De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 52 ... 141 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online
Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:57:
Wat @Gunner zegt. Neem je een gewoon goede TV dan kost zoiets bij een fysieke winkel zo'n 10% tot 20% extra. Veel mensen maken zich echt niet zo druk om een beetje hogere prijs voor goede service.

Sterker nog, ik betaal een dergelijk verschil ook graag bij winkels die ik waardeer en ik dus graag wil behouden. Online of niet.
Is die service dan zoveel beter dan bij bijvoorbeeld CoolBlue? Ik heb zeer matige ervaringen met witgoedwinkels en winkels voor consumentenelectronica. De kennis en kunde is zeer beperkt, vaak weet je zelf met een avond googlen meer over een productgroep dan de verkoper. Reparaties zijn duur, garantie wordt vaak slechts met veel gezeur gehonoreerd en je bent je apparaat weken of zelfs maanden kwijt.

Ik weet ook niet waarom de Expert specifiek nog bestaat maar ik begrijp heel goed dat het gros van dergelijke winkels weg is. En in tegenstelling tot veel detailhandel mis ik ze helemaal niet in het straatbeeld.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Nu online
leonbong schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:46:
Ja dat soort prijsverschillen heb je inderdaad bij Expert of EP tov internet.
Dan kan het nog zo'n aardige vent zijn maar dat is bezopen.
Ik heb ook het idee dat het komt door de prijsafspraken die gemaakt worden met de importeur cq fabrikant. Dat als een kleinere winkel adverteert met lagere prijzen ze gewoon niet geleverd krijgen.

Hetzelfde zie je met High-End HiFi, Dali, Arcam, B&W iedereen adverteert online metdezelfde prijzen maar als ik binnen loop bij mijn lokale winkel dan kan er echt wel wat af, en vaak nog een boel ook. Maarja als ze met zo'n prijs adverteren krijgen ze gewoon niet geleverd. Dus dan heb je niks meer om te verkopen.

Kijk maar naar het OLED prijzen topic. De laagste prijzen zijn eigenlijk ook vaak bij de kleine franchise elektronica verkopers zoals Electroworld Veen en Radio von Burg. Als je daar langsgaat of telefonisch onderhandeld over de prijs dan is er best wel wat mogelijk en krijg je vaak én goede service én een lage prijs.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 13-10 19:58
Dat is dan jammer ik ben niet op de bazaar.
Ik ga niet bij de duurste naar binnen om prijs naar de laagste te krijgen vind ik zonde van de tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:48:
[...]

Soms... Wat houdt dat in?
Geldt het ook voor de normale midrange spullen die een gewone consument haalt?
Wij Tweakers kiezen namelijk heel secuur en dan zijn bedragen al snel hoger en moet je al speciale topics openen over deals aan de achterdeur. :P
Ik ben er 2 weken geleden geweest. Ik wilde een echt goede koffie machine. Een Jura E8 Die kost ongeveer 1250 bij Expert (en ook anderen) . Maar na enig rondsurfen vond ik hem online voor 910 in Duitsland. Ik vind 340 euro verschil nogal wat. Hij werd in 2 dagen hier bezorgd. Voor dat verschil kan ik op vakantie naar Kaap Verdie (Oke, speciale aanbieding op een onmogelijk moment)

[ Voor 3% gewijzigd door Ortep op 25-04-2019 16:32 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 04:07
Dr. Strangelove schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:08:
[...]

Is die service dan zoveel beter dan bij bijvoorbeeld CoolBlue? Ik heb zeer matige ervaringen met witgoedwinkels en winkels voor consumentenelectronica. De kennis en kunde is zeer beperkt, vaak weet je zelf met een avond googlen meer over een productgroep dan de verkoper. Reparaties zijn duur, garantie wordt vaak slechts met veel gezeur gehonoreerd en je bent je apparaat weken of zelfs maanden kwijt.

Ik weet ook niet waarom de Expert specifiek nog bestaat maar ik begrijp heel goed dat het gros van dergelijke winkels weg is. En in tegenstelling tot veel detailhandel mis ik ze helemaal niet in het straatbeeld.
Ik heb mijn laatste twee televisies gekocht bij PlatteTV en HiFi Klubben. Toevallig zijn ze allebei tijdens de garantieperiode defect gegaan en dat is helemaal perfect opgelost. Ik heb zelf niet eens contact hoeven te leggen met die bedrijven. Een telefoontje naar Sony was voldoende en binnen enkele dagen stond er een monteur op de stoep. Eenmaal is het probleem lokaal gerepareerd en bij de ander kreeg ik gewoon een nieuw scherm (in de tussentijd nog een tijdelijke televisie van ze mogen gebruiken). Veel betalen voor de ultieme service komt op mij over als een onzin. Laten we bovendien niet doen of de werknemers van de Expert speciaal zijn qua kennis.

[ Voor 5% gewijzigd door NotSoSteady op 25-04-2019 16:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
NotSoSteady schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:33:
Laten we bovendien niet doen of de werknemers van de Expert speciaal zijn qua kennis.
Het zijn wel experts... ;)

Maar bij de Mediamarkt ook geen gedoe: na 22 maanden ging de elektrische tandenborstel kapot, langs met de bon en je krijgt direct het aankoopbedrag terug in de vorm van een tegoedbon. Winkel in en een nieuwe kopen, met weer 2 jaar volledige garantie.

Zelfde bij Coolblue: mobiel had na 21 maanden problemen met de batterij, opgestuurd en na 2 weken de mededeling dat het niet te repareren was en ook het volledige aankoopbedrag terug als tegoed. Nieuwe model mobiel met weer volledige garantie.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:48
@hoevenpe en nu eens met een Samsung wasmachine van 25 maanden waarvan de printplaat (by design) kapot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
_JGC_ schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:56:
@hoevenpe en nu eens met een Samsung wasmachine van 25 maanden waarvan de printplaat (by design) kapot is.
Hoe lullig het ook is dat lijkt me buiten de garantietermijn, dan komt Samsung langs en hangt het van hen af of je coulance krijgt.

Soms zit je aan de goede kant en soms heb je pech, met het bespaarde bedrag bij aankoop kan je zoiets opvangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@hoevenpe Dan is het buiten de fabrieksgarantie en geeft Samsung niet thuis. Van een wasmachine mag je verwachten dat deze 5 jaar meegaat, winkel zal dan een oplossing moeten bieden.
De shop zonder service zal naar Samsung wijzen, de shop met service vergoedt een deel van de reparatie of geeft korting op een nieuwe wasmachine.

[ Voor 28% gewijzigd door _JGC_ op 25-04-2019 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:27

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Hamazaki schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:41:
dat valt mij trouwens ook op ja, al dat 'oude meuk' voor de hoofdprijs in de etalage zetten...

LG 55C8 stond voor €1799 in de winkel, online kan je zo €500-600 besparen. Dit zijn echt absurde verschillen.
Onzin. Dat verschil haal je niet bij een gewone Nederlandse webshop zonder trucjes of topics op Tweakers. Voor de gewone consument is dat dus geen absurde prijs.
Ortep schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:32:
Ik ben er 2 weken geleden geweest. Ik wilde een echt goede koffie machine. Een Jura E8 Die kost ongeveer 1250 bij Expert (en ook anderen) . Maar na enig rondsurfen vond ik hem online voor 910 in Duitsland. Ik vind 340 euro verschil nogal wat. Hij werd in 2 dagen hier bezorgd. Voor dat verschil kan ik op vakantie naar Kaap Verdie (Oke, speciale aanbieding op een onmogelijk moment)
Tja, zelfde verhaal. Je moet op zoektocht op internet om hem uit het buitenland te importeren. Voor de gemiddelde consument die van service afhankelijk is is dat lang niet zo aantrekkelijk als voor een Tweaker die heel goed z'n weg weet in de wereld van online handel. :)
Dr. Strangelove schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:08:

De winkels waarvan de service niet zo best is gaan inderdaad wel erg. In mijn voorbeeld lees je service waar Coolblue ook niet aan kan tippen en dat is de reden waarom sommige fysieke winkels lang zullen blijven bestaan, ook al zijn ze een stuk duurder.

Mijn post begint overigens te lijken op een promotie voor fysieke winkels, dat is het zeker niet. Maar ik snap gewoon wel waarom ze nog bestaan en bestrijd de gedachte dat ze allemaal absurd duur zijn. Dat is alleen maar waar als je zeer eenzijdig redeneert.

Zo heb ik vorige week een objectief besteld. Is bij de bekende online shops eigenlijk weinig goedkoper dan in fysieke winkels, maar bij Amazon scheelde het wel.
Scheelt dus aan prijs maar heb hem nog steeds niet binnen en mocht ik service nodig hebben dan mag ik m'n Duits oppoetsen en gaat er flink tijd overheen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
@Gonadan onzin? Vergelijk eens de prijs van een lg c8 bij expert zonder trucjes bij een andere webwinkel.. :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

hoevenpe schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:13:
@Gonadan
Je had het over een percentage van 10%-20% en aangezien het over Expert ging dacht ik aan een nieuwe TV of wasmachine. Zo kwam ik bij dat percentage op meer dan honderd euro verschil uit. ;)
Je had het over honderden, niet honderd. Daarvoor moet Jan met de Pet voor duizenden uitgeven bij de expert. Dat zal hij niet snel doen. €1500 is voor veel mensen sowieso een absurd bedrag voor een TV. Wij gadgetsletten denken dat iedereen zijn ding wil maar we zijn echt in de minderheid hoor. ;)
Iedereen will graag service, maar welke garantie heb je dat je die honderd euro over een jaar 'terug' krijgt als het een winkel betreft die er niet zo goed voor staat?
Iedereen wil service, maar wel voor een dubbeltje. Garantie heb je nooit, dan moet je gewoon altijd de allergoedkoopste nemen en het verschil in een pot stoppen. Dan heb je een reserve om je eigen service te kopen. Pas dan heb je garantie. :P

Daarnaast, mensen zien garantie tegenwoordig al als service maar dat is gewoon het wettelijk minimum. Service is gratis hulp, advies en nazorg. Dat kan je gewoon vergeten bij de meeste webshops.
Hamazaki schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:18:
@Gonadan onzin? Vergelijk eens de prijs van een lg c8 bij expert zonder trucjes bij een andere webwinkel.. :+
Heb je zelf gekeken? Scheelt echt geen 500/600.
Alleen het zeer discutabele plaza is echt goedkoper.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:27:
Wij gadgetsletten denken dat iedereen zijn ding wil maar we zijn echt in de minderheid hoor. ;)
Da's waar, mijn laatste TV zat inderdaad tegen de 2k aan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
[...]

Je had het over honderden, niet honderd. Daarvoor moet Jan met de Pet voor duizenden uitgeven bij de expert. Dat zal hij niet snel doen. €1500 is voor veel mensen sowieso een absurd bedrag voor een TV. Wij gadgetsletten denken dat iedereen zijn ding wil maar we zijn echt in de minderheid hoor. ;)

[...]

Iedereen wil service, maar wel voor een dubbeltje. Garantie heb je nooit, dan moet je gewoon altijd de allergoedkoopste nemen en het verschil in een pot stoppen. Dan heb je een reserve om je eigen service te kopen. Pas dan heb je garantie. :P

Daarnaast, mensen zien garantie tegenwoordig al als service maar dat is gewoon het wettelijk minimum. Service is gratis hulp, advies en nazorg. Dat kan je gewoon vergeten bij de meeste webshops.

[...]

Heb je zelf gekeken? Scheelt echt geen 500/600.
Alleen het zeer discutabele plaza is echt goedkoper.
Ik heb gekeken. 400 dan? Maak er maar 300 van. Dat verschil zal de gemiddelde consument wel neerleggen jaa voor de goeie service van expert :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hamazaki schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:43:
Ik heb gekeken. 400 dan? Maak er maar 300 van. Dat verschil zal de gemiddelde consument wel neerleggen jaa voor de goeie service van expert :+
Oké, en dan kijk je nu niet naar de laagste prijs die je kunt vinden maar de prijs bij de meeste bekende shops. Dan zit je al op max 100 à 200, geen 400 en zeker geen 600.
Vertaal het naar een TV in een normaal segment en je praat misschien wel over tientjes. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:46:
[...]

Oké, en dan kijk je nu niet naar de laagste prijs die je kunt vinden maar de prijs bij de meeste bekende shops. Dan zit je al op max 100 à 200, geen 400 en zeker geen 600.
Vertaal het naar een TV in een normaal segment en je praat misschien wel over tientjes. ;)
Je zegt max 100-200 en daarna misschien Tientjes??? Als ik dit gesprek nog voortzet zeg je straks dat je goedkoper uit bent bij de expert. Laten we het op 200 houden zoals jij het zegt en dan gaat er alsnog niemand 200 extra Neerleggen zodra ze weten als het ergens paar honderd euro goedkoper kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 09:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Theo schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:24:
[...]

Gelukkig heeft Utrecht ook een aantal parkeergarages in het echte centrum zitten.
En protip: als je via de waterlinie, malibaan en kromme nieuwegracht gaat kun je bij de korte jansstraat en zijwegen meestal parkeren. En anders via de malibaan en malisingel naar de voorstraat om dan bij de Janskerkhof te parkeren. Beide zijn één van de weinige goed bereikbare parkeergelegenheden in het centrum; ze zitten nog geen vijf minuten van de waterlinie vandaan.
Sowieso is Utrecht centrum wel druk en heb je toch erg weinig leegstand van winkels. Dus het probleem van parkeren valt nog wel mee, hoe vervelend mensen het ook kunnen vinden. Het is vooral de kleinere centra en plaatsen die minder mensen van buitenaf trekken die het lastiger hebben door de online winkels.
NotSoSteady schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:33:
[...]

Ik heb mijn laatste twee televisies gekocht bij PlatteTV en HiFi Klubben. Toevallig zijn ze allebei tijdens de garantieperiode defect gegaan en dat is helemaal perfect opgelost. Ik heb zelf niet eens contact hoeven te leggen met die bedrijven. Een telefoontje naar Sony was voldoende en binnen enkele dagen stond er een monteur op de stoep. Eenmaal is het probleem lokaal gerepareerd en bij de ander kreeg ik gewoon een nieuw scherm (in de tussentijd nog een tijdelijke televisie van ze mogen gebruiken). Veel betalen voor de ultieme service komt op mij over als een onzin. Laten we bovendien niet doen of de werknemers van de Expert speciaal zijn qua kennis.
Ik heb mijn huidige tv bij PlatteTV vandaan. In de winkel gekocht, dus is het nu een webshop of een gewone winkel ;) ?
Een defect een maand buiten de extra gekochte garantie ervaren en moest lang trekken, maar uiteindelijk was de rekening:
Moederbord + arbeidsloon: E 600,- (moederbord was 400 euro)
Coulance Sony E200,-
Coulance PlatteTV E200,-
Zelf betaald: E200,-

Ik ben er nog steeds niet uit of ik de service nu goed vond of niet. Een product dat veel langer mee moet gaan, met extra investering voor extra garantie en dan is dit het resultaat. Maar aan de andere kant toch ook coulance gekregen.

In het Engels zouden we zeggen: Ik zit op het hek voor deze situatie.

[ Voor 45% gewijzigd door Hann1BaL op 25-04-2019 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hamazaki schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:50:
Je zegt max 100-200 en daarna misschien Tientjes??? Als ik dit gesprek nog voortzet zeg je straks dat je goedkoper uit bent bij de expert. Laten we het op 200 houden zoals jij het zegt en dan gaat er alsnog niemand 200 extra Neerleggen zodra ze weten als het ergens paar honderd euro goedkoper kan.
Ja zo werken percentages. Als je niet meer praat over een high end TV maar een veel goedkopere dan is het absolute verschil tussen prijzen ook lager. Dat noemen ze rekenen. :>

Je kunt blijven volhouden over zo'n C8 die bijna iedereen sowieso veel te duur vindt, maar ook die kost in de PW bij de meeste shops gewoon erg veel geld.
Dat is ook de ziekte van deze online discussie. Als er ook maar ergens ter wereld één shop is die een absurd lage prijs rekent dan zijn ineens alle shops die een hogere prijs rekenen absurd duur.
Feitelijk mag je dan volgens velen stellen dat als eglobal iets voor een stuk minder aanbiedt dat dan alle andere shops, alle andere shops dus absurd dure oplichters zonder bestaansrecht zijn. Wellicht iets gechargeerd, maar een bijzonder wereldbeeld in mijn ogen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 17:57:
[...]

Ja zo werken percentages. Als je niet meer praat over een high end TV maar een veel goedkopere dan is het absolute verschil tussen prijzen ook lager. Dat noemen ze rekenen. :>

Je kunt blijven volhouden over zo'n C8 die bijna iedereen sowieso veel te duur vindt, maar ook die kost in de PW bij de meeste shops gewoon erg veel geld.
Dat is ook de ziekte van deze online discussie. Als er ook maar ergens ter wereld één shop is die een absurd lage prijs rekent dan zijn ineens alle shops die een hogere prijs rekenen absurd duur.
Feitelijk mag je dan volgens velen stellen dat als eglobal iets voor een stuk minder aanbiedt dat dan alle andere shops, alle andere shops dus absurd dure oplichters zonder bestaansrecht zijn. Wellicht iets gechargeerd, maar een bijzonder wereldbeeld in mijn ogen. :)
Je begint over ‘rekenen’ lol, want 100 en 200 zijn bijna maar een paar tientjes verschil natuurlijk

Ik heb gewoon de 1 van de hardlopende tv’s gepakt (C8). Je persoonlijke mening over ‘te duur’ kan je daarom wel achterwege laten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

[...]

Heb je mijn echte wereld voorbeeld wel gelezen? Op een bedrag van 910 euro is Expert 340 euro duurder. Dat is 37%. En daarvoor hoef je dus niet moeilijk te doen. Gewoon naam en typenummer intikken in Google en de Duitse prijzen worden zichtbaar. Dat is iets wat mensen die dit soort dingen kopen toch wel doen. Je wilt immers weten wat je koopt en mogelijk recensies lezen. Dat deed mijn schoonmoeder van 85 ook toen ze nog leefde.
Importeren moeilijk? Niet moeilijker dan bij CoolBlue bestellen. Gewoon aanklikken, adres invoeren, en betalen via bank, cc, paypal of nog een stuk of 5 andere methodes. Het doet er alleen één dag langer over om gewoon netjes bij me aan de deur te worden afgeleverd door DHL.
Voor het prijsverschil kan je op vakantie of als je eens gek wilt doen zelf naar Duitsland gaan, daar een overnachting boeken, uit eten te gaan en het ding meenemen. En hij is in Duitsland in de winkel namelijk gewoon ook 910-950 euro. Ergens maakt in Nederland iemand 340 euro extra winst. Want Duitsland is niet bepaalt een 3e wereld land met extreem lage prijzen. En jezelf maar afvragen waarom de klanten waar je de meeste winst op maakt wegblijven.
En er zullen vast wel mensen zijn die zeggen dat het te lastig is. Maar dat worden er steeds minder, of omdat ze horen wat een verschil in prijs er is, of omdat iemand het voordoet waarna ze het zelf kunnen

[ Voor 6% gewijzigd door Ortep op 25-04-2019 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ehtweak
Volgens mij heb je precies begrepen wat ik bedoel alleen onbedoeld een link gelegd tussen de Hema en de schoenmaker.

De Hema biedt mij als klant nagenoeg geen meerwaarde wat ik online niet ook kan vinden. De schoenmaker biedt dat daar en tegen wel. De schoenmaker zal dan ook wel blijven in de winkel gebieden. De Hema zie ik nog wel verdwijnen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@Ortep ja, en jij die van mij? Bijvoorbeeld mijn schoonvader gaat daar niet aan beginnen want wil gewoon lokale en persoonlijke service. Die weet überhaupt niet dat je zoiets uit Duitsland had kunnen halen. Zo zijn er gewoon heel veel meer die niet zo shoppen als wij, ongeacht alle n=1 voorbeelden die zo binnen van stromen.
Echt, de realiteit is hier ver te zoeken af en toe.

Men vraagt om het bestaansrecht, dat wordt verteld en dan komt er een bult 'ja maar'. Vraag het dan gewoon niet als het antwoord niet bevalt. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 18:46:
@Ortep ja, en jij die van mij? Bijvoorbeeld mijn schoonvader gaat daar niet aan beginnen want wil gewoon lokale en persoonlijke service. Die weet überhaupt niet dat je zoiets uit Duitsland had kunnen halen.
Dat ik die van jouw heb gelezen blijkt uit mijn laatste regel. Daar in zeg ik dat er vast mensen zijn die dat lastig vinden. Maar dat dat razend snel aan het verminderen is. Als jij een keer vriendelijk bent voor je schoonvader zeg je dat hij 300 euro kan besparen. Daarna kan hij een afgewogen keuze maken of hij het echt de moeite waard vind dat die meneer van Expert 5 mnuten met hem praat en dat hij dan zelf het ding naar huis mag slepen. Of dat hij zelf op internet kijkt of dat aan iemand vraagt om te doen. Ik denk dat jij best kan zoeken voor hem. Dat hij dan op 900 euro 300 bespaart en dat het dan netjes bij hem aan de deur wordt bezorgd. Hoezo minder service online?
Of het uit Nederland, Duitsland of Italië komt maakt tegenwoordig niet meer uit. Half Nederland koopt ook bij AliExpres uti China.
Zo zijn er gewoon heel veel meer die niet zo shoppen als wij, ongeacht alle n=1 voorbeelden die zo binnen van stromen.
Echt, de realiteit is hier ver te zoeken af en toe.
N=1? Jij komt met het voorbeeld van je schoonvader aan. En dat is echt een uitstervende groep, mensen die zich nergens in verdiepen en blijkbaar voldoende geld hebben om honderden euro's meer uit te geven. Natuurlijk, ze zijn er, maar ze leren snel

Hoezo de is realiteit ver te zoeken?

Om de een of andere reden gaan er bergen winkelketens failliet en komen er steeds meer (internationaal) opererende webwinkels bij. Hoe zou dat komen denk je? Omdat dat er ergens in Nederland een N=1 geval is? Of zou het zijn dat de mensen die niet online kopen de richting van N=1 op gaan?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Je hebt dus overduidelijk niet gelezen en hebt geen idee wat echte service inhoudt. Ze brengen je spullen, sluiten het voor je aan, stellen het in en vertellen je hoe het werkt. Ben je het na een week weer vergeten dan wordt het rustig nog een keer uitgelegd. Wil je na een half jaar toch het geluid over je speakers dan komen ze gewoon weer helpen. Dát is lokale service die je bij geen enkele webshop gaat krijgen, heel simpel. Zo ook lokale telefoonwinkels, die vertellen je dan gewoon hoe whatsapps werkt en hoe je dat in moet stellen. Ook een kwestie van service.
In een keten als Expert doen echt niet alle filialen het zo, dat realiseer ik mij echt wel. Daarom kan het best zijn dat een Expert als keten klapt, maar individuele filialen die weten wat service gaan echt nog wel blijven bestaan. Minimaal zolang als er generaties zijn die blij zijn met dergelijke winkels.

Het is een bijzondere redenatie dat omdat er steeds meer mensen zijn die per se online het goedkoopste willen er per definitie geen mensen meer kunnen zijn die dat niet willen.
De enige reden dat veel mensen bij AliExpress en dergelijke kopen is omdat ze weten dat ze nul komma nul garantie en/of service verwachten op het bestelde product dus het prijsverschil moet dat dan wel goed maken. Ik moet de eerste nog tegen komen die zijn spiksplinternieuwe OLED TV van AliExpress heeft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
@Gonadan je zou haast zeggen breng de 'winkelkosten' afzonderlijk in rekening. Ik was één van de eersten in m'n omgeving die veel online ging kopen, gewoon uit gemakzucht en omdat het geld bespaarde. Nu er in de wijde omtrek geen speelgoedwinkel meer is en de winkelstraten uit één pot nat-ketens bestaan baal ik er wel een beetje van eigenlijk. Godzijdank kun je je haar niet online knippen en floreren winkels met écht kwalitatief goede kleding of sportkleding/schoenen bijvoorbeeld nog wel, maar dan betaal je dus een stukje voor je kleding en een stukje voor de service.

Jouw expert-voorbeeld herken ik dan ook: liep tijdens een lunchpauze mee met een collega die een nieuwe vaatwasser nodig had en eigenlijk was de keuze voor zo'n ding rete eenvoudig. Zijn probleem was meer hoe die de oude eruit kreeg en de nieuwe erin, iets wat Expert binnen 2 dagen geregeld had. Moest ie welgeteld 80,- extra voor betalen, voor menig tweaker een heel bedrag, maar m'n collega had zoiets van 'en ze doen de eerste wasbeurt er ook nog voor'. Want gaan pas weg als je eerste afwasje draait :)

Positieve uitzondering op de doos-over-de-drempel-duwen-webshops is Coolblue, ook al is niet iedereen gecharmeerd van dit bedrijf. Ik wordt juist door m'n jarenlange online aankopen weer wat meer gecharmeerd van lokale ondernemers die je gewoon weer ouderwets ontzorgen :)

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 22:09
Het gaat hier best wel vaak over de Electronica-wereld, da's niet zo interessant, die strijd is wel zowat gestreden, en de webshops hebben het voordeel toch wel, alhoewel...?. Interessant vind ik opmerkingen als dat Hema eraan gaat..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 19:34:
Dát is lokale service die je bij geen enkele webshop gaat krijgen, heel simpel.
Hoeveel mensen zitten echter nog te wachten op deze vorm van service? Aansluiten en uitleggen hoe het werkt zal de gemiddelde Tweaker niet nodig hebben, zelfs mijn pa van 72 komt er zelf wel uit. Betwijfel of dit op termijn onderscheidend genoeg is.

Als je afhankelijk bent van anderen om het product goed aan de praat te krijgen dan snap ik dat je wat extra uitgeeft aan 'service'. Voor mij is het echter een soepel retouren/defecten proces, dat hebben de meeste webshops tegenwoordig goed op orde.
Ik moet de eerste nog tegen komen die zijn spiksplinternieuwe OLED TV van AliExpress heeft.
Kan het me niet voorstellen, zie AliExpress vooral als een concurrent van de Action: werkt het niet of gaat het kapot dan is het jammer, wegwerp-consumptie als model.

Om toch een voorbeeld te geven van 'service' van een webwinkel: paar jaar geleden heb ik bij CB online een Cambridge Audio HiFi systeem van totaal 2,5k besteld, af te halen in de fysieke winkel. Het was duidelijk dat de jonge medewerker daar een liefhebber was, bij het uitpakken en controleren zag ik hem verlekkerd kijken naar het systeem en hij wist er inhoudelijk veel van.

3 dagen later lag er een door deze verkoper handgeschreven kaart in de bus met de vraag of mijn systeem goed beviel en dat ik altijd langs kon komen voor vragen en/of andere dingen.

Nu snap ik ook wel daar hij in het systeem kon zien dat ik zowel privé als zakelijk behoorlijk wat omzet heb gegenereerd, toch is zo'n persoonlijk gebaar iets wat bijblijft en wat ik zeker onder 'service' schaar. Dat is niet exclusief oude-economie, ook Bol.com heeft mij dat soort dingen al gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 22:09
hoevenpe schreef op donderdag 25 april 2019 @ 19:59:
[...]

3 dagen later lag er een door deze verkoper handgeschreven kaart in de bus met de vraag of mijn systeem goed beviel en dat ik altijd langs kon komen voor vragen en/of andere dingen.

Nu snap ik ook wel daar hij in het systeem kon zien dat ik zowel privé als zakelijk behoorlijk wat omzet heb gegenereerd, toch is zo'n persoonlijk gebaar iets wat bijblijft en wat ik zeker onder 'service' schaar. Dat is niet exclusief oude-economie, ook Bol.com heeft mij dat soort dingen al gedaan.
Ja, ik waardeer dat ook, maar er zijn steeds meer cynici die dat normaal beleefd doen slechts vinden, en die altijd voor Ali zullen kiezen als het kan, omdat het bij die cynici altijd om de bottom line (prijs)_ gaat. Dat vnd ik een gevaarlijke ontwikkeling, dan kan je ook wel zegggen dat de beleefde haringboer uit de jaren 70 een eikel was, die "normaal beleefd" deed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

@hoevenpe dat handgeschreven kaartje heeft niet zoveel met jouw ‘hoge omzet’ te maken hoor. Puur vanwege het stukje eerder persoonlijke contact. Heb het al vaker gehad nadat ik via de klantenservice op bv social media wat vragen had gesteld. Ook bij kleinere aankopen. Klantenbinding? Ja. Big deal? Nee.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Nu online
[...]

Hoeveel mensen zitten echter nog te wachten op deze vorm van service? Aansluiten en uitleggen hoe het werkt zal de gemiddelde Tweaker niet nodig hebben, zelfs mijn pa van 72 komt er zelf wel uit. Betwijfel of dit op termijn onderscheidend genoeg is.

Als je afhankelijk bent van anderen om het product goed aan de praat te krijgen dan snap ik dat je wat extra uitgeeft aan 'service'. Voor mij is het echter een soepel retouren/defecten proces, dat hebben de meeste webshops tegenwoordig goed op orde.
Het is nu nog leuk enzo, beetje online klikken, geen last van verkopers. Maar m'n kinderen moeten nu zelf hun speelgoed maar van een tablet uitkiezen ipv uren te dwalen door een doolhof van mogelijkheden.. Nee, das niet hetzelfde.

Ik denk dat er ook wel weer een kentering richting 'beleving' komt: dat je er geld voor over hebt om te horen, zien en ruiken wat je koopt. En das lastig, als het producten zijn die je online ook kunt kopen. Daarom zie ik in de kwaliteits en service winkels vooral producten te koop staan die je op het exacte typenummer online niet vindt bijvoorbeeld.
Kan het me niet voorstellen, zie AliExpress vooral als een concurrent van de Action: werkt het niet of gaat het kapot dan is het jammer, wegwerp-consumptie als model.

Om toch een voorbeeld te geven van 'service' van een webwinkel: paar jaar geleden heb ik bij CB online een Cambridge Audio HiFi systeem van totaal 2,5k besteld, af te halen in de fysieke winkel. Het was duidelijk dat de jonge medewerker daar een liefhebber was, bij het uitpakken en controleren zag ik hem verlekkerd kijken naar het systeem en hij wist er inhoudelijk veel van.

Ik denk ook niet dat het een wedstrijd is tussen on- en offline - het is volgens mij een kwestie van wie beide werelden het best blijft bedienen. Coolblue die toch weer winkels opent bijvoorbeeld.
Bol heeft voor mij afgedaan door die schimmige wederverkopers toe te laten, dat geeft alleen maar ellende.. in mijn n=1.

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Gunner schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:08:
Klantenbinding? Ja. Big deal? Nee.
Het kost inderdaad maar een postzegel en 5 minuten, maar doet qua beleving meer dan een dure reclamecampagne.

Weet nog precies welke bedrijven mij naar aanleiding van welke transactie zo'n persoonlijke boodschap gestuurd hebben. Zelfs degene waar ik uiteindelijk niets bij heb aangeschaft (wat was een autoverzekering).
NiGeLaToR schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:13:
Ik denk ook niet dat het een wedstrijd is tussen on- en offline - het is volgens mij een kwestie van wie beide werelden het best blijft bedienen.
Vooral dit: als ik zo'n dure hi-fi set koop wil ik hem toch even zien voordat ik afreken. De combinatie van online voorraad en afhalen/retourneren in de winkel is imo erg sterk.

[ Voor 31% gewijzigd door hoevenpe op 25-04-2019 20:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

hoevenpe schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:14:
[...]

Het kost inderdaad maar een postzegel en 5 minuten, maar doet qua beleving meer dan een dure reclamecampagne.

Weet nog precies welke bedrijven mij naar aanleiding van welke transactie zo'n persoonlijke boodschap gestuurd hebben. Zelfs degene waar ik uiteindelijk niets bij heb aangeschaft (wat was een autoverzekering).
Natuurlijk, begrijp me niet verkeerd. Ik vind het ook waardevol en iets waar winkels zich mee kunnen onderscheiden. Daarom boek ik ook bijvoorbeeld m'n vakantie bij een persoonlijke reisadviseur. Gedeeltelijk 'for old times sake' omdat ik die persoon ken uit de reisbranche, maar ook een fijne gedachte dat ik zo iemand gelijk kan bellen als er iets op locatie is.

We hadden het net over Aliexpress. Vandaag had ik een kabeltje nodig, heb er verder geen haast mee.
Allekabels.nl is een mooie site met veel aanbod. Maar de hoge verzendkosten op een kleine order jagen me natuurlijk wel naar onze chinese vriend. Vijfde van de prijs, alleen even wachten he. Maar 50% van de order aan verzendkosten kwijt zijn wil ik gewoon niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Gunner schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:18:
[...]

Natuurlijk, begrijp me niet verkeerd. Ik vind het ook waardevol en iets waar winkels zich mee kunnen onderscheiden. Daarom boek ik ook bijvoorbeeld m'n vakantie bij een persoonlijke reisadviseur. Gedeeltelijk 'for old times sake' omdat ik die persoon ken uit de reisbranche, maar ook een fijne gedachte dat ik zo iemand gelijk kan bellen als er iets op locatie is.

We hadden het net over Aliexpress. Vandaag had ik een kabeltje nodig, heb er verder geen haast mee.
Allekabels.nl is een mooie site met veel aanbod. Maar de hoge verzendkosten op een kleine order jagen me natuurlijk wel naar onze chinese vriend. Vijfde van de prijs, alleen even wachten he. Maar 50% van de order aan verzendkosten kwijt zijn wil ik gewoon niet!
maar dat zijn wel realistische tarieven (en nog aan de lage kant) voor het verzenden van post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Nu nog heel veel en dat worden er op termijn minder ja, wanneer die generatie allemaal overleden is. Daarnaast gaat de techniek hard vooruit en wordt steeds meer écht plug & play en heeft intuïtieve bediening. Het wordt voor a-technische consumenten weer steeds makkelijker om elektronica te bedienen.

Een soepel proces voor retouren en garantie is voor mij het absolute minimum van service, als een winkel dat al niet kan garanderen dan koop ik er überhaupt niet. Tenzij ik heel zeker weet dat ik toch geen gebruik ga maken van die service, zoals een snackbar. O-)

Huh? Dus het was een fysieke winkel met een webshop? Of een webwinkel met een etalage?
Maar dat soort dingen zijn wel leuke details die het gewoon wat prettiger maken. En als je het proces prettiger maakt en mensen hebben dat een paar keer ervaren dan is je hogere prijs ook ineens minder een probleem. Zie ook Cooblue.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

mschol schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:39:
[...]

maar dat zijn wel realistische tarieven (en nog aan de lage kant) voor het verzenden van post.
Ja vind je? Ik kan zo een kabel als particulier voor minder dan €4 versturen dan wat allekabels vraagt en ik doe niet zoveel volumes als zij dat doen. Ik weet bijna wel zeker dat zij gewoon prima afspraken hebben met PostNL en dit komt op mij over als extra marge pakken.

Hebben ze die afspraken niet doen ze in mijn optiek iets verkeerd.

[ Voor 6% gewijzigd door Gunner op 25-04-2019 20:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gunner schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:18:
Maar 50% van de order aan verzendkosten kwijt zijn wil ik gewoon niet!
Dat gevoel snap ik, maar het is natuurlijk een soort broekzak/vestzak verhaal. De één verzendt gratis maar heeft de kosten feitelijk in de prijs, de ander rekent ze los. Ik kijk daarom voornamelijk naar totaalprijs, ander krijg ik dezelfde overwegingen als jij.

Daarnaast is het natuurlijk ook van de zotte dat we tegenwoordig een hele transportketen in gang zetten voor één kabeltje, haal die gewoon bij de elektronicaboer op de hoek. Waarschijnlijk zit hij ook nog in blister waardoor hij niet gewoon in een bubbelenvelop kan en echt met de pakketdienst mee moet. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:44:
[...]

Dat gevoel snap ik, maar het is natuurlijk een soort broekzak/vestzak verhaal. De één verzendt gratis maar heeft de kosten feitelijk in de prijs, de ander rekent ze los. Ik kijk daarom voornamelijk naar totaalprijs, ander krijg ik dezelfde overwegingen als jij.

Daarnaast is het natuurlijk ook van de zotte dat we tegenwoordig een hele transportketen in gang zetten voor één kabeltje, haal die gewoon bij de elektronicaboer op de hoek. Waarschijnlijk zit hij ook nog in blister waardoor hij niet gewoon in een bubbelenvelop kan en echt met de pakketdienst mee moet. :D
Ik moest even nadenken over welke 'speciaalzaak' mijn stad nog heeft, maar ik heb even bij de lokale computerboer gekeken. Verloopje zou ik voor 9,95 kunnen ophalen, hele kabel is 12,95 (OEM, geen retail). Nu heb ik het voor 4 euro thuis, enige nadeel is dat je even geduld moet hebben.

Ben met je eens dat het bizar is dat ik het voor 4 euro door de brievenbus krijg vanuit china, PostNL filtert het ook wel hoor wat gewoon met de postbode mee kan, die krijgen geen zak voor die bezorging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:44:
[...]
Daarnaast is het natuurlijk ook van de zotte dat we tegenwoordig een hele transportketen in gang zetten voor één kabeltje, haal die gewoon bij de elektronicaboer op de hoek.
Dat is ook van de zotte!
Maar de elektronicaboer op de hoek, die is er gewoon niet meer! :-(

Vandaag ook weer zo'n leuke... NOT.
Ik zocht een simpel, goedkope L-bracket voor een klein model camera.

Zag 'm bij amazon.de voor een tientje. (van een Chinees merk)
De dichtsbijzijnde camera winkel (maar dan nog kost me dat 10 euro aan brandstof), had alleen maar dure 'merkproducten' en vroeg minimaal zoiets van 40-50 euro voor een stuk alu.
Andere NL webshops waren wel wat goedkoper, maar met verzendkosten erbij toch ook enkele tientjes.
Toch maar bij AE besteld. Voor welgeteld 5 euro inclusief verzendkosten. Maar idd; wel een paar weekjes geduld hebben...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@Gunner wat voor kabel hebben we het eigenlijk over?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 21:00:
@Gunner wat voor kabel hebben we het eigenlijk over?
Hoe relevant is dat eigenlijk? Het probleem met het goedkope aanbod van AE-kabels t.o.v de lokale middenstand danwel landelijke webshops is niet iets nieuws.

Maar ik praat nu even over een micro-HDMI naar normaal HDMI. Zie net dat ik het voor 6/7 euro bij bol.com kan bestellen. Nu heb ik het voordeel van Bol.com Select, maar anders zit je nog met 3 euro verzendkosten. En met zo'n aankoop help ik de lokale winkel ook niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Gunner op 25-04-2019 21:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 19:34:
Je hebt dus overduidelijk niet gelezen en hebt geen idee wat echte service inhoudt.
Ik heb al aangegeven dat ik het wel gelezen heb. Ik heb al twee gezegd dat er mensen zijn die dat zo willen. En en bergen geld voor over hebben. Maar voor een groot deel van de dingen die je ergens kan kopen heb je helemaal geen service nodig. En de grote meerderheid van de mensen heeft er geen behoefte aan en zeker niet voor dat geld. Waarom denk je dat Ikea het zo goed doet? Doordat ze alles thuis bezorgen en netjes in elkaar zetten? En na een half jaar nog even de scharnieren komen nastellen? Of omdat het goedkoop is en je het gelijk kan meenemen ipv 6 maanden op een tafel te moeten wachten van een hoge kwaliteit meubelmaker?
De mensen die niet op internet zoeken zijn een minderheid is en eentje die snel slinkt. Zeker als dat zoeken een belangrijk deel van je budget bespaat.

Jij blijft maar naar je N=1 schoonvader kijken die blijkbaar tonnen op de bank heeft en honderden euro's meer over heeft voor eenvoudige dingen als een TV of een wasmachine waarbij iemand hem de aanknop aanwijst en de stekekr in het stopcontact steekt. Dat mag hij best doen. Maar Henk en Ingrid leven zo niet. Die kunnen hun euro maar één keer uitgeven en ze hebben er niet al te veel van.

Die man van Expert komt echt niet mijn koffiezetapparaat thuis aansluiten en uitleggen. Maar hij is wel 340 euro duurder dan dat ik in 5 minuten zoeken op internet kon vinden. En dat geldt ook voor matrassen bv. Emma matrassen zijn 100-150 euro per stuk goedkoper in Duitsland dan in Nederland bij Beter Bed. Op een bedrag van 3-400 euro. Daar heeft echt niemand hulp bij nodig om uit te leggen hoe ze werken.

En waarom moet dat dan allemaal in Nederland een dikke 30% duurder zijn dan in Duitsland? Dacht je dat het leven in Duitsland veel goedkoper is?

Je blijft maar door gaan over mensen die extreme service wensen hebben. Maar je kan blijkbaar niet accepteren dat niet iedereen een geldboom in de tuin heeft.

En nog één maal want je leest blijkbaar niet wat ik schrijf: (Of ik kan het niet begrijpelijk uitleggen)

De cijfers laten zien dat mensen steeds meer online kopen en de cijfers laten ook zien dat er steeds meer retail failliet gaat. En dat is dus niet omdat er zo ontzettend veel mensen graag 20-40% meer betalen voor meestal niet bestaande service.
Dat is simpelweg omdat een flink aantal mensen het makkelijker vinden om online te kopen en een ander deel vindt het goedkoper. Of een combinatie daarvan. En jouw schoonvader vindt het lastig en heeft geld genoeg dus die betaalt graag meer. Maar op hem en nog een paar 100 anderen kunnen de extreme service bedrijven niet blijven draaien met die ene was machine, tv en espresso machine die ze in de 7-15 jaar kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@Gunner meer om een inschatting te kunnen maken van het type product. Met name hoe algemeen verkrijgbaar het is en hoe groot de kans is dat een low-budgetimport niet voldoet.

Een HDMI kabel kan inderdaad vrij simpel zijn, volgens mij had ik zo'n verloopje ooit van Amazon. Van AE zou ik wel spannend vinden, want dit zou mogelijk niet leker kunnen werken en dan moet je weer zes weken wachten. ;)
Zo'n artikel zou ik voor een euro of vijf uit de grabbelbak van de mediamarkt kunnen halen gok ik, of zelfs de AH heeft HDMI kabels. :P
Ortep schreef op donderdag 25 april 2019 @ 21:06:
Je blijft maar door gaan over mensen die extreme service wensen hebben. Maar je kan blijkbaar niet accepteren dat niet iedereen een geldboom in de tuin heeft.
Ik draai hem voor de laatste keer voor je om. Blijkbaar kan jij niet accepteren dat niet iedereen puur naar de relatieve prijs kijkt. En ik noem het hier bewust relatief, omdat je leutert over een geldboom maar die oudere man die service wil geeft waarschijnlijk alsnog minder aan zijn TV uit dan de gemiddelde tweaker, ook al koopt hij het bij een duurdere winkel.

Het is heel simpel, jij hecht geen waarde aan service, alleen aan geld. Dus je zult nooit maar dan ook nooit gaan begrijpen waarom er winkels zijn die van service leven. Waarom voeren we discussie überhaupt nog? :?

Voor mijn bed met matrassen heb ik een paar uur mogen proberen in de winkel (verdeeld over meerdere dagen) met m'n vriendin en heb al die tijd persoonlijk advies gehad. Kom je later nog eens terug voor een nieuw kussen dan kennen ze je nog en kunnen zo weer door pakken. Topservice, mag best wat extra kosten. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 21:20:
Voor mijn bed met matrassen heb ik een paar uur mogen proberen in de winkel (verdeeld over meerdere dagen) met m'n vriendin...
offtopic:
Too much information :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

:D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

[
Klopt, maar in Nederland zijn er gewoon wel heel veel mensen die genoeg geld hebben om te betalen voor service. De winkels, hotels, restaurants etc die dat bieden lopen ook gewoon prima.

Als ik na een dag rijden aankom in een hotel vind ik het super dat iemand mijn auto in de garage zet en dat mijn bagage na 10 minuten op mijn kamer staat. Ga ik de volgende dag verder is mijn accu vol, de auto van binnen en buiten schoon. Daar betaal ik voor. graag. Krijgt de auto meneer van het hotel 20 Euro van me als fooi en bedank ik hem voor de service en zeg hem dat ik op de terugweg weer langs kom. Het hotel heeft geen verkoop maar een klant. Een groot verschil als je 450 euro betaald voor overnachting met twee maaltijden.

Waarom ik dat hotel koos? Omdat ze Tesla Destination chargers hebben. Dus dan weet ik dat een uurtje na aankomst weer 300 km kan rijden. De charger is een service. Waarom kom ik de volgende weer weer terug? Omdat ik geweldige service kreeg in elk opzicht. Ze maakten me het leven makkelijk door me dingen uit handen te nemen. Je onderschat het aantal mensen die daarvoor willen betalen enorm.

Op Tweakers komen veel studenten en jongeren, Dat is mijn doelgroep voor sommige van mijn ondernemingen dus daarom kom ik er graag. Maar het valt me meer en meer op dat die niet goed snappen dat er gewoon veel mensen zijn zoals ik. Kijk gewoon eens op de weg. Hoeveel auto's boven de 75.000 daar tegenwoordig rijden. Dat zijn allemaal mensen die graag betalen voor service.

Hoeft niet altijd duur te zijn. CoolBlue gebruikt goede service al jaren als marketing. Met groot succes. Iets duurder maar wel beter. Ik heb geweldige ervaringen met ze. Vriendelijk, snel, efficient en flexibel. Ze maakten me het leven iets makkelijker. Ik deed koffie en zij sloten de stoomoven aan. Getest, doekje erover om de vingerafdrukken weg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:07
Gunner schreef op donderdag 25 april 2019 @ 20:43:
[...]

Ja vind je? Ik kan zo een kabel als particulier voor minder dan €4 versturen dan wat allekabels vraagt en ik doe niet zoveel volumes als zij dat doen. Ik weet bijna wel zeker dat zij gewoon prima afspraken hebben met PostNL en dit komt op mij over als extra marge pakken.

Hebben ze die afspraken niet doen ze in mijn optiek iets verkeerd.
Kijk ook eens naar het feit dat een webshop niet alleen de verzendkosten rekent, maar met de verzendkosten eigenlijk de totale kosten van het versturen rekent:
- Verpakkingsmateriaal (envelop of brievenbusdoos)
- Het verpakken zelf
- De daadwerkelijke verzendkosten

Je moet ook niet vergeten dat de verzendkosten die JIJ aan allekabels betaald, niet is wat ZIJ van je ontvangen. Ze rekenen €3,95 zo te zien. Dat is inclusief 21% btw, dus ze krijgen maar €3,26 van je. Daar moet een envelop a €0,80 vanaf, de verzendkosten a €2,49 en als je het label op €0,05 waardeert dan kost het verzenden dus MEER dan wat jij betaald, namelijk €3,34. Er wordt dus niks verdiend aan die verzendkosten.

Misschien is het wel heel anders, en wilt een webshop liever geen bestelling voor 1 goedkoop kabeltje waar ze op de verzendkosten moeten toeleggen? Als jij een enkele kabel bij ze koopt, de verzendkosten nét aan (of juist niet) dekkend zijn voor de daadwerkelijke verzending, de marge op dat goedkope kabeltje €1,- is, vervolgens betaal je met iDeal, dat kost ze ook €0,45 per transactie, dan verdienen ze toch letterlijk geen fuck aan die verkoop van dat ene kabeltje? Gewoon echt helemaal niets?
Misschien zijn die verzendkosten er júist om lage bestelwaardes te ontmoedigen: het kost ze immers tijd, administratie, verzendkosten, verpakkingskosten, arbeid, allemaal om uiteindelijk niks te verdienen aan 1 kabeltje.

Ik kan me best voorstellen dat zo'n webshop de verzendkosten juist iets hoger heeft, omdat ze weten dat 50 bestellingen met 1 kabel, een hele werkdag kan kosten, maar niets oplevert.
Dan heb je liever 1 bestelling met 5 kabels, want dat kost nét zoveel werk, maar dáár wordt tenminste wel wat aan verdiend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 21:20:
@Gunner
Ik draai hem voor de laatste keer voor je om. Blijkbaar kan jij niet accepteren dat niet iedereen puur naar de relatieve prijs kijkt. En ik noem het hier bewust relatief, omdat je leutert over een geldboom maar die oudere man die service wil geeft waarschijnlijk alsnog minder aan zijn TV uit dan de gemiddelde tweaker, ook al koopt hij het bij een duurdere winkel.
Dit is de laatste keer dat ik reageer ,jouw taalgebruik begint wat extreem te worden als je je zin niet krijgt en er argumenten worden gegeven die niet passen op jouw persoonlijk N=1.

Ik LEUTER niet, ik vertel alleen bij herhaling dat de meeste mensen een beperkt budget hebben en dat die dus moeten kiezen. Veel service of zelf even wat uitzoeken. Dat is iets wat blijkbaar in jouw wereldbeeld niet mogelijk is. Je kan alleen kiezen voor altijd maar goede service als geld geen enkele rol speelt.
Het gevolg daarvan is dat er veel mensen zijn die dus voor goedkoop gaan. Hun omgeving ziet dat en kan dan dus de keuze maken om ook wat uit te zoeken of te vragen aan anderen wat te doen. Dat heeft tot gevolg dat er steeds meer mensen die keuze kunnen maken. En voor niet echt gecompliceerde dingen zullen steeds meer mensen de goedkope keuze maken.
Je weigert hardnekkig in te gaan op de gevolgen die echt voor je ogen gebeuren. Steeds meer bedrijven die niets aan service leveren maar botweg alleen maar duurder zijn gaan kapot.
Je hebt nog geen enkele keer antwoord gegeven op: Waarom zijn bv in Duitsland dingen als espressomachines, matrassen en andere zaken ook in de winkel 30-40% goedkoper? Ook daar leveren ze service en ik kan je uit ervaring vertellen een stuk betere dan in Nederland. Er zijn zelfs keukenfirma's die vanuit Duitsland komen plaatsen. Goedkoper en van betere kwaliteit dan de Brugmannen van deze wereld.
Daar ben je nog geen enkele keer op in gegaan. Je begint alleen steeds weer over je schoonvader (N=1) die zo aan service hangt van de winkel aan het einde van de straat. Ik heb tot nu toe iedere keer gezegd dat dat prima is en dat er zulke mensen zijn. Maar dat winkels niet kunnen bestaan van misschien wel 10000 mensen die over heel Nederland verspreid wonen en eens in de 5-10 jaar iets duurs kopen.
Het is heel simpel, jij hecht geen waarde aan service, alleen aan geld. Dus je zult nooit maar dan ook nooit gaan begrijpen waarom er winkels zijn die van service leven. Waarom voeren we discussie überhaupt nog? :?
Omdat jij steeds voor mij invult wat ik zou denken en willen.
Ik zeg nergens dat ik geen service wil of kwaliteit onbelangrijk vind. Dat maak jij er van.
https://www.desteven.nl/l...t-invullen-voor-een-ander

Om je even een hint te geven: Ik noemde eerder, als je dat tenminste gelezen hebt, dat veel mensen bij IKEA kopen omdat ze het dan snel en goedkoop hebben. En dat ze niet 6 maanden willen wachten op een meubelmaker. Mijn stoelen komen van zo'n meubelmaker. Voor mij en mijn vrouw twee die er hetzelfde uitzien maar subtiel verschillend zijn vanwege verschil in lichaamsbouw. Dikker kussen, dunnere rugleuning enz. Keuze uit eindeloze soorten hout, kleur, afwerking, bekleding en meer. Dat is service, daar heb ik dik voor betaald en het duurde dus 6 maanden. Ik vind het dat waard. Maar ik heb wel degelijk rond gevraagd wie het kon en wat het kostte. Ik loop niet zonder enige vorm van onderzoek naar de dichtstbijzijnde persoon die egt meubelmaker te zijn.
Ik krijg ook prima service in een aantal sterrenrestaurants waar ik zo eens in de paar maanden eet. Peper duur, maar onbetaalbaar wat beleving betreft en zeker niet online te verkrijgen of bij een Wok all you can eat. Maar ik lees wel degelijk recensies omdat ik geen zin heb om een paar honderd euro uit te geven aan een etentje dat me niet bevalt. En ja, dat is me ook overkomen. Daar ga ik dus nooit meer heen.
Maar dat ik dat doe maakt me niet blind voor de keuzes die andere mensen (moeten) maken. De meeste doen dat echt niet. Die gaan naar de mac, de wok, de italiaan of de chinees
De bedrijven zoals die meubelmaker kunnen nauwelijks hun hoofd boven water houden. Die stoelen van mij gaan wel 50 jaar mee (Ik niet meer) Dus ze verkopen echt niets meer aan me. Een of twee in Nederland redden het misschien. Ze kunnen niet in iedere stad zitten. Maar als ik half Nederland door moet om te testen en te kijken kan ik ook naar Duitsland of Belgie.
Voor mijn bed met matrassen heb ik een paar uur mogen proberen in de winkel (verdeeld over meerdere dagen) met m'n vriendin en heb al die tijd persoonlijk advies gehad. Kom je later nog eens terug voor een nieuw kussen dan kennen ze je nog en kunnen zo weer door pakken. Topservice, mag best wat extra kosten. O-)
Ach, Tik eens proefslapen in op Google en je vind bedrijven als De Matrassenman, Matras Factory Beter Bed en nog een paar dozijn die je 90-100 dagen laten proefslapen op sommige matrassen. Daar is niets bijzonders aan. Gewoon thuis. Daarvoor hoef ik niet naar de winkel. Als je maar een paar uur in de winkel mag liggen vind ik het slechte service. Maar het is prima als jij daar tevreden mee bent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:37
thaan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:57:
Misschien zijn die verzendkosten er júist om lage bestelwaardes te ontmoedigen: het kost ze immers tijd, administratie, verzendkosten, verpakkingskosten, arbeid, allemaal om uiteindelijk niks te verdienen aan 1 kabeltje.
Voor een webshop met allerlei soorten onderdelen voor computers en multimedia, zou zo'n strategie best kunnen kloppen.

Als je echter een webshop hebt met vooral alle soorten kabeltjes, moet je niet raar opkijken als klanten regelmatig één kabeltje bij je bestellen. Als je dat niet wilt, heb je de markt niet helemaal goed begrepen...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@dreamscape inderdaad, bij een shop die allekabels heet verwacht je niet dat je 'alle kabels' moet bestellen om een rendabele bestelling te krijgen. Daar moet een enkel kabeltje ook gewoon lukken.
Dit riekt eerder naar standaardisering om het voor henzelf zo gemakkelijk mogelijk te maken. En dan inderdaad een beetje extra marge pakken op mensen die maar één kabeltje willen.
Ortep schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:12:
Ach, Tik eens proefslapen in op Google en je vind bedrijven als De Matrassenman, Matras Factory Beter Bed en nog een paar dozijn die je 90-100 dagen laten proefslapen op sommige matrassen. Daar is niets bijzonders aan. Gewoon thuis. Daarvoor hoef ik niet naar de winkel.
Jij spreekt over een proefperiode, dat staat los van de service in de winkel waar naar je houding wordt gekeken en uitgezocht wat het beste bij je past. Pas na levering gaat de proefperiode in, ook bij een speciaal voor jouw besteld bed. Dat is echt iets anders dan blind moeten bestellen maar dan wel even mogen proefslapen.

De rest ga ik niet op in, ik had al gezegd dat het de laatste poging was.
Als je maar een paar uur in de winkel mag liggen vind ik het slechte service. Maar het is prima als jij daar tevreden mee bent
Wij zijn klaar. :)

[ Voor 16% gewijzigd door Gonadan op 25-04-2019 23:19 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
dreamscape schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:13:
[...]

Voor een webshop met allerlei soorten onderdelen voor computers en multimedia, zou zo'n strategie best kunnen kloppen.

Als je echter een webshop hebt met vooral alle soorten kabeltjes, moet je niet raar opkijken als klanten regelmatig één kabeltje bij je bestellen. Als je dat niet wilt, heb je de markt niet helemaal goed begrepen...
En dus reken je dan iets meer verzendkosten: dan kun je prima 1 kabeltje opsturen, zonder dat je er al teveel op toelegt. Iedereen blij.
Maar gratis of héél goedkoop verzenden bestaat simpelweg niet, ook niet voor een webwinkel zoals allekabels.

Behalve uiteraard de belachelijke verzendkosten die 3e wereldlanden zoals China hebben om naar Nederland te sturen: het is verdomme goedkoper om een pakket vanuit China naar Nederland te sturen, dan binnen Nederland iets te verzenden. |:(
Het zou (alleen al milieutechnisch) niet zo mogen zijn dat het goedkoper is om die kabel in China te kopen en naar Nederland te versturen, dan om diezelfde kabel hier in Nederland op de post te doen, wat dus helaas wel zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@thaan het lijkt goedkoper, maar het kost niet minder. Of zo. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@thaan Kabels zijn de melkkoeien voor winkels. Een kabel die bij allekabels 10 euro kost kan je op AliExpress incl verzending voor 2,50 krijgen.

Voordeel van AlleKabels is dat ze alles hebben en ook snel kunnen leveren. Ga dat maar eens bij een fysieke winkel proberen. Als je vraagt om een Displayport naar DVI verloop gok ik dat je eerder de vraag krijgt wat dat is dan dat je na een uur winkelen zo'n ding in je handen hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaan
Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:26:
@thaan het lijkt goedkoper, maar het kost niet minder. Of zo. :P
Dat schijnt dus wel zo te zijn. 3e wereldlanden die lagere posttarieveren krijgen om ontwikkeling te stimuleren oid. Opzich niet heel raar gedacht aangezien de UPU al bestaat sinds 1874, tot je bekijkt wat het hedendaagse effect daarvan is.
Het moet niet zo kunnen zijn dat PostNL de hele dag voor een stuiver pakketjes uit China door de brievenbussen loopt te duwen, terwijl we hier zelf minimaal €0,83 voor een kaart tot 20gram betalen, maar toch is dat zo.
_JGC_ schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:32:
@thaan Kabels zijn de melkkoeien voor winkels. Een kabel die bij allekabels 10 euro kost kan je op AliExpress incl verzending voor 2,50 krijgen.

Voordeel van AlleKabels is dat ze alles hebben en ook snel kunnen leveren. Ga dat maar eens bij een fysieke winkel proberen. Als je vraagt om een Displayport naar DVI verloop gok ik dat je eerder de vraag krijgt wat dat is dan dat je na een uur winkelen zo'n ding in je handen hebt.
Het ging me niet perse om Allekabels of überhaupt kabels: maar om het feit dat er méér zit in het runnen van een bedrijf dan dat je zelf even iets in een envelop propt en op de bus doet, dus waarom rekent een bedrijf dan zoveel verzendkosten?!?

Het product was niet zozeer van belang, meer het kostenplaatje wat zit achter het opsturen van een goedkoop product in een envelop, waar weinig marge op zit en de verzendkosten dus ook niet dekkend zijn voor het daadwerkelijk verzenden van het product. Wellicht was een kabel daarvoor verkeerd. ;)

Maar houdt er ook rekening mee: dat die kabel op AliExpress 2,50 kost, betekent niet dat een winkel hem daarvoor kan inkopen.

Ik vind het niet meer dan normaal dat de verzendkosten hoger zijn dan de daadwerkelijke waarde van de postzegels, de verzendkosten moeten immers ook meer dekken dan alleen de postzegels. Dat wordt alleen altijd over het hoofd gezien.

[ Voor 49% gewijzigd door thaan op 25-04-2019 23:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Nu online
Ortep schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:12:
[...]

Je hebt nog geen enkele keer antwoord gegeven op: Waarom zijn bv in Duitsland dingen als espressomachines, matrassen en andere zaken ook in de winkel 30-40% goedkoper?

[...]
Voor de consument leuk maar voor de ondernemer een drama.... Duitsland is een veel grotere markt dan Nederland met een moordende concurrentie op een aantal gebieden. Soms wordt nauwelijks iets verdiend, vaak wordt gewoon verlies gemaakt. Dat die prijzen ook in de winkel gelden is mij overigens niet bekend. Je doet nu of dat normaal is maar dat kan nooit de norm zijn: met 30-40% lagere prijzen voor een espressomachine is er nul (of zelfs een negatieve) marge over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@thaan ik bedoel meer dat de kosten van het verzenden vanuit China echt niet lager zijn. De tarieven blijkbaar wel, maar dat is iets anders dan kosten en al helemaal anders dan impact op de aardkloot.

@bszz heeft dat ook te maken met de distributie? Je ziet ook vaak dat zaken dan specifiek door een distributeur voor de benelux geleverd wordt en die hanteren gewoon veel hogere tarieven dan andere landen.

[ Voor 34% gewijzigd door Gonadan op 25-04-2019 23:46 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaan
Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:45:
@thaan ik bedoel meer dat de kosten van het verzenden vanuit China echt niet lager zijn. De tarieven blijkbaar wel, maar dat is iets anders dan kosten en al helemaal anders dan impact op de aardkloot.
Echter worden de kosten afgewenteld op de andere leden van de UPU, bijv. wij. Dus door onze interne tarieven te verhogen, kunnen de tarieven van pakjes uit China kunstmatig laag worden gehouden. Als ik het goed begrijp, tenminste.
Dat is natuurlijk een kwade zaak: zo betalen alle Nederlanders die post/pakketten versturen of ontvangen, mee aan het subsidiëren van zendingen uit China.

Extra crue wordt het, als je dat weer terugvertaalt naar het voorbeeld van de kabel winkel waar we het net over hadden: die betaald hoge verzendkosten aan PostNL, omdat PostNL moet toeleggen op de kabels die vanuit China naar consumenten worden verzonden. Ze moeten dus hogere verzendkosten betalen dan nodig, om de verzending van de concurrenten in China goedkoper te maken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Nu online
Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:45:

@bszz heeft dat ook te maken met de distributie? Je ziet ook vaak dat zaken dan specifiek door een distributeur voor de benelux geleverd wordt en die hanteren gewoon veel hogere tarieven dan andere landen.
Als je een grote markt hebt (met hoog volume) kun je als distributeur natuurlijk toe met een wat lagere marge en dus een lagere inkoopprijs voor retailers. Ondanks Europa zijn de meeste markten toch nog enigzins gescheiden door landsgrenzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@thaan en dat is dus wat mij het meeste zorgen baart. Iedereen gaat als een blinde uit het oosten bestellen en onze lokale winkels gaan allemaal aan puin want die worden als 'schandalig duur' gezien.
Geef het een aantal jaren en men draait bij waardoor importeren ineens niet meer zo kunstmatig goedkoop is. Maar wat hebben we dan lokaal nog over? Dan mogen we dus voor te veel geld te lang wachten op zooi die ik graag gewoon om de hoek had willen kopen.

@bszz ja precies. Maar er speelt wel meer mee dan volume, ook lokale regelgeving en welvaartsniveau speelt wat dat betreft een rol. Een verschil van 40% op een telefoon is ook weer niet te verklaren met volume.
In die zin moeten we nog wel wat grenzen doorbreken.

[ Voor 22% gewijzigd door Gonadan op 25-04-2019 23:55 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaan
Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:53:
@thaan en dat is dus wat mij het meeste zorgen baart. Iedereen gaat als een blinde uit het oosten bestellen en onze lokale winkels gaan allemaal aan puin want die worden als 'schandalig duur' gezien.
Geef het een aantal jaren en men draait bij waardoor importeren ineens niet meer zo kunstmatig goedkoop is. Maar wat hebben we dan lokaal nog over? Dan mogen we dus voor te veel geld te lang wachten op zooi die ik graag gewoon om de hoek had willen kopen.
Daarom hoop ik dat er tenminste nog iets goeds komt uit het presidentschap van Trump: het gedoe dat daar nu gaande is met het terugtrekken uit de UPU (vanwege dit geneuzel met verzendkosten vanuit China). Wellicht dat er veranderingen uit voort komen, die ervoor zorgen dat we niet meer voor €2,50 incl. verzending iets vanuit China kunnen laten komen, geleverd door PostNL, wat hier in Nederland alleen al 3 postzegels á €2,49 totaal nodig heeft.
bszz schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:44:
[...]

Voor de consument leuk maar voor de ondernemer een drama.... Duitsland is een veel grotere markt dan Nederland met een moordende concurrentie op een aantal gebieden. Soms wordt nauwelijks iets verdiend, vaak wordt gewoon verlies gemaakt. Dat die prijzen ook in de winkel gelden is mij overigens niet bekend. Je doet nu of dat normaal is maar dat kan nooit de norm zijn: met 30-40% lagere prijzen voor een espressomachine is er nul (of zelfs een negatieve) marge over.
Ik kan dit beamen vanuit een compleet andere branche: Duitsers verkopen liever iets met verlies, dan dat ze de concurrent iets met verlies laten verkopen. En zo concurreren die gasten elkaar helemaal de grond in. Op korte termijn leuk voor de consument die iets goedkoop in Duitsland kan scoren, maar totaal niet gezond.

[ Voor 30% gewijzigd door thaan op 25-04-2019 23:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

thaan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:56:
Daarom hoop ik dat er tenminste nog iets goeds komt uit het presidentschap van Trump: het gedoe dat daar nu gaande is met het terugtrekken uit de UPU (vanwege dit geneuzel met verzendkosten vanuit China). Wellicht dat er veranderingen uit voort komen, die ervoor zorgen dat we niet meer voor €2,50 incl. verzending iets vanuit China kunnen laten komen, geleverd door PostNL, wat hier in Nederland alleen al 3 postzegels á €2,49 totaal nodig heeft.
Wat is überhaupt de oorsprong van dat idee geweest? We importeren toch sowieso al heel veel uit China?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaan
Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:58:
[...]

Wat is überhaupt de oorsprong van dat idee geweest? We importeren toch sowieso al heel veel uit China?
Het wordt hier best diepgaand beschreven.
Het komt neer op dat het originele systeem erop rekende dat er evenveel post tussen 2 landen werd uitgewisseld, bijv. NL en China. Na de 2e wereldoorlog is dat veranderd en zijn er terminal dues gekomen, kosten om de verschillen te dekken. Echter is het grote probleem dat de kosten die je hiervoor berekend, niet uniform zijn. Arbeid kost niet hetzelfde in alle landen.
Uiteindelijk is er veel steun geweest voor kunstmatig lage terminal dues voor ontwikkelende & 3e wereldlanden, en die situatie is er tot op de dag van vandaag.

De oplossing is niet zwart-wit, zoals zoveel, maar het is duidelijk dat we eigenlijk af moeten willen van de situatie waarin ik goedkoper iets kan laten thuisbezorgen vanaf de andere kant van de aarde dan van een winkel 10km verderop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ortep schreef op donderdag 25 april 2019 @ 21:06:
[...]
De mensen die niet op internet zoeken zijn een minderheid is en eentje die snel slinkt. Zeker als dat zoeken een belangrijk deel van je budget bespaat.
En daarom moet jouw voorbeeld ook uit Duitsland komen, er is geen enkele NL-webshop die hem voor die prijs levert. Net zoals die eerder genoemde tv waar er in de pricewatch bijna iedereen hem voor dezelfde prijs als de expert aanbied, alleen een paar (/de uitzondering) webwinkels niet.
Jij blijft maar naar je N=1 schoonvader kijken die blijkbaar tonnen op de bank heeft en honderden euro's meer over heeft voor eenvoudige dingen als een TV of een wasmachine waarbij iemand hem de aanknop aanwijst en de stekekr in het stopcontact steekt. Dat mag hij best doen. Maar Henk en Ingrid leven zo niet. Die kunnen hun euro maar één keer uitgeven en ze hebben er niet al te veel van.
Henk & Ingrid kopen ook geen Jura E8, die kopen een koffiezetapparaat voor ongeveer 200,- bij een fysieke winkel en sparen daarmee 710,- uit tov jouw duitse webwinkel zonder service etc.

Dat is het hele probleem met jouw redenatie, in NL bespaar je boven de 1000,- mogelijk een 10 tot 20%, alleen de meeste mensen kopen niet in dat segment en dan gaat het in het meest verkochte segment nog maar over een paar tientjes.

En ja, natuurlijk zal er in de hele wereld nog wel een goedkopere leverancier zijn, maar die Jura e8 in duitsland zien de meeste mensen niet. Net zoals jij niet de prijs van een jura e8 in roemenie ziet, iets met zoek-bubbels etc.
Voor de grap net even bij duckduckgo gekeken, die komt met amerikaanse amazon.com waar dat ding 1999 dollar kost, en amazon draait nou niet echt verlies in amerika. Terwijl volgens jou iedere Amerikaan dat toch echt in Duitsland zou bestellen...
Als je geen geldboom in de tuin hebt geef je bespaar je 700+ euro op jouw prijs door gewoon een model voor max 200 euro te kopen.
En dat is dus niet omdat er zo ontzettend veel mensen graag 20-40% meer betalen voor meestal niet bestaande service.
Het probleem is alleen dat jouw 20-40% over het algemeen eerder richting 0% is als je voor hetzelfde product gaat (dus zonder service). Als het je alleen om het geld gaat dan krijg je geen service. Echter bestaat die service zeker nog wel, alleen jij komt het niet tegen omdat jij het geld er sowieso niet voor over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@thaan dat klinkt ook wel weer logisch inderdaad. Anders zou een Chinees nooit een brief naar z'n oom in Nederland kunnen sturen omdat het relatief gezien achterlijk duur is.

Dat laatste ben ik volkomen met je eens.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13-10 14:45
Interessante discussie over service en wat dat (extra) mag kosten in fysieke winkels.
Een productgroep waar het omgekeerde geldt, in mijn beleving, is voedsel. Juist het online bestellen (Appie, Jumbo, Picnic) biedt een hoger serviceniveau, het enige wat jezelf hoeft te doen is opbergen en bereiden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
@thaan wat die verzendkosten betreft, AlleKabels heeft gewoon een contract met PostNL. Die dwingen gewoon een tarief af en anders gaan ze wel naar DHL of DPD.

Laatst moest ik een 27" beeldscherm retour sturen naar Amazon, kon gratis met DHL. Probleem: de doos was 5cm te breed voor DHL. Die is met PostNL als 30kg verzekerd volumepakket naar Duitsland gegaan. Zoiets kost normaalgesproken 55 euro, ik was 6,95 + idealkosten + BTW kwijt via een partij met een contract.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:58:
[...]

Het volume van de chinese export speelt ook een heel grote rol waarom het versturen zo goedkoop kan.

China is gewoon zo ongeveer de fabriek voor het westen, alles wat je dan extra rekent voor transportkosten wordt gewoon 100% doorgerekend aan de consument, oftewel ook de winkels etc gaan duurder worden als de postpakketten duurder worden.
En daar zit niemand op te wachten.
Mr.D78 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 00:29:
Interessante discussie over service en wat dat (extra) mag kosten in fysieke winkels.
Een productgroep waar het omgekeerde geldt, in mijn beleving, is voedsel. Juist het online bestellen (Appie, Jumbo, Picnic) biedt een hoger serviceniveau, het enige wat jezelf hoeft te doen is opbergen en bereiden.
Qua voedsel denk ik dat het heel erg afhangt van wat de online winkels gaan doen met verse spullen...
Nu leggen ze er bijna geld op toe door vers voedsel te garanderen, terwijl het niet verse voedsel ook ergens moet blijven. En ze missen met online de impulsaankopen uit de winkels dus ze willen ook niet het niet verse spul naar de winkels hebben.
En het lijkt me ook niet gezond voor de wereld als het westen gaat zeggen dat wij geen vers voedsel korter houdbaar dan 5 dagen meer willen hebben...

Oftewel ik ben erg benieuwd naar wat de winkels gaan doen als de introductie tijd voorbij is en het gewone standaard business wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08:40
Interessante discussie. Goed om mensen soms even uit hun eigen bubbel te halen.

Las toevallig gisteren nog dat het grootste obstakel om online dingen te kopen nog altijd is dat je het niet eerst in het echt kan zien. https://www.google.com/am...-niet-online-te-kopen.amp

Denk dat vele tweakers zich nauwelijks meer een leven zónder online bestellingen kunnen voorstellen, maar voor het grote publiek geldt nog altijd dat zij graag een meerprijs betalen voor het fysiek zien van een product voor aankoop.

Sailliant detail: verzendkosten blijven ook een grote reden om niet online te kopen. Grappig, want die zijn vaak zo laag dat de aankoop per saldo nog steeds meestal goedkoper is online ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 08:30

servies

Veni Vidi Servici

bszz schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:44:
[...]

Dat was vroeger vaak al zo en nu nog steeds. Vroeger zagen alleen de mensen die langs de grens woonden het verschil. Tegenwoordig met internet kan iedereen het zien. Of het 30-40% is betwijfel ik, maar het kan soms aanzienlijk zijn...
En nee, dat heeft niet alleen met de grotere markt in Duitsland te maken... Dat heeft vermoed ik vooral met vastgoed en distributiesysteem te maken. Het eerste is veel te hoog geprijsd in Nederland...en het laatste is veel te fijnmazig in Nederland waardoor veel te veel mensen een graantje uit de ruif proberen mee te pikken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• leonbong
Verwijderd schreef op donderdag 25 april 2019 @ 22:10:
[...]

Klopt, maar in Nederland zijn er gewoon wel heel veel mensen die genoeg geld hebben om te betalen voor service. De winkels, hotels, restaurants etc die dat bieden lopen ook gewoon prima.

Als ik na een dag rijden aankom in een hotel vind ik het super dat iemand mijn auto in de garage zet en dat mijn bagage na 10 minuten op mijn kamer staat. Ga ik de volgende dag verder is mijn accu vol, de auto van binnen en buiten schoon. Daar betaal ik voor. graag. Krijgt de auto meneer van het hotel 20 Euro van me als fooi en bedank ik hem voor de service en zeg hem dat ik op de terugweg weer langs kom. Het hotel heeft geen verkoop maar een klant. Een groot verschil als je 450 euro betaald voor overnachting met twee maaltijden.

Waarom ik dat hotel koos? Omdat ze Tesla Destination chargers hebben. Dus dan weet ik dat een uurtje na aankomst weer 300 km kan rijden. De charger is een service. Waarom kom ik de volgende weer weer terug? Omdat ik geweldige service kreeg in elk opzicht. Ze maakten me het leven makkelijk door me dingen uit handen te nemen. Je onderschat het aantal mensen die daarvoor willen betalen enorm.

Op Tweakers komen veel studenten en jongeren, Dat is mijn doelgroep voor sommige van mijn ondernemingen dus daarom kom ik er graag. Maar het valt me meer en meer op dat die niet goed snappen dat er gewoon veel mensen zijn zoals ik. Kijk gewoon eens op de weg. Hoeveel auto's boven de 75.000 daar tegenwoordig rijden. Dat zijn allemaal mensen die graag betalen voor service.

Hoeft niet altijd duur te zijn. CoolBlue gebruikt goede service al jaren als marketing. Met groot succes. Iets duurder maar wel beter. Ik heb geweldige ervaringen met ze. Vriendelijk, snel, efficient en flexibel. Ze maakten me het leven iets makkelijker. Ik deed koffie en zij sloten de stoomoven aan. Getest, doekje erover om de vingerafdrukken weg te halen.
Ik denk dat jij de groep mensen die voor jouw type service wil en kan betalen ernstig overschat.

Het aantal huishoudens in nederland wat met gezamenlijk inkomen meer dan 75000€ netto binnen harkt is maar 124 duizend huishoudens in 2017.
Let op een huishouden kan dus meerdere verdieners zijn.

Ik denk dat 124 duizend huishoudens een beetje te weinig is voor al die "service zaken" in nederland om te overleven.

PS Je moet niet naar het aantal dure lease auto's op de weg letten. Aangezien uit statistieken blijkt dat enorm deel van de berijders zelf behoorlijk bijlapt op het leasebedrag om een duurdere klasse te mogen rijden. Dan wat ze krijgen van hun werkgever.
Met name bij lease-bakken van ZZP's is er een enorme groep zogenaamde scheef-rijders. Een lease auto veel duurder dan wat gebruikelijk is bij hun inkomen.

PS Ik hoor zelf bij de 124 duizend happy few, maar ik ben niet van gisteren en rij wel een nieuwe auto maar hij kost nog geen 12000€. Ik ben ook scheef-rijder maar dan omlaag.
Ik vind dat iets best iets mag kosten maar ik ga geen 200€ extra neerleggen voor product van 1000€ om het een fysieke winkel te kopen.

https://www.cbs.nl/nl-nl/...inkomen-boven-50-000-euro

Ik ken genoeg ZZP-ers die lekker aan het dik doen zijn met hun auto en dan kom ik hun huis waar het maar armetierig is in mijn optiek. Dat zijn ZZP-ers zowel in de bouw / ICT als financieel.
Je had een paar jaar terug moeten zien toen heel ZZP een naheffing kregen voor de bijtelling van hun auto omdat de belastingdienst met die camera's op de weg makkelijk kon aantonen dat er meer dan 500km prive werd gereden. Spontaan krijgen veer ZZP-ers een hart verzakking want opeens de bijtelling moeten betalen voor te dure auto.

[ Voor 8% gewijzigd door leonbong op 26-04-2019 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
scheefrijders... beetje offtopic maar juist werkgevers hebben de afgelopen jaren behoorlijk beknibbeld op de leasebudgetten. Een leasebudget is meer een bijdrage in de kosten. Veel mensen met vergelijkbaar werk zonder lease auto rijden ook een klasse hoger.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Klopt maar een auto slokt een enorm stuk van besteedbaar inkomen op. Als ja dan ook nog een te dure voor je inkomen hebt dan blijft er weinig over voor andere zaken.

offtopic:
Ik heb van 2011-2016 een opel astra gehad van 29000€. 15000km/jaar
Dat ding heeft mij inclusief benzine, afschrijving, en onderhoud. Zo'n 480€ in de maand gekost.
Auto's zijn dus heel duur.

[ Voor 41% gewijzigd door leonbong op 26-04-2019 09:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Gomez12 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 01:12:

Qua voedsel denk ik dat het heel erg afhangt van wat de online winkels gaan doen met verse spullen...
Nu leggen ze er bijna geld op toe door vers voedsel te garanderen, terwijl het niet verse voedsel ook ergens moet blijven.
Dit vind ik toch een bijzondere opmerking. :? Dus volgens jou leggen de supermarkten (?) toe op hun verse groenten en fruit?
Lijkt me onwaarschijnlijk, want mijn groenteman is en goedkoper dan de supermarkt, levert een hogere kwaliteit en legt er zeer zeker niet op toe.

Ook zou dat niet rijmen met het feit dat boeren slechts soms centen/dubbeltjes voor hun producten krijgen, terwijl de supermarkten het tigvoudige vragen aan de consument. :X
Valorian schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 07:58:
Interessante discussie. Goed om mensen soms even uit hun eigen bubbel te halen.

Las toevallig gisteren nog dat het grootste obstakel om online dingen te kopen nog altijd is dat je het niet eerst in het echt kan zien. https://www.google.com/am...-niet-online-te-kopen.amp

Denk dat vele tweakers zich nauwelijks meer een leven zónder online bestellingen kunnen voorstellen, maar voor het grote publiek geldt nog altijd dat zij graag een meerprijs betalen voor het fysiek zien van een product voor aankoop.

Sailliant detail: verzendkosten blijven ook een grote reden om niet online te kopen. Grappig, want die zijn vaak zo laag dat de aankoop per saldo nog steeds meestal goedkoper is online ;)
Maar dat in-het-echt-zien-en-voelen is natuurlijk wel erg productafhankelijk! Voor mij in ieder geval wel.

Zeker saillant; dat verzendkosten verhaal. Uiteraard wil ik daar ook niet voor betalen, maar puur rationeel gezien is zelfs de 6,50 die PostNL rekent voor een pakje van de ene kant van het land, naar de andere kant, een peulenschil versus wat dat zou kosten als ik zelf zou moeten rijden! Niet alleen de prijs/km van een auto (minimaal al zo'n 40ct/km voor de meest goedkope auto), maar de file ellende, parkeer geneuzel, etc, etc.
Mr.D78 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 00:29:
Bij ons juist omgekeerd! Het bestellen van vers voedsel is nou juist iets wat ik NIET online zou willen c.q. een hoger serviceniveau biedt.
Nog afgezien het standaard gooi- en smijtwerk van supermarktmedewerkers met groenten en fruit en de ongeïnteresseerd van bezorgers hoe ze een krat met vers spul neerfl*kkeren.
Ok, een pak suiker, een blikje tomatenpuree, zak met rijst; daar kan weinig mee misgaan (alhoewel ;) )

Wij halen zaken als vers vlees, kaas, vis, groenten/fruit vrijwel nooit bij een supermarkt. Alleen al de verpakkingsidioterie en de 'camouflage' van het versproduct staan ons tegen. Nog afgezien van de vaak tegenvallende prijs/kwaliteitsverhouding.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:48

Metalfreak

Hoije woh!

leonbong schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 08:58:
[...]

Ik denk dat jij de groep mensen die voor jouw type service wil en kan betalen ernstig overschat.

Het aantal huishoudens in nederland wat met gezamenlijk inkomen meer dan 75000€ netto binnen harkt is maar 124 duizend huishoudens in 2017.
Let op een huishouden kan dus meerdere verdieners zijn.

Ik denk dat 124 duizend huishoudens een beetje te weinig is voor al die "service zaken" in nederland om te overleven.

PS Je moet niet naar het aantal dure lease auto's op de weg letten. Aangezien uit statistieken blijkt dat enorm deel van de berijders zelf behoorlijk bijlapt op het leasebedrag om een duurdere klasse te mogen rijden. Dan wat ze krijgen van hun werkgever.
Met name bij lease-bakken van ZZP's is er een enorme groep zogenaamde scheef-rijders. Een lease auto veel duurder dan wat gebruikelijk is bij hun inkomen.

PS Ik hoor zelf bij de 124 duizend happy few, maar ik ben niet van gisteren en rij wel een nieuwe auto maar hij kost nog geen 12000€. Ik ben ook scheef-rijder maar dan omlaag.
Ik vind dat iets best iets mag kosten maar ik ga geen 200€ extra neerleggen voor product van 1000€ om het een fysieke winkel te kopen.
Ik hoor zelf ook tot die selecte groep (vriendin is arts, dat tikt aan ;) ), maar geen haar op mijn hoofd die erover denkt om 450 euro voor een enkele hotelovernachting uit te geven en 20 euro voor een fooi vind ik echt absurd. Ik denk ook dat die vraag naar "service" door sommigen behoorlijk wordt overdreven. Als ik eens kijk naar wat ik de laatste jaren heb gekocht, kan ik me even het laatste garantiegeval niet meer herinneren. Die drang naar service heb ik dan ook totaal niet. Het is soms goedkoper om dan maar na 2 jaar je schouders op te halen en een nieuw apparaat te kopen dan al die tijd extra geld te hebben uitgegeven aan "service", whatever that may be.

En mijn auto kostte nieuw ook rond de 70k, maar dat heb ik er niet voor gegeven ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Inderdaad ik kan mij geen garantiegevallen herinneren.

Echter er komt er nu wel één aan. Mijn zuster heeft voor mij moeder een wasdroger (Siemens) gekocht bij de mediamarkt in februari die nu al geen leven meer geeft ik ben benieuwd.
Want mijn mediamarkt ervaringen van meer dan 10 jaar terug mbt service zijn niet zo best.
Ik wou het via coolblue kopen maar heeft mij zus niet gedaan, we gaan het zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
ehtweak schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:42:
[...]
Dit vind ik toch een bijzondere opmerking. :? Dus volgens jou leggen de supermarkten (?) toe op hun verse groenten en fruit?
Lijkt me onwaarschijnlijk, want mijn groenteman is en goedkoper dan de supermarkt, levert een hogere kwaliteit en legt er zeer zeker niet op toe.

Ook zou dat niet rijmen met het feit dat boeren slechts soms centen/dubbeltjes voor hun producten krijgen, terwijl de supermarkten het tigvoudige vragen aan de consument. :X
Niet de supermarkten, het online gedeelte daarvan...
In de supermarkten kan men het zelf kiezen en kan je dus voedsel laten liggen tot het bederft.
Echter bij het online gedeelte moet je voedsel uitleveren wat nog x dagen houdbaar moet zijn.
En hetgene wat het online gedeelte niet meer kan uitleveren, tja dat kost ergens simpelweg geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thaan
_JGC_ schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 00:57:
@thaan wat die verzendkosten betreft, AlleKabels heeft gewoon een contract met PostNL. Die dwingen gewoon een tarief af en anders gaan ze wel naar DHL of DPD.

Laatst moest ik een 27" beeldscherm retour sturen naar Amazon, kon gratis met DHL. Probleem: de doos was 5cm te breed voor DHL. Die is met PostNL als 30kg verzekerd volumepakket naar Duitsland gegaan. Zoiets kost normaalgesproken 55 euro, ik was 6,95 + idealkosten + BTW kwijt via een partij met een contract.
Dat betekent niet dat Allekabels een flink lager tarief kan afdwingen. De enige die een laag tarief heeft bij PostNL is Bol.com, dat is zo ongeveer de ruggegraat van het complete pakketnetwerk. Niemand gaat flink betere tarieven afdwingen bij de verzendpartijen dan een euro of €5. Hoogstens een paar dubbeltjes eronder bij écht flinke volumes, maar heel veel lager wordt het niet.

Het is ook zeer zeker niet zo dat DHL/DPD/PostNL elkaar flink beconcurreren met een flink lager tarief. Het is echt dubbeltjeswerk.

Ik ken de tarieven van Allekabels uiteraard niet, ik ben totaal niet gerelateerd aan ze. Het is echter redelijk algemene kennis dat de pakkettarieven simpelweg een bodem bereikt hebben: alle pakketdiensten voeren bijv. ook ongeveer jaarlijks prijsverhogingen door in bepaalde contracten.

[ Voor 12% gewijzigd door thaan op 26-04-2019 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Uiteindelijk moeten ze allemaal een uitgeknepen schijn zzp' er met een bussie langs laten rijden. Een postNL die dagelijks in iedere straat meerdere pakketjes af mag leveren heeft dan ongeveer dezelfde kosten als een DPD die misschien drie pakketjes per dorp doet.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003

Metalfreak

Hoije woh!

thaan schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 10:27:
[...]

Dat betekent niet dat Allekabels een flink lager tarief kan afdwingen. De enige die een laag tarief heeft bij PostNL is Bol.com, dat is zo ongeveer de ruggegraat van het complete pakketnetwerk. Niemand gaat flink betere tarieven afdwingen bij de verzendpartijen dan een euro of €5. Hoogstens een paar dubbeltjes eronder bij écht flinke volumes, maar heel veel lager wordt het niet.

Het is ook zeer zeker niet zo dat DHL/DPD/PostNL elkaar flink beconcurreren met een flink lager tarief. Het is echt dubbeltjeswerk.

Ik ken de tarieven van Allekabels uiteraard niet, ik ben totaal niet gerelateerd aan ze. Het is echter redelijk algemene kennis dat de pakkettarieven simpelweg een bodem bereikt hebben: alle pakketdiensten voeren bijv. ook ongeveer jaarlijks prijsverhogingen door in bepaalde contracten.
Vaak hebben dergelijke relatief kleine partijen hun logistiek ook uitbesteed aan grotere logistieke dienstverleners, die doen wel aan het afdwingen van lagere tarieven bij PostNL kan ik uit ervaring zeggen. Heb bij zo'n dienstverlener gewerkt en volgens mij lagen de tarieven voor PostNL echt wel onder de 5 euro per pakket.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.D78
ehtweak schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 09:42:

Bij ons juist omgekeerd! Het bestellen van vers voedsel is nou juist iets wat ik NIET online zou willen c.q. een hoger serviceniveau biedt.
Nog afgezien het standaard gooi- en smijtwerk van supermarktmedewerkers met groenten en fruit en de ongeïnteresseerd van bezorgers hoe ze een krat met vers spul neerfl*kkeren.
Ik begrijp je punt, maar het gaat dan over het product (voedsel) zelf. Juist het serviceniveau vind ik hoog in vergelijk met een fysieke supermarkt of lokale winkel: bestellen en de bezorger zet de producten op het gewenste tijdstip op je aanrecht of in de voorraadkast. Mocht er een product ontbreken of niet goed zijn, is een telefoontje voldoende om te reclameren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 08:53

Metro2002

Memento mori

thaan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 23:37:
Maar houdt er ook rekening mee: dat die kabel op AliExpress 2,50 kost, betekent niet dat een winkel hem daarvoor kan inkopen.
Geloof me, kabels kosten echt ongeveer niets qua inkoop. Als er ergens veel marge op zit is het wel op kabels. Het is niet voor niets dat er bij bv de aanschaf van een tv altijd gevraagd wordt of je er een hdmi kabel bij wilt kopen , daar zit bijna meer winst op dan op die hele TV.
Even voor je idee, een HDMI kabel van 1,5 meter kost inkoop 78 cent en van 3 meter kost 1,39 euro ;) (net even opgezocht)
Ik vind het niet meer dan normaal dat de verzendkosten hoger zijn dan de daadwerkelijke waarde van de postzegels, de verzendkosten moeten immers ook meer dekken dan alleen de postzegels. Dat wordt alleen altijd over het hoofd gezien.
Maar je voorbeeld van een enveloppe a 80 cent is wel weer overdreven. Een bubbeltjesenveloppe koop je voor minder dan 5 cent en een labeltje kost ook 3 keer niks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Mr.D78 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 11:16:
[...]
.... Juist het serviceniveau vind ik hoog in vergelijk met een fysieke supermarkt of lokale winkel: bestellen en de bezorger zet de producten op het gewenste tijdstip op je aanrecht of in de voorraadkast. Mocht er een product ontbreken of niet goed zijn, is een telefoontje voldoende om te reclameren.
Bijzonder! :S
Wat de een ziet als 'service' zie ik als een invasie in mijn huiselijke privacy!
No way dat een bezorger voorbij de voordeur komt, laat staan iets op het aanrecht mag/kan zetten, of nog erger in m'n voorraadkast komt. Wow. :+

Ik wil helemaal niet achteraf moeten controleren of die halve inbreker/insluiper al dan niet de juiste fles balsamico in m'n keukenkastje heeft gezet. Laat staan dat ik discussies wil over dat er iets gebeurd is, waar ik een ander van beticht omdat 'ie toegang had tot mijn huis... 8)7
M.a.w. dan moet ik nog eens gaan controleren of die [onbekend] persoon z'n werk goed doet? Da's toch geen service? Da's alleen maar nog meer gedoe... :-(

[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 26-04-2019 12:25 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

ehtweak schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:24:
[...]

Bijzonder! :S
Wat de een ziet als 'service' zie ik als een invasie in mijn huiselijke privacy!
No way dat een bezorger voorbij de voordeur komt, laat staan iets op het aanrecht mag/kan zetten, of nog erger in m'n voorraadkast komt. Wow. :+

Ik wil helemaal niet achteraf moeten controleren of die halve inbreker/insluiper al dan niet de juiste fles balsamico in m'n keukenkastje heeft gezet. Laat staan dat ik discussies wil over dat er iets gebeurd is, waar ik een ander van beticht omdat 'ie toegang had tot mijn huis... 8)7
M.a.w. dan moet ik nog eens gaan controleren of die [onbekend] persoon z'n werk goed doet? Da's toch geen service? Da's alleen maar nog meer gedoe... :-(
Ik neem aan dat hij bedoeld dat de bezorger dat doet als jij thuis bent en als je dat graag wil. ;) Ik neem de handel aan de voordeur aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.D78
@ehtweak

-fysiek
Naar de supermarkt rijden (vergeet de statiegeldflessen niet)
Parkeren
Winkelwagen huren ("sh*'t, geen 50-centmuntje" )
Door winkel heen lopen en een voor een producten in winkelwagen
Statiegeldflessen inleveren
Naar kassa, producten weer uit winkelwagen halen 8)7
Afrekenen
Producten in tas/krat stoppen
Tas/krat in auto
Winkelwagen retourneren
Naar huis rijden
Thuis producten uit tas/krat op juiste plek zetten

versus

Online supermarktwebsite bezoeken
Gewenste producten bestellen
Bezorger brengt tas/krat thuis (als je thuis bent)
Afrekenen (aftrek aanwezige statiegeldflessen)
Producten uit tas/krat op juiste plek zetten

Zelf minder moeite hoeven doen is in mijn optiek een beter serviceniveau. O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
Je vergeet de zelfscan. ;)

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mr.D78
We hebben het over service, moet ik zelf ook nog met een scanner verkreukelde streepjescodes proberen te scannen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ja, want je kan gelijk je kratje/tas vullen met boodschappen. Heb je het 2x minder in je handen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ankona
Hebben jullie geen vrouw/vriendin?
Ok, ik geef toe, het kost wel een aardige cent maar dat gedoe in supermarkten heb je niets meer mee te maken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dus? Vroeger gingen de mannen toch ook jagen? :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Señor Sjon schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:44:
Dus? Vroeger gingen de mannen toch ook jagen? :P
Tja dat was in de tijd dat vegetarier nog een scheldwoord was voor mannen die niet konden jagen. Nu schijnt het hip te zijn om alleen plantjes te eten. :P

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Die grazen op andere plekken dan supermarkten. _O-

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Mr.D78 Tja... blijkbaar zie je boodschappen doen als een soort van strafexpeditie. ;)

Ik niet. Het grootste deel van de boodschappen zijn de zaken die we eten/drinken; en dat vinden we één van de allerbelangrijkste zaken. Vaak kies ik juist de dingen die niet regulier zijn; dat is weer eens wat anders.
En uiteraard, bepaalde zaken zoals schoonmaakmiddelen, gedroogd voedsel of lang houdbare ingrediënten bestellen we vaak online. Maar dan nog komt de bezorger echt niet ons huis in; onder geen beding.

En statiegeldflessen hebben we nooit; al die zooi drinken we toch al niet.
Bovendien komen onze groenten, fruit, vlees, vis, kaas, kip, e.d. zeer zeker niet uit de supermarkt. Dus tja...

Het lijkt wel alsof de supermarkt de enige winkel is voor velen... :|
Voor die mensen moeten al de slimme koelkasten en zelf-bestellende keukenkastjes en meeluisterende alexa's toch wel een uitkomst zijn! Dan hoef je nergens meer over na te denken! Gewoon altijd hetzelfde! Stel je voor toch, dat je zelf bepaalt hoe of wat... :X :+
Computer says so. Computer is always right. Resistance is futile

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@Mr.D78 ja ze zetten het achterin je auto of brengen het thuis, maar: het ligt op een grote hoop, is niet netjes ingepakt, de bierflesjes staan niet keurig rechtop, brood is geplet, koel en vriesmeuk niet écht koud, etc. Het heeft wat voordelen maar ook zeker wat nadelen.

Een fysieke winkel geeft mij echt heel veel meer service dan dergelijke bezorging of pick-up-points. Bijvoorbeeld:
• De kaasboer heeft een nieuwe kaas liggen, ik vraag of hij lekker is en zij zegt: "Die is niets voor jou, past niet echt bij je smaak. Wil je proeven?". En ze heeft gelijk, dus ik koop het niet.
• Ik wil graag een rollade maar die zijn er niet meer, dus de slager loopt naar achter en haalt een stuk varken. Gaat dat staan uitbenen en maakt ter plekke een rollade voor me. Vervolgens peilt hij ook nog even voor m'n geplande bereiding en probeert daarin te adviseren.
• Ik wil een meloen dus de groenteboer vraagt wanneer ik hem wil eten, en dan pakt hij er dus eentje die op dat moment precies goed rijp gaat zijn.
• Ben op zoek naar een nieuwe chilisaus, dus de eigenaar van de toko peilt mijn smaakvoorkeur en adviseert dan enkele opties en vertelt de verschillen.

Dát is service en dat is de reden waarom ik altijd naar dergelijke winkels zal blijven gaan zolang ze bestaan.
De supermarkten zijn met name goed in het zo laagdrempelig maken van boodschappen doen en net doen alsof ze goedkoop zijn, meer niet. Daarnaast is de kwaliteit van hun producten vaak ook nog discutabel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ehtweak je kruistocht tegen de supermarkten kan ik echt niet begrijpen. Als de specialisten en betere kwaliteit leveren en goedkoper zijn dan gaat iedereen daar wel heen. Ik ga naar beiden en een goede supermarkt (daar zit ook onderling veel verschil tussen) doet voor veel zaken niet onder voor de specialist. Ook daar krijg je seizoensproducten uit de regio etc.

Idem dito kan de specialist ook schrikbarend duur zijn of slechte kwaliteit leveren. Al komt dat laatste minder voor, vanwege betere controle. Maar goedkoper zie ik eigenlijk amper. Nog los van de tijd en moeite die het kost om alles langs te gaan, die kosten zie je niet.

Er zal vast ergens een sweet spot zijn qua aantallen ofzo, want er is veel verschil tussen supermarkten onderling per regio.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Laatst online: 08:40
Zelf ga ik gewoon lekker naar de AH. Qua prijs heb ik - als eenpersoons-huishouden - niet het idee dat er heel veel te winnen valt, en het is lekker makkelijk want ik kan op een plek in een keer alles kopen.

Is het duurder? Misschien wel, maar bij een par honderd euro boodschappen per maand gaat het dan echt nog om een paar euro verschil. Dan liever de luxe van een supermarkt om de hoek waar ze alles hebben dan verder fietsen voor een paar euro korting of naar verschillende winkels moeten.

Is de kwaliteit slechter dan van specialist? Geen idee, zou kunnen maar zo ervaar ik het zelf niet dus als het al zo is dan boeit het mij niet.

Wil ik advies over kaas , chili smaken etc? Nee, ik weet precies wat ik lekker vind en hoef geen tips.

Wil ik niet lekker online shoppen? Nee, ik ben weinig thuis en wil 100% flexibiliteit in wat ik waar en wanneer wil doen. Thuis moeten blijven voor een bezorging vind ik niet prettig.

Kortom, ik begrijp echt wel waarom mensen naar een specialist gaan of juist online bestellen, maar voor mij is een supermarkt nog steeds het meest voor de hand liggend.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Mr.D78
Vermakelijke discussie, duidelijk dat we een verschillende betekenis aan het woord service geven. Voor mij is het gemak, snelheid en no-nonsense. Voor de ander het persoonlijk advies over de smaak van kaas of een zeker eetrijpe meloen aangereikt krijgen.

En ja, boodschappen doen in 1,5 uur of 15 minuten, dan klinkt dat eerste meer als een strafexpeditie ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Laatst online: 01:02

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Gonadan schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:56:
@Mr.D78 ja ze zetten het achterin je auto of brengen het thuis, maar: het ligt op een grote hoop, is niet netjes ingepakt, de bierflesjes staan niet keurig rechtop, brood is geplet, koel en vriesmeuk niet écht koud, etc. Het heeft wat voordelen maar ook zeker wat nadelen.
Is zeer zeker niet mijn ervaring en we doen dat toch echt al bij a 3/4 jaar wekelijks. Afgezien van een incidenteel pak yoghurt dat omviel alles keurig netjes afgeleverd. Maar goed, je weet niet wat er waar tijdens het transport gebeurt. Misschien rijdt men hier in de regio normaal en bij jou niet, wie zal het zeggen.
Een fysieke winkel geeft mij echt heel veel meer service dan dergelijke bezorging of pick-up-points. Bijvoorbeeld:
• De kaasboer heeft een nieuwe kaas liggen, ik vraag of hij lekker is en zij zegt: "Die is niets voor jou, past niet echt bij je smaak. Wil je proeven?". En ze heeft gelijk, dus ik koop het niet.
• Ik wil graag een rollade maar die zijn er niet meer, dus de slager loopt naar achter en haalt een stuk varken. Gaat dat staan uitbenen en maakt ter plekke een rollade voor me. Vervolgens peilt hij ook nog even voor m'n geplande bereiding en probeert daarin te adviseren.
• Ik wil een meloen dus de groenteboer vraagt wanneer ik hem wil eten, en dan pakt hij er dus eentje die op dat moment precies goed rijp gaat zijn.
• Ben op zoek naar een nieuwe chilisaus, dus de eigenaar van de toko peilt mijn smaakvoorkeur en adviseert dan enkele opties en vertelt de verschillen.

Dát is service en dat is de reden waarom ik altijd naar dergelijke winkels zal blijven gaan zolang ze bestaan.
De supermarkten zijn met name goed in het zo laagdrempelig maken van boodschappen doen en net doen alsof ze goedkoop zijn, meer niet. Daarnaast is de kwaliteit van hun producten vaak ook nog discutabel.
Hoeveel tijd trek je daar voor uit? En heb je zoiets al eens geprobeerd terwijl je een peuter en een baby die eigenlijk zijn slaapje nodig heeft in toom probeert te houden? ;) Kweenie hoor, maar dan is anderhalf uur van huis al veel.
En het zal denk ik ook helpen als de winkels die je noemt vlak bij elkaar zitten. Als je met de auto van de ene naar de andere moet (kids inladen, boodscahppen inladen, naar de volgende, kids er uit, bestellen, kids er weer in und soweiter kost dat ff meer tijd en frustratie dan als je het alleen doet.

Having said that: ik geloof best dat een speciaalzaak beter spul kan hebben dan een supermarkt. Maar driekwart van de dag kwijt zijn voor de weekboodschappen gaat mij wat ver en mijn vriendin ook ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Verwijderd schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 17:43:
@ehtweak je kruistocht tegen de supermarkten kan ik echt niet begrijpen.
...
Moet je toch beter lezen hoor... ;)
Ik ben niet voor of tegen supermarkten; ik geef slechts aan dat je bepaalde zaken beter bij de ene winkel of bij de andere kunt halen. En ik kom vrijwel iedere week wel een keertje bij 1 of 2 supermarkten.
En sommige producten koop ik ook, of slechts (!), online.
Je moet nooit op één paard wedden. :+

Maar, time je soms hoe lang boodschappen doen duurt? En verdisconteer je dat dan in je verdiensten? 8)7 Reken je ook uit hoe lang je naar de wc gaat? Hoe veel tijd het wel niet kost om je aan te kleden? Jeetje zeg, en dan de tijd die het kost om schoon te maken, de vaatwasser in/uit te ruimen, je kleren op te ruimen. En als allerergste: SLAPEN! Wat een tijdsverspilling! :+

@The Eagle En ja, vroegâh ging de kleine gewoon mee hoor. Nog voor dat ze kon lopen, toen ze net kon lopen, en nu loopt ze zelf heel ergens anders heen. 8)
Dat is onderdeel van het leven zeg maar. Gewoon meedoen met alledag.

[ Voor 48% gewijzigd door ehtweak op 26-04-2019 23:44 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Nu online
Mr.D78 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 22:14:

En ja, boodschappen doen in 1,5 uur of 15 minuten, dan klinkt dat eerste meer als een strafexpeditie ;)
Tenzij de enkele reis naar de supermarkt bijna een half uur is snap ik dat enorme tijdverschil niet helemaal. Wij doen boodschappen voor de hele week in ongeveer 1 uur tijd waarvan een minuut of 20 reistijd is heen en weer. Hebben ook ervaring met online bestellen maar in een kwartier doe je imho niet zo heel veel. Kan het zo efficiënt dat het lukt in een kwartier dan moet die anderhalf uur ook veel korter kunnen. Bij dat kwartier vergeet je dan nog even te melden dat er wel iemand thuis moet zijn in een tijdvak van minimaal twee uur voor het bezorgen en dan is het ineens maximaal twee uur een en kwartier om boodschappen te doen ;)

Voor ons is het simpel, boodschappen doen is niet onze hobby maar we hebben er ook geen hekel aan. Haast hebben we (gelukkig) niet in onze vrije tijd dus we sluiten vrolijk aan in de rij bij de kassa, laten het scannen door een kassameisje en betalen ook nog lekker ouderwets met de pinpas.

Ps
Die 50 cent voor het karretje liggen er een aantal van in de auto en bij de meeste supermarkten kun je gewoon een muntje halen bij de balie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 12-10 20:23
ninjazx9r98 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 23:26:
[...]
Bij dat kwartier vergeet je dan nog even te melden dat er wel iemand thuis moet zijn in een tijdvak van minimaal twee uur voor het bezorgen en dan is het ineens maximaal twee uur een en kwartier om boodschappen te doen ;)
En dat is dus niet waar, ah heeft vakken van 1 uur, picnic altijd een kort vast tijdsvak.
En ik kan toch echt veel sneller klikken dan lopen.

wij bestellen wekelijks bij ah. en ah weet precies wat ik altijd koop met een druk op de knop staan de vaste boodschappen er in. dan zijn er nog de lijstjes die ik zelf heb gemaakt waar al onze voorkeuren in zitten.
klik klik klik klik,klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Nu online
Katerin schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 07:20:
[...]

En dat is dus niet waar, ah heeft vakken van 1 uur, picnic altijd een kort vast tijdsvak.
En ik kan toch echt veel sneller klikken dan lopen.

wij bestellen wekelijks bij ah. en ah weet precies wat ik altijd koop met een druk op de knop staan de vaste boodschappen er in. dan zijn er nog de lijstjes die ik zelf heb gemaakt waar al onze voorkeuren in zitten.
klik klik klik klik,klaar.
Ik zou kunnen zeggen dat dat niet waar is maar ik denk dat de conclusie moet zijn dat we allebei gelijk hebben en het afhankelijk is van je woonplaats. Ik heb bewust gecontroleerd hoe het met de bezorgtijden zit voor de AH bij onze postcode en dat zijn (met uitzondering van één vak tussen 21:00 en 22:00) tot en met volgende week vrijdag alleen vakken van minimaal twee uur. Daarnaast heb je het dan over bezorgkosten zonder korting en dergelijke van 6 tot 9 euro voor de tijdvakken van twee uur.
Picnic is lang niet overal beschikbaar en hebben we wel eens gekeken maar is niet onze winkel, het assortiment is daarvoor te beperkt en dan zitten we alsnog nog vast aan twee supermarkten terwijl we het nu redden met één.

Uiteraard klik ik ook sneller dan ik kan lopen maar wij variëren nogal, kopen redelijk impulsief en hebben met uitzondering van brood en koffie weinig zaken die we iedere keer kopen waardoor klikken weer langer gaat duren en lopen sneller wordt. Komt nog bij dat we altijd samen boodschappen doen en dat wordt met klikken alleen maar meer discussie wat ook nog eens langer duurt ;)
Ik snap best dat klikken snel(ler) kan gaan maar ik geloof er niet in dat het verschil zo enorm groot is, een kwartier ten opzichte van anderhalf uur en dan voor het gemak de wachttijd op de bezorger nog even buiten beschouwing laten.
Pagina: 1 ... 52 ... 141 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels