Inmiddels heeft RTLZ het artikel aangepast. Blokker ontkent de surseance. Wel gaan ze maandag alle betrokkenen inlichten over actualiteiten.
Wie gaat nu nog aan ze leveren?nachtnet schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:02:
Overigens lijkt Blokker het uitstel van betaling nog te ontkennen
Waar rook is is vuur...
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
De stress zal vooral in de tijdigheid van salaris betalingen zitten. Komt eind deze maand nog wel geld binnen op de rekening of moet er gewacht worden tot later de gewerkte tijd omgezet wordt in salaris.hoevenpe schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:35:
[...]
Waarom stress?
In de huidige arbeidsmarkt hebben ze zo een nieuwe baan met sowieso beter perspectief.
Veel mensen zullen niet de buffer hebben om meer dan een maand te vertragen in inkomen.
Het uitstel wordt kennelijk concreet voorbereid, dat is niet in strijd met de bewering dat dit uitstel nog niet is aangevraagd. Blokker is ook een volledig uitgebluste formule waarbij telkens wordt teruggevallen op dezelfde achterhaalde marketing. Geen gemis als het verdwijnt.MallePietje schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:44:
[...]
Het is onduidelijk of dit klopt: https://www.telegraaf.nl/...betaling?origin=serp_auto
Hoewel het me niet zou verbazen.
Familie, vrienden en misschien sommige collega's heb je een duidelijke band mee. Daar investeer ik graag tijd in.Frame164 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:47:
[...]
Dat is dus wel de kern van de oorzaak van de veranderende samenleving. Als iedereen zo gaat leven krijg je een hele rare wereld. Boodschappen worden naar binnen geschoven, in restaurants bestel je via je telefoon en wordt het door een robot of lopende band gebracht, films kijk je alleen thuis op de bank, werk doe je op je zolderkamer met hoogstens contact met anderen via chat en soms via video. Ik denk niet dat we daar als mensheid echt beter van gaan worden. We zijn en blijven sociale dieren die elkaar nodig hebben.
Verder gaat het mij vooral om gemak. De bedrijven gaat het vooral om kosten besparingen. Vaak blijkt dat gelukkig hand in hand te gaan (niet altijd!).
Het is geen rare wereld. Het is een trend die al heel lang gaande is. Het maakt juist ruimte voor de betekenisvolle interacties.
Dat is zeker waar. Het is de huidige vorm niet levensvatbaar. Voor de meeste product categorieën zijn andere winkels populairder. Misschien zouden ze zich moeten focussen op woon accessoires of zo. Nou ja, binnenkort hoeft het niet meer.haribold schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:17:
[...]
Blokker is ook een volledig uitgebluste formule waarbij telkens wordt teruggevallen op dezelfde achterhaalde marketing. Geen gemis als het verdwijnt.
Eens. En prima als er keuze is. De een wil het wel, de ander niet. Maar alles wordt solitair geslagen.Frame164 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:47:
[...]
Dat is dus wel de kern van de oorzaak van de veranderende samenleving. Als iedereen zo gaat leven krijg je een hele rare wereld. Boodschappen worden naar binnen geschoven, in restaurants bestel je via je telefoon en wordt het door een robot of lopende band gebracht, films kijk je alleen thuis op de bank, werk doe je op je zolderkamer met hoogstens contact met anderen via chat en soms via video. Ik denk niet dat we daar als mensheid echt beter van gaan worden. We zijn en blijven sociale dieren die elkaar nodig hebben.
Mensen “leven” met hun neus in hun smartphone, en liever geen persoonlijk contact.
Bestellen aan de zuil zonder menselijke interactie past daar goed bij.
Had het vorige week in Almere bij een grote benzinepomp. Staan 5 dames gezellig onder elkaar achter de balie dingen te doen. 0 klanten verder.
Ik sta aan de balie, zegt er 1: wil u bestellen?
- ja
Dat kunt u daar aan de terminal doen *wijst naar paal 4m verderop.

Damn…. Ik voer mn bestelling in, betaal, en er schuift een pager uit de paal.
*beep beep
“Nummer 11?”
En dat was de interactie. Verschrikkelijk. Tot nooit.
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Laten we even terug in de tijd gaan. Kunnen we die comedieshow met big bazaar nog herinneren? Misschien worden we weer getrakteerd op mooie persberichten maandag.... 'dat men in onderhandeling is met verhuurders om de kosten omlaag te krijgen enz enz.'hoevenpe schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 16:03:
[...]
Wie gaat nu nog aan ze leveren?
Waar rook is is vuur...
Laten we het erop houden dat als ik leverancier van Blokker zou zijn er geen paperclip meer geleverd wordt zonder betaling vooraf...stylezzz schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:31:
Laten we even terug in de tijd gaan. Kunnen we die comedieshow met big bazaar nog herinneren?
Tja, vroeguh, toen er nog geen internet was en veel mensen ook hun dorp of wijk niet uitkwamen behalve voor de grote vakantie, de verjaardag van een oom of tante en het jaarlijkse uitje naar het strand of zo...
Toen was de Blokker nog relevant en hadden ze nauwelijks concurrentie. Je ging er heen voor keukenspullen, schoonmaakspullen, kleine apparaten, speelgoed, kerstspullen, vuurwerk, voorjaarsschoonmaak, tuinspullen, vakantiespullen, speelgoed, schoonmaak, etc. etc.
Maar helaas voor de Blokker is de wereld veranderd en ook het winkelaanbod een stuk groter geworden. Online en offline.
Toen was de Blokker nog relevant en hadden ze nauwelijks concurrentie. Je ging er heen voor keukenspullen, schoonmaakspullen, kleine apparaten, speelgoed, kerstspullen, vuurwerk, voorjaarsschoonmaak, tuinspullen, vakantiespullen, speelgoed, schoonmaak, etc. etc.
Maar helaas voor de Blokker is de wereld veranderd en ook het winkelaanbod een stuk groter geworden. Online en offline.

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
In het begin vond ik (vanuit een technisch oogpunt) nog wel interessant. Van die zuilen in een fastfood restaurant en dan bedenken hoe het systeem er achter werkt, of bestellen via een QR-code op het tafeltje, maar alleen het technische proces is (als techneut) interessant. Het is niet iets waarvoor je naar een cafe of restaurant gaat. Bier haal je aan de bar. Kom je ook nog eens in gesprek met mensen die je helemaal niet kent en mogelijk ook nooit meer ziet.paQ schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 19:19:
[...]
Eens. En prima als er keuze is. De een wil het wel, de ander niet. Maar alles wordt solitair geslagen.
Mensen “leven” met hun neus in hun smartphone, en liever geen persoonlijk contact.
Bestellen aan de zuil zonder menselijke interactie past daar goed bij.
Had het vorige week in Almere bij een grote benzinepomp. Staan 5 dames gezellig onder elkaar achter de balie dingen te doen. 0 klanten verder.
Ik sta aan de balie, zegt er 1: wil u bestellen?
- ja
Dat kunt u daar aan de terminal doen *wijst naar paal 4m verderop.
Damn…. Ik voer mn bestelling in, betaal, en er schuift een pager uit de paal.
*beep beep
“Nummer 11?”
En dat was de interactie. Verschrikkelijk. Tot nooit.
De grap is dat je tegenwoordig aan de balie bij de Mac ook nog eens sneller je order hebt doorgegeven dan zo'n zuilFrame164 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:44:
[...]
In het begin vond ik (vanuit een technisch oogpunt) nog wel interessant. Van die zuilen in een fastfood restaurant en dan bedenken hoe het systeem er achter werkt, of bestellen via een QR-code op het tafeltje, maar alleen het technische proces is (als techneut) interessant. Het is niet iets waarvoor je naar een cafe of restaurant gaat. Bier haal je aan de bar. Kom je ook nog eens in gesprek met mensen die je helemaal niet kent en mogelijk ook nooit meer ziet.

Ondertussen zie je op het scherm nog allemaal extra aanbiedingen en upgrades. Je moet eens weten hoeveel mensen daar voor zwichtenRukapul schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:49:
[...]
De grap is dat je tegenwoordig aan de balie bij de Mac ook nog eens sneller je order hebt doorgegeven dan zo'n zuil
Wat dat betreft kan ik niet wachten tot de zelfscan bij mijn lokale bruna zijn intrede doet. Niet dat ik de menselijke interactie wil ontlopen zoals sommigen in dit topic. Maar doordat mijn lokale bruna ook een pakketpunt voor postnl is word het op de piekmomenten vaak zo druk dat er 1 personeelslid vol bezig is met postnl en daardoor ook voor de reguliere kassa een grote rij vormt. Even dat kaartje of tijdschrift afrekenen kost dan ineens veel tijd.....Deezers schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:46:
[...]
Ondertussen zie je op het scherm nog allemaal extra aanbiedingen en upgrades. Je moet eens weten hoeveel mensen daar voor zwichtendus ook daarom willen ze je pushen naar een bestelzuil. Hier bij de Bruna heben ze de zelfscankassa's bewust tegenover de normale kassa gezet waardoor je altijd de ogen van het personeel achter de balie voelt (controle/veiligheid) en immoreel moet kiezen tussen mens of machine. Als de helft van de klanten kiest voor de zelfscan staat er straks nog maar 1 personeelslid achter de normale kassa ipv 2. Personeel kijkt ook niet heel vriendelijk als je gebruik maakt van de zelfscan. Ook bij alle verbouwde supermarkten zie je max 1/2 normale kassa's super onhandig geplaatst of bewust buiten werking en 20 zelfscankassa's.

Hier bij de Kruidvat hebben ze dat ook gedaan. Het personeel staat dan in de winkel te praten met elkaar en de 'normale' kassa is onbemand.Deezers schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 12:46:
[...]
Ondertussen zie je op het scherm nog allemaal extra aanbiedingen en upgrades. Je moet eens weten hoeveel mensen daar voor zwichtendus ook daarom willen ze je pushen naar een bestelzuil. Hier bij de Bruna heben ze de zelfscankassa's bewust tegenover de normale kassa gezet waardoor je altijd de ogen van het personeel achter de balie voelt (controle/veiligheid) en immoreel moet kiezen tussen mens of machine. Als de helft van de klanten kiest voor de zelfscan staat er straks nog maar 1 personeelslid achter de normale kassa ipv 2. Personeel kijkt ook niet heel vriendelijk als je gebruik maakt van de zelfscan. Ook bij alle verbouwde supermarkten zie je max 1/2 normale kassa's super onhandig geplaatst of bewust buiten werking en 20 zelfscankassa's.
Het kruidvat is nog een verhaal apart. Die klanthatende zelfscankassas die het volume echt veel te hoog hebben staan zijn voor mij tegenwoordig de reden om maar voor etos te kiezen. Apart ook, voor zover ik weet heeft geen enkele andere winkel dat zo hinderlijk. Ik heb geen autisme, maar het tettert daar zo je oren in dat ik daardoor toch wat begrip gekregen heb voor mensen die last hebben van teveel prikkels.mamorunl schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 17:17:
[...]
Hier bij de Kruidvat hebben ze dat ook gedaan. Het personeel staat dan in de winkel te praten met elkaar en de 'normale' kassa is onbemand.
Heel herkenbaar. En voor mij ook een ergernis en reden om te kiezen voor een andere winkel.Yucon schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:24:
[...]
Het kruidvat is nog een verhaal apart. Die klanthatende zelfscankassas die het volume echt veel te hoog hebben staan zijn voor mij tegenwoordig de reden om maar voor etos te kiezen. Apart ook, voor zover ik weet heeft geen enkele andere winkel dat zo hinderlijk. Ik heb geen autisme, maar het tettert daar zo je oren in dat ik daardoor toch wat begrip gekregen heb voor mensen die last hebben van teveel prikkels.
Mooiste is nog als je bij zo'n kassa aankomt en je voorganger heeft producten gescand maar niet betaald.
Dan gooi je 3 producten uit het lijstje en blokkeert dat hele ding en moet je wachten op een medewerker.
Dan gooi je 3 producten uit het lijstje en blokkeert dat hele ding en moet je wachten op een medewerker.
Dat is precies wat ik doe: de V&D nog steeds missen, gewoon bij Blokker blijven kopen. Ik heb nog nooit iets bij Action, Ali of Temu besteld, vreselijke zaken vind ik dat. En toch kwamen V&D en Blokker in moeilijkheden.Frame164 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:54:
Dan krijgen we de komende jaren weer allemaal mensen die klagen dat ze het zo missen en dat het zo'n leuke zaak was. En dat die laatste investeerder (die eigenlijk vooral een reddingsbandje had uitgegooid) het allemaal verpest heeft. Net zoals nog steeds mensen V&D zo erg missen.
Als al die mensen gewoon bij die winkels waren blijven kopen waren ze er nog geweest. Maar Action (in handen van echt ranzige investeerders) is zo lekker goedkoop, en Ali en Temu zijn nog goedkoper.
Ja holy shit wat is die UI traag en irritant. Fade in, fade out. Popup dit, extra vraag dat.Rukapul schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 20:49:
[...]
De grap is dat je tegenwoordig aan de balie bij de Mac ook nog eens sneller je order hebt doorgegeven dan zo'n zuil
Voordat je het eerste product aan je bestelling hebt toegevoegd, heb je je hele bestelling al uitgesproken aan de kassa.
In Duitsland hebben ze die zullen ook, maar werkt de interface heel anders en veel sneller, in ieder geval toen ik daar voor het laatst bij de Mac was.
Ik vraag me af of hierover is nagedacht, of dat slechts een designer zich ermee bemoeid heeft, maar het zal vast getest zijn op gebruikers.
ZJOEPYucon schreef op zaterdag 2 november 2024 @ 22:24:
[...]
Het kruidvat is nog een verhaal apart. Die klanthatende zelfscankassas die het volume echt veel te hoog hebben staan zijn voor mij tegenwoordig de reden om maar voor etos te kiezen. Apart ook, voor zover ik weet heeft geen enkele andere winkel dat zo hinderlijk. Ik heb geen autisme, maar het tettert daar zo je oren in dat ik daardoor toch wat begrip gekregen heb voor mensen die last hebben van teveel prikkels.
SELECTEER UW BETAALWIJZE
VOLG DE INSTRUCTIES OP HET PINAPPARAAT
https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...
McDonald's geeft jaarlijks miljoenen uit aan dit soort onderzoek en differentieert het per gebied. Dat is niet per se hetzelfde als de geografische grenzen - het gaat om de gebieden waar zij zien dat een andere groep klanten bij ze langskomt.CodeCaster schreef op zondag 3 november 2024 @ 07:23:
[...]
Ja holy shit wat is die UI traag en irritant. Fade in, fade out. Popup dit, extra vraag dat.
Voordat je het eerste product aan je bestelling hebt toegevoegd, heb je je hele bestelling al uitgesproken aan de kassa.
In Duitsland hebben ze die zullen ook, maar werkt de interface heel anders en veel sneller, in ieder geval toen ik daar voor het laatst bij de Mac was.
Ik vraag me af of hierover is nagedacht, of dat slechts een designer zich ermee bemoeid heeft, maar het zal vast getest zijn op gebruikers.
Dus ja, er is over nagedacht. En ik zou zeggen, het is vooral gericht op gezinnen met jonge kinderen als ik zo kijk hoe leuk onze jonge kinderen die zuilen vinden
En dit is dan nog de stille standZJOEP
SELECTEER UW BETAALWIJZE
VOLG DE INSTRUCTIES OP HET PINAPPARAAT
Nee, merp!
Hebben jullie geen koptelefoon op/earpods in? Ik wel, nooit last van dat kabaal in de winkel of van de scan kassa. Of van anderen
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Jullie snappen toch dat deze nostalgie niet representatief is?
Dit draadje gaat over de ondergang van fysieke winkels, ketens die innoveren met betaalzuilen doen het juist erg goed. Cross-selling de toekomst, zoals je bij de Action ook weg gaat met allemaal dingen waar je vooraf niet van wist dat je het wilde.
Dit draadje gaat over de ondergang van fysieke winkels, ketens die innoveren met betaalzuilen doen het juist erg goed. Cross-selling de toekomst, zoals je bij de Action ook weg gaat met allemaal dingen waar je vooraf niet van wist dat je het wilde.
Er zijn zeker irritante betaalzuilen / zelfscans. Wat hierboven over de McDonalds wordt beschreven herken ik ook. Tegelijk ben ik erg blij met het concept zelf scan. Het scheelt gewoon heel veel rijen. Mijn lokale AH heeft 10 zelfscan kassa's, en nog een paar reguliere. En ja, door de zelfscan zijn er minder reguliere kassa's open. Maar nooit in de geschiedenis van die AH zijn er 10 reguliere kassa's bemant geweest (of uberhaupt zoveel totaal geweest). Ik heb weleens op drukste momenten een minuut moeten wachten op een zelfscan, maar dat is echt uitzonderlijk. Voor de zelfscan was het wel anders.
De zelfscan bij de AH is voor mij niet altijd sneller. Aangezien ik 3/5 etnisch geprofileerd word zeer risicovolle producten in mijn mandje heb en er weer iemand moet komen controleren. Ik wacht dan ook altijd met het inpakken van mijn tas totdat ik daadwerkelijk kan betalen. Vooral hilarisch als het heel druk is achter me
De ware eloquente, hoogbegaafde en goedgeïnformeerde kwaliteitsposter begint een post met "Let wel", "In mijn optiek", "Iets met..."of "Je vergeet dat..." en eindigt met "...dat moeten we niet willen". Jíj bent die kwaliteitsposter!
Sinds de zelfscankassacontroles merkbaar zijn toegenomen pak ik nooit meer in voor het betalen. De winkelier heeft gekozen dit klantonvriendelijke mechanisme toe te passen, dan mogen ze het hebben ook.Vrijdag schreef op zondag 3 november 2024 @ 12:04:
De zelfscan bij de AH is voor mij niet altijd sneller. Aangezien ik 3/5 etnisch geprofileerd word zeer risicovolle producten in mijn mandje heb en er weer iemand moet komen controleren. Ik wacht dan ook altijd met het inpakken van mijn tas totdat ik daadwerkelijk kan betalen. Vooral hilarisch als het heel druk is achter me
Al was het maar om de producten die ik ga kopen te beschermen. Gegraai in mijn tas, schade aan producten, nog meer tijdverlies om weer alles uit en in te pakken, etc...
Dat zal ze leren, die grootgrutters! Helemaal prima toch, volgens mij verplicht niemand je om het alvast in te pakken.Theebag schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:08:
[...]
Sinds de zelfscankassacontroles merkbaar zijn toegenomen pak ik nooit meer in voor het betalen. De winkelier heeft gekozen dit klantonvriendelijke mechanisme toe te passen, dan mogen ze het hebben ook.
Al was het maar om de producten die ik ga kopen te beschermen. Gegraai in mijn tas, schade aan producten, nog meer tijdverlies om weer alles uit en in te pakken, etc...
Ik vind het wel relaxed. De controles ook. Nog nooit meegemaakt dat ik 'alles' weer uit moest pakken. De bovenste producten worden gescand en binnen 30 seconden zijn ze weer weg. Prima hoor.
Have you tried turning it off and on again?
Dit is wat ik al vanaf het begin doe. Zelfscan, maar ik laat alles in mijn kar liggen. Sorteer wel alvast zware en lichte producten in de kar.Theebag schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:08:
[...]
Sinds de zelfscankassacontroles merkbaar zijn toegenomen pak ik nooit meer in voor het betalen. De winkelier heeft gekozen dit klantonvriendelijke mechanisme toe te passen, dan mogen ze het hebben ook.
Dan naar de zelfscan. Bij een controle mogen ze doen wat ze willen en daarna inpakken na betaling.
Ik snap het probleem niet van die aankoopcontrole. Je kan simpelweg gewoon niet iedereen vertrouwen.
Wachten op een vrije plek bij de zelfscan.
Dat is pas irritant.
Juist het idee dat het sneller is, verdwijnt daarmee helemaal.
Zag dat Bakker Bart ook een nieuw concept aan het uitrollen is met verbouwde winkels die vervolgens een bestelzuil krijgen.
Dat is pas irritant.
Zag dat Bakker Bart ook een nieuw concept aan het uitrollen is met verbouwde winkels die vervolgens een bestelzuil krijgen.
Dat is niet volgens de instructie volgens mij. Ze dienen 3-5 artikelen te scannen, en dan niet alleen de bovenste maar (juist) ook de diep weg gestopte.Gr4mpyC3t schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:16:
[...]
De bovenste producten worden gescand en binnen 30 seconden zijn ze weer weg. Prima hoor.
Tuurlijk is dat niet de instructie. Maar ook zij hebben vaak geen zin om alles ondersteboven te keren en zoeken een beetje naar de dure producten en die worden dan gescand. En dat pakje boter dat onderop ligt vindt ook niemand interessant. De rosbief en shampooflessen wel.de Peer schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:18:
[...]
Dat is niet volgens de instructie volgens mij. Ze dienen 3-5 artikelen te scannen, en dan niet alleen de bovenste maar (juist) ook de diep weg gestopte.
Dit gebeurt dus -bijna- nooit.de Peer schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:18:
[...]
Dat is niet volgens de instructie volgens mij. Ze dienen 3-5 artikelen te scannen, en dan niet alleen de bovenste maar (juist) ook de diep weg gestopte.
Helaas gaat die vlieger bij de supermarkten in mijn omgeving niet op. Het is of een volledige controle of een selectie waar ze daadwerkelijk ook naar de bodem van de tas graven (wat ik ook snap).Gr4mpyC3t schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:16:
[...]
Dat zal ze leren, die grootgrutters! Helemaal prima toch, volgens mij verplicht niemand je om het alvast in te pakken.
Ik vind het wel relaxed. De controles ook. Nog nooit meegemaakt dat ik 'alles' weer uit moest pakken. De bovenste producten worden gescand en binnen 30 seconden zijn ze weer weg. Prima hoor.
Geen idee hoe de profilering gaat, soms is het 2-3 keer achter elkaar en dan weer een periode niet...
Een volledige controle? Dus alles moet er uit en gescand worden? Daar zou ik ook niet aan meedoen.Theebag schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:23:
[...]
Helaas gaat die vlieger bij de supermarkten in mijn omgeving niet op. Het is of een volledige controle of een selectie waar ze daadwerkelijk ook naar de bodem van de tas graven (wat ik ook snap).
Geen idee hoe de profilering gaat, soms is het 2-3 keer achter elkaar en dan weer een periode niet...

Ach, ik neem het de medewerkers ook niet kwalijk. Zij staan daar ook maar hun werk te doen. Bovendien, als er weer eens stickers of plaatjes acties zijn, kan ik daar altijd gewoon een graai uit doen, wel zo leuk voor mijn zoontje. Doen ze dan ook weer nooit moeilijk over.
Bij deze appie worden trouwens altijd 10 dingen gescand. Nuja, tenzij je dus minder hebt. Maar het viel mijn vriendin zelfs op als we samen boodschappen gaan doen, dat ik vaak gecontroleerd word. Verder vind ik die zelfscan dingen toch wel handig hoor. Gewoon bliepen, betalen en weer door. En in restaurants is die QR code ook wel een uitkomst. Soms zit je aan een tafeltje dat gewoon wat verder uit de looproute zit, of buiten. Dan hebben ze dat ook niet altijd snel door, zeker niet als het druk is. Met een QR code gaat dat allemaal veel soepeler. Ook wel zo makkelijk voor bedienend personeel.
Bij deze appie worden trouwens altijd 10 dingen gescand. Nuja, tenzij je dus minder hebt. Maar het viel mijn vriendin zelfs op als we samen boodschappen gaan doen, dat ik vaak gecontroleerd word. Verder vind ik die zelfscan dingen toch wel handig hoor. Gewoon bliepen, betalen en weer door. En in restaurants is die QR code ook wel een uitkomst. Soms zit je aan een tafeltje dat gewoon wat verder uit de looproute zit, of buiten. Dan hebben ze dat ook niet altijd snel door, zeker niet als het druk is. Met een QR code gaat dat allemaal veel soepeler. Ook wel zo makkelijk voor bedienend personeel.
Lol wat is dit nou weer voor reactie. Druk is druk, kan je niets tegen doen.sambalbaj schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:17:
Wachten op een vrije plek bij de zelfscan.
Dat is pas irritant.
File op de snelweg dat is pas irritant. Dan ben ik toch niet snel weg??
Dat gebeurt zovaak, ik ga vaak langs een kleinere AH na het sporten omdat het simpelweg op de route zit.Gr4mpyC3t schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:31:
[...]
Een volledige controle? Dus alles moet er uit en gescand worden? Daar zou ik ook niet aan meedoen.
Geen idee hoe het getriggerd, misschien dat ik met mijn joggingsbroek en sporttas in een bepaald profiel pas
Ze tegenwoording wel zo slim om de boodschappen daarna weer in de tas te doen, niets irritanter dan dat je eerst controle hebt en vervolgens pakken ze alles uit om vervolgens dan meteen weer te verdwijnen zonder de boodschappen weer in te pakken.
We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919
Ik vind wel de AH zelf-scan de slechtste, aangezien ik elke keer mijn producten moet optillen en langs de scanner moet halen. Van de supermarkten die ik hier heb is de Jumbo en Lidl wel de betere. Gewoon schuiven en door. En ja, zowel de Jumbo als de AH hebben ook handscanners, dus dat zou het voor mijzelf makkelijker maken.Vrijdag schreef op zondag 3 november 2024 @ 13:32:
Verder vind ik die zelfscan dingen toch wel handig hoor. Gewoon bliepen, betalen en weer door.
Het is niet altijd een voordeel. Soms heb ik mijn tas vrij netjes ingepakt. Als het dan weer slordig wordt ingepakt/aangestampt, word ik er niet altijd vrolijk van. Geplet brood bijvoorbeeld.Bossie schreef op zondag 3 november 2024 @ 14:13:
[...]
Ze tegenwoording wel zo slim om de boodschappen daarna weer in de tas te doen, niets irritanter dan dat je eerst controle hebt en vervolgens pakken ze alles uit om vervolgens dan meteen weer te verdwijnen zonder de boodschappen weer in te pakken.
Ben ik in het grote 'klagen over zelfscan' topic beland?
Allemaal bedrijven die het goed doen, die vallen niet om...
Bruna en Read Shop (eigenaar Audax) wel degelijk hoor. Die zijn al tijden in overleg om kapitaal/lening los te peuteren omdat ook tabak wegvalt en het veelal franchisenemers zijn die richting pensioenleeftijd zitten en er niet overal opvolging klaarstaat. Alleen de stad en station locaties zijn misschien rendabel. En als de btw- verhoging doorgaat kan het snel gaan. De enige troost is dat btw dan landelijk hoger is, maar veel mensen kiezen tegenwoordig al Engels lezen dus importeren vanuit ander land kan dan nóg voordeliger zijn naast de nu al vrije Engelse boekenprijs dus als het prijsverschil met de Nederlandse editie 60% is elders tja..hoevenpe schreef op zondag 3 november 2024 @ 14:34:
Ben ik in het grote 'klagen over zelfscan' topic beland?![]()
Wij zochten met enige spoed een nieuwe bank. Op de website van een wat grotere keten zag ik een aantal banken die ik wilde proefzitten en via hun webshop op voorraad waren. Dus op naar de winkel. Meteen kregen we een praatgrage medewerker die ons naar de banken bracht. Al snel waren we er uit en voornemens om de bank daar te kopen. Wel kregen we eerst een aantal keer de "All-in" service met vlekkengarantie aangesmeerd waarover ik duidelijk was deze niet te willen. Nog een keer probeerde ze het omdat de kussens wel eens kunnen doorzitten na 4 jaar en je dan ook nog garantie hebt. Weer aangegeven dat ik het niet hoefde. Toen twijdelde ze op dit wel een voorraadmodel was. Ze stuntelde best lang met haar laptop, dus liet haar de website zien, maar kreeg te horen dat ze een franchise waren en deze dan vanuit een ander magazijn moeten laten overkomen. Leverdatum bleef daarom vaag, terwijl de website er wel duidelijk over was. Toen vroeg ik of er nog wat mogelijk was met de prijs, of eventueel een gratis kussentje of reinigingsset. Maar "de prijs is de prijs". Toen heb ik bedankt, naar huis gegaan en via de website besteld.
[ Voor 12% gewijzigd door Perseus op 03-11-2024 15:23 ]
After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads
Geen verrassing.
Blokker vraagt uitstel van betaling aan https://www.nu.nl/economi...tel-van-betaling-aan.html
Blokker vraagt uitstel van betaling aan https://www.nu.nl/economi...tel-van-betaling-aan.html
Doorstart lijkt me uitgesloten, hooguit losse filialen die als Action of Hema doorgaan?
Winkels blijven nog open volgens https://www.ad.nl/economi...em_GrM4O_xRVE62Zyfl1rMlDA Alleen de webshop gaat voorlopig dicht.hoevenpe schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:59:
Doorstart lijkt me uitgesloten, hooguit losse filialen die als Action of Hema doorgaan?
En vrijdag nog ontkennen, wat een fantastisch bedrijf. Sowieso komt dit nieuws elk jaar terug dus het moet helaas maar eens afgelopen zijn als het niet levensvatbaar is. Inzet van personeel gaat er niet beter op worden als ze niet meer weten waar ze het voor doen. De webshop gaat door uitstel van betaling nu dicht, de winkels blijven nog even open waarschijnlijk tot de kerst en daarna kan de doorstart beginnen.. ik denk dat Action leuke locaties op de kop kan tikken.Cheezborger schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:57:
Geen verrassing.
Nouja! Zo onverwacht! /sCheezborger schreef op maandag 4 november 2024 @ 09:57:
Geen verrassing.
Vorige week nog in een grote Blokker geweest, maar dat was zoals al vaker aangehaald op meerdere vlakken een teleurstelling. Personeel kon niks/wist niks/deed niks.
De aanbiedingsfolder die in de winkel lag, was pas 'voor morgen'. We konden wel nu kopen en dan morgen terugkomen om dan 'om te ruilen' voor de actie. Uiteindelijk dus niet gekocht, want onze impulsaankoop zagen we 'morgen' wel.... (Uiteindelijk was vrouwlief het 'morgen' al vergeten, dus scheelde weer € 200 / 2
Weetn niet zeker of de locaties van de blokker interessant genoeg zijn voor de Action, volgens mij zijn er niet heel veel echt grote filialen van de blokker, en een action wil gewoon een flink vloeroppervlak met goede toegankelijkheid voor hun grote vrachtwagens.Deezers schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:05:
[...]
En vrijdag nog ontkennen, wat een fantastisch bedrijf. Sowieso komt dit nieuws elk jaar terug dus het moet helaas maar eens afgelopen zijn als het niet levensvatbaar is. Inzet van personeel gaat er niet beter op worden als ze niet meer weten waar ze het voor doen. De webshop gaat door uitstel van betaling nu dicht, de winkels blijven nog even open waarschijnlijk tot de kerst en daarna kan de doorstart beginnen.. ik denk dat Action leuke locaties op de kop kan tikken.
Twee maanden loonbetaling, dat lijkt me ambitieus.Deezers schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:05:
De webshop gaat door uitstel van betaling nu dicht, de winkels blijven nog even open waarschijnlijk tot de kerst en daarna kan de doorstart beginnen..
Loonbetaling lijkt mij als ik personeelslid van de blokker zou zijn de grootste actuele zorg.. is er geld in kas om salarissen te betalen?hoevenpe schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:07:
[...]
Twee maanden loonbetaling, dat lijkt me ambitieus.
Het uwv neemt de loonbetaling over bij faillissementen/ontslag toch? Mocht er nu al een uitverkoop komen bereid je voor op gekte net als bij de V&D waar niemand kwam (behalve bij de leegverkoop..). Denken dat mensen de Blokker dit jaar gaan overslaan voor feestdagen aankopen want als ze weg zijn straks ook geen garantie meer etc.nachtnet schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:08:
[...]
Loonbetaling lijkt mij als ik personeelslid van de blokker zou zijn de grootste actuele zorg.. is er geld in kas om salarissen te betalen?
En natuurlijk onverwacht dat ze het niet redden. Krijg je straks een mooi persbericht dat het door van alles komt, behalve het bedrijf zelf.Deezers schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:05:
[...]
En vrijdag nog ontkennen, wat een fantastisch bedrijf. Sowieso komt dit nieuws elk jaar terug dus het moet helaas maar eens afgelopen zijn als het niet levensvatbaar is. Inzet van personeel gaat er niet beter op worden als ze niet meer weten waar ze het voor doen. De webshop gaat door uitstel van betaling nu dicht, de winkels blijven nog even open waarschijnlijk tot de kerst en daarna kan de doorstart beginnen.. ik denk dat Action leuke locaties op de kop kan tikken.
(Is de NOW/Corona steun ooit terugbetaald? Ik zag ergens ca 28 mil. dus dat tikt ook al wel lekker aan)
Ja, maar dat is niet direct geregeld. zoveel buffer zullen mensen die nog op de vloer bij de blokker werken misschien niet hebben.Deezers schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:10:
[...]
Het uwv neemt de loonbetaling over bij faillissementen/ontslag toch? Mocht er nu al een uitverkoop komen bereid je voor op gekte net als bij de V&D waar niemand kwam (behalve bij de leegverkoop..). Denken dat mensen de Blokker dit jaar gaan overslaan voor feestdagen aankopen want als ze weg zijn straks ook geen garantie meer etc.
Ik kijk net even op de website maar veel artikelen worden door wederpartijen aangeboden en de prijs van zon beetje alle artikelen is hoger dan elders, waarom zou ik hier iets kopen?
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Een webshop bij een keten als Blokker is natuurlijk altijd al wat apart. De meeste merkproducten kan je inderdaad elders online goedkoper vinden en winkelketens als Hema en Action doen het goed omdat je meteen je artikel hebt tegen een relatief lage prijs. Een kaasschaaf ga je niet via de Blokker webshop kopen. Action verkoopt alleen bijzondere producten via de webshop zoals servies setten maar geen idee hoe dat loopt.gielie schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:13:
Ik kijk net even op de website maar veel artikelen worden door wederpartijen aangeboden en de prijs van zon beetje alle artikelen is hoger dan elders, waarom zou ik hier iets kopen?
Voor een winkel die blijkbaar goed omnichannel is ingericht is dat toch prima? Je bent naar een winkel geweest hebt de bank kunnen "ervaren" en uiteindelijk de bank bij de webshop gekocht. Juist het omnichannel denken zorgt ervoor dat het niet uitmaakt waar de omzet vandaan komt zolang jij die bank maar bij die keten koopt.Perseus schreef op zondag 3 november 2024 @ 15:21:
Wij zochten met enige spoed een nieuwe bank. Op de website van een wat grotere keten zag ik een aantal banken die ik wilde proefzitten en via hun webshop op voorraad waren. Dus op naar de winkel. Meteen kregen we een praatgrage medewerker die ons naar de banken bracht. Al snel waren we er uit en voornemens om de bank daar te kopen. Wel kregen we eerst een aantal keer de "All-in" service met vlekkengarantie aangesmeerd waarover ik duidelijk was deze niet te willen. Nog een keer probeerde ze het omdat de kussens wel eens kunnen doorzitten na 4 jaar en je dan ook nog garantie hebt. Weer aangegeven dat ik het niet hoefde. Toen twijdelde ze op dit wel een voorraadmodel was. Ze stuntelde best lang met haar laptop, dus liet haar de website zien, maar kreeg te horen dat ze een franchise waren en deze dan vanuit een ander magazijn moeten laten overkomen. Leverdatum bleef daarom vaag, terwijl de website er wel duidelijk over was. Toen vroeg ik of er nog wat mogelijk was met de prijs, of eventueel een gratis kussentje of reinigingsset. Maar "de prijs is de prijs". Toen heb ik bedankt, naar huis gegaan en via de website besteld.
De Coolblue winkels bijvoorbeeld zijn ook niet winsgevend op zichzelf. Zo lang ze maar voor extra omzet van de webshop zorgen is het een prima toevoeging aan jouw "winkel". Pas als je de bank bij een andere leverancier had gekocht dan had de winkel er last van gehad.
HD4Life @ Full-HD
Hier 2 winkels op nog geen kilometer afstand van elkaar. Had er dan eentje dicht gegooid in plaats van elkaar te beconcurreren.
Zonde, weer meer mooie winkels uit het straatbeeld en leegstand.
Als het daadwerkelijk een franchisenemer is zullen ze dan niks of heel weinig verdienen aan zijn webshop aankoop. Of ze moeten afspreken dat 5% omzet van alle webbestellingen jaarlijks worden verdeeld over alle winkels.Davidshadow13 schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:23:
[...]
Voor een winkel die blijkbaar goed omnichannel is ingericht is dat toch prima? Je bent naar een winkel geweest hebt de bank kunnen "ervaren" en uiteindelijk de bank bij de webshop gekocht. Juist het omnichannel denken zorgt ervoor dat het niet uitmaakt waar de omzet vandaan komt zolang jij die bank maar bij die keten koopt.
De Coolblue winkels bijvoorbeeld zijn ook niet winsgevend op zichzelf. Zo lang ze maar voor extra omzet van de webshop zorgen is het een prima toevoeging aan jouw "winkel". Pas als je de bank bij een andere leverancier had gekocht dan had de winkel er last van gehad.
Ik heb trouwens geen idee wat er met de lege Big Bazar locatie is gebeurd hier, winkel zat bovenin een winkelcentrum dus je moest letterlijk de roltrap of lift nemen om er te komen en daarnaast was het winkelcentrum al vrij leeg..aljooge schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:23:
Hier 2 winkels op nog geen kilometer afstand van elkaar. Had er dan eentje dicht gegooid in plaats van elkaar te beconcurreren.
Dat klinkt als Molenpoort Nijmegen?Deezers schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:32:
[...]
Ik heb trouwens geen idee wat er met de lege Big Bazar locatie is gebeurd hier, winkel zat bovenin een winkelcentrum dus je moest letterlijk de roltrap of lift nemen om er te komen en daarnaast was het winkelcentrum al vrij leeg..
Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.
Ik snap dat een franchiser enige vrijheid wil maar voor de gemiddelde klant is het 1 keten. Als je in de fysieke winkel als klant al tegen obstakels oploopt, heb je kans dat die nooit meer terug komt. Ook online niet. Lijkt mij dat het strikt blijven scheiden van francisers en webshop op de lange termijn niet helpt voor het merk.Deezers schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:29:
[...]
Als het daadwerkelijk een franchisenemer is zullen ze dan niks of heel weinig verdienen aan zijn webshop aankoop. Of ze moeten afspreken dat 5% omzet van alle webbestellingen jaarlijks worden verdeeld over alle winkels.
Zal wel met huurprijs te maken hebben, maar een winkel wil toch het liefste niet onzichtbaar bovenaan een roltrap gaan zitten? Je wil toch dat je logo meteen in het oog springt als je er voorbij loopt?Deezers schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:32:
[...]
Ik heb trouwens geen idee wat er met de lege Big Bazar locatie is gebeurd hier, winkel zat bovenin een winkelcentrum dus je moest letterlijk de roltrap of lift nemen om er te komen en daarnaast was het winkelcentrum al vrij leeg..
Ik weet uit ervaring dat bij een bepaalde kleine keten, de omzet uit het rayon van een winkel aan die winkel toegewezen wordt en er dus marge de kant van de winkel op gaat.
Als het de locatie is die ik denk dat het is, dan loopt er uberhaupt al haast niemand meer aan voorbij. Dooie boel daar en al helemaal boven.aljooge schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:44:
[...]
Zal wel met huurprijs te maken hebben, maar een winkel wil toch het liefste niet onzichtbaar bovenaan een roltrap gaan zitten? Je wil toch dat je logo meteen in het oog springt als je er voorbij loopt?
Onvoorziene tegenvallers hebben ambitieuze plannen vertraagd... wut?nachtnet schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:10:
nou nou Blokker, onvoorzien?

Zouden ze het zelf geloven?
Er is de afgelopen maanden niets veranderd, geen campagne, restyling, etc.
Goede vraag. Zelfs iets standaard als een wc-borstel is 2x de prijs als bij een action. Ik vraag mij werkelijk af of de groep klanten waar Blokker op mikt er uberhaupt wel is.gielie schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:13:
Probleem is wel dat veel dingen van de action best prima zijn, maar veel ook gewoon enorme bagger. Alleen ga je voor die 0,79 prullaria niet terug om verhaal te halen.ed1703 schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:57:
[...]
Goede vraag. Zelfs iets standaard als een wc-borstel is 2x de prijs als bij een action. Ik vraag mij werkelijk af of de groep klanten waar Blokker op mikt er uberhaupt wel is.
Ik snap dat de race naar de bodem in Nederland supergoed werkt, tis alleen wel jammer dat je dus straks echt alleen de grijze import van de Action nog kunt kopen. Maargoed, anderzijds zag ik net zo goed de meerwaarde van de Blokker niet in dus kwam er ook niet en koop ook geregeld voor een paar euro wegwerp rommel van de Action. Het zal onze aard zijn
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Precies dit, ik denk dat eigenlijk niemand (uitzonderingen daar gelaten) terug naar de Action gaat als de minimouse drinkbeker van 59 cent na 3x in de vaatwasser geen opdruk meer heeft.NiGeLaToR schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:00:
[...]
Probleem is wel dat veel dingen van de action best prima zijn, maar veel ook gewoon enorme bagger. Alleen ga je voor die 0,79 prullaria niet terug om verhaal te halen.
Ik snap dat de race naar de bodem in Nederland supergoed werkt, tis alleen wel jammer dat je dus straks echt alleen de grijze import van de Action nog kunt kopen. Maargoed, anderzijds zag ik net zo goed de meerwaarde van de Blokker niet in dus kwam er ook niet en koop ook geregeld voor een paar euro wegwerp rommel van de Action. Het zal onze aard zijn
Ik vraag me af of de Blokker wel iets onderscheidends heeft. Mensen gaan naar de Action, want, naja, goedkoop. De HEMA heeft nog zijn eigen merk artikelen. Maar de Blokker verkoopt "meer van hetzelfde".
Te lang gewacht met zichzelf te ontwikkelen, te lang door gegaan met hetzelfde.
Jammer maar helaas, tijd voor iets anders.
Ik denk dat je dat verkeerd ziet.Deezers schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:10:
[...]
Denken dat mensen de Blokker dit jaar gaan overslaan voor feestdagen aankopen want als ze weg zijn straks ook geen garantie meer etc.
De BCC ging vorig jaar rond dezelfde periode op de fles. De voorraad van de BCC ging toen tegen behoorlijke kortingen de deur uit. Was overal in de winkels hartstikke druk. Zo druk, dat medewerkers werden geïntimideerd en winkels tijdelijk dicht gingen en beveiliging ingehuurd moest worden.
Ze hebben wel iets onderscheidends, namelijk de locaties van de winkels. Meestal zijn ze te vinden op een woonmall of grotere winkelcentra. Er is nog steeds publiek dat een dagje gaat 'shoppen'. De toevallige binnenloper heb je dan in je winkel, maar dan moet je de spulletjes wel op voorraad hebben.eltweako schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:06:
[...]
Precies dit, ik denk dat eigenlijk niemand (uitzonderingen daar gelaten) terug naar de Action gaat als de minimouse drinkbeker van 59 cent na 3x in de vaatwasser geen opdruk meer heeft.
Ik vraag me af of de Blokker wel iets onderscheidends heeft. Mensen gaan naar de Action, want, naja, goedkoop. De HEMA heeft nog zijn eigen merk artikelen. Maar de Blokker verkoopt "meer van hetzelfde".
Te lang gewacht met zichzelf te ontwikkelen, te lang door gegaan met hetzelfde.
Jammer maar helaas, tijd voor iets anders.
Wat blijft er dan nog over van Mirage Retail Group?
Intertoys wordt waarschijnlijk verkocht aan Toychamp; houden we Miniso over. Ik had er nog nooit van gehoord en volgens Wikipedia: "Mirage Retail Group is eigenaar van de franchise-rechten voor Nederland". Dus ze bezitten zelf geen winkels, maar kunnen andere mensen het recht geven een winkel ervan te beginnen.
Dan hou je als Mirage toch weinig concreets over, lijkt mij zo...
Al gok ik dat Blokker niet verdwijnt. Zal wel weer een doorstart maken, aantal winkels dicht gooien, 'andere formule hanteren'. En zeker de webwinkel zal nog wel doorgaan... als zelfs de V&D webwinkel nog bestaat, zal deze ook nog wel doorgaan.
Intertoys wordt waarschijnlijk verkocht aan Toychamp; houden we Miniso over. Ik had er nog nooit van gehoord en volgens Wikipedia: "Mirage Retail Group is eigenaar van de franchise-rechten voor Nederland". Dus ze bezitten zelf geen winkels, maar kunnen andere mensen het recht geven een winkel ervan te beginnen.
Dan hou je als Mirage toch weinig concreets over, lijkt mij zo...
Al gok ik dat Blokker niet verdwijnt. Zal wel weer een doorstart maken, aantal winkels dicht gooien, 'andere formule hanteren'. En zeker de webwinkel zal nog wel doorgaan... als zelfs de V&D webwinkel nog bestaat, zal deze ook nog wel doorgaan.
Een beetje mooie kwaliteit is wel fijn. Alleen is het wel zo dat voor het top spul je liever ergens anders koopt. Het is allemaal zo middensegment, terwijl een deel van de midden inkomens het allemaal niet uitmaakt en bij de discounter koopt en een deel er wel de meerwaarde van inziet en het bij de specialist haalt. Daar bovenop zitten ook veel supermarkten te concurreren met (tijdelijke) scherpe acties.NiGeLaToR schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:00:
[...]
Probleem is wel dat veel dingen van de action best prima zijn, maar veel ook gewoon enorme bagger. Alleen ga je voor die 0,79 prullaria niet terug om verhaal te halen.
Er is veel te veel keuze aan winkels met huishoudelijke artikelen.
Lijkt de naam Mirage me gepast gekozen; luchtspiegeling.vanaalten schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:19:
Wat blijft er dan nog over van Mirage Retail Group?
En de spullen die ze over het algemeen verkopen is niet "wegwerp" en niet het meest luxe mogelijk.Gr4mpyC3t schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:14:
[...]
Ze hebben wel iets onderscheidends, namelijk de locaties van de winkels. Meestal zijn ze te vinden op een woonmall of grotere winkelcentra. Er is nog steeds publiek dat een dagje gaat 'shoppen'. De toevallige binnenloper heb je dan in je winkel, maar dan moet je de spulletjes wel op voorraad hebben.
Zeg maar de "Tupperware" variant van de fysieke winkels. (Met een gelijkend vooruitzicht.....)

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---
Ik me anders altijd verbaasd over het enorme winkeloppervlak van de lokale 'grote' Blokker hier.nachtnet schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:07:
[...]
Weetn niet zeker of de locaties van de blokker interessant genoeg zijn voor de Action, volgens mij zijn er niet heel veel echt grote filialen van de blokker, en een action wil gewoon een flink vloeroppervlak met goede toegankelijkheid voor hun grote vrachtwagens.
1236 m2 maar liefst
De action is 1100.
(n=1)
Spullen die te lang meegaan zijn ook niet goed voor je omzet, eens in de 15 jaar en nieuwe Brabantia pedaalemmer kan je als Blokker winkel niet van leven.Coach4All schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:31:
En de spullen die ze over het algemeen verkopen is niet "wegwerp" en niet het meest luxe mogelijk.
dan zal die locatie zeker de interesse van de Action hebben. (tenzij er al 1 in de buurt zit)paQ schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:32:
[...]
Ik me anders altijd verbaasd over het enorme winkeloppervlak van de lokale 'grote' Blokker hier.
1236 m2 maar liefst
De action is 1100.
(n=1)
:no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/Bw0bbRwo1IcnDVAFqYt4yR12.jpg?f=user_large)
Ja op ca 2 km afstand zit die.nachtnet schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:36:
[...]
dan zal die locatie zeker de interesse van de Action hebben. (tenzij er al 1 in de buurt zit)
[Afbeelding]
En loopt als een trein.
Demografisch ook wellicht betere locatie.
Bij ons is daar een Hema ingetrokken, loopt als een dolle...Deezers schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:32:
Al twee omliggende panden erbij getrokken.
Wat mij voor de Blokker ook lastig lijkt is dat je veel van hun assortiment bij de supermarkt bij elkaar kunt sparen met zegels voor een leuke korting. Als ik kijk naar het rijtje waarvan ik tenminste acties van voorbij heb zie komen dan is veel toch Blokker assortiment:
- Pannen & ketels
- Borden
- Glazen
- Schoonmaakspullen en meer zoals wasrekken en strijkbouten.
- Opbergbakjes
- Gourmet artikelen
- Handdoeken
200 fish found!
Vroeger was Blokker de enige die huishoudelijke artikelen verkocht, speelgoed kwam daar later bij. Stofzuigerzakken, foto's ontwikkelen, borden/bestek maar ook een mixer of strijkijzer daarvoor ging je naar de Blokker. Ik mijn jeugd waren ze in elk buurtwinkelcentrum net zo vanzelfsprekend als de Appie, Etos en Kruidvat.Zeehond schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:51:
Wat mij voor de Blokker ook lastig lijkt is dat je veel van hun assortiment bij de supermarkt bij elkaar kunt sparen met zegels voor een leuke korting.
Tegenwoordig hebben supermarkten hun halve assortiment, heb je Mediamarkt, Bol en CoolBlue voor het koffiezetapparaat of de Gourmetset, Ikea verkoopt alle keukenspullen die je kunt bedenken, Action voor de ramsj, etc.
Wat was eigenlijk dat 'ambitieuze plan', was voor levensvatbaar businessmodel had Mirage in gedachten?
Ik ben trouwens oprecht benieuwd naar waarom Gordon Brothers in mei nog geld wilde steken in Blokker. Welke voorwaarden hebben ze toen bedongen zodat ze er nu nog voordeel van hebben? Dat ze hadden verwacht blokker als een feniks te laten herrijzen gelooft niemand.
RTL - Dit is Gordon Brothers: 'aasgier-financier' en redder van Blokker
RTL - Dit is Gordon Brothers: 'aasgier-financier' en redder van Blokker
[ Voor 28% gewijzigd door nachtnet op 04-11-2024 12:02 ]
Supermarkten hebben wat dat betreft ook een hoop winkelformules de das om gedaan of het hun op z'n minst moeilijk gemaakt.
Naast je boodschappen kun je er terecht voor:
- Bloemen
- Pakketjes
- RDW overschrijvingen
- Stomerij
- Kaartjes
- Drogisterij artikelen (steeds uitgebreider)
- Sparen voor inderdaad pannen, glazen, bakjes, handdoeken etc
- etc etc
Een bakker, slager en/of groenteboer kan zich nog enigszins onderscheiden in kwaliteit e.d. al zal voor een groot deel van de klandizie ook gelden "gemak dient de mens" plus dat de prijzen in een supermarkt doorgaans scherp zijn.
De boekhandel, die veel een aantal van die zaken erbij deed, zal het er zwaar mee hebben. Maar een Blokker zal het ook merken dat veel mensen hun pannen/glazen/bakjes/handdoeken bij elkaar sparen bij een supermarkt.
Heeft een supermarkt het niet, dan gaat men naar de Actions van deze wereld. Hebben die het ook niet dan krabben ze eerst eens achter hun oren, gaan dan online zoeken en komen misschien pas daarna uit bij een Blokker.
Naast je boodschappen kun je er terecht voor:
- Bloemen
- Pakketjes
- RDW overschrijvingen
- Stomerij
- Kaartjes
- Drogisterij artikelen (steeds uitgebreider)
- Sparen voor inderdaad pannen, glazen, bakjes, handdoeken etc
- etc etc
Een bakker, slager en/of groenteboer kan zich nog enigszins onderscheiden in kwaliteit e.d. al zal voor een groot deel van de klandizie ook gelden "gemak dient de mens" plus dat de prijzen in een supermarkt doorgaans scherp zijn.
De boekhandel, die veel een aantal van die zaken erbij deed, zal het er zwaar mee hebben. Maar een Blokker zal het ook merken dat veel mensen hun pannen/glazen/bakjes/handdoeken bij elkaar sparen bij een supermarkt.
Heeft een supermarkt het niet, dan gaat men naar de Actions van deze wereld. Hebben die het ook niet dan krabben ze eerst eens achter hun oren, gaan dan online zoeken en komen misschien pas daarna uit bij een Blokker.
Ik denk dat @ed1703 hier wel op af zal komen om die laatste iets te dure wc-borstel te pakken te krijgenCheezborger schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:07:
[...]
Ik denk dat je dat verkeerd ziet.
De BCC ging vorig jaar rond dezelfde periode op de fles. De voorraad van de BCC ging toen tegen behoorlijke kortingen de deur uit. Was overal in de winkels hartstikke druk. Zo druk, dat medewerkers werden geïntimideerd en winkels tijdelijk dicht gingen en beveiliging ingehuurd moest worden.
Nee, ik denk veel kijkers en weinig kopers.
"Death smiles at us all, all a man can do is smile back." - Maximus Decimus Meridius
Voorraad.nachtnet schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:01:
Ik ben trouwens oprecht benieuwd naar waarom Gordon Brothers in mei nog geld wilde steken in Blokker. Welke voorwaarden hebben ze toen bedongen zodat ze er nu nog voordeel van hebben?
Alle leveranciers hun geld kwijt, kunnen zij het verpatsen aan de spreekwoordelijke Action.
Tis ook een perceptie dingetje: ik liep een weekje geleden door de Intratuin en zag daar allerlei tuin accesoires die goedkoper waren dan ik ze ook wel bij de action gehaald heb. Dus je eigen beeld wordt wat bedoezeld door je vooroordeel dat het goedkoper zal zijn bij de Action. Dan heb je ook nog het aspect van kwaliteit, waar ik juist andersom graag spullen van de Action kocht om te klussen - tegelijkertijd koop ik dat nu juist graag weer van de Lidl, omdat bijv Action tiewraps niet UV-bestendig zijn en die van de Lidl weer welaljooge schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:22:
[...]
Een beetje mooie kwaliteit is wel fijn. Alleen is het wel zo dat voor het top spul je liever ergens anders koopt. Het is allemaal zo middensegment, terwijl een deel van de midden inkomens het allemaal niet uitmaakt en bij de discounter koopt en een deel er wel de meerwaarde van inziet en het bij de specialist haalt. Daar bovenop zitten ook veel supermarkten te concurreren met (tijdelijke) scherpe acties.
Er is veel te veel keuze aan winkels met huishoudelijke artikelen.
Maargoed, qua beeldvorming zijn we gewoon enorm beinvloedbaar en zie ik hier ook veel reacties over dat de Blokker duur is, terwijl dit voor veel producten niet per se zo is of hoeft te zijn. Alleen omdat de airfryer een keer goedkoper was bij de <ergens anders> ga je al snel uit van het idee dat alles wel duurder zal zijn.
Grosse modo zit er vooral een mismatch in onderscheid en assortiment - je kunt de Action de schuld niet geven van de ondergang van de Blokker, het assortiment is immers maar een stukje overlappend en grootendeels ook weer niet. Ik zou zelf eerder kijken naar bol.com, waar je ook je Brabantia spullen kunt kopen of Coolblue die morgen die airfryer komt brengen als je wilt. Tuurlijk, je broodtrommeltje of dunschiller kon je wellicht bij de Action goedkoper halen, maar het is ongetwijfeld de som van alle dingen die ze de nek om draaide.
KOPHI - Klagen Op Het Internet podcast. Luister hier! – bejaardenexport, WEF en de LIDL kassa kwamen al voorbij. Meepraten als gast? DM mij!
Wel van die dure zakken die je er bij moet kopen, waarbij de alternatieven allemaal net niet passen.hoevenpe schreef op maandag 4 november 2024 @ 11:35:
[...]
Spullen die te lang meegaan zijn ook niet goed voor je omzet, eens in de 15 jaar en nieuwe Brabantia pedaalemmer kan je als Blokker winkel niet van leven.
Die alternatieven: of te groot, heb je van die lelijke randen, of te klein en blijft het niet zitten, waardoor alle rotzooi er langs gaat, of te slap en heb je alles over de vloer

[ Voor 19% gewijzigd door aljooge op 04-11-2024 12:28 ]
Blokker positioneert zich ook gewoon een beetje zo. Alles is tot in de puntjes "goudlokje", dus er liggen wel veel duurdere alternatieven. Als ze goedkoper zijn, dan is voor mij vaak in een twijfelachtige prijscategorie. Als ik vergelijk, heb ik bij Blokker vaak het idee dat ze de goedkoopste "overpriced" producten hebben.NiGeLaToR schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:18:
[...]
Maargoed, qua beeldvorming zijn we gewoon enorm beinvloedbaar en zie ik hier ook veel reacties over dat de Blokker duur is, terwijl dit voor veel producten niet per se zo is of hoeft te zijn. Alleen omdat de airfryer een keer goedkoper was bij de <ergens anders> ga je al snel uit van het idee dat alles wel duurder zal zijn.
Uiteraard staan er bij me thuis wel twee Brabantia-pedaalemmers van de Blokker
Als verlengstuk van de winkels kan een webshop best een aanvulling zijn. Maar allerlei megalomane plannen als een blokker platform/plaza zijn gewoon funest.Deezers schreef op maandag 4 november 2024 @ 10:21:
[...]
Een webshop bij een keten als Blokker is natuurlijk altijd al wat apart. De meeste merkproducten kan je inderdaad elders online goedkoper vinden en winkelketens als Hema en Action doen het goed omdat je meteen je artikel hebt tegen een relatief lage prijs. Een kaasschaaf ga je niet via de Blokker webshop kopen. Action verkoopt alleen bijzondere producten via de webshop zoals servies setten maar geen idee hoe dat loopt.
Over Gordon Brothers, dat was het begin van het einde:
Retailspecialist Dirk Mulder spreekt achteraf van het moment waarop Blokker zijn nek in de strop stak. Dat komt volgens hem door de manier waarop Gordon Brothers financiert. ,,Zij maken keiharde afspraken over bijvoorbeeld de schuld-winstverhouding. Zodra Blokker niet meer voldoet, trekken zij de stekker er uit. De aanwezige voorraad gebruiken ze als onderpand. De spullen trekken ze uit de onderneming om later te gelde te maken.’’
Deze zomer waarschuwde advies- en accountantsbureau KPMG al dat Blokker nieuwe financiële problemen zou krijgen als de resultaten niet zouden verbeteren. De hoop was dat de verkoop van Intertoys van vorige week, aan het Belgische Toychamp, verlichting zou brengen. Maar die verkoop bracht kennelijk onvoldoende geld in het laatje. Over de prijs werden geen mededelingen gedaan.
In een statement zegt Blokker dat het bedrijf ‘in de zoektocht naar een nieuwe kredietverstrekker tijdelijk gedwongen was een aantal noodmaatregelen te nemen’. Volgens het bedrijf moesten ‘kasinkomsten boven voorraad en winstgevendheid worden gesteld', waardoor het in acute geldnood is gekomen. Afspraken over een nieuwe financiering konden niet meer worden gemaakt.
Ben benieuwd of de webshop bestelling nog komt die ik vorige week heb gedaan..
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Ook wel interessante passage uit het artikel:hoevenpe schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:59:
Over Gordon Brothers, dat was het begin van het einde:
[...]
Dat was dus de action strategie.Ab struinde Azië af voor de allergoedkoopste producten waarmee concurrenten, toen vaak nog kleine ondernemers, uit de markt konden worden geprijsd. Jaap nam in Nederland vervolgens de ene na de andere winkel(keten) over.
Ik zie ook wel parallellen met Free Record Shop, die eerst via import de hoge prijzen van platen ect wist te verlagen om daarna als marktleider de prijzen dermate te verhogen, totdat ze failliet gingen aan de digitale revolutie.
Ik heb er niet zoveel medelijden mee, hoop voor het personeel dat ze snel weer een baan vinden, de economie zit gelukkig wel mee momenteel.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Had nog een cadeaubon liggen, dus even snel opgemaakt. Maar het personeel in de winkel bij de Blokker in de buurt gaf al aan dat ze niet dicht gingen, maar dat ze door zouden gaan onder een andere formule omdat ze een franchise zijn.
Een snelle blik op franchiseplus toot mij dat er 90 Blokker winkels in Nederland zijn onder franchise. Die zullen dus zelf op zoek moeten naar een andere formule.
Een snelle blik op franchiseplus toot mij dat er 90 Blokker winkels in Nederland zijn onder franchise. Die zullen dus zelf op zoek moeten naar een andere formule.
En locatie en dus bereikbaarheid (met de auto). De Action ga je niet in de winkelstraten vinden in het centrum, te duur qua huur dus willen ze per se nietNiGeLaToR schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:18:
Grosse modo zit er vooral een mismatch in onderscheid en assortiment - je kunt de Action de schuld niet geven van de ondergang van de Blokker, het assortiment is immers maar een stukje overlappend en grootendeels ook weer niet. Ik zou zelf eerder kijken naar bol.com, waar je ook je Brabantia spullen kunt kopen of Coolblue die morgen die airfryer komt brengen als je wilt. Tuurlijk, je broodtrommeltje of dunschiller kon je wellicht bij de Action goedkoper halen, maar het is ongetwijfeld de som van alle dingen die ze de nek om draaide.
Wat ik lees is ook vooral vasthouden aan die eeuwige oude strategie en macht binnen het bedrijf.NiGeLaToR schreef op maandag 4 november 2024 @ 12:18:
[...]
Tis ook een perceptie dingetje: ik liep een weekje geleden door de Intratuin en zag daar allerlei tuin accesoires die goedkoper waren dan ik ze ook wel bij de action gehaald heb. Dus je eigen beeld wordt wat bedoezeld door je vooroordeel dat het goedkoper zal zijn bij de Action. Dan heb je ook nog het aspect van kwaliteit, waar ik juist andersom graag spullen van de Action kocht om te klussen - tegelijkertijd koop ik dat nu juist graag weer van de Lidl, omdat bijv Action tiewraps niet UV-bestendig zijn en die van de Lidl weer wel![]()
Blijkbaar hebben de HEMA en ACTION het allemaal wel begrepen. Als een bol.com en cooblue met torenhoge omzet in hun jaarrekeningen komen, terwijl die van blokker alleen maar terugliep, dan is een strategie "Ik geloof niet zo in dat internet" niet de allerbeste.
Blokker is ten onder gegaan door eigenwijzigheid van CEO's en vervelende machtspelletjes met een dagelijkse leiding die wel de boel wilden veranderen, maar wat de "oudere generatie" niet zag zitten.
Dan is deze de uitzondering die de regel bevestigt https://www.action.com/nl-nl/winkels/haarlem-anegang-6-8/toolkist schreef op maandag 4 november 2024 @ 14:12:
[...]
En locatie en dus bereikbaarheid (met de auto). De Action ga je niet in de winkelstraten vinden in het centrum, te duur qua huur dus willen ze per se niet
Maar inderdaad vraag ik me af hoe ze die bevoorraden.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels