De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 119 ... 137 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
hoevenpe schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:06:
[...]

Tegelijkertijd zou een autoluw (winkelcentrum) wel betaalbare en goed bereikbare parkeergelegenheid moeten hebben. Eerste twee uur gratis werkte altijd heel goed, nu ben je minstens 4 euro per uur kwijt.
Wat is betaalbaar en als dat minder is dan de kosten voor het opperationeel houden van een parkeergarage is wie zouden die dan moeten dragen? Dat mobiliteit bij een winkelcentrum hoort lijkt mij evident, dat de kosten verdeeld worden tussen de winkeliers, lokale gemeenschap, en de bezoeker

Linksom of rechtsom moeten de kosten gedekt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0nsj44k
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19-06 19:43
Ik vind het toch wel een beetje droevig dat het Parool dit artikel achter een paywall zet maar de stad London niet correct kunnen spellen.

Bij Maxis Muiden zaten een grote Blokker, Big Bazaar en een Action. Ik ben benieuwd wat er met deze winkelruimte gaat gebeuren aangezien de ruimte van de Big Bazaar nog steeds leeg staat. Met Maxis gaat het verder goed, het is er altijd erg druk en ze zijn bezig met een grote renovatie van het gratis parkeerterrein. Het begint er wel een beetje deprimerend uit te zien, de BCC en Toys 'r us zijn de afgelopen tijd ook al verdwenen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TacoTaco
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 26-06 16:16
Heroic_Nonsense schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:00:
[...]

De Lange Hezelstraat kenmerkt zich door zelfstandige ondernemers. Er zitten geen ketens (op een SPAR en Kruidvat na). Dus je vindt er winkels die je niet snel ergens anders vindt, zoals bijvoorbeeld een Western-kledingzaak (cowboy-kleding en toebehoren).

Het is de leukste winkelstraat (IMHO), onder andere door de aanwezigheid van Gator (merch en collectibles) en het vinylarchief (nieuwe en tweedehands vinyl, maar dan on steroids, want ze hebben tienduizenden LP's staan daar). De edelstenenwinkel is ook prachtig (ook ik als atheist die niets heeft met het spirituele aspect vindt het gewoon prachtig om te zien). tot voor kort zat er ook een ambachtelijke speelgoedwinkel, maar die is helaas gestopt.
Vergeet de Lego winkel niet! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:25

franssie

Save the albatross

sj0nsj44k schreef op maandag 11 november 2024 @ 17:09:
[...]

Ik vind het toch wel een beetje droevig dat het Parool dit artikel achter een paywall zet maar de stad London niet correct kunnen spellen.

Bij Maxis Muiden zaten een grote Blokker, Big Bazaar en een Action. Ik ben benieuwd wat er met deze winkelruimte gaat gebeuren aangezien de ruimte van de Big Bazaar nog steeds leeg staat. Met Maxis gaat het verder goed, het is er altijd erg druk en ze zijn bezig met een grote renovatie van het gratis parkeerterrein. Het begint er wel een beetje deprimerend uit te zien, de BCC en Toys 'r us zijn de afgelopen tijd ook al verdwenen.
Waar Halfords (!) zat is ook wel tijden een komen en gaan van outlets. Er is overigens weer een speelgoedwinkel en de Action draait als een dolle. Lidl heeft ondertussen eindelijk zelfscan (wat een gribuswinkel was deze vestiging met hooguit twee kassa's open en dus rijen tot aan achter).
Verder een AH XL met veel over datum producten.
De Luxe is er wel weg.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 00:23
Pingewin schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:35:
Een stad als Zaandam zal qua inwoner aantal misschien niet zo van Groningen verschillen, maar heeft wel Amsterdam op 15 minuten met de trein als grote shopping concurent. Waar je in Groningen in de winkelstraat mensen gaat zien die uit de kleinere plaatsen om de stad heen komen om daar te shoppen, gaan mensen die niet in of vlak bij Zaandam wonen waarschijnlijk maar gewoon door naar Amsterdam als je echt wilt funshoppen.
Zaandam vs Groningen is wel 81.000 vs 239.000 inwoners. 8)

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• ericplan
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 21:59

ericplan

5180 Wp PV

Londen is gewoon de correcte Nederlandse spelling voor die stadsnaam. Net zoals Berlijn, niet Berlin, of Parijs en niet Paris.

A'dam PVOutput

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:38

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Dennis1812 schreef op maandag 4 november 2024 @ 20:16:
Bol.com heeft alles wat je zoekt.
Dezelfde dag in huis en gratis bezorging.
Geen eigen voorraad, afhankelijk van de grillen van de daadwerkelijke verkoper, zeker niet dezelfde dag in huis (vaak nog later dan beloofd) en je betaalt je scheel aan verzendkosten (of het zit in de prijs in). De Bol die jij beschrijft bestaat al jaren niet meer.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trichoglossus
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:43
hoevenpe schreef op maandag 11 november 2024 @ 09:06:
[...]

Het is beide:

Bij de traditionele winkelstraat kan ik me dat goed voorstellen, beide kanten winkels met daartussen druk verkeer is gewoon niet prettig. Herinner uit mijn jeugd de Theresiastraat in Den Haag en recenter de Amsterdamsestraatweg in Utrecht, daar ging je niet voor de fun heen.

Tegelijkertijd zou een autoluw (winkelcentrum) wel betaalbare en goed bereikbare parkeergelegenheid moeten hebben. Eerste twee uur gratis werkte altijd heel goed, nu ben je minstens 4 euro per uur kwijt.
Zoals CentrO in Oberhausen. 13.000 gratis parkeerplaatsen. Als je toch van een dagje winkelen houdt >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Pingewin schreef op maandag 11 november 2024 @ 08:35:
Een stad als Zaandam zal qua inwoner aantal misschien niet zo van Groningen verschillen, maar heeft wel Amsterdam op 15 minuten met de trein als grote shopping concurent. Waar je in Groningen in de winkelstraat mensen gaat zien die uit de kleinere plaatsen om de stad heen komen om daar te shoppen, gaan mensen die niet in of vlak bij Zaandam wonen waarschijnlijk maar gewoon door naar Amsterdam als je echt wilt funshoppen.

Een stadje als Alkmaar is niet groter dan Zaandam, maar de afstand naar Amsterdam is dat wel, en dus is het winkel aanbod alweer een stukje beter.
Dat heeft ook meer te maken met de uitstraling die een 'stad' als Zaandam heeft ten opzichte van een Amsterdam of een Alkmaar. Het staat in de regio nou niet echt bekend als een stad waar je voor je plezier heen gaat. Alleen al voor de sfeer/uitstraling rijden de meesten graag een stukje verder.
Of dat terecht is en of het een oorzaak of gevolg is laat ik in het midden, maar zo heeft elke gemeente wel een bepaalde reputatie en op basis daarvan trekt het ook bezoekers, of juist niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:04

Dennis1812

Amateur prutser

Gonadan schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:04:
[...]

Geen eigen voorraad, afhankelijk van de grillen van de daadwerkelijke verkoper, zeker niet dezelfde dag in huis (vaak nog later dan beloofd) en je betaalt je scheel aan verzendkosten (of het zit in de prijs in). De Bol die jij beschrijft bestaat al jaren niet meer.
Bol select. Betaal je 0 euro voor verzending.
Ik heb hele andere ervaringen dan jij hebt in elk geval.

En select haal ik er makkelijk uit met de cadeaubonnen die je krijgt bij zoveel punten.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:29
franssie schreef op maandag 11 november 2024 @ 17:34:
[...]

Waar Halfords (!) zat is ook wel tijden een komen en gaan van outlets. Er is overigens weer een speelgoedwinkel en de Action draait als een dolle. Lidl heeft ondertussen eindelijk zelfscan (wat een gribuswinkel was deze vestiging met hooguit twee kassa's open en dus rijen tot aan achter).
Verder een AH XL met veel over datum producten.
De Luxe is er wel weg.
Qua supermarkten moet ik inderdaad zeggen dat de luxere beleving van de AH inmiddels helemaal weg is. Vrijwel geen vers meer, bijna alles voorverpakt. Enkel de broodafdeling lijkt nog daadwerkelijk wat zelf af te bakken.. (maar zelfs dat is niet spannend) qua assortiment en beleving maakt het geen bal uit of je nu bij een AH, jumbo of plus staat. Wat dat betreft is er geen onderscheidend vermogen meer IMHO.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Napo schreef op maandag 11 november 2024 @ 10:01:
[...]

Wat is betaalbaar en als dat minder is dan de kosten voor het opperationeel houden van een parkeergarage is wie zouden die dan moeten dragen? Dat mobiliteit bij een winkelcentrum hoort lijkt mij evident, dat de kosten verdeeld worden tussen de winkeliers, lokale gemeenschap, en de bezoeker

Linksom of rechtsom moeten de kosten gedekt worden.
Ik heb pas een overzicht van de bouwkosten gezien van een nieuwe parkeergarage bij mij om de hoek. Een garage voor 370 plaatsen kost ca. 18 miljoen om te bouwen. Stel dat je die investering wil terugverdienen in 20 jaar, en laten we aannemen dat de gemiddelde bezetting 30% is (wat over 24 uur/dag misschien nog wel aan de hoge kant is). Dan moet iedere parkeerplek ruim 22 euro per dag opleveren alleen om de investering terug te verdienen. En dan zit daar nog niet de rentekosten in, geen exploitatiekosten. "Gratis" parkeren wordt dan een forse kostenpost voor de gemeente en winkeliers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
Trichoglossus schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:17:
[...]

Zoals CentrO in Oberhausen. 13.000 gratis parkeerplaatsen. Als je toch van een dagje winkelen houdt >:)
Als ik Westfield zie is het een reden om heel snel extra gas te geven en daar zo ver mogelijk vandaan te komen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dennis1812 schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:31:
[...]

En select haal ik er makkelijk uit met de cadeaubonnen die je krijgt bij zoveel punten.
Ah van die lidmaatschaps- en beloningsprogramma's, ja daar kan je nog wel eens voordelen uit halen. Onze ervaringen zullen vast verschillen, maar de keren dat ik iets bij Bol probeerde te halen wat ik normaal bij een Blokker haal is meestal op niets uitgelopen.
Niet kloppende beschrijvingen, andere producten, alleen vanuit derde partijen, variabele levertijd, en niets goedkoper.

Wellicht is het voor bepaalde productgroepen beter, maar ik bestel er nog maar zelden. Veel te veel betere alternatieven tegenwoordig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
Dennis1812 schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:31:
[...]

En ook regelmatig gebruik gemaakt van de kosteloze zelfde dag bezorging via Select

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitein-Repart1
  • Registratie: November 2019
  • Laatst online: 18-05 11:26
Himalaya schreef op maandag 11 november 2024 @ 17:43:
[...]

Zaandam vs Groningen is wel 81.000 vs 239.000 inwoners. 8)
Vervang Groningen door Leeuwarden en je krijgt wel een kloppend verhaal. Inwoneraantal zegt niet alles, veel bepalender is of er grote plaatsen in de buurt liggen. Hoop kleinere plaatsen in het noorden, oosten en zuiden van het land hebben toch een behoorlijke centrumfunctie, omdat grotere plaatsen te ver weg liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

stylezzz schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:32:
Qua supermarkten moet ik inderdaad zeggen dat de luxere beleving van de AH inmiddels helemaal weg is. Vrijwel geen vers meer, bijna alles voorverpakt. Enkel de broodafdeling lijkt nog daadwerkelijk wat zelf af te bakken.. (maar zelfs dat is niet spannend) qua assortiment en beleving maakt het geen bal uit of je nu bij een AH, jumbo of plus staat. Wat dat betreft is er geen onderscheidend vermogen meer IMHO.
Vrijwel geen vers meer? Wat heb jij voor filiaal daar joh? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Gonadan schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:38:
[...]

Lol... ik gok op ongeveer dezelfde als bij jou om de hoek. Of wilde je 2 voorverpakte kipfilets in een plastic bakje vers noemen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Gonadan schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:38:
[...]

De Maxis AH in Muiden is max 30% vers, de rest is houdbaar en meuk. Veel oppervlakte maar bijna geen vis (wat je sowieso niet in een NL supermarkt moet kopem) en maar een beperkt assortiment kip, laat staan Bio vlees.
Voelt aan als een buurt spar voor wat betreft vers, de LIDL daar heeft een beter assortiment.

Terrein en panden zijn \van Ahold Vastgoed, geen idee waarom ze het zo laten versloffen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Wat dat betreft ben ik fan van franstalige gebieden. Gewoon een slager, kaasboer en visboer inpandig, alles relatief vers zelf te kiezen. Jammer dat wij geen deli meer in de supermarkten hebben.
stylezzz schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:45:
Lol... ik gok op ongeveer dezelfde als bij jou om de hoek. Of wilde je 2 voorverpakte kipfilets in een plastic bakje vers noemen? ;)
Wat verwacht je vers dan? Want die kipfilet vind je in elke supermarkt zo.
Je stelde het nu alsof de AH ineens zo weinig vers heeft dat anderen dat veel meer hebben, dus ben ik wel benieuwd wat voor jou het verschil maakt. Het rijtje wat je noemt staat bij mij namelijk niet echt hoog op de lijst normaal gesproken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Gonadan In de supermarkten beneden NL is zoveel meer te koop inderdaad. Nu heb ik er geen moeite mee om even verder te tijden voor goede groente, een verse salade of een echt stukje vis of oester, maar daarvoor ga ik naar de Sligro omdat het kan, in FR of ES heb je dat in de hyper, maar ook in de kleine buurtsuper vaak (zie me nog met google translate in Laredo om stoofvlees vragen en die maakte er kipschouder van, met heel veel gedoe werd een een stuk voor stofado afgescneden, was heerlijk maar nog steeds geen idee wat het was, wel koe).

edit: maar daar zit dus een vis en vlees balie vers in, niet voorverpakt - heerlijk.

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 11-11-2024 21:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Gonadan schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:49:
Wat dat betreft ben ik fan van franstalige gebieden. Gewoon een slager, kaasboer en visboer inpandig, alles relatief vers zelf te kiezen. Jammer dat wij geen deli meer in de supermarkten hebben.

[...]

Wat verwacht je vers dan? Want die kipfilet vind je in elke supermarkt zo.
Je stelde het nu alsof de AH ineens zo weinig vers heeft dat anderen dat veel meer hebben, dus ben ik wel benieuwd wat voor jou het verschil maakt. Het rijtje wat je noemt staat bij mij namelijk niet echt hoog op de lijst normaal gesproken.
Dat zeg ik... het maakt geen bal uit of je nou in de AH, jumbo of de plus staat. Overal vind je die 2 kipfilets in een plastic bakje :p. 'Vroegah' had elke supermarkt nog een slager in dienst... en stond je voor de balie en vroeg je om een pond gehakt wat diezelfde ochtend door hem gedraaid was. Na de laatste verbouwing bij de AH hier lokaal zijn de snijmachines bij de vleeswaar/kaasafdeling ook verdwenen... alles voorverpakt. Saillant detail... het bordje met 'u word geholpen door .....' staat nog op de toonbanken. Geholpen? Door de vakkenvuller?

Ach, alleen maar meer kans voor de lokale kaasboer en slager..... al vermoed ik dat de komende tijd het wel eens kan gaan rommelen in supermarktland. Onderscheidend vermogen is er zogezegd niet meer.... blijft prijs over. En dat is altijd een race to the bottom....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

stylezzz schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:56:
Dat zeg ik... het maakt geen bal uit of je nou in de AH, jumbo of de plus staat. Overal vind je die 2 kipfilets in een plastic bakje :p. 'Vroegah' had elke supermarkt nog een slager in dienst... en stond je voor de balie en vroeg je om een pond gehakt wat diezelfde ochtend door hem gedraaid was. Na de laatste verbouwing bij de AH hier lokaal zijn de snijmachines bij de vleeswaar/kaasafdeling ook verdwenen... alles voorverpakt. Saillant detail... het bordje met 'u word geholpen door .....' staat nog op de toonbanken. Geholpen? Door de vakkenvuller?

Ach, alleen maar meer kans voor de lokale kaasboer en slager..... al vermoed ik dat de komende tijd het wel eens kan gaan rommelen in supermarktland. Onderscheidend vermogen is er zogezegd niet meer.... blijft prijs over. En dat is altijd een race to the bottom....
Haha ja op die manier, maar dan heb je het wel over twintig jaar geleden dat er nog daadwerkelijk échte verse producten waren. Hooguit heb je nu wat AH XL met een sushi, pizza of wat voor bar dan ook.

Overigens zie ik nog wel duidelijke verschillen tussen de supermarkten, zowel in kwaliteit van producten als in ruimte, netheid en personeel. Als je echter gewoon met oordoppen op richting zelfscan loopt zoals veel publiek dan zal je daar mogelijk weinig van meekrijgen, dus lang niet alle klanten waarderen dat nog.
De verschillen zijn inderdaad wel kleiner geworden door die race to the bottom.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Gonadan schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:09:
[...]

Haha ja op die manier, maar dan heb je het wel over twintig jaar geleden dat er nog daadwerkelijk échte verse producten waren. Hooguit heb je nu wat AH XL met een sushi, pizza of wat voor bar dan ook.

Overigens zie ik nog wel duidelijke verschillen tussen de supermarkten, zowel in kwaliteit van producten als in ruimte, netheid en personeel. Als je echter gewoon met oordoppen op richting zelfscan loopt zoals veel publiek dan zal je daar mogelijk weinig van meekrijgen, dus lang niet alle klanten waarderen dat nog.
De verschillen zijn inderdaad wel kleiner geworden door die race to the bottom.
Ja die slager is inmiddels ook alweer heel wat jaren geleden ontslagen bij de supermarkten. Het is ook een beetje een traject..... maar beetje bij beetje word alles eenheidsworst lijkt wel. Nog niet heel lang geleden (voor de laatste verbouwing :p ) werden de vleeswaren hier nog (deels) vers gesneden en kon je rustig om 3 ons schouderham vragen bijvoorbeeld. Nu kan je wat gaan grabbelen tussen het voorverpakt.... er zal lokaal wel wat verschil zitten in de arbeidsethos tussen verschillende fillialen, maar grosso modo zijn de verschillen niet groot. Vind jij personeel bij de jumbo niet fijn? ga dan naar een andere supermarkt.... maar dat betekend niet dat alle jumbos kl*te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

stylezzz schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:21:
[...]

Ja die slager is inmiddels ook alweer heel wat jaren geleden ontslagen bij de supermarkten. Het is ook een beetje een traject..... maar beetje bij beetje word alles eenheidsworst lijkt wel. Nog niet heel lang geleden (voor de laatste verbouwing :p ) werden de vleeswaren hier nog (deels) vers gesneden en kon je rustig om 3 ons schouderham vragen bijvoorbeeld. Nu kan je wat gaan grabbelen tussen het voorverpakt.... er zal lokaal wel wat verschil zitten in de arbeidsethos tussen verschillende fillialen, maar grosso modo zijn de verschillen niet groot. Vind jij personeel bij de jumbo niet fijn? ga dan naar een andere supermarkt.... maar dat betekend niet dat alle jumbos kl*te zijn.
Nee dat zou te kort door de bocht zijn inderdaad, maar qua gemiddelden is er wel een verschil te zien. Ook qua assortiment zie je de doelgroepen iets verschillen.
De verschillen zijn wat mij betreft te klein om een specifieke keten echt te willen ontlopen, maar stellen dat er helemaal geen verschillen meer zijn ga ik niet in mee. Ik kom bij veel ketens, maar heb wel voorkeur, ook voor specifieke filialen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Gonadan schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:29:
[...]

Nee dat zou te kort door de bocht zijn inderdaad, maar qua gemiddelden is er wel een verschil te zien. Ook qua assortiment zie je de doelgroepen iets verschillen.
De verschillen zijn wat mij betreft te klein om een specifieke keten echt te willen ontlopen, maar stellen dat er helemaal geen verschillen meer zijn ga ik niet in mee. Ik kom bij veel ketens, maar heb wel voorkeur, ook voor specifieke filialen.
True true.... tot zover ook mijn maandagavond rant ;) het viel me alleen ineens op toen ik vanavond hier in de ah stond. Wat maakt de ah nou nog ah? Het stond altijd bekend als de luxere supermarkt die ook wat duurder was.... maar wat is er nog luxer anno 2024? Dat ik er mijn bol.com pakketje kan afhalen? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

stylezzz schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:36:
[...]

True true.... tot zover ook mijn maandagavond rant ;) het viel me alleen ineens op toen ik vanavond hier in de ah stond. Wat maakt de ah nou nog ah? Het stond altijd bekend als de luxere supermarkt die ook wat duurder was.... maar wat is er nog luxer anno 2024? Dat ik er mijn bol.com pakketje kan afhalen? ;)
Haha nee, want die levering is weer vertraagd. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

stylezzz schreef op maandag 11 november 2024 @ 22:36:
[...]

Met name AH XL heeft veel verse maaltijden die daar bereid worden. En ook vleeswaren die daar gesneden worden bijvoorbeeld.
AH XL limburglaan in Eindhoven ben ik zeer tevreden over. Ook een mooi assortiment. Ook qua vis en producten die je niet in andere supermarkten vind.

Maar verder is AH ook allang niet meer "duur", zeker als je naar de bonussen kijkt.
Ik vergelijk regelmatig AH met Jumbo of Nettorama. Netto onder de streep maakt het elkaar allemaal niet heel veel uit.
Wel is vers fruit/groente van de AH hier beduidend veel beter dan van de Jumbo/Lidl/Nettorama. Maar dat zal allemaal lokaal verschillen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DJMaze
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Dennis1812 schreef op maandag 11 november 2024 @ 23:41:
Met name AH XL heeft veel verse maaltijden die daar bereid worden. En ook vleeswaren die daar gesneden worden bijvoorbeeld.
Doet de Jumbo ook.
Dennis1812 schreef op maandag 11 november 2024 @ 23:41:
Wel is vers fruit/groente van de AH hier beduidend veel beter dan van de Jumbo/Lidl/Nettorama. Maar dat zal allemaal lokaal verschillen.
Klopt, hier rot het na 2 dagen al weg en die van de Jumbo & Lidl niet.

[ Voor 38% gewijzigd door DJMaze op 12-11-2024 00:57 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

DJMaze schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 00:55:
[...]

Doet de Jumbo ook.

[...]

Klopt, hier rot het na 2 dagen al weg en die van de Jumbo & Lidl niet.
Ja de Jumbo foodmarket.

Supermarkten zit allemaal weinig verschil in.
Al vind ik het aanbod producten bij Jumbo foodmarket niet perse veel verschillen met normale Jumbo. Zit meer in het vers bereiden.
De AH XL heeft ook echt andere producten erbij.

Enige verschil is uitstraling, netheid van winkels en de aanbiedingen.
En verder wisselt het gewoon per filiaal.
Toen ik in Tilburg woonde ging ik standaard naar de Jumbo. Enorm fijne winkel daar.
In Eindhoven standaard Jumbo voor snelle boodschap of anders AH XL.
En nu in Gemert bezorgen of de Albert Heijn.
De Jumbo is echt slecht hier met enorm chagrijnig personeel en geen fijne uitstraling.

Voor de aanbiedingen spring ik nog wel eens Nettorama in. Die hebben nog een inpandige slager. En goed vlees. En hele goede bier aanbiedingen.
Lidl kom ik zelden.

We zijn verwend met 5 supermarkten in het dorp en 3 slagers, 2 bakkers en 2 groentewinkels, 2 slijterijen en 1 delicatessenwinkel/kaas/notenboer.

Alleen een viswinkel ontbreekt helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJMaze
  • Niet online
@Dennis1812 ik begrijp je.
De AH hamburgers zijn niet te vreten (zo gekruid) dus die haal ik bij de buren (Lidl angus burgers).
Vervolgens haal ik bij de Lidl ook maar de aardappelgratin, etc.
Dan bij de AH even Smacks, biertjes, Arla melk, etc.
Dan bij de Hema een rookworst.
Om vervolgens naar de Plus te rijden voor de Knorr Paëlla (want de andere winkels hebben die niet).
Om dan weer naar de Dirk te gaan voor anijsstokjes (want de andere winkels hebben die niet).
Dan weer naar Hoogvliet voor de Milk & Fruit Mango (want de andere winkels hebben die niet).
En als laatste de Jumbo voor de Lipton Ice 3+1 gratis verpakking (want de andere winkels zijn duurder).
En als klap op de vuurpijl rij ik nog even langs de Makro, Sligro en Hanos voor wat exclusiviteit.

Zoals je merkt is het aanbod hier zo wisselend per winkel dat boodschappen een ware planning is.

Van mij mogen de meeste fysieke winkels wel weg, en dan 1 grote met een zeer gevarieerd aanbod.
En dat aanbod dan op basis van de wensen van de klanten, niet van de filiaal manager,

Boodschappen doen in Duitsland is gewoon veel leuker.

[ Voor 11% gewijzigd door DJMaze op 12-11-2024 01:16 ]

Maak je niet druk, dat doet de compressor maar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

DJMaze schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 01:11:
De AH hamburgers zijn niet te vreten (zo gekruid) dus die haal ik bij de buren (Lidl angus burgers).
Om vervolgens naar de Plus te rijden voor de Knorr Paëlla (want de andere winkels hebben die niet).
Om dan weer naar de Dirk te gaan voor anijsstokjes (want de andere winkels hebben die niet).
Dan weer naar Hoogvliet voor de Milk & Fruit Mango (want de andere winkels hebben die niet).
En als laatste de Jumbo voor de Lipton Ice 3+1 gratis verpakking (want de andere winkels zijn duurder).
En als klap op de vuurpijl rij ik nog even langs de Makro, Sligro en Hanos voor wat exclusiviteit.

Zoals je merkt is het aanbod hier zo wisselend per winkel dat boodschappen een ware planning is.

Van mij mogen de meeste fysieke winkels wel weg, en dan 1 grote met een zeer gevarieerd aanbod.
En dat aanbod dan op basis van de wensen van de klanten, niet van de filiaal manager,

Op wens van klant is heel lastig natuurlijk.
Mijn wens is compleet anders dan die van de buurvrouw.
Je gaat nooit iedereen tevreden houden. Daarom heb je meerdere winkels en eventueel groothandels om in (nagenoeg) elk product te voorzien.

Duitsland kom ik nooit voor boodschappen eigenlijk. Kost zoveel meer tijd en gedoe allemaal.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 00:17
Jumbo, AH, Lidl of Hoogvliet, volgens mij zijn die geen van allen verliesgevend. Lijkt me het verkeerde draadje.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• donald_dick
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 11:09
*knip* Dit voegt niets toe.

[ Voor 87% gewijzigd door Yorinn op 12-11-2024 19:10 ]

wie de bal kaatst, kan hem gekorrigeert terug verwachten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deezers
  • Laatst online: 00:37
Hoe lang nieuws over Blokker? Stella was in 2 dagen failliet. Denk dat er dan toch nog gesprekken met partijen zijn. Krijgen we 'Action in de stad' winkels?

[ Voor 14% gewijzigd door Deezers op 12-11-2024 08:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:01
hoevenpe schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 07:20:
Jumbo, AH, Lidl of Hoogvliet, volgens mij zijn die geen van allen verliesgevend. Lijkt me het verkeerde draadje.
SPAR daarentegen lijkt een ander verhaal te zijn.

Spar-supermarkten in de problemen, in Kwadendamme vrezen ze voor de toekomst
Verontruste Spar-winkeliers slaan in een brandbrief alarm: volgens hen kan meer dan de helft van hun collega's de rekeningen niet meer betalen. Ook in Zeeland zijn er 23 Spar-vestigingen, veelal op campings en de kleinere dorpen, zoals Kwadendamme. In het dorp is het voor super-eigenaar Tom Verbeek een hele uitdaging om de eindjes aan elkaar te knopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21:52
DJMaze schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 01:11:

En je fruit en groente? Of is dat die MIlk en Mango?

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
chim0 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 09:47:
SPAR daarentegen lijkt een ander verhaal te zijn.
Die zijn ook gewoon veel te duur, 10 minuten verderop ben je tientjes minder kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:01
hoevenpe schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 10:33:
[...]

Die zijn ook gewoon veel te duur, 10 minuten verderop ben je tientjes minder kwijt.
Terwijl het vroeger toch een "grote keten" was net als Jumbo en Lidl? Nu is het idd een buurtsuper geworden. Hier een dorp verderop zit er één recht tegenover een Lidl.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

SPAR is nog steeds heel groot hoor.
Alleen niet in Nederland.

Wikipedia: Spar (retailer)

In fiscal year 2022, SPAR earned €43.5 billion in global sales,[1] which represented a 5.6 percent increase over the previous year.[1]

By 2024, the group had 13,900 stores in 48 countries.[5]

Vooral ten oosten van ons, zitten er behoorlijk wat Spar winkels:
Wikipedia: Spar – Wikipedia

Als wij in Oostenrijk of Italië zijn, komen we regelmatig in een Spar supermarkt (zowel groot als klein).
Maar idd niet te vergelijken met die 'lullige' winkeltjes hier in Nederland.

[ Voor 31% gewijzigd door ehtweak op 12-11-2024 15:55 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devriesjande
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 22:16
chim0 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:38:
[...]

Terwijl het vroeger toch een "grote keten" was net als Jumbo en Lidl? Nu is het idd een buurtsuper geworden. Hier een dorp verderop zit er één recht tegenover een Lidl.
Door allerlei fusies zijn de grote Spar supermarkten omgevormd naar C1000, Super de Boer en later het mislukte Konmar. Jumbo heeft veel Konmar bedrijven overgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Laatst online: 01:42
Trichoglossus schreef op maandag 11 november 2024 @ 21:17:
[...]

Dat is ook niet meer wat het is geweest. Veel te druk, en het aanbod valt tegen. Dan rijd ik liever door naar Düsseldorf. Kost me wel wat parkeergeld, maar het aanbod daar is een stuk interessanter. Ook aanzienlijk gezelliger.

Mijn vrouw en ik kunnen sinds de pandemie eigenlijk niet meer tegen drukte. We zijn het niet meer gewend. Winkelen doen we zoveel mogelijk online, en als we al buiten willen winkelen dan doen we dat het liefst doordeweeks overdag. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robinho96
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 21:59
ehtweak schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 15:53:
SPAR is nog steeds heel groot hoor.
Alleen niet in Nederland.

Wikipedia: Spar (retailer)

In fiscal year 2022, SPAR earned €43.5 billion in global sales,[1] which represented a 5.6 percent increase over the previous year.[1]

By 2024, the group had 13,900 stores in 48 countries.[5]

Vooral ten oosten van ons, zitten er behoorlijk wat Spar winkels:
Wikipedia: Spar – Wikipedia

Als wij in Oostenrijk of Italië zijn, komen we regelmatig in een Spar supermarkt (zowel groot als klein).
Maar idd niet te vergelijken met die 'lullige' winkeltjes hier in Nederland.
Hier in België zijn ze ook wel vrij groot (216 vestigingen, vooral in plattelandsgemeenten). Hier is de merklicentie in handen van Colruyt Group.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
Robinho96 schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 18:34:
[...]

Hier in België zijn ze ook wel vrij groot (216 vestigingen, vooral in plattelandsgemeenten). Hier is de merklicentie in handen van Colruyt Group.
Hier in de steden zitten vooral Spar City's bij stations (gemak) of op de universiteit. Die lopen altijd goed zelfs met de hogere prijzen. Ook AH to Go loopt altijd goed. Ik kom er zelf echter nooit. Mocht de economie echt krijoen dan zullen ook deze formules het wel merken.

Las trouwens dat de Wibra zit te azen op filialen van de Blokker. Denk dat ook Action stiekem meekijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Laatst online: 22:21
Deezers schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 20:51:
[...]

Hier in de steden zitten vooral Spar City's bij stations (gemak) of op de universiteit. Die lopen altijd goed zelfs met de hogere prijzen. Ook AH to Go loopt altijd goed. Ik kom er zelf echter nooit. Mocht de economie echt krijoen dan zullen ook deze formules het wel merken.

Las trouwens dat de Wibra zit te azen op filialen van de Blokker. Denk dat ook Action stiekem meekijkt.
Laatst betaalde ik €2,50 exclusief statiegeld voor 300 ml Spa blauw bij Spar in Den Haag, dat is bijna net zo duur als op Schiphol na de security :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Er zullen wellicht wat interessante locaties vrijkomen. Veel blokkers zitten natuurlijk al tientallen jaren op dezelfde plek.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• sj0nsj44k
Wat jammer is bij winkels zoals de Blokker en winkels met dezelfde formule is dat ze over het algemeen dezelfde meuk verkopen als webshops voor hogere prijzen. Ik zou graag meer winkels willen zien met de formule als Dille&Kamille, winkels voor speciale producten en andere dingen waarvoor ik liever naar de winkel ga. Bij Blokker lagen er al tijden alleen producten in de schappen die ik net zo makkelijk online kan kopen.

De vraag naar dit soort winkels is wel een stuk kleiner dus ik ben bang dat wij de komende tijd steeds meer dead malls gaan zien net zoals in de VS. Hier in de buurt kwam ik vroeger nog vaak in Hilvertshof maar dat is na de sluiting van de V&D al sterk omlaag gegaan. Op youtube zijn er veel video's gemaakt over dead malls in de VS en het ziet er erg treurig uit maar ik zie geen andere uitkomst voor onze winkelcentra aangezien de anchor stores geen publiek meer trekken en de overige winkels hieronder lijden.

Door dit topic wil ik wel de komende tijd gauw een keer een kijkje nemen bij de passage in Nijmegen en andere bijna dode winkelcentra in Nederland om gewoon de atmosfeer op te nemen van een fenomeen dat ooit heel groot en populair was maar nu op de rand van de afgrond staat. Welke winkelcentra zijn hiervoor interessant om te bezoeken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:46
[...]

Die Spar City's zijn toch wel wat anders dan de Spar's uit het eerder aangehaalde artikel, dat ging om kleine winkels bij campings /recreatieparken of in kleine dorpjes/gehuchten.
Dit waren zoals hier ook eerder gemeld al niet de goedkoopste, en zeker als je van toeristen afhankelijk bent is het ook wel seizoengevoelig. Dan moet je het in een paar maanden voor de rest van het jaar verdienen. Wellicht speelt hier ook mee dat de toerist steeds meer voor gemak gaat en minder zelf kookt en meer uit eten gaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deezers
Blokker is failliet. Winkels blijven vooralsnog open (slim rond de feestdagen). Incoming voor rellen ala uitverkoop/bf toestanden ala BCC alvast in sommige steden (door uiteraard mensen die er normaal nooit komen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Doorstart niet gelukt blijkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
De Wibra wil wel honderd locaties overnemen.

Zullen vast niet de enige zijn. Veel Blokkers zaten al decennia op hele prima locaties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifra
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-05 01:15
Ik zie ook een kans voor bol.com gelijk een soort van pickup point voor bol.com en ze verkopen veel dezelfde meuk die mensen ook al bestellen bij hun. Je kan ook gelijk vanaf de locatie bezorgen op de fiets net als coolblue.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 00:25
Shifra schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:53:
Ik zie ook een kans voor bol.com gelijk een soort van pickup point voor bol.com en ze verkopen veel dezelfde meuk die mensen ook al bestellen bij hun. Je kan ook gelijk vanaf de locatie bezorgen op de fiets net als coolblue.
Bol doet dat toch al bij AH winkels?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shifra
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-05 01:15
spijkerhoofd schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:54:
[...]

Bol doet dat toch al bij AH winkels?
Hier zit er bij de 2 blokker locaties niet een AH in de buurt voor pickup.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• nachtnet
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 00:14
Na ruim 900 posts in dit topic is het eindelijk zover voor Blokker. Dan heeft het meer dan lang genoeg geduurd. Nu nog weken drama met uitverkoop, wel niet doorstarten en dan ergens eind december de winkels leeg. Waarschijnlijk komen dan in Januari/Februari de verhalen achter de schermen los. Ik ben wel benieuwd hoe die Gordon Brothers straks een hele hoop geld heeft weten te verdienen aan een zinloze financiering. Dat Blokker het nooit zou gaan redden leek mij wel duidelijk.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

HallonRubus schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 21:29:
[...]

Laatst betaalde ik €2,50 exclusief statiegeld voor 300 ml Spa blauw bij Spar in Den Haag, dat is bijna net zo duur als op Schiphol na de security :+
Wow, ruim €7,50 voor een liter drinkwater. 8)7

Ik heb thuis een tappunt voor drinkwater, voor iets meer dan één euro per DUIZEND liter! :+
Bovendien zonder plastic zooi...

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:54
Wally2002 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 00:29:
[...]

Die Spar City's zijn toch wel wat anders dan de Spar's uit het eerder aangehaalde artikel, dat ging om kleine winkels bij campings /recreatieparken of in kleine dorpjes/gehuchten.
Dit waren zoals hier ook eerder gemeld al niet de goedkoopste, en zeker als je van toeristen afhankelijk bent is het ook wel seizoengevoelig. Dan moet je het in een paar maanden voor de rest van het jaar verdienen. Wellicht speelt hier ook mee dat de toerist steeds meer voor gemak gaat en minder zelf kookt en meer uit eten gaat.
Die kleine Spar winkels zijn duur omdat ze in kleine hoeveelheden inkopen. Waar de AH gewoon de vakken vult tot de boel uitpuilt bestelt zo'n kleine Spar een enkel doosje of 2 stuks van elk. Verder is er ook geen concurrentie, je hoeft niet te vechten met de AH en Jumbo.

Wij hadden vroeger ook een buurtsuper in onze woonplaats, daar was altijd veel spul over datum. Tot hij de winkel aansloot bij de Spar, toen kon hij kleiner inkopen. Werd het nog wat duurder, maar hij hoefde niet steeds de helft van de voorraad weg te gooien omdat de schimmel erop stond. Uiteindelijk gestopt omdat er geen opvolging was. Winkeltje was zijn pensioen, pand was eigendom en volledig afbetaald.

Verder zet Spar idd in op de "to-go" winkels bij de (tank)stations. Net zoals AH dergelijke winkels heeft. Is gewoon verkapte horeca met bijbehorende prijzen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 27-06 23:05
Deezers schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:41:
Blokker is failliet. Winkels blijven vooralsnog open (slim rond de feestdagen). Incoming voor rellen ala uitverkoop/bf toestanden ala BCC alvast in sommige steden (door uiteraard mensen die er normaal nooit komen).
Helaas, maar de Blokker in mijn dorp blijft waarschijnlijk gewoon bestaan. Is franchiser en heeft al aangegeven dan door te gaan onder andere naam. In hetzelfde pand zit ook een speelgoedwinkel en bij het Blokker-gedeelte hebben ze naast de Blokkerproducten ook wat eigen handel zitten.

Met al het toerisme hierin de buurt doen ze volgens mij ook wel goede zaken met allerhande perifere campingspullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 21:46
_JGC_ schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:29:
[...]

Die kleine Spar winkels zijn duur omdat ze in kleine hoeveelheden inkopen. Waar de AH gewoon de vakken vult tot de boel uitpuilt bestelt zo'n kleine Spar een enkel doosje of 2 stuks van elk. Verder is er ook geen concurrentie, je hoeft niet te vechten met de AH en Jumbo.
maar toch in financieel problemen tegenwoordig aldus het bericht. Dan zijn ze ofwel toch te duur en rijdt men naar de concurrent in het wat grotere dorp verderop, en/of zijn er steeds minder klanten in de omgeving (lopen de kleine dorpjes leeg door vergrijzing), en/of zijn er inderdaad dan toch problemen met opvolging.
Verder zet Spar idd in op de "to-go" winkels bij de (tank)stations. Net zoals AH dergelijke winkels heeft. Is gewoon verkapte horeca met bijbehorende prijzen.
Inderdaad, alhoewel ik ook wel bewoners uit de directe omgeving zie die boodschappen doen (plastic tas vol) en in het weekend ook wel die 's ochtends broodjes/croisantjes halen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HallonRubus
  • Laatst online: 22:21
ehtweak schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:27:
[...]

Ik heb thuis een tappunt voor drinkwater, voor iets meer dan één euro per DUIZEND liter! :+
Wat is je punt? Kom je jouw drinkwater bij mij langsbrengen als ik mijn flesje ben vergeten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pat911
HallonRubus schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:55:
[...]

Wat is je punt? Kom je jouw drinkwater bij mij langsbrengen als ik mijn flesje ben vergeten?
Er zijn openbare tappunten, ook in Den Haag: https://www.watertaps.nl/stad/den-haag
Is het zelfs helemaal gratis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Pat911 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:36:
[...]

Helaas, maar de Blokker in mijn dorp blijft waarschijnlijk gewoon bestaan. Is franchiser en heeft al aangegeven dan door te gaan onder andere naam. In hetzelfde pand zit ook een speelgoedwinkel en bij het Blokker-gedeelte hebben ze naast de Blokkerproducten ook wat eigen handel zitten.

Met al het toerisme hierin de buurt doen ze volgens mij ook wel goede zaken met allerhande perifere campingspullen.
1 op de 5 blokkers schijnt inderdaad franchise te zijn. Ach, ander naampje op de gevel en ze kunnen weer door... zeker in een toeristisch dorp kan dat wel levensvatbaar zijn. Mensen komen er toch achter dat ze de dweil vergeten zijn, of even snel een speelgoedje voor de kinderen.

https://www.gelderlander....0Blokker%20zijn%20gekomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
stylezzz schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:30:
[...]

1 op de 5 blokkers schijnt inderdaad franchise te zijn. Ach, ander naampje op de gevel en ze kunnen weer door... zeker in een toeristisch dorp kan dat wel levensvatbaar zijn. Mensen komen er toch achter dat ze de dweil vergeten zijn, of even snel een speelgoedje voor de kinderen.

https://www.gelderlander....0Blokker%20zijn%20gekomen.
Dat dus. Ik begreep dat ze bij mij in het dorp best wat omzet hebben aan inderdaad een dweil, of een afvalbakje voor in de caravan en dat soort zaken.
Zelf vind ik het ook veel fijner om in lokale zaken wat te kopen. Ik hou er sowieso van om producten te zien, te voelen en gelijk in huis te hebben. Maar daarnaast vind ik het ook fijn dat er een levendige middenstand is in het dorp.

Ben ik roomser dan de paus? Als het prijsverschil groot genoeg is, denk ik ook wel even na. Maar ik gun liever de lokale witgoedhandel die misschien een 10tje duurder is wat omzet, dan een webwinkel. Die lokale witgoedhandel rekent ook niets extra's voor naar zolder tillen en zo. En mocht er iets kapot gaan, dan heeft die altijd wel een noodapparaat beschikbaar.
Als ik boeken bestel, doe ik dat ook het liefst bij de lokale boekwinkel. Er is toch een eenheidsprijs voor boeken, dus bol.com biedt daar geen voordeel. En afhalen van je pakje doe je dan gelijk even bij de dagelijkse boodschappen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 27-06 15:12
sj0nsj44k schreef op dinsdag 12 november 2024 @ 23:45:
Door dit topic wil ik wel de komende tijd gauw een keer een kijkje nemen bij de passage in Nijmegen en andere bijna dode winkelcentra in Nederland om gewoon de atmosfeer op te nemen van een fenomeen dat ooit heel groot en populair was maar nu op de rand van de afgrond staat. Welke winkelcentra zijn hiervoor interessant om te bezoeken?
't Loon in Heerlen is een mooie kandidaat als je een winkelcentrum in vervallen staat wil bekijken.
Na de verzakkingen door de mijnbouw is het versneld bergaf gegaan. ~50% staat leeg.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Pat911 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:48:
[...]

Dat dus. Ik begreep dat ze bij mij in het dorp best wat omzet hebben aan inderdaad een dweil, of een afvalbakje voor in de caravan en dat soort zaken.
Zelf vind ik het ook veel fijner om in lokale zaken wat te kopen. Ik hou er sowieso van om producten te zien, te voelen en gelijk in huis te hebben. Maar daarnaast vind ik het ook fijn dat er een levendige middenstand is in het dorp.

Ben ik roomser dan de paus? Als het prijsverschil groot genoeg is, denk ik ook wel even na. Maar ik gun liever de lokale witgoedhandel die misschien een 10tje duurder is wat omzet, dan een webwinkel. Die lokale witgoedhandel rekent ook niets extra's voor naar zolder tillen en zo. En mocht er iets kapot gaan, dan heeft die altijd wel een noodapparaat beschikbaar.
Als ik boeken bestel, doe ik dat ook het liefst bij de lokale boekwinkel. Er is toch een eenheidsprijs voor boeken, dus bol.com biedt daar geen voordeel. En afhalen van je pakje doe je dan gelijk even bij de dagelijkse boodschappen.
Ik denk dat de reddende factor voor jouw lokale blokker wel het toerisme zal zijn. Op vakantie hebben de meesten geen zin om voor de laatste eurocent ergens de goedkoopste winkel in een onbekend dorp of de omgeving daarvan op te zoeken. Dweil vergeten? Oh wacht ik zag een blokker in de hoofdstraat.... je wil immers even lekker op vakantie, en geen tijd kwijt zijn aan andere dingen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
stylezzz schreef op woensdag 13 november 2024 @ 14:40:
[...]

Ik denk dat de reddende factor voor jouw lokale blokker wel het toerisme zal zijn.
De verkoopster van de lokale drogist (was DA, maar heeft inmiddels een andere naam, maar ik noem het nog steeds de DA) gaf ook al aan dat ze het vooral moeten hebben van de zomermaanden en de kerstmaand.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
ehtweak schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:27:
[...]

Nee, 2,50 voor 300ml. Je kunt zo'n prijs niet domweg extrapoleren. Een licht flesje van net 300 gram is een ander product dan een grote fles van 1 of 1,5 liter. Met die laatste ga je niet door de stad lopen, die staat thuis in de koelkast. Voor die convenience betaal je.

En andersom geredeneerd: als mensen het er voor betalen waarom zou je dan minder vragen? Ik mag hopen dat jouw werkgever ook de maximaal mogelijk prijs voor jullie diensten/producten vraagt die de markt wil betalen. Net als dat jij waarschijnlijk niet voor een lager salaris zou gaan werken als de markt jouw huidige salaris OK vindt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
Frame164 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:14:
En andersom geredeneerd: als mensen het er voor betalen waarom zou je dan minder vragen?
Die andersom geredeneerde logica gaat niet uit van jezelf. Ik denk dat iedereen snapt dat een bedrijf de prijs zo hoog mogelijk houdt, of in ieder geval zorgt dat er veel omzet is. Het ging @ehtweak er denk ik om dat hij niet snapte dat consumenten inderdaad zoveel geld betalen voor iets dat bijna voor niets te verkrijgen is.

En bij mij moet de dorst wel heel erg zijn wil ik zoveel geld uitgeven aan plat water uit de supermarkt. Op een terras wordt het tenminste nog bij je gebracht en wordt het flesje voor je opengemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• weebl
  • Laatst online: 20:13

weebl

YARR!

Pat911 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:48:
[...]

Dit inderdaad. In Callantsoog zit ook een Blokker, maar die hadden ze net zo goed Theo's kampeerwinkel kunnen noemen... Voornamelijk koelboxen, koelelementen, vliegers, plastic servies, en houten haringen (oh, werken de stalen haringen niet in de duinen... 8)7 ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Giel1
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-06 23:42
Wat me wel opvalt is dat in het buitenland er vaak nog aanzienlijk meer kleine winkels bestaan dan in Nederland. Ga bv. maar eens de grens over naar Duitsland, daar vind je (wel aan de randen van de centra) er een stuk meer dan hier. In Nederland zie je zeker in de steden vrijwel alleen nog maar grote ketens. Nu begrijp ik wel dat het internet daar een grote rol speelt, maar er moet toch ook meer aan de hand zijn.

Veel panden zijn vaak in handen van grote vastgoedbezitters die het liever leeg laten staan dan dat ze voor een lagere huurprijs kleine bedrijven een kans willen bieden. Als het een lange tijd leegstaat wil de gemeente het nog wel eens voor (te) veel geld opkopen (kijk bv. naar het centrum van Heerlen), maar dan komen er vaak geen nieuwe winkels meer voor terug. Ben totaal geen deskundige op dit thema maar vraag me af of je daar met gericht beleid niet eens wat aan zou kunnen doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• icegodd
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-03 20:55
@weebl "houten haringen (oh, werken de stalen haringen niet in de duinen... 8)7 )."
Het is beter voor milieu, zure haring ;)

@Giel1
"het buitenland er vaak nog aanzienlijk meer kleine winkels"
Op Japanese station zijn er heel veel kleine winkels/restaurant. Meer concurrentie > lage consument prijs:
Afbeeldingslocatie: https://ikinaristeak.com/wp-content/themes/is/images/menu202404/l3.png
8,90 Euro* 8)7
*https://ikinaristeak.com/menu/

[ Voor 60% gewijzigd door icegodd op 13-11-2024 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

sambalbaj schreef op woensdag 13 november 2024 @ 09:47:
De Wibra wil wel honderd locaties overnemen.

Zullen vast niet de enige zijn. Veel Blokkers zaten al decennia op hele prima locaties.
Wibra, nog zo één waarvan je je verbaast dat die nog bestaat. :D
_JGC_ schreef op woensdag 13 november 2024 @ 10:29:
[...]

Wij hadden vroeger ook een buurtsuper in onze woonplaats, daar was altijd veel spul over datum. Tot hij de winkel aansloot bij de Spar, toen kon hij kleiner inkopen. Werd het nog wat duurder, maar hij hoefde niet steeds de helft van de voorraad weg te gooien omdat de schimmel erop stond. Uiteindelijk gestopt omdat er geen opvolging was. Winkeltje was zijn pensioen, pand was eigendom en volledig afbetaald.

Spar zat/zit vaak op locaties waar anderen niet willen zitten. Moeilijker bereikbaar, minder grote buurt, puur gemak, etc. Vaak duurder maar als het alternatief is dat je een eind moet rijden of de boot naar het vasteland pakken dan ga je wel naar een Spar. Veel oudjes maken er nog dankbaar gebruik van, ook van die Spar City filialen.
En jongeren hebben ook te veel geld, die kopen dozen vol frikandelbroodjes bij zo'n toko. Bizar.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Gonadan schreef op woensdag 13 november 2024 @ 18:01:
[...]

Wibra, nog zo één waarvan je je verbaast dat die nog bestaat. :D
Goedkope zooi doet het meestal wel goed in nederland zijn we inmiddels wel achter toch? Wibra verkeerd in blakende gezondheid :)

https://www.quotenet.nl/z...omzet-winst-ron-wierdsma/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

stylezzz schreef op woensdag 13 november 2024 @ 18:12:
Goedkope zooi doet het meestal wel goed in nederland zijn we inmiddels wel achter toch? Wibra verkeerd in blakende gezondheid :)

https://www.quotenet.nl/z...omzet-winst-ron-wierdsma/
Da's waar, dat is juist net de reden dat Blokker ten onder gaat. Net wat meer betalen voor net wat meer kwaliteit redt het niet meer, de extremen blijven over lijkt wel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Robkazoe schreef op donderdag 22 januari 2015 @ 11:30:
Nog één winkel die de crisis echt niet gaat overleven: De Blokker. Hard ingehaald door de Action en IKEA die veel goedkoper zijn en voor bijna dezelfde kwaliteit (zo niet beter) spullen hebben liggen. Ik sprak hier laatst een oud medewerker over en die gaf aan dat Blokker juist op het hogere segment aan het richten is.
Dat heeft dus toch nog 9 jaar, 9 maanden en 22 dagen mogen duren :P
Al met al, ik koop nooit meer bij Blokker. Zoals velen net als ik doen is goedkope zooi kopen en dat je dit dan vaker moet vervangen zie ik niet als heel belangrijk, misschien wel omdat er tussen de goedkope producten ook wel eens wat zit wat wel lang mee gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 06:03
weebl schreef op woensdag 13 november 2024 @ 15:54:
[...]

Dit inderdaad. In Callantsoog zit ook een Blokker, maar die hadden ze net zo goed Theo's kampeerwinkel kunnen noemen... Voornamelijk koelboxen, koelelementen, vliegers, plastic servies, en houten haringen (oh, werken de stalen haringen niet in de duinen... 8)7 ).
Is dat ironie wat je hier bedoelt te brengen of weet je dat echt niet? In heel los rul zand wordt een stalen haring veel te makkelijk uit het zand gerukt bij een stevige wind. In los rul zand moet je houten haringen gebruiken, net zoals je in een bodem die heel rotsig is penharingen moet gebruiken. Gewone bosgrond (incl. zanderige bosgrond), daar zijn normale haringen (met zo'n hoekprofiel) het meest geschikt voor, maar voldoen de eenvoudige ronde haringen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
ed1703 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 18:22:
Zoals velen net als ik doen is goedkope zooi kopen en dat je dit dan vaker moet vervangen zie ik niet als heel belangrijk, misschien wel omdat er tussen de goedkope producten ook wel eens wat zit wat wel lang mee gaat.
Dat snap ik dan niet, dat velen dat niet belangrijk vinden. Iets bijvoorbeeld 2x zo vaak moeten vervangen, dat is toch een 2x zo grote milieu-impact die je veel liever vermijd? Daar past inderdaad dit icoontje, want dat vind ik zo absurd, om milieu-impact niet mee te laten wegen met je aankopen: 8)7

[ Voor 10% gewijzigd door FairPCsPlease op 13-11-2024 18:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Blokker heeft nog een flinke schuld openstaan bij de belastingdienst:
Van Tellingen begrijpt niet dat de overheid, die in coronatijd wel KLM te hulp schoot, niet hetzelfde doet bij iconen als Blokker. ,,Een belangrijke reden dat het nu misloopt, is de coronaschuld bij de Belastingdienst. Dat geldt voor veel meer bedrijven, met name in de retail en horeca. Die kunnen dat vanwege de sterk gestegen kosten nu minder goed afbetalen.”

Nu is de fiscus de belangrijkste schuldeiser in het faillissement, met een claim van 30 miljoen euro. ,,Dat had men kunnen voorkomen door de coronaschuld uit te smeren over een langere termijn of helemaal kwijt te schelden. Dat is dan oneerlijk tegenover bedrijven die wel hebben afgelost, maar zo voorkom je nog meer schade aan de economie. Blokker is een nationaal icoon, er is wel degelijk ruimte voor. Die laat je toch niet zomaar verdwijnen omdat de overheid per se geld wil incasseren?”

March of the Eagles

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

FairPCsPlease schreef op woensdag 13 november 2024 @ 18:42:
[...]

Is dat ironie wat je hier bedoelt te brengen of weet je dat echt niet? In heel los rul zand wordt een stalen haring veel te makkelijk uit het zand gerukt bij een stevige wind. In los rul zand moet je houten haringen gebruiken, net zoals je in een bodem die heel rotsig is penharingen moet gebruiken. Gewone bosgrond (incl. zanderige bosgrond), daar zijn normale haringen (met zo'n hoekprofiel) het meest geschikt voor, maar voldoen de eenvoudige ronde haringen ook.
Whoosh...

Misschien had ik er een /s bij moeten zetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
weebl schreef op woensdag 13 november 2024 @ 18:46:
[...]

Whoosh...

Misschien had ik er een /s bij moeten zetten ;)
Sorry, autisme, dan neem ik dingen soms te letterlijk en mis ik de toon (al is dat op internet natuurlijk sowieso lastiger op te pikken, de toon zonder stembuiging en gelaatsuitdrukking te kunnen waarnemen, non-verbale signalen die ik ondanks mijn autisme gelukkig wel goed op weet te pikken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• weebl

weebl

YARR!

FairPCsPlease schreef op woensdag 13 november 2024 @ 18:49:
[...]

Sorry, autisme, dan neem ik dingen soms te letterlijk en mis ik de toon (al is dat op internet natuurlijk sowieso lastiger op te pikken, de toon zonder stembuiging en gelaatsuitdrukking te kunnen waarnemen, non-verbale signalen die ik ondanks mijn autisme gelukkig wel goed op weet te pikken).
No worries :>

Zijn de afgelopen jaren daar regelmatig wezen kamperen en hoeveel mensen je daar elke keer hele ladingen van die houten haringen ziet halen... Uiteraard 3 keer zo duur als bij een normale kampeerwinkel of bij de Action als ze het in het assortiment hebben...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ed1703
  • Niet online
FairPCsPlease schreef op woensdag 13 november 2024 @ 18:43:
[...]

Dat snap ik dan niet, dat velen dat niet belangrijk vinden. Iets bijvoorbeeld 2x zo vaak moeten vervangen, dat is toch een 2x zo grote milieu-impact die je veel liever vermijd? Daar past inderdaad dit icoontje, want dat vind ik zo absurd, om milieu-impact niet mee te laten wegen met je aankopen: 8)7
Zowel bol.com, leenbakker, gamma, praxis, action, wibra en nog een vrachtlading winkels/shops verkopen producten van 'mindere' kwaliteit. En als je toch kwaliteit wilt dan betaal je vaak de absolute hoofdprijs (tot wel 4 of 5x de prijs). Het is de consument en markt zelf die dit zo creëert. Overigens verkoopt een bol.com beide.

De meeste kwaliteitswinkels vallen om deze reden weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
weebl schreef op woensdag 13 november 2024 @ 18:51:
[...]

No worries :>

Zijn de afgelopen jaren daar regelmatig wezen kamperen en hoeveel mensen je daar elke keer hele ladingen van die houten haringen ziet halen... Uiteraard 3 keer zo duur als bij een normale kampeerwinkel of bij de Action als ze het in het assortiment hebben...
Ik vrees met stip op nummer 1 of 2 bij de kampeervakantie.... wel de tentzak in de auto, maar de zak haringen vergeten mee te nemen. :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sj0nsj44k
Holzschuh schreef op woensdag 13 november 2024 @ 13:59:
[...]

't Loon in Heerlen is een mooie kandidaat als je een winkelcentrum in vervallen staat wil bekijken.
Na de verzakkingen door de mijnbouw is het versneld bergaf gegaan. ~50% staat leeg.
Die moet ik gauw een keer bezoeken. De dead mall videos uit de VS zijn inspirerend omdat het zo een somber beeld geeft van het vervlogen verleden en de aankomende ondergang voor de meeste winkelcentra.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 02:29
De Pier in Scheveningen is ook niet echt meer glorieus te noemen :+
[...]

Het probleem is dat je het verschil in kwaliteit niet zo makkelijk kunt zien, aan de prijs in ieder geval niet. Sommigen verkopen (bv via Bol) gewoon troep voor de hoofdprijs.

• hoevenpe
Dat snap ik dan niet, dat velen dat niet belangrijk vinden. Iets bijvoorbeeld 2x zo vaak moeten vervangen, dat is toch een 2x zo grote milieu-impact die je veel liever vermijd?
Het voordeel van goedkoop prul is dat het niet erg is als het een keer kapot gaat. Je er minder voorzichtig mee hoeft te zijn.

Milieu-impact is zelden is issue: na een tijdje een ander servies op tafel is ook leuk, als een apparaat bevalt wil je wellicht een variant met meer functies. Blokker was te duur voor wegwerp maar te 'goedkoop' om echt bijzonder te zijn.

• hoevenpe
ed1703 schreef op woensdag 13 november 2024 @ 19:07:
De meeste kwaliteitswinkels vallen om deze reden weg.
Echte kwaliteitswinkels met beleving zijn imo juist in opkomst, Simon Levelt zit inmiddels overal en loopt als een trein (pun intended :P). Een tientje voor 250 gram koffiebonen geen probleem als het maar extra lekker is.

• ed1703
  • Niet online
hoevenpe schreef op donderdag 14 november 2024 @ 00:10:
[...]

Echte kwaliteitswinkels met beleving zijn imo juist in opkomst, Simon Levelt zit inmiddels overal en loopt als een trein (pun intended :P). Een tientje voor 250 gram koffiebonen geen probleem als het maar extra lekker is.
Ja fantastisch joh.. een kwaliteitswinkel voor de zooi die de action verkoopt.. geloof je het zelf?
Want volgens mij hadden we het daar over. Uiteindelijk zullen koffiewinkels gerust wel blijven bestaan, daar kom ik zelf ook en daar is het altijd wel druk. Maar dat is ook niet waarop men doelt als het gaat om spullen die 2x ipv1x (of nog vaker) aangekocht worden ivm de kwaliteit. Je kan bij de action op zaterdag bijna over de hoofden heen lopen.
De beleving waar jij op doelt gaat om iets heel anders, dat zijn voor 99% winkels met een specialisatie voor bepaalde producten. Ikea bijvoorbeeld is sowieso al een special die al jarenlang bekend staat om het gemak en gehaktballetjes :P Heeft dat bij iets als de blokker-branche zin? Ik betwijfel het.. Ik zou niet weten welke beleving je daaraan moet toevoegen en specialisatie van producten? (vuilnisbakjes en een mini oventje?)

[ Voor 22% gewijzigd door ed1703 op 14-11-2024 11:36 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
hoevenpe schreef op donderdag 14 november 2024 @ 00:07:
[...]

Het voordeel van goedkoop prul is dat het niet erg is als het een keer kapot gaat. Je er minder voorzichtig mee hoeft te zijn.

Milieu-impact is zelden is issue: na een tijdje een ander servies op tafel is ook leuk, als een apparaat bevalt wil je wellicht een variant met meer functies. Blokker was te duur voor wegwerp maar te 'goedkoop' om echt bijzonder te zijn.
Ik vrees dat het puntje milieu impact wel iets groter is dan je vermoed. Als 5% van de nederlandse huishoudens dit jaar besluit om maar even een nieuw serviesje te halen omdat het toch niks kost, maar het oude eigenlijk nog jaren mee kan.... Weet je wat voor gigantische afvalberg we dan weer hebben? :P

Offtopic discussie overigens... Maar ik word er wel een beetje triest van. :/

[ Voor 4% gewijzigd door stylezzz op 14-11-2024 16:27 ]

• ed1703
  • Niet online
stylezzz schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:27:
[...]

Ik vrees dat het puntje milieu impact wel iets groter is dan je vermoed. Als 5% van de nederlandse huishoudens dit jaar besluit om maar even een nieuw serviesje te halen omdat het toch niks kost, maar het oude eigenlijk nog jaren mee kan.... Weet je wat voor gigantische afvalberg we dan weer hebben? :P

Offtopic discussie overigens... Maar ik word er wel een beetje triest van. :/
Probleem is juist dat die kwaliteit soms erbarmelijk is en nieuwe soms geen drol kost. Dan hou je dus een fysieke winkel als de action in stand en blijft dat renderen. Overigens bij servies nooit gezien, wel bij andere producten als een vuilnisbak.

Feit is wel dat een fysieke winkel ten onder gaat door fysieke en webwinkels die mindere kwaliteit bieden maar wel scoren.
Tijd voor regels?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
Niet dat dat de Blokker gered had, want meeste van dat spul is niks beter dan wat in de Action ligt, alleen dan voor de dubbele prijs.

• hoevenpe
stylezzz schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:27:
Als 5% van de nederlandse huishoudens dit jaar besluit om maar even een nieuw serviesje te halen omdat het toch niks kost, maar het oude eigenlijk nog jaren mee kan.... Weet je wat voor gigantische afvalberg we dan weer hebben? :P
Vermoed dat het meestal andersom is: je iets koopt om tijdelijk te gebruiken wat 15 jaar later nog in de woonkamer staat... ;)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
ed1703 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 16:49:
[...]

Probleem is juist dat die kwaliteit soms erbarmelijk is en nieuwe soms geen drol kost. Dan hou je dus een fysieke winkel als de action in stand en blijft dat renderen. Overigens bij servies nooit gezien, wel bij andere producten als een vuilnisbak.

Feit is wel dat een fysieke winkel ten onder gaat door fysieke en webwinkels die mindere kwaliteit bieden maar wel scoren.
Tijd voor regels?
Dat is iets wat vaak terug komt in dit topic. Het middensegment (lees : blokker etc) valt compleet weg.... het is duurder dan de goedkoopste alternatieven (lees : action) zonder daadwerkelijk een duidelijke meerwaarde te bieden. Blijft over het hogere segment met hoogwaardige merkproducten....

Punt van frustratie is echter de wegwerpeconomie die hiermee ontstaan is. Maar daar zijn zat andere topics over in dit forum.

• hoevenpe
stylezzz schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:13:
Dat is iets wat vaak terug komt in dit topic. Het middensegment (lees : blokker etc) valt compleet weg.... het is duurder dan de goedkoopste alternatieven (lees : action) zonder daadwerkelijk een duidelijke meerwaarde te bieden.
Ikea of Hema zou ik anno 2024 'middensegment' noemen, niet echt goedkoop of duur en kwalitatief meer dan in orde.

• stylezzz
hoevenpe schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:18:
[...]

Ikea of Hema zou ik anno 2024 'middensegment' noemen, niet echt goedkoop of duur en kwalitatief meer dan in orde.
Beiden zijn gewoon budget aanbieders, maar door hun strategie om vooral eigen merk producten aan te bieden vrij succesvol. Het middensegment krijgt de klappen.... voor zover het nog bestaat inmiddels. ;)

• Frame164
hoevenpe schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:18:
[...]

Dat klopt wel. Beide hebben een behoorlijke stap gemaakt mbt kwaliteit. De wat duurdere ikea producten zijn kwalitatief helemaal niet slecht. En er is niemand die de prijs kwaliteitsverhouding van de Billy kan overtreffen.

• stylezzz
Frame164 schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:48:
[...]

Dat klopt wel. Beide hebben een behoorlijke stap gemaakt mbt kwaliteit. De wat duurdere ikea producten zijn kwalitatief helemaal niet slecht. En er is niemand die de prijs kwaliteitsverhouding van de Billy kan overtreffen.
Misschien dat met het wegvallen van het 'middensegment' de bovenkant van het budget segment wel het nieuwe middensegment word. Then again... is er een goedkoper alternatief voor de billy? ;)

• J-roenn
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-06 07:16
stylezzz schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:59:
[...]

Misschien dat met het wegvallen van het 'middensegment' de bovenkant van het budget segment wel het nieuwe middensegment word. Then again... is er een goedkoper alternatief voor de billy? ;)
https://jysk.nl/opbergen/...t-gislinge-5-schappen-wit , welliswaar een maatje kleiner maar volgens mij nog redelijk vergelijkbaar

[ Voor 8% gewijzigd door J-roenn op 14-11-2024 20:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
stylezzz schreef op donderdag 14 november 2024 @ 19:59:
Then again... is er een goedkoper alternatief voor de billy? ;)
Is het nog 'budget' als de gemiddelde Billy of Pax kast 20 jaar in je woon- of slaapkamer staat? Dan is het gewoon goed genoeg...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _JGC_
J-roenn schreef op donderdag 14 november 2024 @ 20:41:
[...]

https://jysk.nl/opbergen/...t-gislinge-5-schappen-wit , welliswaar een maatje kleiner maar volgens mij nog redelijk vergelijkbaar
Ik weet niet of je wel eens bij de Jysk geweest bent en zo'n kast hebt gevoeld, maar een Billy is een stuk hoger in kwaliteit.
Pagina: 1 ... 119 ... 137 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels