De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 47 ... 137 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ik koop dingen als vervangende borsteltjes voor de tandenborstel tegenwoordig ook online. Wil je het in een winkel voor een goede prijs kopen moet het in de aanbieding zijn. Die aanbiedingsprijs is er online altijd en nog gratis verzonden ook. Zelfs drank bestel ik tegenwoordig online. Een fles Black Label of Drambuie scheelt 30% tegenover een fysieke winkel. Dan maar 1x in de zoveel tijd een doos laten komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gws24
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:39

gws24

Thinking is hard!

PilatuS schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 15:09:
Ik koop dingen als vervangende borsteltjes voor de tandenborstel tegenwoordig ook online. Wil je het in een winkel voor een goede prijs kopen moet het in de aanbieding zijn. Die aanbiedingsprijs is er online altijd en nog gratis verzonden ook. Zelfs drank bestel ik tegenwoordig online. Een fles Black Label of Drambuie scheelt 30% tegenover een fysieke winkel. Dan maar 1x in de zoveel tijd een doos laten komen.
Voor mij is dat geen goed idee zoveel drank in 1 keer kopen want dan gaat het op en snel ook dus ik limiteer mezelf juist door dat fysiek te kopen :P

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Señor Sjon schreef op donderdag 14 maart 2019 @ 15:30:
Zo lust ik ze ook wel. Wie weet wat ze gevraagd hebben. Zes maanden huurvrij ofzo? Ik heb wel gekkere eisen langs zien komen.
Zes maanden huurvrij vind ik helemaal niet zo gek in de huidige markt. Bij de huidige massale leegstand is 6 maanden huurvrij een veel beter alternatief dan, zoals in mijn laatste woonplaats in NL, jarenlang leegstand. Een stuk van het centrum is vernieuwd en de helft van de panden staat daar al 5 jaar leeg. Beter gaat het echt niet meer worden, eerder nog veel minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

gold_dust schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:00:
[...]

Zes maanden huurvrij vind ik helemaal niet zo gek in de huidige markt. Bij de huidige massale leegstand is 6 maanden huurvrij een veel beter alternatief dan, zoals in mijn laatste woonplaats in NL, jarenlang leegstand. Een stuk van het centrum is vernieuwd en de helft van de panden staat daar al 5 jaar leeg. Beter gaat het echt niet meer worden, eerder nog veel minder.
Het blijft erg situatie afhankelijk. In sommige gebieden is het geen onredelijke eis en in sommige gebieden iets minder ;) . Als verhuurder zomaar even de helft van je jaarinkomen weggeven is natuurlijk ook op het eerste gezicht compleet ridicuul dus word er gewoon een afweging gemaakt door de verhuurder. Wat is de kans dat ik dit weer snel kan verhuren en voor welke prijs is gewoon de afweging die gemaakt wordt (daar spelen trouwens nog meer factoren mee zoals bv de boekwaarde die het verhuurde op de balans inneemt (veel verhuurders willen die boekwaarde niet verlagen omdat dan hun financiering in gevaar komt)).

I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:42
gws24 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:16:
[...]
Het blijft erg situatie afhankelijk. In sommige gebieden is het geen onredelijke eis en in sommige gebieden iets minder ;) . Als verhuurder zomaar even de helft van je jaarinkomen weggeven is natuurlijk ook op het eerste gezicht compleet ridicuul dus word er gewoon een afweging gemaakt door de verhuurder. Wat is de kans dat ik dit weer snel kan verhuren en voor welke prijs is gewoon de afweging die gemaakt wordt (daar spelen trouwens nog meer factoren mee zoals bv de boekwaarde die het verhuurde op de balans inneemt (veel verhuurders willen die boekwaarde niet verlagen omdat dan hun financiering in gevaar komt)).
De huurprijzen uit de hoogtijdagen zullen niet meer terugkomen. Praktijk is dat de panden van verhuurders die dat wel denken (langdurig) leeg staan. Dat zijn lang niet altijd panden waar een financiering op drukt maar het doet voor veel mensen gewoon pijn om hun bezit af te moeten waarderen. Over panden die wel "onder water staan" zouden de banken zich veel drukker moeten maken: Zij eisen vaak een aflossing evenredig aan de afwaardering van zo'n pand. Als dat niet mogelijk is staat zo'n pand dus leeg en stevent de verhuurder af op een faillissement, de bank op een hoop rompslomp en afschrijving op de schuld, en de gemeente op een troosteloze binnenstad. Dan zouden ze in mijn ogen beter nu een stuk van de financiering kunnen afschrijven of herfinancieren en een lagere huur accepteren. Daar zijn uiteindelijk retailers, verhuurders, financiers, gemeente en bewoners van zo'n gebied het meest bij gebaat.

Wat ik hier en daar wel zie gebeuren is dat sommige pandeigenaren nieuwe ondernemers helpen door het eerste jaar een lagere huur te rekenen en na dat jaar om tafel te gaan om te zien of er iets bijgesteld kan worden. Contractduur is dan zoals gebruikelijk 5+5 jaar maar dan met een exitclausule na 1 en/of 2 jaar. Dat reduceert het risico voor de startende ondernemer aanzienlijk, geeft kans op wat duurzamers dan de zoveelste pop-up ramsj winkel en zorgt voor een betere bezettingsgraad van de winkelpanden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

bszz schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 17:43:
Dan zouden ze in mijn ogen beter nu een stuk van de financiering kunnen afschrijven of herfinancieren en een lagere huur accepteren. Daar zijn uiteindelijk retailers, verhuurders, financiers, gemeente en bewoners van zo'n gebied het meest bij gebaat.
Jouw post is eigenlijk wat ik misschien minder goed verwoord heb :) . Wat ik quote is eigenlijk wat er zou moeten gebeuren imho maar iedereen gaat voor zijn eigen belang omdat iedereen andere drijfveren/restricties/regelgeving etc heeft. En het trieste hier aan is dat iedereen (of in ieder geval de meeste mensen) het zien maar eigenlijk niet anders kunnen omdat ze dan zichzelf in de voet schieten en uiteindelijk wint niemand en verliest iedereen.

Puur ter info en misschien verheldering:
Mijn familie heeft jarenlang een bedrijfshal verhuurt en tijdens de crisis hebben we de de verhuurprijs omlaag gebracht omdat er anders leegstand zou ontstaan. Gelukkig voor ons speelde de bank een zeer kleine rol (hypotheek ver beneden de waarde) dus konden we dat doen maar we hebben van andere verhuurders (ons kent ons) wel gehoord dat sommige verhuurders bij dezelfde bank en op hetzelfde industrieterrein daar geen toestemming voor kregen 8)7 . De bank had dus liever leegstand blijkbaar dan dat de boekwaarde omlaag ging en/of herfinanciering overwoog. Het is dus niet altijd een keus van de verhuurder maar er spelen veel meer factoren een rol om zomaar even 6 maanden geen huur te accepteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
gws24 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:18:
[...]

Jouw post is eigenlijk wat ik misschien minder goed verwoord heb :) . Wat ik quote is eigenlijk wat er zou moeten gebeuren imho maar iedereen gaat voor zijn eigen belang omdat iedereen andere drijfveren/restricties/regelgeving etc heeft. En het trieste hier aan is dat iedereen (of in ieder geval de meeste mensen) het zien maar eigenlijk niet anders kunnen omdat ze dan zichzelf in de voet schieten en uiteindelijk wint niemand en verliest iedereen.

Puur ter info en misschien verheldering:
Mijn familie heeft jarenlang een bedrijfshal verhuurt en tijdens de crisis hebben we de de verhuurprijs omlaag gebracht omdat er anders leegstand zou ontstaan. Gelukkig voor ons speelde de bank een zeer kleine rol (hypotheek ver beneden de waarde) dus konden we dat doen maar we hebben van andere verhuurders (ons kent ons) wel gehoord dat sommige verhuurders bij dezelfde bank en op hetzelfde industrieterrein daar geen toestemming voor kregen 8)7 . De bank had dus liever leegstand blijkbaar dan dat de boekwaarde omlaag ging en/of herfinanciering overwoog. Het is dus niet altijd een keus van de verhuurder maar er spelen veel meer factoren een rol om zomaar even 6 maanden geen huur te accepteren.
Financiers hanteren een verouderde systematiek uit een tijd waarin de prijzen van dit soort panden alleen maar stegen. De boekwaarde is te hoog maar de banken steken hun kop in het zand met grote gevolgen voor een heleboel partijen. Wat jullie hebben gedaan is volgens mij het enige realistische scenario.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Maar het zijn niet alleen de banken, ook veel verhuurders zullen gewoon liever op papier rijk zijn, dan daadwerkelijk inkomsten te hebben maar het pand moeten afwaarderen omdat het blijkbaar toch niet meer zoveel waard is.

In mijn kleine dorp stond er ook best veel leeg in het centrum, maar met een nieuwe (dure) kledingwinkel en een handgemaakte meubelzaak valt het weer mee. Voor beide was er echter een pand wat veel geschikter is voor ze (locatie + meer inkijk), een pand wat al minstens 5 jaar leeg staat. En toch staat dat pand nog leeg, terwijl één andere zelfs nul leegstand heeft gehad toen de huurder eruit ging, omdat er direct een andere was die erin wilde. De enige conclusie die ik kan trekken is dat dat pand nu al meer dan 5 jaar leeg staat omdat ze een onrealistische huur verlangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Sissors schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:34:
Maar het zijn niet alleen de banken, ook veel verhuurders zullen gewoon liever op papier rijk zijn, dan daadwerkelijk inkomsten te hebben maar het pand moeten afwaarderen omdat het blijkbaar toch niet meer zoveel waard is.

In mijn kleine dorp stond er ook best veel leeg in het centrum, maar met een nieuwe (dure) kledingwinkel en een handgemaakte meubelzaak valt het weer mee. Voor beide was er echter een pand wat veel geschikter is voor ze (locatie + meer inkijk), een pand wat al minstens 5 jaar leeg staat. En toch staat dat pand nog leeg, terwijl één andere zelfs nul leegstand heeft gehad toen de huurder eruit ging, omdat er direct een andere was die erin wilde. De enige conclusie die ik kan trekken is dat dat pand nu al meer dan 5 jaar leeg staat omdat ze een onrealistische huur verlangen.
Inderdaad, sommige verhuurders zijn erg koppig en willen geen lagere huur accepteren terwijl het niet anders kan maar zonder alle feiten te kennen is het natuurlijk makkelijk oordelen. Misschien had het pand dat direct weer verhuurd werd wel een veel lagere financiering dan het andere pand. Probleem is dat je het niet weet en dus zomaar de conclusie trekken dat het de schuld van de verhuurder is die een te hoge huur vraagt is veel te makkelijk. Misschien wilde de bank niet meewerken en na een jaar leegstand werd het erger en is het gewoon een 'gegroeide' situatie (als dat uberhaupt een term is).

Punt wat ik wil maken is dat de realiteit niet zo simpel is als dat een verhuurder de huur niet wil verlagen terwijl de economische realiteit dat wel verlangt maar dat er allerlei andere factoren zijn die veel mensen niet zien, zoals oa de bank, soort financiering etc.

EDIT: Van uit mijn eigen ervaring kan ik vertellen dat we als verhuurder liever een iets lagere maar zekere huur hadden dan geen huur. Probleem met geen huur is namelijk dat je totaal niet weet hoe lang je geen huur hebt en dat kan je maar zo lang volhouden. Ben dan ook vrijwel zeker dat er andere zaken speelden bij die 5 jaar leegstand dan alleen geen lagere huur willen accepteren.

[ Voor 9% gewijzigd door gws24 op 15-03-2019 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
@Sissors alles voor de boekhouding. Weet nog toen ik voor mijn werkgever technisch afgeschreven servers verkocht. Dingen waren meer dan 5 jaar oud, maar boekhoudkundig werden ze over 10 jaar afgeschreven. Je snapt wat het met het bedrijfsresultaat doet als een server van 15K na 7 jaar voor 600 euro op V&A gaat... Directie had liever dat het 3 jaar in de kast blijft liggen en vervolgens afgevoerd voor oud ijzer prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
gws24 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 18:57:
[...]
Inderdaad, sommige verhuurders zijn erg koppig en willen geen lagere huur accepteren terwijl het niet anders kan maar zonder alle feiten te kennen is het natuurlijk makkelijk oordelen. Misschien had het pand dat direct weer verhuurd werd wel een veel lagere financiering dan het andere pand. Probleem is dat je het niet weet en dus zomaar de conclusie trekken dat het de schuld van de verhuurder is die een te hoge huur vraagt is veel te makkelijk. Misschien wilde de bank niet meewerken en na een jaar leegstand werd het erger en is het gewoon een 'gegroeide' situatie (als dat uberhaupt een term is).

Punt wat ik wil maken is dat de realiteit niet zo simpel is als dat een verhuurder de huur niet wil verlagen terwijl de economische realiteit dat wel verlangt maar dat er allerlei andere factoren zijn die veel mensen niet zien, zoals oa de bank, soort financiering etc.

EDIT: Van uit mijn eigen ervaring kan ik vertellen dat we als verhuurder liever een iets lagere maar zekere huur hadden dan geen huur. Probleem met geen huur is namelijk dat je totaal niet weet hoe lang je geen huur hebt en dat kan je maar zo lang volhouden. Ben dan ook vrijwel zeker dat er andere zaken speelden bij die 5 jaar leegstand dan alleen geen lagere huur willen accepteren.
Of ze het nou niet willen of kunnen accepteren, het probleem blijft hetzelfde: Partijen die liever geld op papier hebben, als echt geld en dan de waarde moeten verminderen. Ik durf wel te stellen als de huur laag genoeg is dat er zo goed als nooit leegstand is. Zelfs in een dorp van 3x niks is er altijd wel een winkel die het wil proberen, maar niet als de huur onrealistisch is.

Hier wil de gemeente nu wat gaan doen aan de leegstand (al is die momenteel dus helemaal niet hoog, en ik zag een overzicht van hun, waarbij we laag in doe-het-zelf zaken in ons centrumpje zijn. 200m buiten het centrum zit er één...). Ik zie echt niet in wat die kunnen doen. Oh ze hebben grootste ideeën over dingen platgooien en anders indelen, maar het lijkt mij echt sterk dat dat de oplossing gaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:04
Sissors schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 21:12:
[...]

Zelfs in een dorp van 3x niks is er altijd wel een winkel die het wil proberen, maar niet als de huur onrealistisch is.
Ik denk dat bij de meeste winkels de huur van het pand niet meer dan 10% van de omzet is.
Dat betekent dus dat je met een huurverlaging van 30% op slechts een klein deel van de kosten een positieve invloed uitoefent. Niet dat het niet zinvol is, maar alleen naar huur kijken is te makkelijk. In de meeste gevallen zal de post personeel een veel grotere zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
jopie schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 21:29:
[...]

Ik denk dat bij de meeste winkels de huur van het pand niet meer dan 10% van de omzet is.
Dat betekent dus dat je met een huurverlaging van 30% op slechts een klein deel van de kosten een positieve invloed uitoefent. Niet dat het niet zinvol is, maar alleen naar huur kijken is te makkelijk. In de meeste gevallen zal de post personeel een veel grotere zijn.
Hoe kom je er bij dat bij de meeste winkels de huur maar 10% van de omzet zou zijn ? Een beetje pand in een grote binnenstand kan je makkelijk 15k per maand en meer kosten. En zeker niet iedere winkel doet 150k omzet in de maand. Huur is over het algemeen een gigantische kostenpost.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 00:04
Mijn eigen ervaring, en die blijkt aardig te kloppen:
https://www.cbs.nl/nl-nl/...el-5-procent-van-de-omzet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
[...]
Het nadeel is dat geen enkele huur zeker is, zeker qua winkels niet... Als er een zelfstandige een winkel wil openen maar een gedeelte van de huurprijs af wilt hebben, en hij gaat failliet na 6 maanden ben jij als eigenaar het schip ingegaan want die huurprijs krijg je bijna niet meer omhoog.

Maar 2 andere voorbeelden die ik ken zijn :
- Eigenaar heeft te veel panden en als er bekend wordt dat er iets afgeprijsd wordt dan krijgen ze een stormloop die ze niet kunnen betalen, terwijl ze 10% leegstand wel kunnen betalen.
- Of de eigenaar heeft het pand al ergens als onderpand gebruikt, dan kunnen ze het pand ook niet meer afprijzen.
jopie schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 21:29:
[...]
Voor een gezond bedrijf wil je idd max 10% omzet aan huur uitgeven, alleen de realiteit is veelal dat de huurprijs minimaal 15+% van de geschatte omzet is.

De omzetten zijn namelijk gedaald door oa internet en de huurprijzen zijn gelijk gebleven.

Dat is ook waarom je overal telefoonwinkels etc ziet verschijnen, dat zijn veelal kleine zelfstandigen die simpelweg voor zichzelf geen loon rekenen en daarom 20 tot 30% van hun omzet aan huur kunnen uitgeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:01
Kledingwinkel CoolCat vraagt faillissement aan
Kledingwinkel CoolCat heeft faillissement aangevraagd bij de rechtbank in Utrecht. Het concern zegt last te hebben gehad van de zeer warme en lange zomer in 2018 en de "extreem zachte" winter van dit jaar.

[ Voor 38% gewijzigd door Yorinn op 18-03-2019 21:31 . Reden: Inleiding uit URL ingevoegd, zodat het geen linkdump meer is. ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:27

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:17
Op zich wel jammer maar redelijk te verwachten. De markt die de Coolcat bediende is bijna volledig over genomen door de Primark en de New Yorker. Niet dat ik er zelf ook wat kocht, aangezien ik het meeste spul wat ze daar hebben te ordinair vind.

Maar zeker de Coolcat junior en de doelgroep 8-12 jaar was in mijn jeugd echt heel druk. Nu zie je al die kinderen bij de Primark / New Yorker tassen vol gooien.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:22

franssie

Save the albatross

Coolcat is nu typisch een winkel waarvan ik mij al 40 jaar afvraag wat die in het straatbeeld doet. Het leek wel in de jaren '80 vast te zitten qua imago.

@Ankona denk aan dit soort spul (bewust geen embed img tag :+ )
https://www.coolcat.nl/dw...5813001-70-f.jpg?sfrm=png

[ Voor 44% gewijzigd door franssie op 18-03-2019 15:59 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Bekende naam maar heb er totaal geen beeld bij. Misschien is dat wel het probleem (of is dat mijn gemis omdat kleding mij totaal niet interesseert?)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 14:17
Heel incidenteel kochten we er wat voor de meisjes, vond het altijd nogal een cheapass bende.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Gewoon troep en een stuk duurder dan de Primark.

Ben benieuwd wat dit voor MS Mode en America Today gaat betekenen. Die zijn van dezelfde eigenaar al zijn het aparte bedrijven. Net als trouwens de doorstart van V&D online.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-07 17:16

Metalfreak

Hoije woh!

Ik heb een paar jaar geleden er nog een broek gekocht toen ik iets zocht voor carnaval, maar dat geeft meteen aan waarom normale mensen er nooit iets kopen ;)

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-07 13:58
Ankona schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:50:
Bekende naam maar heb er totaal geen beeld bij. Misschien is dat wel het probleem (of is dat mijn gemis omdat kleding mij totaal niet interesseert?)
Je werd door de decibellen in een wijde boog om die winkel heengedrukt. Alleen als je een gehoorbeschadiging wilde kon je naar binnen.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
Davidshadow13 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 15:47:
Op zich wel jammer maar redelijk te verwachten. De markt die de Coolcat bediende is bijna volledig over genomen door de Primark en de New Yorker. Niet dat ik er zelf ook wat kocht, aangezien ik het meeste spul wat ze daar hebben te ordinair vind.
Toen ik nog op de middelbare school zat, en dat is gevoelsmatig een eeuw geleden, was Coolcat al niet hip meer. Echt heel bijzonder dat ze het zo lang hebben volgehouden, ik wist niet dat ze nog bestonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:20
Weer een grote winkel die (hoogstwaarschijnlijk) gaat verdwijnen in het straatbeeld. Met als oorzaak de extreem warme en lange zomer 2018 en zachte winter 2018/2019, dus twee tegenvallende seizoenen doen zo'n organisatie de das om. Ook wel bijzonder eigenlijk.

Ik kom er ook al jaren niet meer, maar vroeger als kind wel wat kleren daar vandaag gehaald volgens mij. Dacht dat dat nu nog steeds wel zo was, maar wellicht (teveel) concurrentie van de echte prijsknallers zoals de Primark.

Toch wel een zorgelijke ontwikkeling, grote/bekende winkelketens die één voor één omdonderen.

Maar goed, we doen er ook zelf aan mee. Mijn vriendin zat gisteren tijdens het Netflixen door FB te scrollen, ziet een advertentie van een bikini. "Oh die is leuk. Oh en niet duur. Oh en mijn maat ook nog", die is dus besteld.
Tja, dat soort impuls aankopen doe je echt niet zomaar als je in de stad loopt dan is de kans toch wat kleiner op dat soort aankopen. Sterker nog, je moet eerst maar eens naar de stad toegaan!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
*knip* Deze is al eens gepsot hierboven.

[ Voor 141% gewijzigd door Yorinn op 18-03-2019 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:42

Onbekend

...

Uit het artikel lees ik dus dat ze niet naar de klanten kijken, maar alleen naar de kalender:
Een woordvoerder van het bedrijf legt aan NU.nl uit dat er weinig kleding uit de herfstcollectie werd verkocht door de warme zomer. "Als het maandenlang boven de twintig graden blijft, koopt niemand herfstkleding. Zelfde verhaal voor wanneer het niet koud wordt."
Als je uit gewoonte producten in de winkel zet waar op dat moment geen vraag naar is, dan vind ik het zeker niet verwonderlijk dat ze niets meer verkopen. Schijnbaar worden grote winkelketens te groot waardoor ze niet meer kunnen inspelen op hun klanten.....

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• toolkist
  • Registratie: Mei 2011
  • Niet online
Onbekend schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:56:
Uit het artikel lees ik dus dat ze niet naar de klanten kijken, maar alleen naar de kalender:

[...]

Als je uit gewoonte producten in de winkel zet waar op dat moment geen vraag naar is, dan vind ik het zeker niet verwonderlijk dat ze niets meer verkopen. Schijnbaar worden grote winkelketens te groot waardoor ze niet meer kunnen inspelen op hun klanten.....
Volgens mij moeten ze wel, ze kunnen niet deze week besluiten wat ze volgende week in de winkel willen hebben hangen. Dat wordt volgens mij allemaal maanden vantevoren besloten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• dakathefox
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-06 21:34
Kom kom... Laten we nou niet doen alsof het failliet gaan van Coolcat een verlies is voor het Nederlandse straatbeeld. De kleding ontstijgt qua waarde en kwaliteit niet het spul wat op de zaterdagmarkt wordt aangeboden door bebaarde mannetjes met een roestig busje. Een gelikt pand, een glazen pui, leuke meisjes en harde muziek maakt dat beeld niets anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-07 17:16

Metalfreak

Hoije woh!

toolkist schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:58:
[...]

Volgens mij moeten ze wel, ze kunnen niet deze week besluiten wat ze volgende week in de winkel willen hebben hangen. Dat wordt volgens mij allemaal maanden vantevoren besloten.
Misschien moeten ze dan eens wat meer met de tijd meegaan en ook eens wat meer agile gaan werken ;) Voor veel andere sectoren werkt het ook niet als je te ver vooruit kijkt en niet kan inspelen op de vraag vanuit de markt.

Online bestellen we vandaag ook vrolijk dingen die we morgen nodig hebben, waarom zouden we dan kleding maanden van tevoren willen bestellen?

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 991847

Onbekend schreef op maandag 18 maart 2019 @ 17:56:

[...]

Het runnen wat je eigen kledinglijn is niet iets wat je met 2-3 weken kunt bijsturen als je erachter komt dat we 3 maanden zomer hebben ipv 3 weken. Een lijn laten ontwerpen/ produceren en transporteren (wel in china/bangladesh uiteraard anders word het te duur) is een traject van maanden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:24
Señor Sjon schreef op maandag 18 maart 2019 @ 16:19:
[...]

Je werd door de decibellen in een wijde boog om die winkel heengedrukt. Alleen als je een gehoorbeschadiging wilde kon je naar binnen.
En van collega ouders begreep ik dat wat er als meisje inging er als halve hoer uitkwam 8)7

Schijnt wel te passen bij 'ondernemer' Kahn :P

Het is evident dat een onderneming met enig bestaansrecht niet door wat seizoensvariatie omvalt. Dat is dan hooguit de directe aanleiding voor wat eens toch zou gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Rukapul schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:45:
[...]

En van collega ouders begreep ik dat wat er als meisje inging er als halve hoer uitkwam 8)7

Schijnt wel te passen bij 'ondernemer' Kahn :P
Oeh, dat vind Sylvana S. vast niet leuk dat je dat neertypt _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:18
Anoniem: 991847 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 19:31:
[...]

Het runnen wat je eigen kledinglijn is niet iets wat je met 2-3 weken kunt bijsturen als je erachter komt dat we 3 maanden zomer hebben ipv 3 weken. Een lijn laten ontwerpen/ produceren en transporteren (wel in china/bangladesh uiteraard anders word het te duur) is een traject van maanden.
Ook voor clubs als H&M en Primark? Die wisselen toch vrij vaak van collectie, vaker dan eens per seizoen.

Is dat ook het probleem van clubs als Coolcat? Dat ze als bedrijf te groot zijn om snel veranderingen door te kunnen voeren, maar ook weer (veel?) te klein om dingen voor elkaar te krijgen bij de fabrieken/leveranciers?

Kwam er heel vroeger weleens... maar ondertussen veel te oud om nog in de buurt te komen van die herrie :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 991847

KeRsTmAnNeKe schreef op maandag 18 maart 2019 @ 20:34:
[...]

Ook voor clubs als H&M en Primark? Die wisselen toch vrij vaak van collectie, vaker dan eens per seizoen.

Is dat ook het probleem van clubs als Coolcat? Dat ze als bedrijf te groot zijn om snel veranderingen door te kunnen voeren, maar ook weer (veel?) te klein om dingen voor elkaar te krijgen bij de fabrieken/leveranciers?

Kwam er heel vroeger weleens... maar ondertussen veel te oud om nog in de buurt te komen van die herrie :p
Tuurlijk hebben clubs als h&m en primark daar ook last van. H&m weet ik ook niet of het zo denderend gaat, primark heeft de goed nieuws show nog steeds mee. Constant nieuwe filialen openen, goedkoop en toch 'hip' imago bij de doelgroep. Maar ook daar blijft wel eens een collectie teveel liggen, alleen merk je daarvan niet zoveel omdat het bedrijf groeit als kool. Beetje coolblue idee, zolang ze groeien is er niks aan de hand. Maar zodra dat niet meer lukt dan begint de ellende ;)

Edit: blijkbaar gaat h&m ook niet goed. Wie zal de volgende zijn?
https://www.rtlnieuws.nl/...omt-meer-concurrentie-aan

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 991847 op 18-03-2019 20:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ach ja, Roland Kahn...
Ben benieuwd hoe lang America Today het nog volhoudt...

Maar als mede eigenaar van het pand van De Bijenkorf in A'dam en het nodige andere vastgoed hoeven we geen medelijden te hebben.
Daarnaast kan 'ie altijd nog gaan leuren met Sapph of een nieuwe verovering daar laten shoppen. ;)

Het is trouwens opvallend hoe Inditex het voor elkaar krijgt met z'n enorm rappe time-to-market van amper 2-3 weken!
Niet voor niks dat ze een enorm nieuw distributiecentrum in Lelystad neerzetten.

[ Voor 8% gewijzigd door ehtweak op 18-03-2019 23:27 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 06:48

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Anoniem: 991847 schreef op maandag 18 maart 2019 @ 20:43:
[...]

Edit: blijkbaar gaat h&m ook niet goed. Wie zal de volgende zijn?
https://www.rtlnieuws.nl/...omt-meer-concurrentie-aan
Het is toch ongelofelijk dat je als (groot) bedrijf tot 2019 nog steeds internet als verkoopkanaal hebt onderschat. Dan ben je echt al 15-20 jaar te laat.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N1ckk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18-06 16:12

N1ckk

I doubt, therefore I might be.

Volgens mij heeft H&M een prima business model online, maar kan het ook zomaar zo zijn dat de wereld sneller veranderd dan jouw terugverdienperiode en huurcontracten met je winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:26
H&M heeft een prima webwinkel, alleen bezorgen duurt soms erg lang, dat helpt niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Mijn vriendin bestelt met enige regelmaat bij H&M. Prima geregeld, betaling achteraf met maandfactuur of direct met ideal. Volgens mijn vriendin is dat laatste nieuw en was er voorheen geen ideal.

Producten zijn prima, alleen de levertijd is soms te lang. Beloofde levertijd wordt ook vaak niet gehaald, blijft ook vaak hangen tussen distributiecentrum en PostNL.

Hebben afgelopen paar maanden heel wat babykleren door de handen gehad. Toch typisch dat de dure merken steevast te klein uitvallen en amper elastisch zijn. Het spul van Hema en H&M daarentegen... lekker makkelijk met aankleden en zit prima. Voor de prijs van een Noppies truitje heb je er een romper, broek en sokken van H&M of Hema erbij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Zelfs de budgetzaken gaan eraan: https://www.telegraaf.nl/...-op-voordeelshop-failliet

Ditmaal door gewoon veel te snel te groeien > geen liquide middelen meer > bankroet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:07
opvallend inderdaad. Maar goed, ook daar genoeg concurrentie uiteraard..... Big bazaar, action, kruidvat zelf.... allemaal in dezelfde vijver aan het vissen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynaw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:25
Toevallig vanochtend nog een bestelling geplaatst. Inmiddels de tracking code ook binnen (gelukkig). Jammer van de winkel, bulkvoordeel is altijd erg aangenaam daar. Hopen op een doorstart!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-07 18:33
Op=Op is samen met de Euro winkels en Big Bazar ook echt wel het goedkoopste van goedkoopste. Als je bijvoorbeeld het gereedschap van de Big Bazar vergelijkt met dat van de Action is die laatste stukken beter. Één strijk met een verfkwast en alle haren zitten bij wijze van spreken aan je kozijntje.
Op=op is toch ook erg gericht op shampoo's en dergelijke? Ik zie nu regelmatig ook de gewone drogisterij flink stunten met de shampoo's.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Nu online

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Cobb schreef op maandag 25 maart 2019 @ 18:45:
Op=Op is samen met de Euro winkels en Big Bazar ook echt wel het goedkoopste van goedkoopste. Als je bijvoorbeeld het gereedschap van de Big Bazar vergelijkt met dat van de Action is die laatste stukken beter. Één strijk met een verfkwast en alle haren zitten bij wijze van spreken aan je kozijntje.
Op=op is toch ook erg gericht op shampoo's en dergelijke? Ik zie nu regelmatig ook de gewone drogisterij flink stunten met de shampoo's.
Zeker eigenlijk alleen maar op drogisterij. Ik haalde er regelmatig grotere voorraden van specifieke schoonmaakmiddelen, wasmiddelen of andere zut. Dan scheelde het nogal in prijs.

Enige nadeel is dat ik op een bepaald punt zo'n voorraad heb aangelegd dat ik er nu een jaar niet ben geweest. Omdat het niet meer nodig is...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Cobb schreef op maandag 25 maart 2019 @ 18:45:
Nog slechter? Ik durf bij Action al geen pannen te kopen omdat ik de goedkope Teflon niet vertrouw. Action is wel goed voor schoonmaakmiddelen en shampoo en dergelijke al komen die ook vaak uit Oost Europa (en zijn daar van mindere kwaliteit, ook al is het merk hetzelfde) of prullenbakjes. Het RVS roest wat eerder, het plastic is wat dunner en scheurt wat eerder maar meestal wordt het toch vervangen voor het helemaal kapot is.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Op=op had al enige tijd geen echt goedkope prijzen meer. Voorheen haalden wij wasmiddelen, shampoo, tandpasta en scheermesjes bij de op=op.
Inmiddels:
- is er geen voordeel meer op 3x parodontax
- is de neutral niet meer in de aanbieding en voldoet de goedkope formil waspoeder van de lidl een stuk beter
- zijn de scheermesjes net zo duur als bij de kruidvat
- heeft de kruidvat ook met enige regelmaat aanbiedingen op shampoo

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 3x3
  • Laatst online: 31-12-2024

3x3

Señor Sjon schreef op maandag 25 maart 2019 @ 15:07:
Zelfs de budgetzaken gaan eraan: https://www.telegraaf.nl/...-op-voordeelshop-failliet

Ditmaal door gewoon veel te snel te groeien > geen liquide middelen meer > bankroet.
Denk dat bij dit soort groeibriljanten die keihard gegroeid zijn op geleend geld ook ATAD1 er gigantisch inhakt.

Afbeeldingslocatie: https://pbs.twimg.com/profile_images/697435020470853632/U8JOzXLO_400x400.jpg

Vroeger kon je de rentekosten 100% als kosten opvoeren als bedrijf. Sinds de invoering van ATAD1 moeten bedrijven met schuld over de rentekosten vennootschapsbelasting gaan betalen.

Belasting agressie opgezet door de EU.🇪🇺
Wie er alleen maar beter van wordt is het grootkapitaal, want Op=Op gaat net als alle andere concerns failliet, personeel verliest opgebouwde rechten, maar het concept zal waarschijnlijk gewoon worden doorgezet, nieuwe eigenaar die het concept voor een appel en een ei koopt, ontdoet van dure schulden en de het dure personeel en huurt nieuw personeel flexibeler of met minder opgebouwde rechten in.

Het grootkapitaal wint, de simpele medewerker is de klos. Logisch ook, want het grootkapitaal heeft wel lobbyisten in de E.U.🇪🇺 en de simpele medewerker niet.

[ Voor 16% gewijzigd door 3x3 op 26-03-2019 00:18 ]

| live and give like no one else |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brambello
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 21:36
3x3 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:47:
[...]

Denk dat bij dit soort groeibriljanten die keihard gegroeid zijn op geleend geld ook ATAD1 er gigantisch inhakt.

[Afbeelding]

Vroeger kon je de rentekosten 100% als kosten opvoeren als bedrijf. Sinds de invoering van ATAD1 moeten bedrijven met schuld over de rentekosten vennootschapsbelasting gaan betalen.

Belasting agressie opgezet door de EU.🇪🇺
Wie er alleen maar beter van wordt is het grootkapitaal, want Op=Op gaat net als alle andere concerns failliet, personeel verliest opgebouwde rechten, maar het concept zal waarschijnlijk gewoon worden doorgezet, nieuwe eigenaar die het concept voor een appel en een ei koopt, ontdoet van dure schulden en de het dure personeel en huurt nieuw personeel flexibeler of met minder opgebouwde rechten in.

Het grootkapitaal wint, de simpele medewerker is de klos. Logisch ook, want het grootkapitaal heeft wel lobbyisten in de E.U.🇪🇺 en de simpele medewerker niet.
Misschien wordt de klant er ook beter van? ATAD1 moet ik eens uitzoeken, de ondernemer is dus op die manier ook de klos als ik jou goed begrijp (wegens de belasting op rentekosten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
3x3 schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:47:
[...]

[Afbeelding]
Goed punt.

Hier staat er wel wat over.

Welke consequenties zal dit hebben voor bedrijven als Altice? Het enige dat dat bedrijf doet is overnames uitvoeren met geleend geld. Dat hele businessplan werkt nu toch niet meer?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Marzman schreef op maandag 25 maart 2019 @ 19:28:
Action is wel goed voor schoonmaakmiddelen en shampoo en dergelijke al komen die ook vaak uit Oost Europa
Shampoo e.d. halen we ondertussen al jaren bij de Duitse DM, samen met luiers, billendoekjes en ander noodzakelijk kwaad.
M'n huismerk alles-in-1 (haar/hoofd/schouders/body/auto/motor/garage) kost geloof ik 55 cent per fles, m'n deo 85 cent. Sinds vrijwel alle deo hier alcoholvrij is werkt het voor geen meter meer, dit Duitse spul werkt goed.

Ik ben wel eens de OP=OP binnengelopen, maar net als de Big Bazaar hebben ze niets wat ik zou willen hebben. Bij de Action is dat anders, ik heb 1 ding nodig en kom met 30 euro knutselrotzooi voor de kinderen naar buiten :+

Ik ben het weekend zowaar bij een lokale onderdelenzaak geweest om een setje koolborstels voor de wasmachine te halen. Ze hadden 1 setje merkloos voor 18 euro, online vond ik ze tot 36 euro voor een setje van Bosch (waarbij ik niet de illusie heb dat Bosch ze zelf maakt), op eBay kost het allemaal niets. Maar dit is nou typisch zo'n product waar je niet een dag langer mee wil wachten als je wasgoed nat staat.
De kwaliteit viel wel tegen, een aansluit-koper viel er af voordat ik het op z'n plek gemonteerd had, maar de soldeerbout bracht uitkomst. Bij dit soort industrieel bulkspul verwacht ik dat de prijs voor 90% of meer bestaat uit het feit dat ze hem op voorraad hebben en direct kunnen leveren. De laatste keer dat ik in die winkel was (enkele jaren geleden) kocht ik een rubber ring (7 euro) voor een koffiezetapparaat. De verkoper zelf vond het veel geld, maar het werd wel op de computer voor me opgezocht en besteld.
Ik hoop van harte dat zulke onderdelenwinkels kunnen blijven bestaan!

[ Voor 7% gewijzigd door RemcoDelft op 25-03-2019 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Is op-op voordeelshop compleet failliet, ook geen doorstart ?
hoe lang bestaat deze 'keten' ik ken dit niet. concurrent van oa Action is moeilijk.

Nog niet zo lang geleden had Op = op, met het hoofdkantoor en distributiecentrum in het Drentse Peize, grootse plannen. Er werden onder meer 31 vestigingen van de noodlijdende branchegenoot Blokker overgenomen. De keten wilde doorgroeien naar 300 winkels.

De aandeelhouders van het bedrijf hebben de afgelopen twee jaar nog flink geld in Op = op gestopt, maar dat bleek niet voldoende om de winkel op poten te houden. Naar verwachting spreekt de rechtbank Noord-Nederland het bankroet morgen uit. De winkels blijven vooralsnog open, de tien franchisevestigingen vallen buiten het faillissement. De webwinkel van Op = op is momenteel gesloten.

Dit kan ik zo snel vinden. lijkt wel heel ambitieus om in korte tijd zoveel winkels te openen.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

Het is een beetje wat je overal ziet met start-ups. Zo snel mogelijk groeien dmv schulden/leningen om marktaandeel te verwerven en daarmee bv je inkoop goedkoper te maken oftewel aantrekkelijk te worden voor een overname. Zien we natuurlijk veel in de tech sector maar het lijkt in steeds meer sectoren het standaard groei pad te zijn in plaats van gewone groei. Dan hoeft er maar iets tegen te zitten en het kaartenhuis stort in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bastien
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

Bastien

Probleemeigenaar

Hackus schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:19:
Is op-op voordeelshop compleet failliet, ook geen doorstart ?
hoe lang bestaat deze 'keten' ik ken dit niet. concurrent van oa Action is moeilijk.
Sinds 1997 las ik ergens. Vooral ten onder aan te snel groeien zonder middelen de laatste tijd blijkbaar. Jammer, heb er vaak wat gekocht.

[ Voor 3% gewijzigd door Bastien op 25-03-2019 21:54 ]

Zolang er mensen zijn zal de wereld nooit duurzaam worden.
Zijn er wel genoeg kliffen op de wereld waar 8 miljard mensen zich als lemmingen vanaf kunnen storten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Bastien schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:53:
[...]
Sinds 1997 las ik ergens. Vooral ten onder aan te snel groeien zonder middelen de laatste tijd blijkbaar. Jammer, heb er vaak wat gekocht.
overname,saneren en ze gaan weer verder. aantal winkels zullen sluiten

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Van alle winkelketens die de afgelopen tijd failliet zijn gegaan was dit de enige waar ik wel regelmatig kwam voor deo, shampoo, tandpasta wasmiddel etc

Jammer maar helaas, er is vast een andere partij die in het gat duikt en anders maar eens in de zoveel tijd over de grens kijken en echt groot inkopen.

Helpen we daar nog meer winkels mee om zeep? Vast wel. Maar ik heb geen zin/tijd om de reclame folders door te spitten voor aanbiedingen en tig winkels langs te gaan om de kasten weer gevuld te hebben.
Op=op was daarom makkelijk, bovengenoemde had alles en altijd voor een scherpe prijs op een moment als ik het er aan toe had/eraan dacht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Ook de Christine le Duc is diverse filialen aan het sluiten.

Bol.com is blijkbaar de grootste verkoper van degelijke artikelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 3x3

3x3

brambello schreef op maandag 25 maart 2019 @ 20:55:
[...]

Misschien wordt de klant er ook beter van? ATAD1 moet ik eens uitzoeken, de ondernemer is dus op die manier ook de klos als ik jou goed begrijp (wegens de belasting op rentekosten).
De huidige eigenaren van met schuld overladen bedrijven zijn ook de klos. ATAD1 🇪🇺 is een zeer agressieve maatregel die ook bijvoorbeeld heel veel woningbouwcorporaties raakt en niet alleen venture capital bedrijven.

Ik weet niet of je moet willen dat je je als klant beter moet voelen doordat bedrijven effectief 'onteigend' worden door meer belasting-agressie, en dat door faillissement er makkelijk van ervaren(duur) personeel kan worden afgekomen.

Zeker als je specifiek naar een winkel gaat omdat je altijd goed geholpen word door een ervaren en betrokken verkoper zijn alle faillissementen niet zo goed voor de klant.

[ Voor 5% gewijzigd door 3x3 op 26-03-2019 00:17 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

[...]
De prijzen in de centrums staan gewoon sterk onder druk. Mensen willen niet meer met de auto naar de stad wat een hoop tijd en parkeergeld kost. Winkelcentra op andere locaties doen het nog wel goed. Ook niet allemaal, maar het helpt als er een paar sterke winkels zitten (daar profiteren de andere winkels van). Een Blokker werkt niet meer, een Action wel. Ikea doet het goed. Electronicawinkels doen het ook beter op zo'n locatie. Als je moet stofzuigen en je stofzuiger is kapot kun je hem online bestellen en 1 of 2 dagen wachten, je kan naar het winkelcentrum rijden wat je een halve dag kost of je kan naar zo'n modern (Amerikaanse stijl) winkelcentrum rijden en je bent binnen het uur terug met een stofzuiger.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
RemcoDelft schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:06:
Shampoo e.d. halen we ondertussen al jaren bij de Duitse DM, samen met luiers, billendoekjes en ander noodzakelijk kwaad.
M'n huismerk alles-in-1 (haar/hoofd/schouders/body/auto/motor/garage) kost geloof ik 55 cent per fles, m'n deo 85 cent. Sinds vrijwel alle deo hier alcoholvrij is werkt het voor geen meter meer, dit Duitse spul werkt goed.

Ik ben wel eens de OP=OP binnengelopen, maar net als de Big Bazaar hebben ze niets wat ik zou willen hebben. Bij de Action is dat anders, ik heb 1 ding nodig en kom met 30 euro knutselrotzooi voor de kinderen naar buiten :+
DM is inderdaad veel beter en goedkoper dan alle Nederlandse ketens. Hier lokaal zijn er ook een aantal DM's en wij kopen ook nergens anders meer. Wat ook een aanrader is, is hun eigen Bio merk Alverde voor douchegel etc en het eigen merk biologische luiers in die wit groene pakken, dat is veel beter dan de rommel die in Nederland wordt verkocht.

Op=Op was in het begin wel aantrekkelijk maar ze hebben de prijzen op een gegeven moment sterk verhoogd. Als je niet kan waarmaken waar je voor staat, dan is het logisch dat het een keer ophoudt. Weer de klassieke Nederlandse middenstand fout van 'prijs verhogen = meer omzet'.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Señor Sjon
Marzman schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 08:28:
[...]

De prijzen in de centrums staan gewoon sterk onder druk. Mensen willen niet meer met de auto naar de stad wat een hoop tijd en parkeergeld kost. Winkelcentra op andere locaties doen het nog wel goed. Ook niet allemaal, maar het helpt als er een paar sterke winkels zitten (daar profiteren de andere winkels van). Een Blokker werkt niet meer, een Action wel. Ikea doet het goed. Electronicawinkels doen het ook beter op zo'n locatie. Als je moet stofzuigen en je stofzuiger is kapot kun je hem online bestellen en 1 of 2 dagen wachten, je kan naar het winkelcentrum rijden wat je een halve dag kost of je kan naar zo'n modern (Amerikaanse stijl) winkelcentrum rijden en je bent binnen het uur terug met een stofzuiger.
Het heeft lang geduurd, maar de verkeersluwe centra met anti-auto beleid mist haar uitwerking niet. Nu mensen alternatieven gevonden hebben middels online bestellen is het centrum opeens niet meer zo populair. Leuk voor de bewoners die er jaren voor 'gevochten' hebben, maar dan zit je met je dode centrum. Bezoek wil niet meer langskomen, want 5-6 euro per uur is ook wel wat vervelend. Vooral gebieden tot 100k inwoners gaan hieronder gebukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@gold_dust Leuk en aardig zo'n DM winkel, maar dan moet je wel in de buurt van onze Oosterburen wonen... Als je >200km heen en weer moet rijden, loont het ook niet.

Gewoon hier in Nederland je gezonde verstand gebruiken, je niet laten ringeloren door übertrendy merkjes en dure onzinverpakkingen scheelt al een hele hoop poen.
En menig eigen product van b.v. de Lidl, Kruidvat, Action of Aldi is niks mis mee. Zaken als cosmetica, tandpasta, plee-papier, schoonmaakmiddelen, etc. is gewoon goed en regelmatig in de aanbieding. Dat scheelt op jaarbasis echt bakken met geld.

Heb al tig keer gezocht of je b.v. online nou echt goedkoper uit bent voor bulkwaar zoals wc papier, keukenrollen e.d. Maar dat is helaas niet het geval.
Zelfs grootgrutters als Amazon, Sligro, Makro zijn gewoon (fors) duurder dan de lokale Lidl bijvoorbeeld. :Y

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
RemcoDelft schreef op maandag 25 maart 2019 @ 21:06:
[...]

sowieso is niet alle deo hier alcoholvrij
en die lage prijzen zijn leuk voor de consument, maar mijn inziens geen zins realistisch voor het betalen van alles en iedereen in de productie en transportketen; Dat gaat vanzelf een keer klappen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
ehtweak schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:39:
@gold_dust Leuk en aardig zo'n DM winkel, maar dan moet je wel in de buurt van onze Oosterburen wonen... Als je >200km heen en weer moet rijden, loont het ook niet.

Gewoon hier in Nederland je gezonde verstand gebruiken, je niet laten ringeloren door übertrendy merkjes en dure onzinverpakkingen scheelt al een hele hoop poen.
En menig eigen product van b.v. de Lidl, Kruidvat, Action of Aldi is niks mis mee. Zaken als cosmetica, tandpasta, plee-papier, schoonmaakmiddelen, etc. is gewoon goed en regelmatig in de aanbieding. Dat scheelt op jaarbasis echt bakken met geld.

Heb al tig keer gezocht of je b.v. online nou echt goedkoper uit bent voor bulkwaar zoals wc papier, keukenrollen e.d. Maar dat is helaas niet het geval.
Zelfs grootgrutters als Amazon, Sligro, Makro zijn gewoon (fors) duurder dan de lokale Lidl bijvoorbeeld. :Y
De Randstad tax noem ik dat: praktisch geen toegang tot goedkoop Duits aanbod van drogisten, supermarkten, benzine, etc en voor vluchten veroordeeld tot Schiphol omdat het te veel gedoe is om van een goedkope Duitse luchthaven te vliegen :) .

Toen ik nog in NL woonde reden we ook een behoorlijke afstand tot de DM maar als je voor 100 euro koopt heb je ook 100 euro bespaard dus dan kan het wel uit. Helemaal in combinatie met de goedkopere benzine en de goedkopere groente en fruit, etc in supermarkten. Ook vind ik de gehele sfeer in Duitsland gemütlicher dan de tokkie stad waar ik woonde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anatidae
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 06-07 17:48
gold_dust schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:54:
[...]

De Randstad tax noem ik dat: praktisch geen toegang tot goedkoop Duits aanbod van drogisten, supermarkten, benzine, etc en voor vluchten veroordeeld tot Schiphol omdat het te veel gedoe is om van een goedkope Duitse luchthaven te vliegen :) .

Toen ik nog in NL woonde reden we ook een behoorlijke afstand tot de DM maar als je voor 100 euro koopt heb je ook 100 euro bespaard dus dan kan het wel uit. Helemaal in combinatie met de goedkopere benzine en de goedkopere groente en fruit, etc in supermarkten. Ook vind ik de gehele sfeer in Duitsland gemütlicher dan de tokkie stad waar ik woonde.
Moet je niet in Zoetermeer of Nieuw Vennep gaan wonen xD
De randstad turk biedt voor groente en fruit in ieder geval uitkomst vind ik. Ja, de paprika's zien er minder uit, maar smaken net zo lekker.

Nou dag he

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Haha, 'randstad tax'. :)
ben blij dat ik er niet woon

Maarre, er is nog meer NL dan de Randstad hoor... En dan nog hoef je niet vlakbij DE te wonen.

Bij ons zijn zaken als brandstof beduidend goedkoper dan in de Randstad (scheelt soms 15ct/l). Maar groenten en fruit zijn hier ter plekke, zeker op de markt, goedkoper en verser dan in Duitsland. In supermarkten koop ik vrijwel nooit groenten/fruit. Allemaal te duur en beschadigd (wordt te veel mee gegooid en gesmeten), daarnaast gruwel ik van al dat verpakkingsmateriaal er om heen.

En bij de lokale groenteman/vrouw, vleesverkoper en kaasboer(in) is het zeer gemütlich en goed vertoeven. En je krijgt waar voor je geld!

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
gold_dust schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 08:57:
[...]

DM is inderdaad veel beter en goedkoper dan alle Nederlandse ketens. Hier lokaal zijn er ook een aantal DM's en wij kopen ook nergens anders meer. Wat ook een aanrader is, is hun eigen Bio merk Alverde voor douchegel etc en het eigen merk biologische luiers in die wit groene pakken, dat is veel beter dan de rommel die in Nederland wordt verkocht.

Op=Op was in het begin wel aantrekkelijk maar ze hebben de prijzen op een gegeven moment sterk verhoogd. Als je niet kan waarmaken waar je voor staat, dan is het logisch dat het een keer ophoudt. Weer de klassieke Nederlandse middenstand fout van 'prijs verhogen = meer omzet'.
Op=Op is vooral afhankelijk van partijhandel, net zoals Action en Kruidvat/Trekpleister dat zijn voor de goedkope verzorgingsproducten. Als je vervolgens investeert in extra winkels en te weinig geld overhoudt om grote partijen op te kopen, dan val je terug op de kleinere partijen met hogere stuksprijzen en pis je als voordeelshop naast de pot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 19:42

icecreamfarmer

en het is

3x3 schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 00:11:
[...]

De huidige eigenaren van met schuld overladen bedrijven zijn ook de klos. ATAD1 🇪🇺 is een zeer agressieve maatregel die ook bijvoorbeeld heel veel woningbouwcorporaties raakt en niet alleen venture capital bedrijven.

Ik weet niet of je moet willen dat je je als klant beter moet voelen doordat bedrijven effectief 'onteigend' worden door meer belasting-agressie, en dat door faillissement er makkelijk van ervaren(duur) personeel kan worden afgekomen.

Zeker als je specifiek naar een winkel gaat omdat je altijd goed geholpen word door een ervaren en betrokken verkoper zijn alle faillissementen niet zo goed voor de klant.
Zoals altijd voert NL de regels weer veel strenger in dan nodig.
Hoewel ATAD 1 voorziet in de mogelijkheid een aantal uitzonderingen op de renteaftrekbeperking op te nemen (zoals een groepsuitzondering en uitzonderingen voor bestaande leningen), wordt hiervan in het Nederlandse wetsvoorstel geen gebruikgemaakt.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat is pas een paar maanden actief. De problemen komen van de afgelopen paar jaar met een explosieve groei. Niet alles is de schuld van Brussel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-07 19:42

icecreamfarmer

en het is

Señor Sjon schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:34:
Dat is pas een paar maanden actief. De problemen komen van de afgelopen paar jaar met een explosieve groei. Niet alles is de schuld van Brussel.
Oh helemaal mee eens. Dat toont mijn quote ook aan.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

mschol schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:53:
[...]

en die lage prijzen zijn leuk voor de consument, maar mijn inziens geen zins realistisch voor het betalen van alles en iedereen in de productie en transportketen; Dat gaat vanzelf een keer klappen
Dat is allemaal marketing, reclame en hoge marges in nederland. De produktie en tranportkosten zijn prima op te brengen zonder partijen kort te doen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
digifun schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:12:
[...]

Dat is allemaal marketing, reclame en hoge marges in nederland. De produktie en tranportkosten zijn prima op te brengen zonder partijen kort te doen.
Doe eens even onderbouwing want dat is voor een heleboel producten pertinente onzin. Bij heel veel goedkope producten hangt de lage prijs gewoon samen met uitbuiting, milieuvervuiling en een belabberde kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hoe komen we op dat onderwerp op basis van boodschappen bij DM? Dat gaat om zeep en busjes deo die daar veel goedkoper zijn dan in NL, voor hetzelfde merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3x3

3x3

Señor Sjon schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 12:34:
Zodra ATAD1 bekend was had, was het lot van heel Retail Nederland dat gebruik maakte van Venture Capital al bepaald natuurlijk.

Volgens mij weten we al sinds jan 2016 zeker dat de regeling er aan komt. Sinds dat moment wil venture capital geen nieuwe leningen meer geven aan Europees debt-loaded retail.

Volgens mij valt ook vanaf 2015 de ene naar de andere retail winkel om. ATAD is niet de enige oorzaak, want verkoopcijfers storten ook in, maar speelt wel een grote rol.

[ Voor 13% gewijzigd door 3x3 op 26-03-2019 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dat komt omdat winkels omvallen waar je vrijwel nooit een klant ziet, teveel vestigingen hebben of prut online aanwezigheid. Het gaat mij veel te ver om dat maar op ATAD1 te gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Señor Sjon schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 14:15:
Hoe komen we op dat onderwerp op basis van boodschappen bij DM? Dat gaat om zeep en busjes deo die daar veel goedkoper zijn dan in NL, voor hetzelfde merk.
ah, ok... Dit argument wordt te pas en te onpas gehanteerd dus vandaar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

bszz schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 13:53:
[...]

Doe eens even onderbouwing want dat is voor een heleboel producten pertinente onzin. Bij heel veel goedkope producten hangt de lage prijs gewoon samen met uitbuiting, milieuvervuiling en een belabberde kwaliteit.
Drogisterijartikelen zijn bulkchemicalien in een luxe verpakking. Op de fabricagekostprijs zitten hoge marges die gaan tig keer over de kop.

Kun je ook wel zien aan de prijsstelling van a-merk vs huismerk. Moest laatst voedingssupplementen hebben , eigen merk 2 euro en a-merk boven de 10 terwijl er dezelfde werkzame stof inzit. Hetzelfde geldt voor deo's en schoonheidszalfjes.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gebanned
  • Registratie: Augustus 2012
  • Nu online
[...]

Het programma de Rekenkamer heeft een keer uitgerekend wat de productie kosten van een spijkerbroek zijn en dan zit je maar aan een paar euro voor een broek die hier een paar tientjes kost.
De besparing die je op je inkoop kan realiseren door gebruik te maken van dubieuze naaitateliers ligt in de ordegrootte van 10 cent tot 1 euro volgens de Volkskrant.
Dat soort verschillen zijn dus onvoldoende om het prijsverschil tussen een broek van de Primark en een merk-broek te verklaren.

Hoewel ik er op vertrouw dat de Primark, Lidl, Aldi, etc wel eens een oogje dichtknijpen bij hun toeleveranciers is het vervelende dat je bij de duurdere merken ook geen garantie hebt dat de arbeidsomstandigheden in orde zijn. Je hebt namelijk geen zicht hebt op waar het geld blijft hangen in de keten. Voorbeelden genoeg waarin ook merken als Apple of Nike aan het eind van een keten met schimmige bedrijven staan.

Sterker nog zelfs als je wel van goede wil bent, zoals bijvoorbeeld Tony Chocolonely, is het vaak onmogelijk om grip te krijgen op je keten van toeleveranciers. Je eigen leveranciers kan je nog wel checken; maar hoe kan je controleren dat de leveranciers die zij hebben weer volledig in de haak zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:51
[...]

Ik werk al heel lang in de industrie waarbij er consumenten artikelen/voedingsmiddelen worden gemaakt.

Koffie en chocolade zijn bijvoorbeeld producten waarbij de prijs een vrij directe relatie heeft met de grondstofprijs, bonen op de termijnmarkt.
Simpel gezegd de productiekosten voor goedkope en dure koffie schelen nauwelijks. Waardoor het niet onaannemelijk is dat de marge op luxe koffie gewoon veel hoger is.

Maar veel productie artikelen die in chemische industrie gemaakt de shampoo /zepen en bijvoorbeeld verven geldt dit eigenlijk ook een beetje. Waarbij je ziet dat in dure shampoo/verf niet heel andere grondstoffen gaan. Dus ook de marge groter op luxe artikelen. Vaak is nog wel de receptuur van de dure producten wel wat beter uitontwikkeld.
De kosten van een product begint daar al een minder directe relatie te hebben prijs van de grondstoffen.

Kortweg hoe complexer het product hoe minder een directe relatie met prijs van de grondstoffen extreem voorbeeld patent medicijnen.

Uitgezonderd natuurlijk de bulk producten die wel complex zijn maar zo'n massa dat productiekosten minimaal zijn waardoor de prijs weer grotendeels door de grondstofkosten wordt bepaald. (Bijvoorbeeld benzine maar ook paracetamol)

Maar als ik een etiket shampoo duur en goedkoop lees zijn vaak de grondstoffen niet zo veel anders.

Sterker nog ik weet uit verfindustrie dat er private label verven voor hornbach /gamma / enz zijn die soms gelijke receptuur hebben als het product van de oorspronkelijke fabrikant.
Omdat die fabrikant het op dat moment niet waard vond om een goedkope receptuur te ontwikkelen omdat het bijvoorbeeld een beperkt volume zal zijn.

Goedkoop betekent niet altijd slecht product, net zoals duur niet betekent geen uitbuiting ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
leonbong schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 13:41:
[...]

Ik werk al heel lang in de industrie waarbij er consumenten artikelen/voedingsmiddelen worden gemaakt.

Koffie en chocolade zijn bijvoorbeeld producten waarbij de prijs een vrij directe relatie heeft met de grondstofprijs, bonen op de termijnmarkt.
Simpel gezegd de productiekosten voor goedkope en dure koffie schelen nauwelijks. Waardoor het niet onaannemelijk is dat de marge op luxe koffie gewoon veel hoger is.

[...]
Koffie is juist het product bij uitstek waar op dit moment veel mis mee is. De marktprijs voor de groene boon ("grondstof" zoals jij het noemt) is op dit moment namelijk voor verreweg de meeste koffieproducerende landen lager dan de kostprijs. Dat betekent dat de boeren die de koffie verbouwen, oogsten en tot groene boon verwerken feitelijk verlies maken. In de meeste gevallen zijn dat al kleine producenten die niet veel te besteden hebben en dus niet genoeg geld hebben om in hun levensonderhoud te voorzien. Een hele ongezonde situatie, niet alleen voor die boeren maar ook voor de kwaliteit van de koffie, voor het milieu en voor de staat van de koffieplantages (die worden nu verwaarloosd en over een paar jaar schieten de prijzen weer omhoog. Een aantal bedrijven in de koffie-industrie vind dit ook en werkt samen aan een model om de werkelijke kosten inzichtelijk te maken, de opbrengst voor de boeren eerlijker te maken, de boeren te helpen kwaliteit te verhogen en kosten te verlagen.

Een aantal bedrijven betaalt uit zichzelf ook al een realistischer prijs, boven de marktprijs. Die is door de ongezonde situatie van dit moment hoger dan veel koffie in de supermarkt maar dat dat zegt echt helemaal niets over de marge. Ik denk zelfs dat de marge op luxe koffie in procenten lager is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
De end game is begonnen voor Blokker.

De familie Blokker verkoopt de winkels aan Michiel Witteveen en geeft nog 280 miljoen mee.
Een aardig portret van de man: https://www.rtlz.nl/busin...olding-verder-ontmantelen

Dat wordt dus saneren, sluiten, meer saneren en het restant weer verkopen aan een investeringsvehikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hoe lang houdt Blokker het vol met 280 miljoen? Ik gok een 1-2 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Minder want over het jaar 2017 was het verlies >300 miljoen.
Het zal mij wel niet opgevallen zijn maar assortiment is nog steeds hetzelfde. Het aantal winkels is minder, maar de troep in schappen nog steeds hetzelfde.
[sarcasme]Waarschijnlijk de overgebleven zooi van gesloten winkels overgeheveld.[/sarcasme]

Website was slecht en nog steeds slecht --> Gevolg zal niet beter gaan
Assortiment was niet goed nog steeds niet goed --> Gevolg zal niet beter gaan
Prijzen waren te hoog en zijn hoog tov action --> Gevolg zal niet beter gaan
Aantal winkels is verminderd --> Gevolg de verliezen gaan iets minder hard

Tja ik geef ze niet veel tijd, sinds de verliezen zich opstapelen heeft blokker alleen intern wat processen gewijzigd en een nieuw interieur voor veel geld.
Nou daar win je de oorlog niet mee.

Oh ja vlak voor de overname zal waarschijnlijk HB-Capital de winkels nog even een nieuw huurcontract in hun maag gesplitst.

[ Voor 58% gewijzigd door leonbong op 01-04-2019 12:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
bszz schreef op vrijdag 29 maart 2019 @ 16:04:
[...]

Koffie is juist het product bij uitstek waar op dit moment veel mis mee is. De marktprijs voor de groene boon ("grondstof" zoals jij het noemt) is op dit moment namelijk voor verreweg de meeste koffieproducerende landen lager dan de kostprijs.
Dat betekent dat er overproductie is.
Op de lange termijn is het onhoudbaar om meer voor een product(bonen) te betalen dan het waard is. Omdat dat het aantrekkelijk maakt om bonen te verbouwen gevolg nog meer overproductie.
Zolang de consument niet meer koffie gaat drinken zal dit een probleem zijn, wat niet op te lossen is door meer te betalen.

PS ik gaf alleen grofstoffelijk aan hoe de kostprijs van product tot stand komt.
Waarbij eenvoudige bulk producten de kostprijs voornamelijk de grondstoffen betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Laatst online: 17-10-2023
digifun schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 21:48:
[...]
Drogisterijartikelen zijn bulkchemicalien in een luxe verpakking. Op de fabricagekostprijs zitten hoge marges die gaan tig keer over de kop.

Kun je ook wel zien aan de prijsstelling van a-merk vs huismerk. Moest laatst voedingssupplementen hebben , eigen merk 2 euro en a-merk boven de 10 terwijl er dezelfde werkzame stof inzit. Hetzelfde geldt voor deo's en schoonheidszalfjes.
Ik zal niet zeggen dat a-merken niet tig keer over de kop gaan, alleen is een a-merk veelal ook niet 100% gelijk aan een huismerk.

Een a-merk bevat meestal ook parfums / kleurstoffen omdat de klant dat beter / leuker vind en die zooi kost ook gewoon geld.
Dat zie je juist schitterend bij oa deo's en schoonheidszalfjes, er zijn een paar werkzame stoffen en die produceren in een bepaalde combi een goed-werkende deo. Alle andere varianten zijn slechts een ietwat ander parfummetje etc. Waarom denk je dat Axe wel 20 geuren / soorten in het schap heeft liggen, dat is niet omdat de werkzame stoffen iets anders zijn...

Dus gaat het je puur om de werkzame stoffen dan kan je beter huismerk kopen, alleen de gemiddelde klant gaat het om meer dan enkel de werkzame stoffen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 21:05

Metro2002

Memento mori

Señor Sjon schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:02:
[...]

Het heeft lang geduurd, maar de verkeersluwe centra met anti-auto beleid mist haar uitwerking niet. Nu mensen alternatieven gevonden hebben middels online bestellen is het centrum opeens niet meer zo populair. Leuk voor de bewoners die er jaren voor 'gevochten' hebben, maar dan zit je met je dode centrum. Bezoek wil niet meer langskomen, want 5-6 euro per uur is ook wel wat vervelend. Vooral gebieden tot 100k inwoners gaan hieronder gebukt.
En om de doodsteek te geven aan die winkelcentra gaan ze nóg meer betaald parkeren invoeren

https://www.ad.nl/den-haa...-in-alle-centra~af631734/

;w

Terwijl ze juist bij mij in Vlaardingen koste wat kost mensen terug de stad in willen door 10 cent per half uur aan betaald parkeren in te voeren , daar zijn ze wel wakker geworden. Wel een beetje laat want de helft is al failliet maar ach. Ook in Spijkenisse hadden ze nog niet zo lang geleden het tarief verlaagd naar 1 euro per uur (om het vervolgens weer te verhogen want het was succesvol dus dan draai je het weer de nek om toch? )

[ Voor 8% gewijzigd door Metro2002 op 01-04-2019 13:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barnagma
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-12-2024
Terwijl ze juist bij mij in Vlaardingen koste wat kost mensen terug de stad in willen door 10 cent per half uur aan betaald parkeren in te voeren , daar zijn ze wel wakker geworden. Wel een beetje laat want de helft is al failliet maar ach. Ook in Spijkenisse hadden ze nog niet zo lang geleden het tarief verlaagd naar 1 euro per uur (om het vervolgens weer te verhogen want het was succesvol dus dan draai je het weer de nek om toch? )
Beetje offtopic misschien, maar waar in Vlaardingen dan? Rond om het centrum, kan me heugen dat er in mijn straat als nog "normale" parkeer tarieven gelden (Ik heb m'n auto al tijden niet meer in de buurt gehad van een betaald parkeren gebied, dus kan zijn dat ik die memo heb gemist ;) )

Daarbij heb ik over het algemeen niet het idee dat ze 'kosten wat het kost' mensen terug willen hebben in het centrum. Ik vind het namelijk zelf maar een beetje een treurig zooitje, tenzij het markt is. Dan is het een chaotisch zooitje.

Om heel eerlijk te zijn vind ik de winkels die ze daar hebben ook niet spectaculair. Het is makkelijker om naar Rotterdam te gaan als ik echt iets nodig heb. Of anders hebben we altijd nog de postNL ophaal punten.
Wel een beetje laat want de helft is al failliet maar ach.
Maar dat zijn juist de ketens zo als de Intertoys, en dat rare chinezen winkeltje. Hopelijk geeft dit wel weer ruimte voor beginnende fysieke winkels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metro2002
  • Laatst online: 21:05

Metro2002

Memento mori

Barnagma schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:43:
[...]

Beetje offtopic misschien, maar waar in Vlaardingen dan? Rond om het centrum, kan me heugen dat er in mijn straat als nog "normale" parkeer tarieven gelden (Ik heb m'n auto al tijden niet meer in de buurt gehad van een betaald parkeren gebied, dus kan zijn dat ik die memo heb gemist ;) )

Daarbij heb ik over het algemeen niet het idee dat ze 'kosten wat het kost' mensen terug willen hebben in het centrum. Ik vind het namelijk zelf maar een beetje een treurig zooitje, tenzij het markt is. Dan is het een chaotisch zooitje.

Om heel eerlijk te zijn vind ik de winkels die ze daar hebben ook niet spectaculair. Het is makkelijker om naar Rotterdam te gaan als ik echt iets nodig heb. Of anders hebben we altijd nog de postNL ophaal punten.

[...]

Maar dat zijn juist de ketens zo als de Intertoys, en dat rare chinezen winkeltje. Hopelijk geeft dit wel weer ruimte voor beginnende fysieke winkels.
https://vlaardingen24.nl/...-voor-een-dubbeltje/24741

O.a. de kijkshop is weg, coolcat, intertoys, v&d en diverse kleine winkeltjes.

hier nog een goed ingezonden stukje door een ondernemer in Vld:

https://vlaardingen24.nl/...e-winkelier-betaalt/24760

[ Voor 6% gewijzigd door Metro2002 op 01-04-2019 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gws24

gws24

Thinking is hard!

sambalbaj schreef op maandag 1 april 2019 @ 11:34:
De end game is begonnen voor Blokker.

De familie Blokker verkoopt de winkels aan Michiel Witteveen en geeft nog 280 miljoen mee.
Een aardig portret van de man: https://www.rtlz.nl/busin...olding-verder-ontmantelen

Dat wordt dus saneren, sluiten, meer saneren en het restant weer verkopen aan een investeringsvehikel.
lol, ik klikte op jouw link en zag dat het een bericht uit 2018 was dus ik snapte hem even niet maar dat was natuurlijk alleen bedoeld als achtergrond informatie over Witteveen. Het bericht over de verkoop is hier te vinden: https://www.rtlz.nl/busin...ocht-aan-topman-witteveen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-07 19:03
De ondergang van fysieke winkels is wel duidelijk te verklaren, ze innoveren niet zoals supermarkten doen bijvoorbeeld, er zijn ook simpelweg teveel winkels van hetzelfde.

Winkels zoals de action doen het goed omdat ze breed scale aan spullen hebben, kom ik bij de blokker dan hebben ze het 9 vd 10x gewoon niet, mag je wel een superdeluxe winkel uitstraling hebben maar daar heeft de klant weinig boodschap aan, men komt toch echt voor de spullen, dit hoef je maar een enkele keer te flikken en ik kom er niet meer.

Fysieke winkel
Naar de stad = betaald parkeren.
Kassa = Wachten (hopen dat er geen oudere mens voor je staat dat uitgebreid de centen staat te tellen).
Openingstijden = heel slecht voor een werkend mens, winkel niet open (9 tot 5), je kan wachten tot koopavond in de tussentijd heb ik al via een webshop geregeld.
Aanbod = Beperkt, meestal moet het alsnog besteld worden.
Service = Stelt tegenwoordig weinig meer voor, via webshop is het heel simpel retour zonder gezeur.

Webwinkel
- Breed aanbod
- Vanuit je luie stoel 24/7 bestellen en morgen in huis.
- Retouren zonder gezeur simpel en snel.

Het gaat de consument niet alleen om de prijs maar ook om het gemak, de webwinkel bied tegenwoordig meer service en gemak dan de fysieke winkel.

Wanneer men zou stoppen met betaald parkeren zou het voor mij een drempel weghalen en vaker heen gaan waardoor ik meer geneigd ben om iets te kopen.

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Metro2002 schreef op maandag 1 april 2019 @ 13:48:
[...]

Of lagere parkeertarieven ondernemen in het centrum aantrekkelijker maakt is afwachten, de faillissementen hebben immers niets met parkeertarieven te maken.
Erm, ze kunnen er niet verder naast zitten. Maak fysiek winkelen onaantrekkelijk en zie hier de gevolgen. De geest is uit de fles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barnagma
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 04-12-2024
[...]

Aaah kijk die had ik dus gemist. Vrij recent nog tho :).

Ik weet niet precies wat ik van dat tweede artikel moet vinden. Ik heb namelijk zelf het idee dat er best wel wat zelfstandige ondernemers het best goed doen in het centrum. Al heb ik daar zelf geen inzicht in. Wat ik wel weet is dat in de horeca in Vlaardingen ze wel om de beurten omvallen en weer worden overgenomen met een "nieuw fris idee", maar dat is een discussie voor de volgende keer.

De Kijkshop was ik al weer helemaal vergeten. En over de Coolcat hoorde ik ze afgelopen weekend inderdaad nog wat zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

[...]

Het ingezonden stukje is erg goed. Een winkelier die voorheen in het centrum zat is 5 jaar geleden naar de Billitonlaan gegaan omdat de parkeerprijzen en de leegstand hem teveel omzet ging kosten. Bij de Billitonlaan is 2 uur gratis parkeren en een goede doorstroming. De winkel heeft het uiteindelijk nog vele jaren volgehouden.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Señor Sjon schreef op dinsdag 26 maart 2019 @ 09:02:
[...]

Da's ook wel een beetje duur natuurlijk. Hier is het 6 euro per dag (7,50 op zaterdag). Per minuut betalen is het tarief 2,06 per uur, afgerond op 10 cent.

Voor 6 euro per uur parkeer je naast Amsterdam CS. Da's 1 euro per 10 minuten. Daar hebben ze overigens geen last van dat "dode centrum".

Ik snap dat een gemeente met minder dan 100k inwoners en dergelijke parkeertarieven hieronder gebukt gaat. Dan heb je echt niet de juiste mensen in het pluche zitten namelijk. Ik vraag me ook af of je het als winkelcentrum moet hebben van mensen die al wegblijven als ze 4 euro moeten betalen voor een overdekte, verwarmde, beveiligde parkeerplek pal in het centrum als ze 2 uur willen gaan winkelen. Die garage moet ook gewoon betaald worden natuurlijk en straatparkeren lijkt in het centrum toch wel een beetje tot het verleden te behoren. Als wij met z'n 3-tjes (kleine is 2 jaar) een middagje gaan winkelen, dan zou ik die 6 euro parkeergeld niet eens voelen. Of je nou 300 euro uitgeeft of 306.... tsja.

Wij betalen die 6 euro overigens niet, want we gaan met de fiets (of de bus als het wat slechter weer is).

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 01-04-2019 14:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Hier is het geen betaald parkeren, maar de naastgelegen gemeente wel. Kooponderzoek wijst uit dat mensen liever brandstof verstoken om hier gratis te kunnen parkeren dan in de eigen gemeente te betalen. De lokale middenstand vaart er beter (wel is iets teveel gezegd) bij.

In Amsterdam wil men verhogen naar 7,50/uur. Menig garage rekent ook wel 3-4-5 euro per uur, afhankelijk van het centrum.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
En daar gaat Sissy-Boy (45 winkels)
https://www.nu.nl/economi...tel-van-betaling-aan.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• leonbong
Tja Sissy-Boy een beetje hetzelfde als V&D midden segment spullen die niet uitgesproken bijzonder zijn.
Net zoiets als WE / H&M / Coolcat / Miss Etam / Enz.. allemaal niet bijzondere spullen voor het geld.

Je ziet dat de jeugd bijvoorbeeld liever één echt mooie trui/shirt koopt en dat aanvult met echt goedkope zooi zoals primark en in mindere mate H&M / ZARA.
Of mensen die het geld hebben alleen echt mooie spullen kopen. Coolcat / WE / H&M zijn geen merk wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 07:07
Tsja, als ATAD1 de druppel is, dan zit 't sowieso niet goed met het bedrijf.

Heel grofweg, het deel van de rente dat meer is dan 30% van de EBITDA (winst voor belastingen, rente, afschrijvingen, afboekingen), telt fiscaal gezien niet meer mee als kosten, dus kan je niet opvoeren als kosten in je VPB aangifte. Maar je mag sowieso 1 miljoen rente altijd aftrekken.

Dus je moet miljoenen schuld hebben en jarenlang maar zeer beperkt winstgevend zijn. Dan ben je of op zo'n manier gefinancierd om winst te ontwijken, of heb je eigenlijk al geen bestaansrecht als bedrijf. En natuurlijk, er zullen een paar uitzonderingen zijn, maar omdat je de niet-afgetrokken rente in latere jaren alsnog mag aftrekken als je dan onder die 30% zit, zal dit bij incidenten zoals groeifinanciering geen problemen opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-Real
Señor Sjon schreef op maandag 1 april 2019 @ 14:24:
Hier is het geen betaald parkeren, maar de naastgelegen gemeente wel. Kooponderzoek wijst uit dat mensen liever brandstof verstoken om hier gratis te kunnen parkeren dan in de eigen gemeente te betalen. De lokale middenstand vaart er beter (wel is iets teveel gezegd) bij.

In Amsterdam wil men verhogen naar 7,50/uur. Menig garage rekent ook wel 3-4-5 euro per uur, afhankelijk van het centrum.
Tja, de brandstofprijzen zijn hoog maar zelfs dan weegt het vaak nog wel op tegen de parkeertarieven.

Ik heb geen moeite met betaald parkeren, maar geef de voorkeur aan gemak. Zo ga ik vaak 1 of 2x per jaar naar Bataviastad, wat voor mij toch 1,5 uur rijden is. Soms kom ik er met een auto vol vandaan, soms met lege handen. Lekker efficiënt winkel in, winkel uit en parkeren kost 3eu per dag.
Online shoppen doe ik nauwelijks. Dat gescroll door websites en maar hopen dat het past en eventueel retour sturen is aan mij niet besteed.

Als ik in mijn eigen stad wil shoppen dan betaal ik voor het parkeren (volgens mij) 1,80 eu per uur. Dus na goed 1,5 uur ben ik aan parkeerkosten al net zoveel kwijt, echter zitten alle winkels veel meer verspreid en moet ik dus ook al veel meer lopen. Dat kost tijd en dus geld.

Parkeren bij supermarkten kan in veel wijken gratis, maar ik zie ook op veel plekken dat het eerste uur (of twee) gratis is. Voor de wekelijkse boodschappen maakt het dus niet zoveel uit.

Tja en dan nog weer een praktijkvoorbeeld. Als gevolg van de Laptop Best Buy Guide net tijdens de pauze even naar de MediaMarkt gelopen. Aanbod laptops voor rond de 500eu, welgeteld 2 stuks. Omschrijving van beide zeer beperkt en vergelijk is al helemaal lastig. Vergelijken via deze site is dus veel eenvoudiger, raadplegen van informatie ook en verrek, de goedkoopste prijzen krijgen ik er op een presenteerblaadje bij :)
Wel was het fijn om de laptops fysiek even aan te voelen, toch fijn als je dergelijke bedragen uit geeft.

Kortom, er zijn in mijn geval verschillende redenen waarom ik amper nog met regelmaat in een fysieke winkel/regulier winkelcentrum kom.

Hoe het dan anders moet en de leegloop in het winkelcentrum te voorkomen? Ik heb werkelijk geen idee. Waarschijnlijk zal de laagste prijs wel mensen aantrekken, maar dat is als winkelier natuurlijk niet te realiseren vergeleken met de grote efficiënte webshops (die soms ook nog gewoon verlies kunnen/mogen maken omdat ze onderdeel zijn van een investeringsmaatschappij).
Pagina: 1 ... 47 ... 137 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels