Deze specifieke kast niet, maar toevallig voor mijn opa’s verhuizing naar een verzorgingstehuis een paar meubeltjes van Jysk in elkaar moeten zetten en voor die prijs was de kwaliteit beter dan ik verwacht had, vergelijkbaar met bijvoorbeeld Leenbakker die toch 1,5 tot 2x duurder was voor vergelijkbare meubels._JGC_ schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:56:
[...]
Ik weet niet of je wel eens bij de Jysk geweest bent en zo'n kast hebt gevoeld, maar een Billy is een stuk hoger in kwaliteit.
Ik heb hier 1x een Leenbakker kast op de overloop neergezet, die heb ik een jaar later gesloopt en afgevoerd. Wat een rampzalig stuk rotzooi was dat.J-roenn schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:21:
[...]
Deze specifieke kast niet, maar toevallig voor mijn opa’s verhuizing naar een verzorgingstehuis een paar meubeltjes van Jysk in elkaar moeten zetten en voor die prijs was de kwaliteit beter dan ik verwacht had, vergelijkbaar met bijvoorbeeld Leenbakker die toch 1,5 tot 2x duurder was voor vergelijkbare meubels.
Voor zelfbouwmeubels is Ikea gewoon een van de betere opties. Voor hetzelfde geld krijg je gewoon een stuk betere kwaliteit.
inderdaad. Ik heb wat af zitten repareren in die Leenbakker kasten. Het is niet best. Om dat spul met dat goedkope fineer met die lades die er steeds uitvallen, de planken bol gaan staan, de bodem van goedkoop board is, wat gaatjes zijn vergeten, dat is geen kwaliteit._JGC_ schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:26:
[...]
Ik heb hier 1x een Leenbakker kast op de overloop neergezet, die heb ik een jaar later gesloopt en afgevoerd. Wat een rampzalig stuk rotzooi was dat.
Voor zelfbouwmeubels is Ikea gewoon een van de betere opties. Voor hetzelfde geld krijg je gewoon een stuk betere kwaliteit.
Vanmorgen vriendin om 9:10 naar de tandarts, dus ik even een rondje door het centrum. 9:00 op maandag, alles dicht behalve de Action en de bakker.
Kan je als Blokker wel leuke stickers "totale leegverkoop" en "alles moet weg" hebben, maar als je om 11 uur pas open gaat terwijl de Action om 8:30 al open is schiet dat niet op.
Kan je als Blokker wel leuke stickers "totale leegverkoop" en "alles moet weg" hebben, maar als je om 11 uur pas open gaat terwijl de Action om 8:30 al open is schiet dat niet op.
Dat is toch niks nieuws? Wie gaat er nou om negen uur 's morgens gezellig winkelen. Dan is alleen de bakker, de supermarkt en de bouwmarkt open. Is ook niks nieuws maar van alle tijden. Er zijn zelfs winkels die op maandag helemaal niet open gaan. Zeker een kleine winkel met nauwelijks personeel die bijvoorbeeld in het weekend wel goede zaken doen gaan dan echt niet open voor anderhalve klant die alleen maar komt kijken en niks kopen. Zelfde voor sommige restaurants natuurlijk. De kok kan ook niet 24/7 paraat staan, die wil ook wel eens een dagje vrij en dat zal niet in het weekend zijn...

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Anoniem: 1981708
Dat is hier bij wel meer winkels zo, pas om 11 of 12 uur open op maandag. De rest van de week wel vanaf 9u. Action is hier sowieso elke dag van 8.30 tot 21u open, behalve zondag, dan ook pas vanaf 12 uur. Maar ja, die draait veelal op pubers, en een paar volwassenen. Bij de Blokker zie ik alleen volwassen personeel, is nu eenmaal duurder. Tis wel handiger als een winkel zo veel mogelijk open is natuurlijk. Al is dat ook de doodsteek voor de kleine zelfstandigen, die kunnen daar nooit mee concurreren._JGC_ schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:46:
Vanmorgen vriendin om 9:10 naar de tandarts, dus ik even een rondje door het centrum. 9:00 op maandag, alles dicht behalve de Action en de bakker.
Op basis daarvan kan je echt niet concluderen dat het faillissement daarmee heeft te maken. Hoeveel klanten zouden ze hebben gehad tussen 8.30 en 11 uur?_JGC_ schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:46:
Bij de Action liepen er al diverse klanten binnen. Die klanten gaan niet meer naar de Blokker.Frame164 schreef op maandag 18 november 2024 @ 22:03:
[...]
Op basis daarvan kan je echt niet concluderen dat het faillissement daarmee heeft te maken. Hoeveel klanten zouden ze hebben gehad tussen 8.30 en 11 uur?
Overigens kwam ons grootformaat tosti ijzer vanmorgen gewoon met PostNL. Zelfs met alles-moet-weg korting is Blokker nog steeds duurder dan Bol.
Komt nog een beetje uit 19-ooit dat winkeliers ook iets van een zondag of weekeinde wilde hebben - en ik snap dat wel. De meeste drogisten gaan ook niet open voor 11 uur._JGC_ schreef op maandag 18 november 2024 @ 23:27:
[...]
Bij de Action liepen er al diverse klanten binnen. Die klanten gaan niet meer naar de Blokker.
Overigens kwam ons grootformaat tosti ijzer vanmorgen gewoon met PostNL. Zelfs met alles-moet-weg korting is Blokker nog steeds duurder dan Bol.
En als je het als winkel van die twee uur moet hebben, op maandagochtend? Nope, daar verdient niemand het. Ook niet in de koopavond, lees dit topic even terug
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Denk dat die winkels beter juist twee uur langer open kunnen blijven ipv van twee uur eerder.
De meeste zijn pas na 17:00 thuis die kunnen niet eens winkelen.
Als ze nou tot 19:00 open waren heb je nog kans dat de werkende langskomen.
De meeste zijn pas na 17:00 thuis die kunnen niet eens winkelen.
Als ze nou tot 19:00 open waren heb je nog kans dat de werkende langskomen.
Genoeg mensen die meerdere keren per week de Action in lopen. Juist vanwege de lage prijs is het een soort tijdverdrijf als je daar teveel van hebt. Heb een puber die er werkt, en die ziet sommige mensen elke dag dat ze er werkt._JGC_ schreef op maandag 18 november 2024 @ 23:27:
[...]
Bij de Action liepen er al diverse klanten binnen. Die klanten gaan niet meer naar de Blokker.
De lokale Blokker was hier afgelopen weekend vol met mensen die even kwamen kijken. Kijken bleeft het voor de meeste mensen echter bij, aangezien ik "alles moet weg" niet helemaal vond matchen met de 10-15% korting die ze gaven op de prijzen._JGC_ schreef op maandag 18 november 2024 @ 20:46:
Nou Blokker klaar, zullen we nu dan maar Leenbakker pakken als de volgende?J-roenn schreef op donderdag 14 november 2024 @ 21:21:
[...]
Deze specifieke kast niet, maar toevallig voor mijn opa’s verhuizing naar een verzorgingstehuis een paar meubeltjes van Jysk in elkaar moeten zetten en voor die prijs was de kwaliteit beter dan ik verwacht had, vergelijkbaar met bijvoorbeeld Leenbakker die toch 1,5 tot 2x duurder was voor vergelijkbare meubels.
Dan zou ik de Aldi willen voordragen.ucsdcom schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 10:27:
[...]
Nou Blokker klaar, zullen we nu dan maar Leenbakker pakken als de volgende?
Ik zie in de winkel steeds (meer) lege plekken in de schappen. Wat de oorzaak is weet ik niet. Leveringsproblemen? Haperende bestelsystemen? Liquiditeitsproblemen?
Lege plekken betalen de kosten niet. En ze hebben al geen compleet assortiment.
En als een terzijde: ook hebben ze al 'lentehagelslag' in de winkel liggen. Het is nog steeds herfst en het moet nog Sinterklaas worden!

[ Voor 3% gewijzigd door Eastend op 19-11-2024 15:33 ]
Die lege plekken in de schappen zie je bij meer supermarkten, en heeft alles te maken met de keiharde prijsonderhandelingen die supermarkten voeren ten opzichte van hun leveranciers. Tot op het punt dat supermarkten daadwerkelijk die producten niet inkopen en een bordje ophangen "tijdelijk uit het assortiment".
De Unilevers (/Mars, /PepsiCo, enz) en zo van deze wereld kunnen dat potje meevechten. Kleinere leveranciers worden zo met de rug tegen de muur gezet. Dat zie je steeds vaker. En vervolgens zijn we nog verbaasd ook nog als een leverancier omkiept omdat die wordt gedwongen onder kostprijs of niets te verkopen.
De Unilevers (/Mars, /PepsiCo, enz) en zo van deze wereld kunnen dat potje meevechten. Kleinere leveranciers worden zo met de rug tegen de muur gezet. Dat zie je steeds vaker. En vervolgens zijn we nog verbaasd ook nog als een leverancier omkiept omdat die wordt gedwongen onder kostprijs of niets te verkopen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik heb sterk de indruk dat dat hier niet speelt. Daar zijn er echt veel te veel lege plekken voor. Wat er wel speelt weet ik niet. En die bordjes heb ik bij de Aldi nooit gezien.DrivinUCrazy schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:05:
Die lege plekken in de schappen zie je bij meer supermarkten, en heeft alles te maken met de keiharde prijsonderhandelingen
Hier in het dorp de plaatselijke bakker (behalve de Jumbo ook de enige winkel overigens).
Die is om 11:30 al uitverkocht elke dag. Ga ik een keer om 09:15, is het niet heel veel anders eerlijk gezegd.
"wat heb je aan wit brood?"
- uh alleen dit nog, sowieso alleen dit, dat wordt haast niet meer gemaakt
"kee... dan doe maar een heel daar van" (niet speciaals, een doodnormaal brood)
- 4,30 alsjeblieft
4,30... voor een zo-zo brood van de 'bakker'.
Nog steeds beter dan "bakkers-brood" van AH, maar ook maar net.
En in de energiecrisistijd waren bakkers bang dat mensen geen 3 of 3,50 voor een brood gingen afrekenen.
Als je in Frankrijk voor 4,30 brood haalt heb je ook wel fokking lekker brood. Ja dat is alleen die dag vers, maar damn! Wat betalen we hier toch veel voor troep.
Waar draait zo'n bakkertje dan nog op vraag ik me af. Op een gegeven moment denken de mensen hier toch ook (net als ik) Ze hebben nooit iets, als er wat is liggen er 13 broden, de vlaai is niet te vreten, en alle specialiteiten en koekjes komen van de fabriek.
3 jaar geleden was het brood heerlijk en een stuk goedkoper. Je ziet het gewoon afglijden, maar ipv te herstellen naar hoe het aanbod ooit was, verkoopt men steeds minder tegen een steeds hogere prijs, waardoor je klant uiteindelijk toch ook de grens trekt? (hoop ik)
Die is om 11:30 al uitverkocht elke dag. Ga ik een keer om 09:15, is het niet heel veel anders eerlijk gezegd.
"wat heb je aan wit brood?"
- uh alleen dit nog, sowieso alleen dit, dat wordt haast niet meer gemaakt
"kee... dan doe maar een heel daar van" (niet speciaals, een doodnormaal brood)
- 4,30 alsjeblieft
4,30... voor een zo-zo brood van de 'bakker'.
offtopic:
da's 10 gulden!
da's 10 gulden!
Nog steeds beter dan "bakkers-brood" van AH, maar ook maar net.
En in de energiecrisistijd waren bakkers bang dat mensen geen 3 of 3,50 voor een brood gingen afrekenen.
Als je in Frankrijk voor 4,30 brood haalt heb je ook wel fokking lekker brood. Ja dat is alleen die dag vers, maar damn! Wat betalen we hier toch veel voor troep.
Waar draait zo'n bakkertje dan nog op vraag ik me af. Op een gegeven moment denken de mensen hier toch ook (net als ik) Ze hebben nooit iets, als er wat is liggen er 13 broden, de vlaai is niet te vreten, en alle specialiteiten en koekjes komen van de fabriek.
3 jaar geleden was het brood heerlijk en een stuk goedkoper. Je ziet het gewoon afglijden, maar ipv te herstellen naar hoe het aanbod ooit was, verkoopt men steeds minder tegen een steeds hogere prijs, waardoor je klant uiteindelijk toch ook de grens trekt? (hoop ik)
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Lijkt me een n=1 bakker: bij ons betaal je 3,50 voor een heerlijk vers knapperig brood. Constant aangevuld, warme broodjes en zelf gemaakt banket met rijen tot buiten. Gaat als een tierelier.paQ schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:45:
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Ja, een dorp verder hebben we er ook zo een.hoevenpe schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:52:
[...]
Lijkt me een n=1 bakker: bij ons betaal je 3,50 voor een heerlijk vers knapperig brood. Constant aangevuld, warme broodjes en banket met rijen tot buiten. Gaat als een tierelier.
En ook daar zie ik dat het voormalige keten van lokale bakkers daarop afglijdt.
4 van de 7 vestigingen al gesloten. Wel by far de beste vlaaien (nog), maar het brood eigenlijk naar papier smaakt.
Je kunt op 1 hand uittellen dat die straks het onderspit delft en de bakker die constant aanvult het gaat 'winnen'. Slim een lunchroom erbij enz. Aantal vestigingen uitbreiden.
Maar 'mijn' bakker hier lijkt daar blind voor te zijn ofzo. Het is uitstel van executie op deze manier.
Bakt de bakker nog zelf? Of kopen zij het ook in bij een grotere bakkerij in de buurt? Dat zie je hier nog wel veel gebeuren. Centrale bakkerij die beter is dan de supermarkt maar niet beter dan een losse eigen bakkerij.paQ schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:45:
Wij hebben hier wel https://broodjevaneigendeeg.nl/ maar dan betaal je best wat veel meer voor een groot brood. Dat gaat richting de 6 a 7 euro voor een brood. Doe het af en toe maar de kleinere/normalere bakkerijen verdwijnen in een rap tempo.
Ik wil nog wel graag naar die bakkerijen omdat het de enige plekken zijn waar je lekker roggebrood kan halen. Dat is er niet in supermarkten...
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Volgens mij bakt ie nog wel zelf.Touchdomex schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:59:
[...]
Bakt de bakker nog zelf? Of kopen zij het ook in bij een grotere bakkerij in de buurt? Dat zie je hier nog wel veel gebeuren. Centrale bakkerij die beter is dan de supermarkt maar niet beter dan een losse eigen bakkerij.
Wij hebben hier wel https://broodjevaneigendeeg.nl/ maar dan betaal je best wat veel meer voor een groot brood. Dat gaat richting de 6 a 7 euro voor een brood. Doe het af en toe maar de kleinere/normalere bakkerijen verdwijnen in een rap tempo.
Ik wil nog wel graag naar die bakkerijen omdat het de enige plekken zijn waar je lekker roggebrood kan halen. Dat is er niet in supermarkten...
Het keten die van 7 naar 3 is gegaan ook. En dat is maar goed ook, want een rijstevlaai moet gewoon vers en week zijn
Maar het brood vind ik er niet te hakken.
In en rond Maastricht zit bakkerij "de lekkerbek". Altijd een rij tot buiten, werken met 6 dames in de bakkerij, en leveren sinds kort ook in een behoorlijke straal aan o.a. de Jumbo. Alleen niet aan onze Jumbo hier

Heul goed, en 'speciaal' broden, met roomboter bijv, 3,40.
Ik vind het daarom steeds moeilijker op te brengen om voor een hooguit middenmoter 4,30 te moeten afrekenen zonder echt keuze te hebben.
het is gewoon stom
Lunchroom met terras inderdaad.paQ schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:57:
Je kunt op 1 hand uittellen dat die straks het onderspit delft en de bakker die constant aanvult het gaat 'winnen'. Slim een lunchroom erbij enz. Aantal vestigingen uitbreiden.
En vanaf eind oktober een kraam met vers gebakken prijswinnende oliebollen...
oh je weet over wie ik het heb?hoevenpe schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:05:
[...]
Lunchroom met terras inderdaad.
En vanaf eind oktober een kraam met vers gebakken prijswinnende oliebollen...
edit: regio Utrecht? uh nee...
[ Voor 5% gewijzigd door paQ op 19-11-2024 15:06 ]
Als jij rondom Utrecht woont wel...
Die bakker zit misschien al tegen pensioengerechtigde leeftijd met geen opvolger? Die vindt het misschien allemaal wel best. Is misschien nog eigenaar van het pand en verkoopt straks alles en gaat met pensioen? Dat zie je wel veel bij één pitters met wat personeel.
Zo niet, dan laat hij wel veel omzet liggen. Groter inkopen is meer marge.
Zo niet, dan laat hij wel veel omzet liggen. Groter inkopen is meer marge.
[ Voor 12% gewijzigd door Jumpman op 19-11-2024 15:18 ]
Nintendo Network ID: Oo_Morris_oO | PSN: Oo_Morris_oO.
Ik ken een lokale bakker en heb het al eens met hem daarover gehad. 3 jaar geleden had hij nog een vast energie-contract en een vast meel-contract. Toen de prijzen zo enorm stegen van zowel energie als graan had hij daar in eerste instantie niet veel last van. Toen de oorlog in Oekraine maar voortduurde, en de prijzen hoog bléven, kon hij op een gegeven moment ook niet anders dan zijn prijzen bijstellen. Tel daarbij de hoge inflatie van de laatste jaren, en dan stijgt de prijs al snel.paQ schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 14:45:
Niet alleen bij die bakker, maar ook bij de Jumbo betaal je voor het wat luxere brood al snel meer dan €3,-. En ja, ik weet dat ze ook goedkoop brood hebben van €1,50 of zelfs minder, maar dat is toch echt kelderklasse qua brood.
Dus die €4,- van jouw bakker, daar kijk ik eerlijk gezegd nog niet zo van op, al vind ik het zelf ook (te) veel voor een brood.
Tegelijkertijd is de graanprijs allang weer gezakt (niet zover als voor Oekraïne), is de energieprijs sterk gezakt, maar zie ik dat niet terug bij de snackbar of de bakker die dat wel als excuus gebruikte om de prijzen sterk te verhogen.Makaja schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:18:
[...]
Ik ken een lokale bakker en heb het al eens met hem daarover gehad. 3 jaar geleden had hij nog een vast energie-contract en een vast meel-contract. Toen de prijzen zo enorm stegen van zowel energie als graan had hij daar in eerste instantie niet veel last van. Toen de oorlog in Oekraine maar voortduurde, en de prijzen hoog bléven, kon hij op een gegeven moment ook niet anders dan zijn prijzen bijstellen. Tel daarbij de hoge inflatie van de laatste jaren, en dan stijgt de prijs al snel.
Niet alleen bij die bakker, maar ook bij de Jumbo betaal je voor het wat luxere brood al snel meer dan €3,-. En ja, ik weet dat ze ook goedkoop brood hebben van €1,50 of zelfs minder, maar dat is toch echt kelderklasse qua brood.
Dus die €4,- van jouw bakker, daar kijk ik eerlijk gezegd nog niet zo van op, al vind ik het zelf ook (te) veel voor een brood.
Heb je helemaal gelijk in. Maar om die dure broden en frietjes speciaal te kunnen blijven kopen zijn de salarissen ook gestegen. En zo heb je inflatie.....Pendora schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:12:
[...]
Tegelijkertijd is de graanprijs allang weer gezakt (niet zover als voor Oekraïne), is de energieprijs sterk gezakt, maar zie ik dat niet terug bij de snackbar of de bakker die dat wel als excuus gebruikte om de prijzen sterk te verhogen.
Bij een deel van de mensen is salaris gestegen.stylezzz schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 20:03:
[...]
Heb je helemaal gelijk in. Maar om die dure broden en frietjes speciaal te kunnen blijven kopen zijn de salarissen ook gestegen. En zo heb je inflatie.....
Maar mijn salaris, en in denk de meerderheid van het land, is zeker niet zoveel gestegen als de inflatie de laatste jaren.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Loonkosten zijn meestal het grootste component, vanwege schaarste verdien je als burgerflipper bij de Mac substantieel meer dan als apothekersassistent of ander beroep met opleiding.Pendora schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:12:
Tegelijkertijd is de graanprijs allang weer gezakt (niet zover als voor Oekraïne), is de energieprijs sterk gezakt, maar zie ik dat niet terug bij de snackbar of de bakker die dat wel als excuus gebruikte om de prijzen sterk te verhogen.
In de ene sector wat meer dan de andere wellicht. Maar de laatste jaren hebben we een ongekende loonstijging gehad...Dennis1812 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 00:21:
[...]
Bij een deel van de mensen is salaris gestegen.
Maar mijn salaris, en in denk de meerderheid van het land, is zeker niet zoveel gestegen als de inflatie de laatste jaren.
https://www.cbs.nl/nl-nl/...kt/ontwikkeling-cao-lonen
Maar vergelijk dat nou eens met de inflatiecijfers:stylezzz schreef op woensdag 20 november 2024 @ 07:38:
[...]
In de ene sector wat meer dan de andere wellicht. Maar de laatste jaren hebben we een ongekende loonstijging gehad...
https://www.cbs.nl/nl-nl/...kt/ontwikkeling-cao-lonen
https://www.cbs.nl/nl-nl/...shboard-economie/inflatie
die zijn ook ongekend.
https://longreads.cbs.nl/...2023/lonen-en-loonkosten/
De constante battle inderdaad. Decennia lang schommelde het allemaal rond de 2% ofzo....ehtweak schreef op woensdag 20 november 2024 @ 08:22:
[...]
Maar vergelijk dat nou eens met de inflatiecijfers:
https://www.cbs.nl/nl-nl/...shboard-economie/inflatie
die zijn ook ongekend.![]()
https://longreads.cbs.nl/...2023/lonen-en-loonkosten/
Klopt, maar door de mee-gestegen loonkosten (die gestegen zijn door hogere consumentenprijzen) is dat effect van lagere inkoop weer teniet gedaan.Pendora schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 19:12:
Dat is ook altijd de lastige balans: hogere prijzen vragen hogere lonen, en hogere lonen leiden dan weer tot hogere productieprijzen en dus hogere consumentenprijzen, oftewel inflatie. Anderzijds is inflatie niet zo slecht, om de economie gezond te houden (althans, volgens de Nederlansche Bank).
Probleem is alleen, dat prijsstijgingen altijd als vervelend worden ervaren, maar na een tijdje ook wennen. En dan zullen ondernemers niet snel de prijzen weer laten dalen, want de consument neemt inmiddels toch wel weer af. En zo wordt een brood van €4,- normaal, evenals de frikandel van €3,-.
Tegelijkertijd voedt dat ook weer de wens om terug te keren naar vervlogen tijden, waarin je nog een frikandel van een gulden kon kopen...
maar ook dat is een keuze. Je kunt van werkgever wisselen en 10-30% hoger salaris elders krijgen. Als maar genoeg mensen dit doen, zal werkgever toch actie moeten ondernemen.Dennis1812 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 00:21:
[...]
Bij een deel van de mensen is salaris gestegen.
Je kunt inflatie daarom volgens mij niet op 1-3 jaar bekijken, maar over 10-20 jaar want dan pas zie je het effect van de loon prijs spiraal.
Het mooie is dus dat je dit zelf in de hand hebt.
[ Voor 4% gewijzigd door de Peer op 20-11-2024 12:03 ]
Dat werkt niet zo in sectoren als zorg. Dat is leuk in IT en bedrijfsleven. Maar veel sectoren hebben gewoon met verplichte CAO lonen te maken.de Peer schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:01:
[...]
maar ook dat is een keuze. Je kunt van werkgever wisselen en 10-30% hoger salaris elders krijgen. Als maar genoeg mensen dit doen, zal werkgever toch actie moeten ondernemen.
Je kunt inflatie daarom volgens mij niet op 1-3 jaar bekijken, maar over 10-20 jaar want dan pas zie je het effect van de loon prijs spiraal.
Dat zou kunnen, maar je bent niet verplicht om in je sector te blijven werken. Dus nogmaals: op je huidige plek blijven zitten met huidige salaris is een keuze. En overstappen maakt hoger ingeschaald worden elders ook eenvoudiger.Dennis1812 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:03:
[...]
Dat werkt niet zo in sectoren als zorg. Dat is leuk in IT en bedrijfsleven. Maar veel sectoren hebben gewoon met verplichte CAO lonen te maken.
Waarom denk je dat deze verplichte CAO branches lastig mensen kan vinden? Waarom denk je dat bijv. de zorg leegloopt? Mensen zien toch echt dat ze elders meer kunnen verdienen.Dennis1812 schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:03:
[...]
Dat werkt niet zo in sectoren als zorg. Dat is leuk in IT en bedrijfsleven. Maar veel sectoren hebben gewoon met verplichte CAO lonen te maken.
Ik vermoed dat @Dennis1812 onder de cao ambulancezorg valt. En een snelle google opdracht leert dat die er in goed 1.5 jaar ook 15% op vooruit zijn gegaan... er zullen sectoren zijn die het slechter treffen.spijkerhoofd schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:12:
[...]
Waarom denk je dat deze verplichte CAO branches lastig mensen kan vinden? Waarom denk je dat bijv. de zorg leegloopt? Mensen zien toch echt dat ze elders meer kunnen verdienen.
Ik kreeg een aanbod voor een dienstverband bij een ziekenhuis. Ze boden mij in 2023 het salaris dat ik in 2010 al verdiende...spijkerhoofd schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:12:
[...]
Waarom denk je dat deze verplichte CAO branches lastig mensen kan vinden? Waarom denk je dat bijv. de zorg leegloopt? Mensen zien toch echt dat ze elders meer kunnen verdienen.

En dan snap ik dat de zorg niet zo goed betaald, maar dat was een gat van 12,5 jaar. Ik heb serieus gevraagd of hij mij wel echt in dienst wilde nemen...
Maar als je dan zegt dat het salaris ook terug moet naar die tijd (en veel meer zaken die destijds slechter waren) dan verandert zo'n mening weer...Makaja schreef op woensdag 20 november 2024 @ 10:21:
[...]
Klopt, maar door de mee-gestegen loonkosten (die gestegen zijn door hogere consumentenprijzen) is dat effect van lagere inkoop weer teniet gedaan.
Dat is ook altijd de lastige balans: hogere prijzen vragen hogere lonen, en hogere lonen leiden dan weer tot hogere productieprijzen en dus hogere consumentenprijzen, oftewel inflatie. Anderzijds is inflatie niet zo slecht, om de economie gezond te houden (althans, volgens de Nederlansche Bank).
Probleem is alleen, dat prijsstijgingen altijd als vervelend worden ervaren, maar na een tijdje ook wennen. En dan zullen ondernemers niet snel de prijzen weer laten dalen, want de consument neemt inmiddels toch wel weer af. En zo wordt een brood van €4,- normaal, evenals de frikandel van €3,-.
Tegelijkertijd voedt dat ook weer de wens om terug te keren naar vervlogen tijden, waarin je nog een frikandel van een gulden kon kopen...
Dat verschilt van sector tot sector. Ik val onder een overheids-CAO, en die is de afgelopen jaren behoorlijk gestegen. Je wordt er nog steeds niet rijk van, maar het is meer dan redelijk.spijkerhoofd schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:12:
[...]
Knowledge reigns supreme over nearly anything
Ook als 50+?de Peer schreef op woensdag 20 november 2024 @ 12:01:
[...]
maar ook dat is een keuze. Je kunt van werkgever wisselen en 10-30% hoger salaris elders krijgen. Als maar genoeg mensen dit doen, zal werkgever toch actie moeten ondernemen.
Het mooie is dus dat je dit zelf in de hand hebt.
Je vergeet dan wel even dat het FWG huis omgebouwd is en de functies een schaal lager geplaatst zijn waardoor effectief salarissen ongeveer gelijk zijn.stylezzz schreef op woensdag 20 november 2024 @ 13:23:
[...]
Ik vermoed dat @Dennis1812 onder de cao ambulancezorg valt. En een snelle google opdracht leert dat die er in goed 1.5 jaar ook 15% op vooruit zijn gegaan... er zullen sectoren zijn die het slechter treffen.
En de CAO onderhandelingen ruim 2.5j hebben geduurd en de CAO ervoor er nagenoeg niks bij kwam.
Dus 15% in 5 jaar ongeveer en een functiegroep omlaag.
Snelle Google vertelt altijd maar halve verhalen
Maar dat gaat off topic.
Waarom niet? Dan moet je nog bijna 20 jaar werken.
Genoeg 50+ers die nog omscholen of iets heel anders gaan doen.
Laatst is een brandweer centralist die al 20 jaar brandweer centralist was en ruim 25 jaar werkzaam voor brandweer overgestapt naar de ambulance en de opleiding ambulance chauffeur gedaan.
En we hebben ook chauffeurs van 55 die zich nog omscholen richting de stoel ernaast.
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Daar spreek je ook het essentiële aan. In een ander topic werd het typische Nederlandse brood reeds als "vouwbrood" omschreven, en daar valt ook gewoon weinig eer aan te behalen. Gebakken lucht met een minimaal verschil ten opzichte van wat tegenwoordig in de supermarkt ligt.Makaja schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 15:18:
[...]
Ik ken een lokale bakker en heb het al eens met hem daarover gehad. 3 jaar geleden had hij nog een vast energie-contract en een vast meel-contract. Toen de prijzen zo enorm stegen van zowel energie als graan had hij daar in eerste instantie niet veel last van. Toen de oorlog in Oekraine maar voortduurde, en de prijzen hoog bléven, kon hij op een gegeven moment ook niet anders dan zijn prijzen bijstellen. Tel daarbij de hoge inflatie van de laatste jaren, en dan stijgt de prijs al snel.
Een goed brood kost gewoon geld. Dat leer je wel wanneer je zelf je brood gaat bakken. Daar heeft een bakker schaalvoordelen, maar tegelijkertijd natuurlijk ook weer kosten als personeel, pand en verzekeringen. Dan is 4 Euro gewoon een normale prijs voor een lekker brood anders dan het standaard knip- of casinobrood.
In Nederland wordt veel brood gegeten, maar een broodland kan ik het met geen mogelijkheid noemen. De bakker die het van hoge volumes van standaardbrood moet hebben, daar kijk ik niet van op dat die het niet gaat redden.
Tegelijkertijd, kijk ik even bij wat @Touchdomex gelinkt heeft. Ja daar loopt me het water van in de mond. Dat zij zulke prijzen durven vragen snap ik wel. Daar zit vast een goede marge op, maar als je de enige in de buurt bent met fatsoenlijk brood, heb je natuurlijk ook een USP. Dat zo een bakker het in een wijk met minima niet gaat redden, dat is wel logisch. Maar andersom snap ik ook dat de kleine bakker uit de stad verdwijnt, wanneer deze zich in kwaliteit nauwelijks weet te onderscheiden ten opzichte van de supermarkt, maar wel hogere prijzen moet hanteren.
Liever 6-7 Euro voor een goed brood. Dan 4-5 voor een middelmatig brood, wanneer je dan ook gewoon voor 3 Euro wat uit de supermakt hebt wat ook tegen de ondergrens aan schuurt.
H&M sluit volgend jaar Monki-winkels volgens https://retailtrends.nl/n...2024-11-22&utm_id=511.530 Een deel van de winkels gaan via een Weekday-filiaal.
Ik kende deze winkel niet en als ik Hoog Catharijne bekijk, zitten deze 2 winkels naast elkaar zie ik. Ongemerkt altijd erlangs gewandeld.
Ik kende deze winkel niet en als ik Hoog Catharijne bekijk, zitten deze 2 winkels naast elkaar zie ik. Ongemerkt altijd erlangs gewandeld.
Om hier nog even op terug te komen: Aldi is bezig om het hele productaanbod over heel Europa gelijk te trekken en terug te gaan naar de basis: de beste prijs/kwaliteit verhouding.Eastend schreef op dinsdag 19 november 2024 @ 13:35:
[...]
Dan zou ik de Aldi willen voordragen.
Ik zie in de winkel steeds (meer) lege plekken in de schappen. Wat de oorzaak is weet ik niet. Leveringsproblemen? Haperende bestelsystemen? Liquiditeitsproblemen?
Lege plekken betalen de kosten niet. En ze hebben al geen compleet assortiment.
En als een terzijde: ook hebben ze al 'lentehagelslag' in de winkel liggen. Het is nog steeds herfst en het moet nog Sinterklaas worden!
Zo is bij onze Aldi al weken het schap met macaroni/spaghettikruiden en bami/nasikruiden leeg. Als je vraagt: "Dat hadden we wel besteld maar is niet geleverd". Kwamen we gisteren bij de Aldi, niet te vinden, loop er nog eens langs, zie ik ineens een schap met losse blauwe zakjes ipv een gele doos met 3 zakjes erin.
Elke week stug dezelfde SKUs bestellen zonder te kijken naar alternatieven zorgt voor die lege vakken.
Dat is wel apart, omdat de vraag binnen Europa toch echt niet hetzelfde is. Ik woon 5km van de Duitse grens en je ziet op sommige gebieden al een levensgroot verschil tussen aanbod (maar ook vraag) in de gemiddelde supermarkt._JGC_ schreef op maandag 25 november 2024 @ 12:58:
[...]
Om hier nog even op terug te komen: Aldi is bezig om het hele productaanbod over heel Europa gelijk te trekken en terug te gaan naar de basis: de beste prijs/kwaliteit verhouding.
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Ik denk dat de Aldi het vooral moet hebben met simpel en goedkoop, wil je meer luxe dan ga je naar de Appie of REWE. Ik ga een paar keer per jaar naar Duitsland om een rondje DM en Rewe te doen, hun ijs afdeling is zeer groot en van betere kwaliteit dan wat de AH/Jumbo oid verkoopt. Sowieso is Duitsland een goede dessertland.Metalfreak schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:15:
[...]
Dat is wel apart, omdat de vraag binnen Europa toch echt niet hetzelfde is. Ik woon 5km van de Duitse grens en je ziet op sommige gebieden al een levensgroot verschil tussen aanbod (maar ook vraag) in de gemiddelde supermarkt.
Ze verkopen dezelfde artikelen onder 3 verschillende merknamen met elk een andere verpakking. Dat trekken ze nu gelijk zodat ze veel meer in massa kunnen produceren.Metalfreak schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:15:
[...]
Dat is wel apart, omdat de vraag binnen Europa toch echt niet hetzelfde is. Ik woon 5km van de Duitse grens en je ziet op sommige gebieden al een levensgroot verschil tussen aanbod (maar ook vraag) in de gemiddelde supermarkt.
Maar voorbeeldje van die kruiden, als jij voor een nasi maaltijd naar de Aldi komt haal je nu 1 zakje ipv een doos met 3 zakjes. Voor de klant die maar 1 zakje nodig heeft is dat veel voordeliger. Voor de klant die voorheen een doos kocht pakt die nu 3 zakjes, de omdoos hoeft er niet meer bij.
Nu zijn die nasikruiden een goed voorbeeld van wat ik bedoelde: nasikruiden verkopen ze in Duitsland bijvoorbeeld helemaal niet._JGC_ schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:28:
[...]
Ze verkopen dezelfde artikelen onder 3 verschillende merknamen met elk een andere verpakking. Dat trekken ze nu gelijk zodat ze veel meer in massa kunnen produceren.
Maar voorbeeldje van die kruiden, als jij voor een nasi maaltijd naar de Aldi komt haal je nu 1 zakje ipv een doos met 3 zakjes. Voor de klant die maar 1 zakje nodig heeft is dat veel voordeliger. Voor de klant die voorheen een doos kocht pakt die nu 3 zakjes, de omdoos hoeft er niet meer bij.
Maar het idee is dus nu dat ze geen A-merken daarvan meer verkopen? Nu kom ik niet heel vaak bij de Aldi, maar het waren toch nooit altijd exact dezelfde producten?
Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?
Nee, ze produceren 1 huismerk artikel met 3 verschillende merknamen en 3 verschillende verpakkingen. Merk X sturen ze naar NL, merk Y naar DE en merk Z naar Scandinavië. Wat ze dus doen is alles gelijk trekken naar 1 merk met 1 verpakking en 1 SKU.Metalfreak schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:58:
[...]
Nu zijn die nasikruiden een goed voorbeeld van wat ik bedoelde: nasikruiden verkopen ze in Duitsland bijvoorbeeld helemaal niet.
Maar het idee is dus nu dat ze geen A-merken daarvan meer verkopen? Nu kom ik niet heel vaak bij de Aldi, maar het waren toch nooit altijd exact dezelfde producten?
De A-merkproducten zullen wel blijven, daarvan kiezen ze gewoon uit wat goed verkoopt. Als mensen gehecht zijn aan hun DE-koffie of Lays chips houd je die mensen zo mooi in de winkel, maar kan je voor de rest je huismerk blijven verkopen.
Artikeltje uit AD (helaas premium):
https://www.ad.nl/economi...l-weer-uit-zijn~a126bf20/
Wie had dat gedacht, Gordon Brothers komt er goed vanaf...
Drukte bij leegverkoop Blokker, maar stilte rond kans op doorstart
Blokker gaat niet in op de details van de verkoop, maar bevestigt de drukte. "We zien dat er behoorlijk veel aanloop is bij de winkels. Dat vertaalt zich ook in de omzet." Niet alleen leveranciers en klanten met een retour moeten wachten op hun geld. Ook de Belastingdienst en het UWV moeten wachten tot durfkapitalist Gordon Brother 35 miljoen heeft terugverdiend met de leegverkoop.
Blokker zou een belastingschuld van bijna 30 miljoen euro hebben. Bij een faillissement staat normaal gesproken na de curator de Belastingdienst vooraan. Ook het UWV krijgt voorrang als schuldeiser. Bij een faillissement neemt de uitkeringsinstantie namelijk zes weken lang de lonen over van een bedrijf.
Nu zit het anders. Eerder dit jaar leende het Amerikaanse Gordon Brothers 35 miljoen euro aan Blokker. Eerder was de durfkapitalist betrokken bij de leegverkoop van V&D en Hudson's Bay.
Bij de lening aan Blokker eiste de durfinvesteerder pandrecht op de voorraden. Als Blokker in betalingsproblemen zou komen, gaan de opbrengsten van een uitverkoop van de voorraden naar de geldschieter. Blokker bevestigt dat de durfinvesteerder voorrang heeft. Ook zegt Blokker dat Gordon Brothers "adviseert over de uitverkoop."
Geen idee dat zoiets kon. Meestal staat de belastingdienst vooraan in de rij.... maar goed, bij gordon brothers zijn ze ook niet gek natuurlijk. Alleen jammer dat de belastingschuld nu in principe bij ons komt te liggen.hoevenpe schreef op donderdag 28 november 2024 @ 17:23:
Wie had dat gedacht, Gordon Brothers komt er goed vanaf...
[...]
En de lonen betaald door het UWV...stylezzz schreef op donderdag 28 november 2024 @ 18:24:
Geen idee dat zoiets kon. Meestal staat de belastingdienst vooraan in de rij.... maar goed, bij gordon brothers zijn ze ook niet gek natuurlijk. Alleen jammer dat de belastingschuld nu in principe bij ons komt te liggen.
Winst maken met de verkoop van voorraden die waarschijnlijk nooit betaald zijn, heel bijzonder dat dit kan.
Ze hebben een flinke lening aan Blokker gegeven in ruil voor de voorraad als onderpand.hoevenpe schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:11:
[...]
En de lonen betaald door het UWV...
Winst maken met de verkoop van voorraden die waarschijnlijk nooit betaald zijn, heel bijzonder dat dit kan.
Dat is ook wel te zien aan de omvang van de gemiddelde Duitser. Mijn ex-schoonmoeder was Duits en het toetje wat je daar kreeg was een groot bord vol met zoetigheid. En dat nadat het hoofdgerecht was ondergedompeld in een saus met altijd veel room er in.spijkerhoofd schreef op maandag 25 november 2024 @ 14:19:
[...]
Ik denk dat de Aldi het vooral moet hebben met simpel en goedkoop, wil je meer luxe dan ga je naar de Appie of REWE. Ik ga een paar keer per jaar naar Duitsland om een rondje DM en Rewe te doen, hun ijs afdeling is zeer groot en van betere kwaliteit dan wat de AH/Jumbo oid verkoopt. Sowieso is Duitsland een goede dessertland.
Prima verdienmodel. Leen 35 miljoen uit aan een reddeloos verloren winkelketen met 400 winkels en neem de voorraad als onderpand. Dat is amper 90k per winkel.....hoevenpe schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:11:
[...]
Vergeet het velen bier niet! Dat lusten ze ook erg graag.Frame164 schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:53:
[...]
Dat is ook wel te zien aan de omvang van de gemiddelde Duitser. Mijn ex-schoonmoeder was Duits en het toetje wat je daar kreeg was een groot bord vol met zoetigheid. En dat nadat het hoofdgerecht was ondergedompeld in een saus met altijd veel room er in.
Als de curator denkt dat het voor de boedel minder op zou leveren dan zou hij de toko gewoon sluiten en tegen de pandhouder zeggen dat hij de zooi mag komen halen. Of - waarschijnljker - sluit hij een deal dat een deel van de opbrengst ten gunste van de boedel komt.hoevenpe schreef op donderdag 28 november 2024 @ 19:11:
[...]
Zit dan de totale rente som die Gordon brothers voor de looptijd van de lening in gecalculeerd had ook in de totaal terug te verdienen som? Dan begrijp ik waar ze de waarde zagen 4 maanden geleden
Waarschijnlijk 35 miljoen en 10% rente opeisbaar per maand. Kon niet mis gaan...nachtnet schreef op donderdag 28 november 2024 @ 21:00:
Zit dan de totale rente som die Gordon brothers voor de looptijd van de lening in gecalculeerd had ook in de totaal terug te verdienen som? Dan begrijp ik waar ze de waarde zagen 4 maanden geleden
Het blijft natuurlijk wel apart dat het personeel nu eigenlijk gratis voor Gordon brothers werkt.
En dat Gordon brothers, dat dus de leiding heeft over (o nee richting geeft aan) de leegverkoop daarbij ook gratis gebruik kan maken van zowel de winkels als de naam Blokker.
Dan zal de curator wel een percentage krijgen voor de boedel en kan daarmee minimaal zichzelf een flinke tijd betalen daaruit.
En zo lang de curator zegt hoop te hebben op een doorstart en daarvoor de winkels open wil houden, heeft het Uwv ook niks te zeggen.
En dat Gordon brothers, dat dus de leiding heeft over (o nee richting geeft aan) de leegverkoop daarbij ook gratis gebruik kan maken van zowel de winkels als de naam Blokker.
Dan zal de curator wel een percentage krijgen voor de boedel en kan daarmee minimaal zichzelf een flinke tijd betalen daaruit.
En zo lang de curator zegt hoop te hebben op een doorstart en daarvoor de winkels open wil houden, heeft het Uwv ook niks te zeggen.
In Lichtenvoorde proberen ze de winkelstraat nog wat te redden met 2 winkel panden voor €1,- per jaar. Ik weet echter oprecht niet of ze met hun idee van een "vintage kledingwinkel" wel een realistisch beeld hebben van welk gat er nog in de markt is. Daar zitten kringloopwinkels en bv marktplaats en vinted toch echt al in het vaarwater.
https://nos.nl/artikel/25...o-om-leegstand-te-stoppen
Verder is hier de lokale blokker al behoorlijk leeg, en is de Erotiek winkel inderdaad ten onder gegaan.
https://nos.nl/artikel/25...o-om-leegstand-te-stoppen
Verder is hier de lokale blokker al behoorlijk leeg, en is de Erotiek winkel inderdaad ten onder gegaan.
Laat me raden, de prijzen zijn nu laag, dus nu komen de mensen opeens?nachtnet schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 10:12:
Verder is hier de lokale blokker al behoorlijk leeg,
volgens mij zijn de prijzen niet eens zo laag, maar is het vooral FOMO (en laatste kans.)Sjah schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:18:
[...]
Laat me raden, de prijzen zijn nu laag, dus nu komen de mensen opeens?
Inderdaad, de meeste artikelen waren afgeprijsd voor 15-20%. Was zelf ook een ramptoerist vorige week. Niets gekocht omdat we niets nodig hadden, maar ook niet echt verleid door wat er nog stond.nachtnet schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 11:24:
[...]
volgens mij zijn de prijzen niet eens zo laag, maar is het vooral FOMO (en laatste kans.)
Have you tried turning it off and on again?
En toch lees ik regelmatig dat er ook nieuwe zaken opengaan, vooral kledingzaken. In Bergen op Zoom bijv. Gossip Fashionstore en Shoeby en in Rotterdam een vintagezaak geloof ik, maar ook in Dordt een jonge onderneemster die onlangs een kledingzaak heeft geopend. Kijk maar eens op indebuurt.nl daar staan vaak van dat soort nieuwsberichten.
Het is wel interessant om daar eens wat theorieën op los te laten. Welke waarde voegen zij toe voor de consument?chim0 schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:01:
En toch lees ik regelmatig dat er ook nieuwe zaken opengaan, vooral kledingzaken. In Bergen op Zoom bijv. Gossip Fashionstore en Shoeby en in Rotterdam een vintagezaak geloof ik, maar ook in Dordt een jonge onderneemster die onlangs een kledingzaak heeft geopend. Kijk maar eens op indebuurt.nl daar staan vaak van dat soort nieuwsberichten.
Ik kan me best voorstellen dat zo’n kledingzaak in Dordt wisselende collecties (noem het exclusief of onbekend) inkoopt en iets aanbiedt wat niet per definitie makkelijk online te vinden is.
Dan creëer je toch wel interesse, mits je scherp inkoopt en in de gaten houdt wat mensen willen hebben. Als die ondernemer Uggs gaat verkopen (ik noem maar wat), dan zal het er niet langer zitten dan een paar maanden.
Ik denk dat er op dit moment drie vier categorieën zijn van nieuwe winkels.chim0 schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:01:
- Prijsstunters;
- Exclusieve zaken;
- Eénmanszaken van mensen met een droom;
- En witwasdekmantels.
Waar het vooral mis gaat is in het middensegment. Daar zijn we al decennia bezig met een kaalslag. De reden dat de Bijenkorf nog bestaat, en de Hema ook, maar de V&D en de Blokker niet.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Of categorie 5: Gewoon een winkel waar mensen graag dingen kopen? Sowieso noem me een boomer, maar kleding koop ik liever waar ik het kan passen. Maar kijk eens naar het centrum van een beetje stad in het weekend, het is één grote mensenmassa. Komen die echt allemaal voor de Primark?
Nee, in alle winkels zie je veel mensen. In een beetje stad zijn de parkeergarages in het weekend ook vol. En tegelijkertijd klagen mensen dat ze niet meer de stad in gaan omdat je moet betalen om te parkeren. Of leegstand. Ook zoiets. "Vroeger was het allemaal gezellig, nu staat alles leeg" wordt letterlijk gezegd in straten waar vrijwel alle panden gebruikt worden voor winkels en horeca.Sissors schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:25:
Of categorie 5: Gewoon een winkel waar mensen graag dingen kopen? Sowieso noem me een boomer, maar kleding koop ik liever waar ik het kan passen. Maar kijk eens naar het centrum van een beetje stad in het weekend, het één grote mensenmassa. Komen die echt allemaal voor de Primark?
Wat je ziet is dat jonge ondernemers het vaak bet iets anders aanpakken. Veel bestaande winkels proberen wat ze doen weer op de rails te krijgen in de hoop dat het weer wordt als vroeger. Jonge of nieuwe ondernemers zien gaten die er eerder niet waren. Vaak zijn het maar kleine dingen die je iets anders moet doen. Ik ken die winkel in Dordrecht waar je het over hebt maar dat is echt een ander soort kledingwinkel dan wat je vroeger zag. De tijd zal leren of het werkt maar als je ziet dat iets wat vroeger goed ging niet meer werkt kan het geen kwaad om wat anders te proberen. Het alternatief is dat je een eenvormige samenleving krijgt die beheerd/beheerst wordt door een paar grote investeerders.chim0 schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:01:
Klopt zitten veel gaten in de kleding tegenwoordig. Dat lijkt een beetje de trend.Frame164 schreef op zondag 8 december 2024 @ 11:24:
[...]
Jonge of nieuwe ondernemers zien gaten die er eerder niet waren.
Tja, ik leef super basic dus ik val sowieso buiten de maatschappij. Voor mij is de Primark of Zeeman prima. Draag alleen maar basic kleding. Zit meestal ook nog eens superlekker. Dat kan ik van merkkleding niet altijd zeggen, ook basic merkkleding niet.
De concurrentie vanuit online shopping is gewoonweg te groot. Je moet een niche hebben met een behoorlijke marge, of volume, om te kunnen overleven binnen deze nieuwe realiteit. Je kunt het daar wel niet mee eens zijn, maar daar koop je dus, zo gezegd, weinig voor.Sissors schreef op zondag 8 december 2024 @ 10:25:
Of categorie 5: Gewoon een winkel waar mensen graag dingen kopen? Sowieso noem me een boomer, maar kleding koop ik liever waar ik het kan passen. Maar kijk eens naar het centrum van een beetje stad in het weekend, het is één grote mensenmassa. Komen die echt allemaal voor de Primark?
Dat wil niet zeggen dat high street shopping niet meer bestaat. Zowel voor de mensen met de krappe portomonnee, als die mensen die wat meer te besteden hebben, kunnen er tereecht. Je zult zien dat de eerste categorie vooral leeft op volume, terwijl de andere bestaat bij de gratie van marge. Daarbij geldt dat de eerste de concurrentie heeft weggevaagd door de undercut, en de tweede wel een uitdunning heeft gezien - maar waarbij de sterksten zijn kunnen blijven bestaan.
Het dagje shopping wordt vercompleteerd door een terrasbezoek, lunch bij de Mac, of een taartje bij de Hema. Wat je dus ziet is dat een deel van de leegstand wordt opgevuld door horeca. Althans, dat gebeurt in steden met een bepaalde kritieke volume. Kleinere steden hebben het al lastig - en dat zal zeker niet minder worden.
License to use this text for use in LLM-related products and services can be purchased for €1.000
Doet me denken aan een mooie spreuk: “It’s so busy, nobody goes there anymore. “Frame164 schreef op zondag 8 december 2024 @ 11:19:
[...]
Nee, in alle winkels zie je veel mensen. In een beetje stad zijn de parkeergarages in het weekend ook vol. En tegelijkertijd klagen mensen dat ze niet meer de stad in gaan omdat je moet betalen om te parkeren.
Toedels... 

Mirage Retail Group, moederbedrijf failliet Blokker, vraagt ook faillissement aan
Mirage Retail Group (MRG) heeft faillissement aangevraagd bij de rechtbank in Amsterdam. Dat maakte de onderneming maandag bekend. Het is volgens MRG een direct gevolg van het eerder uitgesproken faillissement van dochterbedrijf Blokker.
Maar hoe gaat het dan met Miniso? Mirage heeft de franchiserechten in Nederland.
Edit: Gevonden. RTL schrijft via https://www.rtl.nl/nieuws...-vraagt-faillissement-aan dat curator Miniso kan verkopen als gezond onderdeel.
Edit: Gevonden. RTL schrijft via https://www.rtl.nl/nieuws...-vraagt-faillissement-aan dat curator Miniso kan verkopen als gezond onderdeel.
[ Voor 101% gewijzigd door martwoutnl op 09-12-2024 13:13 ]
Verderop in het artikel staat deze zin: "En volgens de laatst bekende jaarrekening van Miniso is de financiële positie van dat dochterbedrijfje ook niet erg rooskleurig."martwoutnl schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:11:
Maar hoe gaat het dan met Miniso? Mirage heeft de franchiserechten in Nederland.
Ik ben waarschijnlijk niet de doelgroep van Miniso, maar ik moest het opzoeken om te weten wat voor een keten(tje) het is (een "Chinese winkelformule"). Ben benieuwd wanneer we hier het bericht kunnen lezen dat ze ermee moeten kappen...
Het is ook een assortiment waar ik ook compleet niets van snap zo te zien;
https://miniso.nl/
The Body Shop is ondertussen ook beslist.
Gaan alsnog bijna alle filialen dicht op een handje na en wordt de webshop weer gestart vanuit Duitsland.
En dat heeft dan 8 maanden lopen bungelen met al die filialen zonder populaire vooraad meer nog open.
Blijft een heel raar faillissement.
https://miniso.nl/
The Body Shop is ondertussen ook beslist.
Gaan alsnog bijna alle filialen dicht op een handje na en wordt de webshop weer gestart vanuit Duitsland.
En dat heeft dan 8 maanden lopen bungelen met al die filialen zonder populaire vooraad meer nog open.
Blijft een heel raar faillissement.
Ik kan me eerlijk gezegd ook niet voorstellen dat dit een lang leven beschoren blijft. Paar winkeltjes met ultra-cheap chinese goodies op vrij dure locaties (westfield mall, hoog catherijne, kalverstraat etc. etc.). Meh....martwoutnl schreef op maandag 9 december 2024 @ 13:11:
Lijkt erop dat de Gamma zich aan het verbeteren is. Ik kom er in principe al jaren niet meer omdat het assortiment onvoldoende is en de prijzen ruk zijn, maar moet nu een platdak isoleren. Geen restpartij PIR maar glaswol.
Klimaatfolie, isover tape, glaswol, gyproc gipsplaat... het is goedkoper dan wat ik online kan vinden en ook net zo duur als de partijhandel waar ik normaalgesproken dat spul haal. Komt bij dat de glaswol 035 is terwijl de partijhandel 038 verkoopt. Dat scheelt zo ~10% isolatiewaarde.
Klimaatfolie, isover tape, glaswol, gyproc gipsplaat... het is goedkoper dan wat ik online kan vinden en ook net zo duur als de partijhandel waar ik normaalgesproken dat spul haal. Komt bij dat de glaswol 035 is terwijl de partijhandel 038 verkoopt. Dat scheelt zo ~10% isolatiewaarde.
Ik koop vrijwel nooit iets online... (slechts als ik gedwongen word omdat elke fysieke optie verdwenen is en dan zie ik het als een forse downgrade)
ik koop ook nooit iets bij idioot dure winkels als bijenkort.. of plastic meuk winkels als action of xenos.
Ik kocht vrijwel al mijn kleding bij V&D (en ben zeer onthand dat die verwenen zijn) (met een klein beetje C&A en ADAM's (die ook al verdwenen is)
mijn meubels, zijn vrijwel allemaal leen bakker (die verdwenen is) met enkele stukken custom made
en vrijwel AL mijn inboedel komt van blokker (wederom verdwenen) of BCC (ook verdwenen)
ik vind deze falliesimenten onbegrijpelijk en irritant..
want alle producten die ik graag koop verdwijnen zienderogen..
een goede boekenwinkel, slager, ijzerwarenhandel, kantoorboekhandel, naaiwinkel of groentenboer is ook al nergens meer te vinden.. waar er nog niet zo lang geleden tientallen waren..
ik gebruik internet wel om prijzen en producten te vergelijken.. maar kies dan altijd om naar een fysieke winkel op reisafstand te gaan.. dat vind ik prettiger als er een RMA nodig is.. (want online winkels hun klantenservice zijn een ergernis ten top).. en ik heb ook graag een product METEEN.. en niet "morgen geleverd"
daarnaast voor kleding e.d. wil ik graag kunnen passen.. en 12 dingen passen.. en dan 11 weer terugsturen.. dan geeft rompslomp waar ik ook niet op zit te wachten moet ik weer met pakjes naar zo'n paketpunt gaan slepen.. tweemaal... eerst om het op te halen.. dan om het weer te versturen..
heb je altijd gesteggel over beschadigde /kwijtgeraakte zending (+ de controle of anderen dit al aangehad hebben is toch veel slechter dan in een fysieke winkel) nee dank u vriendelijk!
hema bestaat nog maar kom ik eigenlijk nooit meer.. die zijn niet meer de oude middenklasse winkel van kwaliteit voor een vriendelijk prijsje.. maar hebben nu ook gewoon plastic meuk.. waar ik net als bij de actions etc voor bedank.
en ja voor ijzerwaren kan ik nog langs de bouwmarkt.. maar die zitten EN een takkeeind ver weg vs de oude ijzerboer.. moet je meteen met de auto ipv langsfietsen.. maar daarbovenop die hebben niks en het personeel is debiel.. mijn oude ijzerboer liet je een gebroken doucheputjedeksel zien... dan zag zijn expertoog al welke het ongeveer was.. kwam er een map met tienduizend doucheputjesmodellen tevoorschijn.. bladerde hij meteen naar de juiste pagina (pakte de handleiding alleen even voor modelnummer).. trok daarna een laatje over alsjeblieft dat is dan 2 euro 40..
bij die bouwmarkt hebben ze alleen complete doucheputjes.. van 1 of 2 modellen.. weten de verkopers NIETS.. en mag je meteen 70 euro aftikken en je hele vloer gaan openbreken want "losse dekseltjes verkopen we niet.. en we hebben geen modellen van meer dan 2 jaar oud"
en dit drama zie je over de gehele linie..
wat me af doet vragen wie ZIJN die mensen die liever online shoppen?
ik koop ook nooit iets bij idioot dure winkels als bijenkort.. of plastic meuk winkels als action of xenos.
Ik kocht vrijwel al mijn kleding bij V&D (en ben zeer onthand dat die verwenen zijn) (met een klein beetje C&A en ADAM's (die ook al verdwenen is)
mijn meubels, zijn vrijwel allemaal leen bakker (die verdwenen is) met enkele stukken custom made
en vrijwel AL mijn inboedel komt van blokker (wederom verdwenen) of BCC (ook verdwenen)
een goede boekenwinkel, slager, ijzerwarenhandel, kantoorboekhandel, naaiwinkel of groentenboer is ook al nergens meer te vinden.. waar er nog niet zo lang geleden tientallen waren..
ik gebruik internet wel om prijzen en producten te vergelijken.. maar kies dan altijd om naar een fysieke winkel op reisafstand te gaan.. dat vind ik prettiger als er een RMA nodig is.. (want online winkels hun klantenservice zijn een ergernis ten top).. en ik heb ook graag een product METEEN.. en niet "morgen geleverd"
daarnaast voor kleding e.d. wil ik graag kunnen passen.. en 12 dingen passen.. en dan 11 weer terugsturen.. dan geeft rompslomp waar ik ook niet op zit te wachten moet ik weer met pakjes naar zo'n paketpunt gaan slepen.. tweemaal... eerst om het op te halen.. dan om het weer te versturen..
heb je altijd gesteggel over beschadigde /kwijtgeraakte zending (+ de controle of anderen dit al aangehad hebben is toch veel slechter dan in een fysieke winkel) nee dank u vriendelijk!
hema bestaat nog maar kom ik eigenlijk nooit meer.. die zijn niet meer de oude middenklasse winkel van kwaliteit voor een vriendelijk prijsje.. maar hebben nu ook gewoon plastic meuk.. waar ik net als bij de actions etc voor bedank.
en ja voor ijzerwaren kan ik nog langs de bouwmarkt.. maar die zitten EN een takkeeind ver weg vs de oude ijzerboer.. moet je meteen met de auto ipv langsfietsen.. maar daarbovenop die hebben niks en het personeel is debiel.. mijn oude ijzerboer liet je een gebroken doucheputjedeksel zien... dan zag zijn expertoog al welke het ongeveer was.. kwam er een map met tienduizend doucheputjesmodellen tevoorschijn.. bladerde hij meteen naar de juiste pagina (pakte de handleiding alleen even voor modelnummer).. trok daarna een laatje over alsjeblieft dat is dan 2 euro 40..
bij die bouwmarkt hebben ze alleen complete doucheputjes.. van 1 of 2 modellen.. weten de verkopers NIETS.. en mag je meteen 70 euro aftikken en je hele vloer gaan openbreken want "losse dekseltjes verkopen we niet.. en we hebben geen modellen van meer dan 2 jaar oud"
en dit drama zie je over de gehele linie..
[ Voor 25% gewijzigd door Yorinn op 10-12-2024 19:13 . Reden: Groepsbelediging is nergens voor nodig ]
overigens zie ik hier een parabel met de dood van de winkelstraat in de usa..
waar de gezellige levendige stadscentra vermoord werden door de opkomst van malls..
**
hier in nederland is er een verbod gekomen op dergelijke malls.. en daardoor is de leegloop van de binnenstad in de jaren 60 hier voorkomen..
maar internet vermoord daar nu de malls.. net als het hier de binnenstad sloopt.
-> er zou gewoon net als met megamalls in de jaren 60 een verbod op online shoppen moeten komen (of iig een zware imperking.. met als eis dat maximaal 20% van de omzet online mag worden gedaan en wie in nederland wil verkopen dus fysieke winkels MOET bezitten)
met een paar ferme filters op alle internetproviders om ook omzeilen door online kopen in het buitenland tegen te gaan
waar de gezellige levendige stadscentra vermoord werden door de opkomst van malls..
**
hier in nederland is er een verbod gekomen op dergelijke malls.. en daardoor is de leegloop van de binnenstad in de jaren 60 hier voorkomen..
maar internet vermoord daar nu de malls.. net als het hier de binnenstad sloopt.
-> er zou gewoon net als met megamalls in de jaren 60 een verbod op online shoppen moeten komen (of iig een zware imperking.. met als eis dat maximaal 20% van de omzet online mag worden gedaan en wie in nederland wil verkopen dus fysieke winkels MOET bezitten)
met een paar ferme filters op alle internetproviders om ook omzeilen door online kopen in het buitenland tegen te gaan
DutchGamer1982 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:26:

Je realiseert je dat je op een techforum zit, waar hoogstwaarschijnlijk 95% van de mensen zeer geregeld en graag online shopt?
[ Voor 1% gewijzigd door Yorinn op 10-12-2024 19:13 ]
The devil is in the details.
Zullen we geen wetgeving gaan invoeren waar slechts een kleine minderheid op zit te wachten? Dat jij een uitzondering bent betekent niet dat de rest zich moet gaan aanpassen aan jouw behoeften.DutchGamer1982 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:35:
**
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N
Mensen die...DutchGamer1982 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:26:
- als beste getest ... van tweakers willen koppen maar niet verkrijgbaar in stenenwinkel
- sorry deze maat kleding hebben wij niet op voorraad, wij adviseert u om online te bestellen.
- Parkeren is duurde dan Postnl verzendkosten
- stenenwinkels = eenheid worst (inkoop beleid)

[ Voor 0% gewijzigd door Yorinn op 10-12-2024 19:13 ]
Ja is goed, maar dan wel graag in diezelfde wetgeving een verplichte openingstijd tot 22:00, altijd voorraad van alle producten uit het assortiment en verplicht binnen 5 minuten geholpen worden. En witgoed bezorgen mag ook niet meer, dat mag iedereen zelf naar huis transporteren. Schandalig allemaal!DutchGamer1982 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:35:
**
Zo niet, boetes!
Niettemin zijn er zaken die ik (liever / net zo goed) offline koop als online. Gereedschap en ander klusmateriaal, boodschappen, kleding. Allemaal zaken die ik zowel online als offline koop.Hahn schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:38:
[...]
Hier zo'n idioot die véél en véél liever online shopt.
Je realiseert je dat je op een techforum zit, waar hoogstwaarschijnlijk 95% van de mensen zeer geregeld en graag online shopt?
@DutchGamer1982 maar zeg eens eerlijk welke producten heb je afgelopen (zeg drie) jaar dan bij blokker, adam, en de andere winkels die je noemde dan gekocht?
Juist voor het middensegment zie ik weinig meerwaarde in de fysieke winkel tov de online verkoper, bij beide is de productkennis vaak even groot (wat staat er bij het kaartje/beschrijving), maar voor bijvoorbeeld een instap model televisie ga ik niet meer naar een stenen winkel als dezelfde televisie thuis bezorgd wordt voor een prijs die 20% onder die van de winkel ligt.
Zocht zelf vorige zomer een kleine betaalbare tv voor de slaapkamer, exemplaar bij de expert was €239, online was die €191 (en nog goedkoper bij voor mij onbekende webshops)
Juist voor het middensegment zie ik weinig meerwaarde in de fysieke winkel tov de online verkoper, bij beide is de productkennis vaak even groot (wat staat er bij het kaartje/beschrijving), maar voor bijvoorbeeld een instap model televisie ga ik niet meer naar een stenen winkel als dezelfde televisie thuis bezorgd wordt voor een prijs die 20% onder die van de winkel ligt.
Zocht zelf vorige zomer een kleine betaalbare tv voor de slaapkamer, exemplaar bij de expert was €239, online was die €191 (en nog goedkoper bij voor mij onbekende webshops)
Daar heb je gelijk je antwoord waarom die verdwenen is, de tijd dat die ermee bezig is en dan €2,40 omzet heeft (geen winst) valt geen droge boterham mee te verdienen.DutchGamer1982 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:26:
mijn oude ijzerboer liet je een gebroken doucheputjedeksel zien... dan zag zijn expertoog al welke het ongeveer was.. kwam er een map met tienduizend doucheputjesmodellen tevoorschijn.. bladerde hij meteen naar de juiste pagina (pakte de handleiding alleen even voor modelnummer).. trok daarna een laatje over alsjeblieft dat is dan 2 euro 40..
Mijn ervaring met fysieke winkels is dat je of het showroom model mag meenemen, of ze moeten het voor je bestellen, wat dan volgende week pas binnen komt (terwijl het online morgen is).
De V&D vond ik ook een prettige winkel voor kleding, kleding uitzoeken zonder opdringerige verkopers voor een redelijke prijs. Helaas hebben andere kledingwinkels dat concept niet begrepen en kwam ik ook regelmatig thuis met dingen die ik helemaal niet wilde kopen, dan wordt het al rap duur.
Bij een Praxis en een Gamma heb je een doosje met 20 schroeven voor €5,00. Online heb je een doosje met 200 schroeven voor €5 en hoef je niet eindeloos in een rij te staan om te mogen afrekenen.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Oké, daar gaan we dan... 
En hoezo bestaat Leen Bakker niet meer? Die is er toch nog steeds?
Faillissementen zijn volkomen begrijpelijk. De ondernemers hebben gewoonweg niet voldoende ingespeeld op de veranderende wereld. Dankzij het internet ligt de hele wereld aan onze voeten.
Dus ook de wereld van koop en verkoop.
Maar het is er nog wel degelijk. Goede boekwinkels in sommige grote steden en in een land als Duitsland is Thalia nog steeds een hele grote en goede boekhandel.
Slager; die hebben wij alhier nog steeds een aantal prima exemplaren van. Alleen de eigenaar heeft een migratieachtergrond en/of ik ga bij een boerderij langs. So what?
Ook mijn vrouw komt nog steeds bij een lokale naaiwinkel die een waanzinnig assortiment heeft en zelfs goedkoper is dan b.v. Amazon (zelfs met het gigantische assortiment van naaimachines wat fysiek in die winkel aanwezig is.
En de groentenman-/-vrouw is nog steeds top! Heeft een heel goed assortiment. Beter en (!) goedkoper dan de supermarkten.
Maar ook daar geldt: je hoeft toch ook niet tig keer per jaar nieuwe kleding te kopen?
Wij kopen steeds meer online. Vooral al dat heen en weer rijden met de auto, parkeergeneuzel, e.d. waren we helemaal zat. Nu wordt het netjes (meestal) thuisbezorgd.DutchGamer1982 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:26:
Ik koop vrijwel nooit iets online... (slechts als ik gedwongen word omdat elke fysieke optie verdwenen is en dan zie ik het als een forse downgrade)
De Action verkoopt ook gewoon prima huishoudelijke zaken. Als opbergbakken, schoonmaakmaterialen en prima simpele verfspullen. Niks mis mee.ik koop ook nooit iets bij idioot dure winkels als bijenkort.. of plastic meuk winkels als action of xenos.
Hoe vaak koopt een mens meubels? Toch maar één keer in de tig jaar? Wij tenminste wel.mijn meubels, zijn vrijwel allemaal leen bakker (die verdwenen is) met enkele stukken custom made
En hoezo bestaat Leen Bakker niet meer? Die is er toch nog steeds?
Producten die ik graag koop verdwijnen niet. Hooguit is de verkopende partij een ander. En juist het assortiment is anno nu nog nooit zo ruim geweest.ik vind deze falliesimenten onbegrijpelijk en irritant..
Faillissementen zijn volkomen begrijpelijk. De ondernemers hebben gewoonweg niet voldoende ingespeeld op de veranderende wereld. Dankzij het internet ligt de hele wereld aan onze voeten.
Dus ook de wereld van koop en verkoop.
Tja, dat in je eigen dorp die dingen niet meer bestaan. Da's idd jammer.een goede boekenwinkel, slager, ijzerwarenhandel, kantoorboekhandel, naaiwinkel of groentenboer is ook al nergens meer te vinden.. waar er nog niet zo lang geleden tientallen waren..
Maar het is er nog wel degelijk. Goede boekwinkels in sommige grote steden en in een land als Duitsland is Thalia nog steeds een hele grote en goede boekhandel.
Slager; die hebben wij alhier nog steeds een aantal prima exemplaren van. Alleen de eigenaar heeft een migratieachtergrond en/of ik ga bij een boerderij langs. So what?
Ook mijn vrouw komt nog steeds bij een lokale naaiwinkel die een waanzinnig assortiment heeft en zelfs goedkoper is dan b.v. Amazon (zelfs met het gigantische assortiment van naaimachines wat fysiek in die winkel aanwezig is.
En de groentenman-/-vrouw is nog steeds top! Heeft een heel goed assortiment. Beter en (!) goedkoper dan de supermarkten.
Tijden zijn veranderd. En qua consumentenrechten ben je beter af met online aankopen dan met aankopen in stenen winkels. Waarbij onze ervaringen met de fysieke variant vrijwel altijd een stuk beroerder zijn dan met de virtuele uitvoering.ik gebruik internet wel om prijzen en producten te vergelijken.. maar kies dan altijd om naar een fysieke winkel op reisafstand te gaan.. dat vind ik prettiger als er een RMA nodig is.. (want online winkels hun klantenservice zijn een ergernis ten top).. en ik heb ook graag een product METEEN.. en niet "morgen geleverd"
Kleding en schoenen is wel een dingetje idd.daarnaast voor kleding e.d. wil ik graag kunnen passen.. en 12 dingen passen.. en dan 11 weer terugsturen.. dan geeft rompslomp waar ik ook niet op zit te wachten moet ik weer met pakjes naar zo'n paketpunt gaan slepen.. tweemaal... eerst om het op te halen.. dan om het weer te versturen..
Maar ook daar geldt: je hoeft toch ook niet tig keer per jaar nieuwe kleding te kopen?
Probeer eens Warmteservice! Zitten door heel Nederland. En daar hebben ze d'r wel verstand van.bij die bouwmarkt hebben ze alleen complete doucheputjes.. van 1 of 2 modellen.. weten de verkopers NIETS.. en mag je meteen 70 euro aftikken en je hele vloer gaan openbreken want "losse dekseltjes verkopen we niet.. en we hebben geen modellen van meer dan 2 jaar oud"
Moi! Zeer zeker.wat me af doet vragen wie ZIJN die mensen die liever online shoppen?

Bij de Gamma heb je daarentegen een pak isolatiewol voor 3 tientjes. Dat kosten ze online ook, maar bij de Gamma prak je het in de kofferbak, online vraagt men 75 euro transportkosten.
Natuurlijk is er meuk die veel te duur is, met name al het kleinmateriaal. Daar verdienen ze het op. Niet op de gipsplaten waar je gratis 2 uur een kar voor mag lenen, maar wel op die 2-3 doosjes schroeven en het regelwerk om ze vast te zetten (hout bij Gamma is 50% duurder tov de houthandel en zodra je het lintje doorknipt knallen de kromme latten alle kanten op)
Natuurlijk is er meuk die veel te duur is, met name al het kleinmateriaal. Daar verdienen ze het op. Niet op de gipsplaten waar je gratis 2 uur een kar voor mag lenen, maar wel op die 2-3 doosjes schroeven en het regelwerk om ze vast te zetten (hout bij Gamma is 50% duurder tov de houthandel en zodra je het lintje doorknipt knallen de kromme latten alle kanten op)
Dat jij niet begrijpt hoe economie werkt is niet de schuld van tweakers... Hoe vaak ik niet te horen kreeg bij de Blokker dat het online moest kopen omdat de winkel geen voorraad heeft. Mijn vriendin is 1,90, in de winkelstraat winkelen voor haar is onmogelijk, online heeft wel haar maten.DutchGamer1982 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:26:
Wellicht beter zoeken, ik woon in een dorp, wij hebben een slager, 2 bakkers die brood en banket doen, een groenteboer en zelfs een naaiwinkel. Ik woon relatief dichtbij Haarlem en Alkmaar, allen hebben meerdere goede boekwinkels, ik ken meerdere ijzerwarenwinkels...een goede boekenwinkel, slager, ijzerwarenhandel, kantoorboekhandel, naaiwinkel of groentenboer is ook al nergens meer te vinden.. waar er nog niet zo lang geleden tientallen waren..
Geduld is een schone zaak heb ik altijd geleerd, ik kan prima een paar dagen wachten. En dat jij niet wilt terugsturen of rompslomp is een persoonlijke keuze, ik vind het prima te doen...ik gebruik internet wel om prijzen en producten te vergelijken.. maar kies dan altijd om naar een fysieke winkel op reisafstand te gaan.. dat vind ik prettiger als er een RMA nodig is.. (want online winkels hun klantenservice zijn een ergernis ten top).. en ik heb ook graag een product METEEN.. en niet "morgen geleverd"
Bouwmarkten zijn inderdaad niet perfect, maar wellicht is er elders wel nog een ijzerwarenwinkel, ook hier geld, doe je research op het internet. En voor iets pietluttigs wat je eens per 20 jaar nodig hebt kun je prima wat meer moeite voor doen? Ik kom zelden in een ijzerwarenwinkel, omdat ik het niet nodig heb. De praxis en de gamma hebben het meeste wel, voor specialistische zaken ga ik naar de warmteservice, Mastermate of Filippo.en ja voor ijzerwaren kan ik nog langs de bouwmarkt.. maar die zitten EN een takkeeind ver weg vs de oude ijzerboer.. moet je meteen met de auto ipv langsfietsen.. maar daarbovenop die hebben niks en het personeel is debiel.. mijn oude ijzerboer liet je een gebroken doucheputjedeksel zien... dan zag zijn expertoog al welke het ongeveer was.. kwam er een map met tienduizend doucheputjesmodellen tevoorschijn.. bladerde hij meteen naar de juiste pagina (pakte de handleiding alleen even voor modelnummer).. trok daarna een laatje over alsjeblieft dat is dan 2 euro 40..
en dit drama zie je over de gehele linie.
Ik koop veel online, daar is nu eenmaal een groter aanbod, en je hoeft niet naar de winkels te rijden en je nier te verkopen om te mogen parkeren, niet in de drukte lopen, ik wandel liever in de natuur.wat me af doet vragen wie ZIJN die [Mbr]mensen[/] die liever online shoppen?
Heb ik me net mijn pijn en moeite naar een kledingwinkel gesleept, hebben ze niet de broek in mijn kleur. Nee we hebben weinig op voorraad in de winkels, maar online kunt u alles bestellen.DutchGamer1982 schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 18:26:
Hoop tijd en parkeergeld kwijt en alsnog online bestellen.
Het argument om fysiek te bestellen voor het geval er RMA nodig is...hoe vaak komt zoiets nou voor.
Juist online heb je een enorme keus aan allerhande dingen, zonder dat je tig fysieke winkels af hoeft te gaan om te kijken of ze het hebben.
Nu is de Hornbach wel een prettige uitbreiding op de veel te dure Gamma en Praxis,met beperkt assortiment. dat is nog de moeite waard om daar heen te gaan.
Ik heb geen auto.. ik reis per ov en per fiets.icegodd schreef op dinsdag 10 december 2024 @ 19:07:
[...]
Mensen die...Hier word ik
- als beste getest ... van tweakers willen koppen maar niet verkrijgbaar in stenenwinkel
- sorry deze maat kleding hebben wij niet op voorraad, wij adviseert u om online te bestellen.
- Parkeren is duurde dan Postnl verzendkosten
- stenenwinkels = eenheid worst (inkoop beleid)
van
[Afbeelding]
-dat maakt parkeren irrelevant (een fiets zet je overal gratis neer).
-maar maakt grotere afstand (door mindere lokale winkels) WEL een factor..
**zeulen met pakjes die ik op moet halen bij een van de weinige ophaalpunten... danwel een halve dag thuisblijven.. is ook veel meer een last dan gewoon even de stad in duiken en kopen wat ik nodig heb.
wat betreft als beste getest.. daar maak ik dus een comprimis.. ik bestel liever de 2e of 3e keuze om de hoek.. dan de 1e in tjitjerkstadeel oidk..
om dezelfde reden.. koop ik alle computerondelen bij 1 en dezelfde winkel ook al is dat overal wat duurder dan voor elk onderdeel de goedkoopste leverancier te kiezen. (vaak betekend dat voor 2 onderdelen een 2e of derde keuze en 50 euro meerbetalen voor de rust van een lokale winkel.. maar nu ook die winkels verdwijnen en veranderen in dozenschuivers.. en die er nog zijn naar uithoeken verhuizen in industriegebieden ver van elke bushalte laat staan metrohalte... moet ik elke keer een auto gaan huren danwel iemand vragen te rijden.. wat gedoe is waar ik niet op zit te wachten..
Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels