De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 42 ... 137 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Khayma
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 11:00
Unidentified schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:45:
[...]

Ik mis ze voor geen meter, mediamarkt en coolblue next?

Geef mij maar webwinkels zoals Amazon, Azerty en CameraNu.

Groot aanbod, snelle levering, makkelijk retouneren en nette service.
Amazon? 8)7 . Doe maar liever niet. Weer een te grote speler waar je afhankelijk van bent die de gehele markt kapot maakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeanke117
  • Registratie: Mei 2016
  • Laatst online: 12:35
[...]

Groot aanbod, snelle levering, makkelijk retouneren en goede service.
Azerty makkelijk retourneren? Ja, als je je eigen verzendkosten wilt betalen wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10:28
Cool-Prices en Afuture kwamen voor mij redelijk onverwacht.
LordSinclair schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:44:
[...]

En eerdere ervaringen van mensen dat die personen in de winkel ook niet veel meer weten dan er op het kaartje staat.
Die ervaring is bijna overal zo... Lees anders dit forum even door op ervaringen met klantenservices. :P

edit
Ik word oud, C-P is alweer bijna 9 jaar geleden. :X

[ Voor 6% gewijzigd door Señor Sjon op 24-01-2019 15:51 ]

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Jeanke117 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:47:
[...]

Azerty makkelijk retourneren? Ja, als je je eigen verzendkosten wilt betalen wel ja.
Dat is toch niet meer dan normaal, jij bent toch de gene die wilt retourneren?

Je wilt dus dat de retour verzendkosten verwerkt worden in de prijzen? Dat betekent netto een prijsstijging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
@Señor Sjon desktops worden wat minder gebruikt, maar ik denk dat het meer de afhankelijkheid van dergelijke winkels is wat verschilt. Tegenwoordig is elke computer gewoon een totaalproduct, samen stellen of losse onderdelen vervangen doen alleen mensen die het zelf snappen.
Daarnaast is Windows een stuk stabieler geworden en de kennis om zoiets in te richten tegenwoordig in alle kringen wel te vinden is. Daar waar je twintig jaar geleden nog op zoek moest naar dat neefje wat je kon helpen met je probleem is dat nu veel meer gemeengoed.

Dit even naast het feit dat iedereen die gewoon wil internetten überhaupt geen computer meer koopt maar gewoon met een tablet op de bank zit. :P
Khayma schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:41:
Dat krijg je als je niet meebeweegt. Ze bleven hangen op fysieke winkels zonder webshop met torenhoge prijzen voor hardware.
Je kunt van alles beweren over winkels als MyCom, maar al het bovenstaande is gewoonweg niet waar. :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 13:17
Señor Sjon schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:50:
Die ervaring is bijna overal zo... Lees anders dit forum even door op ervaringen met klantenservices. :P
Dat wil ik er ook mee zeggen. Je moet het niet van de medewerkers hebben (het enige unique selling point van fysieke winkels). Dus het heeft geen meerwaarde om daar naar toe te gaan. Dus ga je er niet naar toe.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
jaydenjarno schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:49:
even uit de fietsenwereld. MYCOM heeft de winkels gesloten op 8 na. Ik verwacht binnen een maand een uitstel van betaling en dan faillissement
had een vooruitziende blik heb ik door. al was het geen hogere wiskunde..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Gonadan schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:58:
@Señor Sjon desktops worden wat minder gebruikt, maar ik denk dat het meer de afhankelijkheid van dergelijke winkels is wat verschilt. Tegenwoordig is elke computer gewoon een totaalproduct, samen stellen of losse onderdelen vervangen doen alleen mensen die het zelf snappen.
Daarnaast is Windows een stuk stabieler geworden en de kennis om zoiets in te richten tegenwoordig in alle kringen wel te vinden is. Daar waar je twintig jaar geleden nog op zoek moest naar dat neefje wat je kon helpen met je probleem is dat nu veel meer gemeengoed.

Dit even naast het feit dat iedereen die gewoon wil internetten überhaupt geen computer meer koopt maar gewoon met een tablet op de bank zit. :P

[...]

Je kunt van alles beweren over winkels als MyCom, maar al het bovenstaande is gewoonweg niet waar. :?
Vroeger had je met twee jaar een nieuwe PC ook wel een echte upgrade te pakken. Nu? Marginaal. En wat je zegt, mensen zijn eerst met tablets aan de slag gegaan, maar die liggen vaak ook te verstoffen sinds smartphone schermen groter zijn geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Señor Sjon schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:01:
Vroeger had je met twee jaar een nieuwe PC ook wel een echte upgrade te pakken. Nu? Marginaal. En wat je zegt, mensen zijn eerst met tablets aan de slag gegaan, maar die liggen vaak ook te verstoffen sinds smartphone schermen groter zijn geworden.
Nee dat valt mee. Browsen gebeurt inderdaad best veel op smartphone, maar dat is alleen bij wat opzoeken. Als mensen serieuzer aan de gang gaan zie ik ze nog wel naar tablets grijpen.
Vergeet daarnaast de streamingdiensten niet. Netflix, Videoland, Ziggo en zelfs de NPO hebben gewoon apps om even lekker wat te kijken.
Dus de prijs bepaalt het gemak? :D

[ Voor 14% gewijzigd door Gonadan op 24-01-2019 16:12 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Davidshadow13 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 15:44:
[...]

Je moet niet vergeten dat veel hardware prijzen online gewoon te laag zijn. De concurrentie is moordend en de online boeren moeten enorme volumes draaien om van die 4 á 5 procent marge op hardware te leven.
4 tot 5% is nog een flink hoge schatting trouwens. Op een SSD van 150 kan de marge soms wel minder dan 4 euro zijn. Dit is ook waarom iets als AFuture het niet heeft gered. Iets als MyCom kon er al helemaal niet tegenop zelfs al verdubbelen ze de marge.

Het was helaas te verwachten dat dit ging gebeuren. In Arnhem is het nu ook wel vrijwel helemaal over met fysieke PC winkels. FunPrice, DynaByte, Paradigit, Computerland en nu dus MyCom, allemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

PilatuS schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:11:
[...]

4 tot 5% is nog een flink hoge schatting trouwens. Op een SSD van 150 kan de marge soms wel minder dan 4 euro zijn. Dit is ook waarom iets als AFuture het niet heeft gered. Iets als MyCom kon er al helemaal niet tegenop zelfs al verdubbelen ze de marge.

Het was helaas te verwachten dat dit ging gebeuren. In Arnhem is het nu ook wel vrijwel helemaal over met fysieke PC winkels. FunPrice, DynaByte, Paradigit, Computerland en nu dus MyCom, allemaal weg.
Vijftien/twintig jaar geleden waren de marges op hardware al laag. Als je toen al meer dan 20% als marge aanhield, prijsde je jezelf de markt uit. En toen was het webwinkelen echt nog niet zo ingeburgerd als nu. Kan me voorstellen dat die marges inderdaad steeds lager zijn geworden. Je moest het destijds als winkelier vooral hebben van de accessoires als kabels en los klein spul, die gingen wel een paar keer over de kop en natuurlijk van dienstverlening, daar wilden mensen wel voor betalen toen Windows nog 3x per jaar opnieuw geïnstalleerd moest worden.

Maar goed, fysieke PC winkels, ik mis ze niet. Dat is niet spul dat ik zo "even tussendoor" koop als ik toch voor een nieuwe broek in de binnenstad ben. En advies heb ik helemaal niet nodig van een 18-jarig jochie die als enige bron de nieuwsartikelen van Tweakers heeft, ik weet zelf wel wat ik wil hebben. Dus tja, jammer vanuit nostalgisch oogpunt, maar computerartikelen zijn nu juist zaken die je beter online kunt bestellen. Die bedrijven hebben ook lagere overheadkosten.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Wat maakt een Tweaker in de dertig anders dan een achttienjarige Tweaker? Of gaat het om überhaupt advies krijgen. ;)

Het grote voordeel van een fysieke winkel vond ik het voelen aan apparatuur. Maar dat verdwijnt steeds meer achter slot en grendel en bij dozenschuivers als de mediamarkt kan je twintig muizen aanraken en zo meenemen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaydenjarno
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 26-10-2024
heb bij de dynabyte gewerkt in de hoogtij dagen. toen was de marge op een laptop bruto 12%. Dan verdiende je bijna meer aan het verkopen van een game dan aan een laptop.
Het pc-prive project liep toen nog dus je kon voor 5000 gulden of laten 2269 euro spullen uitzoeken. de pc's waren dus ook allemaal een stuk duurder. van de ene op de andere dag werd dat afgeschaft en viel gelijk de helft van de omzet weg.
Daarna kwam Steam en ging het met de fysieke verkoop van spellen etc ook omlaag. en de vele virusscanners konden online goedkoper gekocht worden.
toen ging het hard bergafwaarts. alle andere randapparatuur zat geen marge op. printers gewoon 0 en dan hopen dat je de inkt kon verkopen. Maar de refill shops kwamen toen.

4 jaar later was Dynabyte failliet

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:34
Alle computerwinkels weg, alle reisbureaus weg, alle bakkers zowat weg, amper een slager en kaaswinkel, tjongen. De blijvertjes....de supermarkten. En de eettenten en koffietenten. Zelfs de shoarma's zie ik verdwijnen. Wie het wel goed doen, de appeltaart-tenten in de Jordaan, toeristen weten die te vinden omdat ze in de reisgidsen staan, en de taart is ook super, ze staan er dan ook wel 40 per dag te bakken. Is dat dan de toekomst.....ik ga een lening aan voor appeltaart-supernaam in de Pijp te krijgen. :+

[ Voor 40% gewijzigd door Sjah op 24-01-2019 16:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
jaydenjarno schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:43:
heb bij de dynabyte gewerkt in de hoogtij dagen. toen was de marge op een laptop bruto 12%. Dan verdiende je bijna meer aan het verkopen van een game dan aan een laptop.
Het pc-prive project liep toen nog dus je kon voor 5000 gulden of laten 2269 euro spullen uitzoeken. de pc's waren dus ook allemaal een stuk duurder. van de ene op de andere dag werd dat afgeschaft en viel gelijk de helft van de omzet weg.
Daarna kwam Steam en ging het met de fysieke verkoop van spellen etc ook omlaag. en de vele virusscanners konden online goedkoper gekocht worden.
toen ging het hard bergafwaarts. alle andere randapparatuur zat geen marge op. printers gewoon 0 en dan hopen dat je de inkt kon verkopen. Maar de refill shops kwamen toen.

4 jaar later was Dynabyte failliet
Die PC-privé gelden werden ook wel opgerekt (ongeveer alles met een USB-aansluiting) en het hielp ook niet echt mee om prijzen omlaag te krijgen. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• thaan
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Sjah schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:47:
Alle computerwinkels weg, alle reisbureaus weg, alle bakkers zowat weg, amper een slager en kaaswinkel, tjongen. De blijvertjes....de supermarkten. En de eettenten en koffietenten. Zelfs de shoarma's zie ik verdwijnen. Wie het wel goed doen, de appeltaart-tenten in de Jordaan, toeristen weten die te vinden omdat ze in de reisgidsen staan, en de taart is ook super, ze staan er dan ook wel 40 per dag te bakken. Is dat dan de toekomst.....ik ga een lening aan voor appeltaart-supernaam in de Pijp te krijgen. :+
Uiteindelijk heeft de reis naar de bodem voor iedereen nadelen: er is amper meer keuze voor de consument, je kan zelden even snel naar een winkel toe, de winkels kunnen maar met moeite investeren in assortiment of service, alles en iedereen prijst elkaar kapot om maar te overleven. Maar ergens naar binnen lopen en wat vasthouden, zien of uitproberen? Ho maar. Laat staan dat dergelijke winkel nog enigszins in de buurt zit.

De enige winnaars in dit retaillandschap zijn de grote partijen: Bol.com, Amazon & verwanten. Die hebben straks de volledige markt in hun greep wij hebben het er als consumenten zelf naar gemaakt.

Dit is mede de reden dat ik zelf niet bij zulke grote toko's koop maar altijd even op zoek ga naar een alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-07 18:35
[...]

Groot aanbod, snelle levering, makkelijk retouneren en goede service.
Waarom benoem je Coolblue, terwijl dat voornamelijk een online speler is? En CameraNu heeft net zo goed fysieke winkels.

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 07-07 00:18

Tribits

Onkruid vergaat niet

Señor Sjon schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:58:
[...]

Die PC-privé gelden werden ook wel opgerekt (ongeveer alles met een USB-aansluiting) en het hielp ook niet echt mee om prijzen omlaag te krijgen. :+
Lang niet iedereen kon van een PC privé gebruik maken, MyCom concurreerde ook gewoon volop mee in de verkoop van losse onderdelen. In de jaren rond de afschaf van die regeling was er een combinatie van andere factoren die er voor zorgde dat de verkoop van onderdelen en zelf geassembleerde systemen sterk achteruit liep. De prijs van componenten en systemen daalde, er was minder noodzaak tot vervanging en minder animo door de kwakkelende economie en de markt verschoof steeds meer naar laptops en standaardproducten. Ook Dell heeft bijvoorbeeld in die tijd zijn PC configurator veelal ingeruild voor een beperkt aantal standaard modellen. MyCom heeft nog wel geprobeerd om met de ontwikkelingen mee te gaan, maar veel meer dan een kleine concurrent van de MediaMarkt is het in mijn ogen helaas nooit geworden.

Master of questionable victories and sheer glorious defeats

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
[...]

Dat doe je altijd en overal. Alleen veel winkels stoppen die kosten in de verkoopprijs zodat je ze ook betaalt als je niets terug stuurt.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Tribits schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:24:
[...]

Lang niet iedereen kon van een PC privé gebruik maken, MyCom concurreerde ook gewoon volop mee in de verkoop van losse onderdelen. In de jaren rond de afschaf van die regeling was er een combinatie van andere factoren die er voor zorgde dat de verkoop van onderdelen en zelf geassembleerde systemen sterk achteruit liep. De prijs van componenten en systemen daalde, er was minder noodzaak tot vervanging en minder animo door de kwakkelende economie en de markt verschoof steeds meer naar laptops en standaardproducten. Ook Dell heeft bijvoorbeeld in die tijd zijn PC configurator veelal ingeruild voor een beperkt aantal standaard modellen. MyCom heeft nog wel geprobeerd om met de ontwikkelingen mee te gaan, maar veel meer dan een kleine concurrent van de MediaMarkt is het in mijn ogen helaas nooit geworden.
De goede oude tijd van de Dell PC configurator. Hoe vaak ik daar wel niet een systeem geconfigureerd heb en vervolgens niet besteld. Bij elke klik die je deed werd je systeem een stuk duurder, soms ook als je de default, kosteloze optie liet staan.

Bij Mycom heb ik hetzelfde gevoel als Dixons, los van dat die hele markt minder is geworden, ze hebben geprobeerd de Apple store look te kopiëren en dat is niet gelukt. Na de transformatie zag je er nooit meer iemand in de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

gold_dust schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:34:
[...]

De goede oude tijd van de Dell PC configurator. Hoe vaak ik daar wel niet een systeem geconfigureerd heb en vervolgens niet besteld. Bij elke klik die je deed werd je systeem een stuk duurder, soms ook als je de default, kosteloze optie liet staan.
Hilarisch, dat moment dat je een server van 12.000 euro bij elkaar had geklikt en toevoegde aan je mandje, om er vervolgens niets mee te doen natuurlijk 8) In de pers kwam je dan nog wel eens artikeltjes tegen van analisten die zich afvroegen waarom er zo'n groot verschil zat tussen wat mensen in hun virtuele mandje stopten en afrekenden met de opmerking dat ieder artikel dat wel in het mandje ging maar niet afgerekend was een gemiste verkoopkans was :N De ondernemingsplannen van fysieke winkels zijn soms tamelijk kansloos, maar ook op gebied van online verkopen doen er af en toe theorieën de ronde die weinig binding met de realiteit hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Robbie T
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-07 12:22
gold_dust schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:34:
[...]

Bij Mycom heb ik hetzelfde gevoel als Dixons, los van dat die hele markt minder is geworden, ze hebben geprobeerd de Apple store look te kopiëren en dat is niet gelukt. Na de transformatie zag je er nooit meer iemand in de winkel.
De Dixons..Ik heb er een tijdje gewerkt. Maar op een gegeven moment kregen we vanuit het hoofdkantoor de melding dat als iemand na zijn 1e jaar garantie zat en in de winkel kwam om het product te laten repareren dat alleen kon als hij in een brief kenbaar maakte dat hij onder de noemer "non-conformiteit" gebruik wilde maken van de garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

Robbie T schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 17:56:
[...]

De Dixons..Ik heb er een tijdje gewerkt. Maar op een gegeven moment kregen we vanuit het hoofdkantoor de melding dat als iemand na zijn 1e jaar garantie zat en in de winkel kwam om het product te laten repareren dat alleen kon als hij in een brief kenbaar maakte dat hij onder de noemer "non-conformiteit" gebruik wilde maken van de garantie.
Ach ja, dat was ook de reden dat mijn relatie met MyCom op een bepaald moment wel aardig bekoeld was. Apparaat na ruim een jaar defect en men bleef stug vasthouden aan het standpunt dat er maar een jaar garantie van toepassing was en ze ook onder de non-conformiteitsregel niets voor mij konden betekenen. Als je dan zo graag onder die non-conformiteit regeling vandaan wilt komen probeer dan in ieder geval nog een zinnig tegenargument als normale slijtage of ondeskundig gebruik. Uiteindelijk uit coulance vervangen. Doet je wel afvragen wat voor plan je daar als keten mee hebt: je weet dat het een strijd is die je uiteindelijk niet gaat winnen, dus is het mij een raadsel waarom je het überhaupt probeert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Robbie T
Tribits schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 18:32:
[...]

Ach ja, dat was ook de reden dat mijn relatie met MyCom op een bepaald moment wel aardig bekoeld was. Apparaat na ruim een jaar defect en men bleef stug vasthouden aan het standpunt dat er maar een jaar garantie van toepassing was en ze ook onder de non-conformiteitsregel niets voor mij konden betekenen. Als je dan zo graag onder die non-conformiteit regeling vandaan wilt komen probeer dan in ieder geval nog een zinnig tegenargument als normale slijtage of ondeskundig gebruik. Uiteindelijk uit coulance vervangen. Doet je wel afvragen wat voor plan je daar als keten mee hebt: je weet dat het een strijd is die je uiteindelijk niet gaat winnen, dus is het mij een raadsel waarom je het überhaupt probeert.
Achteraf gezien een teken aan de wand dat er geen geld meer was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
En de Telfort winkels kunnen dus ook in het rijtje. Niet onverwacht natuurlijk na de eerdere aankondiging.

nieuws: KPN stopt per 1 mei met verkoop Telfort-abonnementen en sluit alle wi...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
sambalbaj schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:12:
En de Telfort winkels kunnen dus ook in het rijtje.
Is dat niet een knap staaltje concurrentie uit de weg ruimen? Ooit had de PTT/TPG/KPN/TNT/PostNL of hoe ze ook heten het monopoly, daarna dwong de overheid ze tot concurrentie en kwamen er heel veel aanbieders, die zijn ondertussen vrijwel allemaal overgenomen of samengegaan, en de laatste restanten van de voormalige concurrenten worden nu opgeruimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Zo te lezen, en te voelen, zit je daar niet mee...? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 22-06 12:55
Sjah schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 16:47:
Klopt, bij ons in het het centrum van Nijmegen zie je ook steeds meer en meer eetgelegenheden komen dan winkels. Ik persoonlijk vind het zonde dat de oude ambachten en winkels als bakkers, reisbureaus etc langzaam allemaal uit het straatbeeld vervagen.
In Nijmegen wordt binnenkort ook een groot winkelpand omgebouwd tot studentenwoningen omdat er volgens de eigenaar van het pand geen vraag na winkelpanden is.

Ben benieuwd of er over 10 jaar nog wel een ding als centrum bestaat of dat het over is genomen door eetgelegenheden en woonruimte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 09-07-2023
Grote shopping malls alleen maar dadelijk. Amerikaanse tafferelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Prutzertje schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:08:
Nog zelfs die hebben het tegenwoordig lastig, Wallmart heeft in 2016 aangegeven dat er winkels gaan sluiten. Begin 2018 kwam daar het nieuws bij dat Wallmart heeft besloten om 60 Sam's Club stores te sluiten, Target sluit ook in 2019 veel winkels.

Het gaat momenteel gewoon zeer moeilijk in retail land.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
RemcoDelft schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 19:20:
[...]

Is dat niet een knap staaltje concurrentie uit de weg ruimen? Ooit had de PTT/TPG/KPN/TNT/PostNL of hoe ze ook heten het monopoly, daarna dwong de overheid ze tot concurrentie en kwamen er heel veel aanbieders, die zijn ondertussen vrijwel allemaal overgenomen of samengegaan, en de laatste restanten van de voormalige concurrenten worden nu opgeruimd.
Als je geen eigen netwerk hebt, wat valt er dan nog te verdienen? Zelfde met energiemaatschappijen zonder eigen productie. De marges zijn flinterdun en uiteindelijk ben je gewoon vooruitgeschoven acquisitie voor de productiebedrijven.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• gold_dust
Prutzertje schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:08:
De shopping malls zijn op hun retour in de VS, net zoals de Wallmarts. Ik kijk de laatste tijd veel de Dead Mall series op youtube van ene Dan Bell en ene Sal. Echt heel bijzonder de mate van verval van deze consumptie tempels uit de jaren 70 en 80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online
gold_dust schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 21:02:
[...]

De shopping malls zijn op hun retour in de VS, net zoals de Wallmarts. Ik kijk de laatste tijd veel de Dead Mall series op youtube van ene Dan Bell en ene Sal. Echt heel bijzonder de mate van verval van deze consumptie tempels uit de jaren 70 en 80.
Noem het consumptie-tempels, ze waren wel een stuk gezelliger en efficiënter dan het systeem waar we nu langzaam naar toe zijn gegaan.

Een winkelcentrum dat middels vrachtwagens bevoorraad wordt en waar consumenten komen om meerdere producten in meerdere winkels te kopen is veel efficiënter dan een systeem waarbij elk afzonderlijk artikel van point-to-point moet worden gebracht.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:57
Een echte winkelcentrumcultuur hebben we in Nederland natuurlijk nooit gehad. Wat je wel merkt is dat de "outlet centra" steeds meer deze functie gaan overnemen. Winkels dicht op elkaar en alle voorzieningen bij één aan de rand van een stad. Je ziet dat deze centra nog altijd groeien qua bezoekers / omzet en ook steeds meer normale collecties gaat voeren.

Zeker als je kijkt naar de fashion retail in een gemiddelde middelgrote stad is echt te bedroevend voor woorden. Op termijn zullen er een 6 á 8 tal grote fashion centra in Nederland zijn waar iedereen kleding koopt gecombineerd met online. In de steden blijft dan alleen de Primark/Zara/H&M over om de absolute onderkant van de markt te bedienen welke niet mobiel genoeg is om die fashion centra te bereiken maar het complete middensegment in de binnensteden zal op termijn verdwijnen.

Ik denk ook dat gemeentes nu al proactief hun bestemmingsplannen en ruimtelijke visie voor binnensteden moeten aanpassen om deze überhaupt nog aantrekkelijk te houden. Dus meer een mix van wonen en horeca en diensten en het aantal retail vierkante meters terugdringen en ruimte maken voor grotere supermarkten in binnensteden en ruimte voor sociale activiteiten. Echter reageren de meeste steden daar ruim te laat op.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:02
BladeSlayer1000 schreef op donderdag 24 januari 2019 @ 20:06:
[...]

Klopt, bij ons in het het centrum van Nijmegen zie je ook steeds meer en meer eetgelegenheden komen dan winkels. Ik persoonlijk vind het zonde dat de oude ambachten en winkels als bakkers, reisbureaus etc langzaam allemaal uit het straatbeeld vervagen.
In Nijmegen wordt binnenkort ook een groot winkelpand omgebouwd tot studentenwoningen omdat er volgens de eigenaar van het pand geen vraag na winkelpanden is.

Ben benieuwd of er over 10 jaar nog wel een ding als centrum bestaat of dat het over is genomen door eetgelegenheden en woonruimte.
Ik snap niet hoe reisbureaus hier in het rijtje komt.
Voor mij nou totaal geen winkel die een belangrijke plek heeft gehad in het straatbeeld.

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

Davidshadow13 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:09:
Een echte winkelcentrumcultuur hebben we in Nederland natuurlijk nooit gehad. Wat je wel merkt is dat de "outlet centra" steeds meer deze functie gaan overnemen. Winkels dicht op elkaar en alle voorzieningen bij één aan de rand van een stad. Je ziet dat deze centra nog altijd groeien qua bezoekers / omzet en ook steeds meer normale collecties gaat voeren.
Als ik nu kijk naar onze stad, we hebben het grootste outletcentrum van Nederland met 7,5 miljoen bezoekers per jaar, maar in de binnenstad zie je een verschuiving van de locaties van de winkels, niet zozeer een teruggang in aantal winkels, maar het gedeelte waar van oudsher veel winkels lagen, ligt nu grotendeels leeg. Het gedeelte dichterbij het outletcentrum is juist beter gevuld en leeft als nooit tevoren.

Maar ik moet eerlijk zeggen dat ik zaken als reisbureau's of computerwinkels als fysieke winkel ook niet bepaald ga missen.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
s0ulmaster schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:17:
[...]

Voor mij nou totaal geen winkel die een belangrijke plek heeft gehad in het straatbeeld.
Voor mij zijn ze ook nooit belangrijk geweest, maar voor de oudere wel.
Mijn oma moet als ze een keer een vakantie wilt boeken langsgaan bij een reisbureau waar ze geen prettige ervaringen mee heeft of moet aan mij vragen of ik wil kijken voor een vakantie wat ze zelf weer heel storend vind.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gold_dust
alexbl69 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 07:58:
Noem het consumptie-tempels, ze waren wel een stuk gezelliger en efficiënter dan het systeem waar we nu langzaam naar toe zijn gegaan.

Een winkelcentrum dat middels vrachtwagens bevoorraad wordt en waar consumenten komen om meerdere producten in meerdere winkels te kopen is veel efficiënter dan een systeem waarbij elk afzonderlijk artikel van point-to-point moet worden gebracht.
Dat klinkt wat negatief maar wij gingen en gaan nog steeds graag naar de mall. In de twee Amerikaanse steden waar we gewoond hebben, gingen we minstens twee keer per week. Niet eens zozeer om te consumeren maar om te eten, foodcourts zijn goedkoop in vergelijking met supermarkten, en even weg te zijn. Er is verder weinig te doen in Amerikaanse steden. De binnensteden(behalve steden als Chicago en NYC) zijn er behoorlijk dood. Ook hebben de malls vaak een bioscoop. Voor Amerikanen is de mall ook een plek om tijd door te brengen, niet alleen om dingen te kopen.

Veel malls zijn trouwens ten onder gegaan omdat de buurt rond de mall slechter werd(lees 'white flight') en niet zozeer vanwege online shopping. Zodra het inkomen in een buurt afneemt en de criminaliteit toeneemt gaat het snel bergaf met een mall. Eén enkele overval in een parkeergarage kan dan de doodsteek voor een mall zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tribits

Tribits

Onkruid vergaat niet

gold_dust schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 10:04:
[...]

Dat klinkt wat negatief maar wij gingen en gaan nog steeds graag naar de mall. In de twee Amerikaanse steden waar we gewoond hebben, gingen we minstens twee keer per week. Niet eens zozeer om te consumeren maar om te eten, foodcourts zijn goedkoop
Klinkt wel herkenbaar, hoewel mijn ervaring alweer van een aantal jaar geleden is. Ik vraag me wel af hoe lang dat nog vol te houden is. De food court was altijd prettig, maar de grote retailers zoals Sears, J.C. Penney en Macy's brachten de meeste huur op. Met Sears in surseance en een algemene trend bij de grote ketens om meer winkels te sluiten dan te openen vrees ik dat de mall het zwaar gaat krijgen. Rest dan nog een groot aantal kleinere winkeltjes die veelal een eenzijdig aanbod hebben (kleding) en ook nog eens te duur zijn in verhouding tot concurrentie buiten de mall en online. Het besef dat er iets moet veranderen is er ook wel, maar in hoeverre die plannen kans van slagen hebben blijft de vraag: 4 Models Of The Shopping Mall Of The Future.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mr.D78
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 13:19
alexbl69 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 07:58:
[...]
Elke winkel zijn eigen vrachtwagen en al die consumenten zullen met hun auto (met name in de VS) naar dat winkelcentrum komen. Een pakketbezorger kan op 1 dag de bestelling van Amazon, Bol.com en Zalando meenemen, er hoeft maar 1 bestelauto rond te rijden voor een hele wijk/buurt.

De vraag is wat nu efficiënter is, er blijkt een afstandscompenent mee te spelen:

https://persquaremile.com...ping-online-or-in-stores/

Maar ook het aantal verzendingen:

"For products that you need to try on, or sample before you buy, it can often be a better idea to travel to the store."

http://www.energysavingtr...99s-more-energy-efficient

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
En nu het is bekend gemaakt nieuws: MyCom vraagt faillissement aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 06-07 14:55
s0ulmaster schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 08:17:
[...]

Precies, en op de één of andere manier blijven reisbureau's wel overeind. Terwijl ieder reisbureau zowat leeg is wanneer ik er langs loop en juist vakanties en reizen goed online te regelen zijn. Dan vraag ik me toch af hoe dat verdienmodel in elkaar zit, hoeven die per dag maar 1 reis te verkopen of zo om kostendekkend te zijn? Daarnaast kan ik het me niet voorstellen dat reisbureau's goedkoper zijn dan online boeken, als ze het alleen van de oudere en/of niet-online-boekers moeten hebben.......

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• s0ulmaster
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 13:02
PatrickPR schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:03:
[...]

Precies, en op de één of andere manier blijven reisbureau's wel overeind. Terwijl ieder reisbureau zowat leeg is wanneer ik er langs loop en juist vakanties en reizen goed online te regelen zijn. Dan vraag ik me toch af hoe dat verdienmodel in elkaar zit, hoeven die per dag maar 1 reis te verkopen of zo om kostendekkend te zijn? Daarnaast kan ik het me niet voorstellen dat reisbureau's goedkoper zijn dan online boeken, als ze het alleen van de oudere en/of niet-online-boekers moeten hebben.......
Als reisbureaus net zo werken als het internetcafé bij @dragonhaertt onder de flat waar hij woonde, dan weet ik wel waar ze hun geld vandaan halen

"dit pand is gesloten op lasten van de opiumwet"

briefje eronder
"bij vragen, bel Ali -06blabla"

even serieus. Ik vraag me dat bij veel winkels wel af waar ik echt nooit en te nimmer iemand binnen zie :?

tijd voor wat klusjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:21
Maandag nog een bestelling geannuleerd die vanaf 28-12-2019 niet geleverd werd, geld zou teruggestort worden. Waarschijnlijk ben ik dat kwijt. Was gelukkig maar € 10,00. Betaal altijd overal met CC en PayPal, maar deze keer net niet, omdat het zo'n laag bedrag was. :)

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:41
Tja MyCom alweer failliet is niet echt een verrassing. Hoge huren > ontzettend lage marges van 2-3-4% en weinig reparaties voor klanten. Tel daarbij op dat MyCom altijd een bepaalde uitstraling wilde hebben, namelijk expertise en kundigheid, maar dan mannetjes van 18-19 in de winkel had staan voor 6 euro per uur. Tja. Zoals zovaak gezegd moet de retail eens beseffen dat kwaliteit geld kost en niet voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten. MediaMarkt ook zo'n voorbeeld daarvan.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:21
Het grote probleem is, heel veel mensen willen service, maar er niet voor betalen. En dat gaat nog steeds te makkelijk tegenwoordig, men hoort een verkoper uit, laat soms zelfs het apparaat demonstreren. Vervolgens zwengelen ze thuis Internet aan, doen de prijsvergelijking en bestellen bij de goedkoopste (betrouwbaarste). Ze ontvangen het product nieuw in seal, want een product wat uit de verpakking geweest is wil men niet.

Kortom de kosten van een pand, kundig personeel en apparaten die uitgepakt zijn om te laten demonstreren, kan je met deze marges nergens meer terugverdienen.

Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 10:41
Jumpman schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:39:
Het grote probleem is, heel veel mensen willen service, maar er niet voor betalen. En dat gaat nog steeds te makkelijk tegenwoordig, men hoort een verkoper uit, laat soms zelfs het apparaat demonstreren. Vervolgens zwengelen ze thuis Internet aan, doen de prijsvergelijking en bestellen bij de goedkoopste (betrouwbaarste). Ze ontvangen het product nieuw in seal, want een product wat uit de verpakking geweest is wil men niet.

Kortom de kosten van een pand, kundig personeel en apparaten die uitgepakt zijn om te laten demonstreren, kan je met deze marges nergens meer terugverdienen.
Uiteraard, maar als klanten dan eenmaal in de winkel staan en er lopen ongeinteresseerde jongens rond en die ook nergens verstand van hebben, tja.... En dat komt voornamelijk door enorm laag salaris + weinig doorgroeimogelijkheden en weinig support van hogere hand.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:23

Onbekend

...

Het grote probleem is, heel veel mensen willen service, maar er niet voor betalen.
Weet je zeker dat heel veel mensen service willen hebben? Volgens mij is het juist maar een kleine groep mensen die dat willen, en de rest komt er alleen maar omdat het toevallig in de buurt zit.
Die kleine groep mensen willen best wel extra betalen voor een product als ze wat service krijgen, maar de winkel moet wel meewerken en geen nee hoeven verkopen. De potentiële klant loopt anders snel weg en koopt het bij de concurrent.

De overgrote meerderheid weet bijna precies wat hij/zij willen hebben, en hebben geen extra service nodig. Waarom betalen voor iets wat je niet nodig hebt?
Als het product in de winkel op voorraad is dan wordt dat direct gekocht, en anders wordt het 's avonds besteld en moet je een dag wachten voordat je het thuis kunt gebruiken.

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000

Klopt helemaal, ik heb een tijd gewerkt in een elektronicazaak en als je keek hoeveel mensen daar langs kwamen om informatie of een demonstratie vragen en vervolgens weer naar buiten lopen zonder te bestellen dat is niet normaal...
Inmiddels is de zaak failliet, maar ik denk als je toen 5 euro vroeg voor iedere klant die dat doet, je de zaak 2 dagen in de week kan sluiten ipv 1, en het personeel gewoon voor 6 dagen werken kon betalen.
Onbekend schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 17:01:
[...]

Weet je zeker dat heel veel mensen service willen hebben? Volgens mij is het juist maar een kleine groep mensen die dat willen, en de rest komt er alleen maar omdat het toevallig in de buurt zit.
Die kleine groep mensen willen best wel extra betalen voor een product als ze wat service krijgen, maar de winkel moet wel meewerken en geen nee hoeven verkopen. De potentiële klant loopt anders snel weg en koopt het bij de concurrent.

De overgrote meerderheid weet bijna precies wat hij/zij willen hebben, en hebben geen extra service nodig. Waarom betalen voor iets wat je niet nodig hebt?
Als het product in de winkel op voorraad is dan wordt dat direct gekocht, en anders wordt het 's avonds besteld en moet je een dag wachten voordat je het thuis kunt gebruiken.
Mensen willen wel service hebben, maar voor 1 euro de eerste plaats willen zitten en dat is iets wat met een fysieke winkel gewoon onmogelijk is.

Natuurlijk moet de winkel het product op voorraad hebben, anders loopt de klant weg, maar als de winkel aanbied op het artikel gratis thuisbezorgd te krijgen de volgende dag zie je vaak ook al mensen aftakelen om het vervolgens bij een andere webshop te bestellen.

Ik moet zelf trouwens ook schuldig aan ben, maar dat het echt afhankelijk is van de prijs. Als een product 300 euro kost online en in de lokale winkel 350 euro, dan gun ik het de lokale winkel. Maar stel dat de lokale winkel er 400 euro voor vraagt met korting eraf, dan haak ik helaas af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1002969

-

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 1002969 op 27-01-2019 09:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 915187

Anoniem: 1002969 schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 18:19:
[...]

Het aantal reisbureaus is wel gigantisch gedaald sinds de opkomt van het internet. Wat overblijft zijn enerzijds de gespecialiseerde reizen (op maat gemaakt), en anderzijds is het meer een kantoor/uithangbord van het berdijf dat ook online actief is.
Plus dat de marges hoog zijn. Het heeft mij altijd verbaasd dat een relatief klein reisbureau als Eliza was Here al 15 miljoen waard was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Generieke reisbureaus hebben in het Internettijdperk echt geen toegevoegde waarde meer: herinner me nog hoe je een uur zat te wachten voordat je aan de beurt was en daarna de medewerkster je een 'mooi hotel bij het strand' verkocht om te plekke een uitgewoonde kamer op een half uur lopen aan te treffen... ;)

Lang leve reviews en Google maps, dat soort verrassingen heb ik met zelf boeken nooit meer gehad.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Nu online

Metalfreak

Hoije woh!

Onbekend schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 17:01:
[...]

Dit, tegenwoordig kan ik alles op internet opzoeken en hoef ik vrijwel nooit service. In een kledingwinkel vind ik het gewoon irritant als ze steeds komen vragen of ik het kan vinden, ik ben niet simpel. En waarom zou ik iemand in een winkel moeten geloven die verre van onpartijdig is? Zij willen alleen zoveel mogelijk verkopen. Als het een keer iets is waarvoor je echt service nodig hebt, ik noem bijvoorbeeld het verbouwen van de badkamer, dan doe ik dat wel het liefste bij een lokaal bedrijf. Maar al het andere: ik heb echt geen behoefte aan al die zogenaamde service. Zoals MediaMarkt aanbiedt: het installeren en configureren van een TV voor 239 euro 8)7 Dat kan ik allemaal goed zelf, het is geen rocket science allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ben prijsbewuste consument, maar bij iBood kopen, heb ik bezwaren. das maar afwachten wanneer het bezorgd wordt. Dat hele 1 day fly principe bevalt me niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bananenplant
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:19
Ik ben blij met het reisbureau in het dorp hier. Is van een keten, maar ik kan er simpel boekjes halen die ik kan vasthouden en doorbladeren en daarnaast denken ze met je mee over mogelijkheden als bijvoorbeeld je gewenste reis vol blijkt te zitten of als je aanpassingen op een pakket wilt. Ik vind het ook fijn dat er pakketten voor rondreizen worden aangeboden zodat ik zelf niet van alles uit hoef te zoeken. Wel zo relaxed vind ik :) .

Plus dat je een relatie opbouwt met mensen die je voorkeuren leren kennen. Dat is soms best handig.

💶 Wil je in een vrije democratie blijven wonen? Betaal dan voor nieuws. 📰
❌ ceterum censeo contra factiones ad dextrum extremum esse pugnandum. 🙅🏻‍♂️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyberMania
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 05-12-2021
Ik vond dit item wel interessant: het is niet eens zo zeer de concurrentie van webwinkels, maar het feit dat gewone winkelketens overladen zitten met schuldenlast.
The reason isn’t as simple as Amazon.com Inc. taking market share [...]

The root cause is that many of these long-standing chains are overloaded with debt—often from leveraged buyouts led by private equity firms. There are billions in borrowings on the balance sheets of troubled retailers, and sustaining that load is only going to become harder—even for healthy chains.

The debt coming due, along with America’s over-stored suburbs and the continued gains of online shopping, has all the makings of a disaster.
https://www.bloomberg.com/graphics/2017-retail-debt/

en de bevestiging: https://www.nu.nl/economi...n-drastisch-verlagen.html

[ Voor 20% gewijzigd door CyberMania op 25-01-2019 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robbie T
PatrickPR schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 15:03:
[...]

Daar verbaas ik mij ook altijd over bij de duurdere beddenwinkels zoals Swiss Sense e.d Daar zie ik echt nooit iemand maar toch zitten ze er al jaren. Een bed in de week voldoende ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:53
Ik weet niet in welke Swiss sense jij geweest bent maar op zaterdag moet je gewoon wachten totdat het personeel tijd heeft. Dit geldt voor heel veel meubelzaken. Daarnaast je kan bij meubelzaken nog onderhandelen over de prijs dus eigenlijk altijd beter dan op het web.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

leonbong schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 21:44:
Ik weet niet in welke Swiss sense jij geweest bent maar op zaterdag moet je gewoon wachten totdat het personeel tijd heeft. Dit geldt voor heel veel meubelzaken. Daarnaast je kan bij meubelzaken nog onderhandelen over de prijs dus eigenlijk altijd beter dan op het web.
De meeste meubelzaken hebben alleen maar showroommodellen staan, en in een centraal magazijn in Nederland staat de voorraad. Je kunt het vaak niet direct naar huis meenemen en er een levertijd op waardoor je het ook niet de volgende morgen in huis hebt.
Het verkoopprincipe gaat dus het zelfde als bij een webwinkel, enkel heeft een webwinkel geen showroom en minder personeel waardoor deze toch weer iets goedkoper kan zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:05
Robbie T schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 19:20:
[...]

Daar verbaas ik mij ook altijd over bij de duurdere beddenwinkels zoals Swiss Sense e.d Daar zie ik echt nooit iemand maar toch zitten ze er al jaren. Een bed in de week voldoende ofzo?
*kuch*Leonidas*kuch*

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 991847

Leonidas? Je fabriceert zelf wat bonbons en je presenteert ze vervolgens als de beste en meest exclusieve belgische bonbons die er zijn. Het is niet te geloven maar op 1 doosje bonbons zal meer marge zitten als een gemiddelde intel cpu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
leonbong schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 21:44:
En vervolgens 8 - 10 weken wachten totdat die bank of kast geleverd wordt... Er is in de regio in NL waar ik vandaan kom is trouwens wel degelijk ook een kaalslag geweest in meubelzaken, zowel in ketens als in onafhankelijke meubelzaken. Ikea is het altijd wel extreem druk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lekkerboeie86
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 13:20
gold_dust schreef op zondag 27 januari 2019 @ 12:55:
[...]

En vervolgens 8 - 10 weken wachten totdat die bank of kast geleverd wordt... Er is in de regio in NL waar ik vandaan kom is trouwens wel degelijk ook een kaalslag geweest in meubelzaken, zowel in ketens als in onafhankelijke meubelzaken. Ikea is het altijd wel extreem druk.
10 weken levertijd is ook vrij normaal. Het is maatwerk en kan vaak in 500 kleuren en maten. Mensen die een bed online kopen zonder het ooit gezien of geprobeerd te hebben zijn niet serieus bezig met een derde van hun leven. Dat mensen zich zo druk maken over levertijd in meubelland snap ik persoonlijk niet zo goed. Het is niet zo dat je ineens zonder bed of bank zit. Een verhuizing komt ook niet acuut op je pad normaal gesproken. Als je het allemaal teveel nadenken is, ga je lekker naar de ikea en trek je daar wat random producten uit het magazijn.

TWEAKERS FC EREDIVSIE VOETBALPOULE 24/25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
Sommige mensen hebben tegenwoordig ook gewoon het geduld niet meer om een aantal dagen of weken te wachten.

Toen ik een tijd geleden bij een winkel een SSD had besteld, en die vertraagd was maakte het mij niet uit, hij stond met volle verbazing te kijken 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

BladeSlayer1000 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:47:
Sommige mensen hebben tegenwoordig ook gewoon het geduld niet meer om een aantal dagen of weken te wachten.

Toen ik een tijd geleden bij een winkel een SSD had besteld, en die vertraagd was maakte het mij niet uit, hij stond met volle verbazing te kijken 8)7
Als je iets besteld waarbij op de website staat dat deze de volgende dag geleverd wordt, dan verwacht je dat ook. Als er bij staat dat deze een 7 dagen levertijd hebt, dan verwacht je hem ook maximaal een week daarna, en dat is dan helemaal niet erg. Maar je loopt een winkel in om iets te kopen en dan verwacht je niet met lege handen terug te moeten keren.

Helaas komt het nog redelijk vaak voor dat je de keuze maakt om voor een bepaalde webwinkel te kiezen vanwege de levertijd, en een dag daarna krijg je een mail dat het product toch niet op voorraad is en dat de levering meerdere malen wordt uitgesteld.
Toevallig dit twee weken geleden meegemaakt en het annuleren van de bestelling vond de webwinkel dit keer het helemaal geen probleem en het geld werd direct teruggestort. Het zelfde ergens anders besteld en meteen de volgende dag binnen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Laatst online: 13:17
Lekkerboeie86 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 13:08:
Een verhuizing komt ook niet acuut op je pad normaal gesproken.
En verhuizing kan aardig vlot gaan hoor! 10 weken.. dan is 2,5 maand! Dus dan moet je zodra je je bezichtiging doet alles al gaan opmeten om gordijnen en bijpassende meubels te kunnen bestellen zodat het er is zodra je er wilt gaan wonen.

Schoenen ga ik wel voor naar de winkel, ik heb lastige voeten. Mijn maat hadden ze wel maar niet in de kleur die ik wilde. De kleur die ik wilde duurde ruim een week om te leven. Bizar als je bedenkt dat als ik hem online koop gelijk de volgende dag in huis heb.

[ Voor 24% gewijzigd door LordSinclair op 27-01-2019 15:25 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joosie200
  • Registratie: September 2007
  • Niet online
LordSinclair schreef op zondag 27 januari 2019 @ 15:21:
[...]

En verhuizing kan aardig vlot gaan hoor! 10 weken.. dan is 2,5 maand! Dus dan moet je zodra je je bezichtiging doet alles al gaan opmeten om gordijnen en bijpassende meubels te kunnen bestellen zodat het er is zodra je er wilt gaan wonen.
Sterker nog.. In drie weken ben ik straks van bezichtiging naar sleutel en verhuizing. Is wel huur maar toch. Bij bezichtiging bleek de vertrekkende huurder de muren, vloeren ed netjes neutraal te hebben uitgevoerd. Idem voor de gordijnen. Dus om mij heel wat gedoe te besparen heb ik die betaald overgenomen.

Dan is het verhuisbusje huren, eigen huisraad inladen en overzetten. Maar als je niks overneemt en zelf nog de vloer/gordijnen op maat moet krijgen.. Dan hangt het er vanaf waar je winkelt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:06
Joosie200 schreef op zondag 27 januari 2019 @ 15:51:
[...]

Sterker nog.. In drie weken ben ik straks van bezichtiging naar sleutel en verhuizing. Is wel huur maar toch. Bij bezichtiging bleek de vertrekkende huurder de muren, vloeren ed netjes neutraal te hebben uitgevoerd. Idem voor de gordijnen. Dus om mij heel wat gedoe te besparen heb ik die betaald overgenomen.

Dan is het verhuisbusje huren, eigen huisraad inladen en overzetten. Maar als je niks overneemt en zelf nog de vloer/gordijnen op maat moet krijgen.. Dan hangt het er vanaf waar je winkelt.
First world problems....en zo werkt het bij de meeste verhuizingen echt niet. Een vloer ligt meestal minimaal 10 jaar, gordijnen zijn ook geen wegwerpartikel, je wilt juist dit soort zaken in het echt zien en de meeste mensen besteden echt tijd om het uit te zoeken, Een bank wil je op zitten en een bed wil je op liggen. De meeste van dit soort zaken zijn ook nog eens maatwerk dus dat een winkel "jouw" bank of gordijn niet kant en klaar op voorraad heeft is niet zo gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Onbekend schreef op zaterdag 26 januari 2019 @ 21:52:
[...]

De meeste meubelzaken hebben alleen maar showroommodellen staan, en in een centraal magazijn in Nederland staat de voorraad. Je kunt het vaak niet direct naar huis meenemen en er een levertijd op waardoor je het ook niet de volgende morgen in huis hebt.
Het verkoopprincipe gaat dus het zelfde als bij een webwinkel, enkel heeft een webwinkel geen showroom en minder personeel waardoor deze toch weer iets goedkoper kan zijn.
Meubels die snel uit voorraad kunnen worden geleverd is toch meestal het iets goedkopere segment.
Een mooie bank of bed kast heeft gewoon een levertijd omdat er allerlei keuzes zijn die dan worden uitgevoerd bij de fabricage.
Zoals een swiss sense bed of een bank Rolf benz ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Dit weekend nog een bank gekocht, levertijd 10-12 weken. Zijn ongeveel 50 soorten leer mogelijk, verschillende vullingen voor de zitting, 3 verschillende armleuningen, twee rugleuningen, 2 opties in zitdiepte en 2 in hoogte. En dat dat in 4 standaard breedtes en eindeloos veel mogelijkheden om die onderling te koppelen.

Kortom, dat kan niet op voorraad gehouden worden. De fabriek gaat pas aan het werk als de orde uit de winkel binnen is.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:30

servies

Veni Vidi Servici

leonbong schreef op zondag 27 januari 2019 @ 21:33:
Een mooie bank of bed kast heeft gewoon een levertijd omdat er allerlei keuzes zijn die dan worden uitgevoerd bij de fabricage.
Zoals een swiss sense bed
En dat is nou net een verkeerd voorbeeld... Swiss sense is nu juist een massa product uit China...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

servies schreef op maandag 28 januari 2019 @ 08:17:
[...]

Swiss sense is nu juist een massa product uit China...
Weet je dat zeker, of verzin je dat zelf? ;)

Volgens hun eigen website:
https://www.swisssense.nl...-en-vakmanschap/productie

Matrassen en Toppers
Herkomst: Nederland & België

Voor de topmatrassen, matrassen en matraskernen wordt een beroep gedaan op Nederlandse en Belgische leveranciers. Daarnaast zijn alle belangrijke, door familie Diks gebruikte, hoogwaardige natuurlijke materialen, zoals paardenhaar, Talalay latex, wol en katoen, afkomstig van gerenommeerde Nederlandse bedrijven.

Frames
Herkomst: Filipijnen

Elektrisch verstelbare frames worden geproduceerd in de eigen fabriek van Familie Diks op de Filipijnen. De fabriek is gevestigd in Cebu ook wel de ‘furniture city’ genoemd. Het eiland staat bekend als één van de grootste ambachtelijke meubelcentra waar kwaliteit hoog in het vaandel staat. De fabriek wordt geleid door een Nederlands managementteam dat met zorg is samengesteld.

Motoren
Herkomst: Duitsland

De elektrisch verstelbare frames worden voorzien van Duitse motoren.

Design
Herkomst: Nederland

Wij werken met een enthousiast team van designers die verantwoordelijk zijn voor een tijdloos ontwerp en design van de boxsprings. Met al 100 jaar ervaring staat familie Diks garant voor jouw nachtrust.

Ik zie nergens China...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:30

servies

Veni Vidi Servici

ehtweak schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:19:
[...]

Weet je dat zeker, of verzin je dat zelf? ;)

Volgens hun eigen website:
https://www.swisssense.nl...-en-vakmanschap/productie
Jij gelooft ook alle reclame?
De overige Nederlandse fabrikanten, daar begint een boxspring ongeveer wat hun top is... Toevallig ken ik via m'n vrouw flink wat mensen die in de beddenbranche werken/hebben gewerkt en ze hebben me het verschil wel eens laten zien ja... schokkend wat ze bij Swiss Sense allemaal een boxspring noemen...
En met China bedoel ik niet China specifiek, maar "goedkope arbeidskrachten" landen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Filipijnen is toch ook een lage lonen land?
Maar dat is geen China... ;)

BTW: ik geloof reclame eigenlijk nooit. Maar het geciteerde verhaal van de familie Diks komt wel over als zijnde reëel.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
servies schreef op maandag 28 januari 2019 @ 09:56:
[...]

Jij gelooft ook alle reclame?
De overige Nederlandse fabrikanten, daar begint een boxspring ongeveer wat hun top is... Toevallig ken ik via m'n vrouw flink wat mensen die in de beddenbranche werken/hebben gewerkt en ze hebben me het verschil wel eens laten zien ja... schokkend wat ze bij Swiss Sense allemaal een boxspring noemen...
En met China bedoel ik niet China specifiek, maar "goedkope arbeidskrachten" landen...
Dit is (vind ik) geen reclame.

Als dit niet zou kloppen is het misleiding.

Grijs gebied is de herkomst van 'Matrassen en Toppers'. Daarbij staat dat deze komen van 'gerenommeerde Nederlandse bedrijven'. Deze kunnen die producten op hun beurt natuurlijk gewoon in China laten maken :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
servies schreef op maandag 28 januari 2019 @ 08:17:
[...]

En dat is nou net een verkeerd voorbeeld... Swiss sense is nu juist een massa product uit China...
Swiss Sense is een product waarop maatwerk mogelijk is dat maakt het een ander product dan massa kassa ikea/seat & sofa / Leenbakker enz bed.
Ik heb niet gezegd dat Swiss Sense bovenaan in markt zit maar zeker niet de onderkant.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
leonbong schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:00:
Swiss Sense is een product waarop maatwerk mogelijk is dat maakt het een ander product dan massa kassa ikea/seat & sofa / Leenbakker enz bed.
Ik heb niet gezegd dat Swiss Sense bovenaan in markt zit maar zeker niet de onderkant.
Dat gebash op Ikea matrassen/bedden snap ik eigenlijk niet. Ik koop altijd Ikea matrassen en bedden en heb daar nooit klachten over. Gevoelsmatig is €100 - 200 een redelijk prijs voor een matras en die €600+ die dat soort 'speciaalzaken' vragen niet. Is dat allemaal niet gewoon marketing? Leenbakker heb ik nog nooit wat gekocht.

Ikea is trouwens, buiten een incidentele schoenen- en kleding winkel, zowat de enige fysieke winkel waar wij regelmatig wat kopen. Ik vind dat wel ontzettend knap, dat je als fysieke winkel mij als klant weet te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Ikea is gewoon over de hele linie prima voor een goede prijs. Alleen het design is wat lomp en je komt de zooi overal tegen.

(Ik slaap ook al jaren prima op een Ikea matras)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonbong
Ik heb persoonlijk geen probleem met kwaliteit van ikea maar het is wel een massaproduct.
Dat er geen maatwerk mogelijk is bij een bed is opzich geen probleem wat de kwaliteit van het bed is niet slecht.
Bij een Swiss Sense kan ik uit honderden stoffen kiezen en hardheden/hoogtse enz, maar dat maakt het gewoon een ander product en prijs.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ankona
Voor mijn woonkamer ben ik ook wel over het Ikea design heen gegroeid. Ben geen student meer... Maar mooie spullen kosten wel meteen een bak meer geld. De kamers van de kinderen staan vol met Ikea.

alles kan off-topic

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gold_dust
Ik zag Seats & Sofas ook genoemd worden. Wat doen die eigenlijk goed dat ze vandaag de dag nog bestaan? Veel oubollige Amerikaanse stijl meubels, extreem onethische, agressieve verkooppraktijken(ben er ooit een keer binnen gelopen). Dat zoiets in Nederland mag is eigenlijk onbegrijpelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Nu online
gold_dust schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:38:
...extreem onethische, agressieve verkooppraktijken(ben er ooit een keer binnen gelopen). Dat zoiets in Nederland mag is eigenlijk onbegrijpelijk.
Wat moet ik me daarbij voorstellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:57
gold_dust schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 09:38:
Ik zag Seats & Sofas ook genoemd worden. Wat doen die eigenlijk goed dat ze vandaag de dag nog bestaan? Veel oubollige Amerikaanse stijl meubels, extreem onethische, agressieve verkooppraktijken(ben er ooit een keer binnen gelopen). Dat zoiets in Nederland mag is eigenlijk onbegrijpelijk.
Ja het is echt super zielig. Net als de WoonSquare met hun schreeuw folders met gratis Televisies, iPads, Fietsen en Playstations als je een bank koopt. Nou ik weet het wel, het is allemaal troep net als de Seats & Sofa's en je betaald standaard teveel en voor je eigen cadeau's.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ze verkopen een bank van 100 euro voor 1000, denk dat dat het verdienmodel is. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ankona
Davidshadow13 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:55:
[...]

Ja het is echt super zielig. Net als de WoonSquare met hun schreeuw folders met gratis Televisies, iPads, Fietsen en Playstations als je een bank koopt. Nou ik weet het wel, het is allemaal troep net als de Seats & Sofa's en je betaald standaard teveel en voor je eigen cadeau's.
Maar ja, als je eigenlijk een nieuwe tv wil maar dat er bij de vrouw niet door krijgt....

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 13:40
Señor Sjon schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:57:
Ze verkopen een bank van 100 euro voor 1000, denk dat dat het verdienmodel is. :P
Dat, en het verdienmodel op mensen die onder druk tekenen en als ze thuiskomen besluiten de bank toch niet te kopen. Ondanks dat de bank dan nog niet in productie is mogen ze wel een deel van de prijs betalen om van de bestelling af te komen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

alexbl69 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:52:
[...]

Wat moet ik me daarbij voorstellen?
Ze proberen zo snel mogelijk die handtekening op papier te krijgen door enorm veel druk op je te leggen. Zogenaamde kortingen die enkel vandaag mogelijk zijn, zogenaamd overleggen met management,.... allemaal tactieken waarbij leugens niet geschuwd worden om jou maar die bank te laten kopen. Beetje vergelijkbaar met een keuken kopen bij de Mandemakers groep.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Die tactieken doen ze overal....

Aan de ene kant probeert een verkoper je het gevoel te geven dat hij je een goede deal gunt, aan de andere kant zet hij druk op je dat er andere gegadigden zijn en dat je als je NU beslist extra korting kunt krijgen .

Of je nu een bank, een auto of een keuken koopt. Overal hetzelfde liedje (alleen meer exclusieve zaken lijken dat minder nodig te hebben)

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Ankona schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:45:

Aan de ene kant probeert een verkoper je het gevoel te geven dat hij je een goede deal gunt, aan de andere kant zet hij druk op je dat er andere gegadigden zijn en dat je als je NU beslist extra korting kunt krijgen .

Of je nu een bank, een auto of een keuken koopt. Overal hetzelfde liedje (alleen meer exclusieve zaken lijken dat minder nodig te hebben)
Dat doen ze zeker niet overal. Genoeg winkels (ook in de keuken en meubel branche) waarbij ze niet zo aggressief proberen die handtekening op papier te krijgen en er geen punt van maken als je op een later moment terug wilt komen.

Nu wil ik niet zeggen dat die praktijken verboden moeten worden maar ik ben het er wel mee eens dat ze zeer aggressief zijn en ik kan me er wel in vinden dat sommigen het als onethisch bestempelen. Immers worden leugens niet geschuwd om de zwakkere consumenten maar te laten tekenen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• smurfinmark
  • Laatst online: 13:11
Ankona schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 14:45:
Bij de Ikea niet hoor :9 :9

Verder zat zaken waar dit beter gaat, maar je hebt er cowboys bij....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lucifertje
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-07 22:54
Davidshadow13 schreef op dinsdag 29 januari 2019 @ 10:55:
[...]

Zelfde concern? :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:54
https://www.telegraaf.nl/...-uitstel-van-betaling-aan

er blijft weinig over op deze manier

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Señor Sjon
Eerst Bart Smit naar Intertoys en dan valt Intertoys om? Was ook een knudde operatie, doordat huurcontracten doorliepen had je BS en IT in dezelfde straat zitten. Dat werd dan 2x dezelfde winkel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:28
Ach, met drie Intertoys winkels in Hoofddorp Centrum (en nog een daarbuiten) roep je het ook wel over jezelf af. En dan de prijzen die soms boven de adviesprijzen lagen 8)7 .
Ze hebben ook nog een poging gedaan de webwinkel te vernieuwen, vlak voor de Sint, Kerst en oud en nieuw periode, dat mislukte ook enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 12:35
Denk dat Perry Sport / Aktiesport / Scapino de volgende is. Die is ook zo vaak overgenomen en elke keer net van de afgrond gered.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Rub147 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:44:
[...]

Ach, met drie Intertoys winkels in Hoofddorp Centrum (en nog een daarbuiten) roep je het ook wel over jezelf af. En dan de prijzen die soms boven de adviesprijzen lagen 8)7 .
Ze hebben ook nog een poging gedaan de webwinkel te vernieuwen, vlak voor de Sint, Kerst en oud en nieuw periode, dat mislukte ook enorm.
Nou ja, dat had ook te maken met de overname van Bart Smit, die winkels zijn allemaal omgebouwd naar Intertoys-filialen.

Maar herkenbaar hoor. In almere centrum kan ik er zo drie opnoemen bijvoorbeeld.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rub147
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 13:28
Gunner schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:48:
[...]

Nou ja, dat had ook te maken met de overname van Bart Smit, die winkels zijn allemaal omgebouwd naar Intertoys-filialen.

Maar herkenbaar hoor. In almere centrum kan ik er zo drie opnoemen bijvoorbeeld.
Daar heb je inderdaad gelijk in, ging hier oorspronkelijk om twee Bart Smit's, Intertoys en Toys XL.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Rub147 schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 15:44:
[...]

Niet alleen dat, maar de tendens om derden in hun webshop te zetten (net als Blokker) zonder fatsoenlijke filtering op wat wel/niet van henzelf is, is de webshop bijkans onbruikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
De verandering van Bart Smit naar Intertoys verliep inderdaad vreemd, veel locaties die dicht bij elkaar lagen die niet werden gesloten, door het bestaan van Bart Smit België, en het niet duidelijk aangeven van de fusie in Nederland is er naar mijn idee ook veel verwarring ontstaan bij mensen die het niet hadden meegekregen.

Een mooi voorbeeld hiervan is in het centrum van Nijmegen te vinden, 1 groot pand en 1 klein pand, met beide hetzelfde aanbod, alleen is het in het kleine pand nooit druk, terwijl je in het grote pand moeite hebt om rond te lopen door de smalle ingang.

Het begint zich allemaal weer een beetje te herhalen, Mycom, nu Intertoys ben benieuwd wie de volgende grote speler is.

[ Voor 15% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 12-02-2019 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikT738
  • Laatst online: 10:15
Ik hoop eerlijk gezegd dat Intertoys het wel gaat redden, ik haal er zelf geregeld nog games en cadeaus.
Pagina: 1 ... 42 ... 137 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels