De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 56 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 21:34
THE_BASE schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:56:
[...]

We waren Kiala en dit werd later UPS. Het was meer dan 3 cent per pakket, denk maar aan 18 cent per pakket. Maar het weegt gewoon niet op tegen de baten: onaardige klanten, kwijtgeraakte pakketten, voorkruipers: mensen die 'even snel een pakket halen en denken dat ze eerder mogen, zuchtende wachtenden.

Misschien moeten alle lokale winkels de handen in één gaan slaan tegen de grote partijen. Wellicht roepen we met zijn allen dat gevoel van vroeg weer op, toen er nog geen internet was en we naar de slager op de hoek liepen.
18ct is belachelijk weinig, en dan hoopt dat Kiala/UPS punt inderdaad dat klanten de winkel leren kennen of impulsaankopen doen als ze er toch zijn... Niemand is verplicht om het te doen, en ik denk dat velen daarom ook na een tijdje er de brui aan geven. Te veel werk, te weinig meerwaarde.

In de keuze tussen lokaal aankopen en online kijk is gewoon naar de waarde die ik krijg.
Een kattenspeelgoedje dat in China 1€ kost, en waarvoor ik hier in een dierenwinkel 5€ moet betalen... Dan moet de kat maar een paar weken wachten.

Een Apple computer koop ik niet meer online, maar wel bij de lokale reseller. Prijs is hetzelfde, en tot op zekere hoogte krijg je ondersteuning als er iets mis is. Een volledige overzet van gegevens doen ze niet gratis, maar je kent de prijzen vooraf.
Feit is... als je daar iets gekocht hebt, dan voel ik me beter in mijn vel als ik daar ondersteuning ga vragen.

Voor producten waar ondersteuning vrijwel nooit nodig is is het simpel: als het prijs verschil te groot is, dan is het online. Ik kan mijn geld maar één keer uitgeven, en als is extra moet betalen, dan wil ik weten waarvoor. Of het dan mijn geld waard is is mijn keuze.

De opmerking over de "race to the bottom" vind ik onterecht. Dit is gewone marktwerking - concurrentie etc.
Die speelt in NL al een pak beter dan in België als je alleen nog maar kijkt naar de gewone supermarktprijzen en de prijzen van telecom.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tommie12
ehtweak schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:14:
Tja... :/

En om dan het rijtje met stenen winkel ergernissen/fail versus het online gebeuren maar weer eens aan te vullen:

Afgelopen zaterdag was ik met onderhoud bezig aan m'n oude MTB. Profiel van de banden was weggesleten, ketting + cassette moesten vervangen worden en, nog lastiger, trapaslager was nodig aan vervanging toe.

Toch maar ff langs drie lokale fietsenwinkels gefietst (toen m'n fiets nog fietsbaar was). 2 van die ouderwetse zaakjes en 1 bike-experience-centre (of hoe dat ook allemaal mag heten).
Ik vroeg slechts naar de specifieke onderdelen (SRAM PG-950, ketting, 2 Schwalbe MTB 26" bandjes en een BSA/GXP 68mm lager)
Nou moeilijk, moeilijk, lastig, lastig. Terwijl ik nadrukkelijk aangaf dat ik alleen de onderdelen wilde hebben en of ze die hadden liggen.
"tja... ik weet niet of ik wel tijd heb om 't te doen"
Nee, luister nou; ik zoek slechts die onderdelen; heeft u die of niet?
"hmmmm, ik kan ze wel bestellen, maar dat kost minstens een week"
En toen ik vroeg wat dat dan moest kosten, sloeg ik helemaal steil achterover. :X
Men vroeg tussen de 35 en 60 euro voor het lager, minimaal 30 euro voor de cassette en maar liefst 30 euro/band.
Oh, en of ik ook maar ff een deel vantevoren wilde betalen. Voor het geval ze met de onderdelen bleven zitten.
Nou, dan niet. :(

Laat maar. :|
Bij amazon besteld; nog geen 20 euro voor de cassette, 2 tientjes/per band en 25 euro voor het trapaslager. Gratis verstuurd... En volgens PostNL zou het morgen afgeleverd moeten worden.

Soms denk je wel eens; willen die lokale winkels dan iedereen wegjagen? 'Mag' ik alleen nog maar langskomen als ik alles bij jullie laat doen? En als onnozele klant moet ik geen lastige vragen stellen en braaf de hoofdprijs betalen? |:( ;w
Mooi voorbeeld.
Die winkel heeft het nog niet begrepen denk ik, en heeft waarschijnlijk zelf zijn eerste aankoop op Amazon nog niet gedaan.

Nog erger wordt het als de winkel waar je de fiets koopt niet eens wil meewerken aan een garantieafhandeling.
Ik had voor mijn zoon een fiets gekocht in een nabijgelegen winkel. Mijn zoon was toen 13 jaar oud, en gemiddeld magerder dan zijn leeftijdsgenoten.
2 weken na aankoop breekt er onder het zadel een metalen steun.
Wij terug naar de winkel met het zadel.
Wat ik toen te horen kreeg was ongelooflijk. Ik moest me echt inhouden om geen geweld te plegen.

- Zonder de fiets te zien kan ik geen garantie geven.... Want U zou toch van gelijk welke fiets het zadel kunnen afhalen om het dan te claimen. - Zelfde fiets stond nog in de winkel met identiek zadel....
- Maar meneer wou niet afgeven. Dus, fiets gaan halen, en terug - U bent met te hoge snelheid een stoep op gereden, daar is dat zadel niet voor gemaakt. Ik ga echt mijn tijd niet steken in het opsturen van dat zadel, om dan toch een nee te krijgen. Ikke: hoe kan een zadel nu door overbelasting kapot gaan met een tiener van amper 40kg, terwijl die fiets normaal iemand van 100kg moet kunnen dragen. Na veel gezever, veel lawaai... geen toegeving van meneer.

Dus, toch maar contact opgenomen met de invoerder van het zadel. Fotootje opgestuurd, en dezelfde dag antwoord dat dit uiteraard garantie was, en dat ik met die mail in de winkel terug mocht gaan met het zadel, en dat de winkelier me wel een nieuw zadel zouden meegeven. Zij gingen dat regelen.

Dus nog maar eens naar de winkel.
En weer moest die winkelier moeilijk doen. Hij wou er niet aan meewerken. Ik sprong uit mijn vel, en bijna had ik daar per toeval 3 drie fietsen tegen de grond gegooid.

Na nog eens contact met de zadel leverancier is het uiteindelijk in orde gekomen via een andere winkel.

En een jaar later was de winkel waar ik eerst was geweest gesloten - failliet.
Dat sommige handelaars het zo bruin bakken is echt niet goed voor de hele sector.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
s0ulmaster schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:12:
Het probleem is dat je naar een speciaalzaak denkt te gaan, maar in heel veel gevallen weet het personeel niks meer dan dat je zelf al weet. Als je gewoon een standaard onderdeel/product zoekt, dan bestel je dat gewoon online (goedkoper). Het is denk ik een beetje een visuele cirkel, waardoor de echte kennisdragers niet meer in zo'n zaak zullen staan.

Voor mij persoonlijk is de grootste kennis bron toch echt google dan.... en ja, dan maak je eens een missertje, maar het scheelt een heleboel gedoe + het aanbod online is zoveel groter dan in een fysieke winkel...
Je hebt tegenwoordig twee richtingen. Aan de ene kant een grotere diversiteit aan onderdelen die allemaal net ietsje afwijken. Dat kan voordelen hebben ivm design en mogelijk ook een optimalisatie op de functie.
Dan heb je speciaal zaken die zich onderscheiden doordat ze een enorm dikke catalogus hebben en toegang tot alle mogelijke leveranciers.
Maar bij en speciaalzaak verwacht je als consument vooral medewerkers "met vieze handen". Maar de consument verwacht dan weer wel precies het juiste onderdeel uit de catalogus, niet iets dat een handige harry met wat handgereedschap precies passend weet te maken. Dus eigenlijk is er voor de speciaalzaken amper nog markt we willen enkel standaard wat de fabriek voorschrijft.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:21

En om dan het rijtje met stenen winkel ergernissen/fail versus het online gebeuren maar weer eens aan te vullen:

Afgelopen zaterdag was ik met onderhoud bezig aan m'n oude MTB. Profiel van de banden was weggesleten, ketting + cassette moesten vervangen worden en, nog lastiger, trapaslager was nodig aan vervanging toe.

Toch maar ff langs drie lokale fietsenwinkels gefietst (toen m'n fiets nog fietsbaar was). 2 van die ouderwetse zaakjes en 1 bike-experience-centre (of hoe dat ook allemaal mag heten).
Ik vroeg slechts naar de specifieke onderdelen (SRAM PG-950, ketting, 2 Schwalbe MTB 26" bandjes en een BSA/GXP 68mm lager)
Nou moeilijk, moeilijk, lastig, lastig. Terwijl ik nadrukkelijk aangaf dat ik alleen de onderdelen wilde hebben en of ze die hadden liggen.
"tja... ik weet niet of ik wel tijd heb om 't te doen"
Nee, luister nou; ik zoek slechts die onderdelen; heeft u die of niet?
"hmmmm, ik kan ze wel bestellen, maar dat kost minstens een week"
En toen ik vroeg wat dat dan moest kosten, sloeg ik helemaal steil achterover. :X
Men vroeg tussen de 35 en 60 euro voor het lager, minimaal 30 euro voor de cassette en maar liefst 30 euro/band.
Oh, en of ik ook maar ff een deel vantevoren wilde betalen. Voor het geval ze met de onderdelen bleven zitten.
Nou, dan niet. :(

Laat maar. :|
Bij amazon besteld; nog geen 20 euro voor de cassette, 2 tientjes/per band en 25 euro voor het trapaslager. Gratis verstuurd... En volgens PostNL zou het morgen afgeleverd moeten worden.

Soms denk je wel eens; willen die lokale winkels dan iedereen wegjagen? 'Mag' ik alleen nog maar langskomen als ik alles bij jullie laat doen? En als onnozele klant moet ik geen lastige vragen stellen en braaf de hoofdprijs betalen? |:( ;w
Tja waarschijnlijk zit die fietsenmaker met een dure tussenleverancier dus dan zit je al snel vast aan de hoge prijzen. Tegenwoordig ga je het op prijs toch niet meer snel winnen. Hoe Amazon het doet weet ik niet maar die prijzen kan je als normale winkel niet onder zitten. Helemaal als je hoort dat het een week duurt en online je vaak al de volgende dag bezorgd krijgt is het heel makkelijk om even prijzen te vergelijken en als je dan ziet dat het zoveel scheelt en snel in huis is is de keuze snel gemaakt. En tegenwoordig gaat er helaas veel mis als in vergeten of verkeerd besteld dus je moet ook maar geluk hebben dat de fietsenmaker exact de juiste onderdelen voor je besteld en ze inderdaad op voorraad zijn...

Laatst ook met een koffiemachine. Hier overal 400 euro, bij Amazon 250 euro! Exact zelfde model. Waarom zou ik in godsnaam 150 euro meer betalen hier in Nederland? Wat praat dat verschil goed behalve dat iedereen er tussen er goed aan verdiend? Service op zulke apparaten is overal hetzelfde en de meeste winkels zijn ook gewoon dozenschuivers dus in dat geval ben ik echt geen dief van mijn eigen portemonnee. En Amazon is vaak niet de moeilijkste na de garantieperiode waar veel winkels na 1 dag over je garantie te zijn keihard de deur deur dichtsmijten.

Juist online vallen de verschillen met offline enorm op, afgezien van prijs en snelheid. En dan merk je dus dat je aan winkelpersoneel ook niet zoveel hebt als je het zelf na een uurtje googelen al veel beter weet.. dan is het vertrouwen bij mij sowieso al weg. Het is soms handig om in de MediaMarkt even te kijken hoe een product er in het echt uitziet of werkt om teleurstelling online te voorkomen en het vervolgens ergens anders goedkoper te halen als het offline veel scheelt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:49
Ik zie een belangrijke rol voor Hema (met zijn koffie en eten) en laPlace etc. die tenten moeten toch publiektrekkers kunnen zijn. Verder lijkt gratiss parkeren een voorwaarde voor winkelcentra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023

Het nadeel met dit soort verhalen is dat jij helemaal geen winkel wenst, jij wenst gewoon een gigantisch magazijn.

Het is net alsof je gaat klagen dat een patatje bij de efteling 35 + 2,50 kost terwijl het bij de snackbar om de hoek maar 2,50 kost...

Terwijl je gewoon 2 verschillende dingen krijgt en jij gewoon bij de verkeerde plek aanklopt...
En dan ook nog aankomen met Amazon, tja dan heb je nog niet eens over online vs fysiek, maar fysiek in 1 land vs online over de hele wereld...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Gomez12 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:22:
[...]

Het nadeel met dit soort verhalen is dat jij helemaal geen winkel wenst, jij wenst gewoon een gigantisch magazijn.
Beetje rare opmerking vind ik dat... :?
Een 'winkel' is naar mijn idee nog altijd een faciliteit/pand waar je 'dingen' kunt kopen, toch?
En ik weet wat ik zoek, vraag er naar, en krijg dan zo'n vijandige reactie van die winkelier.
Laat 'ie dan een bordje op deur plakken: "wij verkopen geen onderdelen!"

Ik was eerst nog in de veronderstelling, ik ga naar een fietsenwinkel/-reparatietoko want die hebben verstand van fietsen en herkennen, als het goed is, direct welk onderdeel ik zoek.
Nu weet ik er zelf ook wel het nodige van, maar besef ook dat het lastig kan zijn om precies het juiste onderdeel te specificeren. Zeker als je een specifiek onderdeel, zoals een trapaslager moet hebben. Vaak pas als je die helemaal gedemonteerd hebt, kun je opmeten hoe en wat precies.
Ik verkeerde in de (foutieve) veronderstelling dat zo'n lokale ondernemer wel, met zijn vakkennis en -ervaring, gelijk zou zeggen; "oh je moet onderdeel zus en zo, type xyz hebben"
Niet dus. Ze hadden niet eens zin om er naar te kijken.
[...]
Het is net alsof je gaat klagen dat een patatje bij de efteling 35 + 2,50 kost terwijl het bij de snackbar om de hoek maar 2,50 kost...
Sorry hoor, maar dat slaat werkelijk nergens op. Je doet nu net alsof ik eerst een toegangsprijs zou moeten betalen om in een winkel in te mogen lopen... 8)7 Het zou niet gekker motten worden...
[...]

Terwijl je gewoon 2 verschillende dingen krijgt en jij gewoon bij de verkeerde plek aanklopt...
He? Een onderdeel voor een fiets, haal je toch bij een fietsentoko? Wat is daar verkeerd aan?
Oh wacht ff, blijkbaar begrijp ik het niet... :+
2 verschillende dingen?
Que? Onderdeel XYZ van merk ABC = onderdeel XYZ van merk ABC. Ongeacht waar ik het koop...

BTW: dat ze dan wat meer zouden rekenen voor die onderdelen, so be it.
Dat zou ik nog niet eens zo erg gevonden hebben, want dan kon ik de volgende dag (in 't weekend) m'n MTB opknappen. Nu moet ik wachten tot die online bestelling geleverd wordt. Wat alsnog sneller gaat dan via de fietsenwinkel bestellen...

Maar ze hadden ze en niet op voorraad, en ze waren klaarblijkelijk niet geïnteresseerd in mij als klant die slechts een paar tientjes wilde uitgeven, en ze moesten het ook nog bestellen, en de levertijd was een stuk langer, en de leveringscondities waren slechter.
Dus tja; waarom zou ik dan nog naar die lokale winkel gaan? Stom van mij. :F
Want het begrip 'service' kent ook geen waarde meer in dit opzicht. Trouwens; die MTB is wel ooit aangeschaft bij die lokale winkel... (ik denk, ik vermeld het maar ff voor de goede orde ;) )

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Cave_Boy schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:21:
[...]
Ik zit nog steeds te wachten dat Postnl en concurrenten gewoon (mooiste zou zijn gezamelijke maar zal wel appart worden) ruimtes huren waar je alleen een pakket kunt afhalen en versturen. Ofwel mini postkantoren.
Je hebt grote opslag nodig en kleine toonbank. (2 rijen maximaal is vaak wel voldoende) meer personeel wil je toch niet tegelijk hebben. Soms zal druk zijn maar men kiest zelf dan ook vaak ander moment.
Je wilt het oude postkantoor weer terug?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 22:54
Skyaero schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:39:
[...]

Goed idee. Nederland is het enige westerse land zonder zelfstandige postkantoren. Nu rijd je bijvoorbeeld 3 verschillende locaties (PostNL, DHL, DPD) af als je een dag niet thuis bent. Wat een efficiëntie als je op 1 plek terecht kunt, vanuit tijd, geld en milieuwinst.

edit: kunnen fysieke winkels zich weer bezig houden met verkoop en service i.p.v. postkantoortje spelen.

[ Voor 11% gewijzigd door Mr.D78 op 11-06-2019 12:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Trouwens, nog een 'leuke'.
Ik kom ook wel eens bij een voedsel onderdelenwinkel. Oftewel een supermarkt. :+

Als ik daar vraag of ze een bepaald 'onderdeel' hebben (soms amper voor 1 of 2 euro), dan staan ze me gewoon te woord. Nee, nog gekker!
"oh, maar dat kan ik ook voor u bestellen!" "of we kunnen het in ons assortiment opnemen" En dat doen ze dan ook daadwerkelijk! En kan ik het online goedkoper of sneller krijgen? Nee dus...

En ja, dat heb ik letterlijk al een paar keer zo meegemaakt. Dus waarom kan het daar dan wel? :?

@Mr.D78 Vroegâh kon je op het postkantoor ook geen pakjes van DHL, UPS, [whatever non-PTT] ophalen. :/

[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 11-06-2019 12:12 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een fietsenmaker verkoopt service.. aan onderdelen verdient hij helemaal niets. Die zit niet te wachten op een klant die snel onderdeel x wil hebben. (die vervolgens ook nog klaagt dat het tientallen % duurder is dan internet), maar wil onderdeel x monteren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-10 06:41

Yucon

*broem*

Juist als je service verleent is de gunfactor behoorlijk belangrijk. Iemand wegjagen omdat hij een losse band komt kopen helpt dan niet heel erg mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Verwijderd Als die fietsenmaker/autogarage/[anderszins doe-beroep] dan een bordje op z'n deur hangt:

"wij verkopen geen onderdelen"
"wij beantwoorden geen technisch inhoudelijke vragen"

Dan scheelt dat een stuk onduidelijkheid. ;)

Trouwens; per wanneer is dit 'normaal' geworden? Weet nog wel dat ik ooit (>25 jaar geleden) m'n allereerste MTB helemaal heb laten samenstellen door een lokale fietsenmaker. En in de jaren daarna kwam ik regelmatig langs voor een onderdeeltje zus, onderdeeltje zo. En dat was nooit probleem.

Maar idd; die winkel bestaat ook niet meer. :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-MOB
  • Laatst online: 18:22
ehtweak schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:02:
En ja, dat heb ik letterlijk al een paar keer zo meegemaakt. Dus waarom kan het daar dan wel? :?
Omdat mensen in de supermarkt elke week boodschappen komen doen. De supermarkt is er alles aan gelegen om jou als vaste klant te hebben en te houden omdat je wekelijks voor tientallen euro's omzet zorgt. Als ze op het product dat ze speciaal voor jou bestellen niets verdienen maakt het niet zoveel uit. Dat is bij een fietsenmaker waar je alleen maar komt met onrendabele verzoekjes heel anders natuurlijk.

Regeren is vooruitschuiven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:31:
@Verwijderd Als die fietsenmaker/autogarage/[anderszins doe-beroep] dan een bordje op z'n deur hangt:

Trouwens; per wanneer is dit 'normaal' geworden? Weet nog wel dat ik ooit (>25 jaar geleden) m'n allereerste MTB helemaal heb laten samenstellen door een lokale fietsenmaker. En in de jaren daarna kwam ik regelmatig langs voor een onderdeeltje zus, onderdeeltje zo. En dat was nooit probleem.

klopt.. maar toen kocht jij nog keurig je onderdeeltje (dat hij bestelde bij de importeur) +30% marge. Nu klaagt 90% dat het toch wel veel duurder is dan ebay.. Een prijs waarvoor hij het niet eens in kan kopen, dus laat staan nog een leuke marge op hebben.

Wat mij betreft zijn winkels ver verleden tijd. Het gaat om leveren van service (reparatie ed) wat de gemiddelde consument niet kan of simpelweg te lui (of geen tijd) voor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 04:37
ehtweak schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:31:

Ik gok dat je daarvoor bij de fietsenzaken moet zijn die zijn gespecialiseerd in MTB's en/of wielrenfietsen. Ik ken in mijn omgeving twee van dat soort zaken en die doen het al jaren super goed, veel kennis en erg behulpzaam. Echter koop je daar dan weer geen "normale" fiets.

Zo ken ik ook een fietsenzaak die juist erg goed is in de "normale" (elektrische) fietsen, maar die doet dan weer niets/weinig met MTB's en/of wielrenfietsen.

Je in beide specialiseren kan, maar is misschien meer weggelegd voor de grotere winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:13:
Een fietsenmaker verkoopt service.. aan onderdelen verdient hij helemaal niets. Die zit niet te wachten op een klant die snel onderdeel x wil hebben. (die vervolgens ook nog klaagt dat het tientallen % duurder is dan internet), maar wil onderdeel x monteren.
Nee, Helemaal niet eens.

Een fietsenwinkel verdient vooral aan de verkoop van fietsen, dan aan de verkoop van onderdelen, en pas dan aan de werkuren die hij verkoopt.
En dat is ineens de reden waarom je soms 3 dagen moet wachten om een lampje te laten vervangen.
Als die servicemonteur elke dag een paar uur zit te wachten op werk, dan verdient de winkel er helemaal niks meer aan...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:58
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:13:
Klopt. Maar wat @ehtweak beschrijft is voor een groot deel ook gewoon klantonvriendelijk, en dat had niet gehoeven. De winkelier had ook kunnen zeggen: "Losse onderdelen bestellen is geen onderdeel van onze gebruikelijke dienstverlening. Ik kan het wel voor je opzoeken maar hou rekening met fors hogere prijzen én een langere levertijd dan wanneer je zelf online besteld" .. Dat had waarschijnlijk wederzijds frustratie gescheeld én ervoor gezorgd dat deze klant voor iets anders in de toekomst wellicht wél gewoon nog naar deze winkel zou komen. Nu is er een ontevreden klant die waarschijnlijk deze winkel maar helemaal gaat vermijden, geen overeengekomen transactie of omzet, én een ontevreden ondernemer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:24

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Volgens mij gaan veel van die 'ouderwetse' fietsenmakers kapot aan de door de gemeentes gesubsidieerde goedkope fietsenmakers die een eigen bedrijfje vanuit de uitkering beginnen. 10 euro voor een nieuwe fietsenband incl montage. Geen wonder dat die fietsenmakers nog amper service kunnen verlenen, daar valt niet tehenop te boksen. In Groningen struikel je in ieder geval over de fietsenmakers, net als kappers trouwens.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 18:03
Skyaero schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:39:
[...]

Niet geheel (bij Postkantoor waren ook veel nevenonderdelen die niet nodig zijn) maar gewoon een filiaaltje waar je (als kan voor diverse vervoerders) je pakketje kan ophalen en of laten verzenden.

Nu is het bij mij in de buurt in een drogisterij (2x), supermarkt (2x), dierenzaak (geen bouwmarkt) en nog een paar winkels. Al deze winkels hebben een zeer beperkte opslag en ruimte. Het gebeurt ook geregeld dat er een wachtrij is door de winkel heen en je dus niet bij die producten kan komen. Ja is natuurlijk deels de schuld van de winkeleigenaar met de indeling maar als je aparte filialen ervoor hebt scheelt dit ook druk op die winkels (die een zeer klein percentage krijgen wat vaak niet opweegt tegenover het werk wat ze moeten doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Valorian Dat ja!

Door dit soort ervaringen weet ik nu al, dat wanneer ik op zoek ga naar een nieuwe MTB; die voor 99% zeker, online besteld zal worden! Zeker niet bij die non-service lokale winkelier.

Jaren geleden, heb ik het al geprobeerd om onze (toen) nieuwe auto online te kopen. Want ik was het onvriendelijke en arrogante gedrag van autoverkopers helemaal zat. Alleen stond toen, online een auto kopen, nog erg in de kinderschoenen. En bleek bij een lokale garage het zelfs een paar duizend euro goedkoper te zijn.
Maar anno 2019?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFes
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:15
Cave_Boy schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:21:
[...]

Ik zit nog steeds te wachten dat Postnl en concurrenten gewoon (mooiste zou zijn gezamelijke maar zal wel appart worden) ruimtes huren waar je alleen een pakket kunt afhalen en versturen. Ofwel mini postkantoren.
Je hebt grote opslag nodig en kleine toonbank. (2 rijen maximaal is vaak wel voldoende) meer personeel wil je toch niet tegelijk hebben. Soms zal druk zijn maar men kiest zelf dan ook vaak ander moment.
Zoiets als dit?
http://www.verzendspecialist.nl/

Home Assistant configuratie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Dwarlorf schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 12:59:
Volgens mij gaan veel van die 'ouderwetse' fietsenmakers kapot aan de door de gemeentes gesubsidieerde goedkope fietsenmakers die een eigen bedrijfje vanuit de uitkering beginnen. 10 euro voor een nieuwe fietsenband incl montage. Geen wonder dat die fietsenmakers nog amper service kunnen verlenen, daar valt niet tehenop te boksen. In Groningen struikel je in ieder geval over de fietsenmakers, net als kappers trouwens.
Fietsenmakers valt in mijn regio wel mee. Maar kappers zie ik door het gehele land als paddenstoelen uit de grond. Meest bijzondere vind ik nog steeds dat deze kappers ook gewoon veelal vol gereserveerd zijn. Ofwel het lijkt ook lonend. In sommige gebieden heb je 3 kapper in een straat naast elkaar en dan een straat verder nog wat kappers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyramiden
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 22:15
Het komt bij mij toch wel vaak voor dat ze je in een winkel niet als klant willen...
Hier in de stad zit een sportwinkel die wat specialistischer is. Ik kwam hier redelijk vaak over de vloer, en heb hier zaken gekocht zoals turnschoenen, badmintonrackets, sportschoenen, kleding, etc.
Mijn laatste racket heb ik echter via internet gekocht, omdat hij de duurdere modellen niet had, en ik hem via internet eventueel terug kan sturen onder WKOA.

Toen ik de bespanning uit dit racket sloeg, en de bespanner van de club het wat druk had, vertikte deze sportwinkel om mijn racket te bespannen. Ik had hem daar namelijk niet gekocht, en het was een service die hij alleen gaf aan klanten. Of hij er 15, 20 of 25 euro voor vroeg had mij niks uitgemaakt. Die beste man staat toch de hele dag in die winkel, waarom niet even een racket bespannen en daar 15 euro op pakken in plaats van klanten weg te sturen? Ik kom er in ieder geval niet meer.

Fietsenwinkel in dezelfde straat idem. Bij Gazelle fietsen bestaat het handvat vaak uit twee delen waarvan de eindkappen redelijk snel slijten en plakkerig worden. De lokale fietsenboer wilde mij die kappen niet verkopen. Ik kon voor 7 euro een set pauperhandvatten kopen, of 25 euro voor een hele nieuwe set. Uiteindelijk voor 4 euro bij een webwinkel gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Niet geheel. Deze heeft ook een hoop bijproducten (kantoorhandel). Die bijproducten moeten niet.
Enveloppen, breed plakband en een pen/ stift ok maar niet uitgebreid. Als je juist uitgebreid hebt wordt het echt een winkel en het moet juist een verstuur ophaal plek zijn. Ben je even zonder envelop / plakband kun je het daar nog even repareren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Cave_Boy schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:08:
[...]

Fietsenmakers valt in mijn regio wel mee. Maar kappers zie ik door het gehele land als paddenstoelen uit de grond. Meest bijzondere vind ik nog steeds dat deze kappers ook gewoon veelal vol gereserveerd zijn. Ofwel het lijkt ook lonend. In sommige gebieden heb je 3 kapper in een straat naast elkaar en dan een straat verder nog wat kappers.
Dat is samen met zonnen en nagelstudio gewoon een mooie zwart/crimineel-geld witwasserij. Bij mij in de straat zitten al genoeg kappers om het hele dorp iedere week te knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:12:
[...]

Dat is samen met zonnen en nagelstudio gewoon een mooie zwart/crimineel-geld witwasserij. Bij mij in de straat zitten al genoeg kappers om het hele dorp iedere week te knippen.
Hoe werkt dat zwart / wit maken dan? Ik kom namelijk steeds vaker kappers tegen die alleen pin accepteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 21:39

Spotmatic

Ken sent me

NVM

[ Voor 99% gewijzigd door Spotmatic op 11-06-2019 13:15 ]

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:24

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

[...]

In Groningen zijn er ook wel veel kappers vaak leeg of opgeheven waarna er een paar maanden later weer 1 inzit. Ik denk zelf (aanname) dat veel van die tenten door subsidie overeind blijven en een deel daarna weer verdwijnt. Er zijn ook wel een aantal die wel blijven, veelal van die 'allochtonen' kappers (dit bedoel ik niet negatief). Groningen is natuurlijk ook een echte studentenstad dus ik kan me voorstellen dat er voor goedkope kappers en fietsenmakers wel ruimte is. Ik ga iig zelf naar een ouderwetse herenkapper. Niet goedkoop maar dan wordt m'n haar echt geknipt ipv geschoren.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Eigenaar wil kraag in pin betaald worden. (beide liefst). een zaak zegt gewoon een omzet van 2000 euro per dag te maken. in werkelijkheid wordt er net genoeg omzet om de kapster zelf te betalen. Heb je je criminele geld voor 9% weer wit gemaakt. Dat is erg aantrekkelijk.

(hetzelfde geldt voor zon-nagelstudio's.. soms snackbars. (maar dan checkt de belastingdienst nog de inkoop van friet ed matched)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:18:
Eigenaar wil kraag in pin betaald worden. (beide liefst). een zaak zegt gewoon een omzet van 2000 euro per dag te maken. in werkelijkheid wordt er net genoeg omzet om de kapster zelf te betalen. Heb je je criminele geld voor 9% weer wit gemaakt. Dat is erg aantrekkelijk.

(hetzelfde geldt voor zon-nagelstudio's.. soms snackbars. (maar dan checkt de belastingdienst nog de inkoop van friet ed matched)
Tjsa.. in Utrecht zitten op de Amsterdamsestraatweg ook bizar veel kappers en schoonheids/nagel-salons. Vroeger werd het geld witgewassen met belwinkels, maar dat was op den duur zo ongeloofwaardig dat ze of opgerold zijn of verdwenen net voor dat dat het geval zou zijn. Kappers zijn nu de nieuwe belwinkels ;) .. En er zitten er ook daar genoeg om heel Utrecht elke week te knippen. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Lord_Salo
  • Laatst online: 06-11-2024
Verwijderd schreef op zondag 9 juni 2019 @ 12:36:
[...]

Nee.. Je moet juist eerlijker zijn over je prijs/kosten. Bandjes opleggen van online toko vs eigen bandjes moet gelijk zijn. Je moet alleen marge maken over de producten waar jij een selling point op hebt. Dus geen marge zetten op je inkoop banden.. Je bent namelijk zonder de marge nog duurder dan de online handel.

Je moet je te hoge koopprijs niet goed willen maken met marges op andere plekken. Juist prijstransparantie zorgt voor duidelijkheid. De klant heeft jou nodig voor een service, dan moet je dat gebruiken en niet proberen geld te verdienen aan iets anders
Ik lees veel " je moet " |:(

Heb jij weleens banden (B2B) besteld via groothandel? Daar staan gewoon de inkoop prijzen EN verkoopprijzen in, waar een gemiddelde garagebedrijf aan moet houden. Als ik tegen je zeg dat jouw bestelde Michellin banden van 130 euro per stuk in werkelijkheid tussen 50-60 euro per stuk kost, zou jij mij dan geloven? Dat je als garagebedrijf verkoopprijs per band iets naar beneden afrond is oke, dat gaat dan van zijn omzet af, of hij doet is extra's om klanten te binden.

Garagebedrijf kan best wel die banden voor inkoopprijs aan jou verkopen....totdat importeur achterkomt dat hij zich niet aan de verkoopprijs houd, dan heeft hij wel wat uit te leggen. (verbod op inkoop van banden + boete)

Michellin wilt toch niet dat zijn banden voor dumpprijzen de garage uitgaan.

Dat jij bij een online (NL/EU) bedrijf besteld, die graag ook de grenzen van 'grijsgebied' zoekt is wat anders. Maar een lokaal garagebedrijf heeft gewoon zich te houden aan de spelregels zijn B2B leverancier

Zoals ik al bij eerdere topic al zei "Zo'n klanten ben je liever kwijt dan rijk".
Dit keer komen ze met banden aan en de volgende keer komen ze met een heel motorblok (beetje overdreven maar je begrijpt wel wat ik bedoel)

Plus het gaat niet om dat hij 10-20 euro per band wilt verdienen voor zijn werkzaamheden.
Het gaat om verantwoordelijkheid en verzekeringstechnisch.
Dat zou mooi zijn, elk simpel volk aankomt met een onderdeel die een garagebedrijf moet plaatsen en de verantwoordelijk ligt dan ook bij hem? Endat voor die paar tientjes?
Doei. :w :w :w

I closed my eyes and closed myself, and closed my world and never opened, up to anything...and then it fell apart..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droefsnoet
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 15-03-2021
Mr.D78 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 11:59:
[...]

Goed idee. Nederland is het enige westerse land zonder zelfstandige postkantoren. Nu rijd je bijvoorbeeld 3 verschillende locaties (PostNL, DHL, DPD) af als je een dag niet thuis bent. Wat een efficiëntie als je op 1 plek terecht kunt, vanuit tijd, geld en milieuwinst.
Maar waarom ben jij dan niet gewoon thuis als je zooi gaat bestellen? Of bestel jij, ondanks dat veel webshops de volgende dag al leveren, alleen spullen met een variabele levertijd? Als je zo bezig bent met tijd, geld en het milieu dan is het wellicht ook een idee om eerst eens bij jezelf te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.D78
Droefsnoet schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:55:
[...]

Maar waarom ben jij dan niet gewoon thuis als je zooi gaat bestellen? Of bestel jij, ondanks dat veel webshops de volgende dag al leveren, alleen spullen met een variabele levertijd? Als je zo bezig bent met tijd, geld en het milieu dan is het wellicht ook een idee om eerst eens bij jezelf te beginnen.
Tijd: online bestelling is fractie van tijd in fysieke winkel
Geld: online is meestal goedkoper
Milieu: ik hoef niet naar een fysieke winkel toe
Dus ja, ik ben er heel erg mee bezig. Nu de bezorgdiensten nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:22

Metalfreak

Hoije woh!

Valorian schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:28:
[...]

Tjsa.. in Utrecht zitten op de Amsterdamsestraatweg ook bizar veel kappers en schoonheids/nagel-salons. Vroeger werd het geld witgewassen met belwinkels, maar dat was op den duur zo ongeloofwaardig dat ze of opgerold zijn of verdwenen net voor dat dat het geval zou zijn. Kappers zijn nu de nieuwe belwinkels ;) .. En er zitten er ook daar genoeg om heel Utrecht elke week te knippen. ;)
Wat overigens ook meespeelt is dat allochtonen veel vaker naar de kapper gaan dan autochtonen. Dat hoorde ik een kapper laatst bij de friettent zeggen. Hij zei: die buitenlanders gaan allemaal om de 2 weken naar de kapper, Nederlanders gaan om de 6 weken gemiddeld. Dat zijn ook wel heel wat extra klantbezoekjes...

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• copywizard
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Cave_Boy schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:13:
[...]

Hoe werkt dat zwart / wit maken dan? Ik kom namelijk steeds vaker kappers tegen die alleen pin accepteren.
Niet alleen kappers maar veel van dit soort winkeltjes zie je overal verschijnen laten we het zo stellen je herkent ze vaak aan de granaat die aan de deurklink hangt ;)

Maar het werkt heel simpel een kapper opent en winkel en doet gewoon zijn ding maar dagelijks/wekelijks komt er iemand binnen die even 1000+ euro "zwarte" cash langs brengt.
De kapper schrijft dat er ongeveer net zoveel klanten zijn geweest als die 1000 euro zou opleveren en stort deze netjes op zijn zakelijke rekening waarna dit geld eigenlijk wit is geworden nu kan het overal "wit" heen kan worden gestuurd.

Of de kapper koopt "inventaris" voor zijn kappers winkel bij bedrijf X welke weer de eigenlijke eigenaar was van die initiële 1000+ euro "zwart" cash.

Zo is het wiel weer rond :)

Het idee er achter is zoveel en zo snel mogelijk je zwarte cash > digitaal wit te krijgen > en opnieuw uitgeven aan originele eigenaar.

En als je 1 kapperszaak hebt die dit voor je doet duurt het wel even maar...

Als je in dezelfde omgeving 18 kapperszaken, 8 snackbars en 24 waterpijp toko's hebt dan gaat het ineens met 50000+ euro "zwart" tegelijk ;)

Let wel de o zo eerlijke kapper bestaat nog steeds maar er poppen wel steeds meer van dit soort kappertjes op.

En weet dat dit al een eeuwen oude manier is van geld witwassen en niet alleen aan de noord Afrikaanse cultuur toebehoort laatst in mijn omgeving is er nog een FIOD inval geweest bij de lokale Chinees want ook deze cultuur is hier niet vies van maar het eten is wel lekker :)

AMD Ryzen 5800X3D, Gigabyte Aorus B550 ITX, AMD RX6900XT, 32GB Corsair DDR4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
copywizard schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 15:11:
[...]

Niet alleen kappers maar veel van dit soort winkeltjes zie je overal verschijnen laten we het zo stellen je herkent ze vaak aan de granaat die aan de deurklink hangt ;)

Maar het werkt heel simpel een kapper opent en winkel en doet gewoon zijn ding maar dagelijks/wekelijks komt er iemand binnen die even 1000+ euro "zwarte" cash langs brengt.
De kapper schrijft dat er ongeveer net zoveel klanten zijn geweest als die 1000 euro zou opleveren en stort deze netjes op zijn zakelijke rekening waarna dit geld eigenlijk wit is geworden nu kan het overal "wit" heen kan worden gestuurd.

Of de kapper koopt "inventaris" voor zijn kappers winkel bij bedrijf X welke weer de eigenlijke eigenaar was van die initiële 1000+ euro "zwart" cash.

Zo is het wiel weer rond :)

Het idee er achter is zoveel en zo snel mogelijk je zwarte cash > digitaal wit te krijgen > en opnieuw uitgeven aan originele eigenaar.

En als je 1 kapperszaak hebt die dit voor je doet duurt het wel even maar...

Als je in dezelfde omgeving 18 kapperszaken, 8 snackbars en 24 waterpijp toko's hebt dan gaat het ineens met 50000+ euro "zwart" tegelijk ;)

Let wel de o zo eerlijke kapper bestaat nog steeds maar er poppen wel steeds meer van dit soort kappertjes op.

En weet dat dit al een eeuwen oude manier is van geld witwassen en niet alleen aan de noord Afrikaanse cultuur toebehoort laatst in mijn omgeving is er nog een FIOD inval geweest bij de lokale Chinees want ook deze cultuur is hier niet vies van maar het eten is wel lekker :)
Die granaten is ook een wonderlijk fenomeen ja. Je hoort gelukkig nooit dat er een ontploft, maar dat is ook niet de opzet/bedoeling. Ze worden vooral gebruikt door criminelen om te forceren dat andere criminelen hun tent moeten sluiten. Hangt er zo'n explosief dan gaat per definitie te toko even dicht voor onderzoek en soms zelfs voorgoed dicht. Afgelopen maanden bij mij in de buurt nog een waterpijp-lounge gesloten ivm granaat aan de deur en onlangs een slagerij ivm beschieting van de winkel + gevonden explosief. Lekker wereldje. Gelukkig nog geen Amsterdamse praktijken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:27
[...]

Voor de volledigheid in het kader van dit topic: Toch benieuwd wat jouw online alternatief is om je haar te laten knippen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
bszz schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:04:
[...]
Voor de volledigheid in het kader van dit topic: Toch benieuwd wat jouw online alternatief is om je haar te laten knippen.... ;)
offtopic:
Een youtube kanaal waarbij de webcam op jezelf gericht is en men in de comments kan zeggen hoe jij je handen moet bewegen om geknipt te worden...
Ietsje naar rechts met die schaar, ja nu knippen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
[...]

Online afspraak maken voor thuiskapster of idd zelfdoen met behulp van online cursus.

Eerste deel doe ik wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

[...]

Tondeuse. Eenmalig drie tientjes uitgegeven en al vijf jaar niet naar de kapper gegaan. Zeer goede investering geweest.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
Cave_Boy schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:13:
[...]

Dat zijn veelal de legale zaken dan, ga ik voor het gemak maar even van uit.

Zoals @copywizard ook al aangeeft zit het hem in de zaken die wel contant geld accepteren en dan het liefst in een sector waarbij er weinig inkoop is en de omzet slecht te verifiëren is. Want een kapper werkt voornamelijk met zijn schaar/tondeuze als hij naast de 10 echte klanten op een dag er op papier nog 20 bij zet, dan zijn die 20 winst. Je hebt er qua inkoop zo goed als geen kosten aan, dus je hebt heel goedkoop een stuk zwart geld witgewassen.

Andersom kan ook. Veel kapers zetten hun afspraken met potlood in de agenda, let er maar eens op ;), dat is niet alleen omdat het dan makkelijk te veranderen is als de afspraak wijzigt maar je kunt er aan het eind van de dag ook makkelijk een paar uitgummen en die contante betalingen in je zak steken ;)

Natuurlijk gaat het opvallen als je met grote getallen gaat werken en de belastingdienst/FIOD onderzoek gaat doen. Een stelregel voor een x aantal klanten per uur zal er zijn, maar is natuurlijk gewoon een bandbreedte waar tussen je kunt sjoemelen. Hetzelfde geld voor de snackbar, je kunt 10 bakjes patat uit een grote zak halen maar misschien ook wel 15. Voor de Chinees geld hetzelfde.

Om grote bedragen wit te wassen ben je, om niet teveel op te vallen, dan wel tig kaperszaken, nagelsalons, snackbars etc etc nodig

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18:45
Tsurany schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 16:49:
[...]

Tondeuse. Eenmalig drie tientjes uitgegeven en al vijf jaar niet naar de kapper gegaan. Zeer goede investering geweest.
ja want iedereen wenst hetzelfde tondeuse kapsel natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Katerin schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 17:22:
[...]

ja want iedereen wenst hetzelfde tondeuse kapsel natuurlijk!
Je kan heel veel kanten op met zo'n tondeuse! Natuurlijk niet voor iedereen gewenst maar het is wel mijn 'online' alternatief voor een kapper.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Mr.D78 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:57:
[...]

Tijd: online bestelling is fractie van tijd in fysieke winkel
Geld: online is meestal goedkoper
Milieu: ik hoef niet naar een fysieke winkel toe
Dus ja, ik ben er heel erg mee bezig. Nu de bezorgdiensten nog.
En als je bestelt zo dat er geleverd wordt op een dag dat je thuis bent, problem solved.
Vaak kun je de gewenste leverdag prima aangeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 03:30
Cave_Boy schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 13:11:
[...]

Niet geheel. Deze heeft ook een hoop bijproducten (kantoorhandel). Die bijproducten moeten niet.
Enveloppen, breed plakband en een pen/ stift ok maar niet uitgebreid. Als je juist uitgebreid hebt wordt het echt een winkel en het moet juist een verstuur ophaal plek zijn. Ben je even zonder envelop / plakband kun je het daar nog even repareren.
Moet je eens bij parcls.com gaan kijken. Toevallig kwam ik er vandaag langs. Ze focussen voornamelijk op duurzaamheid. Je kunt alleen ophalen en verzenden, en schijnbaar is het ophalen gratis. Tot nu toe alleen beschikbaar in Amsterdam.

Leuk concept, maar ik vraag mij af of het wel vernieuwend genoeg is. Alle postbedrijven hebben al hun eigen afhaalpunten. Lijkt mij gewoon meer van hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
oohh schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:28:
[...]

Moet je eens bij parcls.com gaan kijken. Toevallig kwam ik er vandaag langs. Ze focussen voornamelijk op duurzaamheid. Je kunt alleen ophalen en verzenden, en schijnbaar is het ophalen gratis. Tot nu toe alleen beschikbaar in Amsterdam.

Leuk concept, maar ik vraag mij af of het wel vernieuwend genoeg is. Alle postbedrijven hebben al hun eigen afhaalpunten. Lijkt mij gewoon meer van hetzelfde.
Die postbedrijven kunnen geld besparen door juist in 1 filiaal alles samen te doen. Maar ja dan krijg je ruzie over de kosten denk ik.

Parcls heb ik 2x mee gewerkt maar mede omdat het nog vrij klein is is het nog niet ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Cave_Boy schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 19:32:
[...]

Die postbedrijven kunnen geld besparen door juist in 1 filiaal alles samen te doen. Maar ja dan krijg je ruzie over de kosten denk ik.
Wat wordt een PostNL er beter van door hun ruimtes te delen met hun grootste concurrenten?
Kosten delen? Ik denk dat het ze meer waard is om onderscheidend te zijn en meer afhaalpunten te hebben.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ophaalpunt moet bemand zijn.. dat kost nogal wat centjes.. In ieder geval meer dan ze nu aan de gamma / sigarenboer betalen. Dat zie ik niet snel gebeuren. (huidige ophaalpunten worden niet realistisch betaald.)
De AH is niet voor niets gestopt met postnl punten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:04:
Een ophaalpunt moet bemand zijn.. dat kost nogal wat centjes.. In ieder geval meer dan ze nu aan de gamma / sigarenboer betalen. Dat zie ik niet snel gebeuren. (huidige ophaalpunten worden niet realistisch betaald.)
De AH is niet voor niets gestopt met postnl punten.
AH is niet gestopt met de PostNL punten, maar heeft ze wel fors ingekrompen en heeft daarin ook aangegeven dat het niet rendabel is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Gut o gut, weer een stukje kruideniersmentaliteit meegemaakt vandaag.
Wilde iets van 50 euro terugbrengen bij een winkel want vriendin had zaterdag de maat verkeerd, of ik ook de spaarkaart bij me had want ook de stempels moesten terug.

Wist niks van een spaarkaart maar blijkbaar als je 350 daar besteed binnen een jaar krijg je maar liefst 5 euro korting op een volgende aankoop. Ja dan ga ik het even uitrekenen ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ruben0s
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 22:28
[...]

In Groningen heb je zelfs 16 kapsalons in één straat.

https://www.dvhn.nl/groni...aan-de-hand-24218606.html

Mijn ouders hebben ook een kapsalon met meerdere kapsters in dienst. Kan je vertellen dat het echt geen vetpot is (lees mijn ouders kunnen er niet van leven, ze houden mijn zus aan het werk). En dan zit er in de buurt een kapsalon met 4x meer oppervlakte waar je geknipt kan worden voor een tientje. Komt geen kip (klanten worden soms zelfs weggestuurd als ze geknipt willen worden) maar af en toe komen er wel verdacht dikke wagens langsrijden.

Daar zou de belastingdienst een keer een controle moeten doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Ruben0s op 11-06-2019 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerraGuy
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17-06-2023

TerraGuy

The weirdo with the beard

Ruben0s schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:31:
[...]

Mijn ouders hebben ook een kapsalon met meerdere kapsters in dienst. Kan je vertellen dat het echt geen vetpot is (lees mijn ouders kunnen er niet van leven, ze houden mijn zus aan het werk). En dan zit er in de buurt een kapsalon met 4x meer oppervlakte waar je geknipt kan worden voor een tientje. Komt geen kip (klanten worden soms zelfs weggestuurd als ze geknipt willen worden) maar af en toe komen er wel verdacht dikke wagens langsrijden.

Dat doet de Belastingdienst toch ook, volgens je link?

Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Laatst online: 22:40
sambalbaj schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:30:
Wilde iets van 50 euro terugbrengen bij een winkel want vriendin had zaterdag de maat verkeerd, of ik ook de spaarkaart bij me had want ook de stempels moesten terug.

Wist niks van een spaarkaart maar blijkbaar als je 350 daar besteed binnen een jaar krijg je maar liefst 5 euro korting op een volgende aankoop. Ja dan ga ik het even uitrekenen ook.
Een kleine 1,5% korting.... toe maar *O*

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

sambalbaj schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:30:

En als je nou niet aan spaarkaarten doet en die stempels dus niet hebt? Dan kun je niks retourneren?

Ik doe niet aan die spaarkaartenonzin mee. Ik zie mensen die met hele bundels spaarkaarten en pasjes rondlopen en voor al die moeite meestal maar een paar duppies besparen. Geef serieuze kortingen of bespaar mij die onzin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
[...]

[...]

Gemeente moet ook gewoon toezicht houden en melden er mag in die straat niet nog een kapperszaak erbij komen de max is dit aantal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Cave_Boy schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 21:34:
[...]

[...]

Gemeente moet ook gewoon toezicht houden en melden er mag in die straat niet nog een kapperszaak erbij komen de max is dit aantal.
Probleem is volgens mij dat een gemeente geen wetgeving kent waarmee een bepaald type winkel geweigerd kan worden. Wel tot op zekere hoogte, bijvoorbeeld wel/geen horecabestemming. Maar ze mogen niet een kapper weigeren en een massagesalon of hondentrimstudio weer wel toelaten. Helaas. Er zijn wel experimenten en uitzonderingen, zoals het besluit in centrum a’dam geen nieuwe toeristenwinkels meer toe te staan https://www.nrc.nl/nieuws...toeristenwinkels-a3126410 maar dat gaat niet zonder slag of stoot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ed1703 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 20:20:
[...]

AH is niet gestopt met de PostNL punten, maar heeft ze wel fors ingekrompen en heeft daarin ook aangegeven dat het niet rendabel is.
Ah is gestopt met de postnl punten om alleen nog bol.com punten te kunnen aanbieden. Superslim uiteraard, om zo hun eigen websjop een voordeel te geven. Bol.com zit voor mij nu dichterbij als het dichtsbijzijnde postnl punt. En dat zal vast voor veel meer nederlanders gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:02:
[...]

Ah is gestopt met de postnl punten om alleen nog bol.com punten te kunnen aanbieden. Superslim uiteraard, om zo hun eigen websjop een voordeel te geven. Bol.com zit voor mij nu dichterbij als het dichtsbijzijnde postnl punt. En dat zal vast voor veel meer nederlanders gelden.
Het klopt niet. AH heeft landelijk nog zo’n 90 PostNL punten. Zie ook https://www.rtlnieuws.nl/...t-156-postnl-bezorgpunten.

Bij oa coolblue kun je nog een select aantal ah winkels kiezen. Soms maar 1 voor een groot gebied, maar het kan wel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

Lol.... misschien omdat er anders in schubbekutteveen helemaal geen pakketpunt meer is te realiseren. Maar met 966 ah winkels (die voorheen allemaal postnl punt waren) is er aardig gesnoeid. ;)

Dat het financieel geen vetpot is om postnl punt te worden is wel begrijpelijk. De meeste afhaalpunten doen het ook meer om wat extra klanten over de drempel te krijgen, en laat ah er daar nou echt al genoeg van hebben.

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 11-06-2019 22:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.D78
toolkist schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 18:25:
[...]

En als je bestelt zo dat er geleverd wordt op een dag dat je thuis bent, problem solved.
Vaak kun je de gewenste leverdag prima aangeven.
Blijkbaar is er nog steeds een verschil tussen wat een webshop (fan van Amazon.de) aangeeft en wat de DHL/PostNL/DPD daadwerkelijk levert. "Pakket wordt maandagmiddag verwacht" en ze komen uiteindelijk dinsdag, dan houdt het snel op. Een postkantoor anno 2019 zou dan de oplossing zijn i.p.v de fietsenmaker, de sigarenboer en de slijterij op totaal verschillende locaties te bezoeken.

-edit-
@ehtweak Klopt helemaal, daarom de suggestie een postkantoor moderne stijl, waar ook, geheel in lijn der marktwerking, ook andere bezorgdiensten hun balie mogen hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Mr.D78 op 11-06-2019 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THE_BASE
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Deels snap ik wel waarom dat er niet is:

Kosten huur, kosten personeel, langere wachttijden voor klanten... ik denk niet dat je met wat pakketten de hoge huur- en personeelskosten kunt betalen, plus winst kunt behalen. PostNL heeft het grootste aandeel, die hebben een (naar hun idee) prima landelijk dekkende pakketpunten. Daarnaast heb je nog DHL, DPD en UPS. Maar ik geloof (afgezien van de laatste) dat die niet zoveel van de markt snoepen als PostNL. Dus dan schiet je er weinig mee op.

Blijft een goed idee, maar helaas ook niet erg haalbaar in deze tijd.

EV3 GT LR  iPhone 17 Pro  iPad mini 6  MacBook Air M2  iMac M4  Watch Series 10  TV 4K HDR  AirPods Pro 2 & Max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 03:50

Polycom

Poes van goud

https://www.tubantia.nl/e...ay-in-nederland~afd665bd/

Gaat ook als een nachtkaars uit.. één keer in een hudson bay geweest, kreeg er direct een C&A / V&D gevoel van.. van die net niet merken. Dan ga ik liever naar de bijenkorf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:30

Vrijdag

De Zwarte

ed1703 schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:16:
[...]

Het klopt niet. AH heeft landelijk nog zo’n 90 PostNL punten. Zie ook https://www.rtlnieuws.nl/...t-156-postnl-bezorgpunten.

Bij oa coolblue kun je nog een select aantal ah winkels kiezen. Soms maar 1 voor een groot gebied, maar het kan wel.
Ik dacht dat het te maken had met dat AH samenwerkt met Bol. Daardoor zijn lang niet alle AH's ook beschikbaar voor andere online shops.

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Verwijderd schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 22:26:
Lol.... misschien omdat er anders in schubbekutteveen helemaal geen pakketpunt meer is te realiseren. Maar met 966 ah winkels (die voorheen allemaal postnl punt waren) is er aardig gesnoeid. ;)

Dat het financieel geen vetpot is om postnl punt te worden is wel begrijpelijk. De meeste afhaalpunten doen het ook meer om wat extra klanten over de drempel te krijgen, en laat ah er daar nou echt al genoeg van hebben.
Dat is niet echt verwonderlijk als zo'n afhaalpunt slechts 20ct per afgehaald pakket ontvangt.
Als je arbeidskosten 30€ per uur zijn (en dat is niet veel), dan moet één medewerker er 150 afleveren per uur.
En dan is de huur nog niet betaald...

Transport blijft te goedkoop, en dat is ineens de reden waarom het met bedrijven als PostNL, BPOST etc niet zo goed gaat.
Hun brievenpost zakt elk jaar in, en daar verdienen ze nog iets aan, en de pakketpost stijgt in volume, en daar is de concurrentie moordend en hebben ze vrijwel geen marges.
Exact de "last mile" kost veel tijd, en kan niet zonder inzet van behoorlijk wat "handen" die daarenboven nog een auto nodig hebben.

Maar er zullen eerst een paar van die bezorgers over de kop moeten (en gepaard gaand met wat stakingen van het uitgebuit personeel) voor daar iets aan verandert.

Het is toch onmogelijk dat een pakket vanuit China geleverd wordt aan minder dan 1€, zelfs een pakketje van Eindhoven naar Amsterdam kost voor een particuliere klant amper 3-5€. Kan je nagaan wat Bol, Coolblue etc betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Polycom schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:20:
https://www.tubantia.nl/e...ay-in-nederland~afd665bd/

Gaat ook als een nachtkaars uit.. één keer in een hudson bay geweest, kreeg er direct een C&A / V&D gevoel van.. van die net niet merken. Dan ga ik liever naar de bijenkorf.
Weet niet ik welke Hudsons Bay je geweest bent, maar in Rotterdam en Den Haag doet het interieur en de indeling niet onder voor de Bijenkorf. De merken die ze voeren zijn meer dan 50% overlappend met de Bijenkorf, maar het is er veel minder druk. Ik vond dat juist relaxed, want je kan veel rustiger rondkijken. In de Bijenkorf is het zaterdag zo druk dat je een H&M gevoel krijgt.

Enige nadeel van de rust in de HB is dat er per verdieping maar 1 kassa open was en die niet bij de roltrap was. Dus dan moet je gaan zoeken naar de kassa die open is. Dat is wel slechte klantbeleving.
Er is ook een shop-in-shop bij de HB, die buiten ook een aparte ingang heeft, die ook kleding verkoopt. Weet de naam even niet, maar je kan dus niet daar de paskamers gebruiken. :?
Tommie12 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:39:
[...]

Dat is niet echt verwonderlijk als zo'n afhaalpunt slechts 20ct per afgehaald pakket ontvangt.
Als je arbeidskosten 30€ per uur zijn (en dat is niet veel), dan moet één medewerker er 150 afleveren per uur.
En dan is de huur nog niet betaald...

Transport blijft te goedkoop, en dat is ineens de reden waarom het met bedrijven als PostNL, BPOST etc niet zo goed gaat.
Hun brievenpost zakt elk jaar in, en daar verdienen ze nog iets aan, en de pakketpost stijgt in volume, en daar is de concurrentie moordend en hebben ze vrijwel geen marges.
Exact de "last mile" kost veel tijd, en kan niet zonder inzet van behoorlijk wat "handen" die daarenboven nog een auto nodig hebben.

Maar er zullen eerst een paar van die bezorgers over de kop moeten (en gepaard gaand met wat stakingen van het uitgebuit personeel) voor daar iets aan verandert.

Het is toch onmogelijk dat een pakket vanuit China geleverd wordt aan minder dan 1€, zelfs een pakketje van Eindhoven naar Amsterdam kost voor een particuliere klant amper 3-5€. Kan je nagaan wat Bol, Coolblue etc betalen.
Je berekent het verkeerd. Pakjes uitleveren doe je erbij. Dus je medewerker hoeft geen 150 pakketten per uur uit te leveren, maar mag maximaal 3600/150=24 seconde gebruiken op een pakket te verwerken, uitgaande van 30 euro/uur.

Post uit China is goedkoop door internationale postverdragen. China wordt hierbij gezien als 2e/3e wereld en krijgt daarom subsidie op post. Dit was zo opgezet in het verleden zodat deze landen überhaupt internationale postmogelijkheden kregen. Dat het nu achterhaald is verandert hier niks aan. Heb geen idee hoe lang deze verdragen nog duren of dat ze ooit nog gaan wijzigen.

[ Voor 43% gewijzigd door Z___Z op 12-06-2019 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Tommie12 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:39:
[...]
Het is toch onmogelijk dat een pakket vanuit China geleverd wordt aan minder dan 1€,
Is dit niet puur te danken aan de Chinese overheid die oneerlijk speelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Laatst online: 22:43

de Peer

under peer review

Vrijdag schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:35:
[...]

Ik dacht dat het te maken had met dat AH samenwerkt met Bol. Daardoor zijn lang niet alle AH's ook beschikbaar voor andere online shops.
Zowel AH als Bol zijn van Ahold, dus samenwerking is zacht uitgedrukt ;)
Caayn schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:49:
[...]
Is dit niet puur te danken aan de Chinese overheid die oneerlijk speelt?
Chinese overheid heeft er inderdaad baat bij dat de tarieven van China post laag blijven. Daarnaast is het allemaal bulk-verzending (propvolle containers) dus dat maakt de kosten ook laag. China post heeft weer deals met PostNL. Gevolg is dat je als consument niet de PostNL-tarieven betaalt.

[ Voor 42% gewijzigd door de Peer op 12-06-2019 10:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommie12
Z___Z schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:43:
[...]

[...]

Je berekent het verkeerd. Pakjes uitleveren doe je erbij. Dus je medewerker hoeft geen 150 pakketten per uur uit te leveren, maar mag maximaal 3600/150=24 seconde gebruiken op een pakket te verwerken, uitgaande van 30 euro/uur.

Post uit China is goedkoop door internationale postverdragen. China wordt hierbij gezien als 2e/3e wereld en krijgt daarom subsidie op post. Dit was zo opgezet in het verleden zodat deze landen überhaupt internationale postmogelijkheden kregen. Dat het nu achterhaald is verandert hier niks aan. Heb geen idee hoe lang deze verdragen nog duren of dat ze ooit nog gaan wijzigen.
Dat de zaak met China niet helemaal loepzuiver is weet ik.
Mijn berekening was vooral gebaseerd op de vraag om lokale "post" of "afhaal" kantoren te maken voor pakjes.
Dat zijn dus kleine winkeltjes waar er buiten pakjes ophalen niks anders gebeurt. Dan zie je direct dat je heel veel pakjes moet afleveren om maar een beetje inkomen te krijgen.

Maar zelfs in een andere winkel is men al rap langer dan 24s bezig met een pakje. Scannen, id controleren, en dan aanwijzen waar het staat of afgeven....

Het blijft een centjesbusiness.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01:30

Vrijdag

De Zwarte

de Peer schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 10:01:
[...]

Zowel AH als Bol zijn van Ahold, dus samenwerking is zacht uitgedrukt ;)
:D Stom van me, helemaal vergeten inderdaad!

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Voor pakjes, kan PostNL beter PUDO points maken.
https://lanoriaoutlet.es/...rega-de-paquetes-PUDO.jpg

Alleen jammer dat Nederland zo vandalisme gevoelig is dat deze oplossingen alleen werken in redelijk beveiligde omgevingen. PostNL heeft het geprobeerd op NS stations, maar zal wel gestopt zijn door vandalisme.
https://www.postnl.nl/ove...tions-en-op-schiphol.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:40
Op mijn werk gebruiken ze mypub. Daar kan je dan ook privé pakketjes laten afleveren. Werkt prima. Zoiets zou ook prima werken in een appartementencomplex denk ik.

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Z___Z schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 09:43:
Zo snel zijn ze echt niet bij de Primera! Is het doel niet veel meer dat ze klanten in hun winkel krijgen, in de hoop dat ze nog wat andere spullen kopen? Een kaart voor 2 euro zal ongetwijfeld 75% of meer marge hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Z___Z schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 11:42:
Voor pakjes, kan PostNL beter PUDO points maken.
https://lanoriaoutlet.es/...rega-de-paquetes-PUDO.jpg

Alleen jammer dat Nederland zo vandalisme gevoelig is dat deze oplossingen alleen werken in redelijk beveiligde omgevingen. PostNL heeft het geprobeerd op NS stations, maar zal wel gestopt zijn door vandalisme.
https://www.postnl.nl/ove...tions-en-op-schiphol.html
Het probleem met dit soort dingen is dat er geen echte monopolist is op dit gebied die eventjes in heel NL 10.000 van dat soort dingen neerplempt.

Nu heb je 185 varianten die allemaal net iets anders werken en waar een postbezorger amper nog uit komt... Waardoor het weinig zinvol is om er op grote schaal iets mee te gaan doen.

Ik zou er wel iets in zien als er gewoon 1 grote partij komt die gewoon bij elke toegang tot een woonwijk zo'n setje pakketpunten neerzet.
RemcoDelft schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:31:
[...]
Zo snel zijn ze echt niet bij de Primera! Is het doel niet veel meer dat ze klanten in hun winkel krijgen, in de hoop dat ze nog wat andere spullen kopen? Een kaart voor 2 euro zal ongetwijfeld 75% of meer marge hebben.
De hoop zal idd zijn dat men extra spullen meeneemt, echter de praktijk is dat die pakketpunten altijd in zaken zitten waar je niet echt iets meeneemt...

Een kaart koop ik bijv bij een gelegenheid, niet zomaar even voor de leuk tussendoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Gomez12 schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 12:59:
[...]

Het probleem met dit soort dingen is dat er geen echte monopolist is op dit gebied die eventjes in heel NL 10.000 van dat soort dingen neerplempt.

Nu heb je 185 varianten die allemaal net iets anders werken en waar een postbezorger amper nog uit komt... Waardoor het weinig zinvol is om er op grote schaal iets mee te gaan doen.

Ik zou er wel iets in zien als er gewoon 1 grote partij komt die gewoon bij elke toegang tot een woonwijk zo'n setje pakketpunten neerzet.

[...]

De hoop zal idd zijn dat men extra spullen meeneemt, echter de praktijk is dat die pakketpunten altijd in zaken zitten waar je niet echt iets meeneemt...

Een kaart koop ik bijv bij een gelegenheid, niet zomaar even voor de leuk tussendoor.
Ja mee eens, maar een bezorger kan er wel een tiental pakketten droppen i.p.v. 1 en hoeft er niet te wachten. Omdat dit lucratief is, zal PostNL dit eerder in eigen beheer doen. Je kan gewoon een app maken die per type een snelle howto laat zien.

Denk dat de investering snel terug is op hoge volume plaatsen zoals NS stations, mits de NS geen woekerprijs rekent voor de plaatsing en ze niet kapot gemaakt worden. Vooral dat laatste is een issue in Nederland helaas.

Op plekken waar veel mensen werken zal dit ook goed werken. WTC gebouw, Amsterdam zuid etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Goed. Kan het weer gaan over de situatie / zonsondergang van fysieke winkels, waar dit topic voor is bedoeld? Discussies over leveringen en pakketpunten van o.a. PostNL zijn hier offtopic, gezien dat om online aankopen gaat.

"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
https://www.telegraaf.nl/...e-hema-medewerkers-omlaag

Retailers moeten bezuinigen om te overleven, maar wat voor sfeer zal er zijn op de werkvloer als oude medewerkers 30% meer salaris krijgen dan nieuw aangenomen personeel. Wat een farce van de CNV. Geen wonder dat vakbonden steeds minder leden krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:28

vectormatic

Warlock of the doorlock

Z___Z schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:21:

Retailers moeten bezuinigen om te overleven, maar wat voor sfeer zal er zijn op de werkvloer als oude medewerkers 30% meer salaris krijgen dan nieuw aangenomen personeel. Wat een farce van de CNV. Geen wonder dat vakbonden steeds minder leden krijgen.
Das nogal een klap, van max ~2700 naar max ~2000, betekent ook dat er nog maar ~300 ruimte zit tussen het minimumloon en je eindsalaris als winkelmedewerker...

Kan me ook alleen maar voorstellen dat je op die manier dus nieuwe personeel ook maar max een paar jaar vasthoudt, zal ook niet goed zijn voor het kennisniveau van de gemiddelde winkelmedewerker bij de hema

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Volgens mij is de Hema niet echt een formule die draait op het kennisniveau van de medewerkers.

De oudjes zullen wel weggepest worden, ontslaan is te duur.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:22

Shabbaman

Got love?

Geen wonder dat vakbonden steeds minder leden krijgen.
Want zonder vakbond gaat het beter?

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-10 22:48

Hema wil naar de generieke retail CAO ipv de luxere CAO die ze zelf hebben. Winkelwerk is ook wat anders dan in de jaren '70 en dus is hun personeel hopeloos te duur.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 21:37
Señor Sjon schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:04:
[...]

Hema wil naar de generieke retail CAO ipv de luxere CAO die ze zelf hebben. Winkelwerk is ook wat anders dan in de jaren '70 en dus is hun personeel hopeloos te duur.
IMHO vind ik 2700 euro ook wel erg veel geld voor in principe ongeschoold werk. Dat het salaris van filiaalmanagers zo omlaag gaat is eerder frappant, want wie wil nu nog al die extra verantwoordelijkheid voor een paar honderd euro extra.

Ik zie de komende jaren de retailsector als arbeidsmarkt an sich inkrimpen. Veel banen in winkels zullen verdwijnen of verplaatsen naar de logistieke sector. Generieke winkels als de Hema kunnen in principe ook gedraaid worden door 80% scholieren. Vulploegen erin 's ochtends voor school van 6-8 en na school van 18-21, dat is veel goedkoper dan fulltime medewerkers in dienst houden.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat gebeurt nu ook al. :P Je komt er niet voor de kennis en ervaring van de werknemers in ieder geval.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Shabbaman schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 15:59:
[...]

Want zonder vakbond gaat het beter?
Nee, ik ben voor vakbonden, maar iedereen weet dat je jongeren moet trekken. Dat is in elke markt zo. Vakbonden behartigen nu voornamelijk de belangen van oudere werknemers en pensioenados. Hierdoor daalt het aantal leden al jaren achter elkaar. Het percentage leden is zover gedaald dat er al werkgevers zijn die niet meer met de vakbonden onderhandelen voor nieuwe CAO’s. Slechte ontwikkeling dus.

Meer on topic, ook bij de Hema vinden mensen het fijn als het personeel het assortiment kent en weet waar het ligt in de winkel. Straks is Hema alleen nog maar interessant als bijbaan. Want iedereen die een beetje meer kan, kan elders meer verdienen.

Wie gaat er voor 3k/maand eindsalaris filiaalmanager worden bij Hema? Waar zal de schaal beginnen, 2500? Als Hema denkt dat de filiaalmanager niks anders doet dat zorgen dat er personeel in de winkel ingeroosterd staat, kan dat misschien. Maar de kracht van de filiaalmanager is juist dat hij de lokale markt kent en dus het assortiment kan sturen naar de locale markt.
Ik heb geen bron, maar ik denk dat franchise winkels het om die reden over het algemeen beter doen dan filialen. De franchisenemer werkt voor z’n eigen portemonnee en zal daarom altijd harder lopen dan een filiaalmanager.

Vooral als er straks alleen nog maar scholieren in de winkel staan, wordt de taak van de filiaalmanager zwaarder. Als je allemaal senior personeel hebt, is de taak van de filiaalmanager op HR gebied vrij simpel.

[ Voor 7% gewijzigd door Z___Z op 12-06-2019 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Wat doet een filiaalmanager dan bij de Hema? Als er een formule is die geen lokale identiteit heeft is het de Hema wel (naast de Ikea)
Echt, ik kan me niet voorstellen wat een filiaal manager daar meer is dan een meewerkend voorman / vakkenvuller / kassamiep

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Z___Z schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:12:
[...]

Nee, ik ben voor vakbonden, maar iedereen weet dat je jongeren moet trekken. Dat is in elke markt zo. Vakbonden behartigen nu voornamelijk de belangen van oudere werknemers en pensioenados. Hierdoor daalt het aantal leden al jaren achter elkaar. Het percentage leden is zover gedaald dat er al werkgevers zijn die niet meer met de vakbonden onderhandelen voor nieuwe CAO’s. Slechte ontwikkeling dus.

Meer on topic, ook bij de Hema vinden mensen het fijn als het personeel het assortiment kent en weet waar het ligt in de winkel. Straks is Hema alleen nog maar interessant als bijbaan. Want iedereen die een beetje meer kan, kan elders meer verdienen.

Wie gaat er voor 3k/maand eindsalaris filiaalmanager worden bij Hema? Waar zal de schaal beginnen, 2500? Als Hema denkt dat de filiaalmanager niks anders doet dat zorgen dat er personeel in de winkel ingeroosterd staat, kan dat misschien. Maar de kracht van de filiaalmanager is juist dat hij de lokale markt kent en dus het assortiment kan sturen naar de locale markt.
Ik heb geen bron, maar ik denk dat franchise winkels het om die reden over het algemeen beter doen dan filialen. De franchisenemer werkt voor z’n eigen portemonnee en zal daarom altijd harder lopen dan een filiaalmanager.

Vooral als er straks alleen nog maar scholieren in de winkel staan, wordt de taak van de filiaalmanager zwaarder. Als je allemaal senior personeel hebt, is de taak van de filiaalmanager op HR gebied vrij simpel.
Het is toch hetzelfde als een traag lopende supermarkt met wat meer non-food? De omzetten zijn niet zo gigantisch als een super, dus er worden ook minder eisen aan een filiaalmanager gesteld. Je zal een verjonging zien in de filiaalmanagers als de oude garde weg is.

Heel cru gesteld, veel winkelpersoneel is uitwisselbaar tussen winkels in de winkelstraat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
https://www.telegraaf.nl/...leeg-krimpen-of-opknappen

Hierin staat hoe een Hema ondernemer het ook kan. Dus ja uithollen van de filiaalmanager rol is een vicieuze cirkel naar beneden richting faillissement.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Ankona schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:15:
Wat doet een filiaalmanager dan bij de Hema? Als er een formule is die geen lokale identiteit heeft is het de Hema wel (naast de Ikea)
Echt, ik kan me niet voorstellen wat een filiaal manager daar meer is dan een meewerkend voorman / vakkenvuller / kassamiep
Eindverantwoordelijke voor het storten van contact geld, filiaal sleutels, roosters, winkelpersoneel (sollicitanten, ontslaan, etc), aanspraakpunt voor problemen binnen het filiaal (zoals midden in de nacht gebeld worden als het alarm afgaat of een lastige klant), aansturing van het personeel, uitstraling naar de klanten. Kan genoeg taken bedenken waarvoor een eindverantwoordelijke (en dus een filiaal manager) wel handig is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
En er zijn er zat die dat willen doen voor slechts een paar centen extra t.o.v. de rest, geeft toch een beetje status die functie en je mag dan elke dag een stropdas voor (geen echte, maar zo eentje met een klemmetje die je er makkelijk afrukt) :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Z___Z
  • Niet online
Het gaat om het maximum salaris van een filiaalmanager he. Dat een dorps-Hema niet zoveel werk is, snapt iedereen wel, maar er zijn ook grotere Hema's zoals in de winkelcentra van grote steden. Dat is echt wel een fatsoenlijke baan, waar je echt wel wat voor moet kunnen.
Voor kleinere Hema's kan 1 filiaalmanager overigens wel meerdere filialen managen. Misschien heeft Hema hiervoor rayonmanagers die de zwaardere taken op zich nemen. Dan blijft er niet zoveel meer over. Maar dan is de filiaalmanager ook meer een assistent filiaalmanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Z___Z schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:45:
Het gaat om het maximum salaris van een filiaalmanager he. Dat een dorps-Hema niet zoveel werk is, snapt iedereen wel, maar er zijn ook grotere Hema's zoals in de winkelcentra van grote steden. Dat is echt wel een fatsoenlijke baan, waar je echt wel wat voor moet kunnen.
Voor kleinere Hema's kan 1 filiaalmanager overigens wel meerdere filialen managen. Misschien heeft Hema hiervoor rayonmanagers die de zwaardere taken op zich nemen. Dan blijft er niet zoveel meer over. Maar dan is de filiaalmanager ook meer een assistent filiaalmanager.
Ankona schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 16:15:
[...]
-Hema wil de CAO's in lijn brengen met wat in de retail gebruikelijk is, en ja, de retail is niet de snelste manier om rijk te worden. Zelf ben ik van mening dat goed personeel heel waardevol is en die biedt ik dan ook een stuk meer dan gebruikelijk maar dan gaat het wel om personeel dat veel klantcontact heeft
-FNV is het principieel oneens met de stap van de Hema en heeft niet ingestemd. Dat hebben we dus aan de vakbonden.
-Hema heeft geen lokale identiteit? Ik begrijp niet zo goed wat je er mee bedoelt. Hema heeft zeker een identiteit, niet lokaal en als het aan Marcel Boekhoorn ligt zelfs flink internationaal. Voor de klant is het imago belangrijker (betaalbare kwaliteit) en daar wordt aan het merk gebouwd, als het goed is straks ook buiten de Hema winkels.
-Een filiaalmanager die zijn werk serieus neemt heeft een zeer drukke baan, ook in een kleiner filiaal. Waar het een groter filiaal betreft of meerdere kleine zal hij een beroep moeten doen op één of meerdere assistent filiaalmanagers. Ook al ligt "de formule" vast, dat betekent zeker niet dat de filiaalmanager alleen maar de stappen uit een draaiboek hoeft te volgen.

Door de stappen bij Hema wordt zichtbaar hoe het met de beloning in de retail in het algemeen is gesteld. Buiten dat denk ik dat er juist bij Hema zeer interessante stappen worden gezet om de continuïteit te waarborgen en om zelfs te groeien als merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat de retail geen vetpot is weet iedereen denk ik wel. Maar ze verwachten van een filiaalmanager van de Hema wel dat hij/zijn een hbo niveau heeft die ook gewoon in het weekend meewerkt. Dan zou je toch zeggen dat je niemand voor een eindloon van 3K per maand gaat vinden.

Ik vind het trouwens opvallend dat het m2 oppervlak per inwoner in Nl bij de hoogste van europa is. de grondprijzen zijn hier toch relatief hoog, en online winkelen heel erg populair is tov van andere landen (top 5 europa)

https://www.emerce.nl/nie...omzetgroei-fysieke-retail

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Logico
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 14-10 09:24
Verwijderd schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 19:04:
Ik vind het trouwens opvallend dat het m2 oppervlak per inwoner in Nl bij de hoogste van europa is. de grondprijzen zijn hier toch relatief hoog, en online winkelen heel erg populair is tov van andere landen (top 5 europa)

https://www.emerce.nl/nie...omzetgroei-fysieke-retail
Ik vermoed dat dat door het supermarkt model van Nederland komt. Nederland is te dichtbevolkt voor de kleine kruideniertjes (die functioneren het beste in kleinere, wat minder goed bereikbare gemeenschappen) en kent geen hypermarkets met een regionale functie, maar heeft supermarkten van middelgroot formaat op veel verschillende plaatsen in de stad. Zo heeft een stad als Breda alleen al aan Jumbo's en AH's 27 supermarkten. Dat tikt wel aan qua vierkante meters.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Logico schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 19:30:
[...]

Ik vermoed dat dat door het supermarkt model van Nederland komt. Nederland is te dichtbevolkt voor de kleine kruideniertjes (die functioneren het beste in kleinere, wat minder goed bereikbare gemeenschappen) en kent geen hypermarkets met een regionale functie, maar heeft supermarkten van middelgroot formaat op veel verschillende plaatsen in de stad. Zo heeft een stad als Breda alleen al aan Jumbo's en AH's 27 supermarkten. Dat tikt wel aan qua vierkante meters.
Geen idee, wat ik wel weet is dat de omzet/m² in Nederland niet superhoog is en dat het besteedbaar inkomen na aftrek woonlasten steeds lager wordt.

[ Voor 5% gewijzigd door bszz op 12-06-2019 21:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
..

[ Voor 98% gewijzigd door bszz op 12-06-2019 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14-10 14:26
s0ulmaster schreef op dinsdag 11 juni 2019 @ 10:12:
Het probleem is dat je naar een speciaalzaak denkt te gaan, maar in heel veel gevallen weet het personeel niks meer dan dat je zelf al weet. Als je gewoon een standaard onderdeel/product zoekt, dan bestel je dat gewoon online (goedkoper). Het is denk ik een beetje een visuele cirkel, waardoor de echte kennisdragers niet meer in zo'n zaak zullen staan.

Voor mij persoonlijk is de grootste kennis bron toch echt google dan.... en ja, dan maak je eens een missertje, maar het scheelt een heleboel gedoe + het aanbod online is zoveel groter dan in een fysieke winkel...
Dit is precies het probleem speciaalzaken die eigenlijk geen biet meet weten. Waardoor ze een dure bol.com in een stenen gebouw zijn.

De speciaalzaken met nog echte kennis zijn echt zeldzaam geworden. Komt ook omdat veel winkels voor de winst een 16-jarige neerzetten op zaterdag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
bszz schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 17:52:
[...]

[...]

-Hema heeft geen lokale identiteit? Ik begrijp niet zo goed wat je er mee bedoelt. Hema heeft zeker een identiteit, niet lokaal en als het aan Marcel Boekhoorn ligt zelfs flink internationaal. Voor de klant is het imago belangrijker (betaalbare kwaliteit) en daar wordt aan het merk gebouwd, als het goed is straks ook buiten de Hema winkels.
Dat is precies wat ik bedoel. De identiteit wordt centraal bepaald en zonder input van de lokale vestigingen. Andere formules geven een vestiging meer ruimte om zich aan te passen aan de lokale markt. Dan heb je als manager de verantwoordelijkheid richting te geven aan je eigen vestiging.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 14-10 16:38
leonbong schreef op woensdag 12 juni 2019 @ 22:01:
[...]

Dit is precies het probleem speciaalzaken die eigenlijk geen biet meet weten. Waardoor ze een dure bol.com in een stenen gebouw zijn.

De speciaalzaken met nog echte kennis zijn echt zeldzaam geworden. Komt ook omdat veel winkels voor de winst een 16-jarige neerzetten op zaterdag.
En ik geef de winkeliers geen ongelijk....Hoeveel behoefte is er aan goeie kennis in een winkel? Hoe hard staan de prijzen onder druk. Ik zou er iig geen verdienmodel meer in zien.

De hhobbyisten zullen hun heil op internet wel grotendeels kunnen vinden en de rest van de klanten heeft genoeg aan de pseudo kennis van een 16 jarige die een half jaar in de winkel werkt.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

*knip* Wat heeft dit met fysieke winkels te maken?

[ Voor 97% gewijzigd door Yorinn op 13-06-2019 14:03 ]

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1 ... 56 ... 141 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels