Kost je 10K per maand, en dan dagelijks moeten aanhoren dat het zo druk is zo’n winkel runnenYucon schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:36:
[...]
Pand met eigen geld gekocht door een rijke vent, met als drijfveer dat 'het vrouwtje' ook wat leuks te doen heeft.
Welnee, dat is een koopjeTechnician- schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:39:
[...]
Kost je 10K per maand, en dan dagelijks moeten aanhoren dat het zo druk is zo’n winkel runnen
Winkelpanden zijn niet in waarde gestegen.Yucon schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:59:
[...]
Welnee, dat is een koopjeWat denk je dat het kost als ze zich verveelt en zich met een creditcard gaat vermaken? Daarnaast, met de stijging van de vastgoedprijzen van afgelopen jaren kon het allemaal nog wel eens meevallen.
Onder het stadhuis in Den Haag - lijkt me een dure locatie, aan de looproute van/naar Den Haag CS - zit een America Today, daar zie ik ook echt bijna nooit iemand, afgelopen zaterdag een keer binnengelopen en inderdaad maar een klant (midden op de zaterdag mind you). Nu zijn de marges op een shirt van €50 natuurlijk vrij hoog, ik denk alleen dat die winkel alleen bestaat voor brandbuilding/ophaal- en retourpunt voor de webshop.Technician- schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:31:
Als ik zo door een binnenstad loop vraag ik me altijd af hoe sommige winkels kunnen bestaan.
Van die kleine “deco” winkels, met wat potten enzo, je ziet er bijna nooit iemand naar zo’n tok zal vast minimaal 6K per maand aan vaste kosten * personeel kosten…hoe dan??
Zelfde had ik bij de American Eagle aan de Lijnbaan in Rotterdam, 5 man personeel, grote winkel met 2 verdiepingen, en ik was de enige klant op een zaterdag.
En dan weet je ook gelijk dat je vrouw niet voor sluitingstijd van de winkel weer thuis isYucon schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 21:59:
[...]
Welnee, dat is een koopjeWat denk je dat het kost als ze zich verveelt en zich met een creditcard gaat vermaken? Daarnaast, met de stijging van de vastgoedprijzen van afgelopen jaren kon het allemaal nog wel eens meevallen.
De bruto marge op zo'n shirt is ca. 46% dus iets minder dan 25 euro. De netto marge voor een kledingwinkel is omgeveer een tiende daarvan. Op zo'n locatie moet je best wel veel shirts verkopen om wat geld te verdienen.HallonRubus schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 09:00:
[...]
Onder het stadhuis in Den Haag - lijkt me een dure locatie, aan de looproute van/naar Den Haag CS - zit een America Today, daar zie ik ook echt bijna nooit iemand, afgelopen zaterdag een keer binnengelopen en inderdaad maar een klant (midden op de zaterdag mind you). Nu zijn de marges op een shirt van €50 natuurlijk vrij hoog, ik denk alleen dat die winkel alleen bestaat voor brandbuilding/ophaal- en retourpunt voor de webshop.
Zelfde had ik bij de American Eagle aan de Lijnbaan in Rotterdam, 5 man personeel, grote winkel met 2 verdiepingen, en ik was de enige klant op een zaterdag.
Voor wie een DPG Media account heeft: De Volkskrant heeft een heel stuk over de veranderingen in de winkelstraat.
Welke metamorfose heeft het Nederlandse winkelgebied de afgelopen twintig jaar ondergaan? De Volkskrant gaat naar Amersfoort, waar de straten De Kamp, Langestraat en Utrechtsestraat volgens onderzoeksbureau Locatus samen een goed beeld geven van de gemiddelde winkelstraat van Nederland. Zeven panden vertellen het verhaal van een kleine winkelrevolutie.
Winkels en webshop Paprika tijdelijk dicht ivm overname zie https://twinklemagazine.n...shop-en-winkels/index.xml Retailtrend meldt het ook maar die link zit achter betaalmuur.
@martwoutnl Las het idd > Kledingwinkel Paprika in Dordrecht voorlopig dicht
Daarentegen opent Shoeby weer een winkel > Op deze dag opent Shoeby in Bergen op Zoom
Daarentegen opent Shoeby weer een winkel > Op deze dag opent Shoeby in Bergen op Zoom
Intertoys wordt mogelijk overgenomen door Toychamp:
https://www.nu.nl/economi...neemt-intertoys-over.html
Blijft weinig concurrentie over zo qua fysieke speelgoedwinkels..
Intertoys stond al in de verkoop. Je hebt nog Smyths Toys. Die zit nu al in Rotterdam, Amsterdam, Utrecht en Arnhem. Die heb ik zelf al 2x gezien in Utrecht. Mooie zaak.Navi schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:12:
Kan mirage het blokker vehikel weer wat langer in de lucht houden....Navi schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:12:
Lees net via RTL dat Mirage ook Miniso bezit. Ik denk dat die winkel momenteel wel de geldkoe is. Die loopt wel goed. Altijd druk daar.stylezzz schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:12:
[...]
Kan mirage het blokker vehikel weer wat langer in de lucht houden....
Miniso? Ik had er nog nooit van gehoord... (gelukkig).martwoutnl schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 17:17:
[...]
Lees net via RTL dat Mirage ook Miniso bezit. Ik denk dat die winkel momenteel wel de geldkoe is. Die loopt wel goed. Altijd druk daar.
Onnodige toeristen-/fanzooi dus. Met slechts 7 winkels in NL een geldkoe?
Nou, nou, nou...
Kun je nog beter een überdure syrup waffle toko beginnen, of een nutella shop, of een vage slimfeunhoesjes bazaar.
Stroopwafels kan je ook als je ze even in chocola dipt voor €12.50 verkopen kwam ik laatst achter.
Deden wij bij de geboorte van de kleine al. Maar wij deelden ze gratis uit. Wat waren we dom.. we hadden honderden euros kunnen verdienen.
Deden wij bij de geboorte van de kleine al. Maar wij deelden ze gratis uit. Wat waren we dom.. we hadden honderden euros kunnen verdienen.
Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.
Doorgaans wordt die stroopwafel of beschuit met muisjes toch veel te duur betaald met het kraamcadeautjeDennis1812 schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:13:
Stroopwafels kan je ook als je ze even in chocola dipt voor €12.50 verkopen kwam ik laatst achter.
Lijkt me een heel goede match voor Intertoys.Navi schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 15:12:
De familie Nolmans heeft een lange geschiedenis in de speelgoedbranche. Qua knowhow zit dat wel goed.
Zetten heel hard in op beleving en emotie.
https://trends.knack.be/k...razendsnel-weer-rendabel/
Yaha!
*knip* We gaan hier niet bespreken hoe je paywalls kan omzeilen.Kalentum schreef op dinsdag 22 oktober 2024 @ 13:26:
Voor wie een DPG Media account heeft: De Volkskrant heeft een heel stuk over de veranderingen in de winkelstraat.
[...]
En na het lezen van het artikel, is er voor mij nog minder reden om naar winkelcentra toe te gaan. Die verandering is aan mij niet besteedt. Maar ja, ik stam nog uit de tijd dat de computerboulevard in Rotterdam een levendige omgeving was.
[ Voor 10% gewijzigd door Yorinn op 29-10-2024 09:25 ]
En badeendjes. Ook een onbegrijpelijke trend. Winkels vol met badeendjes.ehtweak schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:08:
[...]
Miniso? Ik had er nog nooit van gehoord... (gelukkig).
Nou, nou, nou...![]()
Kun je nog beter een überdure syrup waffle toko beginnen, of een nutella shop, of een vage slimfeunhoesjes bazaar.
Ze blijven hopen dat ze het dal van de neergang snel gaan bereiken.....stylezzz schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 16:12:
[...]
Kan mirage het blokker vehikel weer wat langer in de lucht houden....
Je zult er maar om verlegen zitten, handig toch?Frame164 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 20:27:
En badeendjes. Ook een onbegrijpelijke trend. Winkels vol met badeendjes.
Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°
Casa zou ook bescherming tegen schuldeisers gekregen hebben, heb ik net op de radio gehoord. Althans in België toch.
https://www.hln.be/econom...eurketen-redden~a3c303e9/
https://www.hln.be/econom...eurketen-redden~a3c303e9/
[ Voor 34% gewijzigd door Robinho96 op 30-10-2024 15:57 ]
De Xenos voor sjieke mensen. Wat een onzinwinkel vond/vind ik die Casa. Juist dat goedkope van de Xenos was wat de Xenos zo aantrekkelijk maakte. Dan kocht je nog eens een setje nieuwe kopjes of glazen.
Bij Casa was het het allemaal net niet, producten maar iets beter maar voor een flink hogere prijs.
Toen de Xenos bij mij in de buurt werd omgetoverd door een Casa was er een gelijk een leegloop van klanten. Een jaar of wat later werd er dan ook nog eens een Xenos heropend, 3 panden verder, en daar was het altijd een stuk drukker.
Dat heb ik dus nooit begrepen. VeelFrame164 schreef op maandag 21 oktober 2024 @ 21:34:
[...]
De bruto marge op zo'n shirt is ca. 46% dus iets minder dan 25 euro. De netto marge voor een kledingwinkel is omgeveer een tiende daarvan. Op zo'n locatie moet je best wel veel shirts verkopen om wat geld te verdienen.
Kledingwinkels is het altijd rustig, die verkopen niet >20 stukken per uur.
Als kleine zelfstandige moet ik door alle lasten, die overigens veel lager zijn dan een winkel, elk uur €80-€100,- overhouden om fatsoenlijk wat te verdienen.
Na peperdure huur, betaling personeel en energie e.d. kan 9 van de 10 zaken nooit uit toch?
Zal me niets verbazen dat er ook veel witwas praktijken plaatsvinden. Daarvoor zijn winkels ideaal.
Ik heb hier aardig wat badeendjes in het raamkozijn staan. Koop ze weleens als ik ergens op vakantie ben of elders als het een leuk figuur is.Frame164 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 20:27:
[...]
Het figuur weet je toch almartwoutnl schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 17:00:
[...]
Ik heb hier aardig wat badeendjes in het raamkozijn staan. Koop ze weleens als ik ergens op vakantie ben of elders als het een leuk figuur is.
Dat is een verdachtmaking zonder enige onderbouwing. Graag even wat cijferwerk.Technician- schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:41:
[...]
Dat heb ik dus nooit begrepen. Veel
Kledingwinkels is het altijd rustig, die verkopen niet >20 stukken per uur.
Als kleine zelfstandige moet ik door alle lasten, die overigens veel lager zijn dan een winkel, elk uur €80-€100,- overhouden om fatsoenlijk wat te verdienen.
Na peperdure huur, betaling personeel en energie e.d. kan 9 van de 10 zaken nooit uit toch?
Zal me niets verbazen dat er ook veel witwas praktijken plaatsvinden. Daarvoor zijn winkels ideaal.
@bszz Kleding winkels specifiek weet ik niet - ketens hebben denk ik ook gewoon winkels om zichtbaar te blijven t.o.v. een zalando - en hier in de buurt zit een Nike shop waar gewoon na corona soms rijen staan.
, maar artikelen over witwassen via retail zijn er wel veel te vinden
https://www.groene.nl/art...-lekker-aan-het-witwassen
Zo ook massagesalons (met of zonder happy ending), zonnestudio's (die wel eens tegen de lamp liepen omdat ze tonnen omzet hadden maar het energieverbruik van een groot huishouden).
Er zijn winkels die het op puur wit geld niet kunnen redden. 9 van de tien is inderdaad een te groot percentage, maar het gebeurd wel.
En er zijn veel winkels waarvan het pand in eigendom is, dan kan het ook met minder omzet.
Zo ook massagesalons (met of zonder happy ending), zonnestudio's (die wel eens tegen de lamp liepen omdat ze tonnen omzet hadden maar het energieverbruik van een groot huishouden).
Er zijn winkels die het op puur wit geld niet kunnen redden. 9 van de tien is inderdaad een te groot percentage, maar het gebeurd wel.
En er zijn veel winkels waarvan het pand in eigendom is, dan kan het ook met minder omzet.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Zonnestudio s en massagesalons lijken mij behoorlijk offtopicfranssie schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:36:
@bszz Kleding winkels specifiek weet ik niet - ketens hebben denk ik ook gewoon winkels om zichtbaar te blijven t.o.v. een zalando - en hier in de buurt zit een Nike shop waar gewoon na corona soms rijen staan.
Mwah, net zoals de pindakaaswinkels etc die het straatbeeld overnemen in sommige steden, nee vind ik van niet.bszz schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:37:
[...]
Zonnestudio s en massagesalons lijken mij behoorlijk offtopic
Zonnestudios en massage salons heb ik de afgelopen 15 jaar ook zien verschijnen op plekken waar vroeger echte retail zat.
Ik heb liever een slager of groenteboer, maar die zijn in de meeste binnensteden moeilijk te vinden of zelfs weg (zoals in Haarlem).
Er vind gewoon verdrukking plaats, deels met witwasgeld.
En deels met de eerder genoemde hobbywinkels. Rij eens een rondje door Laren NH, er was sprake van dat er op een gegeven moment alleen nog maar 'hou de vrouw bezig' winkels over zouden blijven en men voor boodschappen het dorp uit moest
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Raar vind ik dit soort reacties eigenlijk, ik ken de miniso wel en ik weet ook van heel veel tieners die erg graag naar de miniso gaan en daar dan inderdaad ook speciaal voor naar de stad gaan waar hij zit.ehtweak schreef op maandag 28 oktober 2024 @ 21:08:
[...]
Miniso? Ik had er nog nooit van gehoord... (gelukkig).
Nou, nou, nou...![]()
Dat je niet de doelgroep bent wil niet zeggen dat er geen doekgroep voor is. Het is echt geen toeristen winkel.
Ok, ik wil een stukje met je meegaan maar het ging toch echt over hoge huren, kosten personeel van kledingwinkels (retail!) en niet over dienstverlening. En pindakaswinkels die de binnensteden overnemen??? Hoe bedoel je dat?franssie schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:43:
[...]
Mwah, net zoals de pindakaaswinkels etc die het straatbeeld overnemen in sommige steden, nee vind ik van niet.
Zonnestudios en massage salons heb ik de afgelopen 15 jaar ook zien verschijnen op plekken waar vroeger echte retail zat.
Ik heb liever een slager of groenteboer, maar die zijn in de meeste binnensteden moeilijk te vinden of zelfs weg (zoals in Haarlem).
En deels met de eerder genoemde hobbywinkels. Rij eens een rondje door Laren NH, er was sprake van dat er op een gegeven moment alleen nog maar 'hou de vrouw bezig' winkels over zouden blijven en men voor boodschappen het dorp uit moest
[ Voor 3% gewijzigd door bszz op 30-10-2024 19:12 ]
Bedoel je niet ipv pindakaaswinkels, de Turkse kapsalons? Die jaren openblijven zonder een klantfranssie schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:43:
[...]
Mwah, net zoals de pindakaaswinkels etc die het straatbeeld overnemen in sommige steden, nee vind ik van niet.
Ik ook. Maar helaas zijn er heel veel mensen die het prima vinden om "lekker makkelijk" inferieure producten bij een supermarkt kopen. En omdat het al zo lang gebeurt weten velen al niet meer hoe goed kwaliteit kan smaken. Gelukkig komen er wel weer goede bakkers terug (als je van zuurdesem houdt).franssie schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:43:
[...]
Wat is “dat”?bszz schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 18:18:
[...]
Dat is een verdachtmaking zonder enige onderbouwing. Graag even wat cijferwerk.
Ik spreek gewoon uit grove cijfers en onderbuik.
Technician- schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:37:
[...]
Wat is “dat”?
Ik spreek gewoon uit grove cijfers en onderbuik.
Daar gaat "dat" over. Dat je uit de onderbuik sprak vermoedde ik wel. Wel vervelend en onterecht negatief voor de beeldvorming over de overgrote meerderheid van winkeliers. Ik ken er een heleboel, ben er zelf ook eentje en je kunt ze niet op deze manier in een kwaad daglicht zetten. De overgrote meerderheid is gewoon integer.Technician- schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 16:41:
[...]
Dat klopt vast wel ja.bszz schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:25:
[...]
[...]
Daar gaat "dat" over. Dat je uit de onderbuik sprak vermoedde ik wel. Wel vervelend en onterecht negatief voor de beeldvorming over de overgrote meerderheid van winkeliers. Ik ken er een heleboel, ben er zelf ook eentje en je kunt ze niet op deze manier in een kwaad daglicht zetten. De overgrote meerderheid is gewoon integer.
Maar dan weet je ook de cijfers. Hoeveel klanten moeten per uur wat kopen om uit de kosten te komen? Hoe verklaar jij j het bestaan van winkels die iedereen kent en je echt nauwelijks klanten ziet?
Ja, ik weet de cijfers en ik weet dat er elk jaar een paar winkels het niet redden en dat er ook elk jaar een paar nieuwe winkels bijkomen. Dat heet ondernemen. Maar ik voel me niet geroepen om me tegen ongefundeerde beweringen te verdedigen. Jij komt met een insinuatie, dan graag ook een fatsoenlijke onderbouwing erbij. Jij, een hoop andere self proclaimed retail experts hebben vaak geen idee hoe een exploitatie van een winkel er uit ziet.Technician- schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:43:
[...]
Dat klopt vast wel ja.
Maar dan weet je ook de cijfers. Hoeveel klanten moeten per uur wat kopen om uit de kosten te komen? Hoe verklaar jij j het bestaan van winkels die iedereen kent en je echt nauwelijks klanten ziet?
[ Voor 8% gewijzigd door bszz op 30-10-2024 20:49 ]
Zo onbegrijpelijk is het niet. Winkelen trekt het op dit moment eigenlijk op 2 manieren:Frame164 schreef op dinsdag 29 oktober 2024 @ 20:27:
[...]
1. Producten tegen een sterk competitieve prijs, denk Action, Primark, etc.
2. Beleving.
Goed lopende bad eend winkels vallen simpelweg binnen categorie 2. Maakt het voor de doorsnee local nu niet direct een winkel om qua beleving binnen te stappen. Maar voor de toerist die hier een keer voorbij komt, is dit natuurlijk anders. Sterker nog, toenemend vind je dit soort winkels ook gewoon terug op de must see lijstjes voor city trips, etc. En mensen verzamelen dit soort zaken dan ook, bijvoorbeeld ter herinnering aan een bepaalde reis.
In bredere zin ook, wordt beleving in het straatbeeld sowieso gewoon steeds belangrijker. Veel traditionele winkels zie je de deuren sluiten. Een deel ervan wordt niet eens vervangen door retail, maar wordt een vorm van horeca. Een deel wordt experience store.
Met name het middensegment verdwijnt. En het deel dat blijft, is vaak relatief rustig. Waarbij de aanwezigheid meer als marketing aanvoelt dan iets anders.
Nou ja oké, je neemt het wel serieus op.bszz schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:48:
[...]
Ja, ik weet de cijfers en ik weet dat er elk jaar een paar winkels het niet redden en dat er ook elk jaar een paar nieuwe winkels bijkomen. Dat heet ondernemen. Maar ik voel me niet geroepen om me tegen ongefundeerde beweringen te verdedigen. Jij komt met een insinuatie, dan graag ook een fatsoenlijke onderbouwing erbij. Jij, een hoop andere self proclaimed retail experts hebben vaak geen idee hoe een exploitatie van een winkel er uit ziet.
In Maastricht zit in de hoofdstraar ook al jaren een pindakaaswinkel (van die ene keten), draaien volgens mij toch redelijk. Vraag em af of de huren nog zo hoog zijn, de pepernotenwinkel zit er ook 365 dagen per jaar en kan in leven blijven.Arjantje72 schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 19:19:
[...]
Bedoel je niet ipv pindakaaswinkels, de Turkse kapsalons? Die jaren openblijven zonder een klant
Het kan zijn dat de fysieke winkels een reclame-uithangbord / opslag zijn en dat de keten in leven wordt gehouden door online activiteiten.
Terwijl gewoon shoppen in gewone leuke winkels ook beleving is, en daarmee niet per se het goedkoopste moet zijn. Ik zie dat toch ook wel weer aantrekken.psychodude schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:54:
[...]
Zo onbegrijpelijk is het niet. Winkelen trekt het op dit moment eigenlijk op 2 manieren:
2. Beleving.
Goed lopende bad eend winkels vallen simpelweg binnen categorie 2. Maakt het voor de doorsnee local nu niet direct een winkel om qua beleving binnen te stappen. Maar voor de toerist die hier een keer voorbij komt, is dit natuurlijk anders. Sterker nog, toenemend vind je dit soort winkels ook gewoon terug op de must see lijstjes voor city trips, etc. En mensen verzamelen dit soort zaken dan ook, bijvoorbeeld ter herinnering aan een bepaalde reis.
In bredere zin ook, wordt beleving in het straatbeeld sowieso gewoon steeds belangrijker. Veel traditionele winkels zie je de deuren sluiten. Een deel ervan wordt niet eens vervangen door retail, maar wordt een vorm van horeca. Een deel wordt experience store.
Met name het middensegment verdwijnt. En het deel dat blijft, is vaak relatief rustig. Waarbij de aanwezigheid meer als marketing aanvoelt dan iets anders.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Albert Heijn en Bijenkorf vallen ook (in ieder geval deels) in categorie 2. Als dat niet zo zou zijn zou AH de producten ook gewoon in dozen in de winkel kunnen zetten zoals de discounters doen. Dat zal echt niet gewaardeerd gaan worden door de meeste klanten. En de Bijenkorf is ook een "gewone" winkel waar je regelmatig koopt, maar je verwacht daar wel wat dan bij C&A of Primark. Zowel qua inrichting als personeel. En dat is echt niet alleen voor de incidentele klant, sterker nog, ze proberen daarmee juist een vast klantenbasis te realiseren.psychodude schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:54:
[...]
Zo onbegrijpelijk is het niet. Winkelen trekt het op dit moment eigenlijk op 2 manieren:
2. Beleving.
Je hebt ze in allerlei verschillende vormen. Zie https://lilalu-shop.com/en/rubber-ducks/?p=1 voor voorbeelden. Ik heb er eentje met een Engelse metro rond zijn lijf, eentje zogenaamd uit Beieren, een supporter van FC Bayern, eentje in vorm van cadeau met alleen zijn snavel naar buiten etc. Ik koop ze niet continue maar af en toe kom ik een leuke tegen. Het moet echt iets toevoegen qua uiterlijk.
Mods, ik snap dat dit offtopic is maar dit is een eenmalige uitleg waarom. Zal het ook hierbij laten.
Precies hier de reden. Spaar zelf ernaast ook magneten. En dan niet die foto-magneten maar meer magneten waarop iets specifieks van een bezienswaardigheid of stad echt in 3d met diepte erop staat.psychodude schreef op woensdag 30 oktober 2024 @ 20:54:
[...]
Sterker nog, toenemend vind je dit soort winkels ook gewoon terug op de must see lijstjes voor city trips, etc. En mensen verzamelen dit soort zaken dan ook, bijvoorbeeld ter herinnering aan een bepaalde reis.
Serieus?Frame164 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:30:
[...]
Als dat niet zo zou zijn zou AH de producten ook gewoon in dozen in de winkel kunnen zetten zoals de discounters doen. Dat zal echt niet gewaardeerd gaan worden door de meeste klanten.
Ik zal dat wel niet begrijpen...
Als je naar de supermarkt gaat voor de dagelijkse (levensbehoefte) boodschappen dan is het oké om flink meer te betalen voor 'beleving' (wat dat dan ook moge inhouden)?

Dus een pak melk, een pot pindakaas, een zak pasta met beleving en meerprijs, moet me een beter gevoel geven ofzo?
whatever.

Ik zou het juist wel waarderen als de winkel geen poespas, met toeslag op de prijs, probeert te verkopen!
Nee de beleving van het supermarkt gedeelte is de live sushi bar, de pizza corner waar verse pizza's gemaakt worden etc. Zeker in de randsteden lopen die enorm goed vanwege het grote aantal werkenden die daar s' avonds nog snel een makkelijke maaltijd scoren.ehtweak schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:46:
[...]
Serieus?
Als je naar de supermarkt gaat voor de dagelijkse (levensbehoefte) boodschappen dan is het oké om flink meer te betalen voor 'beleving' (wat dat dan ook moge inhouden)?![]()
Dus een pak melk, een pot pindakaas, een zak pasta met beleving en meerprijs, moet me een beter gevoel geven ofzo?![]()
whatever.![]()
Ik zou het juist wel waarderen als de winkel geen poespas, met toeslag op de prijs, probeert te verkopen!
Die tweede categorie bestaat ook dat is de Vomar / Dirk van den Broek. Die concurreren op prijs met saaie stellages, sobere inrichting maar wel goedkoper qua zowel huismerk als A-merk.
HD4Life @ Full-HD
@Davidshadow13 Ben ik blij dat ik niet in 'de randsteden' woon!
Mag hopen dat dit soort marketing-bs lang wegblijft alhier.
Mag hopen dat dit soort marketing-bs lang wegblijft alhier.

Kan het ook niet gewoon zijn dat mensen naar de belevingwinkel gaan omdat er nou eenmaal geen alternatief (in de buurt) is? De AH zit bij mij om de hoek, ik ben 'verplicht' om daar voor mijn snelle aankoop naartoe te gaan. AH/Jumbo maken gewoon dat ze de overheersende partij in de omgeving zijn en daarna kun je er elk marketinglulverhaalpraatje opplakken, maar de meeste mensen kunnen gewoon niks anders.
Als ik dan de tijd heb, of zoals dit weekend een feestje heb, dan ga ik naar de Dirk of Lidl. Nadeel daarvan is vaak wel weer dat ik nadat ik bij Dirk ben geweest, ik alsnog weer naar de AH moet, want Dirk heeft niet alles
Als ik dan de tijd heb, of zoals dit weekend een feestje heb, dan ga ik naar de Dirk of Lidl. Nadeel daarvan is vaak wel weer dat ik nadat ik bij Dirk ben geweest, ik alsnog weer naar de AH moet, want Dirk heeft niet alles

Waarom zijn de producten in 'mijn' AH zonder sushibar/pizzacorner net zo duur als in de AH in de grote steden met wel een sushibar/pizzacorner? Want ik heb geen beleving, maar betaal er dus wel voor (als ik daar zou kopen).Davidshadow13 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:54:
Nee de beleving van het supermarkt gedeelte is de live sushi bar, de pizza corner waar verse pizza's gemaakt worden etc. Zeker in de randsteden lopen die enorm goed vanwege het grote aantal werkenden die daar s' avonds nog snel een makkelijke maaltijd scoren.
Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat AH in de winkels overal dezelfde prijzen hanteert.Pat911 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:23:
[...]
Waarom zijn de producten in 'mijn' AH zonder sushibar/pizzacorner net zo duur als in de AH in de grote steden met wel een sushibar/pizzacorner? Want ik heb geen beleving, maar betaal er dus wel voor (als ik daar zou kopen).
En ja, ook bij je lokale AH zonder Sushibar (overigens landelijk te vinden) heb je beleving. Daar wordt over nagedacht. Dingen als schapindeling, winkelinrichting etc, dat komt niet zomaar uit de lucht vallen. En je kan niet ontsnappen: de Aldi denkt ook na over de 'beleving'.
Ruim begrip die beleving. Is natuurlijk ook heel persoonlijk, maar ik voel echt 0 emotie met een supermarkt. Dus voor mij (n=1) slagen ze er niet in met die beleving. Schapindeling/winkelinrichting is wat het bedrijf logisch vindt en de meeste uitlokking bij de klant oproept.Kalentum schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:51:
[...]
Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat AH in de winkels overal dezelfde prijzen hanteert.
En ja, ook bij je lokale AH zonder Sushibar (overigens landelijk te vinden) heb je beleving. Daar wordt over nagedacht. Dingen als schapindeling, winkelinrichting etc, dat komt niet zomaar uit de lucht vallen. En je kan niet ontsnappen: de Aldi denkt ook na over de 'beleving'.
Dat was in het verleden wel de strategie, bij Jumbo was dat dan weer niet zo. Jumbo differntieerde afhankelijk van de concurentie in de buurt.Kalentum schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:51:
[...]
Ik zou er niet zomaar vanuit gaan dat AH in de winkels overal dezelfde prijzen hanteert.
In 2022:
Opvallend is dat bij marktleider Albert Heijn, de grote concurrent, volgens Superscanner niet op deze manier aan prijsdifferentiatie wordt gedaan. In alle reguliere vestigingen van de Albert Heijn zijn producten op dezelfde manier geprijsd. Uitzondering zouden kortingsacties zijn, die kunnen variëren tussen filialen.
Albert Heijn zegt zelf ook tegenover Business Insider geen regionale prijsverschillen te hanteren. Een woordvoerder verklaart kort per mail: "Wij hanteren landelijk prijsbeleid om iedere klant dezelfde en scherpst mogelijke prijs te bieden, waar je ook woont."
het kunnen zelfscannen, wachtrijen bij de kassa's, servicegerichtheid van de medewerkers, netheid van de winkels/schappen, een eigen slager/bakkerij e.d. zijn bij Supermarkten toch ook allemaal zaken die onder "Beleving" vallen ?
Zeker. Maar het gegeven voorbeeld was nu eenmaal de bad eend winkel.Frame164 schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:30:
[...]
Albert Heijn en Bijenkorf vallen ook (in ieder geval deels) in categorie 2. Als dat niet zo zou zijn zou AH de producten ook gewoon in dozen in de winkel kunnen zetten zoals de discounters doen. Dat zal echt niet gewaardeerd gaan worden door de meeste klanten. En de Bijenkorf is ook een "gewone" winkel waar je regelmatig koopt, maar je verwacht daar wel wat dan bij C&A of Primark. Zowel qua inrichting als personeel. En dat is echt niet alleen voor de incidentele klant, sterker nog, ze proberen daarmee juist een vast klantenbasis te realiseren.
Ook voor locals is er daarentegen natuurlijk zeer zeker een experience shopping aanbod. Binnen sommige sectoren wat meer dan anderen. Maar ziet het ook eigenlijk alhier meer en meer toenemen. Meubelzaken zijn een historisch voorbeeld in deze. Maar ook grote elektronica zaken, diverse kleding zaken, etc. verschuiven meer en meer richting experience.
Het trekt natuurlijk nog steeds weer een iets ander publiek. Mensen die het winkelen meer zien als dagje uit dan een noodzakelijk iets waar zo efficiënt mogelijk een aantal voorwerpen tegen gunstige prijs verkregen moet worden.
En voor supermarkten is het met name strategisch natuurlijk de insteek tot klantbehoud. Waar zie je dat supermarkten hun aanbod tenslotte in vergroten zodra het op experience aankomt, dat is kant en klaar vers, d.w.z. concurrentie met thuisbezorg. Dan wel premium assortiment zoals brood, vleeswaren, etc. Concurrentie met kleinere speciaalzaken. Waarbij ik mij kan voorstellen dat er juist op deze producten voor supermarkten meer interessante marges te verwachten zijn.
Dit zou waar zijn, indien er geen alternatief in de buurt zou zijn. Maar voor zat dingen is er wel een alternatief in de buurt, maar zie je desondanks dat experience stores publiek aantrekt. Zo kun je veel van het assortiment in de Bijenkorf bijvoorbeeld ook vaak op loopafstand in andere winkels in de omgeving wel vinden, maar toch trekt de Bijenkorf meer.Taedium schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 10:22:
Kan het ook niet gewoon zijn dat mensen naar de belevingwinkel gaan omdat er nou eenmaal geen alternatief (in de buurt) is? De AH zit bij mij om de hoek, ik ben 'verplicht' om daar voor mijn snelle aankoop naartoe te gaan. AH/Jumbo maken gewoon dat ze de overheersende partij in de omgeving zijn en daarna kun je er elk marketinglulverhaalpraatje opplakken, maar de meeste mensen kunnen gewoon niks anders.
En daarin gaat men gewoon steeds verder, omdat het natuurlijk in zekere zin ook in de beleving een soort concurrentie is.
Winkels zonder poespas, eindeloze rijen aan spullen, etc. trekt ook wel mensen. Maar je moet het als winkel dat echt hebben van zeer competitieve prijzen, zoals bijvoorbeeld TK Maxx doet. Zodra de prijs gelijkwaardig is, verkiest men toch al snel de winkel waar de beleving het beste is.
Er is een undercover actie geweest van een TV programma. Weet niet meer welke, maar die toonden aan dat heel veel verkochte spullen op de farmers markets niet van de boeren zelf kwamen, maar in grote hoeveelheden werden ingekocht bij groothandels etc. Omstikkeren naar eigen verpakking, eventueel biologisch stikkeren en met flinke marge de kraam in. Overduidelijk bedrog (economisch delict) maar totaal niet in beeld te krijgen bij de handhaving en dus zeer lucratief ook voor wie geen boer is, maar zich wel zo voor kan doen.Frame164 schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 17:03:
[...]
In Japan is het nog wel te snappen. Door de geografie van het land moet er veel geimporteerd worden. Maar in de VS kan er zonder al te veel moeite heel veel verse groente en fruit worden verbouwd. Het is daar eerder dat op fastfood veel meer marge zit en bijna alles in handen van grote investeerders is. Als je daar gezondere spullen kan kopen kom je al gauw op farmers markets terecht waar kleine ondernemers en boeren hun waren verkopen. Waarschijnlijk met lagere marges dan fastfood maar hogere prijzen door de kleinschaligheid.
Wat bij fastfood ook meespeelt is dat het supergoedkoop is om een klein beetje meer te geven waar je een nog hogere marge op kunt maken (het meer betreft dan meestal de goedkoopste ingredienten, bijv. de friet). Het is dan nog steeds goedkoop, maar nog ongezonder.
Hier in de regio de lokale groenteboer ook weg. Had een winkel in Heerenveen en Gorredijk. Die in Heerenveen moest eerder al sluiten omdat de gemeente het parkeerterrein opnieuw gaat inrichten en de winkel daarbij waarschijnlijk tegen de vlakte gaat. Winkel in Gorredijk was niet heel veel soeps maar is eergisteren het faillissement van uitgesproken.
Nu dus helemaal geen groentewinkel meer in de regio, mag ik de aardappelen voortaan op de markt halen.
Kwam er overigens nog vrij weinig, haalde er meestal grote uien, maar als je 2x uien haalt en 2x is de helft verrot vraag je een derde keer om uien die niet verrot zijn, maar daarna houdt het toch echt op.
Nu dus helemaal geen groentewinkel meer in de regio, mag ik de aardappelen voortaan op de markt halen.
Kwam er overigens nog vrij weinig, haalde er meestal grote uien, maar als je 2x uien haalt en 2x is de helft verrot vraag je een derde keer om uien die niet verrot zijn, maar daarna houdt het toch echt op.
Dan ga je naar de Aldi, de Lidl of de Dirk. Niks mis mee hoor, gewoon een iets andere doelgroep dan de AH, Deka, Plus en Jumbo...ehtweak schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 09:46:
[...]
Serieus?
Als je naar de supermarkt gaat voor de dagelijkse (levensbehoefte) boodschappen dan is het oké om flink meer te betalen voor 'beleving' (wat dat dan ook moge inhouden)?![]()
Dus een pak melk, een pot pindakaas, een zak pasta met beleving en meerprijs, moet me een beter gevoel geven ofzo?![]()
whatever.![]()
Ik kom zelf het liefst bij de Dirk, maar dat wil niet zeggen dat die ook bij jou past.
Edit:
Supermarkten kunnen het overigens ook zelf verpesten. Ik kwam hier in Amersfoort altijd best graag bij de Plus, één keer per week of zo. Die is laatst compleet verbouwd, drie weken of zo dicht geweest, helemaal nieuw dus. Ik ben er sindsdien nog één of twee keer geweest en sindsdien niet meer. Ik vind het geen fijne winkel meer. Kan niet eens precies uitleggen waarom, maar het is mijn winkel niet meer.

[ Voor 20% gewijzigd door Fiber op 31-10-2024 23:52 ]
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
'mijn winkel niet meer'?
'winkel die bij mij past'?
Geen een winkel is mijn winkel.
Winkels (food en non-food) zijn een vehikel om spullen die ik wil kopen te bemachtigen. Zowel irl als online. En zoals ik al vaker aangaf, 'beleving' heb ik ook niks mee.
Daarvoor zal ik wel te nuchter zijn.
De grote of kleine ondernemer wil spullen aan mij verkopen. En dat zie ik als een puur economische transactie. Waarbij ik zelf bepaal of ik er het geld voor over heb. Voor het product zelf en/of in combinatie met een extra dienst zoals b.v. garantie.
'winkel die bij mij past'?
Geen een winkel is mijn winkel.

Winkels (food en non-food) zijn een vehikel om spullen die ik wil kopen te bemachtigen. Zowel irl als online. En zoals ik al vaker aangaf, 'beleving' heb ik ook niks mee.
De grote of kleine ondernemer wil spullen aan mij verkopen. En dat zie ik als een puur economische transactie. Waarbij ik zelf bepaal of ik er het geld voor over heb. Voor het product zelf en/of in combinatie met een extra dienst zoals b.v. garantie.
[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 01-11-2024 08:13 ]
Zo te lezen woon je ergens tussen de boerderijen._JGC_ schreef op donderdag 31 oktober 2024 @ 22:43:
Hier in de regio de lokale groenteboer ook weg. Had een winkel in Heerenveen en Gorredijk. Die in Heerenveen moest eerder al sluiten omdat de gemeente het parkeerterrein opnieuw gaat inrichten en de winkel daarbij waarschijnlijk tegen de vlakte gaat. Winkel in Gorredijk was niet heel veel soeps maar is eergisteren het faillissement van uitgesproken.
Dan is er toch vast wel een boerderij die dat soort producten zelf verkoopt? Aardappels, uien, wortels, e.d.
Het zijn lang houdbare producten. Dus als je er één keer in de zoveel tijd langs komt, kun je wat meenemen.
Zo doe ik het ook, hier bij ons in de Flevopolder. Lokale producten die slechts een korte weg hebben afgelegd. En zo spreek je ook nog eens de boer die het verbouwd heeft. Bovendien vaak goedkoper.
Lijkt me toch ook een fijn stukje beleving...ehtweak schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:11:
[...]
Zo te lezen woon je ergens tussen de boerderijen.
Dan is er toch vast wel een boerderij die dat soort producten zelf verkoopt? Aardappels, uien, wortels, e.d.
Het zijn lang houdbare producten. Dus als je er één keer in de zoveel tijd langs komt, kun je wat meenemen.
Zo doe ik het ook, hier bij ons in de Flevopolder. Lokale producten die slechts een korte weg hebben afgelegd. En zo spreek je ook nog eens de boer die het verbouwd heeft...
En voor de rest zou ik dan gewoon de Picnic, AH of Jumbo of zo laten thuisbezorgen...
Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.
Vind ik niet.Fiber schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:22:
[...]
Lijkt me toch ook een fijn stukje beleving...
Het is meer uit noodzaak. Omdat de lokale winkel die producten niet heeft en/of slechte(re) kwaliteit c.q. te duur verkoopt.
Da's nog erger.En voor de rest zou ik dan gewoon de Picnic, AH of Jumbo of zo laten thuisbezorgen...

Hebben niet wat ik zoek, laat staan van de gewenste kwaliteit. Daarnaast zijn die al helemaal veel te duur. Zaken als b.v. AGF en andere versproducten wil ik eerst zien om te beoordelen of ik tevreden ben met de prijs/kwaliteitsverhouding. En al die zooi die supermarkten achter plastic verstoppen hoef ik al helemaal niet.
Dus voor mij persoonlijk is dat eerder een anti-beleving.
Maar je hebt helemaal gelijk; da's ook een vorm van 'beleving'.
Ze verbouwen hier in de buurt alleen mais en gras. Aardappelen en uien verbouwt men hier niet, dan moet je verder naar het noorden waar de kleigrond ligt.ehtweak schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:11:
[...]
Zo te lezen woon je ergens tussen de boerderijen.
Zo doe ik het ook, hier bij ons in de Flevopolder. Lokale producten die slechts een korte weg hebben afgelegd. En zo spreek je ook nog eens de boer die het verbouwd heeft. Bovendien vaak goedkoper.
In Amsterdam is de AH strategie niet echt beleving, het is meer de dichtst bij je om de hoek zijn. Ze hebben enorm veel filialen, vaak klein en krap, maar altijd dicht in de buurt. Ja, er zijn ook een paar grote XL winkels met meer assortiment en een luxere uitstraling, maar AH heeft gewoon zo ongeveer alles wat ze konden pakken qua locaties gepakt en nu kan je er als inwoner van de stad amper nog omheen.
Tenzij je natuurlijk wel net naast een van die overbleven winkels van een andere keten woont
Tenzij je natuurlijk wel net naast een van die overbleven winkels van een andere keten woont
De 'beleving' bij een AH (of andere supermarkt uit het duurdere segment) is dat je niet over dozen struikelt en tussen rolcontainers moet slalommen om je boodschappen te vinden. Het is dus meer 'gemak' dan 'beleving'.
Daarnaast is de Bijenkorf een warenhuis, met van alles en nog wat in het 'luxe' segment bij elkaar. Ja, je kunt die spullen ook elders vinden, maar als je een paar dingen nodig hebt dan hoef je maar naar één winkel i.p.v. drie verschillende.
Daarnaast is de Bijenkorf een warenhuis, met van alles en nog wat in het 'luxe' segment bij elkaar. Ja, je kunt die spullen ook elders vinden, maar als je een paar dingen nodig hebt dan hoef je maar naar één winkel i.p.v. drie verschillende.
En tot een tijdje terug een winkel die buiten openingtijden gevuld wordt zodat je niet over jongeren struikelt die ongeïnteresseerd aan het werk zijn.autje schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:06:
De 'beleving' bij een AH (of andere supermarkt uit het duurdere segment) is dat je niet over dozen struikelt en tussen rolcontainers moet slalommen om je boodschappen te vinden. Het is dus meer 'gemak' dan 'beleving'.
Ik merk dat eigenlijk alleen als ze net open zijn, en vooral bij de koelverse artikelen. Natuurlijk zijn ze overdag ook wel eens aan het vakkenvullen, maar in ieder geval bij mijn Appie valt dat wel mee.hoevenpe schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:21:
[...]
En tot een tijdje terug een winkel die buiten openingtijden gevuld wordt zodat je niet over jongeren struikelt die ongeïnteresseerd aan het werk zijn.
Ik heb meer last van kleuters met hun mini-winkelwagentjes en ouders die dat grut niet in de gaten houden
Reductie van de samenleving naar ‘economische transacties’ is niet ‘nuchter’ maar gewoon kortzichtig of ongeïnteresseerd.ehtweak schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 08:09:
Waarom zie je een supermarkt en het boodschappen doen als 'de samenleving'?eamelink schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:26:
[...]
Reductie van de samenleving naar ‘economische transacties’ is niet ‘nuchter’ maar gewoon kortzichtig of ongeïnteresseerd.
Ik laat het gelukkig allemaal thuisbezorgen en vind dan zelfs dat het nog veel efficienter en onpersoonlijker zou kunnen. Zit helemaal niet te wachten op een gesprekje en/of interactie met de bezorger. Ik wil gewoon mijn voedsel snel in huis hebben. that's it.
Maar @ehtweak wil ook graag een praatje met de boer maken, dus die aankoop van een zak uien is niet allemaal maar een economische transactie.eamelink schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:26:
[...]
Reductie van de samenleving naar ‘economische transacties’ is niet ‘nuchter’ maar gewoon kortzichtig of ongeïnteresseerd.
Lang verwacht, gaat het dan toch gebeuren?
Uitstel van betaling voor Blokker.
Volgens ingewijden is begin deze week besloten om de handdoek in de ring te werpen. Er was geen andere uitweg dan uitstel van betaling voor Blokker. En, zo weet iedereen, dat leidt bijna altijd tot een faillissement. Dat betekent dat de banen van ongeveer 4000 medewerkers op de tocht staan. Blokker heeft nog 400 winkels in Nederland.
Zou het dan toch? Na een geldinjectie van het voorjaar dan nu toch.... Dan moet die verliesput wel gigantisch groot zijn.Kalentum schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:16:
[...]
De opgeleefde HEMA en de Action voorzien in deze behoefte, zie niet hoe ze dit segment lucratief zouden moeten krijgen.stylezzz schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:25:
Zou het dan toch? Na een geldinjectie van het voorjaar dan nu toch.... Dan moet die verliesput wel gigantisch groot zijn.
Gelukkig heeft de AH voortaan ook Soda Stream flessen.
Nu heb ik ze niet meer nodig
Nu heb ik ze niet meer nodig
Dat blokker 'obsolete' was in het huidige winkelbeeld zijn wij als retailexperts al jaren achter in dit topic geloof ikhoevenpe schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:37:
[...]
De opgeleefde HEMA en de Action voorzien in deze behoefte, zie niet hoe ze dit segment lucratief zouden moeten krijgen.
Maar 35 miljoen in een half jaar erdoor heen jassen.... Ai ai ai
https://retailtrends.nl/n...-rond-verkoop-van-de-baan
Volgens de titel was de financiering voor de komende 3 jaar rond...stylezzz schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:43:
[...]
Dat blokker 'obsolete' was in het huidige winkelbeeld zijn wij als retailexperts al jaren achter in dit topic geloof ik![]()
Maar 35 miljoen in een half jaar erdoor heen jassen.... Ai ai ai
https://retailtrends.nl/n...-rond-verkoop-van-de-baan
Pfoe, jammer. En ook triest om te lezen dat de legacy van Jaap Blokker niet fatsoenlijk om kan gaan met zijn zuurverdiende centen.Kalentum schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:16:
[...]
Have you tried turning it off and on again?
Misschien een tikfout en bedoelde men 3 maanden_JGC_ schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:47:
[...]
Volgens de titel was de financiering voor de komende 3 jaar rond...
Lang genoeg negatief in dit topic besproken, eindeloos doorduwen gaat hier niets helpen. Stekker eruit trekken, alleen jammer voor het personeel dat nu nog voor Blokker werkt, die moeten nu (nog) sneller op zoek naar een andere werkplek (als ze al niet opzoek waren)
Was net een pakje DHL ophalen. Niet bij blokker, want dat is sinds 2 weken al niet meer bij die vestiging, maar bij het eterische zweef olie winkeltje ernaast.
Nou, toch even naar binnen voor een glasdoek.
1 klant, en 4 medewerkers die zich schijnbaar zo stonden te vervelen dat ze spullen uit de rekken aan het halen waren, schap schoonmaken en weer terug erin.
Dus ik grapte naar de mevrouw dat ze nog ijverig bezig waren na het nieuws van vanmiddag.
"nieuws?"

ze wisten dus van niks... damn
Nou, toch even naar binnen voor een glasdoek.
1 klant, en 4 medewerkers die zich schijnbaar zo stonden te vervelen dat ze spullen uit de rekken aan het halen waren, schap schoonmaken en weer terug erin.
Dus ik grapte naar de mevrouw dat ze nog ijverig bezig waren na het nieuws van vanmiddag.
"nieuws?"

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Dat is wel heel sneu om zo te horen dat er uitstel van betaling gevraagd is. (Die werken de rest van de dag met stress)paQ schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:18:
[…]
"nieuws?"
Als ze het van een regiomanager vanochtend hadden gehoord ook neem ik aan.nachtnet schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:30:
[...]
Dat is wel heel sneu om zo te horen dat er uitstel van betaling gevraagd is. (Die werken de rest van de dag met stress)
Maar ik was ook wel wat verbaasd eigenlijk.
ze zei nog: naja... het ging ook wel _echt_ heel slecht...
[ Voor 7% gewijzigd door paQ op 01-11-2024 15:31 ]
Ik niet. Moet bij een corporate eerst langs het intern communicatie bureau, dan alles regio managers die moeten alle filiaalmanagers bijpraten etc. Duurt zo een week voordat intern iedereen op de hoogte is hoor.paQ schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:31:
[...]
Als ze het van een regiomanager vanochtend hadden gehoord ook neem ik aan.
Maar ik was ook wel wat verbaasd eigenlijk.
ze zei nog: naja... het ging ook wel _echt_ heel slecht...
Meestal lukt het dan wel om het niet te laten lekken naar de pers. Mja in dit geval dus niet.
HD4Life @ Full-HD
Waarom stress?nachtnet schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:30:
Dat is wel heel sneu om zo te horen dat er uitstel van betaling gevraagd is. (Die werken de rest van de dag met stress)
In de huidige arbeidsmarkt hebben ze zo een nieuwe baan met sowieso beter perspectief.
Waar ze mogelijk verder voor moeten reizen of om andere redenen niet op zitten te wachten. En waarbij ze een vast contract kwijtraken en weer vanaf 0 moeten beginnen.hoevenpe schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:35:
[...]
Waarom stress?
In de huidige arbeidsmarkt hebben ze zo een nieuwe baan met sowieso beter perspectief.
Ik lees tussen de regels door in het persbericht dat het besluit begin deze week al was genomen.Davidshadow13 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:34:
[...]
Ik niet. Moet bij een corporate eerst langs het intern communicatie bureau, dan alles regio managers die moeten alle filiaalmanagers bijpraten etc. Duurt zo een week voordat intern iedereen op de hoogte is hoor.
Meestal lukt het dan wel om het niet te laten lekken naar de pers. Mja in dit geval dus niet.
Een intern bericht aan de berichtensystemen desnoods binnen de filialen is zo uitgezonden.
Verbaasd ben ik wel dat 'iedereen' buiten de winkel het een soort van eerder weet dan de mensen waar het om draait in de winkel.
aan de andere kant kun je het zien als een pleister die er met een ruk vanaf getrokken wordt. Die banen waren al ten dode opgeschreven. Hoewel veel er niet op zullen zitten te wachten is dit wel de duw die ze naar een frisse start met beter perspectief duwt.Dennis1812 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:37:
[...]
Waar ze mogelijk verder voor moeten reizen of om andere redenen niet op zitten te wachten. En waarbij ze een vast contract kwijtraken en weer vanaf 0 moeten beginnen.
Dat is de consequentie van niet zelf in controle (kunnen) zijn. Heel veel mensen laten zich dingen overkomen. Het goede nieuws is dat de arbeidsmarkt op het moment prima is en het merendeel van de mensen onder redelijke (mogelijk zelfs beter) omstandigheden ergens terecht kunnnen.Dennis1812 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:37:
[...]
Waar ze mogelijk verder voor moeten reizen of om andere redenen niet op zitten te wachten. En waarbij ze een vast contract kwijtraken en weer vanaf 0 moeten beginnen.
Een deel van de werknemers - mensen met een vlekje - heeft/had geen keuze en dat zijn de echte potentiele slachtoffers.
Als je de afgelopen jaren bij Blokker bent blijven werken terwijl je weg kon dan is het aan jezelf te wijten. Dat schip was feitelijk al een onderzeeboot.
En vergeet Ikea niet. Als we hier spullen voor de keuken nodig hebben, halen we het tegenwoordig daar.hoevenpe schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:37:
[...]
De opgeleefde HEMA en de Action voorzien in deze behoefte, zie niet hoe ze dit segment lucratief zouden moeten krijgen.
Het is onduidelijk of dit klopt: https://www.telegraaf.nl/...betaling?origin=serp_autoKalentum schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:16:
[...]
Hoewel het me niet zou verbazen.
Dat is dus wel de kern van de oorzaak van de veranderende samenleving. Als iedereen zo gaat leven krijg je een hele rare wereld. Boodschappen worden naar binnen geschoven, in restaurants bestel je via je telefoon en wordt het door een robot of lopende band gebracht, films kijk je alleen thuis op de bank, werk doe je op je zolderkamer met hoogstens contact met anderen via chat en soms via video. Ik denk niet dat we daar als mensheid echt beter van gaan worden. We zijn en blijven sociale dieren die elkaar nodig hebben.de Peer schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:33:
[...]
Waarom zie je een supermarkt en het boodschappen doen als 'de samenleving'?
Ik laat het gelukkig allemaal thuisbezorgen en vind dan zelfs dat het nog veel efficienter en onpersoonlijker zou kunnen. Zit helemaal niet te wachten op een gesprekje en/of interactie met de bezorger. Ik wil gewoon mijn voedsel snel in huis hebben. that's it.
Dat inderdaad. Als je de duurste IKEA spullen koopt, betaal je nog steeds niet heel veel en heb je een hele behoorlijke kwaliteit (de goedkoopste dingen kan je beter laten liggen, tenzij je echt niet meer kunt besteden).martwoutnl schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:44:
[...]
En vergeet Ikea niet. Als we hier spullen voor de keuken nodig hebben, halen we het tegenwoordig daar.
Als dat een week duurt is het wel een heel slecht georganiseerd bedrijf. Als er bij ons (multinational in meer dan 100 landen) iets belangrijks is, worden alle managers in korte tijd op de hoogte gebracht en weet het personeel het binnen een paar uur.Davidshadow13 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:34:
[...]
Ik niet. Moet bij een corporate eerst langs het intern communicatie bureau, dan alles regio managers die moeten alle filiaalmanagers bijpraten etc. Duurt zo een week voordat intern iedereen op de hoogte is hoor.
Dan krijgen we de komende jaren weer allemaal mensen die klagen dat ze het zo missen en dat het zo'n leuke zaak was. En dat die laatste investeerder (die eigenlijk vooral een reddingsbandje had uitgegooid) het allemaal verpest heeft. Net zoals nog steeds mensen V&D zo erg missen.Kalentum schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 14:16:
[...]
Als al die mensen gewoon bij die winkels waren blijven kopen waren ze er nog geweest. Maar Action (in handen van echt ranzige investeerders) is zo lekker goedkoop, en Ali en Temu zijn nog goedkoper.
dat is een mening/visie van jou. Heel veel introverte mensen zitten totaaal niet op al die onnodige koetjes en kalfjes te wachten en hebben daar zelfs last van. Onnodige energieverspilling.Frame164 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:47:
[...]
Dat is dus wel de kern van de oorzaak van de veranderende samenleving. Als iedereen zo gaat leven krijg je een hele rare wereld. Boodschappen worden naar binnen geschoven, in restaurants bestel je via je telefoon en wordt het door een robot of lopende band gebracht, films kijk je alleen thuis op de bank, werk doe je op je zolderkamer met hoogstens contact met anderen via chat en soms via video. Ik denk niet dat we daar als mensheid echt beter van gaan worden. We zijn en blijven sociale dieren die elkaar nodig hebben.
Natuurlijk moet niet alles onpersoonlijk en geautomatiseerd worden, maar boodschappen doen of een postpakket ontvangen valt voor mij wel in de categorie: onnodig contact.
Ik kies dan liever met wie ik wel kwalitatief contact heb: een gesprek.
[ Voor 4% gewijzigd door de Peer op 01-11-2024 15:55 ]
Met de opmerking erbij dat in dat "een tijdje terug" de winkel ook om 18.00u sloot en ook pas om 08.30 open ging.hoevenpe schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 09:21:
[...]
En tot een tijdje terug een winkel die buiten openingtijden gevuld wordt zodat je niet over jongeren struikelt die ongeïnteresseerd aan het werk zijn.
Nu gaan de winkels om 07.00 open en sluiten ze op z'n vroegst om 20.00u, dan wordt het wel een beetje lastig om de schappen nog te laten vullen door die jongeren...
Personeel is vaak te duur en/of niet beschikbaar. Dit is pas het begin, wie gaat 10 euro voor een pilsje op het terras betalen?Frame164 schreef op vrijdag 1 november 2024 @ 15:47:
Dat is dus wel de kern van de oorzaak van de veranderende samenleving. Als iedereen zo gaat leven krijg je een hele rare wereld. Boodschappen worden naar binnen geschoven, in restaurants bestel je via je telefoon en wordt het door een robot of lopende band gebracht, films kijk je alleen thuis op de bank, werk doe je op je zolderkamer met hoogstens contact met anderen via chat en soms via video. Ik denk niet dat we daar als mensheid echt beter van gaan worden. We zijn en blijven sociale dieren die elkaar nodig hebben.
Overigens lijkt Blokker het uitstel van betaling nog te ontkennen
Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels