De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 126 ... 134 Laatste
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:41
Gonadan schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:41:
[...]

Kwaliteit van winkel, personeel, versproducten, winkelproces en bezorging.
Bij de AH staan standaard meerdere medewerkers bij het scanplein klaar voor hulp, bij de Jumbo is er niemand en mag je wachten tot iemand in de winkel het door heeft en zijn heeft.
Ik kom door het hele land in beide ketens en er is echt een behoorlijk verschil in kwaliteit. En daarna is Jumbo, zelfs als het goedkoper is, niet echt het geld waard. Dan nog liever een Deka of Spar of Poiesz.
Nogmaals... ik herken dat niet. Of ik nou bij een jumbo of ah sta, er staat altijd wel iemand met een terminal om op het 'ok' knopje te drukken als ik met mijn biertje bij het zelfscanplein sta voor de leeftijdscontrole. Ik zou eerder zeggen dat de ah vaak minder goed bezet is, aangezien die vaak bol pakketjes moeten gaan zoeken als duo functie met de 'service'balie. Lokaal kun je altijd verschillen hebben.... ligt ook een beetje aan de lokatie en het publiek wat er komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Gonadan schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:43:
[...]

Meerdere keren heb ik gezien dat de vierde in de rij niets gratis kreeg maar dat gauw een vakkenvuller in de kassa werd geduwd en daarmee de rijen weer kort waren. Ik heb die 'zekerheden' nooit op waarde geschat.
Klopt, het personeel werd er ook doodziek van. Want reken maar dat de filiaalmanager weer uit zijn plaat ging als de zoveelste gratis kar boodschappen de deur uit ging. Allerlei truuks werden verzonnen om die regel maar te ontlopen. In plaats dat die kerel nou de oorzaak bij hemzelf zocht..... :p

Bron: mijn vrouw. Vele jaren werkzaam geweest bij jumbo in 'de goede jaren'

[ Voor 4% gewijzigd door stylezzz op 10-01-2025 22:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joesv
  • Registratie: Juni 2013
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:43:
[...]

Meerdere keren heb ik gezien dat de vierde in de rij niets gratis kreeg maar dat gauw een vakkenvuller in de kassa werd geduwd en daarmee de rijen weer kort waren. Ik heb die 'zekerheden' nooit op waarde geschat.
Of de kassa is stuk, en dat ie een half uur later het toevallig weer doet. Er was altijd een reden waarom het op dat moment niet telde.

Geen idee of het nu ook nog zo is, maar vroeger konden franchise ondernemers kiezen welke aanbiedingen ze gaven, itt AH waar de aanbiedingen uit de folder altijd geldig waren. Sinds ik daar met een paar producten tegenaan ben gelopen, ben ik er ook niet meer geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
stylezzz schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 22:00:
Nogmaals... ik herken dat niet. Of ik nou bij een jumbo of ah sta, er staat altijd wel iemand met een terminal om op het 'ok' knopje te drukken als ik met mijn biertje bij het zelfscanplein sta voor de leeftijdscontrole. Ik zou eerder zeggen dat de ah vaak minder goed bezet is, aangezien die vaak bol pakketjes moeten gaan zoeken als duo functie met de 'service'balie. Lokaal kun je altijd verschillen hebben.... ligt ook een beetje aan de lokatie en het publiek wat er komt.
Het publiek verschilt inderdaad ook per keten, maar dat wordt glad ijs in over te discussiëren. ;)

Het is lastig om te discussiëren op basis van ervaringen maar ik kijk puur naar ervaring en heb wel een redelijk beeld voor mijzelf gevormd in al die decennia. En dan redeneer ik ook zo: als Jumbo exact hetzelfde bood als AH waarom heeft dan juist Jumbo het lastig?
Er is echt wel een verschil, en dat is nu heel duidelijk in het nadeel van de gelen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Gonadan schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 22:44:
[...]

waarom heeft dan juist Jumbo het lastig?
Misschien door een criminele ex CEO / groot aandeelhouder en heel veel interne navelstaarderij hoe dat drama te verwerken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Gonadan schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 22:44:
[...]

Het publiek verschilt inderdaad ook per keten, maar dat wordt glad ijs in over te discussiëren. ;)

Het is lastig om te discussiëren op basis van ervaringen maar ik kijk puur naar ervaring en heb wel een redelijk beeld voor mijzelf gevormd in al die decennia. En dan redeneer ik ook zo: als Jumbo exact hetzelfde bood als AH waarom heeft dan juist Jumbo het lastig?
Er is echt wel een verschil, en dat is nu heel duidelijk in het nadeel van de gelen.
Het is altijd lastig om op basis van n=1 ervaringen te duiden waar het verkeerd gaat bij een winkel(keten). Is het dat mannetje extra bij het zelfscanplein? is het afbakbrood van de ene beter dan de andere? Uiteindelijk liegen de cijfers niet... en verliest jumbo klanten aan andere ketens. Blijkbaar heeft jumbo dan te weinig onderscheidend vermogen om hun klanten vast te houden. Tekenend is dat dit dus na het vertrek van genoemde ceo van eerd is gebeurd.... ik denk eerder dat we het probleem bij de huidige directie moeten zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:46
stylezzz schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:37:
[...]

Natuurlijk waren die 7 zekerheden marketing. Maar je kon daadwerkelijk met je bakje aardbeien reclameren bij de jumbo omdat de ah een euro goedkoper was.
Precies. Er zat een kern in de 7 zekerheden marketing die het geloofwaardig en herkenbaar maakte. (4e in rij was een domme belofte)

In de afschaffing (enkele jaren geleden al?) is men echter doorgeschoten door er niets tegenover te zetten en de afschaffing zelfs nog te benadrukken. Twee recente voorbeelden:

Prijs op digitale kaartje is lager dan zelfscan. Bij het betaalplein mag je vervolgens lang wachten op een medewerker (lekkere service), krijg je een heel verhaal dat ze het product niet zoals vroeger gratis mogen meegeven (niet gevraagd), en kost de feitelijke correctie ook nog tijd.

Ander voorbeeld met producten over datum. Wil die gewoon even afgeven bij betaalplein, maar krijg wederom ongevraagd een epistel dat ze het niet zoals vroeger een product gratis mee mogen geven. Pak gewoon die shit aan en zeg dankjewel.

Ondertussen doet inflatie verwoestend werk qua prijsbeleving door klanten.

Dit is een bedrijf dat compleet stuurloos is qua positionering, marketing en communicatie. De televisiereclames met Frank Lammers (lekker bezig Ferry met maatje Frits :?) die wel herkenbaar zijn, maar op geen enkele wijze verbinden met de winkelbeleving. Het enige interessante zijn nog de artikelen in het Eindhovens Dagblad hoe het met maffiabaasje van Eerd af gaat lopen. Nul geloofwaardigheid of herkenbaarheid.

Bij de Hamsterboer heb je dan in elk geval nog wat positiefs wat je kunt herkennen voor je je euros achterlaat.

[ Voor 15% gewijzigd door Rukapul op 11-01-2025 10:54 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stylezzz
Treffende column in het parool, voor de mensen die achter de paywall kunnen kijken.

https://www.parool.nl/top...-een-medewerker~b1cb388c/

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• TweakGP
  • Registratie: December 2024
  • Laatst online: 08-06 10:36
stylezzz schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 11:04:
Treffende column in het parool, voor de mensen die achter de paywall kunnen kijken.

https://www.parool.nl/top...-een-medewerker~b1cb388c/
In mijn optiek compleet verkeerd verhaal..... ik wil juist in de supermarkt als basis helemaal geen contact met medewerkers. Werkt gewoon helemaal prima zo'n zelfscan. Het gaat juist fout als er afgedwongen contact moet zijn met een medewerker of als in mijn winkeltijd weer eens alle gangpaden geblokkeerd zijn.

Die keer dat ik echt een vraag heb voor een supermarkt medewerker gaat het gewoon prima.

En de horeca is gewoon verloren door de kwaliteit van veel van de medewerkers. Bestellen via een QR gaat vaak veel beter dan eerst proberen zo'n ongeïnteresseerde klojo te roepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
TweakGP schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 11:12:
[...]

In mijn optiek compleet verkeerd verhaal..... ik wil juist in de supermarkt als basis helemaal geen contact met medewerkers. Werkt gewoon helemaal prima zo'n zelfscan. Het gaat juist fout als er afgedwongen contact moet zijn met een medewerker of als in mijn winkeltijd weer eens alle gangpaden geblokkeerd zijn.

Die keer dat ik echt een vraag heb voor een supermarkt medewerker gaat het gewoon prima.

En de horeca is gewoon verloren door de kwaliteit van veel van de medewerkers. Bestellen via een QR gaat vaak veel beter dan eerst proberen zo'n ongeïnteresseerde klojo te roepen.
Dan heb je het verkeerd begrepen. Zelfscannen an sich is niks negatiefs.... alleen de situatie die ontstaat is (schaamteloze quote uit het artikel)

"Als het enige contact met een medewerker gebaseerd is op de aanname dat de klant iets verkeerds heeft gedaan, verandert dat volgens Van der Leij ook hoe we tegen andere mensen aankijken “Van neutraal of positief contact met een winkelmedewerker wordt het een negatieve ervaring.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Verkeerd verhaal dus in de context van verdwijnen fysieke winkels..... ik vindt zelfscan gewoon helemaal prima, beter zelfs dan online bestellen, voor een supermarkt zal de fysieke winkel niet snel verdwijnen.

[ Voor 18% gewijzigd door TweakGP op 11-01-2025 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
TweakGP schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 11:20:
Verkeerd verhaal dus in de context van verdwijnen fysieke winkels..... ik vindt zelfscan gewoon helemaal prima, beter zelfs dan online bestellen, voor een supermarkt zal de fysieke winkel niet snel verdwijnen.
Niet helemaal. Ik ben het met je eens dat de supermarkt nog heel lang in het winkelbeeld te vinden zal zijn, maar waar de column feitelijk over gaat is het klimaat wat nu in veel winkels en horeca ontstaat. Het kleine beetje menselijke interactie wat er nog is, heeft in veel gevallen een negatieve oorzaak. Daar word uiteindelijk niemand blij van en zal bijdragen aan het verdwijnen van meer winkels en horeca.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TweakGP
Ik zie alleen maar meer horeca in de grote steden...... zeker voor de Parool lezer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12:38
Bij BNR was de baas van AH to go te gast. Volgens hem ging die formule pas echt door het dak met de komst van het zelfscan plein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 09:24
emeralda schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:24:
Bij BNR was de baas van AH to go te gast. Volgens hem ging die formule pas echt door het dak met de komst van het zelfscan plein.
Klopt.. maar hij gaf hierbij de tijd die mensen hebben (trein halen) de doorslag geeft of mensen kopen. Funest is een rij voor een kassa, mensen hebben 2-3 minuten om snel hun aankoop te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

stylezzz schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 09:36:
Het is altijd lastig om op basis van n=1 ervaringen te duiden waar het verkeerd gaat bij een winkel(keten). Is het dat mannetje extra bij het zelfscanplein? is het afbakbrood van de ene beter dan de andere? Uiteindelijk liegen de cijfers niet... en verliest jumbo klanten aan andere ketens. Blijkbaar heeft jumbo dan te weinig onderscheidend vermogen om hun klanten vast te houden. Tekenend is dat dit dus na het vertrek van genoemde ceo van eerd is gebeurd.... ik denk eerder dat we het probleem bij de huidige directie moeten zoeken.
En een Frank Lammers als gezicht is ook geen reclame natuurlijk. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

stylezzz schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 11:27:
Niet helemaal. Ik ben het met je eens dat de supermarkt nog heel lang in het winkelbeeld te vinden zal zijn, maar waar de column feitelijk over gaat is het klimaat wat nu in veel winkels en horeca ontstaat. Het kleine beetje menselijke interactie wat er nog is, heeft in veel gevallen een negatieve oorzaak. Daar word uiteindelijk niemand blij van en zal bijdragen aan het verdwijnen van meer winkels en horeca.
Het artikel kan ik niet lezen maar bij de AH zie je de verschuiving al. Het zelfscanplein wordt geen controlepost meer maar is een service plein geworden waar medewerkers je groeten, je helpen en je voor van alles terecht kan. Die is tegenwoordig beter bemand (bij de winkels die al om zijn) dan de kassa's en servicebalie.

Enkele weken terug zag ik zelfs een medewerker met een blinde mee lopen en boodschappen voor hem doen. Dat heeft toch weer iets meer vertrouwen in de mensheid. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 16:08
Gonadan schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:38:
[...]

Het artikel kan ik niet lezen maar bij de AH zie je de verschuiving al. Het zelfscanplein wordt geen controlepost meer maar is een service plein geworden waar medewerkers je groeten, je helpen en je voor van alles terecht kan. Die is tegenwoordig beter bemand (bij de winkels die al om zijn) dan de kassa's en servicebalie.
Enkele weken terug zag ik zelfs een medewerker met een blinde mee lopen en boodschappen voor hem doen. Dat heeft toch weer iets meer vertrouwen in de mensheid. :P
Beide zie je al jaren standaard bij ketens als Poiesz (en bij het voormalige Deen). Die zijn niet de goedkoopste, maar wel heel erg klantgericht.

AH hier is een donker kaal hol, Zitten in hetzelfde complex als de C&A & nu een lege Blokker. De jumbo(s) zijn echt niet aantrekkelijker of beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
stylezzz schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:37:
[...]

Natuurlijk waren die 7 zekerheden marketing. Maar je kon daadwerkelijk met je bakje aardbeien reclameren bij de jumbo omdat de ah een euro goedkoper was. Sterker nog, er werd lokaal onderzoeken gedaan waar de concurrent goedkoper mee was zodat men de prijs kon aanpassen. Vandaag de dag is het eenheidsworst... overal dezelfde prijzen bij elke jumbo.

Nummer 1 van de 7 zekerheden anno 2025

"Euro's goedkoper
Bij ons vind je topkwaliteit producten tegen lage prijzen. Daar kun je elke dag op rekenen"

Zegt niks. Dat is pas marketing :)
Alles wat een bedrijf doet is marketing. Marketing begint al bij het idee om een bedrijf te beginnen. Als jij op het werk nadenkt over een nieuw product en een plan maakt om dat te maken is dat ook onderdeel van marketing. Het woord marketing wordt op dit forum (en veel andere fora) veel te veel beperkt tot een klein deel van marketing waardoor het vaak een “vies” woord wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Gonadan schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:35:
[...]

En een Frank Lammers als gezicht is ook geen reclame natuurlijk. ;)
Wat dat betreft was het sponsoren van verstappen wel ok. Al kun je je afvragen of dat niet over de top is...f1 is een wereldwijd bekeken sport. Wat hebben ze in mexico aan jumbo :p anyhows, dat kwam uit de hoed van frits en is door de huidige directie gestopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Gonadan schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:38:
[...]

Brrr sociale interactie ;) gingen we nou juist niet naar de zelfscan om dat te ontlopen? Hier lokaal zit de servicebalie vast aan het zelfscanplein. Die natuurlijk half overbodig is geworden doordat ze geen tabak meer verkopen. Een en ander loopt nu wel in elkaar over... vaak zat dat tijdens het afrekenen ook het bol pakketje word gezocht. Dat blijft toch de meest gouden zet van ah ooit... stoppen met postnl punt zijn, en alleen nog afhaalpunt voor hun eigen bol.com. Want waar ga je nog even snel wat boodschappen halen als daar ook je bol pakket ligt? Niet bij de jumbo waarschijnlijk... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Frame164 schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:00:
[...]

Alles wat een bedrijf doet is marketing. Marketing begint al bij het idee om een bedrijf te beginnen. Als jij op het werk nadenkt over een nieuw product en een plan maakt om dat te maken is dat ook onderdeel van marketing. Het woord marketing wordt op dit forum (en veel andere fora) veel te veel beperkt tot een klein deel van marketing waardoor het vaak een “vies” woord wordt.
Het mooiste zijn altijd de gebruikers die roepen dat ze niet gevoelig zijn voor marketing. Reality shock.... iedereen is gevoelig voor marketing. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

nachtnet schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 12:45:
[...]

[...]

Beide zie je al jaren standaard bij ketens als Poiesz (en bij het voormalige Deen). Die zijn niet de goedkoopste, maar wel heel erg klantgericht.

AH hier is een donker kaal hol, Zitten in hetzelfde complex als de C&A & nu een lege Blokker. De jumbo(s) zijn echt niet aantrekkelijker of beter.
Qua groeten en helpen bedoel je? Dat is overal wel standaard. Het ging mij meer om de transformatie van controleplein naar serviceplein.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

stylezzz schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:11:
Wat dat betreft was het sponsoren van verstappen wel ok. Al kun je je afvragen of dat niet over de top is...f1 is een wereldwijd bekeken sport. Wat hebben ze in mexico aan jumbo :p anyhows, dat kwam uit de hoed van frits en is door de huidige directie gestopt.
De combinatie van de uitstraling van een Lammers en het gedrag van Nederlandse 'supporters' bij de F1 heeft voor de gevleugelde term 'Jumbo publiek' gezorgd. En dat is geen reclame. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Gonadan schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:23:
[...]

De combinatie van de uitstraling van een Lammers en het gedrag van Nederlandse 'supporters' bij de F1 heeft voor de gevleugelde term 'Jumbo publiek' gezorgd. En dat is geen reclame. ;)
Als dat waar zou zijn zou er geen partij meer te vinden zijn om een eredivisieclub te sponsoren. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

stylezzz schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:31:
Als dat waar zou zijn zou er geen partij meer te vinden zijn om een eredivisieclub te sponsoren. ;)
Zou je denken, toch is het waar. Maar misschien levert het hen juist ook weer bepaalde klandizie op. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
stylezzz schreef op zaterdag 11 januari 2025 @ 13:18:
[...]

Het mooiste zijn altijd de gebruikers die roepen dat ze niet gevoelig zijn voor marketing. Reality shock.... iedereen is gevoelig voor marketing. ;)
Dat inderdaad. "Ik niet gevoelig voor marketing, ik doe mijn boodschappen gewoon bij de Aldi." En hoe ben je zover gekomen om naar Aldi te gaan? Zelfs de locatie van een winkel is marketing.

En op deze site zien we het ook continu. De meeste voor- of tegenstanders van een merk zijn dat niet geworden doordat ze zelf uitgebreid onderzoek hebben gedaan naar een bedrijf en producten. Ook dat is omdat de marketing van een bepaald bedrijf een snaar heeft geraakt.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• KLX16
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 00:19
En dan Lidl met zijn nieuwe zelfscankassa, met nu een weegschaal er naast waar je na het scannen je product op moet leggen, of gelijk in de tas of krat, waarvan het gewicht wordt bepaald.
De winkelbediende moest vijf keer komen omdat ik het niet in de volgorde deed zoals de it man het bedacht had. Tijdrovend. Ben er dan ook helemaal klaar mee. Een voor een, ik mag toch drie dezelfde producten, waarvan een in de scan hand, drie keer scannen en dan wegleggen. Beep beep. Loopt het systeem vast.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scheurbuik
KLX16 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 01:57:
En dan Lidl met zijn nieuwe zelfscankassa, met nu een weegschaal er naast waar je na het scannen je product op moet leggen, of gelijk in de tas of krat, waarvan het gewicht wordt bepaald.
De winkelbediende moest vijf keer komen omdat ik het niet in de volgorde deed zoals de it man het bedacht had. Tijdrovend. Ben er dan ook helemaal klaar mee. Een voor een, ik mag toch drie dezelfde producten, waarvan een in de scan hand, drie keer scannen en dan wegleggen. Beep beep. Loopt het systeem vast.
Amen.. de lidl hier is ook mij als klant hierdoor kwijt. Staat nu een hele lange rij voor de (nog 2) beschikbare normale kassa's.
Je kan het op "ander" publiek of nog even wennen gooien, maar ik zeg dat het door de klantonvriendelijke zelfscan komt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Ik snap de discussie over supermarkten niet zo: die kies je primair om de locatie. Welke zit het dichtste bij.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:41
hoevenpe schreef op maandag 13 januari 2025 @ 07:56:
Ik snap de discussie over supermarkten niet zo: die kies je primair om de locatie. Welke zit het dichtste bij.
Niet voor mij, voor de dagelijke boodschap misschien maar voor de acties ga ik meerdere supermarkten af bijna wekelijks, plus eens per maand naar Duitsland voor bepaalde boodschappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
spijkerhoofd schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:07:
Niet voor mij, voor de dagelijke boodschap misschien maar voor de acties ga ik meerdere supermarkten af bijna wekelijks, plus eens per maand naar Duitsland voor bepaalde boodschappen.
Heb een Hoogvliet en Appie op loop/fietsafstand, voor de Lidl of Jumbo moet ik de auto pakken. Dan is de keus snel gemaakt.

Duitsland is een uur rijden en kost 10 liter benzine, dat doen we incidenteel en dan met een leuk hotelletje en lekker uit eten.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:46
KLX16 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 01:57:
Dat systeem werkt zo ontiegelijk slecht, menig medewerker daar is er ook helemaal klaar mee. Heb er onlangs nog een klacht over ingediend. Leverde wel een waardebon op van 15 euro, maar heb de indruk dat het verder niet zo belangrijk voor hen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 13:41
hoevenpe schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:35:
[...]

Heb een Hoogvliet en Appie op loop/fietsafstand, voor de Lidl of Jumbo moet ik de auto pakken. Dan is de keus snel gemaakt.
Wij hebben enkel de appie op loopafstand en voor de weekendboodschappen gaan we naar een grote supermarkt met de auto om meteen veel aanbiedingen te pakken. Maar dat doen we niet wekelijks, enkel als we of een feestje hebben of veel aanbiedingen hebben.

Duitsland doen we eens per maand en gaan we meteen ook uit eten, een late lunch zeg maar voor schappelijkere prijzen dan de Nederlandse horeca met grotere porties, we kopen ook meteen bier in en soms andere dranken. De prijsverschillen voor de supermarkt, benzine uit eten en bier compenseert ruim de 10 liter benzine die we verbranden.

Overigens hebben we vrienden in Nijmegen en Arnhem wonen dus even de grens over doen we in combinatie met een bezoek aan hen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:02
spijkerhoofd schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:07:
[...]

Wij doen ook dit.
Plus en AH wekelijks voor aanbiedingen/vers en dan om de week Aldi/DM voor de bulk (dat is voor ons <10 km :*) ).

Die 5 min die ik per week door de aanbiedingen heen scroll besparen bakken met geld. Ik weet dat niet iedereen de ruimte heeft om voorraad op te slaan maar zo bespaar je toch heel wat geld op jaarbasis. Zou het niet over mijn hart kunnen krijgen om maar gewoon blind uit het rek te trekken (zie genoeg mensen die1 zakje vaatwastabletten kopen).

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:26

ericplan

5180 Wp PV

Het zou schelen als drogisten en supermarkten stoppen met die 1+1 acties en de prijzen gewoon verlagen. Op sommige boodschappen scheelt het zoveel dat het slecht voelt als je het een keer moet kopen terwijl het niet in de aanbieding is. Onze koffievoorraad is gebaseerd op de frequentie van de aanbiedingen.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedster
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 13:51
ericplan schreef op maandag 13 januari 2025 @ 08:49:
Het zou schelen als drogisten en supermarkten stoppen met die 1+1 acties en de prijzen gewoon verlagen. Op sommige boodschappen scheelt het zoveel dat het slecht voelt als je het een keer moet kopen terwijl het niet in de aanbieding is. Onze koffievoorraad is gebaseerd op de frequentie van de aanbiedingen.
Helemaal mee eens. Ik denk altijd ik heb de vorige keer teveel betaald.

never argue with a moderator, he will shut your account down.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mesque
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 15:09
hoevenpe schreef op maandag 13 januari 2025 @ 07:56:
Primair op gemak. Wij hebben een Dirk, Vomar en AH in een straal van 50 meter van elkaar en een Lidl 300 meter verderop. Het gemak van de AH vind ik nergens; met de zelfscanner door de winkel lopen, alles meteen onderin in de kinderwagen gooien en vervolgens het afrekenen binnen 30 seconden; zelfscanner (niet de mobiele telefoon) terug in het rek, bonuskaart scannen en meteen afrekenen. Dat gemak zie ik bij de andere winkels niet; Vomar heeft überhaupt geen zelfscan en bij de Lidl het onpraktische proces zoals hierboven beschreven. Als de AH op wat loopafstand zat, zou ik daar graag voor omlopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 07:42
Klopt. Net als wasmiddel-capsules. Als je die zonder aanbieding koopt van een A-merk dan schrik je je ook een ongeluk. Zoals deze. Koop je die zónder aanbieding dan betaal je omgerekend ongeveer 75 cent per wasbeurt (!). In de sale zijn ze dan weer 1+1 en daarmee uiteindelijk maar nét iets duurder dan het B-merk, waardoor je als klant toch denkt "ah, voor een duppie meer zit ik op de eerste rang". Terwijl dat B-merk wat altijd die lage prijs heeft waarschijnlijk net zo goed functioneert.

PS: Ik heb met mijzelf een afspraak gemaakt dat ik 1+1 producten alleen koop wanneer dit dingen zijn die ik niet méér ga gebruiken als ik er meer van in huis heb. Ik laat mij dus niet verleiden tot 2 zakken chips als ik die niet al van plan was te kopen. Maar koop wel vaatwastabletten, koffiecups, tandpasta etc als 1+1. Ik ga immers niet vaker mijn tanden poetsen als ik meer tandpasta op voorraad heb. Maar als ik die twee zakken chips koop eet ik die meteen op ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Mesque schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:08:
[...]

Primair op gemak. Wij hebben een Dirk, Vomar en AH in een straal van 50 meter van elkaar en een Lidl 300 meter verderop. Het gemak van de AH vind ik nergens; met de zelfscanner door de winkel lopen, alles meteen onderin in de kinderwagen gooien en vervolgens het afrekenen binnen 30 seconden; zelfscanner (niet de mobiele telefoon) terug in het rek, bonuskaart scannen en meteen afrekenen. Dat gemak zie ik bij de andere winkels niet; Vomar heeft überhaupt geen zelfscan en bij de Lidl het onpraktische proces zoals hierboven beschreven. Als de AH op wat loopafstand zat, zou ik daar graag voor omlopen.
De Dirk zelfscan(ner) werkt vergelijkbaar met de AH en is zonder klantenkaart te gebruiken zonder in te leveren op gemak. Ik vindt het zelf makkelijker/fijner werken omdat je niet een klantenkaart twee afzonderlijke keren moet scannen.

Ideale super, geen geneuzel met spaaracties, klantenkaarten, etc.

[ Voor 9% gewijzigd door Caayn op 13-01-2025 09:16 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Chorro
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 15:46
Caayn schreef op maandag 13 januari 2025 @ 09:13:
[...]
Ideale super, geen geneuzel met spaaracties, klantenkaarten, etc.
En goedkoop. Waar de Plus 8,99 vraagt voor een pak Bon Bebe babyvoeding, betaal je 6,49 voor exact dezelfde bij de Dirk. Die stoppen gewoon 2,5 euro per pak in hun zak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 14:41
't meest vervelende van de zelfscans vind ik dat elke supermarkt ze net wat anders implementeert.

Bij de AH heb je een klantenkaart nodig, moet je de scanner na afloop in een centrale unit hangen en je klantenkaart scannen bij een kassa
Bij de Jumbo mag je een klantenkaart gebruiken, scan je iets op de kassa en kan je 'm daar ophangen
Bij de Plus moet je iets anders scannen bij de kassa dan bij de Jumbo, heb je ook geen klantenkaart nodig en kan je 'm ook bij de kassa ophangen
Bij de Aldi heb je volgens mij überhaupt geen zelfscan ;)

Maar voor ons zitten de AH, Plus, Aldi, Lidl en Jumbo allemaal ongeveer even ver weg; Als ik snel iets moet halen kies ik eigenlijk altijd voor de AH, de weekboodschappen meestal bij de Jumbo, want dat doen we met de auto en die is dan 't meest praktisch (en de Aldi zit er vlak naast, voor als er iets mist), maar de Jumbo heeft de laatste 1,5 jaar denk ik regelmatig een gat in z'n assortiment en de kwaliteit van groente, fruit & vlees is wisselvallig te noemen.

Ik moet zeggen dat qua zelfscan de Jumbo voor mij 't fijnste werkt maar dat de hoofdreden dat wij naar de Jumbo gaan het feit dat er een fall-back scenario vlakbij zit én er eigenlijk altijd parkeerplek is, niet heel erg voor het merk/ de keten Jumbo pleit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Frame164 schreef op zondag 12 januari 2025 @ 13:41:
Dat inderdaad. "Ik niet gevoelig voor marketing, ik doe mijn boodschappen gewoon bij de Aldi." En hoe ben je zover gekomen om naar Aldi te gaan? Zelfs de locatie van een winkel is marketing.
Iedereen is gevoelig voor marketing, in een bepaalde vorm, maar ik durf wel te stellen dat ik vrij ongevoelig ben voor veel televisierelames. Die richten zich namelijk voornamelijk op de laagste prijs (waar ik een principiële aversie tegen heb) en beweren de beste te zijn omdat *insert club x* dat zegt. Die werken bij mij niet zo. :P
En op deze site zien we het ook continu. De meeste voor- of tegenstanders van een merk zijn dat niet geworden doordat ze zelf uitgebreid onderzoek hebben gedaan naar een bedrijf en producten. Ook dat is omdat de marketing van een bepaald bedrijf een snaar heeft geraakt.
Of vaak gewoon andere voorkeuren. Zo wil de één dat een super gewoon goedkoop is, een andere hecht meer waarde aan opgeruimdheid en uitstraling, weer iemand anders komt er vanwege specifieke producten en ook velen vinden locatie/bereikbaarheid het belangrijkst.
Dat soort voor of nadelen heeft niet zoveel met marketing te maken, maar zijn gewoon feitelijke verschillen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

rik86 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:01:
Bij de AH heb je een klantenkaart nodig, moet je de scanner na afloop in een centrale unit hangen en je klantenkaart scannen bij een kassa
Je kunt ook zonder scanner de winkel in en de producten pas bij de zelfscankassa scannen. Bij mijn weten kan dat prima zonder bonuskaart.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rik86
Gonadan schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:07:
[...]

Je kunt ook zonder scanner de winkel in en de producten pas bij de zelfscankassa scannen. Bij mijn weten kan dat prima zonder bonuskaart.
t grote voordeel van de zelfscan is wat mij betreft dat je alles gelijk in de tas/ tassen kan stoppen en niet bij de kassa daar nog weer tijd aan kwijt bent; Dat voordeel ben je dan wel kwijt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

rik86 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:13:
t grote voordeel van de zelfscan is wat mij betreft dat je alles gelijk in de tas/ tassen kan stoppen en niet bij de kassa daar nog weer tijd aan kwijt bent; Dat voordeel ben je dan wel kwijt
Eens, zo deed ik dat ook altijd (tot ik PUP en bezorgen ontdekt had). Het is ook niet de bedoeling dat je die methode gebruikt voor hele karren vol inderdaad, geeft ook weer zo'n file bij het scanplein. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enigmafan
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online

enigmafan

Front- & backend ontwikkelaar

Gonadan schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:07:
[...]

Klopt, hij blijft wel zeuren dat je bonus mist, en als je echt bonus mist vraagt hij het voor het afrekenen specifiek of je niet je bonuskaart wilt gebruiken maar het kan wel.

Mijn Sinterklaasspel voor de kids

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
Uiteindelijk ingecalculeerd in de reguliere prijs. Keuringsdienst heeft daar eens een aflevering over gemaakt: https://kro-ncrv.nl/teun-gaat-langs-bij-de-oosterburen.

Speelt allemaal in op het gevoel dat we als Nederlanders dan koopjesjager zijn "want aanbieding".
Terwijl de DM (zoals in het item) een lagere prijs vraagt, en zelfs met het Payback spaarsysteem of via de eigen app alsnog korting geeft op A-merken (10-30%).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gielie
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 16:00
Maat je weet toch wel waarom supermarkten dit doen, die 1+1 zijn, in mijn supermarkt, vaak snel uitverkocht en dan neem je iets wat niet in de bonus is of je neemt naast de 1+1 andere artikelen mee of je neemt de 1+1 mee terwijl je het helemaal niet nodig hebt.

conclusie die 1+1 zijn lokkertjes en niet perse "normale' prijzen, ik denk zelfs dat ze op dat artikel geen/weinig winst pakken maar juist op de artikelen eromheen.

"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:42
Gonadan schreef op maandag 13 januari 2025 @ 10:17:
Het is ook niet de bedoeling dat je die methode gebruikt voor hele karren vol inderdaad, geeft ook weer zo'n file bij het scanplein. :P
Aangezien ze het aantal kassa's bij AH steeds meer afbouwen denk ik dat dit niet meer opgaat en het tegenwoordig prima is als je met een volle kar op dat plein gaat zelfscannen. Zou mij niet verbazen als binnenkort een wachtrij voor het zelfscanplein normaal wordt.

Uiteindelijk gaat men toch zoeken naar de ideale balans voor winstoptimalisatie:
Personeel kost geld. Scanapparatuur kost geld en vloeroppervlak. Klanten zijn bereid om een wachttijd te accepteren. Ofwel, hier is een optimalisatiepunt te vinden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 14:35
Bij AH hadden ze ze een app, waarmee je met je phone door de winkel gaat en je de producten met je phone scande, en bij de zelscabnkassa in 1 klap afrekende. Is er niet meer, heb het 1x gedaan, en t was leuke ervaring voor 1 maal, want het kost veel tijd dus ja dan houdt het voor de rest op. Denk dat geen mens het gebruikte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011

Dennis1812

Amateur prutser

Gewoon de Ah app bedoel je?
Daarmee kan je met je telefoon scannen.
Of je pakt zoon terminal.

Ik zie niet in wat jouw voorbeeld anders is.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Ja die AH ap, maar als mijn geheugen me niet in de steek laat, ik kreeg een jaar oid terug een bericht dat het niet meer werkt die functie...?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scheurbuik
vanaalten schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:43:
[...]

Aangezien ze het aantal kassa's bij AH steeds meer afbouwen denk ik dat dit niet meer opgaat en het tegenwoordig prima is als je met een volle kar op dat plein gaat zelfscannen. Zou mij niet verbazen als binnenkort een wachtrij voor het zelfscanplein normaal wordt.
Dat is het bij mijn dichtstbijzijnde jumbo altijd al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Sjah schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:02:
Ja die AH ap, maar als mijn geheugen me niet in de steek laat, ik kreeg een jaar oid terug een bericht dat het niet meer werkt die functie...?
Ik kan met Android gewoon nog zelf scannen met mijn telefoon.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uiiAF9CMo-dBazkEkgkGEYGKyKU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/l2PuHG0xhtGT6WU453G332oO.png?f=fotoalbum_large

Geen idee van Apple. Dat gebruik ik niet. Maar kan mij niet indenken dat Apple die functie niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Dennis1812

Ik zie het al mijn filiaal heeft het niet meer. Je hebt gelijk dat het nog bestaat ja, ik dacht dat niemand het gebruikte en dus helemaal weg was. Want toen ik het die ene keer deed, zag ik mensen verbaasd kijken toen ik de producten bij het uit de de schap pakken, scande.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Het kan nog steeds inderdaad, maar ik pak meestal liever een scanner dan mijn telefoon. Zeker nu je boodschappenlijstje ook gewoon naar de scanner gesynchroniseerd wordt.
Die scanner houdt veel makkelijker vast als je ook nog een tasje vast houdt (en kan beter tegen laten vallen :+ ), sinds de nieuwe varianten scant hij ook gewoon net zo snel als een telefoon.
vanaalten schreef op maandag 13 januari 2025 @ 11:43:
Het idee is dat je dan gewoon een scanner pakt, niet dat je per se naar de kassa moet als je niet wilt zelfscannen zonder scanner. En het kan wel, het mag ook, maar ik denk dat je er zelf ook niet blij van wordt als jij nog alles uitgebreid staat over te laden en er staat een hele rij naar je te kijken.

Een rij bij het scanplein is er nu ook al af en toe, dat kan snel gaan als je wat trage klanten, vragen en controles tegelijk hebt. Maar daarna loopt het weer door. Dat golft vaak een beetje.
Uiteindelijk gaat men toch zoeken naar de ideale balans voor winstoptimalisatie:
Personeel kost geld. Scanapparatuur kost geld en vloeroppervlak. Klanten zijn bereid om een wachttijd te accepteren. Ofwel, hier is een optimalisatiepunt te vinden...
Het personeel is er nog steeds, maar staat nu bij het 'serviceplein'.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 12:38
Sommige mensen hebben nostalgie. Op een overvol terras in de zomer moest je een rugby tackle op een ober uitvoeren voor een biertje.

QR codes op tafel. Kiosk bij de McDonalds. Zelfscan kassa bij de Hema zodat ik niet in de rij hoef te staan? Brilliant.

Maar er zullen altijd plekken zijn met mensen die voor je rennen en buigen. Moet je alleen wel voor betalen. Dat zullen niche spelers worden.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• SgtElPotato
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 16:20
emeralda schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:50:
Sommige mensen hebben nostalgie. Op een overvol terras in de zomer moest je een rugby tackle op een ober uitvoeren voor een biertje.

QR codes op tafel. Kiosk bij de McDonalds. Zelfscan kassa bij de Hema zodat ik niet in de rij hoef te staan? Brilliant.

Maar er zullen altijd plekken zijn met mensen die voor je rennen en buigen. Moet je alleen wel voor betalen. Dat zullen niche spelers worden.
Het is toch ook gewoon zeiken om het zeiken? Daarnaast hebben we tegenwoordig overal een mening over en zijn we andere mensen snel beu als ze het niet doen zoals WIJ dat willen, helaas heel normaal tegenwoordig.

In de supermarkt mensen bezig met een schap vullen? 'Nou dan doen ze dat toch lekker voor of na werktijd...' Kom op man, die mensen gaan wel voor jou op niet werkbare tijden werken zodat jij het super ideaal hebt.

Of in de supermarkt personeel die je begroet terwijl je dat niet wilt, jezus zeg beetje beleefd zijn mag wel. Dan zeg je niks terug, als andere mensen vrolijk en blij zijn en jij niet is dat een jou probleem volgens mij...

Ja bij de een werkt het misschien wat slechter dan bij de ander, maar sommige dingen kom je pas tegen in de praktijk na een uitrol. Ik neem aan dat de meeste wel ervaring hebben in soft/hardware hier dus een beetje begrip mag wel (maar bij die mensen gaat NATUURLIJK nooit iets fout).

Ik volg het topic al een tijdje, maar er is best vaak een negatieve ondertoon en dat ligt (wat mij betreft) bij de mens zelf. Maar dat komt misschien omdat iedereen zo verwend is tegenwoordig.

Zucht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Hier in het winkelcentrum even verderop is nóg een kapper geopend. Of 6 nog niet genoeg was in een winkelcentrum met 34 andere winkels. Ik ben benieuwd hoelang deze het vol gaat houden, want het was de enige kapper die geen klanten had zitten, terwijl de anderen er 2 of meer hadden op de (vroege) maandagmiddag.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Yorinn schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:08:
Hier in het winkelcentrum even verderop is nóg een kapper geopend. Of 6 nog niet genoeg was in een winkelcentrum met 34 andere winkels. Ik ben benieuwd hoelang deze het vol gaat houden, want het was de enige kapper die geen klanten had zitten, terwijl de anderen er 2 of meer hadden op de (vroege) maandagmiddag.
Je denkt toch niet echt dat die er zitten om te verdienen aan kapper zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Kappers zijn de nieuwe internetcafes. Enkel bedoeld om wit te wassen en harddrugs te verkopen.

Net als dakdekkers overigens. Maar dat zijn geen fysieke winkels.

Dat mag de volgende keer met wat meer onderbouwing ;), hier hebben we niet zoveel aan.

[ Voor 23% gewijzigd door Perkouw op 13-01-2025 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autje
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online
Wat ik overigens niet begrijp (uit alleen ervaring bij AH) is waarom bij de zelfscan-pleinen soms kassa's 'gesloten' staan. Het scherm staat toch aan, dus waarom niet open gooien? Nu ontstaan er op sommige momenten toch rijen. Het enige wat ik me kan bedenken is dat er op die momenten niet genoeg personeel is voor de steekproeven, maar doe dan in dat geval minder steekproeven (ik neem aan dat dat parametriseerbaar is gemaakt).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
autje schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:24:
Wat ik overigens niet begrijp (uit alleen ervaring bij AH) is waarom bij de zelfscan-pleinen soms kassa's 'gesloten' staan. Het scherm staat toch aan, dus waarom niet open gooien? Nu ontstaan er op sommige momenten toch rijen. Het enige wat ik me kan bedenken is dat er op die momenten niet genoeg personeel is voor de steekproeven, maar doe dan in dat geval minder steekproeven (ik neem aan dat dat parametriseerbaar is gemaakt).
Bij mij lokaal word dat gedaan tijdens de rustige uren. (lees na een uur of 8 s'avonds) Er is dan nog 1 persoon beschikbaar die zowel het zelfscanplein als de servicebalie bezet moeten houden en als je achter de servicebalie staat kun je maar de helft van het scanplein fysiek zien. Kortom, de andere helft word afgesloten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:20
De supermarkt scanners geven zelf al aan dat ze oplichten.

"Neem de scanner uit de houder die oplicht."

Dat zegt toch al genoeg lijkt mij zo. Je betaalt teveel in de supermarkt.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
Gonadan schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:40:
Het idee is dat je dan gewoon een scanner pakt, niet dat je per se naar de kassa moet als je niet wilt zelfscannen zonder scanner.
Ik snap wel dat AH dat graag wil. Maar als je geen bonuskaart wil gebruiken of om andere redenen de handscanner niet wil gebruiken (bijvoorbeeld omdat je van jezelf weet wat chaotisch te zijn en structureel wel wat vergeet te scannen), dan laat AH je weinig andere opties dan met een volle kar op het zelfscanplein te staan.
En het kan wel, het mag ook, maar ik denk dat je er zelf ook niet blij van wordt als jij nog alles uitgebreid staat over te laden en er staat een hele rij naar je te kijken.
Ik zou mij inderdaad wat ongemakkelijk voelen.
Zo heb ik nu ook, als ik eens ergens in de rij sta, dat ik mij wel eens irriteer aan 'langzame' klanten voor mij. Laatst nog, bij de Mediamarkt stond iemand iets grootst (dure TV ofzo) te betalen met allemaal losse briefjes van €50. Kassamedewerker stond die 1-voor-1 door een geld-scanner te doen... dus ja, dat duurde wel even.
Is dan de klant de schuldige, omdat die kiest voor een toegestane methode van winkelen? Of de winkel, die simpelweg niet de kassa-capaciteit heeft om alle soorten klanten snel genoeg af te handelen?

M'n eerste reactie is dan altijd om mij te ergeren aan een langzame klant. Maar wanneer ik dan bedenk dat de klant niets doet wat niet mag kom ik toch vaak tot de conclusie dat de winkel ook wat te verwijten valt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• SgtElPotato
Dennis1812 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:18:
Kappers zijn de nieuwe internetcafes. Enkel bedoeld om wit te wassen en harddrugs te verkopen.

Maar natuurlijk! Uiteraard baseren we dat op onderbuikgevoelens en dan presenteren we dat als feit. :F

Zucht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rik86
SgtElPotato schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:58:
[...]

Het is toch ook gewoon zeiken om het zeiken? Daarnaast hebben we tegenwoordig overal een mening over en zijn we andere mensen snel beu als ze het niet doen zoals WIJ dat willen, helaas heel normaal tegenwoordig.

In de supermarkt mensen bezig met een schap vullen? 'Nou dan doen ze dat toch lekker voor of na werktijd...' Kom op man, die mensen gaan wel voor jou op niet werkbare tijden werken zodat jij het super ideaal hebt.

Of in de supermarkt personeel die je begroet terwijl je dat niet wilt, jezus zeg beetje beleefd zijn mag wel. Dan zeg je niks terug, als andere mensen vrolijk en blij zijn en jij niet is dat een jou probleem volgens mij...

Ja bij de een werkt het misschien wat slechter dan bij de ander, maar sommige dingen kom je pas tegen in de praktijk na een uitrol. Ik neem aan dat de meeste wel ervaring hebben in soft/hardware hier dus een beetje begrip mag wel (maar bij die mensen gaat NATUURLIJK nooit iets fout).

Ik volg het topic al een tijdje, maar er is best vaak een negatieve ondertoon en dat ligt (wat mij betreft) bij de mens zelf. Maar dat komt misschien omdat iedereen zo verwend is tegenwoordig.
't hangt ook een beetje af van de winkel/ het restaurant waar je heen gaat. In een AH zou ik sneller beschikbaar personeel verwachten dan bij een Lidl. Bij een McDonalds vind ik bestellen via een kiosk heel logisch, bij een all-you-can-eat-tapas restaurant via een tablet ook, bij een restaurant dat 1 of meer Michelin-sterren heeft dan weer minder.

En robotiseren/ automatiseren/ meer naar de klant zelf verleggen, helemaal prima zolang 't maar klantvriendelijk/ makkelijke te bedienen is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:52

de Peer

under peer review

vanaalten schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:44:
[...]

M'n eerste reactie is dan altijd om mij te ergeren aan een langzame klant. Maar wanneer ik dan bedenk dat de klant niets doet wat niet mag kom ik toch vaak tot de conclusie dat de winkel ook wat te verwijten valt.
Ik zou me ook aan de klant ergeren, want die kiest er voor om zo te betalen. Het had nog erger gekund natuurlijk, als hij met munten van 1 euro zou betalen. Ook dat mag, maar zou ik persoon asociaal vinden om te doen omdat je van tevoren weet dat andere klanten daar last van hebben.

De winkel moet dit volgens mij accepteren, dus die kan er niet zo heel veel aan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

SgtElPotato schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:45:
[...]

Maar natuurlijk! Uiteraard baseren we dat op onderbuikgevoelens en dan presenteren we dat als feit. :F
https://wnl.tv/2018/12/05/kapperszaken-witwassen

En zo kan ik je nog na 10sec Google minstens 5 links geven over het algehele probleem en 20 links met voorbeelden van kapperszaken die opgerold zijn.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• SgtElPotato
Dennis1812 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:54:
[...]

https://wnl.tv/2018/12/05/kapperszaken-witwassen

En zo kan ik je nog na 10sec Google minstens 5 links geven over het algehele probleem en 20 links met voorbeelden van kapperszaken die opgerold zijn.
Ik vind inderdaad wat linkjes, maar goed om ze dan gelijk allemaal over één kam te scheren 8)7

Is natuurlijk leuk om uit te typen maar het ligt allemaal wat genuanceerder dan 'ze hebben maar één taak en dat is witwassen'.

Zucht...

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

WAAROM moet iemand iets te verwijten zijn? :?

Het duurt gewoonweg ff wat langer. Nou en?

Dan moet je niet fysiek gaan shoppen, maar lekker alles vanaf je luie stoel bestellen.

Het moet niet gekker worden zeg, ook nog andere mensen/klanten/wensen die in de weg lopen. :+ ;w

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:40:
[...]

Het idee is dat je dan gewoon een scanner pakt, niet dat je per se naar de kassa moet als je niet wilt zelfscannen zonder scanner. En het kan wel, het mag ook, maar ik denk dat je er zelf ook niet blij van wordt als jij nog alles uitgebreid staat over te laden en er staat een hele rij naar je te kijken.

Een rij bij het scanplein is er nu ook al af en toe, dat kan snel gaan als je wat trage klanten, vragen en controles tegelijk hebt. Maar daarna loopt het weer door. Dat golft vaak een beetje.
Ik pak altijd de zelfscan kassa. Geen idee waarom, ben het gewend. En ja daar staat weleens een rij. Als in, 2x per jaar ongeveer moet je een minuut wachten, maar eigenlijk dus bijna nooit. Er zijn simpelweg bij mij veel meer zelfscan kassa's dan dat er ooit gewone kassa's zijn geweest. Laat staan als hoeveel gewone kassa's er ooit open zijn geweest tegelijkertijd.

En nu is het volgende mijn N=1 ding waar andere vast anders over denken, maar ook gezien hetgeen eerder werd gepost van de rant in het parool: Ik vind zulk soort dingen helemaal prima, en maak er gebruik van. Maar ik verwacht wel dat de winkel / restaurant de noodzakelijke dingen geeft aan mij. Dus zelfscannen, al dan niet met een AH scanner: Prima. Bij de McDonalds een kiosk gebruiken: Prima. Als ergens een terrasje is oid waar je zelf op een tablet je bestelling moet indrukken: Prima. Maar moet ik verplicht met QR codes gaan kloten op mijn telefoon, met een eigenlijk te klein scherm om alles te bekijken, dan ben je mij kwijt. (En misschien vind ik ook dat wel compleet normaal over 10 jaar).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Nu online
de Peer schreef op maandag 13 januari 2025 @ 13:51:
[...]

Ik zou me ook aan de klant ergeren, want die kiest er voor om zo te betalen. Het had nog erger gekund natuurlijk, als hij met munten van 1 euro zou betalen. Ook dat mag, maar zou ik persoon asociaal vinden om te doen omdat je van tevoren weet dat andere klanten daar last van hebben.

De winkel moet dit volgens mij accepteren, dus die kan er niet zo heel veel aan doen.
Jeetje… waarom zou het asociaal zijn van die klant dat jij het geduld niet kunt opbrengen om iets langer te wachten?

Wat een reacties hier zeg. 8)7

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjah
Yup geduld is een schone zaak, maar als iemand met duppies komt betalen, en moet het dan ook nog uittellen, voel ik ook irritatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 13:47
[...]

Een winkel moet dat niet, die mag gerust contact geld weigeren.

Maar als iemand contact wil betalen en de winkel accepteert dat, dan duurt het wat langer.

Aangaande Jumbo/AH - n=1 - in mijn dorp vind ik de Jumbo veel fijner en klantvriendelijker. Veel behulpzamer, ook bij het zoeken naar producten en zo.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
Ik zou eerder tot de conclusie komen dat ik mezelf niet zo moet ergeren eraan en me niet moet lopen haasten om misschien 30 seconden te "besparen", nergens goed voor naar mijn mening.
Niet dat me dat altijd lukt, maarja nobody is perfect ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
Sjah schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:33:
Yup geduld is een schone zaak, maar als iemand met duppies komt betalen, en moet het dan ook nog uittellen, voel ik ook irritatie.
Wie niet? Alleen maakt dat iemand nog niet asociaal. ;)

Een beetje verdraagzaamheid mag best, ook tijdens het winkelen. Als ik op zaterdag door het centrum loop om te winkelen irriteer ik me ook kapot (aan zo’n beetje alles). Maar ik was het toch echt zelf die de keus maakte om op zaterdag te gaan, dat kan je anderen toch echt niet kwalijk nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
Pat911 schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:43:
[...]

Een winkel moet dat niet, die mag gerust contact geld weigeren.

Maar als iemand contact wil betalen en de winkel accepteert dat, dan duurt het wat langer.

Aangaande Jumbo/AH - n=1 - in mijn dorp vind ik de Jumbo veel fijner en klantvriendelijker. Veel behulpzamer, ook bij het zoeken naar producten en zo.
Als je contant geld/pinpas betalingen wilt weigeren moet dit heel duidelijk zichtbaar zijn voor de klant.
Dat lukt de meeste winkels vooral goed als het om grote coupures gaat.

Ik vermoed dat de winkel in kwestie (Media Markt) het risico niet wil lopen dat mensen met veel contant geld niet bij hun komen winkelen. Er zal op die manier genoeg zwart geld terug de economie invloeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Gr4mpyC3t schreef op maandag 13 januari 2025 @ 14:25:
[...]

Jeetje… waarom zou het asociaal zijn van die klant dat jij het geduld niet kunt opbrengen om iets langer te wachten?

Wat een reacties hier zeg. 8)7
Geduld opbrengen heeft niets met het asociaal zijn te maken, ik begrijp niet hoe je dat verband legt.

Mijn punt is dat die klant heel goed beseft dat hij de boel gigantisch ophoudt door met 2000 euromunten te betalen. Als je dat al doet, vraag dan van tevoren even wat het rustigste moment van de week is en kondig het aan van tevoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Holzschuh

Zwart Geld heeft ook een functie, is niet altijd slecht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 16:26

ericplan

5180 Wp PV

Scheurbuik schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:08:
[...]
Dat is het bij mijn dichtstbijzijnde jumbo altijd al.
Bij mijn Jumbo zijn twee van de vier bemande kassa’s verdwenen en zijn er negen zelfscankassa’s voor teruggekomen. Daarmee zijn de wachttijden vrijwel verdwenen. Dat er vier bemande kassa’s tegelijk open waren was een zeldzaamheid. De meeste vakkenvullers mogen (of kunnen) geen kassa draaien.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Sjah schreef op maandag 13 januari 2025 @ 15:56:
@Holzschuh

Zwart Geld heeft ook een functie, is niet altijd slecht.
pardon?
Bedoel je niet, contant geld?

Wanneer is zwart geld niet slecht volgens jou?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
de Peer schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:08:
[...]

pardon?
Bedoel je niet, contant geld?

Wanneer is zwart geld niet slecht volgens jou?
Mijn leraar economie noemde zwart geld het smeermiddel van de maatschappij, is dat zo moeilijk..
Als iemand zwart een huis de muren gaat sausen, terwijl dat anders gewoon niet gebeurt...zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Sjah schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:12:
[...]

Mijn leraar economie noemde zwart geld het smeermiddel van de maatschappij, is dat zo moeilijk..
Als iemand zwart een huis de muren gaat sausen, terwijl dat anders gewoon niet gebeurt...zoiets?
dat kan, maar dat moet je dan niet 'niet slecht' noemen. Is gewoon belastingontduiking toch.

[ Voor 4% gewijzigd door de Peer op 13-01-2025 16:24 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Nu online
de Peer schreef op maandag 13 januari 2025 @ 15:52:
[...]

Geduld opbrengen heeft niets met het asociaal zijn te maken, ik begrijp niet hoe je dat verband legt.

Mijn punt is dat die klant heel goed beseft dat hij de boel gigantisch ophoudt door met 2000 euromunten te betalen. Als je dat al doet, vraag dan van tevoren even wat het rustigste moment van de week is en kondig het aan van tevoren.
Laten we je post er nog even bijpakken.
[...]

Je schrijft zelf dat je iemand asociaal vindt omdat diegene ervoor kiest om met contant geld te betalen, waardoor jij langer moet wachten. Daarmee zeg je eigenlijk dat die persoon geen rekening met jou houdt. Maar draai het eens om: zou het niet juist sociaal van jou zijn om wat geduld op te brengen en die persoon rustig te laten betalen?

Bovendien stel je dat iemand die contant wil betalen dat maar op een ander moment moet doen, zodat jij er geen last van hebt. Maar laten we eerlijk zijn: het is heel simpel. Jij maakt ook constant keuzes in je leven. Je hebt er zelf voor gekozen om naar een winkel te gaan, met het bijbehorende risico dat je even in de rij moet wachten.

Je had er ook voor kunnen kiezen om op een rustiger moment te gaan winkelen, maar dat heb je niet gedaan. In plaats daarvan wijs je naar anderen alsof zij het probleem zijn. Kortom, jij hebt een probleem en verwacht dat anderen het voor je oplossen, in plaats van dat je zelf naar een oplossing zoekt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• de Peer

de Peer

under peer review

Gr4mpyC3t schreef op maandag 13 januari 2025 @ 16:24:
[...]

Laten we je post er nog even bijpakken.

[...]

Je schrijft zelf dat je iemand asociaal vindt omdat diegene ervoor kiest om met contant geld te betalen, waardoor jij langer moet wachten. Daarmee zeg je eigenlijk dat die persoon geen rekening met jou houdt. Maar draai het eens om: zou het niet juist sociaal van jou zijn om wat geduld op te brengen en die persoon rustig te laten betalen?

Bovendien stel je dat iemand die contant wil betalen dat maar op een ander moment moet doen, zodat jij er geen last van hebt. Maar laten we eerlijk zijn: het is heel simpel. Jij maakt ook constant keuzes in je leven. Je hebt er zelf voor gekozen om naar een winkel te gaan, met het bijbehorende risico dat je even in de rij moet wachten.

Je had er ook voor kunnen kiezen om op een rustiger moment te gaan winkelen, maar dat heb je niet gedaan. In plaats daarvan wijs je naar anderen alsof zij het probleem zijn. Kortom, jij hebt een probleem en verwacht dat anderen het voor je oplossen, in plaats van dat je zelf naar een oplossing zoekt.
tsja ik zal er maar niet nogmaals op in gaan want dat wordt nog meer topic-vervuiling, maar ik geloof dat we elkaar niet begrijpen, of niet willen begrijpen.

is bovendien een niet bestaand scenario, ik ben al jaren niet meer in een fysieke winkel geweest om een apparaat te kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door de Peer op 13-01-2025 16:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ik snap wel dat AH dat graag wil. Maar als je geen bonuskaart wil gebruiken of om andere redenen de handscanner niet wil gebruiken (bijvoorbeeld omdat je van jezelf weet wat chaotisch te zijn en structureel wel wat vergeet te scannen), dan laat AH je weinig andere opties dan met een volle kar op het zelfscanplein te staan.
Tja, als je alle alternatieven om één of andere reden wegstreept dan blijft er natuurlijk altijd maar één optie over. ;)
Ik zou mij inderdaad wat ongemakkelijk voelen.
Zo heb ik nu ook, als ik eens ergens in de rij sta, dat ik mij wel eens irriteer aan 'langzame' klanten voor mij. Laatst nog, bij de Mediamarkt stond iemand iets grootst (dure TV ofzo) te betalen met allemaal losse briefjes van €50. Kassamedewerker stond die 1-voor-1 door een geld-scanner te doen... dus ja, dat duurde wel even.
Is dan de klant de schuldige, omdat die kiest voor een toegestane methode van winkelen? Of de winkel, die simpelweg niet de kassa-capaciteit heeft om alle soorten klanten snel genoeg af te handelen?

Mijn eerste reactie zou zijn dat ik dan gewoon even wacht. Hoeveel briefjes kunnen dat nou geweest zijn? Als je nu altijd bij die winkel een kwartier in de rij staat te wachten dan zou ik het snappen, maar wachttijden schommelen nu eenmaal een beetje. Soms zit het mee, soms zit het tegen.

Waar ik meer moeite mee heb zijn mensen die gewoon ontieglijk inefficiënt bezig zijn. Eerst op de telefoon pielen tot de cassière drie keer het bedrag genoemd heeft, dan pas gaan grabbelen in de immense tas voor een portemonnee. En als dat betalen gelukt is pas na gaan denken over het leeg ruimten van de toonbank/loopband en de handtas weer moeten ordenen zodat de cassière niet door kan met een volgende klant.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

de Peer schreef op maandag 13 januari 2025 @ 15:52:
[...]

Gelukkig ging het om briefjes van vijftig, dus een klein stapeltje, en niet om 2000 euromunten. Laten we het perspectief wel even gelijk houden in een discussie anders gaat het nergens heen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online

[mbr]Dat mag de volgende keer met wat meer onderbouwing ;), hier hebben we niet zoveel aan.[/]
Wat dacht je dan van die alarmlijn medewerkers? De hele tijd de politie en andere hulpdiensten ergens met het kluitje het bos in sturen, zodat zijn criminele vrienden ongestoord hun slag kunnen slaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Ja, zeker het regionaal servicecentrum kan je prima opheffen en veranderen in een digitaal meldpunt.
Maar ik heb geen drol te zeggen over de politie.

Daarbij is politie geen fysieke winkel.
En als je doelt op mijn beroep, ook binnen de ambulancezorg hebben we geen fysieke winkels.
En binnen de ambulancezorg doen we vrij weinig met boeven. Behalve als de politie dat vraagt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
[...]

Er zijn ook genoeg pin-only winkels, dus “moeten” vind ik twijfelachtig. Als deze winkel bewust de keuze gemaakt heeft om cash toe te staan, tsja, dan zal je soms dit soort situaties krijgen en moet je er denk ik ook niet over zeuren. Een goed alternatief vind ik om één cash-kassa open te gooien, dan staan de mensen die dat perse willen lekker samen in dezelfde wachtrij en kan de rest met pin vlot door. Dat zag ik oa de laatste keer dat ik in de Ikea was hier in Utrecht

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:28
emeralda schreef op maandag 13 januari 2025 @ 12:50:

"Rennen en buigen", lekker denigrerend. Ik heb zo'n winkel en ik ben echt niet minder dan jij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Valorian schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:19:
[...]

Er zijn ook genoeg pin-only winkels, dus “moeten” vind ik twijfelachtig. Als deze winkel bewust de keuze gemaakt heeft om cash toe te staan, tsja, dan zal je soms dit soort situaties krijgen en moet je er denk ik ook niet over zeuren. Een goed alternatief vind ik om één cash-kassa open te gooien, dan staan de mensen die dat perse willen lekker samen in dezelfde wachtrij en kan de rest met pin vlot door. Dat zag ik oa de laatste keer dat ik in de Ikea was hier in Utrecht
nou, dat zie ik dus ook bij mijn AH, zeg 15 zelfscan, en 2 kassa's waarvan bijna altijd maar 1 open. Ben daar niet voor om de cash-mensen zo te treiteren, want wat gebeurt er zodra pin uitvalt?? Juist, je hebt maar 1 mogelijkheid waarmee je dan weg komt, CASH..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:28

[mbr]Dat mag de volgende keer met wat meer onderbouwing ;), hier hebben we niet zoveel aan.[/]
Lekker generaliserend. Ja, het is bekend dat relatief veel van dit soort zaken als dekmantel fungeren maar er is een andere reden dat je ze nu steeds vaker ziet: De huurprijzen van winkelpanden zijn flink gedaald waardoor ze binnen het bereik komen van kapperszaken, nagelsalons, etc, zaken waarvoor de huur op A1 lokaties voorheen te hoog was. Een groot deel is gewoon bonafide. Wel vind ik het een verschraling van het aanbod.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:16

DDX

Sjah schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:23:
[...]

nou, dat zie ik dus ook bij mijn AH, zeg 15 zelfscan, en 2 kassa's waarvan bijna altijd maar 1 open. Ben daar niet voor om de cash-mensen zo te treiteren, want wat gebeurt er zodra pin uitvalt?? Juist, je hebt maar 1 mogelijkheid waarmee je dan weg komt, CASH..
Bij mijn ah staat ook een (of 2?) muntgeld zefscan automaat.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
DDX schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:29:
[...]

Bij mijn ah staat ook een (of 2?) muntgeld zefscan automaat.
Nog nooit gezien of van gehoord, haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Tsja, iedereen mag er persoonlijk wat van vinden natuurlijk. Ik vind er ook wat van, namelijk dat de minimale kans op pinstoring en daar veel cashkassa's voor openhouden niet opweegt tegen het gemak van alle andere dagen snel een winkel in en uit kunnen. Maar dat is persoonlijk.

Wat ik lastiger vind is dat er behoorlijk veel diefstal is bij zelfscans (ondanks de steekproeven). De kosten daarvan worden uiteraard verdisconteerd in de prijzen van de artikelen (het moet ergens vandaan komen). Dus indirect betaal ik mee aan de boodschappen van de winkeldief, dat is wel jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Ook dit is iets wat de nederlandse consument aan zichzelf te danken heeft met zijn koopgedrag. We zijn met zijn alleen aanbiedingsverslaafd geworden.....

https://www.rtl.nl/nieuws...s-zijn-verslaafd-komen-er

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Sjah schreef op maandag 13 januari 2025 @ 17:23:
[...]

Bij mijn AH is verbouwing geweest, en nu kan je ook net als wat @DDX noemde bij sommige zelfscan kassa's met cash betalen. Geen hond gebruikt het.

En wat zou het alternatief zijn? Een hele zooi cassieres op standby hebben staan voor die enkele keer dat pin uitvalt? Daar zijn makkelijkere methoden voor tbh.
Pagina: 1 ... 126 ... 134 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels