Maar als niemand meer de deur uit hoeft is dat ook geen probleem.Señor Sjon schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:42:
Komt erop neer dat de grachten helemaal onbegaanbaar worden met lossende busjes?
alles kan off-topic
Maar als niemand meer de deur uit hoeft is dat ook geen probleem.Señor Sjon schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 10:42:
Komt erop neer dat de grachten helemaal onbegaanbaar worden met lossende busjes?
alles kan off-topic
Anoniem: 39993
Dan moet je echt bij de ouderwetse ondernemer zijn inderdaad. Hier zit er nog 1 gelukkig. Toen we een huis met tuin kochten hadden we aardig wat spullen nodig. Gewoon naar de winkel gegaan, alles gekocht en 's avonds kwam hij het ff brengen met z'n bus. Dat wad 8 jaar geleden al erg bijzonder. Werkt wel, want ik gun hem daardoor wel omzet. Ik gun bepaalde lokale winkeliers trouwens best wat, want het is soms toch wel erg handig dat ze er zijn. Maar dat zijn dus niet de warenhuizen, electrozaken en kledingwinkels.ehtweak schreef op donderdag 6 december 2018 @ 17:45:
Grote/lastige producten vervoeren?
Dat deed de aardige lokale winkelier vroeger voor je! Dat heette, met een heel ouderwetsch woord "service".![]()
Maar ik begrijp dat anno nu, dat woord erg verwaterd is.![]()
[...]
Een groothandel is inderdaad vaak duurder. Het is daarom ook niet raar als er bij een plaatselijke AH ineens een bestelling voor "bovengemiddeld huis-tuin-keuken gebruik" gedaan wordtijdod schreef op donderdag 6 december 2018 @ 20:53:
[...]
Ik moet eerlijk zeggen dat ik daar sowieso maar zelden kom. Eigenlijk nooit te moeite waard. Komt regelmatig voor dat mijn lokale AH goedkoper is dan de ex BTW prijs bij de groothandel (toegegeven, ik koop dan geen heel pallet tegelijk).
Hier in het dorp zit nog een dergelijke electrowinkel. Toen de wasmachine kapot ging om 11.00 een nieuwe gekocht die voor 12:00 in huis werd gebracht, aangesloten en de oude weer meegenomen. Voor dat soort service heb ik die 20 euro meer wel over. Ook over voorraad kun je niks te klagen hebben.Anoniem: 39993 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:10:
[...]
Dan moet je echt bij de ouderwetse ondernemer zijn inderdaad. Hier zit er nog 1 gelukkig. Toen we een huis met tuin kochten hadden we aardig wat spullen nodig. Gewoon naar de winkel gegaan, alles gekocht en 's avonds kwam hij het ff brengen met z'n bus. Dat wad 8 jaar geleden al erg bijzonder. Werkt wel, want ik gun hem daardoor wel omzet. Ik gun bepaalde lokale winkeliers trouwens best wat, want het is soms toch wel erg handig dat ze er zijn. Maar dat zijn dus niet de warenhuizen, electrozaken en kledingwinkels.
Before we work on artificial intelligence, let`s do something about natural stupidity
LOL.yannickie111 schreef op vrijdag 7 december 2018 @ 13:56:
[...]
Het is daarom ook niet raar als er bij een plaatselijke AH ineens een bestelling voor "bovengemiddeld huis-tuin-keuken gebruik" gedaan wordt
Dus daar komen onze wiskunde sommen van...ehtweak schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 14:09:
[...]
LOL.
Ik zie dat alhier wel vaker...
Regelmatig een 'buitenlands' iemand die een winkelwagen vol met kilopakken bloem en zonnebloemolie meeneemt bij de Aldi/Lidl.
Of zomaar iemand die 50 kroppen ijsbergsla of alleen maar wat dozen komkommers komt kopen bij de supermarkt...
De lokale ijszaak komt zo nu en dan even 2 rolcontainers melk halen bij de Aldi in het dorp. Blijkbaar toch goedkoper dan de Makro oid.ehtweak schreef op zaterdag 8 december 2018 @ 14:09:
[...]
LOL.
Ik zie dat alhier wel vaker...
Regelmatig een 'buitenlands' iemand die een winkelwagen vol met kilopakken bloem en zonnebloemolie meeneemt bij de Aldi/Lidl.
Of zomaar iemand die 50 kroppen ijsbergsla of alleen maar wat dozen komkommers komt kopen bij de supermarkt...
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
Waarschijnlijk een wurgconstructie van de vastgoedeigenaren. De meeste panden zijn ex V&D panden en die vastgoedeigenaren wilde natuurlijk diezelfde extreme voorwaarden hanteren anders moeten ze afschrijven op hun panden en daar hebben ze natuurlijk geen zin in.gws24 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:45:
Oef, blijkbaar heeft HB in Nederland 80 miljoen euro verlies geleden dit jaar:
https://www.telegraaf.nl/...-ons-land-zware-verliezen
Opvallend vind ik dat ze dus vastzitten aan langlopende en dure leasecontracten voor de panden waardoor ze ook niet de opening van 2 nieuwe winkels uit kunnen stellen. Toch wel een klassieke fout wat bij zoveel winkelketens fout is gegaan de afgelopen jaren.
HD4Life @ Full-HD
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Als huurder waren ze juist in het voordeel. De panden die V&D achterliet kunnen niet zomaar gevuld worden. Er zijn weinig partijen die daar in passen of willen passen. Dus ik neem aan dat HB niet perse veel huur betaald. Ik verwacht juist relatief weinig.Davidshadow13 schreef op donderdag 13 december 2018 @ 13:52:
[...]
Waarschijnlijk een wurgconstructie van de vastgoedeigenaren. De meeste panden zijn ex V&D panden en die vastgoedeigenaren wilde natuurlijk diezelfde extreme voorwaarden hanteren anders moeten ze afschrijven op hun panden en daar hebben ze natuurlijk geen zin in.
Als je geen eigen vastgoed hebt dan ben je als groot warenhuis op triple A locaties in binnensteden overgeleverd aan de grillen van de vastgoedeigenaren. Dat probleem zie je dus minder bij de warenhuizen die wel eigen vastgoed hebben, die hoeven zich daar minder zorgen over te maken maarja dan drukt het vastgoed is slechte tijden wel weer op de balans.
[ Voor 20% gewijzigd door SkiFan op 14-12-2018 08:45 ]
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Duitsland is ook niet echt met Nederland te vergelijken. De koopkracht is een stuk hoger, een alleenverdiener met gezin houdt bij hetzelfde salaris wel 1000+ euro netto per maand meer over dan in Nederland. Daarnaast zijn woonlasten lager, autokosten zijn lager, andere lasten zijn over het algemeen lager dus het is logisch dat de middenstand die staat en valt bij de middenklasse het in Duitsland een stuk ruimer heeft.SkiFan schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 08:44:
Het vreemde is ook dat ze anders zijn dan de Galeria's in Duitsland. Die keten loopt een stuk beter dan HB in NL. Galeria is meer ingericht als de V&D vroeger, in de goede tijden. Dus gewoon een gezellige, volgestouwde winkel waar je van alles kunt vinden, van lekkernijen en speelgoed tot kleding. HB probeert het hogere middensegment te bereiken, maar faalt daar helaas in.
Dat had ik bij de V&D ook altijd wel. Daar kon je altijd ongestoord snuffelen tussen de boeken, electronica, Lego, kantoorspulletjes, keukenspullen, etc.. En ze hadden herenkleding zonder opdringerige verkopers die meestal goed paste tegen redelijke prijzen. Eigenlijk mis ik ze nog best een klein beetje...alexbl69 schreef op vrijdag 14 december 2018 @ 12:07:
Was vorige week in de Bijenkorf in Maastricht. Vond dat altijd een prettige winkel omdat er naast de mode voor de vrouw ook voor de man meestal wel wat (geen mode) te vinden was. Denk aan boeken en wat huishoudelijke gadgets...
[...]
[ Voor 41% gewijzigd door Fiber op 15-12-2018 13:44 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Het meeste personeel in brick&mortar winkels heeft ook geen goedbetaalde fulltime baan met vast contract. Ook die hebben flexibele, saaie, slecht betaalde rotbaantjes. Alleen op iets minder onmogelijke uren...Fiber schreef op zaterdag 15 december 2018 @ 13:37:
Helaas is de keerzijde van al dat online shoppen dat er steeds meer volwaardige echte banen worden vervangen door flexibele, saaie, slecht betaalde rotbaantjes op onmogelijke uren. In het onderstaande artikel gaat het toevallig over PicNic, maar het zal bij AH.nl, Bol.com, Zalando, CoolBlue, Amazon en niet te vergeten PostNL, DHL, etc. niet anders zijn.
Punctuality is the politeness of kings
Metallicgear Neo micro,AMD Ryzen 7 5700G,ASUS ROG Strix B550-I Gaming, Crucial DDR4 2x8GB,PC3600, Samsung 980Pro 1 TB ,2x Seagate ST4000LM024 SATA 4TB 2.5 ,be quiet Efficient F1 350W, be quiet! Dark Rock 4
audiojunk schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:15:
https://www.telegraaf.nl/...arkt-voorziet-lastig-2019
Toevallig gister in A'dam Noord geweest en daar is het hard achteruit gegaan,.
Ik wou een Philips Airfrryer kopen maar had het idee dat er alleen maar ingeruilde modellen stonden.
Ook bij de Seagate 4TB portable waren verpakkingen al open geweest en beschadigd terwijl deze in een plastic box zaten, duidelijk retour modellen.
Zoiets zegt eigenlijk ook al genoeg. Al vast apart gezet zodat als het fout gaat, het de rest van het concern niet raakt.Ceconomy is de voormalige detailhandelstak van Metro, de eigenaar van groothandelsketen Makro, en werd vorig jaar afgesplitst van dat concern
Tja, onze lokale MediaMarkt heeft het het afgelopen jaar geprobeerd met elektrische fietsen. Halve winkel was ineens een fietsenzaak. Maar blijkbaar is dat ook geen succes geweest want afgelopen zondag was ik er nog eens binnengelopen en zag dat alle fietsen inmiddels weer uit de winkel waren en die plaats weer ingenomen was door "normaal MediaMarkt spul". Er loopt dan nog best veel volk rond, maar of die allemaal wat kopen...audiojunk schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:15:
Ik wou een Philips Airfrryer kopen maar had het idee dat er alleen maar ingeruilde modellen stonden.
Ook bij de Seagate 4TB portable waren verpakkingen al open geweest en beschadigd terwijl deze in een plastic box zaten, duidelijk retour modellen.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
HD4Life @ Full-HD
Het is al eerder in het nieuws geweest en volgens hier ook wel langsgekomen dat 2018 'er op of eronder zou zijn' voor Mediamarkt. Van mijn (ex) lokale Mediamarkt is in het regionale dagblad bekend gemaakt dat die sinds opening structureel verlies draait.audiojunk schreef op woensdag 19 december 2018 @ 10:15:
[ Voor 8% gewijzigd door gold_dust op 19-12-2018 11:56 ]
Klopt maar dat heeft meer te maken met de formule dan met onmacht. Media Markt kan zijn hele operatie gewoon niet winstgevend draaien als het dezelfde prijzen zou hanteren als webwinkels daarvoor zit er teveel overhead op de panden, personeel, HR, service etc.Señor Sjon schreef op woensdag 19 december 2018 @ 11:57:
Behalve look&feel van producten voegt de winkel zelf weinig toe op dit moment? Er is vaak niet te handelen op de prijzen en de laagste prijs garantie is ook niet meer wat het geweest is.
HD4Life @ Full-HD
Mediamarkt is vaak iets goedkoper dan Coolblue met een ruimer aanbod. Is Coolblue dan helemaal kansloos?Davidshadow13 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:01:
[...]
Klopt maar dat heeft meer te maken met de formule dan met onmacht. Media Markt kan zijn hele operatie gewoon niet winstgevend draaien als het dezelfde prijzen zou hanteren als webwinkels daarvoor zit er teveel overhead op de panden, personeel, HR, service etc.
Dus zonder de steun van de fabrikanten die bij moeten betalen is het of dat, of hopen dat de nieuwe servicegerichte campagne ervoor zorgt dat mensen iets meer willen betalen maar dat betwijfel ik.
alles kan off-topic
In mijn ogen heb je vaker bij CoolBlue wel keuze. Vaak meer dan de Mediamarkt. Dan betaal ik liever iets meer als ik bijvoorbeeld bij de CB wel keuze heb in een kleurtje en bij de Mediamarkt niet.Ankona schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:09:
[...]
Mediamarkt is vaak iets goedkoper dan Coolblue met een ruimer aanbod. Is Coolblue dan helemaal kansloos?
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Die hebben in de beeldvorming dan weer service hoog in het vaandel staan.Ankona schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:09:
Mediamarkt is vaak iets goedkoper dan Coolblue met een ruimer aanbod. Is Coolblue dan helemaal kansloos?
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Dat is denk ook de reden waarom er veel winkels verdwijnen.Señor Sjon schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:02:
Ze hebben natuurlijk zelf de naam gekweekt van lage prijzen en geen service. Als de prijzen dan niet meer laag zijn, waarom zou je er dan nog heen gaan?
Dat doen ze idd knap. Ze leveren precies hetzelfde maar bij veel consumenten staan ze wel hoger in aanzien omdat ze zichzelf zo overdreven veel op de schouder kloppen.hoevenpe schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:13:
[...]
Die hebben in de beeldvorming dan weer service hoog in het vaandel staan.
alles kan off-topic
Mwa, de gebruiksvriendelijkheid van de webshop van Coolblue en inzicht in het levertraject is toch wel echt een klap beter dan de MediaMarkt website. Daarnaast heeft Coolblue meer op voorraad met <24 h levertijd dan Media Markt en biedt Coolblue ook same day delivery aan in-store en thuis en dat heeft de Media Markt naar mijn weten ook nog niet. Dus ze lopen wel degelijk iets voor.Ankona schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:20:
[...]
Dat doen ze idd knap. Ze leveren precies hetzelfde maar bij veel consumenten staan ze wel hoger in aanzien omdat ze zichzelf zo overdreven veel op de schouder kloppen.
HD4Life @ Full-HD
De media markt bij ons in de buurt heeft wel eens een hele tafels vol staan met artikelen die al geopend zijn, en waar dan 10-20% korting op zit, vaak zitten hier ook de demo apparatuur tussen die alsnog worden weggegooid omdat het te versleten isDavidshadow13 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:01:
[...]
Mwa, de gebruiksvriendelijkheid van de webshop van Coolblue en inzicht in het levertraject is toch wel echt een klap beter dan de MediaMarkt website. Daarnaast heeft Coolblue meer op voorraad met <24 h levertijd dan Media Markt en biedt Coolblue ook same day delivery aan in-store en thuis en dat heeft de Media Markt naar mijn weten ook nog niet. Dus ze lopen wel degelijk iets voor.
In de winkels is het inderdaad niet veel anders. Daar moet je soms ook lang wachten voor je geholpen wordt en ben geen fan van het nummertje trekken. Anderzijds heeft Coolblue veel minder last van retouren en geopende verpakkingen in de winkels vanwege hun "2e kans artikelen". Daar heeft Media Markt met hun retourbeleid vooral in de oudheid heel veel last van. Soms staat er alleen maar geopende dozen in een schap en dat ziet er niet uit.
[ Voor 1% gewijzigd door BladeSlayer1000 op 19-12-2018 13:09 . Reden: Spellingsfout verbeterd ]
Ik bestel uitsluitend bij Amazon voor de prijs, de service vind ik gruwelijk. Alleen al dat je eerst door het hele bestelproces heen moet om de uiteindelijke prijs te kunnen zien, en vervolgens ook regelmatig blijkt dat de prijs halverwege het bestelproces toch weer is aangepast. Dat is allemaal gericht om de klant eerst werk te laten doen, zodat-ie minder snel afhaakt als-ie de uiteindelijke prijs ziet.gold_dust schreef op woensdag 19 december 2018 @ 12:47:
Als je service wil kun je beter bij Amazon bestellen. Daar is de service(los van de levertijd) in mijn ervaring echt goed. Zodra Amazon zich echt serieus op de Nederlandse markt gaat richten, en niet half vanaf de Duitse site zoals nu, gaan Mediamarkt en Coolblue het pas echt moeilijk krijgen. De prijzen zijn vaak ook nog lager bij Amazon.
En om er dan helemaal aan het eind achter te komen dat op jouw adres niet geleverd kan worden, of alleen voor 15 euro extra.RemcoDelft schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:05:
Ik bestel uitsluitend bij Amazon voor de prijs, de service vind ik gruwelijk. Alleen al dat je eerst door het hele bestelproces heen moet om de uiteindelijke prijs te kunnen zien, en vervolgens ook regelmatig blijkt dat de prijs halverwege het bestelproces toch weer is aangepast. Dat is allemaal gericht om de klant eerst werk te laten doen, zodat-ie minder snel afhaakt als-ie de uiteindelijke prijs ziet.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat klopt, maar de after sales is wel goed. Om een voorbeeld te geven: robotstofzuiger gaat na 23 van de 24 maanden garantie kapot. Amazon stuurt gewoon een nieuwe. De website zelf kan beter inderdaad. Die 3rd-party marktplaats hoeft ook niet wat mij betreft.RemcoDelft schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:05:
Ik bestel uitsluitend bij Amazon voor de prijs, de service vind ik gruwelijk. Alleen al dat je eerst door het hele bestelproces heen moet om de uiteindelijke prijs te kunnen zien, en vervolgens ook regelmatig blijkt dat de prijs halverwege het bestelproces toch weer is aangepast. Dat is allemaal gericht om de klant eerst werk te laten doen, zodat-ie minder snel afhaakt als-ie de uiteindelijke prijs ziet.
Dat is gewoon NL <> DE BTW. Daar kan Amazon in principe weinig aan doen.RemcoDelft schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:05:
[...]
Het is voor Amazon geen enkel probleem om die berekening alvast te doen als je toch al ingelogd bent. Vroeger kon je dan ook meteen verzendkosten zien en van die 'snelle berekeningen' aan de zijkant doen.Señor Sjon schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:38:
[...]
Dat is gewoon NL <> DE BTW. Daar kan Amazon in principe weinig aan doen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gewoon veel doorklikken en dan afhaken. Al je gedrag wordt gelogd en geanaliseerd om een maximale omzet te genereren. Als ze zien dat men hierdoor juist afhaakt ipv toch maar besteld sturen ze zo weer bij.Gonadan schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:41:
[...]
Het is voor Amazon geen enkel probleem om die berekening alvast te doen als je toch al ingelogd bent. Vroeger kon je dan ook meteen verzendkosten zien en van die 'snelle berekeningen' aan de zijkant doen.
Dat is nu allemaal verdwenen en word je geforceerd tot aan de bevestigingspagina door te klikken om te weten waar je aan toe bent.
De regels niet, de presentatie wel. En reken maar dat dit een bewuste keus is en dat ze verwachten op die manier meer te verdienen.Señor Sjon schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:38:
[...]
Dat is gewoon NL <> DE BTW. Daar kan Amazon in principe weinig aan doen.
alles kan off-topic
Anoniem: 567735
Maar Amazon weet toch niet vooraf naar welk land ik wil laten verzenden? Haal regelmatig zendingen in Duitsland uit een Locker of afhaalpunt als me dat beter uitkomt.Gonadan schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:41:
[...]
Het is voor Amazon geen enkel probleem om die berekening alvast te doen als je toch al ingelogd bent.
Amazon weet mijn afleveradressen en kon vooraf ook uitermate goed voorspellen wat de verzendkosten zouden worden. Dat stond gewoon aangegeven met je standaardverzendadres erbij en als je daarvan af wilde wijken dan kon je herberekenen. Die optie is gewoon totaal verdwenen, het is echt geen onoverkomelijke beperking, het is gewoon een keuze.Anoniem: 567735 schreef op woensdag 19 december 2018 @ 16:56:
Maar Amazon weet toch niet vooraf naar welk land ik wil laten verzenden? Haal regelmatig zendingen in Duitsland uit een Locker of afhaalpunt als me dat beter uitkomt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Toch wil ik hier meegeven dat dit niet perse de schuld van de winkel is. Eerder dat je gewoon naar de verkeerde winkel bent geweest. Jij wilt een heel specifiek product in een specifieke uitvoering welke niet algemeen gebruikt wordt.ehtweak schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:34:
Vandaag weer zo'n miskleun van de stenen winkel(s)...
HD4Life @ Full-HD
Ik moet bekennen dat ik bijna nog uitsluitend koop op Amazon. Alleen rond de feestdagen paar keer Bol.com vanwege de snelle levering. Amazon is altijd goedkoper geweest voor mijn smartphones, Lego en gereedschap. En de service is gewoon prima. In februari 2018 een smartphone gekocht, vertoont al tijdje vreemde kuren. Afgelopen week berichtje gestuurd of ze iets voor mij kunnen betekenen. Ik kan hem kosteloos retour zenden en krijg mijn aankoopbedrag terug. Is geen Nederlandse winkel die je dat geeft. Als er een goed en goedkoop alternatief was in Nederland dan kocht ik graag daar maar het is er gewoon niet.gold_dust schreef op woensdag 19 december 2018 @ 13:21:
[...]
Dat klopt, maar de after sales is wel goed. Om een voorbeeld te geven: robotstofzuiger gaat na 23 van de 24 maanden garantie kapot. Amazon stuurt gewoon een nieuwe. De website zelf kan beter inderdaad. Die 3rd-party marktplaats hoeft ook niet wat mij betreft.
[ Voor 3% gewijzigd door Cobb op 28-12-2018 15:21 ]
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Anoniem: 915187
Als ze op de plaats van alle meubels en woningaccessoires gewoon bouwmaterialen hadden staan dan zou dit makkelijk in het assortiment passen.Davidshadow13 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 14:41:
[...]
Toch wil ik hier meegeven dat dit niet perse de schuld van de winkel is. Eerder dat je gewoon naar de verkeerde winkel bent geweest. Jij wilt een heel specifiek product in een specifieke uitvoering welke niet algemeen gebruikt wordt.
Natuurlijk hebben de Gamma/Praxis etc. dat niet op voorraad dat zou veel te duur worden die hebben een smal assortiment meest gebruikte lampen. Als je zoiets direct fysiek had willen halen dan had je naar een technische groothandel gemoeten. Groenhart/Technische Unie etc. die hadden je waarschijnlijk veel beter kunnen helpen.
Kijk ik wil niet zeggen dat fysieke winkels heilig zijn maar en wordt soms wel erg verbaasd gedaan als ze iets ergens niet hebben terwijl dat gewoon een mismatch in verwachtingen is tussen winkel en klant. Voor hele specifieke producten zul je tegenwoordig gewoon specifieke leveranciers moeten zoeken dat kun je de 13 in een dozijn winkel niet kwalijk nemen IMHO.
U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.
Engelstalige boeken hebben geen vaste prijs boekenprijs. Wij zijn bij twee importeurs aangesloten en zijn hier dus afhankelijk van. Daar komt nog bij dat Amazon zo groot is en de uitgever min of meer dwingt tot lagere prijzen dat wij het hier niet tegenop kunnen.
[ Voor 34% gewijzigd door CyberMania op 28-12-2018 17:29 ]
Anoniem: 217290
Enkel op Nederlandstalige boeken van toepassingAnoniem: 217290 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 17:30:
@CyberMania dat is leuk maar boekprijzen zijn beschermt onder het nederlandse recht dus eigenlijk is amazon hier illegaal bezig waarschijnlijk...
wat veel mensen hier echter ook lijken te vergeten is dat als een product niet werkt zoals het zou moeten en er is service nodig dat ze dan wel met hun goedkope product in de fysieke winkel staan te zwaaien en service eisen dat ze geholpen worden. Uiteraard is de lokale winkelier niet het servicepunt voor de grote jongens.
Daarnaast hebben we in Nederland een van de hoogste belastingdrukken ter wereld dus ja het is hier allemaal wat duurder. En ja schaalgrootte blijft ook een rol spelen in het hele verhaal.
Nederland is op vele vlakken helemaal niet zo duur. Vergeleken met Duitsland wel op menig gebied maar ga maar eens winkelprijzen vergelijken in Belgie, Frankrijk en Engeland. Uitgaan is in Nederland wel echt aan de prijs.Anoniem: 217290 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 17:30:
@CyberMania
Daarnaast hebben we in Nederland een van de hoogste belastingdrukken ter wereld dus ja het is hier allemaal wat duurder. En ja schaalgrootte blijft ook een rol spelen in het hele verhaal.
Inderdaad vaak gezien dat ze in een kleine lokale winkel garantie komen claimen op producten die de winkel niet eens verkoopt. "En het bonnetje is toevallig kwijt".Anoniem: 217290 schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 17:30:
wat veel mensen hier echter ook lijken te vergeten is dat als een product niet werkt zoals het zou moeten en er is service nodig dat ze dan wel met hun goedkope product in de fysieke winkel staan te zwaaien en service eisen dat ze geholpen worden. Uiteraard is de lokale winkelier niet het servicepunt voor de grote jongens.
Ik vind het ideaal dat steeds meer winkels per e-mail na afloop je een bon sturen in pdf. Nooit meer kwijt (althans met Gmail bijv dat alles redelijk eeuwig bewaart). Zouden meer winkels moeten doen! Anders: direct foto maken van de bon met je mobiel en naar jezelf mailen. Maar ja: dus nog een pluspunt van on-line winkels, je hebt ALTIJD een bon in je archief.Onbekend schreef op vrijdag 28 december 2018 @ 17:57:
[...]
Inderdaad vaak gezien dat ze in een kleine lokale winkel garantie komen claimen op producten die de winkel niet eens verkoopt. "En het bonnetje is toevallig kwijt".(En vaak zijn het dezelfde mensen die vaker onterecht garantie proberen te claimen.)
Daarom doen winkels tegenwoordig wat moeilijker met bijzondere garantiegevallen. Daarom altijd om een bonnetje vragen, en meenemen voor garantiekwesties.
[ Voor 10% gewijzigd door CyberMania op 28-12-2018 18:01 ]
Even reageren op mijn eigen post van een paar maanden geleden:hoevenpe schreef op zaterdag 11 augustus 2018 @ 17:36:
Hangt denk ik ook erg af van de winkel zelf: een zelfstandige die al 10 jaar zelf banden aan het plakken is in zijn fietswinkel gun ik die honderd euro bovenop fietsenwinkel.nl wel, is het een anonieme landelijke keten met jong onverschillig personeel dan bestel ik hem gewoon online...
Er hebben dan te weinig mensen een lekke band, of er is veel concurrentie.hoevenpe schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 07:44:
[...]
Even reageren op mijn eigen post van een paar maanden geleden:
Vorige week had ik een lekke band dus naar de winkel uit mijn voorbeeld. Sta ik opeens met mijn fiets voor een leeg pand, fietsenwinkel weg dus...
Dat dacht ik eerst wel want deze zaak had het volgens mij best druk met reparaties in een Vinexwijk vol jonge relatief kapitaalkrachtige mensen: volgende week is hij klaar, we zitten helaas nu vol.Onbekend schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 07:56:
(Misschien heeft de reparatie-afdeling ook een significante omzet waardoor ze kunnen blijven bestaan.)
Kijk eens bij de kassa. Als daar een keer per dag een fiets afgerekend wordt en verder constant kleding, accessoires en onderhoud betaald wordt dan zie je waar een zaak op draait.Onbekend schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 07:56:
[...]
Er hebben dan te weinig mensen een lekke band, of er is veel concurrentie.![]()
Het verbaast mij soms nog dat fietsenwinkels honderden fietsen op voorraad heeft, en "geen probleem" heeft om een verouderde voorraad te verkopen. Schijnbaar kopen toch nog veel mensen regelmatig een nieuwe fiets waardoor zij kunnen bestaan. (Misschien heeft de reparatie-afdeling ook een significante omzet waardoor ze kunnen blijven bestaan.)
alles kan off-topic
Als ik dan de lokale fietsenzaak bij ons in de buurt bekijk, die kan het bijna niet meer aan qua werk en ook qua nieuwe fietsen leveren. Begonnen als een eenmanszaak en inmiddels zijn ze met z'n tweeën. Laatst konidge hij aan dat hij kerstvakantie had en als je nog iets gedaan moest hebben, bijna twee weken van tevoren je moest melden, anders was alles al vol. En e-bikes gaan als warme broodjes over de toonbank.hoevenpe schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:00:
[...]
Dat dacht ik eerst wel want deze zaak had het volgens mij best druk met reparaties in een Vinexwijk vol jonge relatief kapitaalkrachtige mensen: volgende week is hij klaar, we zitten helaas nu vol.
Blijkbaar is dat alleen niet genoeg om te overleven, belooft weinig goeds voor andere sectoren zoals de autobranche denk ik dan.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Ik heb juist het tegenovergestelde. Ik vind de kosten juist best snel oplopen voor zo'n simpele klus.B-Real schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:36:
Fietsenzaken zijn volgens mij redelijk booming inderdaad, ik denk met name door de populariteit van e-bikes.
Persoonlijk vind ik de kosten voor een reparatie, van een reguliere fiets, ook altijd wel meevallen bij een fietsenmaker. Ik plak mijn band in elk geval niet meer zelf voor dat geld.
tijd voor wat klusjes!
Betwijfel of je het daarmee op de lange termijn gaat redden, deze winkel waar ik het over had zat qua onderhoud ook al dagen vol en de service was goed. Qua prijsstelling kon hij echter niet tegen de 'fietsenwinkel.nl' en andere Chinese import op, heb daar wel eens een babbeltje met hem over gemaakt toen in een fiets kocht en nog wat van de prijs probeerde af te praten. Zijn inkoopprijs lag boven de verkoopprijs van anderen op Internet, hoe kan je dan nog overleven?Metalfreak schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:29:
Maar goed, dat is wel iemand die echt service verleent zonder teveel poespas, maar ook goed op social media actief is. Als hij een keer op Facebook meldt dat hij een tweedehands fiets te koop heeft, dan is die in 9 van de 10 gevallen 's avonds al verkocht inclusief het gratis aan huis brengen.
Dat is wel een beetje een dooddoener, 'de verkoopprijs van concurrent X ligt onder mijn inkoopprijs' ... Ook fietsenwinkel.nl of Amazon zijn ooit klein zonder goede inkoopvoorwaarden begonnen. Als ondernemer moet je in een tijd van prijstransparantie niet alleen je klant een scherpe prijs rekenen om te voorkomen dat die naar een concurrent gaat maar ook je inkoopbeleid op orde hebben. En excuses als 'de verkoopprijs van concurrent X ligt onder mijn inkoopprijs' is niet je inkoopbeleid op orde hebben.hoevenpe schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:43:
Betwijfel of je het daarmee op de lange termijn gaat redden, deze winkel waar ik het over had zat qua onderhoud ook al dagen vol en de service was goed. Qua prijsstelling kon hij echter niet tegen de 'fietsenwinkel.nl' en andere Chinese import op, heb daar wel eens een babbeltje met hem over gemaakt toen in een fiets kocht en nog wat van de prijs probeerde af te praten. Zijn inkoopprijs lag boven de verkoopprijs van anderen op Internet, hoe kan je dan nog overleven?
...
Dat vind ik dan weer rare retoriek. Als hij als ondernemer niet scherper in kan kopen dan een consument dan maak je rare keuzes. Hij kan altijd nog zelf via de consumenten kanalen inkopen dus zijn inkoop hoeft nooit boven de verkoop van een concurrent te liggen. De vraag is natuurlijk wel of hij er dan nog voldoende op kan verdienen en verschil kan maken.hoevenpe schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:43:
[...]
. Zijn inkoopprijs lag boven de verkoopprijs van anderen op Internet, hoe kan je dan nog overleven?
alles kan off-topic
Geen idee hoe hij het precies regelde, kan me voorstellen dat een kleine zelfstandige met een paar winkels nooit dezelfde kortingen kan bedingen als de grote jongens of zelf direct parallelle import uit China kan halen.Ankona schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:59:
Dat vind ik dan weer rare retoriek. Als hij als ondernemer niet scherper in kan kopen dan een consument dan maak je rare keuzes.
Tja als je de prijs inclusief materiaal, uurloon, overhead en BTW vergelijkt met alleen de materiaalkosten als je het zelf doet maakt het nogal verschil jas0ulmaster schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:42:
[...]
Ik heb juist het tegenovergestelde. Ik vind de kosten juist best snel oplopen voor zo'n simpele klus.
Het uurtarief van een fietsenmaker is tussen de 30 en 60 euro en vaak per kwartier af te rekenen.
dus je bent voor een band wissel al snel 15-20 euro kwijt terwijl ik het zelf voor 4 euro doe.
Ik kom iig nooit meer bij een fietsenmaker.
Zoals hierboven genoemd wordt is het gebrek aan kundig personeel nou ook niet echt een uitnodig om naar de fysieke winkel te gaan.
Daarom proberen ook steeds meer fietsenwinkels (online en offline) dingen als onderhoudspakketten te verkopen. Dat is toch een mooi verdienmodel op een (bijna) nieuwe fiets. Plus natuurlijk de marge op onderdelen die ze kunnen pakken. Eigenlijk min of meer hetzelfde als een garage voor je auto. Die verdienen ook voornamelijk op het onderhoud en niet op de verkoop.hoevenpe schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:04:
[...]
Geen idee hoe hij het precies regelde, kan me voorstellen dat een kleine zelfstandige met een paar winkels nooit dezelfde kortingen kan bedingen als de grote jongens of zelf direct parallelle import uit China kan halen.
Als ik echter zie dat online nieuwe fietsen voor minder dan 200,- te krijgen zijn dan kan daar bijna geen marge meer opzitten. Een half uur voor de eerste 'gratis' onderhoudsbeurt en je lijdt gegarandeerd verlies erop lijkt me.
Nee, merp!
Het is de klaagzang van Fiets supper X dua plus kost bij mijn leverancier 500 euro en onlinereus.nl verkoopt hem voor 450 euro aan consumenten. Huil huil huil.hoevenpe schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:04:
[...]
Geen idee hoe hij het precies regelde, kan me voorstellen dat een kleine zelfstandige met een paar winkels nooit dezelfde kortingen kan bedingen als de grote jongens of zelf direct parallelle import uit China kan halen.
Als ik echter zie dat online nieuwe fietsen voor minder dan 200,- te krijgen zijn dan kan daar bijna geen marge meer opzitten. Een half uur voor de eerste 'gratis' onderhoudsbeurt en je lijdt gegarandeerd verlies erop lijkt me.
alles kan off-topic
Mijn vriendin moest laatst een whopping 40 euro afrekenen voor het vervangen van een binnen en buitenband... Voor een fiets die dat bedrag nog niet eens waard is vond ik dat een beetje absurd.s0ulmaster schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:42:
[...]
Ik heb juist het tegenovergestelde. Ik vind de kosten juist best snel oplopen voor zo'n simpele klus.
Het uurtarief van een fietsenmaker is tussen de 30 en 60 euro en vaak per kwartier af te rekenen.
dus je bent voor een band wissel al snel 15-20 euro kwijt terwijl ik het zelf voor 4 euro doe.
Ik weet het wel zeker dat hij het gaat redden. Hij richt zich ook helemaal niet op "zo goedkoop mogelijk", daarvoor ga je maar naar de bouwmarkt of naar die ultieme prutsers van fietsenwinkel.nl. (serieus, daar een keer binnen geweest om te vragen wat de beste framemaat voor mij was, loopt de medewerker naar een computer, start Google op en typt in "framemaat bepalen"hoevenpe schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 08:43:
[...]
Betwijfel of je het daarmee op de lange termijn gaat redden, deze winkel waar ik het over had zat qua onderhoud ook al dagen vol en de service was goed. Qua prijsstelling kon hij echter niet tegen de 'fietsenwinkel.nl' en andere Chinese import op, heb daar wel eens een babbeltje met hem over gemaakt toen in een fiets kocht en nog wat van de prijs probeerde af te praten. Zijn inkoopprijs lag boven de verkoopprijs van anderen op Internet, hoe kan je dan nog overleven?
Paar dagen erna zat ik bij de kapper in hetzelfde straatje en zijn vertrek kwam toen ik ter sprake. Die kapster vond het ook jammer en had als 'buurvrouw' het ook niet zien aankomen maar wist wel dat heel veel mensen hem gewoon te duur vonden, dat die honderd euro extra een te groot verschil is. Ze had als voorbeeld een kinderfiets die hij voor 350,- in de verkoop had en ze daarna op Internet een op het oog nieuwe vergelijkbare fiets voor 180,- vond, jammer voor die man zei ze maar ik moet zelf ook op de centen letten (en ik begrijp het nog ook).
Waardoor die online verkoper nog meer omzet maakt en nog lager kan inkopen.Ankona schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:09:
[...]
Het is de klaagzang van Fiets supper X dua plus kost bij mijn leverancier 500 euro en onlinereus.nl verkoopt hem voor 450 euro aan consumenten. Huil huil huil.
Als je echt niet meer met je inkoop kan doen... dan koop je toch zeker niet in voor 500, dan maar via die online verkoper.
Dat vind ik dus echt geen geld. Zeker de helft is al materiaal, stel dat er dan 20 euro voor het werk overblijft dan is daar amper een half uurtje mee gedekt. (en zeker niet vet betaald)Metalfreak schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:10:
[...]
Mijn vriendin moest laatst een whopping 40 euro afrekenen voor het vervangen van een binnen en buitenband... Voor een fiets die dat bedrag nog niet eens waard is vond ik dat een beetje absurd.
alles kan off-topic
Dat is een manier van de distributeur om je te melden dat ze eigenlijk liever geen zaken met je doen (te klein volume, net zoveel gedoe als een grote webshop)_JGC_ schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:12:
[...]
Toegegeven, doe het zelf ook. Winkels als Azerty, Coolblue en Megekko zitten onder de groothandelprijzen, vaak ook met "gratis" verzending. Waarom zou ik dan meer betalen bij de distributeur die 15 euro verzendkosten rekent?
Het is ook niet perse duur voor de tijd die iemand er aan kwijt is, maar relatief gezien ten aanzien van de waarde van de fiets kan ik het mij goed voorstellen.Ankona schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:13:
[...]
Dat vind ik dus echt geen geld. Zeker de helft is al materiaal, stel dat er dan 20 euro voor het werk overblijft dan is daar amper een half uurtje mee gedekt. (en zeker niet vet betaald)
tijd voor wat klusjes!
[ Voor 6% gewijzigd door ehtweak op 18-01-2019 09:31 ]
Dat strookt niet met wekelijks gebeld worden door de accountmanager of ik nog wat handel voor hem heb.Uncle Mel schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:13:
[...]
Dat is een manier van de distributeur om je te melden dat ze eigenlijk liever geen zaken met je doen (te klein volume, net zoveel gedoe als een grote webshop)
Maar wat zegt zo'n account manager dan als je dat punt onder de aandacht brengt eigenlijk? Ben wel eens benieuwd. Of kunnen ze dan ineens wel de prijzen matchen?_JGC_ schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:35:
[...]
Dat strookt niet met wekelijks gebeld worden door de accountmanager of ik nog wat handel voor hem heb.
Maargoed, ik zit vooral in hier en daar wat hardware neerzetten, stukhandel is niet interessant. Als er voor 15K aan software moet komen voor een MKB klant zijn ze nml wel weer heel scherp.
Eens met @Ankona . 40 euro is helemaal geen gek bedrag voor zo'n reparatie. Dat die fiets dat niet meer waard is staat daar helemaal los van. Of je nu de band van een gloednieuwe gazelle laat vervangen of van een stations-barrel, daar gaat de fietsenmaker geen apart tarief voor rekenenMetalfreak schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:10:
[...]
Mijn vriendin moest laatst een whopping 40 euro afrekenen voor het vervangen van een binnen en buitenband... Voor een fiets die dat bedrag nog niet eens waard is vond ik dat een beetje absurd.
Dan zegt ie dat ie me werk uit handen neemt en dat het bij hem veel eenvoudiger is, en dat ik uiteindelijk wel korting krijg.Metalfreak schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:36:
[...]
Maar wat zegt zo'n account manager dan als je dat punt onder de aandacht brengt eigenlijk? Ben wel eens benieuwd. Of kunnen ze dan ineens wel de prijzen matchen?
Ik heb jonge kinderenehtweak schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:22:
"Ik koop al mijn fietsen via hem"
Hoe vaak koop jij fietsen dan?![]()
alles kan off-topic
[ Voor 21% gewijzigd door Motrax op 18-01-2019 13:26 ]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Dan is die 40 euro voor binnen- én buitenband nog niet eens zo heel duur.Cobb schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 11:01:
25 euro kost een nieuw binnenbandje hier en dan ligt hij er ook nog eens in. Voor of achter maakt daarbij geen verschil.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
wat wel nieuw is, is dat het ook totale leegverkoop is bij de overgebleven filialen.
Dat koppelen van verkoop en service was iets dat vroeger werkte, maar wat ze bij de lokale fietsenwinkel 30 jaar terug al hadden laten varen omdat iedereen zijn fiets ergens anders kocht of dacht oneindig aanspraak te kunnen maken op gratis reparaties. Vandaar dat verkoop en de werkplaats doorgaans een volledig gescheiden administratie voeren. Zo kan verkoop scherpe prijzen hanteren en hoeft de werkplaats een klant met een fiets die ergens ander is gekocht niet de deur te wijzen. Houdt wel in dat de mogelijkheid iets uit coulance gerepareerd te krijgen ook een stuk lager is.Ankona schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:47:
[...]
Ik heb jonge kinderenMijn eigen fiets is al wat ouder en komt niet van hem vandaan maar de fiets van mijn vrouw en die van mijn kinderen wel. Heb nu net de zesde fiets in ongeveer 7 jaar tijd bij hem gekocht.
Master of questionable victories and sheer glorious defeats
N=1, vier van de vijf fietsenzaken waar ik vroeger kwam zijn gesloten en daar is ook niets voor in de plaats gekomen. In het dorp waar ik nu woon zitten er een paar die denk ik nog teren op successen uit het verleden en 1 die vrij groot en succesvol is. Ik zie ze op zich niet uit het straatbeeld verdwijnen, maar waar ze vroeger nog centraal in de winkelstraat zitten moet je ze tegenwoordig steeds vaker op een industrieterrein zoeken. Qua dienstverlening maakt het weinig uit, maar draagt wel bij aan verdere leegstand in het dorpshart. Het is zeker niet zo erg als de sectoren waar nauwelijks meer droog brood is te verdienen, maar je moet je zaakjes wel op orde hebben als je een kans wilt maken om te overleven.B-Real schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 15:55:
De fietsenzaak waar ik kom, lokaal en zelfstandig, is enkele jaren terug fors verbouwd en uitgebreid.
Ik heb op mijn eigen fiets buitenbanden van rond de 30 euro zitten (ex montage/binnenband/velglint). Ik snap ergens niet dat mensen zo extreem willen bezuinigen op onderhoud van hun vervoersmiddel. Als je nu echt geen cent te makken hebt valt er nog wat voor te zeggen, maar je komt ook doodleuk figuren tegen waarvan je weet dat ze meer dan 2000 euro netto verdienen die dan enorm moeilijk doen over 50 euro onderhoud. Er is een punt dat besparen gewoon te ver doorslaat.Yorinn schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 14:59:
[...]
Dan is die 40 euro voor binnen- én buitenband nog niet eens zo heel duur.
[ Voor 26% gewijzigd door Tribits op 18-01-2019 17:24 ]
"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi
Klinkt dan ook wel weer bekend. Snap niet dat sommige fysieke winkels daar niet op kunnen of willen anticiperen. Dat je niet direct kan of wil concurreren met bouwmarktfietsen begrijp ik nog wel, maar als ik op een gegeven moment onderdelen/toebehoren in de winkel zie liggen voor twee keer de prijs die op internet gevraagd wordt dan snappen ze hopelijk zelf toch ook wel dat ze op termijn een probleem hebben.Shabbaman schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:23:
Via internet werd dezelfde fiets met dezelfde service voor 120 euro minder afgeleverd. Tsja.
Overjarig model dat bij de fysieke winkel op voorraad stond en voor de gewone prijs weg moet terwijl de online shop een restpartij opgekocht heeft?Shabbaman schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:23:
20%...
Ik wou een paar weken geleden een kinderfiets kopen voor 350 euro bij de fietsenwinkel waar we dit jaar al twee dure ( >1500 euro per stuk) fietsen hadden gekocht. Die eerdere aankopen waren te verantwoorden door het meegeleverde servicepakket (plus mijn goede wil om de lokale fietsenmaker te ondersteunen). Bij de kinderfiets kwam geen servicepakket, want dat had gezien het beperkte aantal kilometers geen zin. Via internet werd dezelfde fiets met dezelfde service voor 120 euro minder afgeleverd. Tsja.
alles kan off-topic
Die prijs van 120 euro voor een kinderfiets klinkt mij niet onrealistisch laag. Ik denk eerder dat de betreffende fietsverkoper zijn restvoorraad nog tegen de adviesprijs probeerde te verkopen.Ankona schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:34:
[...]
Overjarig model dat bij de fysieke winkel op voorraad stond en voor de gewone prijs weg moet terwijl de online shop een restpartij opgekocht heeft?
TJa das een moeilijke. Zo had ik ooit een Carhartt polo gekocht, voor 40. Later , hij beviel zo goed, op gegoogled, en vond hem bij een zaak voor werkkledij voor 25, gelijk 5 van besteld in paar kleuren, want de 2 XL zat perfect, Wie ben jij om dat te veroordelen, sterker ik denk dat je zo ook zou reageren.Lekkerboeie86 schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:18:
Mensen zijn ook nauwelijks bereid om een redelijke prijs te betalen. In de winkel kijken en online bestellen. Die 20% prijsverschil voor de winkel mag hij niet verdienen
Mja, ik koop nooit meer een fiets nieuw maar alleen tweedehands. (fietsendiefstal komt mij iets te vaak voor in de stad, tot uit de tuin aan toe) Zo haal ik vaak fietsen variërend van 75 tot 100 euro. Op den duur was de achterbuitenband op qua profiel en binnenband lek.Metalfreak schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 09:10:
[...]
Het maakt mij ook geen bal uit, maar een fysieke winkel kan simpelweg niet op prijs winnen van internet toko. Daar kunnen we nog 200 pagina's over schrijven, maar dat blijft zo. Er zijn gelukkig nog andere redenen waarom mensen nog in fysieke winkel willen kopen. Maar die groep is elk jaar kleiner aan het worden.Sjah schreef op vrijdag 18 januari 2019 @ 17:58:
[...]
TJa das een moeilijke. Zo had ik ooit een Carhartt polo gekocht, voor 40. Later , hij beviel zo goed, op gegoogled, en vond hem bij een zaak voor werkkledij voor 25, gelijk 5 van besteld in paar kleuren, want de 2 XL zat perfect, Wie ben jij om dat te veroordelen, sterker ik denk dat je zo ook zou reageren.
Maar goed, ik had nog 1 shirtje bij die zaak voor 40 gekocht, ik heb er ook moeite mee dat mensen gaan passen en dan niks kopen en online bestellen. Maar wie ben ik, om dat te veroordelen, misschien hebben die mensen echt geen cent.
Net zoals je zegt, mensen gaan eerst naar een winkel voor alle info, daarna bestellen ze het online.Lekkerboeie86 schreef op zaterdag 19 januari 2019 @ 00:05:
[...]
Ik vind het gek dat je spullen online koopt die 1x in de 10 jaar aankoopt. Maar dat is helaas hopeloos ouderwets aan het worden.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq