18ct is belachelijk weinig, en dan hoopt dat Kiala/UPS punt inderdaad dat klanten de winkel leren kennen of impulsaankopen doen als ze er toch zijn... Niemand is verplicht om het te doen, en ik denk dat velen daarom ook na een tijdje er de brui aan geven. Te veel werk, te weinig meerwaarde.THE_BASE schreef op zondag 9 juni 2019 @ 19:56:
[...]
We waren Kiala en dit werd later UPS. Het was meer dan 3 cent per pakket, denk maar aan 18 cent per pakket. Maar het weegt gewoon niet op tegen de baten: onaardige klanten, kwijtgeraakte pakketten, voorkruipers: mensen die 'even snel een pakket halen en denken dat ze eerder mogen, zuchtende wachtenden.
Misschien moeten alle lokale winkels de handen in één gaan slaan tegen de grote partijen. Wellicht roepen we met zijn allen dat gevoel van vroeg weer op, toen er nog geen internet was en we naar de slager op de hoek liepen.
In de keuze tussen lokaal aankopen en online kijk is gewoon naar de waarde die ik krijg.
Een kattenspeelgoedje dat in China 1€ kost, en waarvoor ik hier in een dierenwinkel 5€ moet betalen... Dan moet de kat maar een paar weken wachten.
Een Apple computer koop ik niet meer online, maar wel bij de lokale reseller. Prijs is hetzelfde, en tot op zekere hoogte krijg je ondersteuning als er iets mis is. Een volledige overzet van gegevens doen ze niet gratis, maar je kent de prijzen vooraf.
Feit is... als je daar iets gekocht hebt, dan voel ik me beter in mijn vel als ik daar ondersteuning ga vragen.
Voor producten waar ondersteuning vrijwel nooit nodig is is het simpel: als het prijs verschil te groot is, dan is het online. Ik kan mijn geld maar één keer uitgeven, en als is extra moet betalen, dan wil ik weten waarvoor. Of het dan mijn geld waard is is mijn keuze.
De opmerking over de "race to the bottom" vind ik onterecht. Dit is gewone marktwerking - concurrentie etc.
Die speelt in NL al een pak beter dan in België als je alleen nog maar kijkt naar de gewone supermarktprijzen en de prijzen van telecom.
Sony A7 iv en wat recycled glas