Van het weekend moest ik op zoek naar een vervangend pincetje voor het zakmes van mijn dochter. Is van Victorinox dus die dingen zijn gewoon te krijgen. Adviesprijs van de importeur is zo'n 60 cent dus maar eens kijken bij een kampeerwinkel in de buurt, die gun ik sowieso mijn geld wel.
Maar dan kom je daar, hangen ze in de vitrine, kosten 3,99 per stuk. Ai, da's wel heel vaak over de kop. Nou goed, om de winkel te steunen, het kost ze toch tijd.
Kijk je nog eens goed, is het niet eens de originele en verklaren konden ze dat zelf ook niet. Nou ja sorry, maar dan ga ik toch weer even verder kijken. Ook voor mij zijn er grenzen.

hoevenpe schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:30:
De traditionele 'fysieke winkelstraat' zie ik geen lang leven beschoren: straten met aan beide kanten winkels, doorgaand verkeer, betaald parkeren zonder horeca is imo een aflopende zaak.
Verwacht steeds meer focus op kleine buurtwinkelcentra rond de AH of Jumbo naast grotere stadscentra en malls met luxe winkels, veel horeca en niches voor het 'dagje uit'.
Wat jij traditioneel noemt heb ik al decennia niet meer gezien, dus dat is zeker een aflopende zaak.
En het klopt dat men steeds meer een combinatie zoekt, maar dat was altijd al zo. Een succesvol stadscentrum heeft altijd een combinatie van goede bereikbaarheid, leuke winkels en leuke horeca. Betaalt parkeren wordt door ondernemers steevast over geklaagd, maar is lang niet altijd een probleem. Het is evengoed nog vaak zoeken naar een plekje in de betaalde parkeergarages.
Bij ons in de stad zijn ze ook flink aan het herindelen geweest. Daar was een klassieke winkelstraat wat minder aantrekkelijk geworden in de loop der jaren en dat is nu helemaal omgebouwd. Geen buslijn meer, voetgangerszone. Allemaal groene parkjes, fontijntjes en zitjes geven het een veel aantrekkelijkere sfeer.
En dan inderdaad een combinatie van winkels en horeca. Ik heb geen cijfers om het te onderbouwen maar volgens mij zijn de ontwikkelingen best positief.
[
Voor 18% gewijzigd door
Gonadan op 30-12-2024 13:49
]