Jumpman schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 16:39:
Het grote probleem is, heel veel mensen willen service, maar er niet voor betalen. En dat gaat nog steeds te makkelijk tegenwoordig, men hoort een verkoper uit, laat soms zelfs het apparaat demonstreren. Vervolgens zwengelen ze thuis Internet aan, doen de prijsvergelijking en bestellen bij de goedkoopste (betrouwbaarste). Ze ontvangen het product nieuw in seal, want een product wat uit de verpakking geweest is wil men niet.
Kortom de kosten van een pand, kundig personeel en apparaten die uitgepakt zijn om te laten demonstreren, kan je met deze marges nergens meer terugverdienen.
Klopt helemaal, ik heb een tijd gewerkt in een elektronicazaak en als je keek hoeveel mensen daar langs kwamen om informatie of een demonstratie vragen en vervolgens weer naar buiten lopen zonder te bestellen dat is niet normaal...
Inmiddels is de zaak failliet, maar ik denk als je toen 5 euro vroeg voor iedere klant die dat doet, je de zaak 2 dagen in de week kan sluiten ipv 1, en het personeel gewoon voor 6 dagen werken kon betalen.
Onbekend schreef op vrijdag 25 januari 2019 @ 17:01:
[...]
Weet je zeker dat heel veel mensen service willen hebben? Volgens mij is het juist maar een kleine groep mensen die dat willen, en de rest komt er alleen maar omdat het toevallig in de buurt zit.
Die kleine groep mensen willen best wel extra betalen voor een product als ze wat service krijgen, maar de winkel moet wel meewerken en geen nee hoeven verkopen. De potentiële klant loopt anders snel weg en koopt het bij de concurrent.
De overgrote meerderheid weet bijna precies wat hij/zij willen hebben, en hebben geen extra service nodig. Waarom betalen voor iets wat je niet nodig hebt?
Als het product in de winkel op voorraad is dan wordt dat direct gekocht, en anders wordt het 's avonds besteld en moet je een dag wachten voordat je het thuis kunt gebruiken.
Mensen willen wel service hebben, maar voor 1 euro de eerste plaats willen zitten en dat is iets wat met een fysieke winkel gewoon onmogelijk is.
Natuurlijk moet de winkel het product op voorraad hebben, anders loopt de klant weg, maar als de winkel aanbied op het artikel gratis thuisbezorgd te krijgen de volgende dag zie je vaak ook al mensen aftakelen om het vervolgens bij een andere webshop te bestellen.
Ik moet zelf trouwens ook schuldig aan ben, maar dat het echt afhankelijk is van de prijs. Als een product 300 euro kost online en in de lokale winkel 350 euro, dan gun ik het de lokale winkel. Maar stel dat de lokale winkel er 400 euro voor vraagt met korting eraf, dan haak ik helaas af.