De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 43 ... 137 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 07-07 13:58
Het is zo'n beetje de laatste fysieke speelgoedwinkel die er is in veel winkelstraten.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-07 13:46

JK

Ben er zaterdag nog geweest. Games zijn er vaak voordelig te vinden. Voordeliger zelfs nog dan in webshops. Maar de vraag is alleen of ze dan nog wel winst maken... zou het jammer vinden als Intertoys verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-06 12:55
Señor Sjon schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:56:
Het is zo'n beetje de laatste fysieke speelgoedwinkel die er is in veel winkelstraten.
Als je naar hun aanbod kijkt is het inderdaad de laatste fysieke speelgoed winkel in vele steden en dorpen.

Mocht er een doorstart komen, dan zou het denk ik in een zeer afgeslankte vorm gebeuren, en zouden ze ook echt iets moeten doen aan de prijzen, anders zijn ze binnen een paar jaar weer failliet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Ook dit is zelf veroorzaakt, prijzen van bijvoorbeeld Lego liggen op of boven de Lego adviesprijs. In dit soort winkels vraag ik me altijd af of ze denken dat de consument gek is of zo dat ze voor die prijzen gaan kopen.

Bijzonder dat ze het nog zo lang hebben volgehouden, ik kocht er al jaren niet meer vanwege de veel te hoge prijzen. Alleen als ze een aanbieding op een actie hadden was het interessant.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 22:17
Ik denk niet dat ze echt verdwijnen. Zoals ze in het artikel stellen:
Intertoys heeft uitstel van betaling aangevraagd. De stap is nodig vanwege "de aanhoudende zware marktomstandigheden", staat in een verklaring van de speelgoedwinkelketen.

"Op basis van een uitgebreide analyse komt Intertoys tot de conclusie dat een stevige herstructurering van de huidige organisatie noodzakelijk is", meldt het bedrijf. Op korte termijn zijn er geen gevolgen voor de winkels.
Het lijkt erop dat ze een faillisementstraject in willen om zo makkelijker te kunnen herstructureren, ergo onder huurcontracten uitkunnen en personeel kunnen lozen waarna ze met minder locaties en personeel een doorstart kunnen maken.

Gezien het feit dat er in een heleboel steden meer dan één filiaal binnen 500 meter aanwezig is verwacht ik dat dit een reële strategie is, en dat dit waarschijnlijk de makkelijkste / goedkoopste manier is om dat te doen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Klopt. Dit is gewoon gearrangeerd om versneld onder huurcontracten en personeel uit te komen. Ze kunnen grof gezegd 1/3e lozen zonder dat ze witte vlekken op de kaart krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Maar met een surceance is de merknaam nu toch flink besmet.

Kunnen ze beter na de herstructurering als Bart Smit verder gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06:07
Señor Sjon schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:08:
Klopt. Dit is gewoon gearrangeerd om versneld onder huurcontracten en personeel uit te komen. Ze kunnen grof gezegd 1/3e lozen zonder dat ze witte vlekken op de kaart krijgen.
Dit proces was hier in Assen al begonnen (voormalig Bart Smit filiaal gesloten een paar maanden terug) dus ik weet niet in hoeverre ze dat faillissement überhaupt nodig hebben hiervoor. Kan dus nog wel wat rigoureuzer uitpakken.

[ Voor 39% gewijzigd door Dr. Strangelove op 12-02-2019 16:11 ]

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:46
Volgens is het bij de Intertoys na de overname volledig misgegaan. In november waren ze ook al (opmerkelijk genoeg) gestopt met hun affiliatieprogramma met een slap excuus als 'migratie', echter is het programma nooit weer teruggekomen. Ik had er toen al een slecht gevoel over, vaak is dergelijk nieuws een goede indicatie dat ze in zwaar weer zitten. Met 1dayfly gebeurde exact hetzelfde. Daarnaast had de nieuwe Intertoys ook veel minder interesse in gaming.

[ Voor 12% gewijzigd door NotSoSteady op 12-02-2019 16:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:10:
[...]

Dit proces was hier in Assen al begonnen (voormalig Bart Smit filiaal gesloten een paar maanden terug) dus ik weet niet in hoeverre ze dat faillissement überhaupt nodig hebben hiervoor. Kan dus nog wel wat rigoureuzer uitpakken.
Een huurcontract gaat vaak per 5-10 jaar met een opzegtermijn van een jaar. En die lange periodes zijn er juist om de huurder te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

Ik verwacht echt wel dat ze in een afgeslankte vorm verder zullen gaan. We hebben hier in Veenendaal maar 2 speelgoedwinkels: een Intertoys en een Intertoys. Eentje zit op een goede locatie in het centrum en de andere langs een drukke aanvoerroute richting het centrum. Die laatste is natuurlijk gewoon einde oefening (en da's wel jammer, want daar ging ik nou net meestal heen omdat ik dat niet helemaal door hoefde naar het centrum).

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 39993 op 12-02-2019 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakerVincent
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:18
ErikT738 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:55:
Ik hoop eerlijk gezegd dat Intertoys het wel gaat redden, ik haal er zelf geregeld nog games en cadeaus.
idd! Als ik een cadeau voor kinderen moet halen is het ideaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01:33
Hmm, jammer... exit alle speelgoedwinkels in Heerenveen. Dan blijven alleen Action/Kruidvat/Trekpleister voor de goedkope troep over en Blokker met een beperkt assortiment.
Voorheen ging ik meestal naar Volgers, maar die is bezig met opheffingsuitverkoop. Die winkel wordt gerund door een echtpaar op leeftijd, die willen ook wel eens wat anders dan in de winkel staan, dus houdt dat ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KatirZan
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-07 16:48

KatirZan

Wandelende orgaanzak

_JGC_ schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:25:
Hmm, jammer... exit alle speelgoedwinkels in Heerenveen. Dan blijven alleen Action/Kruidvat/Trekpleister voor de goedkope troep over en Blokker met een beperkt assortiment.
Voorheen ging ik meestal naar Volgers, maar die is bezig met opheffingsuitverkoop. Die winkel wordt gerund door een echtpaar op leeftijd, die willen ook wel eens wat anders dan in de winkel staan, dus houdt dat ook op.
Welkom in de wereld van online bestellen, wat dan ook de downfall voor de meeste van dit soort bedrijven is.

Intertoys is een oud product, een simpele winkelconstructie die mensen naar binnen trekt met het plaatsen van de "goedkope" producten aan de voorzijde en vervolgens de mensen de rest aan te laten schaffen omdat ze toch in de winkel zijn.

Niets mis verder met Intertoys hoor, ik liep er vroeger met veel plezier naar binnen en heb een flinke sloot aan modelvliegtuigjes, gameboy games, puzzels en boardgames vandaan. Mijn kinderen vinden het helemaal "leip" om er binnen te zijn, met alles wat ze "echt als liefst allemaal willen hebben papa".

Maar, als je niet kan concurreren met de massa, dan zal je een andere vorm moeten aannemen. Semi-faillissement is dan een goede optie, zo kan je daar lozen wat nodig zonder dat er meer mensen geraakt worden dan nodig.

Let wel : Werknemers en verhuurders hebben meer baat bij een faillissement dan bij het doormodderen van een onderneming

Wabbawabbawabbawabba

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Online is hun 'presence' anders ook niet best met een matige webshop. Je kan makkelijk online de schuld gaan geven als organisatie, maar met 20+ jaar internet voor de massa, hadden ze ook wel wat kunnen doen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 07:10
Señor Sjon schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:33:
Online is hun 'presence' anders ook niet best met een matige webshop. Je kan makkelijk online de schuld gaan geven als organisatie, maar met 20+ jaar internet voor de massa, hadden ze ook wel wat kunnen doen.
Ik verbaas me er (ook) over dat de grote retailers zoveel moeite lijken te hebben met het vinden van een partij die een mooie winkel kan maken en een partij die de logistiek doet. Ik weet het, concurreren met Bol.com is niet eenvoudig - maar de sites die de Blokker's en Intertoysen van deze wereld maken zijn echt tenenkrommend slecht.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:07
Kansloze formule. Het doosje lego van 10 euro voor je neefje wat hier nog gekocht werd zet natuurlijk geen zoden aan de dijk. De grote dure aankopen qua speelgoed (collector edition lego, Playstations etc. etc.) zijn allemaal online gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Señor Sjon schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:33:
Inderdaad ze lagen op het gebied van het internet heel ver achter, met een verouderde UI, en het nauwelijks promoten van de website.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NotSoSteady
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22:46
BladeSlayer1000 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:46:
[...]

Inderdaad ze lagen op het gebied van het internet heel ver achter, met een verouderde UI, en het nauwelijks promoten van de website.
Sinds de overname in 2017 is er ook veel veranderd en niet in de goede zin van het woord. Waar websites eerder netjes op de hoogte werden gehouden van aanbiedingen en dergelijke, heb ik sinds de overname helemaal niks meer gehoord. De commissie op gaming werd teruggebracht van 3 naar 0,5 procent, dus tja ga dan nog maar eens mensen zoeken die de webshop van de Intertoys willen promoten. Bovendien werden er minder limited editions aangeboden, gingen de prijzen omhoog, producten die volledig van de site verdwijnen indien uitverkocht, aanbieders van derde partijen en zo zijn er nog veel meer negatieve veranderingen. Ik vond het in ieder geval een zootje en in november zijn ze volledig met hun affiliatieprogramma gestopt.
De omzet van Intertoys in de winkels is de afgelopen tijd stabiel gebleven, terwijl de onlineomzet is gedaald. Dat komt doordat het voormalige moederconcern Blokker Holding de stekker uit onlinetak Nextail trok. Inmiddels is een nieuw internetplatform opgezet, dat sinds twee weken werkt.
https://retailtrends.nl/n...rhalf-jaar-zwarte-cijfers

[ Voor 22% gewijzigd door NotSoSteady op 12-02-2019 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
stylezzz schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:44:
Kansloze formule. Het doosje lego van 10 euro voor je neefje wat hier nog gekocht werd zet natuurlijk geen zoden aan de dijk. De grote dure aankopen qua speelgoed (collector edition lego, Playstations etc. etc.) zijn allemaal online gegaan.
Bij Kruidvat 2 deuren verder kost zo'n doosje 8 euro en vaak nog -20/25% in het weekend. Idem voor bv metalen Cars auto's. 8 euro p.s. bij InterToys, 6 euro per drie bij Kruidvat. F1-die cast auto's. 10 euro per stuk, Action ~3 euro. Zo prijs je jezelf wel uit de markt. Als je de indruk geeft altijd te duur te zijn, dan zal men je op den duur gaan vermijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:07
Señor Sjon schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:57:
[...]

Bij Kruidvat 2 deuren verder kost zo'n doosje 8 euro en vaak nog -20/25% in het weekend. Idem voor bv metalen cars auto's. 8 euro p.s. bij InterToys, 6 euro per drie bij Kruidvat. F1-die cast auto's. 10 euro per stuk, Action ~3 euro. Zo prijs je jezelf wel uit de markt. Als je de indruk geeft altijd te duur te zijn, dan zal men je op den duur gaan vermijden.
True. Als je dus zelfs dat doosje lego van een paar euro al misloopt dan kan het hard gaan. Overigens had intertoys bij mij niet echt het imago duur, maar dat is persoonlijk denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HansvDr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Niet online
Ik als bewoner van een dorp ben al jaren geleden gestopt om wat in de steden te kopen. Veel te duur om ver weg te parkeren, te druk en heel vaak waardeloos personeel.

Ik ga alleen nog naar zelfstandige ondernemers in de plaatsen zonder betaald parkeren en anders online.

Gooi die centra in de steden gewoon plat en laat er mensen wonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-07 18:33
Intertoys is inderdaad vaak te duur. Soms slik ik het maar omdat mijn kinderen het leuk vinden om er rond te kijken en dan iets te kopen. Na de fusie met BS zie je dan ook vaak 2 filialen dichtbij elkaar. Dit was natuurlijk wachten op een herstructurering, zeker met de hoge vastgoedprijzen / huurprijzen en kosten van NL personeel.

Ook is het altijd maar treurig als je naar een grote stad gaat en daar een miezerig klein Intertoys aantreft met hetzelfde assortiment als in dorpje x. Die winkels.in de grote steden zouden iets meer kunnen kijken naar de 'beleving' en wat meer variatie aan kunnen brengen in hun aanbod.
Trek kinderen aan met 'evenementen' zoals bij de introductie van een nieuwe game, of nu met de Lego movie 2, verkoop ook recent speelgoed ipv de Spiderman of Transformer die al 5 jaar op de plank ligt. Die Hulk vuisten al bijna 10 jaar denk ik...
Naast de Lego zijn ook de gezelschapsspellen en de Nerf bizar duur...

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loekf2
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:42
Señor Sjon schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:08:
Ik last dat ze eigendom zijn van een buitenlandse (engelse) investeringsmaatschappij. Weet iemand of dit via een leveraged buyout is ? Dus a la Hema, bedrijf kopen met geleend geld, vervolgens schulden op de balans zetten van het bedrijf, dat zich een breuk betaald aan rente.

iMac 24" M3 | Mac mini M4 | iPhone 16 Pro 256GB | iPad Pro M4 11" 256GB 5G | AW Series 10 | Sony KD-55XE9305 (Ziggo CI+) | ATV 4K | Denon AVC-X3700H | Switch 2 | PS5 Pro/PSVR2 | XSX | Netatmo | Hue | UC Remote 2 | HA | FRITZ!Box 7590AX | XS4ALL glasvezel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Señor Sjon schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:57:
[...]

Bij Kruidvat 2 deuren verder kost zo'n doosje 8 euro en vaak nog -20/25% in het weekend.
Nu ben je wel sterk aan het overdrijven niet in de laatste plaats omdat het aanbod van Lego in de gemiddelde, rommelige, Kruidvat ronduit bedroevend is. Dat kan je echt niet gaan vergelijken met een intertoys

[ Voor 7% gewijzigd door Gunner op 12-02-2019 18:16 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-07 11:49

vectormatic

Warlock of the doorlock

Gunner schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 18:13:
[...]

Nu ben je wel sterk aan het overdrijven niet in de laatste plaats omdat het aanbod van Lego in de gemiddelde, rommelige, Kruidvat ronduit bedroevend is. Dat kan je echt niet gaan vergelijken met een intertoys
Klopt, de kruidvat hier heeft vaak of niks, of twee verdwaalde doosjes, en het grotere spul kan je bij geen enkele kruivat vinden.

Het zou mij toch wel aan het hart gaan als de intertoys tenonder gaat, niet alleen heb ik zelf toch leuke herinneringen aan weken/maanden lang mn zakgeld opsparen en dan op de fiets naar de intertoys, mijn eigen kinderen zijn nu ook op de leeftijd dat ze daar wat te zoeken hebben.

En zelf kom ik er toch ook nog wel eens voor een impuls-doosje lego of een xbox spel, toegegeven, de grotere sets komen via bol, want korting, maar toch. En een alternatief is er wat dat betreft gewoon niet, ook kwa games is in veel steden de intertoys naast de mediamarkt de enig overgebleven aanbieder, de V&D, Free record shop etc.. allemaal terziele. En kwa Lego en ander speelgoed (behalve de cheapo crap van de action) is er gewoon geen andere partij meer, over, schluss..

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

Snap ik, maar met kleine kinderen kan je wel slagen. Alles op adviesprijs houden is het andere uiterste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
vectormatic schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 18:57:
En zelf kom ik er toch ook nog wel eens voor een impuls-doosje lego of een xbox spel, toegegeven, de grotere sets komen via bol, want korting, maar toch. En een alternatief is er wat dat betreft gewoon niet, ook kwa games is in veel steden de intertoys naast de mediamarkt de enig overgebleven aanbieder, de V&D, Free record shop etc.. allemaal terziele. En kwa Lego en ander speelgoed (behalve de cheapo crap van de action) is er gewoon geen andere partij meer, over, schluss..
Ik heb in een Amerikaanse studentenstad gewoond met een centrum, afgezien van wat onzin winkels en een enkele supermarkt of drogist, zonder winkels. Wel veel horeca. Het leven gaat natuurlijk gewoon verder. Daar verplaatste het inkopen zich naar de malls en tegenwoordig in Nederland voornamelijk naar het internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-07 12:22
NiGeLaToR schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 16:35:
[...]

Ik verbaas me er (ook) over dat de grote retailers zoveel moeite lijken te hebben met het vinden van een partij die een mooie winkel kan maken en een partij die de logistiek doet. Ik weet het, concurreren met Bol.com is niet eenvoudig - maar de sites die de Blokker's en Intertoysen van deze wereld maken zijn echt tenenkrommend slecht.
En dan te bedenken dat ik de website van Bol.com nou ook niet echt in gebruiksgemak vindt uitblinken...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Robbie T schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:11:
[...]

En dan te bedenken dat ik de website van Bol.com nou ook niet echt in gebruiksgemak vindt uitblinken...
Nee, maar kan wel in 2 clicks iets bestellen op achteraf betalen. Dat maakt de drempel wel heel laag.
Kerstcadeaus voor de hele familie had ik sneller besteld dan dat de rit naar de lokale winkelstraat zou duren :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
NiGeLaToR schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 20:13:
[...]

Nee, maar kan wel in 2 clicks iets bestellen op achteraf betalen. Dat maakt de drempel wel heel laag.
Kerstcadeaus voor de hele familie had ik sneller besteld dan dat de rit naar de lokale winkelstraat zou duren :X
En die hebben het dan ook nog eens niet liggen 😇

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
https://twitter.com/M_Jaa...95412006365155330/photo/1

Kwam dit net tegen: omzet daalt al ruim 10 jaar. Dat helpt niet echt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
NiGeLaToR schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:13:
https://twitter.com/M_Jaa...95412006365155330/photo/1

Kwam dit net tegen: omzet daalt al ruim 10 jaar. Dat helpt niet echt natuurlijk.
Kopen mensen geen speelgoed meer voor hun kinderen?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
XWB schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:18:
[...]

Kopen mensen geen speelgoed meer voor hun kinderen?
Jawel, online :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 03-07 23:34
En sneller en makkelijker en geen 5 euro per uur parkeerkosten en ze hebben het wel op voorraad.

En kan nog gratis retour ook, waarom zou ik naar een winkel gaan ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
Mektheb schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:26:
[...]

En sneller en makkelijker en geen 5 euro per uur parkeerkosten en ze hebben het wel op voorraad.

En kan nog gratis retour ook, waarom zou ik naar een winkel gaan ?
Precies :) Het is ook nog eens voor heel veel dingen zo. Waarom zou je een SSD in een winkel kopen of een boormachine ? Voorbeelden zat waarbij winkels weinig toevoegen maar wel duurder zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:42
Detailhandel als geheel:
https://opendata.cbs.nl/s...NED/line?ts=1550003338108

Speelgoedwinkels zijn kennelijk het slechtste jongetje van de klas....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Dat plaatje gaat over de hele speelgoedbranche, dus ook online daalt de omzet? Ik kan me niet goed voorstellen dat er minder speelgoed verkocht wordt.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aljooge
  • Registratie: Januari 2016
  • Laatst online: 05:57
XWB schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:33:
[...]

Dat plaatje gaat over de hele speelgoedbranche, dus ook online daalt de omzet? Ik kan me niet goed voorstellen dat er minder speelgoed verkocht wordt.
Ik wel. Sommigen geven liever hun geld uit aan Fortnite dan aan speelgoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Niet online
XWB schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:33:
[...]

Ah, ok :)

Hoeveel kinderen zijn er momenteel in de speelgoed leeftijd ? Genoeg mensen krijgen minder of later kinderen heb ik het idee. Maar los van dat is er tegenwoordig natuurlijk ook veel meer dan alleen het standaard speelgoed. Genoeg geld gaat tegenwoordig naar gamen, maar of dat onder speelgoed valt ? Bijvoorbeeld een tablet of telefoon zal er niet onder vallen maar die worden wel gebruikt als speelgoed.

Edit: Denk dat gamen er sowieso niet onder valt. Kan mij niet voorstellen dat verkopen van bijvoorbeeld de PS4 of welke andere console hier onder vallen.

[ Voor 10% gewijzigd door PilatuS op 12-02-2019 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wuursj
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:09

Wuursj

want worst is al bezet

[...]

Mee eens. Waar wat wel helpt bij Kruitvat is dat het online Lego aanbod wel groot is en je het zonder verzendkosten redelijk snel kan ophalen in de plaatselijke Kruitvat. Goedkoper dan Intertoys of bol, en gezien de grootste dichtheid van alle NL winkels ook sneller in de buurt. Dat doe ik ook wel eens als ik op de centen wil letten. Verder heb ik het niet zo op de rommelige winkels.

droogworst - rookworst - leverworst - salamiworst - knakworst - bokworst - boterhammenworst

Acties:
  • +3 Henk 'm!

Anoniem: 738905

Intertoys weg vind ik wel jammer, zelf weinig last ervan omdat onze kinderen 9 en 11 zijn, maar van mijn dochter is vandaag op school haar putty gestolen, huilend aan de lijn op het werk. Ik bel intertoys en ze hebben nog putty's te koop, dus even om 17.45 daar binnen gewandeld, dat is wel fijn.

Ik vind intertoys altijd wel wat duurder dan bol.com (waar ik gratis bezorgen heb afgekocht), maar putty is daar momenteel 15 euro en bij intertoys 3 euro, dus de prijs wisselt ook wel.

Ik vind het vooral jammer voor de medewerkers, die ken ik allemaal al 10+ jaar en zijn echt goed voor kinderen, maar ik moet wel bekennen dat ik alle grote zaken als voor verjaardagen e.d. wel online kocht vanwege het gemak. Bij intertoys kocht ik ook wel online (o.a. fietsen), maar het stoorde me heel heel erg dat je iets wilde kopen en dan stond er: je kan een willekeurige kleur krijgen. Wat is dat nu voor onzin? Wil je speciaal een blauwe knuffel of wat dan ook en dat konden ze nooit waarmaken, dus daarom kocht ik veel van dat spul waar het om de kleur of een speciaal poppetje ging toch ergens anders.

Intertoys heeft echt de slag op internet verloren met haar rampzalige webshop. Al kan het nog slechter, probeer maar eens op blokker.nl iets te vinden, 99% lijkt wel van andere webshops te komen. Dan valt intertoys nog mee.

Hopelijk bouwen ze er hier een mooie kroeg in , die kan je nooit genoeg hebben :P
Wuursj schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 21:54:
Verder heb ik het niet zo op de rommelige winkels.
Elke kruidvat is zo volgestouwd met rommel dat je zelfs nuchter overal over struikelt. Moest wel lachen toen ik laatst in een kruidvat in leeuwarden was en er een extreem dronken vent wilde gaan shoppen, de halve voorraad lag daarna op de vloer. Weinig verschil met hoe de winkel er opgeruimd uitziet trouwens 8)7

Maar ach, ik kom er 1 keer per 3 maand en sla dan flink in zodat ik tijden vooruit kan. Online is kruidvat ook echt goed, daar zouden blokker en intertoys van kunnen leren. Ze hebben ook goede klantenservice. Maar echt, ik heb al een hekel aan winkelen, maar kruidvat is wel een heel grote uitdaging.

[ Voor 21% gewijzigd door Anoniem: 738905 op 12-02-2019 23:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
Wat helemaal een bijzondere ervaring is, is met een kinderwagen een Kruidvat binnenlopen ... Dat doe je een paar keer en nooit weer. Opmerkelijk gezien ze veel baby producten verkopen en dan vaak ook nog achterin ...

Voor Lego zijn ze prima inderdaad, 25 - 30% goedkoper dan de Intertoys 50 meter verderop en online een redelijk aanbod van Lego wat je zonder verzendkosten in de winkel kan afhalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
Ik zie op zich nog wel een toekomst voor Intertoys zeker met een afgeslankt winkelbestand, ze kunnen grofweg 60% van de locaties en personeel lozen en nog steeds dezelfde dekking behouden. Al vind ik het wel jammer voor mijn thuisstad Hoorn, van oudsher een Blokker bolwerk, met ook één van de eerste intertoys winkels. Maarja 4 filialen voor een stad van 75.000 inwoners is natuurlijk ook gewoon veel te veel.

Als ze van de 450 winkels in NL teruggaan naar 125/150 dan geef ik ze nog wel een kans zeker voor de komende 10 jaar. Een speelgoedwinkel is namelijk bij uitstek een winkel waar beleving heel belangrijk is. Opa's en oma's gaan nog graag met hun kleinkinderen speelgoed kopen en kinderen vinden het net zoals snoepwinkels geweldig om naar de speelgoedwinkel te gaan. Dat gevoel hebben zei minder bij online.

Hierdoor zijn veel inkopen bij speelgoedwinkels toch ook impulsaankopen, en op al die goedkope impulsaankopen zit meer marge dan die doos Lego van 200 euro.

Kijk zolang je als speelgoedwinkel blijft innoveren kan het best uit. Zo heeft de intertoys hier iets nieuws. Je kunt 4 weken voor je verjaardag in de winkel een krat vullen met cadeautjes die je graag zou willen hebben. Deze krat komt dan in de winkel te staan en iedereen die een cadeautje voor je wilt kopen kan iets uitzoeken uit de krat. Geen gedoe meer met online lijstjes, persoonlijk en je weet zeker dat ze het gevraagde cadeau op voorraad hebben. Dan heeft een echte winkel toch nog wel meerwaarde t.o.v. online.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

gold_dust schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 08:42:
. Opmerkelijk gezien ze veel baby producten verkopen en dan vaak ook nog achterin ...
Doen ze express bv luiers worden gebruikt om klanten naar de winkel te trekken. Als ze het achteraan zetten moet je in ieder geval de hele winkel door waardoor je de rest van het assortiment ook ziet. Daardoor ga je ook meer uitgeven in de winkel.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:01
digifun schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:00:
[...]

Doen ze express bv luiers worden gebruikt om klanten naar de winkel te trekken. Als ze het achteraan zetten moet je in ieder geval de hele winkel door waardoor je de rest van het assortiment ook ziet. Daardoor ga je ook meer uitgeven in de winkel.
Wat wel fijn is, dat je dan meteen achteraan de winkel in de kassa rij kan aansluiten. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 07-07 14:17
Als ik het bij ons thuis bekijk, spelen de kinderen inmiddels net zo graag, zo niet grager een spelletje online dan dat ze het fysieke speelgoed pakken. En nee, dat gaat niet om gameverslaafde pubers, maar gewoon 2 leuke vlotte en slimme meiden. En natuurlijk speelt de vergrijzing ook een forse rol. Er worden steeds minder kinderen geboren.

[ Voor 16% gewijzigd door SkiFan op 13-02-2019 09:17 ]

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Dacuuu schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:05:
[...]

Wat wel fijn is, dat je dan meteen achteraan de winkel in de kassa rij kan aansluiten. :+
Daar doe je dan weer meer impulsinkopen waardoor je nog meer koopt. Daar is ook nog een keer serieus over nagedacht.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Ik lees veel winkelfrustratie sentiment over dat mensen een hekel hebben aan winkelen c.q. het lokale sociale gebeuren in dorp/stad.

En natuurlijk, vrijwel niemand vind het leuk om in de rij voor de kassa eindeloos te staan wachten totdat het rolletje kassapapier weer eens vervangen is, totdat de pinautomaat stopt met haperen, wachtende op die niet-zo-handige-klant-die-alle-tijd-neemt-om-alles-in-z'n-onhandige-plastieken-tasjes-te-proppen-voordat-ze-van-het-veels-te-korte-afleggedeelte-vallen, of de barcode scanner die weer eens een product niet kan lezen, enzovoorts.

Ja, bepaalde producten kun je net zo goed online en vaak goedkoper, maar niet altijd online bestellen.
Maar voor het vers gebeuren zou ik toch niet anders willen.
Vaste mannetjes/vrouwtjes op de lokale markt die gewoon kwalitatief goede producten verkopen, waar je vaak kunt proeven en waar je heel goed kunt zien of het nou datgene is wat je wilt hebben.
En dan praat ik over vlees(waren), kaas, groenten, fruit, vis, wild, etc. En het praatje met dat soort producten verkopers stel ik juist op prijs! d:)b

Aan de andere kant: (slechts een voorbeeld van een specifiek product)
Afgelopen weekend kwam er ineens iemand aanzetten met het idee voor een maanzaadcake.
(smaakherinnering vanuit een Oostenrijkse vakantie en lokale lekkernij)

En toen dacht ik ff een kilootje maanzaad te halen in een fysieke winkel. Nou vergeet het maar.
De supermarkten hadden alleen van die ministrooipotjes met prijzen waarvoor je eerst een persoonlijke lening moest afsluiten, voordat je een kilo bij elkaar had. 7(8)7
Prijzen tot aan 30-50euro/kg voor ordinair maanzaad. Zijn ze helemaal van de pot gerukt.
Toen dacht ik een aantal lokale toko's te proberen; ook fail. Alleen bakjes van 100 gram en de kilozakken waren uitverkocht. Prijzen waren wel al wat realistischer (zo tegen de 7-10 euro/kg).
Nog de lokale notenkraam op de markt geprobeerd; ook fail, 20 euro/kg en dan zou ik 10 bakjes a 100 gram meekrijgen. :w

Dan maar online besteld, er stond nog wat in het winkelmandje te wachten bij amazon, ff wat zakjes maanzaad laten meekomen (à 3,65/kg!). Zondag besteld, dinsdag in huis. Dinsdagmiddag maanzaadcake gebakken en hij was lekker. :9

Dus ja, menige winkel van specifieke productengroepen is gedoemd om te verdwijnen c.q. het is anno nu totaal niet meer rendabel om die in iedere stad/dorp fysiek aanwezig te laten zijn.
Maar op andere, vooral vers producten, gebieden, zie ik nog wel degelijk een toegevoegde waarde en een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding, dat lonend is om lokaal/fysiek te kopen.

Ik zie mezelf niet zo gauw, of beter gezegd, al helemaal niet, een paar verse makrelen bestellen via amazon. :) :w

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Gunner schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:48:
[...]

Nou ja, dat had ook te maken met de overname van Bart Smit, die winkels zijn allemaal omgebouwd naar Intertoys-filialen.

Maar herkenbaar hoor. In almere centrum kan ik er zo drie opnoemen bijvoorbeeld.
bart smit was al sinds 1985 in handen van de blokker holding en er was eigenlijk geen wezelijk prijsverschil tussen de 2 zaken, dat ze het nog zo lang hebben laten bestaan naast elkaar is mij een raadsel..
toys XL was ook in handen van de blokker holding, er was eigenlijk sprake van een monopoliepositie op de speelgoedmarkt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-07 17:16

Metalfreak

Hoije woh!

Wat helemaal een bijzondere ervaring is, is met een kinderwagen een Kruidvat binnenlopen ... Dat doe je een paar keer en nooit weer. Opmerkelijk gezien ze veel baby producten verkopen en dan vaak ook nog achterin ...
En als je dan een keer een Duitse DM in loopt, zie je hoe het ook kan. Een drogist met het aanbod van het Kruidvat, maar dan veel ruimer opgezet en met prijzen die de helft lager liggen voor exact dezelfde (merk)producten.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07:00

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Metalfreak schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:57:
[...]

En als je dan een keer een Duitse DM in loopt, zie je hoe het ook kan. Een drogist met het aanbod van het Kruidvat, maar dan veel ruimer opgezet en met prijzen die de helft lager liggen voor exact dezelfde (merk)producten.
Ja maar als de kruidvat nu al mensen trekt die er vaak komen met de huidige inrichting en assortiment.

Waar is dan de prikkel om het te verbeteren?

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• B-Real
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07:20
Niemand die het grote Intertoys boek in het najaar gaat missen?

Was als klein jongetje toch altijd mooi zo vlak voor sinterklaas en in mijn geval verjaardag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dacuuu
  • Laatst online: 22:01
digifun schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:07:
[...]

Daar doe je dan weer meer impulsinkopen waardoor je nog meer koopt. Daar is ook nog een keer serieus over nagedacht.
Dat klopt, de medewerkers doen ook heerlijk langzaam, het is wat. :) verder doe ik zelf niet impulsaankopen, ik ga naar de winkel met een doel, stick to the plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
B-Real schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:22:

Was als klein jongetje toch altijd mooi zo vlak voor sinterklaas en in mijn geval verjaardag
alleen de laatste 3 blaadjes :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:24
B-Real schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:22:

Zie hier een van de vele gemiste kansen van Intertoys.

Dat boek was en is een enorme asset. Niet voor niets dat er jarenlang een prijs op heeft gestaan, terwijl het gratis door de bus werd gegooid. Als folderbezorger werd er serieus voor een extra exemplaar geboden. En tot op de dag van vandaag worden exemplaren van familie bewaard voor degenen met kinderen.

Ook nu wordt nog menig verlanglijstje gemaakt met dat boek.

En toch weet zo'n instituut iets simpels als dat niet te converteren in sales. Dat het merendeel ook elders te koop was hielp in elk geval niet in combinatie met een lachwekkende online strategie (afgaande op mijn email heb ik nooit online bij Intertoys iets gekocht en dat wil wat zeggen; BartSmit slechts 2x).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Alsof mensen online geen impulsaankopen doen? :F

De hele digitale (marketing) wereld is er op gericht om je dingen te laten doen die je eigenlijk niet wilt... :)

@Rukapul Maar de Wehkamp/Neckermann/Otto/Ter Meulen/Overtoom e.d. hadden toch ook ooit van die dikke pillen? En die boekwerken bestaan ook niet meer...

[ Voor 34% gewijzigd door ehtweak op 13-02-2019 10:46 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
Rukapul schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:32:
[...]

Dat boek was en is een enorme asset. Niet voor niets dat er jarenlang een prijs op heeft gestaan, terwijl het gratis door de bus werd gegooid. Als folderbezorger werd er serieus voor een extra exemplaar geboden. En tot op de dag van vandaag worden exemplaren van familie bewaard voor degenen met kinderen.

En toch weet zo'n instituut iets simpels als dat niet te converteren in sales. Dat het merendeel ook elders te koop was hielp in elk geval niet in combinatie met een lachwekkende online strategie (afgaande op mijn email heb ik nooit online bij Intertoys iets gekocht en dat wil wat zeggen; BartSmit slechts 2x).
Ze vinken het aan in het boek en daarna bestel ik het online :+

Dus ja: kans gemist om er een ‘verkoop’ van te maken.. een digitaal speelgoedboek met instant buy mogelijkheid.. lijstje maken met een budget.. allemaal dingen die het leuk en makkelijk hadden kunnen maken. Kinderen kunnen bij de grote BolBende niets vinden, dus het wordt nu lastiger speelgoed vinden als Intertoys verdwijnt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 21:18
ehtweak schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:32:
@Rukapul Maar de Wehkamp/Neckermann/Otto/Ter Meulen/Overtoom e.d. hadden toch ook ooit van die dikke pillen? En die boekwerken bestaan ook niet meer...
Dat waren hele andere concepten, dat waren hun winkels, een voorloper van de webshops, dat boek was hun assortiment en dat kon je bestellen.

Het Intertoys boek word/werd anders gebruikt, vaak genoeg daar nog van alles in lopen afstrepen/omcirkelen/uitknippen voor verjaardagen en sinterklaas jaren geleden.

Dat je als Blokker een Intertoys en Bart Smit (en Blokker met speelgoedafdeling en Toys XL) naast elkaar zet is opzich niks mis mee, maar het waren echt compleet losstaande ketens, met eigen inkoop en alles, gewoon geen voordeel uit je schaal halen.
Daarbij zat er weinig verschil in de winkels, anders dan de naam, je ging niet specifiek naar de Bart Smit of de Intertoys voor bepaalde artikelen...

En misschien dat het voor kinderen anders is, maar het stukje waar je je winst als fysieke winkel kan halen, de beleving en service... dat vond ik compleet missen, het zijn gewoon rekken vol speelgoed, klaar. Loop wat grotere winkels in de winkelstraat in het buitenland binnen en je hebt demonstraties, maar ook gewoon bakken waar je zelf kan spelen met het spul, ontdekken wat het doet. Juist speelgoedwinkels lijken me erg geschikt voor een stukje beleving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alki
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:04
ehtweak schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:42:
Ik lees veel winkelfrustratie sentiment over dat mensen een hekel hebben aan winkelen c.q. het lokale sociale gebeuren in dorp/stad.

En natuurlijk, vrijwel niemand vind het leuk om in de rij voor de kassa eindeloos te staan wachten totdat het rolletje kassapapier weer eens vervangen is, totdat de pinautomaat stopt met haperen, wachtende op die niet-zo-handige-klant-die-alle-tijd-neemt-om-alles-in-z'n-onhandige-plastieken-tasjes-te-proppen-voordat-ze-van-het-veels-te-korte-afleggedeelte-vallen, of de barcode scanner die weer eens een product niet kan lezen, enzovoorts.

Ja, bepaalde producten kun je net zo goed online en vaak goedkoper, maar niet altijd online bestellen.
Maar voor het vers gebeuren zou ik toch niet anders willen.
Vaste mannetjes/vrouwtjes op de lokale markt die gewoon kwalitatief goede producten verkopen, waar je vaak kunt proeven en waar je heel goed kunt zien of het nou datgene is wat je wilt hebben.
En dan praat ik over vlees(waren), kaas, groenten, fruit, vis, wild, etc. En het praatje met dat soort producten verkopers stel ik juist op prijs! d:)b

Aan de andere kant: (slechts een voorbeeld van een specifiek product)
Afgelopen weekend kwam er ineens iemand aanzetten met het idee voor een maanzaadcake.
(smaakherinnering vanuit een Oostenrijkse vakantie en lokale lekkernij)

En toen dacht ik ff een kilootje maanzaad te halen in een fysieke winkel. Nou vergeet het maar.
De supermarkten hadden alleen van die ministrooipotjes met prijzen waarvoor je eerst een persoonlijke lening moest afsluiten, voordat je een kilo bij elkaar had. 7(8)7
Prijzen tot aan 30-50euro/kg voor ordinair maanzaad. Zijn ze helemaal van de pot gerukt.
Toen dacht ik een aantal lokale toko's te proberen; ook fail. Alleen bakjes van 100 gram en de kilozakken waren uitverkocht. Prijzen waren wel al wat realistischer (zo tegen de 7-10 euro/kg).
Nog de lokale notenkraam op de markt geprobeerd; ook fail, 20 euro/kg en dan zou ik 10 bakjes a 100 gram meekrijgen. :w

Dan maar online besteld, er stond nog wat in het winkelmandje te wachten bij amazon, ff wat zakjes maanzaad laten meekomen (à 3,65/kg!). Zondag besteld, dinsdag in huis. Dinsdagmiddag maanzaadcake gebakken en hij was lekker. :9

Dus ja, menige winkel van specifieke productengroepen is gedoemd om te verdwijnen c.q. het is anno nu totaal niet meer rendabel om die in iedere stad/dorp fysiek aanwezig te laten zijn.
Maar op andere, vooral vers producten, gebieden, zie ik nog wel degelijk een toegevoegde waarde en een uitstekende prijs/kwaliteitsverhouding, dat lonend is om lokaal/fysiek te kopen.

Ik zie mezelf niet zo gauw, of beter gezegd, al helemaal niet, een paar verse makrelen bestellen via amazon. :) :w
Dat hebben ze laatst bij de Keuringsdienst van waren getest. Maanzaad is gewoon vogelvoer :D
bij de dieren groothandel te krijgen voor een paar euro per kilo, geen verschil met wat in t potje van de AH zit. Net zoals zonnebloempitten ed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@alki Dat was chia zaad... ;)
Maar idd, goud als je het als superfood bestempelt en anders gewoon (vr)eten. O-)

Er is trouwens wel verschil tussen hetzelfde product als diervoeder versus mensvoeder. Vaak is mensvoeder trendy en hip verpakt. En, ook niet onbelangrijk, het product is dan wat 'schoner'.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 07-07 17:16

Metalfreak

Hoije woh!

NiGeLaToR schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:04:
[...]

Ze vinken het aan in het boek en daarna bestel ik het online :+

Dus ja: kans gemist om er een ‘verkoop’ van te maken.. een digitaal speelgoedboek met instant buy mogelijkheid.. lijstje maken met een budget.. allemaal dingen die het leuk en makkelijk hadden kunnen maken. Kinderen kunnen bij de grote BolBende niets vinden, dus het wordt nu lastiger speelgoed vinden als Intertoys verdwijnt.
Tja, als daar behoefte aan is, kan Bol.Com daar natuurlijk ook op inspringen. In principe kunnen zij net zo goed een speelgoedboek uitbrengen als zij denken dat dat goed is voor hun omzet.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Metalfreak schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:57:
[...]

Ik kon al jaren bij de DM, en heb het altijd een fijne drogist gevonden. Toen ik laatst in de kruidvat kwam, kon ik eerst zig-zaggen om bij de shampoo te komen! Ik had echt het idee dat ik in een mini ikea liep...

Wat dat betreft vind ik de nieuwe indeling van kruidvat ook helemaal niet helpen, het is erg onoverzichtelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Señor Sjon schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 19:42:
[...]

Snap ik, maar met kleine kinderen kan je wel slagen. Alles op adviesprijs houden is het andere uiterste.
Als de Intertoys uit het straatbeeld verdwijnt blijft er alleen (in mijn stad in ieder geval) geen speelgoedwinkel meer over waar ik bv Lego kan gaan kopen. En de Kruidvat vermijd ik het liefste, nog even afgezien van het magere B-aanbod wat ze daar verkopen. En Kruidvat is van oorsprong een drogisterij dus dat ze speelgoed verkopen is al branchevervaging.

[ Voor 9% gewijzigd door Gunner op 13-02-2019 13:31 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:42

icecreamfarmer

en het is

Alsof mensen online geen impulsaankopen doen? :F

De hele digitale (marketing) wereld is er op gericht om je dingen te laten doen die je eigenlijk niet wilt... :)

Oh jawel hoor wij krijgen ze hier nog en masse binnen op het werk. waar ze zo de oudpapierbak ingaan.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devin
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 24-12-2024
Wat Intertoys betreft, 289 filialen zijn van Intertoys Holland BV zelf, de rest zijn zelfstandige winkels. Die laatste groep sluit niet zo snel, zij kunnen ook met een andere partner in zee gaan. De filialen van intertoys zelf zijn eerder de klos. Je kunt via deze link nakijken welke filialen van Intertoys zelf zijn:

https://drimble.nl/bedrij...intertoys-holland-bv.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:29:
En misschien dat het voor kinderen anders is, maar het stukje waar je je winst als fysieke winkel kan halen, de beleving en service... dat vond ik compleet missen, het zijn gewoon rekken vol speelgoed, klaar. Loop wat grotere winkels in de winkelstraat in het buitenland binnen en je hebt demonstraties, maar ook gewoon bakken waar je zelf kan spelen met het spul, ontdekken wat het doet. Juist speelgoedwinkels lijken me erg geschikt voor een stukje beleving.
Er zijn gelukkig nog wel wat zelfstandig ondernemers die dat wel snappen: https://nos.nl/artikel/22...eelgoedzaak-beginnen.html

Maar wat dat betreft ben ik het met je eens dat de Intertoys daar veel kan winnen. Organiseer demonstraties op de woensdagmiddag, las een knutseluurtje in etc. Maar vaak is dat voor een keten lastig in te plannen om de individuele filialen daarin de vrijheid te geven.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Intertoys verstikte zichzelf met al die filialen. Ze hadden zelfs een jongens/meisjes/universeel variant kunnen openen zo dicht zitten ze op elkaar (zelfde zie je met dames/herenmode in losse winkels). Het is vrij apart dat hier binnen een halve kilometer twee dezelfde winkels zitten met hetzelfde assortiment en bijkans dezelfde inrichting, terwijl ze veel meer complementair zouden kunnen zijn. Maar ja, als je 2-300 winkels om moet bouwen, dan snap ik dat je tegen de investering op ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:26
Davidshadow13 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 08:58:

Kijk zolang je als speelgoedwinkel blijft innoveren kan het best uit. Zo heeft de intertoys hier iets nieuws. Je kunt 4 weken voor je verjaardag in de winkel een krat vullen met cadeautjes die je graag zou willen hebben. Deze krat komt dan in de winkel te staan en iedereen die een cadeautje voor je wilt kopen kan iets uitzoeken uit de krat. Geen gedoe meer met online lijstjes, persoonlijk en je weet zeker dat ze het gevraagde cadeau op voorraad hebben. Dan heeft een echte winkel toch nog wel meerwaarde t.o.v. online.
Is dit bij jullie echt nieuw of valt het je nu pas op want ik zie die dozen a 11 jaar lang overal staan.
En ik heb er nog nooit 1 meegemaakt ondanks 4 kinderen en genoeg feestjes.

En sorry hoor maar als je met de 10 euro die je wil uitgeven bij de kruidvat of big bazaar 2x zoveel kan kopen vanwege 50% korting dan koop ik liever daar.

Ik heb met verjaardag van mijn kind 2 dingen gekocht bij het kruidvat, voor 7,50 diezelfde producten waren bij de intertoys ernaast 50 euro :o dan verlies je echt mensen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Vrijdag
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Vrijdag

De Zwarte

Rukapul schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:32:
[...]

Mijn zoontje (5) vindt het geweldig om weken later nog lekker door dat boek te bladeren.
Maar de Wehkamp/Neckermann/Otto/ e.d. hadden toch ook ooit van die dikke pillen? En die boekwerken bestaan ook niet meer...
Als tiener had ik nog geen internet. Ik keek in die catalogi altijd bij de lingerie/badmode :+ :$ :')

De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Señor Sjon schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:51:
Intertoys verstikte zichzelf met al die filialen. Ze hadden zelfs een jongens/meisjes/universeel variant kunnen openen zo dicht zitten ze op elkaar (zelfde zie je met dames/herenmode in losse winkels). Het is vrij apart dat hier binnen een halve kilometer twee dezelfde winkels zitten met hetzelfde assortiment en bijkans dezelfde inrichting, terwijl ze veel meer complementair zouden kunnen zijn. Maar ja, als je 2-300 winkels om moet bouwen, dan snap ik dat je tegen de investering op ziet.
Is dat niet vooral het geval sinds Bart Smit is omgekat naar intertoys? Ik weet ook niet precies wanneer intertoys en bart smit eigendom van dezelfde holding geworden zijn, maar kan me voorstellen dat daar historisch een aardige verklaring zit voor al die "dubbele" vestigingen.

Tien jaar geleden was de ruimte op de markt er misschien nog voor concurrentie, nu niet meer klaarblijkelijk
Katerin schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:56:
[...]

Is dit bij jullie echt nieuw of valt het je nu pas op want ik zie die dozen a 11 jaar lang overal staan.
En ik heb er nog nooit 1 meegemaakt ondanks 4 kinderen en genoeg feestjes.

En sorry hoor maar als je met de 10 euro die je wil uitgeven bij de kruidvat of big bazaar 2x zoveel kan kopen vanwege 50% korting dan koop ik liever daar.

Ik heb met verjaardag van mijn kind 2 dingen gekocht bij het kruidvat, voor 7,50 diezelfde producten waren bij de intertoys ernaast 50 euro :o dan verlies je echt mensen
De intertoys hier doet dat nu een jaartje of twee, nadat de kleine "houten speelgoed" boetiek een paar straten verderop er mee begon. Dat concept is in ieder geval niet overal gelijktijdig geintroduceerd.

Enerzijds grappig, maar persoonlijk vind ik het vrij irritant, vooral bij artikelen die beperkt op voorraad zijn kan zon "reserveringskrat" er voor zorgen dat juist die ene transformer die je moest hebben voor je neefje niet op de plank ligt terwijl de website beweert dat ie er wel is.

[ Voor 36% gewijzigd door vectormatic op 13-02-2019 14:00 ]

Master of the allen wrench Riding a mighty lawnmower for revenge In the realm of the screws he's the king And Lord of the Towel Rings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

EDIT: twee keer snel gereageerd, zelf gemerged, deze mag weg

[ Voor 94% gewijzigd door vectormatic op 13-02-2019 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
vectormatic schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:57:
[...]

Is dat niet vooral het geval sinds Bart Smit is omgekat naar intertoys? Ik weet ook niet precies wanneer intertoys en bart smit eigendom van dezelfde holding geworden zijn, maar kan me voorstellen dat daar historisch een aardige verklaring zit voor al die "dubbele" vestigingen.

Tien jaar geleden was de ruimte op de markt er misschien nog voor concurrentie, nu niet meer klaarblijkelijk
Bart Smit was een groot speelgoedmerk op zich. Ze hadden alleen de backoffice bij elkaar moeten vegen, maar het front gescheiden houden en eventueel een verschillend prijsbeleid voeren, naar gelang de klanten die je wil trekken. Zo kan je ook verschillende acties voor verschillende merken houden en heb je per saldo meer klanten. Niemand gaat van de ene naar de andere Intertoys, maar men ging wel van Bart Smit naar Intertoys in een centrum.
[...]

De intertoys hier doet dat nu een jaartje of twee, nadat de kleine "houten speelgoed" boetiek een paar straten verderop er mee begon. Dat concept is in ieder geval niet overal gelijktijdig geintroduceerd.

Enerzijds grappig, maar persoonlijk vind ik het vrij irritant, vooral bij artikelen die beperkt op voorraad zijn kan zon "reserveringskrat" er voor zorgen dat juist die ene transformer die je moest hebben voor je neefje niet op de plank ligt terwijl de website beweert dat ie er wel is.
Dan heeft Kareltje pech. >:) Nooit begrepen die kratten. Iedereen kan er iets eruit pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vectormatic

vectormatic

Warlock of the doorlock

Señor Sjon schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:12:
Dan heeft Kareltje pech. >:) Nooit begrepen die kratten. Iedereen kan er iets eruit pakken.
Tuurlijk, maar als ik een doosje lego mis op de plank ga ik niet die hele stapel kratten doorzoeken, dan mag Bol gewoon uitrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:29
Davidshadow13 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 08:58:
Ik zie op zich nog wel een toekomst voor Intertoys zeker met een afgeslankt winkelbestand, ze kunnen grofweg 60% van de locaties en personeel lozen en nog steeds dezelfde dekking behouden. Al vind ik het wel jammer voor mijn thuisstad Hoorn, van oudsher een Blokker bolwerk, met ook één van de eerste intertoys winkels. Maarja 4 filialen voor een stad van 75.000 inwoners is natuurlijk ook gewoon veel te veel.

Als ze van de 450 winkels in NL teruggaan naar 125/150 dan geef ik ze nog wel een kans zeker voor de komende 10 jaar. Een speelgoedwinkel is namelijk bij uitstek een winkel waar beleving heel belangrijk is. Opa's en oma's gaan nog graag met hun kleinkinderen speelgoed kopen en kinderen vinden het net zoals snoepwinkels geweldig om naar de speelgoedwinkel te gaan. Dat gevoel hebben zei minder bij online.

Hierdoor zijn veel inkopen bij speelgoedwinkels toch ook impulsaankopen, en op al die goedkope impulsaankopen zit meer marge dan die doos Lego van 200 euro.
Ik denk dat hier wel de essentie van het verhaal zit. Hier in het centrum van de stad ook 2 Intertoys vestigingen zeer kort op elkaar, en in de omliggende wijken ook nog eens 2 of 3. De versplintering is enorm en helpt denk ik niet mee nee.

Daarnaast is beleving ook een ding ja. Ik snap dat ruimte kostbaar is, en je daarom zoveel mogelijk schappen vult met dozen en verpakkingen, maar het springt er gewoon niet uit. Je ziet alleen maar verpakkingen naast elkaar, maar echt "tastbaar" is het allemaal niet.

Onlangs is er hier in het centrum, op een steenworp afstand van de Intertoys winkels, een mega speelgoedwinkel (Toychamp) geopend. Daar ben ik 4 weken terug voor het eerst geweest en het eerste wat je daar (zelfs als volwassene) denkt als je binnen komt: wow.
Grote figuren / dingen helemaal gebouwd van Lego, een hoekje waar je je Nerf kan uitproberen, loopfietsen/fietsen/auto's uitgestald zodat je ze kan proberen, noem het maar op. Kinderen weten niet waar ze moeten kijken en alles maakt even veel indruk. En, niet onbelangrijk: alles op voorraad. Bij zaken als Intertoys en Bart Smit heb ik te vaak mee gemaakt dat je er voor iets specifieks heen ging, maar het niet op voorraad was. Dan maar weer online bestellen...

Of de winkel een goede toekomst te wachten staat weet ik niet, maar het verschil was in ieder geval duidelijk zichtbaar.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
Denman schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 14:31:
[...]

Onlangs is er hier in het centrum, op een steenworp afstand van de Intertoys winkels, een mega speelgoedwinkel geopend. Daar ben ik 4 weken terug voor het eerst geweest en het eerste wat je daar (zelfs als volwassene) denkt als je binnen komt: wow.
Grote figuren / dingen helemaal gebouwd van Lego, een hoekje waar je je Nerf kan uitproberen, loopfietsen/fietsen/auto's uitgestald zodat je ze kan proberen, noem het maar op. Kinderen weten niet waar ze moeten kijken en alles maakt even veel indruk. En, niet onbelangrijk: alles op voorraad. Bij zaken als Intertoys en Bart Smit heb ik te vaak mee gemaakt dat je er voor iets specifieks heen ging, maar het niet op voorraad was. Dan maar weer online bestellen...

Of de winkel een goede toekomst te wachten staat weet ik niet, maar het verschil was in ieder geval duidelijk zichtbaar.
Jammer dat Intertoys (Nederlandse BV) uitstel van betaling heeft aangevraagd.
Ik ga vooral de catalogus missen, je kon van het papier zo goed blaaspijp-pijltjes rollen.

[ Voor 4% gewijzigd door CappieL op 13-02-2019 15:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01:29
CappieL schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:04:
[...]

Jammer dat Intertoys (Nederlandse BV) uitstel van betaling heeft aangevraagd.
Ik ga vooral de catalogus missen, je kon van het papier zo goed blaaspijp-pijltjes rollen.
Het is geen Intertoys die geopend is, maar een Toychamp. Toegevoegd aan m'n post nu :P

En idd nu je het zegt, die blaadjes waren ideaal voor blaaspijpjes! :D

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 39993

En dan moet je weer helemaal langs het speelgoed, het snoep en de leuke babyprulletjes en de "oja, batterijen!" stellingen weer naar voren... als je pech hebt voetje voor voetje in de rij voor de kassa..... bril-jant.
Voor Lego zijn ze prima inderdaad, 25 - 30% goedkoper dan de Intertoys 50 meter verderop en online een redelijk aanbod van Lego wat je zonder verzendkosten in de winkel kan afhalen.
Maar is dat ook niet een beetje een gevoelskwestie? Ze hebben vaak Lego in de aanbieding en dan is het inderdaad wel fors goedkoper dan de normale prijs bij de Intertoys. Maar volgens mij zijn ze met de normale prijzen niet echt heel veel goedkoper.

Maar de cijfers laten het wel duidelijk zien: we hebben gewoon teveel 13-in-een-dozijn speelgoedwinkels en dat is gewoon niet houdbaar. Alleen de winkels met een bijzondere identiteit of op een bijzonder goede locatie zullen blijven bestaan. Ruim een jaar geleden waren wij in Leeuwarden aan het winkelen en toen liepen we langs de Spellekijn. Dat herinner ik me nu dus nog. Die blijft waarschijnlijk nog wel even. Maar die heeft iets bijzonders en zit op een goede plek in het centrum. Ik herinner me eigenlijk nooit dat ik op vakantie langs een Intertoys liep.... terwijl we dat de laatste 2 jaar met de kleine toch eigenlijk elke vakantie wel doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 21:39
Moeite gedaan voor een jas bij Bever te halen, ik bel/len, hebben jullie in Amsterdam ergens 3XL jassen van Wolfskin op voorraad. Nee meneer, dat is geen gangbare maat, u kunt die bestellen.

Laat ik aanbestellen met kleren een broertje dood hebben, ook al omdat ik denk ik 4xl moet hebben. tJa zo komt er niks van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 21:18
Bestel je 3XL en 4XL en de beste hou je, de niet passende maat gaat terug?
Waarom zou je spullen in je beperkte winkelruimte leggen die je nooit verkoopt? Terwijl heel de wereld zijn kleren tegenwoordig via internet besteld en ze dat volgens mij ook voor je kunnen doen in de winkel (al kon ik daar weinig van terugvinden, geen bestelzuilen oid)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 21:39
4 XL bestaat niet bijj hen. Snap je, ik iets bestellen waarvan ik donkerbruin vermoed dat het toch te klein is, DAAROM wil ik naar w inkel en passen. Dat heel de wereld op internet besteld zal best, maar hebben zij ook obesitas?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katerin
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 21:26
Nou wat een moeit ja, 1 winkel bellen of ze hem op voorraad hebben.
Beetje offtopic, en een beetje flauw wel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 00:38
Je kan de jas ook leveren naar de vestiging in de buurt en dan kan je hem daar passen. Past het niet dan storten ze meteen je geld terug. Scheelt weer gedoe met inpakken en naar het postkantoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:42

Onbekend

...

De site nu.nl heeft een uitgebreider artikel over Intertoys waarbij de topman het e.e.a. uitlegt:
https://www.nu.nl/economi...idvat-funest-geweest.html

Ik pak een aantal stukjes tussen uit:
Intertoys probeerde het aantal winkels ook te verlagen, zegt Armbruster. Verliesgevende vestigingen waarvan de huur afliep, werden niet verlengd. "Maar dat gaat heel langzaam. Te langzaam. Dan zijn we te verlieslatend."
Je weet wanneer de huurcontracten aflopen, en je winkels kwijt kunt raken. Dat kan tot 5 jaar lang duren, dus voor een actie op korte termijn moet je iets anders verzinnen!
Volgens Armbruster is er ook nog steeds behoefte aan een gevulde winkelstraat. "Waar gaan die mensen op een zaterdagochtend anders naartoe? Niet iedereen zit voor de computer om online te bestellen. Mensen komen voor de belevenis, voor de ontmoeting en om een kopje koffie te drinken. Dat is wat je in de vrije tijd doet. Dat zal in de toekomst ook zo zijn."
Ten eerste zou er daar dan speelgoed moeten zijn om uit te proberen voor "de belevenis", maar daar is echt nauwelijks iets van te zien.
En op een of andere manier gaan mensen niet vrijwillig met hun kinderen naar de Intertoys omdat als mensen net het juiste product kunnen vinden ze dan met jankende kinderen weer vertrekken omdat er niets is gekocht.

Nu het eerste stukje:
Acties tijdens de feestdagen bij ketens als ALDI, Lidl en Kruidvat zijn funest geweest voor de problemen waar Intertoys nu mee te maken heeft, zegt Intertoys-topman Roland Armbruster in gesprek met NU.nl.

"Zij verkopen even speelgoed zonder marge om mensen binnen te krijgen, maar wij moeten ervan leven", zegt Armbruster
Schijnbaar hebben mensen bij de Aldi, Lidl en Kruidvat voldoende belevenis om de producten te kopen. Of ze hebben geen interesse in de belevenis en gaan dan naar de goedkoopste aanbieder. In beide gevallen is er voor de mensen geen reden om naar de Intertoys te gaan (ook al hebben ze echt overal winkels zitten) en moet Intertoys nu al aan een betere beleving voor de klanten werken.

Conclusie:
De ideeën van de topman zijn goed, maar de uitvoering is zeer traag en waardeloos waardoor Intertoys het niet redt.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Onbekend schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 21:46:

Schijnbaar hebben mensen bij de Aldi, Lidl en Kruidvat voldoende belevenis om de producten te kopen. Of ze hebben geen interesse in de belevenis en gaan dan naar de goedkoopste aanbieder. In beide gevallen is er voor de mensen geen reden om naar de Intertoys te gaan (ook al hebben ze echt overal winkels zitten) en moet Intertoys nu al aan een betere beleving voor de klanten werken.

Conclusie:
De ideeën van de topman zijn goed, maar de uitvoering is zeer traag en waardeloos waardoor Intertoys het niet redt.
Hij mag blij zijn dat intertoys in Europa zit en niet in de VS. AH wordt nu ook al voor de tweede keer aangepakt door de politiek in Belgie omdat ze proberen andere supermarkten te verdringen (wat ze in Nederland ook hebben gedaan met twee 'supermarktoorlogen'). Producten met verlies verkopen mag bijvoorbeeld niet.

In de VS was hij waarschijnlijk al kapot gemaakt door Amazon. Die hoeven schijnbaar nergens winst op te maken omdat hun core business hosting is, maar nemen intussen wel alle (online) aankopen over.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07-07 18:33
Ik mis ook echt kwaliteit speelgoed in een Intertoys. Waar is de moderne variant op He-Man bijvoorbeeld? In de VS hele wanden vol met Superhelden, hier slechts één plank met verouderde figuren.

Waar liggen de Brio treintjes?

Waar kun je als kind je game even uitproberen?

Veel te veel overpriced Lego en Playmobile.

Veel te weinig goed speelgoed onder de 10 euro. Echt ga maar zoeken voor bijvoorbeeld een kind van 3. Ga je niet vinden. Dat kunnen impulsaankopen zijn, niet dat hele schap met 1 euro China zooi.

En inderdaad twee of drie Intertoys op loopafstand...maak er dan eentje een Lego store met pick a brick en bijbehorende acties. Of een Gamestore vol met bordspellen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
Onbekend schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 21:46:
De site nu.nl heeft een uitgebreider artikel over Intertoys waarbij de topman het e.e.a. uitlegt:
https://www.nu.nl/economi...idvat-funest-geweest.html
Vrij kansloos verhaal dit: de schuld leggen bij de goedkopere concurrentie en het internet terwijl het eigenlijke probleem veel te hoge prijzen, een verouderde formule en te veel winkels is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 19:35
De schuld leggen bij het internet kon anno 2009 al niet meer....

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:24
Als je weggeconcurreerd wordt door een paar branchvreemde concurrenten met een mini assortiment in het hoofdseizoen dan heb je eenvoudigweg geen bestaansrecht.

Overigens geloof ik absoluut niet in die hele 'belevenis' hype. Dat past maar bij een paar specifieke situaties.

Het probleem met Intertoys (en speelgoedzaken in het algemeen) is dat door het jaar heen het nauwelijks in de behoefte kan voorzien. Met (jonge) kinderen heb je door het jaar heen cadeautjes nodig (verjaardagen in familie en op school) maar ik vind het dan echt een uitdaging om 8-15 euro wat fatsoenlijks te kopen. Rond de 10 euro kun je bij de gemiddelde Intertoys misschien 4 doosjes vinden (2 jongens, 2 meisjes).

Andersom ben je voor de grote cadeaus bijna knettergek om het bij bv de Intertoys of welke fysieke winkel dan ook te kopen: heel klein assortiment, weinig voorraad en hoge prijzen.

Er zou in NL absoluut ruimte moeten zijn voor een dominante online speelgoedwinkel (laten we wel wezen: Bol, Amazon, etc. zuigen op het vlak van bv exploratie enorm). En er is ruimte voor fysieke verkoop met name voor het kleine spul. Of je daar overal een winkel mee kunt vullen is de vraag, maar een paar schappen toch zeker. Dat kan ook branchevreemd zijn, maar dan moeten de zaken die dat doen niet exact hetzelfde in het schap leggen zoals vaak gebeurt 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05:50

Yucon

*broem*

Als ouder van jonge kinderen vraag ik me af of er op het moment eigenlijk wel een bestaansrecht van speelgoedwinkels is. Er is een enorm overaanbod. Kinderen hebben al zo veel dat ze zelfs zelf nauwelijks behoefte aan nieuw speelgoed hebben. Daarnaast kennen we de plaatjes van kinderen in ontwikkelingslanden die met een leeg jampotje oid spelen. Kinderen hebben weinig nodig om leuk te kunnen spelen, en als gevolg daarvan hoeft speelgoed helemaal niet hoogwaardig te zijn en voldoet action meuk prima.

Dat idee van 'hoogwaardig' is vooral iets van de ouders.. of misschien zelfs nog meer van opa en oma. Alleen stel ik me zo voor dat daar ook niet genoeg volume vandaan komt om het huidige aantal winkels mee draaiende te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• armageddon_2k1
  • Laatst online: 19:35
@Yucon: we moeten ons alleen afvragen of allemaal smerige plasticmeuk, gemaakt in smerige Chinafabrieken, nou wel zo'n goed idee is. Ja, lekker goedkoop, maar als ik om me heen kijk dan zie ik al die kleintjes de zooi weer heel snel opzij gooien. En, een oudcollega van me, is gaan werken bij Mattel, en had er na een paar maanden genoeg van toen ie zag onder wat voor omstandigheden de zeer jonge werknemers moesten werken in de fabrieken.

Zoals je zelf al zei, kinderen hebben aan een spreekwoordelijke jampot genoeg. We moeten alleen even nadenken hoe die jampot tot stand komt.

Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

gold_dust schreef op zondag 17 februari 2019 @ 09:04:
[...]

Vrij kansloos verhaal dit: de schuld leggen bij de goedkopere concurrentie en het internet terwijl het eigenlijke probleem veel te hoge prijzen, een verouderde formule en te veel winkels is.
Het zit niet zozeer in de goedkope concurrentie, maar voor de manier waarop ze zaken doen. Een fulltime speelgoedwinkel moet de schappen vol hebben, en koopt producten op moment A voor prijs X in.

Als de Aldi dan langs komt op moment B om datzelfde product voor prijs X/4 in te kopen, heb je een probleem. Of je komt niet van je spullen af, of je moet onder de inkoopprijs gaan verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 310408

Mooi artikel in de Volkskrant gisteren over verdwijnende winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bensimpel

Positieve meneer

Anoniem: 310408 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 10:44:
Mooi artikel in de Volkskrant gisteren over verdwijnende winkels.
Heb je een linkje? O-)

😆 - Denk ook eens om ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:42

Onbekend

...

MikeyMan schreef op zondag 17 februari 2019 @ 10:07:
[...]

Het zit niet zozeer in de goedkope concurrentie, maar voor de manier waarop ze zaken doen. Een fulltime speelgoedwinkel moet de schappen vol hebben, en koopt producten op moment A voor prijs X in.

Als de Aldi dan langs komt op moment B om datzelfde product voor prijs X/4 in te kopen, heb je een probleem. Of je komt niet van je spullen af, of je moet onder de inkoopprijs gaan verkopen.
Een speelgoedwinkel kan toch ook op moment B extra voorraad inslaan voor een een lagere prijs? Ze zijn niet verplicht om tegen de hoogste prijs in te kopen.
En als een artikel te duur is, zouden ze toch ook iets anders op de planken kunnen leggen. Het zou misschien zelfs beter zijn om af-en-toe eens wat te wisselen met het aanbod i.p.v. steeds het zelfde te laten.

Zelf was ik gisteren voor 3 kindercadeautjes even naar de stad gegaan. Het budget was max. 10 euro per cadeau, en uit automatisme heb ik de Intertoys niet eens bezocht en ben ik naar andere winkels gegaan. Nu ik dit lees besef ik ook dat de Intertoys dan ook voor veel mensen geen toegevoegde waarde heeft om te bezoeken omdat ze te weinig leuke (goedkope) artikelen hebben.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 01:33
Is wel algemeen bekend dat stukhandel duur is. Bij de kleine speelgoedwinkel in Heerenveen wel eens gevraagd naar een maaidorser van Bruder. Die was bij bol.com 55 euro, als hij hem voor 70 kon leveren zou ik hem bij hem kopen. Zijn inkoopprijs was al boven de 70 euro... Dat terwijl het spul dat ie in de winkel heeft staan gewoon concurrerend is met online shops. Dat koopt ie gewoon in grote hoeveelheid in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Niet online
Onbekend schreef op zondag 17 februari 2019 @ 10:54:
[...]

Een speelgoedwinkel kan toch ook op moment B extra voorraad inslaan voor een een lagere prijs? Ze zijn niet verplicht om tegen de hoogste prijs in te kopen.
En als een artikel te duur is, zouden ze toch ook iets anders op de planken kunnen leggen. Het zou misschien zelfs beter zijn om af-en-toe eens wat te wisselen met het aanbod i.p.v. steeds het zelfde te laten.

Zelf was ik gisteren voor 3 kindercadeautjes even naar de stad gegaan. Het budget was max. 10 euro per cadeau, en uit automatisme heb ik de Intertoys niet eens bezocht en ben ik naar andere winkels gegaan. Nu ik dit lees besef ik ook dat de Intertoys dan ook voor veel mensen geen toegevoegde waarde heeft om te bezoeken omdat ze te weinig leuke (goedkope) artikelen hebben.
het is maar de vraag of dat kan/mag van eventuele gesloten contracten.

intertoys zal bij lego bv een contract hebben.

vervolgens lego kopen bij een andere groothandel tegen een veeel lagere prijs (vaak door grijze import) is not done en kan ze hun contract met lego kosten waardoor ze vervolgens nog minder lego hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Lego is waarschijnlijk ook problematisch voor fysieke speelgoedwinkels. Lego dwingt naar het schijnt speelgoedwinkels hun producten vooraan in de winkel te voeren. Als je binnenkomt krijg je al een prijsschok: Lego op zich is al veel te duur en dan ook nog eens de fysieke winkel toeslag er bovenop. VTech en Playmobil zijn ook nog wel ok maar voor de rest liggen de winkels inderdaad grotendeels vol met weinig variërend plastic rommel uit China.

Europees speelgoed kan ook slecht zijn, mijn kinderen hebben inmiddels al meerdere van die Bruder auto's gesloopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 915187

Zijn er überhaupt nog kinderen die met Lego spelen. Met andere woorden waarom zou je als winkel je gedwongen voelen zo'n merk te voeren met alle bijbehorende ellende? Het probleem is vaak niet eens het internet of concurrentie van de Kruidvat, maar dat bij de stenen winkels het personeelsbestand verouderd is. Dat geeft problemen bij innovatie, want 'vroeger deden we het zo' en daar is bijna niet doorheen te komen. De Blokker is aan precies hetzelfde kapot gegaan / gaat aan hetzelfde kapot. Dan kun je wel een nieuwe manager 'Innovatie' aanstellen, maar zo iemand knapt binnen drie maanden af omdat niets blijkt te kunnen.

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 915187 op 17-02-2019 11:28 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 18:35
Anoniem: 915187 schreef op zondag 17 februari 2019 @ 11:26:
Zijn er überhaupt nog kinderen die met Lego spelen.
Ja. En niet alleen kinderen overigens, heel veel volwassenen ook.
Met andere woorden waarom zou je als winkel je gedwongen voelen zo'n merk te voeren met alle bijbehorende ellende?
Omdat Lego synoniem staat aan speelgoed. Weet jij een bekender speelgoedmerk? Ik niet.

[ Voor 7% gewijzigd door Hahn op 17-02-2019 11:33 ]

The devil is in the details.

Pagina: 1 ... 43 ... 137 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels