De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 124 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Gonadan schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 12:47:

En als ik eerlijk kijk, is de markt nu heel anders of is de vorm anders? In verbaas mij in hoge mate over dat mensen in de rij staan voor een stroopwafel van vijftien euro omdat ze dat online gezien hebben. Dan denk ik echt dat de wereld gek geworden is.
Maar als ik dan even terug denk verbaasde ik mij vroeger net zo dat sommigen honderden euros voor een niet eens mooi handtasje van een omhoog gevallen fransoos neer wilden leggen omdat ze ergens gelezen hadden dat dat zo hip was. Eigenlijk is dat net zo knetter. :D
Dat was EN is knetter. ;w
Zowel die absurd dure deegplak met suikerstroop alsmede dat, eerder duizenden euro's kostende, EDC-zakkie met een of 't ander gehyped logo d'rop. 8)7 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:25
hoevenpe schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 13:26:
[...]
Dat zijn toeristen, op vakantie geef je makkelijker geld uit als water. :)

[...]
Dat luxe segment doet het gewoon goed, dat zijn niet de winkels die in het verdomhoekje zitten. De PC Hooft, Action en Zeeman blijven wel bestaan, het is het middensegment met amper toegevoegde waarde/onderscheidend vermogen dat het lastig heeft.
Mwa om even op je Action in te gaan , en daartegen over Blokker.....Blokker heeft dus wel merken als BK pannen, en Leifheit wasrekken, en Brabantia broodtrommels. Genoeg onderscheidend vermogen hoor. Dat ze het niet hebben gered is mij bekend ja, blijkbaar ben ik een van de weinigen die om dit soort "middenmerken" geeft.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 17:00
Sjah schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 13:54:
[...]

Mwa om even op je Action in te gaan , en daartegen over Blokker.....Blokker heeft dus wel merken als BK pannen, en Leifheit wasrekken, en Brabantia broodtrommels. Genoeg onderscheidend vermogen hoor. Dat ze het niet hebben gered is mij bekend ja, blijkbaar ben ik een van de weinigen die om dit soort "middenmerken" geeft.
Juist die BK pannen, leifheit wasrekken en brabantia broodtrommels kun je perfect online vergelijken en zo de volgende dag goedkoper in huis hebben. Daar kon blokker zich niet mee onderscheiden..... Veel te lang op de a-merken blijven hangen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Gonadan schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 12:47:
[...]

Tot hier zijn we het roerend eens.

[...]

Maar hier kies ik ervoor om mijn niet tot hun niveau te verlagen maar erboven te blijven staan. Kan ik nog lekker moreel verheven over die graaiers blijven oordelen. ;)

En als ik eerlijk kijk, is de markt nu heel anders of is de vorm anders? In verbaas mij in hoge mate over dat mensen in de rij staan voor een stroopwafel van vijftien euro omdat ze dat online gezien hebben. Dan denk ik echt dat de wereld gek geworden is.
Maar als ik dan even terug denk verbaasde ik mij vroeger net zo dat sommigen honderden euros voor een niet eens mooi handtasje van een omhoog gevallen fransoos neer wilden leggen omdat ze ergens gelezen hadden dat dat zo hip was. Eigenlijk is dat net zo knetter. :D
Of wat te denken van die idioten die honderden euro's of meer uitgeven voor een PC kast met leuke lichtjes en glazen wanden zodat je naar het moederbord kunt kijken, of voor een nieuwe videokaart terwijl die oude van vorig jaar het nog prima doet. Net zo knetter volgens mensen die hier niets mee hebben. (en ja, ook in de prijzen van dit soort dingen zit heel veel marge, net als bij die handtasjes).

[ Voor 3% gewijzigd door Frame164 op 27-12-2024 14:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-08 12:00
MallePietje schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 11:10:
[...]

Als het de hele dag zo zou gaan, dan moet de ondernemer volgens mij ook goed kijken of hij nog een levensvatbaar verdienmodel heeft. Dat is ook onderdeel van ondernemerschap. Je kunt niet redeneren: deze aanpak werkte voor mijn opa, dus het moet ook voor mij werken.

Het voelt ook alsof mensen die graag de portemonnee trekken voor het extra advies, dat vooral uit nostalgische overwegingen doen. Vroeger konden we met z'n allen gezellig bij een hele reeks kleine zelfstandigen onze spullen kopen. Dat waren arme goedzakken die alleen maar het allerbeste met ons voor hadden. Dat romantische beeld willen we graag in stand houden, als een soort openlucht museum.
De Blokker was innovatief in de jaren 80 als de eerste Nederlandse winkel die direct Chinese meuk opkocht via Hong Kong. Oer Hollands merk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 11:26
Ter info, wellicht al gehoord/gezien vandaag:

De toekomst van de winkelstraat. video

En hier een het uitgebreidere radio interview interview van ongeveer 10 miniuten, vanaf 03:22 minuten

En hier het artikel 'Grote winkelketens vallen om, 'blijven innoveren om relevantie niet te verliezen'': https://nos.nl/artikel/25...evantie-niet-te-verliezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:28
Frame164 schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 14:06:
Of wat te denken van die idioten die honderden euro's of meer uitgeven voor een PC kast met leuke lichtjes en glazen wanden zodat je naar het moederbord kunt kijken, of voor een nieuwe videokaart terwijl die oude van vorig jaar het nog prima doet.
Als mensen daar geld aan uit willen geven waarom niet? Die snappen waarschijnlijk ook niet waarom ik 5k+ in 8 dagen erdoorheen jas voor een wintersport met het gezin, idem voor de toerist met z'n stroopwafel van 15 euro een EV van 80k of dat tasje van een vermogen.

Handel is handel.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
nl_umpire schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 17:09:
Ter info, wellicht al gehoord/gezien vandaag:

De toekomst van de winkelstraat. video

En hier een het uitgebreidere radio interview interview van ongeveer 10 miniuten, vanaf 03:22 minuten

En hier het artikel 'Grote winkelketens vallen om, 'blijven innoveren om relevantie niet te verliezen'': https://nos.nl/artikel/25...evantie-niet-te-verliezen
Poeh....ruim een kwart van alle winkels in ruim een decennium. Gaat hard...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Twee observaties:

-Het zijn de niet-ondernemers die het beste lijken te weten hoe ondernemen werkt. Een soort "de beste stuurlui staan aan wal."
-Gezien de vele anekdotische argumenten is er is kennelijk maar één type consument: De consument uit de anekdote.
-Het blijft op deze manier wel een erg versimpelde platgeslagen discussie met vooral een herhaling van uitgekauwde argumenten, haast karikaturale stereotiepen en weinig inlevingsvermogen.... :(

[ Voor 5% gewijzigd door bszz op 27-12-2024 23:50 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Nu online
bszz schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 23:49:
Twee observaties:

-Het zijn de niet-ondernemers die het beste lijken te weten hoe ondernemen werkt. Een soort "de beste stuurlui staan aan wal."
En je punt is?... veel ondernemers hebben geen ondernemersbloed en totaal ongeschikt als ondernemer.
-Gezien de vele anekdotische argumenten is er is kennelijk maar één type consument: De consument uit de anekdote.
Kom zelf met tegenargumenten dan, want hier heeft niemand wat aan...
-Het blijft op deze manier wel een erg versimpelde platgeslagen discussie met vooral een herhaling van uitgekauwde argumenten, haast karikaturale stereotiepen en weinig inlevingsvermogen.... :(
Mensen op dit topic zijn niet blind, juist de platgeslagen discussie komt omdat velen het roerend met elkaar eens zijn, hebben die mense ongelijk dan? Waarop moeten wij inlevingsvermogen hebben, en zelfs als we inlevingsvermogen hebben, wat gebeurt en daarna? Mensen gaan vrolijk door met hun eigen ding. Daarnaast, op Tweakers word minder op gevoel en emotie en meer op logica geredeneerd, emotie is tenslotte een slechte raadgever.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
stylezzz schreef op vrijdag 27 december 2024 @ 14:00:
[...]

Juist die BK pannen, leifheit wasrekken en brabantia broodtrommels kun je perfect online vergelijken en zo de volgende dag goedkoper in huis hebben. Daar kon blokker zich niet mee onderscheiden..... Veel te lang op de a-merken blijven hangen.
Nou dat online perfect vergelijken is niet helemaal waar. Weet dat het vloeken in de kerk is in de huidige wereld waar velen voor de laagste prijs gaan, maar het item in het echt zien en voelen is mij veel waard. Laatst ook weer, wat bij bol besteld, bleek troep te zijn, heb het weg moeten gooien.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• bszz
  • Nu online
spijkerhoofd schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 07:42:
[...]

En je punt is?... veel ondernemers hebben geen ondernemersbloed en totaal ongeschikt als ondernemer.

[...]

Kom zelf met tegenargumenten dan, want hier heeft niemand wat aan...

[...]

Mensen op dit topic zijn niet blind, juist de platgeslagen discussie komt omdat velen het roerend met elkaar eens zijn, hebben die mense ongelijk dan? Waarop moeten wij inlevingsvermogen hebben, en zelfs als we inlevingsvermogen hebben, wat gebeurt en daarna? Mensen gaan vrolijk door met hun eigen ding. Daarnaast, op Tweakers word minder op gevoel en emotie en meer op logica geredeneerd, emotie is tenslotte een slechte raadgever.
Nou, nou, ik denk dat de meeste reacties in dit topic behoorlijk biased zijn en niet gebaseerd op ratio. En anekdotisch bewijs versterkt dit alleen maar.

Als je goed gelezen hebt heb ik mijn inhoudelijke bijdrage aan de discussie ruimschoots geleverd. Anekdotes doe ik zo min mogelijk aan: Voor elk standpunt is immers wel een anekdote te vinden en dat voegt niet zoveel toe. Dat de meeste ondernemers geen ondernemersbloed zouden hebben vind ik ook wel een gewaagde uitspraak. Als je het niet erg vindt hecht ik daar zonder onderbouwing geen waarde aan.

En o ja, dat inlevingsvermogen... Dat zal ik ook nog even toelichten: Zoals alle communities trekt Tweakers vooral een hoop gelijkgestemden. Dat laat je volgens mij ook al een beetje in je laatste zin doorschemeren. Mensen met een specifieke levenshouding, mening en bijbehorende oordelen. In zo'n community, en helemaal in een forum wordt dit effect nog eens versterkt doordat men voortdurend bevestiging van gelijkgestemden krijgt. Alleen wordt wel eens vergeten dat (bijvoorbeeld) Tweakers niet de maatschappij is, en dat meningen die op Tweakers gemeengoed zijn niet de gouden regel zijn. In mijn winkel (straat) krijg ik dagelijks de bevestiging dat er ook andere krachten in de maatschappij zijn, andere levenshoudingen, ideeën, behoeftes, etc. dan die ik op Tweakers meekrijg. Beseffen dat anderen op een andere manier in het leven staan en functioneren en dat de maatschappij groter is dan de Tweakers-bubble vereist wellicht enig inlevingsvermogen...

Zo, nu ga ik weer lekker ondernemen 8)

[ Voor 27% gewijzigd door bszz op 28-12-2024 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
Sjah schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 08:15:
[...]

Nou dat online perfect vergelijken is niet helemaal waar. Weet dat het vloeken in de kerk is in de huidige wereld waar velen voor de laagste prijs gaan, maar het item in het echt zien en voelen is mij veel waard. Laatst ook weer, wat bij bol besteld, bleek troep te zijn, heb het weg moeten gooien.
Bol doet gratis retouren. Die had je gewoon terug kunnen sturen. Als je dat niet had kunnen zien en voelen toen je het uitpakte had je het bij een fysieke winkel ook weg kunnen gooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 17:55
[...]

Waarbij je 9/10 keer gelimiteerd bent aan een karton of plastic omhulsel en geen stap veder komt. En lang leven dm herroepingsrecht recht. Gewoon terug sturen en klaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Nu online
loki504 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 08:52:
[...]

Waarbij je 9/10 keer gelimiteerd bent aan een karton of plastic omhulsel en geen stap veder komt. En lang leven dm herroepingsrecht recht. Gewoon terug sturen en klaar.
Niet waar (en ik voel mij niet geroepen dat beter te onderbouwen dan je zelf doet...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
bszz schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 08:58:
[...]

Niet waar (en ik voel mij niet geroepen dat beter te onderbouwen dan je zelf doet...)
Kan je dan wel vertellen welk deel niet waar is :?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
loki504 schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 09:02:
[...]

Kan je dan wel vertellen welk deel niet waar is :?
Ik gok jouw claims van dat je in de winkel 9 van de 10 keer niet meer dan het omhulsel kan zien? Dat is toch wel een hele twijfelachtige claim. Natuurlijk er zijn producten die niet buiten de verpakking zijn in de winkel, waarbij je alsnog vaak genoeg zal kunnen vragen of je hem eruit kan halen. Maar in mijn ervaring is bij veruit de meeste producten waar je interesse hebt om hem fysiek aan te raken / zien, dat mogelijk. En niet altijd nee, maar meestal wel, en zeker niet 9 op de 10 keer niet mogelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
_JGC_ schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 08:47:
[...]

Bol doet gratis retouren. Die had je gewoon terug kunnen sturen. Als je dat niet had kunnen zien en voelen toen je het uitpakte had je het bij een fysieke winkel ook weg kunnen gooien.
Ja maar de discussie ging over Blokker, daar heb je weinig kans dat je echt troep krijgt zeg maar China-kwaliteit. Bij bol.com hebben ze dat wel, en ik weer gewezen op een les>> goedkoop is duurkoop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
bszz schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 08:30:
Alleen wordt wel eens vergeten dat (bijvoorbeeld) Tweakers niet de maatschappij is, en dat meningen die op Tweakers gemeengoed zijn niet de gouden regel zijn. In mijn winkel (straat) krijg ik dagelijks de bevestiging dat er ook andere krachten in de maatschappij zijn, andere levenshoudingen, ideeën, behoeftes, etc. dan die ik op Tweakers meekrijg.
Dit draadje heet 'ondergang van fysieke winkels', als deze discussie hier een niche zou betreffen hebben die winkels niets te vrezen. Blijkbaar is de groep die denkt zoals 'wij' inmiddels dusdanig groot dat veel fysieke winkels die transitie niet overleven.

Ik weet niet wat jij precies verkoopt, maar waarom zouden wij specifiek naar jouw winkel moeten komen? Wat is de toegevoegde waarde die je levert: extra garantie, beleving, aandacht? Oprechte vraag.

Mijn punt is dat je sommige artikelen graag wilt zien of passen, andere spullen koop je in een opwelling omdat ze 'te goedkoop zijn om te laten liggen' (Action, Aliexpress of de markt tegen sluitingstijd). Als iemand echter precies weet wat hij/zij wil is prijs vaak het enige criterium, hoeveel mensen hebben deze site leren kennen vanwege pricewatch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Sjah schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 09:10:
Ja maar de discussie ging over Blokker, daar heb je weinig kans dat je echt troep krijgt zeg maar China-kwaliteit. Bij bol.com hebben ze dat wel, en ik weer gewezen op een les>> goedkoop is duurkoop.
Als je een Braun tandenborstel of Philips scheerapparaat koopt zou dat in principe hetzelfde product moeten zijn.

Koop je een no-name op Bol of Ali dan kan je inderdaad een miskoop verwachten. Bij Bol stuur je het terug en krijg je gewoon je geld, probeer dat eens bij de Blokker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Ik bedoelde ook de prijs. :) ja, als je even je beoogde pannenset wilde voelen dan kon je dat misschien bij de blokker. Nu zul je elders moeten....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
bszz schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 08:30:
[...]

Nou, nou, ik denk dat de meeste reacties in dit topic behoorlijk biased zijn en niet gebaseerd op ratio. En anekdotisch bewijs versterkt dit alleen maar
Als je goed gelezen hebt heb ik mijn inhoudelijke bijdrage aan de discussie ruimschoots geleverd. Anekdotes doe ik zo min mogelijk aan: Voor elk standpunt is immers wel een anekdote te vinden en dat voegt niet zoveel.toe. Dat de meeste ondernemers geen ondernemersbloed zouden hebben vind ik ook wel.een gewaagde uitspraak. Als je het niet erg vindt hecht ik daar zonder onderbouwing geen waarde aan.
Ik heb nergens gezegd dat de meeste ondernemers geen ondernemersbloed hebben, heb het over veel ondernemers. Wil je onderbouwing, prima, kijk naar de velen faillissementen, de meeste is toch eigen schuld door niet flexibel te zijn naar de veranderende markt en veranderende omstandigheden. Een goede ondernemer weet waar de kansen liggen en weet wanneer en hoe het moet veranderen willen ze relevant blijven.

Dat de meeste reacties biased zijn klopt, en ik denk dat jij daar ook onderdeel vanuit maakt, dat doet ieder mens namelijk.
En o ja, dat inlevingsvermogen... Dat zal ik ook nog even toelichten: Zoals alle communities trekt Tweakers vooral een hoop gelijkgestemden. Dat laat je volgens mij ook al een beetje in je laatste zin doorschemeren. Mensen met een specifieke levenshouding, mening en bijbehorende oordelen. In zo'n community, en helemaal in een forum wordt dit effect nog eens versterkt doordat men voortdurend bevestiging van gelijkgestemden krijgt. Alleen wordt wel eens vergeten dat (bijvoorbeeld) Tweakers niet de maatschappij is, en dat meningen die op Tweakers gemeengoed zijn niet de gouden regel zijn. In mijn winkel (straat) krijg ik dagelijks de bevestiging dat er ook andere krachten in de maatschappij zijn, andere levenshoudingen, ideeën, behoeftes, etc. dan die ik op Tweakers meekrijg. Beseffen dat anderen op een andere manier in het leven staan en functioneren en dat de maatschappij groter is dan de Tweakers-bubble vereist wellicht enig inlevingsvermogen...

Zo, nu ga ik weer lekker ondernemen 8)
U heeft gelijk dat Tweakers niet de maatschappij is, maar dat is uw winkel(straat) evenmin, in uw winkel(straat) komen de mensen die graag winkelen en die niet willen dat winkelsstraten weggaan.

De cijfers laten echter zien dat de Tweakers community eerder bij het rechter eind heeft dan uw winkel(straat)

https://www.nu.nl/economi...oen-winkels-het-goed.html

Waar de fysieke winkel slechts 2,6% meer omzet draaide ging de omzet van online met dik 10% omhoog.

https://www.nu.nl/economi...-dan-fysieke-winkels.html

Er zijn nu dus meer webwinkels dan fysieke winkels, ergo het aantal fysieke winkels is aan het dalen.

https://www.nu.nl/economi...r-betaling-wel-hoger.html
Dat Nederlanders deze kerstperiode wat minder enthousiast shopten in de winkelstraat, bleek vooral afgelopen zaterdag. De zaterdag voor Kerst is doorgaans een van de drukste zaterdagen van het jaar. Dit keer telde Betaalvereniging Nederland 21 miljoen pinbetalingen, goed voor een bedrag van 704 miljoen euro. Vorig jaar waren er op de zaterdag voor Kerst 25 miljoen pinbetalingen en liep het bedrag op tot 809 miljoen euro.
en
Ander beeld bij online betalingen
Online is het beeld heel anders. Eerder deze week kwam al naar voren dat Nederlanders de laatste dagen meer bij webwinkels bestelden. In de zeven dagen tot en met maandag, waar ook Betaalvereniging Nederland naar keek, vonden bijna 34 miljoen iDEAL-betalingen plaats. In dezelfde dagen vorig jaar ging het om minder dan 32 miljoen transacties.

Het is niet voor het eerst dat het aantal pinbetalingen tegenvalt vergeleken met vorig jaar. Dit was ook al zo rond en tijdens koopjesfestijnen Black Friday en Cyber Monday en in de week van Sinterklaas.

Toen wees een woordvoerder van de Betaalvereniging er ook op dat veel mensen met hun aankopen voor de feestdagen waarschijnlijk wat verder vooruit hadden gepland. Veel webwinkels kwamen al ver voor Black Friday met kortingsacties, om de drukte met pakketjes meer te spreiden.
MAW zoals het onderwerp van dit topic al aangeeft, De zonsondergang van fysieke winkels is in volle gang...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bszz
  • Nu online
hoevenpe schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 09:23:
[...]

Dit draadje heet 'ondergang van fysieke winkels', als deze discussie hier een niche zou betreffen hebben die winkels niets te vrezen. Blijkbaar is de groep die denkt zoals 'wij' inmiddels dusdanig groot dat veel fysieke winkels die transitie niet overleven.

Ik weet niet wat jij precies verkoopt, maar waarom zouden wij specifiek naar jouw winkel moeten komen? Wat is de toegevoegde waarde die je levert: extra garantie, beleving, aandacht? Oprechte vraag.

Mijn punt is dat je sommige artikelen graag wilt zien of passen, andere spullen koop je in een opwelling omdat ze 'te goedkoop zijn om te laten liggen' (Action, Aliexpress of de markt tegen sluitingstijd). Als iemand echter precies weet wat hij/zij wil is prijs vaak het enige criterium, hoeveel mensen hebben deze site leren kennen vanwege pricewatch?
Laat ik beginnen te zeggen dat ik de titel al vrij ongelukkig vind. Het suggereert dat het einde van de winkelstraat onvermijdelijk is en is niet echt een goede start voor een genuanceerde discussie.

Mijn specifieke situatie is denk ik niet heel relevant maar als je het wilt weten: ik heb een clicks & bricks speciaalzaak in de foodsector met aanverwante artikelen. Klanten komen bij mij voor een goed advies, uiteraard mijn producten maar ook gewoon omdat ze het leuk vinden in mijn winkel, ze goede service krijgen etc. En ja, het gaat uitstekend. Fysiek is verreweg het belangrijkste en groeit, online is iets meer dan marginaal en groeit harder. Ik denk dat deze trend zich doorzet maar dat online de fysieke winkel nodig blijft hebben en de fysieke winkel online.

Ik denk zelf niet dat het einde van de fysieke winkelstraat in zicht is maar wel dat er een transitie gaande is die het winkellandschap sterk doet veranderen. Dat leidt tot het wegvallen van traditionele ketens en het ontstaan van nieuwe, een compactere winkelstraat, etc. Ook andere ontwikkelingen zoals autovrije of autoluwe binnensteden zullen hier invloed op hebben.

Het punt van de pricewatch is overigens zo een voorbeeld van een biased community. De pricewatch is vrij succesvol en trekt daarmee een hoop mensen die prijs als belamgrijkste prikkel zien bij de keuze waar hun aankoop te doen. Dat is niet perse representatief in elk segment voor de hele maatschappij. Ik denk dat de groep mensen die primair voor de laagste prijs garantie op Tweakers wel eens significant groter kan zijn dan bijvoorbeeld in mijn doelgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
bszz schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:00:
[...]
Mijn specifieke situatie is denk ik niet heel relevant maar als je het wilt weten: ik heb een clicks & bricks speciaalzaak in de foodsector met aanverwante artikelen. Klanten komen bij mij voor een goed advies, uiteraard mijn producten maar ook gewoon omdat ze het leuk vinden in mijn winkel, ze goede service krijgen etc. En ja, het gaat uitstekend. Fysiek is verreweg het belangrijkste en groeit, online is iets meer dan marginaal en groeit harder. Ik denk dat deze trend zich doorzet maar dat online de fysieke winkel nodig blijft hebben en de fysieke winkel online.

Ik denk zelf niet dat het einde van de fysieke winkelstraat in zicht is maar wel dat er een transitie gaande is die het winkellandschap sterk doet veranderen. Dat leidt tot het wegvallen van traditionele ketens en het ontstaan van nieuwe, een compactere winkelstraat, etc. Ook andere ontwikkelingen zoals autovrije of autoluwe binnensteden zullen hier invloed op hebben.
Hier geef ik je gelijk in, de winkelstraat zal niet verdwijnen maar er zal wel fors krimpen en meer inzetten op kleinere speciale zaken, iets waar ik wel naar de binnenstad zou willen gaan. Ik denk dat de overvloed aan grote ketens vooral aan het krimpen is en leukere winkels meer zal aantrekken, denk aan bordspelwinkels met merchandise, merchandise winkels zie ik ook steeds meer, ik zie ook meer mensen op straat met Harry Potter, Star Wars en Marvel kleding lopen, nerdisme is flink groeiende, maar ook Lego winkels, Dille en Kamille en Simon Levelt zijn gewilde winkels. Een transitie met kleinere winkelsstraten maar wel met leuke winkels zouden deel van de online shoppers terug kunnen krijgen.
Het punt van de pricewatch is overigens zo een voorbeeld van een biased community. De pricewatch is vrij succesvol en trekt daarmee een hoop mensen die prijs als belamgrijkste prikkel zien bij de keuze waar hun aankoop te doen. Dat is niet perse representatief in elk segment voor de hele maatschappij. Ik denk dat de groep mensen die primair voor de laagste prijs garantie op Tweakers wel eens significant groter kan zijn dan bijvoorbeeld in mijn doelgroep.
Pricewatch is zeer beperkt en gaat vaak ook gepaard met elektronica waarvoor je niet eens naar de fysieke winkel hoeft, reviews van TV's, laptops. camera's etc staan overal. Op Tweakers zitten meer mensen die goed kunnen googlen denk ik zodat de pricewatch goed werkt. Ik denk dat vooral ook de jongeren generaties hier veel gebruik van maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Sissors schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 09:09:
[...]

Ik gok jouw claims van dat je in de winkel 9 van de 10 keer niet meer dan het omhulsel kan zien? Dat is toch wel een hele twijfelachtige claim. Natuurlijk er zijn producten die niet buiten de verpakking zijn in de winkel, waarbij je alsnog vaak genoeg zal kunnen vragen of je hem eruit kan halen. Maar in mijn ervaring is bij veruit de meeste producten waar je interesse hebt om hem fysiek aan te raken / zien, dat mogelijk. En niet altijd nee, maar meestal wel, en zeker niet 9 op de 10 keer niet mogelijk.
Dat zou kunnen maar als ik kijk naar de fysieke winkels waar ik kom zijn er bijna geen show modelen meer is bijna alleen in verpakkingen of ergens achter in een magazijn. En vragen of ik het uit de verpakking mag halen vind ik helemaal akward. Maar dan nog vind ik het online kopen en proberen in mijn eigen omgeving vele malen prettiger als in een winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
spijkerhoofd schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:18:
[...]

[...]

Pricewatch is zeer beperkt en gaat vaak ook gepaard met elektronica waarvoor je niet eens naar de fysieke winkel hoeft, reviews van TV's, laptops. camera's etc staan overal. Op Tweakers zitten meer mensen die goed kunnen googlen denk ik zodat de pricewatch goed werkt. Ik denk dat vooral ook de jongeren generaties hier veel gebruik van maken.
Ja, snap dat bewieroken (door Tweakers zelf idd, ja, haha) van de PW niet zo goed.
Vond zelf kieskeurig.nl veel prettiger. Weet niet of dat tegenwoordig nog echt goed is...
En heb wel enige kijk op Tv's en luidsprekers kopen, gewoon eerst even zien en horen, hoor, zoveel is de PW daar niet, ja in prijzen vergelijken wel natuurlijk.

[ Voor 3% gewijzigd door Sjah op 28-12-2024 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• servies
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 14:45

servies

Veni Vidi Servici

Sjah schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:01:
[...]

Ja, snap dat bewieroken (door Tweakers zelf idd, ja, haha) van de PW niet zo goed.
Vond zelf kieskeurig.nl veel prettiger. Weet niet of dat tegenwoordig nog echt goed is...
Proest.... dan zit er wel een schroefje los...
Als er een prutssite was en is qua prijsvergelijken dan was het wel kieskeurig.nl... Helft tot 3 kwart van de informatie kloptie niet of was niet compleet. Prijzen op kieskeurig waren vaker niet dan wel de prijzen op de websites zelf... en de recenties kwamen vaak niet verder dan "Goed/slecht product"...
Zoeken van producten was(is?) al helemaal een zooitje, zoek je naar producttype A, krijg je resultaten met producttype B met totaal andere functies etc....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
servies schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:29:
[...]

Proest.... dan zit er wel een schroefje los...
Als er een prutssite was en is qua prijsvergelijken dan was het wel kieskeurig.nl... Helft tot 3 kwart van de informatie kloptie niet of was niet compleet. Prijzen op kieskeurig waren vaker niet dan wel de prijzen op de websites zelf... en de recenties kwamen vaak niet verder dan "Goed/slecht product"...
Zoeken van producten was(is?) al helemaal een zooitje, zoek je naar producttype A, krijg je resultaten met producttype B met totaal andere functies etc....
Ok, dan zijn we wel uitgepraat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
bszz schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:00:
Mijn specifieke situatie is denk ik niet heel relevant maar als je het wilt weten: ik heb een clicks & bricks speciaalzaak in de foodsector met aanverwante artikelen. Klanten komen bij mij voor een goed advies, uiteraard mijn producten maar ook gewoon omdat ze het leuk vinden in mijn winkel, ze goede service krijgen etc. En ja, het gaat uitstekend.
Maar dan ben je toch bij uitstek een voorbeeld van succesvolle adaptatie? Specifieke producten en toegevoegde waarde, winkelbeleving en zaken die je online veel minder makkelijk bij elkaar vindt.

Heb ook z'n winkel in de buurt: pannen maar ook leuke onderzetters, kaasjes, keukengerei, borrelgarnituur en specifieke maaltijdcomponenten die je niet in de supermarkt vindt. Veel kadoideeen, verschillende producten bij elkaar leuk ingepakt met een kaartje erbij. Zal een tientje duurder zijn dan alles los in dezelfde winkel maar leuk om zo te geven.

Grootste probleem is dat de winkels om zo'n zaak heen verdwijnen, steeds minder mensen langlopen en daarmee het aantal impulsaankopen afneemt. Dat lijkt me in de periferie het grootste gevaar voor dat soort winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
spijkerhoofd schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 10:18:
[...]

Hier geef ik je gelijk in, de winkelstraat zal niet verdwijnen maar er zal wel fors krimpen en meer inzetten op kleinere speciale zaken, iets waar ik wel naar de binnenstad zou willen gaan. Ik denk dat de overvloed aan grote ketens vooral aan het krimpen is en leukere winkels meer zal aantrekken, denk aan bordspelwinkels met merchandise, merchandise winkels zie ik ook steeds meer, ik zie ook meer mensen op straat met Harry Potter, Star Wars en Marvel kleding lopen, nerdisme is flink groeiende, maar ook Lego winkels, Dille en Kamille en Simon Levelt zijn gewilde winkels. Een transitie met kleinere winkelsstraten maar wel met leuke winkels zouden deel van de online shoppers terug kunnen krijgen.
In hoeverre is dit alleen wat jij zou willen dat er gaat gebeuren? Ik heb natuurlijk mijn eigen voorkeuren, en die staan 180 graden hier tegenover. Die "leuke kleine speciaalzaakjes" zijn natuurlijk geweldig als je dol bent om in verschillende steden rond te slenteren en te kijken wat er allemaal is. Dan zit je niet te wachten op de 25ste C&A. Maar als je gewoon als local geinteresseerd bent in nieuwe kleren, dan zit je wel te wachten op de 25ste C&A ipv een speciaalzaak die zich richt op driekwart broeken voor lange mannen. Leuk als je een lange man bent die een driekwart broek wil, maar zelfs als je in die doelgroep valt, heb je ook nog steeds andere spullen nodig.

En juist voor zo'n speciale Lego winkel, waarbij je speciaal voor die ene winkel erheen gaat, hoef je niet in een centrum te zijn. Voor een generieke kledingwinkel liever wel, want dan kan je meteen ook die andere generieke kledingwinkel afgaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
Sissors schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:59:
[...]

In hoeverre is dit alleen wat jij zou willen dat er gaat gebeuren? Ik heb natuurlijk mijn eigen voorkeuren, en die staan 180 graden hier tegenover. Die "leuke kleine speciaalzaakjes" zijn natuurlijk geweldig als je dol bent om in verschillende steden rond te slenteren en te kijken wat er allemaal is. Dan zit je niet te wachten op de 25ste C&A. Maar als je gewoon als local geinteresseerd bent in nieuwe kleren, dan zit je wel te wachten op de 25ste C&A ipv een speciaalzaak die zich richt op driekwart broeken voor lange mannen. Leuk als je een lange man bent die een driekwart broek wil, maar zelfs als je in die doelgroep valt, heb je ook nog steeds andere spullen nodig.

En juist voor zo'n speciale Lego winkel, waarbij je speciaal voor die ene winkel erheen gaat, hoef je niet in een centrum te zijn. Voor een generieke kledingwinkel liever wel, want dan kan je meteen ook die andere generieke kledingwinkel afgaan.
Ik kom regelmatig in Utrecht binnenstad en Amsterdam binnenstad, de kledingwinkels aldaar zijn behoorlijk stil en rustig terwijl de Dille en Kamille, de bordspelwinkel, Søstrene Grene, de merchandisestore, die grote boekenwinkel, de TK MAXX en de dure eet en drink winkel enorm druk zijn met behoorlijke wachtrijen voor de kassa, de Legowinkel had zelfs een wachtrij buiten in Hoog Catherijne, gelukkig hadden wij in de ochtend al bezocht.

De meeste winkelaars komen niet naar de C&A naar de binnenstad, maar juist voor dit soort winkels. Mijn vriendin had een trui gekocht bij een kledingwinkel, de helft van de kassa's was bemand en er was geen wachtrij voor de kassa. Dit fenomeen valt mij al tijden op, en velen mensen, oa ikzelf koop liever kleren en schoenen online en juist voor de leuke zaakjes die vooral Utrecht veel heeft ga ik naar de stad toe.

Voor de local zijn kledingwinkels misschien leuk, maar voor mensen die niet local zijn of mensen die liever online bestellen is de 25e C&A totaal niet relevant, want of zij bestellen online of ze gaan naar de leukste binnenstad toe, voor mij is dat Utrecht, of ze gaan naar de Mall in Leidschendam.

Iedereen heeft zijn voorkeuren natuurlijk, maar de cijfers liegen er niet om! Online is enorm aan het groeien voor generieke dingen zoals de eerder gedeelde artikelen van nu.nl laat zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Zullen we het met zijn allen wel gezellig houden hier? Er mag wat minder op de man gereageerd worden en wat meer op de discussie.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
spijkerhoofd schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:21:
Ik kom regelmatig in Utrecht binnenstad en Amsterdam binnenstad, de kledingwinkels aldaar zijn behoorlijk stil en rustig terwijl de Dille en Kamille, de bordspelwinkel, Søstrene Grene, de merchandisestore, die grote boekenwinkel, de TK MAXX en de dure eet en drink winkel enorm druk zijn met behoorlijke wachtrijen voor de kassa, de Legowinkel had zelfs een wachtrij buiten in Hoog Catherijne, gelukkig hadden wij in de ochtend al bezocht.
De Primark in Utrecht is anders best druk, Broekman waar ik gisteren het nodige uitgegeven heb omdat ik mijn vrouw vond dat het echt niet meer kon idem. Beide uitersten van het kledingsegment, graaien in rekken of een medewerker met kijk erop die je hele garderobe bij elkaar pakt.

C&A heb ik inderdaad niets meer mee, als die zelfs in Utrecht de zaak niet vol krijgen dan is het in de periferie helemaal kansloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
hoevenpe schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:14:
[...]

Heb ook z'n winkel in de buurt: pannen maar ook leuke onderzetters, kaasjes, keukengerei, borrelgarnituur en specifieke maaltijdcomponenten die je niet in de supermarkt vindt. Veel kadoideeen, verschillende producten bij elkaar leuk ingepakt met een kaartje erbij. Zal een tientje duurder zijn dan alles los in dezelfde winkel maar leuk om zo te geven.

Grootste probleem is dat de winkels om zo'n zaak heen verdwijnen, steeds minder mensen langlopen en daarmee het aantal impulsaankopen afneemt. Dat lijkt me in de periferie het grootste gevaar voor dat soort winkels.
Een ander probleem zijn die mensen die voor 1.500 euro aan pannen in Duitsland kopen :7

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
XWB schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 14:42:
Een ander probleem zijn die mensen die voor 1.500 euro aan pannen in Duitsland kopen :7
Klopt, als het 250 euro scheelt is de keus niet moeilijk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bszz
  • Nu online
hoevenpe schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 12:14:
[...]

Maar dan ben je toch bij uitstek een voorbeeld van succesvolle adaptatie? Specifieke producten en toegevoegde waarde, winkelbeleving en zaken die je online veel minder makkelijk bij elkaar vindt.

Het kernwinkelgebied wordt kleiner, er verdwijnen winkels, er komen andere bij. Het is best dynamisch en de winkelstraat ziet er straks anders (hopelijk leuker) uit maar zal zeker niet verdwijnen. Van een zonsondergang is dan ook geen sprake.

Ik zou de titel van het topic dan ook liefst wat genuanceerder zien, bijv: "De transformatie van de fysieke winkelstraat". Dat leidt denk ik tot een constructievere discussie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
bszz schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 14:57:
Ik zou de titel van het topic dan ook liefst wat genuanceerder zien, bijv: "De transformatie van de fysieke winkelstraat". Dat leidt denk ik tot een constructievere discussie.
De traditionele 'fysieke winkelstraat' zie ik geen lang leven beschoren: straten met aan beide kanten winkels, doorgaand verkeer, betaald parkeren zonder horeca is imo een aflopende zaak.

Verwacht steeds meer focus op kleine buurtwinkelcentra rond de AH of Jumbo naast grotere stadscentra en malls met luxe winkels, veel horeca en niches voor het 'dagje uit'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
spijkerhoofd schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 13:21:
[...]
De meeste winkelaars komen niet naar de C&A naar de binnenstad, maar juist voor dit soort winkels. Mijn vriendin had een trui gekocht bij een kledingwinkel, de helft van de kassa's was bemand en er was geen wachtrij voor de kassa. Dit fenomeen valt mij al tijden op, en velen mensen, oa ikzelf koop liever kleren en schoenen online en juist voor de leuke zaakjes die vooral Utrecht veel heeft ga ik naar de stad toe.

Voor de local zijn kledingwinkels misschien leuk, maar voor mensen die niet local zijn of mensen die liever online bestellen is de 25e C&A totaal niet relevant, want of zij bestellen online of ze gaan naar de leukste binnenstad toe, voor mij is dat Utrecht, of ze gaan naar de Mall in Leidschendam.

Iedereen heeft zijn voorkeuren natuurlijk, maar de cijfers liegen er niet om! Online is enorm aan het groeien voor generieke dingen zoals de eerder gedeelde artikelen van nu.nl laat zien.
Natuurlijk groeit online, dat zal niemand ontkennen. Online groeit ook voor de Lego aankopen. Dus waarom heeft die Lego winkel wel bestaansrecht dan, maar de kledingwinkel niet? Juist kleding willen een hoop liever zelf passen, dan maar 3 maten te kopen om erachter te komen dat ze alle 3 terug moeten.

En voor locals vs niet locals, dat is exact inderdaad wat ik eerder al schreef. Maar een geweldige binnenstad hebben voor de niet locals is leuk voor Utrecht en Amsterdam en nog een paar grote steden. Maar hoeveel mensen gaan naar het centrum van Almelo vanwege de leuke speciaalzaakjes? Terwijl de mensen daar wel gewoon kleding willen kopen.

(En dan komen we ook uit op voorkeuren dus weer, jij gaat graag naar die leuke speciaalzaakjes. Ik heb er absoluut niks mee, en ga alleen naar het centrum voor een generieke winkel. Nu kom ik daar inderdaad niet erg vaak, maar ik zou ook niet teveel verbanden gaan leggen op wat de hype van nu is, voor wat de toekomst brengt. Als in, dat nu de dure versie van de Blokker het goed doet, betekend niet dat ze het over een paar jaar nog doen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 15:30:
[...]

De traditionele 'fysieke winkelstraat' zie ik geen lang leven beschoren: straten met aan beide kanten winkels, doorgaand verkeer, betaald parkeren zonder horeca is imo een aflopende zaak.

Verwacht steeds meer focus op kleine buurtwinkelcentra rond de AH of Jumbo naast grotere stadscentra en malls met luxe winkels, veel horeca en niches voor het 'dagje uit'.
Dit is natuurlijk een verrekte specifiek beeld wat je hebt. Winkels zonder enige horeca in de buurt, waar vind je die? Dan specifiek enkel met doorgaand verkeer (dus eigenlijk alleen nog dorpen hebben we het dan over), en betaald parkeren (dus niet te kleine dorpen, want die hebben vaker weer gratis parkeren). Ik denk dat die nu al niet tot nauwelijks bestaan.

Edit: En in grotere stad hier kan ik iets bedenken, maar dat zijn dan weer juist waar de winkels zitten waar je specifiek voor erheen gaat. Coolblue, fietsen winkel, bruidsmode, etc. Maar daar zit dus ook geen generieke kledingwinkel.

[ Voor 11% gewijzigd door Sissors op 28-12-2024 19:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wozmro
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 17:53
[...]

Als ik bij ons (Vlaanderen) kijk merk ik een evolutie richting 'de binnenstad als pretpark'.

De kalender staat vol met activiteiten om mensen te lokken naar de binnenstad.

Kerst, winter, lente, muziek, rommelmarkt, cultuur, culinair, eco, kermis, boeken, film, design, ... je verzint het en het wordt gefaciliteerd door de stad.

Passage door de straten zorgt voor verkoop voor winkels en horeca.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• ninjazx9r98
  • Laatst online: 13:03
Ik lees mee vanaf het begin en reageer zo afentoe eens een keertje maar wat ik wel een aardige vond is de documentaire "Buy Now! The Shopping Conspiracy" op Netflix. Daar komt ook nog iets aan bod waar het volgens mij hier nog niet/nooit over gegaan is en dat is dat de drempel om iets te kopen online vele malen lager is dan in een reguliere winkel waardoor consumenten (veel) meer kopen dan ze eigenlijk nodig hebben.
Op de bank achter een laptop/tablet/mobiel is die (impuls)aankoop zo gedaan en een dag of wat later komt iemand het bij je thuis brengen. De inspanning is minimaal net als de bedenktijd.
Had je vroeger iets in gedachte om te kopen moest je wachten tot koopavond of het weekend om naar de winkel te gaan. Je moet het huis uit, "reizen", parkeren enz en hebt dus ruim de tijd om je nog te bedenken omdat je geen zin hebt om de deur uit te gaan of omdat je je bedenkt en dat produkt toch niet nodig hebt.

Heb toevallig gisteren nog zo'n impulsaankoop gedaan omdat het allemaal zo makkelijk is en gaat online. Toen ik wakker werd was er geen internet en met één blik in de meterkast was duidelijk waarom, de 8 port switch deed niks meer. Tijdelijk vervangen door een 5 port switch die ik nog had en meteen een nieuwe 8 port switch besteld.
Later op de dag ga ik zoeken in de "voorraad" aan oude voedingen en kom er eentje tegen met de juiste DC plug en uitgangsspanning (5V met DC plug). De 8 port switch doet het dus weer en de nieuwe is onderweg (had er vandaag moeten zijn maar blijkt toch ineens maandag te komen) maar als ik eerlijk ben was het een impulsaankoop en ik ken mezelf dus dat ding gaat ook niet terug maar gaat met doos en al ergens in een kast.
Ook meteen maar even bij "Ome Ali" een paar USB naar DC kabeltjes besteld want stel je voor dat er nog eens een keertje een voeding stuk gaat dan kun je maar beter een paar opties in huis hebben.
Wat dat betreft denk ik of weet ik eigenlijk wel zeker dat er hier heel wat zaken in huis zijn die nooit gekocht zouden zijn in een reguliere winkel omdat er dan al lang besloten was dat we het helemaal niet nodig hadden/hebben.
Dat zijn dan geen gemiste inkomsten voor de reguliere winkel omdat het daari nooit gekocht zou worden maar het helpt wel mee aan de groei van online verkopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@ninjazx9r98 wel herkenbaar, zeker met netwerkspul maar ook arduino en ESP32 bordjes waar ik dan denk een project voor te hebben dat er nooit van komt :+
edit: en ik kom vaak in Haarlem en Amstelveen waar nog zo een echte elektronicaonderdelenwinkel zit, en als het kan loop ik eerst daar langs (want ik koester dat soort winkels) maar als ze het niet hebben dan maar online.
Maar een projectje dat ik om 10 uur 's avonds bedenk moet natuurlijk gelijk besteld worden, al is het met een levertijd van 10 dagen :+ O-)

[ Voor 54% gewijzigd door franssie op 28-12-2024 23:07 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:12

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Van het weekend moest ik op zoek naar een vervangend pincetje voor het zakmes van mijn dochter. Is van Victorinox dus die dingen zijn gewoon te krijgen. Adviesprijs van de importeur is zo'n 60 cent dus maar eens kijken bij een kampeerwinkel in de buurt, die gun ik sowieso mijn geld wel.
Maar dan kom je daar, hangen ze in de vitrine, kosten 3,99 per stuk. Ai, da's wel heel vaak over de kop. Nou goed, om de winkel te steunen, het kost ze toch tijd.
Kijk je nog eens goed, is het niet eens de originele en verklaren konden ze dat zelf ook niet. Nou ja sorry, maar dan ga ik toch weer even verder kijken. Ook voor mij zijn er grenzen. :P

Wat jij traditioneel noemt heb ik al decennia niet meer gezien, dus dat is zeker een aflopende zaak. ;)

En het klopt dat men steeds meer een combinatie zoekt, maar dat was altijd al zo. Een succesvol stadscentrum heeft altijd een combinatie van goede bereikbaarheid, leuke winkels en leuke horeca. Betaalt parkeren wordt door ondernemers steevast over geklaagd, maar is lang niet altijd een probleem. Het is evengoed nog vaak zoeken naar een plekje in de betaalde parkeergarages.

Bij ons in de stad zijn ze ook flink aan het herindelen geweest. Daar was een klassieke winkelstraat wat minder aantrekkelijk geworden in de loop der jaren en dat is nu helemaal omgebouwd. Geen buslijn meer, voetgangerszone. Allemaal groene parkjes, fontijntjes en zitjes geven het een veel aantrekkelijkere sfeer.
En dan inderdaad een combinatie van winkels en horeca. Ik heb geen cijfers om het te onderbouwen maar volgens mij zijn de ontwikkelingen best positief.

[ Voor 18% gewijzigd door Gonadan op 30-12-2024 13:49 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Sjah schreef op zaterdag 28 december 2024 @ 11:01:
En heb wel enige kijk op Tv's en luidsprekers kopen, gewoon eerst even zien en horen, hoor, zoveel is de PW daar niet, ja in prijzen vergelijken wel natuurlijk.
De PW is hartstikke handig maar inderdaad geen goede specsvergelijker. Het is community based wat iets moois is, maar daarmee ook meteen best effort. En omdat er zo ontieglijk veel in staat is het gewoonweg nooit compleet.
Echt goede specsvergelijkers bestaan niet op internet. Ook bij winkels die je heel vaak dat de filters in meerdere varianten bestaan, of dat het bij producten niet klopt. En dan is mijn oordeel vrij snel: als het niet de 100% benadert dan heb je er eigenlijk gewoon niets aan.

En dan kom je weer op het punt dat je je heel veel moet inlezen en onderzoek moet doen. Pagina's van fabrikanten doornemen, of handleidingen voor een écht kloppend overzicht van specs of opties. Of zelfs reviews lezen/kijken om te zien hoe iets precies werkt. En daarmee is dat verheerlijkte voordeel dat je alles online zelf uit kunt zoeken wel verdampt.
Ja het is leuk wanneer je tijd over hebt, of wanneer je de materie dermate interessant vindt om zoveel onderzoek te doen, maar voor de normale consument heeft dat geen zin. Niet voor niets is de meest geplaatste openingszin op Tweakers: "ik zie door de bomen het bos niet meer.". Er zijn te veel typen, te veel opties, te veel minieme verschillen. Het is een soort typen- en optie-oorlog.
Hoe lekker is het dan als er maar een paar varianten zijn, en dat er een medewerker staat die jou kan vertellen welke opties het meest bij je passen.
Ook online merken we die behoefte heel sterk. Veel mensen zijn op zoek naar een soort keuzehulp, en niet in staat of bereid het allemaal zelf uit te zoeken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Gonadan schreef op maandag 30 december 2024 @ 13:46:

Maar dan kom je daar, hangen ze in de vitrine, kosten 3,99 per stuk. Ai, da's wel heel vaak over de kop. Nou goed, om de winkel te steunen, het kost ze toch tijd.
Kijk je nog eens goed, is het niet eens de originele en verklaren konden ze dat zelf ook niet. Nou ja sorry, maar dan ga ik toch weer even verder kijken. Ook voor mij zijn er grenzen. :P
Aha, ook gij... :+

Maar je bent wel eerst naar de stad gereden/gefietst? Eventueel parkeergeld moeten betalen?
Terwijl online had je dat pincetje zo besteld. O-)

BTW: dat er bij jou in de buurt überhaupt zo'n winkel is, die dat verkoopt. Dat hoef ik hier niet te proberen.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ehtweak schreef op maandag 30 december 2024 @ 13:56:
Aha, ook gij... :+

Maar je bent wel eerst naar de stad gereden/gefietst? Eventueel parkeergeld moeten betalen?
Terwijl online had je dat pincetje zo besteld. O-)
Tja, iets wat in mijn hand past en bijna niets kost via een koerier voor te veel geld in een grote doos laten bezorgen ben ik toch terughoudend in.
Heb hem nu maar mee besteld met die rasp en kaasschaven die ik nog wilde. :+
BTW: dat er bij jou in de buurt überhaupt zo'n winkel is, die dat verkoopt. Dat hoef ik hier niet te proberen.
Meerdere winkels, vlakbij en op de route. En bij jou in de buurt zit gewoon een Bever hoor.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie2488
  • Registratie: November 2024
  • Laatst online: 07-01 11:19
Afgelopen weekend geconfronteerd met waarom fysieke winkels nog wel bestaansrecht zouden hebben als ze er beter op inspelen.

Vanuit het niets begeeft mijn auto accu het volledig. Bel je de pechdienst auto is 7 jaar en altijd dealer onderhouden en moet officieel voor onderhoud eind november. Ondanks toezegging dealer krijg je gewoon de deksel op je neus... geen pechhulp want onderhoud 4 weken over tijd.. terwijl ze zelf geen eens tijd hebben voor onderhoud in november en december dus mes snijdt aan twee kanten...

Pechhulp laten komen gaat je 200 euro kosten en een nieuwe accu moet jezelf maar regelen. Bij nader onderzoek blijkt de accu gewoon weg nooit vervangen te zijn door de dealer in 7 jaar en had dit gezeur voorkomen kunnen worden.

Pechhulp laten komen zaterdag avond is leuk maar dan mogen ze zondag en maandag weer komen want accu was in 1 klap ook echt dood dood zonder enige waarschuwing van slecht starten.

Maar probeer zaterdagavond of zondag maar eens een nieuwe startaccu te krijgen er is geen dealer of auto materialen zaak open... sta je mooi in het weekend. Volgens mij kunnen ook dit soort zaken op zondagen een goede boterham verdienen. Nu uiteindelijk 1.5 dag moeten overleven met een nood accu als starthulp. Kan je vertellen rijdt toch niet prettig.. en owja de dealer krijgt ook nog wel even de wind van voren hierover..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

@bassie2488 je weet dat iets als een Gamma die ook gewoon heeft staan? En die zijn vaak wel open op zondag.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
bassie2488 schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:24:
Afgelopen weekend geconfronteerd met waarom fysieke winkels nog wel bestaansrecht zouden hebben als ze er beter op inspelen.

Vanuit het niets begeeft mijn auto accu het volledig. Bel je de pechdienst auto is 7 jaar en altijd dealer onderhouden en moet officieel voor onderhoud eind november. Ondanks toezegging dealer krijg je gewoon de deksel op je neus... geen pechhulp want onderhoud 4 weken over tijd.. terwijl ze zelf geen eens tijd hebben voor onderhoud in november en december dus mes snijdt aan twee kanten...

Pechhulp laten komen gaat je 200 euro kosten en een nieuwe accu moet jezelf maar regelen. Bij nader onderzoek blijkt de accu gewoon weg nooit vervangen te zijn door de dealer in 7 jaar en had dit gezeur voorkomen kunnen worden.

Pechhulp laten komen zaterdag avond is leuk maar dan mogen ze zondag en maandag weer komen want accu was in 1 klap ook echt dood dood zonder enige waarschuwing van slecht starten.

Maar probeer zaterdagavond of zondag maar eens een nieuwe startaccu te krijgen er is geen dealer of auto materialen zaak open... sta je mooi in het weekend. Volgens mij kunnen ook dit soort zaken op zondagen een goede boterham verdienen. Nu uiteindelijk 1.5 dag moeten overleven met een nood accu als starthulp. Kan je vertellen rijdt toch niet prettig.. en owja de dealer krijgt ook nog wel even de wind van voren hierover..
En dat is dus precies waarom ik de Wegenwacht van de ANWB heb.

Pech service via de dealer klinkt meestal leuk, maar is eigenlijk een verzekering die ze het minste moet kosten dus afschuiven.

Januari ook gestaan met een dode accu. Die was 12 jaar oud, wist ik had garage jaarlijks gezegd. Maar bij accu's is het simpel; ze doen het of ze doen het niet.

Anwb duurde driekwartier en zette er direct een goede nieuwe in en weer door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Gonadan schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:08:
[...]
En bij jou in de buurt zit gewoon een Bever hoor.
Ehhh, 25km enkele reis vind ik niet echt in de buurt hoor... ;)

En, idd, ANWB lijkt misschien overdreven voor sommigen, maar mij hebben ze ook wel eens geholpen. Met een vastgelopen schijfrem/-blok. En dat op zondagmiddag. Altijd als het niet uitkomt...

[ Voor 29% gewijzigd door ehtweak op 30-12-2024 14:37 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

sambalbaj schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:31:
[...]

Pech service via de dealer klinkt meestal leuk, maar is eigenlijk een verzekering die ze het minste moet kosten dus afschuiven.
Eens. :Y
Januari ook gestaan met een dode accu. Die was 12 jaar oud, wist ik had garage jaarlijks gezegd. Maar bij accu's is het simpel; ze doen het of ze doen het niet.
Mwoah, je kunt prima meten hoe ver hij weg zakt bij het starten van de auto en hoeveel marge er nog over is. Dus als je garage hem regelmatig doorgelicht had dan had je hem prima preventief kunnen vervangen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

ehtweak schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:34:
[...]

Ehhh, 25km enkele reis vind ik niet echt in de buurt hoor... ;)
Dan woon jij wellicht ergens anders dan ik dacht dat jij woont. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Volgens mij kunnen ook dit soort zaken op zondagen een goede boterham verdienen.
De meeste mensen hebben een pechhulp dienst die ze hier bij kan helpen. Dus je bediend een kleine groep mensen die dat niet hebben en die op zondag perse direct een nieuwe accu nodig hebben. Hoe groot is die groep mensen denk je? En wat is de marge op een accu?

Precies zo'n situatie dat het een gat in de markt lijkt maar het waarschijnlijk totaal niet rendabel is daar een winkel voor open te hebben op zondag.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
ANWB heeft nieuwe accu's gewoon achterin liggen, ter plekke vervangen tegen een redelijke prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• martwoutnl
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13-08 14:11
[...]

Ze helpen inderdaad beter dan pechservice merk. Ooit meegemaakt met mijn vader in Frankrijk. Peugeot ging in motorstoring (bekende; garantie). Pechservice gebeld, auto werd opgehaald en naar lokale garage gebracht. Alleen daar hield hulp op. Zodoende maar Lyon gebeld die het prima overnamen. Leenauto werd geregeld (want caravan) en via camping hebben we auto bij supermarkt gehuurd voor overbrugging. Bij garage konden we ANWB bellen bij vertaling technische zaken en auto ging netjes op transport. En ooit in ver verleden eens ANWB gebeld i.v.m. toen voorstuk voortent vouwwagen vergeten. Stuk werd via buren met koerier gebracht en we kregen belkosten telefoon op camping (tijd van telefooncellen) terug. Niets dan lof de keren dat we ze nodig hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie2488
hoevenpe schreef op maandag 30 december 2024 @ 15:00:
[...]

ANWB heeft nieuwe accu's gewoon achterin liggen, ter plekke vervangen tegen een redelijke prijs.
Eh nou zelfs de lokale automaterialen handel heeft 3 accu's moeten passen voor ze er een hadden die in mijn auto ging. Afgelopen jaren schijnt nogal drama geworden te zijn met auto fabrikanten die geen gestandaardiseerde accu's meer gebruikt.

De pechhulp van de dealer is uiteindelijk ook gewoon de ANWB, maar die gaven telefonisch al aan geen accu's te kunnen vervangen langs de weg dan moest de auto afgesleept worden 8)7

En los van die paar accu's, als dezelfde auto materialen handel aangeeft er 5 tot 10 per dag te hebben aan klanten met defecte accu's dan hebben ze ook gelijk nog een groep klanten die op zondag aan hun auto sleutelt die ook wel eens snel wat nodig heeft. Lijkt mij toch dat er wel geld in te verdienen valt op dat gebied.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie2488
Gonadan schreef op maandag 30 december 2024 @ 14:28:
@bassie2488 je weet dat iets als een Gamma die ook gewoon heeft staan? En die zijn vaak wel open op zondag.
Je weet dat de gamma alleen maar simpele accu's heeft? Moderne auto's hebben nogal andere eisen gekregen... vrijwel alle moderne autos hebben start stop systemen en dat zijn andere accu's dan gebruikelijk.

12V 66Ah Start Stop systeem accu, klinkt makkelijk. Maar zelfs de auto materialen handel met meer dan 150 accu's had geen directe vervanger op voorraad. Uiteindelijk kleine aanpassing gedaan aan de accubak en er zit nu een 70Ah variant in maar de gamma heeft geen start stop systeem accu's zeker niet in de fysieke winkel. Maar ook op hun website staan steeds meer spullen die ze alleen maar online leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Als het zo specialistisch is dan gaat het hele verhaal van een fysieke winkel die het wel even voor je op voorraad heeft sowieso niet op. Dat is dan gewoon een product wat door mensen met kennis en kunde gemonteerd moet worden, niet iets waar je met koopzondagopeningstijden voor het gewone publiek je geld gaat verdienen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie2488
automaterialen zaak heeft me prima kunnen helpen op maandag ochtend dus dat is een kul argument.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Een prima argument, want zo te zien heeft er iemand met kennis en kunde wat moeten doen. Die hebben dus nul komma nul concurrentie van de online markt, en daarmee dus totaal geen reden om ook je winkel ook nog eens in het weekend open te houden wanneer alle monteurs en mensen met kennis vrij zijn.
En die ene consument die omhoog zit komt maandag toch wel terug, want kan toch niets anders.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Gonadan schreef op maandag 30 december 2024 @ 16:54:
Een prima argument, want zo te zien heeft er iemand met kennis en kunde wat moeten doen. Die hebben dus nul komma nul concurrentie van de online markt, en daarmee dus totaal geen reden om ook je winkel ook nog eens in het weekend open te houden wanneer alle monteurs en mensen met kennis vrij zijn.
En die ene consument die omhoog zit komt maandag toch wel terug, want kan toch niets anders.
Nou, er werd nogal eens gebeund in het weekend in mijn kennissenkring. En dan was het toch verdomd lastig als je alleen op zaterdagochtend even snel kon shoppen om zo het weekend door te komen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bassie2488
een automaterialen verkoper een monteur noemen gaat gelijk ook wel weer heel ver... Hij heeft een paar accu's uit het vak gepakt om te kijken wat er past en geschikt was. Prima jonge man van een jaar of 20 maar echt geen volwaardig automonteur.

Ik had de accu ook online kunnen kopen dan was die vanavond/vanmiddag gelevert en op basis van kenteken dus ook gewoon de juiste. Was ik 50 euro goedkoper uit geweest. Maar mijn gemoedsrust wil graag ook rust en je weet nooit wanneer je je auto echt nodig hebt en kloten met een nood accu is niet bepaald echt fijn laat staan dat genoeg mensen die niet eens paraat hebben.

En zoals stylezzz al zegt genoeg mensen die in het weekend beunen aan hun auto en dan ook spullen nodig hebben. En met 2 man kan je zo'n toko wel draaien op de zondag. Ken genoeg speciaalzaken die juist de zondag open zijn en het altijd super druk hebben op die dagen. Begrijp dat het vaak zelfs de beste dagen zijn omdat hun klanten ook veel in het weekend aan het sleutelen zijn gaat hier dan om de bestuurbare auto markt.

Het feit dat er gewoon geen enkele zaak in de randstad open is op zondag doet mij toch mijn wenkbrouwen fronzen. Ik had er zondag gerust 100km voor gereden om een stukje gemoedsrust te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
bassie2488 schreef op maandag 30 december 2024 @ 18:49:
een automaterialen verkoper een monteur noemen gaat gelijk ook wel weer heel ver... Hij heeft een paar accu's uit het vak gepakt om te kijken wat er past en geschikt was. Prima jonge man van een jaar of 20 maar echt geen volwaardig automonteur.

Ik had de accu ook online kunnen kopen dan was die vanavond/vanmiddag gelevert en op basis van kenteken dus ook gewoon de juiste. Was ik 50 euro goedkoper uit geweest. Maar mijn gemoedsrust wil graag ook rust en je weet nooit wanneer je je auto echt nodig hebt en kloten met een nood accu is niet bepaald echt fijn laat staan dat genoeg mensen die niet eens paraat hebben.

En zoals stylezzz al zegt genoeg mensen die in het weekend beunen aan hun auto en dan ook spullen nodig hebben. En met 2 man kan je zo'n toko wel draaien op de zondag. Ken genoeg speciaalzaken die juist de zondag open zijn en het altijd super druk hebben op die dagen. Begrijp dat het vaak zelfs de beste dagen zijn omdat hun klanten ook veel in het weekend aan het sleutelen zijn gaat hier dan om de bestuurbare auto markt.

Het feit dat er gewoon geen enkele zaak in de randstad open is op zondag doet mij toch mijn wenkbrouwen fronzen. Ik had er zondag gerust 100km voor gereden om een stukje gemoedsrust te kopen.
Ik denk dat het komt doordat de meeste automaterialen tokos ergens op een industrieterrein resideren en daardoor niet als detailhandel worden gezien. Dat zal ook zo zijn effect hebben op de openingstijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

stylezzz schreef op maandag 30 december 2024 @ 19:17:
Ik denk dat het komt doordat de meeste automaterialen tokos ergens op een industrieterrein resideren en daardoor niet als detailhandel worden gezien. Dat zal ook zo zijn effect hebben op de openingstijden.
Het zou goed kunnen dat er afwijkende regels zijn voor dergelijke locaties inderdaad. Maar dat er in de hele Randstad geen enkele open was lijkt mij ook weer erg sterk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:45

DDX

Snelle google geeft mij :

https://automaterialenhaaglanden.nl/over-ons/
'Iedere zondag open!'

En zo zullen er vast meer zijn.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15:18
En met 2 man kan je zo'n toko wel draaien op de zondag.
Ach, die medewerkers willen misschien ook op pad met hun gezin, of lekker gaan voetballen, of met vrienden een kroeg in op zaterdagavond en zondag brak op de bank liggen met Netflix aan.

Ongetwijfeld zullen er bedrijven zijn waar het lucratief is om open te zijn, maar dan moet je wel mensen hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
DDX schreef op maandag 30 december 2024 @ 23:11:
Snelle google geeft mij :

https://automaterialenhaaglanden.nl/over-ons/
'Iedere zondag open!'

En zo zullen er vast meer zijn.
Lol... heb je ook verder gekeken? Betreft een webshop, met een 'afhaalpunt' letterlijk in een garagebox van een appartementencomplex. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:37

-tom-562

Oliesjeik

Ik vermoed dat Automaterialenzaken nauwelijks omzet draaien door particulieren. Verder heeft zo'n zaak vaak nauwelijks voorraad en wordt alles een aantal keren per dag bezorgd door een grossier.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

stylezzz schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 08:40:
[...]

Lol... heb je ook verder gekeken? Betreft een webshop, met een 'afhaalpunt' letterlijk in een garagebox van een appartementencomplex. :)
Idd. Die heeft niks op voorraad. Is eerder een veredelde dropshipper. ;)

is een Webwinkel- Auto-onderdelen Grossier met een Pickup Point in Den Haag.
...
Voor de ANWB en andere Pech/Hulp diensten, Politie, Ambulance,Brandweer en Gemeentelijke instanties zijn we 24/7 uur beschikbaar. Voor deze dienst wordt tussen 18:00 en 09:00 en in het gehele weekend en tijdens nationale feestdagen een toeslag in rekening gebracht.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
-tom-562 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:11:
[...]

Ik vermoed dat Automaterialenzaken nauwelijks omzet draaien door particulieren. Verder heeft zo'n zaak vaak nauwelijks voorraad en wordt alles een aantal keren per dag bezorgd door een grossier.
Het zal je verbazen. De winkel waar ik werkte in de vakanties werd druk bezocht door beunhazen of kleine ondernemers die te klein zijn om zelf bij een groothandel te bestellen.
Voorraad hadden ze wel, maar van alleen de detailhandel kunnen ze niet leven, daar moet ook gewoon een eigen werkplaats bij.

Eerst zaten ze in het centrum, dat was op koopavond wel druk, op maandagmiddag kwam er behalve de beunhazen geen hond. Later op industrieterrein en loopt eigenlijk altijd wel door.

Vooral bij Automaterialen is het direct kunnen krijgen van een onderdeel of het makkelijk om kunnen ruilen een belangrijk iets. Nergens zoveel variatie in onderdelen als op auto's. Uitzoeken welk onderdeel je moet hebben op basis van online verkrijgbare info is niet te doen voor niet-techneuten.
Laatst een katalysator vervangen op mijn Peugeot, dat was online een hele toer, nagenoeg geen webshop die de overzichtstekeningen online heeft staan. Hadden we vroeger gewoon in het dikke uitlatenboek... benzine of diesel, model/type, bouwjaar, automaat of handbak en dan wist je het meteen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09:45

DDX

ehtweak schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 09:24:
[...]

Idd. Die heeft niks op voorraad. Is eerder een veredelde dropshipper. ;)

is een Webwinkel- Auto-onderdelen Grossier met een Pickup Point in Den Haag.
...
Voor de ANWB en andere Pech/Hulp diensten, Politie, Ambulance,Brandweer en Gemeentelijke instanties zijn we 24/7 uur beschikbaar. Voor deze dienst wordt tussen 18:00 en 09:00 en in het gehele weekend en tijdens nationale feestdagen een toeslag in rekening gebracht.
Die 24/7 pechhulp zal toch ook ergens vandaan moeten komen.
Maargoed verder niet gedetaileerd gekeken, gaat denk ook wel beetje offtopic inmiddels 8)

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:35

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

[...]

Anwb duurde driekwartier en zette er direct een goede nieuwe in en weer door.
Ik zit al sinds 2007 bij de ANWB. Al meerdere keren geholpen. Onder andere een kapotte brandstofpomp (onderweg naar het werk), dode accu (om half elf 's avonds op het werk). Een paar keer een lekke band waaronder om 5 uur 's ochtends op zaterdag op weg naar het werk.

Leuk ploegendiensten draaien. Maar mijn ANWB lidmaatschap heeft zich al meerdere keren kompleet terugbetaald. :)

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
SandsOfArrakis schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 17:11:
[...]

Ik zit al sinds 2007 bij de ANWB. Al meerdere keren geholpen. Onder andere een kapotte brandstofpomp (onderweg naar het werk), dode accu (om half elf 's avonds op het werk). Een paar keer een lekke band waaronder om 5 uur 's ochtends op zaterdag op weg naar het werk.

Leuk ploegendiensten draaien. Maar mijn ANWB lidmaatschap heeft zich al meerdere keren kompleet terugbetaald. :)
Ik heb nooit anwb gehad en ook niet issues gehad, bij mijn laatste auto is de accu op tijd vervangen, en dat is het enige issue ooit geweest.

Mijn huidige auto heb ik Honda service en gezien het Japans is zie ik niet dat er ooit issues gaan plaats vinden met goede onderhoud.

Met een Italiaanse, Franse of Engelse auto zou ik de meest dure abbo nemen van de ANWB 🤡

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SandsOfArrakis
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:35

SandsOfArrakis

The Spice Must Flow.

spijkerhoofd schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 17:54:
[...]

Ik heb nooit anwb gehad en ook niet issues gehad, bij mijn laatste auto is de accu op tijd vervangen, en dat is het enige issue ooit geweest.

Mijn huidige auto heb ik Honda service en gezien het Japans is zie ik niet dat er ooit issues gaan plaats vinden met goede onderhoud.

Met een Italiaanse, Franse of Engelse auto zou ik de meest dure abbo nemen van de ANWB 🤡
Franse auto mee eens. Mijn eerste twee auto's waren allebei een Renault 19. Iets met Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd. En die afkorting van Renault bleek behoorlijk te kloppen.

Daarna uitsluitend Duitsers gereden. 2x Opel Astra (inclusief mijn huidige kar) en tussendoor een BMW 316ti. Met de Duitsers heb ik het meeste gedonder gehad.

He who controls the Spice, controls the Universe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
SandsOfArrakis schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 17:58:
[...]

Franse auto mee eens. Mijn eerste twee auto's waren allebei een Renault 19. Iets met Roest En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd. En die afkorting van Renault bleek behoorlijk te kloppen.
Je hebt het nu over auto's van minimaal 28 jaar geleden. In de tussentijd is er best wel wat veranderd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
SandsOfArrakis schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 17:11:
[...]

Ik ben ooit in 1992 lid geworden (toen kon je nog makkelijk lid worden op het moment dat je een probleem had, weet niet hoe dat nu gaat) en daarna nooit meer nodig gehad. Nog wel steeds lid, maar de WW al een paar jaar terug opgezegd. Qua business case was het geen goede investering :-)

[ Voor 3% gewijzigd door Frame164 op 31-12-2024 18:05 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nl_umpire
Mooie maar tijdelijke retailmomenten: Ondertussen is het bij ons hier al de hele dag topdrukte bij de lokale oliebollenkraam (neit echt een "winkel", maar goed..). En, niet alleen hier bij ons, naast het lokale buurtwinkelcentrum, maar ook in Arnhem zag ik hetzelfde:

Het blijft toch bijzonder hoe belangrijk locatie en timing zijn, niet alleen voor zo’n kraam, maar ook in de retail- en vastgoedsector. Een goed geplaatste pop-up of, zoals in dit geval, een tijdelijke of seizoensgebonden kraam, kan echt bijdragen aan de aantrekkingskracht van een winkelcentrum en mensen samenbrengen. 'Onze' kraam staat strategisch naast het winkelcentrum en het eindpunt van de metro. Mensen pikken nog snel wat boodschappen mee terwijl ze voor op lekkere oliebollen of andere lekkernijen staan te wachten. Is dit niet precies wat fysieke retail zo sterk maakt: momenten creëren die blijven hangen? En laten we eerlijk zijn, daar kan geen webwinkel tegenop – tenzij je trek hebt in koude bollen...

Met een zak warme oliebollen in de hand, kijkend naar schitterend vuurwerk, en klaar voor vanavond met een glas champagne, wens ik jullie allemaal een fantastisch, gezond en succesvol 2025.

Maak er een mooi (retail) jaar van! (En op naar de volgende seizoenskraam: de haringkraam! want er staat al een vaste viskraam die de lokale viswinkel heeft vervangen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
Frame164 schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 18:03:
[...]

Je hebt het nu over auto's van minimaal 28 jaar geleden. In de tussentijd is er best wel wat veranderd...
Voor Renault wel, maar voor de auto’s van Stellantis geld dat niet, in de betrouwbaarheidsonderzoek van vorig jaar stonden de merken onder Stellantis en Jaguar en Landrover op onderaan. Een N=1 ervaring, kennis had een nieuwe Peugeot geleased, binnen een week stond de auto in de garage met een kapotte versnellingsbak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Nu online
[...]

Daarna uitsluitend Duitsers gereden. 2x Opel Astra (inclusief mijn huidige kar) en tussendoor een BMW 316ti. Met de Duitsers heb ik het meeste gedonder gehad.
Vorige auto was een Opel corsa uit de GM tijd, nooit problemen mee gehad, ik heb Opel dit jaar expres geskipped vanwege de overname van Stellantis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• hoevenpe
nl_umpire schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 18:16:
Het blijft toch bijzonder hoe belangrijk locatie en timing zijn, niet alleen voor zo’n kraam, maar ook in de retail- en vastgoedsector.
Vuurwerkverkoop is ook booming, heb het er nog nooit zo druk gezien. Tellen we voor het gemak al het Belgische en Duitse spul niet eens mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
hoevenpe schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 19:14:
[...] Vuurwerkverkoop is ook booming, heb het er nog nooit zo druk gezien. Tellen we voor het gemak al het Belgische en Duitse spul niet eens mee.
Eens! Dat had ik ook kunnen meenemen in m'n bijdrage. Voor ons hoort vuurwerk er echt bij, net als de oliebollen, champagne, en andere lekkernijen. Elk jaar genieten we van het spektakel --- er is zoveel prachtigs te zien!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:35
hoevenpe schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 19:14:
[...]

Vuurwerkverkoop is ook booming, heb het er nog nooit zo druk gezien. Tellen we voor het gemak al het Belgische en Duitse spul niet eens mee.
Heb al veel gekke dingen meegemaakt hier over de grens, maar dit jaar is het echt de overtreffende trap. Elke local hier weet dat je nooit de eerste Aldi en Lidl direct over de grens moet pakken, want dat is al jaren kansloos. We reden daarom altijd naar Ochtrup, Ahaus of Schüttorf. Maar ook die puilen nu al vanaf 's-ochtends vroeg uit met Nederlanders die uit het hele land komen om vuurwerk te kopen.

118 miljoen? Het dubbele komt eerst.

Edit: Oh ja, fijne jaarwisseling allemaal :).

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
*knip* Offtopic. De vuurwerkdiscussie over het afsteken in vuurwerkvrije gebieden hoort hier niet thuis.

[ Voor 76% gewijzigd door Yorinn op 31-12-2024 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arjantje72
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:16
[...]

Meeste of minste gedonder? Of ik lees je bericht verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Discussie over autoproblemen en welke auto's meer of minder problemen hebben mag elders op het forum worden gevoerd. Hier in een topic over fysieke winkels is het offtopic.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 09:54
Dunkin heeft in de voorbije maand weer wat filialen gesloten (o.a. Brugge Station, Genk en Leuven).

De teller staat ondertussen nog op 27 locaties in Nederland en 9 in België. Een halvering sinds de doorstart.

[ Voor 11% gewijzigd door Fettel op 02-01-2025 08:32 ]

Yaha!

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

nl_umpire schreef op dinsdag 31 december 2024 @ 18:16:
Mooie maar tijdelijke retailmomenten: Ondertussen is het bij ons hier al de hele dag topdrukte bij de lokale oliebollenkraam (neit echt een "winkel", maar goed..). En, niet alleen hier bij ons, naast het lokale buurtwinkelcentrum, maar ook in Arnhem zag ik hetzelfde:

[YouTube: Om 6 uur in de rij voor de allerbeste oliebol]

Het blijft toch bijzonder hoe belangrijk locatie en timing zijn, niet alleen voor zo’n kraam, maar ook in de retail- en vastgoedsector. Een goed geplaatste pop-up of, zoals in dit geval, een tijdelijke of seizoensgebonden kraam, kan echt bijdragen aan de aantrekkingskracht van een winkelcentrum en mensen samenbrengen. 'Onze' kraam staat strategisch naast het winkelcentrum en het eindpunt van de metro. Mensen pikken nog snel wat boodschappen mee terwijl ze voor op lekkere oliebollen of andere lekkernijen staan te wachten. Is dit niet precies wat fysieke retail zo sterk maakt: momenten creëren die blijven hangen? En laten we eerlijk zijn, daar kan geen webwinkel tegenop – tenzij je trek hebt in koude bollen...

Met een zak warme oliebollen in de hand, kijkend naar schitterend vuurwerk, en klaar voor vanavond met een glas champagne, wens ik jullie allemaal een fantastisch, gezond en succesvol 2025.

Maak er een mooi (retail) jaar van! (En op naar de volgende seizoenskraam: de haringkraam! want er staat al een vaste viskraam die de lokale viswinkel heeft vervangen)
Heel erg bijzonder inderdaad. Als je ziet wat men in dit topic allemaal te klagen heeft over drukte, wachttijden, bereikbaarheid van fysieke winkels, de kwaliteit van geleverde producten en waarom dat dus prut is.
En dan gaan er hele hordes mensen in de rij staan voor een veel te duur zakje met frituurvet volgezogen deegsponzen.

* Gonadan kan er met de pet niet bij

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Gonadan schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 09:43:
[...]

Heel erg bijzonder inderdaad. Als je ziet wat men in dit topic allemaal te klagen heeft over drukte, wachttijden, bereikbaarheid van fysieke winkels, de kwaliteit van geleverde producten en waarom dat dus prut is.
En dan gaan er hele hordes mensen in de rij staan voor een veel te duur zakje met frituurvet volgezogen deegsponzen.

Nee, dan is het gezellig om in de rij te staan. ;)

Vanaf vandaag blaffen we de caissière weer af als we langer dan 2 minuten moeten wachten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[...]

Gelukkig heb ik geen pet. ;) Maar ditto hier.

Wel opmerkelijk dat een koolhydraten bal uit het vet voor zoveel verkocht kan worden. EN dat menigeen er braaf voor in de rij staat. 8)7

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

stylezzz schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:43:
[...]
Vanaf vandaag blaffen we de caissière weer af als we langer dan 2 minuten moeten wachten. :)
Wie moet je eigenlijk afblaffen als de DIY-automagische kassa weer eens niet meewerkt? :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:19
ehtweak schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 11:47:
[...]

Wie moet je eigenlijk afblaffen als de DIY-automagische kassa weer eens niet meewerkt? :+
YouTube: Randy - Melbourne International Comedy Festival 2013 Opening Night C...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
[...]

Het leukste van alles is nog dat bijna iedereen zegt dat ze zich niet laten beinvloeden door media en reclame. Maar je hoeft maar om je heen te kijken om te zien dat dat niet klopt. Als er maar ergens geschreven staat dat die en die oliebollenkraam goede oliebollen heeft dan rijden mensen er voor om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
Fettel schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 08:31:
Dunkin heeft in de voorbije maand weer wat filialen gesloten (o.a. Brugge Station, Genk en Leuven).

De teller staat ondertussen nog op 27 locaties in Nederland en 9 in België. Een halvering sinds de doorstart.
Op een gegeven moment is het dan toch te klein om binnen het bestaande concept te blijven werken? Dat soort ketens hebben schaalgrootte nodig. Als dat er niet meer is moet je losse zaken maken met een eigen specialiteit.

Hetzelfde vraag ik me af bij Blokker. Het hele idee van zo'n soort winkel is dat je het overal hebt dus als je snel iets nodig hebt loop je een willekeurig winkelgebied in en je vond wel een Blokker.. Als er straks veel minder winkels zijn moet je eerst gaan zoeken waar een Blokker zit. Dan is de drempel nog lager om het online te bestellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Frame164 schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 19:09:
[...]

Het leukste van alles is nog dat bijna iedereen zegt dat ze zich niet laten beinvloeden door media en reclame. Maar je hoeft maar om je heen te kijken om te zien dat dat niet klopt. Als er maar ergens geschreven staat dat die en die oliebollenkraam goede oliebollen heeft dan rijden mensen er voor om.
Wait... whut? Zijn die oliebollentests ook niet meer dan een stukje marketing dan? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
*knip* Offtopic.

[ Voor 97% gewijzigd door Yorinn op 02-01-2025 20:13 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Heb het vanmiddag nog geprobeerd; bij een fysieke winkel langsgegaan voor een klein beetje service en een bescheiden aankoop.
Helaas, dan niet. ;w

Wat is het geval?
Na 15 jaar was de condensator-accu van m'n Citizen EcoZilla op.

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/52807886924_db98c22db9_c.jpg

Zelfs na dagen in de zon, wilde 'ie niet meer goed laden. :N

Afijn, een nieuwe erin zetten is niet zo'n groot probleem.
Er is eigenlijk maar één fabrikant die die dingen fabriceert. Te weten Panasonic MT920 (met een speciaal Citizen lipje eraan).
De lokale juwelier alhier heeft altijd best wel veel Citizens en Casio's liggen. Vooral ook de nodige duikmodellen. Dus ik dacht, laat ik daar eens ff navragen, ik moest toch voor iets anders in de stad zijn.

Ik: "heeft u ook een Panasonic MT920 condensator-accu voor een Citizen Promaster/Ecozilla?"
juwelier: "wat?". "ik zal eens ff opzoeken"
"kost 40 euro, maar moet ik wel bestellen. ik hoop dat ik die over twee weken heb".
ik: "bedankt, maar dan hoeft het niet. tot ziens"

ff online gezocht. in het originele zakje van Citizen kost dat ding hier in NL tussen de 20 à 30€.
Aangezien het toch geen haast heeft, maar via AE besteld.
Zelfde onderdeel, zelfde verpakking, voor 12€ inclusief verzendkosten en beloofde levertijd in 2 weken.
We gaan het zien.

Tja, sorry dat ik geen medelijden heb met die lokale winkelier. :|

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 15:58

Fiber

Beaches are for storming.

ehtweak schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:06:
Heb het vanmiddag nog geprobeerd; bij een fysieke winkel langsgegaan voor een klein beetje service en een bescheiden aankoop.
Helaas, dan niet. ;w

Wat is het geval?
Na 15 jaar was de condensator-accu van m'n Citizen EcoZilla op.

[Afbeelding]

Zelfs na dagen in de zon, wilde 'ie niet meer goed laden. :N

Afijn, een nieuwe erin zetten is niet zo'n groot probleem.
Er is eigenlijk maar één fabrikant die die dingen fabriceert. Te weten Panasonic MT920 (met een speciaal Citizen lipje eraan).
De lokale juwelier alhier heeft altijd best wel veel Citizens en Casio's liggen. Vooral ook de nodige duikmodellen. Dus ik dacht, laat ik daar eens ff navragen, ik moest toch voor iets anders in de stad zijn.

Ik: "heeft u ook een Panasonic MT920 condensator-accu voor een Citizen Promaster/Ecozilla?"
juwelier: "wat?". "ik zal eens ff opzoeken"
"kost 40 euro, maar moet ik wel bestellen. ik hoop dat ik die over twee weken heb".
ik: "bedankt, maar dan hoeft het niet. tot ziens"

ff online gezocht. in het originele zakje van Citizen kost dat ding hier in NL tussen de 20 à 30€.
Aangezien het toch geen haast heeft, maar via AE besteld.
Zelfde onderdeel, zelfde verpakking, voor 12€ inclusief verzendkosten en beloofde levertijd in 2 weken.
We gaan het zien.

Tja, sorry dat ik geen medelijden heb met die lokale winkelier. :|
En je kan dat accu ding er zelf in zetten...? O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Fiber schreef op donderdag 2 januari 2025 @ 20:16:
[...]

En je kan dat accu ding er zelf in zetten...? O-)
Yep. Horloge ligt al opengeschroefd klaar om z'n nieuwe accumulator te kunnen ontvangen. Met een verse afdichtring voor het schroefdeksel.
zo'n ringen assortiment heb ik jaren geleden al eens via AE besteld. als je af en toe horloges van nieuwe batterijtjes voorziet, voor jan en alleman, dan is dat wel handig

Echt duiken doe ik toch niet met die dingen. Dus 200m waterdicht hoeft nou ook weer niet.

BTW: de juwelier gaf nog aan dat die 40€ alleen voor dat Panasonic 'ding' was. D'rin zetten moest 'ie nog opzoeken...

[ Voor 9% gewijzigd door ehtweak op 02-01-2025 20:51 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 17:27

Dennis1812

Amateur prutser

Hij koopt die versie van 20 a 30 euro waarschijnlijk.
Daar BTW overheen en wat winst zit je zo aan 40.
Hij gaat geen risico lopen met aliexpress namaak.

En garandeert daarna wel de 200m nog na montage gok ik zomaar (dat doet de juwelier hier tenminste als je voor de dure montage gaat. Er is ook gratis montage, dan garanderen ze geen enkele waterdichtheid meer)

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

We gaan het zien. Maar imho krijg ik gewoon een Panasonic MT920 in een Citizen zakje via AE.

En hoezo moet er BTW overheen? Die genoemde prijzen zijn al inclusief BTW. En waren nog zonder montage...
Wat rekent die juwelier van jou dan voor 'dure montage'?

Trouwens, een paar jaar geleden, liet ik het werk over aan de professionals:
ehtweak in "Het algemeen horloge topic - Deel 8"
met dit resultaat. :-(

[ Voor 26% gewijzigd door ehtweak op 02-01-2025 21:15 ]

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1 ... 124 ... 139 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels