De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 125 ... 133 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
ehtweak schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:09:
Wat rekent die juwelier van jou dan voor 'dure montage'?
Stel dat hij er een half uurtje mee bezig is, minstens 50 euro incl. BTW
Ja dat is reeel, de gemiddelde ICT'er heeft een hoger uurtarief.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-06 14:09
Gonadan schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 09:43:
[...] Heel erg bijzonder inderdaad. Als je ziet wat men in dit topic allemaal te klagen heeft over drukte, wachttijden, bereikbaarheid van fysieke winkels, de kwaliteit van geleverde producten en waarom dat dus prut is. En dan gaan er hele hordes mensen in de rij staan voor een veel te duur zakje met frituurvet volgezogen deegsponzen.

* Gonadan kan er met de pet niet bij
@Gonadan Heerlijk; heb je er niet een gehad? Ik moest een kleine 10 minuten wachten op overheerlijke verse bollen, met krenten (vroeger met sucade), poedersuiker erop en smullen. Ook nog wat extra bollen gekregen, door gewoon aardig te doen (ze hebben ook een viskraam). OFF TOPIC: En nu is het tijd om het vet eraf te werken; ik ben niet alleen (Tweakers Weight Loss Challenge Part 41)!

In het lokale winkelcentrum ernaast was het weer goed druk! We hebben er een dierenspeciaalzaak bij in een unit die jaren leeg stond, en we hebben een lege unit erbij waar eerst de Blokker zat ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:28

Dennis1812

Amateur prutser

ehtweak schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:09:
We gaan het zien. Maar imho krijg ik gewoon een Panasonic MT920 in een Citizen zakje via AE.

En hoezo moet er BTW overheen? Die genoemde prijzen zijn al inclusief BTW. En waren nog zonder montage...
Wat rekent die juwelier van jou dan voor 'dure montage'?

Trouwens, een paar jaar geleden, liet ik het werk over aan de professionals:
ehtweak in "Het algemeen horloge topic - Deel 8"
met dit resultaat. :-(
Wisselt per soort horloge. Dus voor jouw situatie kan ik daar geen antwoord op geven.
Voor mijn horloge (waterdicht 25m) was dat €17.50 incl batterij. Vond ik best schappelijk. Daarnaast heb ik zelf niet de tools en vind ik het fijn hem in het zwembad om te kunnen houden.

Het kan best dat Ali de originele opstuurt. Maar ik denk persoonlijk dat de juwelier dat risico niet loopt en voor zekerheid gaat.
En BTW moeten ze (dacht ik?) heffen over alles wat over de toonbank gaat daar. En winst moeten ze maken om te blijven bestaan.
Arbeidsloon voor montage kan je dus sowieso uitsparen als je zelf alle materialen hebt daarvoor.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 21:31
Dennis1812 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 21:47:
[...]

Wisselt per soort horloge. Dus voor jouw situatie kan ik daar geen antwoord op geven.
Voor mijn horloge (waterdicht 25m) was dat €17.50 incl batterij. Vond ik best schappelijk. Daarnaast heb ik zelf niet de tools en vind ik het fijn hem in het zwembad om te kunnen houden.

Het kan best dat Ali de originele opstuurt. Maar ik denk persoonlijk dat de juwelier dat risico niet loopt en voor zekerheid gaat.
En BTW moeten ze (dacht ik?) heffen over alles wat over de toonbank gaat daar. En winst moeten ze maken om te blijven bestaan.
Arbeidsloon voor montage kan je dus sowieso uitsparen als je zelf alle materialen hebt daarvoor.
Btw gaat over het bedrag dat over de toonbank gaat, maar de btw van de inkoop kunnen ze weer aftrekken. Dus als jij het voor 20 euro inkoopt (incl 21% btw), kan de winkel de btw (3.50) euro aftrekken. Als ie het dat voor 40 euro verkoopt, geeft dat 33 (excl)+ 7.0 (btw).

Effectief koopt de winkel dus voor 16.50 en verkoopt het voor 33. Redelijke marge.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:28

Dennis1812

Amateur prutser

Ja, eerlijk schrok ik niet zo van de 40 euro als een origineel tussen de 20 en 30 kost om zelf online te bestellen.
Maar misschien ligt dat aan mij.

Persoonlijk zou ik voor t gemak gegaan zijn en gezegd hebben: prima, maar voor 5 tientjes totaal zet je hem er gelijk in?
En dan heb je grote kans dat ze ja hadden gezegd. Had je wellicht nog garantie op montage en zekerheid op een originele accu.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
ehtweak schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:06:

Tja, sorry dat ik geen medelijden heb met die lokale winkelier. :|
Maar dan ook niet klagen als jouw werkgever jouw werk overhevelt naar een goedkoper land.... Of dat alle winkels verdwijnen.

[ Voor 5% gewijzigd door Frame164 op 02-01-2025 22:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
Scheurbuik schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 22:01:
[...]

Effectief koopt de winkel dus voor 16.50 en verkoopt het voor 33. Redelijke marge.
Minimale bruto marge om er wat (in totaal) aan over te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
stylezzz schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 19:13:
[...]

Wait... whut? Zijn die oliebollentests ook niet meer dan een stukje marketing dan? ;)
Met een beetje mazzel gratis marketing voor de oliebollenbakker :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Frame164 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 22:19:
[...]

Maar dan ook niet klagen als jouw werkgever jouw werk overhevelt naar een goedkoper land.... Of dat alle winkels verdwijnen.
Die dag ga ik niet meer meemaken, daar ben ik niet bang voor.
werk op een VO scholengemeenschap

En wat betreft dat de fysieke winkels verdwijnen? Welnu, de tendens is al tig jaar tanende. Ook daar niks nieuws. (ik ga al wat langer mee dan de meesten alhier).

[ Voor 18% gewijzigd door ehtweak op 02-01-2025 23:32 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bassie2488
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 07-01 11:19
Een scholengemeenschap nog paar jaar dan is ai ver genoeg hebben we geen docenten en scholen meer nodig dan kan ali uit India het programme schrijven voor 3 euro per uur..

Op aliexpress is meer nep dan wat er in het kabinet zit. Als dat batterijtje gaat lekken ben je verder van huis. Dit is meer een voorbeeld van gokken en risico nemen dan dat de juwelier echt extreem duur is. Hij zal dat batterijtje inderdaad niet zovaak verkopen dat die daar een echt inkoop kanaal voor heeft. En dan krijg je batterij + verzendkosten + marge. Dus zo gek is die 40 euro nog niet want hij moet wel garant staan voor de kwaliteit en dan had je bij hem terecht gekunt als die batterij niet goed was geweest.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

@bassie2488 Tuurlijk, wat betreft die AI op scholen. ;w
't Is niet te hopen voor de nieuwe(re) generaties EN de rest van de samenleving.

FYI: wat betreft AE.
Ik bestel al >15 jaar online spullen uit China. Vooral zaken als elektronica en knutselonderdelen. Nog nooit in al die tijd nep spullen ontvangen. Gewoon altijd wat geadverteerd werd.
Dus ja, als je bijvoorbeeld een Arduino besteld, is dat niet de oorspronkelijke, zoals ooit gemaakt in Italië. Maar gewoon 'Made in China'. En dat staat er ook bij. Is niks mis mee.
En ja, je moet natuurlijk blijven opletten. Maar dat geldt eigenlijk voor alle winkels, zowel online als fysiek, zowel toen als nu, zowel hier als daar.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

bassie2488 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 08:50:
Dus zo gek is die 40 euro nog niet want hij moet wel garant staan voor de kwaliteit en dan had je bij hem terecht gekunt als die batterij niet goed was geweest.
En wat betreft garant staan voor de kwaliteit?!? Woeha.
Heb je deze wel gelezen:
ehtweak in "Het algemeen horloge topic - Deel 8"

Toen dacht ik ook, laat ik eens de professionals inschakelen. Nou, dat heb ik geweten. ;w :(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Je bedoelt dat je toen heel lang hebt moeten zoeken tot je eindelijk online een zelfbenoemd professional vond die het wilde doen en dat het toen tegen viel. Wat heeft dat met de kwaliteit die een lokale juwelier wil leveren te maken?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
ehtweak schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 09:05:
@bassie2488 Tuurlijk, wat betreft die AI op scholen. ;w
't Is niet te hopen voor de nieuwe(re) generaties EN de rest van de samenleving.
Als we ook op dat gebied willen gaan achterlopen moeten we inderdaad geen AI in het onderwijs toelaten. Maar aangezien AI niet stopt is het misschien toch wel handig om leerlingen en studenten er mee om te leren gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Frame164 schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:55:
[...]

Als we ook op dat gebied willen gaan achterlopen moeten we inderdaad geen AI in het onderwijs toelaten.
Hè?
Dus als we niet gaan willen achterlopen dan moet we wel AI in het onderwijs toelaten?

Want @bassie2488 zei:
"Een scholengemeenschap nog paar jaar dan is ai ver genoeg hebben we geen docenten en scholen meer nodig dan kan ali uit India het programme schrijven voor 3 euro per uur.."
Of snap ik het nou niet?

BTW: er wordt wel degelijk gebruik gemaakt van b.v. ChatGPT, maar dan ter ondersteuning. Da's heel want anders dan een AI entiteit die les geeft!
We hebben het diverse malen geprobeerd, maar ChatGPT levert gewoonweg GEEN betrouwbare natuurkundige opgaven. Al diverse keren 'betrapt' op fouten. En als je dan aangeeft dat 'ie dat moet corrigeren, krijg je een bedankje voor je opmerkzaamheid om vervolgens dezelfde soort fout nog een keer te maken. :F ;w

Maar we dwalen af...

[ Voor 29% gewijzigd door ehtweak op 03-01-2025 17:07 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:38

Fiber

Beaches are for storming.

Vorig jaar is de Blokker omgevallen. Welke grote keten verwachten we dat dit jaar over de kop gaat...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Gonadan schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 16:05:
Je bedoelt dat je toen heel lang hebt moeten zoeken tot je eindelijk online een zelfbenoemd professional vond die het wilde doen en dat het toen tegen viel. Wat heeft dat met de kwaliteit die een lokale juwelier wil leveren te maken?
Grappig, heel grappig. :|
Ik heb destijds, het vernoemde geval met de reparatie van een andere Citizen, gezocht naar een juwelier die het wilde doen. Vond er uiteindelijk eentje, maar die stuurde alsnog de boel op naar Citizen in Duitsland en die beschadigde het horloge.
En verantwoording nemen voor de aangenomen, en betaalde opdracht, wilde men niet. :-(

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:12
Ik vermoed nu ook wel dat de lokale juwelier of horlogereparateur het lastig heeft. Behalve de high-end markt met rolexen etc. Is de onderkant van de markt volgens mij grotendeels over op smartwatches gegaan. En daar valt weinig meer aan te repareren....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 22:49
Fiber schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 17:02:
Vorig jaar is de Blokker omgevallen. Welke grote keten verwachten we dat dit jaar over de kop gaat...? O-)
De HEMA is een goede kanshebber.

Investeringsmaatschappij Lion Capital heeft ze in het verleden opgezadeld met een enorme schuldenlast en dat slepen ze gedeeltelijk nog steeds met zich mee.

https://mtsprout.nl/leide...r-de-waard-alles-moet-weg

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Fiber schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 17:02:
Ik zie nog wel wat gebeuren in de kledingbranche. Lees h&m, zara etc. Niet perse faillisement ofzo, maar sluiting van onrendabele winkels etc.
edit:
c&a kan hier ook onder vallen word hieronder genoemd

[ Voor 8% gewijzigd door stylezzz op 03-01-2025 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:29
Tja das best een maatschappelijk iets dat je aansnijdt. Bedoel, een advocaat, een datingcoach of een afkick-kliniek zijn vaak ook mensen die zichzelf erg goed vinden. Of je daar succes hebt is nogal eens de vraag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scheurbuik
JukeboxBill schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 19:10:
[...]

De HEMA is een goede kanshebber.

Investeringsmaatschappij Lion Capital heeft ze in het verleden opgezadeld met een enorme schuldenlast en dat slepen ze gedeeltelijk nog steeds met zich mee.

https://mtsprout.nl/leide...r-de-waard-alles-moet-weg
Hema is gewoon winstgevend, die valt dus echt in 2025 niet om. En schulden bij je eigenaar is geen probleem zolang je operationeel maar geld binnenharkt. (De manier om geen winstbelasting te betalen).

Buiten de belastingdienst zal nooit een schuldeiser een toko laten klappen die zijn lening/schuld (deels) betaalt.

C&A staat bij mij hoger op het lijstje, al is dit heel moeilijk inzicht in te krijgen

[ Voor 5% gewijzigd door Scheurbuik op 03-01-2025 19:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-06 18:50

H-W

Nou ik denk niet dat C&A failliet zal gaan in 2025. Ze herstructureren geregeld, waardoor onrendabele winkels sluiten, maar ze openen ook geregeld nieuwe winkels. De familie Brennickmeijer (eigenaar van C&A via Cofra Holding, beslissingen gaan via de zgn. Sneeker Kring) is goed voor enkele tientallen miljarden euro's.
Er zijn in 2024 heel wat winkels omgevallen dus ik denk dat het wat dat betreft een rustig jaar mag worden. Alhoewel ik nog wel een faillissement verwacht in de electronicasector. Expert ofzo.

[ Voor 3% gewijzigd door H-W op 03-01-2025 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:11
H-W schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:32:
Nou ik denk niet dat C&A failliet zal gaan in 2025. Ze herstructureren geregeld, waardoor onrendabele winkels sluiten, maar ze openen ook geregeld nieuwe winkels. De familie Brennickmeijer (eigenaar van C&A via Cofra Holding, beslissingen gaan via de zgn. Sneeker Kring) is goed voor enkele tientallen miljarden euro's.
Er zijn in 2024 heel wat winkels omgevallen dus ik denk dat het wat dat betreft een rustig jaar mag worden. Alhoewel ik nog wel een faillissement verwacht in de electronicasector. Expert ofzo.
Expert is toch voornamelijk franchise? Zo snel kan dat toch niet omvallen denk ik dan? Net als Selexion en Excellent (in België, weet niet of dit in Nederland ook bestaat)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H-W
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 10-06 18:50

H-W

Volgens mij is Expert niet echt franchise. Tenminste zo wordt het op de website niet aangeprezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:11
H-W schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 13:45:
Volgens mij is Expert niet echt franchise. Tenminste zo wordt het op de website niet aangeprezen.
In Nederland misschien niet, maar in belgie wel als je hun winkelpagina bekijkt: https://www.expert.be/nl/p/winkels

Misschien dat er hoogstens wat winkels gaan sluiten in beide landen (zeker omdat ze in Nederland 140 winkels hebben, wat ik wel behoorlijk veel vind), maar een faillissement zie ik niet direct gebeuren ofzo.

[ Voor 23% gewijzigd door Robinho96 op 04-01-2025 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 06:18
Expert is een concept dus het zijn wel allemaal lokale ondernemers met een hoofdkantoor voor de branding/marketing.

Ik verwacht dat de mode en horeca het nog lastig krijgt. Lokaal zag ik de laatste maanden al veel horeca sneuvelen. Prijzen stijgen nog steeds en vooral de middenhoreca zonder duidelijk of onderscheidend aanbod heeft het lastig. High end horeca heeft altijd wel een afzetmarkt en fastfood als McDonalds blijft helaas altijd wel populair, hoe duur ze het ook maken. Kijk voor de grap eens in het weekend of na de stapuren. En de Amerikaanse ketens hebben best nog diepe zakken om bepaalde stijgingen niet meteen door te voeren en slokken dankzij marketing alle aandacht op. Ik denk dat Dunkin weer failliet gaat, wij zijn geen Amerikanen die de dag starten met koffie en een donut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jopie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 01:16
Mijn lokale Expert is inderdaad een franchisenemer en doet het erg goed. Ik vind het knap hoe die formule franchisenemers echt bundelt onder 1 naar buiten tredende webshop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
H-W schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 20:32:
Ik denk ook niet dat er grote namen gaan omvallen.

Expert (en andere lokale ondernemers onder de vlag van Electro World of EP) blijven denk ik wel bestaan. Omdat die niet altijd naar winstmaximalisatie streven hebben ze de ruimte om meer maatwerk op service toe te passen. Er is een groep die graag wat extra uitleg wil bij de nieuwe TV/Wasmachine.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 23:36
De ketens waar ik momenteel de meeste twijfels over heb zijn Kwantum/Leen Bakker. Vlak voor kerst nog even in beide geweest, maar de producten zagen er matig uit en de winkels echt verouderd.

Voor de winkelstraat zelf? Geen idee, ik ben er afgelopen jaar weer minder geweest dan het jaar ervoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Kwantum, Leen Bakker maar ook Mediamarkt heb ik minder gevoel bij dan vroeger. Vroeger ging je daar heen voor de beleving, voelt nu meer als de oude Megapool: dozen, dozen, dozen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 05:16
Dit weekend raakte ik optimistischer gestemd over de fysieke winkels: ik doe mijn inkopen veel liever fysiek dan online en heb dit weekend (vrijdag en zaterdag) heel veel inkopen gedaan in de stad, het was er druk en ik heb in de stad ook bijna alles kunnen vinden wat ik nodig had. Ik voel mij tevreden gestemd nu.

Hoe druk het wel niet is in de stad is trouwens ook te merken aan de moeite die het soms kost een vrije plek te vinden om mijn fiets te stallen (in de bewaakte stalling is altijd wel plek, maar ik zet mijn fiets liever snel en makkelijk geketend aan een fietsenrek in de straat).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Theo
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

Theo

moederbord

hoevenpe schreef op zondag 5 januari 2025 @ 10:07:
Kwantum, Leen Bakker maar ook Mediamarkt heb ik minder gevoel bij dan vroeger. Vroeger ging je daar heen voor de beleving, voelt nu meer als de oude Megapool: dozen, dozen, dozen.
Leen Bakker en de Kwantum zullen niet heel snel omvallen; die moeten het hebben van goedkope meuk, en zijn een soort Action onder de meubelboeren. En goedkope prut loopt helaas gewoon erg goed in een wegwerpmaatschappij waarbij kwaliteit niet zo belangrijk meer is, maar 'hippe meubeltjes hebben' steeds belangrijker lijkt te worden.

7400 Wp op het dak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scheurbuik
Theo schreef op zondag 5 januari 2025 @ 11:48:
[...]

Leen Bakker en de Kwantum zullen niet heel snel omvallen; die moeten het hebben van goedkope meuk, en zijn een soort Action onder de meubelboeren. En goedkope prut loopt helaas gewoon erg goed in een wegwerpmaatschappij waarbij kwaliteit niet zo belangrijk meer is, maar 'hippe meubeltjes hebben' steeds belangrijker lijkt te worden.
Ze hebben anders vorig jaar een flinke reorganisatie door moeten voeren omdat er in 2022 een flink verlies (+25 miljoen) geleden werd. Het is sindsdien stil rond jaarcijfers.. maar als het weer supergoed draait dan zijn ze er vaak als de kippen bij om het trots te vertellen.

[ Voor 7% gewijzigd door Scheurbuik op 05-01-2025 12:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:18
hoevenpe schreef op zondag 5 januari 2025 @ 10:07:
Ceconomy, moederbedrijf van Mediamarkt, staat er niet slecht voor:
https://www.ceconomy.de/e...-statement-q4-fy-2023-24/
https://www.ceconomy.de/en/company/facts-and-figures/

Dus zie die niet snel vallen. Qua aantal vestigen is NL met circa 5% natuurlijk geen hele grote speler. En zal de beleving denk ik ook overwegend afhankelijk zijn van welke Mediamarkt je bezoekt.

Overigens ook wel grappig om te zien dat de winkels onder de vlag van Ceconomy hun doelstelling om procentueel te groeien in online verkoop, niet lijkt te gaan halen:
https://www.ceconomy.de/m...sults_presentation_q4.pdf

Ze blijven hangen rond de 23 ~ 25%. Met als target 30% FY 25/26.

Er zit ook qua online verkoop wel een groei, maar relatief gezien groeit fysiek binnen hun concerns redelijk gelijkwaardig.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frame164
Theo schreef op zondag 5 januari 2025 @ 11:48:
[...]

Vergeet niet dat er ook domweg een hoop mensen zijn die niet meer kunnen betalen voor meubels. Over je hele leven ben je ongetwijfeld minder geld kwijt als een paar keer kwaliteitsspul koopt maar je moet daar wel "upfront" het geld voor hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
Deezers schreef op zaterdag 4 januari 2025 @ 14:10:
Expert is een concept dus het zijn wel allemaal lokale ondernemers met een hoofdkantoor voor de branding/marketing.

Ik verwacht dat de mode en horeca het nog lastig krijgt. Lokaal zag ik de laatste maanden al veel horeca sneuvelen. Prijzen stijgen nog steeds en vooral de middenhoreca zonder duidelijk of onderscheidend aanbod heeft het lastig. High end horeca heeft altijd wel een afzetmarkt en fastfood als McDonalds blijft helaas altijd wel populair, hoe duur ze het ook maken. Kijk voor de grap eens in het weekend of na de stapuren. En de Amerikaanse ketens hebben best nog diepe zakken om bepaalde stijgingen niet meteen door te voeren en slokken dankzij marketing alle aandacht op. Ik denk dat Dunkin weer failliet gaat, wij zijn geen Amerikanen die de dag starten met koffie en een donut.
De meeste "gewone" snackbars overleven ook wel. Die zitten meestal in woonwijken waar geen concurrentie zit en komt dus ze hebben een vaste afzetmarkt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Frame164
Sjah schreef op vrijdag 3 januari 2025 @ 19:50:
[...]

Tja das best een maatschappelijk iets dat je aansnijdt. Bedoel, een advocaat, een datingcoach of een afkick-kliniek zijn vaak ook mensen die zichzelf erg goed vinden. Of je daar succes hebt is nogal eens de vraag.
Je vergeet de ICTers in je lijstje. De reageerders op deze site weten het altijd precies hoe technische dingen fout zijn gegaan bij anderen....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
  • Laatst online: 04:29
Frame164 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:54:
[...]

Je vergeet de ICTers in je lijstje. De reageerders op deze site weten het altijd precies hoe technische dingen fout zijn gegaan bij anderen....
Klopt IT-ers hebben het ook hoog in hun bol, ergens ook begrijpelijk als je ziet hoe hun werkperspectieven waren. Die gaan wel dimmen nu AI komt. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 07:24
Frame164 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:49:
[...]

Vergeet niet dat er ook domweg een hoop mensen zijn die niet meer kunnen betalen voor meubels. Over je hele leven ben je ongetwijfeld minder geld kwijt als een paar keer kwaliteitsspul koopt maar je moet daar wel "upfront" het geld voor hebben.
Als het gaat om prijs/kwaliteit kunnen ze niet tegen de Ikea op. Voor hetzelfde geld haal je daar betere meubels.

Maar Kwantum heeft gewoon een ander aanbod. Je kunt er goedkope troep halen, maar ze hebben ook wel kwaliteitsspul. Ze zitten alleen op locaties met heel veel concurrentie. Wil je een laminaatvloertje: Carpetright, Kwantum, Leenbakker, Gamma, Praxis, Karwei en Laminaat Outlet Center allemaal op een kluitje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07:29
Frame164 schreef op zondag 5 januari 2025 @ 16:49:
[...]

Niet kunnen betalen? Het is niet iets wat iemand jaarlijks koopt, hiervoor kun je sparen! Meubels lopen bij Leenbakker of Kwantum is puur uit cheapness.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

spijkerhoofd schreef op zondag 5 januari 2025 @ 17:28:
[...]

Niet kunnen betalen? Het is niet iets wat iemand jaarlijks koopt, hiervoor kun je sparen! Meubels lopen bij Leenbakker of Kwantum is puur uit cheapness.
Sparen is iets van vroeger. Tegenwoordig koopt men op krediet of afbetaling als het te duur is om in een keer te betalen, want we willen het natuurlijk wel nú hebben.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:27
spijkerhoofd schreef op zondag 5 januari 2025 @ 17:28:
[...]

Je kan niet in een ander zijn portemonnee kijken. Of bepalen hoe en waar aan hij/zij het geld uitgeeft.
Het dedain wat sommigen hier over de winkels met een goedkoper assortiment én hun klanten uitspreken is stuitend.

Ik heb al eerder mijn twijfels over Holland & Barrett (reform drogisterij) uitgesproken. In de winkels zie ik weinig klandizie, maar (het onzichtbare) online-verkoop gaat wel redelijk denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:28
Eastend schreef op zondag 5 januari 2025 @ 23:58:
[...]

Je kan niet in een ander zijn portemonnee kijken. Of bepalen hoe en waar aan hij/zij het geld uitgeeft.
Het dedain wat sommigen hier over de winkels met een goedkoper assortiment én hun klanten uitspreken is stuitend.

Ik heb al eerder mijn twijfels over Holland & Barrett (reform drogisterij) uitgesproken. In de winkels zie ik weinig klandizie, maar (het onzichtbare) online-verkoop gaat wel redelijk denk ik.
Geen idee wat jij met "de winkels van Holland & Barrett" bedoelt maar drie deuren vbij mij vandaan zit er eentje en die draait echt heel goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
[...]
Groeien juist heel erg hard en zjjn in ieder geval internationaal gezien gewoon goed winstgevend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Zoveel goedkoper dan de IKEA zijn ze niet. Los daarvan: ook als minder draagkrachtige moet je sommige 'winkelconcepten' als AliExpress, Schein of Temu gewoon niet willen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
[...]

De kwaliteit van Leenbakker en Kwantum is zeer slecht en dat zie je vaak al in de winkel, het heeft niks met dedain te maken, want IKEA is niet veel duurder maar de kwaliteit is velen malen beter, daarom snap ik niet dat Kwantum en Leenbakker nog overleven tenzij ze het vooral moeten hebben van lampen, kussens en gordijen oid.
Juist deze winkels doen het bijzonder goed in de steden, iedere keer als ik daar kom is het druk aan de kassa. Ik haal graag de losse thee daar en het bijzondere snoepgoed, plus Droste Chocolade letters, die kom ik anders nergens tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

spijkerhoofd schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:17:
De kwaliteit van Leenbakker en Kwantum is zeer slecht en dat zie je vaak al in de winkel, het heeft niks met dedain te maken, want IKEA is niet veel duurder maar de kwaliteit is velen malen beter, daarom snap ik niet dat Kwantum en Leenbakker nog overleven tenzij ze het vooral moeten hebben van lampen, kussens en gordijen oid.
Dat is wel erg kort door de bocht, ook de meubels van Leenbakker en Kwantum zijn prima bruikbaar. Daarbij hebben ze als grote voordeel dat ze een stuk beter bereikbaar zijn dan Ikea, die laatste is voor de meeste mensen namelijk toch gewoon een uitstapje naar een andere stad.

En dan nog, niet iedereen heeft dezelfde behoefte en/of perceptie van kwaliteit. Wanneer een kast eenmaal staat dan staat hij, en is bruikbaar. Of dat dan van Leenbakker, Ikea of een dure interieurspecialist is maakt in feite niet uit. De kast is bruikbaar en stort echt niet twee keer zo snel in elkaar als eentje van Ikea.

Het zou ook niet mijn keuze zijn, maar blijkbaar voldoet het voor heel veel mensen wel. Genoeg om bestaansrecht te hebben voor die winkels.

[ Voor 9% gewijzigd door Gonadan op 06-01-2025 08:33 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:32:
Daarbij hebben ze als grote voordeel dat ze een stuk beter bereikbaar zijn dan Ikea, die laatste is voor de meeste mensen namelijk toch gewoon een uitstapje naar een andere stad.
Grote meubels koop je doorgaans niet met de bus of fiets, eenmaal in de auto is (zeker in de randstad) de IKEA net zo makkelijk te bereiken dan de Leen Bakker of Kwantum op een afgelegen industrieterrein.

Je kunt laten bezorgen, dan is dat 'goedkope' in vergelijking met het zweedse woonwarenhuis er wel vanaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

hoevenpe schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:40:
Grote meubels koop je doorgaans niet met de bus of fiets, eenmaal in de auto is (zeker in de randstad) de IKEA net zo makkelijk te bereiken dan de Leen Bakker of Kwantum op dat afgelegen industrieterrein.
Het hangt er erg van af waar je woont. Ikea heeft niet veel vestigingen en is dus altijd gewoon een stukje rijden.
Leenbakker zit echter voornamelijk in de randstad dus daarbuiten zal Ikea wel kunnen concurreren qua afstand. Juist in de randstad is een Leenbakker en Kwantum altijd dichterbij.

Ik woon net buiten de randstad en er zitten een kleine 10 Leenbakkers dichterbij dan de dichtsbijzijnde Ikea, en een stuk of 8 Kwantums. Overschat de bereikbaarheid van Ikea niet. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Gonadan schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:32:
[...]

Dat is wel erg kort door de bocht, ook de meubels van Leenbakker en Kwantum zijn prima bruikbaar. Daarbij hebben ze als grote voordeel dat ze een stuk beter bereikbaar zijn dan Ikea, die laatste is voor de meeste mensen namelijk toch gewoon een uitstapje naar een andere stad.
Ik denk dat de gemiddelde IKEA beter te bereiken is dan een Leenbakker of Kwantum. Daarnaast ik denk zelf dat beide winkels het moeten hebben van andere producten, want de gordijnen bijv. zijn prima bij de Leenbakker. Eerlijk gezegd ken ik weinig mensen die meubels kopen bij een van beide, wel de IKEA, als je in de gemiddelde sociale huurflat of studentenflat IKEA roept stort de flat in :+

Overigens heeft de IKEA ook qua klein spul prima spul, daar zit ook een hoop omzet in, want zelfs als je enkel naar de IKEA gaat voor wooninspiratie, dan nog ga je naar de auto met minstens een tas vol kleine meuk!
En dan nog, niet iedereen heeft dezelfde behoefte en/of perceptie van kwaliteit. Wanneer een kast eenmaal staat dan staat hij, en is bruikbaar. Of dat dan van Leenbakker, Ikea of een dure interieurspecialist is maakt in feite niet uit. De kast is bruikbaar en stort echt niet twee keer zo snel in elkaar als eentje van Ikea.
Ben ik niet mee eens, de kwaliteit van Leenbakker is zelfs in de winkel vaak een stuk minder, en dan moet je het thuis nog in elkaar flansen, IKEA staat zelfs met 2 linker handen vaak als een huis. Ik heb zelf een paar kasten van Billie staan, en die staat al minstens 8 jaar als een huis, zelfs een keer verhuisd.

Dure intereurspecialist hangt er vanaf waarvan het gemaakt is, ik heb zelf altijd de voorkeur voor massief hout in de woonkamer, die kwaliteit is toch echt een stuk hoger.
Het zou ook niet mijn keuze zijn, maar blijkbaar voldoet het voor heel veel mensen wel. Genoeg om bestaansrecht te hebben voor die winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Gonadan schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:48:
[...]

Het hangt er erg van af waar je woont. Ikea heeft niet veel vestigingen en is dus altijd gewoon een stukje rijden.
Leenbakker zit echter voornamelijk in de randstad dus daarbuiten zal Ikea wel kunnen concurreren qua afstand. Juist in de randstad is een Leenbakker en Kwantum altijd dichterbij.

Ik woon net buiten de randstad en er zitten een kleine 10 Leenbakkers dichterbij dan de dichtsbijzijnde Ikea, en een stuk of 8 Kwantums. Overschat de bereikbaarheid van Ikea niet. ;)
Bij mij is de IKEA net zo dichtbij als een Leenbakker, echter wel beide op rijafstand, de leenbakker zit dan bij een woonboulevard waar ook kwaliteitswinkels als HACO, Van Bommel, Xooon, van Til, Henders & Hazel en Montel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:48:
Als je toch al in de auto zit is die 10 minuten extra rijden voor mij persoonlijk weinig moeite, niet een bepalende factor om voor winkel A of B te kiezen. Anders wordt het in het buitengebied, daar zie ik meer ruimte voor kleinere spelers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

@hoevenpe voor jou is het wellicht tien minuten verschil en geen probleem. Lease auto of gewoon niet met benzinekosten bezig?
Ik ben in ruim tien minuten bij de dichtsbijzijnde Leen Bakker, de Ikea kost drie keer zo veel tijd. Enkele reis dan, dus in totaal kost het gewoon bijna een uur extra. Qua kosten boeit het mij niet, maar ik ga daar alleen heen als ik zeker weet dat ik daar iets moet hebben. Ook al omdat het over het algemeen achterlijk druk met met veel te veel mensen die elkaar de ruimte niet gunnen.

Maar we hadden het over het perspectief van iemand die het niet breed heeft, en daarom een Leen Bakker zou overwegen. Zeker wanneer je het niet breed hebt is reistijd verdubbelen of verdrievoudigen niet aantrekkelijk, want dat zijn ook gewoon weer extra kosten.

Het is wellicht soms moeilijk te begrijpen, maar niet iedereen heeft dezelfde redenaties als wij. Daarom zullen er ook winkels bestaansrecht hebben wat wij niet altijd snappen. :P
spijkerhoofd schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:48:
Overigens heeft de IKEA ook qua klein spul prima spul, daar zit ook een hoop omzet in, want zelfs als je enkel naar de IKEA gaat voor wooninspiratie, dan nog ga je naar de auto met minstens een tas vol kleine meuk!
Dat is inderdaad stevig onderdeel van hun verdienmodel. Het is altijd een stukje rijden dus je wilt het liefst niet met lege handen terug, en dan heb je nog een hele verdieping ingericht op 'pak maar ff mee spul' en iedereen gaat met een kar naar huis. :D
Ben ik niet mee eens, de kwaliteit van Leenbakker is zelfs in de winkel vaak een stuk minder, en dan moet je het thuis nog in elkaar flansen, IKEA staat zelfs met 2 linker handen vaak als een huis. Ik heb zelf een paar kasten van Billie staan, en die staat al minstens 8 jaar als een huis, zelfs een keer verhuisd.
Simpel gezegd: het doet er niet toe wat jij er van vindt, het gaat er kom wat de klanten er van vinden. En er zijn nu eenmaal veel mensen die jouw perceptie van een eventueel kwaliteitsverschil minder of niet ervaren, en zullen dus niet mee gaan in jouw redenatie. Als bij hen een Leenbakker ook 8 jaar kan blijven staan en er voor hen mooi genoeg uit ziet dan kan je hoog en laag springen, maar dan was Leenbakker dus gewoon een beter deal. ;)
Dure intereurspecialist hangt er vanaf waarvan het gemaakt is, ik heb zelf altijd de voorkeur voor massief hout in de woonkamer, die kwaliteit is toch echt een stuk hoger.
Dat heb ik ook, maar dan heb je het simpelweg over een ander segment wat niet voor iedereen weggelegd is.
spijkerhoofd schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:53:
Bij mij is de IKEA net zo dichtbij als een Leenbakker, echter wel beide op rijafstand, de leenbakker zit dan bij een woonboulevard waar ook kwaliteitswinkels als HACO, Van Bommel, Xooon, van Til, Henders & Hazel en Montel.
Van Til zit alleen in Alkmaar, dus daar moet je dan onder wonen wil je stelling kloppen.

Overigens noem je daar ook een selling point van de Leenbakker, hij zit altijd in de buurt van andere winkels waardoor je keuze hebt. De Ikea zit in principe altijd alleen en als je daar heen gaat dan ga je alleen voor de Ikea. In een winkelgebied met meerdere winkels heb je meer te kijken en te kiezen, dat trekt ook veel mensen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:08:
Maar we hadden het over het perspectief van iemand die het niet breed heeft, en daarom een Leen Bakker zou overwegen. Zeker wanneer je het niet breed hebt is reistijd verdubbelen of verdrievoudigen niet aantrekkelijk, want dat zijn ook gewoon weer extra kosten.
Het zal van de situatie afhangen, hier rond Utrecht ben je altijd binnen een half uur bij de IKEA. Daar heb je inderdaad een auto voor nodig, maar probeer eens met de bus op dat afgelegen bedrijventerrein in de buurt te komen. Voordat je daar met het OV bent willen mijn speekwoordelijke kids alweer opgehaald worden uit het Smaland... :P

Als je het niet breed hebt is tijd vaak minder een ding dan kosten. IKEA altijd gratis parkeren, dat scheelt ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:38

Metalfreak

Hoije woh!

hoevenpe schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:24:
[...]

Het zal van de situatie afhangen, hier rond Utrecht ben je altijd binnen een half uur bij de IKEA. Daar heb je inderdaad een auto voor nodig, maar probeer eens met de bus op dat afgelegen bedrijventerrein in de buurt te komen. Voordat je daar met het OV bent willen mijn speekwoordelijke kids alweer opgehaald worden uit het Smaland... :P

Als je het niet breed hebt is tijd vaak minder een ding dan kosten. IKEA altijd gratis parkeren, dat scheelt ook.
Dat gratis parkeren kan bij Leenbakker hier ook. Ik heb wel een Leenbakker en Kwantum (liggen naast elkaar) op 5 minuten, maar voor de IKEA ben ik 3 kwartier onderweg, dus daar kom ik niet zo snel.

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:22
[...]

Dit is denk ik wat achterhaald. Vanaf Utrecht Centraal ben je binnen 20min met de bus bij Ikea en stap je letterlijk naast de ingang uit. En vanaf elk ander punt (een wijk) ben je ook met 20min bij CS. Dus in ergste geval ben je met 45min bij Ikea. Heb je een U-pas door klein inkomen dan zijn de kosten waarschijnlijk nog lager dan de benzinekosten van de auto.

Grootste nadeel van die OV-route is niet kosten of tijd, maar dat je vaak dingen koopt die onhandig zijn om mee te slepen in de bus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Metalfreak schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:29:
[...]

Dat gratis parkeren kan bij Leenbakker hier ook. Ik heb wel een Leenbakker en Kwantum (liggen naast elkaar) op 5 minuten, maar voor de IKEA ben ik 3 kwartier onderweg, dus daar kom ik niet zo snel.
Exact ook mijn situatie en dat terwijl ik in een stad woon. Ikea kom ik enkel als ik echt zeker weet dat ik er iets nodig heb, en dan het liefste meerdere dingen in één keer.

offtopic:
Plus ik vindt (persoonlijk) de IKEA steeds vervelender worden. Laatste keer dat ik er was waren er ook ineens speciale klantenkaart kassa's, terwijl er grote rijen stonden bij de normale (zelfscan-)kassa.

[ Voor 3% gewijzigd door Caayn op 06-01-2025 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

[...]

Utrecht heeft inderdaad zelf een Ikea, dat maakt het verhaal natuurlijk snel anders. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07:06
Caayn schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:38:
[...]

offtopic:
Plus ik vindt (persoonlijk) de IKEA steeds vervelender worden. Laatste keer dat ik er was waren er ook ineens speciale klantenkaart kassa's, terwijl er grote rijen stonden bij de normale (zelfscan-)kassa.
Bij Amersfoort is het of zelfscan achteraf or zelfscan vooraf. Achteraf is altijd drukker, vooraf (dus met de App op je telefoon) staan weinig mensen plus het gaat sneller. Is dat niet bij de IKEA waar jij bent geweest ook niet zo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
[b]Gonadan in "De zonsondergang van fysieke winkels"Gonadan schreef op maandag 6 januari 2025 ]

Overigens noem je daar ook een selling point van de Leenbakker, hij zit altijd in de buurt van andere winkels waardoor je keuze hebt. De Ikea zit in principe altijd alleen en als je daar heen gaat dan ga je alleen voor de Ikea. In een winkelgebied met meerdere winkels heb je meer te kijken en te kiezen, dat trekt ook veel mensen.
Ikea zit alleen? Bij veel ikeas zit ernaast de meubel/klus boeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Scheurbuik schreef op maandag 6 januari 2025 @ 11:57:
[...]

Ikea zit alleen? Bij veel ikeas zit ernaast de meubel/klus boeren.
De enige die ik ken waar dat zo is is Utrecht, Amsterdam, Haarlem, Amersfoort bijvoorbeeld alweer niet.
Een karwei in de buurt tel ik niet mee, dat is geen meubelzaak en dus niet toepasbaar in het scenario dat je wat winkels door gaat om even meubels te kijken zoals op een woonboulevard.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Gonadan schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:02:
[...]

De enige die ik ken waar dat zo is is Utrecht, Amsterdam, Haarlem, Amersfoort bijvoorbeeld alweer niet.
Een karwei in de buurt tel ik niet mee, dat is geen meubelzaak en dus niet toepasbaar in het scenario dat je wat winkels door gaat om even meubels te kijken zoals op een woonboulevard.
Bijvoorbeeld in Zwolle zit de IKEA aan de uiterste noordkant van de stad, de "meubelboulevard" met o.a. de Kwantum, aan de uiterste zuidkant. Naast de IKEA zit dan weer de Intratuin. De bouwmarkten zijn redelijk verspreid rond het midden.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:02:
In Amersfoort zitten ze naast Loods5, ook een concept dat volgens mij goed draait.

Om terug te komen op de essentie van dit draadje: die enkele keer dat ik aflopen jaren bij de Kwantum was (voor op maat gemaakte gordijnen) was het er stil, met cassieres die verveeld op hun mobiel zaten te kijken. Vergelijk dat met IKEA, daar is het altijd stervensdruk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 6 januari 2025 @ 09:08:

Aan de andere kant, hoe vaak koop je nou meubels? Als je het niet breed hebt dan is een goedgepland reisje naar IKEA 1x per XX jaar toch wel te doen, ook per OV?

Ik ken IKEA in Groningen, Amterdam, Duiven, Utrecht en Zwolle en die zijn allemaal met een bus/trein/tram/metro te bereiken. Als je dan toch 200 bij elkaar gespaarde euros stuk gaat slaan dan zijn die reiskosten van secundair belang lijkt mij. Bezorgkosten komen er dan sowieso ook nog bij en die overtreffen al snel de kosten van de bus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 10-06 14:12
Is zelf geen winkel maar wel nauw verbonden met de winkelstraat. Volgens https://www.rtl.nl/nieuws...-keten-2theloo-de-verkoop staat 2theLoo te koop ivm verlies (al sinds Corona verlies).Er schijnt interesse te zijn van een Duitse partij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-06 14:09
martwoutnl schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:14:
Is zelf geen winkel maar wel nauw verbonden met de winkelstraat. Volgens https://www.rtl.nl/nieuws...-keten-2theloo-de-verkoop staat 2theLoo te koop ivm verlies (al sinds Corona verlies).Er schijnt interesse te zijn van een Duitse partij.
Dit bedrijf is zeg maar de 2.0 versie van 2theloo: https://onehundredrestrooms.com/

Op papier gewoon een 'huurder' van winkelruimte.

[ Voor 6% gewijzigd door nl_umpire op 06-01-2025 14:02 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Eastend
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:27
Even een vergelijking: in Nederland zijn er 13 IKEA vestigingen, Kwantum heeft er 99, Jysk heeft er 104 en Leen Bakker heeft 146 winkels.
Conclusie: voor de meeste consumenten is Ikea altijd een stuk verder weg (en dus meer moeite) dan de andere winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

hoevenpe schreef op maandag 6 januari 2025 @ 12:42:
In Amersfoort zitten ze naast Loods5, ook een concept dat volgens mij goed draait.
Nou ja ernaast, een kilometer verderop. Dat is niet echt het woonboulevardidee waar je het wandelend af kan, ik denk dat de meesten dan in de auto zouden stappen. :P
Om terug te komen op de essentie van dit draadje: die enkele keer dat ik aflopen jaren bij de Kwantum was (voor op maat gemaakte gordijnen) was het er stil, met cassieres die verveeld op hun mobiel zaten te kijken. Vergelijk dat met IKEA, daar is het altijd stervensdruk.
Weinig winkels die de drukte van de ikea op de piektijden kunnen evenaren inderdaad. Daar ga je echter wel heen voor een 'dagje uit', bij een Leen Bakker of Kwantum komt men heel gericht om nog even te beoordelen wat men online al gezien heeft en is dan weer weg. (aldus de CEO)
Aangezien het vooralsnog gewoon nog gezonde bedrijven lijken te zijn doen ze het blijkbaar goed genoeg. De lage prijzen trekken toch veel mensen, ook mensen die best meer zouden kunnen betalen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Dat zou ik wel jammer vinden. Dergelijke concepten zijn toch een flinke boost geweest voor de kwaliteit van het sanitair onderweg. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:15:
Aangezien het vooralsnog gewoon nog gezonde bedrijven lijken te zijn doen ze het blijkbaar goed genoeg. De lage prijzen trekken toch veel mensen, ook mensen die best meer zouden kunnen betalen.
Zo lekker gaat het er niet:
Tientallen banen verdwijnen bij moederbedrijf van Kwantum en Leen Bakker

Homefashion Group schrapt 54 arbeidsplaatsen op zijn kantoren in Tilburg en Raamsdonksveer. Het gaat vooral om commerciële functies en IT'ers. Met het besluit wil het management kosten besparen.

"We beseffen dat de mededeling over het verlies van arbeidsplaatsen grote impact heeft op de betrokken collega's en doen dan ook ons uiterste best iedereen zo goed mogelijk te begeleiden", meldt Homefashion Group in een toelichting. Toch is de maatregel nodig om kosten te besparen en zo weer "goed te kunnen concurreren en de klanten voor ons te winnen in de huidige marktomstandigheden". Volgens een woordvoerder staat de winstgevendheid onder druk.

Het bedrijf haalde in 2022 een omzet van 651 miljoen euro en een verlies van 25,6 miljoen euro, blijkt uit berichtgeving van RTL Nieuws. Het jaar ervoor maakte het nog wel winst.
Cijfers 2023 nog niet bekend, nooit een goed teken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Nu online
Gonadan schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:17:
[...]

Dat zou ik wel jammer vinden. Dergelijke concepten zijn toch een flinke boost geweest voor de kwaliteit van het sanitair onderweg. :D
Duitse partij, moet ik meteen denken aan Sanifair. Als die er geld in zien zou ik verwachten dat het wel goed komt. Langs de Duitse snelweg nooit zorgen maken of je wel fatsoenlijk naar de wc kunt gaan. (in NL zijn de afstanden niet groot genoeg voor mij persoonlijk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

hoevenpe schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:21:
[...]

[...]
En de CEO ook al een paar keer vervangen sinds het nog wel goed ging zie ik, dat is meestal ook geen goed. nieuwd. :P

Maar zoals ik het begrepen heb een stijgende omzet, maar toch verlies. Dat zit hem dan meestal in stijgende kosten, ofwel de prijzen kunnen niet hard genoeg mee stijgen want dan verlies je nu juist net je USP?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Señor Sjon
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-06 17:27
spijkerhoofd schreef op maandag 6 januari 2025 @ 08:17:
[...]

Ikea heeft wel een jasje uitgedaan qua kwaliteit anders. Ze hebben bijna niks van massief hout meer, terwijl je vroeger bij wijze van spreke niets anders had dan dat. Ook de Paxkasten werden met de jaren steeds grover spaanplaat (= goedkoper) gemaakt. Ik ben er wel een beetje afgehaakt en haal er eigenlijk alleen nog oplaadbare batterijen en GU10 LED.

This is my signature. There are many like it, but this one is mine.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Dit vind ik persoonlijk wel verbazingwekkend eerlijk gezegd.

Ik beschouw 2theloo als een gat in de markt. Voor de komst van 2theloo (en andere partijen als Pipi) was je in een winkelstad aangewezen op het sanitair van bijvoorbeeld de V&D, horeca (consumptie verplicht) of een station en dat was m.i. vaak zwaar ondermaats. Na sluiting van V&D was de keuze toch wel beperkt.

Bij 2theloo was het (vooral in het begin) altijd schoon en goed sanitair. De laatste tijd wel wat minder (teken aan de wand?).

Maar ze vervullen echt een functie door het gebrek aan ander goed openbaar sanitair (hier mag Nederland sowieso wel een voorbeeld nemen aan andere landen).
Aan een bezoekje bij 2theloo hangt wel een prijskaartje, maar waar ik ook kom, het lijkt er altijd druk te zijn. Ondanks de vrij hoge kosten voor een bezoek kennelijk dus alsnog niet kostendekkend...

Hopelijk vinden ze een goede overnamekandidaat en verdwijnen ze niet uit het straat/winkelcentrum-beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
Gitarist schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:34:
Ik beschouw 2theloo als een gat in de markt. Voor de komst van 2theloo (en andere partijen als Pipi) was je in een winkelstad aangewezen op het sanitair van bijvoorbeeld de V&D, horeca (consumptie verplicht) of een station en dat was m.i. vaak zwaar ondermaats. Na sluiting van V&D was de keuze toch wel beperkt.
Met kleine kinderen wellicht handig, maar de gemiddelde volwassene kan het wel even ophouden.

Kan me niet herinneren bij het shoppen opeens nodig te moeten, ga je ergens wat drinken kan je sowieso gratis naar het toilet.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 07:08
hoevenpe schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:49:
Met kleine kinderen wellicht handig, maar de gemiddelde volwassene kan het wel even ophouden.
Precies, de gemiddelde.. dus lang niet elke volwassene kan dat even makkelijk.

https://www.iederewctelt.nl/iedere-wc-telt/

https://www.pdsb.nl/tekort-openbare-toiletten/

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magnifor
  • Niet online
Señor Sjon schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:19:
[...]

Ikea heeft wel een jasje uitgedaan qua kwaliteit anders. Ze hebben bijna niks van massief hout meer, terwijl je vroeger bij wijze van spreke niets anders had dan dat. Ook de Paxkasten werden met de jaren steeds grover spaanplaat (= goedkoper) gemaakt. Ik ben er wel een beetje afgehaakt en haal er eigenlijk alleen nog oplaadbare batterijen en GU10 LED.
Dat lijkt met alles het geval lijkt wel, heel veel producten van meubels tot elektronica: Alles moet goedkoper maar wel beter en sneller wat zorgt voor goedkope materialen en slechtere bouwkwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
nl_umpire schreef op maandag 6 januari 2025 @ 13:57:
[...]

Dit bedrijf is zeg maar de 2.0 versie van 2theloo: https://onehundredrestrooms.com/

Op papier gewoon een 'huurder' van winkelruimte.
Onehundred ken ik zelf van Hoog Catharijne. En sinds hun komst daar ga ik ook liever naar die dan degene op weg naar de parkeergarage daar (2theloo). Ziet er beter uit. 2theloo vond ik wel goed vanwege hun toenmalige idee van de plank waar je even je spullen kan neerleggen. Anderen hebben dat inmiddels wel overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
Echt nog nooit van 2theloo gehoord.. wc voor tankstations, niks bijzonders dus.

Beetje het kleine broertje van het duitse sanifair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Nu online
LordSinclair schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:57:
Precies, de gemiddelde.. dus lang niet elke volwassene kan dat even makkelijk.
Maar kan je daar een valide businesscase op baseren?

Dat lijkt vooralsnog lastig, meer dan een euro kan je niet vragen anders kan je voor één of twee euro meer ergens koffie drinken en daar gratis naar de wc.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ericplan
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

hoevenpe schreef op maandag 6 januari 2025 @ 19:28:
[...]

Dat lijkt vooralsnog lastig, meer dan een euro kan je niet vragen anders kan je voor één of twee euro meer ergens koffie drinken en daar gratis naar de wc.
Dit is nu typisch een overheidstaak. In Frankrijk is dit beter geregeld, elk zichzelf respecterend dorp heeft een gratis wc public en die zien er tegenwoordig meestal netjes uit. In Parijs zijn 750 gratis toiletten, zoals de bekende sanisettes van JC Decaux, maar ook in alle parken en begraafplaatsen.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

hoevenpe schreef op maandag 6 januari 2025 @ 19:28:
[...]

Bijna elk restaurant accepteert ook gewoon 50 cent o.i.d. als je geen consumptie neemt. Koffie drinken is zonde van de tijd wanneer je zuiver een toiletbezoek wilt doen. Zeker wanneer je niet alleen bent maar met een gezin bijvoorbeeld, dan wordt het al snel een duur toiletbezoek. ;)

Hema, V&D, C&A, Primark, bij parkeerplaatsen of overdekt winkelcentrum. Veel aanbod van toiletten en ze worden aan de lopende band gebruikt. Veel grotere/betere meubelwinkels of beddenspeciaalzaken hebben het zelfs gratis is mijn ervaring. Vraag is er echt genoeg.

Het tarief kan echter niet te hoog zijn, wat er is ook genoeg aanbod en veel winkels hebben er een stuk minder kosten aan omdat ze het pand toch al hebben.

Je hebt echter wel een uniek verkoopargument in handen wanneer men er van op aan kan dat de toiletten in orde en goed schoon zijn. Dat is namelijk bij openbare toiletten zelden het geval en bij winkels is het al snel oud of ook niet heel goed schoon. Ook bij horeca merk je dat hoe toegankelijker de toiletten zijn hoe ranziger het wordt.
Vroeger durfde je bij een tankstationtoilet de muren niet aan te raken, laat staan daadwerkelijk naar het toilet te gaan. Sinds 2theloo is dat helemaal veranderd en dan merk je dat mensen echt wel bereid zijn te betalen wanneer ze dan ook gegarandeerd een prettig toilet krijgen.
Ik ben alleen wel benieuwd hoe die constructie bij een tankstation financieel werkt. Wie betaalt wie? En wie betaalt de korting die je krijg bij de winkel wanneer je het kaartje inlevert wanneer je wat koopt?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

ericplan schreef op maandag 6 januari 2025 @ 19:49:
[...]

Dit is nu typisch een overheidstaak. In Frankrijk is dit beter geregeld, elk zichzelf respecterend dorp heeft een gratis wc public en die zien er tegenwoordig meestal netjes uit. In Parijs zijn 750 gratis toiletten, zoals de bekende sanisettes van JC Decaux, maar ook in alle parken en begraafplaatsen.
Netjes is een groot woord, je mag blij zijn met een pot zonder bril en dat die schoon is. Maar er is wel altijd wat beschikbaar en het wordt enigszins bijgehouden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
Scheurbuik schreef op maandag 6 januari 2025 @ 16:30:
Echt nog nooit van 2theloo gehoord.. wc voor tankstations, niks bijzonders dus.

Beetje het kleine broertje van het duitse sanifair.
Toen ze begonnen was het wel bijzonder. Daarvoor waren wc's bij tankstations meestal smoezelige hokjes, 2theloo heeft daar nette wc's van gemaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

hoevenpe schreef op maandag 6 januari 2025 @ 15:49:
[...]

Kan me niet herinneren bij het shoppen opeens nodig te moeten, ga je ergens wat drinken kan je sowieso gratis naar het toilet.
Wij gaan lang niet altijd ergens wat drinken, dus 2theloo is voor ons een welkome aanvulling op het winkelaabond. En voor kinderen is het inderdaad ook handig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Nu online

ericplan

5180 Wp PV

Gonadan schreef op maandag 6 januari 2025 @ 21:41:
[...]
Netjes is een groot woord, je mag blij zijn met een pot zonder bril en dat die schoon is. Maar er is wel altijd wat beschikbaar en het wordt enigszins bijgehouden.
Voor mensen met blaas- of darmproblemen is het veel belangrijker dát er iets is. Hoe het er precies uitziet is minder belangrijk. Een openbaar toilet is een stuk laagdrempeliger dan een café als je een stoma moet wisselen.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Ik ken het niet, maar als ik op de kaart kijk zie ik ook waarom. Er zit niks bij mij in de buurt :) anyhows... lijkt mij een soort sanifair. Leuk, maar de lol was er voor mij weer af toen een bezoekje 90 cent werd en je dan nog dat tegoedbonnetje kreeg van 50 cent. Maak het dan gewoon 40 cent per bezoek, die bonnetjes geloof ik wel... die liggen na 2 jaar nog in het zijvak van de auto. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

ericplan schreef op dinsdag 7 januari 2025 @ 08:48:
Voor mensen met blaas- of darmproblemen is het veel belangrijker dát er iets is. Hoe het er precies uitziet is minder belangrijk. Een openbaar toilet is een stuk laagdrempeliger dan een café als je een stoma moet wisselen.
Ja? Ga je dat doen in een plaskrul? Of zo'n volledig ondergeschikten tankstationtoilet?
Ik zou in zo'n situatie juist blij zijn met een schone en verwarmde plek. Even vragen aan het personeel is geen drempel, dat doe ik al mijn hele leven wanneer ik of een kind een toilet nodig heeft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Scheurbuik
hoevenpe schreef op maandag 6 januari 2025 @ 14:21:
[...]

[...]
Een dagje later ;)
Zo zie je maar dat een herstructurering/organisatie wel gewoon weer zwarte cijfers kan geven.

https://retailtrends.nl/n...2025-01-07&utm_id=576.595

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
Distributiecentrum Blokker in Geldermalsen vraagt uitstel van betaling aan volgens https://retailtrends.nl/n...-uitstel-van-betaling-aan Ze doen/deden naast Blokker ook Prenetal, Ahold en Medisana. Reden van uitstel is dat nieuwe eigenaar Blokker geen zaken meer met ze willen doen en daardoor te weinig omzet is. Distributiecentrum was al eerder een zelfstandig bedrijf geworden.

Edit: Volgens https://www.rtl.nl/nieuws...kker-geldermalsen-valt-om was Blokker 75% van de omzet. De andere bedrijven slechts goed voor 25%.

[ Voor 18% gewijzigd door martwoutnl op 08-01-2025 14:44 . Reden: RTLZ toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
stylezzz schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:32:
[...]

Qua supermarkten moet ik inderdaad zeggen dat de luxere beleving van de AH inmiddels helemaal weg is. Vrijwel geen vers meer, bijna alles voorverpakt. Enkel de broodafdeling lijkt nog daadwerkelijk wat zelf af te bakken.. (maar zelfs dat is niet spannend) qua assortiment en beleving maakt het geen bal uit of je nu bij een AH, jumbo of plus staat. Wat dat betreft is er geen onderscheidend vermogen meer IMHO.
Het lijkt toch de jumbo te zijn die de negatieve gevolgen hiervan ondervind. Waar jumbo groot is geworden door A merken voor betere prijzen te verkopen dan de grote concurrent AH lijkt men nu te verzanden. Ik ben benieuwd hoe men het tij wil keren.....

https://www.ad.nl/economi...e-malheur-jumbo~a367bb82/

[ Voor 6% gewijzigd door stylezzz op 10-01-2025 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

stylezzz schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 20:08:
[...]

Het lijkt toch de jumbo te zijn die de negatieve gevolgen hiervan ondervind. Waar jumbo groot is geworden door A merken voor betere prijzen te verkopen dan de grote concurrent AH lijkt men nu te verzanden. Ik ben benieuwd hoe men het tei wil keren.....

Het tij keren lijkt me lastig voor Jumbo. De kwaliteit van de winkels en producten is in mijn ervaring niet heel hoog, dus dan is er genoeg concurrentie die het ook goedkoop (of zelfs goedkoper) kan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:32
stylezzz schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 20:08:
[...]

Het lijkt toch de jumbo te zijn die de negatieve gevolgen hiervan ondervind. Waar jumbo groot is geworden door A merken voor betere prijzen te verkopen dan de grote concurrent AH lijkt men nu te verzanden. Ik ben benieuwd hoe men het tei wil keren.....

Jumbo had een fullservice formule met A-merken tegen scherpe prijzen. Die formule hebben ze recentlijk helemaal uitgekleed (weg met de "zekerheden", "garanties" etc etc) en nu fungeren ze eigenlijk als een LIDL met meer A-merken op het schap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Gonadan schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 20:20:
[...]

Het tij keren lijkt me lastig voor Jumbo. De kwaliteit van de winkels en producten is in mijn ervaring niet heel hoog, dus dan is er genoeg concurrentie die het ook goedkoop (of zelfs goedkoper) kan.
Exact... ze hebben de deur opengezet voor een lidl (die inmiddels ook redelijk wat a merken voert) en aldi om de consument die gewoon een lage prijs zonder poespas wil binnen te halen. Zoals gezegd, er is te weinig verschil meer tussen de ah en jumbo... de beroemde 7 zekerheden zijn inmiddels omgedoopt tot iets heel algemeens. Geen 4e wachtende meer, geen laagste prijsgarantie....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Ik zie persoonlijk heel veel verschil tussen de AH en de Jumbo, maar niets wat daarin de Jumbo aantrekkelijker maakt van haar concurrenten.

En die zekerheden zijn nooit echt serieus geweest, meer marketing. Tegenwoordig sta je bij de zelfscan langer te wachten dan bij de kassa.

[ Voor 33% gewijzigd door Gonadan op 10-01-2025 21:20 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Gonadan schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:19:
Ik zie persoonlijk heel veel verschil tussen de AH en de Jumbo, maar niets wat daarin de Jumbo aantrekkelijker maakt van haar concurrenten.
Vertel... ik zie grofweg hetzelfde aanbod, tegen vergelijkbare prijzen. Als we het blauw van de ah en het geel van de jumbo zouden vervangen door 1 en dezelfde kleur zou ik echt niet meer weten waar ik was :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Gonadan schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:19:

En die zekerheden zijn nooit echt serieus geweest, meer marketing. Tegenwoordig sta je bij de zelfscan langer te wachten dan bij de kassa.
Natuurlijk waren die 7 zekerheden marketing. Maar je kon daadwerkelijk met je bakje aardbeien reclameren bij de jumbo omdat de ah een euro goedkoper was. Sterker nog, er werd lokaal onderzoeken gedaan waar de concurrent goedkoper mee was zodat men de prijs kon aanpassen. Vandaag de dag is het eenheidsworst... overal dezelfde prijzen bij elke jumbo.

Nummer 1 van de 7 zekerheden anno 2025

"Euro's goedkoper
Bij ons vind je topkwaliteit producten tegen lage prijzen. Daar kun je elke dag op rekenen"

Zegt niks. Dat is pas marketing :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

stylezzz schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:23:
Vertel... ik zie grofweg hetzelfde aanbod, tegen vergelijkbare prijzen. Als we het blauw van de ah en het geel van de jumbo zouden vervangen door 1 en dezelfde kleur zou ik echt niet meer weten waar ik was :p
Kwaliteit van winkel, personeel, versproducten, winkelproces en bezorging.
Bij de AH staan standaard meerdere medewerkers bij het scanplein klaar voor hulp, bij de Jumbo is er niemand en mag je wachten tot iemand in de winkel het door heeft en zijn heeft.
Ik kom door het hele land in beide ketens en er is echt een behoorlijk verschil in kwaliteit. En daarna is Jumbo, zelfs als het goedkoper is, niet echt het geld waard. Dan nog liever een Deka of Spar of Poiesz.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

stylezzz schreef op vrijdag 10 januari 2025 @ 21:37:
[...]

Natuurlijk waren die 7 zekerheden marketing. Maar je kon daadwerkelijk met je bakje aardbeien reclameren bij de jumbo omdat de ah een euro goedkoper was. Sterker nog, er werd lokaal onderzoeken gedaan waar de concurrent goedkoper mee was zodat men de prijs kon aanpassen. Vandaag de dag is het eenheidsworst... overal dezelfde prijzen bij elke jumbo.

Nummer 1 van de 7 zekerheden anno 2025

"Euro's goedkoper
Bij ons vind je topkwaliteit producten tegen lage prijzen. Daar kun je elke dag op rekenen"

Zegt niks. Dat is pas marketing :)
Meerdere keren heb ik gezien dat de vierde in de rij niets gratis kreeg maar dat gauw een vakkenvuller in de kassa werd geduwd en daarmee de rijen weer kort waren. Ik heb die 'zekerheden' nooit op waarde geschat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 125 ... 133 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels