De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 132 133 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ze zullen gerust wat doen maar ze kunnen daar niet meer doen dan in de fabriek al kan. Namelijk een algemene kalibratie die weinig zegt over de thuissituatie.
Echt goed kalibreren doe je op locatie, zodat je de invloed van de omgeving mee kan nemen.
Je wilt namelijk zo kalibreren dat de perceptie van de kleuren en contrast e.d. klopt, niet dat de theoretische weergave klopt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Holzschuh schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:19:
[...]

Laatst een laptop gaan halen bij de Media Markt bij de Oosterburen (mooi prijsje), kwam ik er bij de kassa achter dat die ook al was "geconfigureerd" voor 25€. Anders moest ik er even eentje zoeken zonder.
Niet te vinden natuurlijk en toen ik een medewerker had gesproken zocht die nog even mee.
Streep door de extra 25€ want hun fout dat ze er geen meer zonder hadden.
Dan voelt het tenminste nog een beetje als een service die ze willen bieden ipv een verdienmodel.
Gefeliciteerd. Hebben ze toch een gebruikte laptop voor de nieuwprijs verkocht aan je.... ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 11:54
stylezzz schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:52:
[...]

Gefeliciteerd. Hebben ze toch een gebruikte laptop voor de nieuwprijs verkocht aan je.... ;)
Dat weet je helemaal niet. Gekocht voor een mooi prijsje... misschien wel met 50% korting opgepikt? Dan mag het van mij ook een open doos zijn hoor. :>

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:51
stylezzz schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 08:52:
[...]

Als ik die logica zou moeten volgen hadden ze daar tientallen gebruikte laptops liggen die mensen geprobeerd hebben en weer teruggebracht.
Aangezien elk plakkertje/stickertje/beschermhoesje/kabelbindertje nog erop zat als nieuw acht ik dat hoogst onwaarschijnlijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sito
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 08:11
Holzschuh schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:02:
[...]

Als ik die logica zou moeten volgen hadden ze daar tientallen gebruikte laptops liggen die mensen geprobeerd hebben en weer teruggebracht.
Aangezien elk plakkertje/stickertje/beschermhoesje/kabelbindertje nog erop zat als nieuw acht ik dat hoogst onwaarschijnlijk.
Het punt is dat je als consument met de praktijken van de Mediamarkt dus niet weet of het écht alleen de MM was die de verpakking heeft opengemaakt voor de screenprotector of whatever, of dat het een retour was. Als consument kun je alleen kijken naar de seal, en als die verbroken is kan er alles mee zijn gebeurd.

Die praktijken van de Mediamarkt vind ik dan ook schoftelijk, vooral als ze het bij de gehele voorraad doen en dus geen verzegelde producten meer hebben.

Ze doen het bij:
- Telefoons (screenprotector alvast erop)
- Laptops ('configureren')
- Consoles (Controller koppelen en opladen)
- TVs ('kalibreren')

Als winkel kan je, zeker bij producten van deze prijsklasse, dit echt niet maken. Nog los van het feit dat het een juridisch getouwtrek kan worden als je ergens aanspraak op wil maken wat alleen kan als het product nog verzegeld is.

De Mediamarkt stond bij mij al niet hoog, maar toen ik de afgelopen tijd deze verhalen las probeer ik er ver weg van te blijven. Het is een handige winkel om bepaalde producten fysiek te zien, maar kopen doe ik wel ergens anders waar ze je niet proberen te naaien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ruftman
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 28-05 14:51
chim0 schreef op dinsdag 27 mei 2025 @ 20:31:
[...]

Spreek uit ervaring. Die goedkope joggingsbroeken bijv. werk ik mee, draag ik helemaal grijs, was ze helemaal grijs. Niet kapot te krijgen!
Alleen de kleurvastheid is zo te lezen wel een dingetje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Nu online
Holzschuh schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 09:02:
[...]

Wat denk je dat ze met al die retouren via de mediamarkt webshop doen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:51
stylezzz schreef op woensdag 28 mei 2025 @ 10:58:
[...]

Wat denk je dat ze met al die retouren via de mediamarkt webshop doen? ;)
Opnieuw verkopen vanuit de webshop na controle of anders als "tweedekans" aanbieden.
Maar ik laat me graag inlichten. Dus stuur de bronnen maar even door.

Vindt het wel grappig dat we wel de retourrechten willen hebben maar denken dat een onaangebroken zegel iets betekent.
Pagina: 1 ... 132 133 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels