Wat is er slim aan?
Ik meet gewoon op wat ik nodig heb en koop dat. Mocht ik nou verkeerd gemeten hebben dan moet ik opnieuw naar de ikea maar dat is incidenteel, terwijl ik met kmf zijn methode gegarandeerd nog een keer moet rijden.
Wellicht dat kmf elke dag langs de ikea komt (waardoor het maar 5 minuten om is) maar ik in ieder geval niet.
Plus dat het op de lange en brede termijn een zware kl*te oplossing is, want een ikea kan niets anders doen dan zijn prijzen verhogen hoe meer mensen dit gaan doen.
Want naast dat ze voorraad moeten hebben voor wat er daadwerkelijk verkocht wordt moeten ze nu extra voorraad gaan aanleggen voor wat mensen tijdelijk lenen.
En voorraad kost geld (en retourneren ook)
Dit zijn echt van die ideeen die enkel werken als de enkeling het doet, als de massa het gaat doen dan werkt het niet meer.
ninjazx9r98 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 19:47:
[...]
Mijn broer heeft een winkel in woningstoffering waar je nog volop advies en service krijgt (gratis meten in avond/weekenduren is bijv totaal geen probleem, stalen lenen ook niet) maar moet toch voorzichtig zijn met productnamen en omschrijvingen op offertes want als het te vinden is op internet worden 9 van de 10 offertes geen opdracht hoeveel tijd/advies je er ook ingestoken hebt.
Tja, de pest is dat ik dan weer nooit iets van jouw broer zou kopen, want ik heb een hekel aan niet-transparante offertes.
Ik hecht waarde aan eerlijk en transparant zakendoen. En ja, dat betekent dat als ik een offerte krijg dat ik even ga googlen en dat ik waarschijnlijk ook nog even op de prijs terugkom (want op inet is hij goedkoper) en dat de verkoper er waarschijnlijk iets op moet inleveren. Maar ik zeg dat gewoon eerlijk tegen de verkoper en 9/10 kom ik er met de verkoper ook wel uit dat ik niet de hoofdprijs betaal en hij toch nog een leuke omzet heeft
Als je bij mij aan gaat komen met "Voor die prijs koop ik het nog niet eens in" oid dan ben ik over het algemeen vrij simpel : Ok, dan koop ik het in voor mijn prijs, jij krijgt xxx euro voor het advies en daarnaast kan je je uren rekenen voor het monteren.
Of jij kan het inkopen bij deze internetwinkel (waarbij ik de geadverteerde prijs betaal wat jij aan extra korting regelt is aan jou), dan krijg je xxx euro voor het advies en daarnaast nog de uren.
Zegt een verkoper daar nee tegen dan is het bij mij al snel afgelopen, ik wil betalen voor advies, ik wil betalen voor manuren, maar ik ga niet de hoofdprijs betalen voor standaard onderdelen die ik overal kan kopen.
En als iemand dat probeert tegen te gaan door offertes te "anonymiseren" dan ben ik er heel snel klaar mee, dan wil de verkoper niet dat hij gecontroleerd kan worden.