De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 134 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 21:05
Metalfreak schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:29:
[...]

En in onze gemeente waren het juist enkele winkeliers die zich verzetten tegen het verbod om open te mogen op eerste kerstdag en 1 januari, de enige dagen in het jaar dat zo'n verbod geldig was. Er waren een paar Turkse supermarkten die graag open zouden willen gaan op die dagen, maar het niet mochten. Het is niet altijd de klant die dit wil...
Dat schreef ik ook niet? Het maakt wat mij betreft niet uit wie het zou willen. :9

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Marzman schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 12:17:
[...]

Dus omdat je zelf lekker vrij was met pinksteren en tijd had vind je dat mensen in winkels dan maar moeten werken? :p Ik vond het vroeger ook prima, toen dat niet was en supermarkten nog om 18uur dicht gingen. Dat lukt ook prima, dan houdt je daar namelijk gewoon rekening mee. Er zat toen niemand zonder boodschappen thuis.
Nee dat was niet de insteek.
De zelfstandigen/ kleine franchisers moeten lekker zelf weten wanneer de vrij willen zijn en ja het is natuurlijk vooral personeel.

Maar als bijna alle winkels wel open zijn en juist die paar zelfstandigen/ kleine franchisers niet dan is dat natuurlijk wel een signaal. De klanten zijn er blijkbaar wel maar die winkels geven niet thuis. Dan kiest de klant wel voor een keten als alternatief en denkt bij een volgende aankoop ook sneller aan een keten want die zijn dan betrouwbaarder qua openingstijden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Gr4mpyC3t schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 16:26:
[...]

Precies wat @Sjah zegt: Gekkenhuis tussen 17:00 en 18:00 of tegelijkertijd met de rest van Nederland op zaterdag de inkopen doen voor de rest van de week. Leuk hoor. ;w

Een beetje middelen is niet eens zo slecht. Winkels/supermarkten op feestdagen dicht valt best iets voor te zeggen en is ook nog door de maatschappij te organiseren, zou je zeggen. Het is alleen niet meer haalbaar om supermarkten om 18:00 te sluiten, onze maatschappij is daar niet op ingericht.
Vroeger werkte het prima en was het echt niet zo een ramp als jullie hier zeggen.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:32
digifun schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 19:23:
[...]

Vroeger werkte het prima en was het echt niet zo een ramp als jullie hier zeggen.
Nou, ik zou niet akkoord gaan als de 18-2200 tijd werd teruggedraaid voor supers. Zou er wel voor open staan als de feestdagen weer wel echt dichte dagen worden, althans 1e kerstdag, en 1 januari en 1e paasdag, zodat we onthouden dat het allemaal niet zo vanzelfsprekend is. Maar de zondagen open houden ben ik voor, en al helemaal op de meubel -en winkelboulevards.
Het enige verplichte dat je nu nog hebt is om 1900 dicht op kerstavond enzo, meer is er eigenlijk niet verplicht. Daar zet ik ook vraagtekens bij...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 22:43
[...]

Vroeger hadden we geen internet.. ook geen ramp. De maatschappij is gewoon veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• digifun
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

digifun

Scheurbuik schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 19:55:
[...]

Vroeger hadden we geen internet.. ook geen ramp. De maatschappij is gewoon veranderd.
Toen hadden we BBS, was ook prima mee te leven.

u can fool all people some time and fool some people alltime

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
[...]

Nou ja, het zal je niets verbazen dat er voor- en tegenstanders zijn voor het verruimen van openingstijden. Het programma Andere Tijden heeft dat mooi in beeld gebracht op YouTube.

En het heeft ook geen zin om elkaar te gaan overtuigen vanuit het eigen perspectief. Het is nou eenmaal zo dat sommigen de mogelijkheid hebben om boodschappen te doen/te winkelen ergens tussen 08:00 en 18:00, maar velen hebben dat ook niet.

Het is voor jou geen ramp, maar voor veel mensen (waaronder ik) is het wel een ramp. Ik ben niet eens om 18:00 thuis van mijn werk. Jij misschien wel en dat is prima voor jou, maar daar koop ik geen brood voor (pun intended). :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Qua flexibiliteit in werktijden zijn er veel meer mensen dan vroeger die overdag boodschappen zouden kunnen doen. Maar er zijn ook heel veel meer tweeverdieners dan vroeger en dat compenseert het vaak ook weer qua mogelijkheden voor gezinnen.

Ik weet wel dat ik er als vakkenvuller absoluut blij mee was dat we om 18:00 dicht gingen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

We zijn natuurlijk ook wel erg verwend, als consument zijnde, de afgelopen jaren!
De enorm ruime openingstijden van supermarkten; da's gewoon ongekend. _/-\o_

En ja, vroegâh moest je gewoon beter plannen. De grote meuk aan supermarkt boodschappen op de zaterdag, of de wekelijkse koopavond op donderdag/vrijdag.
Was dat lastig? Mwah... je wist gewoon niet beter.
En nu zijn we er aan gewend.

Maar nodig? Neuh, imho niet echt. Met een beetje aanpassen en inschikken zou dat echt wel mogelijk zijn.

Maar waarom doen we überhaupt moeilijk in deze digitale wereld? Bestellen al die hele drukke mensen dan niet alles online? Die online winkels zijn toch 24/7 open? O-)

En de speciale, of beter gezegd, als je niet al die supermarkt zooi wilt, producten zul je nog steeds bij verkooppunten moeten halen die beperkte openingstijden kennen.
Zo haal ik vrijwel alle AGF bij een marktkoopman. En die staat op twee dagen in de week op een lokale markt.
Of bij een boerderijwinkel (vlees, rauwe melk, e.d.) die gaat al om 17:00h dicht. Dus op weg naar huis ben ik dan net op tijd om er langs te rijden.
Enzovoorts.

Maar ik kan me niet herinneren dat ik nou verlegen zat om welke boodschap dan ook op zondag, een feestdag of na 19:00h 's-avonds. Het kan altijd wel wachten.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
ehtweak schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:13:
We zijn natuurlijk ook wel erg verwend, als consument zijnde, de afgelopen jaren!

En ja, vroegâh moest je gewoon beter plannen. De grote meuk aan supermarkt boodschappen op de zaterdag, of de wekelijkse koopavond op donderdag/vrijdag.

Maar nodig? Neuh, imho niet echt. Met een beetje aanpassen en inschikken zou dat echt wel mogelijk zijn.
Wat zou je aanpassen en inschikken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

ehtweak schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:13:

Maar waarom doen we überhaupt moeilijk in deze digitale wereld? Bestellen al die hele drukke mensen dan niet alles online? Die online winkels zijn toch 24/7 open? O-)

En de speciale, of beter gezegd, als je niet al die supermarkt zooi wilt, producten zul je nog steeds bij verkooppunten moeten halen die beperkte openingstijden kennen.
Zo haal ik vrijwel alle AGF bij een marktkoopman. En die staat op twee dagen in de week op een lokale markt.
Of bij een boerderijwinkel (vlees, rauwe melk, e.d.) die gaat al om 17:00h dicht. Dus op weg naar huis ben ik dan net op tijd om er langs te rijden.
Enzovoorts.

Maar ik kan me niet herinneren dat ik nou verlegen zat om welke boodschap dan ook op zondag, een feestdag of na 19:00h 's-avonds. Het kan altijd wel wachten.
Op zich helemaal mee eens.

Maar ik weet ook dat er steeds meer mensen zijn die vrijwel niets meer thuis op voorraad hebben en gewoon twee of drie keer per dag een supermarkt binnen stappen om voor hun ontbijt, lunch of avondeten wat te kopen en dus ook niks in huis hebben als ze onverwacht gasten krijgen... O-)

Ik niet hoor, ik heb wel voor een paar weken eten in huis denk ik... :Y)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Gr4mpyC3t schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:18:
[...]

Wat zou je aanpassen en inschikken?
Anticiperen & je aanpassen m.b.t. beperktere openingstijden van supermarkten.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Fiber schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 22:42:
[...]

Maar ik weet ook dat er steeds meer mensen zijn die vrijwel niets meer thuis op voorraad hebben en gewoon twee of drie keer per dag een supermarkt binnen stappen om voor hun ontbijt, lunch of avondeten wat te kopen en dus ook niks in huis hebben als ze onverwacht gasten krijgen... O-)
'Ikke-ikke-ikke'. Individualistisch consumentisme (of zoiets ;) )
Ik zeg verder niks. :+

Ons dagelijks eten komt maar voor een klein deel uit een supermarkt vandaan. Dus tja...

[ Voor 13% gewijzigd door ehtweak op 11-06-2025 23:41 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[...]

#metoo.
(uitgezonderd bederfelijke waren uiteraard)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Ik ben blij dat winkels het hele jaar door open zijn, maar ik gun die mensen ook een vrije ochtend of avond, winkel hoeft van mij niet van 8:00 tot 22:00 open te zijn op een zondag of feestdag.

Ik herinner me nog kerst in Noorwegen. Daar stonden we, om 14:00 bij de dichte deuren van de supermarkt op donderdag 24 december. Na 12:00 was alles dicht en ging iedereen zich opmaken voor kerstavond/nacht. 27 december viel op een zondag, ook alles dicht. Dus van 24 december t/m 27 december door mogen brengen met wat er nog in de koelkast stond thuis en op het stageadres... word je wel inventief van met de ingrediënten die je nog hebt, maar ik was blij dat ik op 28 december weer naar een winkel kon :X.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

_JGC_ schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 00:50:
Ik ben blij dat winkels het hele jaar door open zijn, maar ik gun die mensen ook een vrije ochtend of avond, winkel hoeft van mij niet van 8:00 tot 22:00 open te zijn op een zondag of feestdag.

Ik herinner me nog kerst in Noorwegen. Daar stonden we, om 14:00 bij de dichte deuren van de supermarkt op donderdag 24 december. Na 12:00 was alles dicht en ging iedereen zich opmaken voor kerstavond/nacht. 27 december viel op een zondag, ook alles dicht. Dus van 24 december t/m 27 december door mogen brengen met wat er nog in de koelkast stond thuis en op het stageadres... word je wel inventief van met de ingrediënten die je nog hebt, maar ik was blij dat ik op 28 december weer naar een winkel kon :X.
Maar de Noren? Die hebben zich er waarschijnlijk aan aangepast en hadden wel hun kerstboodschappen. In Belgie zijn de winkels ook iets minder open vergeleken met Nederland. Er zijn wel supermarkten open op zondagochtend, die zjin dan smiddags dicht. Maar eigenlijk zijn dit al uitzonderingen. Alleen de buursupermarkten zijn vaak open, maar die zijn dan een andere dag in de week dicht.

Als je in Spanje om 2 uur smiddags bij de winkels komt is ook alles dicht. En s'avonds is alles weer open en is het superdruk overal.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13-09 11:47
In Duitsland is op elke feestdag ook alles dicht. Reden dat ze ook allemaal massaal in de file gaan staan richting NL.

Maar als een supermarkt 6* per week van 8-20/22 open is (meest gangbare daar) en op zondag dicht kun je daar eigenlijk geen last van hebben. De medewerkers van de winkels met dagelijkse boodschappen mogen ook wel een dag vrij in de week. Laatste keer dat 24 december op een zondag was hadden ze daar discussie of winkels dan toch niet open moesten. Stellige vakbond; "onze medewerkers mogen op kerstavond ook wel eens vrij hebben. Zijn gewoon mensen".

De klant vergeet denk ik hoeveel mensen er op maffe tijden en tijdens feestdagen voor zorgen dat alles in de winkel ligt. Diezelfde klant die moppert dat er alleen studenten rondlopen omdat het anders veel te duur wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:53
Als er wat te verdienen valt is de kleine zelfstandige ook open op koopavond, zondag etc. Daarvoor zijn het ook ondernemers. Realiteit is echter op veel plaatsen dat dit soort dagen niet voldoende opbrengt om personeel in te huren of om er wat aan over te houden om zelf een dag in de winkel te gaan staan. Consumenten zijn wat dat betreft verwend en een stuk veeleisender geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:27
Met die zelfscankassas hoeft er op zondag en feestdagen toch maar een zeer kleine crew aanwezig te zijn als je de op=op module invoert? 2 medewerkers zonder vakkenvullers die betaal je 200% uit lijkt mij prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
ehtweak schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 23:32:
[...]

Anticiperen & je aanpassen m.b.t. beperktere openingstijden van supermarkten.
Oke, dit is niet echt een antwoord op de vraag natuurlijk. :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

spijkerhoofd schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 07:39:
Met die zelfscankassas hoeft er op zondag en feestdagen toch maar een zeer kleine crew aanwezig te zijn als je de op=op module invoert? 2 medewerkers zonder vakkenvullers die betaal je 200% uit lijkt mij prima?
Lege vakken worden tegenwoordig al helemaal niet meer geaccepteerd, daar zijn we écht veel te verwend voor geworden. Stel je voor dat je een ander merk moet kiezen of je plannen moet aanpassen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:27
Gonadan schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:06:
[...]

Lege vakken worden tegenwoordig al helemaal niet meer geaccepteerd, daar zijn we écht veel te verwend voor geworden. Stel je voor dat je een ander merk moet kiezen of je plannen moet aanpassen. ;)
De vraag is wat het alternatief gaat worden? Er is ook in supermarkten een fors personeelstekort, en ik weet dat er afgelopen kerst en pasen dat er supermarkten waren die gesloten waren omdat er te weinig mensen waren die wilde of konden. Fysieke winkels hebben behoorlijk veel last van de personeelstekorten en dit zal in de toekomst enkel verergeren, dus in hoeverre zal de kritische consument straks nog op de wenken bediend worden? Is de huidige situatie met altijd maar open zijn niet een tijdelijk fenomeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepknook
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 11-09 12:19
spijkerhoofd schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 07:39:
Om even onze lokale Jumbo een schouderklopje te geven, die hebben rond kerst echt een peleton aan vakkenvullers en kassa jugend rondrennen. Meermaals last minute iets voor het kerstdiner moeten scoren, en daar was zo goed als alles nog gevuld. De Lidl/Aldi is in die tijd een kale bedoeling in de schappen.

En dat trekt klandizie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
Ik heb het niet over supermarkten. Daarvan is er altijd wel eentje in de buurt open Bovendien is dat volgens mij off topic. Ik heb het over de kleine zelfstandigen. Die hebben vaak wel.personeel maar geen zelfscankassa en op bijv. zondagen te weinig omzet om rendabel te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41
spijkerhoofd schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:27:
[...]

De vraag is wat het alternatief gaat worden? Er is ook in supermarkten een fors personeelstekort, en ik weet dat er afgelopen kerst en pasen dat er supermarkten waren die gesloten waren omdat er te weinig mensen waren die wilde of konden. Fysieke winkels hebben behoorlijk veel last van de personeelstekorten en dit zal in de toekomst enkel verergeren, dus in hoeverre zal de kritische consument straks nog op de wenken bediend worden? Is de huidige situatie met altijd maar open zijn niet een tijdelijk fenomeen?
Dat zullen er nooit veel zijn geweest. Rond de feestdagen is het topdrukte voor de grootgrutters.... Hedendaags zijn zelfs veel supermarkten gewoon open op 1e en 2e kerstdag. Personeelstekort is in veel gevallen niet meer als een stropop om issues te verhullen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Gr4mpyC3t schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 07:45:
[...]

Oke, dit is niet echt een antwoord op de vraag natuurlijk. :D
Waarom niet?
Lijkt me redelijk duidelijk, toch?

Gewoon slimmer en verder vooruitdenken en je als klant minder als verwende consument gedragen. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Soepknook schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:29:
[...]

Meermaals last minute iets voor het kerstdiner moeten scoren, en daar was zo goed als alles nog gevuld.
Lijkt natuurlijk uitermate consumentvriendelijk.

Maar er zit ook een andere kant aan:
Die winkels houden dus, naar verhouding, veel vers spul over, tijdens dat soort dagen.
En wat gebeurt daarmee? Juist ja... allemaal derving. :-(
De Lidl/Aldi is in die tijd een kale bedoeling in de schappen.
Ja, en?
M.a.w. het merendeel is verkocht en gaat niet verloren. Lijkt me juist een goede zaak.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

[...]

Op zich helemaal mee eens.

Ik verbaas me er ook wel eens over. Ik heb altijd wel voldoende in huis om het een paar dagen vol te houden (misschien wel weken), maar bijvoorbeeld bij een goede vriendin van me moet je niet onverwacht op bezoek komen en verwachten dat je ook iets anders dan water te drinken kunt krijgen. Zij vertrouwt dan ook volledig op de AH op 200m afstand die dagelijks tot 22:00 open is.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Metalfreak schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:03:
[...]

... Zij vertrouwt dan ook volledig op de AH op 200m afstand die dagelijks tot 22:00 open is.
O-)

'verwende consument' iemand? :+

bij ons is de dichtstbijzijnde supermarkt meerdere kilometers verderop

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pingewin
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 10-09 11:15
Als de stad/woonlocatie dit soort luxe aanbied (supermarkt vlak bij je huis) waarom zou je er geen gebruik van maken? Het werkt goed tegen verspilling als je alleen koopt wat je direct nodig hebt, en je hoeft pas vlak van te voren te kiezen wat je precies wilt in plaats van een paar dagen van te voren.

Ik woon wat verder (5 minuten) en doe normaal boodschappen voor de komende 24 uur, bevalt me prima!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 20:10
Pingewin schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:43:
Als de stad/woonlocatie dit soort luxe aanbied (supermarkt vlak bij je huis) waarom zou je er geen gebruik van maken?
Prijs, assortiment, versheid, andere winkels?

Die kleine buurtsuper is voor veel mensen gewoon geen optie, houdbaarheid en aanbiedingen vaak minder dan bij een grote supermarkt.

[ Voor 19% gewijzigd door hoevenpe op 12-06-2025 09:50 ]

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
Als de stad/woonlocatie dit soort luxe aanbied (supermarkt vlak bij je huis) waarom zou je er geen gebruik van maken? Het werkt goed tegen verspilling als je alleen koopt wat je direct nodig hebt, en je hoeft pas vlak van te voren te kiezen wat je precies wilt in plaats van een paar dagen van te voren.

Ik woon wat verder (5 minuten) en doe normaal boodschappen voor de komende 24 uur, bevalt me prima!
Een jaar of 5 geleden was dat wel een probleem. Ik weet dat dit soort gebeurtenissen schaars zijn maar een bepaalde basisvoorraad kan geen kwaad.

Kan ook zijn wat je gewend bent. Ouders thuis was een flinke kelder, zelf ook een. Dus zaken op voorraad hebben en qua aanbiedingen een beetje opletten voor diezelfde voorraad.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:09
Holzschuh schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:12:
[...]
Kan ook zijn wat je gewend bent. Ouders thuis was een flinke kelder, zelf ook een. Dus zaken op voorraad hebben en qua aanbiedingen een beetje opletten voor diezelfde voorraad.
En met wo3 op komst is het zelfs op advies dat je voorraad moet hebben :+

Maar het is gewoon superhandig (imo) om een voorraad te hebben van houdbare producten. Hier ook altijd rijst, droge pasta, soep, potten/blikken met groenten, koffie etc in voorraad (uiteraard zoveel als mogelijk aangeschaft tijdens een aanbieding). En daarnaast ook van alle veelgebruikte producten altijd een extra in voorraad, dus koffiefilters, cruesli, rol beschuit etc.
Schoonzoon moet altijd lachen als hij de voorraadkast ziet. Maar als ik daar ben moet hij altijd even boodschappen doen omdat hij bijvoorbeeld rijst (of iets anders heel goed houdbaars) is vergeten.

Zo handig als je eens ziek bent of geen zin/tijd hebt om boodschappen te doen of als er onverwachts visite komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:24

Op zich niets mis mee, maar zorg op z'n minst voor wat noodvoorraad van houdbaar eten en flessen water. Denk vooruit. En dat hoeft niet perse over WO3 scenario's te gaan. Bij stroomuitval zal de supermarkt ook dicht gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThomasG
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:31
Gonadan schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:06:
[...]

Doordeweeks kan ik door mijn werk pas na 18.00 uur boodschappen doen. Tussen 18.00 en 19.00 is het handigst, want dan kom ik langs de supermarkt op weg naar huis. Maar dan zijn de schappen vaak (half) leeg, en veel verse producten zijn er dan vaak niet meer. Later op de avond kan ook, als veel weer bijgevuld is, maar dat wil ik liever niet.

In het weekend boodschappen doen werkt ook niet goed, want groente van zondag is op donderdag vaak al niet fris meer. Ik doe het nu via Picnic. Ik kan de groente niet zelf uitkiezen, maar verder werkt het prima. En vaak tussen 18.00-19.30 bezorgd.

Ik denk dat meer mensen zijn overgestapt naar iets anders, want de supermarkt is vorig jaar met 1/3e kleiner gemaakt en de lege ruimte ernaast staat al bijna een jaar te huur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:10

ericplan

5180 Wp PV

ehtweak schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:25:
[...]

O-)

'verwende consument' iemand? :+

bij ons is de dichtstbijzijnde supermarkt meerdere kilometers verderop
Ik heb 3x AH, 2x EkoPlaza en 1x Jumbo binnen een straal van 500 m. Dat nog los van slagers en andere speciaalzaken. Hier hebben we wel voorraad, maar beperkt want de ruimte ontbreekt en het wordt veel te warm in huis, zelfs voor houdbare dingen.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
ehtweak schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:57:
[...]

Waarom niet?
Lijkt me redelijk duidelijk, toch?

Gewoon slimmer en verder vooruitdenken en je als klant minder als verwende consument gedragen. :+
Omdat simpelweg je mening hier droppen weinig discussiewaarde oplevert. Als je daarbij ook nog mensen die hun dagelijks leven anders inrichten dan jij wegzet als ‘verwende consumenten’, dan wordt het lastig om daar enig sympathie voor op te brengen.

Aan "gewoon slimmer en verder vooruitdenken" heb ik persoonlijk niet zoveel, want naar mijn idee doe ik dat al door er bewust voor te kiezen om na 18:00 uur boodschappen te doen. Echt verwend ben ik! ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Soepknook
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 11-09 12:19
ehtweak schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 09:00:

Ja, en?
M.a.w. het merendeel is verkocht en gaat niet verloren. Lijkt me juist een goede zaak.
Zekers, vanuit een verspilling oogpunt is dat hoe het zou moeten zijn. Maar ik doelde meer op een hoop algemene voedingsmiddelen. Niet specifiek het verse, wellicht wat onduidelijk geschreven. ;)

Offtopic: We zijn tegenwoordig zo uitbundig met de feestdagen, we verspillen thuis al veel eten. Om over goederen (Temu decratie bijv.) nog niet te spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:41
ericplan schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:09:
[...]

Ik heb 3x AH, 2x EkoPlaza en 1x Jumbo binnen een straal van 500 m. Dat nog los van slagers en andere speciaalzaken. Hier hebben we wel voorraad, maar beperkt want de ruimte ontbreekt en het wordt veel te warm in huis, zelfs voor houdbare dingen.
3 x AH op 500M? Wouw..... doe eens een google maps locatie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Zep Man
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 21:06

The Zep Man

🏴‍☠️

stylezzz schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:32:
Ik zie niet in waarom @ericplan zichzelf zou moeten doxxen. ;)

Het verhaal klinkt niet onrealistisch. Van één woning in een stad (gewone volkswijk, niet binnenstad) weet ik dat er binnen een straal van 2 kilometer twaalf supermarkten zijn van zeven verschillende merken, waarvan twee op gemakkelijke loopafstand en een groot deel binnen korte fietsafstand.

Yar har, wind in your back, lads, wherever you go!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
stylezzz schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:32:
[...]

Een blik op de winkelzoeker van AH zelf laat in de grote steden genoeg plekken zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Registratie: Mei 2022
  • Niet online
[...]

Ik verbaas me er ook wel eens over. Ik heb altijd wel voldoende in huis om het een paar dagen vol te houden (misschien wel weken), maar bijvoorbeeld bij een goede vriendin van me moet je niet onverwacht op bezoek komen en verwachten dat je ook iets anders dan water te drinken kunt krijgen. Zij vertrouwt dan ook volledig op de AH op 200m afstand die dagelijks tot 22:00 open is.
Dit is zo herkenbaar😂 heb precies hetzelfde met een vriendin.
Ik krijg daar standaard alleen maar water omdat er niks anders in huis is 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Wally2002 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 11:57:
[...]

Een blik op de winkelzoeker van AH zelf laat in de grote steden genoeg plekken zien.
Exact, zo heel bijzonder is het niet. Ekoplaza is wat lastiger maar dat komt ook gewoon voor.

Gebied Den Haag Centrum heeft punten met 4 ( 5 als je 20 meter extra neemt ) AH's, 2 EkoPlaza's, en een Jumbo. Nu is één van de AH's bijzonder klein, één AH is minder prettig, en de overige 3 zijn wel oké. Maar effectief zal een AH meer zitten op ene locatie op basis van potentiaal aantal klanten waardoor onderlinge afstand minder relevant is omdat er toch genoeg aanwas zal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Pat911 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:37:
[...]

En met wo3 op komst is het zelfs op advies dat je voorraad moet hebben :+

Maar het is gewoon superhandig (imo) om een voorraad te hebben van houdbare producten. Hier ook altijd rijst, droge pasta, soep, potten/blikken met groenten, koffie etc in voorraad (uiteraard zoveel als mogelijk aangeschaft tijdens een aanbieding). En daarnaast ook van alle veelgebruikte producten altijd een extra in voorraad, dus koffiefilters, cruesli, rol beschuit etc.
Schoonzoon moet altijd lachen als hij de voorraadkast ziet. Maar als ik daar ben moet hij altijd even boodschappen doen omdat hij bijvoorbeeld rijst (of iets anders heel goed houdbaars) is vergeten.

Zo handig als je eens ziek bent of geen zin/tijd hebt om boodschappen te doen of als er onverwachts visite komt.
Vooral als je een keer ziek wordt is het onwijs handig dat je wat eten en drinken in huis hebt of je moet iemand hebben die boodschappen kan doen voor je.
Maar toch een stukje onafhankelijkheid geeft toch wat minder stress op dat moment dat je echt ziek bent.
Toevallig was ik een tijdje terug echt goed ziek geweest en was ik blij dat ik eten in huis had, want ik had op dat moment ook even niemand die wat boodschappen kon halen, want ze waren op vakantie en of zelf ziek of wat anders😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-08 12:00
[...]

Je hebt toch ook gewoon Thuisbezorgd?

Ik persoonlijk vind het vreselijk om voor een hele week te bepalen wat ik moet eten en ga iedere dag even naar de supermarkt. Dat is juist een luxe die je in Nederland hebt. Overal supermarkten die iedere dag open zijn.
Geen luie Belgen die niet willen werken op zondag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
emeralda schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 12:33:
[...]

Je hebt toch ook gewoon Thuisbezorgd?

Ik persoonlijk vind het vreselijk om voor een hele week te bepalen wat ik moet eten en ga iedere dag even naar de supermarkt. Dat is juist een luxe die je in Nederland hebt. Overal supermarkten die iedere dag open zijn.
Geen luie Belgen die niet willen werken op zondag.
Dat doe ik dus ook, na om de twee dagen dan en soms elke dag.
Maar heb wel dus basis dingen in huis een tijdje te kunnen overleven zonder naar de supermarkt te hoeven.
Zoals bv een gevulde vriezer, rijst, blikken met groente/bonen, soep enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

spijkerhoofd schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 08:27:
Het alternatief is er al, veel minder personeel achter de kassa en de servicebalie is vervangen door het serviceplein om zo rollen te kunnen verdelen over minder mensen.
De op = op toevoeging zal echter niet gebeuren verwacht ik. Er loop ook nu al een kleine groep van vakkenvullers rond die zich met name bezig houden met navullen. Niet verwachten dat je ze iets kunt vragen maar ze houden de schappen wel een beetje op peil.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ThomasG schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 10:49:
[...]
Doordeweeks kan ik door mijn werk pas na 18.00 uur boodschappen doen. Tussen 18.00 en 19.00 is het handigst, want dan kom ik langs de supermarkt op weg naar huis. Maar dan zijn de schappen vaak (half) leeg, en veel verse producten zijn er dan vaak niet meer. Later op de avond kan ook, als veel weer bijgevuld is, maar dat wil ik liever niet.

In het weekend boodschappen doen werkt ook niet goed, want groente van zondag is op donderdag vaak al niet fris meer. Ik doe het nu via Picnic. Ik kan de groente niet zelf uitkiezen, maar verder werkt het prima. En vaak tussen 18.00-19.30 bezorgd.
Met verse groente is dat geen enkel probleem, maar met van die voorverpakte of gesneden dingen kan je pech hebben inderdaad.
Al kan je altijd nog gaan voor de vriezer of uit pot. :+

Het principe herken ik wel hoor, het is zeker met versproducten wat lastiger vooruit werken. Wat wij dan echter veel doen is de houdbare zaken voor de week binnen halen, vers voor enkele dagen. En dat vullen we dan aan met bliksembezoekjes bij de slager/boerderijwinkel/markt of gewoon super om de vers aan te vullen en eventueel nog wat dagen te vullen qua maaltijd. Een hele week vooruit in huis halen doe ik ook niet.

Maar mijn opmerking zat in een andere context. De consument is tegenwoordig dermate verwend dat wanneer de Lays paprika 175 gram uitverkocht is men in staat is om tegen de vakkenvuller te gaan lopen rellen in plaats van gewoon de 200 gram of een ander merk/smaak te kiezen.
Men heeft wat in het hoofd en daarvoor gaat men naar de super, is dat er niet dan gaat het niet goed in het koppie van de consument. Dit zie je al helemaal terug in het principe van elke dat pas gaan kopen omdat een week vooruit denken te weinig flexibiliteit geeft. Men wil tot op het laatste moment kunnen bepalen wat men wil eten, en als dat er dan niet is dan is het oorlog.

offtopic:
een dergelijke manier van boodschappen doen is een recept voor slecht eten en overgewicht, maar dat is een andere discussie. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
Gonadan schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:34:
[...]
De consument is tegenwoordig dermate verwend dat wanneer de Lays paprika 175 gram uitverkocht is men in staat is om tegen de vakkenvuller te gaan lopen rellen in plaats van gewoon de 200 gram of een ander merk/smaak te kiezen.
Men heeft wat in het hoofd en daarvoor gaat men naar de super, is dat er niet dan gaat het niet goed in het koppie van de consument.
Maar als ik bolognese chips wil, dan wil ik dus niet paprika hebben. Maar ik ga dan niet schreeuwen tegen een vakkenvuller :)

Lijstjes maken voorkomt bij mij impulsaankopen. En kopen wat in het seizoen is, dus geen groente uit verre landen, maar gewoon bij de markt/groenteboer en dan kijken wat er ligt. En wat in het seizoen is, is ook vaak nog eens goedkoper.
Stamppot kun je ook prima invriezen, of rustig 2 of 3 dagen bewaren. Eet je er lekker 2 keer van. Dan kom je al een heel eind de week door met je verse groenten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Pat911 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:50:
Maar als ik bolognese chips wil, dan wil ik dus niet paprika hebben. Maar ik ga dan niet schreeuwen tegen een vakkenvuller :)
Maar in een gemiddelde supermarkt liggen vierendertig verschillende zakken bolognese, dus hoe groot is de kans dat je geen bolognese kunt kopen?

Al is bolognese wel een slecht voorbeeld, want daarvan wil je natuurlijk per se de Croky. :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Gonadan schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 15:35:
[...]

Maar in een gemiddelde supermarkt liggen vierendertig verschillende zakken bolognese, dus hoe groot is de kans dat je geen bolognese kunt kopen?

Al is bolognese wel een slecht voorbeeld, want daarvan wil je natuurlijk per se de Croky. :Y)
Haha laat ik die nou juist het goorst vinden, dus die ik laat ik wel voor jullie achter. :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
[...]

Wil je daarentegen ongezouten chips, gewoon gemaakt van aardappels en olie, meer niet, dan is dat in heel veel supermarkten überhaupt niet te vinden. Zelfs bij biologische supermarkten lang niet altijd.

De Odin bij mij in de buurt heeft ze uit het assortiment gedaan, ondanks protesten van mij en van het winkelpersoneel dat mij steunde. Nu moet ik ervoor naar het centrum. Vandaar dat ik eerder al zei hoe fijn het is, ergens te wonen met meerdere biologische supermarkten in de buurt. Ondanks alle supermarkten die er zijn, kun je voor sommige dingen maar bij héél weinig supermarkten terecht.

P.S. nu ik toch post: ik ben voor de longdrinkglazen toch maar naar de Action gegaan en ik was verrast hoe groot en divers het assortiment is en hoe netjes het allemaal gepresenteerd wordt. Het lijkt zowat op de oude V&D, maar dan op één verdieping: niet alleen huishoudelijke spullen, maar ook elektronica (heel veel usb-snoeren e.d.), doe-het-zelf-artikelen, verlichting. Zowaar een volledig warenhuis.

[ Voor 17% gewijzigd door FairPCsPlease op 12-06-2025 18:39 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Hehe. Iemand die daadwerkelijk gaat kijken en zijn mening bijstelt.
Fijn om te lezen.

De Blokker heb ik vandaag in de rij moeten staan. Er waren gewoon 4(!) klanten voor mij.
Denk dat ze de jaaromzet wel weer binnen hebben.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@FairPCsPlease
Dat die weinig te vinden zijn snap ik wel, die eet je uit principe, niet voor de smaak. Die doelgroep is vrij klein. ;)

Welke Action wil je vergelijken met een V&D dan, want het verschil is in mijn optiek dag en nacht. Qua veelzijdigheid van het assortiment kan ik je volgen, maar qua winkelindeling en uitstraling echt niet. :)

[ Voor 49% gewijzigd door Gonadan op 12-06-2025 19:09 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 22:43
FairPCsPlease schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 18:36:
[...]

Wil je daarentegen ongezouten chips, gewoon gemaakt van aardappels en olie, meer niet, dan is dat in heel veel supermarkten überhaupt niet te vinden. Zelfs bij biologische supermarkten lang niet altijd.

De Odin bij mij in de buurt heeft ze uit het assortiment gedaan, ondanks protesten van mij en van het winkelpersoneel dat mij steunde. Nu moet ik ervoor naar het centrum. Vandaar dat ik eerder al zei hoe fijn het is, ergens te wonen met meerdere biologische supermarkten in de buurt. Ondanks alle supermarkten die er zijn, kun je voor sommige dingen maar bij héél weinig supermarkten terecht.

P.S. nu ik toch post: ik ben voor de longdrinkglazen toch maar naar de Action gegaan en ik was verrast hoe groot en divers het assortiment is en hoe netjes het allemaal gepresenteerd wordt. Het lijkt zowat op de oude V&D, maar dan op één verdieping: niet alleen huishoudelijke spullen, maar ook elektronica (heel veel usb-snoeren e.d.), doe-het-zelf-artikelen, verlichting. Zowaar een volledig warenhuis.
Kleine doelgroep.. alles in het schap moet verkopen. Moet zeggen dat de "boederij ongezouten chips" gewoon in het schap ligt bij mijn "mini"AH in het centrum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
Gonadan schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 19:06:
@FairPCsPlease
Dat die weinig te vinden zijn snap ik wel, die eet je uit principe, niet voor de smaak. Die doelgroep is vrij klein. ;)

Gonadan schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 19:06:

Ook voor de smaak, ik proef veel liever aardappels dan zout en kunstmatige smaakingrediënten, als ik chips eet.

Welke Action wil je vergelijken met een V&D dan, want het verschil is in mijn optiek dag en nacht. Qua veelzijdigheid van het assortiment kan ik je volgen, maar qua winkelindeling en uitstraling echt niet. :)
Ik doelde ook vooral op het assortiment, niet op de sfeer. Maar de schappen waren wel netjes geordend. Ik denk dat ik nooit een Action van binnen heb gezien, ik had een Zeeman achtig tafereel voor ogen maar dan veel rommeliger, met allemaal open bakken met spullen kris-kras door elkaar, maar ik denk dat dat een droom is geweest die ik ooit had en geen echte herinnering. Ofwel: puur door de vooroordelen van mijn hersenen gecreëerd in plaats van er ooit één van binnen te hebben gezien. En ondanks de indeling van hoge stellingen langs de gangpaden, vond ik deze Action er overzichtelijker uitzien dan de Kruidvat, waarin ik altijd veel moeite heb de weg te vinden, vooral daar waar de schappen zo hoog zijn, dat je er niet overheen kunt kijken (ik aarzel om concrete winkels te noemen, het is niet zo fijn online te delen waar ik exact woon).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Oh nee zo erg is het inderdaad zeker niet. Het is geen Lidl of zo met allemaal open gerukte dozen.
Het is vaak wel vol en krap en daarmee wat rommeliger en benauwder dan een V&D, maar echt een bende kan je het niet noemen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Nu online

Fiber

Beaches are for storming.

Gonadan schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:06:
Oh nee zo erg is het inderdaad zeker niet. Het is geen Lidl of zo met allemaal open gerukte dozen.
Het is vaak wel vol en krap en daarmee wat rommeliger en benauwder dan een V&D, maar echt een bende kan je het niet noemen.
Hangt ook sterk van het filiaal af, De ene Action vind ik prima te doen en een andere ren ik binnen een halve minuut weer gauw uit om liefst nooit meer terug te komen.

Maar een V&D was echt wel anders hoor. Met fatsoenlijke herenkleding, tassen en koffers, Audio en Video, boeken, in de zomer een kampeer afdeling, school campus, goede koffie en chocolade, een restaurant, een schoon klanten toilet, etc.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Herenkleding, tassen en koffers net als audio en video ga je er vinden.
Boeken zijn schaars ja.
Kampeerspullen hebben ze er in het seizoen. Net als Halloween, Sinterklaas, kerstmis, oud en nieuw, carnaval en Pasen.

Ja, je keuze is niet 25 verschillende schriften. Maar 1 of 2.

Blijkbaar is hier meer behoefte aan. V&D is immers failliet en overal verdwenen. De goedkopere action groeit nog steeds.

Ik vind het nog knap dat een Bijenkorf het nog zo lang weet vol te houden. In mijn beleving is dat een V&D maar dan met de prijzen een stuk hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
Dennis1812 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 23:34:
Ik vind het nog knap dat een Bijenkorf het nog zo lang weet vol te houden. In mijn beleving is dat een V&D maar dan met de prijzen een stuk hoger
Zolang er mensen zijn die spullen kopen om te laten zien dat ze geld hebben en ook nog denken dat een labeltje een in Azië geproduceerd wit t-shirt beter is dan dat van het plebs hebben blijven die bestaan.

Denk trouwens dat het assortiment van een V&D ondertussen ook heel anders uit zou zijn. Onze herinneringen zijn ondertussen 10+ jaar oud.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Dennis1812 schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 23:34:
Die hebben jaren geleden ook een hoop filialen gesloten en zich primair gericht op beleving en de top 5% van Nederland (en iedereen die wil uitstralen daarbij te horen).

Een goede niche, luxe winkelen in een paar grote steden. Meer ruimte voor dat concept is er niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Gonadan schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 21:06:
Lidl heeft inmiddels ook gewoon A-merken, de tijd van opengerukte dozen en pallets ligt al even achter ons.

Gewoon een nette winkel vergelijkbaar met de AH of Jumbo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

hoevenpe schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 07:31:
Lidl heeft inmiddels ook gewoon A-merken, de tijd van opengerukte dozen en pallets ligt al een tijd achter ons.

Ook dit is weer feitelijk onjuist. Ja, het is niet meer zoals de Aldi van 20 jaar geleden waar je pallets naar binnen reed, maar dat schreef ik ook niet.
De Lidl heeft veel gewone schappen, met name gekoeld en vers, maar houdbaar en non-food is nog steeds gewoon heel veel tegen elkaar aan geprakte dozen.
Alles in schappen vollen zoals een reguliere supermarkt doen ze niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Gonadan schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 07:38:
Alles in schappen vollen zoals een reguliere supermarkt doen ze niet.
Geen vakken vullen wellicht, maar gevoelsmatig niet de inferieure uitstraling die de Aldi 20 jaar geleden inderdaad wel had. Komt bij dat hun groente, fruit en brood-assortiment beter is dan bij veel andere supermarkten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

hoevenpe schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 07:51:
Geen vakken vullen wellicht, maar gevoelsmatig niet de inferieure uitstraling die de Aldi 20 jaar geleden inderdaad wel had.
Maar ook nog lang niet het opgeruimde van een nette supermarkt, en daarin zijn veel Actions veel Lidls onderhand voorbijgestreefd is mijn ervaring.

Waarom moet dit trouwens ook weer een hele discussie worden? Ik zei wat positiefs over de Action, dacht dat je daar juist wel blij mee zou zijn. ;)
Komt bij dat hun groente, fruit en brood-assortiment beter is dan bij veel andere supermarkten.
Ja dat zijn van die 'prijzen' die we kennen vanuit de branche, mijn ervaring is daarin anders. Het is beter dan veel slechtere supermarkten, maar dat ze de beste zijn vind ik een claim die ze niet waar maken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
hoevenpe schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 07:29:
[...]

Die hebben jaren geleden ook een hoop filialen gesloten en zich primair gericht op beleving en de top 5% van Nederland (en iedereen die wil uitstralen daarbij te horen).
En op de rijke toerist buiten de EU die tax-free komt shoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:22

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:Friendly reminder dat we hier in het 'De zonsondergang van fysieke winkels' topic zitten. Discussies lijken daar nu soms ietwat van af te wijken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:27
klein zonsondergangetje dan maar, hier is de Livera (Lingerie) begonnen aan de uitverkoop, op de posters op het raam gewoon "70 % korting uitverkoop", volgens de verkoopsters een opheffing. Pand te duur, geen opvolging.

*n=1 ervaring: het was altijd een ergernis deze winkel, veel te smal en vol, geen ruimte om goed te kijken naar items, verkoopsters die je bij een eerste blik al komen lastig vallen met kan ik jullie helpen? verkoopsters die het pashokje in komen lopen als mijn vrouw staat te passen? "past het" "kan ik u helpen? ik kom wel even kijken of het de juiste maat is..."

[ Voor 46% gewijzigd door nachtnet op 13-06-2025 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
[...]

Nou, 34..... ik denk 3, nog 1 ander merk en een huismerk.

Voor normaal eten zijn er altijd genoeg alternatieven, je moet immers eten. Maar bij luxe producten (als, je hebt het niet nodig, maar je wil het gewoon) wil je gewoon het merk en de smaak die je wilt, niet een andere.

Wat betreft schappen in een Lidl, de paar die ik ken en wel eens kom hebben het merendeel netjes in de schappen uitgestald. Sommige producten niet, meestal die tijdelijk in het assortiment zijn. En bij de Lidl en Aldi heb ik bijna nooit dat een product niet op voorraad is, bij de AH wel. Terwijl je daar tussen de vakkenvullers en volle karren door moet slingeren. Die ook nog vaak eens vaak in de weg staan. Zorg gewoon dat je winkel op tijd gevuld is, en niet op piekmomenten gaan vakkenvullen. Wat dat betreft snap ik niet dat het zo druk is in de dure AH. Zal wel marketing zijn, en je kunt natuurlijk altijd wel sparen voor iets, daar zjin Nederlanders ook gek op.

[ Voor 34% gewijzigd door Pat911 op 13-06-2025 08:58 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Pat911 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 08:50:
[...]

Nou, 34..... ik denk 3, nog 1 ander merk en een huismerk.

Voor normaal eten zijn er altijd genoeg alternatieven, je moet immers eten. Maar bij luxe producten (als, je hebt het niet nodig, maar je wil het gewoon) wil je gewoon het merk en de smaak die je wilt, niet een andere.
Eens, dat zit ook in het stukje verwende consument wat al vaker genoemd wordt. Vroegâh was je blij dat je überhaupt chips had, één bakkie op zondag. Nu kom je uit werk en wil je per se zak x en gaat die met bodemdrift voor middernacht op. :D

Daar zit ook wel een uitdaging voor de fysieke winkels heb ik gemerkt. Ook met non-food en elektronica heb je zoveel keuze tegenwoordig en doordat je op internet zo goed kunt zien wat allemaal bestaat en welke verschillen er zijn wil men al snel heel specifiek één type hebben.

Is die er dan niet dan is de winkel ruk en 'moet' je wel weer via internet bestellen. Terwijl als je met je wensenlijstje de winkel binnen was gelopen en had gekocht wat het beste paste was je misschien ook wel tevreden geweest.
Soms is het beter om niet beter te weten.

Daardoor zullen veel winkels moeite hebben te bieden wat consumenten willen qua aanbod. Denk aan een BCC, als je daar vroeger binnen liep vond je altijd wat leuks. Sinds het internet had je altijd het gevoel dat ze weinig hadden. Terwijl er feitelijk qua grootte van het aanbod weinig veranderd is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
Gonadan schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 09:01:
[...]
Daardoor zullen veel winkels moeite hebben te bieden wat consumenten willen qua aanbod. Denk aan een BCC, als je daar vroeger binnen liep vond je altijd wat leuks. Sinds het internet had je altijd het gevoel dat ze weinig hadden. Terwijl er feitelijk qua grootte van het aanbod weinig veranderd is.
Dit ^

Vroeger wisten we niet beter. Maar dan inderdaad voornamelijk op non-food of luxe food.
Nou koop ik het meeste luxe food vaak toch wel in een opwelling. Ondanks mijn lijstje waarmee ik door een winkel kan racen, ben ook ik niet ongevoelig voor een aanbieding van m'n favoriete merk chips :)

Maar ik merk tegenwoordig ook veel 'gemak' van thuisbestellers. Bij de kinderen, maar ook bij jongere collega's. Iets wat gewoon in voorraad is bij de Kruidvat of zo, die binnen 10 minuten te bereiken is, toch hetzelfde product online bestellen omdat het bij een internetwinkel een duppie goedkoper is, en je hoeft de deur niet uit. En dan wel klagen dat het niet wordt verstuurd, je net niet thuis bent als de postbode het wil bezorgen etc.
En vervolgens wel 's avonds een rondje lopen, want de via internet bestelde smartwatch geeft aan dat je nog niet de 10.000 stappen hebt gehaald. En waar kom je langs bij dat rondje lopen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Nu online

DDX

Vroeger lag een lego set ook gewoon jaren in de winkel en kon je sparen.
Nu komen er iedere paar maanden nieuwe lego sets en gaan de oude zo snel mogelijk in de aanbieding om weer ruimte te maken voor de nieuwe sets.
Als er al winkels zijn waar je ze fysiek kan bekijken/kopen.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• downtime
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

downtime

Everybody lies

Gonadan schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 09:01:
[...]

Daar zit ook wel een uitdaging voor de fysieke winkels heb ik gemerkt. Ook met non-food en elektronica heb je zoveel keuze tegenwoordig en doordat je op internet zo goed kunt zien wat allemaal bestaat en welke verschillen er zijn wil men al snel heel specifiek één type hebben.

Is die er dan niet dan is de winkel ruk en 'moet' je wel weer via internet bestellen. Terwijl als je met je wensenlijstje de winkel binnen was gelopen en had gekocht wat het beste paste was je misschien ook wel tevreden geweest.
Soms is het beter om niet beter te weten.
Dit is absoluut waar. Ik merk het zelf ook. Ik woon midden in het winkelcentrum van een middelgrote stad maar bestel eerder online dan dat ik de moeite neem om een bepaald product in een winkel te vinden.
Want ik weet, dankzij internet, vooraf wat ik wil hebben en dat ene product vind je (vrijwel) nooit in een fysieke winkel maar Google vertelt je meteen welke webwinkel het aanbiedt. En voor specs, ervaringen en reviews heb je sowieso veel meer aan internet dan aan een verkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
downtime schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 11:37:
[...]
en dat ene product vind je (vrijwel) nooit in een fysieke winkel maar Google vertelt je meteen welke webwinkel het aanbiedt.
En de website van de winkel kan laten zien of het product in voorraad is. En of je het dus gelijk op kan halen, of laten reserveren. Of toch online moet bestellen.

Ik heb het dan wel over dagelijkse producten. Voor eenmalige of uitzonderlijke aankopen loop ik ook niet zomaar naar de winkel en doe ik ook eerst onderzoek. En zie ik een mooie aanbieding, dan bestel ik het ook heus wel online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22:10

ericplan

5180 Wp PV

Pat911 schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 12:25:
[...]
En de website van de winkel kan laten zien of het product in voorraad is. En of je het dus gelijk op kan halen, of laten reserveren. Of toch online moet bestellen.

Ik heb het dan wel over dagelijkse producten. Voor eenmalige of uitzonderlijke aankopen loop ik ook niet zomaar naar de winkel en doe ik ook eerst onderzoek. En zie ik een mooie aanbieding, dan bestel ik het ook heus wel online.
Zelfs AH biedt online meer service dan in de winkel. Het is bij AH onmogelijk om na te gaan of een bepaalde AH jouw gewenste artikel in het assortiment heeft, laat staan dat je kan zien of er voorraad is. Vooral bij Bonus-aanbiedingen grijp je vaak mis.
Praxis en Gamma doen het wat dat betreft veel beter, daar kan je direct kijken wat er op voorraad is in winkel X of Y.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ericplan schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 13:47:
Zelfs AH biedt online meer service dan in de winkel. Het is bij AH onmogelijk om na te gaan of een bepaalde AH jouw gewenste artikel in het assortiment heeft, laat staan dat je kan zien of er voorraad is. Vooral bij Bonus-aanbiedingen grijp je vaak mis.
Praxis en Gamma doen het wat dat betreft veel beter, daar kan je direct kijken wat er op voorraad is in winkel X of Y.
Alleen klopt er bij de bouwmarkt dan weer met regelmaat helemaal niets van. Hooguit bij grotere producten kan je er van op aan.
Mijn vermoeden is dat het bij een supermarkt niet heel veel betrouwbaarder zou zijn. Plus ze hopen dat je gewoon binnen loopt, want als je honger hebt koop je vaak toch meer dan je vooraf had bedacht. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Gonadan schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 13:52:
[...]

Alleen klopt er bij de bouwmarkt dan weer met regelmaat helemaal niets van. Hooguit bij grotere producten kan je er van op aan.
Mijn vermoeden is dat het bij een supermarkt niet heel veel betrouwbaarder zou zijn. Plus ze hopen dat je gewoon binnen loopt, want als je honger hebt koop je vaak toch meer dan je vooraf had bedacht. ;)
Ja, heel fijn dat de Gamma en Praxis de kromme latten ook gewoon meetelt als voorraad, maar als dat nog het enige is dat er ligt (en dat is regelmatig het geval) ben je er alsnog voor niets naartoe gereden.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sjah schreef op woensdag 11 juni 2025 @ 15:11:
[...]

Ja en gekkenhuis voor de mensen die tussen 17 en 18 na werk alles moesten doen. En je had toen ook mensen die overdag sliepen en snachts leefden, en wel ns met een dichte winkel te maken hadden. Weet niet hoe riant het in die tijd was met de avondwinkels in de grote steden.
Nachtmensen kunnen toch na hun werk boodschappen doen? Zijn meestal smorgens klaar als de winkels openen.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

hoevenpe schreef op vrijdag 13 juni 2025 @ 07:31:
[...]

Lidl heeft inmiddels ook gewoon A-merken, de tijd van opengerukte dozen en pallets ligt al even achter ons.

Helaas worden de prijzen ook steeds meer vergelijkbaar ;)

Overigens zijn bijna alle producten van Lidl huismerk van goede kwaliteit.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Na een nachtdienst nog boodschappen doen?
Persoonlijk moet ik er absoluut niet aan denken.
Dan wil je naar bed.

Maar ruimschoots de meeste nachtwerkers die ik ken komen rond 15:00 eruit en hebben prima tijd voor boodschappen.
Ik ben zelf een langslaper en slaap tot 17:00 en soms 18;00.
Maar dan doet mijn vrouw de boodschappen gewoon. Ik ga dan ook niet om 20:00 ofzo om boodschappen.

Reeks Nachtdiensten is een goede reden om een paar dagen helemaal niks uit te voeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dennis1812 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 09:39:
Na een nachtdienst nog boodschappen doen?
Persoonlijk moet ik er absoluut niet aan denken.
Dan wil je naar bed.

Maar ruimschoots de meeste nachtwerkers die ik ken komen rond 15:00 eruit en hebben prima tijd voor boodschappen.
Ik ben zelf een langslaper en slaap tot 17:00 en soms 18;00.
Maar dan doet mijn vrouw de boodschappen gewoon. Ik ga dan ook niet om 20:00 ofzo om boodschappen.

Reeks Nachtdiensten is een goede reden om een paar dagen helemaal niks uit te voeren.
Ja, die hebben een ander ritme heh, als ik om 17 of 18u klaar ben met werken ga ik ook niet naar bed ;) De meesten die ik ken slapen voor hun werk (zoals dagmensen). Ik ken er een die dat neit doet, maar die is helemaal aan het aftakelen, die probeert een dag en nacht ritme te combineren lijkt het.

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Nu online

Dennis1812

Amateur prutser

Marzman schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:17:
[...]

Ja, die hebben een ander ritme heh, als ik om 17 of 18u klaar ben met werken ga ik ook niet naar bed ;) De meesten die ik ken slapen voor hun werk (zoals dagmensen). Ik ken er een die dat neit doet, maar die is helemaal aan het aftakelen, die probeert een dag en nacht ritme te combineren lijkt het.
Ik ken het ritme.
Ik werk in een gemiddelde maand 10 nachtdiensten.
De rest late diensten (14:45 -- 22:45)

Ik ken maar een enkeling die eerst nog iets doet thuis voor ze gaan slapen.
Veruit de meeste mensen gaan na een nachtdienst gewoon slapen.
Een groot deel slaapt al half in de auto en rijdt als een gevaar op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Wat je er ook van vindt: Action, Lidl en AH zijn succesvolle winkels die niet aan hun zonsondergang staan.

Idee voor een ander draadje, gaan we hier verder met omvallende bedrijven... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Dennis1812 schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 10:21:
[...]

Ik ken het ritme.
Ik werk in een gemiddelde maand 10 nachtdiensten.
De rest late diensten (14:45 -- 22:45)

Ik ken maar een enkeling die eerst nog iets doet thuis voor ze gaan slapen.
Veruit de meeste mensen gaan na een nachtdienst gewoon slapen.
Een groot deel slaapt al half in de auto en rijdt als een gevaar op de weg.
De nachtmensen bij ons werken altijd snachts, dus geen schuivende shiften

10 per maand lijkt me nog best zwaar, zwaarder dan altijd nachten doen misschien zelfs. Mijn vrouw met er 2 per jaar doen, dan ga ik haar meestal ophalen want ik ga haar dan echt niet meer naar huis laten rijden (was ook een probleem in de corona, ik mocht niet rijden, zij wel, maar ik ben haar toch gaan halen toen op een lege snelweg, ze zat een minuut in de auto en ze viel in slaap :p )

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

hoevenpe schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 11:32:
Wat je er ook van vindt: Action, Lidl en AH zijn succesvolle winkels die niet aan hun zonsondergang staan.

Idee voor een ander draadje, gaan we hier verder met omvallende bedrijven... :)
Voorlopig. Hema deed het ook altijd goed en dat gaat ook niet meer zo goed. Kruidvat begint ook steeds meer rotzooi te verkopen die niks met hun core business te maken hebben (bij Videoland was dat het begin van het einde).

/▌

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
Marzman schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 13:52:
Voorlopig. Hema deed het ook altijd goed en dat gaat ook niet meer zo goed. Kruidvat begint ook steeds meer rotzooi te verkopen die niks met hun core business te maken hebben (bij Videoland was dat het begin van het einde).
Videoland is natuurlijk onvergelijkbaar: zonder Netflix waren we waarschijnlijk nog steeds videobanden aan het huren... ;)

Uiteindelijk draait het om de vraag: is er voldoende klandizie en verkoop je met acceptabele marges. Dat lijkt me bij HEMA en Kruidvat beide goed op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[...]

Voorlopig. Hema deed het ook altijd goed en dat gaat ook niet meer zo goed.
Met de HEMA gaat het toch juist beter?
Dit i.t.t. de afgelopen jaren.

https://www.bnr.nl/nieuws...inst-bouwt-gestaag-verder
https://corporate.hema.co...r-klanten-omzet-en-winst/
https://www.ad.nl/economi...g-van-strategie~aa001d9f/

[ Voor 11% gewijzigd door ehtweak op 14-06-2025 14:46 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[...]
Kruidvat begint ook steeds meer rotzooi te verkopen die niks met hun core business te maken hebben
Ehhh... volgens Kruidvat zelf:

https://www.kruidvat.nl/winkelformule

Kruidvat 'Steeds verrassend, altijd voordelig!'

Wie kent Kruidvat niet? Bij Kruidvat winkelen wekelijks enkele miljoenen klanten. Hiermee is Kruidvat marktleider in de health- & beautymarkt in Nederland en België. Een positie waar we trots op zijn. Ons bedrijf heeft ruim 1.250 winkels en ruim 25.000 medewerkers. Wij geven invulling aan ons motto ‘Steeds verrassend, altijd voordelig’ door een ruime keuze te bieden uit een voordelig, gevarieerd en hoogwaardig aanbod health-, beauty-, en babyartikelen, aangevuld met een uitgebreid en verrassend assortiment producten.

Dat is toch letterlijk wat ze in de praktijk brengen?
M.a.w. al die (rot)zooi is letterlijk de core business. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Misschien loop ik achter dan met het nieuws volgen omtrend Hema ;) In Belgie hebben ze wel alle restaurants gesloten (alle waren er 2 ;) ), ik had het idee dat ze dit ook deden vanwege de resultaten.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:13
De HEMA daar kwamen we vroeger regelmatig, nu amper nog. De kinderkleding is afschuwelijk hoog geprijsd tegenwoordig. Voor de kleine meid van 3,5 een regenjasje €40.... 8)7

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja Hema was goedkoop, tegenwoordig niet meer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Sjah schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 15:32:
Ja Hema was goedkoop, tegenwoordig niet meer.
Het was niet alleen goedkoop, het was ook goed, Kwalitatief vaak beter dan V&D, ook toen het nog goed ging met V&D.

Toen het slecht ging was dat door de goedkopere winkels, Action, Eurowinkels, Temu etc.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Marzman schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 15:56:
[...]

Het was niet alleen goedkoop, het was ook goed, Kwalitatief vaak beter dan V&D, ook toen het nog goed ging met V&D.

Toen het slecht ging was dat door de goedkopere winkels, Action, Eurowinkels, Temu etc.
tJa ik vind de op maat gemaakte gordijnen anders goed, en goedkoper dan bijv. een voordeelgordijnen.nl.
Maar het ondergoed vind ik minder geworden, en duidelijk duurder, maar to be fair je moet ook de inflatie meerekenen, dat is niet altijd zo makkelijk inschatten.
En oja de Hemapas, dat soort dingen heb ik broertje dood aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-08 12:00
Ik was een tijdje terug mijn moeder wezen opzoeken in de Algarve. Daar hebben ze van die kleine supermarktjes die gewoon van 8 uur smorgens tot 10 uur savonds open zijn.

De hele familie werkt daar, waarom zou oma naar Netflix kijken als ze ook een paar uur in de winkel kan staan?
Dat soort ondernemers hebben we niet meer in Nederland. Ik denk stiekem dat ze in Zuid Europa harder werken dan hier. Gratis geld bestaat niet in dat soort landen je krijgt niks cadeau en de concurrentie is moordend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
nevermind.

[ Voor 152% gewijzigd door Sjah op 14-06-2025 18:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
Kun je nauwelijks vergelijken. Bijvoorbeeld de kosten van levensonderhoud in de Algarve zijn een stuk lager dan in Nederland en ik denk dat het meer een noodzakelijk kwaad is dat de hele familie meewerkt.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Hema is nog steeds relatief goedkoop, ook voor kinderkleding. Dat een jas van een paar tientjes duur gevonden wordt komt meer door de race to the bottom dan dat Hema ineens heel duur zou zijn.

Het is vaak een mooie middenweg tussen het hele simpel spul en de duurdere (merk)winkels.
Hopelijk houden ze dat vol want ik houd bij veel dingen wel van een redelijke middenweg. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CryptoNL
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 21:13
Gonadan schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 18:06:
Hema is nog steeds relatief goedkoop, ook voor kinderkleding. Dat een jas van een paar tientjes duur gevonden wordt komt meer door de race to the bottom dan dat Hema ineens heel duur zou zijn.

Het is vaak een mooie middenweg tussen het hele simpel spul en de duurdere (merk)winkels.
Hopelijk houden ze dat vol want ik houd bij veel dingen wel van een redelijke middenweg. :P
Nee dat is niet relatief goedkoop. Dat is belachelijk duur. Vergeet niet dat zon kledingstuk slechts een paar maanden mee gaat ivm groeien van een kind. Als je het omrekent naar de levensduur van een volwassen mensen jas dan kost dat regenjasje €200+. Belachelijk.

SiberischeHusky Shepsky

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

CryptoNL schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 18:18:
Nee dat is niet relatief goedkoop. Dat is belachelijk duur. Vergeet niet dat zon kledingstuk slechts een paar maanden mee gaat ivm groeien van een kind. Als je het omrekent naar de levensduur van een volwassen mensen jas dan kost dat regenjasje €200+. Belachelijk.
Dat heeft niets met Hema te maken, dat is de eeuwige klacht van ouders die er achter komen dat kinderkleding niet qua prijs met de gebruiksduur verrekend wordt. Een volslagen irreële verwachting.

Koop dan gewoon tweedehands of troep als je goedkoop uit wilt zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GioStyle
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
CryptoNL schreef op zaterdag 14 juni 2025 @ 18:18:
[...]

Zo'n kledingstuk gaat langer dan een paar maanden mee. Je kiest er zelf voor om nieuwe kledingstukken te kopen.
Pagina: 1 ... 134 ... 139 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels