Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 21:20:
@
Gunner
Ik draai hem voor de laatste keer voor je om. Blijkbaar kan jij niet accepteren dat niet iedereen puur naar de relatieve prijs kijkt. En ik noem het hier bewust relatief, omdat je leutert over een geldboom maar die oudere man die service wil geeft waarschijnlijk alsnog minder aan zijn TV uit dan de gemiddelde tweaker, ook al koopt hij het bij een duurdere winkel.
Dit is de laatste keer dat ik reageer ,jouw taalgebruik begint wat extreem te worden als je je zin niet krijgt en er argumenten worden gegeven die niet passen op jouw persoonlijk N=1.
Ik LEUTER niet, ik vertel alleen bij herhaling dat de meeste mensen een beperkt budget hebben en dat die dus moeten kiezen. Veel service of zelf even wat uitzoeken. Dat is iets wat blijkbaar in jouw wereldbeeld niet mogelijk is. Je kan alleen kiezen voor altijd maar goede service als geld geen enkele rol speelt.
Het gevolg daarvan is dat er veel mensen zijn die dus voor goedkoop gaan. Hun omgeving ziet dat en kan dan dus de keuze maken om ook wat uit te zoeken of te vragen aan anderen wat te doen. Dat heeft tot gevolg dat er steeds meer mensen die keuze kunnen maken. En voor niet echt gecompliceerde dingen zullen steeds meer mensen de goedkope keuze maken.
Je weigert hardnekkig in te gaan op de gevolgen die echt voor je ogen gebeuren. Steeds meer bedrijven die niets aan service leveren maar botweg alleen maar duurder zijn gaan kapot.
Je hebt nog geen enkele keer antwoord gegeven op: Waarom zijn bv in Duitsland dingen als espressomachines, matrassen en andere zaken ook in de winkel 30-40% goedkoper? Ook daar leveren ze service en ik kan je uit ervaring vertellen een stuk betere dan in Nederland. Er zijn zelfs keukenfirma's die vanuit Duitsland komen plaatsen. Goedkoper en van betere kwaliteit dan de Brugmannen van deze wereld.
Daar ben je nog geen enkele keer op in gegaan. Je begint alleen steeds weer over je schoonvader (N=1) die zo aan service hangt van de winkel aan het einde van de straat. Ik heb tot nu toe iedere keer gezegd dat dat prima is en dat er zulke mensen zijn. Maar dat winkels niet kunnen bestaan van misschien wel 10000 mensen die over heel Nederland verspreid wonen en eens in de 5-10 jaar iets duurs kopen.
Het is heel simpel, jij hecht geen waarde aan service, alleen aan geld. Dus je zult nooit maar dan ook nooit gaan begrijpen waarom er winkels zijn die van service leven. Waarom voeren we discussie überhaupt nog?

Omdat jij steeds voor mij invult wat ik zou denken en willen.
Ik zeg nergens dat ik geen service wil of kwaliteit onbelangrijk vind. Dat maak jij er van.
https://www.desteven.nl/l...t-invullen-voor-een-ander
Om je even een hint te geven: Ik noemde eerder, als je dat tenminste gelezen hebt, dat veel mensen bij IKEA kopen omdat ze het dan snel en goedkoop hebben. En dat ze niet 6 maanden willen wachten op een meubelmaker. Mijn stoelen komen van zo'n meubelmaker. Voor mij en mijn vrouw twee die er hetzelfde uitzien maar subtiel verschillend zijn vanwege verschil in lichaamsbouw. Dikker kussen, dunnere rugleuning enz. Keuze uit eindeloze soorten hout, kleur, afwerking, bekleding en meer. Dat is service, daar heb ik dik voor betaald en het duurde dus 6 maanden. Ik vind het dat waard. Maar ik heb wel degelijk rond gevraagd wie het kon en wat het kostte. Ik loop niet zonder enige vorm van onderzoek naar de dichtstbijzijnde persoon die egt meubelmaker te zijn.
Ik krijg ook prima service in een aantal sterrenrestaurants waar ik zo eens in de paar maanden eet. Peper duur, maar onbetaalbaar wat beleving betreft en zeker niet online te verkrijgen of bij een Wok all you can eat. Maar ik lees wel degelijk recensies omdat ik geen zin heb om een paar honderd euro uit te geven aan een etentje dat me niet bevalt. En ja, dat is me ook overkomen. Daar ga ik dus nooit meer heen.
Maar dat ik dat doe maakt me niet blind voor de keuzes die andere mensen (moeten) maken. De meeste doen dat echt niet. Die gaan naar de mac, de wok, de italiaan of de chinees
De bedrijven zoals die meubelmaker kunnen nauwelijks hun hoofd boven water houden. Die stoelen van mij gaan wel 50 jaar mee (Ik niet meer) Dus ze verkopen echt niets meer aan me. Een of twee in Nederland redden het misschien. Ze kunnen niet in iedere stad zitten. Maar als ik half Nederland door moet om te testen en te kijken kan ik ook naar Duitsland of Belgie.
Voor mijn bed met matrassen heb ik een paar uur mogen proberen in de winkel (verdeeld over meerdere dagen) met m'n vriendin en heb al die tijd persoonlijk advies gehad. Kom je later nog eens terug voor een nieuw kussen dan kennen ze je nog en kunnen zo weer door pakken. Topservice, mag best wat extra kosten.

Ach, Tik eens proefslapen in op Google en je vind bedrijven als De Matrassenman, Matras Factory Beter Bed en nog een paar dozijn die je 90-100 dagen laten proefslapen op sommige matrassen. Daar is niets bijzonders aan. Gewoon thuis. Daarvoor hoef ik niet naar de winkel. Als je maar een paar uur in de winkel mag liggen vind ik het slechte service. Maar het is prima als jij daar tevreden mee bent