De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 21 ... 138 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alwind
  • Registratie: Maart 2015
  • Laatst online: 08-08 14:43
C&A verkoopt ook goed via de Wehkamp dus die blijft nog wel even bestaan hoor. Ik denk dat het verstandig is om de slecht lopende winkels te sluiten nu het nog goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AW_Bos schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 10:29:
Hmm.. die in Hoog Catherijne was mij ontgaan. Die zit toch als je de zijtak/uitgang neemt richting het Moreelsepark? Of in de winkelstraten richting het centrum?
Richting Moreelsepark / Mariaplaats inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:55

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Señor Sjon schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:35:
Tsja, dit vind ik dan weer niet zo spannend. Elke keten zal winkels sluiten en openen naar gelang de resultaten.
Mee eens. Ze hebben er 132 in Nederland. Dan mag je op een gegeven moment toch wel besluiten om tegen de 4 die (schijnbaar) niet lopen te zeggen 'uh ja, we kappen er mee'?
Ik zeg niet dat het goed gaat met C&A maar volgens mij is dit van een hele andere orde dan V&D.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij is de C&A sowieso een van de weinige kledingwinkels waar je nog tegen een normale prijs kleding kan kopen van goede kwaliteit. Niet dat ik snel kostuums of overhemden bij de C&A zou halen maar spijkerbroeken, t-shirts, hoodies,... waar kan je dat nog voor een vergelijkbare prijs kopen?

Ik denk dat juist zonder de V&D de C&A nog wel een goede kans maakt.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:07

Spotmatic

Ken sent me

Vlak de Primark niet uit. Veel goedkoper dan de C&A en toch geen Wibra-uitstraling. M'n hoodie van goede kwaliteit kostte er nog geen 12 euro.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 05-08-2021
Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 13:42:
om de andere zijde van de medaille ook eens aan het licht te brengen.
Zelf ben ik ondernemer begonnen vanuit een webwinkel doorgegroeid naar een fysieke winkel (nog altijd eenmanszaak).

...

*ter info ik heb een winkel in modelbouw artikelen.
Een late reactie maar modelbouw is ook zo'n sector waar het al jarenlang rommelt zowel bij de winkeliers als de fabrikanten. Waar het voor beide partijen volgens mij mis is gegaan is de enorme concurrentie van Aziatische aanbieders zoals Hobbyking en Aliexpress. Fysieke winkels zijn grotendeels weggeconcurreerd omdat de toch meestal in Azië geproduceerde producten voor een fractie van de prijs direct bij Aziatische aanbieders te kopen zijn. Zelfs als een Nederlandse winkel al een webshop heeft, dan vragen ze meestal de hoofdprijs waardoor ze het afleggen tegen Duitse en vooral Aziatische aanbieders.

De meeste modelbouwwinkels hier in de buurt zijn al lang verdwenen. Een mooi voorbeeld van hoe het niet moet was die Marklin winkel aan de Westerhaven in Groningen. Een te dure locatie direct naast de Mediamarkt, een krimpende markt en veel te hoge prijzen voor de koopkracht in Nederland. Op zich wel jammer, ik vond het altijd wel leuk even in een modelbouwwinkel rond te kijken.

[ Voor 3% gewijzigd door gold_dust op 31-10-2016 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modelbouw winkels hebben jaren lang hun kop in het zand gestoken en gedacht de goede tijden komen wel weer terug.

De periode dat men 50% en meer verdiende op een artikel is al lang achter ons. Net als in de elektronica is tegenwoordig de prijs doorslag gevend.

Wel zie ik juist een verschuiving in de markt ontstaan waar service weer belangrijk wordt, iets wat chineze shops niet geven. Zelf zit ik in een hele specifieke markt in de modelbouw. Een markt die snel veranderd maar ook veel kennis vergt. De RTR markt is wat mij betreft ook een van de grootste dood steken geweest voor de modelbouw. Op dat moment werd het verschil tussen speelgoed en hobby een stuk kleiner.

Daarnaast ontwikkel ik ook diverse eigen modules en heb ik een aantal exclusieve merken in het assortiment genomen welke anderen niet hebben.

Ik zeg zelf altijd maar dozen schuiven kan iedereen, technische uitdagingen oplossen is wat een modelbouwer onderscheidt.

Waar ik wel moeite mee heb is het feit dat veel aziatische shops methodes misbruiken en daardoor snel kunnen leveren maar ook nog eens zonder invoerrechten en btw. De concurrentie is zwaar maar het speelveld hoort wel gelijk te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20-07 16:22

PauseBreak

derp!

Krisp schreef op donderdag 27 oktober 2016 @ 09:20:
[...]

Dat filiaal in Kanaleneiland snapte ik niet, en in Utrecht Centrum zat het niet in de loop. Ik snap wel dat C&A die filialen sluit. In Overvecht zit er overigens nog één, en voor zover ik weet loopt die wèl. De mensen die graag naar C&A gaan, zullen daar wel heen lopen.
Dat klopt, die in Overvecht loopt wel goed. Komt mede doordat er een vaste club bejaarden is die daar iedere woensdag (geloof ik) met de regiotaxi naartoe gaan. Beetje prullaria kopen ofzo, geen idee. Ik weet wel dat we zoveel verzoeken hadden voor ritten daarheen dat we er een aparte 'halte' voor in het systeem hebben gezet :+

En wat betreft de C&A of de Primark: Ik koop dan toch liever bij de C&A eigenlijk. De Primark is echt té goedkoop. Het kan bijna niet dat die producten worden geproduceerd onder een beetje fatsoenlijke omstandigheden en dat is toch wel iets dat ik mee laat wegen in mijn koopbeslissing.

Wat ik ook eigenlijk niet zo goed begrijp is waarom er niet meer wordt gemengd. In Almelo (nee, er is niks te doen want het centrum staat leeg) gaat dat leegstaande centrum tegen de vlakte (prima, was een afschuwelijke verzameling gebouwen) en wordt dat dan allemaal water en nieuwbouw. Waarom komt daar wéér winkelruimte in plaats van dat er op loopafstand van nog bestaande winkels, woningen worden gebouwd? Zeker dingen als kapsalons en kleinere ondernemingen hebben ook een lokaal klantenbestand nodig en in veel steden is de woonfunctie min of meer afwezig in het centrum.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnowDude
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09-08 01:23
Verwijderd schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 11:10:
Modelbouw winkels hebben jaren lang hun kop in het zand gestoken en gedacht de goede tijden komen wel weer terug.

De periode dat men 50% en meer verdiende op een artikel is al lang achter ons. Net als in de elektronica is tegenwoordig de prijs doorslag gevend.

Wel zie ik juist een verschuiving in de markt ontstaan waar service weer belangrijk wordt, iets wat chineze shops niet geven. Zelf zit ik in een hele specifieke markt in de modelbouw. Een markt die snel veranderd maar ook veel kennis vergt. De RTR markt is wat mij betreft ook een van de grootste dood steken geweest voor de modelbouw. Op dat moment werd het verschil tussen speelgoed en hobby een stuk kleiner.

Daarnaast ontwikkel ik ook diverse eigen modules en heb ik een aantal exclusieve merken in het assortiment genomen welke anderen niet hebben.

Ik zeg zelf altijd maar dozen schuiven kan iedereen, technische uitdagingen oplossen is wat een modelbouwer onderscheidt.

Waar ik wel moeite mee heb is het feit dat veel aziatische shops methodes misbruiken en daardoor snel kunnen leveren maar ook nog eens zonder invoerrechten en btw. De concurrentie is zwaar maar het speelveld hoort wel gelijk te zijn.
Tja ik vlieg zelf met modelvliegtuigen en helicopters maar de europesche merken prijzen zich zelf de markt uit. Bij mijn lokale winkel was een batterij strap iets van 15 euro. Dat is een stukje klittenband van 30 cm met een plastic gesp.

Tja de aziatische shop duiken aan alle kanten onder de prijzen. Maar dat hebben ze altijd al gedaan. Het grote verschil met een paar jaar geleden is dat ze nu niet alleen direct aan de Europesche merken leveren (wand die hallen wel 90% van hun spul uit het oosten), maar dat de Chinezen tegenwoordig hun eigen merknaam er op zetten en dan direct aan de consument verkopen.

Ik ben ook een tijdje bezig geweest met het importeren van mijn eigen fietsframe uit Hong Kong, maar als consument moet ik 60% import belasting betalen terwijl als Gazelle of Giant dat zelfde frame importeert dan geld er een uitzondering voor de fiets industrie en hoeven zij het niet te betalen.

All electric components run on smoke. If you let the smoke out, they won't work anymore.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gold_dust
SnowDude schreef op maandag 31 oktober 2016 @ 17:14:

Tja ik vlieg zelf met modelvliegtuigen en helicopters maar de europesche merken prijzen zich zelf de markt uit. Bij mijn lokale winkel was een batterij strap iets van 15 euro. Dat is een stukje klittenband van 30 cm met een plastic gesp.
Inderdaad, ik heb vorige week een paar 9 gram servo's besteld op Aliexpress voor 1.10 euro per stuk inclusief verzendkosten, die gaan bij webshops in Nederland voor 10 - 15 euro per stuk exclusief verzendkosten en dan komen ze net zo goed uit China of Taiwan. Het is nog even afwachten hoe goed ze zijn maar tot nu toe heb ik geen problemen gehad met bestellingen op Aliexpress. Zo'n prijsverschil laat zich ook niet meer door invoerrechten of btw verklaren.

Sowieso heb ik altijd de indruk gehad dat Nederlandse winkels zijn blijven vasthouden aan de oude gedachte van 'hogere prijs betekent meer winst' terwijl dat in een globale markt met prijstransparantie al lang achterhaald is. Op service, goede garantieafhandeling, en snelle levering kunnen Nederlandse winkels zich misschien nog wel onderscheiden maar het prijsverschil blijft gewoon te groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online
Niet tijdig ingrijpen kan grote gevolgen hebben, aldus McKinsey. Het bureau voorziet dan een afname in de werkgelegenheid die kan oplopen tot 130.000 voltijdbanen en een vermindering in de bijdrage aan de Nederlandse economie van 0,3 tot 1 procentpunt tegen 2025.

Ook dreigt in dat geval een verdere toename van de winkelleegstand: McKinsey schat dat bij ongewijzigd beleid 20 tot 35 procent van de huidige en geplande winkelruimte overbodig zou kunnen worden.
Ik denk dat het toch die kant op gaat.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Señor Sjon schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:28:
[...]
Ik denk dat het toch die kant op gaat.
Er werd voor de crisis al gesproken (ook door de detailhandel zelf) dat er ongeveer 40% teveel fysieke detailhandelwinkels waren. En daar was het effect van internet nog niet meegenomen. Dat maakt de conclusie van McKinsey al iets positiever, want zij verwachten kennelijk een lagere impact.

Overigens werken er ruimt een half miljoen mensen in de detailhandel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
In de tussentijd is er ook wel wat gesneuveld, dus ik denk dat het aardig 1-1 loopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skyaero
  • Niet online
Dat is waar. Jammer dat het nieuwsbericht het referentiejaar niet heeft opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08 21:06

icecreamfarmer

en het is

Tijntje schreef op woensdag 05 oktober 2016 @ 12:57:
[...]

Echter hebben ze het daar ook niet begrepen, en proberen ze kosten wat het kost de binnenstad open te houden.

[...]
Opzich wel logisch toch. Als de winkels wegtrekken uit de binnenstad krijg je al snel een verpauperde bende.
Dat moet je niet willen.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• cbr600f4i
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09-08 21:24
Marks & Spencer gaat dicht in Nederland. Toch jammer, niet dat ik er vaak kwam maar die paar winkels die we hadden vond ik toch altijd wel leuk al kwam ik er niet voor de kleding maar voor de scones en de meatpies :)

Ryzen 7 9800x3D / RX7900XTX OC / 32 GB Corsair Vengeance 6000 Mhz RGB DDR5 / ASUS TUF Gaming B650-Plus WiFi

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RemcoDelft
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-05 10:30
Na een middagje Ikea verbaas ik me er weer over dat die tent zo populair is. Even een bedje ophalen kost gewoon 4 uur! Vanaf het moment dat je de winkel ziet heb je nog 12 bochten er omheen te gaan, vervolgens nog 8 bochten in de parkeergarage, met de lift naar beneden, met de roltrap omhoog, de hele winkel door zigzaggen met een winkelwagentje dat niet wil sturen, op de beddenafdeling kan je de kleine dingen meenemen, vervolgens zigzaggen tussen de mensenmassa's naar de lift richting de kleine-dingen-afdeling, daar doorheen zigzaggen naar het magazijn, daar op zoek naar het bedje. Ondertussen heb je al 2 karren, een voor de Maxi-Cosi en klein spu, en een kar voor de grote dozen. Blijkt dat de lattenbodem 100 meter van de rest van het bed af ligt. Daarna in de rij (!) voor de zelfscan, lange gang door, draaideur met 2 karren die absoluut niet sturen met 1 hand, lift, auto, 8 bochten de garage uit, en weer 12 bochten richting normale weg. 4 uur verder staat het bedje met vacuum matras nu in de doos te wachten op een inbussleuteltje.
Waarom is dit concept zo enorm populair? Is dat vanwege de kipsate met patat (dit zit ook in de 4 uur :*) ) die ik daar gegeten heb omdat het zolang duurde dat ik honger kreeg?

Ter vergelijking: de bouwmarkt! Ik rijd naar de Gamma/Praxis, parkeer voor de deur, loop naar binnen, loop naar het schap waar het product ligt wat ik wil hebben, zet het op m'n karretje, naar de kassa, spul in de auto, en weer naar huis. Binnen een half uur klaar, en dan heeft het personeel me ook nog 6 keer goeiedag gewenst.
De bouwmarkt zou failliet gaan als ze je op Ikea-stijl via een doolhof langs alle schappen laten lopen, dat zou niemand daar doen. Vrijwel alle winkels zorgen voor overzicht, waarom accepteren consumenten dit bij de Ikea?

[ Voor 3% gewijzigd door RemcoDelft op 20-01-2017 07:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08 21:34
De reden dat het zo populair is, is juist dat mensen het niet als winkelen zien maar ook als een uitje. Niemand gaat met de kinderen bij de Karwei rondslenteren. Maar goed, het is alsnog je eigen schuld. Ik heb wel eens wat klein spul bij de IKEA gehaald (want de helft goedkoper dan elders). Op de fiets vanuit Amstelveen net zo snel als per auto, loop non-stop naar het magazijn, zelf afrekenen (buiten het weekend niet zo druk, dus geen wachttijd), en binnen <15 minuten weer buiten.

Overigens ben je nog de tijd voor het in elkaar zetten vergeten, bij het hogere segment wordt het spul soms geassembleerd bij je thuis gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 15:00
Neem je vrouw dan ook niet mee.

En als je even iets bij de Ikea moet halen dan doe je dat door de week of in het weekend bij opening. Tevens zorg je dat je van tevoren weet of het in het afhaalmagazijn ligt en/or je kent de route in de winkel 8)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
En online kan je voorraad plus schapnummer zien. Maar dit heeft verder weinig met de winkelstraat te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
RemcoDelft schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 16:30:
Na een middagje Ikea verbaas ik me er weer over dat die tent zo populair is. Even een bedje ophalen kost gewoon 4 uur!
Dan doe jij denk ik iets fout. Sowieso is Ikea op zaterdag niet ideaal, maar even los van dat heb ik zo'n beetje mijn complete inboedel daar gekocht en wat je verteld heb ik nooit mee gemaakt. Ik heb mijn spullen bij de Ikea in Duiven gehaald en dat ging allemaal prima. Zelfs een grote bank kopen met huren van aanhanger was binnen 30 minuten gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 15:12
Hangt ook een beetje van de ikea af. Parkeren in Zwolle is minder gedoe dan in Groningen. Daarentegen vind ik de indeling van Groningen logischer, maar dat is omdat ik die gewend ben.

Wat betreft bouwmarkten, m'n vriendin is er dol op, hoe groter hoe beter. Ik kom er alleen met een bepaald doel, maar bijvoorbeeld de Bauhaus in Groningen is ook een goed alternatief voor een middagje slenteren door de Ikea.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13:21

Fiber

Beaches are for storming.

Na een middagje Ikea verbaas ik me er weer over dat die tent zo populair is. Even een bedje ophalen kost gewoon 4 uur! [...]
En dan vraag ik me weer af waarom je die zooi dan niet gewoon op de Ikea website bestelt en niet lekker thuis laat bezorgen...? Desnoods na een gezellig rondje zonder karren maar met kipsate of balletjes en ijsjes door de fysieke Ikea... O-)

Edit:
HallonRubus schreef op zaterdag 12 november 2016 @ 18:16:
[...]

De reden dat het zo populair is, is juist dat mensen het niet als winkelen zien maar ook als een uitje. Niemand gaat met de kinderen bij de Karwei rondslenteren...
In het weekend en in de vakantie zeker wel... En de Karwei heeft tegenwoordig meer leuke woonspulletjes dan je op grond van de naam zou vermoeden... :)

[ Voor 31% gewijzigd door Fiber op 13-11-2016 00:11 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:24
Fiber schreef op zondag 13 november 2016 @ 00:03:
[...]

En dan vraag ik me weer af waarom je die zooi dan niet gewoon op de Ikea website besteld en niet lekker thuis laat bezorgen...? Desnoods na een gezellig rondje zonder karren maar met kipsate of balletjes en ijsjes door de fysieke Ikea... O-)
Omdat Ikea niet bepaald goedkoop is qua bezorging, gok ik ;) Je betaalt al snel 45 euro (of meer).

Verklaart ook voor een deel de drukte, want veel producten zijn best goedkoop, terwijl bezorging vrij duur is :P Dus gaan mensen het zelf maar halen.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 13-11-2016 00:09 ]

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Na een middagje Ikea verbaas ik me er weer over dat die tent zo populair is. Even een bedje ophalen kost gewoon 4 uur!
  1. Voor degene die het als een goedkoop uitje zien, die kunnen dan rondslenteren.
  2. Voor degene die snel wat moeten hebben kunnen op de app zien waar ze hun producten kunnen vinden en direct naar het magazijn zijn.
  3. Voor degene die helemaal geen zin hebben om uit te gaan, kunnen de producten online bestellen.
En voor alle drie type personen geldt: ze kunnen de producten 365 dagen na aankoop retourneren (ongebruikt dan)

Dus mijn inziens heeft ikea het vrij goed voor elkaar als fysieke winkel zijnde:
  • Goede service. (Welke gamma heeft zoveel medewerkers lopen?)
  • Producten waarvan je de kwaliteit weet.
  • Gratis parkeren.
  • Goedkoop eten.
  • Ruime openingstijden.
  • Impulsaankopen worden goed gestimuleerd zonder opdringerig te zijn.
  • En toch nog een webwinkel.
Fiber schreef op zondag 13 november 2016 @ 00:03:
[...]

In het weekend en in de vakantie zeker wel... En de Karwei heeft tegenwoordig meer leuke woonspulletjes dan je op grond van de naam zou vermoeden... :)
Kwalitatief vind ik die woonspulletjes van karwei niet veel beter dan de leenbakker of jysk. Ze staan ook zo uitgestald van "oh, we hebben dit nog goedkoop kunnen inslaan"-manier
Hahn schreef op zondag 13 november 2016 @ 00:08:
[...]

Omdat Ikea niet bepaald goedkoop is qua bezorging, gok ik ;) Je betaalt al snel 45 euro (of meer).

Verklaart ook voor een deel de drukte, want veel producten zijn best goedkoop, terwijl bezorging vrij duur is :P Dus gaan mensen het zelf maar halen.
Mwah..

€ 4,99 voor bestellingen met een totaal gewicht tot 30 kg.

[ Voor 29% gewijzigd door kmf op 13-11-2016 00:19 ]

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Laatst online: 15:24
kmf schreef op zondag 13 november 2016 @ 00:15:
[...]

Mwah..

€ 4,99 voor bestellingen met een totaal gewicht tot 30 kg.
Dat valt mee inderdaad, ik heb vooral naar wat grotere/zwaardere spullen gekeken laatste tijd :P Dan zal het direct mee kunnen nemen in combinatie met ruime openingstijden, versus moeten wachten, meespelen :+

The devil is in the details.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koos2009
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 13-12-2021
De Ikea is gewoon niet voor de mensenschuwe efficiënte tweaker.

Het concept draait omdat het redelijk goedkoop is, veel zooi te koop is en in jouw geval dan niet, maar normaal het magazijn heel goed werkt.
Welke was je? Die in Amsterdam Bijlmer is prima te doen hoor in een uur als je weet wat je zoekt.

PSN: DucttapeGuyXXL Profitec pro 500 pid eureka mignon specialita

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gold_dust
Ikea is prima om even een (Zondag) middag uit te gaan en het is ideaal dat je alles direct mee kan nemen. Toen wij uit de VS naar Nederland kwamen hebben we 10 weken op een bank van Otak zitten wachten, in zo'n geval zou ik nu gewoon naar Ikea gaan. Toch vind ik meubels zoals banken en eettafels meestal een niet erg moderne en weinig hoogwaardige indruk maken en het meeste lijkt hoofdzakelijk op studentenhuizen gericht, ik snap niet dat ze niet een beetje met de tijd meegaan. De paar strakke kwalitatieve dingen die ze hebben zijn vaak net zo duur of duurder dan reguliere meubelzaken.

Verder is Ikea perfect voor keuken dingen als bestek en pannen, dekbedden en lakens, planten en potten en hun laminaat doet het hier ook erg goed in tegenstelling tot dat van de Gamma. Onze kinderen vinden het er altijd geweldig, de speelplek in het restaurant en ze kunnen mooi vrij rondrennen. De Ikea in Groningen is een van de weinige Nederlandse winkels waar wij regelmatig komen maar wel erg vermoeiend inderdaad :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matroosoft
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09-08 23:41

matroosoft

Lone Christian

Je kunt m.i. Ikea niet vergelijken met Karwei. Ten eerste is het een hele andere branche woonwinkel vs bouwmarkt. Daarnaast gaat bij Ikea veel meer om de 'experience', het samen gaan en tussen door wat eten. Tot slot vind ik dat je de meubels van de Ikea totaal niet kunt vergelijken met die van de gemiddelde bouwmarkt. Ikea heeft tenminste nog meuk die niet zomaar uit elkaar valt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gold_dust
Nadat onze wasmachine kapot is gegaan en ik een nieuwe moest bestellen heb ik ook geconstateerd dat er een kaalslag heeft plaats gevonden in de elektronicabranche, zowel in fysieke winkels als online. Winkels die hier 5 jaar geleden nog zaten zoals Scheer en Foppen en Megapool zijn inmiddels weg en veel van de online winkels van toen zoals internetshop en redcoon zijn inmiddels verdwenen. Uiteindelijk de nieuwe wasmachine online bij Mediamarkt besteld en die werd de volgende dag netjes geleverd incl. afvoeren van de oude machine. Wat prijs betreft doen ze het vaak inmiddels ook al niet meer slechter dan andere online winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Modeketen Promiss sluit bijna helft van winkels
http://www.nu.nl/economie...na-helft-van-winkels.html

en dat was al na de doorstart na het Etam failliesement in 2015

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Niet online
sambalbaj schreef op dinsdag 13 december 2016 @ 14:11:
en dat was al na de doorstart na het Etam failliesement in 2015
Ik vraag me een beetje af of dit niet gewoon nog steeds het 'herpositioneren' is van het merk.

Eind 2015 waren ze nog steeds bezig met bepalen wat er allemaal mee gaat.
Een curator moet wel genoeg winkels mee kunnen verkopen om het rendabel te houden, als een andere potentiële koper meer winkels overneemt loop je het risico om mis te pakken. Dus ik vermoed dat deze winkels al 'gedoemd' waren, of op z'n minst een laatste kans hebben gekregen... Nu het kerstseizoen er alweer bijna opzit en het tijd wordt voor de uitverkoop is het een mooi moment om te stoppen.

Aangezien die ketens al maanden van te voren hebben moeten inkopen voor volgend jaar, vermoed ik dat deze keuze al ergens in het begin van dit jaar is gemaakt.
(Zo niet, dan zitten die winkels binnen een half jaar met een overschot aan kleding en is het ook alweer einde verhaal)

Maar het betekent wel dat we de volgende LEEGVERKOOP gaan zien, mensen schrikken dadelijk als ze een keer de volle prijs moeten gaan betalen voor kleding in plaats van al die dumpprijzen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Mooie docu over onder anderen het succes van de Action, het verdwijnen van de middenklasse en China als goedkope fabriek van de wereld...:

http://www.npo.nl/de-prijsvechter/08-01-2017/VPWON_1259615

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 09-08 10:55
Al een oud 'nieuwtje' het Blokker cartel gaat de Bart Smit en Toys XL opnemen in hun Intertoys labeltje. In bijvoorbeeld heel de stad Groningen is met het vallen van de V&D maar één reguliere speelgoedwinkel te vinden.
De laatste paar jaar (volgens mij 3) merk ik persoonlijk al heel erg dat het meeste speelgoed veel en veel te duur verkocht wordt bij de winkels onder de Blokker holding. Vooral Lego.

Als consument ben je echt gek als je niet online naar Speelgoed gaat shoppen. Als de babyboom uitsterft en de opa's en oma's niet meer bedonderd kunnen worden zal ook het doek vallen voor Blokker.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Hier in Heerenveen nog een kleine speelgoedwinkel die gerund wordt door een echtpaar met de nodige levenservaring. De dag dat die winkel dicht gaat koop ik alle speelgoed online. Leuk assortiment, vriendelijke mensen, prijzen meestal niet veel duurder dan op Internet.

Overigens wel eens gevraagd om een Bruder combine voor m'n neefje. Die was bij bol.com 55, konden ze me niet goedkoper doen dan 75. Even goede vrienden verder, maar dan bestel ik wel online. Spul dat ze in de winkel hebben is meer het hardlopende spul, dat kopen ze groot in en hebben ze ook fatsoenlijke marge op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09-08 21:34
En weer een die verdwijnt:
De Nederlandse tak van de Zwitserse modeketen Charles Vögele houdt op te bestaan. Door het faillissement verdwijnen in Nederland zevenhonderd banen en alle 95 winkels sluiten, zo meldt het moederbedrijf van de keten.
https://www.nrc.nl/nieuws...-vogele-failliet-a1543315

Ik kwam er vrijwel nooit, maar indruk ik had was dat de zaak op dure locaties grote winkels had, terwijl het aanbod en de kandizie maar magertjes was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Om nog even terug te komen op Blokker:
Hier in het dorp (+/- 7000 inwoners) zat ook een speelgoed/huishoudwinkel die al 30 jaar lang door hetzelfde echtpaar gerund werd. Prijzen waren oké maar de diversiteit van het aanbod kon zich niet helemaal meten met een gemiddelde Marskramer of Blokker.

Op een gegeven moment was er sprake dat er een Blokker vestiging zou komen. Dit heeft men nog een tijdje proberen tegen te houden vanuit de ondernemersvereniging maar uiteindelijk kwam ie er toch. 2-3 jaar later moest de bestaande speelgoed/huishoudwinkel er mee stoppen vanwege de concurrentie van de Blokker. Vervolgens werd een jaar later de Blokker gesloten omdat het management vond dat de omzet van de vestiging te laag was. EN BEDANKT HE!
Soms lijkt het met die winkelketens ook net de tactiek van de verschroeide aarde.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 09-08 12:13
HallonRubus schreef op vrijdag 27 januari 2017 @ 13:59:
En weer een die verdwijnt:

[...]

https://www.nrc.nl/nieuws...-vogele-failliet-a1543315

Ik kwam er vrijwel nooit, maar indruk ik had was dat de zaak op dure locaties grote winkels had, terwijl het aanbod en de kandizie maar magertjes was.
Huh. Wist niet eens dat dit zo'n grote keten was. Zitten hier in het winkelcentrum, niet een super lokatie verder. Maar idd geen publiekstrekker.

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Cobb schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:00:
Al een oud 'nieuwtje' het Blokker cartel gaat de Bart Smit en Toys XL opnemen in hun Intertoys labeltje. In bijvoorbeeld heel de stad Groningen is met het vallen van de V&D maar één reguliere speelgoedwinkel te vinden.
De laatste paar jaar (volgens mij 3) merk ik persoonlijk al heel erg dat het meeste speelgoed veel en veel te duur verkocht wordt bij de winkels onder de Blokker holding. Vooral Lego.

Als consument ben je echt gek als je niet online naar Speelgoed gaat shoppen. Als de babyboom uitsterft en de opa's en oma's niet meer bedonderd kunnen worden zal ook het doek vallen voor Blokker.
Daar blijf ik me ook over verbazen...

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Wat hebben we eigenlijk nog over aan diversiteit in de winkelstraten?

-Blokker Holding - Blokker, Xenos, Leen Bakker, Intertoys, Big Bazar, Marskramer en Cook&Co.
-Action
-H&M / WE / C&A
-Mediamarkt
-Kruidvat

Dan heb je de gemiddelde winkelstraat wel in een dorp of klein stadje.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
Cobb schreef op donderdag 19 januari 2017 @ 19:00:

Lego hanteert toch vaste prijzen? Overal zie zelfde prijzen voor Lego online en speelgoed winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rockvee2
  • Registratie: April 2008
  • Niet online
Cobb schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 08:21:

-Blokker Holding - Blokker, Xenos, Leen Bakker, Intertoys, Big Bazar, Marskramer en Cook&Co.
-Action
-H&M / WE / C&A
-Mediamarkt
-Kruidvat

Vergeet je de supermarkten/bakkers/slagers niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Cobb schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 08:21:

-Action
-H&M / WE / C&A
-Mediamarkt
-Kruidvat

Meeste dorpen en zelfs veel kleine stadjes hebben echt geen MediaMarkt, H&M, We, C&A, Leen Bakker etc. hoor...

Hangt natuurlijk ook van je definitie van dorp en klein stadje af...

[ Voor 7% gewijzigd door Fiber op 28-01-2017 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
En in hoeverre is dat uberhaupt een probleem? Ja voor de toeristen (uit Nederland) is er weinig reden om naar een andere stad te gaan om daar te winkelen. Maar zelf wil ik gewoon als ik een trui nodig heb de C&A kunnen binnenlopen, en als ik een koptelefoon nodig heb de mediamarkt. En niet dat ik 7 steden af moet gaan omdat elke stad maar een gedeelte van het standaard assortiment heeft wat je nodig hebt.

En vooral als je het dan ook nog hebt over een dorp of kleine stad, dan is er simpelweg minder vraag naar specialistische winkeltjes gerund door een 80 jarig mannetje die nooit een opvolger heeft weten te vinden. Ik wil gewoon wat ik nodig heb kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Waarom moet het per se een grote keten zijn? Wat de mediamarkt verkoopt kan ik in Heerenveen ook bij diverse andere winkels krijgen. Een trui hoef je niet per se bij de C&A te halen.

Uiteraard ieder zn voorkeur, maar doe nou niet alsof je speciaal naar een andere stad moet om iets te kopen omdat jouw favo winkel ergens niet is.

Hier in Heerenveen heb je de pearle, hans anders, specsavers en eyewish. Ik kom er niet, ik ga naar een zelfstandige opticien die geen geld hoeft af te dragen voor franchise formule. Laatste bril bij de specsavers was veel duurder dan de reclames je laten geloven, kwaliteit ook niet super, voor dat geld ga ik liever naar een echte opticien zonder landelijke acties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Het gaat niet om favoriete winkels, het gaat om dat ze dingen verkopen die iedereen nodig heeft. En natuurlijk zou dat ook een andere keten, of een zelfstandige, kunnen zijn. Die exact hetzelfde doet en verkoopt als de mediamarkt, wat schiet je daar mee op?

Mensen zoeken een winkel die elektronica verkoopt. Die zoeken ze in Heerenveen, Amsterdam, Enschede en Almere. Waarom zou een keten dan niet in al die plaatsen een filliaal hebben? Waarom zou het in plaats A een winkel van een andere keten moeten zijn dan in plaats B? Wat schiet je daar mee op?

Overigens was tijdje geleden mijn Hans Anders bril beschadigd. Niet op plekken wat gebruiksschade kon zijn, het was duidelijk een zwakke constructie (verf die losraakte). Ondertussen woon ik op een 200km van waar ik hem had gekocht, dan vond ik het wel heel handig dat ik hier gewoon naar het lokale filiaal kon gaan en probleemloos het onder garantie werd vervangen. Nu is zo'n stuk verhuizen nou natuurlijk niet iets wat iedereen continue doet, maar het blijft toch een voordeel van een keten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
Winkelen in Nederland is gewoon ontzettend saai geworden, waar je in het buitenland nog weleens een leuk shoppie tegenkomt met oude voorraad of iets bijzonders is het hier allemaal éénhapsworst.
De kleine ondernemer wordt compleet weggemoft.
Paar voorbeelden waar ook je ook daadwerkelijk als consument slechter uit bent zijn, de bouwmarkten en de speelgoed winkels.

In de 'gewone' bouwmarkt is niet eens een fatsoenlijk rechte rachel te vinden en het assortiment is gewoon schrijnend. Vergelijk de gipsplaatjes maar eens met die uit een profi markt in het buitenland (of met de bouwmaat).
De speelgoedwinkel heb ik al eerder aangehaald, die vragen echt veel te veel voor het speelgoed.
De supermarkten met hun waterkip, concurreren de slagers kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• the noise
  • Nu online
Cobb schreef op zaterdag 28 januari 2017 @ 21:16:
Winkelen in ......
De speelgoedwinkel heb ik al eerder aangehaald, die vragen echt veel te veel voor het speelgoed.
De supermarkten met hun waterkip, concurreren de slagers kapot.
Of is de consument te veel gewent aan afbraakprijzen? Er zijn gewoon webwinkelbedrijven die tevreden zijn met 1,- winst/order ... daar kan een winkelpand niet van bestaan. Service moet je ook niet om komen, maar daar kies je als consument voor.

We hebben zelf een speelgoedwinkel met zowel showroom&afhaalpunt met webwinkel. Door een specialisme is het mogelijk op een C-locatie gevestigd te zijn. Daardoor minder vaste lasten en nette prijzen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 14:57

Onbekend

...

Vroeger was je vaak ook bereid om wat meer te betalen bij de buurtwinkel i.p.v. totaal 3 uur tijd kwijt te zijn om naar een goedkopere winkel in de grote stad de boodschappen te doen.
Tegenwoordig vergelijk je de producten op het internet, en binnen 10 minuten heb je het goedkoopste product besteld en de volgende dag is hij bezorgt. 80% van de mensen weten gewoon wat ze willen kopen en hoeven daarvoor geen advies. De andere mensen die gaan op internet op zoek, of ze gaan naar de lokale winkel om door een verkoper geadviseerd te worden.

Fysieke winkels bieden eigenlijk een service aan door alle producten uit te stallen, waardoor ze ook meer geld kwijt zijn aan personeel en winkelruimte. Maar ik verwacht niet dat dit soort winkels nog lang zullen bestaan. Op internet kunnen mensen straks door een virtuele winkel heen lopen, en elk product in 3D bekijken......

Speel ook Balls Connect en Repeat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Winkelen in Nederland is gewoon ontzettend saai geworden, waar je in het buitenland nog weleens een leuk shoppie tegenkomt met oude voorraad of iets bijzonders is het hier allemaal éénhapsworst.
Waar is dat nog anders dan? Ook in het buitenland zie ik overal exact dezelfde winkels.

Ik zou graag zien dat meer plaatsen expliciet ruimte voor lokale ondernemers maken. Dus straten waar je je alleen mag vestigen als jouw bedrijf maximaal 3 filialen ofzo heeft. Zo krijg je weer straten die een bezoek waard zijn in plaats van de zoveelste uitwisselbare winkelstraat met eenheidsworst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
downtime schreef op zondag 29 januari 2017 @ 11:47:
Ik zou graag zien dat meer plaatsen expliciet ruimte voor lokale ondernemers maken. Dus straten waar je je alleen mag vestigen als jouw bedrijf maximaal 3 filialen ofzo heeft.
Zoals de franchisenemer die toch echt maar 2 McDonald's heeft? Dat soort dingen hoeft de overheid niet te bepalen.
Typisch trouwens dat dit is waar veel meer mensen over klagen, maar ondertussen kopen ze wel allemaal bij diezelfde winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Er zijn genoeg kleine ondernemertjes die een klein winkeltje in het centrum openen. Helaas redden die het vaak niet door de hoge kosten en de tegenvallende verkopen.

Kan je vervolgens ketens gaan weren, maar dan blijven grote panden gewoon leegstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

RemcoDelft schreef op zondag 29 januari 2017 @ 11:52:
[...]

Zoals de franchisenemer die toch echt maar 2 McDonald's heeft? Dat soort dingen hoeft de overheid niet te bepalen.
Nope. Franchises zouden in zo'n straat niet thuis horen. En waarom hoeft de overheid dat niet te bepalen? Gemeenten bemoeien zich al op allerlei manieren met de middenstand en waar welke winkels zich onder welke voorwaarden vestigen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Paar voorbeelden waar ook je ook daadwerkelijk als consument slechter uit bent zijn, de bouwmarkten en de speelgoed winkels.
Het viel me laatst op dat fietswinkels de uitzondering lijken te zijn. Mensen willen blijkbaar graag nog fatsoenlijk advies. Zelfs de meeste webshops zijn een web-aanwezigheid van een fysieke winkel. Het overgrote deel bestaat dan ook uit kleinere ondernemers.

Mind you, ook op dit vlak zijn verschuivingen te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
@Downtime, eens een winkelstraat in Belgie ziet er ook al redelijk gelijk uit met die van Nederland. Maar toch zie je daar en in Duitsland nog wel meer lokale ondernemers tussen de ketens door. Hier een stuk minder omdat gemeentes de winkelpandjes uitmelken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:56:
[...]

Het viel me laatst op dat fietswinkels de uitzondering lijken te zijn. Mensen willen blijkbaar graag nog fatsoenlijk advies. Zelfs de meeste webshops zijn een web-aanwezigheid van een fysieke winkel. Het overgrote deel bestaat dan ook uit kleinere ondernemers.

Een fietsenwinkel heeft vaak honderden fietsen staan waar je uit kunt kiezen. En hierbij wil je vaak advies van de verkoper om snel een goede fiets uit te zoeken.

Online is het vaak lastig om fietsen te vergelijken, want dit is vaak erg persoonlijk. En bijna niemand bestelt een complete fiets via een webshop om hem binnen een week terug te sturen met de mededeling dat het hem toch niet echt bevalt. Het zelfde als grote voorwerpen als meubels, auto's en keukens. Deze bestel je vaak ook niet enkel online, maar wil je hem eerst echt zien voordat je ze koopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 10:12
Onbekend schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:22:
[...]

Een fietsenwinkel heeft vaak honderden fietsen staan waar je uit kunt kiezen. En hierbij wil je vaak advies van de verkoper om snel een goede fiets uit te zoeken.

Online is het vaak lastig om fietsen te vergelijken, want dit is vaak erg persoonlijk. En bijna niemand bestelt een complete fiets via een webshop om hem binnen een week terug te sturen met de mededeling dat het hem toch niet echt bevalt. Het zelfde als grote voorwerpen als meubels, auto's en keukens. Deze bestel je vaak ook niet enkel online, maar wil je hem eerst echt zien voordat je ze koopt.
En dat is dan meteen waar fietstenwinkels net als veel anderen last van hebben: Bij de fietswinkel kijken en adviseren...om vervolgens online te kopen.
Een fietsenwinkel heeft dan ook alleen nog kans als het ook een fietsenmáker is. Waar mensen "vroeger" het nog heel normaal vonden om een band te plakken is dat nu vaak iets wat de fietsenmaker mag doen.
Ze verkopen dus eerder arbeid dan een product.
(als ze dan ook nog leren dat ze het product zelf niet met een belachelijke marge moeten verkopen blijven ze wel overeind)

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Cobb schreef op zondag 29 januari 2017 @ 13:02:
...Hier een stuk minder omdat gemeentes de winkelpandjes uitmelken.
Nou ben ik wel benieuwd waar de overheid/gemeente hier een obstakel is :? En je woordkeus is helemaal interessant, uitmelken ??? Als je al ondernemer bent ben ik benieuwd welke bedragen je overmaakt naar de gemeentelijke kas :P

Leegstand is een feit, maar de veranderingen gaan sneller dan verwacht. Online-shoppen is hard op weg om 20% van de detailhandel te pakken waarbij er een zeer scheve verhoudingen zijn tussen marktsegmenten. Supermarkt loopt achter, electronica en kleding gaan hard achteruit.

Veel gemeentes zijn al bezig om kleinere winkelcentra op te doeken om te centreren maar dat is 9 van de 10 keer privaat eigendom. Daar gaat heel veel tijd overheen. Daarnaast loop je tegen het feit aan dat het allemaal kopietjes zijn. Het zijn vijf winkelcentra met 5x kruidvat, 5x zeeman, 5x blokker, etc, en een enkele verdwaalde middenstander.

Samen met de gemeente de zaken in de gaten houden en vervolgens eigenaren aanspreken. Bij overtreding leid dat tot boetes en als het te lang duurt kan de gemeente het pand uiteindelijk in beslag en beginnen met onteigening. Enigste manier om de prijzen op 'A'-locaties minder te maken. In verschillende steden leid dat al tot pop-up stores. Vaak opvulling maar beter dan ridicule bordjes dat zoveel panden te huur zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sanderb schreef op zondag 29 januari 2017 @ 14:38:
En dat is dan meteen waar fietstenwinkels net als veel anderen last van hebben: Bij de fietswinkel kijken en adviseren...om vervolgens online te kopen.
Een fietsenwinkel heeft dan ook alleen nog kans als het ook een fietsenmáker is. Waar mensen "vroeger" het nog heel normaal vonden om een band te plakken is dat nu vaak iets wat de fietsenmaker mag doen.
Ze verkopen dus eerder arbeid dan een product.
(als ze dan ook nog leren dat ze het product zelf niet met een belachelijke marge moeten verkopen blijven ze wel overeind)
Om de lokale winkeliers te steunen heb ik gekeken naar wat iets online kost en in de winkel. Is het verschil 5 euro, of 10 bij duurdere producten, dan koop ik graag in een fysieke winkel. Soms is het echter zomaar 45 euro verschil bij een product dat online 45 euro kost. Dat is me toch echt te dol. Andere producten zijn dan gek genoeg soms zelfs goedkoper.

Omgekeerd ga ik ook niet voor die producten om advies vragen bij de fietsenmaker. Koop ik iets online, dan doe ik het uitzoekwerk ook zelf. Ik vraag pas naar iets in een fysieke winkel als ik denk dat hij er ook iets aan kan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Probleem is ook dat je als kleine ondernemer weinig korting krijgt bij inkoop. Ik krijg wel eens het aanbod van een groothandel om rechtstreeks bij ze te bestellen. Prijzen vallen tegen, een afuture, 4launch of azerty is goedkoper en dan ook nog die 15 euro verzendkosten erbij. Dan bestel je als ondernemer maar weer in de pricewatch, waarmee je de situatie in stand houdt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_JGC_ schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:51:
Probleem is ook dat je als kleine ondernemer weinig korting krijgt bij inkoop. Ik krijg wel eens het aanbod van een groothandel om rechtstreeks bij ze te bestellen. Prijzen vallen tegen, een afuture, 4launch of azerty is goedkoper en dan ook nog die 15 euro verzendkosten erbij. Dan bestel je als ondernemer maar weer in de pricewatch, waarmee je de situatie in stand houdt.
Als bedrijf moet je uiteraard ook letten op garantieafhandeling en andere zaken die bij een onderneming relevant zijn. Je kunt niet zomaar weken wachten op vervanging. Daar betalen de meeste bedrijven dan ook graag een paar euro extra voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sanderb
  • Laatst online: 10:12
De ouderwetse supply chain is te lang. En daardoor duur. Juist door die tussenpersonen als een groothandel worden de prijzen uiteindelijk voor de consument hoog.
Dat zou geen probleem zijn als de consument tegenwoordig online via een veel kortere route, en dus goedkoper, aan de producten kan komen.

Vroeger stond daar nog urgentie tegenover: In de winkel kun je het direct meenemen. Een winkel heeft voorraad, dus dat kost geld. Tegenwoordig heb je spullen vaak sneller binnen door online te bestellen dan in de winkel (die een veel kleinere voorraad aanhoudt)

Dan blijft service over. Advies, voelen of arbeid. Het eerste is in veel gevallen ver te zoeken.
Het tweede is door een beperktere voorraad en minder keus ook steeds minder relevant.
Het laatste zal blijven, maar is in veel sectoren helemaal niet meer aan de orde omdat we sneller vervangen dan repareren.

" A common mistake that people make when trying to design something completely foolproof is to underestimate the ingenuity of complete fools. " - Douglas Noel Adams

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• icecreamfarmer
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08 21:06

icecreamfarmer

en het is

Overigens naast ketens valt mij hier in het dorp/stadje op dat de leegstand mee valt maar dat het aantal horeca tentjes explosief groeit.

Bij ons bestaat het winkelcentrum straks voor 50% uit horeca en 50% blokker, hema, AH etc.

ik zie ik zie wat jij niet ziet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 15:52:
[...]

Als bedrijf moet je uiteraard ook letten op garantieafhandeling en andere zaken die bij een onderneming relevant zijn. Je kunt niet zomaar weken wachten op vervanging. Daar betalen de meeste bedrijven dan ook graag een paar euro extra voor.
In mijn geval gaat het om doorverkoop naar klanten. Ben zelf maar een kleine ondernemer, dus ik zal nooit de hoeveelheden weg kunnen zetten die een keten of webshop wegzet. Dat resulteert in inkoopprijzen die de webshopprijzen overstijgen. Dan is het nog maar de vraag hoe garantie wordt opgelost: veel groothandels sturen je doodleuk door naar de fabrikant.

Tot nu toe weinig dingen kapot retour gehad van klanten. Over het algemeen goed opgelost door de fabrikant of gewoon zelf te repareren als je bij voorbaat al weet dat het geen garantie gaat worden (afgebroken oplaadconnector bijvoorbeeld). Bij goedkope dingen zoals routers die verouderd zijn flikker je die dingen gewoon weg, daar ga je geen tijd en geld in steken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Even tussendoor:
Charles Vögele failliet in Nederland
Weer verdwijnt er een winkelketen uit het Nederlandse straatbeeld. De directie van Charles Vögele Nederland B.V. heeft vrijdag het faillissement aangevraagd voor de Nederlandse verkooporganisatie van de Zwitserse modewinkelketen.

De rechtbank van Amsterdam heeft hierin toegestemd en twee curatoren aangewezen die de onderneming tijdens de afwikkeling van het faillissement leiden.

Sempione Retail AG, dat sinds eind vorig jaar meerderheidsaandeelhouder is van moederbedrijf Charles Vögele Holding AG, heeft al in september, toen het een bod op alle aandelen van de onderneming uitbracht, aangekondigd dat het zich zou concentreren op de strategische markten Zwitserland, Oostenrijk, Hongarije en Slovenië.

Om die reden heeft de onderneming in de afgelopen maanden alle opties om het bedrijf voort te zetten onderzocht, echter zonder resultaat. De Nederlandse directie zag uiteindelijk geen andere mogelijkheid dan faillissement aan te vragen voor de Nederlandse organisatie.

Charles Vögele is sinds 1999 actief in Nederland. Er werken circa 700 mensen verdeeld over 95 winkels en het hoofdkantoor in Breukelen.

De curatoren houden de winkels voorlopig open voor de uitverkoop van voorraden, liet een woordvoerder weten aan het ANP. Ook gaan zij kijken of er toch mogelijkheden zijn voor een doorstart. ,,Het hele bedrijf wordt lastig, maar voor grotere vestigingen op plekken waar veel publiek komt, is mogelijk wel belangstelling'', aldus de zegsman.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Pssst: HallonRubus in "De zonsondergang van fysieke winkels"

;)

Maar dit is niet de nobele route zeg maar. Zo kunnen o.a. verhuurders en leveranciers ook fluiten naar hun geld.

[ Voor 38% gewijzigd door Señor Sjon op 30-01-2017 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
En nu de Bruna die overeind gehouden moet worden
http://www.nu.nl/economie...problemen.html?redirect=1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Oei, er blijft geen bekende over in het straatbeeld zo. Moet wel zeggen dat ik ook steeds vaker een Primera tegenkom en niet de Bruna. Kan me eigenlijk niet heugen wanneer ik daar voor het laatst ben geweest. Meeste schrijfwaren e.d. vind je ook bij de Action.

Hier gaat het met straten tegelijk:
https://www.omroepflevola...kel-meer-in-neringpassage

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Phone House heeft failliesement aangevraagd
http://www.nu.nl/economie...vraagt-faillissement.html

Het gaat om de bv's The Phone House Netherlands B.V., The Phone House Retail B.V. en Typhone E-concepts B.V.

En die gisteren bij Radar nog maar zeggen snel geld terug te betalen omdat het al zolang duurde bij klanten met annuleringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:49
Ik kan mij herinneren dat nog niet zo lang geleden een deal was gesloten dat alle telefoon afdelingen in de MediaMarkt shop-in-shops zouden worden van The Phone House of dat ze in ieder geval een samenwerking aan zouden gaan voor het runnen van de telefoonafdelingen. Vraag me af wat daar nu mee gaat gebeuren.

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
sambalbaj schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 13:47:
Phone House heeft failliesement aangevraagd
http://www.nu.nl/economie...vraagt-faillissement.html

Het gaat om de bv's The Phone House Netherlands B.V., The Phone House Retail B.V. en Typhone E-concepts B.V.

En die gisteren bij Radar nog maar zeggen snel geld terug te betalen omdat het al zolang duurde bij klanten met annuleringen.
Zag het gisteren ook ja. Verklaart ook gelijk moeilijke leveringen en niet terugbetalen. Maar dit is wel één van de laatste onafhankelijke ketens die nu omvalt.

[ Voor 5% gewijzigd door Señor Sjon op 14-02-2017 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-08 15:17
Misschien tussendoor even een positief stukje. Nadat diverse ketens omvielen en/of verdwenen, waren er in Groningen zorgen over de lege panden in het centrum. Maar zoals het lijkt: De koning is dood, leve de koning!
Nike, Swarovski, Primark, TK Maxx, Topshelf en Nespresso. Allemaal kwamen ze naar Groningen. De stad trekt grote namen en rekent af met leegstand.

Ze leken bij bosjes te vallen. Grote namen, bekende ketens, ze sloten hun deuren en het zorgde voor gapende gaten in de Groninger winkelstraten.

Opvallend

Voor heel even. Want sinds begin vorig jaar diende zich de ene na de andere winkel aan voor vestiging op een A-locatie in de stad. Swarovski, TK Maxx, Flying Tiger, Topshelf, Monki, Pull & Bear en Scotch and Soda. Slechts een greep uit de namen die naar de stad kwam. Nike is de jongste telg met de opening van een enorme zaak in de Westerhaven, vorige week. Binnenkort vestigt Nespresso zich in de Brugstraat.

Opvallend veel grote, internationale merken weten de stad te vinden. Het lijkt erop dat er nog meer van hen naar Groningen komen. De stad is gewild, merkt Michel Eijgelaar van bedrijfsmakelaar DTZ Zadelhoff. ,,Er zijn meerdere grote partijen die Groningen heel goed in de gaten houden. Ze wachten zorgvuldig het juiste moment af. Als het pand beschikbaar komt waar ze op hopen, happen ze.

Dat zoveel nieuwe bedrijven zich vestigen in de stad komt voor een groot deel door de beschikbaarheid van panden. Begin vorig jaar kwamen vele leeg te staan toen meerdere ketens hun winkels sloten. Maar ook specifieke kenmerken van Groningen spelen mee. Eijgelaar: ,,Grote retailers kijken meer naar cijfers dan veel mensen denken. Die weten precies hoe een stad in elkaar steekt, dat Groningen groeit en een levendig imago heeft

Weinig concurrentie

Een bedrijf dat zich wil vestigen in het Noorden, komt al gauw bij Groningen uit. ,,Er zijn weinig concurrerende steden in de nabijheid. Van heinde en verre komen mensen naar Groningen om te winkelen

Op het dieptepunt stonden er pakweg tien panden leeg in de Herestraat, het kloppend hart van het winkelgebied. Het zorgde voor een herschikking. Nieuwe namen als kledingwinkels Monki en Pull & Bear en cosmeticawinkel Kiko kwamen, terwijl een oude vertrouwde winkel als De Bijenkorf uit het straatbeeld verdween.

Wethouder Joost van Keulen (VVD) zegt zich nooit zorgen gemaakt te hebben over de leegstand. ,,We hebben een jonge stad. Dat trekt veel jonge merken. Primark heeft veel teweeggebracht. Zoals Google de focus op de Eemshaven legde, legde Primark de focus op Groningen.Toch was het grote aantal vestigingen ook voor hem verrassend. ,,Het was een bizar jaar

Bijenkorf

In de binnenstad staat één groot opvallend pand nog leeg: dat van De Bijenkorf. Van Keulen heeft hoop: ,,Er is beweging. Binnen een half jaar denk ik dat het gevuld is
http://www.dvhn.nl/gronin...ningen-Stad-21996094.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
Het instorten van de winkelstraat is ook typisch iets voor de middelgrote en kleinere steden/kernen. Groningen is een grote stad en eigenlijk zonder concurrentie in de wijde omtrek. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 15:05

franssie

Save the albatross

Steden als Groningen maar ook Haarlem en Breda zijn compact en hebben inderdaad een grote regio functie (die van Groningen beslaat bijna drie provincies maar zou ik hooguit middelgroot durven noemen). Daarnaast zijn het gewoon leuke steden met alles op loopafstand van je auto en het is er niet te druk (zoals in Amsterdam).
Wat deze echte winkelsteden ook altijd heeft onderscheden van de rest is dat zij altijd nog een relatief groot aanbod van famillie bedrijven hadden en hebben waardoor het er ook echt anders was en is dan in de gemiddelde winkelstraat met alleen maar de ketens.
In steden als Amsterdam is dat er ook maar wel versnipperd dus dat winkelt gewoon minder prettig.

[ Voor 3% gewijzigd door franssie op 14-02-2017 14:13 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prosac
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-08 15:17
Señor Sjon schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:07:
Het instorten van de winkelstraat is ook typisch iets voor de middelgrote en kleinere steden/kernen. Groningen is een grote stad en eigenlijk zonder concurrentie in de wijde omtrek. :)
Assen en Leeuwarden doen hun best, maar hebben niet de "allure" die Groningen heeft. Het is inderdaad voor Groningen wel wat makkelijker relevant te blijven voor winkels dan dichtbij gelegen kernen als Veendam en Winschoten. Die laatstgenoemde doet goed zijn best, maar in Veendam is het aanbod gehalveerd en dan nodigt een straat met 3 of 4 telefoonwinkels ook niet echt uit. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 06:27
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2017 @ 12:56:
[...]

Ik heb 2 jaar terug voor mij en mijn vriendin 2 nieuwe fietsen gekocht. Nu had ik de keuze of dezelfde modellen bij een online winkel of bij een "ouderwetse" fietsenmaker/ winkel. Heb zelf de laatste optie gekozen. Ik vond de chat via de website niet echt fijn voelen. Dit terwijl de prijs bij de webwinkel wel ongeveer 80 euro goedkoper was. Ik heb bij de winkel wel direct een ander model standaard gekregen (werd als gelijke verekend van het oude model (wilde een dubbelpoot standaard) ). Deze hebben ze ook keurig erop gezet etc.

Om de 6 maanden laat ik de fiets een kleine "smeer / controle" beurt geven. Kost me per fiets 15 euro. De 1e 2 beurten zijn gratis (service van de zaak). Op 1 fiets zaten een paar krasjes in de lak dat hebben ze ook zonder extra kosten keurig weggespoten.

Kort samen gevat.. Service is duidelijk meer. En om eerlijk te zijn is de prijs nu echt veel hoger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

Dat is ook beter ook vind ik. Zouden ze in meer plaatsen met dit soort zieltogende straatjes moeten doen. Beter iets minder winkels en winkelcentra die dan wel klandizie hebben.

Sowieso, je kan tegenwoordig (vrijwel) alles online kopen dus naar een winkel gaan is niet noodzakelijk meer. Daarom moeten ze de overgebleven winkelcentra zo leuk en gezellig en handig, etc. maken dat je er toch graag heen gaat. Niet omdat het moet, maar omdat het kan. Niet alleen maar op prijs concurreren, dat is een race naar de bodem, maar meer op kwaliteit, service, beleving, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:14
Het gaat de laatste jaren hard, veel te hard. De Blokker lijkt geen succes te hebben met hun vernieuwingen, ook de Big Bazaar lijkt geen succes en Bart Smit is ook al weg. In het geval van de Blokker lijkt het erop dat ze te lang hebben stilgezeten, die zijn links en rechts door de Action ingehaald.

Vandaag even bij de Hema en kon niet afrekenen met de pinpas. Als je dan geen cash bij je hebt houdt het op. Heeft ze vermoedelijk flink omzet gekost. Bij de Topshelf daarnaast ging na enkele minuten het brandalarm af en moesten we allemaal de winkel uit. Ook dat kost ze fors omzet. Zomaar even 2 voorbeelden waar het mis ging.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 15:05

franssie

Save the albatross

SkiFan schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 20:48:
<>
Vandaag even bij de Hema en kon niet afrekenen met de pinpas. Als je dan geen cash bij je hebt houdt het op. Heeft ze vermoedelijk flink omzet gekost. Bij de Topshelf daarnaast ging na enkele minuten het brandalarm af en moesten we allemaal de winkel uit. Ook dat kost ze fors omzet. Zomaar even 2 voorbeelden waar het mis ging.
Online ligt een internet verbinding er ook wel eens uit, en ideal of de banken hebben ook wel eens een storing. Het is dit soort incidenten niet dat de winkels de das omdoet. [/quote]
Het gaat de laatste jaren hard, veel te hard. De Blokker lijkt geen succes te hebben met hun vernieuwingen, ook de Big Bazaar lijkt geen succes en Bart Smit is ook al weg. In het geval van de Blokker lijkt het erop dat ze te lang hebben stilgezeten, die zijn links en rechts door de Action ingehaald.
Blokker (het concern, dus ook Xenos, Marskramer, Leen Bakker, Bart Smit, (inter)Toys(XL), Big Bazar, Blokker en nog wat) heeft jarenlang een (mede vastgoed) monopolie gehad in winkelstraten. Daardoor konden ze in zo'n straat in hun marktgebied de prijs bepalen, en die was en is hoog op verkoop (zoek maar eens naar de lego prijzen) en waarschijnlijk aan de inhuur van de panden konden ze zo ook wel een prijsje maken.

En toen kwam internet, en gingen mensen online kopen, maar nog niet de klanten van Blokker, ons soort mensen kwam waarschijnlijk ook niet bij de elektroblok voor een nieuwe telefoon denk ik :+

Maar toen kwam Bol, Coolblue, en het oude Wehkamp (dat bol.com als online label opgericht en daarna verkocht heeft notabene haha) en werd de drempel om online te kopen ook voor de oudere generaties haalbaar. Het elektrische marge spul ben je dan kwijt, maar op stofzuiger zakken en wat ander spul met goede omzet kan je ook een blokker winkel draaien, tenzij je dat er met een 'nieuwe formule' uithaalt, het niet in de Big Bazar aanbiedt dus mensen gaan omrijden naar een Action die dat wel heeft (een Vilada dweilset kost bij de action 8 euro, de blokker verkoopt dat merk ook maar ik ga geeneens meer kijken wat zij ervoor durven te vragen).
Speelgoed, heb ik het snel nodig dan kom ik nog in een blokker-gelieerde winkel, maar als ik een paar dagen kan wachten (lees als ik de verjaardag niet vergeten ben) dan koop ik online bij kruidvat of amazon.

Er is eigenlijk geen enkele winkelformule van Blokker die enige toegevoegde waarde biedt, en dat lijkt mij voor het personeel en met name ook de franchisenemers extreem frustrerend.

In Ferwert zit een winkel, http://www.pijnackerwarenhuis.nl/ die relatief stevige prijzen rekent, zich onderscheidt op aandacht en kennis en een weloverwogen (zelfgekozen) aanbod van artikelen dat aansluit op de lokale bevolking. Ik kom daar graag en betaal dan meer (als ik er ben), ook om zo'n winkel in stand te houden voor de bewoners van het dorp. Bij ons in het Gooi zijn er zat leuke dorpen waar je wel veel interieur of houten speelgoed kan kopen maar bijna geen pak melk.

Als in Ferwert de pin niet werkt schrijven ze het op ;)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10:11

FunkyTrip

Funky vidi vici!

franssie schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 14:13:
Steden als Groningen maar ook Haarlem en Breda zijn compact en hebben inderdaad een grote regio functie (die van Groningen beslaat bijna drie provincies maar zou ik hooguit middelgroot durven noemen). Daarnaast zijn het gewoon leuke steden met alles op loopafstand van je auto en het is er niet te druk (zoals in Amsterdam).
Wat deze echte winkelsteden ook altijd heeft onderscheden van de rest is dat zij altijd nog een relatief groot aanbod van famillie bedrijven hadden en hebben waardoor het er ook echt anders was en is dan in de gemiddelde winkelstraat met alleen maar de ketens.
Dat vind ik ook altijd leuk aan Delft. Er is een klein stukje met de gangbare winkelketens, maar het hele centrum zit verder vol met eenmansbedrijfjes of kleinere niche ketens als Rivendell.

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Laatst online: 11:03

-tom-562

Oliesjeik

franssie schreef op dinsdag 14 februari 2017 @ 21:36:
[...]

Online ligt een internet verbinding er ook wel eens uit, en ideal of de banken hebben ook wel eens een storing. Het is dit soort incidenten niet dat de winkels de das omdoet. [/quote]

[...]

Blokker (het concern, dus ook Xenos, Marskramer, Leen Bakker, Bart Smit, (inter)Toys(XL), Big Bazar, Blokker en nog wat) heeft jarenlang een (mede vastgoed) monopolie gehad in winkelstraten. Daardoor konden ze in zo'n straat in hun marktgebied de prijs bepalen, en die was en is hoog op verkoop (zoek maar eens naar de lego prijzen) en waarschijnlijk aan de inhuur van de panden konden ze zo ook wel een prijsje maken.

En toen kwam internet, en gingen mensen online kopen, maar nog niet de klanten van Blokker, ons soort mensen kwam waarschijnlijk ook niet bij de elektroblok voor een nieuwe telefoon denk ik :+

Maar toen kwam Bol, Coolblue, en het oude Wehkamp (dat bol.com als online label opgericht en daarna verkocht heeft notabene haha) en werd de drempel om online te kopen ook voor de oudere generaties haalbaar. Het elektrische marge spul ben je dan kwijt, maar op stofzuiger zakken en wat ander spul met goede omzet kan je ook een blokker winkel draaien, tenzij je dat er met een 'nieuwe formule' uithaalt, het niet in de Big Bazar aanbiedt dus mensen gaan omrijden naar een Action die dat wel heeft (een Vilada dweilset kost bij de action 8 euro, de blokker verkoopt dat merk ook maar ik ga geeneens meer kijken wat zij ervoor durven te vragen).
Speelgoed, heb ik het snel nodig dan kom ik nog in een blokker-gelieerde winkel, maar als ik een paar dagen kan wachten (lees als ik de verjaardag niet vergeten ben) dan koop ik online bij kruidvat of amazon.

Er is eigenlijk geen enkele winkelformule van Blokker die enige toegevoegde waarde biedt, en dat lijkt mij voor het personeel en met name ook de franchisenemers extreem frustrerend.

In Ferwert zit een winkel, http://www.pijnackerwarenhuis.nl/ die relatief stevige prijzen rekent, zich onderscheidt op aandacht en kennis en een weloverwogen (zelfgekozen) aanbod van artikelen dat aansluit op de lokale bevolking. Ik kom daar graag en betaal dan meer (als ik er ben), ook om zo'n winkel in stand te houden voor de bewoners van het dorp. Bij ons in het Gooi zijn er zat leuke dorpen waar je wel veel interieur of houten speelgoed kan kopen maar bijna geen pak melk.

Als in Ferwert de pin niet werkt schrijven ze het op ;)
Naar mijn idee voegt de Xenos nog het meeste toe. 'Exotische' dingen, apart kookgerei wat niet duur is, en ook wat 'exotische' food dingen. Plus een hoop prullaria/meuk :P

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
-tom-562 schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 14:53:
[...]

Naar mijn idee voegt de Xenos nog het meeste toe. 'Exotische' dingen, apart kookgerei wat niet duur is, en ook wat 'exotische' food dingen. Plus een hoop prullaria/meuk :P
De geur van Xenos is however wel 1tje die ik nog een tijdje in m`n neus heb zitten als ik er binnen ben geweest.
De geur van kaarsvet, stof, opdrogende lak en nat karton.

Verder komen alle producten van de blokker marskramer en xenos uiteindelijk bij de kringloop.
Maw sla ik de action dus ook gewoon over. (on to level 3 :P )

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:00
Klopt. Vaak kunnen die niet eens inkopen bij de grote distri's want minimaal orderbedrag, minimale afname hoeveelheid etc. Ik heb ooit voor een computerwinkel gewerkt waar eenmanszaken uit de buurt onderdelen kochten voor hun klanten (vaak vrienden/kennissen/buren). Dan praat je over één moederbordje per maand voor een reparatie ofzo. En waarschijnlijk gooit ie er zelf nog 5 of 10 euro bovenop + arbeid. Maar ja, die mensen weten blijkbaar niet dat die computerwinkel er is waar ze zelf het onderdeel kunnen kopen en alleen maar laten plaatsen door die PC boer.

Overigens hangt het er ook vanaf waar je inkoopt, hoeveel en hoe lang want ik heb ook nog voor een webshop gewerkt en de inkoper (gelijk baas) kreeg altijd goede prijzen, gelijk als eerste voorraad bij een gewild of moeilijk verkrijgbaar product enzo, maar wij bestelden (en verkochten) dan ook veel dus ja dan kan je wat meer. Maar was wel prachtig om te zien ook hoe die relatie groeide naar mate je langer klant was en steeds meer afnam en hoe je met elkaar omging, gewoon zo praten alsof je het tegen je maten had. Maar was ook een apart figuur, hoe die omging met die distri's. Hij maakte ze helemaal gek maar kreeg wel vaak dingen voor elkaar. Mooie tijd was dat!

Om terug te komen op het onderwerp, hier in Dordt wordt het ook met de dag triester. Ben bijna dagelijks met m'n vriendin in de stad maar de leegstand is echt erbarmelijk. Lege panden, overal graffiti of vogelpoep op de ramen, niemand die het ook schoonmaakt of afdekt. Nu zijn ze geloof ik met een stukje bezig maar ook hier dus echt veel leegstand. Maar ook met het verdwijnen van de V&D is het alsof een stukje binnenstad weg is gegaan. Ik heb altijd het idee gehad dat de V&D het centrale punt van de stad was op de één of andere manier. Was toch min of meer het enige warenhuis wat we hadden hier in Nederland. Je liep er eigenlijk altijd naar binnen maar je kocht nooit wat. Hadden jullie dat ook? Als we ook in de stad waren, zei ik standaard tegen m'n vriendin "moet je nog wat bij de V&D hebben?" Raar eigenlijk. Hadden jullie dat ook? :D

[ Voor 4% gewijzigd door chim0 op 15-02-2017 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber

Fiber

enchion schreef op woensdag 15 februari 2017 @ 18:55:
[...]

De geur van Xenos is however wel 1tje die ik nog een tijdje in m`n neus heb zitten als ik er binnen ben geweest.
De geur van kaarsvet, stof, opdrogende lak en nat karton.
Ik vond het de enkele keren dat ik er binnen was altijd juist wel lekker ruiken, ook naar hout en rotan en zo. Beter dan die plastic geur die bij de Action hangt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Het gaat niet zo goed met de Kijkshop:
Twintig winkels gaan sluiten (nog onbekend welke), tijdelijke contracten niet verlengd, vaste contracten herplaatst, alle vacatures ingetrokken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• RodeStabilo
  • Registratie: December 2013
  • Niet online
Soldaatje schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:39:
Twintig winkels gaan sluiten (nog onbekend welke), tijdelijke contracten niet verlengd, vaste contracten herplaatst, alle vacatures ingetrokken.
Valt me nog mee dat het zo lang geduurd heeft voordat ze dat deden. Weinig inspirerende formule in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Nu online
De herbezinning van het format had dus geen zin. Hun folders zijn de ene week goedkope prepaid mobieltjes en de andere week allerlei net-niet crap dat je net zo goed bij de Action o.i.d. kan halen. De winkel is vrij overbodig geworden.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Echt een waardeloze winkelformule, je mag enkel kijken naar het product. Uitproberen is er niet bij, aanraken ook niet want het zit allemaal achter glas. En dan vervolgens op een papiertje opschrijven en ergens gaan afhalen. Totaal geen kennis aanwezig bij het personeel. Ik snap niet dat die winkel ooit enig succes heeft gehad.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mx. Alba
  • Laatst online: 09-08 00:28

Mx. Alba

hen/hun/die/diens

Soldaatje schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:39:
De dag die je wist dat zou komen... Ik heb in dit topic al eerder mijn verwondering uitgesproken over dat de Kijkshop überhaupt nog bestaat. Het was eigenlijk internetshoppen avant la lettre. Ze hadden zich eigenlijk meteen op internetshoppen moeten storten, dan hadden ze de plek kunnen innemen die bol.com of coolblue nu hebben opgeëist. Maar ze hebben kennelijk het zelfde gedaan als Kodak en Nokia. Het verbaast me dat ze niet meteen helemaal failliet gaan.

Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Onbekend

Onbekend

...

Er is ook helemaal geen reden (meer) om naar de Kijkshop te gaan. Alleen langslopend publiek gaat de winkel in, omdat ze er toevallig langs lopen, maar als je niet in de buurt van zo'n winkel bent ga je er niet actief naar toe.
En zoals hierboven al wordt gemeld, bijzonder dat de winkels nog zo lang blijven draaien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Onbekend schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:01:
Er is ook helemaal geen reden (meer) om naar de Kijkshop te gaan. Alleen langslopend publiek gaat de winkel in, omdat ze er toevallig langs lopen, maar als je niet in de buurt van zo'n winkel bent ga je er niet actief naar toe.
En zoals hierboven al wordt gemeld, bijzonder dat de winkels nog zo lang blijven draaien.
Ik heb wel eens iets gevonden van die rommel op hun site die ik dan wil hebben, en dan is het wel handig om even langs te fietsen als ik zie dat ze het op voorraad hebben. En niet al te duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Niet online
Kijkshop is een winkel die ik eigenlijk nooit echt begrepen heb. Onvriendelijk en afstandelijk met alles achter glas. Raar systeem met nummers op een bonnetje schrijven en vervolgens erg lang wachten bij een balie. Qua webshop deden ze het iets beter, maar als je het dan ging ophalen (woon vlak bij zo'n filiaal) dan kon je weer erg lang wachten terwijl het 'klaar' zou liggen.

Inderdaad gek dat hier nog zolang een markt voor was, het aanbod is ook derderangs en inwisselbaar. Zag wel dat ze nog redelijk groot zijn in de relatiegeschenken oa ook programma's voor 'zoek wat uit ipv een kerstpakket' voor overheidsmedewerkers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 13:50

sapphire

Die-hard pruts0r

Kijkshop is altijd in en in triest. Zo vaak gestaan dat de voorraad niet klopte en je dus voor niets heen en weer was gereden of dat het eeuwig duurde voordat je aan de buurt was.

Merk zelf dat er een grotere tweedeling bestaat tussen fysiek en webwinkel. Kies bewust voor bepaalde webshops puur om prijs/assortiment en ook bewust voor lokale (of minder lokaal maar wel fysieke) winkels.

Afgelopen week behang gekocht in een klein winkeltje in de buurt, had online vast goedkoper gekund en had het behang in een winkel al op de muur gezien (babykamer behang in een babywinkel) maar puur omdat we erg goed geholpen zijn het in de winkel hier gehaald :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RemcoDelft
Tsurany schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:49:
Echt een waardeloze winkelformule, je mag enkel kijken naar het product. Uitproberen is er niet bij, aanraken ook niet want het zit allemaal achter glas. En dan vervolgens op een papiertje opschrijven en ergens gaan afhalen. Totaal geen kennis aanwezig bij het personeel. Ik snap niet dat die winkel ooit enig succes heeft gehad.
Het verkoopargument was bij oprichting in de trant van: "geen diefstal mogelijk, dus lagere prijzen". Maar dat is al een aardige tijd achterhaald door webshops.
Het is ook een winkel die vrijwel altijd "opruiming" heeft, en ondertussen vol staat met losse zooi die ze toch niet in de vitrines plaatsen.

Toch is het jeugdsentiment: als kind kocht ik er m'n eerste gereedschapsset (40 gulden voor 40 stuks gereedschap), een aantal is allang stuk, kwaliteit is niet alles, maar een aantal ervan ligt nog steeds in m'n gereedschapskist. Gammele soldeerset, frituurpan, horloges, sportset, telefoons... Ik heb er nog best wat gekocht.
Maar inderdaad: onvriendelijker personeel, altijd zeuren of je er nog batterijtjes bij wil kopen, het lijkt Shell wel aan de balie wat dat betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fonsoy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 06:04
De kijkshop zal ik niet missen. De V&D echter wel - dekbedovertrekken, servies, portemonnees, goedkope spijkerbroeken. Alles hadden ze. Zou nu niet weten waar ik in de stad bijvoorbeeld kwalitatief goede dekbedovertrekken of een portemonnee kan kopen.

Lenovo W520 - i7 2720QM - 8GB DDR3 1333Mhz - 1080p - Nvidia 1000M - 9 cell accu

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ankona
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 22-11-2023
RodeStabilo schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 11:40:
[...]

Valt me nog mee dat het zo lang geduurd heeft voordat ze dat deden. Weinig inspirerende formule in mijn ogen.
Concept webshop van voor het internet tijdperk. Alleen toen internet wel bestond is de voorsprong niet verder uitgebouwd. Wel bijzonder dat ze nog bestaan.

In de jaren 80/90 waren ze wel duidelijk onderscheidend. Door die afstandelijke manier van werken konden ze een winkel runnen met een of twee laag geschoolde medewerkers en was er amper/geen verlies door diefstal. Dat geeft dan operationele mogelijkheden die andere winkels niet hebben (lees lage prijzen)

[ Voor 28% gewijzigd door Ankona op 28-03-2017 12:22 ]

alles kan off-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Davidshadow13
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11:49
fonsoy schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:18:
De kijkshop zal ik niet missen. De V&D echter wel - dekbedovertrekken, servies, portemonnees, goedkope spijkerbroeken. Alles hadden ze. Zou nu niet weten waar ik in de stad bijvoorbeeld kwalitatief goede dekbedovertrekken of een portemonnee kan kopen.
Ach voor je dekbedovertrekken kan je altijd nog terecht bij de HEMA (voor nu) en voor een kwalitatief goede portemonnee ben je beter af bij je lokale lederwaren/tassenwinkel. Dan sponsor je lokale ondernemers ook nog eens. :D

HD4Life @ Full-HD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 09-08 07:03

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Bijenkorf - dekbedovertrekken, servies, portemonnees
Kookpunt - servies
Men at work / We / Jack&Jones - goedkope spijkerbroeken
IKEA - dekbedovertrekken, servies

En voor de betere portemonnees moet je natuurlijk via het internet shoppen, bijvoorbeeld bij Saddleback Leather ;)

[ Voor 13% gewijzigd door AllSeeyinEye op 28-03-2017 12:22 ]

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Zoals al genoemd, HEMA. Hema heeft echt zo ongeveer alles, redelijke kwaliteit en redelijke prijs.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kmf
  • Niet online
sambalbaj schreef op dinsdag 28 maart 2017 @ 12:11:
Kijkshop is een winkel die ik eigenlijk nooit echt begrepen heb. Onvriendelijk en afstandelijk met alles achter glas. Raar systeem met nummers op een bonnetje schrijven en vervolgens erg lang wachten bij een balie. Qua webshop deden ze het iets beter, maar als je het dan ging ophalen (woon vlak bij zo'n filiaal) dan kon je weer erg lang wachten terwijl het 'klaar' zou liggen.
in de jaren 80/begin 90 had Kijkshop wel een meerwaarde. En dan in de zin dat zij de "bijzondere" dingen hebben. Want wat waren de andere opties: V&D, Bijenkorf, Hema.

Met de komst van internet waren die bijzondere dingen niet zo bijzonder meer.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1 ... 21 ... 138 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels