De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 22 ... 135 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-06 15:51
AllSeeyinEye schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:21:
[...]

Bijenkorf - dekbedovertrekken, servies, portemonnees
Kookpunt - servies
Men at work / We / Jack&Jones - goedkope spijkerbroeken
IKEA - dekbedovertrekken, servies

En voor de betere portemonnees moet je natuurlijk via het internet shoppen, bijvoorbeeld bij Saddleback Leather ;)
Bijenkorf is veel beperkter beschikbaar dan V&D ooit was.
Kookpunt alleen Rotterdam
MaW etc is ook niet alles
Ikea? Moet maar net je smaak zijn.

Voor een aantal dingen heb je nog de Blokker, maar als zij falen, blijft er wel een gat over.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:30

sapphire

Die-hard pruts0r

Leuk in het dorp waarbij werk, daar heeft de action de Blokker weggeconcurreerd. Opzicht vervelend maar we hebben de action nog, gaan die eikels ook weg omdat het filiaal te klein zou zijn |:(
Aangezien we daar tig keer per week komen een kleine ramp :(

Gabriël AM5

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:34

Mx. Alba

hen/die/zij

sapphire schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:02:
Leuk in het dorp waarbij werk, daar heeft de action de Blokker weggeconcurreerd. Opzicht vervelend maar we hebben de action nog, gaan die eikels ook weg omdat het filiaal te klein zou zijn |:(
Walmart-taktiek :(

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfunctions
  • Registratie: Februari 2016
  • Laatst online: 22:40
sapphire schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 14:02:
Even nieuwsgierig, wat haal je daar tig keer per week? Ik heb zowel blokker als action als xenos in het winkelcentrum zitten, maar kom toch echt niet vaker dan 1x per maand bij één van de drie binnen.

Knowledge reigns supreme over nearly anything

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jiffy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-06 19:09

Jiffy

God, you're ugly!

Dat zat ik me dus ook af te vragen. Wat kóóp je daar in vredesnaam allemaal als je daar een paar keer per week komt? Ik ga een paar keer per week naar de supermarkt voor vers voer (en periodiek overige huishoudelijke meuk), plus 1x per week naar wat andere winkels voor aanvullend vers voer (bakker, slager, viswinkel). Vrijwel al het overige spul koop ik online.

Geen idee wat ik een paar keer per week in een Action/Blokker/Xenos/oid zou moeten doen, zelfs niet als ik niks meer online zou kopen. :)

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Tsurany schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:49:
Echt een waardeloze winkelformule, je mag enkel kijken naar het product. Uitproberen is er niet bij, aanraken ook niet want het zit allemaal achter glas. En dan vervolgens op een papiertje opschrijven en ergens gaan afhalen. Totaal geen kennis aanwezig bij het personeel. Ik snap niet dat die winkel ooit enig succes heeft gehad.
Is dat nog steeds precies zo als 25 jaar geleden? Dacht dat deze keten allang verdwenen was, of in ieder geval meer geautomatiseerd zou zijn...

Herinner me uit mijn jeugd nog wel het 'luikje' waar dan de producten uit kwamen na een tijdje, net als bij de Chinees. :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 07:25
Action is heerlijk als je een beetje aan het klussen bent thuis. Kwasten, tape, klein gereedschap kost er geen drol en de kwaliteit doet niet onder van de B keuze in de bouwmarkt die vele malen duurder is. Sterker nog de grote verfrollers van de action (4 euro) zijn beter dan eenzelfde set van 8 euro bij de Karwei.

Shampootjes zijn er ook goedkoper en sokken!

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 02:46

Fiber

Beaches are for storming.

En snoepgoed, goedkope kindercadeautjes, school/kantoorspullen, knutselspullen...

Ik kom er ook niet zo vaak hoor, maar als ik een gezin met kinderen had zou ik er ook zeer regelmatig komen denk ik.

In ander nieuws:

Picnic gaat landelijk: http://www.nu.nl/ondernem...elijke-bezorgservice.html

Afbeeldingslocatie: http://media.nu.nl/m/rtixavfa0nu8_wd640.jpg/picnic-heeft-100-miljoen-uitbreiding-landelijke-bezorgservice.jpg

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Fiber schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 20:30:
En snoepgoed, goedkope kindercadeautjes, school/kantoorspullen, knutselspullen...

Ik kom er ook niet zo vaak hoor, maar als ik een gezin met kinderen had zou ik er ook zeer regelmatig komen denk ik.

In ander nieuws:

Picnic gaat landelijk: http://www.nu.nl/ondernem...elijke-bezorgservice.html

[afbeelding]
Het is maar wat je landelijk noemt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

servies schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:09:
[...]

Het is maar wat je landelijk noemt...
Heel Nederland... Nog niet vandaag of morgen, maar wel binnen enkele jaren...
Medeoprichter Joris Beckers zegt dat de belangstelling van klanten Picnic het vertrouwen heeft gegeven om de dienst "nu zo snel mogelijk in heel Nederland voor iedereen beschikbaar te maken".
In Amersfoort zijn ze best populair. Ik zie die 'kabouterwagentjes' overal rijden... :)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:45
Too little, too late. Elke zaterdagochtend staat de AH-wagen op de hoek. En komende vrijdagavond staat hier de Jumbo-wagen voor de deur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Ik denk dat ze het wel gaan redden... We zullen het zien, over een paar jaar weten we meer.

http://nos.nl/artikel/216...van-650-miljoen-euro.html

Bij mij in Amersfoort is trouwens mijn tot nu toe favoriete Albert Hein omgebouwd: Veel minder gewone kassa's en een soort 'zelfscan kassa's' zoals bij de Ikea er bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09:14

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Zelfscan is toch al jaren razend populair bij de AH? :?

Het verbaasd mij juist hoeveel filialen het nog niet hebben als je buiten de Randstad komt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Rukapul schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:28:
Too little, too late. Elke zaterdagochtend staat de AH-wagen op de hoek. En komende vrijdagavond staat hier de Jumbo-wagen voor de deur.
Zowel de AH als Picnic zie ik regelmatig in ons hofje rijden. Ik wil het ook wel eens proveren, de AH bezorgservice is soms echt bittere ellende.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Gonadan schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:49:
Zelfscan is toch al jaren razend populair bij de AH? :?

Het verbaasd mij juist hoeveel filialen het nog niet hebben als je buiten de Randstad komt.
Ja. met een handscanner, die hebben ze ook hier al jaren. Maar dit is zonder handscanner, maar met Ikea achtige zelfscan kassa's... Als ik het goed zag. Heb ze nog niet geprobeerd. Ik ga nog ouderwets in de rij staan bij een gewone kassa. Zal ze binnenkort eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Ze zullen wel fors goedkoper kunnen zijn zonder fysieke winkels, sluit goed aan op dit topic.
Het is een webshop voor je boodschappen.
Daarbij is het gratis verzonden vanaf 25 euro en voor 22:00 uur besteld is volgende dag in huis, is niet slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Fiber schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:57:
Ja. met een handscanner, die hebben ze ook hier al jaren. Maar dit is zonder handscanner, maar met Ikea achtige zelfscan kassa's... Als ik het goed zag. Heb ze nog niet geprobeerd. Ik ga nog ouderwets in de rij staan bij een gewone kassa. Zal ze binnenkort eens testen.
Heb dat nooit gezien bij de IKEA. Bedoel jij wat de C1000 voorheen ook had? Lopende band waar je zelf alles scant en doorheen gooit om daarna te betalen? Want dat was het meest rampzalige systeem ooit. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ron!n
  • Laatst online: 09:17
Ik heb ze zowel bij de Ikea als de AH (zoals de AH To Go op Schiphol) gebruikt, het is gewoon een kleine terminal waar je stuk voor stuk je artikelen langs de IR scanner haalt , je klantenpas scant en je betaalmethode kiest. Prima als je weinig stuks hebt, je bent er zo mee klaar!

AH
Afbeeldingslocatie: http://www.levensmiddelenkrant.nl/sites/default/files/styles/w620_h366/public/nieuws/impuls_kassa_zelfscan_btween_1-a900x525_0.jpg?itok=79RJn94e
Ikea
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/5/51/IKEA_College_Park_self_checkout.jpg/640px-IKEA_College_Park_self_checkout.jpg
Bij die van Ikea weeg je geloof ik de producten door ze verplicht op dat 2e plateau te plaatsen, bij de AH is dat niet zo (daar gebruiken ze een random check, soms controleren ze dus).

What's in the case?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Ron!n schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 23:37:
Ik heb ze zowel bij de Ikea als de AH (zoals de AH To Go op Schiphol) gebruikt, het is gewoon een kleine terminal waar je stuk voor stuk je artikelen langs de IR scanner haalt , je klantenpas scant en je betaalmethode kiest. Prima als je weinig stuks hebt, je bent er zo mee klaar!
Lijkt me best handig als je 2 spullen hebt, oftewel voor een AH to go, maar voor een gewone AH lijkt me dit een ramp.

Mag je eerst alles in je winkelmandje gooien om daarna je winkelmandje weer zelf te moeten legen en scannen om het daarna weer in je winkelmandje te gooien.
Leuke bezigheid voor de weekboodschappen voor een gezin... Dan mag je je kinderen wel meenemen met boodschappen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Gomez12 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 01:20:
[...]

Lijkt me best handig als je 2 spullen hebt, oftewel voor een AH to go, maar voor een gewone AH lijkt me dit een ramp.

Mag je eerst alles in je winkelmandje gooien om daarna je winkelmandje weer zelf te moeten legen en scannen om het daarna weer in je winkelmandje te gooien.
Leuke bezigheid voor de weekboodschappen voor een gezin... Dan mag je je kinderen wel meenemen met boodschappen doen.
Ummm, nee. Terwijl je winkelt scan je alles wat je in je mandje of winkelwagen gooit met een handscanner. Bij de checkout hang je de handscanner in het rek en reken je af zonder alle spullen weer uit je tas / mandje / winkelwagen te halen. Behalve als je een random controle krijgt. Wat wel een nadeel is, is groenten en fruit. Die moet je dan zelf wegen en er een sticker op plakken en die scannen. Het scheelt veel tijd want bij de self checkout staat meestal geen rij en als er wel een rij is dan is het één rij voor zes kassa's waar alleen maar wordt afgerekend dus de doorlooptijd is heel snel.

[ Voor 17% gewijzigd door Mx. Alba op 29-03-2017 07:03 ]

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Zeker niet. Ik gebruik Picnic wel, waar ik AH en Jumbo niet eens overweeg door de bezorgkosten en prijzen. Bovendien kan ik Picnic vanaf 25 euro gebruiken, waar AH en Jumbo dan 'dikke doei' zeggen.

Dan heb ik het nog niet gehad over de vriendelijkheid van Picnic, terwijl AH een apathische nitwit stuurt die door de straten scheurt.

Heel blij met Picnic. :)

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Mx. Alba schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 07:01:
[...]

Ummm, nee. Terwijl je winkelt scan je alles wat je in je mandje of winkelwagen gooit met een handscanner. Bij de checkout hang je de handscanner in het rek en reken je af zonder alle spullen weer uit je tas / mandje / winkelwagen te halen. Behalve als je een random controle krijgt. Wat wel een nadeel is, is groenten en fruit. Die moet je dan zelf wegen en er een sticker op plakken en die scannen. Het scheelt veel tijd want bij de self checkout staat meestal geen rij en als er wel een rij is dan is het één rij voor zes kassa's waar alleen maar wordt afgerekend dus de doorlooptijd is heel snel.
Euh we weten wat een handscanner is. Maar dat is niet wat een zelfscan terminal is. Die is bij de AH-to-go ook (iig bij mij), en werkt inderdaad perfect als je twee dingen koopt, maar zijn totaal niet geschikt als je echt boodschappen doet.
Bij jullie ja, maar bij het grootste gedeelte van de mensen staat die er niet, want die doen nog normaal hun boodschappen.

Misschien gaat het wel echt doorbreken, maar tegelijk is er wel een supermarkt in de buurt op veel locaties, en scheelt het dan echt significant (qua tijd of kosten) om het online te bestellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:56
Wat ben ik dan ongelovelijk ouderwets.... Ik ga gewoon naar de supermarkt, gooi alles in een wagen en plaats daarna alles op een lopende band. Een cassiére scant dan alles en ik betaal.

Wachten in de rij is hier hooguit 1 a 2 minuten. Ik denk dat het,behalve tijdens de spits, kwa tijd weinig uitmaakt.

Al is het wel handig als je maar een paar artikelen moet (zoals ik bij de "dure" supers alleen pindakaas en brood haal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Nu online

servies

Veni Vidi Servici

Fiber schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 22:18:
[...]

Heel Nederland... Nog niet vandaag of morgen, maar wel binnen enkele jaren...

[...]

In Amersfoort zijn ze best populair. Ik zie die 'kabouterwagentjes' overal rijden... :)
Ik geloof er geen drol van... Die karretjes zijn niet meer efficiënt in meer landelijke omgevingen. Dat houdt op bij plaatsen beneden de 40/50 duizend inwoners. Als ze überhaupt die afstanden al kunnen afleggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Echt heerlijk dat online boodschappen doen i.c.m de service van jumbo. Artikel toch niet leverbaar? vervangend artikel gratis. Kleine klacht of onduidelijkheid? hier een gratis doos bonbons

duur? nee. bestel een paar actie-artikelen en ze bezorgen gratis.
Kortere tijdswindow kiezen voor wijzigen? direct een euro van de bon af
lege statiegeldflessen? nemen we mee.

de zaterdagochtend is ineens een stuk relaxter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

RodeStabilo schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 08:05:
Echt heerlijk dat online boodschappen doen i.c.m de service van jumbo. Artikel toch niet leverbaar? vervangend artikel gratis. Kleine klacht of onduidelijkheid? hier een gratis doos bonbons

Tja, ik woon letterlijk boven een AH XL, dus stel dat ik veel boodschappen heb dan duw ik het winkelwagentje zo de lift in en naar mijn voordeur. :D Maar in andere situaties kan ik me heel goed voorstellen dat dat super handig is.

Toen ik in Saint-Herblain woonde (een voorstad van Nantes) werd er in Orvault (een andere voorstad) langs de rondweg een "drive-through supermarkt" geopend. Dat was als ik me niet vergis in 2003. Kon je ook online je boodschappen bestellen en dan onderweg van het werk naar huis even de afslag Orvault Grand Val nemen, achteruit inparkeren, werden zo al je boodschappen in de kofferbak gegooid, betalen, en weer de périph op richting Saint-Herblain. Ideaal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dat is goede service ja. Bij de AH hadden ze die producten gewoon niet geleverd. Het ging om kaas en knoflooksaus, niet echt producten waarbij een alternatief zo ingewikkeld is. Dan moet je alsnog naar de winkel terwijl je juist kiest voor bezorgen.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmervos
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

jelmervos

Simple user

Hier ook fan van Picnic. Ze komen persoonlijk over (ik kreeg handgeschreven bedank kaartje bij de tweede bestelling), de bezorgers doen echt hun best om aardig te zijn.

Voordelen:
- Bezorgtijd zeer nauwkeurig, marge van 15 min maar je kunt real-time zien wanneer ze bij je zijn.
- Geen boodschappenlijstje, thuis kun je zien wat je nog in huis hebt tijdens het vullen van je winkelwagen.
- Gemak, tijdswinst, minder frustratie.
- Prijzen niet hoger, gratis bezorging.
- Alle statiegeldflessen nemen ze mee.

Nadelen:
- Assortiment kan groter. Het belangrijkste is er wel.
- Niet zelf groente/fruit kiezen. Avocado was niet te eten bijvoorbeeld.
- Plastic tasjes. Oke, ze nemen ze weer mee terug bij volgende bestelling, maar het blijft verspilling.

"The shell stopped unexpectedly and Explorer.exe was restarted."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Dit. Wij verzamelen het lijstje over de hele week (samen, allebei ingelogd op hetzelfde account). Op zondagavond drukken we op 'verstuur' en op maandag -als we net thuis zijn- staan ze voor de deur. Eigenlijk zijn ze altijd op tijd, ik kan lege flessen gewoon meegeven en binnen 3 minuten ligt alles in huis. Het bespaart sjouwen, winkeltijd en geld (want geen impulsaankopen). Bovendien is het nog een stuk duurzamer ook: die auto's zijn elektrisch, ze hebben 1 depot en een drop-point per stad wat dus veel efficiënter werkt.

Ik zeg niet dat Jumbo en AH het niet kunnen inhalen: pas de routering aan en je komt een eind. Maar het concurrentievoordeel is best groot: geen bezorgkosten, 24h van tevoren bestellen en de gunfactor. Ik hoor eigenlijk maar weinig mensen die AH en Jumbo sympathiek vinden.

Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon

YMMV. De (grote) Jumbo hier heeft wat last van concurrentie en het serviceniveau is toch wel wat gedaald. Jazz appels los? Nee, hebben we niet meer. Artikel y? Hebben we niet meer, etc. AH is hier na verbouwing ook zijn 'flow' kwijt om doorheen te komen.

Maar beiden hebben zelfscan. De AH variant bevalt mij het beste. Gewoon pinnen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Krisp schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 07:10:
[...]

Zeker niet. Ik gebruik Picnic wel, waar ik AH en Jumbo niet eens overweeg door de bezorgkosten en prijzen. Bovendien kan ik Picnic vanaf 25 euro gebruiken, waar AH en Jumbo dan 'dikke doei' zeggen.

Dan heb ik het nog niet gehad over de vriendelijkheid van Picnic, terwijl AH een apathische nitwit stuurt die door de straten scheurt.

Heel blij met Picnic. :)
Ik heb alleen ervaring met Jumbo Pick-up points. En dat werkt op zich prima behalve dat we typisch vergeten op tijd te bestellen en het qua logistiek net niet handig uitkomt (zit bij Mrs. Rukapul op de woon-werk route, maar dan moet je niet ook nog langs het KDV moeten, etc.)

Overigens heb ik van die kosten nauwelijks last, want die zijn d.m.v. acties altijd laag of zelfs nul. Maar we gaan het zien hoe het bezorgen bevalt :)
Sissors schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 07:53:
[...]

Bij jullie ja, maar bij het grootste gedeelte van de mensen staat die er niet, want die doen nog normaal hun boodschappen.

Misschien gaat het wel echt doorbreken, maar tegelijk is er wel een supermarkt in de buurt op veel locaties, en scheelt het dan echt significant (qua tijd of kosten) om het online te bestellen?
Het scheelt nauwelijks tijd, het scheel geen kosten. Het scheelt op pad moeten op een tijdstip dat je beter wat anders had kunnen/willen/moeten doen. 's Avonds als je toch achter de laptop zit even met z'n 2-en een boodschappenlijstje in elkaar klikken is relaxter dan zaterdagochtend met het gezin naar de winkel moeten.

Dat is niet anders dan voor het andere online kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-06 08:00
Voor mij scheelt het niet zozeer tijd maar wel veel energie. Supermarkten genoeg hier maar zijn eigenlijk altijd druk op momenten dat ik naar de supermarkt kan (weekend ivm drukke kantoorbaan).

Vind het heerlijk om gewoon een lijstje bij elkaar te klikken en op bestel te drukken, scheelt veel drukte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Krisp
  • Niet online

Krisp

like.no.other

Rukapul schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 09:32:
[...]

Ik heb alleen ervaring met Jumbo Pick-up points. En dat werkt op zich prima behalve dat we typisch vergeten op tijd te bestellen en het qua logistiek net niet handig uitkomt (zit bij Mrs. Rukapul op de woon-werk route, maar dan moet je niet ook nog langs het KDV moeten, etc.)

Overigens heb ik van die kosten nauwelijks last, want die zijn d.m.v. acties altijd laag of zelfs nul. Maar we gaan het zien hoe het bezorgen bevalt :)
Die ervaring had ik bij Jumbo ook. Ook omdat ik 48h van tevoren moest bestellen. Maar dat kan ook aan mij liggen. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Servor
  • Registratie: November 1999
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 07:55:
Wat ben ik dan ongelovelijk ouderwets.... Ik ga gewoon naar de supermarkt, gooi alles in een wagen en plaats daarna alles op een lopende band. Een cassiére scant dan alles en ik betaal.

Wachten in de rij is hier hooguit 1 a 2 minuten. Ik denk dat het,behalve tijdens de spits, kwa tijd weinig uitmaakt.

Al is het wel handig als je maar een paar artikelen moet (zoals ik bij de "dure" supers alleen pindakaas en brood haal).
Ik vind het hele proces rondom 'boodschappen doen' gewoon verschrikkelijk inefficiënt. Alles gaat eerst naar een DC, van daaruit in vrachtwagens, naar de supermarkten, alles in de vakken zetten, dan kom ik weer in de tuf tuf naar de supermarkt, pak ik het uit een vak, in m'n mandje of wagentje, op de band, weer in m'n mandje of karretje, naar de auto, weer naar huis. Ondertussen heb ik de boodschappen al 3 of 4x in m'n handen gehad voor het hier in de kast staat. Waaaaaaargh. Het is toch geen 1912 meer ofzo?!

Nee, dan gewoon lekker een lijstje samenstellen online, hele week door voeg je iets toe als je iets ziet dat bijna op is of op gaat en dan wordt alles vanuit het DC direct naar m'n stulpje gebracht. Ik maak me er hard voor dat die vrachtwagentjes van AH onder de streep nog 'groener' zijn dan al die auto's die continue naar die supermarkten rijden ook, aangezien ze -tig adressen in 1 buurt of stad doen.

I-de-aal. De vriendelijke bezorgvriend zet alles in de keuken, neemt alle kratten en flessen weer mee en staat meestal in 5 minuten weer buiten. Dan nog even opruimen en in 10 minuten zit Sjaak weer lekker op de bank of is andere - nuttigere - zaken aan het doen.

Doordeweeks haal ik nog even wat vers 'bij', bij de lokale bakker en slager. Op de fiets ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Waah
Servor schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:04:
[...]

Ik vind het hele proces rondom 'boodschappen doen' gewoon verschrikkelijk inefficiënt. Alles gaat eerst naar een DC, van daaruit in vrachtwagens, naar de supermarkten, alles in de vakken zetten, dan kom ik weer in de tuf tuf naar de supermarkt, pak ik het uit een vak, in m'n mandje of wagentje, op de band, weer in m'n mandje of karretje, naar de auto, weer naar huis. Ondertussen heb ik de boodschappen al 3 of 4x in m'n handen gehad voor het hier in de kast staat. Waaaaaaargh. Het is toch geen 1912 meer ofzo?!

Nee, dan gewoon lekker een lijstje samenstellen online, hele week door voeg je iets toe als je iets ziet dat bijna op is of op gaat en dan wordt alles vanuit het DC direct naar m'n stulpje gebracht. Ik maak me er hard voor dat die vrachtwagentjes van AH onder de streep nog 'groener' zijn dan al die auto's die continue naar die supermarkten rijden ook, aangezien ze -tig adressen in 1 buurt of stad doen.

I-de-aal. De vriendelijke bezorgvriend zet alles in de keuken, neemt alle kratten en flessen weer mee en staat meestal in 5 minuten weer buiten. Dan nog even opruimen en in 10 minuten zit Sjaak weer lekker op de bank of is andere - nuttigere - zaken aan het doen.

Doordeweeks haal ik nog even wat vers 'bij', bij de lokale bakker en slager. Op de fiets ;).
Leuk principe :)
Maar het aantal DC's is niet genoeg om landelijk dekkend te zijn. Je gaat hooguit een aantal dubbele winkels sluiten. Maar direct vanuit de DC naar je huis... dat zie ik nog niet gebeuren.

Plus dat vrachtwagens sowieso lang niet overal kunnen komen. Dat worden dus kleinere wagentjes.

Wat je wil is een PostNL-achtige constructie. En dan houd je nog een heel groot aantal punten over. Zeker met iets als boodschappen waar je heel wat ruimte voor nodig hebt.

Ga maar eens 7.7 miljoen volle boodschappenwagens, ergens opslaan en versturen. Dat lukt je niet vanuit 1 enkel DC. Al ben ik het met je eens dat het niet heel efficient voelt...

Zelf voel ik veel meer voor drive-through achtige constructies. Bestellen, en (langs drukke wegen, snelwegen) door de DC rijden en je krat boodschappen afhalen. Die rit maak ik toch (want woon-werkverkeer) dus dan kan ik makkelijk de boodschappen meenemen. Geen extra co2 uitstoot want die rit maak ik toch al.

En zodra auto's autonoom rijden en electrisch/waterstofmotoren hebben... stuur ik de auto er gewoon op uit om mijn boodschappen op te halen :+

[ Voor 9% gewijzigd door Waah op 29-03-2017 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
[...]
Nee, dan gewoon lekker een lijstje samenstellen online, hele week door voeg je iets toe als je iets ziet dat bijna op is of op gaat en dan wordt alles vanuit het DC direct naar m'n stulpje gebracht.
Maak daar maar gewoon lokale XL-winkel van ipv DC.
Ik maak me er hard voor dat die vrachtwagentjes van AH onder de streep nog 'groener' zijn dan al die auto's die continue naar die supermarkten rijden ook, aangezien ze -tig adressen in 1 buurt of stad doen.
Tuurlijk, honderden adressen bezoeken is vast 'groener' dan 1 adres...
Voor het totale wereldgroen zal het mogelijk beter zijn, maar een AH zal daar niet naar omkijken, die kijkt alleen naar hoe groen het voor hun is en dan is het een stuk minder groen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Waah schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:18:
Zelf voel ik veel meer voor drive-through achtige constructies. Bestellen, en (langs drukke wegen, snelwegen) door de DC rijden en je krat boodschappen afhalen.
Zowel AH (bv Eindhoven, Limburglaan) als Jumbo (bv Best, Materiaalweg) hebben zulke pickup points. Ze zetten het voor je in de auto :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

[...]
Waaaaaaargh. Het is toch geen 1912 meer ofzo?!
Aangezien 'supermarkten' pas sinds 1961 bestaan in NL en zelfbedieningszaken (in NL) sinds 1946: nee, het is geen 1912 meer. :)

Life sucks. Then you die. Then they throw mud in your face. Then you get eaten by worms. Be happy it happens in that order...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Jiffy schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:37:
[...]

Aangezien 'supermarkten' pas sinds 1961 bestaan in NL en zelfbedieningszaken (in NL) sinds 1946: nee, het is geen 1912 meer. :)
Eigenlijk is het een teruggang naar voor 1946. Toen gaf je je boodschappenlijstje aan de winkelier en die pakte alles voor je. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
Waah schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:18:
[...]

Leuk principe :)
Maar het aantal DC's is niet genoeg om landelijk dekkend te zijn. Je gaat hooguit een aantal dubbele winkels sluiten. Maar direct vanuit de DC naar je huis... dat zie ik nog niet gebeuren.

Plus dat vrachtwagens sowieso lang niet overal kunnen komen. Dat worden dus kleinere wagentjes.

Wat je wil is een PostNL-achtige constructie. En dan houd je nog een heel groot aantal punten over. Zeker met iets als boodschappen waar je heel wat ruimte voor nodig hebt.

Ga maar eens 7.7 miljoen volle boodschappenwagens, ergens opslaan en versturen. Dat lukt je niet vanuit 1 enkel DC. Al ben ik het met je eens dat het niet heel efficient voelt...

Zelf voel ik veel meer voor drive-through achtige constructies. Bestellen, en (langs drukke wegen, snelwegen) door de DC rijden en je krat boodschappen afhalen. Die rit maak ik toch (want woon-werkverkeer) dus dan kan ik makkelijk de boodschappen meenemen. Geen extra co2 uitstoot want die rit maak ik toch al.

En zodra auto's autonoom rijden en electrisch/waterstofmotoren hebben... stuur ik de auto er gewoon op uit om mijn boodschappen op te halen :+
AH levert zijn bezorgklanten vanuit lokale DC's. Jumbo en Plus doen het vanuit de winkel. Voordeel bij AH is dat je meestal de langst houdbare producten krijgt en bij winkelgedreven bezorgers de producten die het kortst houdbaar zijn. Dus een week melk of vlees bestellen kan een gok zijn. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Niet iedereen woont in een wijk met 3 supermarkten op loopafstand en parkeerplek voor de deur. Dan kan ik me voorstellen dat het laten bezorgen wel handig is.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waah
kmf schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:51:
Niet iedereen woont in een wijk met 3 supermarkten op loopafstand en parkeerplek voor de deur. Dan kan ik me voorstellen dat het laten bezorgen wel handig is.
Als je niet in zo'n wijk woont... dan rijd je voor je werk waarschijnlijk wel (praktisch) langs zo'n supermarkt. Daar afhalen is ook handig (want je hoeft niet thuis te blijven oa).

Ik haal het liever op wanneer IK tijd heb. Niet in een bezorgvak van 3 uur

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Señor Sjon schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:50:
[...]

AH levert zijn bezorgklanten vanuit lokale DC's. Jumbo en Plus doen het vanuit de winkel.
Order picking gebeurt wel in de DC's van jumbo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiffy

Jiffy

God, you're ugly!

Mx. Alba schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:39:
[...]

Eigenlijk is het een teruggang naar voor 1946. Toen gaf je je boodschappenlijstje aan de winkelier en die pakte alles voor je. :D
Gezien de vrij sterke retrotrend, gevoelens van nostalgie in de maatschappij en de relatieve bloei van het conservatisme is dat idd wel de trend, ja. ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
Mx. Alba schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:39:
[...]

Of de modernere variant uit de jaren '70 dat je een tas met een briefje erin aan de deur hing en dat de SRV man hem vulde met je boodschappen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Waah schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:53:
[...]

Als je niet in zo'n wijk woont... dan rijd je voor je werk waarschijnlijk wel (praktisch) langs zo'n supermarkt. Daar afhalen is ook handig (want je hoeft niet thuis te blijven oa).

Ik haal het liever op wanneer IK tijd heb. Niet in een bezorgvak van 3 uur
Er zijn mensen die geen auto of rijbewijs hebben, of geen werk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

pacificocean schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 11:12:
[...]

Of de modernere variant uit de jaren '70 dat je een tas met een briefje erin aan de deur hing en dat de SRV man hem vulde met je boodschappen.
Ik zie die SRV (inclusief elektrisch rijdende Spijker Spijkstaal - ja!) nog wel eens terug keren in het straatbeeld. Het concept blijft geniaal en misschien waren ze hun tijd te ver vooruit. Gelijk al je DHL/PostNL/Weetikveel pakjes in je schuur en de boorschappen in de tweede koelkast buiten. Hoef je maar 1 sleutel van de schuur te geven aan iemand die je vertrouwd. Weg alle 15 partijen die langs komen, gewoon weer 1 contactpunt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Gomez12 schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 01:20:

Precies dit. De zelfscan is niet om het sociale contact te vermijden* maar voor het gemak tijdens het boodschappen doen. Een klapkrat en stevige tas in de winkel al vakkundig volstapelen zodat je bij de kassa gewoon kunt afrekenen en alles zo direct in de achterbak van de auto laden. Als ik dan alles alsnog moet gaan overhevelen en scannen heeft de 'zelfscan' nul komma nul nut.

* hell, ik ga met twee artikelen vaak juist wel in de rij bij de gewone kassa als het niet belachelijk druk is. Gewoon omdat ik sociaal contact in een winkel nog wel op prijs stel.
Señor Sjon schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 10:50:
AH levert zijn bezorgklanten vanuit lokale DC's. Jumbo en Plus doen het vanuit de winkel. Voordeel bij AH is dat je meestal de langst houdbare producten krijgt en bij winkelgedreven bezorgers de producten die het kortst houdbaar zijn. Dus een week melk of vlees bestellen kan een gok zijn. :+
Daar heb ik sowieso moeite mee. Versproducten wil ik graag zien voordat ik ze koop, er zitten enorme verschillen tussen. Daarom haalde ik vaak een krat vol standaardmeuk bij het AH pick-up-point maar dan langs de slager en groenteboer voor serieus goede versproducten. :9

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
franssie schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 16:43:
[...]

Ik zie die SRV (inclusief elektrisch rijdende Spijker Spijkstaal - ja!) nog wel eens terug keren in het straatbeeld. Het concept blijft geniaal en misschien waren ze hun tijd te ver vooruit. Gelijk al je DHL/PostNL/Weetikveel pakjes in je schuur en de boorschappen in de tweede koelkast buiten. Hoef je maar 1 sleutel van de schuur te geven aan iemand die je vertrouwd. Weg alle 15 partijen die langs komen, gewoon weer 1 contactpunt.
Op zich zie ik wel iets in dit als nieuw concept...

Gewoon 1 bezorger die voor een wijk even langs het postkantoor gaat om de chinese pakketjes op te halen, daarna langs de jumbo/ah/etc pick-up points en gelijk de pakketjes van daar meenemen, dan nog even een DHL/UPS punt waar hij het ook kan ophalen. Dan per straat oid een bezorgwindow van 2 uur per dag afspreken (of een pakketbus buitenzetten).

The last mile is namelijk extreem duur voor al die partijen, maar als je nou al die losse bezorgingen gaat bundelen en klantvriendelijk maakt op lokaal nivo dan kan je ook van meerdere supermarkten spullen halen etc.
Deze partij zou dan ook in de toekomst bijv met drones kunnen gaan werken voor pizza's/patat etc ipv dat elke pizzatoko zijn eigen drones moet aanschaffen.

Gewoon een puur lokale bezorgservice die x keer per dag alle lokale verzamelpunten afloopt en het in 1x bezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Gonadan schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 17:51:
[...]

Precies dit. De zelfscan is niet om het sociale contact te vermijden* maar voor het gemak tijdens het boodschappen doen. Een klapkrat en stevige tas in de winkel al vakkundig volstapelen zodat je bij de kassa gewoon kunt afrekenen en alles zo direct in de achterbak van de auto laden. Als ik dan alles alsnog moet gaan overhevelen en scannen heeft de 'zelfscan' nul komma nul nut.

* hell, ik ga met twee artikelen vaak juist wel in de rij bij de gewone kassa als het niet belachelijk druk is. Gewoon omdat ik sociaal contact in een winkel nog wel op prijs stel.

[...]
Toch is het juist wel bedoeld voor die 'twee boodschappen', lijkt mij. 'Mijn' AH zit tegenover de bioscoop. Bijna iedereen gaat daar dus een blikje Red Bull en een zak popcorn of zo halen. Voor dat soort klanten zijn die zelfscan kassa's toch wel handig lijkt mij. En die gasten hebben al genoeg sociaal contact want die zijn over het algemeen in groepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Fiber schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:13:
[...]

Toch is het juist wel bedoeld voor die 'twee boodschappen', lijkt mij. 'Mijn' AH zit tegenover de bioscoop. Bijna iedereen gaat daar dus een blikje Red Bull en een zak popcorn of zo halen. Voor dat soort klanten zijn die zelfscan kassa's toch wel handig lijkt mij. En die gasten hebben al genoeg sociaal contact want die zijn over het algemeen in groepen...
Zou goed kunnen hoor. Bij slechts enkele boodschappen is de overhead van een handscanner pakken veel groter, dan is een doe-het-zelf-terminal wellicht aantrekkelijker.

Moet je niet net de steekproef krijgen als je voor vier artikelen even gauw door de winkel rent. Het lijkt wel dat hoe minder ik heb en hoe sneller ik wil zijn hoe groter de kans op controle is. Vaak is het dan toch al lastig voor ze omdat je voor een controle een minimaal aantal artikelen moet scannen. :(

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 29-03-2017 19:25 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pacificocean
  • Registratie: Mei 2006
Gonadan schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:24:
[...]

Zou goed kunnen hoor. Bij slechts enkele boodschappen is de overhead van een handscanner pakken veel groter, dan is een doe-het-zelf-terminal wellicht aantrekkelijker.

Moet je niet net de steekproef krijgen als je voor vier artikelen even gauw door de winkel rent. Het lijkt wel dat hoe minder ik heb en hoe sneller ik wil zijn hoe groter de kans op controle is. Vaak is het dan toch al lastig voor ze omdat je voor een controle een minimaal aantal artikelen moet scannen. :(
Ik heb wel eens iemand gesproken die betrokken was bij het maken van die software. En het aantal producten en de verblijftijd in de winkel zijn inderdaad variabelen die bepalen of je wel of niet een steekproef krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

pacificocean schreef op woensdag 29 maart 2017 @ 19:43:
[...]

Ik heb wel eens iemand gesproken die betrokken was bij het maken van die software. En het aantal producten en de verblijftijd in de winkel zijn inderdaad variabelen die bepalen of je wel of niet een steekproef krijgt.
Dat zou mij niets verbazen inderdaad. Iemand die binnen no-time het pand weer uit rent en maar weinig betaalt zou je als verdacht kunnen beschouwen.

Daarentegen weet ik uit mijn eigen vakkenvullertijd nog dat toen de diefstal juist gebeurde door met een volle kar weg te sneaken. En dan het liefst met veel vlees en dure kaas.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Picnic komt nu ook al per 3 mei in Den Haag: http://www.ad.nl/den-haag...t-naar-den-haag~aae73973/
Goed nieuws, de kosten zijn toch lager dan AH of Jumbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhapsody
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online

Rhapsody

In Metal We Trust

Soldaatje schreef op donderdag 30 maart 2017 @ 23:21:
Picnic komt nu ook al per 3 mei in Den Haag: http://www.ad.nl/den-haag...t-naar-den-haag~aae73973/
Goed nieuws, de kosten zijn toch lager dan AH of Jumbo.
Het scheelt niet zo heel veel, ten opzichte van de AH. Daarnaast heeft de AH met de persoonlijke bonusaanbiedingen een flinke lokker.

Veel zaken die wij regelmatig kopen, zijn regelmatig in de (persoonlijke) bonus; en dus goedkoper dan Picnic.
Ook het aanbod van Picnic is nog wat kleiner.

🇪🇺 pro Europa! | Dit was niet mijn kabinet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Voordeel is ook het veel lagere minimale order bedrag van 25 Euro uit m'n hoofd gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Flauw dat je niet via de website door het assortiment kunt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Wat ik begrepen heb is dat ze nooit aan het bouwen van een website zijn toegekomen omdat ze eerst de app hadden en die werkte zo goed dat ze niet meer aan een website begonnen zijn. Scheelt ook weer in de kosten natuurlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Leuke marketeer hebben ze daar, maar die website is gewoon gelikt hoor. Het grote voordeel van bladeren via een website is dat het gewoon oneindig veel sneller gaat als je achter een PC zit.

Plus ik heb geen zin om die app te installeren om te kijken wat ze allemaal verkopen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
Fiber schreef op vrijdag 31 maart 2017 @ 00:15:
Wat ik begrepen heb is dat ze nooit aan het bouwen van een website zijn toegekomen omdat ze eerst de app hadden en die werkte zo goed dat ze niet meer aan een website begonnen zijn. Scheelt ook weer in de kosten natuurlijk.
Ehm, even kijken. Je hebt een backend om te bestellen al klaar staan die gebruikt wordt voor je app.
Je hebt alle foto's en teksten en prijzen al klaarstaan in je backend die gebruikt worden door je app.

In wezen heb je eigenlijk alleen nog maar een dun laagje interface nodig en je bent klaar.
Waarschijnlijk heb je voor je app al alle backend-koppelingen in de vorm van json dus die kan je gewoon hergebruiken.

Voor max 5 tot 10k is dit gewoon afgemaakt hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-06 20:42
Dagelijkse boodschappen doe ik gewoon dagelijks. EIgenlijk bepaal ik pas als ik ga koken waar ik trek in heb, en doe dan de boodschappen. AH/Jumbo gebruiken we vooral voor zwaar spul (frisdrank e.d.). AH heeft best van gratis bezorgacties.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

http://nos.nl/artikel/217...ls-dicht-bij-blokker.html

De Blokker ontslaat even 1900 man en sluit een berg winkels.

Niet echt de grootste verrassing natuurlijk, maar ik ben bang dat dit ook gewoon het begin van het einde is voor Blokker. Hoeveel winkelketens hebben het na zo'n snij-actie overleefd?

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erulezz
  • Laatst online: 12-06 23:14
Even honderd winkels weg.. Ben benieuwd of ze bij mij in het dorp weggaan. Er staat al zoveel leeg en er is de afgelopen jaar alleen maar bijgebouwd..

In case of fire: Git commit, git push, leave building | AlpenCams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
Bij Marskramer ook nog eens 100 winkels dicht:
http://www.ad.nl/economie...winkels-sluiten~a208e377/

En Intertoys, Maxi Toys, Xenos, Big Bazar en Leen Bakker worden verkocht!

[ Voor 22% gewijzigd door croxz op 16-05-2017 09:49 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gaius
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
croxz schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 09:49:
Bij Marskramer ook nog eens 100 winkels dicht:
http://www.ad.nl/economie...winkels-sluiten~a208e377/

En Intertoys, Maxi Toys, Xenos, Big Bazar en Leen Bakker worden verkocht!
Marskramer had al lang niet meer moeten bestaan. Het is precies dezelfde winkel als Blokker, alleen dan met een groen kleurtje. Dat had al lang geïntegreerd moeten zijn natuurlijk.

Het willen wegdoen van Intertoys verbaast me wel. Je zou toch verwachten dat er wel een markt is voor tenminste één grote speelgoedketen. Ik bedoel, het is niet alsof er geen kinderen meer zijn tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Laatst online: 10:05
Gaius schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:05:
[...]

Marskramer had al lang niet meer moeten bestaan. Het is precies dezelfde winkel als Blokker, alleen dan met een groen kleurtje. Dat had al lang geïntegreerd moeten zijn natuurlijk.

Het willen wegdoen van Intertoys verbaast me wel. Je zou toch verwachten dat er wel een markt is voor tenminste één grote speelgoedketen. Ik bedoel, het is niet alsof er geen kinderen meer zijn tegenwoordig.
Zeker omdat Intertoys zeer recent is samengevoegd met Bart Smit (die andere speelgoed keten)

Blokker heeft geen toegevoegde waarde aan de winkelstraat. (beetje net als V&D) een van-alles-wat-maar-net-niet-winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 09:56

vhal

ಠ_ಠ

Gaius schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:05:
[...]

De Marskramer in Berkel en Rodenrijs is ook zo’n vestiging welke gesloten wordt. Eigenlijk hebben ze het nog lang volgehouden sinds de Action in het dorp is gekomen. Je zag voornamelijk oudere mensen die ws. niet beter weten dat de zoveelste Tefal waterkoker op het internet toch goedkoper is en voor het servies e.d. rijdt men toch wel naar de IKEA :+

Ik ben wel benieuwd wat er bij ons met de Xenos gaat gebeuren, deze zat praktisch naast de Marskramer. Even verderop de Intertoys waar het dan weer wel druk is met volk.

Laatst was er in dezelfde straat nog een tassenwinkel gesloten en wat krijgen wij hier voor terug…..een whopping Vitamin Store :') :F :')

Doe er dan een thee/koffie winkel in, dat loopt volgens mij altijd wel.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Eigenlijk het nieuws waar al jaren op gewacht werd. Heeft eigenlijk nog bijzonder lang geduurd en ik vraag me af of het eigenlijk niet al te laat is, zeker voor de ketens in de etalage. Er is jaren met de kaasschaaf gewerkt zodat alle franje en onderscheid er nu helemaal af is terwijl er vijf jaar geleden al de botte bijl in gemoeten had. Lovenswaardig wel dat ze zoveel mensen aan het werk gehouden hebben tijdens de crises, niet dat die nu voorbij is maar de politiek en cbs zeggen in ieder geval dat het beter gaat.

Dat ombouwen van die Blokkers is ook een compleet fiasco. Was dat eerst een winkel die gewoon erg veel had, is het nu een grote leegte geworden met zeer beperkt aanbod en hoef je al helemaal niet meer te gaan. Webshop hebben ze nu wel op orde, maar wel veel te laat en al genoeg anderen in dat assortiment.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 06:53

IceStorm

This place is GoT-like!!!

sambalbaj schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:11:
Webshop hebben ze nu wel op orde, maar wel veel te laat en al genoeg anderen in dat assortiment.
Je moet eens een keer iets online bestellen en dan afhalen in de winkel. Dan zitten ze in de winkel met papieren aftekenlijsten en formulieren enkel en alleen om te registreren of een pakje binnen is gekomen en opgehaald door 'iemand'. Heb dat 2x gedaan en beide keren echt het idee gehad in de vorige eeuw uitgekomen te zijn. Kostte beide keren een minuut of 10 (ook van de medewerker) om een zak vaatwastabletten op te halen.

En verder, tsja, ik kan mij de laatste keer niet herinneren de Blokker in gelopen te zijn op zoek naar specifiek iets. Hetzelfde als V&D, waarom zou ik daar kopen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Het zijn typisch van die winkels waar je even langs gaat omdat je een plastic bakje nodig hebt om wat spullen in op te bergen. Echter zijn ze goedkoper bij de Action en heb je meer keuze bij de Ikea. Blokker is gewoon niet meer nodig in Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Bij het winkelcentrum onder mijn woning (Nijmegen Dukenburg) zitten een Blokker (nog oude concept), een Xenos en een Intertoys... Zal mij benieuwen wat daarvan blijft of weg gaat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Nu online
IceStorm schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:26:
En verder, tsja, ik kan mij de laatste keer niet herinneren de Blokker in gelopen te zijn op zoek naar specifiek iets. Hetzelfde als V&D, waarom zou ik daar kopen?
Ik mis de V&D nog steeds, een winkel waar je gewoon op je eigen gemak kleding kon uitzoeken en passen zonder opdringerige verkopers. Ook hun online aanbod en dan gratis ophalen in de winkel was prima.

Maargoed ik ben wel de minderheid die zo denkt waarschijnlijk, want ze bestaan niet meer.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-06 21:47
Tsurany schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 11:34:
Het zijn typisch van die winkels waar je even langs gaat omdat je een plastic bakje nodig hebt om wat spullen in op te bergen. Echter zijn ze goedkoper bij de Action en heb je meer keuze bij de Ikea. Blokker is gewoon niet meer nodig in Nederland.
De kracht van de Blokker en ook Marskramer was dat ze ook in alle kleine dorpen en kernen zaten. Bijna alle dorpen en kernen met +2500 inwoners die ik ken hadden wel een Blokker en/of Marskramer. Dat was dan ook vaak de enige optie als je in de buurt iets huishoudelijks nodig had. Kookgerei, stofzuigerzakken, wasmand etc.

Voor de mensen in de steden is de IKEA dan de oplossing, maar waar ik woon is het bijna 100KM rijden naar de dichtstbijzijnde dus je gaat mij echt niet wijsmaken dat al die mensen naar de IKEA gaan. De Action en Big Bazar hebben het meeste marktaandeel afgepakt, deze zitten nu ook in de kleinere kernen en hebben al die dingen die je precies NU nodig hebt en goedkoop. Voor de spullen in het hogere segment bestel je of online of ga je wel naar een niche winkel met een goede beleving, zelfstandige kookwinkel, servieswinkel etc.

Juist het middensegment waar de Blokker altijd in opereerde bestaat niet meer. Hetzelfde gold min of meer voor de V&D en straks ook de WE en de C&A. De consument wil of goedkope wegwerp om NU aan een behoefte te voldoen (Action, Primark, H&M) of hij wil kwaliteit en kan dat betalen (Bijenkorf, Merkwinkels, lokale ondernemers in een niche, de kookwinkel, Hifi winkel etc).

Het hele middensegment bestaat niet meer en daarmee zijn winkels als de Blokker, Marskramer overbodig geworden en zie ik ook de C&A, de HEMA, de BCC en alle andere winkels die dit middensegment vertegenwoordigde verdwijnen.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

@Davidshadow13 Nu inderdaad de Action en soortgelijke winkels ook in al die dorpen komen merk je dat de Blokker gewoon te duur is en geen voordeel meer bied.
Wel vraag ik me af of winkels zoals de C&A echt gaan verdwijnen. Zeker met het verdwijnen van de V&D is dat nog een van de weinige winkels waar je kleding tegen acceptabele prijzen kan kopen zonder dat het de volgende dag uit elkaar valt (Primark) of de hele winkel een kansloze vertoning is (H&M).

[ Voor 48% gewijzigd door Tsurany op 16-05-2017 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Allang ingehaald door de Coolblue's en Bollen des landes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oohh
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 07:29
Tsurany schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:04:
Wel vraag ik me af of winkels zoals de C&A echt gaan verdwijnen. Zeker met het verdwijnen van de V&D is dat nog een van de weinige winkels waar je kleding tegen acceptabele prijzen kan kopen zonder dat het de volgende dag uit elkaar valt (Primark) of de hele winkel een kansloze vertoning is (H&M).
Ik denk dat jij dan niet tot de doelgroep van Primark of H&M behoort — ik overigens ook niet. C&A heeft bij vele jongeren een nogal duf imago, die gaan dan liever naar de Hennes & Mauritz. Ik moet zeggen dat ik ook liever in de H&M ben dan in de C&A. Primark is inderdaad nog wel een slag apart. Je krijgt daar voor weinig geld gewoon veel kleding, en dat is wat mensen aantrekt. Dat de kwaliteit wat minder is, maakt hen dan weer niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba

Mx. Alba

hen/die/zij

Ik vind het wel jammer want ik ben ook een fan van dat middensegment. Gewoon redelijke kwaliteit voor een redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 15-06 13:26

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Ik was afgelopen jaar al dolgelukkig dat Adam een doorstart gemaakt heeft, anders ben ik voor fysieke winkels alleen aangewezen op Men at Work en Brandstore. Maar merk toch dat ik de meeste kleding niet meer fysiek haal, maar bij Wehkamp bestel.

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nachtnet
Maar zo'n reactie van het CNV vind ik echt om te huilen:
"We hebben het niet zien aankomen, het is een mokerslag", zegt CNV vakbondsman Martijn den Heijer. "Met één veeg wordt het leven van meer dan 2000 mensen op zijn kop gezet', reageert Nico Meijer van FNV Handel.
Onder welke steen leven de vakbonden? Hier in dit topic wordt al jaren gesproken over de aanstaande ondergang van Blokker. En dan beweer je met droge ogen dat je het niet zag aankomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Godmaster
  • Laatst online: 02-06 13:42
nachtnet schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:23:

[...]

Onder welke steen leven de vakbonden? Hier in dit topic wordt al jaren gesproken over de aanstaande ondergang van Blokker. En dan beweer je met droge ogen dat je het niet zag aankomen?
Hadden de aandeelhouders nou maar op tweakers.net gekeken; want alles wat "hier in dit topic" word besproken is waar/komt uit.... :+

Nieuwe winkels, nieuwe webshop, peperdure reclames op TV; ik vermoed dat ze het oprecht niet zagen aankomen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Laatst online: 06:53

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Godmaster schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:29:
Nieuwe winkels, nieuwe webshop, peperdure reclames op TV; ik vermoed dat ze het oprecht niet zagen aankomen...
Ach tuurlijk hebben ze het wel zien aankomen. Je kunt als vakbond alleen moeilijk zeggen "ja wij vinden dat het nog lang geduurd heeft, wat is nou helemaal het bestaansrecht van Blokker?".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
Je kunt ook zeggen dat Blokker het al even moeilijk had en dat de restyling & eerdere reorganisatie niet het gewenste effect hebben gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09:56
nachtnet schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:37:
Je kunt ook zeggen dat Blokker het al even moeilijk had en dat de restyling & eerdere reorganisatie niet het gewenste effect hebben gehad.
Sterker nog de restyling van de blokker is mijn ogen compleet mislukt.

Van een winkel van sinkel (van alles wat voor een redelijke prijs) naar een 13 in 1 dozijn winkel.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online
Reken maar dat de vernieuwde winkels niet gaan sluiten. Het is niet van het laatste jaar dat een bepaald filiaal slecht draait. Voor wat het waard is, filialen in kleine plaatsen en buitenwijken zullen sluiten en alleen de zaken in het centrum blijven open.

Ik ben er er laatst weer eens binnengestapt, maar zo'n vernieuwde Blokker lijkt me ook weinig succesvol. Ze pretenderen nu een soort design huishoudspullenwinkel te zijn, maar als je kijkt wat ze verkopen dan is het nog steeds gewoon volumemeuk van een B merk. En de prijs is ook niet lager geworden. Veel van wat ze verkopen gaat ook de bij Lidl rewgelmatig voor de helft weg, en dan is het nog betere kwaliteit ook.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• DaniëlWW2
  • Registratie: November 2009
  • Niet online

DaniëlWW2

Moderator General Chat

Dyslectic history cynic

Lokaal hier ga ik er weinig van merken. Winkelcentrum is verbouwt, de Bart Smit een Intertoys geworden, en de Blokker naar een nieuw pand met niet eens een 1/4 van wat het was. Geen action etc hier. Woon dan ook net ten zuiden van Amsterdam en er zit hier nog wel wat extra inkomen om de boel draaiende te houden. De verbouwing is naar mijn mening wel een totale mislukking omdat er bijna niks meer is. Het is nu een gespecialiseerde middensegment winkel, zonder middensegment assortiment, of een bijzonder kwalitatief aanbod...

Dat is het denk ik ook meer dan zoiets als een discounter als concurrent hebben. Die had je altijd wel, maar iedereen wist ook dat het spul troep was, en dat je beter kon krijgen, en dat kon men betalen. Dat is heel anders geworden de afgelopen vijftien jaar, zeker sinds 2009 toen het echt helemaal misging. Natuurlijk zijn we allemaal Nederlanders, en moet alles goedkoop, maar we zijn ook het land van "goedkoop is duurkoop". Kan je iets betere kwaliteit betalen, dan doe je dit vaak ook. Nu kunnen vele het ook niet meer betalen. Dat is vele bedrijven nu ook de nek om aan het draaien. Speciaalzaken zullen het wel redden, als die slim handelen omdat ze niches kunnen vervullen. Discounters want Nederland en luxe altijd want rijken betalen toch geen belasting. Het middensegment gaat eraan als er niet snel wat veranderd in de gemiddelde besteedbare loonpositie van de gemiddelde Nederlander. Dat zal ook een bedrijf zoals C&A NL de das om kunnen doen.

Never argue with an idiot. He will drag you down to his own level and beat you with experience.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Wat ik wel humor vond was dat de telegraaf eerst een bericht stuurt blokker sluit 200 winkels en daarna het bericht dat Nederlandse economie bloeit met de hoogste groei sinds 2008.

Tja dan doe je het wel fout als blokker zijnde, maar dat deden ze toch al met die amerikaanse reclame, daarmee waren ze de weg al kwijt.

Wat ik alleen niet snap is dat ze de andere formules willen verkopen. Volgens mij kunnen ze meer met Big Bazar en Leen Bakker doen dan met Blokker (zoals het nu is).

Dat je het speelgoed segment verlaat kan ik me nog enig sinds begrijpen, dat verliest het toch van online op den duur.

[ Voor 3% gewijzigd door jeanj op 16-05-2017 13:07 ]

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
jeanj schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:06:
[..]

Dat je het speelgoed segment verlaat kan ik me nog enig sinds begrijpen, dat verliest het toch van online op den duur.
Nou ja, precies speelgoed is 1 van de weinige formules die semi-bestaans-recht heeft in de winkelstraat. Prima manier om hands-on kinderen te laten zien wat er te koop is.

En vergeet de invloed van al die zeurende kinderen in die winkels niet :"Maar MAM! Ik moet die (insert-duur/populair speelgoed-naam) echt hebben!!"( , gevolgd door dikke tranen en driftbuien. en rood aanlopende moeders die toch maar toegeven..)

Maar ook daar geldt dat online het assortiment en prijzen beter zijn.. (en krijg je toch gevallen van "kijken, kijken, nietonline kopen!" )

[ Voor 3% gewijzigd door nachtnet op 16-05-2017 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
nachtnet schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:23:

[...]

sowieso hypocriet. Ze mogen Blokker eigenlijk juist bedanken dat ze zoveel mensen tijdens het dieptepunt van de crises aan het werk gehouden hebben. Dat die klap hier nog moest komen was allang duidelijk. Niet dat die als winkelpersoneel nou makkelijk elders aan de slag kunnen, maar er zijn in ieder geval nu weer meer banen en kansen dan een paar jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Denman
  • Registratie: November 2001
  • Nu online
vhal schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 10:37:
[...]

Laatst was er in dezelfde straat nog een tassenwinkel gesloten en wat krijgen wij hier voor terug…..een whopping Vitamin Store :') :F :')

Doe er dan een thee/koffie winkel in, dat loopt volgens mij altijd wel.
Een familielid van mij is 10 jaar geleden een Vitamin Store begonnen, en heeft een paar maanden terug zijn 5e winkel geopend. Lopen allemaal als een tierelier.

Ik had dat eerlijk gezegd ook niet verwacht, maar kennelijk is daar nog enorme animo voor.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Denman schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:20:
[...]

Een familielid van mij is 10 jaar geleden een Vitamin Store begonnen, en heeft een paar maanden terug zijn 5e winkel geopend. Lopen allemaal als een tierelier.

Ik had dat eerlijk gezegd ook niet verwacht, maar kennelijk is daar nog enorme animo voor.
Reed gisteren langs een pand van Body&Fit in volgens mij Friesland. Dat is echt enorm :+

Poedertjes en pilletjes worden enorm gepromote. Zit ook hoge marches op naar ik vernomen heb dusja, pushen pushen totdat men gelooft dat het werkt O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gomez12
[...]
Dat zijn over het algemeen juist de laatste krampachtige stuiptrekkingen van een slecht draaiend bedrijf.

Ze zien dat het oude niet werkt en "moeten" dus alles maar groots en anders aanpakken met het laatste geld. Werkt dat ook niet dan gaat men over tot sluitingen etc.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 612265

Waterkoker schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:23:
[...]

Reed gisteren langs een pand van Body&Fit in volgens mij Friesland. Dat is echt enorm :+

Poedertjes en pilletjes worden enorm gepromote. Zit ook hoge marches op naar ik vernomen heb dusja, pushen pushen totdat men gelooft dat het werkt O-)
Genoeg poedertjes en pilletjes die werken. Eiwit shakes voor krachtsporters bijv.

Een jaar of 5 terug toen ik nog in de sportschool trainde zag je overal merchandising van de body&fit shop.
Bij elke bestelling kreeg je gratis items zoals shake bekers enz. Slimme manier van marketing.
Prijzen waren ook laag, veel lager als in een fysieke winkel.
Verbaasd me niet dat ze nu weer gegroeid zijn met 2 fysieke winkels erbij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Tsurany schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:04:
@Davidshadow13 Nu inderdaad de Action en soortgelijke winkels ook in al die dorpen komen merk je dat de Blokker gewoon te duur is en geen voordeel meer bied.
Mwa, C&A zal niet weg gaan nee, genoeg 50+ers die ook kleding moeten kopen :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AOC
  • Niet online

AOC

Anoniem: 612265 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:43:
[...]
Genoeg poedertjes en pilletjes die werken. Eiwit shakes voor krachtsporters bijv.
https://www.npo.nl/keurin...N_1683276/POMS_KN_5217142

het is gewoon een marketing product. Behoefte is er, want wie wilt nou niet een gespierd of slank lichaam, dus alleen nog zeggen dat je een product hebt dat werkt en marge erop gooien en cashen maar :+ het doet allemaal niet veel meer dan voeding uit de supermarkt

[ Voor 32% gewijzigd door AOC op 16-05-2017 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 612265

Eiwitten kan je ook uit voeding halen (kwark,vlees,vis etc.) maar een eitwit shake is sneller klaar te maken en drink je makkelijker weg. Goedkoper is het ook.

Ik gebruikte het zelf als aanvulling op mijn voeding en nee het is geen wonderproduct, je moet er alsnog hard voor trainen. Maar stellen dat het niet werkt is onzin, het werkt en er is vraag naar.

edit: Er zijn ook veel producten te koop waarvan de werking niet wetenschappelijk is bewezen, die moet je natuurlijk niet kopen.. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 612265 op 16-05-2017 14:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robkazoe
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 00:52
Is het verrassend dat de Blokker alles moet omgooien? Nee. Dat wist de directie en dat wisten de medewerkers ook allang. Maar het verbaast mij dat ze de Intertoys wegdoen. Concurrentie in de winkelstraten hebben ze amper. En er zit volgens mij best grote marge op speelgoed. Alleen online hebben ze misschien wat concurrentie van Bol.com.

Mijn gevoel zegt dat de Intertoys de best lopende zaak was van de hele holding. En de Blokker is voor mijn gevoel een beetje de middelmaat van de Blokker Holding. Ik betwijfel of de Blokker het ooit gaat redden. Van de Intertoys zou ik nog wel in willen investeren.

Het is alleen jammer genoeg gevoel. Want de Blokker Holding maakt volgens mij geen cijfers bekend van de losse bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-06 17:03
-tom-562 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 13:57:
[...]

Mwa, C&A zal niet weg gaan nee, genoeg 50+ers die ook kleding moeten kopen :P
Dat is een gevaarlijk opmerking. Niemand in de 'business' zag het faillissement aankomen van bv. Imtech. Serieus bedrijf, top cijfers in NL. Maar omver gesodejuuteerd door buitenlandse fouten.

Als er een moederbedrijf omvalt in de winkelbranche, zal er (net als de blokker/marskramert) personeel op de markt komen. In welke mate ligt aan de bedrijven die takken willen overnemen.

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02:10
De ondergang van Blokker is eenvoudig te verklaren.
Sex and the City-actrice Sarah Jessica Parker werd ingehuurd voor de reclamespotjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 06-06 17:03
chim0 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 14:40:
De ondergang van Blokker is eenvoudig te verklaren.

[...]
Ze acteerde in de serie ook een stuk geloofwaardiger dan in de commercials.. 8)

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 15-06 21:47
DaniëlWW2 schreef op dinsdag 16 mei 2017 @ 12:52:
Het middensegment gaat eraan als er niet snel wat veranderd in de gemiddelde besteedbare loonpositie van de gemiddelde Nederlander. Dat zal ook een bedrijf zoals C&A NL de das om kunnen doen.
Ik denk dat je hiermee de spijker op zijn kop slaat. Het middeninkomen bestaat niet meer (zie ook het andere topic hierover), dus heeft het middensegment in de retail ook geen bestaansrecht meer.

De minima en modale inkomens gaan naar de Action, Kwantum en IKEA, de rijken naar de speciaalzaken en nichewinkels en het middensegment verdwijnt compleet uit het straatbeeld de komende 5 jaar is mijn voorspelling.

HD4Life @ Full-HD

Pagina: 1 ... 22 ... 135 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels