De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 4 ... 135 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Dan heb ik ze net mooi op tijd uitgegeven :P

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 14:51:
Goed, V&D heeft nog een weekend om 40m besparing te vinden, anders is het maandag voorbij. Zie o.a. RTLnieuws. Ook heeft de BAS-groep (o.a. Dixons) leveringen van internetbestellingen aan V&D opgeschort.
Allemaal voor de bühne.
Die 42 miljoen verlies (2013) is natuurlijk een heerlijke stok om mee te slaan, maar als er gewoon 26 miljoen eenmalige kosten in zitten, dan valt de 'echte schade' (structureel) dus wel mee. In 2011 was er 7 miljoen verlies, in 2012 zat het net boven de 10. Klinkt veel, maar op 600 miljoen omzet is dat nog geen 2%. Als V&D inderdaad volgeladen is met schuld, dan zijn de kosten daarvan waarschijnlijk fors hoger dan de verliezen. Onderaan de streep maakt de investeringsclub dus nog steeds een rendement (op een investering van 'maar' 70 miljoen)

Sowieso moeten ze eerst de winstgevende delen (LaPlace) nog losknippen van de verlieslatende delen, want je wilt natuurlijk niet dat de bank/andere schuldeisers de verkoopwinst van LaPlace meepakken... die wil je natuurlijk eerst nog even zelf pakken. Zodra er echt nergens meer rek in zit trek je pas de stekker eruit.
In dat opzicht denk ik dat die amerikanen zich misschien wat vergist hebben in de NL-ers. Met een beetje blufpoker 'komen we er wel uit'.... helaas... De halve top van V&D is al opgestapt, de werknemers gaan niet akkoord en voor ze het weten hadden ze een kort geding van de verhuurder te pakken en stoppen de leveranciers met leveren. En dan sturen ze een persbericht de deur uit dat de 'top' van de V&D nog 40m moet gaan bezuinigen? Er zit niemand (meer) in de top die niet direct wordt aangestuurd vanuit de investeerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22-06 13:24
RemcoDelft schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 11:40:

Ondertussen zijn we zo ver dat zelfs producten die in Nederland gemaakt zijn, goedkoper zijn als ik ze via Amazon in Duitsland bestel!
Of Pampers die zijn via Amazon in de UK in de aanbieding goedkoop te krijgen (mits de euro tov de pond sterk staat). Stuur elke keer als ik bestel een bedankje via twitter aan de VVD en de PVDA. Toch top dat we dat gewoon probleemloos uit het buitenland kunnen halen toch? |:(

Overigens zijn dit soort zaken voor winkeliers killing - maar voor de overheid nog niet zo erg dat ze er wat aan zullen doen uiteraard.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 21-06 17:11
Begin dan eens om luiers uit het 21% tarief te halen... Maar ook met nieuwe belastingplannen willen ze de consumptie verder belasten. Dan is het helemaal klaar met de winkelstraat.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:56
EU internetwinkels boven een bepaalde omzet (dacht 50M) dienen al het BTW tarief te hanteren van het land waar naartoe verzonden wordt.

Dit is dus ook de reden waarom de kosten bij Amazon.de altijd net iets hoger zijn (2% BTW verschil).

Maar laten we elkaar niet voor de gek houden: niemand sleept voor de lol met pakken luiers. Het is een bulkproduct zonder enig onderscheidende waarde of mogelijkheid voor de retailketen om waarde toe te voegen. (Zoals bij de meeste retailmeuk overigens.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dynaw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 19:55
Blokker lijkt toch dieper in de problemen te zitten?
http://nos.nl/artikel/201...lokker-morgen-bijeen.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
NiGeLaToR schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 17:44:
Overigens zijn dit soort zaken [bestellen uit UK/DE] voor winkeliers killing - maar voor de overheid nog niet zo erg dat ze er wat aan zullen doen uiteraard.
Sterker nog: de overheid heeft ervoor gezorgd dat Amazon.de/uk gewoon in Nederland BTW afdraagt! Niks "vrij verkeer van goederen", daar moet gewoon voor betaald worden. Heel vreemd deze uitzondering, want als ik zelf naar Duitsland rijd krijg ik geen extra BTW-heffing en betaal ik gewoon BTW aan de Duitse overheid.
Rukapul schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 20:01:
EU internetwinkels boven een bepaalde omzet (dacht 50M) dienen al het BTW tarief te hanteren van het land waar naartoe verzonden wordt.
Volgens mij ligt de grens aanzienlijk lager: iets van 100k omzet in een ander EU-land.

[ Voor 22% gewijzigd door RemcoDelft op 08-02-2015 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-06 15:54

The_Bird

Meneer de Raaf

Ik ben benieuwd hoe lang deze soap nog gaat duren:

http://frontpage.fok.nl/n...rting-op-winkelhuren.html
V&D wil van de eigenaren van zijn winkelpanden een huurkorting voor een periode van zes maanden. Dat bevestigden ingewijden zondag naar aanleiding van berichtgeving door de NOS.

De warenhuisketen wil dat half jaar benutten om per filiaal een passende oplossing te zoeken voor de financiële problemen.

V&D was niet direct bereikbaar voor commentaar. Hetzelfde gold voor vastgoedbedrijf IEF, dat eigenaar is van een aantal grote V&D-winkelpanden en de afgelopen dagen het voortouw nam in de onderhandelingen.
http://www.ad.nl/ad/nl/10...t-geen-resultaat-op.dhtml
Het gesprek dat de vakbonden vanmiddag gehad hebben met V&D heeft ,,0,0 resultaat opgeleverd''. Dat heeft CNV-onderhandelaar Martijn den Heijer na afloop laten weten. De bonden werden vanmiddag op het V&D hoofdkantoor in Amsterdam Zuid-Oost bijgepraat over het reddingsplan voor het noodlijdende warenhuis. De directie praat al het hele weekend koortsachtig met banken en grote verhuurder IEF Capital.

V&D wil dat alle werknemers 5,8 procent van hun salaris inleveren. Waren de bonden eerst mordicus tegen, nu willen ze tóch bewegen. ,,Wij hebben een voorstel op tafel gelegd om onze bijdrage te leveren" zei FNV-bestuurder Niels Suijker na afloop. ,,maar dan moeten wij daar wel garanties voor het personeel voor terugkomen."

Die garanties wil de directie echter nog niet geven, aldus FNV en CNV. ,,V&D kon niets bieden, ons kort geding tegen hen gaat gewoon door", zegt Martijn den Heijer, onderhandelaar van CNV.

Inmiddels gaat het topoverleg bij V&D door. Het reddingsplan zou vanavond klaar zijn. Eigenaar Sun Capital wil 60 miljoen investeren mits banken en verhuurders akkoord gaan. Daarmee kunnen de leveranciers worden betaald. V&D betaalt op vier momenten in het jaar en toevallig valt de eerste betaaltermijn van 2015 dit weekend.

Of de redding van het noodlijdende warenhuis slaagt blijft onduidelijk. De gesprekken zijn precair. ,,Iedereen kijkt naar elkaar, daarom is het zo lastig", zeggen vakbondbestuurders Suijker en Den Heijer.

V&D bezweert dat alle 63 warenhuizen gewoon open gaan morgen.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 06 februari 2015 @ 19:53:
Begin dan eens om luiers uit het 21% tarief te halen... Maar ook met nieuwe belastingplannen willen ze de consumptie verder belasten. Dan is het helemaal klaar met de winkelstraat.
Daar heb eigenlijk nooit bij stil gestaan? Blijkbaar is dat dus een luxeproduct? :? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 23:42
Ik vind het altijd zo krom dat McDonald's en supermarkt mayonaise in de 6% vallen en sportschoenen onder 21% vallen. Maar dit topic ging over de crisis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:05
Friespeuk schreef op maandag 09 februari 2015 @ 08:13:
[...]

Daar heb eigenlijk nooit bij stil gestaan? Blijkbaar is dat dus een luxeproduct? :? 8)7
Natuurlijk zijn wegwerpluiers een luxeproduct.... Ooit van ouderwetse katoenen luiers gehoord? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Katoenen doeken zijn ook 21% ;)

Ben eigenlijk wel benieuwd, inclusief afkoop e.d., hoeveel personeel zou er ontslagen moeten worden om aan de 6% loonoffer te komen? Zal dan 10% van het personeel eruit moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Friespeuk schreef op maandag 09 februari 2015 @ 08:13:
En water is een eerste levensbehoefte, dus zit er 6% BTW op. Plus 40% waterbelasting 8)7
Bestel ik een fotoboekje bij Kruidvat, zit er in EUR 1,25 slechts 7 cent BTW. De logica ontgaat me!

Ik heb V&D altijd al een vreemde winkel gevonden: enorm groot, enorm druk, maar vrijwel niemand koopt er iets. Als kind ging ik er graag heen, ze hadden vanalles wat ik wou hebben. Nu koop ik er niets meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 09 februari 2015 @ 08:58:
Katoenen doeken zijn ook 21% ;)

Ben eigenlijk wel benieuwd, inclusief afkoop e.d., hoeveel personeel zou er ontslagen moeten worden om aan de 6% loonoffer te komen? Zal dan 10% van het personeel eruit moeten?
Het ligt er een beetje aan hoeveel 'extra kosten' er gemaakt worden per medewerker.

Minder personeel kan er ook voor zorgen dat er minder reiskosten gemaakt worden, maar denk ook aan de kleding die de medewerkers aan hebben.

Overigens ben ik ook wel benieuwd hoeveel loonoffer de medewerkers al hebben gemaakt. Ik weet niet welke CAO er precies bij hoort, maar volgens mij zijn ze weinig opgeschoten in de afgelopen 3 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Ik begreep wel dat V&D niet slecht betaalt, zeker gezien de lonen in de overige retail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
RemcoDelft schreef op maandag 09 februari 2015 @ 10:27:
[...]

En water is een eerste levensbehoefte, dus zit er 6% BTW op. Plus 40% waterbelasting 8)7
Een dak boven je hoofd, verwarming (gas) en elektra ook, maar allemaal 21% btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Señor Sjon schreef op maandag 09 februari 2015 @ 11:45:
Ik begreep wel dat V&D niet slecht betaalt, zeker gezien de lonen in de overige retail.
Ik las laatst dat het personeel op de werkvloer eerder 10% gaat inleveren, en men op minimumloon niveau komt. Minimumloon is 1500 bruto dus leg eens 150 euro op die 1500, en dan praat je over 1650. Even ruim gerekend natuurlijk. Al zal het dan niet veel schelen.

Iemand die single is mertk daar denk ik maar weinig van. De huurtoeslag gaat omhoog, de zorgtoeslag ook, en wellicht hierdoor ook kwijtschelding van een aantal belastingingen zoals gemeente, riool, en waterschap.

Ja, het vakantiegeld wordt dan ook wat minder, maar dat zal voornamelijk pas in 2016 voelbaar zijn.

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Laten we er dan in elk geval de CAO bijpakken: http://www.fnv.nl/site/mi...os/27770/V_en_d_2011_2013

Zie bijlage 1. T/m schaal 7 is het allemaal niet zo bijzonder. Het verschil tussen schaalminimum en schaalmaximum is ook niet bijzonder groot. Dat begint bij 0 resp 5% voor schaal 1 en 2 en 20% en 25% bij schaal 6 en 7.

Wat zou kunnen is dat er personeel door de jaren heen een hogere schaal (8-10 etc) heeft bereikt.
Waar de meeste personeelsleden in vallen is wat moeilijk te bepalen omdat de functiematrix separaat is (waarschijnlijk toe te schrijven aan rukkers als Hays groep (copyright) of werkgever (functiedeflatie))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 00:12
Ik kom zelf uit Waddinxveen en er is daar 3 maanden geleden een mooi modern winkelcentrum geopend met daaronder een parkeergarage, eerste 2 uur gratis parkeren etc...

Maar nu is er zelfs nog steeds een grote leegstand. 1/3 van de winkels staat nog leeg. Dit wordt dan wel enigszins gemaskeerd door versierde etalages zodat het niet echt opvalt maar ik weet wel beter en vraag me echt of we het nog gaan meemaken dat alle winkelruimtes bezet zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Vlassie1980 schreef op maandag 09 februari 2015 @ 13:31:
Ik kom zelf uit Waddinxveen en er is daar 3 maanden geleden een mooi modern winkelcentrum geopend met daaronder een parkeergarage, eerste 2 uur gratis parkeren etc...
Gokje: je moet een kaartje trekken en na het winkelen in de rij voor een automaat, om als je 2 uur en 1 minuut hebt geparkeerd, alsnog 1 euro af te rekenen? Dat soort dingen zijn zeer irritant, en jaag je automobilisten mee weg.

Bovendien, ik snap ook niet dat de winkeliers daarmee instemmen. max 2 uur parkeren zorgt ervoor dat mensen die daar bijna aan zitten, terug gaan naar hun auto. Je wil toch dat ze zo lang mogelijk in je winkelcentrum blijven hangen? Niet dat ze ergens een kopje koffie gaan zitten drinken en vervolgens nerveus op hun horloge kijken hoe lang ze nog kunnen parkeren. Neem een voorbeeld aan IKEA, gratis onbeperkt parkeren en gratis koffie. Gewoon, omdat ze graag willen dat je blijft in plaats van dat ze stimuleren dat je zo snel mogelijk weer weg bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Parkeergeld is eigenlijk entree heffen om te winkelen. Aangezien gemeentes ook begrotingen rond willen maken, stijgen de parkeerkosten. En dat trekt Jan Modaal niet. Die rijdt een dorp verder met gratis parkeren of bestelt online. Als gevolg stijgen de parkeerkosten weer omdat het toch niet dekkend was het jaar ervoor. Rinse & repeat. Dat is eigenlijk 20+ jaar anti-autolobby aan het werk, maar nu de centra echt leeg zijn, weigeren ze schuld te erkennen voor de leegstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 01:36

Fiber

Beaches are for storming.

Waarschijnlijk is de parkeerruimte daar beperkt en je moet voorkomen dat 's avonds de hele buurt zijn auto daar gaat parkeren en er dus geen ruimte meer is voor klanten Daar heb je bij een Ikea toch minder last van lijkt mij.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Kurkentrekker schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:42:
[...]

Gokje: je moet een kaartje trekken en na het winkelen in de rij voor een automaat, om als je 2 uur en 1 minuut hebt geparkeerd, alsnog 1 euro af te rekenen? Dat soort dingen zijn zeer irritant, en jaag je automobilisten mee weg.

Bovendien, ik snap ook niet dat de winkeliers daarmee instemmen. max 2 uur parkeren zorgt ervoor dat mensen die daar bijna aan zitten, terug gaan naar hun auto. Je wil toch dat ze zo lang mogelijk in je winkelcentrum blijven hangen? Niet dat ze ergens een kopje koffie gaan zitten drinken en vervolgens nerveus op hun horloge kijken hoe lang ze nog kunnen parkeren. Neem een voorbeeld aan IKEA, gratis onbeperkt parkeren en gratis koffie. Gewoon, omdat ze graag willen dat je blijft in plaats van dat ze stimuleren dat je zo snel mogelijk weer weg bent.
Beter mensen die na 2 uur weg gaan dan dat de parkeergarage vol staat met auto's van treinreizigers, bewoners of puur als stalling wordt gebruikt.

Daarnaast vind ik een paar euro per uur betalen niet duur voor parkeren. Helemaal als diezelfde klant wel overweegt om voor 3+ euro een kopje koffie te bestellen... Het hoort gewoon bij de ervaring van het dagje uit.

Persoonlijk hecht ik geen waarde aan de ervaring van shoppen of winkelen en bestel ik het liever thuis. Bij voorkeur zoek ik kleding niet eens zelf uit (Cloakroom).

[ Voor 6% gewijzigd door Deveon op 09-02-2015 14:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
Dat parkeerruimte beperkt is is geen argument, maar beleid.

Ben benieuwd wanneer de eerste gemeentes proberen de gederfde parkeer inkomsten te compenseren door de boosdoeners extra aan te pakken. Denk dan aan een soort special tol voor pakketbezorgers ofzo.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Fiber schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:56:
Waarschijnlijk is de parkeerruimte daar beperkt en je moet voorkomen dat 's avonds de hele buurt zijn auto daar gaat parkeren en er dus geen ruimte meer is voor klanten Daar heb je bij een Ikea toch minder last van lijkt mij.
Dat zou je al oplossen door het niet 2 uur gratis te maken, maar 8 uur. Of bijvoorbeeld aan te geven dat je alleen overdag gratis mag parkeren en het 's avonds betaald te maken. Nu is het juist vaak andersom, overdag betalen (= klanten wegjagen) en 's avonds gratis (= (gasten van) bewoners laten parkeren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
Deveon schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:58:
[...]

Beter mensen die na 2 uur weg gaan dan dat de parkeergarage vol staat met auto's van treinreizigers, bewoners of puur als stalling wordt gebruikt.

Daarnaast vind ik een paar euro per uur betalen niet duur voor parkeren. Helemaal als diezelfde klant wel overweegt om voor 3+ euro een kopje koffie te bestellen... Het hoort gewoon bij de ervaring van het dagje uit.

Persoonlijk hecht ik geen waarde aan de ervaring van shoppen of winkelen en bestel ik het liever thuis. Bij voorkeur zoek ik kleding niet eens zelf uit (Cloakroom).
Ongetwijfeld, maar het zou beter zijn als het gewoon in de kosten van dat dagje uit verwerkt zou zijn. Parkeren bij de IKEA kost mij als klant ook geld, want de kosten van die parkeergarage zitten gewoon verwerkt in de prijzen van de producten die ik er koop, dat begrijp ik ook wel.

Zolang we in de binnensteden en in de parkeergarages van die vreemde, niet-transparante* parkeertarieven hebben, blijven mensen op hun horloge kijken omdat ze de stimulans voelen om weg te moeten, en dat is niet lekker voor je omzet als winkelier.

*Wie heeft er in hemelsnaam bedacht dat het redelijk is om een tariefstelling 'per 24 minuten' te maken? waarom verplichten we parkeergaragehouders niet om per minuut af te rekenen? Dat je 6 euro per uur wil vragen is prima, maar dat betekent niet dat ik 12 euro ga betalen om 61 minuten te parkeren natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Deveon schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:58:
[...]

Dan wordt een garage toch gebruikt waar het voor bedoeld is? Niemand zal hier auto's sparen, daarvoor zijn de vaste lasten veel te hoog. Een blauwe schijf die 4-5 uur geldig is op de beste verdiepingen van de garage jagen de forens wel een verdiepinkje hoger. Daar heeft niemand last van. We hebben centra bewust onbereikbaar gemaakt en klagen dat er vervolgens niemand komt. Zo wil GroenLinks ook de Coolsingel dicht hebben. Tsja, leuk bedacht, maar er zijn hele volksstammen die niet op OV zitten te wachten om te winkelen.

@hierboven.
Dat komt vaak door het afronden van het muntbedrag. Dus het was per 30 minuten. 'Inflatie' eroverheen en je kan nog 27 minuten staan. Zo kan men met dezelfde muntjes blijven betalen zonder door te hebben dat het echt duurder is geworden.

[ Voor 9% gewijzigd door Señor Sjon op 09-02-2015 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Kurkentrekker schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:03:
[...]
Zolang we in de binnensteden en in de parkeergarages van die vreemde, niet-transparante* parkeertarieven hebben, blijven mensen op hun horloge kijken omdat ze de stimulans voelen om weg te moeten, en dat is niet lekker voor je omzet als winkelier.
Het is toch juist wel transparant? Bij de Ikea juist niet (want verborgen in verkoopprijs). Persoonlijk heb ik nog nooit stil gestaan bij parkeerkosten. Je weet het toch voordat je naar binnen rijdt? De meeste steden hebben ook P&R oplossingen aan de rand van de stad (waar vrijwel niemand gebruik van maakt). Sterker nog, de P&R oplossing zijn met een tarief per dag, niet per x minuten.
Señor Sjon schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:04:
[...]

Dan wordt een garage toch gebruikt waar het voor bedoeld is? Niemand zal hier auto's sparen, daarvoor zijn de vaste lasten veel te hoog. Een blauwe schijf die 4-5 uur geldig is op de beste verdiepingen van de garage jagen de forens wel een verdiepinkje hoger. Daar heeft niemand last van. We hebben centra bewust onbereikbaar gemaakt en klagen dat er vervolgens niemand komt.
De garage is bedoelt voor winkelende gasten, niet voor forensen. Daarnaast moet de parkeergarage ook betaald worden (onderhoud, investering). Wie gaat dat doen? De winkeliers? De verhuurders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:29
Deveon schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:12:
[...]
De garage is bedoelt voor winkelende gasten, niet voor forensen. Daarnaast moet de parkeergarage ook betaald worden (onderhoud, investering). Wie gaat dat doen? De winkeliers? De verhuurders?
Laatst voor het eerst sinds tijden weer met de auto naar Den-Haag gegaan en daar, tegen m'n principes in, een parkeergarage gepakt (haat die dingen wegens het niet kunnen parkeren van 99% van de mensen en aangezien de plekken vaak smal zijn zodat ik constant loop te stressen dat er geen deukjes gemaakt worden). Dat was nu eenmaal lekker dichtbij waar ik moest zijn.

Welnu, beetje rondgelopen, drankje, broodje, weer terug. Was denk ik vier uur weg geweest of zo. Naief als ik ben pakte ik een tientje uit mijn zak om die in het apparaat te doen. Helaas, dat was acht euro te weinig.

Achttien Euro om je auto even in een plek te zetten waar je in het trappengat wordt vergezeld door een heerlijke urinegeur. Laat zich raden dat ik dat broodje voortaan lekker hier in het dorp haal en Den-Haag game over is.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
[...]

Het is toch juist wel transparant? Bij de Ikea juist niet (want verborgen in verkoopprijs). Persoonlijk heb ik nog nooit stil gestaan bij parkeerkosten. Je weet het toch voordat je naar binnen rijdt? De meeste steden hebben ook P&R oplossingen aan de rand van de stad (waar vrijwel niemand gebruik van maakt). Sterker nog, de P&R oplossing zijn met een tarief per dag, niet per x minuten.
Of je stopt het in de verkoopprijs (met als voordeel dat je het niet 'merkt' tijdens het winkelen, en het eerlijk verdeeld wordt onder de mensen die groots inkopen en de hele dag zoet zijn, en de mensen die even snel een boodschap komen doen), of je maakt de tarieven transparant en gaat per minuut afrekenen. De kosten zoals ze nu zijn, zijn heel erg onduidelijk en worden daarmee ook als duur ervaren door veel mensen.

Die P&R oplossingen die staan aan de rand van de steden, niet in de buurt van de winkelgebieden. Dat maakt het natuurlijk ook al redelijk kansloos, de reden dat je met de auto komt is omdat je niet te ver met je spullen wil slepen, of niet in het OV wil stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Waarom zouden forensen niet ook mogen parkeren? Die moeten ook hun auto ergens kwijt. Net als buurtbewoners en hun gasten.
Allemaal evenveel recht op een plek. Allemaal betalen ze zich al scheel aan belastingen voor het gebruik en bezit van die auto's. Daarom is het van de gekke dat gemeentes voor zichzelf extra inkomsten genereren door na te laten voldoende parkeerplaatsen te maken.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waarnemer
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 26-05 12:01
Dat is ontmoedigingsbeleid.. daar is heel veel van.. ontmoedigen...

In tijden van "minder' komt er vaak nog een heel veel van bij: ontmoedigingsbeleid... want wat we niet doen, kost geen geld.... en wat nu nieks kost en vroeger wel, is dus "bezuidinigd"...

Zelden "aanmoedigingsbeleid"....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
[...]

[...]

De garage is bedoeld voor auto's... ongeacht afkomst. De winkeliers betalen zich al scheel aan allerlei heffingen van de gemeente, dus die garage is ook al betaald. De gemeente heeft ook weinig aan leegstand, want het loopt daardoor ook geld mis. Ook is het wel raar dat men gestimuleerd wordt het OV te gebruiken, maar nergens mag parkeren.
P&R is overigens nu betaald geworden om en nabij Rotterdam. Ook kom je 's avonds liever niet op Slinge met de metro en je jonge gezinnetje. Buiten dat. Je wilt niet door het OV slepen met je winkeltassen en 4 OV-kaarten kopen om ergens met je kinderen te komen.
Ankona schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:22:
Waarom zouden forensen niet ook mogen parkeren? Die moeten ook hun auto ergens kwijt. Net als buurtbewoners en hun gasten.
Allemaal evenveel recht op een plek. Allemaal betalen ze zich al scheel aan belastingen voor het gebruik en bezit van die auto's. Daarom is het van de gekke dat gemeentes voor zichzelf extra inkomsten genereren door na te laten voldoende parkeerplaatsen te maken.
Erger nog, de meeste middelgrote gemeentes leggen er (veel) geld op toe. Die zijn stomverbaasd dat mensen dan wel doorrijden. Spijkenisse is zo'n voorbeeld. Parkeertarieven telkens maar hoger >>> publiek blijft weg >>> winkels gaan weg (recent is de Saturn gesloten daar, dat is voor de huurder goedkoper dan het huurcontract uitdienen) >>> parkeertarieven ietsje lager >>> geen effect, publiek heeft al wat anders gevonden. Je hebt al snel: 'als ik toch al moet betalen, dan rij ik wel door naar een groter centrum'.

Vergeet ook niet dat bv de hangouderen/jongeren niet zo opvallen in een drukke winkelstraat, maar wel in een bijna lege. Dan voelt winkelend publiek zich minder op hun gemak en gaat men ook niet meer graag naar de winkelstraat toe. Dat effect zie je bij koopavonden al gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcva
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:29
Uitstel van executie: V&D gered

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dat parkeertarieven op veel plekken veel te hoog zijn, daar hoeven we het toch niet over te hebben hier? Dat lijkt mee een waarheid als een koe. Ik vind 1 Euro per uur, met een maximum van 5 Euro per dag al aardig wat. Als het meer wordt verzin ik liever een andere oplossing...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Het gaat meer om de invloed op het winkelend publiek, niet de hoogte an sich.

Oud-directeur zei altijd: elke hindernis voor de klant kost minimaal 5.000 euro omzet per week. Dat kan zijn winkelkarren die nergens mogen staan tot kolommen in de winkel. Slecht parkeren is ook een dealbreaker, vooral voor de dagelijkse producten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Señor Sjon schreef op maandag 09 februari 2015 @ 14:52:
Parkeergeld is eigenlijk entree heffen om te winkelen. Aangezien gemeentes ook begrotingen rond willen maken, stijgen de parkeerkosten. En dat trekt Jan Modaal niet. Die rijdt een dorp verder met gratis parkeren of bestelt online. Als gevolg stijgen de parkeerkosten weer omdat het toch niet dekkend was het jaar ervoor. Rinse & repeat. Dat is eigenlijk 20+ jaar anti-autolobby aan het werk, maar nu de centra echt leeg zijn, weigeren ze schuld te erkennen voor de leegstand.
Mooi voorbeeld in Leiden, zichtbaar vanaf een satelliet. Een enorme parkeerplaats met slechts enkele auto's. Het is namelijk betaald parkeren, en toch vrij ver van het centrum. Voordat het betaald parkeren was, was er ook altijd wel plek. 100 meter verder (buiten de singels) is het gratis parkeren, en vrijwel geen parkeerplek meer te vinden.
De gemeentelijk heeft zo'n geldhonger dat ze parkeerplaatsen liever leeg laten staan dan laten gebruiken!

Waar ik nu woon (Apeldoorn) is het ook hopeloos: parkeren kost meerdere euro's per uur, in een parkeergarage die naar pis stinkt. Of waar je (met kinderwagen) enorm lang op de lift staat te wachten. En ook hier is in principe heel veel plek: een marktplein dat nauwelijks gebruikt wordt bijvoorbeeld. Of grote braakliggende terreinen. Blijft over de fiets en de bus (zwaar gesubsidieerd en vrijwel altijd leeg, m.a.w. er is geen belangstelling voor).
Ik zou zelfs graag "Amerikaanse malls" zien: van mij hoeven winkels echt niet in een piepklein volgepropt centrum te zitten, ik heb ze veel liever ergens goed bereikbaar waar je de ruimte hebt.
Ik kan me niet meer heugen dat ik iets groots in een winkel heb gekocht! Of misschien telt Ikea, maar dat werd thuisbezorgd (en i.t.t. parkeren is thuisbezorgen daar wel erg duur). Stofzuiger/wasmachine/magnetron/TV/laptop/telefoon/etc. komt allemaal van een online aanbieder.

Het parkeerbeleid komt inderdaad neer op autootje pesten. Bij "mijn" huisartsenpost is het ook leuk: betaald parkeren! De straat is pas volledig overhoop gehaald, en het resultaat is dat ze meer gras gemaakt hebben i.p.v. meer parkeerplaatsen. Er is dus amper plek.
Als er wel plek is, kost betaald parkeren meer tijd dan geld: 10 cent is al snel genoeg, maar muntjes mogen niet. Ik heb de laatste keer twee pinpassen geprobeerd, en geen van beide werd gepakt. Daar sta je dan, in de regen, met half bevroren handen en natte portemonnee, omdat de gemeente zo nodig 10 cent wil hebben! Juist daar zou een blauwe zone heel eenvoudig zijn, maar dat idee komt niet bij ze op.

[ Voor 13% gewijzigd door RemcoDelft op 09-02-2015 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
RemcoDelft schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:07:
[...]

Ik zou zelfs graag "Amerikaanse malls" zien: van mij hoeven winkels echt niet in een piepklein volgepropt centrum te zitten, ik heb ze veel liever ergens goed bereikbaar waar je de ruimte hebt.
Dat lijkt me ook echt ideaal. Het grote probleem hiermee is echter dat als er aan de rand van de stad, met goedkope grond en voldoende ruimte voor gratis parkeren, zo'n winkelcentrum verschijnt, alle panden in de binnenstad minder waard worden. Nu staan die panden bij de vastgoedbeheerders voor miljoenen in de boeken. Als blijkt dat deze niet meer tegen de huidige woekerprijzen te verhuren zijn, moeten ze die panden enorm afwaarderen. En dat is een probleem, want dan zullen bedrijven omvallen, is slecht voor de gemeente, etc, etc. Dat is ook de reden dat de vastgoedbazen geen huurverlaging aan V&D wilden geven, omdat daardoor straks ook andere huurders een verlaging willen en je panden dus moet gaan afwaarderen, want een vierkante meter winkeloppervlak blijkt ineens nog maar de helft waard te zijn.

Toch zullen ze er een keer aan moeten geloven, want we kunnen de huidige huur van winkelpanden niet eeuwig op dit niveau houden. V&D is nu gered, maar als de klanten weg blijven dan is het slechts een kunstgreep om de boel nu open te houden. Er zal meer omzet (en winst!) gemaakt moeten worden, maar dat is nu juist waar het moeizaam gaat. Ze proberen nu het hoofd boven water te krijgen door te snijden in de personeelskosten en de huur, maar als je alleen maar meer winst kunt maken door je kosten te verlagen, dan heb je geen sterk businessmodel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trenchdog
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 22:39
Nu de werknemers nog. Zou mij niet verbazen als het daarop stuk moet lopen, zodat de schuld daar ook neergelegd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eL_Jay
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 14-02-2023
En terecht. Fysieke winkels zijn (de grote bulk) gewoon 0 interessant doordat ze geen enkele USP bieden t.o.v. het web.

Product via internet kopen is en goedkoper, en de voorwaarden zijn beter (2 weken bijna ongelimiteerd kunnen testen).

Ik kan me de reacties al helemaal voorstellen als ik in de winkel een product wil retourneren.

'Maar meneer, dan had u online moeten bestellen'

Sommige zaken blijven natuurlijk interessant omdat deze zaken zich voldoende onderscheiden (betere beddenzaak, Ikea, ambachten) voor de rest hoop ik dat ze asap uit het straatbeeld verdwijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ach, er zijn er echt nog wel meer hoor, vers brood koop je ook meestal niet online, maar het liefst bij een goede bakker.

Hoeveel procent van je uitgaven, buiten je vaste lasten, besteden jullie ongeveer online?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Daar zeg je wat. Kent iemand een goede (liefst buitenlandse) shop waar je online goedkoop diesel kunt bestellen?

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

De brandstof of de jeans...? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ankona schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:12:
Daar zeg je wat. Kent iemand een goede (liefst buitenlandse) shop waar je online goedkoop diesel kunt bestellen?
http://www.mandmdirect.com/01/?Search=mens%20jeans%20diesel ?

GMTA :P

[ Voor 4% gewijzigd door Brad Pitt op 09-02-2015 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn
  • Laatst online: 04-06 14:28

Nickbn

Betrokken

eL_Jay schreef op maandag 09 februari 2015 @ 16:58:
En terecht. Fysieke winkels zijn (de grote bulk) gewoon 0 interessant doordat ze geen enkele USP bieden t.o.v. het web.
Ik weet nu niet of je hiermee een poging doet tot humor of het echt meent. Ik ga van het eerste uit.
Product via internet kopen is en goedkoper, en de voorwaarden zijn beter (2 weken bijna ongelimiteerd kunnen testen).
Dit geld voor elk product en/of dienst? of heb je het hier over iets specifieks? Of een specifieke productgroep?
Ik kan me de reacties al helemaal voorstellen als ik in de winkel een product wil retourneren.

'Maar meneer, dan had u online moeten bestellen'
Ruilen of retourneren alleen met bon. Nee, misschien is dit nieuw voor je.
Sommige zaken blijven natuurlijk interessant omdat deze zaken zich voldoende onderscheiden (betere beddenzaak, Ikea, ambachten) voor de rest hoop ik dat ze asap uit het straatbeeld verdwijnen
Ah, je spreekt je eerste uitspraak alweer tegen :/ I rest my case.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Fiber schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:02:
Ach, er zijn er echt nog wel meer hoor, vers brood koop je ook meestal niet online, maar het liefst bij een goede bakker.

Hoeveel procent van je uitgaven, buiten je vaste lasten, besteden jullie ongeveer online?
Je hebt toch gewoon een broodmachine staan en de broodmix koop je weer online.

De supermarkt is nog steeds onovertroffen qua prijs & gemak. Maar daarbuiten gaat het misschien wel 50/50.

Wat denk je van bijvoorbeeld een auto, dat ik nog even langs de dealer moet om hem daadwerkelijk te bestellen is meer een detail, de verkoop heeft (imho) al plaats gevonden online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
Een auto is ook wel mooi om online te kopen. Gewoon 14 dagen uitproberen en dan retour.

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Carfanatic
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:01
TheGhostInc schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:03:
[...]

Wat denk je van bijvoorbeeld een auto, dat ik nog even langs de dealer moet om hem daadwerkelijk te bestellen is meer een detail, de verkoop heeft (imho) al plaats gevonden online.
De BOVAG heeft het zelfs over een halvering van het aantal autoshowrooms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 20:42

_Arthur

blub

Ankona schreef op maandag 09 februari 2015 @ 19:45:
Een auto is ook wel mooi om online te kopen. Gewoon 14 dagen uitproberen en dan retour.
Eens, bij mijn laatste nieuwe auto die ik kocht wist ik precies wat ik wilde; had ik ook online bij elkaar kunne klikken.

Kwa proefrijden kreeg ik een modelletje voor een dag mee en niet voor een ritje van 15mins.

Sommige andere kopen gewoon een/de auto zonder er uberhaupt in gereden te hebben; kan dus ook prima online afgehandelt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Fiber schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:02:
Ik vind dit wel een leuke vraag dus even gekeken. Over heel 2014:
57 transacties waarbij online iets fysieks is gekocht (incl. toegangstickets, vakanties, etc., maar geen digitale goederen) ter waarde van EUR 5830,=.

Als ik het even tot goederen beperk: 49 transacties twv 3632,= (afgeschat ca 1/3 van uitgaven in betreffende categorien zoals inkopen, apparatuur, boeken, kleding, etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
"We moeten anders communiceren en aankopen, met producten als private lease en car sharing. "
Een combinatie van die laatste twee lijkt me geweldig! Maar het zal pas haalbaar zijn als meerdere mensen dat willen. Zeg maar het Greenwheels principe, maar dan gunstiger voor de gebruiker. In een willekeurige woonwijk staan overdag heel veel auto's stil. Het lijkt me ideaal om met 5 buren 1 auto te leasen (of beter: met 12 buren 2 auto's), waarbij je voor 200 euro per maand 10.000 km per jaar kan rijden. Qua kosten dankzij het delen goedkoper dan een eigen oudere auto, met de luxe van nieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-06 13:39

StM

Ik kan me inmiddels amper meer heugen dat ik naar de stad ben geweest omdat ik iets nodig had... En ik heb altijd een grote afkeer van stadscentra gehad dus voor m'n lol ging ik toch al niet.

Alleen de opticien en de Ikea zijn een uitzondering, voor de rest heb ik volgens mij het afgelopen jaar wel het meeste al online gekocht.

Ik zal er niet om rouwen als de meeste winkels omvallen :) Voor de betreffende ondernemer is het zeer vervelend, maar dat hoort er bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

StM schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:37:
Ik kan me inmiddels amper meer heugen dat ik naar de stad ben geweest omdat ik iets nodig had... En ik heb altijd een grote afkeer van stadscentra gehad dus voor m'n lol ging ik toch al niet.

Alleen de opticien en de Ikea zijn een uitzondering, voor de rest heb ik volgens mij het afgelopen jaar wel het meeste al online gekocht.

Ik zal er niet om rouwen als de meeste winkels omvallen :) Voor de betreffende ondernemer is het zeer vervelend, maar dat hoort er bij.
Zo zullen er vast wel meer zijn, maar ik denk toch dat, meestal vrij rationeel denkende, tweakers niet geheel representatief zijn voor heel Nederland. Gelukkig niet durf ik zelfs wel te stellen.

Maar doe jij je dagelijkse/wekelijkse boodschappen ook online? Appie of zo? En kom je nooit meer bij een visboer, patatzaak, etc...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ankona
RemcoDelft schreef op maandag 09 februari 2015 @ 21:33:
[...]

"We moeten anders communiceren en aankopen, met producten als private lease en car sharing. "
Een combinatie van die laatste twee lijkt me geweldig! Maar het zal pas haalbaar zijn als meerdere mensen dat willen. Zeg maar het Greenwheels principe, maar dan gunstiger voor de gebruiker. In een willekeurige woonwijk staan overdag heel veel auto's stil. Het lijkt me ideaal om met 5 buren 1 auto te leasen (of beter: met 12 buren 2 auto's), waarbij je voor 200 euro per maand 10.000 km per jaar kan rijden. Qua kosten dankzij het delen goedkoper dan een eigen oudere auto, met de luxe van nieuw.
Geeft in de praktijk altijd gezeik. Iedereen heeft een andere standaard van hoe met spullen om te gaan. Dus of iedereen loopt zich aan elkaar te ergeren of niemand beschouwt dat ding als eigendom. Bovendien kun je er nooit op rekenen dat die auto ook idd beschikbaar is als je hem nodig hebt. En er zijn altijd mensen die op voorhand reserveren en op het laatste moment afmelden als ze hem niet nodig hebben.

(En reken je niet rijk. 200 euro voor 10 000 km ga je niet redden. Om iedereen 10K per jaar te laten rijden moet dat ding erg effectief ingezet worden. En dan moet je nog maar kijken of je met 1000 euro per maand uit alle kosten komt.)

Lekker elkaar dus de private zone gunnen en het gezellig houden. Voorlopig dus nog iedereen zijn eigen auto's. Over een paar jaar als auto's autonoom gaan rijden wordt het anders. Dan heb je geen auto meer maar neem je vervoer af als een dienst.

[ Voor 16% gewijzigd door Ankona op 09-02-2015 22:33 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StM
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22-06 13:39

StM

Fiber schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:18:
[...]

Zo zullen er vast wel meer zijn, maar ik denk toch dat, meestal vrij rationeel denkende, tweakers niet geheel representatief zijn voor heel Nederland. Gelukkig niet durf ik zelfs wel te stellen.

Maar doe jij je dagelijkse/wekelijkse boodschappen ook online? Appie of zo? En kom je nooit meer bij een visboer, patatzaak, etc...?
Supermarkt/slager/bakker/groenteman/cafetaria kom ik (uiteraard) nog wel, maar op zich zou ik er niks op tegen hebben om dat online te bestellen. Het is alleen nu nog niet makkelijk genoeg en/of significant duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Fiber schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:18:
[...]

Voeding is natuurlijk wat anders dan een kledingstuK, maar als er een goedkopere, verse of gemakkelgemakkelikkebezorgservice komt, dan zullen er vast meer besteld worden. Tot dat moment is het zelf kiezen in de supermarkt toch een betere optie.
Fiber schreef op maandag 09 februari 2015 @ 15:46:
Dat parkeertarieven op veel plekken veel te hoog zijn, daar hoeven we het toch niet over te hebben hier? Dat lijkt mee een waarheid als een koe. Ik vind 1 Euro per uur, met een maximum van 5 Euro per dag al aardig wat. Als het meer wordt verzin ik liever een andere oplossing...
Ik heb het al een keer geopperd, maar als v&d in de stad met dit betaald parkeren een regeling treft met de garagehouder én een uur gratis parkeren subsidieert bij anno van een bepaald bedrag, dan heeft v&d werk opeens een usp. 8)

[ Voor 38% gewijzigd door kmf op 09-02-2015 22:44 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Nickbn schreef op maandag 09 februari 2015 @ 17:18:
[...]

Ik weet nu niet of je hiermee een poging doet tot humor of het echt meent. Ik ga van het eerste uit.

[...]

Dit geld voor elk product en/of dienst? of heb je het hier over iets specifieks? Of een specifieke productgroep?

[...]

Ruilen of retourneren alleen met bon. Nee, misschien is dit nieuw voor je.

[...]

Ah, je spreekt je eerste uitspraak alweer tegen :/ I rest my case.
Niet echt sterke case...
Jij vindt dus dat er nog voldoende positieve punten bestaan voor fysieke winkels?

Je beseft dat ikea hier veel genoemd wordt omdat zij wel degelijk de nadelen van andere winkels ontwijken en daarmee wel als voorbeeld kunnen dienen? Gratis parkeren? Producten die je nergens anders kan kopen? Producten die je kan retourneren ZONDER bon? Medewerkers die daadwerkelijk met goede tips kunnen komen?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

[...]
Punt is dat ik voor 200 in de maand all-in liever een goedkoop 10+ jaar oud klein autootje van 1000 euro rijd dat praktisch alle luxe ontbeert, dan dat ik voor 200 euro in een nieuwe grote middenklasser rijd met alle luxe ... maar wel moet delen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
[...]

12 buren 2 auto's, ik gebruik al 2 auto's dagelijks in mijn gezin, ik zou eerder denken aan 18 auto's met 12 buren. Dus iedereen een primaire auto van zichzelf en dan nog een aantal 2de auto's erbij voor de 'extra' dingen. Denk aan een station met trekhaak voor de Ikea, een paar Smart's voor de 1 persoonstadsritjes. En dan liefst nog een bejaarde als wagenparkbeheerder :)
12 buren 2 auto's... als de laatste buur hem wat ver weg zet dan ben je al halverwege de stad tegen de tijd dat je het ding weer gevonden hebt... nog even los van de logistieke ellende.... "Ow, je hebt je sollicatiegesprek gemist? Tja, tante Agaat was zo lekker aan het kletsen, dat duurde een uurtje extra, maar hier heb je wel een stukje taart om het goed te maken"

Het is als de Tele2 reclame, dezelfde kwaliteit, maar dan voor een lagere prijs. (Ik zeg overigens niet dat dat bij Tele2 zo is). Dat is wat mensen willen, hetzelfde product voor een betere prijs, niet een inferieur product dat dan marginaal goedkoper is. Of ze gaan voor "troep" voor een prijs waarbij je afvraagt hoe het kan (Action), maar die wel de behoefte vervult.

Webshops bieden gewoon 1 op 1 hetzelfde product aan, voor een prijs die scherper is, onder voorwaarden die vaak vergelijkbaar zijn als de winkel. En als ik toch al online mijn keuze heb gemaakt, dan is online bestellen vaak nog makkelijker dan op zoek gaan naar een winkel die mijn spullen op voorraad heeft (en voor een prijs die ik nog bereid ben te betalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

TheGhostInc schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:09:
[...]

12 buren 2 auto's, ik gebruik al 2 auto's dagelijks in mijn gezin, ik zou eerder denken aan 18 auto's met 12 buren...
Ligt er maar helemaal aan waar je woont en werkt en zo. Als je in de stad woont met je werk op fiets afstand of dichterbij dan gaan dat soort concepten prima werken. Als je op het platteland woont en voor je werk, boodschappen, kinderen, familie, vrienden, etc. altijd de auto nodig hebt werkt zoiets natuurlijk niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-06 10:43
kmf schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:40:
[...]

Niet echt sterke case...
Jij vindt dus dat er nog voldoende positieve punten bestaan voor fysieke winkels?

Je beseft dat ikea hier veel genoemd wordt omdat zij wel degelijk de nadelen van andere winkels ontwijken en daarmee wel als voorbeeld kunnen dienen? Gratis parkeren? Producten die je nergens anders kan kopen? Producten die je kan retourneren ZONDER bon? Medewerkers die daadwerkelijk met goede tips kunnen komen?
Ook bij IKEA heb je gewoon een bon nodig om producten te kunnen retourneren:
Terugbrengen en ruilen

Van gedachten veranderd? Binnen 90 dagen mag je terugbrengen en ruilen, conform onze verkoopvoorwaarden. Breng de ongebruikte artikelen terug met hun originele verpakking, samen met de kassabon, en je ontvangt van ons het aankoopbedrag terug. De artikelen kunnen naar alle vestigingen worden teruggebracht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Kalua schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:34:
[...]

Ook bij IKEA heb je gewoon een bon nodig om producten te kunnen retourneren:

[...]
Nope. Volgens de officiële regels misschien wel.
Maar als je met een ongeopend product komt, en je bent je bon kwijt, dan krijg je gewoon een tegoedkaart om te besteden. Geld krijg je niet terug nee. Al meerdere keren meegemaakt.

Dat is een extra service dat een meerwaarde geeft aan een bedrijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalua
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 21-06 10:43
kmf schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:36:
[...]

Nope. Volgens de officiële regels misschien wel.
Maar als je met een ongeopend product komt, en je bent je bon kwijt, dan krijg je gewoon een tegoedkaart om te besteden. Geld krijg je niet terug nee. Al meerdere keren meegemaakt.

Dat is niet retourneren, dat is ruilen tegen een ander product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Kalua schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:40:
[...]

Dat is niet retourneren, dat is ruilen tegen een ander product.
Prima. Als je een ander label op wilt plakken...

Het is trouwens wel een ander product die je weer direct kan ruilen tegen een ander product: geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20-06 21:55

Metro2002

Memento mori

VantageR schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:10:
Om nog maar even een frustratie te uiten over fysieke winkels en dan in dit geval voor kleding...
Hoe vaak heb ik het wel niet gehad dat ze mijn maat niet op voorraad hebben, terwijl ik een vrij normaal postuur heb. Juist de minder gebruikelijke maten hebben ze dan weer wel op voorraad. En dit is dan niet tijdens de uitverkoop. Hoe moeilijk kan het zijn om ten alle tijden van elke maat 1 exemplaar op voorraad te hebben?
Of dat je in de winter een trui wilt kopen maar dat kan niet want de zomercollectie hangt er dan :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
kmf schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:36:
Al meerdere keren meegemaakt.

Ik verbaas me er meer over dat je a. meerdere keren een product wil ruilen bij Ikea, en b. meerdere keren je bon kwijt bent...
Voor mij is dit geen meerwaarde, ik bewaar bonnen gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
RemcoDelft schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:04:
[...]

Ik verbaas me er meer over dat je a. meerdere keren een product wil ruilen bij Ikea, en b. meerdere keren je bon kwijt bent...
Voor mij is dit geen meerwaarde, ik bewaar bonnen gewoon.
Het punt is: er wordt niet moeilijk gedaan bij de Ikea == service == meerwaarde.

En a) meerdere keren producten ruilen. Niet hetzelfde product meerdere keren ruilen.
b) Kwijtraken kan altijd gebeuren. Niet de juiste bon met je meenemen of gewoon vergeten zijn kan vaker gebeuren.

c) ik koop vaak meer producten bij de IKEA dan nodig (denk aan lades, kastelementen). Als iets over is, kan ik altijd terugbrengen. Ik sjouw niet eens alles naar boven, maar een gedeelte laat ik in de auto achter. En bij de volgende bezoek kan ik het product n de auto retourneren, terwijl de bijbehorende bon in huis zit.

[ Voor 21% gewijzigd door kmf op 10-02-2015 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

Señor Sjon schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 16:03:
Dixons ben ik niet meer binnen geweest sinds hun Apple look&feel. :P
Ik kom daar niet meer sinds ik een keer voor een laptop aan het kijken was en het viswijf achter de balie vroeg of ik nog informatie wilde of dat ik maar wat rondhing 8)7 :F WTF. (letterlijke woorden!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-06 15:54

The_Bird

Meneer de Raaf

Metro2002 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 12:46:
[...]

Ik kom daar niet meer sinds ik een keer voor een laptop aan het kijken was en het viswijf achter de balie vroeg of ik nog informatie wilde of dat ik maar wat rondhing 8)7 :F WTF. (letterlijke woorden!)
Lol. Bij onze Dixons is er nooit een klant in de winkel wanneer ik langsloop en wanneer je er naar binnen gaat wordt je constant aangestaard door het personeel. Weet niet of dat veel beter is dan jouw situatie maar wat mij betreft hebben ze als winkel totaal geen meerwaarde.

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xepos
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 20-06 09:28
Ikea is ook superfijn dat je spullen in een ander filiaal kunt retourneren. En niet zoals de gamma of dergelijke dat ieder filiaal een eigen franchisenemer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Sommige winkels hebben nog wel meerwaarde, Ikea, Mediamarkt, Action, Lidl en Hema doen het goed. Blokker en V&D wat minder. V&D en Blokker zijn gewoon winkels zonder uitstraling die te duur zijn om met goedkopere winkels te concureren.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
Fiber schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 11:23:
[...]

Ligt er maar helemaal aan waar je woont en werkt en zo. Als je in de stad woont met je werk op fiets afstand of dichterbij dan gaan dat soort concepten prima werken. Als je op het platteland woont en voor je werk, boodschappen, kinderen, familie, vrienden, etc. altijd de auto nodig hebt werkt zoiets natuurlijk niet.
Haha, ben ik meteen een Hillbilly als ik met de auto naar mijn werk moet?

(De situatie is nu ondertussen anders, maar dit was het idee:)
Ik rij van loopafstand van het centrum van de stad, naar het centrum van een andere stad en mijn partner doet precies hetzelfde naar weer een andere stad. OV is een drama, van 45 minuten naar 1,5 uur (en dan heb ik een leaseauto), mijn partner van 45 minuten naar 2,5 uur (dus eigen auto).

Begrijp me niet verkeerd, ik ben nu ontzettend hard aan het zoeken om op z'n minst 1 van ons 2 alles op de fiets te kunnen laten doen. Maar dat is echt niet zo eenvoudig. En dan is het nog maar te hopen dat je werk niet spontaan naar de andere kant van de stad verhuist omdat daar een leuker/goedkoper pand staat. En zelfs dan nog staan er dadelijk waarschijnlijk 2 auto's voor de deur, puur uit luxe die ik niet wil inleveren.
(Een auto die geen km's maakt is qua milieu belasting en kosten niet zo spannend)
In de zomer is een beetje extra fietsen heerlijk, maar in de winter wil je op een gegeven moment met kinderen gewoon in de auto stappen.

Ontopic:
Ik denk dat veel 'branches' al veel verder gesaneerd zijn dan de modebranche. Vroeger had je de sigarenzaak, het postkantoortje, bankkantoor, de Bruna etc. Tegenwoordig heb je 1 Primera of Bruna die al die functies hebben overgenomen.
De V&D, Hema en de Blokker waren het type zaak die 'een beetje' last hadden van de Ikea, maar dachten dat ze wel een 'niche' in het aanbod konden spelen. Tja, als dan de Action er bij komt, dan begint het druk te worden.
De fashion hoek is al jaren dood. Merkproducten zijn niet te koop met voldoende marge, dus de enige optie is 'eigen' merken te introduceren gemixed met wat merkproducten. Hoewel de marge op eigen merken veel hoger is, is het risico profiel dat ook. Een paar miskleunen qua collectie en de winstgevendheid begint te verdampen. Zelfs een warme winter of een natte/late zomer is een drama, hangt je halve winkel vol met onverkoopbare spullen.
Een Cool Cat of Zara pakken een duidelijke aanpak hierin en worden hiervoor ook wel beloond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

kmf schreef op maandag 09 februari 2015 @ 22:40:
[...]

Niet echt sterke case...
Ontegenzeggelijk. De beleving, het kunnen passen en meten, het kunnen uitproberen van producten is iets wat online nooit zal kunnen. En ook voor eten en drinken ga je toch liever naar een cafe / restaurant / koffietent dan dat je het besteld en thuis laat bezorgen. Of zie ik dat verkeerd?
Je beseft dat Ikea hier veel genoemd wordt omdat zij wel degelijk de nadelen van andere winkels ontwijken en daarmee wel als voorbeeld kunnen dienen? Gratis parkeren? Producten die je nergens anders kan kopen? Producten die je kan retourneren ZONDER bon? Medewerkers die daadwerkelijk met goede tips kunnen komen?
Je wijkt hier af van de kern. Ik spreek uit ervaring. Ik heb een webwinkel en kan op veel aspecten onmogelijk concurreren met mijn fysieke tegenhangers. Dat wil ik ook helemaal niet. De beleving die ik kan meegeven aan bezoekers beperkt zich tot het beeldscherm. Ik kan wel duizenden euros gaan uitgeven aan productfotografie, video en klantbelevingen maar ik zal mij nooit kunnen matchen met de fysieke winkelier. Immers kan je daar het product direct uitproberen, kan iemand je meer informatie geven over het product door precies datgene te vertellen wat jij als bezoeker vraagt. "Heeft u deze variant ook met ... ". Ik kan wel 6 miljoen FAQ's schrijven die deze onzekerheden wegnemen maar een dialoog met de klant face to face laat zich daar veel makkelijker voor lenen.

Retouren is ook iets waar voorwaarden aan kleven. Als jij bij mij een product bestelt en je retourneert dit omdat het jet niet bevalt dan willen we in gesprek gaan waarom dit je niet bevalt en wat wij kunnen doen om je te voorzien van iets dat je wél bevalt. Maar mijn service reikt ook maar tot zover door het beeldscherm. En dat heb je in fysieke winkels niet.

hier is een artikel over retouren en de kosten die dit met zich meebrengen voor webshops. Ik begrijp dat we in Nederland alles willen doen om de consument te beschermen maar online zijn we te verwend en doorgeschoten. Als jij als consument iets koopt en niet zeker ben van je zaak mag je best retourneren of ruilen, maar ik als winkelier ben niet verantwoordelijk voor jouw (verkeerde) keuze. Ik doe mijn uiterste best alle vragen en onzekerheden voordat je jouw aankoop maakt weg te nemen en als je dan daarna alsnog wil retourneren of ruilen dan mag je daar best zelf de terugstuur bijdrage van voor je rekening nemen. als ik iedere keer 5,95 euro moet ophoesten voor als iemand het niet zeker weet of toch "liever de andere kleur heeft" dan ben ik in no time failliet.

bottom line is :Webwinkels kunnen op vele aspecten niet concurreren met hun fysieke tegenhangers. We willen alles zo goedkoop mogelijk als consument maar juist de meerwaarde van een fysieke winkel zorgt ervoor dat je liever iets extra betaalt voor zekerheid tegenover dat je tijd en moeite kwijt bent omdat je iets zonodig moet terugsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Nickbn schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 15:56:
[...]

Ontegenzeggelijk. De beleving, het kunnen passen en meten, het kunnen uitproberen van producten is iets wat online nooit zal kunnen. En ook voor eten en drinken ga je toch liever naar een cafe / restaurant / koffietent dan dat je het besteld en thuis laat bezorgen. Of zie ik dat verkeerd?
Even aannemende dat je beseft dat een potje eten anders is dan een printercartridge: zoals het er nu naar uit ziet, is online zelfs in die markt sterk in opmars. Thuisbezorgd.nl, justeat.nl, etc.
Immers kan je daar het product direct uitproberen, kan iemand je meer informatie geven over het product door precies datgene te vertellen wat jij als bezoeker vraagt. "Heeft u deze variant ook met ... ". Ik kan wel 6 miljoen FAQ's schrijven die deze onzekerheden wegnemen maar een dialoog met de klant face to face laat zich daar veel makkelijker voor lenen.
Daarvoor heb je selectiemenu's die een andere kleur mogelijk maken. En een lijstje met "vergelijkbare producten". En als de klant er echt behoefte aan heeft, zal hij dat moeten kunnen vragen via twitter, facebook, email of zelfs bellen.
Retouren is ook iets waar voorwaarden aan kleven. Als jij bij mij een product bestelt en je retourneert dit omdat het jet niet bevalt dan willen we in gesprek gaan waarom dit je niet bevalt en wat wij kunnen doen om je te voorzien van iets dat je wél bevalt. Maar mijn service reikt ook maar tot zover door het beeldscherm. En dat heb je in fysieke winkels niet.
Wel eens afgevraagd dat de klant helemaal niet zit te wachten op gezeur bij retourneren. En de wet "koop op afstand" juist een voordeel is? Net zoals dat een winkel waarbij je zonder gezeur kan retourneren een pre is (ikea)
hier is een artikel over retouren en de kosten die dit met zich meebrengen voor webshops. Ik begrijp dat we in Nederland alles willen doen om de consument te beschermen maar online zijn we te verwend en doorgeschoten. Als jij als consument iets koopt en niet zeker ben van je zaak mag je best retourneren of ruilen, maar ik als winkelier ben niet verantwoordelijk voor jouw (verkeerde) keuze. Ik doe mijn uiterste best alle vragen en onzekerheden voordat je jouw aankoop maakt weg te nemen en als je dan daarna alsnog wil retourneren of ruilen dan mag je daar best zelf de terugstuur bijdrage van voor je rekening nemen. als ik iedere keer 5,95 euro moet ophoesten voor als iemand het niet zeker weet of toch "liever de andere kleur heeft" dan ben ik in no time failliet.
dat is het risico bij webwinkels. Maar aan de andere kant als een fysieke winkel geen "ruilen binnen x dagen met bon" beleid heeft, dan raak je ook die klant kwijt. En iedereen in zijn kennissenkring.
bottom line is :Webwinkels kunnen op vele aspecten niet concurreren met hun fysieke tegenhangers. We willen alles zo goedkoop mogelijk als consument maar juist de meerwaarde van een fysieke winkel zorgt ervoor dat je liever iets extra betaalt voor zekerheid tegenover dat je tijd en moeite kwijt bent omdat je iets zonodig moet terugsturen.
Als je dat gelooft, is het misschien dan tijd dat je een fysieke winkel begint. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nickbn

Nickbn

Betrokken

Lieve Kmf. Je hebt allemaal goede reacties op mijn schrijfsels maar ik heb het idee dat we een beetje langs elkaar heen discussiëren. Ik vind het helemaal mooi dat er mensen zijn die alles via het internet doen en ik zie de groei ook. De cijfers liegen er niet om en de trend is merkbaar stijgende, maar dat maakt het nog niet zo dat de fysieke winkel overbodig wordt. Zeker qua eten kan justeat en thuisbezorgd niet tippen aan de beleving die een restaurant, koffiebar of cafe wel bieden.

Ik schreef ook al dat ik niet zit te wachten om m'n webwinkel tot in den treure te optimaliseren. Ik kan qua bezoekgedrag misschien wel 500 verschillende klantprofielen bedenken waar ik op moet optimaliseren. De een zit achter z'n pc om snel even iets te kopen en wil het zo goedkoop en snel mogelijk en de ander zit met z'n iPad op het toilet uitgebreid te kijken uit welke landen de grondstoffen komen van mijn producten komen en hoeveel het per grondstof kost. Ik heb niet 24 uur per dag om mijn webshop te onderhouden.

Je hebt het over 'risico' bij webwinkels maar laten we eerlijk zijn zoals je zelf al eerder zei "niemand zit te wachten op gezeur bij retouren" en ik dus ook niet. bijvoorbeeld als jij een auto koopt en je besluit na 4 km rijden dat je 'm toch niet fijn vindt dan moet je niet raar opkijken dat de dealer 'm niet zo snel weer terugneemt voor dezelfde prijs dat jij hem kocht. En ik begrijp dat een auto een andere aankoop is dan een bagel of een fietspomp maar het principe is vrij gelijk. Ik heb geen zin om onnodig euro's uit te geven voor een retourtje als het retourtje door een simpele dialoog had voorkomen kunnen worden. Maar ja niet elke klant wil de dialoog aan gaan en dan is het niet mijn verantwoordelijkheid als de klant de kont in de krib gaat gooien. Mensen kunnen soms erg onredelijk zijn.

Ik vind het mooi dat je de suggestie geeft dat ik mijn eigen fysieke winkel moet beginnen. Ik zou echt heel graag willen maar daar komt een stuk meer risico bij dan het bijhouden van m'n webwinkel. De locatie, huur, inrichting, lokale vraag, concurrenten in de buurt etc, dat zijn risico's die moeilijker zijn in te schatten en bij falen zou dat betekenen dat ik veel meer tijd moeite en geld aan kwijt zou zijn dan wanneer m'n webwinkeltje het niet redt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik weet wel dat je als webwinkel je retouren en procedures daarvoor erg goed op orde moet hebben, anders wordt het een dure grap en een enorme puinhoop. Ik las ergens dat de Wehkamp ruim een derde deel van z'n verkopen retour krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Niet online
@ discussie hierboven: Volgens mij zijn de echte winnaars straks de winkels die online en offline goed weten te combineren. Hoeveel échte 'pure player' webwinkels zijn er nou nog in Nederland? De succesvolle winkels (en dan heb ik het over het soort dat winst maakt) is op 1 hand te tellen. De anderen hebben allemaal óf een hele goede cross/multi/omni-channel ervaring (of wat dan ook het buzzword van dit jaar is), of maken bijzonder weinig winst op hun retailactiviteiten. Coolblue heeft winkels waar je een verkoper over de toonbank kunt trekken, Bol.com is bezig om samen met AH een aantal processen lekker te integreren, en de enige reden dat Wehkamp de afgelopen jaren veel winst heeft gemaakt is vanwege haar financiële tak, niet zozeer de retailactiviteiten.

Winkels die offline en online goed kunnen combineren, dat zijn de partijen die overleven. Een IKEA toont netjes de actuele magazijnvoorraad op de site, AH heeft met zijn app en bezorgdienst ook een uitstekende troef in handen, en heel veel fashionpartijen zijn heel goed bezig met online kopen en retourneren in de winkel. Die redden het wel, maar een Blokker, die 'nu al' in 7 filialen aan het testen is met een 'computer in de winkel' (wow, kan dat!), die lopen hopeloos achter en zul je snel zien verdwijnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Blokker is in tegenstelling tot bijvoorbeeld V&D nog een oud familiebedrijf waar nog erg veel geld in zit en die gaan het dus echt nog wel een tijdje volhouden lijkt mij. Wel moeten ze hun profiel en strategie en uitstraling, etc. drastisch moderniseren en opfrissen, maar daar hebben ze nog wel tijd voor lijkt mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

En alsjeblieft eens wat service gaan bieden, het kan zijn dat ik veel pech heb, maar telkens als ik de Blokker inloop kom ik alleen maar ongeïnteresseerde studenten van rond mijn leeftijd tegen die of niet weten wat het is wat ik zoek, of waar het ligt, en nog vaker een combinatie van die twee "een elektrische citruspers? ehm, ik denk dat die eh, bij de eh huishoudelijke spullen liggen, denk ik",

Bij de andere bedrijven die onder Blokker vallen zijn mijn ervaringen niet veel beter. En daarom loop ik wel de 2 "kleinere" speelgoedwinkels in, maar loop ik de Intertoys steevast voorbij.

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Als je dat al moet vragen dan deugt de winkel inrichting niet. Of je bent zelf echt te blind/lui/dom om het schap met de 'elektrische citruspersen' te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Fiber schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 17:49:
Of je bent zelf echt te blind/lui/dom om het schap met de 'elektrische citruspersen' te vinden...
Ik heb helemaal geen zin om zo'n hele winkel door te lopen en vraag z.s.m. aan iemand die daar werkt waar hetgeen ligt dat ik zoek. Kan zomaar op een andere plek liggen als je zou denken. Zo vreemd vind ik dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
VasZaitsev schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 17:43:
[...]
En daarom loop ik wel de 2 "kleinere" speelgoedwinkels in, maar loop ik de Intertoys steevast voorbij.
'Vroeger' had de intertoys ook nog wel wat te bieden. Bijvoorbeeld een vestiging met radiografische apparatuur of modeltreintjes. Maar ook gewoon een goede sortering bordspelen.

Nu zijn het plastic warenhuizen met (merk) spullen die je online (of 2de hands op marktplaats) net zo goed kunt vinden.

Dus ondertussen zitten er in de regio een goede modelbouwzaak, een goede bordspelzaak en nog een paar andere winkels waar ik graag kom omdat ze gewoon veel leuke en goede spullen hebben voor een goede prijs. En alleen voor prul voor mijn nichtje van 1 wandel je nog even de intertoys (of Blokker) in. Maar als ze iets leuks hebben bij de AH, Kruidvat of Action kan het ook daar vandaan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Fiber schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 17:49:
Als je dat al moet vragen dan deugt de winkel inrichting niet. Of je bent zelf echt te blind/lui/dom om het schap met de 'elektrische citruspersen' te vinden...
Ze hadden toen net wéér de hele winkel in de war geschopt met een nieuwe indeling, en voor het gemak stonden de normale persen op een compleet andere plek dan hun elektrische broertjes.

Sowieso, waarom moeten winkels zo vaak indeling wisselen? Kan ik eindelijk mijn weg vinden in een winkel, verplaatsen ze weer alles :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:37
Winkeliers hebben (kort door de bocht) over het algemeen een hekel aan mensen die de weg kunnen vinden in hun winkel. Dat soort mensen lopen doelbewust naar het product wat ze willen hebben, pakken dat ene product en gaan richting kassa. Veel liever hebben ze mensen die (moeten) zoeken en mogelijk vatbaar zijn voor impulsaankopen waardoor ze met meer de winkel uitgaan dan ze van plan waren.
Winkels (en etalages) goed indelen (goed voor de winkelier is niet perse goed voor de klant) is een vak en gaat veel verder dan je denkt.

Hoeveel supermarkten ken je overigens waar je vanaf de ingang (vrijwel) direct naar de kassa kunt lopen of kijk eens naar het verschil in merk/product op ooghoogte en producten die hoger of lager staan.
Of van die uitverkoop bakken waar alles zo erin gedonderd is en niet netjes gestapeld/neergelegd waardoor het ineens nog goedkoper lijkt.

[ Voor 24% gewijzigd door ninjazx9r98 op 10-02-2015 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002

Metro2002

Memento mori

[...]

P&R zou gratis moeten zijn wil het een succes worden. Je moet immers ook het OV nog betalen voor het laatste deel van je reis.

In Spijkenisse zijn ze ook wakkker. Heel nieuw centrum gebouwd een paar jaar geleden (en best mooi geworden) maar mensen bleven toch massaal weg, waarom? Omdat je in Hoogvliet (wat er naast ligt) gratis kan parkeren en Spijkenisse stevige bedragen rekende voor parkeren terwijl er echt plek genoeg is, er meerdere parkeergarages zijn etc. Maar dat is al jarenlang een probleem en Hoogvliet lacht zich rot want daar staan de parkeerplaatsen altijd stampesvol en is het enorm druk terwijl je in Spijkenisse Centrum een kanon kon afschieten.
Ze hebben nu het tarief verlaagd naar 1 euro per uur dus ben benieuwd wat dat gaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
De P&R oplossing die ik ken zijn altijd incl. OV naar het centrum hoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Metro2002 schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:48:
[...]

P&R zou gratis moeten zijn wil het een succes worden. Je moet immers ook het OV nog betalen voor het laatste deel van je reis.

In Spijkenisse zijn ze ook wakkker. Heel nieuw centrum gebouwd een paar jaar geleden (en best mooi geworden) maar mensen bleven toch massaal weg, waarom? Omdat je in Hoogvliet (wat er naast ligt) gratis kan parkeren en Spijkenisse stevige bedragen rekende voor parkeren terwijl er echt plek genoeg is, er meerdere parkeergarages zijn etc. Maar dat is al jarenlang een probleem en Hoogvliet lacht zich rot want daar staan de parkeerplaatsen altijd stampesvol en is het enorm druk terwijl je in Spijkenisse Centrum een kanon kon afschieten.
Ze hebben nu het tarief verlaagd naar 1 euro per uur dus ben benieuwd wat dat gaat doen.
Dus vandaar de storingen aan de Spijkenisserbrug de hele tijd. Ze willen het winkelend publiek niet over laten steken. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Deveon schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 10:53:
De P&R oplossing die ik ken zijn altijd incl. OV naar het centrum hoor..
http://www.amsterdam.nl/p...eren-amsterdam/p-r/arena/
OV-kaartjes
Om verder te reizen naar het centrum koopt u een P+R GVB kaart bij de blauwe automaten (1 per persoon, maximaal 5 stuks per auto). U kunt ook uw eigen OV-chipkaart gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

ninjazx9r98 schreef op dinsdag 10 februari 2015 @ 20:16:
Winkeliers hebben (kort door de bocht) over het algemeen een hekel aan mensen die de weg kunnen vinden in hun winkel. Dat soort mensen lopen doelbewust naar het product wat ze willen hebben, pakken dat ene product en gaan richting kassa. Veel liever hebben ze mensen die (moeten) zoeken en mogelijk vatbaar zijn voor impulsaankopen waardoor ze met meer de winkel uitgaan dan ze van plan waren.
Winkels (en etalages) goed indelen (goed voor de winkelier is niet perse goed voor de klant) is een vak en gaat veel verder dan je denkt.

Hoeveel supermarkten ken je overigens waar je vanaf de ingang (vrijwel) direct naar de kassa kunt lopen of kijk eens naar het verschil in merk/product op ooghoogte en producten die hoger of lager staan.
Of van die uitverkoop bakken waar alles zo erin gedonderd is en niet netjes gestapeld/neergelegd waardoor het ineens nog goedkoper lijkt.
De meeste supermarkten die ik ken zijn dusdanig open dat ik direct erin kan lopen en weer eruit, de enige die dat tot mijn grote ergenis niet heeft is de AH, overigens ook een winkel waar ik meuk nooit kan vinden, maar dat komt omdat ik de Lidl gewend ben.

En juist een "puinhoop" zoals de Action verplaatst nooit hun producten, want mensen sneupen toch wel voor leuke dingen, vanwege de lage prijs. Laatst ging ik naar binnen voor 1 lampje a 1,40, ik liep naar buiten met mijn lampje, een touw voor de hond, eten voor de kat en nog zat andere meuk voor totaal 12,40, terwijl ik een onoverzichtelijke winkel als de Blokker echt zo snel mogelijk weer uit wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
Je hebt helemaal gelijk, maar parkeren na 10 uur 's ochtend kost dan ook slechts 1 euro per 24 uur en het retourtje naar het centrum (2 personen:) 5, (3 personen:) 5,90, (4 personen:) 6,80 of (5 personen:) 7,70.

Vergelijk dat maar is met parkeren in het centrum.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Deveon schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:51:
[...]

Je hebt helemaal gelijk, maar parkeren na 10 uur 's ochtend kost dan ook slechts 1 euro per 24 uur en het retourtje naar het centrum (2 personen:) 5, (3 personen:) 5,90, (4 personen:) 6,80 of (5 personen:) 7,70.

Vergelijk dat maar is met parkeren in het centrum.
Ik vergelijk dat met "bezorgkosten" en zie dat een ritje amsterdam, al dan niet P+R mij niet waard zijn. De Apple store was de enige winkel waarbij ik 20 euro had uitgetrokken om te bezoeken (en ik verliet deze dan ook met een refurbished iPhone na achterlaten van een bekraste)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
kmf schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:56:
[...]

Ik vergelijk dat met "bezorgkosten" en zie dat een ritje amsterdam, al dan niet P+R mij niet waard zijn. De Apple store was de enige winkel waarbij ik 20 euro had uitgetrokken om te bezoeken (en ik verliet deze dan ook met een refurbished iPhone na achterlaten van een bekraste)
Een dagje uit is ook wat waard... Of drink en/of eet jij ook nooit buiten de deur? Thuisbezorgd is namelijk vele mate goedkoper.

Fysieke winkels kunnen never nooit tippen aan de prijzen van webwinkels, maar ze kunnen zeker wel concurreren in ervaring. Kijk bijvoorbeeld maar naar het verkoop concept van Ikea icm het restaurant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Deveon schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:13:
[...]

Een dagje uit is ook wat waard... Of drink en/of eet jij ook nooit buiten de deur?
Bij de restaurants waar ik kom hebben ze voor gratis parkeren gezorgd. Of ze kiezen een locatie uit dat wel gemakkelijk met OV te bereiken is.
Fysieke winkels kunnen never nooit tippen aan de prijzen van webwinkels, maar ze kunnen zeker wel concurreren in ervaring. Kijk bijvoorbeeld maar naar het verkoop concept van Ikea icm het restaurant.
Winkels moeten een meerwaarde bieden, dat is dan ook de conclusie van deze topic. Een gemiddelde winkel dat gemiddelde producten verkoopt tegen een hogere prijs en dan ook nog eens obstakels oplegt, dat is geen lang leven beschoren.

[ Voor 4% gewijzigd door kmf op 11-02-2015 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Niet online

RobinHood

Ikea heeft dan ook gewoon erg goede prijzen voor wat je krijgt, ook in het restaurant, en daarbij ook nog eens goede service. Ze hebben daarin eigenlijk geen concurrentie in Nederland volgens mij.

Je hebt natuurlijk wel de bouwmarkten waar je soms wat dingen kan kopen, en dingen als de Kwantum, Leen Bakker en de woonboulevards, maar, dat kunnen imo niet tippen aan de prijs/kwaliteit/service van de Ikea.

Als dagje uit vind ik statten/stadten niet echt geweldig, tenzij ik echt opzoek ben naar iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 23:37
VasZaitsev schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:45:
[...]

De meeste supermarkten die ik ken zijn dusdanig open dat ik direct erin kan lopen en weer eruit, de enige die dat tot mijn grote ergenis niet heeft is de AH, overigens ook een winkel waar ik meuk nooit kan vinden, maar dat komt omdat ik de Lidl gewend ben.
Ik heb het achteraf gezien wat ongelukkig geformuleerd, je kunt mogelijk wel (bijna) direct naar de kassa maar dan kom je ook zo goed als niets tegen.
Uitzonderingen zijn er altijd maar ik vond onderstaande link wel een aardige om te lezen en voor veel supermarkten die ik ken klopt het bijna woord voor woord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
kmf schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:20:
[...]

Bij de restaurants waar ik kom hebben ze voor gratis parkeren gezorgd. Of ze kiezen een locatie uit dat wel gemakkelijk met OV te bereiken is.
Dus betaal je de parkeerkosten via het eten of het drinken (want een parkeerplaats kost nog steeds geld). Ik betaal liever voor transparantie zodat ik een keuze heb om een bepaalde kostenpost te mijden.
Winkels moeten een meerwaarde bieden, dat is dan ook de conclusie van deze topic. Een gemiddelde winkel dat gemiddelde producten verkoopt tegen een hogere prijs en dan ook nog eens obstakels oplegt, dat is geen lang leven beschoren.
Dat doet niet alleen de winkel, maar de hele winkelstraat en het karakter van de stad c.q. de eerder genoemde ervaring (iets wat een Ikea of webshop niet kan bieden). Dat jij en ik daar niet op zitten te wachten als tweakers betekent niet dat het allemaal verkeerd is. Wij zijn maar een hele kleine doelgroep hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
Deveon schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:51:
[...]

Dus betaal je de parkeerkosten via het eten of het drinken (want een parkeerplaats kost nog steeds geld). Ik betaal liever voor transparantie zodat ik een keuze heb om een bepaalde kostenpost te mijden.
Prima, ik hoef geen analyse van de prijsopbouw te zien. Het gaat om de eindprijs. De opsomming van de kosten per onderdeel van een iPhone is ook compleet nietszeggends.
Dat doet niet alleen de winkel, maar de hele winkelstraat en het karakter van de stad c.q. de eerder genoemde ervaring (iets wat een Ikea of webshop niet kan bieden). Dat jij en ik daar niet op zitten te wachten als tweakers betekent niet dat het allemaal verkeerd is. Wij zijn maar een hele kleine doelgroep hoor.
Gezien de mooie toekomstperspectief van bepaalde winkelstraten en stadscentra kan je dan maar concluderen dat OF de tweakers-doelgroep heel groot is OF andere mensen ook dezelfde denken. Namelijk dat "de karakter van een stad, winkelstraat of winkel" niet toereikend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
VasZaitsev schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 12:22:
Ikea heeft dan ook gewoon erg goede prijzen voor wat je krijgt, ook in het restaurant, en daarbij ook nog eens goede service. Ze hebben daarin eigenlijk geen concurrentie in Nederland volgens mij.
Volgens mij probeert die formule die zo'n woonshow sponsort de Ikea-formule na te apen. Woon Expess of zo, maar blijkbaar is enkel de formule kopiëren niet voldoende als het product zelf niet voldoet.

Het is toch een combinatie van heel veel factoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
kmf schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 13:07:
[...]

Prima, ik hoef geen analyse van de prijsopbouw te zien. Het gaat om de eindprijs. De opsomming van de kosten per onderdeel van een iPhone is ook compleet nietszeggends.

[...]

Gezien de mooie toekomstperspectief van bepaalde winkelstraten en stadscentra kan je dan maar concluderen dat OF de tweakers-doelgroep heel groot is OF andere mensen ook dezelfde denken. Namelijk dat "de karakter van een stad, winkelstraat of winkel" niet toereikend is.
Ik heb heel vaak het gevoel bij winkelstraten: "wat zou het op internet kosten?" en "op internet kost dit de helft". Dan verdwijnt mijn kooplust al snel. We gaan 1x/jaar naar Bataviastad voor kleren en daar houdt het wel op. Het winkelcentrum hier is toch vaak een filiaal van merk x, dus die kan ik ook online bekijken. Dan heb ik nog keuze in mijn maat, want meestal zijn alleen abstracte maten over. Tel daarbij op dat maten ook veranderen (XL nu is niet XL vroeger) en je kan maar beter een heel maatspectrum online bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
VasZaitsev schreef op woensdag 11 februari 2015 @ 11:45:
[...]
En juist een "puinhoop" zoals de Action verplaatst nooit hun producten, want mensen sneupen toch wel voor leuke dingen, vanwege de lage prijs. Laatst ging ik naar binnen voor 1 lampje a 1,40, ik liep naar buiten met mijn lampje, een touw voor de hond, eten voor de kat en nog zat andere meuk voor totaal 12,40, terwijl ik een onoverzichtelijke winkel als de Blokker echt zo snel mogelijk weer uit wil.
???

Juist een Action heeft nooit een vaste locatie voor producten, waar een normale winkel hetzelfde assortiment behoud en de locatie wisselt verwisselt de action het hele assortiment (en daarmee indirect ook alle locaties) continue.
Pagina: 1 ... 4 ... 135 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels