De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 45 ... 137 Laatste
Acties:

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 17:53
_JGC_ schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:29:
[...]

De markt van speelgoed met 30% boven de adviesprijs aanbieden?

Ik vermoed dat Blokker hier wel voordeel uit kan halen. Aangezien alle speelgoedwinkels intertoys zijn geworden is het niet vanzelfsprekend om bij Blokker speelgoed te winkelen. Met Intertoys uit het straatbeeld vinden mensen misschien de blokker weer.
Blokker is voor de pannen, kopjes, tupperware en eetgereedschap. Wijs mij eens een (fysieke) Blokker aan waar je Lego of RC auto's kunt kopen :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vectormatic
  • Laatst online: 11:49

vectormatic

Warlock of the doorlock

_JGC_ schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:29:
[...]

De markt van speelgoed met 30% boven de adviesprijs aanbieden?

Ik vermoed dat Blokker hier wel voordeel uit kan halen. Aangezien alle speelgoedwinkels intertoys zijn geworden is het niet vanzelfsprekend om bij Blokker speelgoed te winkelen. Met Intertoys uit het straatbeeld vinden mensen misschien de blokker weer.
Ben je recent wel eens een blokker binnengelopen?

Het assortiment is om te huilen kwa speelgoed, je kan zelfs nog beter een naar de kruidvat.

De blokker kom ik alleen om tussen de vage opruiming-meuk te snuffelen, LED flamingo's voor €3, een houten messenblok voor €5, dat soort spul... Je Senseo apparaat vindt je bij de supermarkt goedkoper en voor wasknijpers ga je tegenwoordig naar de Action.

(Blokker zie ik ook voor het eind van het jaar wel weer stuk gaan)

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:39
FastFred schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:39:
[...]

Blokker is voor de pannen, kopjes, tupperware en eetgereedschap. Wijs mij eens een (fysieke) Blokker aan waar je Lego of RC auto's kunt kopen :?
Of ze hebben dat inmiddels al zo uitgehold dat er geen speelgoed afdeling in de Blokker zit, maar laatste keer dat ik in een Blokker kwam stonden daar gewoon meerdere stellages met speelgoed, ook LEGO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:25

Wuursj

want worst is al bezet

ehtweak schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:31:
[...]

Ali? Als in Alibaba (punt com) of bedoel je de Aldi? :?
Als je de Aldi bedoelt, tja, sommige zaken zijn daar inmiddels helemaal niet zo goedkoop meer.
Ik bedoelde Aldi idd, is aangepast.

En dat die niet meer de goedkoopste is kun je wel zeggen:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/8jmLRNc.png
bron

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

• FastFred
  • Laatst online: 17:53
In deze tijd van afval scheiden was ik op zoek naar een afvalemmer met 3 compartimenten. Waar ga je dan heen, juist naar de Blokker, want daar hebben ze afvalemmers, behalve dus afvalemmers met 3 compartimenten.... Dus ook maar op internet besteld.

En het dan vreemd vinden dat fysieke winkels het zo slecht doen...
_JGC_ schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:44:
[...]

Of ze hebben dat inmiddels al zo uitgehold dat er geen speelgoed afdeling in de Blokker zit, maar laatste keer dat ik in een Blokker kwam stonden daar gewoon meerdere stellages met speelgoed, ook LEGO.
Ik heb nog nooit speelgoed gezien bij een (fysieke) Blokker.

[ Voor 37% gewijzigd door FastFred op 21-02-2019 13:49 ]

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17:16

Metalfreak

Hoije woh!

Wuursj schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:44:
[...]

En dat die niet meer de goedkoopste is kun je wel zeggen:
[Afbeelding]
bron
Ja leuk, maar die eerste 5 bestaan in mijn regio niet eens, dus dan is Aldi toch nog steeds een van de goedkoopste.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Raznov
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 04-07 10:15
Ik mis bij heel veel winkels de interactie. Intertoys is ook zo'n mooi voorbeeld. Gisteren nog binnen gelopen, op zoek naar een PS4 spel. Niet gevonden, overal van die schreeuwerige stickers en posters, en flinke bakken met hoesjes waar je doorheen moet gaan graaien. De demo PS4 stond niet eens aan en de paden waren krap opgezet. Nu zijn er in Almere-Stad alleen al 3 vestigingen en voor Almere-Buiten en Almere-Haven ieder ook nog eentje. Met zulke kosten en dergelijk opgezette winkels is het niet gek dat het ten onder gaat. Uiteindelijk ben ik 2 vestigingen af gegaan voor het spel, maar niet kunnen vinden, online wel, en die is net geleverd.

Overigens vind ik Intertoys wat speelgoedwinkel betreft geen hele slechte, een Kruidvat of Blokker loop ik helemaal niet graag binnen. Wel mis ik in bijvoorbeeld Almere, een échte speelgoedwinkel. Eentje zoals ik in een aantal andere grote steden wel ben tegen gekomen met wat minder plastic (scheeuwerige) meuk, en wat meer degelijkheid. Ik heb er geen probleem mee dat ik 10 euro meer kwijt (tov online) ben voor een bordspel wat ik in Amersfoort in de bordspellen-winkel heb kunnen ervaren.

Strava & Untappd - Do not combine!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Slim van Blokker om Intertoys net op de tijd van de hand te hebben gedaan aan Alteri.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Wuursj schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:44:
[...]

En dat die niet meer de goedkoopste is kun je wel zeggen
Ehhh, nou, het hangt er maar helemaal vanaf wat iemands boodschappenpakket is.
Die standaard die b.v. de consumentenbond hanteert is bij ons totaal niet van toepassing.

Zaken als frisdrank, alcohol(houdend), allerlei pre-fab (vr)eten e.d. kopen we nooit. M.a.w. dan gaat die vergelijking ook mank. imho bestaat er niet zoiets als 'de gemiddelde consument'. Slechts een statistisch gemiddelde... maar da's wat anders. ;)

Mooie Plaatjes   

• _JGC_
FastFred schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:44:
In deze tijd van afval scheiden was ik op zoek naar een afvalemmer met 3 compartimenten. Waar ga je dan heen, juist naar de Blokker, want daar hebben ze afvalemmers, behalve dus afvalemmers met 3 compartimenten.... Dus ook maar op internet besteld.

En het dan vreemd vinden dat fysieke winkels het zo slecht doen...

[...]

Hangt van de vestiging af. Sowieso is het assortiment flink uitgehold na de herinrichting. Daarnaast maakt het ook uit wat er aan overige winkels is. Gorredijk heeft al een paar jaar geen Top1Toys meer. Blokker heeft daar stellingen met speelgoed voor de ramen en over het algemeen in de aanbieding waardoor de prijzen niet veel duurder dan online zijn.

In Heerenveen zit de Intertoys tegenover de Blokker, speelgoed in de Blokker daar kan ik me recent idd niet heugen, of het is zo weinig dat het niet eens meer opvalt.

• Tommie12
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:03
De redenen waarom Intertoys failliet gegaan is zijn ondertussen wel duidelijk.

Rommelwinkels die geen meerwaarde bieden.
Voor de goede spullen geen advies, geen ervaring in de winkel, en te hoge prijzen.
Dus mensen komen er enkel nog de sub 5€ rommel halen, en de rest blijft te lang in de rekken schimmelen tot ze het met acties buiten duwen met verlies omdat het er maanden stond.

Kan zijn dat ik wat overdrijf, maar dit is een voorbeeld van een winkel die gewoon dozen schuift en er meer voor vraagt dan een webshop.

Om het over iets anders te hebben.
Als ik vis wil kopen, dan heb ik de keuze tussen onze supermarkt en een goede lokale viswinkel.
In de supermarkt kan ik de vis kopen voorverpakt, en ik moet nemen wat er ligt.
Bij de viswinkel kan ik met de glimlach een mooie dikke zalmfilet van een kg met vel (maar zonder graten) vragen. Dan betaal ik met plezier 5€ meer.
Anderzijds, als ze daar 10€ per kg vragen voor ongeveer dezelfde mosselen als die in de supermarkt, dan heb ik een wrang gevoel.

Sony A7 iv en wat recycled glas

Anoniem: 738905

Vanochtend bij intertoys binnen gelopen om een schleich paardenhuis met meerdere paarden te kopen, zou alles bij elkaar 178 euro moeten zijn, maar dochter had maar 140 euro gespaard. Thuis op bol besteld en wordt vandaag nog geleverd en ik heb 134 euro voor alles betaald, dat is 44 euro goedkoper.

Voor klein spul zoals slijm is intertoys wel handig, maar wie koot daar grote cadeau’s? Ik denk niemand.

• Brilsmurfffje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online

Brilsmurfffje

Parttime Prutser

Een goede speelgoedwinkel laat al die elektronische meuk buiten de deur en focust zich op echt speelgoed, dus lego, duplo, kapla, knuffels, duurzaam buitenspeelgoed, bordspellen (niet alleen catan, monopoly) etc. En heeft personeel in dienst dat verstand heeft van de zaken die ze verkopen. Daarvoor hoef je ook maar wat filmpjes op YouTube voor de kijken, wat is een leuk bordspel, wat is Kapla etc.

De Intertoys was altijd een soort Kruidvat van het speelgoed maar dan zonder de lage prijzen.

• Dhrax
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:23

Dhrax

Prog Lord

FastFred schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:39:
[...]

Wat jij noemt zit bij ons in de stad al jaren in het assortiment. Zal per vestiging wel verschillen.

[ Voor 11% gewijzigd door Dhrax op 21-02-2019 14:48 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:29
CyberMania schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:55:
Slim van Blokker om Intertoys net op de tijd van de hand te hebben gedaan aan Alteri.
Doet Blokker toch nog iets goed... :+

• Mars18
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:53
Jammer van Intertoys, kwam er toch vaak als klein kind.

Nu viel mij voor de laatste jaren op dat de games voor de Playstation en Xbox altijd wel 5 tot 10 euro duurder waren dan de media markt, of een webshop.

Mars Game Events organiseert FIFA en FORTNITE toernooien op de Playstation 5 ! Ook voor Bedrijfs of groepsarrangementen

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Er moet toch wel geld in de boedel zitten, of een garantstelling vanuit de eigenaar.
De cadeaubonnen kunnen namelijk nog tot zondag ingewisseld worden, en dat is vanuit de curator gezien erg opmerkelijk.

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

sambalbaj schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:02:
Er moet toch wel geld in de boedel zitten, of een garantstelling vanuit de eigenaar.
De cadeaubonnen kunnen namelijk nog tot zondag ingewisseld worden, en dat is vanuit de curator gezien erg opmerkelijk.
Ik heb er weinig verstand van zelf, maar lijkt mij dat als je mikt op een doorstart, je vooral je klanten tevreden wil houden. Als Timmy nu ineens die kadobon van zn verjaardag niet meer kan inleveren is het natuurlijk huilen (of mag je als ouder je portemonee trekken om de goede vrede te bewaren), dan denk je in het vervolg wel twee keer na voordat je daar nog een voet binnen zet.

Klantvertrouwen, nostalgie en vooral het vertrouwen van de ouders (wiens kinderen hun zakgeld willen uitgeven aan een slimey of doosje lego) lijkt me het grootste goed wat intertoys bezit

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Anoniem: 39993

Anoniem: 738905 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:12:
Vanochtend bij intertoys binnen gelopen om een schleich paardenhuis met meerdere paarden te kopen, zou alles bij elkaar 178 euro moeten zijn, maar dochter had maar 140 euro gespaard. Thuis op bol besteld en wordt vandaag nog geleverd en ik heb 134 euro voor alles betaald, dat is 44 euro goedkoper.

Voor klein spul zoals slijm is intertoys wel handig, maar wie koot daar grote cadeau’s? Ik denk niemand.
Dat zijn ook geen bedragen waarvoor ik even bij Intertoys binnen zou lopen. Dan weet je precies wat je wil hebben en met deze producten biedt de fysieke winkel dan niet zoveel meerwaarde. Ik loop meestal binnen voor "een" kadootje en zie wel wat ik tegenkom.

134 vind ik nog steeds te duur, maar daar denkt je dochter vast anders over. :)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Mars18 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 14:57:
Jammer van Intertoys, kwam er toch vaak als klein kind.

Nu viel mij voor de laatste jaren op dat de games voor de Playstation en Xbox altijd wel 5 tot 10 euro duurder waren dan de media markt, of een webshop.
Vroeger hadden Intertoys en vooral Bart Smit ook een behoorlijke modelbouwhoek met Tamiya auto's, rc elektronica, Fleischmann en Märklin treinen, modeltreintoebehoren zoals Faller en Vollmer gebouwen, een grote aanbod aan Revell bouwdozen, etc. Toen stelde het qua beleving veel meer voor dan de laatste jaren. Ik vond speelgoedwinkels toen veel meer toegevoegde waarde hebben. Je had toen in de pre-internet tijd trouwens ook geen andere keuze dan daar te kopen.

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Er wordt ook steeds over franchise nemers gesproken. Ik weet niet hoeveel dat er zijn tov het totaal, maar kan me voorstellen dat die ondernemers het wel wat waard vinden om maar de klanten betrouwbaar over te komen.

alles kan off-topic

• _JGC_
gold_dust schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:56:
[...]

Vroeger hadden Intertoys en vooral Bart Smit ook een behoorlijke modelbouwhoek met Tamiya auto's, rc elektronica, Fleischmann en Märklin treinen, modeltreintoebehoren zoals Faller en Vollmer gebouwen, een grote aanbod aan Revell bouwdozen, etc. Toen stelde het qua beleving veel meer voor dan de laatste jaren. Ik vond speelgoedwinkels toen veel meer toegevoegde waarde hebben. Je had toen in de pre-internet tijd trouwens ook geen andere keuze dan daar te kopen.
De kleine speelgoedwinkel in Heerenveen die al 45 jaar bestaat is niet anders dan jij beschrijft. Die houdt niet op omdat het zo slecht loopt, maar omdat ze op leeftijd zijn en geen opvolging hebben.

Ik kom liever in zo'n klein winkeltje waarbij de eigenaar weet wat ie verkoopt en advies geeft over wat te kopen voor een koter van een paar jaar oud, dan in een Intertoys waar alles plastic fantastic staat uitgestald met personeel dat geen kennis heeft en het verder ook geen ruk interesseert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:49

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

[...]

Zat ik bijna dagelijks :D

Maar de laatste jaren gingen was dat compleet weggevallen, hoewel ze breder gingen in aanbod, werd het aanbod binnen zo'n groep juist steeds kleiner. Lego vond je bv van technics nog maar 5 van de 10 modellen, maandje of wat geleden nog hadden 2 modellen van Champs, de rest niet.

En ik noem het ook niet de ondergang 'door' online, maar een simpele evolutie van een jarenoud probleem, voorraad. Het is niet dat een Bart Smit en Intertoys (zaten in Gouda werkelijk 40 meter van elkaar vandaag) hun voorraad deelde, er moesten keuzes gemaakt worden wat je in de schappen gooit, ruimte was beperkt, gokken op de vraag was altijd tricky. Een centraal opslag kan je alles hebben, je gooit er gewoon wat extra webshops/verkooppunten bij en er hoeven (bijna) geen keuzes gemaakt te worden wat je in de schappen wil hebben.

Als ik Gouda als voorbeeld neem, met de jaren werd zo'n beetje alles je tegengewerkt om er uberhaubt nog te komen (auto-vrij centrum, drukte bij parkeren, uurtarief), en ik werk er ook niet meer in de buurt om er 'even' langs te gaan. Maar ook daar, het aanbod (zowel centrum, als goverwelle/bloemendaal) werd steeds kleiner, wel steeds breder, maar binnen elke groep steeds minder.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 00:18

Tribits

Onkruid vergaat niet

Het is de taak van een curator om zoveel mogelijk geld terug te halen voor de schuldeisers, Sommige activiteiten die in eerste instantie alleen geld kosten kunnen daar onderdeel van uitmaken. Het idee is waarschijnlijk dat een keten met een goede reputatie meer waard is voor een potentiële koper dan een keten die door consumenten aan de schandpaal wordt genageld omdat de cadeaubonnen niet meer ingewisseld mogen worden.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

• _JGC_
Bedenk het eens andersom: vaak moet je die bonnen ineens besteden. Meeste is 10-20 euro, kan je niet veel voor kopen, dus ofwel mensen kopen een prul en besteden niet de hele bon, ofwel mensen halen meer dan de waarde van de bon en leggen geld bij.
Dat laatste is beter dan een opheffingsuitverkoop.

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 04-07 19:35
Wettelijk zijn kadokaarthouders gewoon schuldeisers. Een kadokaaart is een soort niet-rentedragende obligatie aan toonder.

Die kun je geen voorrang boven andere schuldeisers geven.

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
FastFred schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 13:44:
Loop eens de trap op, daar vind je een chaotische rotzooi met half lege schappen, vrijwel alles afgeprijsd, en geen klant te bekennen. Het ziet eruit alsof ze aan het verbouwen zijn, maar dat blijft jarenlang in dezelfde staat.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Internet is natuurlijk een makkelijk aanwijsbare boosdoener, maar de parkeergelden, huren en steeds strenger wordende milieu-, veiligheidseisen, etc. vergeet men maar even.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• bszz
Jumpman schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 19:46:
Internet is natuurlijk een makkelijk aanwijsbare boosdoener, maar de parkeergelden, huren en steeds strenger wordende milieu-, veiligheidseisen, etc. vergeet men maar even.
Internet is niet eens het belangrijkste, wel het onvermogen van veel retailers om zich aan te passen aan de veranderende omstandigheden.

Anoniem: 738905

Anoniem: 39993 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 16:21:
134 vind ik nog steeds te duur, maar daar denkt je dochter vast anders over. :)
Ja bizar duur, maar zoon wil nu weer 40 euro van zijn zakgld uitgeven aan fortnite, dat vind ik nog minder. Maar als ik er iets over zeg, dan roept iedereen hier: papa, jij gaat zaterdag bier drinken met je vrienden en dan geef je ook zo 30+ euro uit. Dat is ook zonde van je geld..,

Dus tja, ze doen maar met hun zakgeld wat ze willen, ik help soms om ze wat af te remmen, maar we hadden al 4 paardenstallen gemaakt van karton en de katten slopen die elke keer omdat ze in de dozen willen slapen.

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 18:30
RemcoDelft schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 19:10:
[...]

Loop eens de trap op, daar vind je een chaotische rotzooi met half lege schappen, vrijwel alles afgeprijsd, en geen klant te bekennen. Het ziet eruit alsof ze aan het verbouwen zijn, maar dat blijft jarenlang in dezelfde staat.
LOL. Zo heeft de bovenverdieping van de lokale Blokker er inderdaad jarenlang uitgezien tot men uiteindelijk verhuisde.

Ik heb zelfs een gevraagd naar de prijs van een Lego Adventkalender na kerst (en veel andere spullen met korting gedumpt werden) aannemende dat een beetje clueful personeel zo'n doos tegen elke prijs uit het schap wil hebben. Eindresultaat was dat die doos op de plank bleef :P

Ze hadden bijvoorbeeld ook een display met bv staafmixers, maar als je er dan een wilde hebben dan was er geen in doos op voorraad en van het exemplaar zelf konden de bijbehorende onderdelen maar met heel veel moeite bij elkaar gesprokkeld worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18:32
bszz schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 20:17:
Internet is niet eens het belangrijkste, wel het onvermogen van veel retailers om zich aan te passen aan de veranderende omstandigheden.
Door internet kunnen bedrijven aan scherper voorraadbeheer doen en tegelijk een veel breder assortiment voeren. Van een product wat landelijk enkele tientallen keren per jaar wordt verkocht kan je als lokale winkelier onmogelijk voorraad aanhouden, centraal is dat echter geen enkel probleem.

Gevolg is ook dat de lokale speelgoedwinkel bijna alleen maar goedkope rommel met een korte doorlooptijd heeft liggen, niet waar je zoals vroeger uren naar kon kijken op de modelbouwafdeling.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

• bszz
hoevenpe schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 20:26:
[...]

Door internet kunnen bedrijven aan scherper voorraadbeheer doen en tegelijk een veel breder assortiment voeren. Van een product wat landelijk enkele tientallen keren per jaar wordt verkocht kan je als lokale winkelier onmogelijk voorraad aanhouden, centraal is dat echter geen enkel probleem.

Gevolg is ook dat de lokale speelgoedwinkel bijna alleen maar goedkope rommel met een korte doorlooptijd heeft liggen, niet waar je zoals vroeger uren naar kon kijken op de modelbouwafdeling.
De meeste mensen oriënteren zich op internet en gaan vervolgens naar een fysieke winkel om een product aan te schaffen. Het gaat er dan om dat je op internet goed vindbaar bent, duidelijk je assortiment kunt laten zien, real-time voorraadinformatie hebt, etc. En dat je in de winkel de mogelijkheid hebt de klant te bedienen m.b.v. het internetkanaal als je een kleur, model, maat of artikel eens een keer niet op voorraad hebt. Die producten die maar enkele keren per jaar worden verkocht in Nederland zijn niet de showstoppers. Wel het onvermogen om bijvoorbeeld je kantoorvakhandel vol met typemachines om te bouwen tot bijvoorbeeld multimedia repro bedrijf waar je via Internet je foto's upload en die als collage fotoboek ophaalt in de winkel of waar je ala minute visitekaartjes of folders kunt (laten) ontwerpen en produceren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
bszz schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 20:34:
[...]

De meeste mensen oriënteren zich op internet en gaan vervolgens naar een fysieke winkel om een product aan te schaffen.
Waar baseer je dit op?

The devil is in the details.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Volgens mij is het vaak andersom. Even voelen en kijken in de winkel en vervolgens bij Bol.com of Coolblue aanschaffen.

Signature van nature

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Sircuri schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 21:06:
[...]

Volgens mij is het vaak andersom. Even voelen en kijken in de winkel en vervolgens bij Bol.com of Coolblue aanschaffen.
Dat denk ik ook, maar dat is slechts een aanname van mij, vandaar mijn vraag ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
https://www.frankwatching...rlanders-eruit-onderzoek/ bijjvoorbeeld, maar het is per branche verschillend.

Diti is wel een wat aparte situatie. We hebben hier 2 winkels van Intertoys: 1 in het centrum op een "A-locatie" (voor zover je daarvan zou kunnen spreken in ons "dorp") en 1 aan een belangrijke doorgaande weg naar het centrum. Die laatste blijkt dus van een franchisenemer te zijn en die is al "als een malle" zoveel mogelijk klanten aan het mailen / appen, om door te geven dat zijn zaak zeker niet failliet is en dat hij zeker niet gaat sluiten.

Tsja.... dan blijft er weinig anders over dan de "Flagship Store" in het centrum op te doekken, lijkt mij.

• Mektheb
  • Laatst online: 03-07 23:34
Veenendaal toevallig ? 😇

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Ja... ik krijg net een screen van het mailtje binnen op de app.

Het zou natuurlijk raar zij als ze uiteindelijk allebei open zouden blijven.... dat past niet helemaal in het verhaal.

• Mektheb
  • Laatst online: 03-07 23:34
Anoniem: 39993 schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 22:17:
[...]

Ja... ik krijg net een screen van het mailtje binnen op de app.

Het zou natuurlijk raar zij als ze uiteindelijk allebei open zouden blijven.... dat past niet helemaal in het verhaal.
Eens en die naar het Centrum toe was voor mij ook altijd beter dan de oude Bart Smit.

Ben benieuwd

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

Ja, dat vond ik altijd de boeiendste afdeling van de speelgoedwinkel. Heel wat Pola huisjes voor de modelspoorbaan gekocht. Ook een keer een Tamiya RC auto gekocht bij de opheffingsuitverkoop van een lokale Speelboom. Maar ik zag laatst dat de lokale Intertoys XL ook weer Revell bouwdozen had,dat stemde me hoopvol.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

• Jumpman
  • Nu online
bszz schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 20:17:
[...]

Als je al een staande logge organisatie hebt, is het heel lastig dit snel te veranderen. Daarbij kost dat ook nog eens heel veel geld, dat er vaak niet is.

Maar wat is jou voorstel wat deze retailers in hoofdlijnen moeten doen?

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

• bszz
Jumpman schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 22:40:
[...]

Als je al een staande logge organisatie hebt, is het heel lastig dit snel te veranderen. Daarbij kost dat ook nog eens heel veel geld, dat er vaak niet is.

Maar wat is jou voorstel wat deze retailers in hoofdlijnen moeten doen?
Wat nu nodig is is een bedrijf dat in alle aspecten zich snel kan aanpassen aan veranderende omstandigheden. Daar zit de kern en dat is een vraagstuk dat het hele bestuursmodel aangaat.

Verder is het heel belangrijk dat op de werkvloer op allerlei manieren naar de klant geluisterd wordt en op zijn of haar behoeftes wordt ingespeeld. Dat vereist kundig personeel dat ook sociaal vaardig is. Daar moet in geïnvesteerd worden, zowel in training als in personeel met meer competenties terwijl de reflex meestal is: bezuinigen op personeel. Er is denk ik nog een keten die dit jaar gaat omvallen waarvan ik uit discretie niet de naam ga noemen. Het belangrijkste voorteken is een drastische bezuiniging op personeel die denk ik de doodsteek zal zijn. In het verlengde daarvan: Maak budget vrij voor innovatie: Inzet van technologie die aansluit bij de behoeftes van klanten.

Dat laatste heeft verband met een andere onbezonnen reflex: Concurrentie op prijs. Dat model kent heel veel verliezers en maar een paar winnaars. Saneer je assortiment en knikker alles er uit waar niet in enige mate prijsrust is. Op die manier kan je je onderscheiden op andere kwaliteiten zoals service, productkwaliteit, goed advies, gunfactor, etc. en ondertussen nog een normale marge overhouden. Dat houdt ook in dat je niet om de haverklap een opruiming of uitverkoop moet gaan houden. Daar krijg je alleen maar calculerende consumenten van en je houdt er niets aan over.

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

[...]

Er waren ook hobbyspecialzaken (Arnhem ad Steenstraat nog steeds Wentink modelbouwwinkel)
dinky toys en meccano niet te vergeten ;)

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13:58
[...]

Als je terugkijkt waren veel die winkels toen ook muren met dozen opgestapeld tot het plafond met op zijn hoogst een vitrine met treintjes. Ik weet nog goed dat de eerste Toys R Us bij de Maxis in Muiden een soort Walhalla was. Gigantische winkel, elk stuk speelgoed wat je maar kon verzinnen en schappen vol.
SinergyX schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 17:30:
[...]

Zat ik bijna dagelijks :D

Maar de laatste jaren gingen was dat compleet weggevallen, hoewel ze breder gingen in aanbod, werd het aanbod binnen zo'n groep juist steeds kleiner. Lego vond je bv van technics nog maar 5 van de 10 modellen, maandje of wat geleden nog hadden 2 modellen van Champs, de rest niet.

En ik noem het ook niet de ondergang 'door' online, maar een simpele evolutie van een jarenoud probleem, voorraad. Het is niet dat een Bart Smit en Intertoys (zaten in Gouda werkelijk 40 meter van elkaar vandaag) hun voorraad deelde, er moesten keuzes gemaakt worden wat je in de schappen gooit, ruimte was beperkt, gokken op de vraag was altijd tricky. Een centraal opslag kan je alles hebben, je gooit er gewoon wat extra webshops/verkooppunten bij en er hoeven (bijna) geen keuzes gemaakt te worden wat je in de schappen wil hebben.
Vergeet niet dat waar een bepaalde lijn vroeger 10 artikelen had, er nu wel series zijn met 15-20 artikelen maal vier series. Dat zie je bij Lego heel goed. Die hebben 400+ sets tegenwoordig.
Als ik Gouda als voorbeeld neem, met de jaren werd zo'n beetje alles je tegengewerkt om er uberhaubt nog te komen (auto-vrij centrum, drukte bij parkeren, uurtarief), en ik werk er ook niet meer in de buurt om er 'even' langs te gaan. Maar ook daar, het aanbod (zowel centrum, als goverwelle/bloemendaal) werd steeds kleiner, wel steeds breder, maar binnen elke groep steeds minder.
Grappig is dat. Er worden in veel centra allerlei hobbels opgeworpen voor de 'leefbaarheid', maar het is nooit bij de beleidsmakers opgekomen dat mensen weleens helemaal weg zouden kunnen blijven, zeker nu de bezorger voor minder aan de deur komt dan een uurtje parkeren. Centrumbewoners zijn er vaak wel blij mee, maar die houden de lokale middenstand ook niet in leven.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Señor Sjon schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:48:
[...]

Als je terugkijkt waren veel die winkels toen ook muren met dozen opgestapeld tot het plafond met op zijn hoogst een vitrine met treintjes. Ik weet nog goed dat de eerste Toys R Us bij de Maxis in Muiden een soort Walhalla was. Gigantische winkel, elk stuk speelgoed wat je maar kon verzinnen en schappen vol.

[...]

Vergeet niet dat waar een bepaalde lijn vroeger 10 artikelen had, er nu wel series zijn met 15-20 artikelen maal vier series. Dat zie je bij Lego heel goed. Die hebben 400+ sets tegenwoordig.

[...]

Grappig is dat. Er worden in veel centra allerlei hobbels opgeworpen voor de 'leefbaarheid', maar het is nooit bij de beleidsmakers opgekomen dat mensen weleens helemaal weg zouden kunnen blijven, zeker nu de bezorger voor minder aan de deur komt dan een uurtje parkeren. Centrumbewoners zijn er vaak wel blij mee, maar die houden de lokale middenstand ook niet in leven.
Helemaal mee eens! Hoewel de stapels met Revell bouwdozen toch wel verdwijnen zijn uit het winkel assortiment (niet persee iets waar ik nu om sta te springen, maar ik wordt er wel nostalgisch van als ik zon bouwdoosje zie)

En beleid.. Bij ons is al het parkeren rond de binnenstad sinds een jaar of vijf ook betaald. Ja, je kan nu weer parkeren voor de AH zonder drie keer te cirkelen, maar dat altijd de helft van de parkeerplekken leeg is lijkt me toch ook niet de bedoeling, zeker niet voor de winkeliers. Nu is voor mij de stad loopafstand, maar als ik iets met de auto zou moeten halen kan ik net zo goed doorrijden naar de iets grotere gemeente 10km verderop, veel groter aanbod kwa winkels, en als ik toch moet betalen voor het parkeren..

Resultaat is wel dat de lokale winkeliers het erg moeilijk hebben, eind vorig jaar waren er ook weer drie/vier die per 1 januari er mee stopten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
vectormatic schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:11:
Helemaal mee eens! Hoewel de stapels met Revell bouwdozen toch wel verdwijnen zijn uit het winkel assortiment (niet persee iets waar ik nu om sta te springen, maar ik wordt er wel nostalgisch van als ik zon bouwdoosje zie)
Aan de andere kant: nu kan je het volledige Revell of Faller assortiment online bekijken en wordt het morgen gratis thuisbezorgd. Hoe kan je als kleine middenstander zo'n assortiment en voorraad aanhouden? Komt bij dat op site je elk model in volle glorie kunt zien en niet alleen maar het plaatje op het doosje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Je kon ze zelfs bij de speelgoedhoek van de Blokker kopen vroeger. Alleen Revell was wel inferieur t.o.v. Tamiya. Maar die bouwdozen zijn mid jaren '90 al uit de meeste high street speelgoedwinkels verdwenen. Consoles kwamen toen steeds meer op en waar je eerst alleen een Nintendo of Sega had, kwam er later veel meer bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

hoevenpe schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:22:
[...]

Aan de andere kant: nu kan je het volledige Revell of Faller assortiment online bekijken en wordt het morgen gratis thuisbezorgd. Hoe kan je als kleine middenstander zo'n assortiment en voorraad aanhouden? Komt bij dat op site je elk model in volle glorie kunt zien en niet alleen maar het plaatje op het doosje.
Tuurlijk, maar het is toch niet hetzelfde als vroeger, met mn opgespaarde zakgeld in de winkel me vergapen aan de stapels, en dan kiezen wel obscuur 2e wereld oorlog vliegtuig ik nu mee ging nemen ;(

That said, dit is natuurlijk makkelijker en waarschijnlijk goedkoper, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:01
Als argument om te kiezen voor een fysieke winkel hoor ik weleens de service die je daar kan verwachten, maar ik sta toch wel even te kijken van Coolblue. Had er iets gekocht van 25 euro en achteraf toch niet nodig dus ik meld het retour. Krijg ik een mail dat ze het bedrag terug storten maar dat ik het product gewoon kan houden, vond het toch opmerkelijk (positief).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:46:
Als argument om te kiezen voor een fysieke winkel hoor ik weleens de service die je daar kan verwachten, maar ik sta toch wel even te kijken van Coolblue. Had er iets gekocht van 25 euro en achteraf toch niet nodig dus ik meld het retour. Krijg ik een mail dat ze het bedrag terug storten maar dat ik het product gewoon kan houden, vond het toch opmerkelijk (positief).
Dat is geen service, dat is gewoon een kostenbesparing van hun kant die voor jou toevallig goed uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet_Piraat7
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:01
@bszz ja, dat is eigenlijk ook wel zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:33
Afgelopen week nog door de Intertoys XL gelopen in Winkelcentrum Alexander. Bied niets extra's tegenover de gewone Intertoys waar wij er eentje van hebben in het dorp. Hetzelfde spul alleen iets meer voorraad en een stuk ruimere paden. Oude speelgoed nog voor volle mep prijzen. Jurrasic Park, Avengers, Transformers, hou oud zijn die films ook alweer?
Een kwart van de winkels is Lego en Playmobile, iets wat vaak een stuk goedkoper online te krijgen is. De verkoop in de game sectie loopt ook sterk terug door online varianten en tweedehands gamestores.
Dan herinner ik mij nog de spinners en de squishies die veel te duur waren...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
bszz schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:50:
Dat is geen service, dat is gewoon een kostenbesparing van hun kant die voor jou toevallig goed uitpakt.
En het is goede PR, want hij meldt deze geste op sociale media en versterkt zo het positieve beeld over Coolblue

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

We kunnen wel allemaal krampachtig proberen om vast te houden aan het aloude fysieke winkelidee. Maar is dat anno nu, en met alle toekomstige ontwikkelingen, niet een verloren race?

Voor vele non-food producten zie ik eigenlijk geen toekomst meer voor de ouderwetse winkel.
  • Service (voor zover dat al bestond) is vaak online praktisch en wettelijk veel beter geregeld.
  • Tegen de enorme magazijnen van de grote webreuzen kan geen enkele lokale ondernemer opboksen.
  • Assortiment en de tig miljoen keuze/configuratie mogelijkheden van allerlei artikelen, daar valt in een beperkte fysieke locatie niet tegen te vechten.
  • Het logistieke traject van bestellen/bezorgen is vaak beter (en zeker goedkoper) geregeld dan maar weer eens naar de stad te gaan, dure parkeerplekken te moeten vinden. Nog afgezien van tijd en ergernis die dat kost.
Ik zie eigenlijk alleen nog toekomst voor bijvoorbeeld:
  • Kleding (en dan lang niet alles)
  • Schoeisel; zeker voor speciale maten/toepassingen
  • Vers voedsel waarbij fysieke beoordeling, versheid en kwaliteitsaspecten een rol spelen.
  • Mobiliteit (1 tot meerwielige voertuigen). Voor zolang het nog duurt/lonend is.
Beter de kansrijke producten/diensten proberen te verbeteren, dan de toch-al-verloren-race zaken nog trachten te redden.
Toch?

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 18:20

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

ehtweak schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:04:
We kunnen wel allemaal krampachtig proberen om vast te houden aan het aloude fysieke winkelidee. Maar is dat anno nu, en met alle toekomstige ontwikkelingen, niet een verloren race?

Voor vele non-food producten zie ik eigenlijk geen toekomst meer voor de ouderwetse winkel.
  • Service (voor zover dat al bestond) is vaak online praktisch en wettelijk veel beter geregeld.
  • Tegen de enorme magazijnen van de grote webreuzen kan geen enkele lokale ondernemer opboksen.
  • Assortiment en de tig miljoen keuze/configuratie mogelijkheden van allerlei artikelen, daar valt in een beperkte fysieke locatie niet tegen te vechten.
  • Het logistieke traject van bestellen/bezorgen is vaak beter (en zeker goedkoper) geregeld dan maar weer eens naar de stad te gaan, dure parkeerplekken te moeten vinden. Nog afgezien van tijd en ergernis die dat kost.
Ik zie eigenlijk alleen nog toekomst voor bijvoorbeeld:
  • Kleding (en dan lang niet alles)
  • Schoeisel; zeker voor speciale maten/toepassingen
  • Vers voedsel waarbij fysieke beoordeling, versheid en kwaliteitsaspecten een rol spelen.
  • Mobiliteit (1 tot meerwielige voertuigen). Voor zolang het nog duurt/lonend is.
Beter de kansrijke producten/diensten proberen te verbeteren, dan de toch-al-verloren-race zaken nog trachten te redden.
Toch?
Deels mee eens, maar er blijven toch wel meer zaken fijn als je ergens terecht kunt.
Ik denk dan voor mezelf vooral aan verf/vloeren/gordijnen als het om het huis gaat.
Bouwmarkten ook.

En een nieuwe audioset koop ik ook niet zonder het gehoord te hebben. Zelfde geldt voor een TV.
De manier waarop zal veranderen. Je zult er verder voor moeten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@MikeyMan Klinkt plausibel.
Maar hoe vaak koop je nou nieuwe gordijnen of een nieuwe audioset?
Één keer in de tien/twintig jaar?
En daar kan imho de lokale audio/tv zaak (zoals die vroeger in zowat ieder dorp zat) niet (meer) van bestaan. Dan blijven er nog een paar over van dat soort zaken in het hele land.
En als je pech hebt, moet je dus 200km reizen om er te komen.

Tja, en dan de al vaker besproken bouwmarkten. Het rijtje van Gamma/Praxis/Karwei is altijd nog wel op redelijke afstand te vinden. Maar als ik er kom, ben ik vaak wel teleurgesteld door de beroerde prijs/kwaliteitsverhouding.
En de dichtstbijzijnde Hornbach is voor ons ook 2 x 1 uur reizen met de auto (voor zover je die tot je beschikking hebt).

Maar idd, ik ga kijken voor mogelijke kleurstalen van b.v. verf bij de bouwmarkt. En dan check ik waar ik verf type X, kleurcode Y, het goedkoopst kan halen... En dat is dan vaak niet bij de lokale bouwmarkt. ;)

Zo had ik vorig jaar een stapeltje isolatiepanelen nodig.
De lokale bouwmarkten hadden EN niet de juiste dikte, NOCH de juiste afmetingen beschikbaar.
Ook de prijs was ruim anderhalf keer zoveel dan wanneer ik ze online bestelde.
De lokale bouwmarkt kon ze (uiteraard) wel bestellen, maar dat duurde een paar dagen.
Zelf maar online besteld, binnen 2 dagen in huis, voor een beduidend lager bedrag. En dan hoefde ik zelf tenminste niet de 'vieze' panelen in m'n auto zien te proppen. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak

Metalfreak

Hoije woh!

Señor Sjon schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:27:
Je kon ze zelfs bij de speelgoedhoek van de Blokker kopen vroeger. Alleen Revell was wel inferieur t.o.v. Tamiya. Maar die bouwdozen zijn mid jaren '90 al uit de meeste high street speelgoedwinkels verdwenen. Consoles kwamen toen steeds meer op en waar je eerst alleen een Nintendo of Sega had, kwam er later veel meer bij.
Tja, ik vind het ook meer jammer uit nostalgie, want wie doet er tegenwoordig nog aan modelbouw? Daar zit toch wel nog altijd een behoorlijk stoffig imago omheen. Vroeger vond ik het altijd geweldig om die afdeling in speelgoedzaken te bezoeken. En zoals ik al zei: veel Pola huisjes gekocht toen. Een cadeautje voor mijn verjaardag was met een huisje voor de modelspoorbaan makkelijk gevonden. Maar ik zie dat die zijn opgegaan in Faller en ik schrik een beetje van de prijzen daarvan :o

[ Voor 5% gewijzigd door Metalfreak op 22-02-2019 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slavy
  • Niet online

Slavy

The War Drags Ever On!

Metalfreak schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:25:
[...]

Tja, ik vind het ook meer jammer uit nostalgie, want wie doet er tegenwoordig nog aan modelbouw? Daar zit toch wel nog altijd een behoorlijk stoffig imago omheen. Vroeger vond ik het altijd geweldig om die afdeling in speelgoedzaken te bezoeken. En zoals ik al zei: veel Pola huisjes gekocht toen. Een cadeautje voor mijn verjaardag was met een huisje voor de modelspoorbaan makkelijk gevonden. Maar ik zie dat die zijn opgegaan in Faller en ik schrik een beetje van de prijzen daarvan :o
Genoeg, je moet eens kijken hoeveel winst merken zoals Tayima of Dragon maken per jaar. Faller en Märklin bestaan ook nog steeds.

Come hear the moon is calling, The witching hour draws near, Hold fast the sacrifice, For now it's the time to die, All hell breaks loose, WITCHING HOUR!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Cobb Daar was het eigenlijk al duidelijk dat het niet goed ging met Intertoys. Schappen die leeg zijn, bij vraag of ze specifieke dingen nog binnen krijgen was het antwoord nee. Dat komt niet meer binnen.

Koop daar nog regelmatig wat, maar vaak is het ergens anders ruim goedkoper. De aanbiedingen omdat spellen er uit gaan bijvoorbeeld zijn vaak wel interessant. Anders zijn ze veel te duur. Bordspellen zijn prima te doen, want daar zijn ze nog wel eens goedkoper.

Ben eerlijk als ik zeg dat ik in een winkel vaak nog even op internet kijk. Is het dezelfde prijs of iets duurder, dan ga ik vaak niet bestellen, maar 5 euro of meer is niet ongewoon. Dit geldt overigens voor veel meer winkels.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Als ik iets van 100-200 euro koop en het is 10% goedkoper online, dan haal ik het vaak gewoon in die winkel. Anders moet ik weer moeilijk doen met bestellen, wachten op bezorger e.d. Maar wordt dat verschil veel groter, dan gaat het vaak andere winkel of online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:44
Señor Sjon schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:44:
Als ik iets van 100-200 euro koop en het is 10% goedkoper online, dan haal ik het vaak gewoon in die winkel. Anders moet ik weer moeilijk doen met bestellen, wachten op bezorger e.d. Maar wordt dat verschil veel groter, dan gaat het vaak andere winkel of online.
Als je al in de winkel bent ja, dan is het inderdaad meerwerk om online te bestellen.
Maar als je er eerst nog voor naar de winkel moet is dat verschil al weg. Daarnaast kun je steeds makkelijker laten afleveren bij een afhaalpunt (op de route naar huis, en anders maar 500m van huis) waardoor je niet meer op de bezorger hoeft te wachten en deze niet voor Jan Doedel langs komt.

[ Voor 3% gewijzigd door LordSinclair op 22-02-2019 12:05 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Arunia schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:41:
@Cobb De aanbiedingen omdat spellen er uit gaan bijvoorbeeld zijn vaak wel interessant.
Zeker, ik koop eigenlijk nooit meer een nieuw spel voor de volledige prijs, maar de opruiming prijzen van de intertoys zijn toch vaak beter dan andere aanbieders. Laatst FM7 gekocht voor €22, nergens anders te vinden onder de 30
Señor Sjon schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:44:
Same, vooral het wachten en moeilijk doen om thuis te zijn voor de bezorger baal ik van met online bestellen (zeker aangezien bij mij "volgende dag in huis" toch vaak minstens 2 dagen wordt op de een of andere manier), het is dat de lokale computerwinkel echt gewoon achterlijk veel te duur is, als het 10% max scheelde haalde ik toch bijna alles daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Piet_Piraat7 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:46:
Ik had hetzelfde met een glazen mixerkan (27 euro) van Philips, maar het resultaat is toch dat ik nooit meer iets van Philips koop. Vroeger kocht ik alles Philips, nu na diverse slechte ervaringen geef ik het op.
De (dure) mixer kon in de vuilnisbak omdat ze geen passende glazen kan meer konden leveren. De niet-passende (met groot gat aan de onderkant) mocht ik houden om als vaas te gebruiken, dus die ging in de glasbak.

Iets anders: Amazon.de is ondertussen heel vervelend met dingen die ze niet naar Nederland willen sturen: Ik had een Fire HD 8 tablet willen kopen, maar dat mag niet, ondanks dat ze hem voor mij adverteren. Uiteindelijk een Samsung tab gekocht, maar de glazen schermbeschermer (verzonden door Amazon) die ze wel adverteren mocht ik niet bestellen. Die komt nu (iets goedkoper) van eBay Engeland. eBay China was ook mogelijk, maar dat duurt een maand langer.
Blijkbaar krijgt Amazon het niet voor elkaar om me alleen producten te laten zien die ik mag kopen.
Ik heb al heel lang geen electronische producten meer in een fysieke winkel gekocht, en sla ze vanwege het prijsverschil voor zulke producten ook gewoon over in mijn zoektocht.

[ Voor 3% gewijzigd door RemcoDelft op 22-02-2019 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@RemcoDelft Ik snap het wel, dat tonen-van-producten-door-amazon.de-die-je-niet-kunt-laten-afleveren.
(vind het ook niet leuk, maar da's wat anders)

Ik bestel al jaren allerhande zaken via amazon.de. Maar ineens stopten ze b.v. ook met het leveren van wijnpakketten (terwijl die waren altijd heel interessant qua prijs/soort product).
Waarom :? ; heb ik nooit een sluitend antwoord op gekregen.
En ja, ik krijg nog steeds die aanbiedingen te zien.
Ook zoiets; bepaalde parfums wil/kan men niet leveren naar Nederland. Maar soms ook weer wel (hetzelfde product, maar dan vaak een andere inhoudsmaat b.v.). Logica? Ik zie en begrijp 'm niet. 8)7

Maar ik liet ook wel eens wat afleveren op een adres, waar ik dan op dat moment verbleef (in Oostenrijk en/of Duitsland). En dan kon het ineens wel...

M.a.w. pas bij de laatste stap van het bestelproces, waar je nog een andere aflevermethode en/of -adres kunt kiezen, ligt pas vast waar het product heen moet...
Je kunt het wel kopen, maar niet laten afleveren. ;)

[ Voor 17% gewijzigd door ehtweak op 22-02-2019 12:40 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Niet alles wordt door amazon zelf verkocht, maar fulfilled by Amazon of nog wat van die kreten. Dan kom je soms bij shops uit die niet naar Nederland leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@Señor Sjon Ja en nee. :/
Wijnpakketten, maar ook diverse parfum, en nog wat andere spullen, zijn "Verkauf und Versand durch Amazon". En dan nog versturen ze niet naar Nederland...
Soms wel, soms niet; de logica is ver te zoeken. 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Tribits schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 18:31:
[...]

Het is de taak van een curator om zoveel mogelijk geld terug te halen voor de schuldeisers, Sommige activiteiten die in eerste instantie alleen geld kosten kunnen daar onderdeel van uitmaken. Het idee is waarschijnlijk dat een keten met een goede reputatie meer waard is voor een potentiële koper dan een keten die door consumenten aan de schandpaal wordt genageld omdat de cadeaubonnen niet meer ingewisseld mogen worden.
Ik denk niet dat het debacle vandaag bij Intertoys erg bijgedragen heeft aan de goodwill.
Een potentiële koper heeft nu echter wel een goed beeld van de klandizie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:33
Vandaag kennelijk stormloop bij de Intertoys omdat de cadeaukaarten nog dit weekend konden worden ingeleverd. Klapt hun systeem eruit. Franchisers hebben overigens geen garanties of zij de kaarten nog terug krijgen van Intertoys..
Misschien ook eens na gaan denken of al die cadeaukaarten wel zo wenselijk zijn. Erger mij er op een verjaardag van mijn kinderen ook wel een beetje aan omdat ze zelden hun gespaarde geld uitgeven in de Intertoys.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:23

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
bszz schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 10:50:
Weer een pallet azijn bij het ontbijt gehad? :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Intertoys Zwolle en Wezep hebben vandaag de zonsondergang van de beschaving meegemaakt:
Dit weekend kunnen de cadeaukaarten voor het laatst verzilverd worden, maar dat was buiten een flinke storing gerekend. In Zwolle en Wezep werden medewerkers uitgescholden en bekogeld. ,,We hebben zelfs de zaak een uur dichtgedaan, zodat de gemoederen wat tot bedaren konden komen,” vertelt medewerkster Brenda van Intertoys Zwolle, ze wil niet met achternaam genoemd worden. ,,We zijn door sommige klanten uitgemaakt voor rotte vis en werden bekogeld met speelgoed.”

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Anoniem: 915187

Cobb schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 18:26:
Vandaag kennelijk stormloop bij de Intertoys omdat de cadeaukaarten nog dit weekend konden worden ingeleverd. Klapt hun systeem eruit. Franchisers hebben overigens geen garanties of zij de kaarten nog terug krijgen van Intertoys..
Als franchiser zou ik mijn winkel toch echt een dag dicht gehouden hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
In Spijkenisse was een Intertoys ook dicht gegaan vanwege de storingen. Vind het niet zo gek overigens als 1 miljoen euro aan bonnen ineens ingeleverd gaan worden. Kan me de gedachte van klanten wel voorstellen, maar het achterlijke gedrag, kom op zeg. Triest volk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Dat dat systeem eruit ligt hoeft niet het probleem van de klant te zijn. De spullen gaan gewoon mee, intertoys zoekt het maar uit hoe ze die kaarten met pen en papier registreren en verwerken.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ryur
  • Laatst online: 06-07 20:44
Ankona schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 19:39:
Dat dat systeem eruit ligt hoeft niet het probleem van de klant te zijn. De spullen gaan gewoon mee, intertoys zoekt het maar uit hoe ze die kaarten met pen en papier registreren en verwerken.
Uhm.. hoe weet de winkel dan welk saldo erop staat?
Ik ken de Intertoys cadeaukaarten niet, maar bij de meeste cadeaukaarten staat er niet op welke waarde die cadeaukaart heeft. Pas als je online checkt (of de kassa checkt de waarde) dan weet je hoeveel saldo erop staat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Ankona schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 19:39:
Tuurlijk joh. Ga jij als ondernemen een bon accepteren waarvan je niet eens weet of ie geldig is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 15:04
Arunia schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 19:33:
In Spijkenisse was een Intertoys ook dicht gegaan vanwege de storingen. Vind het niet zo gek overigens als 1 miljoen euro aan bonnen ineens ingeleverd gaan worden. Kan me de gedachte van klanten wel voorstellen, maar het achterlijke gedrag, kom op zeg. Triest volk.
??
Dat is toch menselijk.
Denk dat de grootste angst vd DNB en min. Financien, is dat, er ooit een pinauotmaten-run onstaat/bankenrun. Da's volgens mij allemaal menselijk gedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
PilatuS schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 19:41:
Tuurlijk joh. Ga jij als ondernemen een bon accepteren waarvan je niet eens weet of ie geldig is ?
Ga jij accepteren dat je geld op een kadokaart opeens foetsie is terwijl de winkel nog open is?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ivysaur
  • Registratie: Augustus 2014
  • Niet online
Zou die DDOS aanval op intertoys vandaag een False Flag kunnen zijn geweest? :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 19:42:
[...]

Ga jij accepteren dat je geld op een kadokaart opeens foetsie is terwijl de winkel nog open is?
Dan maar lekker de medewerkers uitschelden die er ook niets aan kunnen doen. Als je niet snapt of accepteert dat een bon niet kan worden ingenomen terwijl niemand weet of er 10 euro of 100 euro op staat dan snap je het sowieso niet. Moet de winkel dan maar even 100 euro weg geven aan iemand die een bon van 5 euro heeft en claimed dat het 100 euro is ?

Zo'n situatie is gewoon klote voor zowel klant als ondernemer, maar blind bonnen gaan in nemen is gewoon geen optie. Een beetje begrip voor de situatie mag ook wel hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Gonadan schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 18:37:
[...]

Weer een pallet azijn bij het ontbijt gehad? :P
Coolblue snapt echt wel hoe belangrijk service is maar dit is gewoon een bedrijfseconomische afweging.

BTW: Vind je het echt nodig om zo denigrerend te reageren????

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
PilatuS schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 19:46:
Zo'n situatie is gewoon klote voor zowel klant als ondernemer, maar blind bonnen gaan in nemen is gewoon geen optie. Een beetje begrip voor de situatie mag ook wel hoor.
Als het om een tientje gaat dan neem je je verlies, staat er honderd euro van je kind op dan heb ik weinig begrip voor zo'n winkelier zeker als de toko nog vol staat met speelgoed.

Hij moet zijn proces op orde hebben, of anders de deadline uitstellen en de kaarten later nog accepteren als het wel te controleren is.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@Sjah Dus het is menselijk om maar met speelgoed te gaan gooien en personeel (die ook in een klote situatie zitten en echt wel snappen hoe jij je voelt, waarschijnlijk voelen ze zich zelfs nog wel slechter) uit staan schelden? Sorry hoor, maar dat snap ik niet en dat kan gewoon echt niet. Als ik dat had gezien, had ik daar echt wel wat aan gedaan. Dat is gewoon achterlijk gedrag.

Degenen die daar staan, kunnen er ook niets aan doen. Die zijn afhankelijk van het hoofdsysteem wat er op dat moment uit ligt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 19:51:
[...]

Als het om een tientje gaat dan neem je je verlies, staat er honderd euro van je kind op dan heb ik weinig begrip voor zo'n winkelier zeker als de toko nog vol staat met speelgoed.

Hij moet zijn proces op orde hebben, of anders de deadline uitstellen en de kaarten later nog accepteren als het wel te controleren is.
Wat moet je doen als je niet eens kan controleren wat er op staat ?

Ja de winkel moet zijn proces op orde hebben, maar de mensen in de winkel kunnen er niets aan doen. Die mensen dan behandelijk als oud vuil is gewoon walgelijk. En ja, die deadline uitstellen had zeker moeten gebeuren.
Arunia schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 19:53:
@Sjah Dus het is menselijk om maar met speelgoed te gaan gooien en personeel (die ook in een klote situatie zitten en echt wel snappen hoe jij je voelt, waarschijnlijk voelen ze zich zelfs nog wel slechter) uit staan schelden? Sorry hoor, maar dat snap ik niet en dat kan gewoon echt niet. Als ik dat had gezien, had ik daar echt wel wat aan gedaan. Dat is gewoon achterlijk gedrag.

Degenen die daar staan, kunnen er ook niets aan doen. Die zijn afhankelijk van het hoofdsysteem wat er op dat moment uit ligt.
Sommige mensen moeten eens een jaartje in de retail gaan werken of op een supportlijn aan de telefoon gaan zitten. Dan leren ze wel fatsoenlijk met andere mensen omgaan als ze zelf weten hoe het voelt. De persoon achter de balie kan er niets aan doen waarbij de reactie van mensen dan is: Regel het maar, los het maar op, het niet mijn probleem. En wanneer er geen oplossing is boos worden of erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
PilatuS schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 19:41:
[...]

Dus wend je als ondernemer je probleem af op een klant en verwacht je dat die klant dat accepteert?

Dat de ondernemer de kaart niet kan controleren is zijn probleem. Er zit niets anders op dan de klant te geloven. Had hij zijn zaakjes maar op orde moeten hebben.

alles kan off-topic

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Ankona schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 19:57:
[...]

Dus wend je als ondernemer je probleem af op een klant en verwacht je dat die klant dat accepteert?

Dat de ondernemer de kaart niet kan controleren is zijn probleem. Er zit niets anders op dan de klant te geloven. Had hij zijn zaakjes maar op orde moeten hebben.
Tuurlijk joh. Geef maar even 5000 euro van je eigen geld als franchisenemer weg omdat iemand claimed dat er 100 euro op een bon staat. Je bent duidelijk zelf geen ondernemer en enig begrip voor een klote situatie is er ook volledig niet.

Zeg nou eerlijk, ga jij iedere klant zomaar geld geven van jouw eigen geld ? Geloof er niets van. Bekijk het eens vanuit beide hoeken, niet alleen vanuit de consument.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
Ankona schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 19:57:
[...]

Dat is onredelijk en bovendien niet een kwestie van je zaakjes niet op orde hebben. Deze ondernemers hebben nul invloed op bescherming tegen een ddos of andere overmacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
PilatuS schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 19:59:
Zeg nou eerlijk, ga jij iedere klant zomaar geld geven van jouw eigen geld ? Geloof er niets van. Bekijk het eens vanuit beide hoeken, niet alleen vanuit de consument.
Dat is geld wat jij als ondernemer eerder van diezelfde klant (of degene die de kaart kado gegeven heeft) ontvangen hebt toen de kaart gekocht werd. Dat het een andere winkel is die dat geld toen heeft opgestreken is niet de klant zijn probleem.

Het voeren van een franchise heeft voor- en nadelen, in dit geval ben je mede-verantwoordelijk voor de ellende die onder jouw 'naam' veroorzaakt is. Dan moet je inderdaad die klant maar geloven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
hoevenpe schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 19:42:
[...]

Ik zou in elk geval geen medewerkers van de winkel uitschelden, en al helemaal niet bekogelen met speelgoed.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 20:04:
[...]

Dat is geld wat jij als ondernemer eerder van diezelfde klant (of degene die de kaart kado gegeven heeft) ontvangen hebt toen de kaart gekocht werd. Dat het een andere winkel is die dat geld toen heeft opgestreken is niet de klant zijn probleem.

Het voeren van een franchise heeft voor- en nadelen, in dit geval ben je mede-verantwoordelijk voor de ellende die onder jouw 'naam' veroorzaakt is. Dan moet je inderdaad die klant maar geloven.
Dus als het jouw winkel is en een of ander vaag figuur gaat claimen een bon te hebben met 500 euro er op geef jij jouw geld dus aan die persoon ? Onzin.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Arunia
  • Nu online
@PilatuS Denk dat iedereen eens een goede cursus communiceren zou moeten krijgen.
Heb dat zelf mogen doen vanuit mijn werk (zit nu tijdelijk op de servicedesk).
Was overigens een erg goede cursus. En er zijn gewoon bepaalde manieren om iets te communiceren. Ook slecht nieuws. Je begint met het slechte nieuws. Je geeft de klant dan even de tijd om te reageren en kijkt daarna samen met de klant naar een oplossing.
Dat is ook wat er aan schort. Zeg niet dat het winkelpersoneel het goed doet. Ik weet zeker dat bovenstaande er nogal aan schort. Ik raadt het iedereen aan om te doen. Je leert ook heel veel over je zelf.

Volgens mij was het inleveren ook t/m zondag. Dus zijn de meesten dan ook nog wel open. Dat zou alsnog een oplossing kunnen zijn. Niet voor beroepszeikers. Maar voor de meesten wel.

[ Voor 12% gewijzigd door Arunia op 23-02-2019 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
XWB schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 20:05:
Ik zou in elk geval geen medewerkers van de winkel uitschelden, en al helemaal niet bekogelen met speelgoed.
Volgens mij zijn we het daar wel over eens, maar dat is iets anders dan lijdzaam accepteren dat je geld verdwenen is. Dan toch maar vertrouwen dat er echt 100 euro op de kaart staat (desnoods met achterlating van naw gegevens voor als het niet klopt).

Komt bij dat het in het geval van een franchisenemer niet slim is om je vaste klanten zo te schofferen. Denkt hij echt dat iemand die vandaag weggestuurd is na een doorstart nog iets bij hem komt kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:38
hoevenpe schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 20:13:
[...]

Volgens mij zijn we het daar wel over eens, maar dat is iets anders dan lijdzaam accepteren dat je geld verdwenen is. Dan toch maar vertrouwen dat er echt 100 euro op de kaart staat (desnoods met achterlating van naw gegevens voor als het niet klopt).

Komt bij dat het in het geval van een franchisenemer niet slim is om je vaste klanten zo te schofferen. Denkt hij echt dat iemand die vandaag weggestuurd is na een doorstart nog iets bij hem komt kopen?
Je ziet ze echt vliegen!! naw gegevens en maar proberen te bewijzen? en geld terug krijgen.
Van het soort mensen die tot het laatste moment hebben zitten wachten?

hadden ook al kunnen gaan toen er uitstel van betaling werd aangevraagd net als veel andere mensen.
En toen waren er ook al franchises waar je niet meer bij mocht inleveren, en terecht!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Katerin schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 20:18:
Je ziet ze echt vliegen!! naw gegevens en maar proberen te bewijzen? en geld terug krijgen.
Van het soort mensen die tot het laatste moment hebben zitten wachten?
Dat is wel wat de winkel met de bekogelde medewerkers uiteindelijk heeft gedaan, kaarten als contant geaccepteerd:
Personeel Intertoys Zwolle bekogeld door boze klanten

De Zwolse Intertoys werd overlopen door klanten die hun cadeaukaart nog wilden verzilveren. Dat kan in heel Nederland nog tot en met zondag. Brenda: ,,Helaas weigerde het systeem dienst. Vanaf 10.30 uur in de ochtend konden we geen cadeaukaart meer invoeren. Toen begon de agressie van de klanten toe te nemen. Na de ‘afkoelingsperiode’ besloten we om de cadeaukaarten maar gewoon als contanten te innen en ze dan later in het systeem in te voeren. Tja, als wij niet door het hoofdkantoor geholpen worden, dan doen we het zelf maar.’’
Maar inderdaad, toen het een week geleden begon te rommelen in de media had je gelijk naar die winkel moeten gaan al was het maar omdat de schappen ook leeg zullen raken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
hoevenpe schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 20:13:
[...]

Heel sneu maar het probleem bestaat door het faillissement van Intertoys HQ en hun eigen winkels, niet door de franchisenemers. Het is verre van redelijk te verwachten dat een franchisenemer een klant op zijn blauwe ogen gelooft en blind een cadeaukaart inneemt.
hoevenpe schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 20:04:
[...]

Dit is helaas niet zoals het werkt. Het geld van de aanschaf van de cadeaukaart komt helemaal niet ten goede aan de franchisenemer maar gaat in een centrale pot. Pas bij besteding van de cadeaukaart komt het geld ten goede aan de ondernemer waar de cadeaukaart wordt besteed.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:17

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
De curator had de cadeaukaarten al meteen kunnen blokkeren. Dat is bij V&D toen wel gebeurd. Dit is al coulance naar de klanten toe en de storing is dan echt domme pech voor de klant en ondernemer.

Begrip is ver te zoeken tegenwoordig. Overigens duurde de storing niet eens de hele dag.

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
@bszz
Ik snap hoe het werkt, maar hoe kan een klant het verschil zien tussen een 'eigen' winkel en de zaak van een franchisenemer?

Voor mij is elke Intertoys hetzelfde, dat is nou juist waarom die ondernemer ervoor gekozen heeft onderdeel te worden van deze formule. Daar horen schaalvoordelen bij en ook het meeliften op de mediaexposure van het HQ, als datzelfde HQ het dan verkloot kan je niet opeens je handen ervan af trekken.

Begrijp me goed, het is erg sneu voor die ondernemers maar dit hoort wat mij betreft bij het ondernemersrisico.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bszz
hoevenpe schreef op zaterdag 23 februari 2019 @ 20:33:
@bszz
Ik snap hoe het werkt, maar hoe kan een klant het verschil zien tussen een 'eigen' winkel en de zaak van een franchisenemer?

Voor mij is elke Intertoys hetzelfde, dat is nou juist waarom die ondernemer ervoor gekozen heeft onderdeel te worden van deze formule. Daar horen schaalvoordelen bij en ook het meeliften op de mediaexposure van het HQ, als datzelfde HQ het dan verkloot kan je niet opeens je handen ervan af trekken.

Begrijp me goed, het is erg sneu voor die ondernemers maar dit hoort wat mij betreft bij het ondernemersrisico.
Wat je zei over de ontvangen gelden van de aanschaf van cadeaukaarten is pertinent onjuist. Dat geld is nooit van de ondernemers geweest en ontvangen ze pas bij besteding van de kaarten. Verder denk ik dat elke ondernemer zijn stinkende best doet zijn klanten te helpen maar dat je niet het onredelijke kunt verwachten. Ik begrijp werkelijk niet hoe je hiermee het wangedrag van sommige klanten die spullen jatten en speelgoed naar het hoofd van winkelmedewerkers gooien zou kunnen verdedigen.
Pagina: 1 ... 45 ... 137 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels