De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 115 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:59
dakka schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:14:
[...]

Mcd's etc, is ongeveer even duur als hier, $3( €2,70) voor een cheeseburger, ietsje duurder zelfs, cheeseburger hier is €2,25

(fastfood in de VS is eigenlijk belachelijk duur als ik soms kijk tegenwoordig $10 voor een burrito hier, $15 voor een broodje daar)

Hier ook eigenlijk, vroeger trok je voor 3 euro bij de de FEBO nog een grillburger uit de muur, nu zit die tegen de 6 euro aan voor een dunne hamburger schijf, wat saus en sla op een slap broodje, als ik 2 euro meer uitgeef kan ik een flink gevulde burger bij FiveGuys halen
Big Mac kost hier iets van 7 euro? Lang geleden ook voor mij dat ik die haalde, maar een vriend zei me dat.

In VS 4$ in sommige staten....verschilt per staat he... Cheeseburger vind je in de VS al voor 2.3 dollar...

https://www.cnbc.com/2023...rices-state-by-state.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rmathijssen
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 14-09 18:36
Ik heb ook wel het idee dat jongeren ook wel erg veel geld uitgeven aan branding ipv aan het product. Met een beker van de Starsucks lopen zien ze als een soort status symbool. Je kunt er bij een grote groep als concurrent met kwaliteit totaal niet tegen concurreren, ook al zit je op een fractie van de prijs. Als ik met mijn nichtje van 16 door een stad loop wilt ze gelijk bij de eerste Starsucks een overpriced product scoren waar een kilo suiker in zit, prijs doet er niet toe, die beker zal gehaald worden.

Bij de Dunkin heb ik een tijdje geleden een keer zo'n donut gehaald om te proberen bij Eindhoven airport. Zoet en vooral ook prijzig voor wat je kreeg, lang hebben ze daar niet gezeten, want inmiddels zijn ze weer verdwenen van airport.

Skoda Enyaq 80, Tesla M3 LR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 06:45
rmathijssen schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:24:
Ik heb ook wel het idee dat jongeren ook wel erg veel geld uitgeven aan branding ipv aan het product. Met een beker van de Starsucks lopen zien ze als een soort status symbool. Je kunt er bij een grote groep als concurrent met kwaliteit totaal niet tegen concurreren, ook al zit je op een fractie van de prijs. Als ik met mijn nichtje van 16 door een stad loop wilt ze gelijk bij de eerste Starsucks een overpriced product scoren waar een kilo suiker in zit, prijs doet er niet toe, die beker zal gehaald worden.

Bij de Dunkin heb ik een tijdje geleden een keer zo'n donut gehaald om te proberen bij Eindhoven airport. Zoet en vooral ook prijzig voor wat je kreeg, lang hebben ze daar niet gezeten, want inmiddels zijn ze weer verdwenen van airport.
Starbucks was een van de eerste die koffie tot een premium product wist te maken. Vandaar ook de gigantische wildgroei aan koffietentjes waar je de meest bizarre varianten kunt kopen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:58
Sjah schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:20:
[...]

Big Mac kost hier iets van 7 euro? Lang geleden ook voor mij dat ik die haalde, maar een vriend zei me dat.

In VS 4$ in sommige staten....verschilt per staat he... Cheeseburger vind je in de VS al voor 2.3 dollar...

De uitdaging met fast food in de VS is niet zo zeer dat het zo goedkoop is (al is het dat wel vergeleken met Nederland) maar dat gezond eten extreem duur is. Tijd gewoond en verse groenten en brood is gewoon asociaal duur. Op een budget wordt je gewoon naar de ongezonde processed last forever foods geduwd.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 21:07
Sjah schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:20:
[...]

Big Mac is €5,55 in NL momenteel, in de omgeving van Baltimore is die $5.80, klopt dat er regionaal verschillen zijn, maar dat is de referentie die ik momenteel heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:43

Dennis1812

Amateur prutser

rmathijssen schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:24:

Eindhoven zit hij aan de Piazza nog.
Sowieso is airport EHV een lastige locatie overigens.

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 20:37
stylezzz schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:42:
[...]

Starbucks was een van de eerste die koffie tot een premium product wist te maken. Vandaar ook de gigantische wildgroei aan koffietentjes waar je de meest bizarre varianten kunt kopen.
Ik ben Starbucks erg dankbaar voor het enigszins overbrengen van een soort van koffiecultuur naar Nederland. Vroeger als je een kopje koffie wilde drinken liep je een café binnen en kreeg je middelmatige koffie. Sowieso is de koffie bij de gemiddelde kroeg al een stuk beter geworden, maar daarnaast zijn er een heleboel écht goede koffietentjes ontstaan.

De keren dat ik in Nederland bij de Starbucks ben geweest zijn daarentegen op 1 hand te tellen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:57
Dr. Strangelove schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:44:
[...]

De uitdaging met fast food in de VS is niet zo zeer dat het zo goedkoop is (al is dat wel vergeleken met Nederland) maar dat gezond eten extreem duur is. Tijd gewoond en verse groenten en brood is gewoon asociaal duur. Op een budget wordt je gewoon naar de ongezonde processed last forever foods geduwd.
Dat hoor ik ook vaak van mensen die in de VS gewoond hebben. Zogenaamde "food deserts": voor gezond eten moet je dan een relatief verre afstand afleggen (en veel betalen) terwijl fast food simpelweg op elke hoek zit en goedkoop is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Dr. Strangelove schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:44:
[...]

De uitdaging met fast food in de VS is niet zo zeer dat het zo goedkoop is (al is dat wel vergeleken met Nederland) maar dat gezond eten extreem duur is. Tijd gewoond en verse groenten en brood is gewoon asociaal duur. Op een budget wordt je gewoon naar de ongezonde processed last forever foods geduwd.
Zelfde heb ik gehoord over Japan. Groente en Fruit aso, maar voor de rest is de Tokyo area niet duur, zeg maar goedkoop voor mijn tante, maarja die zit in een niet zo dure vakantiewoning begreep ik, dan vind je alles goedkoop, denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Klopt maar wel met het cruciale verschil dat je in Japan alternatieven hebt die niet je cholestorel door het dak doen schieten. Een lekker kom ramen of een rijst met groentencurry is prima voor je, lekker en hoeft niet duur te zijn, ook niet in Tokyo.

Wat de VS betreft, McDonald's is altijd een goede indicator van prijzen maar het is zeker niet de goedkoopste manier om (lege) calorieën binnen te krijgen. Veel kleinere ketens gaan daar nog onder. Ik heb all you can eat pizza tenten gezien voor $5,95. Veel goedkoper vreet je jezelf niet ongans in de westerse wereld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah
Laten we maar weer ontopic gaan @Dr. Strangelove je noemt (Japanse) Ramen..

Ramen tenten zie je in Amsterdam (en uiteraard meer steden in de Benelux) steeds meer, en ik heb het paar maal gegeten, tis lekker, zoals je zegt gezond en heeft een eerlijke prijs. Van mij mag deze ontwikkeling doorgaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Blik1984 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:49:
[...]

Ik ben Starbucks erg dankbaar voor het enigszins overbrengen van een soort van koffiecultuur naar Nederland. Vroeger als je een kopje koffie wilde drinken liep je een café binnen en kreeg je middelmatige koffie. Sowieso is de koffie bij de gemiddelde kroeg al een stuk beter geworden, maar daarnaast zijn er een heleboel écht goede koffietentjes ontstaan.

De keren dat ik in Nederland bij de Starbucks ben geweest zijn daarentegen op 1 hand te tellen
Starbucks bracht koffiecultuur naar Nederland maar eerlijk gezegd is de koffie van McD stukken meer bang for the buck als je gewoon zwarte koffie wilt. Starbucks publiek zijn toch meer de mensen die 7 toevoegingen en 5 toppings willen hebben.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:48

franssie

Save the albatross

evilution schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 18:49:
[...]

Starbucks bracht koffiecultuur naar Nederland .
:D :D

Ooit koffie gedronken in Amerika? Daar was het wel een verbetering. Een ja ik koop er wel eens koffie omdat het een van de weinige zaken is die filterkoffie verkoopt. Een die is best redelijk zolang je die puur drinkt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RobinHood
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online

RobinHood

Touch grass? Ben geen tuinman!

Ik ben geen Fries, maar als iemand die letterlijk onder de koffie-rook van Joure woont voel ik me toch wel aangesproken. Starbucks brengt koffiecultuur....

People as things, that’s where it starts.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

franssie schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 18:52:
[...]

Ooit koffie gedronken in Amerika?
Helaas wel :')

Maar vroeger was hier ook alleen maar sneue slow koffie te krijgen die al 4 uur op het warmhoudplaatje stond.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Blik1984 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:49:
[...]

Inmiddels ben ik het niveau van de filterkoffie en senseo ook wel ontstegen. Mij maak je ook niet blij met een linksgedraaide cortado met havermelk....;) bij de starbucks kom ik eigenlijk alleen op schiphol als ik ga vliegen. Voor de rest geloof ik het wel... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

stylezzz schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:01:
[...]

Inmiddels ben ik het niveau van de filterkoffie en senseo ook wel ontstegen. Mij maak je ook niet blij met een linksgedraaide cortado met havermelk....;) bij de starbucks kom ik eigenlijk alleen op schiphol als ik ga vliegen. Voor de rest geloof ik het wel... :)
Op zich niks mis met filterkoffie als je wat verder kijkt dan DE en Perla Mild. Maar goed, dat is thuis. Onderweg Overal anders dan thuis is het eigenlijk altijd behelpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
evilution schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 18:59:
[...]

Helaas wel :')

Maar vroeger was hier ook alleen maar sneue slow koffie te krijgen die al 4 uur op het warmhoudplaatje stond.
Ja, maar dat kan ik me alleen herinneren van op het werk, drooggekookte koffie. Als je betaalde kreeg je iets goeds, ook vroeger al, zelfs in de trein wel (die toen nog langs het pad liepen).
Met de "superkoffie van nu", heb ik alleen maar het gevoel, jazeker beter, maar je betaalt ook stuk beter zeg maar. Achja dat zal generatiekloof zijn, want ik las laatst dat Generatie Z relatief veel guller is cq. meer uitgeeft aan horeca, dan zeg GenX en de Babyboomers.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Sjah schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:35:
[...]

Ja, maar dat kan ik me alleen herinneren van op het werk, drooggekookte koffie. Als je betaalde kreeg je iets goeds, ook vroeger al, zelfs in de trein wel (die toen nog langs het pad liepen).
Met de "superkoffie van nu", heb ik alleen maar het gevoel, jazeker beter, maar je betaalt ook stuk beter zeg maar. Achja dat zal generatiekloof zijn, want ik las laatst dat Generatie Z relatief veel guller is cq. meer uitgeeft aan horeca, dan zeg GenX en de Babyboomers.
Ook een stukje opvoeding denk ik. De babyboomer ging bijna nooit uit eten, dat was een stukje luxe voor de happy few. Generation x ging uit eten bij speciale gelegenheden als verjaardagen. En generation z eet eigenlijk standaard buiten de deur, tenzij het geld op is. ;)

(Ietwat gechargeerd, maar you get my drift)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Zou best kunnen. Maar mijn vertrouwen in de horeca en haar prijzen is sinds de euro ingevoerd is al door het putje. Een kop koffie van fl.2,50 zou volgens het CBS nu €1,96 moeten zijn. Nu weet ik toevallig in het achterland van Drenthe nog een tent waar je dat betaalt maar dat is niet de norm.

Maar point taken, als je ziet hoeveel koffietenten er zijn, en het feit dat ik ook gewoon gemiddeld 3,50 aftik, maakt het ons als samenleving weinig uit.

[ Voor 20% gewijzigd door Dr. Strangelove op 09-10-2024 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

stylezzz schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:55:
[...]

Ook een stukje opvoeding denk ik. De babyboomer ging bijna nooit uit eten, dat was een stukje luxe voor de happy few. Generation x ging uit eten bij speciale gelegenheden als verjaardagen. En generation z eet eigenlijk standaard buiten de deur, tenzij het geld op is. ;)

Voor GenX was uit eten een extraatje. Geen way of life. Of deel van hat alledaagse leven. De ouders van GenX zijn van de wederopbouw, hebben de oorlog als kind mee gemaakt, en geleerd spaarzaam te moeten leven om het zoetjes aan beter te krijgen.
Wij gingen een paar keer per jaar uit eten. Misschien 2-3 of hooguit 4 keer per jaar. En soms eens bij vrienden eten. Voor de rest was het zelf gekookte pot.

[ Voor 10% gewijzigd door evilution op 09-10-2024 20:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j8dO47CWupkOwnYxha7N4J4P3fM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/sTEEsGCbpAiJJNx53EAgkIql.png?f=fotoalbum_large

Het is officieel bekend nu door Dunkin zelf.
Vanavond nog 8 donuts gescoord. Wellicht helaas de laatste. Al heb ik de zuiderburen nog. Maar dan zal het fors minder vaak worden vanwege de afstand.

Personeel is erg in verwarring. Manager heeft zich een kwartier laten zien vandaag en wist ook nog niets.
En ze maken zich vooral zorgen over salaris.
(Personeel daar is meestal niet het type dat lang zonder salaris door kan. Salaris ligt niet heel hoog)
Heb ze een cash fooi gegeven voor de goede service afgelopen jaren. En sterkte gewenst.

En wij smullen morgen nog van de donuts.
Blij dat ik werk voor een tak die simpelweg niet failliet kan (ambulancezorg). Lijkt me vreselijk die onzekerheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
GroenLinks Arnhem wil sluiting van Shein-outlet: 'Dit moeten we niet willen'
https://www.rtl.nl/nieuws...hem-shein-outlet-sluiting

Of je krijgt dat de lokale politiek wel even wil bepalen welke winkel wel en welke niet ergens mag zitten.
Mogen ze ook, maar op branche en niet op het niveau van individuele winkels.
Lijkt me dan ook een puntje gemaakt voor de bühne.

Maar dat die Shein Outlets dus niet van Shein zijn, dat is wel een ding.
Zitten al in meerdere plaatsen.
Dat kan Shein op merkenrecht nog wel laten verbieden als ze dat tenminste ook goed geregeld hebben.
Of ze zeggen er wat van maar vinden het eigenlijk wel prima marketing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ed1703
  • Registratie: Januari 2010
  • Niet online
Definitief einde verhaal voor Game Mania: geen doorstart na faillissement GameMania
https://www.bright.nl/nie...failliete-game-mania.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
sambalbaj schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:51:

Of je krijgt dat de lokale politiek wel even wil bepalen welke winkel wel en welke niet ergens mag zitten.

Dat kan Shein op merkenrecht nog wel laten verbieden als ze dat tenminste ook goed geregeld hebben.
Gaan ze dan ook alle andere goedkope kledingwinkels die goederen van onduidelijke herkomst aanbieden sluiten? Dat er op die winkel shein staat is een gewaagde keuze, wellicht komt er binnenkort wel een gepeperde brief van een advocaat in de bus.... voor de rest zou ik niet weten hoe de gemeente hier wat mee zou kunnen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Taedium
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:34
stylezzz schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 22:04:
[...]

Gaan ze dan ook alle andere goedkope kledingwinkels die goederen van onduidelijke herkomst aanbieden sluiten? Dat er op die winkel shein staat is een gewaagde keuze, wellicht komt er binnenkort wel een gepeperde brief van een advocaat in de bus.... voor de rest zou ik niet weten hoe de gemeente hier wat mee zou kunnen?
Lokale *knip* GL politica kan weer even laten zien hoe goed zij het wel niet voor heeft met de wereld. RTL kan een standaard artikeltje typen en heeft weer clicks. AD/NU/Geenstijl kunnen copy-pasten. Winkel heeft weer extra aandacht. Shein boeit het (waarschijnlijk) geen reet, alle rommel is toch al gekocht. Verhuurder is blij want zijn pand staat weer x dagen minder te huur.
Hoogstwaarschijnlijk vanavond nog in 2-3 programma's praten over Shein dit, Shein dat, hadden we al Shein gezegd?! en morgen gaan we weer boos doen over xxx.

/s #fophef

neerbuigend labelen is onnodig om je punt te maken

[ Voor 9% gewijzigd door polthemol op 14-10-2024 09:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

sambalbaj schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:51:

Dat Shein die zelf allerlei kleding merkenrecht overtreed een shop zou aanpakken op merkenrecht zou ik wel ironisch vinden :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fettel
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05:30
Dennis1812 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:42:

Vanavond nog 8 donuts gescoord. Wellicht helaas de laatste. Al heb ik de zuiderburen nog. Maar dan zal het fors minder vaak worden vanwege de afstand.
De Belgische Dunkin winkels worden vanuit Nederland aangestuurd. Mogelijk kan dit faillissement ook daar nog gevolgen hebben. Toelevering gebeurde vanuit Utrecht.

Dunkin zit nog in Genk. Hasselt was opeens dicht. Op die locatie zit nu een Iris Galerie, maar ik kan me niet voorstellen dat zoiets een lange toekomst heeft in deze stad.

Yaha!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 06:48
Dennis1812 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 20:42:
[Afbeelding]

Personeel is erg in verwarring. Manager heeft zich een kwartier laten zien vandaag en wist ook nog niets.
En ze maken zich vooral zorgen over salaris.
(Personeel daar is meestal niet het type dat lang zonder salaris door kan. Salaris ligt niet heel hoog)
Heb ze een cash fooi gegeven voor de goede service afgelopen jaren. En sterkte gewenst.

En wij smullen morgen nog van de donuts.
Blij dat ik werk voor een tak die simpelweg niet failliet kan (ambulancezorg). Lijkt me vreselijk die onzekerheid.
Zoals bij elk faillissement. Curator is aan zet en huidige leiding staat buitenspel.
Nu zijn de meeste managers bij de dunkin is niks meer dan simpele filiaalbazen zonder enkele beslissingsbevoegdheid. De paar mensen binnen dunkin zie de curator input geven moeten hun mond houden

Betaling wordt sowieso door uwv overgenomen dus daar hoeft het personeel zich nooit zorgen over te maken. Heel vervelend.. maar de gemiddelde dunkinmedewerker kan zo op 50 andere.plekken terecht.

En niet om jou bang te maken, maar ook ambulancezorg kan gewoon failliet gaan. Voordeel voor de productieve medewerker is dat ie toch nodig is bij de opvolger.. dus de.operatie gaat gewoon door.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Aan de ene kant jammer (m.n. voor het personeel) dat een keten als Dunkin' het niet heeft gered. Aan de andere kant is het misschien ook een goede reden om dan lekkers bij lokale ondernemers te gaan kopen. Over het algemeen krijg je dan betere kwaliteit en je sponsort er geen grote investeerders mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Metalfreak
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 11-09 20:25

Metalfreak

Hoije woh!

Taedium schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 07:56:
[...]

Lokale GL politica kan weer even laten zien hoe goed zij het wel niet voor heeft met de wereld. RTL kan een standaard artikeltje typen en heeft weer clicks. AD/NU/Geenstijl kunnen copy-pasten. Winkel heeft weer extra aandacht. Shein boeit het (waarschijnlijk) geen reet, alle rommel is toch al gekocht. Verhuurder is blij want zijn pand staat weer x dagen minder te huur.
Hoogstwaarschijnlijk vanavond nog in 2-3 programma's praten over Shein dit, Shein dat, hadden we al Shein gezegd?! en morgen gaan we weer boos doen over xxx.

/s #fophef
Zo ging het artikel gisteren op TV inderdaad. Zo'n naïeve jonge "ik ga de wereld wel even verbeteren" meid die het niet vond kunnen dat deze winkel bestond vanwege allerlei niet of slecht onderbouwde aannames. Ik vond het dan weer wel opmerkelijk dat Shein er zelf blijkbaar niet achter zat, dus daar kan de webshop misschien nog wel iets mee doen. Maar dan vindt zo'n lokale GL-fractie het ineens wel weer goed zeker als Shein hun merkenrecht beschermt terwijl er nog gesproken werd dat Shein dat merken- en ontwerprecht verder nergens respecteerde.

Wat me overigens nog het meest verbaasde was dat je Shein blijkbaar uitspreekt als "She In". :o

[ Voor 0% gewijzigd door polthemol op 14-10-2024 09:44 ]

Aan mensen die me ipv mijn gebruiken: hebben jullie in het echt ook zo'n spraakgebrek?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
Sjah schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 17:26:
[...]

Zelfde heb ik gehoord over Japan. Groente en Fruit aso, maar voor de rest is de Tokyo area niet duur, zeg maar goedkoop voor mijn tante, maarja die zit in een niet zo dure vakantiewoning begreep ik, dan vind je alles goedkoop, denk ik.
In Japan is het nog wel te snappen. Door de geografie van het land moet er veel geimporteerd worden. Maar in de VS kan er zonder al te veel moeite heel veel verse groente en fruit worden verbouwd. Het is daar eerder dat op fastfood veel meer marge zit en bijna alles in handen van grote investeerders is. Als je daar gezondere spullen kan kopen kom je al gauw op farmers markets terecht waar kleine ondernemers en boeren hun waren verkopen. Waarschijnlijk met lagere marges dan fastfood maar hogere prijzen door de kleinschaligheid.

Wat bij fastfood ook meespeelt is dat het supergoedkoop is om een klein beetje meer te geven waar je een nog hogere marge op kunt maken (het meer betreft dan meestal de goedkoopste ingredienten, bijv. de friet). Het is dan nog steeds goedkoop, maar nog ongezonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Scheurbuik schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 13:05:
[...]

Zoals bij elk faillissement. Curator is aan zet en huidige leiding staat buitenspel.
Nu zijn de meeste managers bij de dunkin is niks meer dan simpele filiaalbazen zonder enkele beslissingsbevoegdheid. De paar mensen binnen dunkin zie de curator input geven moeten hun mond houden

Betaling wordt sowieso door uwv overgenomen dus daar hoeft het personeel zich nooit zorgen over te maken. Heel vervelend.. maar de gemiddelde dunkinmedewerker kan zo op 50 andere.plekken terecht.

En niet om jou bang te maken, maar ook ambulancezorg kan gewoon failliet gaan. Voordeel voor de productieve medewerker is dat ie toch nodig is bij de opvolger.. dus de.operatie gaat gewoon door.
Ja, al kan je prima 24u zonder donut. Maar niet zonder ambulance. Dus wij werken gewoon door.
En een GGD die failliet gaat zie ik niet snel gebeuren eerlijk gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
stylezzz schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 13:33:
Poeh, het is ook al lang geleden hoor. langer dan 25 jaar in ieder geval :) Ik zeg ook niet dat er een mega magazijn achter de winkel was, maar er was wel degelijk opslag. Je kon dan ook nog wel eens aan een medewerker in de winkel vragen of er toevallig nog 'product X' was wat helaas niet meer in de winkel lag. Men ging dan even achter kijken en soms kwam men dan wel terug met een colli om het meteen even af te vullen. Tegenwoordig kijken ze je raar aan als je dat vraagt.... Het vak is toch leeg? Dan is het op.... Nee, ik heb het niet nog ergens liggen. :P
Haha ja oké, maar dat zegt niets over het bestaan van het magazijn. Het verhaal van de medewerker die geen zin heeft om in het magazijn te kijken is al zo oud als de magazijnen zelf. :D

Qua beschikbaarheid van navulling is niet heel veel veranderd, hooguit betere voorspelling, maar het plaatje past wel goed in de klantvriendelijkheid en daarmee het topic. Zeker bij sommige ketens/filialen merk je echt dat de behulpzaamheid van de medewerker tot aan het absolute nulpunt gedaald is, het is bijna een soort doe-het-zelf-magazijn geworden.
Op zich ook wel weer sneu voor die paar medewerkers die dat nog wel in zich hebben, want omdat de klanten er ook niet meer op rekenen is er überhaupt nog weinig contact. Ik merk dat ik het altijd nog wel leuk vind wanneer het personeel daadwerkelijk interactie met de klanten heeft, we zijn toch mensen. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tJa je zegt niet waarom de landbouw in de VS zo duur is en amper goed loopt. ;)
Misschien is het hier wel goed omdat wij de grootschalige EU-landbouwsubsidies hebben in ons werelddeel..?

En wat weet je van Japan, ik ben niet op de hoogte dat ze daar amper landbouwgrond zouden hebben...

[ Voor 15% gewijzigd door Sjah op 10-10-2024 19:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Sjah schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 18:43:
Laten we maar weer ontopic gaan @Dr. Strangelove je noemt (Japanse) Ramen..

Ramen tenten zie je in Amsterdam (en uiteraard meer steden in de Benelux) steeds meer, en ik heb het paar maal gegeten, tis lekker, zoals je zegt gezond en heeft een eerlijke prijs. Van mij mag deze ontwikkeling doorgaan.
Ramen an sich is niet gezond of ongezond, het gaat er om wat je erbij kiept. Net als bij een broodje, wrap, rijst of pasta. Ook daar kan je veel vlees of vette spullen bij kiezen, of een curry/saus met veel vet en koolhydraten.
Het probleem van de consument zit hem meer in het feit dat ze liever het ongezonde kiezen, want daar gaat je lichaam zo 'lekker' op.
Ik ben ook groot voorstander van een lekker gevarieerd aanbod, maar je ziet het hier altijd 'verwesteren' richting een minder gezonde variant.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
De gemiddelde ramen bowl die je bestelt in Japan is wel gezonder dan de gemiddelde maaltijd van McDonald’s waar ook ter wereld denk ik ;)

Je kan alle basis ingrediënten met gezonde en ongezonde dingen aanvullen of klaarmaken, dat lijkt me obvious ja. Maar je hoeft maar naar het formaat van de gemiddelde Japanner te kijken en dan de gemiddelde Amerikaan er naast te zetten om te zien dat de eetgewoontes anders zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dr. Strangelove schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 19:54:
De gemiddelde ramen bowl die je bestelt in Japan is wel gezonder dan de gemiddelde maaltijd van McDonald’s waar ook ter wereld denk ik ;)

Je kan alle basis ingrediënten met gezonde en ongezonde dingen aanvullen of klaarmaken, dat lijkt me obvious ja. Maar je hoeft maar naar het formaat van de gemiddelde Japanner te kijken en dan de gemiddelde Amerikaan er naast te zetten om te zien dat de eetgewoontes anders zijn.
In Japan heerst ook gewoon een andere cultuur qua eten en gezondheid. Echter ging het onderhand over ramen uit Amsterdam en ik adviseer om niet blind te geloven dat alles bij zo'n tent exact zo is als in Japan. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:08

Fiber

Beaches are for storming.

Gonadan schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 20:02:
[...]

In Japan heerst ook gewoon een andere cultuur qua eten en gezondheid. Echter ging het onderhand over ramen uit Amsterdam...
En ik maar denken dat het over deze ramen in Amsterdam ging...:

Afbeeldingslocatie: https://media.at5.nl/images/439242.4f3a00a.webp?width=1600&ratio=3:1&quality=70

Daar is, soort van on topic, ook niet heel veel meer van over geloof ik... O-)

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sjah

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
Dr. Strangelove schreef op donderdag 10 oktober 2024 @ 19:54:

We moeten Japans streetfood ook niet overschatten qua gezondheid. Ze frituren daar echt heel veel. Het zijn eerder de hoeveelheid waardoor Japanners dunner zijn (en er zijn overigens oom heel veel dikke Japanners).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Ondertussen bij de zuiderburen...toch wel degelijk een verlies.

nieuws: Belgische computerwinkel Tones stopt begin december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
stylezzz schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 19:55:
[...]

Eigenlijk doet GenZ nu eindelijk wat vorige generaties altijd zo leuk vonden om te zien in andere landen maar het terug van vakantie in eigen land niet deden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Frame164 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 16:17:
[...]

Eigenlijk doet GenZ nu eindelijk wat vorige generaties altijd zo leuk vonden om te zien in andere landen maar het terug van vakantie in eigen land niet deden.
Alleen zijn in andere landen de prijzen er vaak ook naar om dat te doen.
Horeca is hier erg duur.

Dus waar doen ze het van?
Want een huis kunnen ze niet kopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

sambalbaj schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 16:22:
[...]

Ehhh... kwestie van prioriteiten...

Als je jarenlang (duur) uit eten gaat, dan kun je ook niet sparen voor zaken als een eigen huis.
Dat deden wij vroeger dus wel. :Y
dat sparen dus

Noem me ouderwetsch, maar als jarenlang zorgvuldig met je geld omgaat en het niet iedere keer direct uitgeeft, kun je op langere termijn dingen bekostigen, die anders niet mogelijk zouden zijn.
Dus niet LOL met YOLO en verbras het maar. Maar lekker ouderwetse zuinig leven, dan heb je daar later profijt van. ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +15 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Vergeet niet dat je vroeger een huis bij een pakje boter kreeg en de huizenprijzen nu sneller stijgen dan elk persoon tegenop kan sparen. Dat wordt meestal even vergeten door de boomers.

Nog nooit waren huizen zo duur, gemiddelde verkoopprijs 468.000 euro - https://nos.nl/l/2527358

Met 2 modale salarissen krijg je een huis al niet meer gefinancierd.
Het enige waar je op kan sparen is het 20% overbieden. Wat ook debiel is dat het nodig is tegenwoordig.
De huizenmarkt is gewoon compleet verziekt.
Daarbij zijn enorm veel eengezinswoningen bezet door senioren omdat ook die doorstroom naar seniorenwoningen stokt.
En die senioren gebruiken nog geen 10% meer van het huis.
Het hele systeem is vastgelopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 07:10
sambalbaj schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 16:22:
[...]

Alleen zijn in andere landen de prijzen er vaak ook naar om dat te doen.
Horeca is hier erg duur.

Andere prioriteiten zoals geen auto nemen, later uit huis gaan dan de ouders, minder kroegen en veel later aan kinderen beginnen. Mijn ouders beide halvewege de 60 hadden een auto in de jaren 80, zaten ieder weekend in de kroeg en gingen op hun 18e al uit huis.

Overigens gaan de meeste Gen Z niet iedere week uit eten, dat is weer zo'n vooroordeel van boomers.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dennis1812 schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 16:42:
Vergeet niet dat je vroeger een huis bij een pakje boter kreeg en de huizenprijzen nu sneller stijgen dan elk persoon tegenop kan sparen. Dat wordt meestal even vergeten door de boomers.
Lekker overdrijven is ook een kunst. :-(
35 jaar geleden moest ik ook sappelen en van tevoren sparen voordat ik een huis kon kopen...
op m'n 15de al begonnen met een klein spaarplan bij een financiële instelling. Gelukkig hadden de grootgraaiers toen nog niet het woekeralgoritme uitgerold
En het tweede huis wat we kochten kende ook een jarenlang financieel voorbereidingstraject. En dan moet je idd jarenlang andere dingen laten c.q. niet doen op financieel gebied.
De huizenmarkt is gewoon compleet verziekt.
Correct. En door wie/wat komt dat? Ik bedoel maar... :X ;w
En die senioren gebruiken nog geen 10% meer van het huis.
Ook BS. Oversimplificatie. ;w
Het hele systeem is vastgelopen.
Helaas, een waar woord. Maar daar waren we met z'n allen bij. En we lieten en laten het gebeuren.

[ Voor 7% gewijzigd door ehtweak op 13-10-2024 17:00 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 00:35
ehtweak schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 16:58:
[...]

Lekker overdrijven is ook een kunst. :-(
Als ik de verhalen van mijn ouders hoor, dan was het vroeger echt een stuk eenvoudiger om een huis te kopen.. _O-

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

En de prijzen waren echt fors, fors, fors lager. Zelfs als je loonverschil en inflatie meeneemt.

Vroeger kocht je een prima woning op 1 salaris. Als je met dat idee aankomt bij de bank lachen ze je uit en mag je je koffie teruggeven en vertrekken.

Met name de boomers waren erbij om het systeem te verzieken overigens. Immers hadden de starters van nu simpelweg nog geen stemrecht toen de afbraak van de huizenmarkt werd ingezet.

En nu het tij keren is enorm lastig.

En dat je niet geloofd dat vele eengezinswoningen bezet zijn door niet gezinnen maar met name ouderen is prima. Al komt het wel terug in nagenoeg elk bericht over de huizenmarkt. Dat de doorstroming stil ligt waardoor je niet naar een grotere woning kan en dus in een appartement of bij pappa/mamma blijft en dus ook geen gezin kan starten wegens ruimtegebrek.

Ik zuig het niet uit mn duim. Ik snap dat boomers en senioren dit niet willen horen. Maar uiteindelijk moeten de generaties na de boomers wel de shit opruimen. Van huizenmarkt tot milieu en klimaat tot elke andere crisis die er is.
Ook de crisissen die 30 jaar geleden al aangekondigd zijn. Klimaatverandering wisten we al lang. Maar er iets aan doen? Nee bedankt. Dat doen de kindjes ooit wel.

Maargoed we gaan wel erg off topic.

Welke winkel zal er als volgende omvallen?

[ Voor 68% gewijzigd door Dennis1812 op 13-10-2024 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _JGC_
  • Nu online
franssie schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 18:52:
[...]

Ooit koffie gedronken in Amerika? Daar was het wel een verbetering. Een ja ik koop er wel eens koffie omdat het een van de weinige zaken is die filterkoffie verkoopt. Een die is best redelijk zolang je die puur drinkt.
Canada. Emmer koffie voor een paar dollar, free refill.
Laat die refill maar zitten, die emmer hoeft ook niet leeg.

Kwantiteit boven kwaliteit, met alles daar.

Maargoed, nou loop ik niet warm voor automatenkoffie, laatste vakantie vond ik de filterkaffe bij de wegrestaurants en broodjeszaken in Duitsland gewoon een uitkomst.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

GioStyle schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 17:10:
[...]

Als ik de verhalen van mijn ouders hoor, dan was het vroeger echt een stuk eenvoudiger om een huis te kopen.. _O-
Ik weet niet in welke tijd zij een huis kochten, maar ik kon in 1980 als maximale hypotheek 80% van de executie waarde krijgen. (De executiewaarde was ongeveer 90% van de verkoop waarde.) ik moest dus ongeveer 30% eigen geld sparen voor ik kon kopen. En dan stond de rente (13.2%) voor 5 jaar vast.
Als de waarde van het huis zou dalen en de waarde zakte onder de executiewaarde dan werd de hypotheek niet verlengd.
Oeps en toen kwam er een huizen crisis. Een tikje erger dan dat dipje in 2008.
Ik heb 5 jaar lang ongeveer iedere cent die ik had extra moeten aflossen.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GioStyle
  • Laatst online: 00:35
Ortep schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 17:47:
[...]

Ik weet niet in welke tijd zij een huis kochten, maar ik kon in 1980 als maximale hypotheek 80% van de executie waarde krijgen. (De executiewaarde was ongeveer 90% van de verkoop waarde.) ik moest dus ongeveer 30% eigen geld sparen voor ik kon kopen. En dan stond de rente (13.2%) voor 5 jaar vast.
Als de waarde van het huis zou dalen en de waarde zakte onder de executiewaarde dan werd de hypotheek niet verlengd.
Oeps en toen kwam er een huizen crisis. Een tikje erger dan dat dipje in 2008.
Ik heb 5 jaar lang ongeveer iedere cent die ik had extra moeten aflossen.
Gaat om dezelfde periode, en mijn ouders hebben echt een heel andere beleving. Kan zijn, omdat mijn ouders destijds beiden "fulltime' werkten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ortep
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

Ortep

Soylent Green is People!

GioStyle schreef op zondag 13 oktober 2024 @ 18:01:
[...]

Gaat om dezelfde periode, en mijn ouders hebben echt een heel andere beleving. Kan zijn, omdat mijn ouders destijds beiden "fulltime' werkten.
Wij ook, maar we konden toen alleen op één enkel salaris een hypotheek krijgen.

Het voordeel was wel dat we dat tweede salaris konden gebruiken om af te lossen. Maar de waarde van mijn huis daalde van 159K tot 105K. Probeer dat maar eens extra af te lossen binnen 5 jaar en een rente van boven de 13%
We moesten echt iedere cent omdraaien. Her scheelt al enorm als jouw ouders bv in 1983 een huis kochten. Dat was ongeveer het dieptepunt van de crisis. Wij kochten bijna op de top.

[ Voor 13% gewijzigd door Ortep op 13-10-2024 18:33 ]

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:De volgende die iets over de huizenmarkt wilt bediscussiëren mag dit in Ontwikkelingen op de huizenmarkt - Deel 7 doen. Dan kunnen we het hier bij de zonsondergang van fysieke winkels houden.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J_C_W
  • Registratie: December 2020
  • Niet online
In Utrecht stond maandenlang aangekondigd dat erotische webwinkel EasyToys een fysieke winkel zou openen in winkelcentrum Overvecht. Nu is de aankondiging verdwenen en staat het pand weer in de verhuur zonder dat er ooit activiteit heeft plaatsgevonden. Nu vond ik de locatie al niet erg voor de hand liggen voor zo'n winkel. Ze gaan wel hun producten ook bij het Kruidvat verkopen, doen ze al bij de Hema, en die zitten daar ook. Ze hebben wel fysieke winkels geopend in Groningen en Den Haag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Kruidvat verkocht al best veel qua sextoys etc. dus dan gaan ze concurreren tegen eigen merk? Ben benieuwd hoe dat uitpakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
J_C_W schreef op woensdag 16 oktober 2024 @ 21:34:
In Utrecht stond maandenlang aangekondigd dat erotische webwinkel EasyToys een fysieke winkel zou openen in winkelcentrum Overvecht. Nu is de aankondiging verdwenen en staat het pand weer in de verhuur zonder dat er ooit activiteit heeft plaatsgevonden. Nu vond ik de locatie al niet erg voor de hand liggen voor zo'n winkel. Ze gaan wel hun producten ook bij het Kruidvat verkopen, doen ze al bij de Hema, en die zitten daar ook. Ze hebben wel fysieke winkels geopend in Groningen en Den Haag.
Ik ben benieuwd hoe dit een toevoeging met de online shop, tenzij de showroommodellen mag uitproberen in de winkel... :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:08
spijkerhoofd schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 06:08:
Ik ben benieuwd hoe dit een toevoeging met de online shop, tenzij de showroommodellen mag uitproberen in de winkel... :+
Het concept 'pashokje' krijgt opeens een heel andere dimensie... :P

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
Tot op heden had je de zonsondergang van de fysieke winkel, maar is hier inmiddels niet een tegenbeweging bij aan het ontstaan? Bij voorkeur heb ik iets meteen in handen, juist omdat de pakket bezorging steeds trager en rommeliger verloopt. Dit hoor ik van steeds meer mensen.

Oké, binnensteden waar je met de auto van de straat gepest wordt en waar je bijna een lening moet afsluiten om een uur te parkeren hebben daarmee hun beste tijd gehad. Maar ik zie hele grote drukte rond winkelcentra met gratis parkeren buiten de binnenstad, maar nog wel in de stad.

Juist zaken als de Hema, maar ook banket bakkers, chocolatiers, goede groente zaken en kwaliteit slagers met een breder assortiment etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
ucsdcom schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 13:04:
Tot op heden had je de zonsondergang van de fysieke winkel, maar is hier inmiddels niet een tegenbeweging bij aan het ontstaan? Bij voorkeur heb ik iets meteen in handen, juist omdat de pakket bezorging steeds trager en rommeliger verloopt. Dit hoor ik van steeds meer mensen.

Oké, binnensteden waar je met de auto van de straat gepest wordt en waar je bijna een lening moet afsluiten om een uur te parkeren hebben daarmee hun beste tijd gehad. Maar ik zie hele grote drukte rond winkelcentra met gratis parkeren buiten de binnenstad, maar nog wel in de stad.

Juist zaken als de Hema, maar ook banket bakkers, chocolatiers, goede groente zaken en kwaliteit slagers met een breder assortiment etc.
De Mall of the Netherlands loopt ook zeer goed, juist door betaalbaar parkeren en vroeger zelfs gratis. Ik denk dat er meer Malls gebouwd word door Nederland heen dat het forse problemen kan geven aan binnensteden van grote maar dure steden qua parkeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SkiFan
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:02
Daarom sturen veel steden er ook op om dit soort ontwikkelingen tegen te gaan. Dat gezegd hebbende, we gaan toch wel meerdere keren per jaar naar Centro Oberhausen.

Jurist in zijn vrije tijd, IT'er van beroep.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Zat gisteren in de bios Beetlejuice Beetlejuice te kijken. Zat voor de kenners van de originele film een voor dit topic relevant ‘blink and you’ll miss it’ grapje in: De hardware store uit de eerste film was veranderd in een coffee shop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
SkiFan schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:24:
Daarom sturen veel steden er ook op om dit soort ontwikkelingen tegen te gaan. Dat gezegd hebbende, we gaan toch wel meerdere keren per jaar naar Centro Oberhausen.
Het gemak en de aantrekkingskracht voor de consument is wel duidelijk. Alleen wat moeten we dan met die stadscentra aan die leeg komen te staan....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
stylezzz schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:13:
[...]

Het gemak en de aantrekkingskracht voor de consument is wel duidelijk. Alleen wat moeten we dan met die stadscentra aan die leeg komen te staan....
offtopic:
Woningen van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
M.i. niet off-topic. Er is op zich helemaal niets vreemds aan zo'n ontwikkeling en past prima ins deze discussie. Een stadscentrum met vooral winkels is eigenlijk slechts iets van pak m beet de laatste 60 jaar. Daarvoor waren er nog geen grote winkelgebieden en woonde er gewoon veel mensen in de binnensteden. Toen er moderne buitenwijken met meer ruimte kwam trokken mensen uit de binnensteden weg en kwamen er grootwinkelbedrijven waardoor binnensteden een andere functie kregen. De vraag naar de typische grootwinkelbedrijven is ondertussen aan het verdwijnen dus js het helemaal niet gek.om binnensteden weer een woonfunctie te geven, afgewisseld met horeca en convenience supermarktjes en mogelijk wat speciaalzaken waar mensen bewust naar toe gaan. Al zullen dan ook veel gemeentebesturen anders moeten gaan denken. Ik weet niet hoe het elders gaat maar hier is het bestuur nog altijd een beetje terughoudend met het geven van vergunning voor woningbouw, men hoopt nog steeds op nieuwe winkels die de leegstaande panden van V&D en dergelijke gaan opvullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
Dr. Strangelove schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 19:07:
Zat gisteren in de bios Beetlejuice Beetlejuice te kijken. Zat voor de kenners van de originele film een voor dit topic relevant ‘blink and you’ll miss it’ grapje in: De hardware store uit de eerste film was veranderd in een coffee shop :)
Er wordt ondertussen een beetje de draak mee gestoken maar economisch gezien is het helemaal niet verkeerd on meer horeca te hebben ipv winkels die spullen verkopen. Op de koffie en thee na zijn veel producten gemaakt van regionale ingrediënten en al het geld wat wordt binnengehaald blijft grotendeels in de regio. Bij winkels die spullen verkopen gaat een groot deel van de opbrengsten naar buitenlandse multinationals (zowel de investeerders als de leveranciers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Frame164 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 20:07:
[...]

M.i. niet off-topic. Er is op zich helemaal niets vreemds aan zo'n ontwikkeling en past prima ins deze discussie. Een stadscentrum met vooral winkels is eigenlijk slechts iets van pak m beet de laatste 60 jaar. Daarvoor waren er nog geen grote winkelgebieden en woonde er gewoon veel mensen in de binnensteden. Toen er moderne buitenwijken met meer ruimte kwam trokken mensen uit de binnensteden weg en kwamen er grootwinkelbedrijven waardoor binnensteden een andere functie kregen. De vraag naar de typische grootwinkelbedrijven is ondertussen aan het verdwijnen dus js het helemaal niet gek.om binnensteden weer een woonfunctie te geven, afgewisseld met horeca en convenience supermarktjes en mogelijk wat speciaalzaken waar mensen bewust naar toe gaan. Al zullen dan ook veel gemeentebesturen anders moeten gaan denken. Ik weet niet hoe het elders gaat maar hier is het bestuur nog altijd een beetje terughoudend met het geven van vergunning voor woningbouw, men hoopt nog steeds op nieuwe winkels die de leegstaande panden van V&D en dergelijke gaan opvullen.
Je zit natuurlijk ook wel met de eigenaars (bijv. Wereldhave enz enz.) te kijken die graag hun investeringen terug verdienen met de verhuur van hun eigendommen. Je hebt helemaal gelijk wat betreft de behoefte aan winkelruimte... maar het proces om een en ander om te vormen naar woningbouw is een proces wat vele jaren in beslag gaat nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[...]

Het maakt de binnenstad ook gewoon leefbaarder als er niet alleen maar grote winkels zitten die na 18:00 uur dicht zijn met als gevolg dat binnensteden 's avonds uitgestorven zijn. Een mix van bewoning en kleinschalige commerciële activiteiten die gericht zijn op een bewoonbare binnenstad vergroot ook sociale veiligheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Ik woon in Assen en daar is deze ontwikkeling al enigszins gevorderd. Veel voormalige winkelpanden zijn en worden tot appartementen verbouwd. De gemeente maakt het winkelgebied ook bewust kleiner om wat er is meer te concentreren.

Ben wel benieuwd wat het effect is. Koopavond is hier vooralsnog een dooie boel, rond de markt is het wel gezellig met restaurantjes en kroegjes maar alles daarbuiten is heel stil. Veel kleine winkels zijn dus ook dicht op koopavond omdat het niet uit kan. Wat natuurlijk ook een vicieuze cirkel is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 06:48
Frame164 schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 20:09:
[...]

Er wordt ondertussen een beetje de draak mee gestoken maar economisch gezien is het helemaal niet verkeerd on meer horeca te hebben ipv winkels die spullen verkopen. Op de koffie en thee na zijn veel producten gemaakt van regionale ingrediënten en al het geld wat wordt binnengehaald blijft grotendeels in de regio. Bij winkels die spullen verkopen gaat een groot deel van de opbrengsten naar buitenlandse multinationals (zowel de investeerders als de leveranciers).
Economisch gezien dragen horeca/koffiehutjes heel weinig bij aan de bv nl. Extreem arbeidsintensief en lage arbeidsproductiviteit. Wat dat betreft kunnen die schaarse resources beter in een fabriek spulletjes in elkaar zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 14-09 16:49
stylezzz schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 20:37:
[...]
Je zit natuurlijk ook wel met de eigenaars (bijv. Wereldhave enz enz.) te kijken die graag hun investeringen terug verdienen met de verhuur van hun eigendommen. Je hebt helemaal gelijk wat betreft de behoefte aan winkelruimte... maar het proces om een en ander om te vormen naar woningbouw is een proces wat vele jaren in beslag gaat nemen.
Een Wereldhave zal ook niet zo snel beschikbare 'winkelruimte' (tegenwoordig doen ze meer dan alleen winkels; full-service om de klant te voorzien in de dagelijkse behoeften anders dan puur 'retail'; denk aan sportcentrum, huisarts, apotheek, gym, etc) omzetten. Kijk, als je winkelcentrum een extra laag heeft, dan is het een een ander verhaal om daar iets mee te doen.

Onderstaande afbeelding geeft de trend aan van herpositionering van vastgoed. Herbestemming en conversie van gebouwen om de volgende hoogste en beste toepassing te vinden, om retrofit kapitaalinvesteringen te rechtvaardigen, worden breed verwacht, waarbij kantoor- naar residentiële conversies de weg effenen. Zodra de minder complexe enkelvoudige conversies zijn benut, zullen we de ware omvang van het probleem met vastzittende activa beginnen te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/is2uA6_Paytx8zt1uTwnmR2ieRc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wHDdIYH0erlLOYjUoss857Zo.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Er is op zich helemaal niets vreemds aan zo'n ontwikkeling en past prima ins deze discussie. Een stadscentrum met vooral winkels is eigenlijk slechts iets van pak m beet de laatste 60 jaar.
Echte stadscentra zullen altijd mensen blijven trekken: Utrecht en Amsterdam zijn een toeristenmagneet, enorm veel horeca en af en toe een leuke winkel.

Daarnaast heb je hoogwaardige mega-malls als Hoog Catherijne en Mall of the Netherlands. Het ouderwetse dagje winkelen vooral gericht op vrouwen. Dat loopt ook gewoon goed.

Aan de andere kant heb je het lokale winkelcentrum: een paar supermarkten, bakker, groenteboer, slager, readshop, kruidvat en tegenwoordig ook een Hema. Dichtbij, makkelijk parkeren en goed voor bijna alle dagelijkse boodschappen.

Alles daartussenin is imo net-niet, kan net zo makkelijk online. Niet onderscheidend genoeg, te weinig vermaak of horeca. Geen bijzondere plek om te zijn. Al die middelgrote steden kan je ombouwen, als de lokale politiek kan accepteren dat hun stad niet bijzonder genoeg (meer) is... >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Holzschuh
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 07:22
spijkerhoofd schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 16:02:
[...]

De Mall of the Netherlands loopt ook zeer goed, juist door betaalbaar parkeren en vroeger zelfs gratis. Ik denk dat er meer Malls gebouwd word door Nederland heen dat het forse problemen kan geven aan binnensteden van grote maar dure steden qua parkeren.
Met de aversie tegen logistieke blokkendozen (waar die centra toch op lijken) aan de ene kant en angst voor leegloop van hun centrum aan de andere kant zal menig gemeentebestuur hier niet snel meer aan meewerken.

Gelukkig wordt in mijn dorp het idee van een winkelcentrum ondertussen losgelaten. Veel bestaande panden in het hart worden (of zijn) gesloopt en daar komt straks veel ruimte voor terug met wonen en beperkt winkelruimte. Hebben er zelfs een veel te fancy promotiefilmpje van gemaakt :*)

https://www.brunssum.nl/b...ssum_een_nieuw_groen_hart

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Holzschuh schreef op vrijdag 18 oktober 2024 @ 08:24:
[...]

Met de aversie tegen logistieke blokkendozen (waar die centra toch op lijken) aan de ene kant en angst voor leegloop van hun centrum aan de andere kant zal menig gemeentebestuur hier niet snel meer aan meewerken.

Gelukkig wordt in mijn dorp het idee van een winkelcentrum ondertussen losgelaten. Veel bestaande panden in het hart worden (of zijn) gesloopt en daar komt straks veel ruimte voor terug met wonen en beperkt winkelruimte. Hebben er zelfs een veel te fancy promotiefilmpje van gemaakt :*)

https://www.brunssum.nl/b...ssum_een_nieuw_groen_hart
Grote gemeentes misschien niet, maar kleinere gemeentes zoals eerder gemeente Leidschendam zou het interessant kunnen zijn. Gemeentes als Woerden of Haarlemmermeer zijn prima locaties voor een nieuwe mall en kunnen het lastig maken voor steden als Haarlem, Alkmaar Utrecht.

Haarlemmermeer heeft al ervaring met een grote woonboulevard in Cruquius.

Dat er een aversie is tegen blokkendozen vind ik hypocriet want tegelijkertijd willen veel consumeren en zelfs met stadcentra's ontkom je niet aan deze blokkendozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
hoevenpe schreef op donderdag 17 oktober 2024 @ 23:32:
[...]

Echte stadscentra zullen altijd mensen blijven trekken: Utrecht en Amsterdam zijn een toeristenmagneet, enorm veel horeca en af en toe een leuke winkel.
Mee eens. In de paar grote steden die we hebben zullen winkels, ook grote winkels, blijven bestaan. Je ziet het bijvoorbeeld aan wat de Bijenkorf heeft gedaan. Winkels in de kleinere steden gesloten en alleen in de grote steden nog winkels. En er zullen nog wel meer volgen die dat doen (zo gaat Primark de winkel in Dordrecht sluiten omdat ze in Rotterdam de flagshipstore hebben geopend. Veel mensen zullen het ook niet erg vinden om naar een grote stad te gaan om te "winkelen"/funshoppen. De grootste impact op de veranderingen zal in de provinciesteden zijn. En daar is het tegelijkertijd weer makkelijker om de woonfunctie terug te brengen naar het stadscentrum.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:56

Vliegvlug

Flight Simple

Gisteren een ervaring wat voor mij het gevoel geeft dat fysieke winkels zichzelf haast wel bewust in de vingers snijden:
Ik had 3 vouwkratjes nodig dus op naar het lokale Blokker filiaal, online voorraadstatus gaf “beperkte voorraad” aan.

Kom ik daar aan om een praktisch volledig leeg schap aan te treffen waar de verschillende vouwkratten horen te liggen en het betreffende model wat ik wilde was er helemaal niet. :'(

Medewerker gevraagd die aangeeft dat ze hopelijk met de volgende bestelling weer binnen komen en dat beperkte voorraad blijkbaar een euformisme is voor op. :/

En het was ook niet zo dat een klant net het hele schap had leeggekocht, blijkbaar is de levering van voorraad niet consistent.
Maar ik kon wel zelf online bestellen en dan zou het er maandag hopelijk zijn.

Dus thuis maar online gaan zoeken om er achter te komen dat bol.com die kratten nu in de aanbieding heeft; €13,59 ipv €16,73 terwijl de Blokker €17,99 vraagt. Dus was ik €40,77 ipv €53,97 kwijt. €13,20 verschil! Daar had ik bijna een extra krat voor gekregen bij bol .

Als ze zoiets simpels als de voorraad in hun schappen al niet op pijl kunnen houden, - lijkt me toch core business voor een fysieke winkel -, dan loop je in dit geval dus niet alleen een verkoop in je lokale winkel mis maar als gevolg daarvan ook een complete verkoop. Want dan was ik niet online gaan zoeken om bij een goedkopere online winkel uit te komen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• spijkerhoofd
Vliegvlug schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 11:48:
Gisteren een ervaring wat voor mij het gevoel geeft dat fysieke winkels zichzelf haast wel bewust in de vingers snijden:
Ik had 3 vouwkratjes nodig dus op naar het lokale Blokker filiaal, online voorraadstatus gaf “beperkte voorraad” aan.

Kom ik daar aan om een praktisch volledig leeg schap aan te treffen waar de verschillende vouwkratten horen te liggen en het betreffende model wat ik wilde was er helemaal niet. :'(

Medewerker gevraagd die aangeeft dat ze hopelijk met de volgende bestelling weer binnen komen en dat beperkte voorraad blijkbaar een euformisme is voor op. :/

En het was ook niet zo dat een klant net het hele schap had leeggekocht, blijkbaar is de levering van voorraad niet consistent.
Maar ik kon wel zelf online bestellen en dan zou het er maandag hopelijk zijn.

Dus thuis maar online gaan zoeken om er achter te komen dat bol.com die kratten nu in de aanbieding heeft; €13,59 ipv €16,73 terwijl de Blokker €17,99 vraagt. Dus was ik €40,77 ipv €53,97 kwijt. €13,20 verschil! Daar had ik bijna een extra krat voor gekregen bij bol .

Als ze zoiets simpels als de voorraad in hun schappen al niet op pijl kunnen houden, - lijkt me toch core business voor een fysieke winkel -, dan loop je in dit geval dus niet alleen een verkoop in je lokale winkel mis maar als gevolg daarvan ook een complete verkoop. Want dan was ik niet online gaan zoeken om bij een goedkopere online winkel uit te komen.
De blokker heeft inderdaad daar een handje van ja, en het dan gek vinden dat mensen online verder zoeken.

Een aantal jaar geleden was ik bij HIFI Klubben om een tv te bekijken voor mijn vriendin, een doordeweekse dag tussen de middag in mijn pauze. Ik bekijk de tv, ik wilde die kopen in de winkel. Vraag ik of de tv bezorgd kan worden, want woon niet in de stad waar ik werkte, zei die verkoper dat ik hem online moest bestellen en dan bezorgen ze het wel. Ik heb de tv online besteld, bij Coolblue want daar was de tv goedkoper 8)7 |:(

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 07:17
Vliegvlug schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 11:48:

Klinkt als een probleem van een bedrijf in nood. Zo weinig mogelijk op voorraad want dat drukt op de balans. Gevolg is dat jij je kratjes niet hebt gekocht en de volgende keer niet meer teruggaat naar dat filiaal. Niet voor kratjes, maar ook voor andere dingen. Want dan hebben ze andere dingen vast ook niet...

Op deze manier drukken ze zichzelf de vicieuze cirkel in. :/

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

Gr4mpyC3t schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:02:
[...]

Klinkt als een probleem van een bedrijf in nood. Zo weinig mogelijk op voorraad want dat drukt op de balans.
Had me niet gerealiseerd dat het ook een bewuste keuze zou kunnen zijn eigenlijk, dacht gewoon een logistiek of voorraad inventarisatie probleem of incompetentie.
Heb ook geen idee van de financiële gezondheid van Blokker
Gevolg is dat jij je kratjes niet hebt gekocht en de volgende keer niet meer teruggaat naar dat filiaal. Niet voor kratjes, maar ook voor andere dingen. Want dan hebben ze andere dingen vast ook niet...

Op deze manier drukken ze zichzelf de vicieuze cirkel in. :/
Nou inderdaad, spijker op zijn kop. Even binnenlopen ga je, al dan niet onbewust, toch minder snel doen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Vliegvlug schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:27:
[...]

Had me niet gerealiseerd dat het ook een bewuste keuze zou kunnen zijn eigenlijk, dacht gewoon een logistiek of voorraad inventarisatie probleem of incompetentie.

[...]

Nou inderdaad, spijker op zijn kop. Even binnenlopen ga je, al dan niet onbewust, toch minder snel doen
Blokker staat al jaren op omvallen. Desondanks weten ze steeds een gek te vinden die het bedrijf weer opkoopt en dan na een paar jaar is het weer klaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Vliegvlug schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:27:
[...]

Het gaat al jaren niet goed. In 2019 was er al gedonder en begin dit jaar was het weer feest. Ik ben geen bedrijfsdeskundige, maar als je problemen hebt met je cashflow dan zie je altijd dat er op de gekste dingen beknibbeld wordt. Kennelijk dus ook in je voorraad.

Als je niets hebt om te verkopen, dan ga je ook niets verkopen. :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Vliegvlug

Vliegvlug

Flight Simple

@Dennis1812 @Gr4mpyC3t Wist ik niet dat het zo slecht ging met Blokker, al sinds 2014 verlies :X, maar verklaart wel waarom die voorraad zo beperkt is in de winkel maar dat kost dus juist klanten, vicieuze cirkel inderdaad.

Dat ze nog bestaan, je zal er maar werken, lijkt me stressvol die onzekerheid dat je werkgever elk moment om kan vallen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• hoevenpe
Dennis1812 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 12:31:
Blokker staat al jaren op omvallen. Desondanks weten ze steeds een gek te vinden die het bedrijf weer opkoopt en dan na een paar jaar is het weer klaar.
Toch bijzonder, je ziet aan HEMA dat een noodlijdende keten best goed te redden is. Daar loop je met plezier binnen, zitten inmiddels in kleinere buurtwinkelcentra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
hoevenpe schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:10:
[...]

Toch bijzonder, je ziet aan HEMA dat een noodlijdende keten best goed te redden is. Daar loop je met plezier binnen, zitten inmiddels in kleinere buurtwinkelcentra.
Klopt, maar HEMA heeft wel een paar stappen terug in haar ambities moeten doen. Buitenlandse activiteiten zijn zo goed als afgestoten en er zijn flink wat banen geschrapt. Het is weer gaan doen waar het om bekent staat. Namelijk normale producten kopen voor een normale prijs. En dat is best bijzonder!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hoevenpe
Gr4mpyC3t schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:14:
Het is weer gaan doen waar het om bekent staat. Namelijk normale producten kopen voor een normale prijs. En dat is best bijzonder!
Om de hoek, de winkel waar je af en toe zomaar binnenloopt en dingen koopt waarvan je niet wist dat je het nodig had. Action maar dan betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05:00

paQ

Gr4mpyC3t schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:14:
[...]

Klopt, maar HEMA heeft wel een paar stappen terug in haar ambities moeten doen. Buitenlandse activiteiten zijn zo goed als afgestoten en er zijn flink wat banen geschrapt. Het is weer gaan doen waar het om bekent staat. Namelijk normale producten kopen voor een normale prijs. En dat is best bijzonder!
HEMA lijkt idd compleet op te leven.
In vrijwel alle vestigingen die ik zie is het altijd 'druk'.

Was ooit wel anders. En als daar dan (notabene eigen) producten op waren, dan kon je ze online bestellen, en voor 3.50 kosten mocht je ze dan zelf afhalen in de winkel 8)7
Dan sla je de plank ook wel echt volledig mis.

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
hoevenpe schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:10:
[...]

HEMA is uiteindelijk weer zichzelf geworden. Gewoon dagelijks bruikbare producten (eigen merk!) tegen concurrende prijzen. Rookworsten (love it or hate em) , tompoucen, potten en pannen, kinderkleding en ga zo maar door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 16:53
spijkerhoofd schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 11:59:
[...]

De blokker heeft inderdaad daar een handje van ja, en het dan gek vinden dat mensen online verder zoeken.

Een aantal jaar geleden was ik bij HIFI Klubben om een tv te bekijken voor mijn vriendin, een doordeweekse dag tussen de middag in mijn pauze. Ik bekijk de tv, ik wilde die kopen in de winkel. Vraag ik of de tv bezorgd kan worden, want woon niet in de stad waar ik werkte, zei die verkoper dat ik hem online moest bestellen en dan bezorgen ze het wel. Ik heb de tv online besteld, bij Coolblue want daar was de tv goedkoper 8)7 |:(
Ik zou Blokker niet representatief willen noemen voor de hele (fysieke) retail. Al heel lang wordt niet geïnvesteerd in personeel en wordt alles uit de kast gehaald om klanten naar de winkel te krijgen. Het laatste stukje van de klantreis hebben ze echter nog steeds niet in de vingers, en dat is waar de conversie moet plaatsvinden. Een soortgelijke ervaring heb ik met Decathlon: als je naar een artikel zoekt op website kun je met een filter aangeven alleen geïnteresseerd te zijn in artikelen die in de winkel verkocht worden. Handig als je iets even in je handen wilt hebben vóór aankoop. In de winkel blijkt dan dat het door jou begeerde artikel inderdaad in de winkel verkocht wordt, zij het via de website op een terminal aldaar 🙁. Voor niks een reis gemaakt naar de winkel dus ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
bszz schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 13:56:
In de winkel blijkt dan inderdaad dat het door jou begeerde artikel inderdaad in de winkel verkocht wordt, zij het via de website op een terminal aldaar 🙁. Voor niks een reis gemaakt naar de winkel dus ...
Snap dat niet: het hele idee van naar een fysieke winkel gaan is dat je het gelijk mee wilt kunnen nemen, anders had je het wel online gekocht.

Bij HEMA ga je die onderbroek of zak koffiebonen echt niet online bestellen als het uitverkocht blijkt te zijn. Blokker, HEMA en Decathlon lijken meer op de lokale supermarkt dan CoolBlue.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• stylezzz
[...]

Ik zou Blokker niet representatief willen noemen voor de hele (fysieke) retail. Al heel lang wordt niet geïnvesteerd en wordt alles uit de kast gehaald om klanten naar de winkel te krijgen. Het laatste stukje van de klantreis hebben ze echter nog steeds niet in de vingers, en dat is waar de conversie moet plaatsvinden. Een soortgelijke ervaring heb ik met Decathlon: als je naar een artikel zoekt op website kun je met een filter aangeven alleen geïnteresseerd te zijn in artikelen die in de winkel verkocht worden. Handig als je iets even in je handen wilt hebben vóór aankoop. In de winkel blijkt dan inderdaad dat het door jou begeerde artikel inderdaad in de winkel verkocht wordt, zij het via de website op een terminal aldaar 🙁. Voor niks een reis gemaakt naar de winkel dus ...
Decathlon kan ik ook niet helemaal volgen. Ijzersterke formule, en dan ineens je website omgooien naar een soort plaza. Denk dat er iets teveel managementboekjes op tafel zijn gekomen daar.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
stylezzz schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 14:03:
[...]

Decathlon kan ik ook niet helemaal volgen. Ijzersterke formule, en dan ineens je website omgooien naar een soort plaza. Denk dat er iets teveel managementboekjes op tafel zijn gekomen daar.....
Van eigen winkel naar plaza blijft een lastige transitie. Je wordt bekend door bepaalde voordelen en vervolgens ga je een woud van ontransperatie toevoegen waardoor je als organisatie de verwachtingen niet echt meer kan waarborgen. Bol.com, Decathlon, Blokker, allemaal is de ervaring minder geworden. De combinatie met een fysieke winkel helpt ook niet, het overgrote deel van het assortiment van je webwinkel is nooit beschikbaar in de winkel terwijl dat niet evident is bij de zoektocht op de site ( verkocht en verzonden door [ xyz ] ) geeft het echter wel aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Napo schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 14:39:
[...]

Van eigen winkel naar plaza blijft een lastige transitie. Je wordt bekend door bepaalde voordelen en vervolgens ga je een woud van ontransperatie toevoegen waardoor je als organisatie de verwachtingen niet echt meer kan waarborgen. Bol.com, Decathlon, Blokker, allemaal is de ervaring minder geworden. De combinatie met een fysieke winkel helpt ook niet, het overgrote deel van het assortiment van je webwinkel is nooit beschikbaar in de winkel terwijl dat niet evident is bij de zoektocht op de site ( verkocht en verzonden door [ xyz ] ) geeft het echter wel aan.
Exact wat ik bedoel. In het geval van decathlon heb je al een keten van winkels die (denk ik) prima draaien. Waarom zou je dan een plaza willen beginnen? Zoals je zegt... de ervaring voor je klant kan alleen maar minder worden. 'Verkocht en verzonden door xxx' is iets wat bijna niemand ziet, of misschien snapt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Napo schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 14:39:
[...]

Bol.com, Decathlon, Blokker, allemaal is de ervaring minder geworden. De combinatie met een fysieke winkel helpt ook niet, het overgrote deel van het assortiment van je webwinkel is nooit beschikbaar in de winkel terwijl dat niet evident is bij de zoektocht op de site ( verkocht en verzonden door [ xyz ] ) geeft het echter wel aan.
Mijns inziens komt dit enkel voor bij winkels die van oudsher alleen fysieke locaties hadden. Als ze het nou eens omdraaien door de webwinkel aantrekkelijker te maken. Vandaag (of morgen, of zelfs overmorgen) besteld, dan in huis. Altijd. Of kom het ophalen in één van onze winkels.

De focus ligt nog steeds op het binnenhalen van die klanten die door een winkelstraat lopen. Fun fact, dat doen lang niet zo veel mensen meer als vroeger.

Vervolgens maak je de afspraak met je klant dat alles wat ze in de fysieke winkel zien direct kunnen meenemen. Geen showmodellen die alleen online te vinden zijn, enzovoorts. Als het niet te koop is omdat je geen voorraad hebt haal je het showmodel ook weg. Online had je dat als klant al kunnen zien, want je voorraad is up-to-date.

Nou ja... misschien moet ik zelf maar een winkel beginnen. :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Gr4mpyC3t schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 15:35:

Nou ja... misschien moet ik zelf maar een winkel beginnen. :P
Suk6 ermee! :+

Wanneer is de opening (en de zonsondergang)? ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
[...]

Ik zou Blokker niet representatief willen noemen voor de hele (fysieke) retail. Al heel lang wordt niet geïnvesteerd in personeel en wordt alles uit de kast gehaald om klanten naar de winkel te krijgen. Het laatste stukje van de klantreis hebben ze echter nog steeds niet in de vingers, en dat is waar de conversie moet plaatsvinden. Een soortgelijke ervaring heb ik met Decathlon: als je naar een artikel zoekt op website kun je met een filter aangeven alleen geïnteresseerd te zijn in artikelen die in de winkel verkocht worden. Handig als je iets even in je handen wilt hebben vóór aankoop. In de winkel blijkt dan dat het door jou begeerde artikel inderdaad in de winkel verkocht wordt, zij het via de website op een terminal aldaar 🙁. Voor niks een reis gemaakt naar de winkel dus ...
Voor dat laatste zouden ze in de leer kunnen gaan bij sommige DHZ winkels of Ikea. Die geven gewoon aan of een artikel op voorraad is in de winkel. Dan heb natuurlijk nog altijd het risico dat als er een hele kleine voorraad is dat het net is uitverkocht als je er komt, maar daarvoor bieden ze dan weer de optie om het te reserveren. Bij Ikea betaal je daar een paar euro voor en daarvoor halen ze het voor je uit de schappen en kan je het bij de balie afhalen. Ik denk dat de meeste mensen daar geen moeite mee hebben (uiteraard werkt dag niet voor een afwasborstel van 90 cent maar als die niet op voorraad zijn heb je als winkel in huishoudelijke artikelen geen bestaansrecht).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
ehtweak schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 17:27:
[...]

Suk6 ermee! :+

Wanneer is de opening (en de zonsondergang)? ;)
Nooit, als de zon nooit opkomt kan hij ook niet onder gaan (toch?). :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 16:53
Frame164 schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 19:27:
[...]

Voor dat laatste zouden ze in de leer kunnen gaan bij sommige DHZ winkels of Ikea. Die geven gewoon aan of een artikel op voorraad is in de winkel. Dan heb natuurlijk nog altijd het risico dat als er een hele kleine voorraad is dat het net is uitverkocht als je er komt, maar daarvoor bieden ze dan weer de optie om het te reserveren. Bij Ikea betaal je daar een paar euro voor en daarvoor halen ze het voor je uit de schappen en kan je het bij de balie afhalen. Ik denk dat de meeste mensen daar geen moeite mee hebben (uiteraard werkt dag niet voor een afwasborstel van 90 cent maar als die niet op voorraad zijn heb je als winkel in huishoudelijke artikelen geen bestaansrecht).
Een beetje fatsoenlijk voorraadsysteem is gekoppeld aan kassa en webshop. Daarvoor hoef je niet in de leer bij IKEA.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Technician-
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 22:32
Als ik zo door een binnenstad loop vraag ik me altijd af hoe sommige winkels kunnen bestaan.
Van die kleine “deco” winkels, met wat potten enzo, je ziet er bijna nooit iemand naar zo’n tok zal vast minimaal 6K per maand aan vaste kosten * personeel kosten…hoe dan??

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yucon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:07

Yucon

*broem*

Technician- schreef op zondag 20 oktober 2024 @ 20:31:
Als ik zo door een binnenstad loop vraag ik me altijd af hoe sommige winkels kunnen bestaan.
Van die kleine “deco” winkels, met wat potten enzo, je ziet er bijna nooit iemand naar zo’n tok zal vast minimaal 6K per maand aan vaste kosten * personeel kosten…hoe dan??
Pand met eigen geld gekocht door een rijke vent, met als drijfveer dat 'het vrouwtje' ook wat leuks te doen heeft.
Pagina: 1 ... 115 ... 139 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels