Dell verkoopt dan ook relatief dure goederen die je niet dagelijks koopt. Op zo'n artikel vallen de distributiekosten nogal mee. Op een paar rollen toiletpapier ligt dat alweer heel anders.askyou schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:51:
Dell doet het wel goed.
Tweakerharrie, had het over winkels en niet over supermarkten of Actions.downtime schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:59:
[...]
Dell verkoopt dan ook relatief dure goederen die je niet dagelijks koopt. Op zo'n artikel vallen de distributiekosten nogal mee. Op een paar rollen toiletpapier ligt dat alweer heel anders.
Maar ik begrijp wat je bedoelt.
Ja, in theorie werkt dat zo met een parlementaire democratie....., maar in de praktijk wordt de burger verrekte weinig gevraagd.....Fiber schreef op zondag 06 maart 2016 @ 22:48:
Nee, dat bepaalt die ambtenaar helemaal niet. Dat bepalen we uiteindelijk democratisch met z'n allen door middel van gekozen volksvertegenwoordigers op lokaal, regionaal, landelijk en wellicht Europees niveau die daar wetten en regels voor maken en goedkeuren....
Waarom moet een heel centrum collectief overstappen op andere openingstijden? Het probleem zit niet in het collectief. Maar deze gedachtegang laat dus wel het probleem zien. Ondernemers redeneren niet vanuit de behoefte van de consument, maar vanuit zichzelf. Liefst graag alleen open tot 17:00, iedereen moet maar voor die tijd komen. Hoe de rest van Nederland dat doet die ook gewoon moet werken zoeken ze zelf maar uit. En anders kunnen op een koopavond of op zaterdag langskomen.jopie schreef op zondag 06 maart 2016 @ 21:59:
Het wordt winkels niet onmogelijk gemaakt om langer open te zijn.
De winkeltijdenwet geeft vrije openingstijden tussen 0600 en 2200. Alleen de zondag is nog niet vrijgegeven, maar die zie je in steeds meer gemeentes mogelijk worden gemaakt.
Wat het lastig maakt om gebruik te maken van de ruime mogelijkheden is enerzijds winkelbezetting (dus kosten) maar vooral hoe je het optuigt zodat een heel centrum overstapt op andere winkeltijden.
Het lukt hier al niet om de meerderheid van de winkeliers over te krijgen naar een vaste maandelijkse koopzondag.
Overigens denk ik niet dat de personen die nu vanwege te krappe winkeltijden (meestal zo'n 50-55 uur geopend per week) op internet bestellen dit wel in een winkel zullen doen als er nog 2 of 3 koopavonden bij komen, dan is er ook wel een film op tv of een sportavond of geen oppas.
Los van de huidige achterhaalde openingstijden is toegankelijkheid een ander probleem. Bijvoorbeeld betaald parkeren. Bezoekers van het centrum/winkel zouden juist gratis moeten kunnen parkeren.
En inderdaad de overheid/gemeentes zouden zich niet moeten bemoeien met de openingstijden. Ook 0600 tot 22:00 is een beperking, evenals de bepaling voor wel/geen koopzondag. Als consument moet je dan ook nog eens gaan bijhouden wanneer je wel of niet op zondag kan. Ja leuk voor een 'dagje' uit. Maar consumenten weten zo ook niet waar ze aan toe zijn.
< dit stukje webruimte is te huur >
[quote]aex351 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 00:02:
[...]
Ondernemers redeneren niet vanuit de behoefte van de consument, maar vanuit zichzelf. Liefst graag alleen open tot 17:00, iedereen moet maar voor die tijd komen. Hoe de rest van Nederland dat doet die ook gewoon moet werken zoeken ze zelf maar uit. En anders kunnen op een koopavond of op zaterdag langskomen.
Je hebt hier wel gelijk denk ik.
Volgens mij stopt meer dan 90 procent van de kleine ondernemers liever met hun winkel als zij 5 dagen in de week tot 10 uur 's avonds moeten werken.
Dat is een cultuuromslag die voorlopig niet in Nederland gemaakt gaat worden.
[...]
Ondernemers redeneren niet vanuit de behoefte van de consument, maar vanuit zichzelf. Liefst graag alleen open tot 17:00, iedereen moet maar voor die tijd komen. Hoe de rest van Nederland dat doet die ook gewoon moet werken zoeken ze zelf maar uit. En anders kunnen op een koopavond of op zaterdag langskomen.
Je hebt hier wel gelijk denk ik.
Volgens mij stopt meer dan 90 procent van de kleine ondernemers liever met hun winkel als zij 5 dagen in de week tot 10 uur 's avonds moeten werken.
Dat is een cultuuromslag die voorlopig niet in Nederland gemaakt gaat worden.
Verwijderd
nou aangezien ik zelf ondernemer ben toch maar is inhaken omdat ik in het dilemma zit van mogelijk een eigen winkel te openen.
Ik zou graag zelfs alleen in de avonduren opengaan mijn doelgroep past daar ook perfect bij.
maar veel gemeentes houden de langere openingstijden gewoon tegen kan ik je vertellen. veelal is het na 18:00 wel klaar met open zijn en moet je speciale ontheffingen aanvragen.
Ik zou graag zelfs alleen in de avonduren opengaan mijn doelgroep past daar ook perfect bij.
maar veel gemeentes houden de langere openingstijden gewoon tegen kan ik je vertellen. veelal is het na 18:00 wel klaar met open zijn en moet je speciale ontheffingen aanvragen.
Verwijderd
Ja inderdaad en dat is volslagen belachelijk. Jij moet alles betalen en een ander beslist over je winkel. Waarom komt men hiertegen niet in opstand btw?Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 00:28:
nou aangezien ik zelf ondernemer ben toch maar is inhaken omdat ik in het dilemma zit van mogelijk een eigen winkel te openen.
En wat is de argumentatie ?Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 00:28:
Verwijderd
Argumentatie is aantrekkelijkheid van het centrum. De gedachten van de gemeentes is vaak; Winkels open dus leefbaarheid in het centrum, maar dit is natuurlijk niet waar als er amper mensen lopen
Verwijderd
argumentatie? je krijgt niet eens een fatsoenlijk antwoord behalve met we nemen uw aanvraag in behandeling... welkom bij de overheid.
Kan 2 redenen hebben:
- Blokker is bezig met de uitrol van een nieuwe winkelformule. Dus verbouwingsuitverkoop zou dan beter op zijn plaats zijn óf
- Blokker is winkels aan het sluiten die echt niet rendabel zijn en/of niet meer rendabel te krijgen zijn
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
offtopic, gelukkig maar, denk ik soms. Als je de gemiddelde Sjonnie en Anita hun zin geeft wordt het een rare wereldbluemoon23 schreef op maandag 07 maart 2016 @ 00:00:
[...]
Ja, in theorie werkt dat zo met een parlementaire democratie....., maar in de praktijk wordt de burger verrekte weinig gevraagd.....

ZIPper: Zelfstandig Interim Professional
Bij die Blokker kan ook de huurperiode afgerond zijn en aangezien vastgoedeigenaren ook een cashflow nodig hebben, een huurverhoging hebben aangekondigd. Daarop zegt Blokker nee en moet eruit. Zelfde is hier met een Prenatal gebeurd.
This is my signature. There are many like it, but this one is mine.
Of een franchisenemer die failliet is.
Als het niet gaat zoals het moet, dan moet het maar zoals het gaat.
Wel een leuk artikel over een nieuwe/gerenoveerde (!) winkelstraat waar ze het weer gaan proberen: http://www.parool.nl/rece...te-winkelstraat~a4257796/
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Gaat hier nu ook hard. Dixons die weg gaat (en een zooi aan oude kabels had, zelfs flatcable's ed.) en Aktiesport. Dat tikt toch best aan in een klein stadje.
Dat soort winkelstraatjes is inderdaad voor een deel hoe het ook kan: Veel originele, leuke winkels met een uniek aanbod en weinig saaie keten-bedrijven. Lijkt me wel typisch iets voor in de stad.franssie schreef op maandag 07 maart 2016 @ 10:27:
Wel een leuk artikel over een nieuwe/gerenoveerde (!) winkelstraat waar ze het weer gaan proberen: http://www.parool.nl/rece...te-winkelstraat~a4257796/
Is vast niet de hele oplossing, maar wel een deel van de oplossing.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Een geopende winkel betekent wel dat je als gemeente verschillende dingen moet gaan faciliteren. Parkeerplekken, veiligheid, openbaar vervoer, etc.Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 00:28:
[...]
Ja inderdaad en dat is volslagen belachelijk. Jij moet alles betalen en een ander beslist over je winkel. Waarom komt men hiertegen niet in opstand btw?
(hoewel ik me wel veiliger voelt in een goed verlichte winkelstraat met publiek)
Ik ben wel voor flexibele openingstijden, maar als er in de praktijk dan vervolgens het dunne publiek nog eens extra verdeeld wordt over de ruimere openingstijden, dan gaat het vrij snel scheeflopen met de omzet/vastelasten-verhouding.
Oplossing: gedeelde winkels/faciliteiten. Zoals in azie, als 1 winkel in de avond open is, kunnen anderen ook sluiten. Als de winkels gesloten zijn in een etage in de mall, kunnen de restaurants/sportcentra nog open zijn en vice versa.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Andere winkels hebben er ook belang bij dat je winkel open is. In het belang van alle winkels is dus een stukje coordinatie gewenst.
alles kan off-topic
Verwijderd
Klinkt op zich allemaal heel logisch, maar gek genoeg zie ik (hier) precies het tegenovergestelde:kmf schreef op maandag 07 maart 2016 @ 11:06:
[...]
Een geopende winkel betekent wel dat je als gemeente verschillende dingen moet gaan faciliteren. Parkeerplekken, veiligheid, openbaar vervoer, etc.
(hoewel ik me wel veiliger voelt in een goed verlichte winkelstraat met publiek)
Ik ben wel voor flexibele openingstijden, maar als er in de praktijk dan vervolgens het dunne publiek nog eens extra verdeeld wordt over de ruimere openingstijden, dan gaat het vrij snel scheeflopen met de omzet/vastelasten-verhouding.
Oplossing: gedeelde winkels/faciliteiten. Zoals in azie, als 1 winkel in de avond open is, kunnen anderen ook sluiten. Als de winkels gesloten zijn in een etage in de mall, kunnen de restaurants/sportcentra nog open zijn en vice versa.
- Parkeerplaatsen zijn er toch al en volledig geautomatiseerd. Hoef je niets voor te doen.
- Openbaar vervoer hebben we hier niet of nauwelijks, terwijl we het toch over een plaats met 70.000 inwoners hebben. Bij ons in de wijk rijdt er 's avonds en in het weekend niet eens een bus. Daar hoeven ze dus ook niets voor te doen, want dat doen ze nu ook al niet.
- Veiligheid kost nu vooral 's avonds en 's nachts geld, omdat er dan helemaal niemand in het centrum is (niet dat het overdag druk is, maar dan zijn de winkeliers er in ieder geval nog en die hebben toch nauwelijks klanten want die zijn aan het werk). Ik kom meer politie tegen in het centrum buiten de openingstijden, dan binnen de openingstijden.
- De straatverlichting brandt nu terwijl de winkels gesloten zijn. Als de winkels open zijn is het licht en heb je geen verlichting nodig (koopavondje uitgezonderd).
Als men niets doet, gaat het funshoppen zich concentreren op de wat toeristischere plaatsen, denk ik. Ik merk nu ook al, dat we eigenlijk bijna altijd gaan shoppen als we een weekendje weg zijn. Door de week heb ik geen tijd om te winkelen (alles is de hele week zo'n beetje dicht, als ik thuis ben) en op zaterdag ben ik meestal druk met vanalles. Echt even lekker winkelen doen we dus meestal als ik een paar dagen vrij heb. En dan kunnen we natuurlijk net zo goed naar een toeristische plaats met een leuk winkelcentrum gaan. Dan hoef ik niet naar het "bruisende winkelcentrum" van Veenendaal. Daar koop ik nauwelijks nog iets. Totaal geen uitstraling en zo conservatief als je het maar kunt krijgen. En daar komt nu de rekening voor binnenvallen: als het zo doorgaat blijft er niets meer over van het winkelgebied; ze vallen met bosjes om.
Dan vraag ik me af of "hier" de gemeente dwarsligt, of dat de ondernemers zelf gewoon geen brood zien in langere/andere openingstijden.Verwijderd schreef op maandag 07 maart 2016 @ 13:36:
[...]
Klinkt op zich allemaal heel logisch, maar gek genoeg zie ik (hier) precies het tegenovergestelde:
- Parkeerplaatsen zijn er toch al en volledig geautomatiseerd. Hoef je niets voor te doen.
- Openbaar vervoer hebben we hier niet of nauwelijks, terwijl we het toch over een plaats met 70.000 inwoners hebben. Bij ons in de wijk rijdt er 's avonds en in het weekend niet eens een bus. Daar hoeven ze dus ook niets voor te doen, want dat doen ze nu ook al niet.
One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp
Verwijderd
Beide, gok ik. Al is de groep met "conservatieve" ondernemers natuurlijk wel aan het krimpen. Die gaan natuurlijk gewoon failliet (of ze stoppen ermee) en daarom zal de gemeente het langer volhouden. Die gaan namelijk niet failliet als ze er een potje van makenkmf schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:02:
[...]
Dan vraag ik me af of "hier" de gemeente dwarsligt, of dat de ondernemers zelf gewoon geen brood zien in langere/andere openingstijden.
Het maakt mij eigenlijk ook niet zoveel meer uit. Ik stem gewoon met mijn voeten, door ergens anders te gaan winkelen. Blijkbaar willen ze mij toch niet als klant, anders hadden ze waarschijnlijk wel wat meer moeite gedaan om mij naar het centrum te trekken. (Ik heb meer het idee, dat ze heel erg hun best hebben gedaan om mensen vooral thuis te laten blijven.)
Waarom ga jij niet op een andere tijd werken?? Dan kun je wel naar de winkels die nu dicht zijn op het ogenblik dat jij vrij hebt.aex351 schreef op zondag 06 maart 2016 @ 16:01:
[...]
Klopt en precies door de eerder genoemde redenen. Wanneer ik naar mijzelf kijk, dan 8/10 keer komt koopavond mij niet uit vanwege bijvoorbeeld werk, of ik moet het echt gaan plannen. Terwijl een dag eerder of later mij dan wel had uitgekomen. Kortom, ik denk dat de consument zich tegenwoordig minder aanpast of zich aanpast door een alternatief kanaal te gebruiken (het internet).
Dat is toch veel efficiënter? Nu moeten er een veelvoud van mensen hun planning omgooien voor 1 persoon.
En waarom zijn gemeentehuizen toch altijd vanaf een bepaalde tijd al dicht... ik wil 's nachts om 23.00u ook nog m'n paspoort kunnen ophalen... Dat komt mij 'zogenaamd' het beste uit...
Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat het altijd makkelijk te verkondigen is dat de ander zich maar moet aanpassen...
Verwijderd
De consument past zich anders uitstekend aan. Alleen past die zich aan op de manier waarop de ondernemers het liever niet zien: door elders te kopen.servies schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:50:
[...]
Ik wil hier alleen maar mee zeggen dat het altijd makkelijk te verkondigen is dat de ander zich maar moet aanpassen...
Ik pas me ook prima aan de keuzes van de ondernemers en de gemeente. Of moet ik uit medelijden nu ook nog door anderen laten bepalen op welke manier ik me aanpas?
Dat ligt er maar aan of je enige waarde hecht aan het voortbestaan van een leuk en gezellig winkelcentrum. Sommige mensen boeit dat niks, anderen wel.
Ik ben er zelf ook te laks, te lui en te zuinig voor, maar eigenlijk zouden we inderdaad met z'n allen de leuke, originele, zelfstandige winkels moeten steunen door daar toch zo nu en dan inkopen te doen.
Ik ben er zelf ook te laks, te lui en te zuinig voor, maar eigenlijk zouden we inderdaad met z'n allen de leuke, originele, zelfstandige winkels moeten steunen door daar toch zo nu en dan inkopen te doen.
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Volgens mij is deze column hier nog niet voorbij gekomen?
http://www.metronieuws.nl/columns/2016/02/zielloze-koopgoten
Dit verwoord eigenlijk best wel hoe ik over binnensteden denk. Ik ga eigenlijk nog maar voor wat specifieke dingen shoppen in de stad (kleding ed.) en voor de rest zie ik niet waarom ik de moeite zou nemen met beperkte openingstijden en parkeerkosten.
Wat was de meerwaarde van een V&D boven een bol.com?
Waarom zou ik de hoofdprijs betalen bij een Dixons als Coolblue of desnoods Mediamarkt het goedkoper heeft?
Ik zoek winkels die daadwerkelijk een meerwaarde kunnen bieden boven het online gebeuren.
http://www.metronieuws.nl/columns/2016/02/zielloze-koopgoten
Dit verwoord eigenlijk best wel hoe ik over binnensteden denk. Ik ga eigenlijk nog maar voor wat specifieke dingen shoppen in de stad (kleding ed.) en voor de rest zie ik niet waarom ik de moeite zou nemen met beperkte openingstijden en parkeerkosten.
Wat was de meerwaarde van een V&D boven een bol.com?
Waarom zou ik de hoofdprijs betalen bij een Dixons als Coolblue of desnoods Mediamarkt het goedkoper heeft?
Ik zoek winkels die daadwerkelijk een meerwaarde kunnen bieden boven het online gebeuren.
[ Voor 7% gewijzigd door MadMarky op 07-03-2016 16:24 ]
VK, maar wel relevant: Moonpig apologises for delayed Mother's Day deliveriesMadMarky schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:22:
en voor de rest zie ik niet waarom ik de moeite zou nemen met beperkte openingstijden en parkeerkosten.
Het was gisteren moederdag in het VK, en Moonpig is zo'n kaarten/bloemen etc online ding. Een van hun leveranciers deed zijn ding niet, en veel teleurgestelde moeders en boze kinderen (die te lui waren om zelf er op uit te gaan
I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.
Dixons ga ik ook niet missen, en ik denk zelfs dat veel mensen ook de stad niet meer in gaan voor 'specifieke dingen'. Je gaat dan alleen nog de stad in als het mooi weer is en je voor je plezier een rondje door de stad gaat wandelen: Terrasje, beetje etalages kijken, inspiratie opdoen, wellicht wat impuls aankopen en cadeautjes kopen, etc. Niks wat je echt nodig hebt, maar gewoon omdat het soms leuk is en gezellig is.
Hoe groter het monopolie, hoe slechter de bereikbaarheid.servies schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:50:
[...]
En waarom zijn gemeentehuizen toch altijd vanaf een bepaalde tijd al dicht... ik wil 's nachts om 23.00u ook nog m'n paspoort kunnen ophalen... Dat komt mij 'zogenaamd' het beste uit...
In ons gemeentehuis kon je alleen terecht tot 12.30 uur, de rest van de dag waren de afdelingen onbereikbaar. (en 1 avond per week).
Dit is nu verandert naar alleen toegankelijk nadat je een afspraak hebt gemaakt.
Ik gruwel van die openingstijden, maar ja, er is een monopolie op rijbewijzen en paspoorten, dus waarom zouden ze ruimere tijden hanteren?
Verwijderd
Met alle liefde hoor. Alleen moet ik dus werken als die hun winkel open hebben. Ik mag dus kiezen uit een koopavond op vrijdag en de zaterdag tussen 10 en 5. Vind ik niet heel gul van ze. Maar blijkbaar kunnen ze me missen als kiespijn. Dat is hun eigen keuze.Fiber schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:09:
Dat ligt er maar aan of je enige waarde hecht aan het voortbestaan van een leuk en gezellig winkelcentrum. Sommige mensen boeit dat niks, anderen wel.
Of het risico van inkopen bij een bedrijf wat weer outsourced aan een ander bedrijf, en wat zich als het fout gaat achter de leverancier verschuilt.
Da's dan weer een pet hate van me: Bedrijven die hun core business outsourcen aan de goedkoopste inschrijver en menen dat ze daardoor niet meer verantwoordelijk zijn voor hun product.
Verwijderd
Kwestie van kaf wat volgend jaar waarschijnlijk van het koren gescheiden gaat worden. Wie gaat daar nu nog iets bestellen voor bijvoorbeeld moederdag? Ze hebben het waarschijnlijk volgend jaar een stuk rustiger en dan gaat het misschien wel weer beter. Of ze gaan failliet....gambieter schreef op maandag 07 maart 2016 @ 16:26:
[...]
VK, maar wel relevant: Moonpig apologises for delayed Mother's Day deliveries
Het was gisteren moederdag in het VK, en Moonpig is zo'n kaarten/bloemen etc online ding. Een van hun leveranciers deed zijn ding niet, en veel teleurgestelde moeders en boze kinderen (die te lui waren om zelf er op uit te gaan). Dat is het risico van online only
Ik moest wel effe gniffelen: http://www.telegraaf.nl/b...VD_wordt_Decathlon__.html
In het pand van V&D den haag centrum komt dus een Decathlon. Terwijl de winkeliers de afgelopen jaren flink zaten te protesteren tegen de komst van Decathlon op een industrieterrein. "trekt alle kopers weg, oneerlijke concurrentie".
Nu komt Decathlon dus midden in het speelveld van diezelfde winkeliers te zitten. Dus intersport die er tegenover zit zullen wel balen.
In het pand van V&D den haag centrum komt dus een Decathlon. Terwijl de winkeliers de afgelopen jaren flink zaten te protesteren tegen de komst van Decathlon op een industrieterrein. "trekt alle kopers weg, oneerlijke concurrentie".
Nu komt Decathlon dus midden in het speelveld van diezelfde winkeliers te zitten. Dus intersport die er tegenover zit zullen wel balen.
Zo kun je het nog steeds zien, maar ik denk dat het één los staat van het ander. Hooguit dat Decathlon op deze manier een beetje goodwill probeert te kweken.kmf schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:27:
Ik moest wel effe gniffelen: http://www.telegraaf.nl/b...VD_wordt_Decathlon__.html
Juist niet balen: Meubelwinkels en keukenzaken en autodealers gaan ook allemaal naast elkaar zitten. Als die Decathlon in het centrum klanten gaat trekken dan profiteert Intersport daar juist van als ze het goed aanpakken. Zo'n winkel net buiten de stad trekt wel klanten weg uit het centrum, dus daar hebben ze wel last van. In Amersfoort zat de Perry Sport jarenlang naast de grote Intersport zaak (Wim Jaquet Sports) en dat ging prima volgens mij. Pas toen de Perry Sport een groot nieuw pand betrok meer in een uithoek ging het in Amersfoort bergafwaarts met Perry Sport.Nu komt Decathlon dus midden in het speelveld van diezelfde winkeliers te zitten. Dus intersport die er tegenover zit zullen wel balen.
En zo zie je ook gelijk maar weer dat de V&D panden op de goede locaties niet lang leeg zullen blijven.
[ Voor 13% gewijzigd door Fiber op 09-03-2016 16:06 ]
Ik denk niet dat de komst van de Decathlon erg gunstig zal uitpakken voor de Intersport. AFAIK is dat geen specialist, maar ook een generieke dozenschuiver. Die kunnen in de regel slecht opboksen tegen de lage prijzen voor ale zooi waar Decathlon een kwalitatief prima eiegn submerk voor heeft.Fiber schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:00:
[...]
Zo kun je het nog steeds zien, maar ik denk dat het één los staat van het ander. Hooguit dat Decathlon op deze manier een beetje goodwill probeert te kweken.
[...]
Juist niet balen: Meubelwinkels en keukenzaken en autodealers gaan ook allemaal naast elkaar zitten. Als die Decathlon in het centrum klanten gaat trekken dan profiteert Intersport daar juist van als ze het goed aanpakken. Zo'n winkel net buiten de stad trekt wel klanten weg uit het centrum, dus daar hebben ze wel last van. In Amersfoort zat de Perry Sport jarenlang naast de grote Intersport zaak (Wim Jaquet Sports) en dat ging prima volgens mij. Pas toen de Perry Sport een groot nieuw pand betrok meer in een uithoek ging het in Amersfoort bergafwaarts met Perry Sport.
En zo zie je ook gelijk maar weer dat de V&D panden op de goede locaties niet lang leeg zullen blijven.
Time will tell.
Knowledge reigns supreme over nearly anything
http://www.telegraaf.nl/d...ks_interesse_in_VD__.html
250m nodig. 150 als werkkapitaal en 100 voor de ombouw. Volgens teletekst was er 93m schuld.
Als redenen worden gegeven.
1) falende webshop, 2 maanden te laat: kosten 11m.
2) Faillissement shop-in-shop Dixons: kosten 6m
3) warm najaar: kosten 17m
Die 34m verlies wou Sun Capital niet langer dragen.
250m nodig. 150 als werkkapitaal en 100 voor de ombouw. Volgens teletekst was er 93m schuld.
Verwijderd
Kan ik beter de vraag stellen, hoeveel heeft de durfinvesteerder Sun Capital verdiend aan het faillissement?Señor Sjon schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:39:
http://www.telegraaf.nl/d...ks_interesse_in_VD__.html
In Apeldoorn zit er een dure Telstar winkel boven de Decathlon. Trekt kennelijk allebei een ander soort publiek want het gaat al best wel een tijdje goed.kmf schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 15:27:
edit:
Gaat kennlijk toch weer niet zo goed met Telstar, maar ze bestaan nog wel:
Megastores Telstar failliet
Doorstart voor Telstar Sports and Fashion
[ Voor 19% gewijzigd door MadMarky op 09-03-2016 16:49 ]
Niet zo gek. In Amersfoort hebben ze het ook een jaar of wat geprobeerd met een prachtige, grote, nieuwe winkel maar mijns inziens op een totaal verkeerde locatie, net buiten het centrum. (Boven de Dirk.) Het was er vanaf het begin veel te rustig. Die winkel is nu dus ook al weer een tijdje dicht.MadMarky schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:45:
[...]
In Apeldoorn zit er een dure Telstar winkel boven de Decathlon. Trekt kennelijk allebei een ander soort publiek want het gaat al best wel een tijdje goed.
edit:
Gaat kennlijk toch weer niet zo goed met Telstar, maar ze bestaan nog wel:
Megastores Telstar failliet
Doorstart voor Telstar Sports and Fashion
http://daskapital.nl/2016...r_open_en_de_rest_ga.html
Purdey en Houtbrox hebben het moeilijk staat in de fd.
Purdey en Houtbrox hebben het moeilijk staat in de fd.
Als ik het goed begrepen heeft heeft Sun Capital helemaal niet zoveel verdiend aan de V&D hoor, het waren meer de KBB en Vendex etc die er gigantisch veel geld uit hebben getrokken en een schitterende boterham hadden.Verwijderd schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:42:
[...]
Kan ik beter de vraag stellen, hoeveel heeft de durfinvesteerder Sun Capital verdiend aan het faillissement?
En je moet niet gaan nakijken wie er in de KBB en Vendex etc zaten, want dat zijn zo ongeveer de huidige jankende partijen.
Ik vraag het me sterk af hoor, ik ken de condities niet, maar als ik kijk waar Decathlon normaliter zit kan ik me niet echt voorstellen dat die de top-huur van een V&D gaan betalen om daar te mogen zitten, ik vermoed dat de verhuurder wel iets aan de prijs heeft gedaan achter gesloten deuren.Fiber schreef op woensdag 09 maart 2016 @ 16:00:
[...]
En je kan niet alle V&D's in huur omlaag gooien, dan moeten complete binnensteden afgeschreven worden met verlies.
Oftewel ik vermoed dat dit een redelijke one-off was wat alleen werkte omdat het de 1e was.
Toch vooral investeringsmaatschappij KKR en haar partners, hoor.Gomez12 schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 19:48:
[...]
Als ik het goed begrepen heeft heeft Sun Capital helemaal niet zoveel verdiend aan de V&D hoor, het waren meer de KBB en Vendex etc die er gigantisch veel geld uit hebben getrokken en een schitterende boterham hadden.
En je moet niet gaan nakijken wie er in de KBB en Vendex etc zaten, want dat zijn zo ongeveer de huidige jankende partijen.
Key quotes:
De overnamesom van 1,4 miljard euro plus 1 miljard aan uitstaande schuld, die een viertal opkoopfondsen in de zomer van 2004 overhad voor Vendex KBB, was al niet royaal, maar na de verkoop van de HEMA hebben KKR, Cinven, Permira en Alpinvest hun investering al weer ruimschoots terugverdiend.
In november 2005 verkocht Vendex KBB 73 winkels en andere panden van de HEMA, V & D en de Bijenkorf voor naar schatting 1,3 miljard euro.
Let wel dat dat laatste dus is gebeurd onder de vlag van KKR.
Toch jammer dat een winkel eerst failliet moet gaan om weer volk te trekken....
http://www.telegraaf.nl/d...kte_bij_VD_Zaandam__.html
http://www.telegraaf.nl/d...kte_bij_VD_Zaandam__.html
[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten
Is het niet zo dat het volk wat normaal verspreidt over een gehele maand in die winkel komt, nu gecentreerd is op 1 dag?
Dit ligt gewoon niet aan het faillissement, maar aan het feit dat de winkel de laatste tijd niet open was voor klanten.
Dit ligt gewoon niet aan het faillissement, maar aan het feit dat de winkel de laatste tijd niet open was voor klanten.
Speel ook Balls Connect en Repeat
Er was aangekondigd dat V&D producten zo'n 50-70% korting zouden hebben. Dat trekt natuurlijk wel mensen. Eigenlijk gewoon een soort van Black Friday.
Verwijderd
Dit is standaard bij faillissementen. Toen Halfords failliet was en de restverkoop begon, stond er ook een hele massa mensen voor de winkel te wachten om 8:30 uur. Normaal gesproken liep er meer personeel dan klanten in de winkel.
Lijkenpikkers noemen ze dat.
Best een kans dat ze bedrogen uitkomen, want ik begreep dat er alleen nog producten verkocht worden die inkopers niet wilden hebben. Je hebt dus best een goede kans, dat hele productcategorieen niet meer aanwezig zijn in de winkels.
Best een kans dat ze bedrogen uitkomen, want ik begreep dat er alleen nog producten verkocht worden die inkopers niet wilden hebben. Je hebt dus best een goede kans, dat hele productcategorieen niet meer aanwezig zijn in de winkels.
[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 23-03-2016 12:10 ]
Kan wel zijn, maar als die mensen niet komen opdagen zijn ze ook niet blij...
Om ook het goede nieuws maar even te melden: Het Britse JD Sports neemt Perry Sport en Aktiesport over.
http://www.nu.nl/ondernem...rt-jd-sports-fashion.html
Altijd beter dan helemaal sluiten. Wel een grote verandering: JD is veel meer een hippe 'Sport Fashion' keten, meer de hippe sneakers en zo. Perry was vooral functioneel, Aktie meer budget en vooral ordinair...
Om ook het goede nieuws maar even te melden: Het Britse JD Sports neemt Perry Sport en Aktiesport over.
http://www.nu.nl/ondernem...rt-jd-sports-fashion.html
Altijd beter dan helemaal sluiten. Wel een grote verandering: JD is veel meer een hippe 'Sport Fashion' keten, meer de hippe sneakers en zo. Perry was vooral functioneel, Aktie meer budget en vooral ordinair...
[ Voor 73% gewijzigd door Fiber op 23-03-2016 12:45 ]
Ehm, je begrijpt wel dat die "lijkenpikkers" broodnodig zijn? Dat die een deel van de afhandeling van het faillisement betalen.Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 12:07:
Je kan het spul ook allemaal gelijk op de vuilstort donderen en dan weet je zeker dat je geen geld meer hebt om aan de krediteuren te betalen, of je kan proberen eruit te halen wat erin zit als curator.
Dus om die mensen nou oneerbiedig lijkenpikkers te noemen...
De Food-artikelen zijn anders wel degelijk op de vuilstort beland.
Verder geef ik BazzH wel gelijk: het is ook niets anders dan lijkenpikkerij, een weldenkend mens heeft allang in de gaten dat veel opkopers het gewilde spul allang opgekocht hebben, en een groot deel van de overige meuk dat semi-interessant was is bij BVA al enige tijd in de veiling aangeboden. Oftewel: hetgeen dat nu in de winkels nog ligt zal niet interessant zijn, maar grote kans dat mensen het toch meenemen omdat ze denken dat ze een geweldig koopje gedaan hebben. 
Dit soort gein is eigenlijk meer regel dan uitzondering in dit soort gevallen.
Verwijderd
Exact. Van mij mogen ze hoor. Ik snap best dat de curator er heel blij mee is. Voor de schuldeisers is dit een druppel op een gloeiende plaat. Als alle kosten van de opbrengsten afgehaald worden, blijft er waarschijnlijk niet heel veel over.Bart-Willem schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:16:
De Food-artikelen zijn anders wel degelijk op de vuilstort beland.Verder geef ik BazzH wel gelijk: het is ook niets anders dan lijkenpikkerij, een weldenkend mens heeft allang in de gaten dat veel opkopers het gewilde spul allang opgekocht hebben, en een groot deel van de overige meuk dat semi-interessant was is bij BVA al enige tijd in de veiling aangeboden. Oftewel: hetgeen dat nu in de winkels nog ligt zal niet interessant zijn, maar grote kans dat mensen het toch meenemen omdat ze denken dat ze een geweldig koopje gedaan hebben.
Verwijderd
het enige verschil nu is dat je echte korting krijgt op je artikelen in vergelijking met die nep kortingen..Skyaero schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 11:14:
Er was aangekondigd dat V&D producten zo'n 50-70% korting zouden hebben. Dat trekt natuurlijk wel mensen. Eigenlijk gewoon een soort van Black Friday.
sale hier en daar of de mediaweken etc, kuch!
Ik denk dat het voornamelijk huismerk artikelen zijn, ik ga morgen misschien wel de ramp toerist uithangen op zoek naar ondergoed oid
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Verwijderd
Ik lees net in het Veenendaalse plaatselijke suffertje, dat de tijdelijke opening daar is uitgelopen een enorme chaos en dat uiteindelijk zelfs gemeenteambtenaren en de politie ingezet moest worden om alles in goede banen te leiden (waar mag de rekening heen?).Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:07:
[...]
het enige verschil nu is dat je echte korting krijgt op je artikelen in vergelijking met die nep kortingen..
sale hier en daar of de mediaweken etc, kuch!
En in datzelfde artikel lees ik de verbazing van de schrijver over de taferelen. "Mensen die de spullen kopen alsof het bijna voor niets is, terwijl op de bordjes duidelijk staat dat er maar 20% korting op zit."
Duidelijk dat niet de slimste consumenten overdag tijd hebben om te winkelen.
Tja, Veenendaal...
Ik kocht bij de V&D nog wel eens broeken en overhemden die mij wel lekker zitten. Kijken of ze er nog een paar hebben. Maar als het morgen erg druk is wacht ik nog wel een paar dagen.
En even 'afscheid nemen'. Zo heel vaak kwam ik er niet meer de laatste tijd, maar toch wel goede herinneringen aan die winkel. Je kon daar altijd gewoon lekker rondstruinen zonder opdringerige verkopers. En ik haalde er 'vroeger' altijd mijn schriften en kaftpapier etc. op de 'School campus'...

Ik kocht bij de V&D nog wel eens broeken en overhemden die mij wel lekker zitten. Kijken of ze er nog een paar hebben. Maar als het morgen erg druk is wacht ik nog wel een paar dagen.
En even 'afscheid nemen'. Zo heel vaak kwam ik er niet meer de laatste tijd, maar toch wel goede herinneringen aan die winkel. Je kon daar altijd gewoon lekker rondstruinen zonder opdringerige verkopers. En ik haalde er 'vroeger' altijd mijn schriften en kaftpapier etc. op de 'School campus'...
[ Voor 4% gewijzigd door Fiber op 23-03-2016 15:56 ]
Dit is dan ook wel een slim opgezet stukje van de curator, 3 a 4 weken openhouden en dan gewoon langzaam de korting verhogen. En dan ook nog eens de korting geven op de V&D prijs, dan zit je met die 20% korting wellicht net aan de prijs in low-budget stores voor hetzelfde, dat is gewoon meer dan kostendekkend de komende paar dagen.Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 15:50:
[...]
Duidelijk dat niet de slimste consumenten overdag tijd hebben om te winkelen.Voor 20% korting kopen ze zelfs zonder enige garantie. Dat doe ik tegenwoordig zelfs met kleding niet meer
En als klant zit je met het probleem wanneer is het ideale moment om te kopen, ben je te vroeg dan ben je te duur, ben je te laat dan is het weg.
Wat ik me wel afvraag : Hoe is dat met het personeel geregeld dat die even komen opdraven? Want als hun lonen al zijn doorgezet naar UWV dan denk ik niet dat UWV zit te wachten op een weekje werken (te veel rompslomp) en anders hebben ze toch een sollicitatie plicht etc?
Personeel is door Tempo Team geregeld las ik ergens, plus mensen die nog in dienst waren bij de curator en personeel van de winkels dat korter dan twee jaar in dienst was. Dat laatste ivm ontslagregels en zo.
Dat hebben we gezien ja, chocola zo uit de verkoopbakken in de kliko`s/containersBart-Willem schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 13:16:
De Food-artikelen zijn anders wel degelijk op de vuilstort beland.
Mijn chocoladehart bloedde toen ik dat zag
Ze krijgen maar 20% van de inkoopwaarde: http://modint.nl/2016/03/...ers-europe-inzake-vd-b-v/Verwijderd schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 14:02:
[...]
Exact. Van mij mogen ze hoor. Ik snap best dat de curator er heel blij mee is. Voor de schuldeisers is dit een druppel op een gloeiende plaat. Als alle kosten van de opbrengsten afgehaald worden, blijft er waarschijnlijk niet heel veel over.
Maar een hoop leveranciers hebben hun spullen teruggehaald (wat 200 Euro per vestiging kost ondanks het eigendomsrecht) omdat ze niet willen dat hun producten uiteindelijk in minder leuke kanalen terecht kunnen komen.
Verwijderd
Die 20% is alleen een voorstel voor leveranciers die nog eigendomsrecht hebben op de betreffende goederen. Dat zullen alleen de war grotere leveranciers zijn, die in staat waren om afwijkende voorwaarden overeen te komen met V&D.Bart-Willem schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:25:
[...]
Ze krijgen maar 20% van de inkoopwaarde: http://modint.nl/2016/03/...ers-europe-inzake-vd-b-v/
Maar een hoop leveranciers hebben hun spullen teruggehaald (wat 200 Euro per vestiging kost ondanks het eigendomsrecht) omdat ze niet willen dat hun producten uiteindelijk in minder leuke kanalen terecht kunnen komen.
Dan was je chocoladehart niet snugger genoeg om uit te vogelen langs welke straat ze die kliko's neer gingen zettenbluemoon23 schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 01:31:
Dat hebben we gezien ja, chocola zo uit de verkoopbakken in de kliko`s/containers![]()
Mijn chocoladehart bloedde toen ik dat zag
Volgende week moet ik mij weer bij de huisarts melden voor een diabetes-test
Quelle chimère est-ce donc que l'homme? Quelle nouveauté, quel monstre, quel chaos, quel sujet de contradiction, quel prodige!
Dat waren er verdomd veel anders, veel leveranciers maakten gebruik van een consignatie-regeling (dat geldt dus niet alleen voor de shop-in-shops van bijvoorbeeld Paradigit, Esprit etc). Het geldt dus zelfs voor "huismerk"-artikelen of labels die enkel exclusief bij V&D verkocht werden. Het voorstel van de curatoren en dat bedrijf dat de verkoop doet is dus eigenlijk een "slikken of stikken"-voorstel. Als je er als leverancier niet aan mee doet moet je het maar terugnemen maar dat kost je 200 Euro per locatie. Met 60 vestigingen waar de spullen liggen ben je dus 12k armer als leverancier terwijl je al de rechtmatige eigenaar was.Verwijderd schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:26:
[...]
Die 20% is alleen een voorstel voor leveranciers die nog eigendomsrecht hebben op de betreffende goederen. Dat zullen alleen de war grotere leveranciers zijn, die in staat waren om afwijkende voorwaarden overeen te komen met V&D.

Tja, zo gaat dat nou eenmaal bij faillissementen, helaas. Als je spullen ter reparatie aanbiedt (een smartphone, een computer of zelfs een auto) en dat bedrijf gaat failliet terwijl jouw eigendom daar nog staat dan ben je het ook kwijt. De meeste curatoren zullen dat soort zaken wel retourneren aan de rechtmatige eigenaars maar dat is slechts een morele kwestie, er is niets wat ze daartoe wettelijk verplicht.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Dat is niet correct; je hebt er een hoop gezeik van, maar kwijt? Nee.Mx. Alba schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:44:
Als je spullen ter reparatie aanbiedt (een smartphone, een computer of zelfs een auto) en dat bedrijf gaat failliet terwijl jouw eigendom daar nog staat dan ben je het ook kwijt.
[ Voor 5% gewijzigd door ijdod op 24-03-2016 14:09 ]
Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...
Verwijderd
Valt buiten de failliete boedel en blijft jouw eigendom. De curator mag het niet verkopen, want dat is een onrechtmatige daad. Of dat moet vorig jaar gewijzigd zijn ofzo.Mx. Alba schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 13:44:
Tja, zo gaat dat nou eenmaal bij faillissementen, helaas. Als je spullen ter reparatie aanbiedt (een smartphone, een computer of zelfs een auto) en dat bedrijf gaat failliet terwijl jouw eigendom daar nog staat dan ben je het ook kwijt. De meeste curatoren zullen dat soort zaken wel retourneren aan de rechtmatige eigenaars maar dat is slechts een morele kwestie, er is niets wat ze daartoe wettelijk verplicht.
Bij het aanbieden van een reparatie is er geen sprake van eigendomsoverdracht.
Hmm inderdaad maar dan nog is het daadwerkelijk eigendom van iets als een telefoon of een computer lastig aan te tonen natuurlijk.
Het is alleen een echte hetze als het uit Hetzerath komt, anders is het gewoon sprankelende ophef.
Bij het innemen van een reparatie word genoteerd wat je inleverd en indien mogelijk met serienummers erbij. Dat formulier is bewijs genoeg lijkt mij.Mx. Alba schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 14:47:
Hmm inderdaad maar dan nog is het daadwerkelijk eigendom van iets als een telefoon of een computer lastig aan te tonen natuurlijk.
Heb het zelf ooit meegemaakt met een failliete webhost waar ik een aardig aantal servers colocated had. Met aankoop facturen bij de curator kunnen aankloppen en die zijn toen vrij gegeven zonder problemen.
"It was bad enough seeing the demon this close up. Far worse . . . it saw me. As weak and near death as the thing was, it recognized a living human a few inches away. Very slowly, it raised its missile hand."
De V&D hier in Roosendaal (en ook die in Breda en Roosendaal) gaan nog enkele weken open, voor de opheffingsuitverkoop van de laatste restanten.
Echt, wat een idioten trekt dat aan, zie dit artikel...
Het niveau zakt wel diep hoor, bij het winkelend publiek..
Echt, wat een idioten trekt dat aan, zie dit artikel...
Heerlijk niveau weer... waar waren die mensen toen V&D nog 'gewoon' open was? Waarom nu opeens als een stel boerentokkies je gaan misdragen daar?Om klokslag tien uur gaan ook de deuren in Roosendaal open. Over elkaar heen struikelend lopen de mensen naar de juiste rekken. "Aan de kant trut!". Klinkt het dreigend bij de tassenschappen.
[...]
De winkel is nog geen uur open en gemiddeld staan er al 65 wachtende per kassa. Elleboogstotend bewegen mensen zich voort. Twee shoplifters stoppen stiekem spullen in een plastic supermarkttas. De beschaving is ver heen.
Het niveau zakt wel diep hoor, bij het winkelend publiek..

Virussen? Scan ze hier!
Ach zijn die koopjesjagers niet gewoon het bewijs dat de prijs/kwaliteit niet goed genoeg was bij V&D om vraag en aanbod te laten matchen?
Mensen willen de spullen dus best hebben, maar wel tegen een lagere prijs.
Gewoon een lesje vraag/aanbod met prijs elasticiteit.
Mensen willen de spullen dus best hebben, maar wel tegen een lagere prijs.
Gewoon een lesje vraag/aanbod met prijs elasticiteit.
20%, zal me niks verbazen dat het zelfs duurder is als vlak voor de sluiting, toen was het 30/50/70% vaak...
Er is toch ook zo'n topic over de verbazingwekkende veilingen van oa. Mycom? Mensen bieden tijdens zo'n veiling tot wel meer dan de nieuwprijs, omdat ze denken een koopje te hebben. Bij BVA en co zie je overigens hetzelfde. Sommige dingen gaan ver onder de nieuwprijs weg, maar andere spullen gaan over de kop.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Sommige artikelen waren afgeprijsd (ja ik ben er even doorheen gelopen vandaag in Amstelveen) maar het merendeel was 20% op adviesprijs. Veel huismerken (en dat zijn er bij V&D nogal wat) dus ik denk dat ze een soort uitverkoop/veiling met afslag gaan doen. Nu kijken wat er voor 20% weggaat (best veel gezien de rijen en grote tassen voor en na de kassa), volgende week 30% en zo voorts.Rev! schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:29:
20%, zal me niks verbazen dat het zelfs duurder is als vlak voor de sluiting, toen was het 30/50/70% vaak...
Voor de sluiting waren de kortingen inderdaad vaak hoger, soms zo hoog dat ik bij de kassa vroeg of ze geen fout maakten (twee voor de prijs van één en daar dan nog weer 70% korting over heb ik wel meegemaakt). Dan had je dus een LIV overhemd voor 4 euro (niets speciaals maar met een trui erover prima te dragen op een casual sunday).
V&D was raar maar het kopende publiek is ook vreemd
Ik vind het wel knap hoeveel gratis promotie V&D krijgt voor een tijdelijke openstelling met korting.
Net zo slim als de Bijenkorf die aankondigt net voor de 3 Dolle Dwaze Dagen dat het de laatste keer is, en het was 2 dagen lang openingsnieuws bij alle journaals.
Net zo slim als de Bijenkorf die aankondigt net voor de 3 Dolle Dwaze Dagen dat het de laatste keer is, en het was 2 dagen lang openingsnieuws bij alle journaals.
Helemaal omdat mensen niet altijd doorhebben dat er nog veilingkosten en/of btw overheen gaanDrivinUCrazy schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:30:
Er is toch ook zo'n topic over de verbazingwekkende veilingen van oa. Mycom? Mensen bieden tijdens zo'n veiling tot wel meer dan de nieuwprijs, omdat ze denken een koopje te hebben. Bij BVA en co zie je overigens hetzelfde. Sommige dingen gaan ver onder de nieuwprijs weg, maar andere spullen gaan over de kop.
Maar moet er binnenkort weer aan geloven, we gaan naar een fysieke winkel. Vrouwlief wil graag een keer kleding passen in een echte winkel

KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Gewoon op een regenachtige dinsdagmorgen of zo gaan. Dan is het rustig in de winkel en ben je zo klaar...
Heb vandaag eind van de middag ook even een rondje gelopen door de V&D in Amersfoort. Mijn ervaring: De drukte viel erg mee, alleen wel lange rijen bij de kassa's. Continu vreselijke pieptonen door de hele winkel. Een ontzettende troep overal, ik heb rommelmarkten gezien die er netter uit zien. Alleen de kelder en begane grond zijn open, rest van de etages afgesloten. Er zijn echt wel koopjes te vinden als je de juiste maat kan vinden of bijvoorbeeld net iets ziet wat wel sterk afgeprijsd is en wat je net nodig hebt, een portemonnee of zo, sommige soorten pennen of bijvoorbeeld 400 vel geruit multomap papier voor 50 cent... Ik heb niks gekocht, vond de rijen voor de kassa's te lang en had bij de kleding geen zin om naar mijn maat te gaan zoeken.
Heb vandaag eind van de middag ook even een rondje gelopen door de V&D in Amersfoort. Mijn ervaring: De drukte viel erg mee, alleen wel lange rijen bij de kassa's. Continu vreselijke pieptonen door de hele winkel. Een ontzettende troep overal, ik heb rommelmarkten gezien die er netter uit zien. Alleen de kelder en begane grond zijn open, rest van de etages afgesloten. Er zijn echt wel koopjes te vinden als je de juiste maat kan vinden of bijvoorbeeld net iets ziet wat wel sterk afgeprijsd is en wat je net nodig hebt, een portemonnee of zo, sommige soorten pennen of bijvoorbeeld 400 vel geruit multomap papier voor 50 cent... Ik heb niks gekocht, vond de rijen voor de kassa's te lang en had bij de kleding geen zin om naar mijn maat te gaan zoeken.
Is dit niet een vorm van psychologie, mensen tevreden stellen door ze voor te schotelen dat ze de deal van hun leven hebben gesloten? Zelf ben ik er misschien te nuchter voor, maar ik ken complete volksstammen die helemaal euforisch worden als ze een demo model voor € 349,- bij de Mediamarkt oppikken, terwijl dit artikel in doos voor € 299,- online te verkrijgen is.DrivinUCrazy schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 17:30:
Bron: http://www.omroepwest.nl/...wijk-dicht-na-vechtpartijV&D Rijswijk is vrijdag halverwege de dag dichtgegaan vanwege een vechtpartij. De winkel gaat pas weer open als er 'voldoende beveiliging' is. Dat kan zaterdag zijn, en anders dinsdag. Dat meldt een woordvoerder van de curatoren van V&D.
De politie moest tussenbeide komen om de koopjesjagers uit elkaar te halen. Het failliete V&D is deze week tijdelijk heropend om de voorraden zoveel mogelijk te verkopen. Het winkelend publiek komt massaal af op de kortingen.
In de Rijswijkse vestiging zijn nog klanten binnen. Die mogen hun winkelronde nog afmaken, maar nieuwe klanten mogen niet naar binnen. 'En eenmaal buiten is buiten', vertelt Edwin van Wijk, namens de curatoren.
Een vrouw die in de rij stond voor het warenhuis in In de Bogaard vertelt aan Omroep West dat het erg druk was in de winkel. Klanten zouden ruzie hebben gekregen tijdens het winkelen. 'Ik hoor verhalen over mensen die aan koffers liepen te trekken enzo', vertelt ze.
Op sociale media wordt gesuggereerd dat er ook gewonden zijn gevallen, maar dat is niet bevestigd.
Sommigen kunnen volgens mij beter niet naar de V&D gaan, maar naar de Aldi om wat beschaving en een nieuw setje hersens (met een hoger IQ dan 25) te kopen...
Man o man o man o man, wat een kleine kindjes zijn we hier in NL aan het worden. Te triest voor woorden dat de politie er aan te pas moet komen om een stelletje Tokkies die om een frigging KOFFER aan het vechten zijn uit elkaar te halen. Hopelijk is de wapenstok ff goed gebruikt...
Geef die kinderen een emmertje en een schepje (al dan niet van de V&D), en zet ze in een zandbak, ipv ze in de V&D toe te laten...
Virussen? Scan ze hier!
En met het bold-stukje geef je perfect aan dat jij exact bij die mensen hoort die je benoemt.wildhagen schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 15:23:
[...]
Sommigen kunnen volgens mij beter niet naar de V&D gaan, maar naar de Aldi om wat beschaving en een nieuw setje hersens (met een hoger IQ dan 25) te kopen...
Man o man o man o man, wat een kleine kindjes zijn we hier in NL aan het worden. Te triest voor woorden dat de politie er aan te pas moet komen om een stelletje Tokkies die om een frigging KOFFER aan het vechten zijn uit elkaar te halen. Hopelijk is de wapenstok ff goed gebruikt...
Geef die kinderen een emmertje en een schepje (al dan niet van de V&D), en zet ze in een zandbak, ipv ze in de V&D toe te laten...
Nee hoor. Dit soort figuren moeten maar eens leren dat ze zich normaal moeten gedragen. Als het niet goedschiks kan, dan moet de politie maar optreden.Gomez12 schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 15:48:
[...]
En met het bold-stukje geef je perfect aan dat jij exact bij die mensen hoort die je benoemt.
Jij wil ze blijkbaar knuffelen en thee met ze gaan drinken, en ze belonen, maar ik denk dat we de laatste jaren wel gezien hebben dat die aanpak niet werkt, daar wordt het juist alleen maar erger van, als je dit wangedrag gaat tolereren.
Edit: Maargoed, die discussie is hier verder offtopic, dus wellicht kan je daar beter een eigen topic over openen.
[ Voor 13% gewijzigd door wildhagen op 25-03-2016 15:58 ]
Virussen? Scan ze hier!
Helemaal mee eens, in de VS werkt die aanpak ook zo goed namelijkwildhagen schreef op vrijdag 25 maart 2016 @ 15:53:
[...]
Nee hoor. Dit soort figuren moeten maar eens leren dat ze zich normaal moeten gedragen. Als het niet goedschiks kan, dan moet de politie maar optreden.
Jij wil ze blijkbaar knuffelen en thee met ze gaan drinken, en ze belonen, maar ik denk dat we de laatste jaren wel gezien hebben dat die aanpak niet werkt, daar wordt het juist alleen maar erger van, als je dit wangedrag gaat tolereren.
Idioten houd je overal. En met de bezuinigingen in oa de GGZ en uitkleden van vergoedingen voor psychologische hulp komen er enkel maar meer
En wie zegt dat het hier getolereerd word? ze zijn toch opgepakt lijkt me? In de VS gebeurt dit zeer vaak, en daar wordt harder opgetreden. Is het daar minder erg? nope, daar lopen nog meer gekkies.
Zelf bestel ik veel online ook. Prijs is toch wel een factor. Voor slechts enkele producten wil ik ze vasthouden, maar met de huidige regelgeving is dat ook heel goed te doen (14 dagen bedenktermijn). Winkels kunnen goedkoop zijn (Wii U bij Dixons gescoord 2 jaar terug voor 200 euro) maar over het algemeen zijn ze duurder, en de accessoires zijn helemaal onzinnig duur.
Je betaald nu eenmaal voor de winkel + uiterlijk van die winkel. Sommigen vinden die ervaring geweldig. Zelf doe ik liever eigen onderzoek en boeit me die "ervaring" absoluut niet. To each his own.
[ Voor 7% gewijzigd door Waah op 25-03-2016 16:02 ]
http://www.nu.nl/algemeen...rapt-390-extra-banen.html
Hoe denken mensen hier over Blokker? Zit er echt toekomst in?
Verwijderd
Voor een hele mandje vol in de Action kan je 1 pan kopen bij de Blokker(bij wijze van). Zo lang dit zo is denk ik dat iedereen eerst bij de Action gaat kijken.
Daarvoor heeft Blokker Holding de winkelketen Big Bazar gepositioneerd. Deels kannibalisme op haar eigen verkopen, maar voorkomt daarmee dat er nog meer omzet/winst weg lekt naar de Action.
En als ik mijn vrouw als klankbord mag gebruiken: die koopt haar pannen niet bij de Action. Bij het koken wil je fatsoenlijk spul, niet wokkie-tokkie-meuk.
En als ik mijn vrouw als klankbord mag gebruiken: die koopt haar pannen niet bij de Action. Bij het koken wil je fatsoenlijk spul, niet wokkie-tokkie-meuk.
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
Voor goede pannen ga je ook niet naar de BlokkerMotrax schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:33:
Blokker is weer typisch zo'n winkel..... waarom zou ik er ooit naartoe moeten?
Schoonmaakspullen: Action
Speelgoed: Bol.com etc
Keukenspullen: Speciaalzaken / Coolblue / bol.com
Ze bieden niks extras en zitten op de premiumlocaties in de steden wat ze dus duur maakt.
Na de Blokker zet ik mijn geld op de Xenos en de Kruidvat. Ook van die treurige winkels die niks extra's bieden.
[ Voor 10% gewijzigd door armageddon_2k1 op 15-04-2016 11:39 ]
Engineering is like Tetris. Succes disappears and errors accumulate.
Ik denk wel dat er nog toekomst in de Blokker zit. Niet omdat het al een oud bedrijf is, V&D was dat immers ook. Niet op elk winkelcentrum hoeft een Blokker te zitten, daar moeten ze vanaf. Gewoon flink inzetten op online en dan een per stad een of twee filialen waar je kunt rondkijken/beleven en online bestellingen kunt ophalen.mkatoen schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:12:
http://www.nu.nl/algemeen...rapt-390-extra-banen.html
Toen mijn vriendin een aantal maanden geleden ging verhuizen, ben ik voor het eerste 'echte' keer naar de Blokker gegaan. Blokker had goede aanbiedingen. O.a. een strijkplank en een prullenbak tegen een zeer lage prijs gescoord. Wat mij vooral opviel was dat ze ook schoonmaakmiddelen verkochten. Maar waarom zou je dat daar kopen? Ik vond de prijzen hoog, het neemt ruimte in en volgens mij is de winstmarge ook niet heel erg groot. Als men zich nou meer richt op het premium segment (pannen, huishoudelijke apparaten, etc) met wat huismerk dan denk ik dat ze wel kunnen blijven bestaan.
Oja, dat Marskramer (Blokker Holding) mag van mij ook weg. Het bestaat nog wel, maar heb geen idee waar het zit.
Niet iedereen gaat direct naar de Action. Veel dingen bij de Action zijn prima en de prijs is laag, maar ik zou bijvoorbeeld niet zo snel een pan kopen bij de Action. Die koop ik dan liever bij de Blokker (of online...)Verwijderd schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:26:
Voor een hele mandje vol in de Action kan je 1 pan kopen bij de Blokker(bij wijze van). Zo lang dit zo is denk ik dat iedereen eerst bij de Action gaat kijken.
[ Voor 3% gewijzigd door oohh op 15-04-2016 11:58 ]
Om mezelf als klankbord te gebruiken: afgezien van een incidentele keer op vakantie wil ik nog niet dood gevonden worden in een Action.
Blokker vind ik juist een winkel waar nog enige kwaliteit te halen is. Iets te duur, maar wel beter dan de echte rommel. Denk aan Mepal drinkbekers, Brabantia, kookspul, servies of desnoods die staafmixer die je op zaterdagmorgen echt in huis moet hebben. Veel van dat spul is toch net niet zodanig dat je het direct online bestelt (hoewel ik vrijwel alles online koop inclusief spul van blokker.nl wat een prima webshop is).
Blokker vind ik juist een winkel waar nog enige kwaliteit te halen is. Iets te duur, maar wel beter dan de echte rommel. Denk aan Mepal drinkbekers, Brabantia, kookspul, servies of desnoods die staafmixer die je op zaterdagmorgen echt in huis moet hebben. Veel van dat spul is toch net niet zodanig dat je het direct online bestelt (hoewel ik vrijwel alles online koop inclusief spul van blokker.nl wat een prima webshop is).
Hoppa, weer een winkel in de problemenKledingketen HoutBrox heeft uitstel van betaling gekregen. Het bedrijf probeert de komende tijd een faillissement te voorkomen.
"In America, consumption equals jobs. In these days, banks aren't lending us the money we need to buy the things we don't need to create the jobs we need to pay back the loans we can't afford." - Stephen Colbert
Zoals een 80 euro Tefal pan? Met zo'n fantastische rode stip in het midden, waarbij anti-aanbak niet werkt en je gehaktballen alleen in het midden vastplakken? Dat was geen Blokker trouwens, maar Blokker ligt wel vol (goedkopere) Tefal-pannen.Motrax schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:33:
Daarvoor heeft Blokker Holding de winkelketen Big Bazar gepositioneerd. Deels kannibalisme op haar eigen verkopen, maar voorkomt daarmee dat er nog meer omzet/winst weg lekt naar de Action.
Ik heb pas iets bij Blokker gekocht: een ijsklontjesmal, blauw zacht rubber. Een stuk duurder dan de vorige, en van slechtere kwaliteit. Dus dat was ook de laatste keer. Plus dat de lokale Blokker juist is opgedoekt.
Big Bazar heeft wel leuke meubels voor weinig in de folder staan, maar ik heb er nog nooit iets gekocht. Ik moet wel zeggen dat ik spijt heb m'n laatste mixer bij de Hema gehaald te hebben, slagroom vliegt in het rond van dat goedkope ding. Dat doen Blokker-mixers beter.
Waar wil je wel dood gevonden worden? Bij de Bijenkorf dood liggen te zijn lijkt me net zo ellendig.Rukapul schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:40:
Om mezelf als klankbord te gebruiken: afgezien van een incidentele keer op vakantie wil ik nog niet dood gevonden worden in een Action.
Verwijderd
Blijkbaar denk niet iedereen zoals mij over de Action en de Blokker. Niet dat ik de staaf mixer of pannen etc. bij de Blokker of bij de Action koop.
Bij de lokale Action hier staat er toch altijd een hele dikke vette rij en bij de Blokker staan de medewerkers zelf maar rondjes te lopen in de winkel.
Bij de lokale Action hier staat er toch altijd een hele dikke vette rij en bij de Blokker staan de medewerkers zelf maar rondjes te lopen in de winkel.
Zat er al aan te komen want ze hadden al geen financiering meer.
Zonde, mooie winkels met prima spullen. Maar voor velen toch te duur en niet duur genoeg om weer echt exclusief te zijn.
Volgens mij blijven voornamelijk de echt sterke merken straks over en loopt men internationaal in dezelfde beperkte kleding- en schoenenkeuze. En wie de merken niet kan betalen komt uit bij de Primarks en Co.
Wat is er mis met een kruidvat? Daar kan je altijd nog van alles halen die bij de supermarkt duurder zijn. Ik zou het jammer vinden als fysieke speelgoed winkels zouden verdwijnen. Het is hartstikke leuk om met je kleine naar een speelgoedzaak te gaan en speelgoed kopen . Vind ik zelf leuker dan op internet uitzoeken. Van mij mag de H&M wel weg met hun overpriced kleding. Geef mij maar de Vogele of andere goedkopere zaken.
Blokker gaat ook dik inzetten op online
weet ik toevallig....
Vandaar dat er nu ook veel uit gaat en winkels worden omgebouwd denk ik. Al snap ik het ombouwen dan niet zo goed... maar dat kan aan mijn beperkte inzicht liggen.
Zelf niks tegen Action trouwens. Best handig voor sommige spulletjes (HDMI-kabels goedkoper dan in China bijvoorbeeld).
Vandaar dat er nu ook veel uit gaat en winkels worden omgebouwd denk ik. Al snap ik het ombouwen dan niet zo goed... maar dat kan aan mijn beperkte inzicht liggen.
Zelf niks tegen Action trouwens. Best handig voor sommige spulletjes (HDMI-kabels goedkoper dan in China bijvoorbeeld).
Ik kocht verleden jaar een gieter van merk x bij de blokker voor 6.99 Euro. Twee weken later zag ik exact dezelfde giet maar dan van onbekend-merk-Y bij de Action voor 1.39 Euro...Rukapul schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:40:
Later ben ik er een beetje op gaan letten en vaak heeft Action producten die op het merk na exact hetzelfde zijn, maar dan voor een fractie van de prijs die je bij de blokker betaald...
De grootste concurrent voor Blokker is op veel vlakken toch Ikea. En laat die nou nauwelijks verder weg zitten 
Dat een gemiddelde kruidvat:Rockvee2 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:09:
Wat is er mis met een kruidvat?
- gemiddeld 1 van de 2 deuren nodig heeft om terugroepacties van gevaarlijke producten aan te plakken.
- zoveel zooi in de smalle looppaden heeft staan dat bij brand alles dat niet fit en goed ter been is een onplezierige dood zal sterven
Ik heb wel eens een dagdeel met de kleine op shop.lego.com doorgebrachtIk zou het jammer vinden als fysieke speelgoed winkels zouden verdwijnen. Het is hartstikke leuk om met je kleine naar een speelgoedzaak te gaan en speelgoed kopen . Vind ik zelf leuker dan op internet uitzoeken.
[ Voor 6% gewijzigd door Rukapul op 15-04-2016 13:31 ]
Action is een van mijn favoriete winkels geweest tijdens de restauratie van mijn VW T2b (bus). Zo heb ik de motorbeplating en de firewall met verfspuitbussen van de Action behandeld. Zelfs het dashboard bevat meerdere lagen Action verf. Bovendien ben ik grootverbruiker van Action remmenreiniger 

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter
Met de kleine naar de Action is juist een feest. Ze heeft armen vol en bij de kassa reken je 4 euro af.Rukapul schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 11:40:
Ik ben nog nooit een Action, Big Bazaar of Euroland etc. binnen geweest.
Die ene keer dat ik in een Lidl was, was ook om nooit te vergeten. Dat nooit meer, wat een ramp. Bij de Primark ook een keer wezen kijken, maar vond het ook drie keer niks.
Aan de drukte en alle tasjes te zien is er allemaal een prima markt voor, maar aan mij is het allemaal niet besteed. Heeft voor mij niets met lekker winkelen te maken, raak er eerder gestrest van, en de echte koopjes scoor ik wel rustig vanachter een scherm.
Die ene keer dat ik in een Lidl was, was ook om nooit te vergeten. Dat nooit meer, wat een ramp. Bij de Primark ook een keer wezen kijken, maar vond het ook drie keer niks.
Aan de drukte en alle tasjes te zien is er allemaal een prima markt voor, maar aan mij is het allemaal niet besteed. Heeft voor mij niets met lekker winkelen te maken, raak er eerder gestrest van, en de echte koopjes scoor ik wel rustig vanachter een scherm.
[ Voor 3% gewijzigd door sambalbaj op 15-04-2016 14:54 ]
Dat had ik met Aldi de eerste keer. Laat ik zeggen dat je er even aan moet wennensambalbaj schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:53:
Die ene keer dat ik in een Lidl was, was ook om nooit te vergeten.
Over Appie gesproken: wat een rotwinkel is dat! Je struikelt daar over de mensen die met hun gratis bakje koffie de boel blokkeren met zo'n gezicht van "wat is het fijn bij Albert Heijn". Bij de kassa hebben ze tegenwoordig 6 vragen, en als je naar buiten gaat struikel je over de koters die prullen willen hebben waar ze je bij de kassa mee lastigvallen.
[/rant]
[ Voor 26% gewijzigd door RemcoDelft op 15-04-2016 15:02 ]
HahaRockvee2 schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 13:09:
Wat is er mis met een kruidvat? Daar kan je altijd nog van alles halen die bij de supermarkt duurder zijn. Ik zou het jammer vinden als fysieke speelgoed winkels zouden verdwijnen. Het is hartstikke leuk om met je kleine naar een speelgoedzaak te gaan en speelgoed kopen . Vind ik zelf leuker dan op internet uitzoeken. Van mij mag de H&M wel weg met hun overpriced kleding. Geef mij maar de Vogele of andere goedkopere zaken.
Probeer je nou de snob uit te hangen?sambalbaj schreef op vrijdag 15 april 2016 @ 14:53:
Ik ben nog nooit een Action, Big Bazaar of Euroland etc. binnen geweest.
De Action is stukken goedkoper met drogisterij/schoonmaak stuff dan ieder andere winkel. Dat jij er gestresst van raakt ligt eerder aan jou.
Een keten als de Action overleeft wel. Want waarom zou je 3,5 euro voor een bus deododant uitgeven terwijl exact dezelfde bus voor nog geen 2 euro bij de Action ligt.
Tegenwoordig ga ik eerst naar de Action en de Lidl, alles wat ik dan nog mis haal ik bij de AH/Jumbo (of slager/toko, als ik wat speciaals nodig heb). Bespaart een hoop centjes
[ Voor 4% gewijzigd door -tom-562 op 15-04-2016 15:21 ]
Vaak bu'j te bang!
Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels