We zijn natuurlijk ook wel erg verwend, als consument zijnde, de afgelopen jaren!
De enorm ruime openingstijden van supermarkten; da's gewoon ongekend.
En ja, vroegâh moest je gewoon beter plannen. De grote meuk aan supermarkt boodschappen op de zaterdag, of de wekelijkse koopavond op donderdag/vrijdag.
Was dat lastig? Mwah... je wist gewoon niet beter.
En nu zijn we er aan gewend.
Maar nodig? Neuh, imho niet echt. Met een beetje aanpassen en inschikken zou dat echt wel mogelijk zijn.
Maar waarom doen we überhaupt moeilijk in deze digitale wereld? Bestellen al die hele drukke mensen dan niet alles online? Die online winkels zijn toch 24/7 open?
En de speciale, of beter gezegd, als je niet al die supermarkt zooi wilt, producten zul je nog steeds bij verkooppunten moeten halen die beperkte openingstijden kennen.
Zo haal ik vrijwel alle AGF bij een marktkoopman. En die staat op twee dagen in de week op een lokale markt.
Of bij een boerderijwinkel (vlees, rauwe melk, e.d.) die gaat al om 17:00h dicht. Dus op weg naar huis ben ik dan net op tijd om er langs te rijden.
Enzovoorts.
Maar ik kan me niet herinneren dat ik nou verlegen zat om welke boodschap dan ook op zondag, een feestdag of na 19:00h 's-avonds. Het kan altijd wel wachten.