This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Mag toch hopen dat die zin in dat artikel cynisch bedoeld is...Señor Sjon schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:02:
[...]
Erm, ze kunnen er niet verder naast zitten. Maak fysiek winkelen onaantrekkelijk en zie hier de gevolgen. De geest is uit de fles.

Je weet maar nooit, ambtenaren geven er wel vaker blijk van in een eigen werkelijkheid te leven.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik ga daar liever met de fiets heen. voor de tijd dat ik daar doorbreng vind ik drie euro alsnog teveelSeñor Sjon schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:59:
De reden waarom je wel naar Bataviastad gaat (ik doe het zelf ook 1-2/jaar). Het is ook een stuk beleving. 3 euro voor een dag (heeft ooit een uurtarief gehad, maar zijn daar snel vanaf gestapt) zorgt ervoor dat mensen niet op de klok kijken als ze er zijn en dus langer blijven winkelen. Dan geven ze wellicht ook meer uit. Voordeel daar is dat er een efficiënte hoeveelheid winkels zit zonder veel ballast ertussen.
Maar ik woon er dan ook 10-15 minuten fietsen vandaan.
Maar als ik daar wel eens langsrij en de hoeveelheid auto's daar zie moet het vast een boel opleveren.
[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 01-04-2019 15:28 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Die zin kan zo opgeschreven zijn door de gemeente, heb al meer dan genoeg ervaringen met dit soort denkwijzen.alexbl69 schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:24:
[...]
Mag toch hopen dat die zin in dat artikel cynisch bedoeld is...![]()
Je weet maar nooit, ambtenaren geven er wel vaker blijk van in een eigen werkelijkheid te leven.
Ik ga er niet 150km voor fietsenGunner schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:27:
[...]
Ik ga daar liever met de fiets heen. voor de tijd dat ik daar doorbreng vind ik drie euro alsnog teveel
Maar als ik daar wel eens langsrij en de hoeveelheid auto's daar zie moet het vast een boel opleveren.
Ben ik wel benieuwd, de steden (nouja, dorpen) in de omgeving hebben die nog wel een fatsoenlijk aanbod qua kleding/schoenen winkels?Gunner schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:27:
[...]
Ik ga daar liever met de fiets heen. voor de tijd dat ik daar doorbreng vind ik drie euro alsnog teveel
Als je er zo dichtbij woont kan ik me niet voorstellen dat je dan nog van hot naar her gaat lopen in een willekeurig winkelcentrum als je op een steenworp afstand alles op een rijtje hebt.
Overigens moet ik wel toegeven dat ik ook wel eens onverrichte zake vroegtijdig naar huis ben gegaan omdat het er stikte van bussen vol Aziatische toeristen of complete Marokkaanse/Turkse families (zonder daar ook maar iets mee te impliceren!) en je niet fatsoenlijk de winkels in kon.
De half regenachtige, grijze en grauwe dagen zijn veelal het beste om daar rustig rond te kunnen lopen
Ik hou sowieso niet van winkelen voor kleding dus als ik dat misschien één keer per jaar doe dan is dat in Batavia Stad. Leegstand in Lelystad is wel een groot probleem. In korte tijd zijn ketens als H&M, Douglas, Sting naast de al eerder vertrokken V&D, Bart Smit (na fusie met intertoys) en ik zal vast nog wel wat ketens vergeten zijn.B-Real schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:33:
[...]
Ben ik wel benieuwd, de steden (nouja, dorpen) in de omgeving hebben die nog wel een fatsoenlijk aanbod qua kleding/schoenen winkels?
Als je er zo dichtbij woont kan ik me niet voorstellen dat je dan nog van hot naar her gaat lopen in een willekeurig winkelcentrum als je op een steenworp afstand alles op een rijtje hebt.
Al denk ik niet dat dat persé een probleem voor deze stad alleen is. Maar het is ook al jaren een probleem dat de gemeenteraad vast wil houden aan betaald parkeren en dat dat nu al niet kostendekkend is. Alsof dat een doel zou moeten zijn.
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Voor zover ik begrepen had, kwam dit door de hoge prijzen van de huur. Als je dan ziet dat ze in de Boekenberg een Happy Italy (vind dat echt niet te vreten, maar goed) voor de komende jaren gratis willen huisvesten (uiteraard wordt dat tegengehouden door andere winkeliers en restaurants in de omgeving), dat slaat gewoon totaal nergens op.
Maar goed, halveren van de huurprijs etc gaan ze dan ook weer niet doen. Parkeren is betaald. Enige voordeel dat Het Dorp (Centrum Spijkenisse wordt zo genoemd in de volksmond) wel aardig wat eetgelegenheden heeft itt Hoogvliet. Dus shoppen en wat eten is dan wel fijn, maar als de winkels dan verdwijnen, dan houdt dat ook gewoon op.
Ik dan drie maal per jaar maar koop er wel 80% van wat ik draag, het echt mooie duurdere spul koop ik meestal in ger buitenland op reis (Nederlanders zijn best saai als ik ervanuit ga dat als er alleen maar basics verkocht worden, er ook alleen maar basics gevraagd worden). Een druk centrum waar je door de nutella etende toeristen je een weg heen mag banen naar je winkel en auto is aan mij niet besteed. Ik ga eigenlijk alleen nog maar een centrum in voor een goede slager, een markt, etc - dus echt onderscheidend spul. Voor de 13 in een dozijn winkels (zie de lijst in dit topic) rij ik niet naar de stad of het dorp.Gunner schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:39:
[...]
Ik hou sowieso niet van winkelen voor kleding dus als ik dat misschien één keer per jaar doe dan is dat in Batavia Stad. <>
En winkelen als beleving doe ik alleen in het buitenland, waar ze echt andere merken en producten hebben, dat vin d ik dan wel weer leuk, maar daar hebben ze hier niets aan
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Gunner schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:39:
[...]
Ik hou sowieso niet van winkelen voor kleding dus als ik dat misschien één keer per jaar doe dan is dat in Batavia Stad. Leegstand in Lelystad is wel een groot probleem. In korte tijd zijn ketens als H&M, Douglas, Sting naast de al eerder vertrokken V&D, Bart Smit (na fusie met intertoys) en ik zal vast nog wel wat ketens vergeten zijn.
Al denk ik niet dat dat persé een probleem voor deze stad alleen is. Maar het is ook al jaren een probleem dat de gemeenteraad vast wil houden aan betaald parkeren en dat dat nu al niet kostendekkend is. Alsof dat een doel zou moeten zijn.
Hoogvliet <> Spijkenisse wordt gehinderd door de notoir onbetrouwbare Spijkenisserbrug. Ik zou niet zomaar winkelen aan de andere kant van het water, je weet nooit of je weer terug kan.Arunia schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:43:
@Metro2002 In Spijkenisse is het ook vrij leeg ondertussen. Vooral het uitloop stuk Kopspijker naar waar het theater zit. Meer leeg dan vol.
Voor zover ik begrepen had, kwam dit door de hoge prijzen van de huur. Als je dan ziet dat ze in de Boekenberg een Happy Italy (vind dat echt niet te vreten, maar goed) voor de komende jaren gratis willen huisvesten (uiteraard wordt dat tegengehouden door andere winkeliers en restaurants in de omgeving), dat slaat gewoon totaal nergens op.
Maar goed, halveren van de huurprijs etc gaan ze dan ook weer niet doen. Parkeren is betaald. Enige voordeel dat Het Dorp (Centrum Spijkenisse wordt zo genoemd in de volksmond) wel aardig wat eetgelegenheden heeft itt Hoogvliet. Dus shoppen en wat eten is dan wel fijn, maar als de winkels dan verdwijnen, dan houdt dat ook gewoon op.
Maar soms is het wel leuk om in het weekend richting het Dorp te gaan en daar dan wat winkels door te wandelen, wat te eten, nog wat winkels en dan richting huis. Vooral als je het met de fiets doet of gewoon lopend. Betaald is eigenlijk onzin daar.
Amsterdam heeft het OV ook veel beter voor elkaar, iedere 10 minuten kun je wel opstappen, en daar is de ruimte er niet, en een drama om met de auto het centrum in te gaan, daar snap ik het betaald parkeren nog wel, ook voor parkeergarages kan ik het nog begrijpen ivm beveiliging.Verwijderd schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:09:
[...]
Da's ook wel een beetje duur natuurlijk. Hier is het 6 euro per dag (7,50 op zaterdag). Per minuut betalen is het tarief 2,06 per uur, afgerond op 10 cent.
Voor 6 euro per uur parkeer je naast Amsterdam CS. Da's 1 euro per 10 minuten. Daar hebben ze overigens geen last van dat "dode centrum".
Ik snap dat een gemeente met minder dan 100k inwoners en dergelijke parkeertarieven hieronder gebukt gaat. Dan heb je echt niet de juiste mensen in het pluche zitten namelijk. Ik vraag me ook af of je het als winkelcentrum moet hebben van mensen die al wegblijven als ze 4 euro moeten betalen voor een overdekte, verwarmde, beveiligde parkeerplek pal in het centrum als ze 2 uur willen gaan winkelen. Die garage moet ook gewoon betaald worden natuurlijk en straatparkeren lijkt in het centrum toch wel een beetje tot het verleden te behoren. Als wij met z'n 3-tjes (kleine is 2 jaar) een middagje gaan winkelen, dan zou ik die 6 euro parkeergeld niet eens voelen. Of je nou 300 euro uitgeeft of 306.... tsja.
Wij betalen die 6 euro overigens niet, want we gaan met de fiets (of de bus als het wat slechter weer is).
Hier in het oosten is er geen enkel reden om betaald parkeren te hebben, er zijn ruim voldoende parkeerplekken, en anders maken ze alleen de binnenring betaald parkeren en daar buiten gewoon gratis(nog op redelijk loopafstand).
Hier hebben ze gewoon alles dicht getimmerd met vergunningzone ter voorkoming dat er anders niemand in het betaald parkeren zone gaat staan.
Je kan ook met parkeerkaarten werken (blauwe zone) van maximaal 1 of 2h etc om misbruik van de plekken te voorkomen, wie de hele dag wil staan moet dan maar betalen.
Het is gewoon een drempel betaald parkeren, de prijs doet niet veel ten sprake, waar of hoe ik sta met de auto maakt mij weinig uit, veel mensen geven niks om een parkeergarages, het is leuk maar als ik 500m verder in een weiland kon zetten (wel verhard) zouden dat veel ook gewoon doen.
Of mensen in een beveiligd parkeergarage met de deur tegen jouw auto aan slaan of op een onverlichte plek maakt weinig uit hoor, vaak gebeurd het net uit het zicht van de camera en heb je er niks aan.
[ Voor 12% gewijzigd door mr_evil08 op 01-04-2019 16:16 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
Spullen mogen best duurder zijn als het maar kwaliteit en onderscheidend is, daar valt een H&M broek niet onder.
Standaard spullen hoef ik niet te zien vooraf daar is internet goed genoeg voor.
Wat je ziet is dat veel steden alleen nog maar winkels hebben met H&M/G-Star/Superdry/WE achtige spullen. Dat geloof ik wel daar rijd ik toch niet voor naar het centrum.
Leuker is obscuur merk met mooi product wat je niet zo snel tegen komt op internet als je het merk niet kent.
Eigenlijk kan je al zien dat de consument niet meer op standaard spullen zit te wachten. Als het geen internetprijzen zijn. Omdat aan de lopende band dit midden segment failliet gaat.
Voorbeeld V&D failliet maar Bijenkorf draait als een tierelier. Laatste kom ik ook graag.
Waarbij Bijenkorf wel nadrukkelijk gekozen heeft voor het hogere segment en daardoor de winkels kleinere gebieden heeft gesloten (De Arnhem/Enschede/Groningen plaatsen)
[ Voor 27% gewijzigd door leonbong op 01-04-2019 16:48 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
te lage prijzen leidt tot slechte kwaliteit. Op middellange termijn leidt het tot een tekort door afname en verwaarlozing van plantages en tot hoge prijzen. Meer betalen dan de marktprijs is een beetje kort door de bocht. De kunst is om de boeren te helpen de kosten te verlagen en de kwaliteit te verhogen. Dat levert goede koffie voor een eerlijke prijs. Helaas kijken de meeste consumenten vooral naar prijs en niet naar hoe die prijs tot stand gekomen is en dan krijg je inderdaad conclusies zoals dat luxe koffies overpriced zijn. Dat klopt gewoon niet.leonbong schreef op maandag 1 april 2019 @ 12:25:
[...]
Dat betekent dat er overproductie is.
Op de lange termijn is het onhoudbaar om meer voor een product(bonen) te betalen dan het waard is. Omdat dat het aantrekkelijk maakt om bonen te verbouwen gevolg nog meer overproductie.
Zolang de consument niet meer koffie gaat drinken zal dit een probleem zijn, wat niet op te lossen is door meer te betalen.
Je draait het om v&d was eigenaar van de bulk van zijn panden. Toen het al beroerd ging hebben ze die verkocht als kapitaalinjectie. Het ging dus al slecht en daarom verkochten ze de panden.Cobb schreef op maandag 1 april 2019 @ 17:44:
@leonbong volgens mij heeft de Bijenkorf ook hun panden in eigen bezit ipv veel van de andere die de laatste jaren failliet zijn gegaan.
Iets waar je 1,5 uur voor onderweg bent ga je ook doelbewust heen, en dan maakt parkeerkosten ook niks meer uit.B-Real schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:47:
[...]
Tja, de brandstofprijzen zijn hoog maar zelfs dan weegt het vaak nog wel op tegen de parkeertarieven.
Ik heb geen moeite met betaald parkeren, maar geef de voorkeur aan gemak. Zo ga ik vaak 1 of 2x per jaar naar Bataviastad, wat voor mij toch 1,5 uur rijden is. Soms kom ik er met een auto vol vandaan, soms met lege handen. Lekker efficiënt winkel in, winkel uit en parkeren kost 3eu per dag.
Online shoppen doe ik nauwelijks. Dat gescroll door websites en maar hopen dat het past en eventueel retour sturen is aan mij niet besteed.
Als ik in mijn eigen stad wil shoppen dan betaal ik voor het parkeren (volgens mij) 1,80 eu per uur. Dus na goed 1,5 uur ben ik aan parkeerkosten al net zoveel kwijt, echter zitten alle winkels veel meer verspreid en moet ik dus ook al veel meer lopen. Dat kost tijd en dus geld.
Parkeren bij supermarkten kan in veel wijken gratis, maar ik zie ook op veel plekken dat het eerste uur (of twee) gratis is. Voor de wekelijkse boodschappen maakt het dus niet zoveel uit.
Tja en dan nog weer een praktijkvoorbeeld. Als gevolg van de Laptop Best Buy Guide net tijdens de pauze even naar de MediaMarkt gelopen. Aanbod laptops voor rond de 500eu, welgeteld 2 stuks. Omschrijving van beide zeer beperkt en vergelijk is al helemaal lastig. Vergelijken via deze site is dus veel eenvoudiger, raadplegen van informatie ook en verrek, de goedkoopste prijzen krijgen ik er op een presenteerblaadje bij
Wel was het fijn om de laptops fysiek even aan te voelen, toch fijn als je dergelijke bedragen uit geeft.
Kortom, er zijn in mijn geval verschillende redenen waarom ik amper nog met regelmaat in een fysieke winkel/regulier winkelcentrum kom.
Hoe het dan anders moet en de leegloop in het winkelcentrum te voorkomen? Ik heb werkelijk geen idee. Waarschijnlijk zal de laagste prijs wel mensen aantrekken, maar dat is als winkelier natuurlijk niet te realiseren vergeleken met de grote efficiënte webshops (die soms ook nog gewoon verlies kunnen/mogen maken omdat ze onderdeel zijn van een investeringsmaatschappij).
Als wij naar duinrell gaan is dat ook doelbewust en zijn wij 2u onderweg voor het tikibad, dan weet ik ook dat je dubbel genaait wordt door parkeerkosten wat wij dan ook maar voor lief nemen.
Maar als ik 10km moet omrijden voor gratis parkeren dan gebeurd het ook, vaak kun je daar voor de winkel parkeren, het zit ook tussen de oren ook al ben je meer kwijt aan brandstof dan betaald parkeren, in je eigen stad nogmaals betalen terwijl je al WOZ etc betaald etc speelt ook mee.
Wanneer jouw die parkeerkosten 5 euro of meer had gekost was je ook wel heen gegaan.
[ Voor 3% gewijzigd door mr_evil08 op 01-04-2019 21:12 ]
WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M
[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 02-04-2019 00:08 ]
Dat is pas gebeurd na de overname door durfkapitaal. Assets verkocht, zodat er een lege schil met schulden overblijft. Dat gaat failliet en de sprinkhaan hopt verder. Zo is het met veel retailbedrijven vergaan.leonbong schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:43:
[...]
Je draait het om v&d was eigenaar van de bulk van zijn panden. Toen het al beroerd ging hebben ze die verkocht als kapitaalinjectie. Het ging dus al slecht en daarom verkochten ze de panden.
@Señor Sjon
mbt tot je onderstaande reactie
Klopt kort door de bocht maar uiteindelijk is dit wel de bronoorzaak.
[ Voor 60% gewijzigd door leonbong op 02-04-2019 11:18 ]
ik schrok me kapot vorige week...Arunia schreef op maandag 1 april 2019 @ 15:43:
@Metro2002 In Spijkenisse is het ook vrij leeg ondertussen. Vooral het uitloop stuk Kopspijker naar waar het theater zit. Meer leeg dan vol.

Volgens mij is in die bocht alleen de Intertoys nog open, die dus ook weg gaat. Dan zit er toch niet 1 winkel nog daar
Happy Italy hoeft niemand blij mee te zijn. Het is vers, maar volstrekt smaakloos. Alles smaakt... naar niks...
Er zit in Spijkenisse ook nog maar 1 winkel waar je een beetje bij de tijdse herenkleding kunt kopen. Nagenoeg alles is weg. Het is in en in triest, want het nieuwe stadshart heeft miljoenen gekost.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Ze zouden eigenlijk een rondje moeten maken zodat mensen dus een rondje lopen, maar je hebt daar de Voorstraat met nog aardig wat winkels, dan de Nieuwstraat en dus de rest van het Centrum, maar als je naar het nieuwe gedeelte gaat, wordt het heel snel minder.
Volgens mij zit daar alleen nog de New Yorker en 2 andere winkels waar ik de naam niet van weet. Dacht ook nog zo'n telefoon winkeltje en de D-Reizen. Baal ervan dat de Saturn lange tijd geleden weg is gegaan, dat vond ik wel fijn.
Jammer voor Lunchroom Tasty, want die is eigenlijk best wel lekker qua eten en vriendelijke bediening. Amami nemen we eigenlijk altijd als we naar het Theater gaan, maar Tasty gaan we de volgende keren wel doen.
Intertoys kennen we de mensen eigenlijk, maar er valt weinig aan te doen. De andere zit midden in de "drukte". Het is gewoon zonde van zo'n locatie.
Denk zelf dat niet perse het betaald parkeren het probleem is, maar echt de prijzen voor de huur als ik de uitbaters allemaal zo hoor.
Happy Italy 1 keer gegeten voordat we naar Pathé de Kuip gingen. Inderdaad smakeloos en ze pleuren letterlijk overal een berg rucola overheen. Vind het lekker, maar niet in die hoeveelheden.
Dat plein is nu wat... 5 jaar open? er komt geen hond... Hooguit voor de gemeentebalie die daar nu gehuisvest is. Die all you can eat Japanner, die ten eerste VEEL te groot is, is niet heel erg lekker en zit vaak zat nagenoeg leeg (in de weekends)
De huur is daar 210/m2/jr
De rest van het oude centrum loopt ook leeg. En leegstand lijdt snel tot nog meer leegstand.
Maar het klopt, in Spijkenisse kun je nog aardig terecht voor een hapje. Keus genoeg. In Hoogvliet is dat nagenoeg niet aanwezig. Tenzij je wilt kiezen tussen 34 shoarmatenten

Dan zit vlakbij Schiedam, waar er al zeker 10 jaar ongeveer 50% leegstand is. Het is gewoon op
Amami loopt overigens vrij rap terug in kwaliteit is me de laatste 3 keer opgevallen
[ Voor 10% gewijzigd door paQ op 02-04-2019 11:43 ]
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
En is toen ook met hoge parkeertarieven gekomen. Verder is het centrum vanaf buiten Spijkenisse gewoon niet lekker aan te rijden. Vanaf Hoogvliet De Brug en vanaf Voorne moet je een stuk 10-15 stoplichten af. Het centrum van Spijkenisse ligt helemaal aan de oostkant van Voorne-Putten. Eigenlijk daardoor ook weer te dicht bij Rotterdam, want afhankelijk van de verkeerslichten kan je er even lang over doen om in de Koopgoot te komen.paQ schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:29:
[...]
ik schrok me kapot vorige week...
Volgens mij is in die bocht alleen de Intertoys nog open, die dus ook weg gaat. Dan zit er toch niet 1 winkel nog daar
Happy Italy hoeft niemand blij mee te zijn. Het is vers, maar volstrekt smaakloos. Alles smaakt... naar niks...
Er zit in Spijkenisse ook nog maar 1 winkel waar je een beetje bij de tijdse herenkleding kunt kopen. Nagenoeg alles is weg. Het is in en in triest, want het nieuwe stadshart heeft miljoenen gekost.
Na het openen van het nieuwe deel kwamen er wel acties om minder te betalen, maar dan is het kwaad al geschiedt. Eenzelfde iets zag je ook bij Almere Buiten, dat komt er langzaam bovenop door 2 euro/dag te vragen ipv te uur zoals eerst. Ben zelf ook al een jaar of zes niet in Spijkenisse geweest overigens.

Ook in Almere Buiten zie ik het straks nog wel klappen. Die 2 euro per dag is goed betaalbaar, en merk dat ik toch sneller daar heen ga omdat het 1, rustiger is ten opzichte van de stad zelf en 2, stukken goedkoper betaald parkeren. Maar, en daar ligt wat mij betreft een beetje het probleem, het is zó onpersoonlijk en saai, er lopen niet echt veel mensen rond, het ziet er uit (zoals velen die nog nooit in Almere zijn geweest, Almere voor zich zien) als een blok beton en er zijn veel grote concerns aanwezig. Er zijn maar een paar kleine eet-tentjes en de winkels die er zijn heb je in een uurtje ook wel weer gezien.Señor Sjon schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:59:
[...]
Na het openen van het nieuwe deel kwamen er wel acties om minder te betalen, maar dan is het kwaad al geschiedt. Eenzelfde iets zag je ook bij Almere Buiten, dat komt er langzaam bovenop door 2 euro/dag te vragen ipv te uur zoals eerst. Ben zelf ook al een jaar of zes niet in Spijkenisse geweest overigens.
Ik zie het nou eenmaal als een cirkeltje, waarbij ik zelf net zo goed verantwoordelijk ben. Ik ga naar een groot concern, betaal parkeerkosten en ga kijken naar product X. Zie dat ik het een goed product vind en wil het kopen, maar voordat ik naar de kassa ga, kijk ik nog even online. Daar zie ik dat ik ruim 10 euro kan besparen. Dan is de keuze snel gemaakt. Als ik bijvoorbeeld een videospel wil kopen is dat altijd wel online, betere prijzen en uitleg is niet nodig.
En toch kan het ook anders. Die keuze zou anders zijn geweest als de woorden "groot concern" vervangen werden met "schattig winkeltje". Want dat schattige winkeltje gun ik het. Dat schattige winkeltje mag van mij wel blijven bestaan, ook al vragen ze iets meer geld ten opzichte van de doorsnee website. Dit zie ik vooral terug in mijn hobbies, bijvoorbeeld Stripboeken, Bordspellen, LP's etc. Waar ik vooral bordspellen een mooi voorbeeld vind, want het is toch heerlijk om het spel te kunnen spelen in de winkel? Even voelen voordat je het koopt en praten met mensen die de zelfde enthousiasme hebben bij dergelijke producten. Maar doordat er steeds minder winkels komen en dus ook steeds minder mensen richting het centrum gaan, gaan ook dergelijke winkels ten onder (het hele huur-verhaal daargelaten, want die prijzen zijn niet leuk meer, Station straat in het centrum van Almere is 4000 euro per maand voor 79m², dat krijg je er alleen uit als je worstenbroodjes en energy drank gaat verkopen voor woekerprijzen
Voor de rest even snel door de Intertoys en dan zie je dat er toch geen aanbiedingen zijn.
De winkels die ik gebruik eigenlijk zijn weg of kleiner gaan zitten waardoor ze weinig hebben wat je zoekt.
Je moet in Spijkenisse nu een rot eind lopen voordat je de verschillende winkels in kan lopen die je wilt. En dat is tussen iedere winkel in. Inderdaad de enige reden is als we een doel hebben wat in Spijkenisse kan en we ook meteen een lunch doen.
Amami is inderdaad wel slechter geworden. Vergeten tussendoor gerechten, maar dat gebeurd wel vaker in andere ayce restaurants. 2 weken geleden volgens mij nog geweest, dan kun je beter langs Restaurant Oude Maas. Die zit ook altijd vol eigenlijk.
Vraag me ook vaak wel af (mede ook bij Tasty) hoe die kunnen overleven. Iedere keer als we er langs komen, nagenoeg leeg!
Het blijft jammer en denk dat er maar weinig type winkels zijn die tegenwoordig en in de toekomst nog zullen blijven bestaan. Meeste wordt straks nog online of wellicht een enkele winkel.
Waar je vroeger binnen kwam wordt nu overgenomen door een bedrijf wat er een ander concept van maakt (Dixons, Dynabyte en Mycom waarbij die laatste van een goede winkel naar echt bagger is gegaan toen). Grote bedrijven (V&D) waar we vaak kwamen een paar keer in het jaar om kleding te kopen, ook allemaal weg. Nu is het zo dat ik sindsdien eigenlijk kleding altijd online koop. Hell, mijn main walks qua schoenen koop ik zelfs online. Zelfde maat nieuwer model. Passen altijd, nooit problemen en ik hoef voor mezelf niet perse kleding te passen in een winkel.
Het probleem is dat zo goed als iedereen ook het schattige winkeltje het niet gunt. Hooguit gunt men het schattige winkeltje die 10 euro opslag, alleen die verkrijgt het grote concern alleen door massa-inkopen.Raznov schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 12:34:
[...]
Ik zie het nou eenmaal als een cirkeltje, waarbij ik zelf net zo goed verantwoordelijk ben. Ik ga naar een groot concern, betaal parkeerkosten en ga kijken naar product X. Zie dat ik het een goed product vind en wil het kopen, maar voordat ik naar de kassa ga, kijk ik nog even online. Daar zie ik dat ik ruim 10 euro kan besparen. Dan is de keuze snel gemaakt. Als ik bijvoorbeeld een videospel wil kopen is dat altijd wel online, betere prijzen en uitleg is niet nodig.
En toch kan het ook anders. Die keuze zou anders zijn geweest als de woorden "groot concern" vervangen werden met "schattig winkeltje". Want dat schattige winkeltje gun ik het. Dat schattige winkeltje mag van mij wel blijven bestaan, ook al vragen ze iets meer geld ten opzichte van de doorsnee website.
Het schattige winkeltje dat heeft rustig een opslag van 20, 30 of 40 euro.nodig om te kunnen overleven.
Want de webwinkels zijn ook geen schattige kleine webwinkeltjes, dat zijn ook simpelweg "grote webwinkel concerns" met massa-inkopen en bulk-voordelen.
Tja, wat voor winkels zou je er willen hebben zitten?paQ schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 11:29:
[...]
ik schrok me kapot vorige week...
...
Als je onderstaande quote in je achterhoofd houdt...
Want in wezen blijven er simpelweg te weinig klanten over om iets rendabels te runnen. Iedereen wil die exclusieve winkeltjes waar men 1x per jaar iets wil kopen, terwijl men de bulk op internet bestelt.leonbong schreef op maandag 1 april 2019 @ 16:14:
Standaard spullen hoef ik niet te zien vooraf daar is internet goed genoeg voor.
"Leuk" voorbeeldje daarvan is een kennis van mij die een klein computerwinkeltje had waarbij hij echt iets voor de klant probeerde te bouwen en zo onderscheidend te zijn etc. Op een gegeven moment redde hij het niet meer, hij hoort nu ruim 3 jaar na dato nog steeds van mensen dat het zo jammer is dat hij de zaak gesloten heeft, terwijl hij net zo goed weet dat het merendeel van die "klanten" enkel 1x per jaar een 2 meter netwerkkabeltje kwamen halen omdat ze het binnen 10 minuten nodig hadden, al het andere werk ging naar internet toe waar men hele dozen kabels bestelde etc, alleen tja dan was het er niet in 10 minuten.
Hij heeft een vast groepje echte klanten waar hij zo af en toe nog wat advieswerk voor doet, maar van de rest van de mensen weet hij exact hoe "jammer" die mensen het vinden.
De concepten zijn veranderd omdat de oude concepten niet meer werken.Arunia schreef op dinsdag 2 april 2019 @ 13:09:
Het blijft jammer en denk dat er maar weinig type winkels zijn die tegenwoordig en in de toekomst nog zullen blijven bestaan. Meeste wordt straks nog online of wellicht een enkele winkel.
Waar je vroeger binnen kwam wordt nu overgenomen door een bedrijf wat er een ander concept van maakt ...
Grote bedrijven (V&D) waar we vaak kwamen een paar keer in het jaar om kleding te kopen, ook allemaal weg.
Vroeger was het concept dat je je brood + beleg verdiende met het standaard spul en je luxe beleg met de specials.
Tegenwoordig koopt men het standaard spul niet meer bij jou en het is slecht leven op enkel luxe beleg...
Dit hebben we niet hier ook al besproken.Grotendeels repost van: https://retailtrends.nl/i...ffect-van-gratis-parkeren
[...]
Besteden fietsers echt meer dan automobilisten?
In veel publicaties proberen Mingardo cs aan te tonen dat ‘gratis parkeren’ niet bestaat. Verder wordt beweerd dat mensen die met de voet of fiets komen, belangrijker zijn voor de winkelomzet dan mensen die met de auto komen. En dat je eigenlijk prima afkunt met minder parkeerplekken op winkellocaties. Veel mensen geloven hem. Mingardo baseert zich op eigen onderzoek. Twee mini-onderzoekjes om precies te zijn. In de omgeving van een buurtsuper in Leiden. En in de winkelstraat de Meent in Rotterdamse binnenstad. Geen representatieve voorbeelden. Kwalijker is dat hij de bestedingen van fietsers en voetgangers met een veelvoud vermenigvuldigt. Zodat het net lijkt alsof voetgangers en fietsers belangrijker zijn voor de winkelomzet dan bezoekers die met de auto komen. Een rekenfout. Volgens sommigen zelfs bijna een Diederik Stapeltje.
[...]
Uit het retailtrends deel:
Invoering betaald parkeren:

Afschaffen of veel goedkoper maken:

Almere Buiten zou ik bijna nog lager zetten bij invoering, daar kwam niemand meer.
[ Voor 19% gewijzigd door Señor Sjon op 03-04-2019 14:38 ]
Doemere lijkt de klap niet meer te boven zijn gekomen. Enige voordeel als bezoeker is ruim voldoende plek om te parkeren aangezien er bijna niemand meer komt. Vroeger was het regelmatig flink vol voor de Ranzijn op het plein, nu heb je ruime keuze. Wil je toevallig netjes betalen voor het parkeren dan zijn het imho de meest waardeloze parkeermeters van heel Nederland waar je zowat de knoppen door de machine heen moet duwen voor er enige reactie komt en ze zijn nog vreselijk traag ook.Señor Sjon schreef op woensdag 3 april 2019 @ 14:30:
[...]
Almere Buiten zou ik bijna nog lager zetten bij invoering, daar kwam niemand meer.
Ranzijn heeft nu een eigen parkeerplaats met helaas geen uitgang/kassa waardoor je buitenom moet lopen met je kar/spullen om weer bij je auto te komen. Los van dat is Ranzijn een schim van wat het ooit was, een stuk ruimte kwijt aan de KFC, stuk kwijt aan de parkeerplaats, stuk kwijt aan de dierenarts en ik vermoed dat ze veel klanten kwijt zijn aan Almeerplant.
Ik ben er laatst nog weer eens geweest en wat een troosteloze bende is dat geworden. Daar lijkt in geen 15 jaar meer iets aan onderhoud gedaan te zijn. Het concept van Doemere sprak me altijd wel aan, zeker in een regio waar tenminste nog gebouwd wordt. Het nodigt eigenlijk alleen maar uit om weg te vluchten. Daar helpt gratis parkeren niet meer, zonde eigenlijk.ninjazx9r98 schreef op woensdag 3 april 2019 @ 15:48:
[...]
Doemere lijkt de klap niet meer te boven zijn gekomen. Enige voordeel als bezoeker is ruim voldoende plek om te parkeren aangezien er bijna niemand meer komt. <>
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Zaterdagen waren stervensdruk daar. Je had It's, Modern Electronics en Prijstopper daar nog zitten, nu is die hoek bijkans verlaten. Ik weet nog de tijd dat die panden er helemaal niet waren. Ook toen was Doemere erg druk vanwege alle nieuwbouw. Maar Almere heeft zwaar te lijden gehad onder de crisis, dus al die woon- en verhuisgerelateerde branches gingen kapot.
Doemere is ingehaald door de tijd. Toen het begon zaten de grootste bouwmarkten van almere daar.
Inmiddels zijn er veel grotere gamma's en praxis vestigingen op andere locaties in almere.
Daarnaast de badkamers/keuken zaken zijn bijna allemaal verdwenen.
Vroeger ging je daar naar toe als ging klussen dat is al lang niet meer nu ook nog betaald parkeren.
Terwijl ik bij de grote praxis of gamma van almere gratis kan staan en ik heb een groter assortiment.
[ Voor 15% gewijzigd door leonbong op 04-04-2019 09:45 ]
Maar inderdaad, je hebt heel lang maar een beperkt aantal bouwmarkten gehad terwijl er duizenden woningen bij kwamen.
Mee eens, ik rij elke werkdag langs het centrum van Tilburg maar als ik iets nodig heb dan bestel ik het online.Señor Sjon schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:02:
[...]
Het heeft lang geduurd, maar de verkeersluwe centra met anti-auto beleid mist haar uitwerking niet. Nu mensen alternatieven gevonden hebben middels online bestellen is het centrum opeens niet meer zo populair. Leuk voor de bewoners die er jaren voor 'gevochten' hebben, maar dan zit je met je dode centrum. Bezoek wil niet meer langskomen, want 5-6 euro per uur is ook wel wat vervelend. Vooral gebieden tot 100k inwoners gaan hieronder gebukt.
Behalve dat ze het centrum zeer ontoegankelijk hebben gemaakt ga ik ook geen €6 dokken voor parkeren wanneer ik een spijkerbroek of chromecast nodig heb.
Ik vind winkelen niet leuk en koop dus ook niet gelijk voor €300 spullen wat de relatieve kosten zou drukken.
ik zie ik zie wat jij niet ziet
Verwijderd
Toevallig de afgelopen tijd een paar keer in Tilburg geweest. Ondanks dat het centrum over het algemeen spuuglelijk en ongezellig is, was het er eigenlijk nog best druk. Wel veel fiets- en scooterverkeer overigens. Mijn broertje doet binnen Tilburg eigenlijk ook alles met z'n scooter. Die pakt alleen de auto als het hard regent. Scheelt volgens hem een hoop tijd.icecreamfarmer schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:15:
[...]
Mee eens, ik rij elke werkdag langs het centrum van Tilburg maar als ik iets nodig heb dan bestel ik het online.
Behalve dat ze het centrum zeer ontoegankelijk hebben gemaakt ga ik ook geen €6 dokken voor parkeren wanneer ik een spijkerbroek of chromecast nodig heb.
Ik vind winkelen niet leuk en koop dus ook niet gelijk voor €300 spullen wat de relatieve kosten zou drukken.
Ik heb er jaren tegenaan gewoond.icecreamfarmer schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:31:
[...]
Dat vind ik dan wel weer meevallen en eerlijk is eerlijk het verbetert ook snel de laatste tijd.
Tevens zijn zo'n beetje alle winkels wel aanwezig.
Ik woon niet in Tilburg dus scooter/fiets wordt hem niet, dat is voor het kopen van kleding te veel moeite.
Maar je hebt wel een punt: het is nog erger geweest vroeger. Nu met de nieuwe doorsteken naar het Pieter Vreedeplein en (hopelijk) de vernieuwing van de Emma Passage wordt het wel langzaam beter. En er staat nog meer op de planning, begreep ik. Maar de Heuvelstraat blijft toch saai en ongezellig. Wie weet in de toekomst...
[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 04-04-2019 14:47 ]
Dat vind ik dan wel weer meevallen en eerlijk is eerlijk het verbetert ook snel de laatste tijd.Verwijderd schreef op donderdag 4 april 2019 @ 14:26:
[...]
Toevallig de afgelopen tijd een paar keer in Tilburg geweest. Ondanks dat het centrum over het algemeen spuuglelijk en ongezellig is, was het er eigenlijk nog best druk. Wel veel fiets- en scooterverkeer overigens. Mijn broertje doet binnen Tilburg eigenlijk ook alles met z'n scooter. Die pakt alleen de auto als het hard regent. Scheelt volgens hem een hoop tijd.
Tevens zijn zo'n beetje alle winkels wel aanwezig.
Ik woon niet in Tilburg dus scooter/fiets wordt hem niet, dat is voor het kopen van kleding te veel moeite.
Klopt ze hebben veel panden destijds verkocht om vervolgens terug te leasen ( https://www.trouw.nl/home...ed-portefeuille~a0be7d21/ ).leonbong schreef op maandag 1 april 2019 @ 20:43:
[...]
Je draait het om v&d was eigenaar van de bulk van zijn panden. Toen het al beroerd ging hebben ze die verkocht als kapitaalinjectie. Het ging dus al slecht en daarom verkochten ze de panden.
En vandaag in het nieuws:
https://www.trouw.nl/same...luiten-hun-toko~a0448a6b/Niet alleen grote ketens sluiten hun winkels, maar ook veel kleine, vaak oudere winkeliers houden het voor gezien. Opvolgers zijn lastig te vinden.
[ Voor 24% gewijzigd door CyberMania op 04-04-2019 15:18 ]
A) De 'zo goedkoop mogelijk' klant.
B ) De 'specifieke wensen/eisen' klant.
C) De 'kijk mij eens geld hebben' klant.
Tot het eind van de vorige eeuw zaten warenhuizen zoals V&D goed voor groep A, want de enige concurrentie die ze hadden ten aanzien van prijs waren andere warenhuizen van dezelfde oude stempel; i.e. fatsoenlijke kwaliteit producten tegen een schappelijke prijs. Voor groep B zaten ze ook redelijk gepositioneerd, met alleen speciaal zaken als echte concurrentie.
Begin deze eeuw kwamen echter de agressieve discounter ketens zoals Action tevoorschijn en ook het shoppen op Internet nam een vlucht. Groep A verschoof massaal naar deze nieuwkomers, net zoals groep B die op Internet een product catalogus vonden die vele malen groter was dan welk warenhuis ooit kon aanbieden. Groep C kwam al niet in 'midden-segment' warenhuizen dus... wat houdt je dan nog over? Alleen het dagjesvolk wat door de winkelstraat sjokt en mensen die perse iets willen aanraken/passen voordat ze het kopen?
Ik liep laatst toevallig door de Hudson Bay in Tilburg. Misschien dat het aan het tijdstip lag, maar het was er niet drukker dan toen de V&D nog in het pand zat. Dit in tegenstelling tot bijv. de Bijenkorf die het slim heeft gedaan door vol op groep B en vooral C in te zetten.
Ik verwacht dat alles wat nu tussen Action en de Bijenkorf in ligt—en niet een specifiek niche bedient—binnen nu en 10 jaar weg is of een omslag maakt naar het hoge of het discount segment.
Dus van Primafoon, Phone House, Belcompany, T for Telecom en Telecombinatie is alleen de laatste over. KPN heeft eerder al winkels omgebosd (KPN/Primafoon/Hi/Telfort) en Vodafone heeft de meeste Belcompany winkels gesloten. T-Mobile sluit nu dus ook de Tele2 winkels.
Verwijderd
The Phone House heeft ook nog flink wat filialen open, als ik https://www.phonehouse.nl/winkels mag geloven.Señor Sjon schreef op donderdag 4 april 2019 @ 17:05:
Ondertussen: nieuws: T-Mobile sluit fysieke winkels Tele2
Dus van Primafoon, Phone House, Belcompany, T for Telecom en Telecombinatie is alleen de laatste over. KPN heeft eerder al winkels omgebosd (KPN/Primafoon/Hi/Telfort) en Vodafone heeft de meeste Belcompany winkels gesloten. T-Mobile sluit nu dus ook de Tele2 winkels.
"XO is whatever you want it to be" - Abel Tesfaye
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord
AfhaallocatieVerwijderd schreef op donderdag 4 april 2019 @ 17:44:
Wat hebben die telefoonwinkels nog voor nut? Echte evolutie zit er niet meer in smartphones, dus ze zijn perfect via internet te verkopen. Abbo's sluit je ook af via de telco op internet. De winkels van kpn/vodafone etc zijn meer een reclamebord voor hun branding.
Iedereen kan gelijk hebben, allemaal tegelijk. Dat heb je met quantum.
Verwijderd
Mijn vriendin heeft een buitenlands paspoort. Dan kun je (in ieder geval bij KPN) online geen abonnement afsluiten, dat kan alleen in een fysieke winkel.Verwijderd schreef op donderdag 4 april 2019 @ 17:44:
Wat hebben die telefoonwinkels nog voor nut? Echte evolutie zit er niet meer in smartphones, dus ze zijn perfect via internet te verkopen. Abbo's sluit je ook af via de telco op internet. De winkels van kpn/vodafone etc zijn meer een reclamebord voor hun branding.
Ik zie ook er geen nut van verschillende telefoonwinkels naast elkaar die elk hun eigen merk staan te verkopen.Verwijderd schreef op donderdag 4 april 2019 @ 17:44:
Ik zie meer toekomst in een "universele" telefoonwinkel waar alle merken en providers worden ondersteunt en hoofdzakelijk wordt verdient aan reparatie van telefoons en tablets en het leveren van service (bijvoorbeeld overzetten van gegevens naar een nieuwe telefoon).
Daarnaast verwacht ik dat ze meer soorten producten gaan verkopen zoals, naast telefoons, ook abonnementen voor glasvezel/kabelproviders en routers/wifi-extenders.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Mja, daarvoor ben ik even naar de mediamarkt gegaan, die hebben toch doorgaans meer toestellen/variatie op demo dan de telecom winkels zelf.. Vervolgens een ander toestel (wat ik dus niet vast heb gehad) besteld via internet. Toen ik op zoek was hadden de telefoon winkels zelf het toestel wat ik zocht (Nokia 6) ook nergens, dus vasthouden zat er gewoon niet in.TerraGuy schreef op donderdag 4 april 2019 @ 17:46:
[...]
AfhaallocatieEn verder wilde ik graag toch even wat modellen in mijn handen hebben, hoe voelt het, ziet het eruit etc. Dat zal inderdaad niet de grootste groep zijn.
Mrs. V heeft voor de laatste verlenging twee youtube reviews gekeken en online besteld.
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Alleen kun je Tele2 winkel niet vergelijken met oa Belcompany winkel. het heeft ook niets te zoeken in dit topic. T-Mobile bouwt winkels om en sluit enkele (die vlakbij huidige T-Mobile winkels 'staan' of uit strategisch oogpunt)Klanten kunnen straks online terecht voor het kopen van Tele2-producten en service. Kan zomaar zijn dat men ook in T-Mobile winkel terecht kan voor Tele2 service eo klachtenSeñor Sjon schreef op donderdag 4 april 2019 @ 17:05:
Ondertussen: nieuws: T-Mobile sluit fysieke winkels Tele2
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Verwijderd
Ik bedoel dus dat die universele winkels even iets meer doen dan de huidige telecomwinkels.Verwijderd schreef op donderdag 4 april 2019 @ 18:57:
Die universele winkels hebben we gehad, en op wat telecombinatie winkels en overgebleven phone houses na hun faillissement is dat een gepasseerd station. De grote telco's willen gewoon hun naam in het straatbeeld hebben. Pure branding..... net zoals bij coolblue.die winkels zijn 1 grote etalage, absoluut niet het punt waar de knaken verdient worden. Met dergelijke branding winnen ze gewoon vertrouwen bij de consument die uiteindelijk online koopt. Het is gewoon een ander perspectief, online first.
En als de winkel alleen als grote reclamezuil moet dienen en verder geen winst hoeft te maken, dan gaan die winkels ook niet weg vanwege het faillissement. Maar het is zeker geen gemis als zo'n winkel vertrekt uit het straatbeeld...
Speel ook Balls Connect en Repeat
Verwijderd
En welke data moet je tegenwoordig nog overzetten? Inloggen op je nieuwe telefoon en hoppa; alle bestanden en contacten staan tot je beschikking.Verwijderd schreef op donderdag 4 april 2019 @ 19:07:
Zoals? Reparaties en het overzetten van data kun je zelfs bij de mediamarkt of een handige harry laten doen. Kortom, daar win je de oorlog ook niet mee. Vroeger bracht iedereen zijn pc terug naar de winkel omdat windows raar deed. Wie doet dat nog?
Bij mijn overgang vorig jaar van de S8 naar de Pixel 3 heb ik werkelijk niks overgedragen. Oude telefoon uit, nieuwe aan, account inkloppen en alles is beschikbaar. Kreeg zelfs een overzicht van de apps die ik op m'n S8 geïnstalleerd had waarna deze (na het wegtikken van alle Samsung meuk) automatisch geïnstalleerd werden.
iedereen die niet technisch onderlegd is.Verwijderd schreef op donderdag 4 april 2019 @ 19:07:
Vroeger bracht iedereen zijn pc terug naar de winkel omdat windows raar deed. Wie doet dat nog?
alleen minder vaak omdat het allemaal een stuk simpeler/makkelijker wordt om te onderhouden. Daarnaast zijn die half jaarlijkse updates als een soort verse installatie, dat scheelt ook enorm
Net zoals kappers en nagelsalon? Heb meer het idee dat het makkelijk is voor het witwassen van doekoe.gold_dust schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:34:
Telefoonhoesjes winkels schieten dan wel weer als paddenstoelen uit de grond. Hoe dat kan vraag ik me af, ik bestel online een hoesje mee met de nieuwe telefoon en heb er ook wel eens een paar via Aliexpress besteld. Het straatbeeld wordt ook niet echt verrijkt door dat soort winkels.
Tja iedereen weet dit wel, echter met name de politiek die wil het niet horen
Dit vond ik ook intressant, het bevestigde wat ik ook al vermoede
Blauwe zones
Een erg goed instrument is de invoer van blauwe zones. Daarmee worden ongewenste langparkeerders (vaak winkeliers zelf) weerhouden om de plek bezet te houden voor de klanten. Vaak is een blauwe zone (let wel: in een groot regionaal winkelgebied moet je wel drie uur aanhouden, is het devies) ook een alternatief voor huidige winkelcentra die af willen van betaald parkeren. ...
Het is helder dat ‘blauwe zones’ (ook qua handhaving) geld ‘kosten’ en dat betaald parkeren geld ‘oplevert’ (voor gemeenten en eigenaren van parkeergarages). Maar willen we het winkelklanten naar de zin maken, dan is de invoer van blauwe zones een erg goed middel.
Zo wordt ‘parkeren’ geen obstakel. En jaag je de mensen niet naar een ander winkelcentrum. Of naar het internet.
Everything is better with Bluetooth
Speelt in mijn woonplaats ook. Er is al jarenlang een blauwe zone, maar er was geen handhaving want er was (en is) helemaal geen parkeerprobleem.jeanj schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 10:50:
[...]
Tja iedereen weet dit wel, echter met name de politiek die wil het niet horen
Dit vond ik ook intressant, het bevestigde wat ik ook al vermoede
[...]
De enige auto's die veel te lang staan zijn die van de winkeliers zelf, die dan hun auto ook nog eens pontificaal voor hun eigen zaak parkeren. Om dit tegen te gaan wilde gemeente weer gaan handhaven, maar dat is op grond van de kosten weer terug gedraaid.
Als je dat leest dan vraag je je echt af waar die winkeliers mee bezig zijn. Ten eerste bezetten ze een plek voor hun eigen zaak en ten tweede riskeerden ze hiermee dat er handhaving zou komen, wat ook niet bepaald klant-vriendelijk is.
En dat in een plaats waar ook voor elke verdwenen winkel er niks in de plaats komt.
Dat vermoeden wij ook van de Chinees hier in de straat, we lopen er elke dag langs, er is nooit een klant binnen, er wordt nooit wat afgehaald maar ze zitten wel in een groot pand. De belastingdruk is heel laag dus het is ideaal geschikt om hier geld wit te wassen.Dacuuu schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 09:39:
Net zoals kappers en nagelsalon? Heb meer het idee dat het makkelijk is voor het witwassen van doekoe.

[ Voor 177% gewijzigd door Brammos85 op 05-04-2019 13:26 ]
Welk onderzoek?Señor Sjon schreef op vrijdag 5 april 2019 @ 11:00:
Het opvallendste is dat een bepaald onderzoek het tot officieuze CROW norm heeft geschopt en dat allerhande verkeerskundigen dit gebruiken. De retailjongens (Locatus, Ecorys et al) moeten hier weer tegenin. De gemiddelde gemeenteraad is dan weer verward en zo blijft betaald parkeren in stand.
Regeren is vooruitschuiven
Nee. De winkeltijdenwet was opgelegt door de Duitsers, in verband met de opgelegde verduistering.DrivinUCrazy schreef op donderdag 3 maart 2016 @ 12:07:
Zijn de vastgelegde winkeltijden niet ook deels ter bescherming van het winkelpersoneel?
Ik ben er overigens een groot voorstander van als gemeenten hun winkels geen vaste winkeltijden geven, maar een maximaal aantal openingsuren, die winkels zelf in kunnen delen.
Dan ziet men bijvoorbeeld bij winkels die normaal van 10 tot 18 open zijn, er overdag geen hond komt, maar op zaterdag men over de hoofden kan lopen, en iedereen haastig is, terwijl personeel goed advies wil geven, etc. Hoeveel mensen die dan niet denken: het lukt mij niet om hier langs te gaan, laat ik maar op internet kijken.
Dan zou het bijvoorbeeld veel gunstiger kunnen zijn voor zo'n winkel om doordeweeks van 6 tot 8 open te zijn, en daarna van 16 tot 22. Of verzin maar even iets. Dan kunnen mensen er vóór of na hun werk ook nog rustig langs. Of dat zo'n winkel dan op maandag en dinsdag dicht is, maar op zaterdag én zondag los is.
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Komt er op dinsdagmiddag geen mens en op zondagochtend wel? Dan lekker de winkel op dinsdagmiddag dicht en op zondagochtend open.
We moeten niet alles in regeltjes willen vastleggen

Dan ga je een keertje naar de/een stad toe, weet je nooit welke winkel er al dan niet open is.
En één specifieke winkel kan het wellicht de ene dinsdagmiddag wel druk hebben, maar de volgende
dinsdagmiddag niet meer. Of andersom, of whatever.
Zelfs nu, weet je b.v. nooit of alle winkels meedoen met een periodieke zondagsopening.

Dan kijk je toch ff op internet, voor de openingstijden? Hoor ik je roepen...
Idd; dan bestel ik ook wel online. Scheelt weer een ritje naar een al dan niet overcrowded of leeggelopen centrum. Met parkeerperikelen en bijbehorende -kosten.
Heb ik ook geen last van ongeïnteresseerde, onwelwillende winkelslaafjes of ander onbeschoft publiek. Laat staan van de vervuiling van de openbare ruimte waarbij je continu naar de grond starend, probeert de kauwgomplak, de hondenstront of platgewalste patat-met te ontwijken...
Veel regeltjes zijn er juist om alles in goede 'banen' te leiden. Waar we uiteindelijk allemaal van profiteren.
Anders wordt het wel een heel erge chaos.
Dat is vaak al de standaard: gemeente verstrekt een vergunning om bijvoorbeeld 7 dagen /week tussen 7.00 en 22.00 open te mogen zijn. Wat er logischerwijs dan gebeurt is dat winkeliersverenigingen onderling afspreken bepaalde "advies" openingstijden aan te houden. Daar waar er verplichte openingstijden zijn gaat het meestal om een winkelcentrum waar één verhuurder bepaalde openingstijden als verplichting in het huurcontract opneemt.unclero schreef op woensdag 10 april 2019 @ 15:39:
[...]
Nee. De winkeltijdenwet was opgelegt door de Duitsers, in verband met de opgelegde verduistering.
Ik ben er overigens een groot voorstander van als gemeenten hun winkels geen vaste winkeltijden geven, maar een maximaal aantal openingsuren, die winkels zelf in kunnen delen.
Dan ziet men bijvoorbeeld bij winkels die normaal van 10 tot 18 open zijn, er overdag geen hond komt, maar op zaterdag men over de hoofden kan lopen, en iedereen haastig is, terwijl personeel goed advies wil geven, etc. Hoeveel mensen die dan niet denken: het lukt mij niet om hier langs te gaan, laat ik maar op internet kijken.
Dan zou het bijvoorbeeld veel gunstiger kunnen zijn voor zo'n winkel om doordeweeks van 6 tot 8 open te zijn, en daarna van 16 tot 22. Of verzin maar even iets. Dan kunnen mensen er vóór of na hun werk ook nog rustig langs. Of dat zo'n winkel dan op maandag en dinsdag dicht is, maar op zaterdag én zondag los is.
Sluiting dreigt voor Hudson's Bay
Hier in de buurt zit er ook één... Ben er 2 keer geweest, meer personeel dan klanten.
Weet niet wat ze verkeerd doen, maar voor m'n gevoel komt er werkelijk niemand in die winkel.
Ben er nog nooit geweest en heb ook geen idee waarom ik erheen zou moeten: echte luxe ga je heel af en toe naar de Bijenkorf, anders is online of de Action veel makkelijker. Vlees noch vis, geen smoel.alexbl69 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:27:
Weet niet wat ze verkeerd doen, maar voor m'n gevoel komt er werkelijk niemand in die winkel.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Ben hier in de buurt ook 2 of 3 keer geweest. In feite een versoberde V&D idee zonder la place. Maar het is inderdaad uitgestorven leeg. Vlees (Bijenkorf) noch vis (Hema/Action/Primark) qua aanbod valt het tussen basic budget en super deluxe.alexbl69 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:27:
Het bericht waarvan je wist dat het zou komen:
Hier in de buurt zit er ook één... Ben er 2 keer geweest, meer personeel dan klanten.
Met Zalando erbij en je hebt genoeg concurrentie.
Ik blijf bij mijn eerdere posts oorspronkelijk bij opening mooie spullen vonden de mensen te duur.
Assortiment aangepast gevolg niet anders dan V&D maar dan met duur imago.
Tja dan wordt het heel lastig.
Ik moet zeggen voor mijn kinderen en mijzelf koop ik geregeld kleding wat ik bij V&D niet deed. Want het is toch wel mooier dan V&D, zeker voor het geld.
[ Voor 25% gewijzigd door leonbong op 12-04-2019 08:54 ]
Maakt niet uit wat ik nodig heb, binnen een paar dagen wordt het bezorgd. Van skelterbanden tot koelkastrubbers je bestelt het in 5 minuten vanaf de bank, daar kan geen fysieke winkel meer tegenop. Internet veranderd alles.
Dat vind ik toch wel jammer. Ik kom er geregeld, want ze hebben precies mijn mix van merken waarvoor ik normaal gesproken naar de outletcenters ga. (SuperDry, Tommy Hilfiger, G-Star, etc). En ze zijn toch wel echt een pak goedkoper dan de Bijenkorf en hebben best leuke aanbiedingen. En het is er lekker rustigalexbl69 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:27:
HD4Life @ Full-HD
Dit vat het wel goed samen. De 'buzz' rond de lancering van HB was gewoon negatief, er is bijna geen positief bericht te vinden. Zoiets maak je niet zomaar goed, image is everything..... Je kunt nog zulke mooie promoties hebben, als overal op internet staat dat de winkel slecht/duur/faillietSeñor Sjon schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:39:
HB is gewoon totaal verkeerd gestart als een soort Bijenkorf light, maar dan zonder reclame of acties. Dat hebben ze geweten. Daarna was de naam al verpest en waar V&D wel overal zat, was HB veel te dun gezaaid om speciaal voor naar toe te rijden.
Voel geen enkele behoefte om er te gaan winkelen merk ik, anders dan even binnenlopen als 'ramptoerist'.
https://www.nu.nl/economi...-rechtbank-amsterdam.html
Weer wordt een "lastige zomer en winter" aangehaald als druppel, kennelijk zijn de marges in het middensegment kleding zo dun dat als een paar man toch geen nieuwe trui/winterjas koopt de winkel dicht kan...
Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings
Tsja, volgens mij is er ook gewoon teveel aanbod, daarnaast natuurlijk de verplaatsing naar online winkelen.vectormatic schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 11:44:
Another one bites the dust:
https://www.nu.nl/economi...-rechtbank-amsterdam.html
Weer wordt een "lastige zomer en winter" aangehaald als druppel, kennelijk zijn de marges in het middensegment kleding zo dun dat als een paar man toch geen nieuwe trui/winterjas koopt de winkel dicht kan...
Zelf nooit in de winkel geweest maar het was wel in het duurdere segment als ik mij niet vergis.
Ronald Goedemondt zal wel blij zijn.
YouTube: Ronald Goedemondt - Sissy Boy (Binnen De Lijntjes)
Maar ja, vaak is het een reorganisatie trucje, om zo weer (na overname) verder te gaan. Misschien onder andere naam.
Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.
Die markt is er wel en wordt ook keurig bediend. Maar de gemiddelde consument is het grootste gedeelte van de dag arbeider.Davidshadow13 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 09:43:
[...]
Maarja er lijkt in NL geen markt voor kleding met een prijs tussen de 40-80 euro lijkt het wel. Ofwel is het heel exclusief en 200 euro + of het moet zo goedkoop mogelijk (Primark/Zara/New Yorker). Zal wel met de teloorgang van de middenklasse te maken hebben denk ik zo.
Dus geen onzinnige (of schreeuwerige) prints, geen gaten in broeken etc. etc.
'Vroeger' draaide de V&D/C&A op 'bejaarde mode'. Een saai pak of pantalon met blouse.
Die markt is nu iets hipper geworden, maar uiteindelijk ook erg groot:
https://retailtrends.nl/n...rt-snelle-groei-met-winst
Die doelgroep heeft gewoon serieus geld te besteden, maar is ook wat minder mode gevoelig.
- Meubels op bestelling worden niet meer uitgeleverd
- Retouren van de webshop worden verwerkt tot 2 (!) april
- Cadeaubonnen niet meer inwisselbaar
https://www.sissy-boy.com/nl_NL/contact-new.html
[ Voor 15% gewijzigd door Remmersmaak op 12-04-2019 13:55 . Reden: verduidelijking ]
Zoveel "Ellende" is dat toch niet?Remmersmaak schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 13:46:
En ook bij Sissy- Boy weer een hoop ellende:
- Meubels op bestelling worden niet meer uitgeleverd
- Retouren van de webshop worden verwerkt tot 2 (!) april
- Cadeaubonnen niet meer inwisselbaar
https://www.sissy-boy.com/nl_NL/contact-new.html
Eerder een vrij normale gang bij een faillissement.
Kleding en wonen volgens mij.DDX schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 19:14:
Meubels, het was toch een kleding winkel ?
[ Voor 16% gewijzigd door Dennism op 12-04-2019 20:10 ]
Klopt. Niemand maar dan ook echt niemand wist waarom je naar die winkel moest gaan. Je komt binnen en er ligt kleding, maar duurder dan aan de overkant ( de bijenkorf) een gevestigde naam. Personeel wat er is doet niet veel, en HB Heeft totaal geen meerwaarde. Enigste waarde die het had in mijn ogen is dat qua kleding er soms wat meer lag(assortiment) van bepaalde merken. Maar deze kon ik verder wel overal online bestellen.alexbl69 schreef op vrijdag 12 april 2019 @ 08:27:
Ik snap niet dat zown groot bedrijf denkt van ja dit doen we wel even, en owja we komen zonder een plan en de klanten komen vanzelf. En dan met super mooie pandjes en peperdure huren. Waar het internet killing is vooral in die branche en waar de concurrentie voorloopt in Offline en online.
Zoals een goede marketing guru zegt. Ze zitten midden in het weiland, waar je veel schijt vind maar geen klanten. Allemaal geld door de plee puur door slecht beleid en een hele rare visie....
How are you doing?
Die Duitse warenhuizen gaan trouwens ook slecht.
CoolCat blijft in ieder geval nog tot na Pasen open, in België is er wel direct de stekker uitgetrokken want te afhankelijk van NL.
Ze zitten op redelijk gewilde locaties, dus snap wel dat de verhuurders niet happig zijn om de portemonnee te trekken.Hudson's Bay wil minder huur en kleinere winkels, verhuurders liggen dwars
De nieuwe in januari aangetreden Duitse topman Armin Devender werkt hard aan een nieuwe strategie. Veel geld om te investeren is er niet, belangrijke voorwaarde is daarom dat winkels kleiner worden en de huren flink dalen, vertellen betrokkenen het AD. Om de klus te klaren heeft Hudson’s vastgoedadviseur Harper Dennis Hobbs ingeschakeld.
Wat Hudson’s Bay betreft, kunnen er in ruil voor huurverlaging meerdere winkels in de panden komen, weet Lokerse. Eerder stond hij de verhuurders al bij rond het faillissement van V&D in 2015. ,,Als dat te moeilijk is valt ook te denken aan kantoren, hotels of woonruimte.”
Jos van de Mortel, verhuurder van Hudson’s Bay Den Bosch, is somber. ,,Als het concept niet drastisch verandert is het over maximaal twee tot drie jaar gedaan is met Hudson’s Bay in Nederland”, vreest hij. Van de Mortel is gevraagd zich te oriënteren op nieuwe huurders.
Nee, maar als de keten failliet gaat dan krijgen ze helemaal niks binnen... Dat is de grap van het geheel, ben benieuwd hoe de verhuurders dit gaan aanpakkenhoevenpe schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 07:12:
Het rommelt blijkbaar al behoorlijk, men wil een andere koers maar daar zijn de verhuurders begrijpelijkerwijs niet blij mee:
[...]
Ze zitten op redelijk gewilde locaties, dus snap wel dat de verhuurders niet happig zijn om de portemonnee te trekken.
Verwijderd
Nee, zo werkt dat in vastgoedland niet. De waarde van de panden wordt bepaald aan de hand van de totaal haalbare huurinkomsten. Verlaag je die, dan wordt het pand dus minder waard en dan krijg je problemen met je geldschieters.VHS schreef op zaterdag 13 april 2019 @ 07:28:
Klopt, beter iets minder huur dan helemaal geen huur.
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels