel games kan je dan ook al online kopen, maar dan kom je geen kortingen tegen. Zo'n actie van Bol dat hij een tientje minder is doet Nintendo zelf weinig, zeker voor hun eigen spellen. Daarnaast kan je spellen op een fysieke drager nog doorverkopen, bij een download kan dat niet. Maar dat terzijde. :P

De waarde die een echte speelgoedwinkel nog heeft is het rond kijken of er wat leuks is en inspiratie op doen. Daarom kwam ik er eigenlijk nog best regelmatig en kocht af en toe ook wat.
Het assortiment was echter heel hard veel minder gevarieerd geworden. Leuk zo'n v-tech muur maar wat heb je verder nog?
Daarnaast kwamen veel mensen wel kijken, maar kochten dan alsnog online als het beviel. Voor zo'n winkel is inderdaad weinig markt over.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:23

Onbekend

...

Vroeger was een speelgoedwinkel ook gewoon een showroom. Je ging daar naar toe en je keek je ogen uit voor wat er allemaal te koop was. Tegenwoordig is de showroomfunctie bijna overbodig. Alleen zaken die je vooraf zelf wil kunnen aanraken zijn de moeite waard om in die winkel te zetten, maar al dat andere speelgoed wat verpakt zit in dozen (Lego en bordspellen bijvoorbeeld) kan je gewoon op internet kopen en een speelgoedwinkel geeft daar nauwelijks een meerwaarde aan. Ze hebben dat wel in de winkel staan omdat er anders helemaal niemand meer naar binnen stapt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Nu heb ik zelf geen kinderen, maar misschien dat de ouders antwoord kunnen geven.

Voor mij was een speelgoed winkel vroeger iets magisch. Zoveel speelgoed, zoveel moois, het was zo'n beetje hemel op aarde.
Het grote Intertoys boek rond sinterklaas (en mijn verjaardag) leeg knippen voor mijn verlanglijstje etc.

Hoe is dat met de kinderen van tegenwoordig? Heeft een speelgoed winkel nog steeds die aantrekkingskracht? Ondanks dat de uitstraling van die winkels vele malen minder is als vroeger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@B-Real Als je van je ouders toch niks mag hebben omdat alles te gek of te duur is, is die lol er snel af.
Dat grote boek is er nog steeds wel, kinderen gebruiken dat ook wel, maar ouders shoppen dat vervolgens op bol.com of amazon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
@B-Real Ik ben in het voorjaar naar Intertoys in Maxis Muiden geweest (wat nog maar een fractie was van de Toys R Us die het vroeger was), maar ze vonden het fantastisch en keken hun ogen uit. Dat zal denk ik nooit veranderen.

Overigens is bij veel speelgoedwinkels de uitstraling al 30-40 jaar hetzelfde. Veel schappen met dozen, net als toen ik zelf kind was. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Toch doen de Ballorig`s het erg goed volgens mij.

Er is opzich misschien dus plek op de markt voor een speelplaats ? (boven de 5-8 jaar oud.)
Met oneindig LEGO, Matchbox auto`s, treintjes, met andere mensen die met je willen spelen.

Een speelwinkel/speelgoed attractiepark, meer Willy Wonka dus.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
laatst gesproken met een intertoys medewerker toen ik Super mario maker 2 wilde halen. Die was er niet.
Hij zei dat er nog geen afspraken zijn met nintendo en meerdere andere leveranciers. hierdoor krijgen ze geen nieuwe producten binnen. De oude gaan langzaamaan uit het assortiment waardoor de winkels een "lege" sfeer krijgen.

NU zie ik de Intertoys ook niet overleven in de nieuwe setting. Alles is online goedkoper dan bij hen. De marge die ze krijgen is te klein om van te leven. De game markt gaat meer naar digitaal. en hoe vaak koop je Monopolie?

heb er een hard hoofd in voor Intertoys. Verwacht dit jaar een volledig failliet en einde voor ze

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:48

paQ

B-Real schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 08:25:
Nu heb ik zelf geen kinderen, maar misschien dat de ouders antwoord kunnen geven.

Voor mij was een speelgoed winkel vroeger iets magisch. Zoveel speelgoed, zoveel moois, het was zo'n beetje hemel op aarde.
Het grote Intertoys boek rond sinterklaas (en mijn verjaardag) leeg knippen voor mijn verlanglijstje etc.

Hoe is dat met de kinderen van tegenwoordig? Heeft een speelgoed winkel nog steeds die aantrekkingskracht? Ondanks dat de uitstraling van die winkels vele malen minder is als vroeger?
Mijn jongste (7) loopt graag een intertoys binnen om te kijken waarvoor ze kan gaan sparen.
Maar echt beleving is er verder maar weinig.

De speelgoedwinkels in met name Duitsland (of die mooie in Brussel) is een ander verhaal. Daar kun je inderdaad zo 60 min slijten met alleen maar kijken en aanraken. VEEL leuker, veel meer winkel in plaats van een uitstalling van Mattel, playmobil en LEGO.
En grappig genoeg vindt papa dat ook soms nog best leuk :)

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
enchion schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 10:05:
Toch doen de Ballorig`s het erg goed volgens mij.

Er is opzich misschien dus plek op de markt voor een speelplaats ? (boven de 5-8 jaar oud.)
Met oneindig LEGO, Matchbox auto`s, treintjes, met andere mensen die met je willen spelen.

Een speelwinkel/speelgoed attractiepark, meer Willy Wonka dus.
Dat is wat anders. Dat zijn overdekte kinderspeelplaatsen zoals Ballenbak, Monkey Town, etc. Gehoorbescherming verplicht, want het is één grote kakofonie en ik vermijd die plekken met passie.

@jaydenjarno Ik denk dat voor Lego hetzelfde geldt. Zelfs artikelen boven de Lego adviesprijs gezien vorige keer. Dan snap ik wel dat je het niet redt. Ze gingen teveel uit van hun monopoliepositie in de Blokkertijd vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Señor Sjon schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 10:24:
[...]

Dat is wat anders. Dat zijn overdekte kinderspeelplaatsen zoals Ballenbak, Monkey Town, etc. Gehoorbescherming verplicht, want het is één grote kakofonie en ik vermijd die plekken met passie.
Het ging mij erom dat je in een speelgoedwinkel nergens mee kan spelen en dus dat het gewoon dozen-kijken is wat je ook perfect online kan doen.

Ik ga regelmatig naar verschillende kringlopen en zie vaak kinderen gewoon met het speelgoed spelen alvorens hun ouders te verwittigen dat ze het willen hebben.

Maw een speelwinkel zou dan een betere zet in de markt zijn, met dan ook dingen te doen voor rustige kinderen.

Een IKEA is nog steeds boordevol, ook op weekdagen ik denk voornamelijk ook omdat je alles kan aanraken, erop zitten/liggen, zelfde logica geldt voor doe-het-zelf zaken (speelgoed voor "mannen")
Het tactiel kunnen proeven is imho een hoofdwaarde/voorwaarde voor het behoud van een gewone winkel.
Maar in een speelgoedwinkel kan je niks, terwijl zij alleen tactiele dingen verkopen.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 29-05 09:28

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Er een Ballorig/Monkey Town/Chimpy Champ/Pret Inn van maken is niet nodig (zelfs ongewenst), maar wel speelgoed uit kunnen proberen.

Mijn zoontje wil altijd bij Intertoys naar binnen als we er langslopen, maar wil het liefste de doos opentrekken om te zien hoe het speelgoed er in het echt uitziet.

Dáár ligt de kans die Intertoys heeft: haal een exemplaar uit de verpakking en maak het tastbaar. Ja dat is duur; dat exemplaar kun je voorgoed afschrijven en er zal heus wel eens wat sneuvelen of verdwijnen (wat je weer moet vervangen), maar ik denk dat het de enige manier is om te overleven.

Plaatjes kijken gaat net zo makkelijk nog makkelijker van een beeldscherm als van een stuk karton in een drukke winkel.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
Dat van de Ikea is wel waar. Je kunt alles lekker in je handen hebben en uitgebreid bekijken voordat je iets koopt en daardoor koop je (ik in elk geval) sneller iets omdat er minder twijfel over blijft.

Naast dat je kunt kijken/voelen of een product voldoet aan de eisen, kun je ook de duurzaamheid aardig inschatten. Ik houd bij meubels altijd in gedachte dat er dagelijks honderden mensen aan/op zitten wat natuurlijk best een stevig gebruik is, waar wij thuis gewoon een paar jaar over doen.

En dat afgezien nog dat ze diverse voorbeeld inrichtingen hebben waarbij je ideeën op kan doen, de prijs/kwaliteit verhouding prima is, aanbod zeer groot is etc etc

Zo hebben wij vorige week bij de Ikea nog een rolgordijntje gekocht voor 15eu. O.b.v. de prijs denk je dat het niets kan zijn. Alleen hangt daar dan een demo model, welke al zichtbaar een tijdje hangt, waar de randen van het doek al een beetje rafelen, maar het gordijn nog wel gewoon soepel op en neer gaat.
Tja, voor die 15eu proberen we het dan maar gewoon dat het ding niet past en ik mijn vriendin daar in de winkel al voor gewaarschuwd had laat ik dan maar achterwege......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Onbekend schreef op maandag 15 juli 2019 @ 22:29:
Vroeger was een speelgoedwinkel ook gewoon een showroom. Je ging daar naar toe en je keek je ogen uit voor wat er allemaal te koop was. Tegenwoordig is de showroomfunctie bijna overbodig. Alleen zaken die je vooraf zelf wil kunnen aanraken zijn de moeite waard om in die winkel te zetten, maar al dat andere speelgoed wat verpakt zit in dozen (Lego en bordspellen bijvoorbeeld) kan je gewoon op internet kopen en een speelgoedwinkel geeft daar nauwelijks een meerwaarde aan. Ze hebben dat wel in de winkel staan omdat er anders helemaal niemand meer naar binnen stapt.
Wat dat betreft snap ik niet dat de Kijkshop op de fles is gegaan. Als die hun papier door een website hadden vervangen en de prijzen verlaagd hadden waren ze er geweest.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

The Eagle schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:18:
[...]

Wat dat betreft snap ik niet dat de Kijkshop op de fles is gegaan. Als die hun papier door een website hadden vervangen en de prijzen verlaagd hadden waren ze er geweest.
Bij een speelgoedwinkel kan je iets aanraken, uit het schap pakken, en achterop kijken wat er allemaal in zit. Vervolgens liep je met die betreffende doos naar de kassa en je had een aankoop gedaan.

Naast dat de Kijkshop voornamelijk artikelen verkocht wat voor volwassenen zij bedoeld (koffiezetapparaten en muziekinstrumenten), heeft een speelgoedwinkel voornamelijk kinderspeelgoed en dus aantrekkelijk voor jonge gezinnen.
De Kijkshop had iets onpersoonlijks. Alles wat de Blokker verkoopt zat bij de Kijkshop als museum in glazen vitrines. Vervolgens moest je een bestelnummer opschrijven, om vervolgens daarmee naar de kassa (achterin de winkel) te lopen. Daarna kon je realtime gaan staan wachten tot de off-line webwinkelachtige constructie je hele order bij elkaar had verzameld, en dan mag je hopen dat ze het nog op voorraad hadden staan......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• unezra
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 29-05 10:52

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

Ikea heeft ook 1 hele sterke troef in handen: Hun restaurant.
Gegarandeerd dat als je daar gaat ontbijten of lunchen, je alsnog met spul thuis komt.

Dat restaurant verdienen ze dubbel aan.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 991847

Aan dat restaurant verdienen ze geen cent. Althans, met die prijzen niet. Het resultaat is wel bakken met volk wat komt ontbijten/lunchen voor een paar centen en dan toch een rondje door je winkel loopt en er een fijn gevoel aan over houd. Want eten en drinken is fijn.... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Onbekend schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:34:
[...]

Bij een speelgoedwinkel kan je iets aanraken, uit het schap pakken, en achterop kijken wat er allemaal in zit. Vervolgens liep je met die betreffende doos naar de kassa en je had een aankoop gedaan.

Naast dat de Kijkshop voornamelijk artikelen verkocht wat voor volwassenen zij bedoeld (koffiezetapparaten en muziekinstrumenten), heeft een speelgoedwinkel voornamelijk kinderspeelgoed en dus aantrekkelijk voor jonge gezinnen.
De Kijkshop had iets onpersoonlijks. Alles wat de Blokker verkoopt zat bij de Kijkshop als museum in glazen vitrines. Vervolgens moest je een bestelnummer opschrijven, om vervolgens daarmee naar de kassa (achterin de winkel) te lopen. Daarna kon je realtime gaan staan wachten tot de off-line webwinkelachtige constructie je hele order bij elkaar had verzameld, en dan mag je hopen dat ze het nog op voorraad hadden staan......
Ik wilde ook niet het vergelijk trekken met een speelgoedwinkel, maar meer met een webwinkel met fysieke shop in het algemeen. Kijkshop was een beetje een real life website: plaatje kijken, bestellen en meenemen. Als ze dat formulier door een webform met afrekenen vervangen hadden waren ze er geweest, want meteen afhalen.
Pak een 4launch, paradigit of wellicht Alternate (ben ik fysiek nooit geweest). Als je daar in de winkel wat wilt bestellen moet je het op de website invullen en dan afhalen, afrekenen en pakken ze het voor je terwijl je er bij staat. Losse verkoop aan de toonbank doen ze niet (meer).

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Leuk dat je het zegt. 4launch heeft enkel nog een kantoortje en runt hun webshop met dropshipments vanuit distributeurs. Paradigit heeft bijna alle winkels gesloten en alternate heeft sinds 1 juli ook geen showroom meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:11
Anoniem: 991847 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 21:00:
Aan dat restaurant verdienen ze geen cent. Althans, met die prijzen niet. Het resultaat is wel bakken met volk wat komt ontbijten/lunchen voor een paar centen en dan toch een rondje door je winkel loopt en er een fijn gevoel aan over houd. Want eten en drinken is fijn.... :)
Volgens mij verdienen ze er dik aan.
Toevallig vanavond gegeten, was met 2 volwassenen en 2 kinderen toch 40 euro kwijt.
Ja, hoofdgerecht en toetje, maar ingredienten kosten niet zoveel, en de helft van het werk doe je zelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Mjah... en dan nog de koks. De persoon die jouw bordje presenteert.... en dan nog iemand om bij af te rekenen.... oh ja, laten we ook de schoonmaak/afwas niet vergeten achteraf. 40 euro voor 4 personen eten is bijna te geef. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Anoniem: 991847 schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:24:
Mjah... en dan nog de koks. De persoon die jouw bordje presenteert.... en dan nog iemand om bij af te rekenen.... oh ja, laten we ook de schoonmaak/afwas niet vergeten achteraf. 40 euro voor 4 personen eten is bijna te geef. :)
Bij een mcdonalds betaal je als gezin nog minder voor een diner, daar kunnen zij ook op draaien zonder dat ze er kasten bij verkopen. (Ja ik weet het er gaan verhalen over dat ze hun geld met vastgoed verdienen en niet met hamburgers. Maar linksom of rechtsom, dat is de holding, lokaal zit dan ook een ondernemer die wel aan het eten verdient)

Kortom, als je goedkoop personeel hebt , je zaak efficient organiseert en een flinke aanloop hebt is het mogelijk om tegen dergelijke prijzen te werken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Laatst online: 21:59
M'n vrouw heeft een speelgoedwinkel, niche in paarden&boerderij speelgoed met wat (rc) modelbouw. Naast een kleine speeltafel in de showroom hebben we gewoon een speelruimte/diorama waar veel staat waar bezoekers gewoon zelf kunnen proberen en vergelijken.
Bezoekers komen zelfs 2 uur met de auto omdat we de combi maken met showroom, webwinkel, speelruimte en veel YouTube. (+- 1000 video's) Dus een keuze gemaakt voor een assortiment en daar de beste in willen zijn werkt wel want de marge's zijn dan goed te doen. Maar naar verhouding met Intertoys een kleine zaak hoor, waar niet omzet maar rendement op 1 staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:25
jopie schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:10:
[...]

Volgens mij verdienen ze er dik aan.
Toevallig vanavond gegeten, was met 2 volwassenen en 2 kinderen toch 40 euro kwijt.
Ja, hoofdgerecht en toetje, maar ingredienten kosten niet zoveel, en de helft van het werk doe je zelf.
Dan heb je het er echt van genomen 😉. €10/pp is echt goedkoop. Op veel eten wordt zelfs toegelegd. het idee van het restaurant is dan ook niet winst maken maar klanten trekken, klanten die vervolgens gaan shoppen, en die hun waardevolle gegevens aan IKEA overhandigen omdat je veelal een familycard nodig hebt voor de goedkoopste deal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ankona schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:32:
[...]

Bij een mcdonalds betaal je als gezin nog minder voor een diner, daar kunnen zij ook op draaien zonder dat ze er kasten bij verkopen. (Ja ik weet het er gaan verhalen over dat ze hun geld met vastgoed verdienen en niet met hamburgers. Maar linksom of rechtsom, dat is de holding, lokaal zit dan ook een ondernemer die wel aan het eten verdient)

Kortom, als je goedkoop personeel hebt , je zaak efficient organiseert en een flinke aanloop hebt is het mogelijk om tegen dergelijke prijzen te werken.
Ja en als ik de ingredienten bij de lidl haal en door wat werklozen laat bereiden kan het nog goedkoper. ;) macdonalds heeft ook zat slechte jaren achter de rug, het is allang niet meer die hamburgertoko van 20 jaar terug. Maar goed dit gaat wel erg offtopic, maar ik denk dat we het er allemaal wel over eens zijn dat de winst bij de ikea in die mooie bouwpakketjes zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Onbekend schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 19:34:
[...]

Voor mij had de Kijkshop altijd wel grappige dingen die ik niet zo gauw in een andere fysieke winkel kon vinden: Weerstations, goedkope quartzhorloges, transistorradio's, zonnebrillen, mobieltjes, Zwitserse zakmessen, rekenmachines, etc. Lang geleden allemaal, toen de webwinkels nog nauwelijks bestonden. Eigenlijk liep ik er altijd wel even naar binnen als ik toch in de stad was. En het grote voordeel was hetzelfde als bij webwinkels: Geen opdringerige verkopers die in je nek liepen te hijgen. Eigenlijk mis ik ze nog steeds een klein beetje, net als de V&D en de Halfords. Waar koop je tegenwoordig nog fietsonderdelen in een fysieke winkel...? O-) Natuurlijk heeft de Action wel wat en de lokale bouwmarkt, maar echt veel keus heb je daar ook niet.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
bszz schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 22:52:
[...]

Dan heb je het er echt van genomen 😉. €10/pp is echt goedkoop. Op veel eten wordt zelfs toegelegd. het idee van het restaurant is dan ook niet winst maken maar klanten trekken, klanten die vervolgens gaan shoppen, en die hun waardevolle gegevens aan IKEA overhandigen omdat je veelal een familycard nodig hebt voor de goedkoopste deal.
Waarbij je ongetwijfeld twee type klanten hebt. De gezinnen die met zijn achten een supergoedkoop ontbijtje scoren om daarna zonder aankoop het pand te verlaten en de stelletjes die met een hele inboedel huiswaarts keren. Het zal allemaal ingecalculeerd zijn en het totaal is ongetwijfeld winstgevend. Of zoals een bekend adagium uit de horeca luidt: "zij eten mij arm, maar drinken mij rijk."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

bron:
https://www.omroepflevola...en-door-dekbed-discounter

https://www.emerce.nl/nie...unternl-neemt-koopjesdeal

Koopjedeal uit Lelystad kan een doorstart maken dankzij een overname door Dekbed-Discounter. De 48 medewerkers van de aanbiedingenwebsite worden ook overgenomen.
...

Zo te zien, gaat men nog niet geleverde bestellingen alsnog compenseren.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
De Kijkshop had ik als kind al een hekel aan. Vond het altijd een deprimerende winkel met slechte verlichting, waarbij de vitrines weer overbelicht waren met felle spotjes.
De hele winkel stond bomvol met vitrines, waardoor het voor mij (als kind althans) op een soort van doolhof leek.

Bij elke vitrine zo'n stom plankje met een pen aan een ketting. Nee, weinig uitnodigend. Kan de winkel ook niet missen dus :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:31
Kijkshop was webwinkel voordat webwinkels bestonden.

Ikea zal ongetwijfeld op bepaalde producten in het restaurant geld toe leggen, maar als geheel zal dat restaurant (Nouja gaarkeuken) echt wel winst maken.
Een "all you can eat" restaurant redt het ook voor 26€ inclusief onbeperkt drinken.
Een groot kosten component voor restaurant is vaak de kosten voor het pand op de locatie.
De locatie van ikea kost niks in vergelijking met restaurant in het centrum.

Kijk deze eens:
YouTube: Wat kost All you can eat | DE REKENKAMER

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
leonbong schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 11:12:
Kijkshop was webwinkel voordat webwinkels bestonden.

Ikea zal ongetwijfeld op bepaalde producten in het restaurant geld toe leggen, maar als geheel zal dat restaurant (Nouja gaarkeuken) echt wel winst maken.
Een "all you can eat" restaurant redt het ook voor 26€ inclusief onbeperkt drinken.
Een groot kosten component voor restaurant is vaak de kosten voor het pand op de locatie.
De locatie van ikea kost niks in vergelijking met restaurant in het centrum.

Kijk deze eens:
YouTube: Wat kost All you can eat | DE REKENKAMER
IKEA runt het restaurant niet om winst te maken. Het runt het restaurant en de foodbalie echt om klanten te trekken en om zich te profileren als een winkel die staat voor prima kwaliteit voor een lage prijs. Daarnaast levert het een hoop Family card members (gratis koffie bijv) waarvan ze weer een hoop waardevolle data verzamelen. Dat is de business case en niks anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:31
Dat betekent niet automatisch dat ze er geld op toe leggen.
Het zal misschien niet veel winst zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unezra
  • Laatst online: 29-05 10:52

unezra

Ceci n'est pas un sous-titre.

bszz schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 12:26:
[...]
IKEA runt het restaurant niet om winst te maken. Het runt het restaurant en de foodbalie echt om klanten te trekken en om zich te profileren als een winkel die staat voor prima kwaliteit voor een lage prijs. Daarnaast levert het een hoop Family card members (gratis koffie bijv) waarvan ze weer een hoop waardevolle data verzamelen. Dat is de business case en niks anders.
De grap is dat het restaurant niet eens écht goedkoop is.

Het kost vooral vloeroppervlakte maar je maakt mij niet wijs dat ze geen winst maken op het restaurant as-such.

Helemaal leuk, je kunt veel producten (Zweedse balletjes, koffie) uit het restaurant beneden ná de kassa's kopen voor thuis. Dubbel winst. (En de koffie is goed. Het is onze dagelijkse koffie. Niet per-sé supergoedkoop, maar wel flink goedkoper dan de koffie van Simon Levelt. Daarom is die voor in het weekend en de Ikea koffie voor door de week.)

De stoelen en lampen in het restaurant zijn vervolgens stoelen en lampen die je in het warenhuis kunt kopen.

Dus nee, ik denk dat zowel het restaurant winstgevend is als dat het extra winst oplevert voor het warenhuis.

Ná Scaoll. - Don’t Panic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

https://retailtrends.nl/n...mann-schoenen-is-failliet
https://fashionunited.nl/...nn-schoenen/2019071943096

En weer een fysieke keten omgevallen.

Ze hadden nota bene een combinatie van fysieke winkels en online. Maar toch konden ze niet opboksen tegen 'anderen'.
Is er gewoon teveel aanbod? Te ruime keuze? Of wil/kan de consument niet meer betalen voor dure (overpriced?) merkjes. En neemt men genoegen met minder? :?

[ Voor 10% gewijzigd door ehtweak op 21-07-2019 10:33 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle

The Eagle

Persoonlijk verwacht ik dat het voor een relatief kleine keten relatief duur is om het logistieke proces van een webwinkel te faciliteren. Je kunt niet anders want moet in de vaart der volkeren mee. Maar alle kosten van verzenden, omruilen etc zijn voor jou en dus moet je gemiddeld 10 - 15 euro per doos reserveren voor verzenden en retouren. Dan prijs je jezelf uit de markt. Marge op schoeisel is wel hoog maar dit is een flinke hap.
En verder kost onderhoud voor een website ook redelijk wat. Je moet je klassieke voorraadsysteem er aan koppelen, om een zijstraat te noemen. Een jongen als Coolblue had dat niet, die zijn daar meteen bij de get go mee begonnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
ehtweak schreef op zondag 21 juli 2019 @ 10:32:
https://retailtrends.nl/n...mann-schoenen-is-failliet
https://fashionunited.nl/...nn-schoenen/2019071943096

En weer een fysieke keten omgevallen.

Ze hadden nota bene een combinatie van fysieke winkels en online. Maar toch konden ze niet opboksen tegen 'anderen'.
Is er gewoon teveel aanbod? Te ruime keuze? Of wil/kan de consument niet meer betalen voor dure (overpriced?) merkjes. En neemt men genoegen met minder? :?
Nog nooit van het hele bedrijf gehoord, dus dat zou een oorzaak kunnen zijn; naamsbekendheid of het gebrek eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thefal
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 22-05 20:59
Fiber schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 23:41:
[...]

Eigenlijk mis ik ze nog steeds een klein beetje, net als de V&D en de Halfords. Waar koop je tegenwoordig nog fietsonderdelen in een fysieke winkel...? O-)
Ik moest even opzoeken waar je het over had, want die in Leiderdorp en Amstelveen staan er gewoon nog, al had ik wel gezien dat er een paar anderen weg waren inderdaad. Blijkbaar zijn het individuele franchisenemers die nog altijd doorgaan met Halfords!

https://www.mt.nl/busines...ds-na-de-doorstart/569157

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:36

Metalfreak

Hoije woh!

Fiber schreef op woensdag 17 juli 2019 @ 23:41:
[...]

Waar koop je tegenwoordig nog fietsonderdelen in een fysieke winkel...? O-) Natuurlijk heeft de Action wel wat en de lokale bouwmarkt, maar echt veel keus heb je daar ook niet.
Bij de lokale fietsenzaak? De Heuts (toegegeven, die hebben we alleen in het zuiden)? iTek (geldt hetzelfde voor)? De Decathlon? Fietsonderdelen is nu niet iets waar ik om keuze voor verlegen zit.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Metalfreak schreef op maandag 22 juli 2019 @ 09:20:
[...]
Fietsonderdelen is nu niet iets waar ik om keuze voor verlegen zit.
Tja. Fietsonderdelen... daar heb ik al aardig wat over geschreven. Breek me de bek niet open. >:)
Je hebt gelijk als je zegt dat een fietsbel of een binnenband of een nieuw zadel wel overal te krijgen is. Maar heb je specifiek een cassette nodig, of een trapaslager; dan wordt het al een stuk lastiger. Daar zijn zoveel verschillende modellen en uitvoeringen van, dan kun je vaak niet anders dan online terecht.
Señor Sjon schreef op zondag 21 juli 2019 @ 12:28:
[...]

Nog nooit van het hele bedrijf gehoord...
Dat jij, of ik, of velen, nog nooit van een bedrijf(snaam) gehoord hebben zegt natuurlijk ook niet veel. ;)
Mij interesseert al dat hippe schoeisel ook niet. :+ Maar deze schoenentoko bestond toch al >100 jaar.
(wellicht regiogebonden?)

ff offtopic:
Er zullen ongetwijfeld nog veel meer bedrijven zijn, groot of klein, lokaal of globaal waar menigeen nog nooit van gehoord heeft.
Bijvoorbeeld Cargill zegt vele consumenten ook weinig. Maar is eigenlijk 's-werelds invloedrijkste (privé eigendom!) organisatie. En nou niet bepaald een lieverdje... :X
maar da's een hele andere discussie...

[ Voor 27% gewijzigd door ehtweak op 22-07-2019 09:26 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07:36

Metalfreak

Hoije woh!

ehtweak schreef op maandag 22 juli 2019 @ 09:20:
[...]

Tja. Fietsonderdelen... daar heb ik al aardig wat over geschreven. Breek me de bek niet open. >:)
Je hebt gelijk als je zegt dat een fietsbel of een binnenband of een nieuw zadel wel overal te krijgen is. Maar heb je specifiek een cassette nodig, of een trapaslager; dan wordt het al een stuk lastiger. Daar zijn zoveel verschillende modellen en uitvoeringen van, dan kun je vaak niet anders dan online terecht.
Maar dat geldt voor auto-onderdelen hetzelfde. Afgelopen week schokbrekers vervangen van de auto, er brak me een bout af in de wielophanging bij het loshalen. Dus ik naar de Toyota dealer met de verwachting: "dat zal daar in de garage toch ook wel eens gebeuren, dus dat zullen ze wel op voorraad hebben", maar nee, het is gewoon bestellen en twee dagen later is het binnen. Toch was het een onderdeel dat ook voor heel gangbare modellen gebruikt werd zag ik. Ach ja, voor mij was het ook geen groot probleem verder, ik moest alleen een pauze in mijn werkzaamheden inlassen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
Niet zozeer iets over fysieke winkels, maar ik verbaas me inmiddels ook over de prijzen tijdens evenementen.

In mijn oude woonplaats was gisteren één van de grote jaarlijkse evenementen. Overal in de stad wat te doen, veel podia, kraampjes etc. Gewoon een gezellige middag/avond voor jong en oud waar we dus met alle vrienden dan ook elk jaar wel te vinden zijn.

Een biertje/frisje kostte vorig jaar nog 2,50 en dat vond ik al een stevige prijs, dit jaar is het al 2,70. Het einde lijkt daar ook al aardig zoek en ik vraag me af hoelang dat soort prijsstijgingen nog geslikt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
B-Real schreef op maandag 22 juli 2019 @ 09:36:
Niet zozeer iets over fysieke winkels, maar ik verbaas me inmiddels ook over de prijzen tijdens evenementen.

In mijn oude woonplaats was gisteren één van de grote jaarlijkse evenementen. Overal in de stad wat te doen, veel podia, kraampjes etc. Gewoon een gezellige middag/avond voor jong en oud waar we dus met alle vrienden dan ook elk jaar wel te vinden zijn.

Een biertje/frisje kostte vorig jaar nog 2,50 en dat vond ik al een stevige prijs, dit jaar is het al 2,70. Het einde lijkt daar ook al aardig zoek en ik vraag me af hoelang dat soort prijsstijgingen nog geslikt worden.
Ik heb de indruk dat de horeca de laatste twee jaar de prijzen flink heeft verhoogd. 'Fysiek' eten en drinken op een gezellig plein of zo heeft natuurlijk nog wel toegevoegde waarde in vergelijking met het 'online' thuis drinken. Ik vraag mij samen met jou af hoe lang dat door gaat. Er komt een moment dat er een grote groep consumenten de horeca minder vaak bezoekt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online

ik denk dat men op festivals dat nog een hele tijd slikt, eens per jaar. een uitje dus dat mag duurder zijn, meeste mensen denk zo wel denk ik

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 23-05 13:43

Het het gevoel dat dit door de "festivals zijn altijd hip"-mensen eenvoudig geslikt gaat worden. Al gaat het naar 3,50 toe, noem je evenement een festival en het wordt allemaal zo geslikt (ook al is het niet meer dat een tent met een moeilijk bandje, slecht verstaanbare comedian die niet grappig is en een foodtruck welke alleen biologisch met avocado volgeplempte broodjes verkoopt).

Strava & Untappd - Do not combine!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
We gaan ook jaarlijks naar de Vrienden van Amstel, daar is het nog duurder. Hoeveel weet ik niet eens exact. Dat weet je van tevoren en daar heb ik dan gek genoeg ook minder moeite mee.

Nu ben ik nog niet zo oud, maar toen ik begon met stappen was een biertje nog €1,65 geloof ik. Inmiddels een jaar of 15 later is daar dus een euro bijgekomen. Gelukkig ben ik in die tijd wel stevig meer gaan verdienen, maar ik ben blij dat ik niet meer elk weekend naar de kroeg "hoef" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Laatst online: 29-05 10:21
B-Real schreef op maandag 22 juli 2019 @ 09:56:
We gaan ook jaarlijks naar de Vrienden van Amstel, daar is het nog duurder. Hoeveel weet ik niet eens exact. Dat weet je van tevoren en daar heb ik dan gek genoeg ook minder moeite mee.

Nu ben ik nog niet zo oud, maar toen ik begon met stappen was een biertje nog €1,65 geloof ik. Inmiddels een jaar of 15 later is daar dus een euro bijgekomen. Gelukkig ben ik in die tijd wel stevig meer gaan verdienen, maar ik ben blij dat ik niet meer elk weekend naar de kroeg "hoef" :P
Volgens mij is daar een biertje 4,50 :P

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
Roenie schreef op maandag 22 juli 2019 @ 09:40:
[...]
Ik heb de indruk dat de horeca de laatste twee jaar de prijzen flink heeft verhoogd. 'Fysiek' eten en drinken op een gezellig plein of zo heeft natuurlijk nog wel toegevoegde waarde in vergelijking met het 'online' thuis drinken. Ik vraag mij samen met jou af hoe lang dat door gaat. Er komt een moment dat er een grote groep consumenten de horeca minder vaak bezoekt.
In de krant (Parool?) stond afgelopen week dat in amsterdam de horeca steeds vaker tenten moet sluiten wegens gebrek aan personeel.
Nu is een vriend van me tot nog toe werkzaam in de horeca enm als ik dan hoor hoe slecht (totaal niet op een vaste datum, soms gewoon niet 8)7 , betaald wordt dan begrijp ik best dat ze geen personeel kunnen krijgen.
De Horeca zal, in amsterdam en omgeving tenminste, echt beter voor zijn of haar personeel moeten gaan zorgen want je kan niet, zoals in de bouw, met een beetje polenpower met de franse slag wat projectjes in elkaar flansen.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 08:05

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Zou vermindering aan subsidies daar ook niet gedeeltelijk debet aan zijn?

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koos2009
Dwarlorf schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:40:
[...]

Zou vermindering aan subsidies daar ook niet gedeeltelijk debet aan zijn?
Geen idee hoeveel het precies is, maar volgens mij staan de grotere festivals als vrienden van amstel, zwarte cross, pinkpop etc gewoon "op zichzelf" en gaan de consumpties gewoon naar de diverse uitbaters.
Misschien dat er 50 cent, of x% van de omzet, naar "het festival" gaat, de rest gaat gewoon naar de uitbater die de prijzen(afgesproken want alle kraampjes hebben ongeveer dezelfde prijzen? ) per seizoen/jaar bepaalt.

Muntjes zijn dan helemaal "makkelijk" want de bierzuipende jongere denkt niet (meer) na over de werkelijke kosten lijkt het wel.

1380 Euro aan muntjes)

Effe maandsalarisje doorheen gejast

edit: Natuurlijk zijn de munten niet herbruikbaar dus volgend jaar weer nieuwe kopen en alle niet uitgegeven munten zijn pure winst.
40.000 bezoekers (niet zo'n groot festival) die gemmideld 1 munt niet besteden want dan komt het niet uit aangezien je nooit 3 bier voor 10 muntjes krijgt of andere "ronde getallen).
1 munt * €2 (per munt want klein festival) = €80.000 pure winst.

[ Voor 16% gewijzigd door Koos2009 op 22-07-2019 10:56 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 22:42

Chiron

Moderator Discord
Tja, kijk ook eens voor de grap wat een vergunning kost, en wat een uitbater/eventorganisator allemaal wel niet extra in moet huren (hekken/personeel/portocabins/toiletten) om uberhaupt aan zo'n vergunning te kunnen voldoen. Dat is een van de grote redenen dat de drankprijzen echt absurd hoog zijn in NL, omdat het daar voor een groot deel van bekostigd moet worden.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:54

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Koos2009 schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:51:
[...]

Geen idee hoeveel het precies is, maar volgens mij staan de grotere festivals als vrienden van amstel, zwarte cross, pinkpop etc gewoon "op zichzelf" en gaan de consumpties gewoon naar de diverse uitbaters.
Misschien dat er 50 cent, of x% van de omzet, naar "het festival" gaat, de rest gaat gewoon naar de uitbater die de prijzen(afgesproken want alle kraampjes hebben ongeveer dezelfde prijzen? ) per seizoen/jaar bepaalt.

Muntjes zijn dan helemaal "makkelijk" want de bierzuipende jongere denkt niet (meer) na over de werkelijke kosten lijkt het wel.

1380 Euro aan muntjes)

edit: Natuurlijk zijn de munten niet herbruikbaar dus volgend jaar weer nieuwe kopen en alle niet uitgegeven munten zijn pure winst.
40.000 bezoekers (niet zo'n groot festival) die gemmideld 1 munt niet besteden want dan komt het niet uit aangezien je nooit 3 bier voor 10 muntjes krijgt of andere "ronde getallen).
Het is daarnaast sneller met verwerken achter de bar en ook sneller met het tellen achteraf. Dat zijn beide dingen die ook heel erg meetellen.

Daarnaast hoef je met munten niet met je beurs over het veld heen.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koos2009
Chiron schreef op maandag 22 juli 2019 @ 10:56:
Tja, kijk ook eens voor de grap wat een vergunning kost, en wat een uitbater/eventorganisator allemaal wel niet extra in moet huren (hekken/personeel/portocabins/toiletten) om uberhaupt aan zo'n vergunning te kunnen voldoen. Dat is een van de grote redenen dat de drankprijzen echt absurd hoog zijn in NL, omdat het daar voor een groot deel van bekostigd moet worden.
Daar heb je natuurlijk een punt en ik heb werkelijk geen idee wat dat dan zou kosten.
Wel denk ik dat de inkomsten de kosten ruimschoots voorbijstreven onder de streep want waarom zou een organisator dat doen als hij na alle kosten net genoeg heeft voor een modaal inkomen?

Niet dat ik het de mensen niet gun, wel vind ik de drankprijzen exorbitant hoog in NL ja.
2.25 voor een glas heet water is normaal.....

2.50 voor een glas fris is "goedkoop" tegenwoordig.
Touchdomex schreef op maandag 22 juli 2019 @ 11:06:
[...]

Het is daarnaast sneller met verwerken achter de bar en ook sneller met het tellen achteraf. Dat zijn beide dingen die ook heel erg meetellen.

Daarnaast hoef je met munten niet met je beurs over het veld heen.
Je beurs achterlaten in een tent lijkt me nou ook niet gewelkdig hoor, maar dat kan persoonlijk zijn. Mijn laatste (grote) festival was Graspop in 2012.

Daar viel het nog wel mee zolang je bij een woktent aty (4 munten voor een grote bak bami zooi en 4 loempia's. Drinken was 2.5 munt meen ik?
Munten waren in de vootverkoop (goodiebag) 2.25 pst met 40 of 50 munten afname meen ik, maar dat is wat ik mij zo herrinner dus pin me er niet op vast.
Zelf heb ik nog munten van 2010, 2011 en 2012 en ik zal niet de enige zijn denk ik.
Het trok 130.000 bezoekers in 2011 meen ik me te herrinneren (stond op die schermen naast de main stage).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604938

[...]

1380 Euro aan muntjes)

Bij de Zwarte Cross kun je de munten netjes weer terug verkopen. En 1 bier is 1 munt. Dus dat doen ze niet om je te naaien. Dat is puur omdat munten veel sneller zijn bij de bar dan pinnen of contant.

Is ook geen kwestie van bierzuipers en jong zijn en niet de waarde van iets kennen. Bier in de horeca is nou eenmaal duurder dan als je het thuis haalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 22:42

Chiron

Moderator Discord
[...]

Op Pinkpop stonden vroeger idd lokale uitbaters en horeca, totdat ze een of ander megacontract met La Place afsloten. En al die uitbaters betalen ook weer aan de festivalorganisatie om er te mogen staan.

Groot gedeelte van alle 'medewerkers' op Lowlands en Pinkpop die niet in een eetkraampje of achter een bar staan of professionele beveiliging zijn, zijn trouwens vrijwilligers.

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Op festivals heb je geen keuze anders dan muntjes of dure consumpties kopen. Dat weet je van tevoren en dat weerhoudt niemand ervan om niet te gaan. Bij een winkel kan je wel voor een goedkoper alternatief online kiezen en daarom spreekt men over de spreekwoordelijke zonsondergang in de topic titel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Bierprijzen, muntjes en festivals hebben natuurlijk weinig met de ondergang van winkels te maken. Graag ontopic blijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 15 juli 2019 @ 12:07:
[...]

Over Intertoys gesproken. Ik was van het weekend in één van de overlevende winkels, maar sfeer blijft teneergeslagen. Ook veel schappen met maar één artikel erin. Lijkt erop alsof ze voorraden van de gesloten winkels verkopen.
De Intertoys in Apeldoorn is juist het tegenovergestelde van het beeld wat jij schetst. Volle vakken, als ik er ben is er altijd wel volk in de winkel (vind het altijd wel prettig als ik niet de enige klant in een winkel ben), ook loopt er nog aardig wat personeel rond naar mijn idee.

Tijd geleden sprak ik de eigenaresse (?), in ieder geval niet een standaard 15 jarige minimumloon medewerker, en zei klonk vrij positief over de doorstart en was tegelijkertijd niet heel erg te spreken over het oude hoofdkantoor. Die was log waardoor ze vaak achter rages aanliepen (fidget spinners anyone) en de verkeerde voorraad op het verkeerde moment hadden.

Qua game aanbod zijn ze nu niet helemaal up-to-date en komen games vaak een paar dagen na de release pas. Dat gezegd hebbende. Ik heb het al een paar keer gehad (sinds het hele gebeuren) dat games sterk in prijs gedaald zijn en zelfs dan dat de prijskaartjes niet kloppen en de kassa een lager bedrag aangeeft. Niet heel handig voor de Intertoys, mensen zullen een game sneller laten liggen dankzij het incorrecte hogere prijskaartje, wel handig voor mij om goedkoop een aantal games te scoren :9

[ Voor 6% gewijzigd door Caayn op 23-07-2019 08:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Nu online
Onjuiste prijskaartjes kun je de Intertoys als keten niet kwalijk nemen, dat is een taak van de medewerkers om deze tijdige te veranderen. Althans, in geval van oude hardcopy prijskaartjes en niet de digitale prijsbordjes zoals o.a. de MediaMarkt die heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 28-05 14:03
B-Real schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 08:55:
Onjuiste prijskaartjes kun je de Intertoys als keten niet kwalijk nemen, dat is een taak van de medewerkers om deze tijdige te veranderen. Althans, in geval van oude hardcopy prijskaartjes en niet de digitale prijsbordjes zoals o.a. de MediaMarkt die heeft.
Maar zo'n keten hoort een systeem te hebben dat als op HQ de prijs wordt aangepast voor een selectie van vestigingen, op de vestiging iemand een notificatie krijgt en nieuwe prijskaartjes moet printen etc. Als dat als werk process niet goed werkt krijg je, zonder dat iemand z'n werk niet gedaan heeft, de kassa en het prijskaartje niet meer overeen gaan komen.

Als de prijs lokaal bepaald wordt is het een ander verhaal, dan moet de vestiging het hele process regelen.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:48

paQ

Een Intertoys die wel open blijft:

We lopen binnen met twee dochters, want een loomrekje is kapot :|

1 dame achter de balie. Kijkt niet op of om. Druk aan het appen. We struinen wat door de winkel op zoek naar de loomrommel.
De jongste is ondertussen weinig enthousiast over de spulletjes in de winkel.

We vinden het niet en lopen naar de balie.
“Waar liggen de loomspullen?” Vraagt mijn oudste.
Waar ik op inhaak en zeg: loomen is kapot uit!

“Nee hoor! “ Zegt de verkoopster
“Er is juist heel veel vraag naar!”

Oh :?
Ok. Waar vinden we het?

“We verkopen geen loomspullen. Maar dat moet je lekker online kopen joh”

....wow... hoe kun je nou toch failliet gaan?

[ Voor 3% gewijzigd door paQ op 24-07-2019 20:04 ]

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
Dat appen ook een dingetje ja. Was bij de Blokker ook, kom je binnen kijken ze je niet aan en vinden het vervelend dat je ze stoort tijdens het appen.
Hallo als jullie mijn geld niet willen ga ik het maar ergens anders kopen.
Bij een of andere kledingwinkel laatst hetzelfde.
Dan toch maar weer online bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
paQ schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 20:02:
Een Intertoys die wel open blijft:

We lopen binnen met twee dochters, want een loomrekje is kapot :|

1 dame achter de balie. Kijkt niet op of om. Druk aan het appen. We struinen wat door de winkel op zoek naar de loomrommel.
De jongste is ondertussen weinig enthousiast over de spulletjes in de winkel.

We vinden het niet en lopen naar de balie.
“Waar liggen de loomspullen?” Vraagt mijn oudste.

“Nee hoor! “ Zegt de verkoopster
“Er is juist heel veel vraag naar!”

Oh :?
Ok. Waar vinden we het?

“We verkopen geen loomspullen. Maar dat moet je lekker online kopen joh”

....wow... hoe kun je nou toch failliet gaan?
Het viel mij ook op in een overgebleven Intertoys dat behalve het Lego assortiment, dat nog op peil is, het er voor de rest qua sortiment behoorlijk bedroevend uitziet. Letterlijk half lege schappen. Vtech, dat we een paar jaar geleden nog kochten voor onze kinderen, is helemaal verdwenen. Ik denk dat het niet meer lang zal duren, fysiek speelgoed kopen, behalve een paar echte speciaalzaken, is over een tijdje gewoon geschiedenis.

Ook niet zo verwonderlijk dat Lego zelf fysieke winkelsshowrooms opent, de rest van het aanbod is inmiddels extreem verschraald. Intertoys ging ook rustig boven de toch al hoge Lego adviesprijs zitten. Bij ons komt 90% van het speelgoed van Amazon, vrijwel al het Lego is vroeger of later daar wel voor 30% onder de Lego adviesprijs te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 16:37
Fysiek kopen van speelgoed kan nog steeds, alleen doen wij dat nu bij de Action. Vaak hetzelfde speelgoed alleen dan voor een veel lagere prijs. Al een paar keer meegemaakt dat een product waar de Intertoys vrolijk € 12,95 voor vroeg bij de Action voor € 2,95 in de schappen lag. En door aan deze prijsstrategie vast te houden ben je uiteindelijk ook fysiek ingehaald, want de Intertoys was uiteindelijk ook maar een dozenschuiver zonder vakkennis, alleen zonder de stuntprijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThaDude
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

ThaDude

Hang Loose

Vitamine schreef op vrijdag 21 juni 2019 @ 09:58:
Opnieuw een winkel die zijn fysieke sluit ;( (via de mail) :

[...]

Nu heb ik zelf best een hoop omzet gegenereerd bij de Hificorner en kwam hier graag.
Nadeel is nu wel dat er in de stad geen winkel meer is waar ze kennis hebben van audio/video en waar je een luistersessie kan boeken.
Ik baal hier best van. Speakers en versterker hier gekocht na luisteren. Auto (ja Tesla) bestel je toch ook zo ff niet zonder er in gereden te hebben...
Speakers en versterker gaan natuurlijk wel iets langer mee dan de gemiddelde telefoon..

We're machines just like everything else in nature. (gasloos sinds 01-10-2020, WP: SW75YAA/ERSD-VM2D, DJG WPS 300, 18 hp CPC, 8820 wp)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:41

vectormatic

Warlock of the doorlock

merauder schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 23:33:
Fysiek kopen van speelgoed kan nog steeds, alleen doen wij dat nu bij de Action. Vaak hetzelfde speelgoed alleen dan voor een veel lagere prijs. Al een paar keer meegemaakt dat een product waar de Intertoys vrolijk € 12,95 voor vroeg bij de Action voor € 2,95 in de schappen lag. En door aan deze prijsstrategie vast te houden ben je uiteindelijk ook fysiek ingehaald, want de Intertoys was uiteindelijk ook maar een dozenschuiver zonder vakkennis, alleen zonder de stuntprijzen.
Probleem is wel dat de action/kruidvat/blokker wel heel erg op het kleine grut blijft zitten. Je kan er inderdaad een doosje lego van €10 kopen (en als je geluk hebt voor een euro of twee-drie minder dan de intertoys), maar als je een specifiek doosje zoekt, of een maatje groter (sets van boven de 20 euro vind je er sowieso niet), kan je het echt vergeten, zelfde geldt voor ander spul. De action etc.. springen wel in het "fuck, kiddo heeft morgen een kinderfeestje, snel een cadeautje ritselen" gat, maar als ik voor kiddo's eigen verjaardag een grotere doos lego/barbie-set wil halen is het al kansloos (laat staan het spul wat ik als AFOL voor mezelf koop)

Overigens heb ik het idee dat de overlevende intertoys hier in de regio nog prima loopt/werkt, hoewel ik er ook al weer een paar weken niet geweest ben.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
lekker kansloos. Vandaag ff snel een baby cadeau bij Hema gehaald. Willen ze niet inpakken, echt WTF en dan zeiken dat zo'n winkel kapot gaat. Wat een beroerde klantenservice. Laatste keer daar...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Droefsnoet
paQ schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 20:02:
Afbeeldingslocatie: https://media.giphy.com/media/OfJUsyP5uk1zy/giphy.gif
Arjantje72 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 20:16:
Dat appen ook een dingetje ja. Was bij de Blokker ook, kom je binnen kijken ze je niet aan en vinden het vervelend dat je ze stoort tijdens het appen.
Hallo als jullie mijn geld niet willen ga ik het maar ergens anders kopen.
Bij een of andere kledingwinkel laatst hetzelfde.
Dan toch maar weer online bestellen.
Vroegâh, toen dit topic net begon klaagde men steen en been over verkopers die contact met je zochten en zich niks van enige comfort zone aantrokken. Perfecte reden om online te bestellen. Nu is het inmiddels zo erg dat er wordt gesnakt naar verkopers (zodat als je ze wat vraagt ze blijkbaar toch niet meer weten dat wat jij al de avond van te voren bij elkaar hebt gegoogeld, dus dan toch maar weer online bestellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 604938

vectormatic schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 10:16:
[...]

Probleem is wel dat de action/kruidvat/blokker wel heel erg op het kleine grut blijft zitten. Je kan er inderdaad een doosje lego van €10 kopen (en als je geluk hebt voor een euro of twee-drie minder dan de intertoys), maar als je een specifiek doosje zoekt, of een maatje groter (sets van boven de 20 euro vind je er sowieso niet), kan je het echt vergeten, zelfde geldt voor ander spul. De action etc.. springen wel in het "fuck, kiddo heeft morgen een kinderfeestje, snel een cadeautje ritselen" gat, maar als ik voor kiddo's eigen verjaardag een grotere doos lego/barbie-set wil halen is het al kansloos (laat staan het spul wat ik als AFOL voor mezelf koop)

Overigens heb ik het idee dat de overlevende intertoys hier in de regio nog prima loopt/werkt, hoewel ik er ook al weer een paar weken niet geweest ben.
Slim toch, kleine grut is onder de grens van gratis verzendkosten en vaak meer een impulsaankoop. Als jij een lego set van 50 euro gaat kopen vervallen de verzendkosten en ben je sneller geneigd online te gaan dan naar een action.
Droefsnoet schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 14:57:

[...]

Vroegâh, toen dit topic net begon klaagde men steen en been over verkopers die contact met je zochten en zich niks van enige comfort zone aantrokken. Perfecte reden om online te bestellen. Nu is het inmiddels zo erg dat er wordt gesnakt naar verkopers (zodat als je ze wat vraagt ze blijkbaar toch niet meer weten dat wat jij al de avond van te voren bij elkaar hebt gegoogeld, dus dan toch maar weer online bestellen).
Is een verschil tussen asociaal personeel, vriendelijk personeel en opdringerig personeel. Een vriendelijke goedemiddag, niet zichtbaar aan het appen is wat we willen. We willen geen opdringerige verkoper of asociale verkoper die je volkomen negeert.

[ Voor 25% gewijzigd door Anoniem: 604938 op 25-07-2019 15:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:54
[...]
Moet nog steeds niks hebben van verkopers. Is de reden dat ik nooit meer bij de MM kom, lijkt wel een gezwel daar.

Maar op het moment dat je iets vraagt aan een personeelslid dat duidelijk niks te doen heeft mag je wel wat medewerking verwachten.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online

ed1703

Picture that!

alexbl69 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:27:
[...]

Moet nog steeds niks hebben van verkopers. Is de reden dat ik nooit meer bij de MM kom, lijkt wel een gezwel daar.

Maar op het moment dat je iets vraagt aan een personeelslid dat duidelijk niks te doen heeft mag je wel wat medewerking verwachten.
En vooral verstand van zaken heeft.. ik ben maar weggelopen toen ik om compact flash geheugen vroeg en de medewerker geen idee had wat ik bedoelde, jaren geleden bij de Dixons. Beetje jammer. MM is wat dat betreft ook niet veel anders van de keren dat ik daar was, uitzonderingen daargelaten.

Flickr

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

TweakerVincent schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 12:26:
lekker kansloos. Vandaag ff snel een baby cadeau bij Hema gehaald. Willen ze niet inpakken, echt WTF en dan zeiken dat zo'n winkel kapot gaat. Wat een beroerde klantenservice. Laatste keer daar...
De Hema is nou niet de winkel waar ik voor een kadootje naar toe zou gaan, maar juist voor die spullen die je toch wel nodig hebt. Daarbij is de winkel niet ingericht op het (ver)kopen van kadootjes (lees: pakpapier alleen in het seizoen, en dan per rol).
Kortom: jij neemt nu de Hema kwalijk dat jij een beroerde klant bent...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Droefsnoet
Anoniem: 604938 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:01:
[...]

We willen geen opdringerige verkoper of asociale verkoper die je volkomen negeert.
Ik weet wel wat mensen willen, iemand met veel vakkennis die van 10 uur in de ochtend tot 10 uur in de avond voor je klaarstaat, die genoeg zeggenschap heeft zodat je nog kan onderhandelen over de prijs en voornamelijk werkt voor de lol, zodat hij genoegen neemt met het minimumloon, zodat producten omwille van zijn loon niet duurder zijn dan online. Iemand die haarfijn aanvoelt of je wel of niet aangesproken wil worden en als hij dan uitgebreid advies aan het geven is en er komt iemand anders de winkel binnen zijn eveneens net zo kundige collega erbij kan halen, zodat hij zijn gesprek niet hoeft af te raffelen om een ander te helpen en de andere klant niet te lang hoeft te wachten tot hij klaar is met in geuren en kleuren vertellen hoe de Tomado broodrooster werkt en niet liegt als die zegt 'ik heb er zo eentje zelf ook thuis". Waarom is het toch zo lastig om dat soort personeel te vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Nu online
ThaDude schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 09:41:
[...]

Ik baal hier best van. Speakers en versterker hier gekocht na luisteren. Auto (ja Tesla) bestel je toch ook zo ff niet zonder er in gereden te hebben...
Speakers en versterker gaan natuurlijk wel iets langer mee dan de gemiddelde telefoon..
dat is dus het probleem met hifi apparatuur hoe vaak vervang je dat nou in je leven misschien 1 keer. Misschien zit op high end audio aardige marge of ze verkopen aan onwetende consument overpriced kabels van paar duizend euro :X

Hoe vaak vervangt een gemiddelde consument een tv? Gok om paar jaar omdat er 8k tv is waarom omdat het beter is echt compleet doorgeslagen zijn we tegenwoordig.

Ik geef liever mijn centjes uit duur audio set uit want ik weet dat het zeer lang meegaat en als het stuk is makkelijk te repareren is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
Jester-NL schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:51:
[...]

De Hema is nou niet de winkel waar ik voor een kadootje naar toe zou gaan, maar juist voor die spullen die je toch wel nodig hebt. Daarbij is de winkel niet ingericht op het (ver)kopen van kadootjes (lees: pakpapier alleen in het seizoen, en dan per rol).
Kortom: jij neemt nu de Hema kwalijk dat jij een beroerde klant bent...
wtf is dit nou weer voor troll post. Ze hebben diverse schappen met cadeaus. Baby gedoe 2 m2 vol met stuff.

Beter gaat die winkel keihard failliet. Zal ze leren

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:54

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

TweakerVincent schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 17:21:
[...]

wtf is dit nou weer voor troll post. Ze hebben diverse schappen met cadeaus. Baby gedoe 2 m2 vol met stuff.

Volgens mij heeft dit nooit gekund bij de hema...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Laatst was ik bij de Kruitvat, en daar pakten ze zelf niet in maar mocht je zelf alles in staan pakken.
Eerst vond ik dat een beetje raar, maar aan de andere kant scheelt dat gewoon tijd voor winkelpersoneel door gewoon een aparte tafel met cadeaupapier neer te zetten.
Dat zouden meer winkels moeten doen. :)

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• bszz
[...]

Kom op zeg, de HEMA verkoopt prima kwaliteit voor een heel betaalbare prijs. Daar krijg je dan een basis service voor en daar hoort een inpakservice niet bij. Jij wilt voor een dubbeltje op de eerste rang zitten en eerlijk gezegd vind ik jouw post een stuk trolleriger. ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jester-NL
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

Jester-NL

... pakt een botte bijl

[...]

Wauw...

The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
[...]

[Afbeelding]

[...]

Als je iets wilt kopen/betalen en ze willen niet gestoord worden tijdens het appen is toch wel het andere uiterste.
Als je bij de kassa staat om af te rekenen maar ze zijn bezig met appen heb ik maar te wachten tot ze daar klaar mee zijn? Ik zal wel ouderwets zijn.

[ Voor 9% gewijzigd door Arjantje72 op 25-07-2019 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mars18
  • Laatst online: 29-05 10:21
Blijven bij de Intertoys, jongste dochter is toe aan een Baby Born.
Bij de Intertoys 50 euro, en bij bol.com 40 euro.

Zo jammer, zou graag de plaatselijke Intertoys een handje helpen. Maar toch niet op deze manier ;)

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Mars18 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 20:26:
Blijven bij de Intertoys, jongste dochter is toe aan een Baby Born.
Bij de Intertoys 50 euro, en bij bol.com 40 euro.

Zo jammer, zou graag de plaatselijke Intertoys een handje helpen. Maar toch niet op deze manier ;)
De Intertoys heeft wel de nodige kosten om het product in de winkel te kunnen leggen + nog de winkelruimte + personeel die hiervoor nodig is, en waarschijnlijk maken ze met die 50 euro minder winst dan Bol.com met 40 euro.
Hoe zou je ze dan wel kunnen helpen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 22:11
Helpen is toch iets doen watje zelf ook middelen, tijd of energie kost?
Iets in een winkel kopen omdat ze net zo goedkoop zijn als internet is toch geen helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merauder
Ik denk zelf niet in het helpen van een winkel. Ikzelf koop namelijk spullen waar een artikel het meest voordelig aangeboden wordt.

Het is echt aan de winkelier om mij te laten besluiten een artikel in een bepaalde winkel te kopen. Uiteindelijk ben ik ook maar een werknemer die het meeste uit zijn paycheck wil halen.

Verder hanteer ik een zero tolerance beleid qua winkeliers. Als afspraken niet nagekomen worden, kom ik er nooit meer. Is het personeel vervelend, idem dito. Winkels waar ik veel problemen mee heb gehad zijn overigens aardig verdwenen.

[ Voor 7% gewijzigd door merauder op 25-07-2019 21:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• bszz
merauder schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 21:40:
Ik denk zelf niet in het helpen van een winkel. Ikzelf koop namelijk spullen waar een artikel het meest voordelig aangeboden wordt.

Het is echt aan de winkelier om mij te laten besluiten een artikel in een bepaalde winkel te kopen. Uiteindelijk ben ik ook maar een werknemer die het meeste uit zijn paycheck wil halen.

Verder hanteer ik een zero tolerance beleid qua winkeliers. Als afspraken niet nagekomen worden, kom ik er nooit meer. Is het personeel vervelend, idem dito. Winkels waar ik veel problemen mee heb gehad zijn overigens aardig verdwenen.
Jij hanteert het adagium "klant is koning". Dat is echt uit de vorige eeuw. Klant en winkelier zijn gelijkwaardig. Je kunt wel stoer over zero-tolerance praten maar in de normale omgang tussen mensen is dat meestal onredelijk. Winkeliers zijn ook maar mensen en daar gelden voor mij dezelfde omgangsvormen voor. Je zou ook kunnen praten over goodwill, gunfactor en de waarden waarop deze termen gebaseerd zijn. Niemand doet altijd alles goed, winkeliers niet en klanten ook niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

bszz schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 22:50:
[...]

Jij hanteert het adagium "klant is koning". Dat is echt uit de vorige eeuw. Klant en winkelier zijn gelijkwaardig. Je kunt wel stoer over zero-tolerance praten maar in de normale omgang tussen mensen is dat meestal onredelijk.
Ik sluit me volledig bij @merauder aan. Waarom zou ik van een winkel iets pikken wat ik "in de normale omgang tussen mensen" ook niet zou pikken?

Beloftes niet nakomen is een enorme no go voor mij. Dan ben je mij meteen als klant kwijt. Ik kan me een winkel herinneren waar ik regelmatig computeronderdelen kocht, maar die niet thuis gaven toen ik er een keer garantie kwam claimen, en waar ik sindsdien (20 jaar geleden) nooit meer ben geweest.
Verbroken beloftes pik ik ook niet van een werkgever, vrienden, of wie dan ook. Waarom dan wel van een winkel?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• merauder
@bszz
Gelijkwaardig is nog zeker niet gelijk. Als een product bijvoorbeeld DOA is, en de winkelier lost het netjes op, wat ik vaak genoeg meemaak trouwens, kom ik er gerust de volgende keer weer.

Zo heb ik vorig jaar een meubel besteld, 6 weken werd uiteindelijk 4 maanden. Vooraf geen duidelijke communicatie over dat het flink uit kon lopen, tussendoor ook niet. Dat zijn dus zaken waar ik nooit meer koop.

[ Voor 12% gewijzigd door merauder op 26-07-2019 07:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

downtime schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 00:57:
[...]

Beloftes niet nakomen is een enorme no go voor mij.
Voor mij ook, maar in de praktijk... :/
Dan ben je mij meteen als klant kwijt. Ik kan me een winkel herinneren waar ik regelmatig computeronderdelen kocht, maar die niet thuis gaven toen ik er een keer garantie kwam claimen, en waar ik sindsdien (20 jaar geleden) nooit meer ben geweest.
Verbroken beloftes pik ik ook niet van een werkgever, vrienden, of wie dan ook. Waarom dan wel van een winkel?
Dan zou er niks meer overblijven.
De overheid, banken, verzekeraars, bedrijven, allemaal komen ze hun beloftes wel eens niet na. En vrijwel iedere reclame uiting is ook één grote verzameling aan gezwets en loze beloftes. ;)

Maar helaas heb ik vele van dat soort instanties wel nodig voor het dagelijkse leven. Jij niet dan? :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 08:11
alexbl69 schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 15:27:
[...]

MM maakte het eens zo bont toen ik er geregeld kwam. Elke keer een poging om mij naar de stand van een energiebedrijf te brengen waar je wordt opgelicht met cadeaubonnen. Man man man, wat denk je zelf? Dat zoek ik liever thuis uit achter de PC i.p.v. te kijken naar gefrabiceerde excel-documenten.

Laatste keer wou ik een stofzuiger halen. Medewerker wou een factuur opmaken en ik dacht prima, ook al had ik het vermoeden dat ik zonder ook wel kon afrekenen. In mijn hoofd hoopte ik dat ze het zou laten om mij naar die stand te lokken maar toen kwam de vraag bij welke energieleverancier ik zat? Van buiten zag je het niet maar intern was het code rood, zette de doos rustig op de grond en zei vriendelijk gedag. Nooit weer MM inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
@ehtweak
Het is daarom enorm jammer dat juist op gebied van dienstverlening veel monopolies bestaan. Mooiste voorbeeld is Ziggo, wat hier in huis de enige optie voor breedband is. Zodra glasvezel mogelijk is vliegt deze Ziggo lijn er uit.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:54
D. Ninjai schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 08:27:
[...]
Laatste keer wou ik een stofzuiger halen. Medewerker wou een factuur opmaken en ik dacht prima, ook al had ik het vermoeden dat ik zonder ook wel kon afrekenen. In mijn hoofd hoopte ik dat ze het zou laten om mij naar die stand te lokken maar toen kwam de vraag bij welke energieleverancier ik zat? Van buiten zag je het niet maar intern was het code rood, zette de doos rustig op de grond en zei vriendelijk gedag. Nooit weer MM inderdaad.
_/-\o_

Dat zou iedereen moeten doen.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bszz
[...]

Ik sluit me volledig bij @merauder aan. Waarom zou ik van een winkel iets pikken wat ik "in de normale omgang tussen mensen" ook niet zou pikken?

Beloftes niet nakomen is een enorme no go voor mij. Dan ben je mij meteen als klant kwijt. Ik kan me een winkel herinneren waar ik regelmatig computeronderdelen kocht, maar die niet thuis gaven toen ik er een keer garantie kwam claimen, en waar ik sindsdien (20 jaar geleden) nooit meer ben geweest.
merauder schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 07:27:
@bszz
Gelijkwaardig is nog zeker niet gelijk. Als een product bijvoorbeeld DOA is, en de winkelier lost het netjes op, wat ik vaak genoeg meemaak trouwens, kom ik er gerust de volgende keer weer.

Zo heb ik vorig jaar een meubel besteld, 6 weken werd uiteindelijk 4 maanden. Vooraf geen duidelijke communicatie over dat het flink uit kon lopen, tussendoor ook niet. Dat zijn dus zaken waar ik nooit meer koop.
Dan moet je niet zo stoer roepen dat je een "zero-tolerance" beleid hanteert. Dat betekent namelijk dat je bij het allerkleinste missertje de deur dichtgooit. Als je dat in het echte leven ook doet hou je weinig vrienden over, zeker als ook jouw "vrienden" hetzelfde "beleid" hanteren. Wat jij nu lijkt te bedoelen is dat je winkeliers die de boel belazeren/weigeren problemen op een redelijke manier op te lossen/een klant onbeschoft behandelen/etc. voortaan links laat liggen. Dat is iets heel anders en lijkt mij alleszins logisch. Wat je roept is echter iets heel anders en veel onredelijkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barnagma
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-12-2024
[...]

Als jij ook op zo'n manier aan de kassa staat zou ik als winkelier ook geen extra services aan jou aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
@bszz
Komt op hetzelfde neer als een zero tolerance beleid. Een keer een misser en de deur gaat dicht. Ik beoordeel hier dan wel de retailer en niet het product.

In een productieproces gaat wel eens iets mis en daar heb ik begrip voor. Dan is het weer, hoe pakt de retailer het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
merauder schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 09:35:
@bszz
Komt op hetzelfde neer als een zero tolerance beleid. Een keer een misser en de deur gaat dicht. Ik beoordeel hier dan wel de retailer en niet het product.

In een productieproces gaat wel eens iets mis en daar heb ik begrip voor. Dan is het weer, hoe pakt de retailer het op.
Welkom in de echte wereld: Even een kleine anekdote, al dan niet verzonnen: Retailer neemt een personeelslid aan, traint en instrueert deze zodat deze volwaardig volgens de visie van de retailer kan meedraaien in de winkel. Dit is één van de grootste uitdagingen voor in retailer in het runnen van zijn winkel. Je kunt op je gevoel afgaan en nog zoveel goede vragen stellen maar uiteindelijk blijkt op de werkvloer pas wat voor vlees je daadwerkelijk in de kuip hebt. Het zojuist aangenomen personeelslid schoffeert bewust of onbewust een klant omdat hij uit onervarenheid of onzekerheid geen service durft te verlenen waar de klant redelijkerwijs wel recht op heeft, bijvoorbeeld omdat hij denkt dat hij van zijn nieuwe werkgever op zijn kop krijgt omdat het geld kost.

Die klant ben jij..... Als ik het goed lees draai jij je om en kom je nooit meer terug. Vind jij dat echt redelijk? Heeft de retailer van jou een kans gekregen te laten zien dat hij wel een redelijk beleid hanteert en een redelijke oplossing kan bieden en wellicht zelfs jouw verwachtingen kan overtreffen???

Zero-tolerance betekent overigens dat je geen enkele marge voor fouten laat. Als je iets anders bedoelt kun je het beter anders verwoorden.

[ Voor 5% gewijzigd door bszz op 26-07-2019 09:49 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

ehtweak schreef op vrijdag 26 juli 2019 @ 08:23:
[...]

Dan zou er niks meer overblijven.
De overheid, banken, verzekeraars, bedrijven, allemaal komen ze hun beloftes wel eens niet na. En vrijwel iedere reclame uiting is ook één grote verzameling aan gezwets en loze beloftes. ;)

Maar helaas heb ik vele van dat soort instanties wel nodig voor het dagelijkse leven. Jij niet dan? :+
Natuurlijk blijf ik wel nadenken. Bij de meeste winkels is het geen kunst om naar een concurrent te gaan. De meeste winkels zijn niet essentieel. En ik verwacht integriteit maar geen perfectie, een menselijke fout mag en ik geef ze de kans die te herstellen, maar als de oneerlijkheid beleid is dan wil ik ook wel wat persoonlijk ongemak voor lief nemen om van dat bedrijf af te komen. En als ik ernstig benadeeld werd door mijn bank of verzekeraar dan stap ik ook over. Het is alleen nog niet gebeurd.

En de overheid is een monopolist. Ik kan moeilijk emigreren als de overheid mij teleurstelt met name omdat er niet veel landen zijn waar de overheid beter functioneert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20:41

vectormatic

Warlock of the doorlock

Om even terug te pakken op de intertoys, een paar weken terug riep ik hier volgens mij nog dat het wel meeviel met het teruglopende assortiment, nu ben ik van het weekend weer eens bij de twee dichstbijzijnde winkels binnen geweest, en het lego assortiment (enige waar ik naar kijk) is toch inderdaad een goed stuk kaler ondertussen, lege plekken in de schappen, en van sommige themas nog maar 1 of 2 sets.

Weer een reden minder voor mij om naar de stad te gaan helaas, als ik voor de impulsaankoop van een specifiek setje daar ook al niet meer terecht kan, omdat het assortiment stevig wordt uitgedund, heb ik er niks meer te zoeken.

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22:20
@vectormatic Laatst in het nieuws dat de Intertoys geld nodig had om te kunnen bevoorraden.
Dit is een aflopende zaak.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-05 12:10
Gisteren langs wat winkels geweest nu er sale is, maar bijna alle mannen maten die er nog hingen waren S. Welke man heeft die maat? Bijna niemand blijkbaar aangezien dat de enige maten zijn die er in de sale nog hangen. Het maakt fysiek winkelen wel een beetje nutteloos. Rekken vol leuke shirts maar maat L is vrijwel uitverkocht. Dan maar van achter mijn pc de filter op maat L zetten bij de webshop.
Pagina: 1 ... 61 ... 133 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels