De zonsondergang van fysieke winkels

Pagina: 1 ... 114 ... 139 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Sjah schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:35:
https://www.at5.nl/artike...racht-is-achteruit-gegaan

Zie hier een voorbeeld van wat de parkeertarieven doen. Maar wat ze er niet bijzeggen, maar wat ook zo is, dat internet echt wel wat doet natuurlijk.
In succesvolle binnensteden zijn parkeertarieven meestal (veel) hoger dan in de minder succesvolle steden. Er zijn maar weinig mensen die zullen zeggen "Laten we lekker gaan winkelen in Dordrecht, want in Rotterdam en Breda zijn de parkeertarieven hoger.".

Het aanbod is bepalender voor succes dan de parkeerkosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-09 13:09
Dennism schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 09:54:
Misschien zijn de prijzen gewoonweg niet marktconform meer met wat mensen verwachten bij een snackbar.
Bij mij in het dorp heeft 1 van de snackbars een burger van 5.000 euro. Met kaviaar, bladgoud en andere exotische ingrediënten. Wel even 2 weken van te voren bestellen.
Was natuurlijk gewoon een slimme manier van reclame maken, maar ik hoorde wel dat er laatst nog 1 verkocht is aan een tiktokker. Goed getikt ben je dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DDX
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 23:06

DDX

Ach die tiktokker/youtuber verdient dat geld waarschijnlijk direct weer terug door z'n sponsoren.
Niet te druk om maken dus.

https://www.strava.com/athletes/2323035

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:04
Pat911 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:00:
[...]

Bij mij in het dorp heeft 1 van de snackbars een burger van 5.000 euro. Met kaviaar, bladgoud en andere exotische ingrediënten. Wel even 2 weken van te voren bestellen.
Was natuurlijk gewoon een slimme manier van reclame maken, maar ik hoorde wel dat er laatst nog 1 verkocht is aan een tiktokker. Goed getikt ben je dan.
En die tiktokker heeft er weer een paar miljoen views bij omdat ie een burger van 5K heeft gegeten. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stylezzz
Frame164 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 13:45:
[...]

Dat laatste is echt kul. Iedereen heeft tijd om in te kopen. Het is een kwestie van prioriteiten. Niemand werkt 16/7. Mensen maken zichzelf wijs dat ze geen tijd hebben.
Nou, hier lokaal is de weekmarkt op donderdagochtend geloof ik. Dan ben ik toch echt aan het werk..... Boodschappen moeten bij mij savonds of in het weekend gedaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ucsdcom
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-09 23:31
Door de week ben ik te laat thuis om nog iets te kunnen kopen. En tegenover een van mijn werkplekken zit een groot winkelcentrum. Waar je gelukt hebt als je om 17:00 of 17:15 niet al onder rolluiken door moet kruipen om de winkel nog binnen te komen.

Echt vreemd om te zien dat alles in zo'n flink shopping center zo vroeg sluit. En hetzelfde zie je in stadscentra (bijv Den Haag etc.) Veel winkels sluiten al voor 18:00 uur, waardoor het al snel niet zinvol meer is iets in een winkel te gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
ucsdcom schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:43:
Door de week ben ik te laat thuis om nog iets te kunnen kopen. En tegenover een van mijn werkplekken zit een groot winkelcentrum. Waar je gelukt hebt als je om 17:00 of 17:15 niet al onder rolluiken door moet kruipen om de winkel nog binnen te komen.

Echt vreemd om te zien dat alles in zo'n flink shopping center zo vroeg sluit. En hetzelfde zie je in stadscentra (bijv Den Haag etc.) Veel winkels sluiten al voor 18:00 uur, waardoor het al snel niet zinvol meer is iets in een winkel te gaan halen.
De koopavond word al jaren minder en minder populair. De koopzondag heeft dat voor een deel overgenomen. Savonds zit nederland op de bank voor de tv, op de mobiel te shoppen of bij de lokale sportvereniging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pletter
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14-09 09:54
Gewoon een modale werker hier, wij doen altijd Donernetje Donderdag parkeren Amsterdam west 55 cent 5 min.
En Vrijdag ff visje kibbeling of iets anders ook in Amsterdam sloten ossdorp kost het 19 cent 5min.
Waarom dat verschil.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:34
ucsdcom schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 16:43:

Zelf 9 tot 5 werken en dan klagen dat de winkels dezelfde openingstijden hebben.
Vroeger, gingen de vrouwen overdags winkelen, nu "moeten" ze werken.
Veel winkels zijn gewoon niet ingericht voor die nieuwe situatie, nog los van internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
mitsumark schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:22:
[...]

Zelf 9 tot 5 werken en dan klagen dat de winkels dezelfde openingstijden hebben.
Veel winkels zijn gewoon niet ingericht voor die nieuwe situatie, nog los van internet.
Daarom zou je verwachten dat er behoefte zou zijn om winkels savonds langer open te houden. In realiteit is er vanuit de consument die vraag helemaal niet. Supermarkten uitgezonderd uiteraard, die zouden het liefst 24/7 geopend zijn lijkt wel. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:43
stylezzz schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:59:
[...]

Daarom zou je verwachten dat er behoefte zou zijn om winkels savonds langer open te houden. In realiteit is er vanuit de consument die vraag helemaal niet. Supermarkten uitgezonderd uiteraard, die zouden het liefst 24/7 geopend zijn lijkt wel. ;)
In Frankrijk hebben ze dat, toch? Nouja weet niet...
Maar ik ben ergens blij dat het er niet is, zouden mensen s-nachts moeten gaan werken, niet zoveel mensen kunnen tegen een verstoord ritme. Daarnaast denk ik dat het economisch niet haalbaar is, op de vrijdag -en zaterdagnacht misschien na. Wat wel goed zou lopen in de nacht is de AH achter de Dam in Amsterdam, maar veel meer voorbeelden weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22:43

Dennis1812

Amateur prutser

Sjah schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 20:29:
[...]

In Frankrijk hebben ze dat, toch? Nouja weet niet...
Maar ik ben ergens blij dat het er niet is, zouden mensen s-nachts moeten gaan werken, niet zoveel mensen kunnen tegen een verstoord ritme. Daarnaast denk ik dat het economisch niet haalbaar is, op de vrijdag -en zaterdagnacht misschien na. Wat wel goed zou lopen in de nacht is de AH achter de Dam in Amsterdam, maar veel meer voorbeelden weet ik niet.
Genoeg mensen die snachts werken. Die overleven het ook allemaal.
Maar de hele nacht open lijkt mij op 90% van de locaties niet rendabel. Hier is het nu tot 22:00. Ik zou 23:00 fijner vinden. Als ik nog snel iets wil halen voor mn nachtdienst is t altijd haastend.

Grote steden in weekenden tot 5:00 bijvoorbeeld zou ik nog snappen.
Maar in schubbekutteveen heeft het natuurlijk geen enkele zin.
Zolang de shoarmaboer maar open is. Die verkoopt alles onder de toonbank

Volgens mijn dokter ben ik een heel zeldzaam geval. Deal with it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 21:57
Dennis1812 schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 20:32:
[...]

Genoeg mensen die snachts werken. Die overleven het ook allemaal.
Maar de hele nacht open lijkt mij op 90% van de locaties niet rendabel. Hier is het nu tot 22:00. Ik zou 23:00 fijner vinden. Als ik nog snel iets wil halen voor mn nachtdienst is t altijd haastend.

Grote steden in weekenden tot 5:00 bijvoorbeeld zou ik nog snappen.
Maar in schubbekutteveen heeft het natuurlijk geen enkele zin.
Zolang de shoarmaboer maar open is. Die verkoopt alles onder de toonbank
Hier in Utrecht zat een tijdje een AH die elke dag tot 23:59 open was. Dat is getest maar na een jaar ofzo moest het toch weer terug naar 22:00. De reden was dat er in de late uurtjes veel aanloop was voor dingen als chips, red bull, bier, et cetera. Dat gaf vervolgens ook veel overlast (lawaai, mensen op straat, veel draaiende scooters en op de stoep parkerende auto’s) voor omwonenden. Die winkel zat ook praktisch aan een woonwijk, dat helpt niet natuurlijk. Inmiddels zijn hier de meeste AH’s elke dag tot 22:00 open, enkele tot 23:00. De 23:59 is nooit meer teruggekomen. Misschien kon het ook niet uit. Na 23:00’en zag je er niemand even zijn weekboodschappen doen. Wel handjesvol mensen met 2 blikken bier of een sixpack redbull.

Edit: even gecheckt: alleen de TO GO mini ah’s hier zijn tot 23:00, normale tot 22:00. Maar er zit ook één kleine AH in de binnenstad die elke dag 7:30-00:00 open is.

Van mij hoeft het allemaal niet. Het is minder rendabel dus trekt de prijs van álle boodschappen in de AH omhoog (want overdag betaal je hetzelfde als avonds laat).

[ Voor 11% gewijzigd door Valorian op 04-10-2024 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MallePietje
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 14-09 16:38
mitsumark schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:22:
[...]
Het is maar wat je nieuw noemt. Die situatie bestaat al tientallen jaren. In principe mogen winkels ma-za van 6 tot 22 open zijn.

Maar ik begrijp dat het lastig is te schuiven met openingstijden. Bovendien heeft het weinig zin om dat als enige te doen, omdat je dan alsnog weinig mensen trekt. Het is een moeilijke situatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
@Valorian .... huh 2300 uur AH? Dat mag dacht ik niet, super na 2200? Heb je een voorbeeld?

[ Voor 19% gewijzigd door Sjah op 04-10-2024 22:00 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:12
Sjah schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 21:59:
@Valorian .... huh 2300 uur AH? Dat mag dacht ik niet, super na 2200? Heb je een voorbeeld?
Lopen we in Twente toch nog ergens in voorop :) ...

"De winkels in Losser mogen 24 uur per dag, 7 dagen per week geopend zijn."

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Stationsplein 75, 2515 RE Den Haag
Elandstraat 160, 2513 GW Den Haag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
stylezzz schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 18:59:
[...]

Alleen als er genoeg verkocht wordt. Maar mensen gaan niet meer eten als winkels langer open zijn. Er zullen dan ook maar weinig winkels zijn voor wie het rendabel zal zijn om 24/7.open te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Hier in Utrechr. Alleen AH to go’s tot 23:00. Google maar op “openingstijden AH Utrecht”, vrijwel alle to go’s zijn hier tot 23:00. Een AH Neude tot 00:00 (zelfs zondag). Weet niet wat voor AH dat is.misschien zijn de To Go’s formeel geen super en meer een soort kiosk? Zitten veelal ook op stations (maar niet allemaal).

Volgens mij verschilt de wetgeving sowieso per stad toch? Net als zondagopenstelling wel/niet?

[ Voor 21% gewijzigd door Valorian op 04-10-2024 22:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
tJa ToGo, grotere oplichtersforumule ken ik bijna niet, wat is dat nou, je zit op een gewild punt en bent opeens (de toch al dure) AH niet meer... Kan De Gruyter niet terugkomen, daar gingen minder rijke mensen 55 jaar terug graag heen.

[ Voor 23% gewijzigd door Sjah op 04-10-2024 23:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randfiguur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 21:19
Zit denk ik ook een veiligheidsaspect aan die sluitingstijd van 22:00 van bijvoorbeeld AH's. Supermarkten worden best wel vaak overvallen hier in Amsterdam, zeker als het donker is, dus dan moet je ook beveiligers 2 uur langer inhuren. En wat dacht je van het toch al schaarse personeel dat het niet per se ziet zitten om zo laat te werken...

To Go's zijn bijna pin-only (correct me if i'm wrong) en zitten op plekken met reuring/toezicht zoals stations, scheelt een hoop qua veiligheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Sjah schreef op vrijdag 4 oktober 2024 @ 23:16:
tJa ToGo, grotere oplichtersforumule ken ik bijna niet, wat is dat nou, je zit op een gewild punt en bent opeens (de toch al dure) AH niet meer... Kan De Gruyter niet terugkomen, daar gingen minder rijke mensen 55 jaar terug graag heen.
Wat is dan precies het probleem? Er zijn in de steden waar de to go’s zitten toch meer dan genoeg supermarkten? Wie graag de hoofdprijs betaald en/of op zeer late tijdstippen nog iets koopt kan naar de to go. Wie gewoon voor een relatief lage prijs zijn weekboodschappen doet gaat naar een andere supermarkt op een iets normaler tijdstip. Of mis ik iets? Als je in een mini dorpje zit met weinig supers dan snap ik dat de keuze beperkt is. Maar daar zitten meestal ook geen to go’s, dus het lijkt mij niet dat die de normale super verdringen met die “oplichters formule” toch? Of mis ik iets :) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
*knip* Wat minder aannames mag ook wel.

[ Voor 89% gewijzigd door Yorinn op 05-10-2024 23:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Wat een boel aannames. Zucht. Ik heb niet "geld zat" en ik koop zelf ook nagenoeg niets in de AH To Go omdat ze er alleen maar dure dingen hebben die ik niet direct nodig heb en die 500m verder ook voor een normale prijs in een normale supermarkt liggen. Maar ik heb er ook geen probleem mee dat die winkels er zijn voor wie daar wel interesse in heeft. Het aanbod supermarkten in NL (in ieder geval in de grote steden, waar die To Go's zitten) is immers zo groot dat ik niet het idee heb dat dat aanbod schraler of duurder wordt door de komst ván die To Go's. Heb jij dat wel en zo ja hoe ervaar je dat dan? Dat is een oprechte vraag, geen verwijt. Voor er weer nieuwe aannames gedaan worden over mijn positie op het politieke spectrum, mijn vermogen etc ;)

[ Voor 20% gewijzigd door Yorinn op 05-10-2024 23:06 . Reden: Quote weggehaald. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Wat mij betreft mogen de supers op vrijdag en zaterdag wel tot 23:00 open zijn, dat is soms toch wel heel handig.
Maar ben allang blij dat de meeste tot 22:00 open zijn, vroeger waren ze maar tot 20:00 open en sommige zelfs maar tot 19:00, dat was al helemaal amper te doen na werktijd.
Dus we mogen niet klagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02:34
NicoHF schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 00:48:
Maar ben allang blij dat de meeste tot 22:00 open zijn, vroeger waren ze maar tot 20:00 open en sommige zelfs maar tot 19:00, dat was al helemaal amper te doen na werktijd.
Hier gaan ze steeds eerder dicht, 22u werd 21u of 20h. Personeelstekort en/of kosten als hoofdoorzaak.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Valorian
NicoHF schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 00:48:
Wat mij betreft mogen de supers op vrijdag en zaterdag wel tot 23:00 open zijn, dat is soms toch wel heel handig.
Het voelt nu een beetje als "opa vertelt" (ondanks mijn slechts 44 jaar en geen gezin ;) ) maar toch: "Vroeger" (jaren 80-90) in het stadje waar ik opgroeide was alles om 18:00 uur dicht. En op zaterdag om 17:00 uur en op zondag helemaal. Dat gaf overigens altijd een ongekend idiote drukke zaterdag in de winkels, omdat de halve stad dat zijn weekboodschappen nog moest halen ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PolarBear
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Valorian schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 10:05:
[...]

Het voelt nu een beetje als "opa vertelt" (ondanks mijn slechts 44 jaar en geen gezin ;) ) maar toch: "Vroeger" (jaren 80-90) in het stadje waar ik opgroeide was alles om 18:00 uur dicht. En op zaterdag om 17:00 uur en op zondag helemaal. Dat gaf overigens altijd een ongekend idiote drukke zaterdag in de winkels, omdat de halve stad dat zijn weekboodschappen nog moest halen ;)
En maandag om 13:00 pas open (iig veel non-food), donderdagavond koopavond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:16

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Ideaal was dat. Vakken vullen zonder klanten, in één avond de hele winkel ramvol. Koopavond bestond nog niet. Was voor iedereen relaxter. Vullen gaat veel efficiënter en hoeft veel minder tijdens openingstijden waardoor klanten veel meer ruimte hebben.

Toen reageerden mensen ook nog normaal als iets uitverkocht was. Dan kies je een ander merk, of pad je je plannen aan. Maar daar hoef je tegenwoordig niet meer mee aan te komen. Een artikel uitverkocht is een slechte winkel met incapabel personeel.

't Was wel wat gemoedelijker vroeger wat dat betreft. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf
  • Registratie: Juni 2016
  • Laatst online: 20:59

Dwarlorf

Nokando a place near Kathmandu

Er is maar 1 ding hatelijker dan een produkt dat is uitverkocht en dat is als een produkt uit het assortiment wordt gehaald.

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Ja maar ...

To Go is eigenlijk weer geen echte AH.
Maar NS retail dat een label uitbaat.
Personeel is ook van NS retail net als van alle 'ketens' op de stations.
En daarom dus ook de stations openingstijden.

Wikipedia: Horeca en winkels op Nederlandse treinstations

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
  • Laatst online: 01:10
Zo werkt dat ook met tankstations, vluchthavens en pretparken. Gelukkig hoef je er niet te kopen, je kunt ook een paar 100 meter verder naar een normale supermarkt lopen. Of in het geval van een dagje uit zelf de broodjes smeren.

Maar dat doen de meesten niet, want gemak en daar willen mensen kennelijk iets extra’s voor betalen. Prima toch?

Je had een punt gehad als mensen eerst iets bij de AH to Go moeten kopen voordat ze de trein in mogen. :+

[ Voor 7% gewijzigd door Gr4mpyC3t op 05-10-2024 11:35 ]

Have you tried turning it off and on again?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Dwarlorf schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:15:
Er is maar 1 ding hatelijker dan een produkt dat is uitverkocht en dat is als een produkt uit het assortiment wordt gehaald.
Men kan tegenwoordig inderdaad niet meer zo goed om gaan met teleurstelling. Je zin niet krijgen is vaak ook meteen een slechte review.
De consument is wat verwend geraakt en begrip voor elkaar is matig. Ik zou wat dat betreft ook niet graag ondernemer in detailhandel of horeca zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Dat gaf overigens altijd een ongekend idiote drukke zaterdag in de winkels, omdat de halve stad dat zijn weekboodschappen nog moest halen ;)
Thuisbezorgd bestond nog niet, dus je moest wel. Het alternatief was de ouderwetse snackbar van meestal dubieuze kwaliteit of de afhaalchinees... :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
hoevenpe schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:10:
[...]

Thuisbezorgd bestond nog niet, dus je moest wel. Het alternatief was de ouderwetse snackbar van meestal dubieuze kwaliteit of de afhaalchinees... :P
Haha ja. Nu 30 jaar verder is de afhaalchinees bij jongeren wel een beetje uit de gratie, en mensen die klassiek "naar de chinees" gaan om daar met de hele familie te gaan eten zijn ook bijna uitgestorven. Veel van de Chinese restaurants staan al jaren leeg. Wat doen die Chinezen dan nu? Nou, zo'n 40% (cijfers 2019) van de ouderwetse "Hollandse snackbars" is nu in hun handen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

Gonadan schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:02:
[...]

Ideaal was dat. Vakken vullen zonder klanten, in één avond de hele winkel ramvol.
Kan nog steeds natuurlijk. Gewoon na 22:00 gaan vakkenvullen i.p.v. klanten in de weg te gaan lopen tijdens openingstijd.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
hoevenpe schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:10:
[...]

Mwa toen had je wel stuk meer shoarmazaken dan nu.

Maar inderdaad, de zaterdag was een idioot drukke dag in de supermarkt, en trouwens de hele winkelstraat. Al had je al wel geloof ik de meubelboulevards op zondag. En natuurlijk speciale koopgebieden op zondag, zo moest je niet op zondag naar de kooppromenade in Scheveningen gaan, brr wat een gekkenhuis, om nog maar te zwijgen hoe groot de rij was bij foute McDonalds.
Afhaalchinees op zondag was super, je kreeg daar een biertje en zelfs een sigaret, gratiss ja, kom daar nu nog eens om, en kwaliteit was niks dubieus aan.

[ Voor 46% gewijzigd door Sjah op 05-10-2024 12:58 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
evilution schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:34:
[...]

Kan nog steeds natuurlijk. Gewoon na 22:00 gaan vakkenvullen i.p.v. klanten in de weg te gaan lopen tijdens openingstijd.
Ook de schoolgaande jeugd heeft denk ik wel recht op een fatsoenlijke nachtrust....

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

[...]

Gewoon na 22:00 gaan vakkenvullen i.p.v. klanten in de weg te gaan lopen tijdens openingstijd.
Gussie zeg, hoe durven ze! ;)

Al die koningklantjes in de weg lopen, hoe affreus. :+

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
Wat is er oplichterij aan? Jij wilt toch ook beter betaald worden als je iets kunt wat anderen niet kunnen? En als je niet wilt betalen ga je er niet heen en neem je spullen mee. Kan gewoon.

En denk je werkelijk dat De Gruyter nog het zelfde was geweest als ze nu nog hadden bestaan? Waarom denk je dat ze er niet meer zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
[...]

Dat heb ik niet meegemaakt, want zo oud ben ik nog niet.
Dat was dan al helemaal niet te doen, qua drukte en tijden.
Ik vind het nu al bizar druk in de supers op de zaterdag vooral, maar ook doordeweeks, het is gewoon echt altijd druk, maakt niet uit wanneer je komt.
Alleen zaterdag is mega druk.
Behalve in de avond is het rustiger maar dan zijn veel dingen uitverkocht, ik grijp regelmatig mis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
hoevenpe schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 07:28:
[...]

Hier gaan ze steeds eerder dicht, 22u werd 21u of 20h. Personeelstekort en/of kosten als hoofdoorzaak.
Dat is balen.
Bij mij gelukkig niet, maar ik woon wel in de randstad in de drukkere gebied, dat zal ook wel meespelen wellicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyTrip
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:12

FunkyTrip

Funky vidi vici!

Valorian schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 12:25:
Wat doen die Chinezen dan nu? Nou, zo'n 40% (cijfers 2019) van de ouderwetse "Hollandse snackbars" is nu in hun handen.
Op zich wel handig, want meestal kun je er nog steeds chinese afhaal scoren al is het assortiment beperkt ;)

Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MallePietje
  • Laatst online: 14-09 16:38
Gonadan schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:50:
[...]

Men kan tegenwoordig inderdaad niet meer zo goed om gaan met teleurstelling. Je zin niet krijgen is vaak ook meteen een slechte review.
De consument is wat verwend geraakt en begrip voor elkaar is matig. Ik zou wat dat betreft ook niet graag ondernemer in detailhandel of horeca zijn.
Het hangt ook samen met het steeds onpersoonlijker worden van winkelen. Met als hoogtepunt natuurlijk online shoppen. Maar ook in fysieke winkels kennen we meestal het personeel niet.

Met mensen die je niet kent, heb je ook geen relatie te onderhouden. Ik denk dat mensen zich daardoor minder geremd voelen een wat hardere houding aan te nemen.

Vroeger wilde mijn moeder nooit met een tasje van winkel x naar winkel y. Want dan wist de meneer of mevrouw van winkel y dat je ook wel eens kocht bij winkel x. Daar voelde mijn moeder zich niet goed bij. Want ze kenden elkaar. Dat is het andere uiterste, maar we leven nu in een andere tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psychodude
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 21:33
MallePietje schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:25:
[...]

Het hangt ook samen met het steeds onpersoonlijker worden van winkelen. Met als hoogtepunt natuurlijk online shoppen. Maar ook in fysieke winkels kennen we meestal het personeel niet.

Met mensen die je niet kent, heb je ook geen relatie te onderhouden. Ik denk dat mensen zich daardoor minder geremd voelen een wat hardere houding aan te nemen.

Vroeger wilde mijn moeder nooit met een tasje van winkel x naar winkel y. Want dan wist de meneer of mevrouw van winkel y dat je ook wel eens kocht bij winkel x. Daar voelde mijn moeder zich niet goed bij. Want ze kenden elkaar. Dat is het andere uiterste, maar we leven nu in een andere tijd.
Vice versa idem dito.

De klant is koning, gaat al lang nauwelijks tot niet meer op.

Überhaupt zelden dat ik nog in een winkel iets ga kopen. Eén van de uitzonderingen zijn maatpakken. Maar klantgerichtheid, ondanks dat je het hebt over aankopen van grote bedragen, is belabberd.

Afgelopen voorjaar nog eens een soortgelijke winkel in Wenen ingestapt. Klant is koning ervaring als je zou verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FairPCsPlease
  • Registratie: Maart 2018
  • Laatst online: 21:05
[...]

Zondag was vroeger een hele fijne dag om in Amsterdam een wandeling door de stad te maken, omdat het dan rustig was en je wel met aandacht naar de mooie gevels kon kijken en bijzondere dingen je opvielen aan de gebouwen, omdat je niet over de mensen hoefde te lopen, want alle winkels waren zondags dicht en dan was het rustig in het centrum van Amsterdam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bszz
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14-09 16:53
sambalbaj schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 11:27:
[...]

Ja maar ...

To Go is eigenlijk weer geen echte AH.
Maar NS retail dat een label uitbaat.
Personeel is ook van NS retail net als van alle 'ketens' op de stations.
En daarom dus ook de stations openingstijden.

Wikipedia: Horeca en winkels op Nederlandse treinstations
Correctie, NS Retail is franchisenemer van AH en niet van alle ketens is het personeel in dienst van NS.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
FairPCsPlease schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:55:
[...]

Zondag was vroeger een hele fijne dag om in Amsterdam een wandeling door de stad te maken, omdat het dan rustig was en je wel met aandacht naar de mooie gevels kon kijken en bijzondere dingen je opvielen aan de gebouwen, omdat je niet over de mensen hoefde te lopen, want alle winkels waren zondags dicht en dan was het rustig in het centrum van Amsterdam.
Dat was hier in Utrecht ook altijd het geval. Nog tot best lang (utrecht was de laatste van de vier grote steden die overging naar elke week koopzondag). Heerlijk, dat voelde ook altiid even als de dsg voor de Utrechters, want weinig/geen shopping-toeristen.

Met corona kregen we nog heel even een paar van die dagen cadeau. Ik realiseerde mij toen meteen hoe bijzonder dat was, zo’n (relatief) lege stad overdag. En dat de kans groot is dat ik zo’n moment in mijn leven niet nog een keer zal ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

NicoHF schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 14:43:
[...]

Dat heb ik niet meegemaakt, want zo oud ben ik nog niet.
Dat was dan al helemaal niet te doen, qua drukte en tijden.
Ik vind het nu al bizar druk in de supers op de zaterdag vooral, maar ook doordeweeks, het is gewoon echt altijd druk, maakt niet uit wanneer je komt.
Alleen zaterdag is mega druk.
Behalve in de avond is het rustiger maar dan zijn veel dingen uitverkocht, ik grijp regelmatig mis.
Dat is ook weer omdat de ruimere openingstijden niet gezorgd hebben voor spreiding maar voor vaker boodschappen doen. Daar waar men voorheen een groot deel van de week in een keer haalde omdat je bijna wel moest gaan velen nu bijna elke dag. Het is dus inderdaad niet echt rustiger geworden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

MallePietje schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 17:25:
[...]

Ik heb nog steeds genoeg winkeliers die je redelijk kent en op straat ook gewoon groet. Ze zijn er nog heel veel, maar je moet er als consument ook wel voor open staan.
Maar niet elke winkel leent zich daar nog voor, dat geef ik meteen toe.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
Gonadan schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 19:44:
[...]

Dat is ook weer omdat de ruimere openingstijden niet gezorgd hebben voor spreiding maar voor vaker boodschappen doen. Daar waar men voorheen een groot deel van de week in een keer haalde omdat je bijna wel moest gaan velen nu bijna elke dag. Het is dus inderdaad niet echt rustiger geworden.
Dat is misschien ook wel zo.
Ook al zie ik zeker op zaterdag iedereen met een volle kar zo wat lopen.
Denk dat ze doordeweeks gewoon dingetjes erbij halen en dan zaterdag de grote dingen.
Zelf ga ik ook zo een 3x per week denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

En dan van 17.00 tot 22.00 overal naastgrijpen omdat de vakken leeg zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

[...]

Tegen die tijd mogen de minderjarigen al niet meer slaven toch?

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

YakuzA schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 21:16:
[...]

Tegen die tijd mogen de minderjarigen al niet meer slaven toch?
Wel als je op de loonlijst schrijft dat ze van 15;00 tot 19:00 werkten.
Geen 15 jarige die daar iets van gaat vinden. Die is allang blij met een baantje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 00:34
Dennis1812 schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 21:48:
[...]

Wel als je op de loonlijst schrijft dat ze van 15;00 tot 19:00 werkten.
Geen 15 jarige die daar iets van gaat vinden. Die is allang blij met een baantje.
Dan nog is de werkgever verantwoordelijk voor het houden aan de arbeidstijdenwet.
Niet alleen de 15 jarige zelf kan een klacht indienen.

Maargoed, 16-17 jaar zijn ook minderjarig, en mogen tot veel later.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

mitsumark schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 21:59:
[...]

Dan nog is de werkgever verantwoordelijk voor het houden aan de arbeidstijdenwet.
Niet alleen de 15 jarige zelf kan een klacht indienen.

Maargoed, 16-17 jaar zijn ook minderjarig, en mogen tot veel later.
Wordt wel buffelen in 1 uur na sluitingstijd dan :P
16/17 jaar mag maar tot 23u werken.
https://www.rijksoverheid.../hoeveel-pauze-16-17-jaar

[ Voor 13% gewijzigd door YakuzA op 05-10-2024 22:42 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

De discussie over arbeidstijden (van jongeren) mag stoppen hier. Die gaat te ver offtopic om nog over de zonsondergang van fysieke winkels te gaan.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frame164
Gonadan schreef op zaterdag 5 oktober 2024 @ 19:44:
[...]

Als ik naar mezelf kijk ben ik ook veel makkelijker geworden. Omdat de winkels toch open zijn maak ik geen compleet boodschappenlijstje meer. Als ik wat vergeten ben loop ik even terug. De supermarkt verdient geen cent meer daardoor. Maar ik ben ongetwijfeld niet de enige die dat doet dus er is over een groot deel van de dag een continue stroom mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frame164
[...]

Met het huidige uitgebreide assortiment is dat praktisch niet meer te doen. Er is niet genoeg schapruimte om alles voor de volgende dag de avond ervoor in het schap te zetten. Gedurende de dag moet continu vanuit het magazijn worden bijgevuld. Je zou natuurlijk de koeling volledig kunnen gebruiken voor alleen rolcontainers halfvolle en volle melk maar ik denk dat weinig consumenten het waarderen als de andere producten dan maar uit het assortiment verdwijnen, alleen maar met als reden dat er tijdens het winkelen geen vakkenvullers bezig zijn. Ik heb er zelf eerlijk helemaal geen last van dat ze tijdens openingstijden bezig zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
Frame164 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:31:
[...]

Met het huidige uitgebreide assortiment is dat praktisch niet meer te doen. Er is niet genoeg schapruimte om alles voor de volgende dag de avond ervoor in het schap te zetten. Gedurende de dag moet continu vanuit het magazijn worden bijgevuld. Je zou natuurlijk de koeling volledig kunnen gebruiken voor alleen rolcontainers halfvolle en volle melk maar ik denk dat weinig consumenten het waarderen als de andere producten dan maar uit het assortiment verdwijnen, alleen maar met als reden dat er tijdens het winkelen geen vakkenvullers bezig zijn. Ik heb er zelf eerlijk helemaal geen last van dat ze tijdens openingstijden bezig zijn.
'Vroeger' (ja daar gaan we weer) had de supermarkt ook nog een soort mini magazijn bij de winkel waaruit de winkel gevuld werd. Tegenwoordig zijn de supermarkten zo ingericht dat de rolcontainers bijna direct vanuit de vrachtwagen de winkel inrollen. Jeugd die al klaar is met school kan zo in de middag aan de gang met vullen.... de hele keten is er op ingericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Frame164 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:31:
[...]

Je zou natuurlijk de koeling volledig kunnen gebruiken voor alleen rolcontainers halfvolle en volle melk maar ik denk dat weinig consumenten het waarderen als de andere producten dan maar uit het assortiment verdwijnen, alleen maar met als reden dat er tijdens het winkelen geen vakkenvullers bezig zijn. Ik heb er zelf eerlijk helemaal geen last van dat ze tijdens openingstijden bezig zijn.
Dan kom je onder het niveau van een Aldi terecht. Nu moet ik zeggen dat in het verre verleden vakkenvullen zonder klanten erbij veel prettiger was maar met de huidige openingstijden is dat niet te doen inderdaad.

Grootste ergenis mbt vakkenvullers is niet zo zeer dat ze er zijn, ze hebben een noodzakelijke taak in een supermarkt, maar meer hoe tegenwoordig een groot deel wat minder bewust is van de klant óf er minder om geeft. Rolcontainers en karren die paden blokeren, stoicijns door blijven vullen terwijl er een aantal klanten staan te wachten.
Frame164 schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:27:
[...]

Als ik naar mezelf kijk ben ik ook veel makkelijker geworden. Omdat de winkels toch open zijn maak ik geen compleet boodschappenlijstje meer. Als ik wat vergeten ben loop ik even terug. De supermarkt verdient geen cent meer daardoor. Maar ik ben ongetwijfeld niet de enige die dat doet dus er is over een groot deel van de dag een continue stroom mensen.
Het is ook meer een extended koelkast / opslag geworden dan dat je dat zelf thuis moet bijhouden. Natuurlijk wel handig om iets in huis te hebben maar realiteit is met de openingstijden in de avond en het weekend je niet echt hoeft na te denken of de winkel wel of niet open is. Helemaal als je te voet/fiets gaat zijn het toch andere afwegingen dan dat je met de auto gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:27
Napo schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:53:
[...]

Dan kom je onder het niveau van een Aldi terecht. Nu moet ik zeggen dat in het verre verleden vakkenvullen zonder klanten erbij veel prettiger was maar met de huidige openingstijden is dat niet te doen inderdaad.

Grootste ergenis mbt vakkenvullers is niet zo zeer dat ze er zijn, ze hebben een noodzakelijke taak in een supermarkt, maar meer hoe tegenwoordig een groot deel wat minder bewust is van de klant óf er minder om geeft. Rolcontainers en karren die paden blokeren, stoicijns door blijven vullen terwijl er een aantal klanten staan te wachten.
Is dat ook niet de onervarenheid, leeftijd van deze jongeren? Pay peanuts get monkey's. En zij moeten ook de vakken vullen want als de vakken leeg zijn dan worden klanten weer boos.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
spijkerhoofd schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 11:16:
[...]

Is dat ook niet de onervarenheid, leeftijd van deze jongeren? Pay peanuts get monkey's. En zij moeten ook de vakken vullen want als de vakken leeg zijn dan worden klanten weer boos.
En als een vakkenvuller net in dat schap bezig is dan wacht ik wel even en anders vraag ik vriendelijk of ik er even bij mag. Dat is nooit een probleem en krijg altijd een glimlach terug.

Zij hebben nou eenmaal een taak om zo snel mogelijk die karren weg te werken voor een minimaal uurloon. Ik ben niet belangrijker dan de ander omdat ik daar boodschappen doe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
[...]

Tsja, dat zal best meespelen en de lastigheid is dat het wellicht niet meer zo is dat het een "voor jou 10 andere"-arbeidsmarkt is. Zeker richting het einde van de dag wordt het bezoeken van sommige AH's minder prettig, teamleiders die rondlopen geven daarin weinig zichtbare aansturing dat ze daar rekening mee moeten houden.

Maar ook daar, haal je de vulnorm niet kan je als vakkenvuller op het matje komen. Het is wellicht meer de plaatsing van rolcontainers / vulkaren dan wat anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NicoHF
  • Niet online
[...]

Naar mijn idee wel.
Want de enige waar ik 'last' van heb zijn vaak de hele jonge jongeren (denk 13 a 15?) die de dozen in de paden achter laten of de karren zo neerzetten dat je er net niet met je kar er langs kan of met zijn tweeën op de grond zitten te vullen met allemaal troep eromheen dat je er niet bij komt.
Nou komt dit niet vaak voor, dit is meestal op de donderdag en vrijdag avond.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• emeralda
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 26-08 12:00
In België heeft Ahold gezorgd voor een nieuwe supermarkt oorlog- de winkels gaan daar ook op zondag open.
Het is heel leuk om die hele discussie die Nederland allang heeft gehad nu in België te zien.

(Ik wist dit niet maar het was vroeger heel normaal dat winkels open waren op zondag in België want Katholieken hebben niet de fascinatie voor zondagsrust. Maar het waren de socialistische vakbonden die de zondag in België heilig hebben gemaakt niet de Christenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spijkerhoofd
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 20:27
Napo schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 11:21:
[...]

Tsja, dat zal best meespelen en de lastigheid is dat het wellicht niet meer zo is dat het een "voor jou 10 andere"-arbeidsmarkt is. Zeker richting het einde van de dag wordt het bezoeken van sommige AH's minder prettig, teamleiders die rondlopen geven daarin weinig zichtbare aansturing dat ze daar rekening mee moeten houden.

Maar ook daar, haal je de vulnorm niet kan je als vakkenvuller op het matje komen. Het is wellicht meer de plaatsing van rolcontainers / vulkaren dan wat anders.
De klant wilt goedkoop, en goedkoop is vaak geen duurkoop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• toolkist
  • Niet online
[...]

Dat is puur de keuze van de supermarkt zelf. Wij mochten vroeger bij de Jumbo op vrijdagavond (spitsuur) gewoon niet met rol containers de winkel in, alleen bij fris een uitzondering en zuivel/chips moest voor de drukte volledig bijgevuld zijn. De rest moest eerst in winkelwagentjes overgeladen worden.
En die mochten er max 2 per gang.

Stond je klanten in de weg dan kreeg je het echt wel te horen van de (assistent) bedrijfsleider

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
  • Laatst online: 23:07
[...]

Kwestie van goede instructie en ook goede aansturing. Kan me voorstellen dat daar ook op bezuinigd wordt, of het filiaal interesseert het niet (de klant komt toch wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
toolkist schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 17:45:
[...]

Stond je klanten in de weg dan kreeg je het echt wel te horen van de (assistent) bedrijfsleider
Dit dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

-tom-562

Oliesjeik

Napo schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 11:21:
[...]

Ik weet niet wat die vulnorm tegenwoordig is, maar die was 20 jaar geleden toen ik vakkenvuller bij de AH was, 1 colli per minuut. En dat was meer een richtlijn. Je moet wel een erge lambal zijn om dat niet te halen :P
Plaatsing van de rolcontainer is gewoon een kwestie van aansturen/opvoeden van die vakkenvullers.

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

toolkist schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 17:45:
[...]

Dat is puur de keuze van de supermarkt zelf. Wij mochten vroeger bij de Jumbo op vrijdagavond (spitsuur) gewoon niet met rol containers de winkel in, alleen bij fris een uitzondering en zuivel/chips moest voor de drukte volledig bijgevuld zijn. De rest moest eerst in winkelwagentjes overgeladen worden.
En die mochten er max 2 per gang.

De lokale jumbo hier dropt alle volle dozen voor het vak op de grond tijdens openingstijden. Dus eerst uitzaaien over het gangpad en daarna wordt het gevuld 8)7

Hoi!

Acties:
  • +13 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Tja, andere optie is thuisbezorgen of een lege winkel.

Ik heb echt 0 last van vakkenvullers en ga gewoon even voor ze aan de kant.
Ze doen gewoon hun werk.
Maakt mij die 10 seconden wachten nou uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

stylezzz schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:51:
[...]

'Vroeger' (ja daar gaan we weer) had de supermarkt ook nog een soort mini magazijn bij de winkel waaruit de winkel gevuld werd. Tegenwoordig zijn de supermarkten zo ingericht dat de rolcontainers bijna direct vanuit de vrachtwagen de winkel inrollen. Jeugd die al klaar is met school kan zo in de middag aan de gang met vullen.... de hele keten is er op ingericht.
Dat is gewoon niet waar, het werkt grotendeels hetzelfde als vroeger. De distributie is wel flink verbeterd en meer afgestemd op de winkelinrichting, maar splitsen en navullen is nog steeds gebruikelijk in een serieuze supermarkt. Daar is dan ook gewoon nog steeds een magazijn en koelcel beschikbaar om containers kwijt te kunnen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

NicoHF schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 11:59:
[...]

Naar mijn idee wel.
Want de enige waar ik 'last' van heb zijn vaak de hele jonge jongeren (denk 13 a 15?) die de dozen in de paden achter laten of de karren zo neerzetten dat je er net niet met je kar er langs kan of met zijn tweeën op de grond zitten te vullen met allemaal troep eromheen dat je er niet bij komt.
Nou komt dit niet vaak voor, dit is meestal op de donderdag en vrijdag avond.
Dit speelde vroeger ook al. Je had teamleider/supermarktmanagers die dat wat boeide en dus het personeel daarop aansprak en instrueerde. Dan mocht je op drukke tijden bijvoorbeeld ook niet navullen met een rolcontainer maar moest je een winkelwagen gebruiken, en verder goed letten op positionering van een rolcontainer.
En je had leidinggevenden die dat minder boeiden en dan liep de vulploeg al snel een stuk meer in de weg inderdaad.

Ook nu zie je daar grote verschillen in tussen supermarkten, waar grootte en keten ook een rol lijkt te spelen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wally2002
stylezzz schreef op zondag 6 oktober 2024 @ 10:51:
[...]

Ik weet niet hoe lang geleden ‘vroeger’ is maar ook 25 jaar geleden ging het merendeel vanaf rolcontainers (en ook wel pallets) gelijk de vakken in. Er was inderdaad wel een magazijn met koel- en vries cel, waar de goederen die niet in de vakken meer pasten opgeslagen werden.
Maar dat was in principe een fractie van wat er in de winkel lag. Of restanten van acties die niet zo goed liepen. Of soms een foutje dat er teveel besteld was.
Verder vooral opslag van leeg fust en lege flessen die retour gingen.
Kleinere winkels hadden soms tijdens kerst wel een extra koelcel container bij de winkel staan.

Werk al heel lang niet meer in die branche maar heb nu niet het idee dat het tegenwoordig veel anders gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gr4mpyC3t
Wally2002 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:45:
[...]

Ik weet niet hoe lang geleden ‘vroeger’ is maar ook 25 jaar geleden ging het merendeel vanaf rolcontainers (en ook wel pallets) gelijk de vakken in. Er was inderdaad wel een magazijn met koel- en vries cel, waar de goederen die niet in de vakken meer pasten opgeslagen werden.
Maar dat was in principe een fractie van wat er in de winkel lag. Of restanten van acties die niet zo goed liepen. Of soms een foutje dat er teveel besteld was.
Kleinere winkels hadden soms tijdens kerst wel een extra koelcel container bij de winkel staan.

Werk al heel lang niet meer in die branche maar heb nu niet het idee dat het tegenwoordig veel anders gaat.
En vanuit economisch oogpunt ook logisch. Alles wat in het magazijn ligt wordt niet verkocht en kost dus geld. Van Albert Heijn weet ik dat er minstens 15 jaar geleden al een systeem was dat ‘automatisch’ bestelde an de hand van winkelgrootte, verkopen, tijd van het jaar en weersomstandigheden. En tot x aantal uur van tevoren kon dat nog bijgestuurd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
Wally2002 schreef op maandag 7 oktober 2024 @ 10:45:
[...]

Poeh, het is ook al lang geleden hoor. langer dan 25 jaar in ieder geval :) Ik zeg ook niet dat er een mega magazijn achter de winkel was, maar er was wel degelijk opslag. Je kon dan ook nog wel eens aan een medewerker in de winkel vragen of er toevallig nog 'product X' was wat helaas niet meer in de winkel lag. Men ging dan even achter kijken en soms kwam men dan wel terug met een colli om het meteen even af te vullen. Tegenwoordig kijken ze je raar aan als je dat vraagt.... Het vak is toch leeg? Dan is het op.... Nee, ik heb het niet nog ergens liggen. :P

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NMH
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 00:24

NMH

Moderator General Chat
Modbreak:De discussie over voorraadbeheer en vakenvullen is nu wel erg ver offtopic gegaan. Graag ontopic verder; de discussie mag eventueel in apart topic verder gevoerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cordon
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 21:46

Cordon

Lievelings jankert

Geen winkel, maar wel soort van horeca. Dunkin’ failliet.

Je zag, als er een winkel was, dat het nooit echt druk was, maar zag het niet aankomen. Ook niet omdat Van Der Valk eigenaar is. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Zeer jammer. Kom er erg vaak. En het is vaak ook vrij druk. Einde van de dag zijn ze behoorlijk leeg verkocht ook.

Hoop echt op een doorstart.
Zeker filiaal op de A2 bij parkeerplaats de lucht heb in al heel wat euros achtergelaten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Fiber
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 23:08

Fiber

Beaches are for storming.

Is toch meer een Amerikaanse traditie om die donuts dingen onderweg naar kantoor te scoren en dan als ontbijt te nuttigen en uit te delen? Of heb ik nu te veel films en series gezien...? O-)

Aan mij zijn die dingen sowieso niet besteed :Y)

[ Voor 11% gewijzigd door Fiber op 08-10-2024 23:37 ]

Keep your wits sharp, your heart open and your gun loaded. And never mess with mother nature, mother in-laws and, mother freaking Ukrainians.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gitarist
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Gitarist

Jan

Cordon schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 22:48:
Geen winkel, maar wel soort van horeca. Dunkin’ failliet.

Je zag, als er een winkel was, dat het nooit echt druk was, maar zag het niet aankomen. Ook niet omdat Van Der Valk eigenaar is. :P
Er zullen ongetwijfeld Nederlandse liefhebbers zijn, maar over het algemeen denk ik dat de Nederlandse markt niet zo houdt van de “Amerikaanse” zoetheid van donuts, weten (of verwachten) ook niet dat ze koffie hebben en komen dan ook niet zo snel in een winkel (laat staan een hotel).
De Dunkin’ donutsdoosjes die bij sommige supermarkten te koop zijn* ontstijgen het niveau van de andere waren in het schap ook niet vind ik, dus nodigt ook niet uit om een Dunkin’ winkel te bezoeken.

Dunkin’ had voordat zij de Nederlandse markt betraden al nooit de “mythische” naam die bv. Starbucks wel had. Daar leken Nederlanders echt op zitten te wachten (of zij het inmiddels wél waar hebben gemaakt kan je over discussiëren uiteraard maar is -vooralsnog?- offtopic). In tegenstelling tot SB moest Dunkin’ haast van 0 beginnen met naam opbouwen. En dat gaat m.i. makkelijker met iets wat Nederlanders al kenden (koffie al dan niet met een smaakje) dan met donuts.

Ik ben benieuwd hoe lang ze nog openblijven. Het zal mij niks verbazen als Dunkin’ wederom de Nederlandse markt verlaat.

*Ik weet overigens niet of dit onder dezelfde licentie valt als de winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scheurbuik
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 04:13
Sta er wel een beetje van te kijken. De winkel in Maastricht is amper een half jaar geleden geopend.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

Zijn die donuts daar niet gewoon te duur voor een klomp suiker? Ik zie best wel vaak mensen in mijn omgeving met donuts maar dat zijn altijd die bakjes van 5 vd AH voor een prikkie.

[ Voor 4% gewijzigd door Dwarlorf op 09-10-2024 09:34 ]

The blob ain't bothered. Its slime don't care. / The mind commands the body and it obeys. The mind orders itself and meets resistance.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis1812

Dennis1812

Amateur prutser

Dwarlorf schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:33:
Zijn die donuts daar niet gewoon te duur voor een klomp suiker? Ik zie best wel vaak mensen in mijn omgeving met donuts maar dat zijn altijd die bakjes van 5 vd AH.
Duur zijn ze zeker.
Maar mijn inziens onvergelijkbaar met de appie donuts.
Zoveel lekkerder

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
Zijn die donuts daar niet gewoon te duur voor een klomp suiker? Ik zie best wel vaak mensen in mijn omgeving met donuts maar dat zijn altijd die bakjes van 5 vd AH voor een prikkie.
Ze zijn duur. Maar er zijn ook genoeg mensen in NL met veel beschikbaar budget. Ik loop elke dag door winkelcentrum Hoog Catherijne en verwonder mij nog steeds over wat daar allemaal zit en waar mensen dan ook voor in de rij staan... En: alles is duur geworden. Haal twee kopjes "speciale" (lees: in praktijk niet meer als koffie herkenbare...) kopjes koffie bij een Starbucks of soortgelijke keten en twee blueberry muffins en je bent ook 20 euro kwijt.

Saillant detail: Hoog Catherijne staat nu op #2 als "populairste winkelocatie" van NL. Voor mij als niet-graag-winkelen-persoon is het onbegrijpelijk dat mensen met auto of trein naar Utrecht komen, en dan soms letterlijk de hele dag in HC besteden en weer terug gaan. Het mooie en leuke Utrecht (oudegracht, et cetera) is tegenwoordig een B-locatie waar de helft van de shoppers al niet meer komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• targaryanwolf
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 14-09 14:05
Valorian schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 10:09:
[...]

Ze zijn duur. Maar er zijn ook genoeg mensen in NL met veel beschikbaar budget. Ik loop elke dag door winkelcentrum Hoog Catherijne en verwonder mij nog steeds over wat daar allemaal zit en waar mensen dan ook voor in de rij staan... En: alles is duur geworden. Haal twee kopjes "speciale" (lees: in praktijk niet meer als koffie herkenbare...) kopjes koffie bij een Starbucks of soortgelijke keten en twee blueberry muffins en je bent ook 20 euro kwijt.

Saillant detail: Hoog Catherijne staat nu op #2 als "populairste winkelocatie" van NL. Voor mij als niet-graag-winkelen-persoon is het onbegrijpelijk dat mensen met auto of trein naar Utrecht komen, en dan soms letterlijk de hele dag in HC besteden en weer terug gaan. Het mooie en leuke Utrecht (oudegracht, et cetera) is tegenwoordig een B-locatie waar de helft van de shoppers al niet meer komt.
Ik ben er ook schuldig aan, wel klagen dat alles duur is geworden maar aan de andere kant genoeg budget hebben om een veel te dure koffie bij de Starbucks te kunnen scoren. Daar zit ook het probleem denk ik, mensen betalen het toch wel dus waarom zou de prijs lager moeten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Dennis1812 schreef op dinsdag 8 oktober 2024 @ 23:24:
Zeer jammer. Kom er erg vaak. En het is vaak ook vrij druk. Einde van de dag zijn ze behoorlijk leeg verkocht ook.

Hoop echt op een doorstart.
Zeker filiaal op de A2 bij parkeerplaats de lucht heb in al heel wat euros achtergelaten.
Aan jou heeft het in ieder geval niet gelegen ;)

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
Saillant detail: Hoog Catherijne staat nu op #2 als "populairste winkelocatie" van NL. Voor mij als niet-graag-winkelen-persoon is het onbegrijpelijk dat mensen met auto of trein naar Utrecht komen, en dan soms letterlijk de hele dag in HC besteden en weer terug gaan.
Als je niet van winkelen houdt heb je op HC weinig te zoeken, het is een van de mooiste luxe winkelcentra die ons land heeft. Een ouderwets dagje shoppen met veel lekker eten, beter dan de Kalverstraat vroeger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bird
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 11-09 14:11

The_Bird

Meneer de Raaf

En uiteraard is de bereikbaarheid ideaal, wat ook meespeelt. Veel soorten winkels ook, inclusief redelijk unieke, zoals de Lego winkel.
Veel soorten makkelijke eettentjes op het Stationsdeel daarbij, zoals de Julia's.

[ Voor 23% gewijzigd door The_Bird op 09-10-2024 12:02 ]

"21 jaar DSL!"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

[...]

Dat er genoeg mensen zijn die geld te besteden hebben weet ik maar er zit denk ik wel een wezenlijk verschil tussen koffie, wat bijna iedereen dagelijks drinkt en veelal ook de smaak er van heel belangrijk vind, en een donut die de meeste mensen niet dagelijks eten. Denk dat dit een belangrijke factor is en denk ook dat een donut minder makkelijk on the go te eten is tov een kop koffie in de hand of bijv een saucijzenbroodje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 14-09 13:09
Dennis1812 schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 09:34:
[...]

Duur zijn ze zeker.
Maar mijn inziens onvergelijkbaar met de appie donuts.
Zoveel lekkerder
n=1 - maar die ene keer dat ik ze heb gehaald waren ze droog en smakeloos. Dus heb ik ze nooit meer gehaald.
Juist de kracht van fastfood is voor mij dat het nooit het beste is, maar ook nooit teleurstelt.
McDonalds en Burger King lukt dat aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 21:07
Verschil is dat er bij die van DD verschillende smaken zijn, die van de AH is gewoon een ander kleurtje glazuur en een met chocola.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Donuts... snelle koolhydraten vziw, dikmakers. Nooit bij Dunkin geweest, dus kan niet meepraten over hun prijsstelling, zal vast niet meevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kwartjuh
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-08 12:54
Ik heb 1 keer iets bij Dunkin’ gehaald, dat was niet in NL maar een ander europees land. Zelden zoiets smerigs gehad, want was dat intens zoet en vet. Het verbaasd me eigenlijk dat ze het nog zo ‘lang’ hebben uitgehouden…

-[ Het Kwartjuh Valt... ]-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mfkne
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-09 13:50
In de winkel in Almere zit (of zat) zelfs een filiaal van Baskin-Robbins, maar die is al meer dan een jaar dicht (?) terwijl de rest van de winkel dus voor Dunkin' alsnog open was (en nog steeds is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwarlorf

Dwarlorf

dakka schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 14:09:
[...]

Verschil is dat er bij die van DD verschillende smaken zijn, die van de AH is gewoon een ander kleurtje glazuur en een met chocola.
Dat snap ik, maar blijkbaar vinden Nederlanders het niet de moeite waard voor die bedragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjah
Dwarlorf schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 15:55:
[...]

Dat snap ik, maar blijkbaar vinden Nederlanders het niet de moeite waard voor die bedragen.
Vast ook niet gek he, in de VS zal het realtief cheap zijn, die donuts, maar hier?
Neem McDonalds en andere fastfoods, kost in VS habbekrats (waarom eten yankees het anders zo veel?), hier kan ik de Mc niet meer goedkoop noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dakka
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 12-09 21:07
Sjah schreef op woensdag 9 oktober 2024 @ 16:03:
[...]

Vast ook niet gek he, in de VS zal het realtief cheap zijn, die donuts, maar hier?
Neem McDonalds en andere fastfoods, kost in VS habbekrats (waarom eten yankees het anders zo veel?), hier kan ik de Mc niet meer goedkoop noemen.
Mcd's etc, is ongeveer even duur als hier, $3( €2,70) voor een cheeseburger, ietsje duurder zelfs, cheeseburger hier is €2,25

(fastfood in de VS is eigenlijk belachelijk duur als ik soms kijk tegenwoordig $10 voor een burrito hier, $15 voor een broodje daar)

Hier ook eigenlijk, vroeger trok je voor 3 euro bij de de FEBO nog een grillburger uit de muur, nu zit die tegen de 6 euro aan voor een dunne hamburger schijf, wat saus en sla op een slap broodje, als ik 2 euro meer uitgeef kan ik een flink gevulde burger bij FiveGuys halen

[ Voor 29% gewijzigd door dakka op 09-10-2024 16:18 ]

Pagina: 1 ... 114 ... 139 Laatste

Let op:
Discussie over webwinkels kan in De zonsopkomst van webwinkels